Moet je dan niet gewoon grotere rubbertjes gebruiken?XLerator schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:06:
Ik vind die sony`s wat tegenvallen. Ze zitten zo dicht op je oren dat het nogal droog/benauwend klinkt. Elke harde sisser doet zeer aan je oren, de bass hoor je alleen lekker als je ze echt vér in je oren duwd, wat na een uurtje bij mij wel gevoelig wordt. Ik vind dit wat té dicht erop. Ik ga toch voortaan weer voor koptelefoon denk ik.
Nog groter? Dan voel je ze nog meer
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik heb hier op m'n verpakking MDR-EX71SL staan en mijn verlengsnoer heeft een L vormige plug en is 1 meter lang.Jaspur schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:39:
[...]
Aha,
Zie dit plaatje:
[afbeelding]
Daar heeft het verlengsnoer een hoek van 90 graden en die andere kabel van 0,5 meter heeft een rechte? Is dat zo?
De plug aan de dopjes zelf is recht.
wellicht ten overvloede: dat andere verlengsnoertje heb ik ook. Die is idd een halve meter met een rechte plug (die zat weer bij de NwE99, dat mp3ding van sony)
Mixed Reality dev
Ik vind ze juist geweldig zitten! Goed spul die siliconenXLerator schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:06:
Ik vind die sony`s wat tegenvallen. Ze zitten zo dicht op je oren dat het nogal droog/benauwend klinkt. Elke harde sisser doet zeer aan je oren, de bass hoor je alleen lekker als je ze echt vér in je oren duwd, wat na een uurtje bij mij wel gevoelig wordt. Ik vind dit wat té dicht erop. Ik ga toch voortaan weer voor koptelefoon denk ik.
Mixed Reality dev
Ik heb nog eens rond gekeken op het internet maar nergens een nederlandse site waar je de witte Sony EX71 kan kopen.
Zou BCC de witte EX71 niet kunnen bestellen?
[ Voor 1% gewijzigd door repsaj op 23-01-2005 18:08 . Reden: typfout ;) ]
x
Verwijderd
Misschien moet je dat aan hen vragen?Jaspur schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:07:
Ik heb nog eens rond gekeken op het internet maar nergens een nederlandse site waar je de witte Sony EX71 kan kopen.
In de tijd dat jij op het antwoord wacht, had je allang bij i-shopping4u.com de sony's kunnen bestellen voor maar 40 euro:)Jaspur schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:07:
Verwijderd
niet iedereen heeft een creditcard of een oudere broer/zus ouder die je die wel zou willen lenen..heuker schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:19:
[...]
In de tijd dat jij op het antwoord wacht, had je allang bij i-shopping4u.com de sony's kunnen bestellen voor maar 40 euro:)
wil m graag in NL kopenheuker schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:19:
[...]
In de tijd dat jij op het antwoord wacht, had je allang bij i-shopping4u.com de sony's kunnen bestellen voor maar 40 euro:)
dus zou BCC hem kunnen bestellen? Email antwoorden ze niet op (zondag

[ Voor 14% gewijzigd door repsaj op 23-01-2005 18:36 ]
x
bij i-shipping4u kun je toch met paypal betalen? een CC is met paypal toch niet noodzakelijk? en anders heb je toch wel ouders oid met een CC, waarom zou je die niet mogen lenen? zijn ze bang dat je de CC gaat opeten ofzo? voordat het geld van de CC geincasseerd wordt heb jij het al lang terugbetaald, geen enkel probleem dus.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Idd, je hebt helemaal geen cc nodig om met paypal te betalen. Je moet daar gewoon een account aanmaken en dan kun je via internetbankieren of gewoon via de bank geld overmaken naar een speciaal rekeningnummer (waarbij je ook je eigen unieke paypal code moet doorgeven). Een paar dagen later heb je het geld op je paypalrekening staan. Heel simpel dus
Je zei dat je ze niet via de IA wilde kopen, omdat je dat te lang vond duren. Nou, ik zal er maar niet op rekenen dat het bestellen via BCC snel gaat, áls het al kan..Jaspur schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:07:
Dat benauwende gevoel, daar lees ik de laatste weken wel meer berichten over hier. Ik kan me hier echt helemaal niks bij voorstellen, heb er totaal geen last van. Ik heb geen grote oren en gebruik de medium dopjes. Ik druk ze er zo ver mogelijk in, want dan vind ik ze het lekkerst zitten. Ik heb dan totaal geen last van een claustrofobisch gevoel oid, en na enige tijd voel ik ze bijna niet meer zitten, terwijl ik toch een goede seal heb. Ook het geluid vind ik dan prima. Ik begrijp inmiddels wel wat diverse mensen bedoelen met de wat 'modderige bass', maar zelf ervaar ik dit niet als probleem (luister het meest naar trance). Het midden en hoog heb ik zelf geen problemen mee. Het viel me laatst inderdaad wel op dat ik bij bepaalde nummers de snare drum oid (zo'n soort van tik, die je naast de bass ook nog hoort, wat het precies is weet ik niet, ben geen kenner op het gebied van instrumenten enzo), wel heel hard hoorde. Maar toen ik de proef op de som nam op m'n stereo merkte ik dat dit vooral aan de muziek lag en niet aan de doppen.XLerator schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:06:
Ik geloof wel dat het geluid nog beter kan en ik zal wanneer ik het geld ervoor (over) heb ook graag nog eens high end doppen uitproberen, maar toch vind ik de EX71's nog steeds prima doppen en kan ik me niet echt vinden in bepaalde commentaren hier. Ik denk dat in-ear gewoon niet geschikt is voor bepaalde mensen en dat je daar voor jezelf snel genoeg achter komt. Maar smaken verschillen gelukkig nog altijd
MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb
Ik heb die EX71 in het wit toen nog in de mediamarkt gezien. Alleen ze waren 65 euro.. het is maar wat je er voor over hebt.
Seen it all done it all can't remember most of it
Witte?Hope schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:14:
Ik heb die EX71 in het wit toen nog in de mediamarkt gezien. Alleen ze waren 65 euro.. het is maar wat je er voor over hebt.
Welke mediamarkt? En waren ze wel duurder dan de zwarte?
x
Ik zit in Japan nu en kan gewoon alles in de winkel kopen. Gebruik nu de Sony EX-71 icm mijn iPod en PSP. Erg goed geluid moet ik zeggen. Zat ook nog te kijken naar de Sharp's, maar vond de kleur niet mooi en dan zal de kabel icm een iPod wel heel erg lang worden als je de AB wilt gebruiken.
[ Voor 66% gewijzigd door kiddyl op 24-01-2005 09:42 ]
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
hey daar,
nu maak ik zelf ook gebruik van de mdr-ex71 koptelefoon van sony, en gebruik de kleinste silliconen dopjes die erbij worden geleverd, totdat ik een dopje op de een of andere manier ben kwijt geraakt..........@$#%$^&^, nu heb ik de vraag : Is er hier iemand die de kleinste dopjes toch niet gebruik en deze wel kan missen???
laat het even weten, ben best wel bereid om er wat voor te geven..
groet, martijn
nu maak ik zelf ook gebruik van de mdr-ex71 koptelefoon van sony, en gebruik de kleinste silliconen dopjes die erbij worden geleverd, totdat ik een dopje op de een of andere manier ben kwijt geraakt..........@$#%$^&^, nu heb ik de vraag : Is er hier iemand die de kleinste dopjes toch niet gebruik en deze wel kan missen???
laat het even weten, ben best wel bereid om er wat voor te geven..
groet, martijn
^^ ik heb ze wel, gebruik ze niet, voeg me ff toe op msn ofzo, zie daarvoor mn profiel
en zo is het voorspeld!
Ik heb mijn witte ex71ook binnen via i-shipping4u uit Hong Kong. Prima en snelle service voor een prijs waar je ze in nederland nooit voor zal krijgen... dopjes (kleinste) zitten ook lekker maar heb inderdaad idee dat ze nog wat moeten inspelen.
Even een afwijkend vraagje:
I.v.m. de IA zou ik graag te weten komen welke afmetingen de verpakkingen ongeveer hebben van de Sharp HD-MP33S, de Sony MDR-EX71SL, de Sony MDR-EX81SL en de Sony MDR-E888SP.
Dus als iemand mij kan mailen, (liefst ook met fototje) graag....
I.v.m. de IA zou ik graag te weten komen welke afmetingen de verpakkingen ongeveer hebben van de Sharp HD-MP33S, de Sony MDR-EX71SL, de Sony MDR-EX81SL en de Sony MDR-E888SP.
[ Voor 1% gewijzigd door Gutteguttegut op 24-01-2005 15:52 . Reden: puntje... ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
^^ done, ik heb je gemaild mbt de sony EX-71
en zo is het voorspeld!
THX!!
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Die grotere hoeven minder diep in je oor. Ik ben sinds kort ook over gestapt. In het begin zaten ze best onprettig, maar nu merk ik dat ze toch veel beter zitten dan die mediums.XLerator schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:42:
Nog groter? Dan voel je ze nog meer
Waarom zou ik voor de MX 71 gaan ipv 51? Alleen voor de siliconen en de vorm van de plug? Ik weet niet welke ik moet nemen namelijk. Of hebben jullie tips voor andere/betere oordopjes in dezelfde prijscategorie?
Ik heb ze al bijna een half jaarMenesis schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:04:
[...]
Ik vind ze juist geweldig zitten! Goed spul die siliconenEn over het geluid: misschien nog wat laten inspelen? Ik vond ze in het begin ook schel maar t wordt echt steeds beter. Hoewel het geluid in het midden-hogegebied nog niet klopt naar mijn idee...
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Het doosje van de Sharps is ongeveer 19x8x2 cmGutteguttegut schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:51:
Even een afwijkend vraagje:
fotootje heb ik nog niet kunnen maken
Verwijderd
Je zei eerder dat je al een tijdje met HIFI audio bezig was, dus kunnen we een review verwachten?
Nou, of ik tijd heb voor een volledige review, dat denk ik niet, maar m'n eerste indrukken zijn positief. Beter dan welke oordoppen dan ik ooit zelf heb mogen horen, maar dit zijn dan ook m'n eerste echt 'dure' doppen. Op dit moment hangen ze aan m'n stereo om de drivers wat losser te krijgen. En dat klinkt gewoon goed. Het is nog te kort dag om echt lyrisch te worden omdat ik nog wat moet wennen aan het indoen en de juiste manier van dragen - ik heb gemerkt dat het geluid daar sterk afhankelijk van is, meer dan ik gedacht had.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:50:
[...]
Je zei eerder dat je al een tijdje met HIFI audio bezig was, dus kunnen we een review verwachten?
Als ik ze uit wil doen, lijkt het of de boel daarbinnen vacuum is en ik moet best wat kracht zetten ze uit m'n oor te halen. Kan dit kwaad? Is dit de bedoeling?
Verwijderd
Correct me if I'm wrong maar k zou er niet teveel aan trekken als het niet lekker los wil komen
Iemand van een ander forum heeft daar zijn trommelvlies mee gescheurd ( hij had wel ook een beetje water op zn oortjes gedaan alvorens ze in te doen )
Maar aan je oorlel of oorschelp trekken moet normaal helpen om de oortjes er makkelijker uit te halen
Maar aan je oorlel of oorschelp trekken moet normaal helpen om de oortjes er makkelijker uit te halen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 20:02 ]
Oei

Mixed Reality dev
Ik heb de kleinere sleeves geprobeerd en dat lijkt beter te gaan, maar toch, dat ze zo vacuum zitten had ik niet verwacht. Even oefenen en experimenteren dus!
Verwijderd
Na deze topic gelezen te hebben, ben ik geinteresseerd geraakt in de Sharp HP-MD33S oordopjes voor mijn mini xen mp3 speler. Ik heb nu 2 koptelefoons van Sennheiser de PX-100 en P60 voor het sporten, maar ik zoek nog een kwalitatief goed setje oordopjes.
Ik snap alleen het 4 polige plug verhaal nog niet helemaal. Moet ik dat ding modden of iets van een tussenstuk gebruiken voor bij mijn mp3speler, of is het daar gewoon standaard compatible mee?
Ben geen techneut zoals jullie merken, alleen een muziekliefhebber, dus ik hoop dat iemand dit even aan mij kan uitleggen.
Bvd
Ik snap alleen het 4 polige plug verhaal nog niet helemaal. Moet ik dat ding modden of iets van een tussenstuk gebruiken voor bij mijn mp3speler, of is het daar gewoon standaard compatible mee?
Ben geen techneut zoals jullie merken, alleen een muziekliefhebber, dus ik hoop dat iemand dit even aan mij kan uitleggen.
Bvd
Normaal gesproken bestaat het snoer van een hoofdtelefoon uit drie draadjes (of twee en een mantel). Eén draadje is de nul-draad en over de andere twee gaan de signalen voor respectievelijk het linker en het rechter dopje/schelp. Sharp heeft echter bij zijn HP-MD33 een snoer met daarin 4 draden. Het linker en het rechter dopje hebben dan een eigen nul-draad. Net al bij de speakers van je radio dus. Als dit systeem ondersteund wordt door de speler, zou dit volgens Sharp een beter geluid geven.

3-Pole Earphone Plug - 4-Pole Earphone Plug
Vooralsnog zijn het eigenlijk alleen nog maar de spelers van Sharp zelf die dit doen. De plug en de bus moet namelijk ook vier verschillende contact punten/polen hebben. De andere spelers maken (nog) gebruik van de normale, drie polige busjes waar dus ook drie polige plugjes in moeten.
Om nu toch de Sharp's te kunnen gebruiken (waar het je om gaat), levert Sharp een verlengsnoer mee dat de twee nul-draden met elkaar verbind, waardoor het eigenlijk weer één wordt. Omdat het bijgeleverde verlengsnoer erg lang is, worden ook kleine mods uitgevoerd. Hierbij worden, met een heel klein beetje tin, de twee polen met elkaar verbonden. Wat dan de moeilijkheid is, is de kleine hoeveelheid tin die je mag gebruiken, omdat de plug anders niet meer past. Voor de meeste mensen raad ik dus aan gewoon het verlengsnoer te gebruiken, hoe lang het ook is.

3-Pole Earphone Plug - 4-Pole Earphone Plug
Vooralsnog zijn het eigenlijk alleen nog maar de spelers van Sharp zelf die dit doen. De plug en de bus moet namelijk ook vier verschillende contact punten/polen hebben. De andere spelers maken (nog) gebruik van de normale, drie polige busjes waar dus ook drie polige plugjes in moeten.
Om nu toch de Sharp's te kunnen gebruiken (waar het je om gaat), levert Sharp een verlengsnoer mee dat de twee nul-draden met elkaar verbind, waardoor het eigenlijk weer één wordt. Omdat het bijgeleverde verlengsnoer erg lang is, worden ook kleine mods uitgevoerd. Hierbij worden, met een heel klein beetje tin, de twee polen met elkaar verbonden. Wat dan de moeilijkheid is, is de kleine hoeveelheid tin die je mag gebruiken, omdat de plug anders niet meer past. Voor de meeste mensen raad ik dus aan gewoon het verlengsnoer te gebruiken, hoe lang het ook is.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Heeft iemand ervaring met het bestellen via i-shipping4.com? Ik vind het een beetje een vreemde site. Amateuristisch. Ik vraag me af of er wel 's iemand hier wat besteld heeft.
Heb de E3c's besteld bij iDealSound (heb niks tegen iPod-wit, namelijk). 
Ik kreeg ook iets van 10 dollar refund, net als Servor, maar kon nergens
teruglezen wat de toedracht hiervan was. Naja, prima natuurlijk!
Ik kreeg ook iets van 10 dollar refund, net als Servor, maar kon nergens
teruglezen wat de toedracht hiervan was. Naja, prima natuurlijk!
Als je het mailtje van iDealsound nog een keer leest, zal er iets instaan van 'no tax' denk ik. Dat was het bij mij uiteindelijk, kennelijk berekent eBay er zelf nog tax over ofzo?
Overigens heb ik gewoon de E3's gekregen, de grijze uitvoering. Die wilde ik ook, dus dat is goed, maar op z'n website staan de E3c's. Check dat ff misschien, ik denk namelijk dat je nu de grijze gaat krijgen!
Overigens heb ik gewoon de E3's gekregen, de grijze uitvoering. Die wilde ik ook, dus dat is goed, maar op z'n website staan de E3c's. Check dat ff misschien, ik denk namelijk dat je nu de grijze gaat krijgen!
Ook ik heb witte Sony EX-71SL's gekocht, met een extra kort snoertje. Ik heb ze besteld via i-shopping4u.
En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben!
Ik ben tevreden over de dopjes: goede geluidskwaliteit, mooie bas, goed draagcomfort en een praktische lengte van het snoer.
Ook over i-shopping4u ben ik zeer tevreden: snelle levering (ongeveer een week) en een erg mooie prijs van EUR 37,86 (héérlijk die lage dollar)!
En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben!
Ik ben tevreden over de dopjes: goede geluidskwaliteit, mooie bas, goed draagcomfort en een praktische lengte van het snoer.
Ook over i-shopping4u ben ik zeer tevreden: snelle levering (ongeveer een week) en een erg mooie prijs van EUR 37,86 (héérlijk die lage dollar)!
Verwijderd
Tss Ipodwit!
Ik hou van grijs..
(en smileys)
Ik merk nu gewoon dat de bass echt een enorme vooruitgang heeft gemaakt. Ik hoor duidelijk elke 'slag' en elke drum. Dat was eerst gewoon een geheel maar nu hoor je dat heel netjes apart.. Maar wat me zo opvalt is dat het geluid dus idd zo sterk afhangt van hoe je ze in je oren doet... zonde.. maar het geluid eenmaal in een stille omgeving of eentje waar je je iig op de muziek kan 'concentreren' het echt geweldig geluid geeft... Ik moet mijn cdrip kwaliteit gaan aanpassen aan m'n E3's.. je hoort de slechte rips gewoon!
Ik merk nu gewoon dat de bass echt een enorme vooruitgang heeft gemaakt. Ik hoor duidelijk elke 'slag' en elke drum. Dat was eerst gewoon een geheel maar nu hoor je dat heel netjes apart.. Maar wat me zo opvalt is dat het geluid dus idd zo sterk afhangt van hoe je ze in je oren doet... zonde.. maar het geluid eenmaal in een stille omgeving of eentje waar je je iig op de muziek kan 'concentreren' het echt geweldig geluid geeft... Ik moet mijn cdrip kwaliteit gaan aanpassen aan m'n E3's.. je hoort de slechte rips gewoon!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 14:36 ]
O naja, als er bij de grijze ook smielies zitten
vind ik het prima hoor.
Ik zie wel wat er komt.
@ Navasis: naar welke bitrate wil je gaan rippen?
Ik gebruik 160kpbs AAC, met iTunes dus. Verder
heb ik nog een stel 192 kbps VBR's. Is een 128
kbps mp3 nog te verteren of snak je dan naar meer?
vind ik het prima hoor.
[ Voor 51% gewijzigd door Gluten Parody op 26-01-2005 19:22 ]
Ik lees altijd overal dat je bij fatsoenlijke in-ear doppen toch écht wel 192kbps nodig hebt.. Eerst maakte het me nooit zoveel uit, nam ik gewoon 192kbps, zit je over het algemeen altijd goed. Maar nu ik er een 512mb speler voor tijdens het sporten bij heb besteld hecht ik voor een deel van mijn muziek ook wat meer waarde aan de bestandsgrootte.Gluten Parody schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:15:
vind ik het prima hoor.Ik zie wel wat er komt.
Daarom gisteren even een testje gedaan, ik had Tiësto - Parade of the Athletes geript naar 192kps VBR, dus dat levert een nog wat beter resultaat dan gewoon 192kbps. Deze ff ge-re-encode naar 128kbps met Razorlame icm. LAME 3.93.1 en tot mijn grote verbazing hoorde ik op mijn iRiver icm. de Sony EX71's (dus wel duidelijk een andere klasse dan de Shure's) helemaal niet zoveel verschil. Vooral in de wat rustigere, stillere stukken, met bijvoorbeeld een vioolstuk erin, hoorde ik wat licht gekraak enzo, maar dit was echt vrij minimaal en verder viel het me echt 100% mee.
Ik denk dat het ook voor een deel afhankelijk is van je speler, en vooral van het soort muziek wat je luistert. Ik heb het nog niet met andere muzieksoorten getest dus daar kan ik weinig over zeggen.
Misschien zou iemand een soortgelijk testje kunnen doen met bijv. de Shure E3 of Westone's?
Ik heb trouwens ook wel muziek waarvan ik met m'n EX71's wél duidelijk hoor dat de kwaliteit minder is, maar ik heb niks wat lager dan 128kpbs is. Blijkbaar zitten er dan toch nog behoorlijke verschillen tussen onderling door andere factoren (apparatuur, bron, etc?). Want ik heb ook wel eens een 192kpbs mp3tje die duidelijk minder is dan sommige 128kbps nrs.
MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb
Verwijderd
Vandaag mijn Shure E2c doppen binnengekregen. Ik heb ze op 21 januari besteld bij iDealSound (ebay.com) en direct betaald met paypal. Vandaag 26 januari zaten ze al in de bus en ze hadden blijkbaar het pakket al eens aangeboden. Enfin, ik kan iDealSound zeker aanbevelen.
Eerste indrukken dopjes:
Zeer goede geluidsisolatie waardoor je het volume laag kan houden (beter voor het gehoor) en nu hoor ik met m'n iPod eindelijk ook de details die ik thuis op mijn installatie (Rotel, B&W, Arcam) kan horen en dan zijn ze nog lang niet ingespeeld....
Ivm het comfort en de sleeves.
Het inbregen is echt wel een prutswerkje, maar na paar keer oefenen lukt het al heel wat beter.
Van de verschillende sleeves die er bij zitten passen mij enkel de mini size sleeves. Ik moet dus een kleine gehoorgang hebben
Ik krijg de mini flex sleeves wel in mijn oor, maar na 10 minuten doen ze echt pijn. Nu ben ik de mini foam sleeves aan het proberen (hopelijk worden deze niet te snel vuil).
Het snoer is wel vrij dik en niet echt buigzaam wel we een beetje een geprul is om het goed te krijgen.
We zullen binnen een weekje (na een weekje treinen) wel zien hoe het voelt om ze dag in dag uit mee te hebben / te dragen...
Eerste indrukken dopjes:
Zeer goede geluidsisolatie waardoor je het volume laag kan houden (beter voor het gehoor) en nu hoor ik met m'n iPod eindelijk ook de details die ik thuis op mijn installatie (Rotel, B&W, Arcam) kan horen en dan zijn ze nog lang niet ingespeeld....
Ivm het comfort en de sleeves.
Het inbregen is echt wel een prutswerkje, maar na paar keer oefenen lukt het al heel wat beter.
Van de verschillende sleeves die er bij zitten passen mij enkel de mini size sleeves. Ik moet dus een kleine gehoorgang hebben
Ik krijg de mini flex sleeves wel in mijn oor, maar na 10 minuten doen ze echt pijn. Nu ben ik de mini foam sleeves aan het proberen (hopelijk worden deze niet te snel vuil).
Het snoer is wel vrij dik en niet echt buigzaam wel we een beetje een geprul is om het goed te krijgen.
We zullen binnen een weekje (na een weekje treinen) wel zien hoe het voelt om ze dag in dag uit mee te hebben / te dragen...
Vraagje: 132 kbps Atrac3, beter of slechter dan 192kbps mp3? Volgens mij beter, namelijk de hoogste atrac3 die mogelijk is (ja, atrac3plus kan 256, maar die bestanden zijn te groot voor een gig.)
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
@NrG_82
Ik kan/wil er niet tegen in gaan dat je geen verschil hoort. Dat ligt namelijk aan jou oren of aan de (maximale) kwaliteit van je MP3 speler (want het is me niet helemaal duidelijk of dat ook een iRiver is). Ik hoor het verschil namelijk wel.
Waar ik op wil reageren, is dat je dat kwaliteits verschil nog kleiner kan maken, door je CD direct naar de lage bitrate te rippen. Dit bespaard je namelijk het kwaliteitsverlies dat gepaard gaat met recoden. Daarnaast kan je het best versie 3.96.1 van LAME's encoder gebruiken voor dergelijke bitrates. Let wel even op met de nieuwe commandlines. Voor het rippen met de alt preset standard blijft versie 3.90.3 overigens de beste keus.
De MP3's waar je het in de laatste regel over hebt, heb je waarschijnlijk gedownload. Sommige gebruikers van P2P netwerken denken namelijk dat de muziek beter wordt als je het recode naar een hogere bitrate, of willen dat het betreffende nummer vaker van hun gedownload wordt. Ze staan er echter niet bij stil dat er geen kwaliteit "bijgetoverd" kan worden het risico zelfs groot is dat de kwaliteit erop achteruit gaat doordat de twee verschillende encoders verschillende dingen weggooien.
@ phantom_Dream
Daar moet je zelf naar gaan luisteren. Uit wat ik hierboven heb geschreven kan je ook al opmaken dat verschillende personen verschillen horen binnen het MP3 formaat. (Ik hoor veel verschil tussen 192 en 128 kbps en NrG_82 hoort het nauwelijks.)
Dat iets het beste van een formaat is, wil overigens nog niet zeggen dan het ook meteen beter is. De beste Vivanco is nog geen Shure E3...
Niet te snel doorposten of niet dichtgooien, a.u.b.. Ik ben nog maar net begonnen met deel 4...
Ik kan/wil er niet tegen in gaan dat je geen verschil hoort. Dat ligt namelijk aan jou oren of aan de (maximale) kwaliteit van je MP3 speler (want het is me niet helemaal duidelijk of dat ook een iRiver is). Ik hoor het verschil namelijk wel.
Waar ik op wil reageren, is dat je dat kwaliteits verschil nog kleiner kan maken, door je CD direct naar de lage bitrate te rippen. Dit bespaard je namelijk het kwaliteitsverlies dat gepaard gaat met recoden. Daarnaast kan je het best versie 3.96.1 van LAME's encoder gebruiken voor dergelijke bitrates. Let wel even op met de nieuwe commandlines. Voor het rippen met de alt preset standard blijft versie 3.90.3 overigens de beste keus.
De MP3's waar je het in de laatste regel over hebt, heb je waarschijnlijk gedownload. Sommige gebruikers van P2P netwerken denken namelijk dat de muziek beter wordt als je het recode naar een hogere bitrate, of willen dat het betreffende nummer vaker van hun gedownload wordt. Ze staan er echter niet bij stil dat er geen kwaliteit "bijgetoverd" kan worden het risico zelfs groot is dat de kwaliteit erop achteruit gaat doordat de twee verschillende encoders verschillende dingen weggooien.
@ phantom_Dream
Daar moet je zelf naar gaan luisteren. Uit wat ik hierboven heb geschreven kan je ook al opmaken dat verschillende personen verschillen horen binnen het MP3 formaat. (Ik hoor veel verschil tussen 192 en 128 kbps en NrG_82 hoort het nauwelijks.)
Dat iets het beste van een formaat is, wil overigens nog niet zeggen dan het ook meteen beter is. De beste Vivanco is nog geen Shure E3...
Niet te snel doorposten of niet dichtgooien, a.u.b.. Ik ben nog maar net begonnen met deel 4...
[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 26-01-2005 20:47 ]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
atrac3 != mp3 dus zeker qua bitrate niet met elkaar te vergelijken. Als jij Atrac3 beter vind: houden zo en je vooral niet van de wijs laten brengen door anderen, maar laat bitrate nooit een doorslaggevende factor zijn!
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Ik ben ook wezen kijken, hier in Nijmegen zit een shure dealer. En daar hebben ze de E3 op voorraad. En de rest kunnen ze bestellen. Maar in hun boekje staan geen E2/3C, alleen de E2/3/5. Zit hier erg veel verschil tussen?
Hij wist te vertellen dat ze weinig verkocht worden omdat ze vrijwel alleen bij draadloze setjes werden verkocht als ze de originele kapot hadden en dezelfde terug wouden.
Ik kon de dopjes niet proefluisteren (uit hygienische overwegingen, op zich wel logisch) maar wel jammer. De E3 moest 234 euro kosten, en de E2 was volgens de prijslijst 111 euro. Ik kon die wel bestellen maar dan moest ik hem ook afnemen.
Het viel mij op dat die E3 eruit zag alsof het ongeveer 4 euro waard was, simpel, fragiel en oud.
Misschien kunnen ze siw E3C nog wel bestellen, die ziet er al een stuk degelijker uit.
Op zich vind ik 111 euro genoeg geld voor een setje dopjes, maar als die het echt waard zijn dan heb ik het er nog wel voor over. Zijn er ergens zaken waar je ze(met bij betaling van de kosten voor een nieuw dopje) zou kunnen luisteren. Want een zak met 500 dopjes kost maar 20 euro, dus dat moet te doen zijn.
Hij wist te vertellen dat ze weinig verkocht worden omdat ze vrijwel alleen bij draadloze setjes werden verkocht als ze de originele kapot hadden en dezelfde terug wouden.
Ik kon de dopjes niet proefluisteren (uit hygienische overwegingen, op zich wel logisch) maar wel jammer. De E3 moest 234 euro kosten, en de E2 was volgens de prijslijst 111 euro. Ik kon die wel bestellen maar dan moest ik hem ook afnemen.
Het viel mij op dat die E3 eruit zag alsof het ongeveer 4 euro waard was, simpel, fragiel en oud.
Misschien kunnen ze siw E3C nog wel bestellen, die ziet er al een stuk degelijker uit.
Op zich vind ik 111 euro genoeg geld voor een setje dopjes, maar als die het echt waard zijn dan heb ik het er nog wel voor over. Zijn er ergens zaken waar je ze(met bij betaling van de kosten voor een nieuw dopje) zou kunnen luisteren. Want een zak met 500 dopjes kost maar 20 euro, dus dat moet te doen zijn.
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
zucht... als je er €234 voor gaat neerlegen ben je echt gek.Def_P schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:59:
Ik ben ook wezen kijken, hier in Nijmegen zit een shure dealer. En daar hebben ze de E3 op voorraad. En de rest kunnen ze bestellen. Maar in hun boekje staan geen E2/3C, alleen de E2/3/5. Zit hier erg veel verschil tussen?
Bij iDealsound op eBay zijn ze €135 incl. verzendkosten... en dat zijn dan de E3's
E3 = grijs
E3c = wit
verder is er geen verschil. Weet je zeker dat je de E3 hebt gezien en niet de oude E1?
E1

E2

E3

E3c
E5

Wat een dingen zeg haha. Weet niet wat voor geluid er uit komt, maar die dingen zien er niet uit.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:44:
[...]
verder is er geen verschil. Weet je zeker dat je de E3 hebt gezien en niet de oude E1?
E1
[afbeelding]
[...]
Verwijderd
Poekoek schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:55:
[...]
Wat een dingen zeg haha. Weet niet wat voor geluid er uit komt, maar die dingen zien er niet uit.

het schijnt dat ze beter klinken dan de E2s.Poekoek schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:55:
[...]
Wat een dingen zeg haha. Weet niet wat voor geluid er uit komt, maar die dingen zien er niet uit.
Overigens, wanneer zijn de nieuwe sleeves voor de E2 er? (de sleeves van de E3 voor de E2)
Verwijderd
Dat zou ik ook graag willen wetenjvvv schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:59:
[...]
het schijnt dat ze beter klinken dan de E2s.
Overigens, wanneer zijn de nieuwe sleeves voor de E2 er? (de sleeves van de E3 voor de E2)
Ik heb na tig berichten over de betere oordoppen een stel Sony ex71sl gehaald, die je zo in je oren moet schuiven.
Allemaal prima, beetje de doppen lopen testen en de kleinste maat maar genomen.
Ik denk dat ik 15 minuten heb zitten luisteren om te testen en aan de stereo gehangen en naar bed.
Ik lig dus in bed en begin behoorlijk last van mijn oren te krijgen.
Geen pieptonen maar meer een gevoel dat er iets diks in mijn oorkanaal heeft gezeten, alsof ze wijd openstaan, "waterig" gevoel.
Ik had al gehoord dat het wennen is maar ehhh hadden jullie hier ook last van?
Het is nogal onprettig en ik ben nu 8 uur verder ofzo en net na testen had ik helemaal niet zoveel last.
Ik ben mijn oren toch niet aan het vernaggelen met die dingen?
Allemaal prima, beetje de doppen lopen testen en de kleinste maat maar genomen.
Ik denk dat ik 15 minuten heb zitten luisteren om te testen en aan de stereo gehangen en naar bed.
Ik lig dus in bed en begin behoorlijk last van mijn oren te krijgen.
Geen pieptonen maar meer een gevoel dat er iets diks in mijn oorkanaal heeft gezeten, alsof ze wijd openstaan, "waterig" gevoel.
Ik had al gehoord dat het wennen is maar ehhh hadden jullie hier ook last van?
Het is nogal onprettig en ik ben nu 8 uur verder ofzo en net na testen had ik helemaal niet zoveel last.
Ik ben mijn oren toch niet aan het vernaggelen met die dingen?
Klinkt mij niet bekend in de oren. Je hebt al de kleinste en als die niet te groot zin (wat ik me bijna niet kan voorstellen, dan zou het een stukje gewenning kunnen zijn. Misschien een siliconenallergie? (ik weet geeneens of dat bestaat, maargoed..)
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Joehoe, mijn E3's zijn er! Net als Servor
de grijze gehad ipv de witte. En ze zijn
best mooi! Klinken nog een beetje nasaal,
maar met inspelen / pasvorm uitvogelen
komt dat vast helemaal goed.
iDealSound -> zondag besteld, donderdag
binnen = netjes!
binnen = netjes!
Verwijderd
Je moet een geoefend oor hebben, ik zet mijn mp3's altijd in 192kbps en ik hoor wel degelijk een verschil met 128kbps. Maar als je altijd naar 128kbps luistert zal je weinig verschil merken.Gluten Parody schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:15:
vind ik het prima hoor.Ik zie wel wat er komt.
Ik heb ooit nog eens een review gelezen van proffesionals die PC-speakers reviewen. Die waren zo geoefend dat ze 'gaten' in de frequentieband konden horen
Verwijderd
De E1 is de voorloper van de E3, ze hebben de zelfde driver, alleen heeft de E1 een andere (lelijkere) behuizing.jvvv schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:59:
[...]
het schijnt dat ze beter klinken dan de E2s.
E1 zijn trouwens ook identiek aan de Westone um1, beide geluidstechnisch op het niveau van een E3, maar vierkant lelijk?
Mijn stapel CD's is niet heel erg veel hoger dan m'n externe HD, toch heb ik 30gb aan mp3's, dus ja, dat is niet allemaal zelf geript..DeeD2k2 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:45:
@NrG_82
Ik luisterde idd op m'n iRiver, dus met de geluidskwaliteit zit het wel goed. Ik had er een 512mb speler bijbesteld, nl. een iAudio U2 (die inmiddels binnen is) maar daar luisterde ik toen niet op. Ik hoorde ook wel iets verschil, maar ik was met name verbaasd dat dit relatief klein was, mede omdat tussen bepaalde nrs uit m'n collectie toch zeer duidelijk het verschil hoor zonder geconcentreerd te luisteren (ik luister meestal als ik ergens mee bezig ben, studeren ofzo, of lezen in de trein). Ik zal nog eens wat tests uitvoeren met verschillende soorten muziek, op allebei de spelers, met verschillende oordoppen, en dan kijken wat voor verschil ik hoor. Waar ik wel benieuwd naar ben: wat hoor jij precies voor verschil? Ruis, gekraak, piepjes, artifacts, vervormingen, andere toonhoogtes, scheller, bassiger, wat is het?
[ Voor 3% gewijzigd door NrG_82 op 27-01-2005 13:20 ]
Verwijderd
Ik denk dat niet zozeer de bitrate hoor maar de slechte opname in het algemeen. Mijn muzieksmaak ligt in de jaren 60, 70 en 80. en klassiek en jazz. nou wordt mijn lievelingsmuziek zelden heropgenomen door de orginele artiest en vrees ik dus dat ik die 'slechte' opnames hoor ipv de bitrate...
Dat zou best kunnen, maar het overgrote deel van mijn muziek is trance. Allemaal redelijk recent dus, meestal niet ouder dan een jaar of 6. Zou misschien wel kunnen dat sommige nrs rechtstreeks van vinyl geript zijn, maar hoe dit de geluidskwaliteit kan beïnvloeden heb ik al helemaal geen verstand van. Ik heb wel nrs in hoge kwaliteit VBR geript, van releasegroups en betrouwbare bron dus geen re-encoded spul, waar gewoon wat kraakjes in zitten. Zou best daardoor kunnen komen, maar dat weet ik dus niet zeker.
Had je misschien toch goedkopere doppen moeten kopen, nu hoor je de kwaliteit van de opnames veel beter
. Maar de geluidskwaliteit zal hier wel ruimschoots tegenop wegen natuurlijk..
Had je misschien toch goedkopere doppen moeten kopen, nu hoor je de kwaliteit van de opnames veel beter
Verwijderd
Het verschil in geluidskwaliteit merk ik zeker en is het ook meer dan waard. Zo'n kraak afentoe (als het niet te vaak is) heeft wel iets...NrG_82 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:12:
Dat zou best kunnen, maar het overgrote deel van mijn muziek is trance. Allemaal redelijk recent dus, meestal niet ouder dan een jaar of 6. Zou misschien wel kunnen dat sommige nrs rechtstreeks van vinyl geript zijn, maar hoe dit de geluidskwaliteit kan beïnvloeden heb ik al helemaal geen verstand van. Ik heb wel nrs in hoge kwaliteit VBR geript, van releasegroups en betrouwbare bron dus geen re-encoded spul, waar gewoon wat kraakjes in zitten. Zou best daardoor kunnen komen, maar dat weet ik dus niet zeker.
Had je misschien toch goedkopere doppen moeten kopen, nu hoor je de kwaliteit van de opnames veel beter. Maar de geluidskwaliteit zal hier wel ruimschoots tegenop wegen natuurlijk..
Dan heb je idd ook nog een beetje het idee dat je naar jaren '60 muziek zit te luisteren..
offtopic:
Dat laatste is ook een optie, is echt wel mooie muziek hoor. Tiësto
. Je moet alleen niet die top-40 rommel zoals Special D ofzo hebben.
Tiësto staat dan wel in de top-40, 't is geen standaard top-40 dance.. Het enige nadeel van z'n populariteit onder de mainstream is dat Tiësto in Concert veel te snel uitverkocht is en veel te vol is..
Dat laatste is ook een optie, is echt wel mooie muziek hoor. Tiësto

Ik heb ze nu ook besteld (Sony MDR-EX71SL (White)) bij shipping 4u. Het moet betaald worden via paypal. Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat mijn geld van de bank op mijn paypal account staat?
Misschien is het het koude weer.Rudedadude schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 08:49:
Klinkt mij niet bekend in de oren. Je hebt al de kleinste en als die niet te groot zin (wat ik me bijna niet kan voorstellen, dan zou het een stukje gewenning kunnen zijn. Misschien een siliconenallergie? (ik weet geeneens of dat bestaat, maargoed..)
Kom net ook van buiten en voel mijn oren weer.
Even aankijken
Toch vreemd dat over de EX71's. Ik heb al redelijk wat oordopjes gehad en vind de 71' veruit het comfortabelst van allemaal. Ik voel het nauwelijks als ze in m'n oor zitten. En over dat koude weer; ik draag ze meestal ook op de fiets (wel zacht volume, anders hoor je het verkeer helemaal niet meerBARACUS schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:01:
[...]
Misschien is het het koude weer.
Kom net ook van buiten en voel mijn oren weer.
Even aankijken
Mixed Reality dev
meestal 3 dagenthomastvd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:44:
Ik heb ze nu ook besteld (Sony MDR-EX71SL (White)) bij shipping 4u. Het moet betaald worden via paypal. Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat mijn geld van de bank op mijn paypal account staat?

Ze leken idd op die e1, maar er stonds echt e3 op. En vond het ook veel te veel geld, maar nog streeds ook 135 voor die E3's vind ik veel als ik ze niet eerst kan luisteren.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:44:
[...]
zucht... als je er €234 voor gaat neerlegen ben je echt gek.
Bij iDealsound op eBay zijn ze €135 incl. verzendkosten... en dat zijn dan de E3's
E3 = grijs
E3c = wit
E1
[afbeelding]
I, for one, like Roman numerals
Ik verkoop mijn Shure E2C dopjes ivm. een upgrade.Check hier: http://www.marktplaats.nl...o/hoofdtelefoons/5446.htm
[ Voor 25% gewijzigd door Bluto op 27-01-2005 21:33 ]
Verwijderd
Mijn Sony EX71 dopjes doen plots raar sinds deze avond !!
Mijn linkeroortje gaat beduidend minder dan mijn rechteroortje !!!!!!! Hij doet het nog, maar véél minder luid !
Heeft iemand nog zulke problemen gehad?
Heeft iemand nog zulke problemen gehad?
Ik zie dat je doorgaat voor een E5c, goede keuze!Bluto schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:30:
Ik verkoop mijn Shure E2C dopjes ivm. een upgrade.Check hier: http://www.marktplaats.nl...o/hoofdtelefoons/5446.htm
Zelf heb ik eerst een tijdje met E3s gelopen alvorens ik overstapte op Westone UM2 (te vergelijken met E5s), niet dat ik het zonde vond van de ervaring en het geluid van de E3, maar wel het geld. Als je eenmaal begint aan de "hobby" in-ear dan zou ik persoonlijk voorstellen grote stappen te maken, of je wilt graag genieten van de kleine stapjes
Over een jaar lees ik dit terug en denk ik ... westone um2
Dat kun je achteraf natuurlijk makkelijk denken, maar ik denk dat heel veel mensen zich van te voren nauwelijks voor kunnen stellen dat doppen van ¤ 600,- ook elke euro waard zijn tov. doppen van rond de ¤ 100,- . En als je uiteindelijk die ¤ 600,- kunt betalen, maken die andere doppen die je nog hebt liggen ook niet zoveel uit imo. 
- user_x: ik heb ze besteld!
- user_x: ze zijn onderweg!
- user_x: ze zijn binnen!
--> dat kan ook wel in één keer.
En dat vragen zoals bovenstaande hier ook niet echt thuishoren? Want behalve dat het geld voor oordoppen bedoelt is, hebben paypal-vragen helemaal niks met oordoppen te maken. Bovendien zie je vanzelf wanneer dat geld erop staat. Imo allemaal een beetje overbodig.
NOFI, Just my € 0,02....
Ideetje: Kan misschien in de volgende startpost opgenomen worden dat dit geen opsomtopic moet worden van:thomastvd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:44:
- user_x: ik heb ze besteld!
- user_x: ze zijn onderweg!
- user_x: ze zijn binnen!
--> dat kan ook wel in één keer.
En dat vragen zoals bovenstaande hier ook niet echt thuishoren? Want behalve dat het geld voor oordoppen bedoelt is, hebben paypal-vragen helemaal niks met oordoppen te maken. Bovendien zie je vanzelf wanneer dat geld erop staat. Imo allemaal een beetje overbodig.
NOFI, Just my € 0,02....
[ Voor 3% gewijzigd door NrG_82 op 27-01-2005 22:20 . Reden: €-teken was verdwenen ]
Ik bedoel niet dat met koud weer die dingen niet goed zitten meer dat ik gisteren net na een uur op de fiets in de vrieskou die dingen hebt geprobeerd.Menesis schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:22:
[...]
Toch vreemd dat over de EX71's. Ik heb al redelijk wat oordopjes gehad en vind de 71' veruit het comfortabelst van allemaal. Ik voel het nauwelijks als ze in m'n oor zitten. En over dat koude weer; ik draag ze meestal ook op de fiets (wel zacht volume, anders hoor je het verkeer helemaal niet meer)en ik heb geen verschil gemerkt tussen warm/koud weer. Maar goed, ik hoop voor je dat je eraan went ofzo. Of heb je per ongeluk de 51's?
Die zijn weer niet van siliconen geloof ik...
Dus waarschijnlijk is de pijn hoofdzakelijk door de vrieskou omdat ik vandaag zonder die doppen ook oorpijn begin te krijgen na 2 uur in de kou te fietsen
Maar tja net die nieuwe doppen indoen en ineens loeiende oren krijgen dan schrik je wel even
here the same. Zondag besteld en gister binnen gekregenGluten Parody schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:24:
Joehoe, mijn E3's zijn er! Net als Servor
binnen = netjes!
Verwijderd
Ik ben aan et sparen voor UE10's 
met de goede dollarkoers moet het haalbaar zijn
ze zitten dan op €689 euro, en dat is volgens mij al inclusief oor impressies door een lokale audioloog.
ze zitten dan op €689 euro, en dat is volgens mij al inclusief oor impressies door een lokale audioloog.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 14:37 ]
Verwijderd
lees m'n signature.. Ik ook... Maar eerst maar even ear-impressions laten maken voor m'n Shure E3's.. en kijken hoe dat klinktVerwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:32:
Ik ben aan et sparen voor UE10's
Als DeeD z'n startpost af heeft?
Ooit.... Ooit wil ik nog zoveel kopen, da's zo lastig. Ik wil alles wel kopen als ik kon, maar dat gaat helaas niet. Maar bij de dingen die ik nog wel eens ga kopen staan wel high end doppen tussen iig.. Ik vind het alleen zo lastig dat je ze nergens kunt beluisteren. Want moet je dan die van € 400, van 500 of van 600 hebben..?
Ik ben benieuwd naar de review van Boekhour, waar hij hier aangaf mee bezig te zijn. Schiet het al op, Boekhour? Of heb ik hem gemist? Dacht ik niet..
[ Voor 2% gewijzigd door NrG_82 op 28-01-2005 17:15 . Reden: Wrom verdwijnt dat €-teken toch steeds.. ]
Verwijderd
Ik zie de Sony MDR-EX71SL bij amazon.com voor 29,71 dollar staan is volgens mij nog een stuk goedkoper dan de aangeven winkels. Of wordt dit verschil opgevreten door shippingfees en tax die er bijvoorbeeld bij I-shopping niet bijkomt?
Heeft iemand daar ervaring mee? Komt er gewoon btw bij of specifieke invoertarieven? Heb geen ervaring met internationaal i-net shoppen.
excuus ik zie nu dat amazon ze niet naar nederland verstuurt, mijn vraag is dus nie van toepassing meer.
Trouwens Deed2k2 nog bedankt voor je uitleg op mijn eerdere vraag.
Heeft iemand daar ervaring mee? Komt er gewoon btw bij of specifieke invoertarieven? Heb geen ervaring met internationaal i-net shoppen.
excuus ik zie nu dat amazon ze niet naar nederland verstuurt, mijn vraag is dus nie van toepassing meer.
Trouwens Deed2k2 nog bedankt voor je uitleg op mijn eerdere vraag.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 16:57 ]
Je bent pas echt cool als je ultimate ears belt en zegt dat je dopjes volledig voor jou wil laten maken.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
als review bedoel je of gewoon in het algemeen?coptician schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:31:
Je bent pas echt cool als je ultimate ears belt en zegt dat je dopjes volledig voor jou wil laten maken.
Verwijderd
Ik heb ook sinds een half jaar de EX-71SL's en over het algemeen ben ik er positief over. Het geluid dat eruit komt is mooi en het in-ear principe werkt erg lekker. Geen last van herrieschoppers in de bus enz. Ik heb wel sneller last van pijn in mn oren als ik lange tijd luister. Het komt zeker niet door het volume. Ik heb meer het idee dat mijn oren sneller "moe" worden. bij mijn oude (Sennheiser MX500) had ik daar nooit last van. Daarnaast vraag ik me af hoe lang het kabeltje mee gaat. Het stukje direct uit de connecter is toch al behoorlijk gaar aan het worden.
Verwijderd
heb je twijfels bij hun 3 driver systeem en daar wil je wat aan veranderencoptician schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:31:
ik snap je niet
Ik raak soms ook vermoeid van het luisteren naar m'n EX71's.. vooral als de bass hard staat. Dat merk je niet direct (omdat je de bass niet voelt zoals bij normale speakers), maar er zit dan toch een behoorlijke druk op je oren wat na een tijdje onprettig is. Zodra ik dan de bass zachter zet heb ik geen last meer.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:40:
Ik heb ook sinds een half jaar de EX-71SL's en over het algemeen ben ik er positief over. Het geluid dat eruit komt is mooi en het in-ear principe werkt erg lekker. Geen last van herrieschoppers in de bus enz. Ik heb wel sneller last van pijn in mn oren als ik lange tijd luister. Het komt zeker niet door het volume. Ik heb meer het idee dat mijn oren sneller "moe" worden. bij mijn oude (Sennheiser MX500) had ik daar nooit last van. Daarnaast vraag ik me af hoe lang het kabeltje mee gaat. Het stukje direct uit de connecter is toch al behoorlijk gaar aan het worden.
Navasis:
Nee, echt gewoon speciaal laten maken, volledig from the ground up naar jouw wensen, ieder detail zoals je ze zelf wilt.
HugsteR:
Van mij mag het best wel een 4-driver systeem zijn.
Nee, echt gewoon speciaal laten maken, volledig from the ground up naar jouw wensen, ieder detail zoals je ze zelf wilt.
HugsteR:
Verwijderd
Worden niet alle Ultimate Ears UE10 op bestelling op maat gemaakt, de prijs van ear molds is namelijk in de prijs inbegrepen. Als ik foto's van de UE10 zie, zijn ze allemaal compleet op kleur / vorm gemaakt.coptician schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:34:
Navasis:
HugsteR:
http://www.ultimateears.com/UE-10_PRO.htm
Features:
Custom fit to your ears. Each pair is hand crafted off ear impressions you have made at your neighborhood audiologist or hearing aid center.
Why custom fit? Because a custom fit earphone delivers the ultimate in comfort. A sealed “custom” earpiece also means the low frequencies can “resonate” in the ear offering optimum bass response naturally, not accomplished by volume.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 20:40 ]
Verwijderd
Ik denk dat hij bedoelt dat je kan zeggen: ik wil weinig bass, goed in het midden en perfect in het hoge ofzo... (maar dan in technische termen die ik niet kenVerwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:38:
[...]
Worden niet alle Ultimate Ears UE10 op bestelling op maat gemaakt, de prijs van ear molds is namelijk in de prijs inbegrepen. Als ik foto's van de UE10 zie, zijn ze allemaal compleet op kleur / vorm gemaakt.
[...]
DAt lijkt wel perfect ja.. maar het prijskaartje is er eentje om van te schrikken
Verwijderd
De UE-10pro is zo flat als het maar kan, en waarom zou je je equalizer niet downtunen voor het soort geluid dat je wilt?Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:29:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat je kan zeggen: ik wil weinig bass, goed in het midden en perfect in het hoge ofzo... (maar dan in technische termen die ik niet ken)
Dat lijkt wel perfect ja.. maar het prijskaartje is er eentje om van te schrikken
/me ziet het hele punt niet
Ik heb net e-mail gekregen uit Amerika.Mijn Shure E5C zijn verzonden.Heb ze 2ehands gekocht via het head-fi forum.Dus geen €575 zoals bij TM audio,maar $300(€240) verzonden en al.Met nog een jaar garantie.Ben overgestapt van mijn E2C naar de E5C dus.Was al behoorlijk onder de indruk van de E2C maar van de E5C ga ik zeker van mijn stoel vallen van genot.
Mijjn E2C zijn nu te koop voor de liefhebber.Vette bas gegarandeerd.Zijn 5 maanden oud en dus nog 19 maanden Shure garantie.
Check marktplaats/audio/hifi/koptelefoons maar voor foto's en info!!
Mijjn E2C zijn nu te koop voor de liefhebber.Vette bas gegarandeerd.Zijn 5 maanden oud en dus nog 19 maanden Shure garantie.
Check marktplaats/audio/hifi/koptelefoons maar voor foto's en info!!
Verwijderd
Anna (ik dus) kan al die intelligente praat niet aan want ze snapt het niet meer en zwijgt bij deze dus maar en hoopt dat ze ooit zal snappen wat je zei (Waar is m'n Schaamsmiley!)Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:35:
[...]
De UE-10pro is zo flat als het maar kan, en waarom zou je je equalizer niet downtunen voor het soort geluid dat je wilt?
/me ziet het hele punt niet
heb je UE-10?
Verwijderd
Onzin dat jij het niet aan zou kunnen. Je doet 5VWO, dus jij zou net zo slim moeten zijn als ikVerwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:44:
[...]
Anna (ik dus) kan al die intelligente praat niet aan want ze snapt het niet meer en zwijgt bij deze dus maar en hoopt dat ze ooit zal snappen wat je zei (Waar is m'n Schaamsmiley!)
heb je UE-10?

De x-as geeft de frequentie aan (de toonhoogte) en de y-as de afwijking ten opzichte van de 0 lijn. Als een punt op de grafiek hoger ligt dan 0, dan zal de toon daarop harder klinken: Bij de Sony's (bassy) zal dus een verhoging rond de 20 - 200 Hz (schatting) vertonen. Hoe vlakker (flat)deze grafiek is, hoe natuurgetrouwer deze het geluid weergeeft.
Edit: Met een equalizer kan je het uitgangsgeluid op bepaalde frequenties sterker / minder sterk maken, en zo aanpassens op je dopjes zodat ze een zo vlak mogelijke lijn weergeven. Met downtunen bedoel ik naar beneden bijstellen en vervolgens het hele volume omhoog gooien, want met een equalizer een geluid versterken gaat ten koste van de geluidskwaliteit.
/me zit geduldig op z'n Shure E3 (Jaja, toch grijs) te wachten
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 22:07 ]
Verwijderd
(dit is al m'n tweede jaar op 5vVerwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:54:
[...]
Onzin dat jij het niet aan zou kunnen. Je doet 5VWO, dus jij zou net zo slim moeten zijn als ikKijk eens naar dit plaatje:
[afbeelding]
De x-as geeft de frequentie aan (de toonhoogte) en de y-as de afwijking ten opzichte van de 0 lijn. Als een punt op de grafiek hoger ligt dan 0, dan zal de toon daarop harder klinken: Bij de Sony's (bassy) zal dus een verhoging rond de 20 - 200 Hz (schatting) vertonen. Hoe vlakker (flat)deze grafiek is, hoe natuurgetrouwer deze het geluid weergeeft.
aaah kijk hehe eindelijk legt iemand het uit..

Deze grafiek geeft dus aan dat het bereik van UE5c niet alleen verder gaat dat die van Shure E5c's maar ook nog eens natuurgetrouwder geluid geeft in de hoge tonen? en dus 'beter' is?
E3's en niet E3c's
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 22:01 . Reden: E3's en niet E3c's ]
Verwijderd
CorrectVerwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:58:
Deze grafiek geeft dus aan dat het bereik van UE5c niet alleen verder gaat dat die van Shure E5c's maar ook nog eens natuurgetrouwder geluid geeft in de hoge tonen? en dus 'beter' is?
Offtopic: Hoe kan ik je persoonlijk bereiken?
Geeft niet, er zijn meer mensen in dit draadje
die 5 vwo zo leuk vonden dat ze nog een keer
wilden.
Ik krijg mijn E3's maar niet lekker in mijn oren
met die zwarte doppies. De kussentjes vind ik
veel fijner, maar daarvan worden er maar twee
meegeleverd. Misschien een keer met zijn allen
een class action inkoop doen bij iDealSound?
die 5 vwo zo leuk vonden dat ze nog een keer
wilden.

Ik krijg mijn E3's maar niet lekker in mijn oren
met die zwarte doppies. De kussentjes vind ik
veel fijner, maar daarvan worden er maar twee
meegeleverd. Misschien een keer met zijn allen
een class action inkoop doen bij iDealSound?
Verwijderd
waarom zijn de UE10's dan zo perfect scheelt de UE10

dan zoveel met de UE 5

behalve 350 dollar en wat accesoires.
offtopic: niet, hoezo?

dan zoveel met de UE 5

behalve 350 dollar en wat accesoires.
offtopic: niet, hoezo?
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:04:
Waarschijnlijk hangt het van nog wel meer factoren af, maar dit is toch een maatstaf voor hoe 'goed' een dopje klinkt.
Offtopic: Je valt op
Verwijderd
Nou ben ik benieuwd. Waar hangt de kwaliteit nog meer vanaf.. als ik ooit aan de UE10 of UE5 wil moet ik overtuigd zijn dat die een goede kwaliteit zijn en beter dan mijn Shure E3's..
dat opvallen heb ik vaker. beetje

He he kinderen, het is geen dating forum hè..

.De schaamsmiley mis ik hier ook behoorlijk. Zoiets
kan best goed van pas komen..
Toch leer je redelijk snel, zo te zien snap je het alVerwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:44:
Anna (ik dus) kan al die intelligente praat niet aan want ze snapt het niet meer en zwijgt bij deze dus maar en hoopt dat ze ooit zal snappen wat je zei (Waar is m'n Schaamsmiley!)

Dat is dus een probleem wat ik ook zou hebben bij de aanschaf van zulke dure doppen. Eigenlijk zou ik ze dan toch echt eerst gehoord willen hebben. Eigenlijk zou er bij speciaalzaken gewoon een luisterexemplaar aanwezig moeten zijn (bij custom molds wel weer een lastig verhaal natuurlijk..), bij dure parfum heb je toch ook testers..Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:27:
Nou ben ik benieuwd. Waar hangt de kwaliteit nog meer vanaf.. als ik ooit aan de UE10 of UE5 wil moet ik overtuigd zijn dat die een goede kwaliteit zijn en beter dan mijn Shure E3's..
Verwijderd
de eeuwenoude (NrG_82 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:52:
He he kinderen, het is geen dating forum hè..![]()
![]()
[...]
Toch leer je redelijk snel, zo te zien snap je het al.De schaamsmiley mis ik hier ook behoorlijk. Zoiets [afbeelding] kan best goed van pas komen..
[...]
Dat is dus een probleem wat ik ook zou hebben bij de aanschaf van zulke dure doppen. Eigenlijk zou ik ze dan toch echt eerst gehoord willen hebben. Eigenlijk zou er bij speciaalzaken gewoon een luisterexemplaar aanwezig moeten zijn (bij custom molds wel weer een lastig verhaal natuurlijk..), bij dure parfum heb je toch ook testers..

Hij is bijna klaar... We zullen dus wel over de 1000 heen moeten. Dus nog even geduld, a.u.b.
Dit topic is gesloten.