Wat zijn goede oordopjes? Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdelijk de Sennheiser MX500 oordopjes gebruikt toen mijn IOPS oordopjes stuk waren. Ze zijn echt te triest voor woorden, er zit amper bas in die oordopjes. Wat was ik blij toen ik me IOPS oordopjes gerepareed, die klinken heel erg goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:42
Ik heb een week geleden mijn sony ex71 gekregen en dacht dat dit een miskoop was want ik kreeg ze eigenlijk niet lekker in m'n oren.
Na een tijdje van alles proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn ooringang niet horizontaal loopt maar bijna verticaal.
Mijn draden wijzen dus niet naar beneden maar naar de zijkanten anders blijven ze niet zitten.
Het is misschien wel een raar gezicht maar ze zitten nu wel goddelijk.
(misschien een tip voor E-rik)
Met het geluid van alt-preset standard mp3's is het geluid echt super.
Ik heb dit geluid nog nooit ergens gehoord, ik ben zeer tevreden met m'n dopjes uiteindelijk
_/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~ _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28

Polycom

Poes van goud

pinojo123 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:18:
Ik heb een week geleden mijn sony ex71 gekregen en dacht dat dit een miskoop was want ik kreeg ze eigenlijk niet lekker in m'n oren.
Na een tijdje van alles proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn ooringang niet horizontaal loopt maar bijna verticaal.
Mijn draden wijzen dus niet naar beneden maar naar de zijkanten anders blijven ze niet zitten.
Het is misschien wel een raar gezicht maar ze zitten nu wel goddelijk.
(misschien een tip voor E-rik)
Met het geluid van alt-preset standard mp3's is het geluid echt super.
Ik heb dit geluid nog nooit ergens gehoord, ik ben zeer tevreden met m'n dopjes uiteindelijk
_/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~ _/-\o_ .
www.extrememakeover.com?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

mno

Heb net de Sharp HP-MD33 besteld bij Bluetin.com. Ben benieuwd hoe lang het duurt en hoe ze gaan bevallen. Het worden mijn eerste oordopjes.

Zijn er al mensen die de plug hebben gemod zoals hier staat beschreven?:
http://www6.head-fi.org/f...d.php?mode=hybrid&t=89108

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, maar toch heb ik m'n EX71 weer tekoop gezet.

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ervaring / info hebben over de Philips SBCHE 590 doppen?

De Sony EX71 dopjes spreken mij ook wel erg aan, maar vind ze toch wel erg prijzig...

Ik heb nogal kleine oren en de normale (15 mm) oordopjes vallen bij de minste of geringste beweging uit m'n oren, zeer irritant!
Nu had ik vorige week de Philips SBCHS 320 doppen aangeschaft (met zo'n oorklem) maar die zaten voor geen meter!
Dan word er zo leuk aangeprezen "past op elk oor"... tsja, niet op de mijne...
(kan je nagaan hoe klein m'n oren zijn...)!

Dus ik hoop dat door dat uitstulpsel die doppen beter (en vnl langer) in m'n oren blijven zitten...
Wie o wie heeft meer info, voordat ik uit ellende toch die dure EX71 dopjes ga aanschaffen???

- Bij Frans de Smet werden die Philips doppen bekroond met een innovatie award 2004, toch wel een behoorlijk pluspunt dacht ik zo...!
Toch lees ik graag meer gebruikers-ervaring-kennis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:43:
Zijn er mensen die ervaring / info hebben over de Philips SBCHE 590 doppen?

De Sony EX71 dopjes spreken mij ook wel erg aan, maar vind ze toch wel erg prijzig...

Ik heb nogal kleine oren en de normale (15 mm) oordopjes vallen bij de minste of geringste beweging uit m'n oren, zeer irritant!
Nu had ik vorige week de Philips SBCHS 320 doppen aangeschaft (met zo'n oorklem) maar die zaten voor geen meter!
Dan word er zo leuk aangeprezen "past op elk oor"... tsja, niet op de mijne...
(kan je nagaan hoe klein m'n oren zijn...)!

Dus ik hoop dat door dat uitstulpsel die doppen beter (en vnl langer) in m'n oren blijven zitten...
Wie o wie heeft meer info, voordat ik uit ellende toch die dure EX71 dopjes ga aanschaffen???

- Bij Frans de Smet werden die Philips doppen bekroond met een innovatie award 2004, toch wel een behoorlijk pluspunt dacht ik zo...!
Toch lees ik graag meer gebruikers-ervaring-kennis...
Het comfort van de EX71tjes zijn simpelweg de beste keus, 95% van de mensen hebben hier geen probleem mee. 9 mm drivers met small moet toch echt makkelijk in je oren blijven zitten. Anders, breng je ze simpelweg terug (Bij de Media Markt kan dit, en daar worden ze ook verkocht, iig in de MM bij mij in de buurt (Almere)). Het is denk ik toch de enige mogelijkheid voor je, anders moet je ze speciaal laten maken (En dat kan pas bij Eytyomics en Ultimate Ears prijzen)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf heel lang gebruik gemaakt van Sony-oordopjes van 20 euro. Ik was er erg tevreden over, totdat ze stuk gingen(oordopjes houden het nooit lang bij mij uit). Daarom geef ik er niet meer dan 20 euro aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Welke waren dat dan (sony's voor 20 euro) en bleven die ook goed in je oren zitten?
Hoe zitten de MDR ED 21LP of ED 238 ML?

Het gaat mij niet zo heel erg veel om het geluid, maar dus vnl dat ze in je oren blijven zitten!

Wat is de prijs voor de EX71 bij de MediaMarkt?
En kun je ze niet in de winkel al uitproberen?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de prijs van de MDR ED21 LP, waar is die het voordeligst?
(niet in 'n online-winkel, komen bijna altijd toch verzendkosten bij...)

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mno schreef op zondag 02 januari 2005 @ 10:48:
Heb net de Sharp HP-MD33 besteld bij Bluetin.com. Ben benieuwd hoe lang het duurt en hoe ze gaan bevallen. Het worden mijn eerste oordopjes.

Zijn er al mensen die de plug hebben gemod zoals hier staat beschreven?:
http://www6.head-fi.org/f...d.php?mode=hybrid&t=89108
Ik ben ook zeer benieuwd naar wat je van deze oordopjes vindt, als je ze binnen hebt :P
Over dat modden: Is het niet zo dat het bij de huidige mp3spelers weinig uitmaakt of het een 3 of 4pools stekkertje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:30:
Bedankt voor de reacties!

Welke waren dat dan (sony's voor 20 euro) en bleven die ook goed in je oren zitten?
Hoe zitten de MDR ED 21LP of ED 238 ML?

Het gaat mij niet zo heel erg veel om het geluid, maar dus vnl dat ze in je oren blijven zitten!

Wat is de prijs voor de EX71 bij de MediaMarkt?
En kun je ze niet in de winkel al uitproberen?

:?
De prijs was bij mij de volle Sony approved 55 euro, maar ik heb ze bij de (dure ;)) Dixons voor 50 gehaald. Ze zijn duur (Dat hoor ik ook al een paar keer per dag), maar dan heb je wat. Ik zal ze nog uit moeten testen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te koop:
Modbreak:Te koop aanbieden van je spullen doe je maar ergens anders

[ Voor 87% gewijzigd door Canaria op 10-01-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

Christiano007

Ich bin der champion

Ja nu weten we het wel Erik

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik krijg binnenkort de witte EX71 binnen, ben benieuwd of ze anders af doen van de zwarte, zal wel niet :)

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb die mod voor de plug van de md33 uitgevoerd. Hoewel ik best handig ben met soldeerbouten ed, moet je wel erg voorzichtig zijn. Als de bout iets te heet is, smelten alle rubbere ringetjes. Het resultaat is een lelijke plug. Bovendien moet je hem schoonschuren anders heb je grote kans dat die niet meer goed past. Al met al geen aanrader dus.
De plug geeft trouwens in twee audioapparaten gewoon stereo weer. Twee andere audio apparaten geven alleen het linker kanaal weer in mijn geval.
Uiteindelijk heb ik toch maar de oude eraf geknipt en er een mooie nieuwe plug aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
iemand die binnenkort de witte ex71 uit amerika gaat kopen? Wil die me ff mailen (check profiel). Ik wil ze namelijk ook kopen maar kan geen paypal account aanmaken omdat ik pas over een jaartje 18 bent...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Mijn bevindingen met de EX-71tjes, die ik nu nog in mijn oren heb:

De oordopjes zijn simpelweg verpletterend mooi IMHO, het zilveren is bijna pijnlijk, en het geeft alles een prachtig uiterlijk. Maar, looks can't tell everything:

Ove rhet geluid zelf kan ik nog niets zeggen, maar ik voel me wel veel dichter op de muziek - misschien ook niet zo raar. Dus, ik vertel over het comfort:

Ik wist al door een uitgebreide online instructie hoe ik ze in moest doen, je moet eerst een dopje een klein beetje oor in doen (echt niet ver), dan met je tegenovergestelde hand je oor omhoog trekken, dopje stevig er in duwen en herhalen aan de andere kant. Zo zitten ze stevig en heb je snel een goeie 'seal'. Ikzelf dacht eerst dat de Medium voor mij waren, maar mijn oren stonden simpelweg in de brand na een kwartier. De Small dopjes fizen dit probleem - deze zitten erg prettig. Het voelt als je ze er uit haalt -of als ik ze bij mezelf er uit haal iig- alsof je oren in de brand staan, maar dit zal snel veranderen, vermoed ik. Vergeet niet, dit was mijn eerste keer!

De dopjes die op de dopjes (erm, right) zitten ijken hard te zijn op foto's, maar ze zijn eigenlijk heel zacht, vooral aan de buitenkant, waar het niets uit maakt. Dit maakt ze toch nogal slap voelend, en ik weet wel dat ik mijn andere groottes lekker thuis laat, in hun kokertje, want die ben ik anders kwijt. Weet ook dat het kokertje waar je de dopjes in kan doen ook dunctioneert om de tip-dopjes op te doen.

Nog een leukigheidje: Gebruik je Small en had je eerder een Sennheiser 400/500 opberghoesje, dan passen de Sony's daar gewoon in! De mediums kan je beter niet doen, al kan je die wel kwijt in de ruimte 'onder' de koppen van de dopjes, maar dan kunnen ze er wel uit'floepen'.

Het snoer is voor mij een godsgeschenk, ik dnek dat hij niet precieser kna zijn. De Sony MDR-E838 dopjes hebben een net te kort snoer, maar deze is volledig perfect voor mijn speciale neckkoord. ( Heel zacht ding, echt heerlijk). Het verlengsnoer heb ik niet gebruikt, en zal ik ook niet, want die is 100% nutteloos voor mij. Ik vind het desondanks wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:27
Shailesh schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:45:
iemand die binnenkort de witte ex71 uit amerika gaat kopen? Wil die me ff mailen (check profiel). Ik wil ze namelijk ook kopen maar kan geen paypal account aanmaken omdat ik pas over een jaartje 18 bent...
Volgens mij kan je ook zonder creditcard gebruik maken van paypal... geoon het geld overmaken naar je paypal rekening.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
The_Thijs© schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:54:
[...]

Volgens mij kan je ook zonder creditcard gebruik maken van paypal... geoon het geld overmaken naar je paypal rekening.
Ik weet wat je bedoelt en ik heb het ook al bekeken, maar voor het afsluiten van een paypal account moet je helaas 18 zijn :'( en mijn ouders kan ik het niet laten doen want die zijn te huiverig voor internet payen. Maar als er een tweaker is die het niet erg vindt om er 1tje voor mij te bestellen, waarbij ik het geld uiteraard van te voren naar zijn rekening overmaak, zou dat geweldig zijn.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 10:09
Ik heb inmiddels al weer begonnen aan een nieuw setje oordoppen ( de 15 al sinds februarie 2004 ).Mijn discman is zeer recentelijk overleden :P . Nu heb ik dus een nieuwe mp3 speler gekocht.
Nu wil ik dus een nieuw setje want die dingen die er altijd bijzitten zijn niet zo goed :P .

Eisen aan de nieuwe dopjes

-ruis onderdrukkend ( moet nl 19km fietsen met wind O-) )
- draad langer dan 1M
-max 25 euro

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02

jOzh

Sweet dude!

coptician schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:53:
Het verlengsnoer heb ik niet gebruikt, en zal ik ook niet, want die is 100% nutteloos voor mij. Ik vind het desondanks wel leuk :P
Dit klinkt misschien stom, maar als het verlengsnoer nutteloos is voor jou, zou ik die dan over kunnen kopen?
Heb er 10 euro voor over :)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
jOzh schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:42:
[...]

Dit klinkt misschien stom, maar als het verlengsnoer nutteloos is voor jou, zou ik die dan over kunnen kopen?
Heb er 10 euro voor over :)
Ben bang dat dat lastig wordt als je geen zin hebt om naar Almere te reizen...

Kijk, als je ze nou op zou kunnen komen halen (Of ergens anders in Almere af kunnen spreken) vind ik het best, pak ik gewoon de bus. :P

[ Voor 15% gewijzigd door coptician op 05-01-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

coptician schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:48:
[...]

Ben bang dat dat lastig wordt als je geen zin hebt om naar Almere te reizen...

Kijk, als je ze nou op zou kunnen komen halen (Of ergens anders in Almere af kunnen spreken) vind ik het best, pak ik gewoon de bus. :P
Hmm ja, naar Almere reizen zie ik dan weer niet zo zitten... Kan ik niet gewoon geld overmaken op je rekening en dat jij em vervolgens met de post verstuurt (in een bubbeltjesenvelop ofzo)?

Mail me anders ff op jozhie@gmail.com

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
jOzh schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:46:
[...]

Hmm ja, naar Almere reizen zie ik dan weer niet zo zitten... Kan ik niet gewoon geld overmaken op je rekening en dat jij em vervolgens met de post verstuurt (in een bubbeltjesenvelop ofzo)?

Anders doen we dit ff op een forum |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

spyros schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:01:
[...]

Anders doen we dit ff op een forum |:(
Vandaar ook dat ik zeg:
:/

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
jOzh schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:13:
[...]

Vandaar ook dat ik zeg:

[...]

:/
je email adres zo zichtbaar O-) maakt mij voor de rest geen reet uit :X

weet dan echt niemand een goede dopjes set voor mij ?? de eisen er aan staan een paar posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

spyros schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:18:
[...]

je email adres zo zichtbaar O-) maakt mij voor de rest geen reet uit :X
Damn, jij bent paranoia zeg! ;)
't Is ook 'maar' een gmail adres

[ Voor 5% gewijzigd door jOzh op 05-01-2005 14:27 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
jOzh schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:27:
[...]

Damn, jij bent paranoia zeg! ;)
't Is ook 'maar' een gmail adres
thnx :P ik geef liever niet mn mail adressen welke dan ook direct-publiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen die op maat gemaakte oordoppen hebben, van bijvoorbeeld Ultimate ears, Westone of sensaphonic?
Zit al een tijd te twijfelen om er 1 te komen maar wil wel zeker weten of ze de moeite waard zijn. Verkopen als ze niet bevallen zit er niet in dus dat kan dan een prijzige miskoop worden als ze niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
spyros schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 08:33:
Ik heb inmiddels al weer begonnen aan een nieuw setje oordoppen ( de 15 al sinds februarie 2004 ).Mijn discman is zeer recentelijk overleden :P . Nu heb ik dus een nieuwe mp3 speler gekocht.
Nu wil ik dus een nieuw setje want die dingen die er altijd bijzitten zijn niet zo goed :P .

Eisen aan de nieuwe dopjes

-ruis onderdrukkend ( moet nl 19km fietsen met wind O-) )
- draad langer dan 1M
-max 25 euro
iemand? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Anders ga je ff binnen een dag kicken.. |:(

Voor echt zonder ruis fietsen in de wind zul je toch echt naar een hoofdtelefoon moeten zoeken, met doppen (zeker in de door jou genoemde prijsklasse) hoor je altijd windgeruis. Mijn EX71's sealen goed, maar ik hoor de wind nog steeds behoorlijk goed waaien op de fiets. Hoe het windgeruis hoorbaar is met echt dure doppen (shure, ety's, etc.) weet ik niet, maar die liggen ook buiten jouw budget.

[edit]
Ik zie in het iRiver H3x0-topic dat je voor de H320 gaat (goede keuze :*) ). Daar zitten dus Sennheiser MX400 doppen bij. Echt goede doppen zijn het niet imo, maar in de prijsklasse zijn het wel prima doppen. Dus onder de 20 E's vind je niet snel betere doppen. Het enige nadeel is zoals vaak gezegd het draagcomfort ervan.. Ik zou ze eerst even proberen als ik jou was.

[ Voor 37% gewijzigd door NrG_82 op 05-01-2005 15:55 ]

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:57
De Sony EX71 zwarte oordopjes kosten bij de Mediamarkt in Maastricht € 45,-
De EX51 kosten echter daar ook € 45,- dus ik denk dat de 71 verkeerd geprijsd is... :?

Profiteren zolang het duurt zou ik zeggen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
baldbelow schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:16:
De Sony EX71 zwarte oordopjes kosten bij de Mediamarkt in Maastricht € 45,-
De EX51 kosten echter daar ook € 45,- dus ik denk dat de 71 verkeerd geprijsd is... :?

Profiteren zolang het duurt zou ik zeggen! ;)
Jammer, mijn mm had ze voor 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn nu goede regular dopjes ?
Dus GEEN in-ear. Ik wil wel nog graag mijn omgeving horen dus.
Bovendien vind ik in-ear benauwend. :o

Ik zie in de TS die sony mdr-e888 doppen staan.
Maar die vind ik in geen winkel. Bestaan ze niet meer ?
Of zijn er misschien alternatieven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:28:

Ik zie in de TS die sony mdr-e888 doppen staan.
Maar die vind ik in geen winkel. Bestaan ze niet meer ?
Of zijn er misschien alternatieven ?
Dat is echt de beste keus, er worden niet veel ebtere meer gemaakt. Ze zijn op grotere sites echt makkelijk te vinden. (Helaas, ff geen voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

wouter3 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:42:
Ik heb die mod voor de plug van de md33 uitgevoerd. Hoewel ik best handig ben met soldeerbouten ed, moet je wel erg voorzichtig zijn. Als de bout iets te heet is, smelten alle rubbere ringetjes. Het resultaat is een lelijke plug. Bovendien moet je hem schoonschuren anders heb je grote kans dat die niet meer goed past. Al met al geen aanrader dus.
De plug geeft trouwens in twee audioapparaten gewoon stereo weer. Twee andere audio apparaten geven alleen het linker kanaal weer in mijn geval.
Uiteindelijk heb ik toch maar de oude eraf geknipt en er een mooie nieuwe plug aangezet.
Moet de plug zelf dan ook verwarmd worden om het soldeer te laten plakken? Ik ben volkomen nieuw met soldeerbouten dus misschien dat ik het toch maar niet meteen probeer op mijn nieuwe MD33's (zo nieuw dat ze nog moeten komen). Wie weet heb ik geluk en krijg ik gewoon stereo op mijn MP3-speler. Ik lees op head-fi ook van mensen dat ze aluminiumfolie hebben gebruikt op hun plug. En met koperdraad is misschien ook wel wat te doen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Zou je niet eerst beter kunnen vragen óf je mp3speler geschikt is voor deze 4pools plug? :)
Dat modden, daar ben ik altijd een beetje huiverig voor. Stel dat het mislukt? Die kans heb je altijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Ik ga ook zeker eerst proberen of de 4pools-plug het doet op mijn MP3-speler (Maxfield G-flash). Zo niet dan ga ik eerst eens het verlengkoord gebruiken om aan de in-ear doppen te wennen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Motorola_V600 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:31:
Zou je niet eerst beter kunnen vragen óf je mp3speler geschikt is voor deze 4pools plug? :)
Dat modden, daar ben ik altijd een beetje huiverig voor. Stel dat het mislukt? Die kans heb je altijd 8)7
Dan zet je er toch gewoon een nieuwe plug op?..Zo moeilijk is dat niet...en anders eerst even oefenen op een los stukje draad.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
@ mno: Als je niet vaker hebt gesoldeerd raad ik het zeker niet aan. Het probleem met soldeer is dat het natuurlijk verwarmd moet worden om te smelten. Daarnaast moet het metaal waarop het bevestigd moet worden eveneens warm (heet zijn). Grote kans dus dat de rubberen ringetjes gaan smelten, of dat de soldeer nog te koud is, zodat die niet goed smelt. Rommelen met aluminium in zo'n klein plugje wordt niks net zoals het bevestigen van een dun koperen plaatje zoals ik wel had gelezen. Er mag echt niks uitsteken, anders past je plug niet meer!
Mijn tip, gewoon eerst controleren of je stereo hebt, zo niet dan het verlengsnoertje gebruiken. Als je graag echt wilt modden moet je accepteren dat je grote kans hebt dat je er een nieuwe plug op moet zetten. Ik heb er btw nu zo'n mooie opzitten dat ik dat achteraf geen enkel probleem vindt, maar ik baalde in eerste instantie wel.

Overigens laat dit geen reden zijn waardoor mensen worden afgeschrikt om deze geweldige sharp md33 earbuds te kopen. Ze zitten lekker en klinken erg goed. Bovendien goedkoper dat de ex71, maar beter dan de shures2 (heb ik vernomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Solderen, kan ik je vertellen, is een pokkewerk. Vooral als je uitschiet en jezelf aantikt. Fuck blaren.

Ook is dit veel te veel een priegelwerkje om zomaar te proberen. Als de rubberen ringetjes smelten krijg je erg leuke, maar niet de juiste geluiden, vermoed ik zomaar. Als je iemand kent die er erg goed in is en ook zo een 3 pools er op kan zetten is dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:48:
Anders ga je ff binnen een dag kicken.. |:(

Voor echt zonder ruis fietsen in de wind zul je toch echt naar een hoofdtelefoon moeten zoeken, met doppen (zeker in de door jou genoemde prijsklasse) hoor je altijd windgeruis. Mijn EX71's sealen goed, maar ik hoor de wind nog steeds behoorlijk goed waaien op de fiets. Hoe het windgeruis hoorbaar is met echt dure doppen (shure, ety's, etc.) weet ik niet, maar die liggen ook buiten jouw budget.
Ik stond net op het punt om je post af te gaan breken, maar gelukkig las ik nog net op tijd dat je niet weet hoe het met de duurdere doppen zit. :)

Met Shure E2's heb ik dus totaal geen last van windruis. Ook al geef je aan dat de EX71's goed sealen (wat ik ook vond toen ik ze nog gebruikte), de E2's isoleren nog zoveel beter dat je werkelijk geen merkbaar last hebt van windruis. Alleen als het keihard (en dan ook ECHT keihard) waait ben ik geneigd mijn mp3-speler 1 of 2 tikjes (van de 40 jawel) harder te zetten, maar dan heb ik meer moeite met vooruitkomen in mijn eerste versnelling dan met het horen van mijn muziek. :P

Maar goed, eigenlijk moet ik er nou een blaat-verhaal onderzetten dat je niet 19km moet gaan fietsen met deze doppen omdat je een passerende auto niet eens hoort, maar slechts ziet (zelfs bussen / vrachtwagens / toeters / etc hoor je dus gewoon niet, je hoort dus echt niets op tijd), maar dat blijft toch je eigen verantwoording. Ik fiets er ook mee, omdat ik niet vind dat ik op mijn kleine fietsstukje omgevingsgeluid nodig heb, maar op 19km afstand kan ik me wel voorstellen dat het niet rechtoe rechtaan door de bebouwde kom is..

En bovendien zijn ze misschien buiten je budget? 94 euro bij Feedback or verkrijgbaar voor zijn 70 dollar in Amerika..

*edit*

Ik vraag me echt al sinds het eerste topic af waarom dit eigenlijk, niet onder "Audio, Video & HiFi" valt. Oordopjes zijn geen echte gadgets (uitzonderingen daargelaten), maar mainstream producten die geluid weergeven. Is dat geen audio? Dan hebben we ook oordopjes die een erg hoge standaard hebben, maar die kunnen we net zo goed hifi noemen dan? Goed, iedereen weet dat het topic hier te vinden is, maar is het eigenlijk wel logisch?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk vind ik oordopjes niks, daarom genbruik ik gewoon koptelefoons, zelf heb ik American audio HP-700, dat ding kost erg weinig en is kwalitatief ZEER goed. Maar als je echt zeurt dat het het persee iets kleins moet zijn geef ik de voorkeur aan in-ear plugjes, maar deze zijn wel meestal erg duur (de betere tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:24:
[...]

Ik stond net op het punt om je post af te gaan breken, maar gelukkig las ik nog net op tijd dat je niet weet hoe het met de duurdere doppen zit. :)

Met Shure E2's heb ik dus totaal geen last van windruis. Ook al geef je aan dat de EX71's goed sealen (wat ik ook vond toen ik ze nog gebruikte), de E2's isoleren nog zoveel beter dat je werkelijk geen merkbaar last hebt van windruis. Alleen als het keihard (en dan ook ECHT keihard) waait ben ik geneigd mijn mp3-speler 1 of 2 tikjes (van de 40 jawel) harder te zetten, maar dan heb ik meer moeite met vooruitkomen in mijn eerste versnelling dan met het horen van mijn muziek. :P

Maar goed, eigenlijk moet ik er nou een blaat-verhaal onderzetten dat je niet 19km moet gaan fietsen met deze doppen omdat je een passerende auto niet eens hoort, maar slechts ziet (zelfs bussen / vrachtwagens / toeters / etc hoor je dus gewoon niet, je hoort dus echt niets op tijd), maar dat blijft toch je eigen verantwoording. Ik fiets er ook mee, omdat ik niet vind dat ik op mijn kleine fietsstukje omgevingsgeluid nodig heb, maar op 19km afstand kan ik me wel voorstellen dat het niet rechtoe rechtaan door de bebouwde kom is..

En bovendien zijn ze misschien buiten je budget? 94 euro bij Feedback or verkrijgbaar voor zijn 70 dollar in Amerika..
De EX71 vind ik inderdaad behoorlijk goed isoleren, in vergelijking met de Sennheiser MX400. In de trein sealen ze ruim voldoende, maar op de fiets vind ik ze bij een normaal volume (14 op de H340) nog redelijk veilig. Natuurlijk hoor je lang niet zoveel als zonder, maar ik hoor auto's redelijk goed aankomen en toeters, stadsbussen ed. hoor ik zeker aankomen.

Ik geloof graag dat het met duurdere doppen nog veel beter is, dat ga ik ooit nog wel eens uitproberen, maar Spyros vroeg naar doppen van max. E 25, dus dan zijn zelfs de EX71 doppen al te duur.
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:24:

*edit*

Ik vraag me echt al sinds het eerste topic af waarom dit eigenlijk, niet onder "Audio, Video & HiFi" valt. Oordopjes zijn geen echte gadgets (uitzonderingen daargelaten), maar mainstream producten die geluid weergeven. Is dat geen audio? Dan hebben we ook oordopjes die een erg hoge standaard hebben, maar die kunnen we net zo goed hifi noemen dan? Goed, iedereen weet dat het topic hier te vinden is, maar is het eigenlijk wel logisch?
Op zich wel logisch inderdaad. Maar ik denk dat het voortkomt uit het feit dat ze vooral in combinatie met MP3-spelers ed. gebruikt worden. Voor thuis luisteren op hoog niveau ga je niet op zoek naar in-ear doppen enzo, maar naar een mooi speakersetje of een hoofdtelefoon als je de rest van de omgeving niet mee wilt laten genieten.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment heb ik Sennheiser 400MX dopjes, goede pijs/prestatieverhouding, maar ze zitten bij mij voor geen meter. Nu wil ik eigenlijk naar duurdere dopjes gaan, maar ik zit te twijfelen tussen:

- Sony EX71SL (50 euro)
- Shure E2c (100 euro)
- Shure E3c (140 op marktplaats.nl)

Nu is mijn vraag: Is het verschil tussen Sony EX71SL en de Shure E2c om de 50 euro of het verschil tussen de Shure E2c en E3c groot genoeg om die 40 euro te rechtvaardigen?
Ik wil ze graag zowel thuis als op school (voor pauzes/tussenuren) gebruiken ICM een MuVo 2 1,5GB... Wat zeggen jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:33:
Op het moment heb ik Sennheiser 400MX dopjes, goede pijs/prestatieverhouding, maar ze zitten bij mij voor geen meter. Nu wil ik eigenlijk naar duurdere dopjes gaan, maar ik zit te twijfelen tussen:

- Sony EX71SL (50 euro)
- Shure E2c (100 euro)

Nu is mijn vraag: Is het verschil tussen Sony EX71SL en de Shure E2c om de 50 euro of het verschil tussen de Shure E2c en E3c groot genoeg om die 40 euro te rechtvaardigen?
Ik wil ze graag zowel thuis als op school (voor pauzes/tussenuren) gebruiken ICM een MuVo 2 1,5GB... Wat zeggen jullie ervan?
Waarom de Sharp md33 niet? Zelfde/beter dan de Sony's (schijnt) ...en goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:33:

- Sony EX71SL (50 euro)
- Shure E2c (100 euro)

Die E3c's van marktplaats zijn al weg, dus maak daar maar gewoon Shure E3C (190) euro van. En dan zou je nog eens kunnen kijken of het te rechtvaardigen is. Persoonlijk denk ik dat bij jou het probleem voor een groot deel al in je bron zit. Ik heb de MuVo2 al een keertje mogen horen en was echt teleurgesteld, misschien is een nieuwe bron een betere investering? (weet niet wat je budget is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn al weg...
Ook de dopjes die er vandaag om 00:40 op werden gezet? Ik heb nog niets van de adverteerder gehoord namelijk.
Persoonlijk denk ik dat bij jou het probleem voor een groot deel al in je bron zit.
Als ik op internet rondsnuffel, dan hoor ik overal dat de geluidskwaliteit wel snor zit. De enige speler met beter geluid die ik kan verzinnen zijn de iRivers. Verder klinkt het geluid uitstekend als ik ze aansluit op m'n boxen (Creative en Cambridge Soundworks) klinkt het uitstekend. Verder weet ik niet wat de kwaliteit van de geripte stukken is geweest? Als ik een nieuwe speler zou kopen, zit ik nog steeds met het probleem van dopjes: Na een tijdje luisteren krijg ik pijn in m'n oren door de brakke vorm van die dingen.
Waarom de Sharp md33 niet? Zelfde/beter dan de Sony's (schijnt) ...en goedkoper..
Ik ben eigenlijk bang dat ik die dopjes koop, maar na een paar weken eigenlijk een nog betere geluidskwaliteit wil. Dan kan ik volgensmij beter gelijk een stel goede dopjes kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 19:18 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:51:
[...]

De EX71 vind ik inderdaad behoorlijk goed isoleren, in vergelijking met de Sennheiser MX400. In de trein sealen ze ruim voldoende, maar op de fiets vind ik ze bij een normaal volume (14 op de H340) nog redelijk veilig. Natuurlijk hoor je lang niet zoveel als zonder, maar ik hoor auto's redelijk goed aankomen en toeters, stadsbussen ed. hoor ik zeker aankomen.

Ik geloof graag dat het met duurdere doppen nog veel beter is, dat ga ik ooit nog wel eens uitproberen, maar Spyros vroeg naar doppen van max. E 25, dus dan zijn zelfs de EX71 doppen al te duur.
Daarom zei ik ook: in vergelijking met..

Maar ik had niet gezien dat hij naar doppen van max E 25 vroeg, dus wist niet in welke mate het boven zijn budget zat, maar ik constateerde alleen dat hij dopjes nodig had zonder windruis en dan ga ik niet opzoek naar een compromis.. Kwaliteit heeft eenmaal zijn prijskaartje. EX71's zijn overigens wel een stuk veiliger vanuit dat oogpunt.
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:10:
[...]

Als ik op internet rondsnuffel, dan hoor ik overal dat de geluidskwaliteit wel snor zit. De enige speler met beter geluid die ik kan verzinnen zijn de iRivers. Verder klinkt het geluid uitstekend als ik ze aansluit op m'n boxen (Creative en Cambridge Soundworks) klinkt het uitstekend. Verder weet ik niet wat de kwaliteit van de geripte stukken is geweest? Als ik een nieuwe speler zou kopen, zit ik nog steeds met het probleem van dopjes: Na een tijdje luisteren krijg ik pijn in m'n oren door de brakke vorm van die dingen.

[...]
Het is mooi dat je het verschil niet zo goed hoort, maar dan weet ik ook meteen dat je weinig moeite hoeft te doen voor high-end dopjes. Ik heb de MuVo2 enige tijd in mijn bezit gehad (gevonden op de universiteit, later weer opgehaald door de rechtmatige eigenaar), maar ik vond het geluid echt niet goed in vergelijking met andere spelers. Ergens in het MuVo2 topic op GoT staan mijn bevindingen nog. Investeren in een nieuwe bron zal je dus zeker goed doen, maar dat is zeker buiten je budget..

Koop gewoon normale dopjes die lekker zitten en als je echt luxe wil doen, koop dan toch maar de EX71's. Hoger hoef je écht niet te gaan met een MuVo2. Eerlijk gezegd vond ik de EX71's zelfs brak klinken op die MuVo2..

Op zich kun je, zoals al eerder aangegeven is, beter de Sharp MD33's kopen. Op headfi.org zijn er veel lovende kritieken over en velen vinden ze beter klinken dan een setje EX71jes. Bovendien zijn ze geloof ik maar iets van 35 (?) euro, dus kun je moeilijk de plank mis slaan hier. Ook deze dopjes zijn in-ear. (!)

Oh en de kwaliteit van je geripte stukken heb je deels zelf in de hand; zelf rippen dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. Ergens in het MuVo2 topic op GoT staan mijn bevindingen nog. Investeren in een nieuwe bron zal je dus zeker goed doen, maar dat is zeker buiten je budget..
Het getuigt van arrogantie dat je gelijk aanneemt dat dit buiten mijn budget ligt.
Oh en de kwaliteit van je geripte stukken heb je deels zelf in de hand; zelf rippen dus.
Ik weet niet waar je me voor aanziet, maar dit spreekt natuurlijk voor zich.

Als ik verder rondkijk lijk alleen jij een probleem met de geluidskwaliteit van de MuVo2 te hebben. Anyone else?

Edit: Contact met degene opgenomen... Hij kan de Shures E2c voor 85 euro en de E3c voor 140 euro verkopen, het gaat om nieuwe (in originele verpakking) dopjes en kan dus bijbestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Grappig dat toch de meeste mensen se MuVo2 als een goed geluid zien, daar staat Creative immers bekend om. Ik kan hier helaas niet over oordelen, aangezien ik een kwalitatief geweldige set van Sony NW-E99 en Sony MDR-EX71 heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Ik ben in bezit van een iPod Mini, en m'n pa ook. We denken om een paar andere oordopjes aan te schaffen om de Sony MDR21LP te vervangen.
Omdat we niet van k#tspul houden (lol) nemen we meteen een paar goede. Het worden waarschijnlijk Shure's E3c's. Er zijn een aantal mensen op dit forum die er tevreden over zijn. In de HVT van deze maand worden ze ook getest met een positief oordeel.
Alleen vraag ik me af of de iPod wel voldoende goed signaal geeft om de oordopjes goed tot zijn recht te laten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op internet zo lees, zijn er genoeg mensen die die combinatie hebben. Ik zit zelf ook te denken de Shure E3c's te kopen icm een MuVo2. Ik weet niet of je met je iPod het allerbeste uit de dopjes haalt, maar met goede (bijna lossless) encoding zou je toch een heel eind moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:46
Weet iemand of je de Sharp MD33 in amsterdam ergens kan kopen?
Ik ben gister bij de mediamarkt geweest om te kijken voor de e71,maar daar waren ze 60 euro.Weet iemand ook of er een goedkopere winkel in amsterdam is voor de e71? (ik ben er nog niemand helemaal uit of ik de md33 of e71 wil)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

pingkiller schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 07:59:
Ik ben gister bij de mediamarkt geweest om te kijken voor de e71,maar daar waren ze 60 euro.Weet iemand ook of er een goedkopere winkel in amsterdam is voor de e71? (ik ben er nog niemand helemaal uit of ik de md33 of e71 wil)
Ik ben de Sharps ook nog niet in Nederland tegen gekomen, die Sony's kun je op marktplaats vinden van een mede gotter ;) zoek dit topic maar eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Even een vraag?
Zijn de apple in/ear dopjes beter of slechter dan Sennheiser mx400?
Die witte apple dingen die matchen mooi bij mn Zen touch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
opzich niet zoveel toe te voegen, behalve een complimentje voor dit topic!

ik heb al enige jaren geleden eens oordopjes gekocht. die deden het opzich prima (gewone oordopjes, van sony, toen iets van 35 gulden), maar die begonnen toch brak te zitten (rubberen randje zat los, draaide steeds) en die dingen pleurden steeds uit m'n oor als ik met m'n hoofd draaide enzo. erg lastig. ik merkte laatst dat er een kabelbreukje in t snoer zat, dat bij bepaalde bewegingen er ook nog eens dat er gekraak etc. hoorbaar was, of helemaal niets. ook vond ik altijd dat er nogal veel van m'n omgeving hoorbaar was, maar ik had dan ook nog nooit gehoord van in-ear dopjes dus dacht dat daar niets aan te doen was behalve een grote koptelefoon en dat vind ik niet handig.

ik vond dus het wel eens tijd worden voor nieuwe iig, en begon dit topic even door te spitten. ik zou, als ik in de winkel had gekeken nooit dopjes van €50 gekocht hebben, maar ik las hier zoveel goeds over de mx71 dopjes dat ik het toch maar heb gedaan. een hoop geld (voor mij) maar... wat een aankoop! dit had ik veel eerder moeten weten! deze doppen klinken nu (zonder het volgens sommigen vrij noodzakelijke inspelen) al beter dan m'n vorige, het omgevingsgeluid wordt stukken beter afgeschermd (eindelijk geen last meer van jankende koters in de trein!) en ze zitten lekker stevig in m'n oor en vallen er niet meer om de haverklap uit. ook het snoer is heerlijk soepel.

kortom: hulde voor dit topic, ik wou dat ik het eerder had gelezen :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:11:
Ik ben in bezit van een iPod Mini, en m'n pa ook. We denken om een paar andere oordopjes aan te schaffen om de Sony MDR21LP te vervangen.
Omdat we niet van k#tspul houden (lol) nemen we meteen een paar goede. Het worden waarschijnlijk Shure's E3c's. Er zijn een aantal mensen op dit forum die er tevreden over zijn. In de HVT van deze maand worden ze ook getest met een positief oordeel.
Alleen vraag ik me af of de iPod wel voldoende goed signaal geeft om de oordopjes goed tot zijn recht te laten komen...
Ze komen ZEKER tot hun recht! 8)
Heb zelf ook E3's met een iPod... echt geweldig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:25:

Als ik verder rondkijk lijk alleen jij een probleem met de geluidskwaliteit van de MuVo2 te hebben. Anyone else?

Edit: Contact met degene opgenomen... Hij kan de Shures E2c voor 85 euro en de E3c voor 140 euro verkopen, het gaat om nieuwe (in originele verpakking) dopjes en kan dus bijbestellen.
Ik ben iemand anders dan Excidium, dus beide hebben een probleem met de MuVo2, ik weet gewoon dat mijn Iaudio4 flashspeler, net als mijn Rio Carbon gewoon een stuk beter klinken. Tuurlijk zouden alle nieuwe doppen van boven de 30 euro een verbetering zijn voor de geluidskwaliteit, dat ontken ik ook niet. Maar de vraag is of de bottle-neck van speler niet groter is.
Verder lees ik op internet ook veel positieve reacties over de MuVo. Bedenk wel dat vele van deze reviews/reacties zijn geschreven toen de speler net uit kwam, en toen was het zeker geen slecht apparaat. Daarnaast verkondigen mensen vaak luid hun mening terwijl ze geen andere kwalitatief goede spelers hebben gehoord. Daarom zou ik zeggen, probeer eens van een vriend een andere speler te regelen (laatste generatie van een goed merk het liefst) en dan te bekijken of dit je niet veel beter bevalt.
Hoeveel geld je hebt en wat je daarmee doet is natuurlijk niet mijn zaak, maar ik wilde alleen maar aangeven dat niet iedereen 400 euro over heeft voor goed geluid. Ik zou nooit al mijn geld daar aan uitgeven, maar als je 2000 euro hebt, dan ligt het natuurlijk al weer anders. De vraag is dus of je met een beperkt budget niet beter voor Sharps/Sony's kan gaan, terwijl je met een groot budget beter je bron kan vervangen en daar E2C's bij kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:05:
[...]

Ze komen ZEKER tot hun recht! 8)
Heb zelf ook E3's met een iPod... echt geweldig. _/-\o_
Veel mensen op head-fi maken wel gebruik van een amp, maar dat is dan vaak icm de Etymotics er4-p, die zijn iets moeilijker te 'driven' dan de E3C's. Maar het zal soieso een erg grote verbetering zijn tov de EX21 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
pingkiller schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 07:59:
Ik heb ze gister gekocht bij videopartnet.nl 41 euro, 6 euro verzendkosten. Krijg ze morgen opgestuurd als het goed is. 47 euro dus, geen slechte prijs als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Veel fouten in namen:

EX21 -> ED21
MX71 -> EX71

Ik denk dat het wel interessant zou zijn om te laten zien wat nou goede headphone mini amps zijn, want hier is zeer weinig over te vinden. Ik heb er tot nu toe maar 1 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

coptician schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:43:
Veel fouten in namen:

EX21 -> ED21
MX71 -> EX71

Ik denk dat het wel interessant zou zijn om te laten zien wat nou goede headphone mini amps zijn, want hier is zeer weinig over te vinden. Ik heb er tot nu toe maar 1 gezien.
Er zijn er een heleboel hoor, maar dat zijn vaak allemaal hele kleine bedrijfjes die niet aan winkels leveren. Dan moet je dus van de fabrikant zelf orderen en met shipping kan dat een dure bedoening zijn.

voorbeeld:

http://www.fixup.net/products/pktamp/smini.htm

of

http://home.t-online.de/home/meier-audio/ en dan onder amplifiers

http://www.headphone-ampl...duct_list_2004_screen.pdf en dan de line stages

Kortom, er zijn er een hoop, alleen kosten ze heel veel geld. Dan moet je eigenlijk met full-size cans gaan luisteren, of doppen van 250euro+ hebben wil je hier wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie raden mij dus aan om van m'n MuVo2 af te komen en vervangen door Cowon iAudio4, voor nieuwe dopjes te gebruiken. Hoe zit het met het geluid van de iets oudere iRivers? Ok... Aangezien ik m'n dopjes ook wil gebruiken met als bron een Audigy 2, lijkt me de E3c een goede keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:25:
[...]

Het getuigt van arrogantie dat je gelijk aanneemt dat dit buiten mijn budget ligt.

[...]

Ik weet niet waar je me voor aanziet, maar dit spreekt natuurlijk voor zich.

Ten eerste, ik had even niet naar de username gekeken, dus ik dacht dat het hier om dezelfde persoon ging die maar een budget van 25 euro had. Dat jij het nodig vindt om mij daar persoonlijk op aan te vallen is jouw keuze.

Ten tweede, ik ben niet de enige die wat op het geluid van de MuVo2 aan te merken heeft. Niet om het een of ander, maar op head-fi.org zitten nu eenmaal meer mensen met kennis van zaken dan hier en daar zul je al hele andere meningen aantreffen. Maar goed, als je niet open staat voor suggesties kan ik hier wederom niets aandoen, toch?

Zo heeft de MuVo2 alleen equaliser presets. Opzich niet zo erg als het basisgeluid prima is, maar dat is het naar mijn mening gewoon niet. Als je dan ook nog eens van plan bent om er Shures op aan te sluiten, dan is het misschien handig als je wat meer controle hebt over je hoge bereik. Heb je dat niet d.m.v. een equaliser, dan adviseer ik je toch sterk om even verder te kijken en Etymothic ER6i's aan te schaffen. Let wel op: "i", omdat je MuVo2 unamped niet in staat is om de ER6'jes goed te voorzien (ook al lijkt de output dik in orde). Of, aangezien je toch bakken met geld lijkt te hebben, de UM2's van Westone lijken me ook wel een aardige optie voor 300 (?) dollar. Deze zijn namelijk ook makkelijk aan te sturen, maar definately een overkill voor je speler.

Ten derde, eerst bestempel je me als "arrogant" omdat ik ergens (onterecht wellicht) vanuit ga, vervolgens ben je de arrogantie zelve door te suggereren dat ik je niets meer kan vertellen over 'rips'. Je comment over 'rips' was geheel onterecht, maar toch vind je dat je absoluut gelijk hebt, of niet? Kwaliteit van de rips heb je zelf in handen en als je nu nòg niet begrijpt waarom ik dit zeg, moet je maar eens een kijkje nemen op www.ubernet.org.

En dan als laatste punt, ik wil ook even tegen je zeggen dat je wat mij betreft je kop in het zand mag steken, maar dat je er verstandig aandoet om eens naar wat andere spelers te gaan luisteren. Zo zal de Zen Micro al een veel behoorlijker geluid geven, de Rio Carbon ook en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Het feit dat jij alleen een iRiver kunt bedenken als betere geluidsbron zegt mij al genoeg; iRiver is al lang de koning niet meer..

*Edit*

Ik zie net dat je wat gepost hebt. Ik raad je niet aan om een iAudio4 te kopen! Deze heeft te weinig output en hoewel de output voldoende is voor normale dopjes, het is niet ideaal met mijn Shures. Ik ben dus toe aan vervanging. Als je dus dure dopjes gaat kopen, koop er dan geen iAudio4 bij. Prima speler, dat echt wel, maar het mist gewoon de power zonder een amp..

Verder kun je geen miskoop doen aan E3's voor 140 euro. Echter moet je er rekening mee houden dat deze dopjes zo gevoelig zijn, dat je Audigy 2 niet zal voldoen als goede bron. De geleiding is niet optimaal en je zult dus ten alle tijden een lichte 'buzz' door je dopjes horen. Wil je die kwijt, dan zul je professionele apparatuur aan moeten schaffen, maar dat lijkt me een beetje over the top. Houd er alleen wel rekening mee dat je geen zuiver geluid hebt op je Audigy!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat dingen rechtzetten :)
Dat jij het nodig vindt om mij daar persoonlijk op aan te vallen is jouw keuze.
Hierbij mijn excuses voor de flame naar jou, maar aangezien ik me aardig aangevallen voelde door het woordje 'zeker' (dat jij gebruikte omdat je dacht dat m'n budget 25 euro was, wat ik weer niet wist) was de flame misschien minder onterecht ;)
Maar goed, als je niet open staat voor suggesties kan ik hier wederom niets aandoen, toch?
Als ik niet open zou staan voor suggesties zou ik hier zelfs niet komen, maar ik geef je inderdaad gelijk, hier zou je dan niets aan kunnen doen. Ik heb destijds de MuVo gekocht met als oog geluidskwaliteit. Toen de speler uitkwam was het toch een prima dingetje. Echter, ik hoor vaak dat de kwaliteit van de MuVo beter zou zijn dan die van de iPod (Wat waarschijnlijk niet de hedendaagse top is) terwijl hier op het forum mensen rondlopen die tevreden zijn met de combinatie iPod + Shure E2c / E3c.
Je comment over 'rips' was geheel onterecht, maar toch vind je dat je absoluut gelijk hebt, of niet?
Natuurlijk vind ik niet dat ik absoluut gelijk heb, maar ik weet wel dat als ik een CD zelf rip ik een veel betere kwaliteit krijg dan met de meeste P2P netwerken (Degene die flac en 320 kbits leveren uitgezonderd) Ubernet.org an sich kende ik niet, maar wel een vergelijkbare website die ook zulksoort rippingmethodes aanbiedt.
Het feit dat jij alleen een iRiver kunt bedenken als betere geluidsbron zegt mij al genoeg; iRiver is al lang de koning niet meer..
Hier heb je een punt, wat ik weet over portable mp3-spelers is op het moment inderdaad verouderd, aangezien ik er nog vanuit ging dat de MuVo een goede geluidskwaliteit heeft.
Mijn budget is niet extreem groot, waardoor die Westones erbuiten vallen, maar dit keer kon ik vrij goedkoop (Zeker in vergelijking met de winkelprijzen hier) aan de Shures komen...
Nu is mijn vraag dus - Ga ik voor de Shure E2c / E3c (en doe ik voorlopig even met de apperatuur die ik nu heb en koop later vervanging) of zal ik deze aanbieding laten lopen, koop dan nu oordopjes en dan later een keer een goede set en goede dopjes. Nu leek het mij dat ik wel een tijdje met de Shures zou doen, dus voor een latere speler zouden het gelijk goede dopjes zijn. In het begin zal ik niet het allerbeste uit de dopjes halen, maar het is al wel -veel- beter geluid, terwijl de bron later vervangen kan worden door een betere. (Zo is mijn redenering)

No hard feelings, of wel?

Edit:
Zo heeft de MuVo2 alleen equaliser presets.
De MuVo2 heeft inderdaad presets, maar als je verder had gekeken is er ook een vierbands 'custom' set: 0.1 / 0.8 / 3 / 12 kHz.
Edit2:
Wat bedoelde je precies met 'niet voldoende output'? Een output die niet zuiver genoeg is, of een output die niet sterk genoeg is je oren op te blazen? ;) Ik ben niet iemand die het fijn vind om naar knoertharde muziek te luisteren, ik heb liever gewoon goede kwaliteit. Ik heb niet echt bepaalde stijlen die ik specifiek luister (Daarvoor is het te breed), maar ga maar uit van klassiek tot jazz tot funk en hard-rock.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:18 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Volgens mij is de Creative Zen Touch de beste qua outputsterkte en geluidskwaliteit, iig unamped. 30 mW en een custom EQ is het hoogste wat ik gezien heb, en de Touch is niet eens zo duur. Beste speler in mijn ogen, vooral batterijduur. En dat met 30mW!

Ik ben zelf geen audiofiel. (Al ben ik wel een muziekliefhebber, het geluid maakt mij minder uit dan de muziek, wat sommigen misschien vergeten, het gaat nog steeds om de muziek!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:02:
Even wat dingen rechtzetten :)

Nu is mijn vraag dus - Ga ik voor de Shure E2c / E3c (en doe ik voorlopig even met de apperatuur die ik nu heb en koop later vervanging) of zal ik deze aanbieding laten lopen, koop dan nu oordopjes en dan later een keer een goede set en goede dopjes. Nu leek het mij dat ik wel een tijdje met de Shures zou doen, dus voor een latere speler zouden het gelijk goede dopjes zijn. In het begin zal ik niet het allerbeste uit de dopjes halen, maar het is al wel -veel- beter geluid, terwijl de bron later vervangen kan worden door een betere. (Zo is mijn redenering)

No hard feelings, of wel?

Edit:

[...]

De MuVo2 heeft inderdaad presets, maar als je verder had gekeken is er ook een vierbands 'custom' set: 0.1 / 0.8 / 3 / 12 kHz.
Edit2:
Wat bedoelde je precies met 'niet voldoende output'? Een output die niet zuiver genoeg is, of een output die niet sterk genoeg is je oren op te blazen? ;)
Om jouw hoofdvraag te beantwoorden. Ik zou gewoon voor die aanbieding van 140euro gaan. Voor deze prijs kan je eigenlijk niet mis zitten en het zal toch een aanzienlijke verbetering van de algehele geluidskwaliteit zijn. Bedenk echter wel dat je heel goed gaat merken dat je volgende bottle-neck je speler is, en dat je dat ook gaat horen. Daarom dus de geluiden over het vervangen van je bron; uiteindelijk kan je niet anders. Probeer dus te bedenken of 140 euro niet je complete budget van een eventuele vervanging op zuigt, want anders heb je misschien meer plezier van de E2C's. Dan hoor je gewoon minder wat er mis is in de rest van je set-up

Ik heb nooit met de EQ van de MuVo gespeeld, maar 4 bands is wel wat aan de magere kant. Maar dat er een down-tuneable custom in zit is inderdaad een positief punt.

Niet voldoende out-put heeft weinig tot niks met volume te maken. Een speler die niet genoeg kracht heeft kan je best doof maken, het probleem is echter dat hij niet alle tonen op een even zuivere manier kan weergeven. Eigenlijk is niet-zuiver dus hetgene waar het over gaat, maar dit gaat dus niet over de out-put maar over de weergave. Je zal dan dus duidelijk kunnen merken dat hij op sommige stukken te kort komt voor een heldere en perfecte weergave, terwijl dit misschien bij je goedkopere doppen wel kon (lagere impendance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn E3's ook voor €140, dat is geen aanbieding hoor, het is gewoon de inkoopprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gewoon de aankoopsprijs
Waarschijnlijk wel, maar ik heb geen groothandelspas. Iemand kan voor mij er zo aan komen, en dat loopt op dit moment, dus voor mij is het wel een soort van 'aanbieding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Bedankt voor de reacties zover.
Voor geinteresseerden, kijk eens naar dit mailtje. Ik heb een simpel mailtje gestuurd naar de prijs van Shure E3c's

The *Super* Low Shure Price List! Orders by noon central time, same day
shipping (Monday-Friday, holidays excluded).

Thank you for your request! When you enter the unique pricing codes shown
below, you will get your great new Shure earphones at the best prices we
know about on the Internet today. Our no-compromise way of doing business
means you get fresh factory sealed new products from a Direct Shure
Distributor, covered by the full manufacturer's warranty, plus our 30 day
satisfaction guarantee and knowledgeable, friendly customer service. If you
need more help, please contact us by email at mailto:info@earplugstore.com
or by phone at 918-478-5500. We are here to help and we aim to please.

The Ear Plug Super Store offers selected Shure earphones at below the
Minimum Advertised Price. To receive your special pricing, enter your order
online and type the appropriate pricing code in the box provided on the
checkout page. The pricing codes are shown below.

Model | Your | Special
| *Super* | Pricing
| Price! | Code

E2/E2c $ 62.00 In Stock! Enter code: E2
E3/E3c $125.00 In Stock! Enter code: E3
E5/E5c $357.00 In Stock! Enter code: E5

Shipping for these earphones for one or two sets is $7.50 for USPS priority
mail (domestic US addresses only--2-3 days). Please request a quote for
larger quantities, for expedited domestic US shipping and for all
international shipping at: mailto:info@earplugstore.com.

To order any of these earphones, you may enter your order at:
http://store.yahoo.com/earplugstore/eaandearbu.html

or call for phone orders: 918-478-5500 (during regular business hours).

These are factory-sealed earphones, with a full 30 day satisfaction
guarantee by the Ear Plug Super Store and 2 years factory warranty by Shure,
Inc. The Ear Plug Super Store is an authorized Shure Distributor, doing our
best to keep down the high cost of quality earphones.

Don't put it off. These great prices may be discontinued at any time.

Thank you. We appreciate your business.

The Ear Plug *Super* Store
http://earplugstore.com
--------------------------

Met andere woorden, 125 dollar exclusief verzendkosten. Wat een goed plan zou zijn...is dat degene die geinteresseerd zijn (waaronder ik) deze dopjes in 1 x bestellen, zodat de verzendkosten in verhouding mee zullen vallen. Omgerekend is 125 dollar 95 Euro. Tel daarbij de verzendkosten op (iemand enig idee hoeveel dat zou moeten worden) en als je mazzel heb, heb je voor iets meer dan 100 Euro de dopjes in je oor zitten :)
Goed plan?...of niet.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik hwb nwt in Hong Kong de sony mdr-e888 voor 30 euro gekocht >:) en ben ook al een (trotse) bezitter van de sony ex-71sl :) ik ga ze beiden nog even vergelijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden, 125 dollar exclusief verzendkosten. Wat een goed plan zou zijn...is dat degene die geinteresseerd zijn (waaronder ik) deze dopjes in 1 x bestellen, zodat de verzendkosten in verhouding mee zullen vallen.
Nu zit je alleen met twee problemen - Die 125 dollar is leuk, maar daar moet je waarschijnlijk ook nog allerlei importtroep etc betalen waardoor het toch een stuk duurder wordt (Tenzij ze het als gift versturen, wat ze meestal niet doen) Als jij een concreet voorbeeld kan geven hoe duur het gaat worden, heb je een kans dat ik mee doe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:24:
Ik hwb nwt in Hong Kong de sony mdr-e888 voor 30 euro gekocht >:) en ben ook al een (trotse) bezitter van de sony ex-71sl :) ik ga ze beiden nog even vergelijken :D
Kan je je bevindingen effe posten dan ? _/-\o_
Ben nl. erg geïnteresseerd in die 888's. En een vergelijking tegenover de lekker bassige ex71 zou welkom zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar ben ik weer (schaam schaam) . Mijn Shure E2c's zijn top qua geluid! nu merk ik dus alleen dat ik alleen die foam dingen pas die snel heel vies worden en duur zijn om te vervangen. Nu vroeg ik me af of er van dat soort wax of iets dergelijks bestaat dat je dan in je oor kan doen en op perfecte maat maken dus, volledige afsluiting en pasvorm én dan ook nog op die shure E2c's kan aansluiten. Of zit ik nu zo ver te vissen? Ik meen dat dit wel kon bij de E3's en E5's.. weet iemand hier meer van?

Hoe meer ik lees hoe meer ik verlang naar E3's ipv m'n E2c's. Enorm luxe probleem, maar is het het waard om m'n e2c's te verkopen? immers zo gaat er toch flink wat af aangezien deze 2e hands is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

E2's hebben mij nooit bekoort, heb ze ook maar een week gehad, drna E3's gekocht en sinds dien verliefd op die dingen, wat een vooruitgant in zowel pasvorm als geluid! Boven de E3's uitkomen word lastiger en daarvoor moet je echt diep in de buidel tasten (heb nu westone um2, en ja die zijn beter, maar ja ook 2x zo duur!). Achteraf heb ik er spijt van dat ik ooit E2's heb besteld ik had dat geld beter aan de E3's kunnen besteden!

p.s. ik heb het nooit over E3c's omdat ik geen witte koptelefoon wil hebben.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

laat maar :)

[ Voor 96% gewijzigd door lex op 09-01-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:46
Gister de EX71 gekocht bij de raf,50 euro.Ben er tot nu toe heel erg tevreden over. Vooral in het obv is het echt geweldig,je hoort niet veel meer behalve je muziek.
De diepe bass vind ik ook erg prettig,aangezien ik veel progressive/trance luister en daar is een diepe bass wel prettig.
Helaas moet ik vanaf nu wel vaker me oren schoon gaan maken,me doppen zien er na 1 dag gebruik al vrij ranzig uit.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
pingkiller schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:01:
Helaas moet ik vanaf nu wel vaker me oren schoon gaan maken,me doppen zien er na 1 dag gebruik al vrij ranzig uit.
Gewoon erg vaak die dopjes schoon maken, dat is wat ik doe, en als je vaak de dopjes gebruikt zijn je oren ook zo schoon :Y) Bon apetit. (Mijn frans is slecht, kweenie hoe je het schreef. Je ne sais pas!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu vroeg ik me af of er van dat soort wax of iets dergelijks bestaat dat je dan in je oor kan doen en op perfecte maat maken dus, volledige afsluiting en pasvorm én dan ook nog op die shure E2c's kan aansluiten
Voor de E3c/E5c kon dat inderdaad, maar dat kon je niet zelf doen => Shure.com verwijst je door naar een audioloog, waarna je dat spul doorstuurt naar Shure om later passend spul terug te krijgen. Tsja, over de stap naar E2c naar E3c kan ik weinig zinnigs zeggen - Ik zit zelf nog te twijfelen tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

absoluut de E3's, zoals ook lightyears al zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de E3's net besteld. De Grijze.. Maar naar een audioloog gaan en die dingen laten aanmeten zal wel extreem duur zijn . iemand een idee hoeveel zoiets kost, meeste websites zijn er namelijk huiverig van om prijzen te laten zien wat me dus al angst inboezemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik kwam dit topic tegen, en ben eigenlijk ook toe aan nieuwe oordopjes. Mijn huidige dopjes beginnen flink te slijten en het lijkt mij, zoals 't in de topicstart staat, dat in-ear toch best wel wat idealer is qua geluid.

Mijn huidige dopjes heb ik op 't station gevonden, ze hingen op een leeg perron over een bank heen :9 En ze klinken naar mijn mening best uitstekend :) Het exacte type weet ik niet, omdat ik ze dus niet gekocht heb... maar het zijn sony dopjes met kleine bass-uitstulping, aan de hand van de sony site zou ik zeggen dat ze het meest lijken op MDR-ED21LP dopjes volgens mij.

Nu zit ik te denken aan de EX71 dopjes uit de startpost. Hoe verhouden zich deze in kwaliteit met mijn huidige dopjes?

Mijn voorkeur is dopjes die best wat bass willen weergeven. In de startpost wordt ook philips genoemd. Welke dopjes worden daarbij bedoeld, en hoe verhouden deze zich met de EX71?

En de laatste vraag: in de mediamarkt r'dam beurs zie ik de EX71 voor zo'n 50 euro staan. Zijn ze ook ergens voor de genoemde 40 euro uit de startpost te koop of is die prijs gewoon verouderd?

[ Voor 4% gewijzigd door jwbagger op 09-01-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:26:
Ik heb de E3's net besteld. De Grijze.. Maar naar een audioloog gaan en die dingen laten aanmeten zal wel extreem duur zijn . iemand een idee hoeveel zoiets kost, meeste websites zijn er namelijk huiverig van om prijzen te laten zien wat me dus al angst inboezemd.
Weinig mensen laten zulksoort dopjes aanmeten, en gehoorapperaten worden meestal vergoed door de verzekering. Dat zal de reden zijn dat ze de kosten niet direct op de site zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:26:
het zit rond de €100

vergeet niet dat ze behoorlijk gaan uitsteken eh :) Er komt een dop in je oor met een gaatje erin, en daar steek je nog eens je E3's in.

Maar waarom wil je hier nu al aan denken, je hebt alle sleeves uit de meegeleverde fitkit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:08:
[...]

het zit rond de €100

vergeet niet dat ze behoorlijk gaan uitsteken eh :) Er komt een dop in je oor met een gaatje erin, en daar steek je nog eens je E3's in.

Maar waarom wil je hier nu al aan denken, je hebt alle sleeves uit de meegeleverde fitkit al geprobeerd?
Ik heb zeer vervelende oren. nog nimmer heeft een doppie mij geen pijn bezorgd, en ik haat omgevingsgeluid, dus dit leek me de meest logische oplossing. dat uitsteken valt toch wel mee zie: http://www.sensaphonics.com/images/e3_full.jpg dat ziet er niet erg 'uitstekend' uit.. Ik hoop dat de standaard bij E3 ultra flex dingen goed zitten dan hoeft dit allemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey die zijn wel heel netjes gemaakt !! _/-\o_

Ik heb andere (lelijkere) oplossingen gezien :)

Ik ben nu aan m'n 2e setje felxsleeves (vorige uitgedroogd en keihard geworden en viel van de oordop af). Als deze er weer op zijn ga ik ook wel voor zo'n oplossing!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:09:
Hey die zijn wel heel netjes gemaakt !! _/-\o_

Ik heb andere (lelijkere) oplossingen gezien :)

Ik ben nu aan m'n 2e setje felxsleeves (vorige uitgedroogd en keihard geworden en viel van de oordop af). Als deze er weer op zijn ga ik ook wel voor zo'n oplossing!
Ik vrees dat je dan diep in de buidel moet tasten. Ik wil het wel graag maar daar voor moet ik denkik sparen :o
weet jij dan een ander adresje waar je dat kan laten maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:04:
[...]

Weinig mensen laten zulksoort dopjes aanmeten, en gehoorapperaten worden meestal vergoed door de verzekering. Dat zal de reden zijn dat ze de kosten niet direct op de site zetten.
Gehoorapparaten wel ja, maar daar vallen deze doppen dus niet onder.
De goedkoopste ultimate ears kosten 550 dollar en de duurste 900. Ook zijn er nog de sensaphonic die rond de 750 dollar liggen.
Westone heeft de es3 en die zag ik voor geloof ik 457 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar er hoeft nu niets aan driver en behuizing gedaan te worden. Alleen maar een siliconen pasvorm.

Zal je je E3's ook moeten opsturen naar Sensaphonic? Er staat dat de plaatselijke audioloog iig zijn "ear impression" opstuurd en dan maken zij hem verder af in de US.
En ik hoop ook wel dat ze eraf kunnen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou zeggen van wel aangezien ik hoop dat ze ze net zo maken als die afschuifbare dingen.. maar kan je dan zomaar naar een audioloog gaan? moet daar geen medische reden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:22:
je zou zeggen van wel aangezien ik hoop dat ze ze net zo maken als die afschuifbare dingen.. maar kan je dan zomaar naar een audioloog gaan? moet daar geen medische reden voor zijn?
Dat is niet nodig, je zal alleen zelf je kosten moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zal nog wel duurder zijn dan de ortho :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar kan je dan zomaar naar een audioloog gaan?
Als ik jou was zou ik gewoon rond gaan bellen naar verschillende audiologen om te kijken of er grote verschillen tussen de prijzen zijn (Wat ik trouwens niet verwacht)
Ik wens je in iedergeval succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Sinds een tijdje heb ik ook de Shure E3. Daarvoor had ik de Sony EX70 (de Fontopia neem ik aan), een paar jaar geleden gekocht voor 100 gulden.

Als ik zo de dopjes met elkaar vergelijk: het eerste viel mij op dat de E3 niet zo'n dikke bas heeft dan de EX70 en veel meer heldere en duidelijke hoge tonen heeft. Dit luistert eigenlijk veel prettiger en je gaat de muziek meer waarderen om z'n klank dan om de beat (wat is zo'n dikke bas eigenlijk overbodig :7 ).
Door de heldere hoge tonen vallen de artifacts door de compressie ook minder op en klinken daardoor minder heftig/scherp. Met m'n EX70 ergerde ik me daar aan en zette ik vaak het geluid zachter bij muziek met flink wat hihats, met de E3 geniet ik er juist van! :)

Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die liever oordopjes hebben met meer focus op een diepe bas dan een meer heldere klank, zoals de E3. Als ik alleen veel naar House/DnB enz. zou luisteren en echt niet meer dan 50 euro had te besteden dan had ik zonder te twijfelen gekozen hebben voor de EX70 (of EX71, ik neem aan dat die bijna identiek zijn?).
Maar, aangezien ik het meeste plezier uit mn muziek wil halen door er zoveel mogelijk ervan van te genieten en nog flink wat van mn 13e maand-uitkering te besteden heb, heb ik gekozen voor de E3. En ben er dus heel tevreden mee!
't Was wel een smak geld (-+ 140 euro bij iDealsound) maar dat was het waard.

Over de dopjes zelf heb ik ook weinig over te klagen.
Je krijgt meegeleverd: 2 setjes van 3 stuk dopjes (klein, middel, groot) en 1 paar gele schuimachtige ringen, die druk je eerst in waardoor ze een tijdje in een gekrompen vorm blijven, daarna doe je ze in je oor en zetten ze uit zodat ze perfect passen. Goeie uitvinding :)
Van de dopjes heb je de doorzichtige en de grijze. De doorzichtige zijn een stuk stugger maar wel wat gladder. De grijze zijn dunner maar zijn wat groffer waardoor er makkelijk oorsmeer aan blijft zitten wat je er moeilijk vanaf krijgt :r
Ben er nog steeds niet uit welk soort materiaal het beste resultaat geeft.. is er iemand hier met wat ervaring? :?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Laatst online: 10:20

SolidD

Ja, dat kan, impressies laten maken kost ook niet zo veel geld. Ik dacht iets van... 25 Euro.

Verder is The Earplugsore voor zover ik weet het goedkoopst kwa custom molds. Check http://store.yahoo.com/earplugstore/cusfitearmol1.html. Zeker met de huidige dollarkoers, waar we zo veel mogelijk misbruik van moeten maken >:), al kost het nog steeds 115 dollar. Hier krijg je dus ook een 'impression kit' thuisgestuurd, zodat je gewoon zelf maten op kan nemen en vervolgens terug kan sturen.

Maargoed, persoonlijk zou ik niet al te veel verwachten van custom molds. Zeker als je bedenkt dat je voor het totaal bedrag dat je dan incl. E3's kwijt bent, alweer zo goed als een paar E5's kan kopen die ongetwijfeld beter klinken dan custom molded E3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
De EX71 schijnt toch wel een flink vershcil te zijn qua geluid, dacht ik zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Laatst online: 10:20

SolidD

Ben er nog steeds niet uit welk soort materiaal het beste resultaat geeft.. is er iemand hier met wat ervaring? :?
In mijn ogen, herstel oren, toch echt de foamies. Gewoon daar een aantal van aanschaffen, als je toch het beste geluid wilt hoef je niet te bezuinigen op sleeves.
Daarna zou ik gaan voor de volgorde tri-flange, zwarte flex sleeves en siliconen flex sleeves, al vind ik de laatste echt afschuwelijk zitten, dus heb 'k niet echt lang naar geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWs
  • Laatst online: 12-09 08:46

WWs

Ik heb een Sony MDR-EX71SL, ik zoek een nieuwe verleng snoer (die ding van 1 meter, die je erbij krijgt), maar ik weet niet precies welke ik moet nemen, is dit de goeie ? Zo ja, waar kan ik hem in nederland kopen? Ik kan hem niet vinden... (het zou ook wel kunnen dat het aan mij ligt hoor O-) )

[ Voor 6% gewijzigd door WWs op 10-01-2005 22:34 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.