Wat zijn goede oordopjes? Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.129 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:34:
[...]

Ik heb al aardig wat MD spelers gehad (zelf een site erover) en ik denk niet dat dat klopt. Of je moet een hele oude hebben. Maar maak is een foto!
offtopic:
heb jij mdcenter.nl opgericht? zo jah _/-\o_

zelf heb ik ook nog nooit gehoord van een minidisc met een andere aansluiting voor koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Hoedje schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:34:
[...]
Ik heb al aardig wat MD spelers gehad (zelf een site erover) en ik denk niet dat dat klopt. Of je moet een hele oude hebben. Maar maak is een foto!
Wat hij bedoelt volgens mij zijn de aansluitingen op de AB's van oudere MD's van Sony. Ik heb zelf ook nog een MZ-R30 en die heeft een eigen aansluiting, zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/r30_manual/Headphon.gif
* Zie aansluiting bij de pijl

[ Voor 7% gewijzigd door Chilly_Willy op 20-12-2004 15:39 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Chilly_Willy schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:28:
[...]

Wat hij bedoelt volgens mij zijn de aansluitingen op de AB's van oudere MD's van Sony. Ik heb zelf ook nog een MZ-R30 en die heeft een eigen aansluiting, zie foto.

[afbeelding]
* Zie aansluiting bij de pijl
Tja zover ga ik niet terug. De oudste die ik heb gehad, is een erna, de MZ-R50 (die heeft wel normale aansluiting). Maar dan kan je alsnog een gewone hoofdtelefoon aansluiten als je de AB niet gebruikt. (Het is wel een wonder dat die AB het dan nog doet (+8jr) _/-\o_ ; bij al m'n units heb ik binnen en of buiten de garantie last gehad van kabelbreuk).
metal14 schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:24:
offtopic:
heb jij mdcenter.nl opgericht? zo jah _/-\o_
Nee, dat is Marck alias Bushwoelie (misschien hier ook wel hier actief). Nee ik was van http://go.to/minidisc.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 20-12-2004 15:45 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

Q-bone

Dusss...

Heej vraagje,

Ben een beetje opzoek naar koss the plug oordopjes. Die kosten op de website 14.99 usd, dus € 11.40 ofzo... maar als ik ze in nl wil kopen kosten ze minstes 20 a 30 euro... zelfs emp muziek zegt dat de inkooppijs boven de €15 kost...

mijn vraag is dan ook, is het goedkoper om ze te bestellen uit de states? nml:

Aanschaf van artikelen via internet uit landen buiten de Europese Unie (andere dan accijnsgoederen)

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

dus geen btw of invoerrechten..??
oke verzend kosten zijn $ 6 :) dus totaal 21 dollar. of te wel... € 16... iemand die nog goede oordopjes nodig heeft voor weinig :) haal uw voordeel!

[ Voor 8% gewijzigd door Q-bone op 20-12-2004 16:25 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:07:
Ben een beetje opzoek naar koss the plug oordopjes. Die kosten op de website 14.99 usd, dus € 11.40 ofzo... maar als ik ze in nl wil kopen kosten ze minstes 20 a 30 euro... zelfs emp muziek zegt dat de inkooppijs boven de €15 kost...
Maar welk type heb je het over, of zijn alle Koss dingen per definitie zo goed dat dat niet uit maakt :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:12:
[...]

Maar welk type heb je het over, of zijn alle Koss dingen per definitie zo goed dat dat niet uit maakt :P?
Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/files/graphics/$file/THEPLUG_lg.jpg

Hij heeft het gewoon over Koss the plug. Die komt maar in een smaak en die heet zo :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch iets hoger dan 100€

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3274&item=5739447955&rd=1

\o/

nog 88 beschikbaar, heb al een mailtje gestuurd met hoe het nou zit welke je krijgt, en of er een prijsverschil is tussen de ER4S en de ER4P

Een ER4P voor 160€ is wel erg lekker:D

Edit

antwoord terug gehad
You can get either, and there is no difference in the price.
EDIT2

Gekocht, betaald via paypal. Ik ben blij, mn ouders vinden het overigens een stuk minder leuk (ben vandaag 13 jaar oud geworden \o/ )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:40:

[...]

EDIT2

Gekocht, betaald via paypal. Ik ben blij, mn ouders vinden het overigens een stuk minder leuk (ben vandaag 13 jaar oud geworden \o/ )
Je ouders moesten zich schamen! :) Het doet mij juist deugd dat zo'n jong iemand (hoor mij nou: opa DutchVince) voor echte kwaliteit gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 07:24

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:57:
[...]

Je ouders moesten zich schamen! :) Het doet mij juist deugd dat zo'n jong iemand (hoor mij nou: opa DutchVince) voor echte kwaliteit gaat!
Ik had het als ouder echt niet goed gevonden, ervan uitgaande dat je het geld niet zelf bij elkaar hebt verdiend.

Ze zijn overigens wel erg gaaf :9~

[ Voor 6% gewijzigd door janklp op 20-12-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
*knip*

[...]

EDIT2

Netjes, ben benieuwd of je er tevreden mee bent..
offtopic: jij ben zeker ook de kassaa van gamer.nl forum ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
ben dit weekend veel op reis geweest en mijn shures e2c hebben heel veel gebruik gehad. Werkt perfect in de trein en in de vliegtuig. 1 nadeeltje is dat ik mezelf kan horen lopen. Je hoort als het ware je voetstappen vanuit binnen als je begrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat lopen is inderdaad wel wazig.. maar na een tijdje merk je het eigenlijk nauwelijks meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:05:
[...]

Ik had het als ouder echt niet goed gevonden, ervan uitgaande dat je het geld niet zelf bij elkaar hebt verdiend.

Ik speel piano, heb een paar betaalde optredens gehad, betaald best lekker (150€ voor een half uur spelen :9~ ) en Metalman14, ik ben van GNL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:26:
[...]

Ik speel piano, heb een paar betaalde optredens gehad, betaald best lekker (150€ voor een half uur spelen :9~ ) en Metalman14, ik ben van GNL :)
offtopic:
helemaal vergeten.... gefeciliteerd :Y) en ik ben metallican op gamer.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:05:
[...]

Ook niet als ie het wel zelf had verdiend. Bedenk maar eens hoe lang je op die leeftijd moet werken om dat bedrag bij elkaar te krijgen.

Daarbij vind ik het belachelijk om zoveel geld uit te geven aan een paar oordopjes. Om uiteindelijk toch alleen maar gehoorbeschadiging op te lopen:

http://www.hoorstichting.nl/index.php?nid=6

Doe hier de gehoortest: www.oorcheck.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Da's erg kort door de bocht, AgentSmith. Met goede kwaliteit doppen die goed sealen is het namelijk niet nodig om je muziek op een hoog volume te draaien, omdat je geen last hebt van omgevingsgeluid. Het is dus wel degelijk een goede investering in een langdurig goed gehoor, want met cheapass dopjes draai je het volume vol open, om het omgevingsgeluid maar niet boven jouw muziek uit te laten komen. Over gehoorbeschadiging gesproken....

offtopic:
Ik vind het ook enorm veel geld, zeker voor een 13-jarige, maar als hij dat zelf verdiend heeft en het daar aan uit wil geven, moet hij dat vooral doen. Wij gaan jou ook niet vertellen waar jij jouw zuur verdiende geld aan uit moet geven. Vrienden van mij vinden het ook maar raar dat ik als student een mp3player van € 450 heb met € 50 kostende oordoppen. Maar als ik dat ervoor uit wil geven, doe ik dat.
AgentSmith schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:09:
[...]

Ook niet als ie het wel zelf had verdiend. Bedenk maar eens hoe lang je op die leeftijd moet werken om dat bedrag bij elkaar te krijgen.

Een half uur dus. ;)

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de triple flanges van iDeal sound binnengekregen (1 week later maar!! _/-\o_ ) alleen zijn ze wat langer dan ik gedacht had. En klinken ze ook niet lekker :{
Ze klinken wat dof en wat weinig hoog. Ik had niet gedacht dat sleeves zo'n invloed kunnen hebben op je geluid. Ik dacht hoe beter de seal hoe beter het geluid...

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~vries9l/dump/Shure_flange2.jpg

mischien ga ik nog de voorste flange eraf knippen want mischien komt het wel doordat de weg die het geluid moet afleggen te lang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:12:
Ik heb vandaag de triple flanges van iDeal sound binnengekregen (1 week later maar!! _/-\o_ ) alleen zijn ze wat langer dan ik gedacht had. En klinken ze ook niet lekker :{
Ze klinken wat dof en wat weinig hoog. Ik had niet gedacht dat sleeves zo'n invloed kunnen hebben op je geluid. Ik dacht hoe beter de seal hoe beter het geluid...

[afbeelding]

mischien ga ik nog de voorste flange eraf knippen want mischien komt het wel doordat de weg die het geluid moet afleggen te lang is?
moet je deze oordopjes niet laten inspelen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dopjes heb ik al heeeeel wat maanden (bijna een jaar denk) heb alleen andere sleeves nu.
Mijn siliconen waren lam geworden, daarom bleven ze zitten in me oor, en me dopje eruit. Dat is dus wat minder.
Nu heb ik een maand de foamies gebruikt en die zijn top. Alleen die zijn dus nu keihard. Ik had dus wat anders nodig en heb daarom de triple flanges besteld om ze eens te proberen.

Ik klooi er nog even mee verder en misch koop ik een setje nieuwe siliconen nog dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:20

SolidD

[afbeelding]

De lengte van de flange's viel mij ook een beetje tegen toen 'k ze voor het eerst in het echt zag. Je kunt echter nog een heel stuk van de achterkant afknippen, waardoor alle flanges nog in je oor kunnen, maar de driver er niet zo uitsteekt :P, echt een belachelijlk gezicht overigens. Erg veel mensen op head-fi hebben het ook zo opgelost, al ben 'k daar nog niemand tegengekomen die de gehele voorste flange eraf heeft geknipt.
De bas verbeterde bij mij iets na het afknippen, ik neem aan dat dit komt door de kortere afstand tussen driver en trommelvlies.
Helaas gebruik ik deze sleeves niet echt vaak, in principe vind ik ze goed klinken door het iets betere hoog dan bij foamies, alleen de isolatie suckt nogal bij mij. Hierdoor zijn ze voor mij dan ook zinloos om on-the-road te gebruiken en thuis, waar het wel stil is, luister 'k liever naar een headset of speakers.

Edit; welke bedoel je eigenlijk met siliconen? Die doorzichtige, die Shure de Flex Sleeves noemt, of de zwarte 'Ultra Soft Flex Sleeves'? Anyway, ik gebruik alleen de small (en de doorzichtige helemaal niet), dus als je een andere maat hebt kunnen we evt. ruilen.

[ Voor 9% gewijzigd door SolidD op 21-12-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik lees dat jij je bestelling van iDeal sound dus al wel binnen hebt. Ik heb hem een dag eerder dan jij besteld (zie vorigie post) en heb nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolidD schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:10:
[...]
Anyway, ik gebruik alleen de small (en de doorzichtige helemaal niet), dus als je een andere maat hebt kunnen we evt. ruilen.
Ik ga even op headfi kijken of ik wat tegen kom over hoe ver hun geknipt hebben, tanx!

En ik heb alleen de medium doorzichtig gebruikt, de rest nog nooit dus zou heel graag je medium doorzichtig willen ruilen met je!! Jij zou dan de zwartje small's willen? geen punt!

mail me maar op hugo[punt]devries[aap]gmail[punt]com :)

En over de bestelling, ik heb het via airmail gedaan, het was een heel klein paketje en hij is volgens mij door de brievenbus geschoven. Dus dat is wat anders als een paketje waar je voor moet tekenen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:53:
Da's erg kort door de bocht, AgentSmith. Met goede kwaliteit doppen die goed sealen is het namelijk niet nodig om je muziek op een hoog volume te draaien, omdat je geen last hebt van omgevingsgeluid. Het is dus wel degelijk een goede investering in een langdurig goed gehoor, want met cheapass dopjes draai je het volume vol open, om het omgevingsgeluid maar niet boven jouw muziek uit te laten komen. Over gehoorbeschadiging gesproken....
Alsof tieners muziek knetterhard zetten om het omgevingsgeluid te overstemmen. Bij velen staat de muziek zo hard dat als de boel uren later uitgaat het omgevingsgeluid nog steeds onhoorbaar is. En ja dit klinkt grappig maar is wel de realiteit! Mijn gehoor is zeer goed volgens de online gehoortest, dat van vele kinderen jaren jonger dan ik al niet meer...
NrG_82 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:53:
Ik vind het ook enorm veel geld, zeker voor een 13-jarige, maar als hij dat zelf verdiend heeft en het daar aan uit wil geven, moet hij dat vooral doen. Wij gaan jou ook niet vertellen waar jij jouw zuur verdiende geld aan uit moet geven. Vrienden van mij vinden het ook maar raar dat ik als student een mp3player van € 450 heb met € 50 kostende oordoppen. Maar als ik dat ervoor uit wil geven, doe ik dat.
We hebben het over 130 euro voor oordopjes! Een dertienjarige mag heus wel gewezen worden op de manier waarop je verantwoordelijk met je geld omgaat. Jij mag mij inderdaad niet vertellen waar ik mijn zuurverdiende geld aan uitgeef, maar een ouder heeft wel degelijk dat recht (die plicht) naar zijn kinderen toe zolang die de volwassen leeftijd nog niet bereikt hebben. Dit zomaar goedkeuren als ouder vind ik niet de manier. Ik vind zowiezo dat alles tegenwoordig maar goedgekeurd wordt (nieuwsitem gisteren: kinderen bepalen steeds vaker de vakantiebestemming voor het gezin |:(). Ik zal wel een ouderwetse lul zijn uit 1979, denk ik dan... Maar ik doe niet mee aan die onzin. Ik heb een hele vrije opvoeding gehad, maar ik moest ook mijn grenzen kennen!
Iemand van 13 verdient i.i.g. geen 65 euro per uur, nog niet eens een tiende daarvan. Volgens de FNV verdient een 15-jarige 2,16 euro per uur. Voor die oordopjes moet een 13-jarige dus minstens 60 uur werken! Vat je 'm nu?!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

.......ZUCHT!!!!
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 02:25:
[...]

Alsof tieners muziek knetterhard zetten om het omgevingsgeluid te overstemmen. Bij velen staat de muziek zo hard dat als de boel uren later uitgaat het omgevingsgeluid nog steeds onhoorbaar is. En ja dit klinkt grappig maar is wel de realiteit! Mijn gehoor is zeer goed volgens de online gehoortest, dat van vele kinderen jaren jonger dan ik al niet meer...
Alsof ALLE tieners hetzelfde zijn.. Dan heb jij dus óf nooit muziek geluisterd tussen je 10e en 20e levensjaar, óf je hebt je tienerjaren overgeslagen, omdat jij nog wel goed gehoor hebt. En alsof alle gehoorbeschadiging door oordoppen/koptelefoons komt. Reken maar dat een groot gedeelte wordt veroorzaakt door kroegen, disco's, clubs en party's. Maar verder ging dit topic niet over gehoorbeschadiging...

[...]

We hebben het over 130 euro voor oordopjes!
We hebben het over € 160 euro, lees maar:
....
Een dertienjarige mag heus wel gewezen worden op de manier waarop je verantwoordelijk met je geld omgaat. Jij mag mij inderdaad niet vertellen waar ik mijn zuurverdiende geld aan uitgeef, maar een ouder heeft wel degelijk dat recht (die plicht) naar zijn kinderen toe zolang die de volwassen leeftijd nog niet bereikt hebben. Dit zomaar goedkeuren als ouder vind ik niet de manier.
Laat dat dan aan de ouders over.. Ze keuren het ook niet goed trouwens, schrijft hij zelf.
Ik vind zowiezo dat alles tegenwoordig maar goedgekeurd wordt (nieuwsitem gisteren: kinderen bepalen steeds vaker de vakantiebestemming voor het gezin |:(). Ik zal wel een ouderwetse lul zijn uit 1979, denk ik dan... Maar ik doe niet mee aan die onzin. Ik heb een hele vrije opvoeding gehad, maar ik moest ook mijn grenzen kennen!
Bla bla offtopic. Als huidige gemiddelde normen en waarden van de familie Jansen/De Vries/Whatever je niet aanstaan, ben je in het Wat zijn goede oordopjes? Deel 3 forum denk ik niet op de goede plek.

[...]

Iemand van 13 verdient i.i.g. geen 65 euro per uur, nog niet eens een tiende daarvan. Volgens de FNV verdient een 15-jarige 2,16 euro per uur. Voor die oordopjes moet een 13-jarige dus minstens 60 uur werken! Vat je 'm nu?!!
€ 160 euro kosten die doppen, een half uur doet hij erover, zeg ik. Dat maakt € 320 per uur. Rekenen is niet zo lastig als het lijkt. Maar als JIJ nou gewoon even leest, vat jij hem misschien ook:
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:26:

Dus voor een half uur piano spelen + 10 euri had hij de doppen. Good for him zou ik zeggen, ik hoop dat hij er veel plezier van heeft. Kunnen we nu weer on-topic gaan discussiëren, over oordoppen that is.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 03:49:
Bla bla offtopic. Als huidige gemiddelde normen en waarden van de familie Jansen/De Vries/Whatever je niet aanstaan, ben je in het Wat zijn goede oordopjes? Deel 3 forum denk ik niet op de goede plek.
Wat de fam. Jansen uitspookt, moeten ze zelf weten, ik vind het niet verkeerd om een tegengeluid te geven in een topic over gehoorverpestende apparaten.
€ 160 euro kosten die doppen, een half uur doet hij erover, zeg ik. Dat maakt € 320 per uur. Rekenen is niet zo lastig als het lijkt. Maar als JIJ nou gewoon even leest, vat jij hem misschien ook:
Het eerste zinnige dat ik van je leest en waar je gelijk in hebt. Maar het blijft een hoop geld. Dus als jij me nou eens uitlegt waarin doppen van 160 euro nou zoveel beter in zijn dan doppen van 40 euro (en dan bedoel ik écht beter) dan kun je mij misschien overtuigen, praten we vanzelf ontopic en scheelt je dat het schrijven van hele lappen tekst vol irritaties.
Dus voor een half uur piano spelen + 10 euri had hij de doppen. Good for him zou ik zeggen, ik hoop dat hij er veel plezier van heeft. Kunnen we nu weer on-topic gaan discussiëren, over oordoppen that is.
Het gaat toch over oordoppen? ;)

Ik luister(de) overigens erg veel naar muziek. Ik ging vroeger zelfs af en toe naar een concert en heb wel een aantal stereo's versleten. Ging ook nog heel soms naar zo'n foute houseparty (ach ja, jaren '90). Echter, walkmans (zo heetten die dingen) vond ik altijd nutteloze apparaten en dat heeft mijn gehoor ongetwijfeld bespaard. Ik had er wel een, maar dat ding was ik snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 04:35:

[...]

Het eerste zinnige dat ik van je leest en waar je gelijk in hebt. Maar het blijft een hoop geld. Dus als jij me nou eens uitlegt waarin doppen van 160 euro nou zoveel beter in zijn dan doppen van 40 euro (en dan bedoel ik écht beter) dan kun je mij misschien overtuigen, praten we vanzelf ontopic en scheelt je dat het schrijven van hele lappen tekst vol irritaties.

[...]
Ik ga me niet mengen in de discussie over of een 13-jarige zijn geld aan oordopjes van 160euro uit moet geven, maar ik wil wel zeggen dat sommige mensen dat over hebben voor de kwaliteit van hun muziek. Het is maar waar je je geld aan uit wil geven, mensen geven 10000 uit voor een weekje bahama's, maar heb je dan een betere vakantie dan een twee weken fietsen in het Loire-gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies 2 weken geleden bij i-shopping4u de ex51sp besteld van Sony.
khad natuurlijk ook betaald, maar de doppies zijn nog niet binnen..
Hoe lang kan ik nog wachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04 00:40
ik heb een tijdje geleden deze doppen gekocht sony MDR-ED31LP staan deze doppen bekent als goed of juist helemaal niet? anders ga ik de MDR-EX71SL halen ben benieuwd wat dat scheeld in geluidskwaliteit:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:16:
Is niet te zeggen denk ik. Als dit een winkel is uit de U.S. dan duurt het zowieso langer en het is natuurlijk nu wel de kerstmaand. Dat betekend vaak wel vertragingen bij dat soort dingen. Heb je al iets van de winkel gehoord of ze een mail gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 20:29
Mijn gehoor is zeer goed volgens de online gehoortest, dat van vele kinderen jaren jonger dan ik al niet meer...
Online gehoortest :X . Ga naar de dokter als je je gehoor fatsoenlijk wil laten testen joh.
ik vind het niet verkeerd om een tegengeluid te geven in een topic over gehoorverpestende apparaten.
;( :D Moet je jezelf nou eens teruglezen
Ik luister(de) overigens erg veel naar muziek. Ik ging vroeger zelfs af en toe naar een concert en heb wel een aantal stereo's versleten. Ging ook nog heel soms naar zo'n foute houseparty (ach ja, jaren '90). Echter, walkmans (zo heetten die dingen) vond ik altijd nutteloze apparaten en dat heeft mijn gehoor ongetwijfeld bespaard. Ik had er wel een, maar dat ding was ik snel zat.
En dat geloof jij. In de jaren 90 was er nauwelijks controle op geluidsniveau op houseparty's en concerten (hoogstens op overlast voor de omwonenden). Ik neem aan dat je dan met speciale decibel verlagende oordoppen naar dat soort dingen ging. Anders kun je er zeker van zijn dat je gehoor daar fiks onder geleden heeft. Ook al was het maar een enkele keer. Vooral de langdurende houseparty's (lange blootstelling) zijn/waren funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Tja gehoorverspestende apparaten vind ik ook niet echt slim uitgedrukt. Het kunnen gehoorverpestende apparaten zijn maar dat hoeft natuurlijk niet. Wanneer je oordopjes alleen gebruikt in een stille 1e klas coupé van de trein lijkt me er niets aan de hand :+ Denk ook niet dat dit de juiste plek is voor deze discussie want het moet hier gewoon ober de verschillende dopjes gaan.

Je moet gewoon voorzichtig doen met het geluid en het apparaat niet te hard zetten dan is er niets aan de hand. Ik denk dat veel houseparty's toch harder gaan hoor, daar ben ik van overtuigd. Zeker die aprty's in de jaren 90 zoals DIJK ook al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders gaan we weer ff ontopic :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat de fam. Jansen uitspookt, moeten ze zelf weten, ik vind het niet verkeerd om een tegengeluid te geven in een topic over gehoorverpestende apparaten.

[...]

[...]

Het gaat toch over oordoppen? ;)

1. Ik vond het niet echt fijn om naar klassieke muziek te luisteren met mijn Sennheiser MX500, ik zit vaak in de bus, en ik moet het volume omhoog draaien om nog iets te kunnen horen en dan is het geluid schel, hard enzo.

Misschien zit er niet zoveel verschil tussen oordopjes van 40€ en 160€, maar de Etymotic ER4P is in de winkel 330€ :+ dus wilde ik em niet laten liggen.

Dit is een weloverwogen keuze want ik wil gewoon naar muziek luisteren, en niet naar gekrijs. Iedereen in mijn klas zegt dat ze perfect geluid hebben met hun standaard oordopjes, dat dacht ik eerst ook met mijn standaard oordopjes, maar toen ging ik naar de MX500 en ik merkte een enorme verbetering. Jammer genoeg vallen die dingen snel uit mijn oren, en ik had niet echt het gevoel dat ik de muziek voelde.

Dat mijn ouders het er niet mee eens zijn komt omdat ze denken dat er geen verschil hoorbaar is, ik weet 100% zeker van wel, en dat alles er veel natuurlijker uit komt.

En dan nu over gehoorbeschadiging, mijn gehoor is goed (volgens die test) en naar party's zal ik toch niet gaan omdat ik de muziek verschrikkelijk vind (op party's wordt geen Chopin of Dave Brubeck gedraaid) Met deze oordopjes wordt het omgevingsgeluid geisoleerd en kan ik het volume veel lager zetten waardoor mijn oren bespaard blijven.

Nog een keer, ik heb goed over deze aankoop nagedacht, want ik wil maximaal van mijn muziek genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:33:
[...]

1. Ik vond het niet echt fijn om naar klassieke muziek te luisteren met mijn Sennheiser MX500, ik zit vaak in de bus, en ik moet het volume omhoog draaien om nog iets te kunnen horen en dan is het geluid schel, hard enzo.

Misschien zit er niet zoveel verschil tussen oordopjes van 40€ en 160€, maar de Etymotic ER4P is in de winkel 330€ :+ dus wilde ik em niet laten liggen.

Dit is een weloverwogen keuze want ik wil gewoon naar muziek luisteren, en niet naar gekrijs. Iedereen in mijn klas zegt dat ze perfect geluid hebben met hun standaard oordopjes, dat dacht ik eerst ook met mijn standaard oordopjes, maar toen ging ik naar de MX500 en ik merkte een enorme verbetering. Jammer genoeg vallen die dingen snel uit mijn oren, en ik had niet echt het gevoel dat ik de muziek voelde.

Dat mijn ouders het er niet mee eens zijn komt omdat ze denken dat er geen verschil hoorbaar is, ik weet 100% zeker van wel, en dat alles er veel natuurlijker uit komt.

En dan nu over gehoorbeschadiging, mijn gehoor is goed (volgens die test) en naar party's zal ik toch niet gaan omdat ik de muziek verschrikkelijk vind (op party's wordt geen Chopin of Dave Brubeck gedraaid) Met deze oordopjes wordt het omgevingsgeluid geisoleerd en kan ik het volume veel lager zetten waardoor mijn oren bespaard blijven.

Nog een keer, ik heb goed over deze aankoop nagedacht, want ik wil maximaal van mijn muziek genieten.
Je kwam al over als een verstandige jongen ookal ben je nog maar 13 jaar oud. Dit waren voor mij ook de afwegingen om de Sony EX-71's te kopen. Een hele andere klasse, maar ook ik werd al voor gek versleten.
offtopic:
Wat heb je voor bron, want de Ety's moeten wel tot hun recht komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
[b
Gefeliciteerd met je doppen! Iemand die verstandig is en kiest voor een dop die een homogeen geluid afgeeft zonder dat je daarbij je oren, bij normaal gebruik, beschadigt. Ik lees verderop ook dat jij je wegwerpdopjes altijd zo hard moest zetten in de bus om boven het rijgeluid uit tekomen. Ik kan je verzekeren, dit zal nu tot het verleden behoren.

Ook een mooie prijs waarvoor jij ze hebt gekregen. Vraag me af hoe dat kan..., maar voor dat geld heb je meer dan uitstekende aankoop gedaan. Ik kan je verzekeren het kan nogwel extemer hoor, had laatst een vriend die 479 euro aan doppen heeft uitgegeven. Ik heb hier als eens vaker geroepen, tis maar net wat je met je geld doet.

Stel dat je die dingen gemiddeld 1-1,5 uur per dag gebruikt en dat 320 dagen per jaar. Dan kom je al gauw op een 350-450 uren per jaar uit. Als je dan die 479 eurotjes nader beschouwd dan betaal je slechts in het eerste jaar 1 euro per uur, het jaar daarop 50 cent etc. Ik kan mijzelf activiteiten voorstellen die veel meer kosten dan 1 euro per uur.

[ Voor 29% gewijzigd door boekhour op 22-12-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:27:
[...]

offtopic:
Wat heb je voor bron, want de Ety's moeten wel tot hun recht komen...
Mn eerste geripte mp3's waren 128 Kbs :| (toen ik nog klein en dom was) , maar nu rip ik alles minimaal 256Kbs met winamp. De gedownloade muziek die ik heb zijn of 256kbs of 320 kbs (kazaazooi heb ik verwijderd, bittorrent pwn \o/ ) en nu heb ik 18GB aan mp3's waarvan ong 80% goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:30:
[...]

Mn eerste geripte mp3's waren 128 Kbs :| (toen ik nog klein en dom was) , maar nu rip ik alles minimaal 256Kbs met winamp. De gedownloade muziek die ik heb zijn of 256kbs of 320 kbs (kazaazooi heb ik verwijderd, bittorrent pwn \o/ ) en nu heb ik 18GB aan mp3's waarvan ong 80% goede kwaliteit is.
Ik bedoelde eigenlijk op welke speler je ze aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:33:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk op welke speler je ze aansluit.
LOL, Xclef HD500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

[...]

Wat al gezegd is dus: geen slimme opmerking, zeker niet in dit topic.
[...]

Dit kan ik je niet uitleggen, aangezien ik zelf doppen van 48 E's heb waarover ik zeer tevreden ben. Maar als jij nou even alledrie delen van 'Wat zijn goede oordoppen?' doorleest, kom je erachter dat het voor veel mensen wel degelijk een groot verschil uitmaakt.
Imo ging het meer over gehoorbeschadiging en wat ouders zouden moeten doen als hun kind z'n geld uit wil geven.
Ach, er wordt tenminste gediscussiëerd. Alle opmerkingen in de trend van "ik heb de xxxx-doppen ook besteld!", "ik heb ze binnen!!", "hoe lang moet ik nog wachten?" of "zijn die dure doppen echt beter dan mijn standaard doppen" vind ik veel erger.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Turbosound in ear oortelefoon:

http://www.hnny.nl/turbosound/

http://www.hnny.nl/turbosound/brochure-turbosound-inear.pdf

Daar staat ook een mooi setje in ear oordopjes. Prijs is 30 euro
Kwaliteit weet ik niet, maar wil ik wel graag weten ;)

Iemand bekend met deze dingen?

[ Voor 43% gewijzigd door ernst op 22-12-2004 17:23 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
ernst schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:16:
Turbosound in ear oortelefoon:

Daar staat ook een mooi setje in ear oordopjes. Prijs is 30 euro
Kwaliteit weet ik niet, maar wil ik wel graag weten ;)

Iemand bekend met deze dingen?
He, dat jij deze dingen aanhaalt. Ik schrijf momenteel een grote review van een aantal doppen en daar zit de Turbosound ook tussen. De final results volgen nog maar ik raad de mensen aan de Turbosound voorlopig even links te laten liggen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

boekhour schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:57:
[...]
He, dat jij deze dingen aanhaalt. Ik schrijf momenteel een grote review van een aantal doppen en daar zit de Turbosound ook tussen. De final results volgen nog maar ik raad de mensen aan de Turbosound voorlopig even links te laten liggen.... :P
Dat dacht ik al, ik vind ze er een beetje al cheapo uitzien. Niet dat het veel zegt maartoch. Ook de site alleen al. Helft van de helft van de helft van de helft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt je review boekhour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Ik verwacht ergens begin/helft januari. Ik wil ze allemaal goed beluisterd hebben en gewend raken aan de klankkarakteristieken. Ik mag ze bovendien tot eind januari houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIJK schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:51:
Online gehoortest :X . Ga naar de dokter als je je gehoor fatsoenlijk wil laten testen joh.
Dat is ook precies wat de site adviseert bij negatieve uitkomst van de test of bij twijfel...joh.
DIJK schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:51:
En dat geloof jij. In de jaren 90 was er nauwelijks controle op geluidsniveau op houseparty's en concerten (hoogstens op overlast voor de omwonenden). Ik neem aan dat je dan met speciale decibel verlagende oordoppen naar dat soort dingen ging. Anders kun je er zeker van zijn dat je gehoor daar fiks onder geleden heeft. Ook al was het maar een enkele keer. Vooral de langdurende houseparty's (lange blootstelling) zijn/waren funest.
Zoals ik al zei: heel soms. Je oren (specifieker: de haartjes in je slakkenhuis) hebben ongeveer 2 weken nodig om volledig te herstellen van langdurige blootstelling aan herrie. Dat was overigens toen al bekend, alleen nog niet wettelijk geregeld. Ik ging hooguit 2 keer per jaar naar een houseparty en blijkbaar was dat niet funest. Dat is geen kwestie van geloven maar van meten (niet alleen via die site).

"Gehoorverpestende apparaten" vindt men niet slim uitgedrukt. Ik verwijs alleen maar naar de realiteit en dat is dat veel jongeren al op vroege leeftijd permanente beschadiging oplopen, met name door mp3-spelers. In de wetenschap dat hier veel jongere bezoekers komen (getuige ook de vele verontwaardigde reacties want wat ik allemaal zeg is natuurlijk not done op die leeftijd ;)), leek mij dit de uitstekende plek om dat even te melden. Natuurlijk kun je oordoppen ook verstandig gebruiken en als ik kassaa's reactie lees dan ben ik niet bang dat hij snel gehoorbeschadiging zal oplopen. Dat hij in dat geval maar een voorbeeld mag zijn voor veel leeftijdsgenoten!

En dan nu maar weer ontopic inderdaad.

Verwijderd

Bon, na al het geblaat over mogelijke gehoorschade:

Ik ben al een tijdje op zoek naar oordopjes om de standaard dopjes die bij m'n ipod zitten te vervangen. De shure E2C's zeggen mij wel iets, maar wat ik mij afvraag is hoe goed/lang de "foampjes" meegaan.

Ik heb een tijdje in een luidruchtige fabriek gewerkt en daar droeg ik ook oordopjes (niet om muziek weer te geven, maar om je beschermen tegen het lawaai). Na een dag mocht je die dingen echt wel weggooien: vuil aan de buitenkant van ze af toe uit nemen, soms hing er wat oorsmeer aan de binnenkant (en ja, ik kuis mijn oren regelmatig), stof doordat ze af en toe in mijn broekzak zaten, ...

Dit is de reden waarom ik nog niet overtuigd ben van deze dopjes.
- 9 kansen op 10 steek ik ze nooit meer in hun beschermhoesje, maar gewoon los in mijn jaszak. Grote kans dat er stof aan de foampjes begint te kleven?

- Ik eet meestal (omwille van werk / tijd / school) in het station, daar kan je je handen niet op een goede manier wassen, moet ik bijgevolg met vette handen die foampjes zitten rollen...

- oorsmeer heeft iedereen. Dus ik kan me voorstellen dat ze na een tijdje er niet echt smakelijk meer uitzien.

Omdat ik hele dagen op baan ben vraag ik me af of deze wel geschikt zijn voor dit doel.
Niet enkel de duurzaamheid van de dopjes zelf, maar ook het inbreng / uitdoe gemak (dat moet redelijk snel kunnen, als ze bijvoorbeeld spoorverandering in het station omroepen), en ook de vatbaarheid voor vuil (eerst een hamburger eten en dan foampje zitten rollen lijkt mij niet echt ideaal)

Ik heb ook geen zin om achteraf nog massa's geld uit te geven aan vervangende foampjes...

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

En als je nu niet de foampjes gebruikt maar de rubbertjes/silicoontjes?
Die kan je zelfs wassen als je dat wil (heb ik ook gedaan)
Bij de E2 moet je wel rekening houden met je "wax guards" daarvan krijg je er 6, 6 stukjes plakband die wel geluid doorlaten maar geen oorsmeer en zo het binnenwerk van je koptelefoon beschermen. Bij veel in en uit doen zal er meer oorsmeer ophopen bij de ingangen van de koptelefoon. maar het is niets wat goed onderhoud niet oplost.

Ik zou alleen wel voor de rubberen opzetstukjes gaan en niet de foampjes want (zeker in je jaszak) worden die extra smerig (en dat duw je dan weer je oor in brrrr)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

klopt helemaal foampies zijn na een maand gewoon hard en smerig. Er blijft altijd wel iets oorsmeer aan zitten. En doordat je er dan ook nog met vieze handen aan gaat zitten worden ze gewoon bruin.

Die kun je dus echt niet langer dan maand gebruiken...

Waarom niet gewoon eens de ultra softs of de siliconen flex sleeves proberen?

Verwijderd

Waarom niet gewoon eens de ultra softs of de siliconen flex sleeves proberen?
Voor alle duidelijkheid: ik heb (nog) geen E2C's ik vraag gewoon hoe de ervaring ermee is van mensen die er wel hebben.

Ik weet dat je kan kiezen tussen foam en silicone opzetstukjes. Maar van wat ik al gelezen heb zijn deze laatste niet zo comfortable.

Samengevat

Foam:
+ zachter / comfortabeler
+ goede afsluiting

- snel vuil

Silicon
+ afwasbaar?

- harder / minder comfortabel
- minder goede afsluiting?

Gaan die silicone dopjes ook niet kapot door ze (regelmatig) te wassen?
Hoe zit dat nu met die wax guards?

Dit is niet mijn ervaring (nog eens) dit is gewoon een vraag of ik het zo moet zien....

op dit moment heb ik zo de indruk dat de voordelen (goede afscherming => lagere volumes bruikbaar, goede geluidskwaliteit) niet meer opwegen tegen het praktisch gebruik er van. (foampjes worden vuil, silicons worden ook smerig, afwassen van ..., inbreng / uithaal problematiek, ....)

Ik twijfel hoe langer hoe meer aan de aanschaf er van.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 11:42 ]

Verwijderd

het smerig worden van de silicons val REUZE mee, even papiertje erlangs en ze zijn schoon. VEEEEL minder vuilgevoelig dan de foamies.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zit erg aan de Shure E3c's te denken voor mijn nieuwe Creative N200 speler.

Wat ik me afvraag, heeft het voor zo'n mp3 speler wel zin om zo'n high-end doppenset te halen? De kwaliteit van de mp3's is prima, die maak ik zelf van de originele cd's, maar hoe zit het met de speler<->doppen combinatie? Of is het altijd beter dan wat je bij de Dixons kunt halen, regardless de speler?

• Chillmeister
heb zelf de shure e2c gekocht en was zeker de investering waard. Alleen jammer dat een weekje later ze refurbushed shure e3c hadden voor 20 dollar mee. anders had ik die genomen.

• Servor
  • Niet online
Ja, ik heb ook nog eens last van uit je oor vallende doppen. Ik ben nog geen setje tegengekomen dat wel goed blijft zitten bij mij. Daar heb je met dat Shure ook geen last van zeker?

Verwijderd

Chillmeister schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:55:
heb zelf de shure e2c gekocht en was zeker de investering waard. Alleen jammer dat een weekje later ze refurbushed shure e3c hadden voor 20 dollar mee. anders had ik die genomen.
Waar zijn die refurbished shure e3c te vinden?

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Servor schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:03:
Ik zit erg aan de Shure E3c's te denken voor mijn nieuwe Creative N200 speler.

Wat ik me afvraag, heeft het voor zo'n mp3 speler wel zin om zo'n high-end doppenset te halen? De kwaliteit van de mp3's is prima, die maak ik zelf van de originele cd's, maar hoe zit het met de speler<->doppen combinatie? Of is het altijd beter dan wat je bij de Dixons kunt halen, regardless de speler?
De kwalteit van de mp3 speler is meestal dusdanig dat de koptelefoon het zwakste punt is, als je die vervangt door een stel goede doppen heb je een portable hifiset (head-fi dus)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Weet iemand waar ik in Nederland de Sharp HP-MD33 kan kopen?
Ik heb Sharp gemaild, maar die reageren al een week niet.

Alvast bedankt!

• Chillmeister
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:05:
[...]

Waar zijn die refurbished shure e3c te vinden?
iDealsound had ze kennelijk. nu even niet, maar het zal mij niks verbazen als ze binnenkort weer in de aanbieding staan

• SolidD
  • Laatst online: 10:20

SolidD

LOL, heb toch wel respect voor iedereen die een maand met 1 paar foamies kan doen, ik zou het ook eerder in aantal luistersessies meten. Het voordeel van in-ear doppen is wel meteen, dat je je oren beter en regelmatiger schoonmaakt :P, dat scheelt ook wel met foamies.
Verder gaan ze in de winter minder lang mee dan in de zomer, mijn ervaring is dat de arme foamies niet zo gesteld zijn op de KOUDE LUCHT (geez, en gelijk hebben ze) hier in Nederland, waarin ze wel eens behoorlijk hard willen worden als je op de fiets zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:16:
Ik heb de 16de mijn Sharp md33 besteld bij audiocubes.com en ze waren de 21ste binnen.
Binnen 5 dagen uit Osaka en dus kan het wel.
Ik kreeg mijn trackingnummer en de volgende dag waren ze al hier.
Het is echter een kadootje voor Kerst en dus kan ik nog geen ervaring geven.
Voor mijn baas had ik de witte EX81's besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen er is hier perongeluk iets geweldigs gebeurd! :o

Mijn Shure foamies waren hard en vies en onbruikbaar, en nu had ik er perongeluk 1 in m'n borstzak van m'n overhemd laten zitten en die is in de wasmachine gegaan.

resultaat: een volledig uitgeveerde en brandschone verse foamie!!! Hij veert ook weer heel soepel in en uit. Dus mensen gooi je foamies niet weg!! :*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:44:
Mensen er is hier perongeluk iets geweldigs gebeurd! :o

Mijn Shure foamies waren hard en vies en onbruikbaar, en nu had ik er perongeluk 1 in m'n borstzak van m'n overhemd laten zitten en die is in de wasmachine gegaan.

resultaat: een volledig uitgeveerde en brandschone verse foamie!!! Hij veert ook weer heel soepel in en uit. Dus mensen gooi je foamies niet weg!! :*) :D
Ik stelde twee weken de vraag al of het mogelijk was om de foampjes te wassen. Het antwoord luide dat het heel eenvoudig gaat met een beetje lauw water en handzeep. (Dus ze moeten niet in de wasmachine hoor. ;) ) De mijne waren echt ook al redelijk vuil. Gisteren heb ik ze gewoon eventjes gewassen. Je steekt ze in lauw water en gebruikt een beetje handzeep, dan rol je ze rond in je hand, goed uitspoelen, laten drogen,... en klaar! (Ze veren maar opnieuw goed terug als ze helemaal droog zijn!)

PS: 'k Vind dat het zwarte opbergding dat meegeleverd is met de shure E2c's niet echt ideaal is om de dopjes in op te bergen. Er komen heel de tijd pluisjes los van aan de binnenkant die dan blijven plakken aan de foampjes en ze zo opnieuw enorm vuil doet lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 17:32
Ik zit erg te twijfelen over de aanschak van de Sony EX-71 oordopjes, dat zouden dan mijn derde aangeschafte mobiele geluidssetjes zijn (Zo, flink wat lastige woorden). Ik zit hier nu met Mx400tjes in mijn oren, genietend van een prettig geluid. Maar het comfort dat ik zoek krijg ik helaas nog niet.

Wat ik graag wil weten van een paar mensen is of het niet zo vol voelt in je oren, met die ex 71tjes. Vooral als ik bijv. moet gapen voel ik het. Ook wil ik een prettiger geluid, al moet ik zeggen dat ik nu dingen hoor die ik nooit heb gehoord. (Eerste keer Sheryl Crow op mp3 speler...Haar eerste CD is ECHT goed.) Ik ben namelijk de Sony Street Styles gewend, omdat ik nooit de kwalitiet van oordopjes geloofde. Maarja, die zijn toch veel te onhandig, dus ben ik toch overgestapt. Kan iemand mij antwoord geven op de vraag of je ze echt nog voelt?

(Tevens heb ik het gloednieuwe setje dat bij mijn Sony NW-E99 setje zat al wat getest, en het comfort van dat spul is heerlijk (Dat lang/kort snoer vind ik echt handig!), maar helaas is het geluid niet echt prettig, veel te weinig details (Ja, dat zeg ik met MX400tjes in mijn oren) en bijna geen bass.)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Volgens mij zitten er bij de NW-E99 gewoon standaard oordopjes.. Nadat ik men ex 71 gekocht had en zeer tevreden was ging ik voor de gein mijn oude standaard oordopjes eens uitproberen. Het is echt een wereld van verschil. Doordat de ex71 gebruikt maakt van siliconen zijn ze gewoon veel en veel zachter. Ze zitten heerlijk in je oren. Er komt meer bas uit en voor de rest ook een goed geluid. Ze sluiten je wel af, dat kan een voordeel en een nadeel zijn. Ik zou er voor gaan. Je zult verbaasd zijn van het comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1079122936.jpg

2 maten van me hebben die philips mp3 speler. Niet echt een mp3 speler om over naar huis te schrijven.. maargoed de oordopjes daarintegen zijn echt rlxd :)

Er zitten van die plastic stukjes op, met zo'n uitstulpsel (blaat klinkt eng :P), maar die zitten zeer riant in mijn oren: en dat terwijl ik daar vaak last van heb bij oordopjes.

Iemand die weet of je die exact "plastic opzetstukjes" ook los kan kopen, of eventueel heel de headphones ?

Enig nadeel overigens: die plastic dingetjes knikkeren er wel snel af :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1078617152.jpg
(( * Las net dat het zgn "earbuds" zijn ? ))

[ Voor 24% gewijzigd door Morphine op 27-12-2004 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphine schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:06:
[afbeelding]

2 maten van me hebben die philips mp3 speler. Niet echt een mp3 speler om over naar huis te schrijven.. maargoed de oordopjes daarintegen zijn echt rlxd :)

Er zitten van die plastic stukjes op, met zo'n uitstulpsel (blaat klinkt eng :P), maar die zitten zeer riant in mijn oren: en dat terwijl ik daar vaak last van heb bij oordopjes.

Iemand die weet of je die exact "plastic opzetstukjes" ook los kan kopen, of eventueel heel de headphones ?

[afbeelding]
earbud is gewoon engels voor oordopje ;)

De Sony fontopia oordopjes hebben ook die rubbers en die vallen er niet zo snel af,

wat is je budget?
€20 --> Sony MDR-ED21LP bijvoorbeeld : Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mdred21/mdred21.jpg

€50 --> Sony Ex71
€100 --> Shure E2
€170 --> Shure E3

Die laatste 3 zijn in-ears en zullen ook zeker niet uit je oor vallen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
@ Morphine

Die oordopjes zijn indedaad als Sony's te koop, ik heb zelf ook die gehad, en bij kwamen ze na vier maanden volledig los. Met Sony's haal je wel beter spul in huis. (Toen waren mp3 spelertjes van 64 mb nog 130 euro...Hier heb ik nu een sony, 1 gig, 180 euro)
Oh, en diezelfde buds zijn ook in grotere zaken te koop, dezelfde Philips, prijs is ongeveer helft van die betere Sony die HugsteR laat zien.

@ metal14

Men gaat nogal twijfelen, maar ik denk dat ik toch in een maandje of twee zo'n setje ga halen, vooral als die MX400tjes in de bus niet te doen zijn. Bedankt voor de reply.

[ Voor 16% gewijzigd door coptician op 27-12-2004 11:23 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb echt ongelooflijke jeuk aan een stel Shure E3's, maar m'n ING Card is helaas nog niet binnen... Zodra -ie er is ga ik ze bestellen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Sure E3C's...Hoeveel kosten die eigenlijk? Zijn dat die met die 7.5 mm sleeves? Ik vind ze er nogal gevaarlijk uit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Morphine schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:06:
[afbeelding]

[afbeelding]
De earbuds zijn niet los te krijgen, ik ben er zelf ook naar op zoek geweest en had er al eerder in dit topic naar gevraagd. Ik heb ook contact met Philips en Sony gehad en ook die zeiden dat je ze niet los kunt krijgen. Die Philips oortjes zijn overigens bij meerdere winkels gewoon los te koop, laatst zag ik ze nog bij de MediaMarkt voor 12,95 (hoewel ik die prijs betwijfel) en ook op bol.com hebben ze ze. Op de site van Philips kun je typenummer gewoon vinden en dan kun je ook inernetsits vinden die ze verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:49:
Weet iemand waar ik in Nederland de Sharp HP-MD33 kan kopen?
Ik heb Sharp gemaild, maar die reageren al een week niet.

Alvast bedankt!
Goeie vraag, ik ben er ook benieuwd naar omdat mn MX400's gewoon uit mn oren vallen :|

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
coptician schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:21:
@ metal14

Men gaat nogal twijfelen, maar ik denk dat ik toch in een maandje of twee zo'n setje ga halen, vooral als die MX400tjes in de bus niet te doen zijn. Bedankt voor de reply.
Nog even 1 opmerking:
de oordopjes die ik daarvoor had waren die Sony MDR-ED21LP die hierboven ook staan!.
Het geluid is niet echt een onwijs verschil, echter het comfort wel. Die goedkopere deden gewoon pijn aan men oren nadat ik ex71 gewend was. :)
Edit: er zit wel veel meer bas in ook. Bij die goedkopere moest ik mijn equalizer voluit met de bass zetten om het te horen. bij de ex71 is het zonder equalizer al een heerlijke bass. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Satch op 27-12-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
@ metal14
Bedankt voor die opmerking, want ik heb idd mijn bass volledig omhoog staan (Tevens mijn treble ook, maar da's out of the point). Ik heb geen probleem dat ze bij mij er uit vallen, maar ze willen wel eens pijn doen.

Heeft hier iemand de standaard sony dopjes (Met dat verlengsnoer zoals de 71tjes), en kan iemand mij vertellen of het korte snoer van de 71's minstends 2 cm langer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Zoals je in dit topic kan lezen, zoek ik oordopjes die werken met mijn laptop!
De Sennheiser MX400 oordopjes hebben dezelfde impedantie als mijn Sennheiser HD500 koptelefoon waarmee ik wel en deftig volume haal,
mag ik dan afleiden dat dat met deze oordopjes ook zal lukken?
Het lijkt me trouwens wel een goed idee om in-ear oordopjes te kopen ipv gewone.
Kan er mij iemand bevestigen dat die Sony oordopjes goed samenwerken met een laptop?

Het zou misschien leuk zijn als de laptopbezitters in dit topic hun oordopjes eens proberen met hun laptop, en de resultaten hier laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Het lijkt me sterk dat een laptop de kracht die een mp3 speler wel kan leveren niet kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
't is niet zozeer een kwestie van kracht denk ik, maar gewoon van impedantie.
Een mp3 speler bvb is gemaakt voor oordopjes -> lage impedantie.
Een laptop is gemaakt voor koptelefoon -> hoge impedantie.
't is een kwestie van overbrenging: als de impedanties van beide kanten niet op elkaar afgestemd zijn, dan wordt slechts een deel van de energie overgebracht.

(Ik ben geen expert hoor, als ik nonsens vertel, hou je niet in! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Ah, dat wist ik nog niet echt, heb daar niet zo'n verstand van. Is er dan geen (mini-)versterkertje te vinden zodat elke dop wel werkt? Want ik lees echt veel verschillende, maar nooit hogere dan mx400 impedanties (ja, ik weet wel hoeveel het ongeveer is, maar niet WAT het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagaramarjit
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Heb tijdje geleden mijn Sony Ex71 gekocht en moet zeggen ze zitten erg lekker, ik had voorheen een flutding van Phillips en daar was de bass te veel aanwezig. Bij de Sony's is dat vele male beter, er zit bas in en de rest van de muziek klinkt gewoon nog fris. Maar heb tot nu toe bij 1 nummer(nog niet gemerkt bij andere nummer) dat de bas in mijn rechteroortje trilt/kraakt. Het is niet echt goed te horen en ook niet vervelend, maar wel merkbaar als je erg goed luistert. Het is alsof er iets in het silliconen gangetje zit dat mee trilt, maar kopje eraf gehaald en schoongemaakt.

EDIT!! Ligt aan nummer, mp3 of wav maakt niet uit, maar andere dopjes doen het ook. Was wel ff schrikken koop je dopjes van €50,- en dan hoor je het kraken/trillen. Maar goed zijn echt topdingen

[ Voor 32% gewijzigd door sagaramarjit op 28-12-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sagaramarjit schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:58:
Heb tijdje geleden mijn Sony Ex71 gekocht en moet zeggen ze zitten erg lekker, ik had voorheen een flutding van Phillips en daar was de bass te veel aanwezig. Bij de Sony's is dat vele male beter, er zit bas in en de rest van de muziek klinkt gewoon nog fris. Maar heb tot nu toe bij 1 nummer(nog niet gemerkt bij andere nummer) dat de bas in mijn rechteroortje trilt/kraakt. Het is niet echt goed te horen en ook niet vervelend, maar wel merkbaar als je erg goed luistert. Het is alsof er iets in het silliconen gangetje zit dat mee trilt, maar kopje eraf gehaald en schoongemaakt.
Zou het dan niet goed kunnen dat het aan het nummer ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn etymotic ER4P binnen, even proberen met indoen, en nu kan ik op mn hardst op mn piano rammen en nog hoor ik alleen muziek. Geluid is zuiver, schoon, niet overdone etc. Ze zijn tot 31 december op ebay te koop en er zijn er nog 80 over. Ik ben er iig heel erg blij mee :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:46:
Sure E3C's...Hoeveel kosten die eigenlijk? Zijn dat die met die 7.5 mm sleeves? Ik vind ze er nogal gevaarlijk uit zien...
de Shure E3's worden geleverd met 7 paar verschillende sleeves en je kunt de tri-flanges los bestellen. 1 van die zal je toch wel passen? :9

Ik heb inmiddel mijn tri-flanges een stuk (3-4mm) ingekort (van de het buisje af, niet 1 flange eraf) en het geluid is nu beter. Ook heb ik gemerkt dat ik een betere seal heb als ze "normaal: indoe i.p.v. ondersteboevn achter mijn oor langs.

Ben er nu dus weer uiterst tevreden mee _/-\o_ _/-\o_

Ze blijven me verbazen de E3;s zelfs na bijna een jaar _/-\o_

• -Stef-
  • Laatst online: 08:58

-Stef-

Slainthe!

Ik wil eens een setje MDR EX71's proberen maar ik zie op audiocubes geen mogelijkheid om met cc te betalen terwijl er toch echt een VISA logo op de site staat. Ik kan alleen maar via paypal en wired transfer betalen. Iemand een idee hoe ik daar wel met cc kan betalen?

En bij i-shoppig4u kan je helaas ook niet met cc betalen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

ga naar www.paypal.com en maak een acount aan. Daarbij kun je je visa card opgeven en op die manier kun je betalen met je paypal acount. Dit heeft als voordeel dat alleen paypal je cc gegevens heeft en de verkopende partij niet. En je transactie is verzekerd.

Je krijgt dan ook van PayPal door wanneer je bestelling is verzonden via de mail. Werkt super dat PayPal :)

• Q-bone
  • Laatst online: 10:04

Q-bone

Dusss...

Ik heb een probleem ;)

Heb net mijn koss oordopjes binnen, whoei dacht ik ;) Maar ik kruig die dingen eigenlijk niet lekker in me oren, weet iemand of je je zwarte dopjes die je in je oren moet doen, ook kunt bijwerken ofzo? want het lijkt wel dat die dingen sneller weer groot zijn dan dat ik ze in me oren kan krijgen ;)

of moet ik ze langer boetseren :+

of zijnme oren te klein B)

bla?

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Als het hetzelfde schuim is als van die gele oordoppen dan helpt het wanneer ze koud zijn. Als ze koud zijn veren ze namelijk veel langzamer terug dan wanneer ze net uit je oor komen. Koud is dan kamertemperatuur en warm lichaamstemperatuur. Je moet ze dus ook niet te lang tussen je vingers rollen.

Verwijderd

Nou ik heb sinds gister m'n EX71 binnen, een super geluid, maar ik vind ze eigenlijk niet echt lekker zitten :'(
Kortom: Ik zet m'n "ouwe" koptelefoon wel weer op.

Die EX71 heeft me 55 Euro gekocht (ik heb de factuur hier liggen, ze komen van Botman Multimedia, Hoorn), en ik wil ze graag weer verkopen. Heeft iemand interesse? Graag dan even een email naar: bovenkamp [at] hotmail [dot] com
45 Euro wil ik er zeker voor hebben, vrijwel alles zit nog gewoon in de verpakking.

Prettige jaarwisseling allen!

Groeten Erik vdn Bovenkamp, Hoorn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 18:43 ]

• Rudedadude
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

En dat heb je binnen 1 dag bepaald? En je hebt de voor jou goede silicoontjes erop zitten? En je weet zeker dat je ze goed in je oren doet? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, omdat ik zelf de ervaring heb dat het siliconen materiaal zeer snel je oortemperatuur aanneemt en je vervolgens binnen 5 minuten vergeten bent dat je ze in hebt.

Oftewel: wat zit er niet lekker aan?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:43:
Nou ik heb sinds gister m'n EX71 binnen, een super geluid, maar ik vind ze eigenlijk niet echt lekker zitten :'(

Die EX71 heeft me 55 Euro gekocht (ik heb de factuur hier liggen, ze komen van Botman Multimedia, Hoorn), en ik wil ze graag weer verkopen. Heeft iemand interesse? Graag dan even een email naar: bovenkamp [at] hotmail [dot] com
45 Euro wil ik er zeker voor hebben, vrijwel alles zit nog gewoon in de verpakking.

Geef je het zo snel op? Ik denk toch dat het een kwestie van wennen is hoor. Probeer eens een andere maat silicoontjes. Daarnaast vind ik dat je ze minstens een uur of 5 ingehad moet hebben om te kunnen zeggen of ze lekker zitten of niet.

Verwijderd

Ik heb ze gistermiddag opgehaald, en vandaag mee naar m'n werk ingehad, op de heen en terugreis. Maar werkelijk waar, ik vond ze niet echt lekker zitten. Ieder geluidje dat je zelf maakt (ademen, slikken) hoor ik nu extra hard. Ik baal gewoon dat ik 55 euro heb uitgegeven, en ik hoop dat iemand ze van me wil kopen. De factuur en alles zit er gewoon bij.

Groetjes Erik.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:35:
[...]

Ik heb de 16de mijn Sharp md33 besteld bij audiocubes.com en ze waren de 21ste binnen.
Binnen 5 dagen uit Osaka en dus kan het wel.
Ik kreeg mijn trackingnummer en de volgende dag waren ze al hier.
Het is echter een kadootje voor Kerst en dus kan ik nog geen ervaring geven.
Voor mijn baas had ik de witte EX81's besteld.
En hoe bevalt je kertcadeau? :P

Verwijderd

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die sharps bevallen!! en of ze heel erg in geluidskwaliteit, draagcomfort verschillen als van de ex71's
:Y)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Net even een paypal account aangemaakt om bij i-shopping4u die EX71 te kopen. Nu moet ik op de site van paypal een emailadres van i-shopping4u invoeren (Recipient's Email). Waar kan ik dat vinden op hun site? Ik zie het namelijk nergens staan. Ook niet in de bevestigingsmail waarin staat dat ik via paypal wil betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door -Stef- op 30-12-2004 21:41 ]

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Beetje snelle conclusie idd, je hoeft ze ook niet vast in je oren te persen, beetje losjes is fine, zitten dan heerlijk als t goed is. en de kwaiteit van het geluid wordt nog veel beter over een paar weekjes aangezien je ze moet inspelen

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:40:
Net even een paypal account aangemaakt om bij i-shopping4u die EX71 te kopen. Nu moet ik op de site van paypal een emailadres van i-shopping4u invoeren (Recipient's Email). Waar kan ik dat vinden op hun site? Ik zie het namelijk nergens staan. Ook niet in de bevestigingsmail waarin staat dat ik via paypal wil betalen.
Je hebt gewoon je visa toegevoegd aan je paypal account?

Ik heb bij iDeal sound besteld met paypal en toen kreeg ik een bevestiugingsmail met een link erin, daarop geklikt en toen kon ik paypayl username en wachtwoord invullen en toen had ik betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ja Visa card is toegevoegd.

Ik heb de vraag ook naar de shop gemaild. Inmiddels op hun site half verborgen een order@ adres gevonden wat ik heb ingevuld en de bestelling geplaatst. Ik wacht wel af of het werkt en zo niet dat shop ik wel ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.......

Ff doorzetten nog, t is ff wennen in t begin.
BTW 45 euro krijg je er niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die Shure E2c gevallen, en ben zeer tevreden, maar ik moet de foamdoppies gebruiken want dat zijn de enige die passen, maar die foam gevallen worden zo snel goor en vies en tja dat wil ik dan na een tijdje niet meer in m'n oor stoppen! maar ze geven me 'maar' 3 setjes erbij, en ik heb er dus veeeeel meer nodig. iemand een tip waar ik die kaufen kan? en zijn ze er dan ook in een andere kleur dan lelijk geel/oranje achtig? bij voorbaat dank! Oja, : Gelukkig nieuwjaar allemaal :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 10:34
Hierbij mijn mini user-review :

Ik heb toch besloten die Sony MDR-EX71SL te kopen, en DAMN wat een verschil! Bastonen zijn erg goed. Ik heb er een aantal bastests op losgelaten, en hij haalt de laagste frequenties zelfs. Dat doen m'n Creative T7700 speakers dus mooi niet. Ik moest wel een beetje de middentonen en hoge tonen een beetje hoger zetten in de equalizer op m'n iAudio 4, want anders klinkt het een beetje dof.

Ik had hiervoor de Philips SBCHE580/00, ook heel erg goed. En kosten niet veel. Ik vind ze zelf veeeeelllll beter dan die Sennheiser MX-400 rotdingen. Give them a try als je goedkopere maar toch goede oordopjes zoekt. Ze zijn bijna overal verkrijgbaar. Blijf in ieder geval van die goedkope Sennheiser dingen weg, dat is pure geldverspilling. Die Philips zitten zeer degelijk in elkaar, je ziet en voelt het meteen. Die dingen gaan lang mee.

Maar in the meantime... EX71.. :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ (als ik het geld had, had ik de Shures gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:47:
ik heb die Shure E2c gevallen, en ben zeer tevreden, maar ik moet de foamdoppies gebruiken want dat zijn de enige die passen, maar die foam gevallen worden zo snel goor en vies en tja dat wil ik dan na een tijdje niet meer in m'n oor stoppen! maar ze geven me 'maar' 3 setjes erbij, en ik heb er dus veeeeel meer nodig. iemand een tip waar ik die kaufen kan? en zijn ze er dan ook in een andere kleur dan lelijk geel/oranje achtig? bij voorbaat dank! Oja, : Gelukkig nieuwjaar allemaal :>
een stukje terug lees je dat je ze ook kunt wassen :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:47:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13349

daar vind je ze nieuw, 5 paar (10 stuks) voor €23 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:04:
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die sharps bevallen!! en of ze heel erg in geluidskwaliteit, draagcomfort verschillen als van de ex71's
:Y)
iemand een idee? aangezien de sharps iets goedkoper zijn;)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.