Wat zijn goede oordopjes? Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.128 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wine
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 18:52
ik heb van de sony ex71 ook mediums of large te ruil tegen small

iemand in eindhoven die wil ruilen?

anders eventueel via de TPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

NrG_82 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:17:
[...]
Weet je al wat je doet? Hebben we een via-TPG-ruil-deal of heb je iemand in de buurt gevonden die kan ruilen?
Ik vind het prima, jij was de eerste. bovendien is hierboven al een nieuw aanbod van medium dopjes, dus de anderen hebben weer een nieuwe kans om snel te reageren :)
Waar denk jij aan bij een tpg deal? Aangetekend versturen, gewoon in een envelop of wat?

[ Voor 16% gewijzigd door Rudedadude op 08-12-2004 17:21 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de M-dopjes en heb de S en L dopjes geruild (met mensen uit dit topic). Gewoon via TPG in een envelop, postzegel van 39 cent erop, is alle 2 de keren goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
wine schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:47:
ik heb van de sony ex71 ook mediums of large te ruil tegen small

iemand in eindhoven die wil ruilen?

anders eventueel via de TPG
Ik heb wel interesse in de mediums via te TPG...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:46
Kun je die krengen bij Sony bestellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 08-12-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:48
Als iemand zijn small dopjes voor de sony wil ruilen tegen mijn medium of bigs -> mail me :) (myreact)
wil ook wel een reservesetje hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony MDR-E71:

ik heb ook de M en de L over.
Ik gebruik alleen de S. Dus wie nog over heeft, kan je ze hier kwijt.

Alleen sta ik achter een lange rij volgens mij :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:50:
Kun je die krengen bij Sony bestellen?
Bij sony denk ik niet maar ik heb ze wel bij Audiocubes gezien.
http://www.audiocubes.com..._Replacement+Earbuds.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@wine, kieskes & AlonTjai
Degene die als eerste een mailtje in mijn in-box dropt, krijgt mijn small in ruil voor de medium... :Y)

Het adres is makkelijk te vinden, dus: Let the games begin! :P

[ Voor 28% gewijzigd door DeeD2k2 op 08-12-2004 21:40 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Rudedadude schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:18:
[...]

Ik vind het prima, jij was de eerste. bovendien is hierboven al een nieuw aanbod van medium dopjes, dus de anderen hebben weer een nieuwe kans om snel te reageren :)
Waar denk jij aan bij een tpg deal? Aangetekend versturen, gewoon in een envelop of wat?
Gewoon in een envelop moet idd wel lukken, zoals brain_man ook al schrijft. Mail me maar ff op: h.c.bergman [AT] st [punt] hanze [punt] nl
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:53:
Ik gebruik de M-dopjes en heb de S en L dopjes geruild (met mensen uit dit topic). Gewoon via TPG in een envelop, postzegel van 39 cent erop, is alle 2 de keren goed gegaan.
Gewoon zonder bescherming of wat dan ook in de envelop gestopt?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:54:
Gewoon zonder bescherming of wat dan ook in de envelop gestopt?
Tuurlijk, is zacht siliconenrubber, gaat heus niet stuk hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:38:
@wine, kieskes & AlonTjai
Degene die als eerste een mailtje in mijn in-box dropt, krijgt mijn small in ruil voor de medium... :Y)

Het adres is makkelijk te vinden, dus: Let the games begin! :P
hmm ik heb om ongeveer 22.15 een mailtje naar je gestuurd. Ik weet niet van die anderen maar ik hoop dat ik snel genoeg was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:01:
[...]

Tuurlijk, is zacht siliconenrubber, gaat heus niet stuk hoor. :)
Ja, wel logisch ook. Maar met TPG weet je maar nooit... ;)

Als dit zo doorgaat mogen we wel een "Groot EX-71-dopjes-ruiltopic" beginnen... Ben iig blij dat ik dit weekend een paar medium silicoontjes erbij heb.. :*)

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:23:
[...]

Bij sony denk ik niet maar ik heb ze wel bij Audiocubes gezien.
http://www.audiocubes.com..._Replacement+Earbuds.html
Hmm, thnx voor de link! (niet dat ik het ga bestellen hoor, maar mocht ik ten einde raad zijn...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Van ruilen komt huilen hoor mensen ;) .

Mensen die hun medium dopjes willen ruilen en een small of large willen krijgen >> stuur maar berichtje via got :) I'll be there

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:28:
Van ruilen komt huilen hoor mensen ;) .

Mensen die hun medium dopjes willen ruilen en een small of large willen krijgen >> stuur maar berichtje via got :) I'll be there
Ja ik wil een small, maar wat moet ik dan doen? Via got?
bedoel je gewoon je mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Sony EX51SP besteld bij www.i-shopping4u.com
Nu wil ik eigenlijk weten.. heeft deze nou een "T" if een "L" plug en heeft ie een verleng stuk? zoja hoeveel meter krijg ik er nu bij? (wat is de totale lengte van het draad).

Ook wil ik nog weten wanneer ik em binnen heb.
Ik heb vanmiddag betaald, hoeveel dagen kan ik wachten op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
NrG_82 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:06:
Ja, wel logisch ook. Maar met TPG weet je maar nooit... ;)
Beetje respect voor m'n collega's en mij hè! :P
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:53:
hmm ik heb om ongeveer 22.15 een mailtje naar je gestuurd. Ik weet niet van die anderen maar ik hoop dat ik snel genoeg was :P
Mail is ontvangen en beantwoord. Ik hoop dat het nog geldt en je niet iets met Maarten geregeld hebt... ;) beetje laat, mara ik was iets anders aan het doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Motorola_V600 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:41:
Weet iemand of er ook oordopjes te koop zijn waarbij je het snoer niet in de nek hoeft te leggen en een soortgelijke kwaliteit/prijs hebben als de EX71's?
Oke ik heb er volgens mij 2 gevonden die dit niet hebben:

de Sony MDR-EX70SL
en
de Sharp HP-MD33S

Heeft iemand een van deze oordopjes en kan diegene me vertellen of beide draadjes evenlang zijn (dus niet zon om-je-nek-hang-draad waarbij het linker draadje langer is dan de rechter) en hoe ze bevallen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Wat ik je wel kan vertellen is dat de EX70 lang niet de kwaliteit hebben van de EX71. De eerste zijn niet voor niets zo snel vervangen door de laatste. Ze hadden namelijk een ongelofelijk bombastische bass weergave. Ze misten het subtiele van de EX71. Al moet ik zeggen dat je van het geluid van de EX71 waarschijnlijk ook moet houden... Ik zou de EX70's dus sowieso laten vallen.

Over die Sharps is, in dit topic, maar ook op andere fora, veelal lovend gesproken. Dit zal sowieso gene verkeerde keus zijn als je dat leest. Zie voor meer informatie eerder in dit topic en het eind van het vorige deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:43:
ja foam zit beste.. wie heeft er trouwens van die enorme oren als die medium dingen eroppassen.. whoah. maar die zijn zo lelijk maargoed. 24 uur inspelen.. dat tasje erbij. _/-\o_ máf
Ik speelde mijn Shure E2c's idd. 24 uur in. 'k Merkte duidelijk verschil na 24 uren. 'k Hoorde dat je dit het best doet met ruis omdat dit al de frequenties bevat. Dus gewoon aan de radio hangen en antenne uithalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:37:
[...]

je moet een paypal acount hebben, volgens mij kun je via de bank geld overmaken naar die acount of geld uitgeven met zo'n acount met je creditcard
mail de mensen van i-shopping4u gewoon, heb ik ook paar keer gedaan, zeer snel antwoord.
Kan jij mij dan vertellen wat hun mail adress is? Kan ik namelijk nergens op de site vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe mp3-speler, maar geen nieuwe dopjes. Deze dopjes heb ik vorig jaar gekocht: Sony "MDR-Q33 " , met de volgende specs:

* Driver Unit: 30 mm diameter, dome type
* Type: Open-air, Dynamic
* Magnet Neodymium
* Impedance: 24 ohms at 1 kHz
* Sensitivity: 104 dB SPL, 1 watt
* Maximum Power Handling: 1,000 mW (EIA)
* Frequency Response 18 - 24,000 Hz
* Cord 5 feet (1.5m), OFC, braided neck chain style
* Plug Gold-Plated, L-shaped stereo mini plug
* Supplied Accessories Two pairs of HC-Q33 headphone caps: caps in Black and Clear Red or Silver and Clear Blue
* Supplied Accessories HC-Q33 headphone caps
* Weight: 1.2 oz. (35g), without cord

Zijn dit een beetje goede dopjes voor de harder styles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:55:
Ik heb net een nieuwe mp3-speler, maar geen nieuwe dopjes. Deze dopjes heb ik vorig jaar gekocht: Sony "MDR-Q33 " , met de volgende specs:

* Driver Unit: 30 mm diameter, dome type
* Type: Open-air, Dynamic
* Magnet Neodymium
* Impedance: 24 ohms at 1 kHz
* Sensitivity: 104 dB SPL, 1 watt
* Maximum Power Handling: 1,000 mW (EIA)
* Frequency Response 18 - 24,000 Hz
* Cord 5 feet (1.5m), OFC, braided neck chain style
* Plug Gold-Plated, L-shaped stereo mini plug
* Supplied Accessories Two pairs of HC-Q33 headphone caps: caps in Black and Clear Red or Silver and Clear Blue
* Supplied Accessories HC-Q33 headphone caps
* Weight: 1.2 oz. (35g), without cord

Zijn dit een beetje goede dopjes voor de harder styles?
Dat moet je gewoon horen, ik denk dat je dat niet kan zeggen met alleen deze specs. Het ligt eraan welke eisen jij eraan stelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
DeeD2k2 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:59:
Wat ik je wel kan vertellen is dat de EX70 lang niet de kwaliteit hebben van de EX71. De eerste zijn niet voor niets zo snel vervangen door de laatste. Ze hadden namelijk een ongelofelijk bombastische bass weergave. Ze misten het subtiele van de EX71. Al moet ik zeggen dat je van het geluid van de EX71 waarschijnlijk ook moet houden... Ik zou de EX70's dus sowieso laten vallen.

Over die Sharps is, in dit topic, maar ook op andere fora, veelal lovend gesproken. Dit zal sowieso gene verkeerde keus zijn als je dat leest. Zie voor meer informatie eerder in dit topic en het eind van het vorige deel.
Hm oke bedankt!:) De EX70's vallen dus denk ik wel af. Dan ga ik ff kijken naar de Sharp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 06:58
beetje offtopic maar is er ook een topic over headphones? Dus van die wat over je gehele oor heen vallen...Ik heb gezocht maar kon geen topic vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Op het Audi, Video & HiFi Forum staan behoorlijk wat topics over koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Als er iemand z'n mediums (EX71) kwijt wil, tegen S of L. (via post) Mag ie mij ook mailen. (mailadres profiel).

[ Voor 9% gewijzigd door DIJK op 09-12-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
hmm volgens mij zijn bij de Sharp HP-MD33S's de koordjes ook niet evenlang |:(
Zijn er dan helemaal geen goede kwaliteits inear oordopjes met 2 evenlange koordjes en zonder poespas? Er zijn toch genoeg dap's zonder een rc waarbij je dus helemaal niet zon irritant draadje om je nek hoeft te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Shure, westone, ety

allemaal even lang, wel duur, wel goed :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:06
Omdat m'n oude dopjes overleden zijn ben ik opzoek naar vervangers. Ik wil er qua geleuidskwaliteit graag behorrlijk op vooruitgaan maar zeker niet meer besten dan 60 euro. :P Ik zat te denken aan de Sony MDR-EX71SL, Koss the plug en nog aan een zo'n model in je nek, de KSC55 Portable. (Een nekmodel vind ik opzich prettiger dan dopjes maar ik weet niet of de geluiskwalteit gelijk is aan in ear dopjes.) Mijn vraag is nu: Welke bied de beste geluidskwaliteit?? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kon geen review vinden waarin één van deze met elkaar vergeleken werden. Alvast thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
LightYears schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:21:
Shure, westone, ety

allemaal even lang, wel duur, wel goed :)
Zo veel geld heb ik er heelaas niet voor over...dat is weer teveel van het goede :)
Ik wil er maximaal rond de 50 euro voor uitgeven, dus dan kom ik automatisch uit op de Sony's of als alternatief de Sharps...alleen.... die draadjes!!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=5545_0_6_0_C
las net bovenstaande review over de ex81, heeft iemand hier meer ervaring mee. met deze opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:06
kan iemand kort uitleggen hoe het nou precies zit met de typenummers van sony? Welke dopjes zij bijvoorbeeld beter de MDR-ED268LP of de MDR-EX71SL. (En dan hoor je ook nog wat over een 888 ofzo, een ex51 en een ex81! :? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop gewoon de E71, de rest hoef je niet te weten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
mp-tje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:36:
Omdat m'n oude dopjes overleden zijn ben ik opzoek naar vervangers. Ik wil er qua geleuidskwaliteit graag behorrlijk op vooruitgaan maar zeker niet meer besten dan 60 euro. :P Ik zat te denken aan de Sony MDR-EX71SL, Koss the plug en nog aan een zo'n model in je nek, de KSC55 Portable. (Een nekmodel vind ik opzich prettiger dan dopjes maar ik weet niet of de geluiskwalteit gelijk is aan in ear dopjes.) Mijn vraag is nu: Welke bied de beste geluidskwaliteit?? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kon geen review vinden waarin één van deze met elkaar vergeleken werden. Alvast thx! _/-\o_
Oordopjes en gewone hoofdtelefoons is altijd een beetje appels met peren vergelijken. Maar ... de KSC55 is zeker een van de beste neckband headphones op de markt. Ik kan je deze aanraden maar... probeer via de kosswebsite de KSC35 te scoren. Die geeft nog beter geluid en is goedkoper, helemaal met de huidige dollarkoers. De EX71 geeft een diepere bas (echte boink) en niemand kan meegenieten. Bij de koss dingen is het meeluister effect vrij groot, maar de overall geluidskwaliteit en de strakheid van de bas is echt stukken (way) beter dan die in-ear sony's.

Ter info, ik heb zelf dus koss met van die oorknijpers (overigens zelfde als neckband) en de EX71.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:35:
koop gewoon de E71, de rest hoef je niet te weten :*)
Nee
mp-tje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:54:
kan iemand kort uitleggen hoe het nou precies zit met de typenummers van sony? Welke dopjes zij bijvoorbeeld beter de MDR-ED268LP of de MDR-EX71SL. (En dan hoor je ook nog wat over een 888 ofzo, een ex51 en een ex81! :? 8)7 )
De 888 zijn de beste oordopjes, ze leveren een zeer gebalanceerd mooi geluid. Al blijven het oordopjes (dus of ze echt het geld waard zijn :/).

De 71 zijn in-ear dopjes, de 81 is met een soort vaag ding om je oor, zodat ze beter zitten. De 71 is qua geluidskwaliteit iets minder dan de 888, maar de 71 sluit je meer af van het omgevingsgeluid en de bas gaat wat dieper (vooral harder). Daarnaast blijven bij veel mensen deze beter in het oor zitten, maar hebben ook veel mensen last van dat getik tegen het draadje irritant doorgalmt in je oren.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sony MDR-EX71SL

ik heb ze! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Hoedje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:11:
[...]

...... De EX71 geeft een diepere bas (echte boink) en niemand kan meegenieten.

Ter info, ik heb zelf dus koss met van die oorknijpers (overigens zelfde als neckband) en de EX71.
Dat niet mee kunnen luisteren vind ik aardig tegenvallen. Als m'n vriendin op een paar meter afstand zit, kan ze me goed horen, ookal heb ik het volume van m'n iRiver nog maar op 15 (van de 40). Maar heb ik zelf geen last van natuurlijk ;) . 't Is wél zo dat je zelf vrij weinig last hebt van omgevingsgeluid, wat wel erg prettig is.
Hoedje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:16:

[...]

De 888 zijn de beste oordopjes, ze leveren een zeer gebalanceerd mooi geluid. Al blijven het oordopjes (dus of ze echt het geld waard zijn :/).

De 71 zijn in-ear dopjes, de 81 is met een soort vaag ding om je oor, zodat ze beter zitten. De 71 is qua geluidskwaliteit iets minder dan de 888, maar de 71 sluit je meer af van het omgevingsgeluid en de bas gaat wat dieper (vooral harder). Daarnaast blijven bij veel mensen deze beter in het oor zitten, maar hebben ook veel mensen last van dat getik tegen het draadje irritant doorgalmt in je oren.
Aanvulling: SL betekent dat de doppen een korte kabel met een rechte mini-jack hebben, geschikt voor remote's van spelers, + een verlengkabel met daaraan een gewone mini-jack van 90°, voor als je geen remote hebt of die niet gebruikt. LP heeft gewoon één kabel met een 90° mini-jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
NrG_82 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:29:
[...]
Dat niet mee kunnen luisteren vind ik aardig tegenvallen. Als m'n vriendin op een paar meter afstand zit, kan ze me goed horen, ookal heb ik het volume van m'n iRiver nog maar op 15 (van de 40). Maar heb ik zelf geen last van natuurlijk ;) . 't Is wél zo dat je zelf vrij weinig last hebt van omgevingsgeluid, wat wel erg prettig is.
Je hebt gelijk, er moets wel relatief tussen. Bij de koss is net of je een paar speakers "ergens" in de kamer hebt staan :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 11-12-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:38:
ik heb de Sony EX51SP besteld bij www.i-shopping4u.com
Nu wil ik eigenlijk weten.. heeft deze nou een "T" if een "L" plug en heeft ie een verleng stuk? zoja hoeveel meter krijg ik er nu bij? (wat is de totale lengte van het draad).

Ook wil ik nog weten wanneer ik em binnen heb.
Ik heb vanmiddag betaald, hoeveel dagen kan ik wachten op dat ding?
nog een keertje..
kan iemand dit beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:12:
[...]

nog een keertje..
kan iemand dit beantwoorden?
Quote van de site (had je zelf ook wel op kunnen zoeken):

* Cord: OFC; Neck Chain, 0.5m (remote friendly)

Levertijd is bij mijn order 1-2 weken (meer een vraag om aan de winkel te stellen btw)

[ Voor 14% gewijzigd door Bigs op 12-12-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de PA755 triple flange sleeves kan kopen voor mijn Shure E3's.

Ik werk niet meer bij het bedrijf dat contact heeft met TM Audio ;(
Dus ben nu zelf op zoek gegaan. Feedback Utrecht heeft ze niet. Heb ook een mail gestuurd naar New Line in Harlingen. Verder iemand nog ideeen?

Ik hoor ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 10:43:
Weet iemand waar ik de PA755 triple flange sleeves kan kopen voor mijn Shure E3's.

Ik werk niet meer bij het bedrijf dat contact heeft met TM Audio ;(
Dus ben nu zelf op zoek gegaan. Feedback Utrecht heeft ze niet. Heb ook een mail gestuurd naar New Line in Harlingen. Verder iemand nog ideeen?

Ik hoor ze graag!
Ik ben even wezen zoeken voor je en ze worden verkocht via ebay.
http://stores.ebay.com/iD...llQQsotimedisplayZ2QQtZkm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja bij iDeal sound heb ik ze ook al gevonden, alleen om nou iets van $8 uit de US te halen..
komt daar geen enorme shipping overheen?

Het is zo frustrered heh, ik woon een paar minuten van TM Audio af, waar ze met bergen te gelijk liggen, alleen mag ik ze daar niet kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:24:
ja bij iDeal sound heb ik ze ook al gevonden, alleen om nou iets van $8 uit de US te halen..
komt daar geen enorme shipping overheen?

:(
ShippingCost / Services Available / Available to

US $3.85 / USPS Airmail Letter Post / Worldwide

Valt op zich wel mee, ligt eraan of je het ervoor over hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan valt het idd wel mee! $11,85 incl shipping is omgerekend maar €8,95.

Dat is wel goed te doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar een PayPal account aangemaakt en geld overgemaakt naar PayPal, over 3-4 dagen hoop ik te kunnen afrekenen bij iDeal sound 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MX500, maar die zitten best wel vervelend (mijn linkeroor zit wel goed, mijn rechter daar valt hij steeds uit) en ik ben dus op zoek naar iets duurders/beters. Nou zat ik te kijken naar de Shure E2C, ga ik nou echt zoveel verschil merken met de MX500, en ik heb hier ergens gelezen dat de foampjes snel slijten, maar ik heb geen zin om elke keer nieuwe te kopen, valt dat erg mee?

Ik luister vooral naar klassieke muziek (Chopin, vooral piano) en Jazz.

En is het niet zo dat ik na een paar keer gebruiken al weer minpunten ontdek (zoals met de MX500, die de lage tonen erg slecht weergeeft als mijn MP3speler hard staat, en dat de hoge tonen erg schel klinken.)

En wat is de goedkoopste winkel voor de Shure E2C, en is er in Nederland een goede winkel voor de Shure E2C (Shure staat niet in de pricewatch).

En dan nu mijn laatste vraag: Merk ik veel verschil tussen de E3C en de E2C en is het de kwaliteit het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:15:

En wat is de goedkoopste winkel voor de Shure E2C, en is er in Nederland een goede winkel voor de Shure E2C (Shure staat niet in de pricewatch).

En dan nu mijn laatste vraag: Merk ik veel verschil tussen de E3C en de E2C en is het de kwaliteit het prijsverschil waard?
Momenteel heb ik hier een aantal doppen in huis om te reviewen, in de prijsklasse van 40-450 euro:
Etymoytic ER4p
Etymotic ER6
Shure E3C
Westone UM1
Westone UM2
Turbosound

In de middenklasse (tot 150 euro) zal voor jou vooral de Etymotic ER6, Shure en de Westone UM1 interessant ziijn. Ik hoop dat je nog even geduld heb, ik zal binnenkort mijn review online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maar tot 100€, sorry dat ik dat niet eerder had gezegd, maar zijn er doppen tot 100€ die in de buurt komen van de E2C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:43:
Ik ga maar tot 100€, sorry dat ik dat niet eerder had gezegd, maar zijn er doppen tot 100€ die in de buurt komen van de E2C?
denk het niet. ik heb mijn shure e2c gekocht voor 77 euro bij idealsound op ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

boekhour schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:37:
[...]

Momenteel heb ik hier een aantal doppen in huis om te reviewen, in de prijsklasse van 40-450 euro:
Etymoytic ER4p
Etymotic ER6
Shure E3C
Westone UM1
Westone UM2
Turbosound

In de middenklasse (tot 150 euro) zal voor jou vooral de Etymotic ER6, Shure en de Westone UM1 interessant ziijn. Ik hoop dat je nog even geduld heb, ik zal binnenkort mijn review online zetten.
En is er duidelijk verschil te horen met die dopjes van 450 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:18:
[...]

duh.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Januszjes schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:18:
[...]

Jazeker, das het enige wat ik tot nu toe wil of kan verklappen, maar verschil is duidelijk hoorbaar. Zou ook niet best zijn als je het verschil niet kon horen.

[ Voor 10% gewijzigd door boekhour op 12-12-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Lijkt me zeer interessant om te zien wat je vind van de verschillen tussen de westone um2 en de er4p; beide bekend als zeer hoogstaand

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de E3 zeker een stuk beter klinkt dan de E2c (heb beide gehad), vooral de pasvorm van de E3 is stukken beter (ik kon niet wennen aan de hardheid van de opzetstukjes) en het detail in de hogere tonen is stukken beter. De UM1 van westone is identiek aan de E1 van shure; wat de voorloper was van de E3. Als ik zou mogen kiezen tussen de UM1 of de E2c's dan zou ik direct voor de UM1 kiezen, maar dat is naast een persoonlijke keuze ook een makkelijke keuze door de voorkennis die ik heb.

Achteraf gezien had ik in 1x door moeten sparen voor de Ultimate Ears 10 die ik ooit nog wel eens ga kopen, maar dan is het hobby effect er weer af ;) Steeds weer verblijd worden met steeds kleinere verschillen voor steeds meer geld :)

- ex71 -> E2c : E2c past me niet, zit niet lekker, veel bas schel hoog, ex71 klinkt beter
- E2C -> E3 : E3 is geweldig ten opzichte van de E2 en ex71's laag geeft veel meer detail, overall klinken de E3's rustiger, professioneler, helderder, maar het volume in de lage gebieden ...
- E3 -> UM2 : hopsa! Daar is je laag erbij vol detail en erg diep maar niet modderig zoals de ex71 (die niet zo diep komt als de UM2). Met de comply canal tips tegelijk een goede pasvorm en seal. Deze geven me echt het idee dat ik naar een duur hifi set aan het luisteren ben. Ik ontdek mn muziek collectie nu voor de 3e x; de eerste x was toen ik het album kocht, de 2e x bij de E3's.

zowel de E3's als de UM2 raad ik aan, maar de prijzen zijn er wel naar. Overall winnaar van de dopjes die ik tot nu toe in mnbezit heb gehad is overduidelijk de UM2 en als ik nu een keuze moet maken maak ik weer die 400 euro over naar Westone!

[ Voor 2% gewijzigd door LightYears op 12-12-2004 23:55 . Reden: typfoutje ontdekt (zitten er nog wel meer in maar die zie ik niet) ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
LightYears schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:54:
Lijkt me zeer interessant om te zien wat je vind van de verschillen tussen de westone um2 en de er4p; beide bekend als zeer hoogstaand
Zie start-topic, ik heb mijn bevindingen in het verleden al eens gepost. Nu een geruime tijd later is het schitterend om beide doppen nogmaals met elkaar te vergelijken en wat de meerwaarde is tov de middenklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

DIJK schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:13:
Als er iemand z'n mediums (EX71) kwijt wil, tegen S of L. (via post) Mag ie mij ook mailen. (mailadres profiel).
ben ook 1 dopje van mijn L kwijt, heb nu nog maar 1 reserve :( (had mijn Medium al geruild met iemand anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:35
Ik heb de Sony G74SL headphones, en daar zit zo'n verlengstuk bij van een meter, maar dat ben ik kwijt geraakt. Dus nu zit ik met een koordje van minder dan een halve meter. Weet iemand misschien waar ik een vervangend koordje zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wat dacht je van een elektronicazaak? (Expert, Dixons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek goede betaalbare koptelefoontjes. Zo zag ik laatst bij dixons deze set:
http://www.dixons.nl/Stor...telefoons&prid=0007040454

sennheiser heb ik ook veel van gehoord maar ik vraag me af of bijv deze een beetje goede kwaliteit zijn:
http://www.sennheiserusa....detail.asp?transid=004852
deze zijn goedkoop maar nu vraag ik me af of ze ook goed zijn. Zelf heb ik er totaal geen verstand van dus dat is nogal een probleem :p zijn ze bijvoorbeeld beter als de standaard ipod oordopjes aangezien die echt zwaar brak zijn (daardoor heb ik dus nieuwe nodig)

Ik wil alleen niet zulke philips dingen met zo'n uitsteeksel wat echt irritant in je oor zit, ook heb ik liever een Y koord dan zo'n asymetrisch koord.

Alleen vraag ik me dus af of er betaalbare maar toch goede koptelefoontjes zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:58:

sennheiser heb ik ook veel van gehoord maar ik vraag me af of bijv deze een beetje goede kwaliteit zijn:
deze zijn goedkoop maar nu vraag ik me af of ze ook goed zijn. Zelf heb ik er totaal geen verstand van dus dat is nogal een probleem :p zijn ze bijvoorbeeld beter als de standaard ipod oordopjes aangezien die echt zwaar brak zijn (daardoor heb ik dus nieuwe nodig)

Ik wil alleen niet zulke philips dingen met zo'n uitsteeksel wat echt irritant in je oor zit, ook heb ik liever een Y koord dan zo'n asymetrisch koord.

Ach die van Philips heb ik ook ze zijn goed genoeg je hoort er veel geluid door goeie budget dopjes kan ik zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Er is in dit topic genoeg informatie te vinden die jij zoekt. Ik zou zeggen blader het topic goed door en/of gebruik de zoekfunctie. Zeker over de diverse Sennheisers is genoeg geschreven. Daarnaast: wat vind jij betaalbaar? Want de een vindt Sony EX-71sl van € 50 al zeer goedkoop, terwijl een ander echt niet meer dan € 15 of 20 uit wil geven aan doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
NrG_82 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 02:20:
[...]
Er is in dit topic genoeg informatie te vinden die jij zoekt. Ik zou zeggen blader het topic goed door en/of gebruik de zoekfunctie. Zeker over de diverse Sennheisers is genoeg geschreven. Daarnaast: wat vind jij betaalbaar? Want de een vindt Sony EX-71sl van € 50 al zeer goedkoop, terwijl een ander echt niet meer dan € 15 of 20 uit wil geven aan doppen.
Gezien zijn eerste link is zijn budget heel laag. Waarschijnlijk zo rond de 10 euro.

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:37:
[...]

Ach die van Philips heb ik ook ze zijn goed genoeg je hoort er veel geluid door goeie budget dopjes kan ik zeggen.
Ik zou absoluut niet voor Philips gaan. Ik zou kiezen voor de MX400 die is 15 euro dus iets boven je budget (al zal je daarvoor wel geld hebben als iPod bezitter }) ). Maar dat is het absoluut waard. Y snoer, redelijk goed geluid, iig beter dan de standaard dopjes en ze zijn niet in-ear (wat ik overigens ook irritant vind). Als je echt beter geluid wilt kun je nog kijken naar de Sony 888, zijn alleen slecht verkrijgbaar en veel duurder (80 euro oid). Je kunt natuurlijk ook kijken naar een goede neckband/clipon headphone (heb je ook beter geluid dan de oordopjes). Bijv. van Sennheiser of liever van Koss...

Overigens ben ik het wel een beetje eens met de voorgaande reactie(s), dat je iets meer research had kunnen doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Hoedje op 14-12-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Woei! M'n (witte) EX71's zijn binnen :) Eerste indruk is erg goed. Met de EQ op m'n iPod uit krijg je echt al een sloot bass waar je u tegen zegt (zonder dat ie echt overdreven dreunt) en je hoort echt veel detail in de muziek.

De akoestische live versie van Hotel California klinkt in ieder geval al erg goed. Ik ga ze nu de rest van de avond laten inspelen, kijken of het hoog nog wat meer 'open wil breken', want dat mag van mij nog wel iets meer (het liefst zonder m'n EQ te gebruiken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb gisteren refurbished E3's besteld via Idealsound. Ik kreeg dezelfde dag al een trackingnummer van de US Postal Service. Totaal 134 dollar (iets van 108 euro) inclusief verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:07:
Hoi,

Ik heb gisteren refurbished E3's besteld via Idealsound. Ik kreeg dezelfde dag al een trackingnummer van de US Postal Service. Totaal 134 dollar (iets van 108 euro) inclusief verzenden.
Shit, die hadden ze niet toen ik mijn E2c bestelde. voor 20 dollar meer had ik zeker de E3's besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:15:
Ik heb de MX500, maar die zitten best wel vervelend (mijn linkeroor zit wel goed, mijn rechter daar valt hij steeds uit) en ik ben dus op zoek naar iets duurders/beters. Nou zat ik te kijken naar de Shure E2C, ga ik nou echt zoveel verschil merken met de MX500, en ik heb hier ergens gelezen dat de foampjes snel slijten, maar ik heb geen zin om elke keer nieuwe te kopen, valt dat erg mee?

Ik luister vooral naar klassieke muziek (Chopin, vooral piano) en Jazz.

En is het niet zo dat ik na een paar keer gebruiken al weer minpunten ontdek (zoals met de MX500, die de lage tonen erg slecht weergeeft als mijn MP3speler hard staat, en dat de hoge tonen erg schel klinken.)

De foampjes slijten best hard, maar ze zijn bij Shure bezig om de Soft Flex sleeves (welke je dus ook bij de E3 krijgt) ook voor de E2(c) te maken. Er zijn al prototypes van in Amerika en Shure heeft me vorige week toegezegd dat ik zo snel mogelijk een setje op mijn deurmat krijg. Wat is het voordeel van deze sleeves? Ze zijn makkelijker in te brengen, veel zachter en naar horen zeggen van E3 gebruikers helderder. Daarentegen isoleren ze wel minder.

Als je Chopin luistert zul je de E2's fantastisch vinden. Ze hebben een heel goed middengedeelte, vandaar. Ik luister zelf zo nu en dan ook wat piano muziek (voornamelijk Chopin) en wat me meteen opviel toen ik van de EX71's naar de E2's ging was dat het geluid van de piano zoveel zuiverder, helderder en natuurlijker is.

Waar het verhaal vandaan komt dat de EX71's beter klinken is mij een vraag, maar dat is een persoonlijke kwestie denk ik. Ik vind juist dat de EX71's te schel zijn in het hoog en te modderig in het laag. Sterker nog, ik kan niet eens meer naar mijn EX71's luisteren..

Dat je MX500 in dat geval overigens schelle tonen gaat produceren is meer dan logisch. Je geeft dat beestje een overdrive en bovendien twijfel ik of je MP3-speler op die volumes nog wel een gebalanceerd geluid doorgeeft. Zo kan ik op mijn iAudio4 een duidelijk verlies in geluidskwaliteit horen wanneer ik (geloof ik) van 30-31 switch. Waarom dat ding dan zo hard staat? Omdat ik probeerde mijn Sennheiser HD560 Ovulation erop aan te sluiten.. O-)
In ieder geval wordt het geluid dan opeens doffer en scheller..

Of je dus niet direct minpunten gaat vinden? Helaas, die ga je wel meteen vinden. Ten eerste is het draagcomfort SLECHT. Ik heb nu net twee weken achter de rug waarin het gewoon pijn deed om mijn rechterdopje in te doen, dus heb ik ze niet zo vaak kunnen gebruiken (daarom krijg ik ook die soft flex sleeves..), en ik heb ze toch al een paar maanden! Het is dus niet puur wennen. Mijn linkeroortje is goed gewend geraakt aan die dingetjes, maar mijn rechter wil niet zo erg. Oppassen dus en als je pijn voelt niet verder gaan. Alleen al om comfort zou ik je de E3's aan kunnen raden.

Echter, er zijn ook genoeg tijden dat ze wel goed zitten en dan bevalt het me allemaal prima. De isolatie is super (vele malen beter dan de EX71), het geluid is in de prijsklasse ook heel erg goed en de kabel is niet makkelijk te breken / scheuren / beschadigen (het is vrij dik). Met de foampjes zitten ze helemaal super, maar die slijten snel en doe je ook niet even in en uit.

Ik wilde ook geen dopjes die duurder waren dan 100 euro, maar toch behoorlijke kwaliteit. Als ik erover nadenk dan vind ik de 94 euro die ik bij Feedback uitgegeven heb al behoorlijk, maar ik kan me zeker voorstellen dat je hoger op wil. Ik heb er een tijd over na zitten denken of de E3's dan toch niet datgene zijn wat ik wil hebben, maar de enige upgrade die ik voorlopig nog in mijn leven mee wil maken is van E2 --> UM2. :P Zoals Boukhour vast wel zal bevestigen zijn de ER4P's schoner en gedetailleerder (analytischer), maar voor mij staat ook het luisterplezier voorop en dat vind je toch meer in de UM2 denk ik (gekleurder geluid..),

Kortom: heb je 100 euro en wil je het uitgeven, dan kun je geen miskoop doen door de E2's te halen (bijvoorbeeld bij Feedback voor 94 euro of als je wilt importeren voor 77 euro bij Idealsound toch?). Heb je meer geld over, dan kun je eens kijken naar de E3's. Zorg alleen wel dat je MP3-Speler een behoorlijke output heeft, het kan zoveel mooier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik vind het nog wel even nuttig om te melden dat ik de afgelopen dagen een succesvolle ruil van ex71 silicoontjes heb uitgevoerd met NrG_82 . Ik ben nu in het bezit van twee enurme niet passende large silicoontjes en 3 smalls en gezien het feit dat ik er ruim een jaar over heb gedaan om 1 silicoontje kwijt te raken, zou ik nu weer 2 jaar vooruit moeten kunnen :P Ik ben benieuwd of mijn ex71's zelf ook nog zo lang van plan zijn om te blijven werken :)

Dit lijkt wel een soort van positieve Ebay-feedback :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb juist ook mijn ex71sl's binnen (in amerika gekocht.)
Zijn nu aan het inspelen maar ik voel nu echt al dat deze dopjes mij geven wat ik bij gewone dopjes mis. Namelijk het gevoel van in de muziek te zitten.

• Bigs
  • Niet online
Ok, heb m'n EX71's nu twee dagen kunnen testen dus even een korte review :)

Ik heb hetzelfde gevoel als digichris.. je zit veel meer in de muziek, het is met deze doppen (i.c.m. mijn iPod) net of je echt naar een goede HiFi-installatie zit te luisteren (ookal missen ze nog wel wat details, maar daarover meer). Als ik nu m'n oude doppen (normale zilvere Sony's van 18 euro, typenr even vergeten) in doe merk ik het verschil pas echt.. ik wil niets anders meer dan in-ear :)
In het OV zijn ze ook erg relaxed, als je in een bus zit voel je alleen de trillingen van de motor, de herrie die er normaal mee gepaard gaat valt helemaal weg (evenals het gepraat van mensen om je heen).
Het geluid is helaas nog niet perfect.. ik mis in de hoge tonen toch nog wel wat detail af en toe. De stemmen zouden ook nog wel wat beter kunnen. Maar voor dit geld (37 Euro bij i-shopping4u) mag ik absoluut niet klagen. De bass vind ik zeer acceptabel. Hij is niet zo strak als bij mijn luidsprekers thuis (wat ook maar simpele Jamo zuilen zijn), maar echt modderig vind ik hem ook niet. Ik ben dus zeer tevreden, maar als ik nog een wat ruimer bij kas zit ga ik zeker voor een setje Shure E3c's.. voor de totale perfectie :) Eigenlijk hebben deze doppen gewoon 'Sony-geluid'. Als je dus andere Sony apparatuur goed vind klinken dan zul je deze ook wel kunnen waarderen :)
Verder is het beschermdoosje annex kabelwinder best handig. Die rubbertjes zijn namelijk een stuk kwetsbaarder dan ik dacht, dus je hebt het wel nodig. Doordat het als kabelbinder gebruikt kan worden heb je twee voordelen: Je kunt de kabel inkorten tot de door jou gewenste lengte en je hebt meteen het beschermdoosje altijd bij je :D

Wat mij betreft dus een aanrader voor degene die op een budget toch van goed geluid willen genieten :)

• Chriztiaan
sylvesterrr schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:34:
Wat dacht je van een elektronicazaak? (Expert, Dixons)
Ik heb al een beetje rondgekeken, maar ik kan nergens een 3.5mm verlengkabeltje van een meter vinden dat niet omhuld is door rubber/plastic, maar van dat grijze soort stof eromheen. Weet iemand misschien waar ik t kan vinden? T liefs zo eentje met zo klein mogelijke plug...(zoals ook bijgeleverd was)

[ Voor 9% gewijzigd door Chriztiaan op 16-12-2004 16:13 ]

Verwijderd

Bigs schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:30:
Ok, heb m'n EX71's nu twee dagen kunnen testen dus even een korte review :)

Ik heb hetzelfde gevoel als digichris.. je zit veel meer in de muziek, het is met deze doppen (i.c.m. mijn iPod) net of je echt naar een goede HiFi-installatie zit te luisteren (ookal missen ze nog wel wat details, maar daarover meer). Als ik nu m'n oude doppen (normale zilvere Sony's van 18 euro, typenr even vergeten) in doe merk ik het verschil pas echt.. ik wil niets anders meer dan in-ear :)
In het OV zijn ze ook erg relaxed, als je in een bus zit voel je alleen de trillingen van de motor, de herrie die er normaal mee gepaard gaat valt helemaal weg (evenals het gepraat van mensen om je heen).
Het geluid is helaas nog niet perfect.. ik mis in de hoge tonen toch nog wel wat detail af en toe. De stemmen zouden ook nog wel wat beter kunnen. Maar voor dit geld (37 Euro bij i-shopping4u) mag ik absoluut niet klagen. De bass vind ik zeer acceptabel. Hij is niet zo strak als bij mijn luidsprekers thuis (wat ook maar simpele Jamo zuilen zijn), maar echt modderig vind ik hem ook niet. Ik ben dus zeer tevreden, maar als ik nog een wat ruimer bij kas zit ga ik zeker voor een setje Shure E3c's.. voor de totale perfectie :) Eigenlijk hebben deze doppen gewoon 'Sony-geluid'. Als je dus andere Sony apparatuur goed vind klinken dan zul je deze ook wel kunnen waarderen :)
Verder is het beschermdoosje annex kabelwinder best handig. Die rubbertjes zijn namelijk een stuk kwetsbaarder dan ik dacht, dus je hebt het wel nodig. Doordat het als kabelbinder gebruikt kan worden heb je twee voordelen: Je kunt de kabel inkorten tot de door jou gewenste lengte en je hebt meteen het beschermdoosje altijd bij je :D

Wat mij betreft dus een aanrader voor degene die op een budget toch van goed geluid willen genieten :)
waar heb je ze gekocht? want denk er eigenlijk wel over om nu eens goede oordopjes te kopen.
En vooral slijten ze snel? want wil wel goede die echt een paar jaar meegaan

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:44:
[...]
waar heb je ze gekocht? want denk er eigenlijk wel over om nu eens goede oordopjes te kopen.
En vooral slijten ze snel? want wil wel goede die echt een paar jaar meegaan
A/ Lezen is een kunst B)
B/ Hangt af van je gebruik uiteraard. Ik heb de mijne nu ruim een jaar en ben er zorgvuldig mee omgegaan. Bovendien heb ik ze vrijwel dagelijks gebruikt. Ze doen het ieg nog uitstekend. Bij een beetje lomp gebruik of onzorgvuldigheid of in het ergste geval pech kan het best gebeuren dat er een draadbreuk oid optreedt, het blijven tenslotte kwetsbare dingen.

Verwijderd

Rudedadude schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:09:
[...]

B/ Hangt af van je gebruik uiteraard. Ik heb de mijne nu ruim een jaar en ben er zorgvuldig mee omgegaan. Bovendien heb ik ze vrijwel dagelijks gebruikt. Ze doen het ieg nog uitstekend. Bij een beetje lomp gebruik of onzorgvuldigheid of in het ergste geval pech kan het best gebeuren dat er een draadbreuk oid optreedt, het blijven tenslotte kwetsbare dingen.
In het ergste geval? Ik denk dat je wilde zeggen "in veruit de meeste gevallen" en ik weet ook niet of het nog onder het kopje 'pech' valt te proppen. Het komt anders wel heel veel voor en niet alleen bij de EX71's, maar bij Sony dopjes in zijn algemeenheid. Het risico op een kabelbreuk bij normaal en zorgvuldig gebruik bij de EX71 is nu eenmaal vrij hoog vergeleken met andere dopjes en is dus niet geheel aan gebruik te wijten.

Daarentegen kosten ze ook maar 45 euro, dus dat risico kun je best nemen. Echter, ik ga hier niet beweren dat deze dopjes duurzaam zijn en zoals je zelf al aangeeft: het blijven kwetsbare dingen.

*edit* als ik zo rondkijk op diverse fora dan is de kasn klein dat je de EX71's jaren mee kunt laten gaan, daar zijn ze te fragiel voor. Misschien heb je geluk, maar ze lijken er niet op gebouwd. Maar ja, met wat handig soldeerwerk (lees ook terug in dit topic) kun je de kabeltjes vervangen en heb je meestal weer goedwerkende oordopjes. De drivers zelf zijn namelijk wel duurzaam, het zijn alleen die #%!@ kabeltjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 19:16 ]

Verwijderd

Ik heb gisteren de Sony MDR-EX71SL dopjes ontvangen van Hermes-Electronics, top winkel. Zaterdag besteld en geld overgemaakt, dinsdag bericht dat ze verzonden waren. Woensdag ontvangen.
Alleen, moeten ze nou in je gehoorgang of ervoor? Dit omdat ze in mijn gehoorgang moeilijk zitten zelfs met de small dopjes. Het geluid klinkt ook een stuk doffer dan als ik ze voor de gehoorgang hang (dan is het geluid een stuk helderder).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 21:07 ]

• Bigs
  • Niet online
Ze moeten er wel echt in, de doppen wijzen echt in mijn gehoorgang en dus niet zoals normale doppen gewoon naar je hoofd zeg maar.

• DeeD2k2
Afbeeldingslocatie: http://www.deed2k2.nl.tt/inear.jpgTijdens het maken van de huidige openingspost, had ik dit tekeningetje samengesteld. Hierop staat ongeveer aangegeven hoe diep ze erin gaan. Dat zal in het begin erg wennen, of zelfs een naar/eng gevoel zijn, maar uiteindelijk ben je eraan gewend en heeft het alleen maar voordelen. Ga er nog wel even voor zitten welde dopjes erop moeten. Small lijkt het meest aantrekkelijk en in eersten instaniet het prettigst, maar kijk er niet raar van op als de large uiteindelijk de beste seal geven en op lange termijn lekkerder zitten.

Geniet van de zeer goede aankoop en neem nog even de tijd om ze in te spelen...

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:59:
[afbeelding]Tijdens het maken van de huidige openingspost, had ik dit tekeningetje samengesteld. Hierop staat ongeveer aangegeven hoe diep ze erin gaan. Dat zal in het begin erg wennen, of zelfs een naar/eng gevoel zijn, maar uiteindelijk ben je eraan gewend en heeft het alleen maar voordelen. Ga er nog wel even voor zitten welde dopjes erop moeten. Small lijkt het meest aantrekkelijk en in eersten instaniet het prettigst, maar kijk er niet raar van op als de large uiteindelijk de beste seal geven en op lange termijn lekkerder zitten.

Geniet van de zeer goede aankoop en neem nog even de tijd om ze in te spelen...
Bedankt voor de info + afbeelding. Ik heb ze al 12 uur in laten spelen, vannacht nog een keer 12 uur. Ik gebruik ze icm een Apple iPod 20Gb, en ik moet zeggen dat ze een stuk beter klinken dan de standaard dopjes. De Sony's gaan ook hard zonder te vervormen.

Verwijderd

ik ben ook de trotse eigenaar een setje Sony E71 (nu nog wel).
Ik gebruik zelf alleen maar Small, dus iedereen die deze maat wil voor een M of een L, mail me dan.

ps: Mail aub alleen als je egt wilt ruilen; al twee keer nix ontvangen van 2 "ruilers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
You've got mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je wat mijn probleem is...

Small zit lekker en het voelt alsof het gewoon goed vastzit.
Maar de Mediums zitten ook wel, maar niet zo diep als de Smalls, maar het geluid is wel beter...ik bedoel zuiverder. Maar de Bass valt dan wel weg.
Ik snap er ook nix van, want hoe dieper hoe betere geluid zou je denken. Dus ik weet niet welke ik moet zetten eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Da's echt vaag, AlonTjai. De mediums zouden eigenlijk minstens even veel bass weer moeten geven, omdat ze nog beter af zouden sluiten, in theorie. Tenzij ze er echt niet diep genoeg inkunnen om echt goed af te sluiten, maar dat lijkt me vreemd. Bij mij zitten de small dopjes opzich best aardig, maar er kan dan gewoon nog lucht bij langs, zodat ik nog veel omgevingsgeluid hoor en veel minder bass. De mediums zitten ideaal, ze sealen goed, veel bass en na eventjes dragen vergeet ik bijna dat ik ze inheb. De large zou ik eventueel ook nog wel in kunnen hebben, maar die voel ik veel beter zitten en ik denk dat als ik die langere tijd inheb, dat het er niet prettiger op wordt. Het geluid is dan wel ongeveer hetzelfde.

Ik zou zeggen dat jij toch de smalls in moet doen, want geluid waarbij de bass wegvalt, is niet het geluid wat bij de EX71sl's past, ze horen gewoon bassy te zijn. Maar als je de mediums prettig vindt zitten en niet erg vindt dat je de bass mist, kun je die ook dragen. Maar da's een persoonlijke keuze denk ik. Maar ik wil DeeD2k2 niet weer dwarsbomen bij een ruilactie (bij rudedadude was ik hem voor), dus ruil maar lekker met hem ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja nu je het zegt, ik kan eigenlijk de S en de M wel gebruiken. Alleen de L zijn egt te groot.
Dus srry DeeD2k2 ik wil alleen de L ruilen tegen een S of een M. Maar ja volgens mij gebruiken nie veel mensen de L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Weet iemand de Sharp HP-MD33S in Nederland te koop?
Ik kan hem alleen bij amerikaanse sites vinden.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:00:
Hallo allen,

Weet iemand de Sharp HP-MD33S in Nederland te koop?
Ik kan hem alleen bij amerikaanse sites vinden.

Alvast bedankt! :)
Sharp Nederland eens bellen/mailen? Al aan gedacht?

http://www.sharp.nl/templ...D=1324&PageID=3040&CatID=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AlonTjai,
Je hebt me volgens mij toegevoegd in je MSN lijst...
Mag ik even de reden weten, want ik heb je nooit online gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:48:
@AlonTjai,
Je hebt me volgens mij toegevoegd in je MSN lijst...
Mag ik even de reden weten, want ik heb je nooit online gezien :P
ja ik had een vraag over de ezav Mini mx 400 ( mare ben et al vergeten), maar er was dus iets fout gegaan met mn msnlijst... ik kon je nie toevoegen ofzo, alleen in een groep met mobiele contacten ofzo :? maar goed ik snap er zelf nix van en ik ben ook nie zo vaak online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 19:46:
@ vinge
Die dingen zijn zeker veel duidelijker. Hoe heb je ze gemaakt?
./heel laat
Paint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:07:
[...]

ja ik had een vraag over de ezav Mini mx 400 ( mare ben et al vergeten), maar er was dus iets fout gegaan met mn msnlijst... ik kon je nie toevoegen ofzo, alleen in een groep met mobiele contacten ofzo :? maar goed ik snap er zelf nix van en ik ben ook nie zo vaak online :)
Jah ik sta altijd online onder mobiel, maar die feature werkt niet zo lkkr maar als ik online kom verplaatst ie het naar je online contacten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang zou het duren voordat er iets met de airmail bij iDeal sound in de US hier is?

Ik heb op 15 december een mail gehad van PayPal met daarin de boodschap dat iDeal sound de status Shipped heeft doorgegeven voor mijn PA755 sleeves voor mijn E3's :)

Wanneer zou ik ze kunnen verwachten denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
Toen ik gistermiddag op de fiets zat te genieten van de mooie klanken uit mijn nieuwe iPod, begon ik spetters te voelen... Ik gelijk even checken, telefoon in een zak waar het langer dan 2 minuten waterdicht is, iPod in binnenzak van mn jas, ok fietsen maar!

maar toen onderweg bedacht ik me of mijn oortjes het wel zouden overleven...
mijn vraag is dus:

kan je je oortjes inhouden terwijl het regend?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

stevenP schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:52:
Toen ik gistermiddag op de fiets zat te genieten van de mooie klanken uit mijn nieuwe iPod, begon ik spetters te voelen... Ik gelijk even checken, telefoon in een zak waar het langer dan 2 minuten waterdicht is, iPod in binnenzak van mn jas, ok fietsen maar!

maar toen onderweg bedacht ik me of mijn oortjes het wel zouden overleven...
mijn vraag is dus:

kan je je oortjes inhouden terwijl het regend?
Ik zou er in eerste instantie mee oppassen, maar ik heb dit item wel eens voorbij zien komen hier en toen had men er geen probleem mee. Ik zou bij echte stortbuien ze wel uitdoen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had is een set sony oordopjes in tijdens een regenbui, een behoorlijk verzadidgde kan ik je vertellen. en sinds die bui is de geluidskwaliteit en luidheid sterk gedaald. Als ik m'n minidisc voluit zet dan hoor ik het niet bijzonder hard en erg schel.

Dus je moet er zeker mee oppassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
ok bedankt, ja inderdaad ik zat er zelf ook al over te denken dat de kwaliteit dan achteruit zou gaan enzo.... maargoed, deze heeft hij overleefd en ik ga er nu nog beter mee opletten!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:26:
Hoe lang zou het duren voordat er iets met de airmail bij iDeal sound in de US hier is?

Ik heb op 15 december een mail gehad van PayPal met daarin de boodschap dat iDeal sound de status Shipped heeft doorgegeven voor mijn PA755 sleeves voor mijn E3's :)

Wanneer zou ik ze kunnen verwachten denken jullie?
Hoi,

Ik heb de Shure E3's afgelopen maandag 13 december besteld. Ik kreeg dezelfde dag een mailtje van Paypal inlcusief trackingnummer. Volgens de site van USPS heeft het pakje op dinsdag 14 december de US verlaten (San Francisco). Ik heb nog niets ontvangen, maar ik denk dat dat door de kerstdrukte kan komen. Ik vermoed dat ze begin volgende week wel geleverd zullen worden.

Groet,

Gerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
Chriztiaan schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:11:
[...]

Ik heb al een beetje rondgekeken, maar ik kan nergens een 3.5mm verlengkabeltje van een meter vinden dat niet omhuld is door rubber/plastic, maar van dat grijze soort stof eromheen. Weet iemand misschien waar ik t kan vinden? T liefs zo eentje met zo klein mogelijke plug...(zoals ook bijgeleverd was)
iemand? :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
offtopic:
Gerald, welkom op GoT! Ik zie dat je je net geregistreerd hebt en ik had toen ook geen zin om alle FAQ's door te lezen. Maar een tip: je hoeft niet te groeten op GoT, we groeten elkaar namelijk de hele tijd al.
Chriztiaan schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:55:
[...]
iemand? :| :'(
Ik heb de Sony G74SL headphones, en daar zit zo'n verlengstuk bij van een meter, maar dat ben ik kwijt geraakt. Dus nu zit ik met een koordje van minder dan een halve meter. Weet iemand misschien waar ik een vervangend koordje zou kunnen halen?
Even teruggezocht, ik snapte zo snel niet wat je bedoelde. Het klinkt voor de hand liggend, maar probeer de betere electronica zaak. Dan betaal je waarschijnlijk wel veel te veel. Maar die hebben het wel (alleen ik denk niet van stof). Die van stof gebruikt alleen Sony voor zover ik weet... je kunt ze natuurlijk wel opbellen. Ze leveren bijv ook tegen afzettarieven :( die rubbertjes van de EX71.

Adres SCHIPHOLWEG 275
1171 PK BADHOEVEDORP
Telefoon 020 658 1888
Fax 020 658 5454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant topic. Schaars ook, want vergelijkende tests van oordopjes ben ik nog nooit tegengekomen. Wat me tegenvalt van Sony is hun eigen typische aansluiting. Kan ik op mijn oude minidisc-speler geen andere merken aansluiten :(.

*edit*
Is trouwens niemand iets opgevallen in de TS?
Frequentoebereik: 18-20.00 Hz 6-23.00 Hz ?
Impendantie: 32 Ohm 16 Ohm 26 Ohm
Twee spelfouten en bij de frequenties een nulletje te weinig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:25:
Interessant topic. Schaars ook, want vergelijkende tests van oordopjes ben ik nog nooit tegengekomen. Wat me tegenvalt van Sony is hun eigen typische aansluiting. Kan ik op mijn oude minidisc-speler geen andere merken aansluiten :(.
Ik heb al aardig wat MD spelers gehad (zelf een site erover) en ik denk niet dat dat klopt. Of je moet een hele oude hebben. Maar maak is een foto!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.