ik heb van de sony ex71 ook mediums of large te ruil tegen small
iemand in eindhoven die wil ruilen?
anders eventueel via de TPG
Ik vind het prima, jij was de eerste. bovendien is hierboven al een nieuw aanbod van medium dopjes, dus de anderen hebben weer een nieuwe kans om snel te reagerenNrG_82 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:17:
[...]
Weet je al wat je doet? Hebben we een via-TPG-ruil-deal of heb je iemand in de buurt gevonden die kan ruilen?
[ Voor 16% gewijzigd door Rudedadude op 08-12-2004 17:21 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Ik heb wel interesse in de mediums via te TPG...wine schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:47:
ik heb van de sony ex71 ook mediums of large te ruil tegen small
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 08-12-2004 18:50 ]
Verwijderd
Verwijderd
Bij sony denk ik niet maar ik heb ze wel bij Audiocubes gezien.sylvesterrr schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:50:
Kun je die krengen bij Sony bestellen?
[ Voor 28% gewijzigd door DeeD2k2 op 08-12-2004 21:40 ]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Gewoon in een envelop moet idd wel lukken, zoals brain_man ook al schrijft. Mail me maar ff op: h.c.bergman [AT] st [punt] hanze [punt] nlRudedadude schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:18:
[...]
Ik vind het prima, jij was de eerste. bovendien is hierboven al een nieuw aanbod van medium dopjes, dus de anderen hebben weer een nieuwe kans om snel te reageren
Waar denk jij aan bij een tpg deal? Aangetekend versturen, gewoon in een envelop of wat?
Gewoon zonder bescherming of wat dan ook in de envelop gestopt?Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:53:
Ik gebruik de M-dopjes en heb de S en L dopjes geruild (met mensen uit dit topic). Gewoon via TPG in een envelop, postzegel van 39 cent erop, is alle 2 de keren goed gegaan.
MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb
Verwijderd
Tuurlijk, is zacht siliconenrubber, gaat heus niet stuk hoor.NrG_82 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:54:
Gewoon zonder bescherming of wat dan ook in de envelop gestopt?
Verwijderd
hmm ik heb om ongeveer 22.15 een mailtje naar je gestuurd. Ik weet niet van die anderen maar ik hoop dat ik snel genoeg wasDeeD2k2 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:38:
@wine, kieskes & AlonTjai
Degene die als eerste een mailtje in mijn in-box dropt, krijgt mijn small in ruil voor de medium...
Het adres is makkelijk te vinden, dus: Let the games begin!
Ja, wel logisch ook. Maar met TPG weet je maar nooit...Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:01:
[...]
Tuurlijk, is zacht siliconenrubber, gaat heus niet stuk hoor.
MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb
Hmm, thnx voor de link! (niet dat ik het ga bestellen hoor, maar mocht ik ten einde raad zijn...).Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:23:
[...]
Bij sony denk ik niet maar ik heb ze wel bij Audiocubes gezien.
http://www.audiocubes.com..._Replacement+Earbuds.html
www.maartenlangelo.nl
Verwijderd
Ja ik wil een small, maar wat moet ik dan doen? Via got?Maarten L schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:28:
Van ruilen komt huilen hoor mensen.
Mensen die hun medium dopjes willen ruilen en een small of large willen krijgen >> stuur maar berichtje via gotI'll be there
Verwijderd
Beetje respect voor m'n collega's en mij hè!NrG_82 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:06:
Ja, wel logisch ook. Maar met TPG weet je maar nooit...
Mail is ontvangen en beantwoord. Ik hoop dat het nog geldt en je niet iets met Maarten geregeld hebt...Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:53:
hmm ik heb om ongeveer 22.15 een mailtje naar je gestuurd. Ik weet niet van die anderen maar ik hoop dat ik snel genoeg was
Oke ik heb er volgens mij 2 gevonden die dit niet hebben:Motorola_V600 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:41:
Weet iemand of er ook oordopjes te koop zijn waarbij je het snoer niet in de nek hoeft te leggen en een soortgelijke kwaliteit/prijs hebben als de EX71's?
Verwijderd
Ik speelde mijn Shure E2c's idd. 24 uur in. 'k Merkte duidelijk verschil na 24 uren. 'k Hoorde dat je dit het best doet met ruis omdat dit al de frequenties bevat. Dus gewoon aan de radio hangen en antenne uithalen.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:43:
ja foam zit beste.. wie heeft er trouwens van die enorme oren als die medium dingen eroppassen.. whoah. maar die zijn zo lelijk maargoed. 24 uur inspelen.. dat tasje erbij.máf
Verwijderd
Kan jij mij dan vertellen wat hun mail adress is? Kan ik namelijk nergens op de site vindenargro schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:37:
[...]
je moet een paypal acount hebben, volgens mij kun je via de bank geld overmaken naar die acount of geld uitgeven met zo'n acount met je creditcard
mail de mensen van i-shopping4u gewoon, heb ik ook paar keer gedaan, zeer snel antwoord.
Verwijderd
Dat moet je gewoon horen, ik denk dat je dat niet kan zeggen met alleen deze specs. Het ligt eraan welke eisen jij eraan stelt!Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:55:
Ik heb net een nieuwe mp3-speler, maar geen nieuwe dopjes. Deze dopjes heb ik vorig jaar gekocht: Sony "MDR-Q33 " , met de volgende specs:
* Driver Unit: 30 mm diameter, dome type
* Type: Open-air, Dynamic
* Magnet Neodymium
* Impedance: 24 ohms at 1 kHz
* Sensitivity: 104 dB SPL, 1 watt
* Maximum Power Handling: 1,000 mW (EIA)
* Frequency Response 18 - 24,000 Hz
* Cord 5 feet (1.5m), OFC, braided neck chain style
* Plug Gold-Plated, L-shaped stereo mini plug
* Supplied Accessories Two pairs of HC-Q33 headphone caps: caps in Black and Clear Red or Silver and Clear Blue
* Supplied Accessories HC-Q33 headphone caps
* Weight: 1.2 oz. (35g), without cord
Zijn dit een beetje goede dopjes voor de harder styles?
Hm oke bedankt!:) De EX70's vallen dus denk ik wel af. Dan ga ik ff kijken naar de Sharp'sDeeD2k2 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:59:
Wat ik je wel kan vertellen is dat de EX70 lang niet de kwaliteit hebben van de EX71. De eerste zijn niet voor niets zo snel vervangen door de laatste. Ze hadden namelijk een ongelofelijk bombastische bass weergave. Ze misten het subtiele van de EX71. Al moet ik zeggen dat je van het geluid van de EX71 waarschijnlijk ook moet houden... Ik zou de EX70's dus sowieso laten vallen.
Over die Sharps is, in dit topic, maar ook op andere fora, veelal lovend gesproken. Dit zal sowieso gene verkeerde keus zijn als je dat leest. Zie voor meer informatie eerder in dit topic en het eind van het vorige deel.
[ Voor 9% gewijzigd door DIJK op 09-12-2004 19:13 ]
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Zo veel geld heb ik er heelaas niet voor over...dat is weer teveel van het goedeLightYears schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:21:
Shure, westone, ety
allemaal even lang, wel duur, wel goed
Oordopjes en gewone hoofdtelefoons is altijd een beetje appels met peren vergelijken. Maar ... de KSC55 is zeker een van de beste neckband headphones op de markt. Ik kan je deze aanraden maar... probeer via de kosswebsite de KSC35 te scoren. Die geeft nog beter geluid en is goedkoper, helemaal met de huidige dollarkoers. De EX71 geeft een diepere bas (echte boink) en niemand kan meegenieten. Bij de koss dingen is het meeluister effect vrij groot, maar de overall geluidskwaliteit en de strakheid van de bas is echt stukken (way) beter dan die in-ear sony's.mp-tje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:36:
Omdat m'n oude dopjes overleden zijn ben ik opzoek naar vervangers. Ik wil er qua geleuidskwaliteit graag behorrlijk op vooruitgaan maar zeker niet meer besten dan 60 euro.Ik zat te denken aan de Sony MDR-EX71SL, Koss the plug en nog aan een zo'n model in je nek, de KSC55 Portable. (Een nekmodel vind ik opzich prettiger dan dopjes maar ik weet niet of de geluiskwalteit gelijk is aan in ear dopjes.) Mijn vraag is nu: Welke bied de beste geluidskwaliteit?? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kon geen review vinden waarin één van deze met elkaar vergeleken werden. Alvast thx!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
NeeVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:35:
koop gewoon de E71, de rest hoef je niet te weten
De 888 zijn de beste oordopjes, ze leveren een zeer gebalanceerd mooi geluid. Al blijven het oordopjes (dus of ze echt het geld waard zijnmp-tje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:54:
kan iemand kort uitleggen hoe het nou precies zit met de typenummers van sony? Welke dopjes zij bijvoorbeeld beter de MDR-ED268LP of de MDR-EX71SL. (En dan hoor je ook nog wat over een 888 ofzo, een ex51 en een ex81!![]()
)
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat niet mee kunnen luisteren vind ik aardig tegenvallen. Als m'n vriendin op een paar meter afstand zit, kan ze me goed horen, ookal heb ik het volume van m'n iRiver nog maar op 15 (van de 40). Maar heb ik zelf geen last van natuurlijkHoedje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:11:
[...]
...... De EX71 geeft een diepere bas (echte boink) en niemand kan meegenieten.
Ter info, ik heb zelf dus koss met van die oorknijpers (overigens zelfde als neckband) en de EX71.
Aanvulling: SL betekent dat de doppen een korte kabel met een rechte mini-jack hebben, geschikt voor remote's van spelers, + een verlengkabel met daaraan een gewone mini-jack van 90°, voor als je geen remote hebt of die niet gebruikt. LP heeft gewoon één kabel met een 90° mini-jack.Hoedje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:16:
[...]
De 888 zijn de beste oordopjes, ze leveren een zeer gebalanceerd mooi geluid. Al blijven het oordopjes (dus of ze echt het geld waard zijn).
De 71 zijn in-ear dopjes, de 81 is met een soort vaag ding om je oor, zodat ze beter zitten. De 71 is qua geluidskwaliteit iets minder dan de 888, maar de 71 sluit je meer af van het omgevingsgeluid en de bas gaat wat dieper (vooral harder). Daarnaast blijven bij veel mensen deze beter in het oor zitten, maar hebben ook veel mensen last van dat getik tegen het draadje irritant doorgalmt in je oren.
Je hebt gelijk, er moets wel relatief tussen. Bij de koss is net of je een paar speakers "ergens" in de kamer hebt staanNrG_82 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:29:
[...]
Dat niet mee kunnen luisteren vind ik aardig tegenvallen. Als m'n vriendin op een paar meter afstand zit, kan ze me goed horen, ookal heb ik het volume van m'n iRiver nog maar op 15 (van de 40). Maar heb ik zelf geen last van natuurlijk. 't Is wél zo dat je zelf vrij weinig last hebt van omgevingsgeluid, wat wel erg prettig is.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 11-12-2004 13:01 ]
Verwijderd
nog een keertje..Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:38:
ik heb de Sony EX51SP besteld bij www.i-shopping4u.com
Nu wil ik eigenlijk weten.. heeft deze nou een "T" if een "L" plug en heeft ie een verleng stuk? zoja hoeveel meter krijg ik er nu bij? (wat is de totale lengte van het draad).
Ook wil ik nog weten wanneer ik em binnen heb.
Ik heb vanmiddag betaald, hoeveel dagen kan ik wachten op dat ding?
Quote van de site (had je zelf ook wel op kunnen zoeken):Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:12:
[...]
nog een keertje..
kan iemand dit beantwoorden?
[ Voor 14% gewijzigd door Bigs op 12-12-2004 00:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben even wezen zoeken voor je en ze worden verkocht via ebay.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 10:43:
Weet iemand waar ik de PA755 triple flange sleeves kan kopen voor mijn Shure E3's.
Ik werk niet meer bij het bedrijf dat contact heeft met TM Audio![]()
Dus ben nu zelf op zoek gegaan. Feedback Utrecht heeft ze niet. Heb ook een mail gestuurd naar New Line in Harlingen. Verder iemand nog ideeen?
Ik hoor ze graag!
Verwijderd
Verwijderd
ShippingCost / Services Available / Available toVerwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:24:
ja bij iDeal sound heb ik ze ook al gevonden, alleen om nou iets van $8 uit de US te halen..
komt daar geen enorme shipping overheen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 11:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Momenteel heb ik hier een aantal doppen in huis om te reviewen, in de prijsklasse van 40-450 euro:Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:15:
En wat is de goedkoopste winkel voor de Shure E2C, en is er in Nederland een goede winkel voor de Shure E2C (Shure staat niet in de pricewatch).
En dan nu mijn laatste vraag: Merk ik veel verschil tussen de E3C en de E2C en is het de kwaliteit het prijsverschil waard?
Verwijderd
denk het niet. ik heb mijn shure e2c gekocht voor 77 euro bij idealsound op ebayVerwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:43:
Ik ga maar tot 100€, sorry dat ik dat niet eerder had gezegd, maar zijn er doppen tot 100€ die in de buurt komen van de E2C?
En is er duidelijk verschil te horen met die dopjes van 450 euro?boekhour schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:37:
[...]
Momenteel heb ik hier een aantal doppen in huis om te reviewen, in de prijsklasse van 40-450 euro:
Etymoytic ER4p
Etymotic ER6
Shure E3C
Westone UM1
Westone UM2
Turbosound
In de middenklasse (tot 150 euro) zal voor jou vooral de Etymotic ER6, Shure en de Westone UM1 interessant ziijn. Ik hoop dat je nog even geduld heb, ik zal binnenkort mijn review online zetten.
Verwijderd
duh..Januszjes schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:18:
[...]
En is er duidelijk verschil te horen met die dopjes van 450 euro?
Jazeker, das het enige wat ik tot nu toe wil of kan verklappen, maar verschil is duidelijk hoorbaar. Zou ook niet best zijn als je het verschil niet kon horen.Januszjes schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:18:
[...]
En is er duidelijk verschil te horen met die dopjes van 450 euro?
[ Voor 10% gewijzigd door boekhour op 12-12-2004 22:51 ]
[ Voor 2% gewijzigd door LightYears op 12-12-2004 23:55 . Reden: typfoutje ontdekt (zitten er nog wel meer in maar die zie ik niet) ]
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Zie start-topic, ik heb mijn bevindingen in het verleden al eens gepost. Nu een geruime tijd later is het schitterend om beide doppen nogmaals met elkaar te vergelijken en wat de meerwaarde is tov de middenklasse.LightYears schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:54:
Lijkt me zeer interessant om te zien wat je vind van de verschillen tussen de westone um2 en de er4p; beide bekend als zeer hoogstaand
ben ook 1 dopje van mijn L kwijt, heb nu nog maar 1 reserveDIJK schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:13:
Als er iemand z'n mediums (EX71) kwijt wil, tegen S of L. (via post) Mag ie mij ook mailen. (mailadres profiel).
Verwijderd
Verwijderd
Ach die van Philips heb ik ook ze zijn goed genoeg je hoort er veel geluid door goeie budget dopjes kan ik zeggen.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:58:
Ik zoek goede betaalbare koptelefoontjes. Zo zag ik laatst bij dixons deze set:
http://www.dixons.nl/Stor...telefoons&prid=0007040454
sennheiser heb ik ook veel van gehoord maar ik vraag me af of bijv deze een beetje goede kwaliteit zijn:
http://www.sennheiserusa....detail.asp?transid=004852
deze zijn goedkoop maar nu vraag ik me af of ze ook goed zijn. Zelf heb ik er totaal geen verstand van dus dat is nogal een probleemzijn ze bijvoorbeeld beter als de standaard ipod oordopjes aangezien die echt zwaar brak zijn (daardoor heb ik dus nieuwe nodig)
Ik wil alleen niet zulke philips dingen met zo'n uitsteeksel wat echt irritant in je oor zit, ook heb ik liever een Y koord dan zo'n asymetrisch koord.
Alleen vraag ik me dus af of er betaalbare maar toch goede koptelefoontjes zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 20:38 ]
Er is in dit topic genoeg informatie te vinden die jij zoekt. Ik zou zeggen blader het topic goed door en/of gebruik de zoekfunctie. Zeker over de diverse Sennheisers is genoeg geschreven. Daarnaast: wat vind jij betaalbaar? Want de een vindt Sony EX-71sl van € 50 al zeer goedkoop, terwijl een ander echt niet meer dan € 15 of 20 uit wil geven aan doppen.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:58:
sennheiser heb ik ook veel van gehoord maar ik vraag me af of bijv deze een beetje goede kwaliteit zijn:
deze zijn goedkoop maar nu vraag ik me af of ze ook goed zijn. Zelf heb ik er totaal geen verstand van dus dat is nogal een probleemzijn ze bijvoorbeeld beter als de standaard ipod oordopjes aangezien die echt zwaar brak zijn (daardoor heb ik dus nieuwe nodig)
Ik wil alleen niet zulke philips dingen met zo'n uitsteeksel wat echt irritant in je oor zit, ook heb ik liever een Y koord dan zo'n asymetrisch koord.
Gezien zijn eerste link is zijn budget heel laag. Waarschijnlijk zo rond de 10 euro.NrG_82 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 02:20:
[...]
Er is in dit topic genoeg informatie te vinden die jij zoekt. Ik zou zeggen blader het topic goed door en/of gebruik de zoekfunctie. Zeker over de diverse Sennheisers is genoeg geschreven. Daarnaast: wat vind jij betaalbaar? Want de een vindt Sony EX-71sl van € 50 al zeer goedkoop, terwijl een ander echt niet meer dan € 15 of 20 uit wil geven aan doppen.
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:58:
Ik zou absoluut niet voor Philips gaan. Ik zou kiezen voor de MX400 die is 15 euro dus iets boven je budget (al zal je daarvoor wel geld hebben als iPod bezitterVerwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:37:
[...]
Ach die van Philips heb ik ook ze zijn goed genoeg je hoort er veel geluid door goeie budget dopjes kan ik zeggen.
[ Voor 43% gewijzigd door Hoedje op 14-12-2004 13:53 ]
Verwijderd
Shit, die hadden ze niet toen ik mijn E2c bestelde. voor 20 dollar meer had ik zeker de E3's besteldVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:07:
Hoi,
Ik heb gisteren refurbished E3's besteld via Idealsound. Ik kreeg dezelfde dag al een trackingnummer van de US Postal Service. Totaal 134 dollar (iets van 108 euro) inclusief verzenden.
Verwijderd
De foampjes slijten best hard, maar ze zijn bij Shure bezig om de Soft Flex sleeves (welke je dus ook bij de E3 krijgt) ook voor de E2(c) te maken. Er zijn al prototypes van in Amerika en Shure heeft me vorige week toegezegd dat ik zo snel mogelijk een setje op mijn deurmat krijg. Wat is het voordeel van deze sleeves? Ze zijn makkelijker in te brengen, veel zachter en naar horen zeggen van E3 gebruikers helderder. Daarentegen isoleren ze wel minder.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:15:
Ik heb de MX500, maar die zitten best wel vervelend (mijn linkeroor zit wel goed, mijn rechter daar valt hij steeds uit) en ik ben dus op zoek naar iets duurders/beters. Nou zat ik te kijken naar de Shure E2C, ga ik nou echt zoveel verschil merken met de MX500, en ik heb hier ergens gelezen dat de foampjes snel slijten, maar ik heb geen zin om elke keer nieuwe te kopen, valt dat erg mee?
Ik luister vooral naar klassieke muziek (Chopin, vooral piano) en Jazz.
En is het niet zo dat ik na een paar keer gebruiken al weer minpunten ontdek (zoals met de MX500, die de lage tonen erg slecht weergeeft als mijn MP3speler hard staat, en dat de hoge tonen erg schel klinken.)
En wat is de goedkoopste winkel voor de Shure E2C, en is er in Nederland een goede winkel voor de Shure E2C (Shure staat niet in de pricewatch).
En dan nu mijn laatste vraag: Merk ik veel verschil tussen de E3C en de E2C en is het de kwaliteit het prijsverschil waard?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Ik heb al een beetje rondgekeken, maar ik kan nergens een 3.5mm verlengkabeltje van een meter vinden dat niet omhuld is door rubber/plastic, maar van dat grijze soort stof eromheen. Weet iemand misschien waar ik t kan vinden? T liefs zo eentje met zo klein mogelijke plug...(zoals ook bijgeleverd was)sylvesterrr schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:34:
Wat dacht je van een elektronicazaak? (Expert, Dixons)
[ Voor 9% gewijzigd door Chriztiaan op 16-12-2004 16:13 ]
Verwijderd
waar heb je ze gekocht? want denk er eigenlijk wel over om nu eens goede oordopjes te kopen.Bigs schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:30:
Ok, heb m'n EX71's nu twee dagen kunnen testen dus even een korte review
Ik heb hetzelfde gevoel als digichris.. je zit veel meer in de muziek, het is met deze doppen (i.c.m. mijn iPod) net of je echt naar een goede HiFi-installatie zit te luisteren (ookal missen ze nog wel wat details, maar daarover meer). Als ik nu m'n oude doppen (normale zilvere Sony's van 18 euro, typenr even vergeten) in doe merk ik het verschil pas echt.. ik wil niets anders meer dan in-ear
In het OV zijn ze ook erg relaxed, als je in een bus zit voel je alleen de trillingen van de motor, de herrie die er normaal mee gepaard gaat valt helemaal weg (evenals het gepraat van mensen om je heen).
Het geluid is helaas nog niet perfect.. ik mis in de hoge tonen toch nog wel wat detail af en toe. De stemmen zouden ook nog wel wat beter kunnen. Maar voor dit geld (37 Euro bij i-shopping4u) mag ik absoluut niet klagen. De bass vind ik zeer acceptabel. Hij is niet zo strak als bij mijn luidsprekers thuis (wat ook maar simpele Jamo zuilen zijn), maar echt modderig vind ik hem ook niet. Ik ben dus zeer tevreden, maar als ik nog een wat ruimer bij kas zit ga ik zeker voor een setje Shure E3c's.. voor de totale perfectieEigenlijk hebben deze doppen gewoon 'Sony-geluid'. Als je dus andere Sony apparatuur goed vind klinken dan zul je deze ook wel kunnen waarderen
Verder is het beschermdoosje annex kabelwinder best handig. Die rubbertjes zijn namelijk een stuk kwetsbaarder dan ik dacht, dus je hebt het wel nodig. Doordat het als kabelbinder gebruikt kan worden heb je twee voordelen: Je kunt de kabel inkorten tot de door jou gewenste lengte en je hebt meteen het beschermdoosje altijd bij je
Wat mij betreft dus een aanrader voor degene die op een budget toch van goed geluid willen genieten
A/ Lezen is een kunstVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:44:
[...]
waar heb je ze gekocht? want denk er eigenlijk wel over om nu eens goede oordopjes te kopen.
En vooral slijten ze snel? want wil wel goede die echt een paar jaar meegaan
Verwijderd
In het ergste geval? Ik denk dat je wilde zeggen "in veruit de meeste gevallen" en ik weet ook niet of het nog onder het kopje 'pech' valt te proppen. Het komt anders wel heel veel voor en niet alleen bij de EX71's, maar bij Sony dopjes in zijn algemeenheid. Het risico op een kabelbreuk bij normaal en zorgvuldig gebruik bij de EX71 is nu eenmaal vrij hoog vergeleken met andere dopjes en is dus niet geheel aan gebruik te wijten.Rudedadude schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:09:
[...]
B/ Hangt af van je gebruik uiteraard. Ik heb de mijne nu ruim een jaar en ben er zorgvuldig mee omgegaan. Bovendien heb ik ze vrijwel dagelijks gebruikt. Ze doen het ieg nog uitstekend. Bij een beetje lomp gebruik of onzorgvuldigheid of in het ergste geval pech kan het best gebeuren dat er een draadbreuk oid optreedt, het blijven tenslotte kwetsbare dingen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 19:16 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 21:07 ]
![]() | Tijdens het maken van de huidige openingspost, had ik dit tekeningetje samengesteld. Hierop staat ongeveer aangegeven hoe diep ze erin gaan. Dat zal in het begin erg wennen, of zelfs een naar/eng gevoel zijn, maar uiteindelijk ben je eraan gewend en heeft het alleen maar voordelen. Ga er nog wel even voor zitten welde dopjes erop moeten. Small lijkt het meest aantrekkelijk en in eersten instaniet het prettigst, maar kijk er niet raar van op als de large uiteindelijk de beste seal geven en op lange termijn lekkerder zitten. Geniet van de zeer goede aankoop en neem nog even de tijd om ze in te spelen... |
Verwijderd
Bedankt voor de info + afbeelding. Ik heb ze al 12 uur in laten spelen, vannacht nog een keer 12 uur. Ik gebruik ze icm een Apple iPod 20Gb, en ik moet zeggen dat ze een stuk beter klinken dan de standaard dopjes. De Sony's gaan ook hard zonder te vervormen.DeeD2k2 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:59:
[afbeelding] Tijdens het maken van de huidige openingspost, had ik dit tekeningetje samengesteld. Hierop staat ongeveer aangegeven hoe diep ze erin gaan. Dat zal in het begin erg wennen, of zelfs een naar/eng gevoel zijn, maar uiteindelijk ben je eraan gewend en heeft het alleen maar voordelen. Ga er nog wel even voor zitten welde dopjes erop moeten. Small lijkt het meest aantrekkelijk en in eersten instaniet het prettigst, maar kijk er niet raar van op als de large uiteindelijk de beste seal geven en op lange termijn lekkerder zitten.
Geniet van de zeer goede aankoop en neem nog even de tijd om ze in te spelen...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 12:06 ]
Verwijderd
Verwijderd
Sharp Nederland eens bellen/mailen? Al aan gedacht?Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:00:
Hallo allen,
Weet iemand de Sharp HP-MD33S in Nederland te koop?
Ik kan hem alleen bij amerikaanse sites vinden.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Verwijderd
ja ik had een vraag over de ezav Mini mx 400 ( mare ben et al vergeten), maar er was dus iets fout gegaan met mn msnlijst... ik kon je nie toevoegen ofzo, alleen in een groep met mobiele contacten ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:48:
@AlonTjai,
Je hebt me volgens mij toegevoegd in je MSN lijst...
Mag ik even de reden weten, want ik heb je nooit online gezien
Verwijderd
./heel laatDeeD2k2 schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 19:46:
@ vinge
Die dingen zijn zeker veel duidelijker. Hoe heb je ze gemaakt?
Verwijderd
Jah ik sta altijd online onder mobiel, maar die feature werkt niet zo lkkr maar als ik online kom verplaatst ie het naar je online contactenVerwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:07:
[...]
ja ik had een vraag over de ezav Mini mx 400 ( mare ben et al vergeten), maar er was dus iets fout gegaan met mn msnlijst... ik kon je nie toevoegen ofzo, alleen in een groep met mobiele contacten ofzomaar goed ik snap er zelf nix van en ik ben ook nie zo vaak online
Verwijderd
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Ik zou er in eerste instantie mee oppassen, maar ik heb dit item wel eens voorbij zien komen hier en toen had men er geen probleem mee. Ik zou bij echte stortbuien ze wel uitdoen hoor.stevenP schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:52:
Toen ik gistermiddag op de fiets zat te genieten van de mooie klanken uit mijn nieuwe iPod, begon ik spetters te voelen... Ik gelijk even checken, telefoon in een zak waar het langer dan 2 minuten waterdicht is, iPod in binnenzak van mn jas, ok fietsen maar!
maar toen onderweg bedacht ik me of mijn oortjes het wel zouden overleven...
mijn vraag is dus:
kan je je oortjes inhouden terwijl het regend?
Verwijderd
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verwijderd
Hoi,Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:26:
Hoe lang zou het duren voordat er iets met de airmail bij iDeal sound in de US hier is?
Ik heb op 15 december een mail gehad van PayPal met daarin de boodschap dat iDeal sound de status Shipped heeft doorgegeven voor mijn PA755 sleeves voor mijn E3's
Wanneer zou ik ze kunnen verwachten denken jullie?
iemand?Chriztiaan schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:11:
[...]
Ik heb al een beetje rondgekeken, maar ik kan nergens een 3.5mm verlengkabeltje van een meter vinden dat niet omhuld is door rubber/plastic, maar van dat grijze soort stof eromheen. Weet iemand misschien waar ik t kan vinden? T liefs zo eentje met zo klein mogelijke plug...(zoals ook bijgeleverd was)
Chriztiaan schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:55:
[...]
Ik heb al een beetje rondgekeken, maar ik kan nergens een 3.5mm verlengkabeltje van een meter vinden dat niet omhuld is door rubber/plastic, maar van dat grijze soort stof eromheen. Weet iemand misschien waar ik t kan vinden? T liefs zo eentje met zo klein mogelijke plug...(zoals ook bijgeleverd was)
iemand?![]()
Even teruggezocht, ik snapte zo snel niet wat je bedoelde. Het klinkt voor de hand liggend, maar probeer de betere electronica zaak. Dan betaal je waarschijnlijk wel veel te veel. Maar die hebben het wel (alleen ik denk niet van stof). Die van stof gebruikt alleen Sony voor zover ik weet... je kunt ze natuurlijk wel opbellen. Ze leveren bijv ook tegen afzettarievenIk heb de Sony G74SL headphones, en daar zit zo'n verlengstuk bij van een meter, maar dat ben ik kwijt geraakt. Dus nu zit ik met een koordje van minder dan een halve meter. Weet iemand misschien waar ik een vervangend koordje zou kunnen halen?
Verwijderd
Twee spelfouten en bij de frequenties een nulletje te weinig.Frequentoebereik: 18-20.00 Hz 6-23.00 Hz ?
Impendantie: 32 Ohm 16 Ohm 26 Ohm
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 23:37 ]
Ik heb al aardig wat MD spelers gehad (zelf een site erover) en ik denk niet dat dat klopt. Of je moet een hele oude hebben. Maar maak is een foto!Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:25:
Interessant topic. Schaars ook, want vergelijkende tests van oordopjes ben ik nog nooit tegengekomen. Wat me tegenvalt van Sony is hun eigen typische aansluiting. Kan ik op mijn oude minidisc-speler geen andere merken aansluiten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq