Wat zijn goede oordopjes? Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.126 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hierbij mijn review van de sharp md33's.
Over de geluidskwaliteit ben ik zeer te spreken. De bas, mid en hoog klinken zoals ik ze zou verwachten. Niet te luid niet te zacht, gewoon precies goed. (bij vlakke eq-instellingen) Vooral dj-jean klinkt supervet, zonder overdreven veel bas, maar wel lekker laag. Ik heb ze even vergeleken met m'n sony v700 koptelefoon, maar de sharps klinken minstens even goed, zo niet beter en helderder, minder overdreven bas zoals in de v700. Het verbaasde me hoe laag deze kleine dopjes kunnen, zonder te bonken.

Gebruiksgemak is goed. Ze zitten lekker (vergelijkbaar aan ex71 heb ik begrepen)
Geluidsafsluiting is ok, maar niet volledig. Je kan bij het omroepbericht in de trein redelijk verstaan, maar dat vind ik ook wel prettig.
Het snoer is een beetje stom met die speciale 4polenplug. Het verlengkabeltje is bij mij nodig, waardoor het snoer wel erg lang wordt. Het is bovendien redelijk dun, maar ziet er niet te fragiel uit imo.
Microphonics is behoorlijk aanwezig (zoals ook in andere reviews wordt vermeld). Als je aan de draadjes zit, terwijl je luistert, hoor je dat behoorlijk goed. Het zijn geen dopjes om actieve dingen mee te doen!

Kortom: Ik denk dat ik hiermee voor een nette prijs, twee behoorlijke dopjes in huis heb gehaald. Met een overall goede geluidskwaliteit en een goed comfort zou ik ze aan iedereen kunnen aanraden.

(ps ik ben geen audiofiel, maar hou absoluut niet van vervormingen of een onnatuurlijke geluidsweergave, vandaar mijn keuze (op aanraden van o.a. het headfi forum) voor deze sharps boven de ex71's) Shures etc vallen buiten mijn budget en worden door sommige zelfs onder deze md33's geplaatst wat kwaliteit betreft (volgens kenners op head-fi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deegeeooh schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:58:
Heb nav de vele positieve berichten in deze thread ook de MDR-EX71SL besteld bij Audiocubes in JP.

Over beiden kan ik alleen maar erg tevreden zijn!

Audiocubes: snelle verzending (3 dagen) , netjes als gift verzonden (zelf inclusief nepfaktuur voor $10 >:)

dopjes: Ik had zowieso nog nooit naar een setje in-ear dopjes geluisterd: helemaal top. wel even wennen aan het feit dat je alles van jezelf hoort door de volledige afsluiting, maar tijdens muziek luisteren heb ik daar helemaal geen last van. Vooral het draaggemak valt mij direkt op: geen enkele last na een paar uur luisteren, normaal heb ik dan al behoorlijke pijn aan mijn oorschelpen. Door het ontbreken van omgevingsgeluid zit je meer 'in' de muziek dan met andere dopjes en de geluidskwaliteit van de sony's is een stuk beter dan de standaard ipod dopjes. Wat mij opvalt t.o.v. de standaard ipod (mini) dopjes: Alle instrumenten worden beter 'los' weergegeven, de bas is veel beter (zowel door de afsluiting als ook betere weergave van het laag).

Goeie koop gedaan! Met dank aan de topicstarter en de vele nuttige reacties!
Nice :)
Hoeveel was je totaal kwijt bij deze shop en hoe heb je betaald? ik wil ze namelijk ook gaan bestellen maar wil geen problemen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Wordt er in dit topic niet gepraat over neckbands en gewone schelpoordopjes , of zijn die minderwaardig? :?

Ik vind het draagcomfort anders wel stukken hoger liggen :x

bv.: Afbeeldingslocatie: http://www.woolworths.co.uk/product_images/11/80/92/11809222.jpg

Zeg het maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 12:46

fw

Als ik de keuze zou hebben tussen de oude Sony MDR-E888 earbuds of de nieuwe MDR-EX71SL, wat zou dan op het moment de beste keuze zijn. In de startpost zelf zie ik eigenlijk alleen maar staan dat de E888's vroeger als heel goed werden beschouwd.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Voor de EX71 gebruikers, hebben jullie ook een onwijs scherpe treble bij sommige nummers? Ergens tussen de 6 en 12 Khz word hij bij bepaalde instrumenten en Ssss klanken erg schel.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

wouter3 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:52:
Hierbij mijn review van de sharp md33's.
Helemaal mee eens :)

Er zijn trouwens ook al mods waardoor je dat verlengsnoer niet nodig hebt. Kijk daarvoor maar op head-fi. Ik zit er aan te denken om ook maar zo'n mod uit te voeren (hopelijk verneuk ik m'n doppen er niet mee :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoe! :) :) Eindelijk heb ik mijn E2c's besteld via ebay in iDealsound. Het kost precies 77,47EURO. Gratis leveringskosten en verzonden als gift. Verlang al tot ik ze zal krijgen. Zijn er hier nog mensen die daar dopjes bestelden. Hoe lang duurde het bij jullie om ze te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
geemfriek schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:10:
Wordt er in dit topic niet gepraat over neckbands en gewone schelpoordopjes , of zijn die minderwaardig? :?

bv.: [afbeelding]

Zeg het maar ;)
Check de topictitle eens. Idd. oordopjes!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Deegeeooh schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:58:
Goeie koop gedaan! Met dank aan de topicstarter en de vele nuttige reacties!
Graag gedaan. Ga je me nu nomineren...? O-) ;)
geemfriek schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:10:

Daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld. Ik vind het bijvoorbeeld helemaal niks, zo'n stuk plastic achter je oren... Minderwaardig zijn ze in ieder geval zeker niet. Mijn broertje is er juist wel fan van en heeft de PMX60 van Sennheiser waar een behoorlijk goed geluidje uit komt.
Verder is moeilijk te bepalen of ze tussen de dopjes of tussen de hoofdtelefoons behoren. Ze lijken namelijk het meest op een hoofdtelefoon (met de speaker op de hele oorschelp) maar ze worden met het zelfde doel gemaakt als de meest oordopjes: portable gebruik (in tegenstelling tot hoofdtelefoons). Kortom, waar trekken we de grens? Gezien dit topic is ontstaan vanuit een vraag naar de beste dopjes, lijkt het me het meest voor de hand liggend dat we het bij die vraag houden.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik heb laatst een MP3 spelertje gekocht en daarbij zitten van die dopjes die je in je oor moet vastlijmen willen ze blijven zitten, maar dan loopt er weer lijm in je oor enzo :Y). Ik ben geen audiofiel, meer iemand die tijdens het treinen en bussen en fietsen enzo een deuntje op de achtergrond wil hebben. Maar als ik dan een keer omkijk vallen de dopjes al uit mijn oor en dat is echt dodelijk irritant.

Wat ik me dus eigenlijk afvraag is hoe ik nou de maat bepaal die ik nodig heb, want ik heb eerlijk gezegt geen zin om bij een shop een halfuur lang van die dingen in mijn oor te drukken. Ik geloof dat de MX400 ongeveer is wat ik zoek, de prijs is laag en ik ben toch geen audiofiel.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik ben ook geen audiofiel om eerlijk te zijn maar ben wel op zoek naar goede dopjes :) Nu ik eindelijk een beetje verdien heb ik het er op zich wel voor over. Ik zit nu te klooien met senheisser mx300 gevallen.

Nou luister ik voornamelijk dance eigenlijk en dan de eh.. hardere vormen :+ Heb zelf een iadio m3 mp3speler en binnenkort een apple powerbook waar ik de dopjes ook voor wil gebruiken.

Heeft het dan bv zin om westones um2 te kopen of is dat toch echt meer bedoelt voor concert/muzikanten? Zijn dit "dancedopjes" bedoel ik eigenlijk een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Low-Fi schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:00:
Heeft het dan bv zin om westones um2 te kopen of is dat toch echt meer bedoelt voor concert/muzikanten? Zijn dit "dancedopjes" bedoel ik eigenlijk een beetje :P
Ok, jij wil wat meer besteden aan doppen zo te lezen. Een vriend van mij heeft de Westone um2 verkozen boven de Etymotic er4p. Hij viel vooral voor de vollere bas en makkelijkere aansturing. En ik moet zeggen, nu ik de Westone um2 na een half jaartje weer eens mocht beluisteren vond ik hem ook bijzonder goed klinken. Lekker vol geluid en je kunt het echt hard zetten zonder vervorming (oppassen voor je oren trouwens!). Echter de Ety vind ik wat eerlijker, analytischer van klank. Tis maar net waar je van houdt.

Ik heb destijds in mijn review geschreven dat de Westone juist door de makkelijke aansturing en de "capability to get high volumes" uitermate geschikt is voor in-ear monitoring voor bands. Daar wordt ie ook veel gebruikt. Echter ook voor mobiele hifi is ie uitermate geschikt en hij kan alle muziekstijlen aan, dus ook (harde) dance.

[ Voor 12% gewijzigd door boekhour op 20-11-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Goed ik ga eens opzoek naar een adres in de buurt van den haag :) Ben erg benieuwd omdat het nogal een bedrag is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik heb m'n Sony MDR-EX71SL (White) vanochtend ontvangen. Ik moet zeggen, ze zitten goed in m'n oren en de geluidskwaliteit vind ik zeer goed*. Wat ik ook fijn vind is dat het een korte draad heeft, erg handig als je gebruik maakt van een afstandsbediening. :)

* Ik ben geen audiofiel, dus ik heb geen zeer hoge eisen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Okay, ik heb dus een draadbreuk zitten in mijn ex71 doppies. De dopjes zijn nog goed en nu wil ik er dus een nieuwe draad aanzetten (solderen). Als beschikbare draad heb ik een sennheiser 400. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

De draad is al doorgeknipt net onderaan de dopjes, is het ook mogelijk om de dopjes open te krijgen om ze daar de nieuwe draad vast te solderen?

[ Voor 26% gewijzigd door Maarten L op 20-11-2004 15:16 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik weet niet hoe het zit met de EX71's, maar normaal gesproken met andere Sony dopjes die ik gehad heb doe je het zo:

Je peutert alle rubber omhulsels eraf, dan op een gegeven moment zie je dat de conus-unit los op het huis zit (zit een naad tussen). Die kun je voorzichtig met een mesje of micro-schroevendraaier eraf wippen (zit soms een beetje vastgelijmd, maar niet al te vast). Dan kun je bij de soldeerpunten. Die draadjes zijn voorzien van een isolerend gekleurd laagje, om daar doorheen te smelten heb je wel een bout nodig die een beetje heet kan worden.

Hier nog een plaatje van een oude MDR-ED136: (in die schelp zit de draad nog 1x geknoopt als trekontlasting)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/klaasdieleman/oordopje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Ojjorz schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:46:
[...]

Ik weet dat je pas EX-71 dopjes hebt gekocht (huiskamer red.) en dus wel een beetje bezig bent met oordopjes. Nou heb ik een half jaar geleden ook deze Sony dopjes gekocht en heb inmiddels al vele betere gehoord (Etymotics (300 euro) Shures (120 euro) en Westones (450 euro). Allemaal zijn ze beter dan dat ik me ooit had kunnen voorstellen nadat ik zelf al weg was van mijn EX-71's. Als je het zo bekijkt, het rechtvaardigd die 900 euro...

Echter, ik kon het verschil tussen de Ety's en Westones wel horen, maar kon niet duidelijk een winnaar aanwijzen. Ik denk dat voor mijn oren de grens bij dat soort dopjes wel bereikt is. Het zal voor mij op dat niveau meer een kwestie van smaak dan van kwaliteit worden. En zijn oordopjes van 900 euro dan fijner dan van 300, ik heb mijn twijfels.

Het is dus gewoon de vraag wat voor eisen je stelt, hoeveel geld je hebt en waar je dat aan besteed :D (zoals met alles eigenlijk...)
bedankt voor je uitleg.
Ik ben redelijk serieus als het aankomt op de aanschaf van oordoppen, maar ik denk dat 200 euro toch zeker de grens zou zijn.
Ik luister over het algemeen naar een iPod en ik heb het idee dat je eerder tegen de geluidkwaliteit van de speler/MP3/AAC aanloopt dan de weergave van je oordoppen. Het is een beetje hetzelfde dat je geen ultradure lens op een peperduur fototoestel gaat zetten. Het voegt allicht iets toe, maar slechts tot op zekere hoogte.
TheLemon schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:41:
Ik weet niet hoe het zit met de EX71's, maar normaal gesproken met andere Sony dopjes die ik gehad heb doe je het zo:

Je peutert alle rubber omhulsels eraf, dan op een gegeven moment zie je dat de conus-unit los op het huis zit (zit een naad tussen). Die kun je voorzichtig met een mesje of micro-schroevendraaier eraf wippen (zit soms een beetje vastgelijmd, maar niet al te vast). Dan kun je bij de soldeerpunten. Die draadjes zijn voorzien van een isolerend gekleurd laagje, om daar doorheen te smelten heb je wel een bout nodig die een beetje heet kan worden.

Hier nog een plaatje van een oude MDR-ED136: (in die schelp zit de draad nog 1x geknoopt als trekontlasting)

[afbeelding]
dat gaat met die EX71's niet lukken. De draad zit zo'n beetje in de doppen gegoten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
(jarig!)
Ik heb het laatste jaar 3 paar (15 euro max.) oordopjes versleten :(. Allemaal kabelbreuken. Nu dan maar een 10 euro hoofdtelefoon. Die gaat al een paar dagen langer mee dan de meeste anderen. Zoals jullie misschien wel doorhebben ben ik een arm studentje met (bijna) geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Hmmm wel shit happens, maar de draad van mijn sennheiser 400 is wel geschikt? Want dan soldeer ik die wel aan de onderkant van de dopjes. Met een trekkousje werkt het beste denk ik? of..?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

YellowCube schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:38:
[...]

bedankt voor je uitleg.
Ik ben redelijk serieus als het aankomt op de aanschaf van oordoppen, maar ik denk dat 200 euro toch zeker de grens zou zijn.
Ik luister over het algemeen naar een iPod en ik heb het idee dat je eerder tegen de geluidkwaliteit van de speler/MP3/AAC aanloopt dan de weergave van je oordoppen. Het is een beetje hetzelfde dat je geen ultradure lens op een peperduur fototoestel gaat zetten. Het voegt allicht iets toe, maar slechts tot op zekere hoogte.
Als je je mp3's/AAC's van een originele source haalt (CD) en ze omzet in 256kbps of hoger met een goede decoder (Exact Audio Copy met Lame) dan zal de geluids-file haast nooit je bottle-neck worden. Eerder zit je aan de limiet van je Ipod denk ik zo. Maar ik heb zelf ook geen oordoppen van 200 euro, dus ik ga niet predikken dat iedereen ze moet kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Ojjorz schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:16:
[...]

Als je je mp3's/AAC's van een originele source haalt (CD) en ze omzet in 256kbps of hoger met een goede decoder (Exact Audio Copy met Lame) dan zal de geluids-file haast nooit je bottle-neck worden. Eerder zit je aan de limiet van je Ipod denk ik zo. Maar ik heb zelf ook geen oordoppen van 200 euro, dus ik ga niet predikken dat iedereen ze moet kopen :D
Als je voor de beste kwaliteit gaat kan je ze beter omzetten van een cd (wave) naar Ogg Vorbis. Op dit moment het beste formaat. Ogg 5/6 geeft een goed resultaat. Zet alleen geen mp3'z om naar ogg. De kwaliteit wordt nooit beter eerder slechter.

info: http://www.vorbis.com/faq.psp

:)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:50:
[...]

Als je voor de beste kwaliteit gaat kan je ze beter omzetten van een cd (wave) naar Ogg Vorbis.

:)
iPod speelt geen OGG's toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Precies :) En apple lossless schijnt beter te klinken dan OGG van welke kwaliteit dan ook. Het is zoiezo van een betere kwaliteit, manier van decoden en je persoonlijke smaak bepaalt of het voor jou ook beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Wel, dan sluit ik me aan mij de "ipotters". I don't know anything about that dream machine :). Maar als je een Iriver (zoals ik) heb, dan is ogg wel het beste...tocH?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Maarten L schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:44:
Wel, dan sluit ik me aan mij de "ipotters". I don't know anything about that dream machine :). Maar als je een Iriver (zoals ik) heb, dan is ogg wel het beste...tocH?
Euhm speelt een Iriver geen .wav? dat is ook lossless, dus an sich het beste. Kost je wel 70MB per nummer ofzo. Maar .ogg word over het algemeen beter geacht dan mp3, hoewel MP3 VBR van 320 kbps met de goede programma's erg goed kan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
.flac?

iaudio speelt dat iig af is ook lossless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Euhm speelt een Iriver geen .wav? dat is ook lossless, dus an sich het beste. Kost je wel 70MB per nummer ofzo. Maar .ogg word over het algemeen beter geacht dan mp3, hoewel MP3 VBR van 320 kbps met de goede programma's erg goed kan klinken.
Uiteraard speelt mijn iRiver ihp120 ook wav, maar het is niet nodig hoor. Als jij je mp3tjes met een goede ripper op 256kbps of zelfs 320kbps ript, durf ik te beweren dat met deze mp3 speler niemand (dus ook niet de audiofielen met gouden oortjes) blind het verschil zal kunnen horen tussen orgineel en mp3. Dus waarom wav? Kost alleen maar veel meer ruimte.

En ogg is er voor bedoeld dat je met een lagere bitrate een beter resultaat krijgt dan mp3 op dezelfde bitrate. Echter hoe hoger de bitrate van mp3 hoe meer moeite ogg zal krijgen om de kwaliteit nog te verbeteren. Op een gegeven ogenblik zijn beide formaten op de hoogste bitrates gelijkwaardig. Echter deze hoogste kwaliteit zal bij ogg minder ruimte in beslag nemen, ofwel met ogg kan je veel meer nummers op je hd proppen in goede kwaliteit.

Ikzelf viind portabiliteit belangrijk. mp3 is overal afspeelbaar (bijv. inclusief dvd-spelers), en dat is bij oggvorbis (nog) niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
nadeel van het hele ogg gebeuren vind ik gewoon dat ik alle muziek gewoon download en niet zelf encode. Alles wat ik dus download is gewoon mp3 192kbps. En nog een keer encoden geeft kwaliteits verlies zoals al gezegd.

Maar het ging over dopjes ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Stimmt :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Wat ik net toch weer tegenkwam. Ik vind t idee van Turtle Beach wel heel leuk:
Noise cancelling Earphones... Normaal gesproken maakt TurtleBeach altijd hele leuke producten, maar iemand die ook weet of dit wel echt werkt, en of de dopjes zelf ook nog goed klinken?

Oja, en ben sinds kort in t bezig van Sony's met 'bass-boost uitsteeksel', en ik moet zeggen dat ze een stuk beter zitten en klinken dan die platte. Verders durf ik er als geen echte audiofiel nog weinig over te zeggen, maar zijn redelijk standaarddoppen (28 euro)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar niet zulke hele dure oordopjes, en bij die zoektocht vielen mijn ogen op de sennheiser mx500 en de mx550. welke van de twee is nou de beste (afgezien van de prijs) of zou ik voor dat geld (28 euro voor de mx550) beter een andere set oordopjes kunnen kopen? ik heb al een keer de mx400 dopjes gehad van sennheiser, en die bevielen me toen goed... helaas zijn deze kapot gegaan.

dus zit er duidelijk verschil in geluidskwaliteit? en zijn de dopjes een beetje duurzaam/kwalitatief in orde?

edit// of kan ik toch beter wat meer geld uittrekken en de sony ex71sl kopen? ik ben toch echt wel een liefhebber van muziek, maar ook een nuchtere nederlander dus wil ik er niet meer geld dan de ex71sl's aan uitgeven. wie helpt mij? _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@ Free Flow

Als jouw de mx400 goed beviel zou ik die weer kopen. De mx500 en 550 verschillen er nauwlijks van en hebben als nadeel dat er een volume regelaar in het snoer zit ingebouwd. Meestal is dat nogal brak en gaat het kraken na verloop van tijd.

Als je echt een goede nieuwe koptelefooon wilt zou ik de sony ex71 kopen. Voor ongeveer 50 eurie heb je er 1 en deze is gewoon merkbaar (veel) beter dan jouw ouwe sennie mx400....

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ maarten l

thanks voor je reply, het is dan inderdaad misschien beter om even wat extra geld te investeren in die sony's. want uiteindelijk geeft die wel het beste geluid voor die prijs, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:13:
@ maarten l

thanks voor je reply, het is dan inderdaad misschien beter om even wat extra geld te investeren in die sony's. want uiteindelijk geeft die wel het beste geluid voor die prijs, toch?
het geluid is echt heerlijk van die sony's en ze ze zitten ook super lekker. Ik deed na een tijdje weer eens me oude sony oordopjes in ( van 20 euro ofzo ) en die deden echt pijn. Ik zou voor de ex71 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

Ik kom maar niet tot een beslissing qua oordopjes. Ik wil ze graag gebruiken met hardlopen en fitness.

Wat ik op GoT zo lees in de drie oordop-topics schijnen de inear-dopjes goed te blijven zitten. Mijn huidige dopjes (Sennheiser) blijven niet zitten, zoiezo blijft geen één normaal oordopje bij mij zitten. Zal wel aan mijn oren liggen denk ik.. ;)

Maar, de inear-dopjes schijnen ook weer zo te werken dat je geen omgevings geluid meer hoort. En dat is tijdens het hardlopen niet de bedoeling. De Sharp dopjes schijnen veel last te hebben van Microphonics ofzo ?

Heeft er hier iemand ervaring met oordopjes en sporten ? En dan vooral hardlopen. Mijn absolute max is €100,-.

Alvast bedankt voor de tips ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Kroontje1981 schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:59:
Ik kom maar niet tot een beslissing qua oordopjes. Ik wil ze graag gebruiken met hardlopen en fitness.

Wat ik op GoT zo lees in de drie oordop-topics schijnen de inear-dopjes goed te blijven zitten. Mijn huidige dopjes (Sennheiser) blijven niet zitten, zoiezo blijft geen één normaal oordopje bij mij zitten. Zal wel aan mijn oren liggen denk ik.. ;)

Maar, de inear-dopjes schijnen ook weer zo te werken dat je geen omgevings geluid meer hoort. En dat is tijdens het hardlopen niet de bedoeling. De Sharp dopjes schijnen veel last te hebben van Microphonics ofzo ?

Heeft er hier iemand ervaring met oordopjes en sporten ? En dan vooral hardlopen. Mijn absolute max is €100,-.

Alvast bedankt voor de tips ! :)
Als je wel omgevingsgeluid wil kan je het beste een nekbeugel nemen. Daarvoor kan je dan het beste bij Sennheiser zijn met de PMX-60, voor een eurotje of 30. Als je nog betere kwaliteit wil kan je kijken naar de Audio-technica clip-ons (www.audiocubes.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Mag ik je dan die Sennheiser afraden en de Sony MDR-G74sl aanraden als je voor een nekbeugel kiest? Klinkt vele malen beter imo (ik vind dat die Sennheiser echt geen bas heeft). Met die nekbeugeldingen hoor je inderdaad het verkeer goed, maar geen windgeruis, ideaal voor mij dus op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Heb nu even goed gekeken naar die nekbeugels en ben wel te porren voor de Sony MDR-G74sl, maar blijft deze goed zitten tijdens het sporten/hardlopen ? Ik betwijfel dat eigenlijk.

De Audio-technica clip-ons vind ik een beetje te spacy en te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Q-bone

Dusss...

btw waar kopen jullie de EX-71 dopjes? want bij de mediamarkt waren ze op en duur :D iemand anders een goedkoop adresje?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Q-bone schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:10:
btw waar kopen jullie de EX-71 dopjes? want bij de mediamarkt waren ze op en duur :D iemand anders een goedkoop adresje?
Ik zit toevallig net te kijken bij Hermes Electronics die ze ook heeft, wel voor €47,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Laatst online: 20:52
Bij BCC zijn ze ook te koop, € 49,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Kroontje1981 schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:07:
Heb nu even goed gekeken naar die nekbeugels en ben wel te porren voor de Sony MDR-G74sl, maar blijft deze goed zitten tijdens het sporten/hardlopen ? Ik betwijfel dat eigenlijk.

De Audio-technica clip-ons vind ik een beetje te spacy en te prijzig.
Hangt een beetje van je oren/hoofd af, maar bij mij wel zelfs als ik keihard nee schud of headbang ;). Anders gezegd, hij blijft beter op zijn plek dan mijn bril bij heftige hoofdbewegingen.

(tip: Bij Media Markt kun je ze thuis proberen en mag je de geopende verpakking, gewoon terug brengen en je geld terugvragen)
(tip 2: Koop ze daar niet, bij Hermes zijn ze 25 euro! goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
We hebben in Dedemsvaart een speciaal zaak. Daar zijn ze te koop voor 45 euro. Heet EP-Brinkhuis. Ze hadden ze niet in voorraad maar kon besteld worden.

www.ephansbrinkhuis.nl :) (Dedemsvaart ligt in Overijssel bij Slagharen in de buurt)

EX71 dopjes zijn trouwens ook goed tijdens het sporten, ik gebruik ze altijd met fitnessen en werk perfect tijdens fietsen/hardlopen en roeien.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Ik heb een probleempje met mijn MX500'en:

als er geen geluid is, dan hoor ik allemaal gekraak, maar als er dan weer muziek/geluid komt dan hoor je het weer niet.

Betekent dit dat ze kapot zijn?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

leokennis schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:10:
Ik heb een probleempje met mijn MX500'en:

als er geen geluid is, dan hoor ik allemaal gekraak, maar als er dan weer muziek/geluid komt dan hoor je het weer niet.

Betekent dit dat ze kapot zijn?
Geluid komt ergens vandaan dus van je muziekspeler. Dus die geeft die ruis, nee ze zijn dus niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

't is geen ruis, echt gekraak...die ik op de computer niet hoor als ik die mp3 afspeel...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Dat klopt helemaal! Maar waar kunnen we op GoT dan terecht met vragen over bitrates en music encoding? Ik kan er niet echt een centraal topic over vinden hier. Is het misschien een idee om er bij Gadget Talk een topic over te starten, omdat het over het algmeneen vooral bezitters van MP3players bezig houdt? Of is het meer op z'n plaats bij Software Algemeen?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het is een Software probleem, wat zich uit op het gebied van Audio, Video & HiFi maar het meest ter sprake komt in een Gadget Talk. Ofwel, het is onduidelijk waar het thuis hoort en waar de beoogde discussie eruit voortkomt. Eén ding is echter wel zeker, het is wel belangrijk om in acht te nemen bij het gebruik van dopjes (vandaar de vermelding in de openingspost), maar de discussie hoort niet thuis in een topic over dopjes...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Hebben de Sony EX-71 dopjes ook veel last van Microphonics ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Nou wil ik dus mijn mx400 draadje aan mijn ex71 solderen met een krimpkouse, maar is dat wel een geschikte draad? Iemand die dat perhaps weet? :) Quote mezelf nu bijna...

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@Kroontje1981
Nee. Ik kan er, als de draad niet te veel loshangt (onder een shirt/trui zegmaar), zonder dat ik nare geluiden hoor, mee rennen. Als je tegen de draad begint te tikken of slaan hoor je natuurlijk wel wat in je oren. Maar dat doe je ook alleen maar als je je verveeld...

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-11-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:11:
[...]

Nice :)
Hoeveel was je totaal kwijt bij deze shop en hoe heb je betaald? ik wil ze namelijk ook gaan bestellen maar wil geen problemen enzo..
In totaal was het $60 inclusief shipping. Via PayPal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de Sony MDR-EXQ1, een nieuwe telg van de 'QUALIA' familie...

Afbeeldingslocatie: http://www.jp.sonystyle.com/Qnavi/Main/Images/MDR-EXQ1.jpg

Erg prijzig (ca. 200 euro), maar wel een bereik van 5 - 24,000 Hz :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
hehe zien dr leuk uit, ik heb een tipje voor de minder rijken onder ons.

Vorige week de Senheiser MX400 RC bij Expert gehaald voor maar 8.95 (aanbieding)

De RC zijn precies hetzelfde qua specificaties als de MX400 echter met een 30cm kortere draad (MX400RC = 0.7m MX400= 1m) (voor in de 'remote control') en zonder opbergdoosje.

Toch leuk koopje dacht ik zo :)

hier staan ze op de sennheiser website -> http://www.sennheiser.com...streetwear_mxserie_05458#

[ Voor 31% gewijzigd door Magnolia op 23-11-2004 04:51 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 03:59:

[afbeelding]

Wat een ongelofelijk chique en mooie oortjes. Van die dingen loopt je het water uit de mond. Ze zijn veel strakker dan shure vind ik. Echt pracht dingen voor het oog. Heeft iemand ze al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik wil een goedkope neckband hoofdtelefoon aanschaffen.

Ik twijfel tussen de vivanco sr66 en de JVC HA-B15SL. De eerste kost 10 euro, de tweede 13. De JVC ziet er iets mooier uit, en heeft ook haakjes voor over de oren. Maar welke biedt nu de beste geluidskwaliteit? Ik ben niet zo'n enorme kwaliteits-freak hoor, meestal voldoen de bijgeleverde dopjes zelfs ;) Maar nu ik er toch een ga bestellen wil ik toch de beste :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Tenzij jij die dingen in je oren weet te stoppen, heb je het niet over oordopjes en hoort het hier dus eigenlijk niet thuis...

Ik zou trouwens direct voor de JVC's gaan. Die Vivanco's zijn allemaal net niks en zijn binnen no time stuk.
Als ik jou was zou ik ook eens proberen naar een paar andere, duurdere, hoofdtelefoons te luisteren. Zoals de Sennheiser PMX60 of één van Sony in de zelfde prijsklasse als de Sennheiser (€25,-). Je zal nu wel denken dat je het niet vind, maar uiteindelijk heb je er toch meer plezier van. Net als van je muziek. Ik vind het zeker de moeite waard om het dubbele van 13 euro uit te geven (hoewel ik niet weet hoe de JVC's klinken...)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-11-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Solomon schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:43:
Ik wil een goedkope neckband hoofdtelefoon aanschaffen.

Ik twijfel tussen de vivanco sr66 en de JVC HA-B15SL. De eerste kost 10 euro, de tweede 13. De JVC ziet er iets mooier uit, en heeft ook haakjes voor over de oren. Maar welke biedt nu de beste geluidskwaliteit? Ik ben niet zo'n enorme kwaliteits-freak hoor, meestal voldoen de bijgeleverde dopjes zelfs ;) Maar nu ik er toch een ga bestellen wil ik toch de beste :P
Over het algemeen komt Koss er ook erg goed uit. Ik heb zelf de KSC50, maar je moet proberen KSC35 te scoren. Die klinken (nog) veel beter en zijn iets goedkoper. Zit wel iets boven je budget. Maar voor 25 - 35 euro heb je dan wel heel veel waar voor je geld. Dat hoor je erg echt aan af. En dat is veel beter dan een neckband/clipon van Sony/Sennheiser/JVC/Philips.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DeeD2k2 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:02:
@Kroontje1981
Nee. Je kan er, als de draad niet te veel loshangt (onder een shirt/trui zegmaar), kan ik er, zonde dat ik nare geluiden hoor, mee rennen. Als je tegen de draad begint te tikken of slaan hoor je natuurlijk wel wat in je oren. Maar dat doe je ook alleen maar als je je verveeld...
Grappig. Ik ben blijkbaar een van de weinigen die er last van heeft. Maar ik vind de microphonics van de EX71 al te erg. In-ear dopjes zijn ook niet echt iets voor mij. Maar ik kan me voorstellen dat de nare geluiden met het rennen vrij erg zijn. Aan de andere kant blijven ze wel goed zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

In de startpost staan een paar mooie tabellen over frequentiekarakteristiek, nu zou ik graag een tabel zien met de MX400 en de MX500, aangezien deze laatste een ander frequentiebereik heeft, ga ik ervan dat de curve ook anders zal lopen dan bij de MX400, dan is het "verschil" in geluid ook theoretisch te verklaren.
Is het mogelijk om zo'n grafiek te maken?
(ik ben op internet nog nooit deze grafieken gezien...)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@Hoedje
Het is niet alleen een hele kromme zin, maar er zit ook nog eens een nare typo in. Het had het volgende moeten zijn:
DeeD2k2 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:02:
@Kroontje1981
... kan ik er, zonder dat ik nare geluiden hoor, mee rennen. ...
Kortom. Ik heb dus geen last van microphonics. Ook niet als ik ren.

@bartvl
De tabellen kan je zelf ook maken. Die gegevens heb ik (in navolging van thaBeerbuster) gewoon van de websites van de fabrikanten geplukt.
De diagrammen met de karakteristieken kopen van HeadRoom en zijn niet zo eenvoudig te maken. En aangezien alleen een grafiek van de MX500 op die site staat, kan ik ook alleen die laten zien.

[ Voor 41% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-11-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

DeeD2k2 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:58:
[
...
@bartvl
... En aangezien alleen een grafiek van de MX500 op die site staat, kan ik ook alleen die laten zien...
Jammer.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

@Hoedje

[...]

Kortom. Ik heb dus geen last van microphonics. Ook niet als ik ren.
Ik heb er ook maar weinig last van. Alleen als ik het volume van de MP3speler erg zacht heb staan en ik erg beweeglijk ben hoor ik wel wat. Maar normaal gesproken hoor ik maar weinig hoor, zeer acceptabel dus wat mij betreft. Ik hoor welliswaar meer dan met de MX400's, maar daarmee hoorde ik ook geen bass.... 8)7 (In vergelijking met de EX71 dan, EQ op flat.)

@bartvl
De tabellen kan je zelf ook maken. Die gegevens heb ik (in navolging van thaBeerbuster) gewoon van de websites van de fabrikanten geplukt.
De diagrammen met de karakteristieken kopen van HeadRoom en zijn niet zo eenvoudig te maken. En aangezien alleen een grafiek van de MX500 op die site staat, kan ik ook alleen die laten zien.
Het verschil in frequentie tussen de MX400 en MX500 zit hem in door de mens niet hoorbare toonhoogtes zoals DeeD in de startpost schrijft. Als je ziet dat de MX500 al niet een bijster goede frequentiekarakteristiek heeft, zullen de verschillen tussen de MX400 en 500 ook wel niet al te groot zijn, omdat ze beiden zeker niet slecht zijn volgens veel gebruikers, maar volgens andere, wat meer veeleisende gebruikers ook zeker niet goed. Je kunt uit de grafiek ook aflezen dat de de MX500 sowieso erg laag scoort in het extreem hoge gebied, dus van die toevoeging zul je, al kon je het horen, toch niet veel merken lijkt mij. Volgens het grafiekje in de startpost zit hij vlak onder de 20KHz namelijk al op -30dB, dus dat betekent dat het geluid daar 2^10 = 1024x zo zacht is.

[edit]

[afbeelding]

Check!! Die zien er zeker wel strak uit. _/-\o_ Die Shure's vind ik qua design idd ook niet echt fraai, maar dit is echt gelikt. Ben benieuwd of ze ook klinken naar wat ze kosten. Want in dat geval zit er wat mij betreft toekomstmuziek in. :*)

Ik kijk uit naar de eerste gebruikerservaringen.. Want voor een paar honderd E'tjes aan doppen bij je mooie dure gadget MP3player wil je natuurlijk geen lelijke doppen O-) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door NrG_82 op 24-11-2004 01:32 ]

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Mooie dopjes, maar het blijft Sony, dus ik verwacht wederom een overdreven zware bas, maar wie weet. Ik vraag me alleen wel af hoe vaak er hier nog gezegd moet worden dat het bereik echt niet boeit, maar de frequentiekarakteristiek op dit bereik..
Die 5 en 24,000 Hz gaat hij heel waarschijnlijk dan ook niet hoorbaar halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

misschien wat overdreven, maar ik moet m'n enthousiasme even kwijt. Ik heb sinds vrijdag m'n EX71's binnen en ik kan maar 1 ding zeggen: prima doppen!
Zitten perfect, sluiten omgevingsgeluid goed af, geluidskwaliteit is zeer goed te pruimen.

Over het microphonics-verhaal (ik wist voorheen niet eens dat het effect een naam had): ik moet er even niet aan denken te gaan hardlopen met die dingen. Zo hoor ik bijv. het windgeruis langs de draden of (als ik een vest draag) het geluid van het draad wat langs de rits van m'n vest gaat.
Het is niet overmatig, maar wel een effect wat makkelijk optreedt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
NrG_82 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 01:20:
Het verschil in frequentie tussen de MX400 en MX500 zit hem in door de mens niet hoorbare toonhoogtes zoals DeeD in de startpost schrijft. Als je ziet dat de MX500 al niet een bijster goede frequentiekarakteristiek heeft, zullen de verschillen tussen de MX400 en 500 ook wel niet al te groot zijn, omdat ze beiden zeker niet slecht zijn volgens veel gebruikers, maar volgens andere, wat meer veeleisende gebruikers ook zeker niet goed. Je kunt uit de grafiek ook aflezen dat de de MX500 sowieso erg laag scoort in het extreem hoge gebied, dus van die toevoeging zul je, al kon je het horen, toch niet veel merken lijkt mij. Volgens het grafiekje in de startpost zit hij vlak onder de 20KHz namelijk al op -30dB, dus dat betekent dat het geluid daar 2^10 = 1024x zo zacht is.
Bedankt voor de aanvulling. Voor de volledigheid hoort dit er zeker bij.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:57:
Mooie dopjes, maar het blijft Sony, dus ik verwacht wederom een overdreven zware bas, maar wie weet. Ik vraag me alleen wel af hoe vaak er hier nog gezegd moet worden dat het bereik echt niet boeit, maar de frequentiekarakteristiek op dit bereik..
Die 5 en 24,000 Hz gaat hij heel waarschijnlijk dan ook niet hoorbaar halen..
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Sony is een goed merk, maar de top hebben ze nergens weten te bereiken (misschien tussen de minidisk spelers, maar daar weet ik niets vanaf). Ze maken dus enkel uitstekende mid-end produkten. Ik vrees dat dat, na de introductie van dit subliem vormgegeven, dopje niet zal veranderen.
Hij ziet er trouwens wel zwaar uit met die metalen details...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 10:00
Even over de MX400 en de MX 450, volgens de site is het enige verschil in geluid het 'basswind' systeem. Heb zelf MX400 RC dopjes voor me bluetooth mp3 speler van se, maar ik heb binnenkort een zen touch, en daar kan ik geen witte remote bij krijgen, dus kan ik de RC dopjes niet gebruiken en moet ik dus dopjes met een normaal snoertje hebben.

Ik twijfel tussen de MX400 en de MX 450, niet dat die paar euro's me wat uitmaakt, maar ben gewoon benieuwd naar wat nu precies het verschil is, en of dit te horen is. Overigens zit hetzelfde verschil tussen MX 200/250, 300/350, en 500/550.

Iemand ervaring met beide versies of het 'basswind' systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Laatst online: 18:17
"het basswind" systeem...

marketingtruc is het eerste wat bij mij opkomt, ik denk dat er geen verschil zit tussen beide versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
MX 450 Article No. 500230

General Description
The powerful MX 450 earphones feature Sennheiser's innovative "Basswind" system, a symmetrical cable and a convenient case with cord-winder.
Features
Ideal for portable players such as MP3 or CD
Powerful stereo sound Balanced "Basswind" system
Metal "Sound Protection System" protects the acoustic systems
Rugged design
Symmetrical cable (1 m)
Convenient case with cord-winder
2-year guarantee

Technical Data
Cable length 1 m
Impedance 16 Ohm
Frequency response 18Hz - 21kHz
Sound pressure level (SPL) 123dB(SPL) / 1mW
Ear coupling intraaural
Jack plug 3,5 mm stereo
Transducer principle dynamic, open

-----

MX 400 Article No. 04853

General Description
The MX 400 is a stereo in-ear headphone for listening while 'on the move'. Very lightweight and comfortable.
Features
Wide dynamic range
Excellent bass response
Dual-sided highly conductive OFC copper cable
Can be connected directly to personal stereos, CD players, DAT recorders and hi-fi systems
black and silver
2-year guarantee
Delivery Includes
1 MX 400
1 Roll-up box for convenient storage

Technical Data
Nominal impedance 32 Ohm
Ear coupling intraaural
Weight w/o cable ca. 6 g
Jack plug 3.5 mm stereo
Transducer principle dynamic, open
Cable length 1 m
Frequency response (headphones) 18.....20000 Hz
THD, total harmonic distortion 1 %
Sound pressure level (SPL) 125 dB(SPL)

bron: http://www.sennheiser.com...phones_streetwear_mxserie

Er zit dus ook een verschil in frequentiebereik ;)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zoals je uit een paar posts hierboven ook al kan opmaken, zegt dat bereik niet zo veel. (het gaat om de curve).
Toch is het grappig om te zien dat het Basswind systeem zou zorgen voor meer hoog... (van 20 nar 21 kHz) :P

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-11-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

YellowCube schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:20:
Over het microphonics-verhaal (ik wist voorheen niet eens dat het effect een naam had)
[miereneuk-modus]
Feitelijk is hetgeen wat jullie beschrijven ook geen microfonisch gedrag, maar het lijkt er wel op. Microfonisch zijn betekent dat een trilling wordt omgezet in een elektrisch signaal, zoals bijvoorbeeld buizen wel doen. Dan hoor je echt de beweging die door de speaker zelf versterkt wordt weergegeven.
Wat je bij in-ears vooral zal horen is de beweging die via de draad etc. rechtstreeks aan je oor wordt doorgegeven (hetzelfde effect als wanneer je in je oor peutert), hier komt dus geen elektrisch signaal aan te pas.
[/miereneuk-modus]

Iets anders, wat me opvalt in dit topic is dat de meeste mensen veel bas als iets kwalijks zien. Ik ben het ermee eens dat veel goedkopere koptelefoons een slechte, zompige bas kunnen hebben. Maar ik heb persoonlijk liever wel bas, maar dan wat rommelig dan geen bas, zoals bij de Sennheiser MX en PMX serie.

Ik vraag me af of diegenen die bijvoorbeeld die Sennheiser dopjes bas vinden hebben wel eens een goede koptelefoon hebben gehoord (een groot model bedoel ik dan). Voor mij moet je (zelfs bij een koptelefoon) basdrums en basgitaren echt voelen als een flinke geluidsdruk, anders vind ik het te vlak. Bij veel kleine dopjes hoor ik de basdrum wel als een tik, maar dat is alleen de klopper, ik wil ook echt het volume van die grote ketel horen bonken.

Ik heb de EX71's of duurder nog nooit gehoord hoor, misschien is het daarbij wel in orde.

[ Voor 36% gewijzigd door TheLemon op 24-11-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Whihoee! I've did it.. met grote hulp van mijn pappie, gheghe.. De ouwe draad met draadbreuk van mijn sony ex71 vervangen door de draad van een mx400. :) Geluid = weer toppie in orde. Blijheid :D

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe soldeer je zoiets dan?

*totaal geen verstand daarvan*

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de witte Sony EX71 dopjes besteld bij Audiocubes... woohoo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:31:
Heb net de witte Sony EX71 dopjes besteld bij Audiocubes... woohoo :9
Met een beetje geluk heb em zaterdag binnen. ;) Relaxte dopjes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:56
ik heb een nieuwe speler gekocht (creative muvo2) en heb hier nog sennheisers mx 300 liggen. Is het de moeite om een nieuw setje van mx 400 aan te schaffen of is het verschil klein?

[ Voor 1% gewijzigd door Ebbie op 24-11-2004 21:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

TheLemon schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:56:

[...]

Iets anders, wat me opvalt in dit topic is dat de meeste mensen veel bas als iets kwalijks zien. Ik ben het ermee eens dat veel goedkopere koptelefoons een slechte, zompige bas kunnen hebben. Maar ik heb persoonlijk liever wel bas, maar dan wat rommelig dan geen bas, zoals bij de Sennheiser MX en PMX serie.

Ik vraag me af of diegenen die bijvoorbeeld die Sennheiser dopjes bas vinden hebben wel eens een goede koptelefoon hebben gehoord (een groot model bedoel ik dan). Voor mij moet je (zelfs bij een koptelefoon) basdrums en basgitaren echt voelen als een flinke geluidsdruk, anders vind ik het te vlak. Bij veel kleine dopjes hoor ik de basdrum wel als een tik, maar dat is alleen de klopper, ik wil ook echt het volume van die grote ketel horen bonken.

Ik heb de EX71's of duurder nog nooit gehoord hoor, misschien is het daarbij wel in orde.
Ik kan niet uit je post opmaken of je nu op zoek bent naar betere doppen, maar in dat geval zijn de EX71's echt jouw doppen denk ik (voor de prijsklasse iig, duurder kan ik ook niks over zeggen). Icm. de übass EQ-instelling op m'n player voelt het alsof m'n oren eraf geblazen worden!! _/-\o_ Dat betekent dus een erg lekkere bass met de EQ op flat, lekker vol en krachtig. Na een poosje goed luisteren begrijp ik inmiddels wel wat sommige mensen (vaak bezitters van nog duurdere doppen) bedoelen met modderige bass, maar zelf vind ik dit erg meevallen. Misschien verandert dit als ik ook een keer Shure's of Westones oid hoor...

Voorbeeldje: ik was bv. bij Tiësto in Concert en de bass zoals je die daar voelt, écht voelt, zul je thuis of ergens anders niet snel zo voelen, tenzij je totaal GEEN buren hebt en een enorm dikke high end installatie.. ;) Als ik de stereo met 4 speakers vol opendraai kom ik wel een eindje, maar dat vinden de buren (student= in flat) niet tof, dus dat is ook geen optie. Maar met de EX71 doppen kan ik het live gevoel zeer redelijk benaderen, je zit echt in de muziek. Toen ik mijn speler net had vond ik de MX400 ook zeker niet slecht, maar als ik die nu weer indoe hoor ik idd alleen die tik waar jij het over hebt. Was me eerst niet opgevallen, maar als je eenmaal beter gehoord hebt, wil je niet anders meer.

Ik sluit me dus bij jou aan: veel bass is zeker niet kwalijk, maar juist _/-\o_ _/-\o_

@Maarten L: Good job! Misschien kun je een kleine guide schrijven voor mensen die hetzelfde probleem hebben en het ook zonde vinden om nieuwe doppen te kopen terwijl alleen de draad stuk is.

Verwijderd

boekhour schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 10:28:
[...]

...

Ik krijg van mijn leverancier binnenkort de beschikking over 3 sets doppen in bovengenoemd prijssegment. Ik ga deze vergelijken en de bevindingen zal ik uiteraard hier posten. Het gaat om de volgende merken/types:

Shure E3c
Etymotic ER6
Westone UM1
Heb je intussen al deze drie sets doppen kunnen vergelijken?? Ik ben heel curieus naar je bevindingen...

Heb ongeveer 6 maand geleden E3's gekocht voor op m'n Ihp-120. Ben nog steeds enorm tevreden! Prachtige geluid: heldere, warme en tegelijk voldoende gedetailleerde geluidsweergave. En in tegenstelling tot wat sommigen beweren, worden de lage tonen (bassen) volgens mij uitstekend weergegeven. Hiervoor moet ik wel de gele foams gebruiken en ze goed (lees diep genoeg) inbrengen. Verder sluiten ze het geluid van buiten heel goed af: een laag volume (10/40) klinkt nu luider (en veel beter natuurlijk:)) dan een hoog volume (30/40) op de oude doppen, waardoor men oren worden gespaard.

Vermits ik er dagelijks ongeveer 4 uur naar luister, vind ik een nieuwe upgrade verantwoord :). Hieromtrent vraag ik me af wat de beste optie is.
- Een eerste mogelijkheid is het opnieuw encoden van m'n cd's naar een hogere bitrate (gebruik nu eac/lame/vbr/alt preset stdr), maar zal dit wel iets opleveren??, wetende dat het encoden enorm veel tijd zal kosten (200 cd's :[).
- De tweede mogelijkheid is de aanschaf van betere dopjes, zaols de E5 of de vergelijkbare Winstone's UM2.
- En tenslotte denk ik eraan een kleine draagbare amp. te kopen.

Nu heb ik een paar vraagjes:
1) Wat denken jullie dat de beste prijs/betergeluid investering is: de betere dopjes of de amp. kopen en mijn E3's behouden?
2) Ik heb de test gedaan voor 2 cd's en met mijn huidige configuratie hoor ik echt geen vreschil tussen alt preset stdr en 256 of 320kbs. Is dit normaal of ligt dit aan mijn gehoor? Dan is een upgrade misschien redelijk nutteloos voor me? Zou ik het verschil wel horen indien ik een amp. of de betere dopjes gebruik? (moeilijk te voorspellen misschien...)
3) Ik encodeer vaak 'copies' van originele cd's --> heeft dit een hoorbaar effect op het uiteindelijk resultaat denk je?

Alvast bedank voor het antwoorden, J.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 03:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 03:54:
[...]
2) Ik heb de test gedaan voor 2 cd's en met mijn huidige configuratie hoor ik echt geen vreschil tussen alt preset stdr en 256 of 320kbs. Is dit normaal of ligt dit aan mijn gehoor? Dan is een upgrade misschien redelijk nutteloos voor me? Zou ik het verschil wel horen indien ik een amp. of de betere dopjes gebruik? (moeilijk te voorspellen misschien...)
Als je nu alt preset (da's toch VBR minstens 192 kbits, hoogste kwaliteit?) gebruikt heeft rerippen op 320 kbits weinig zin hoor. Met VBR op zo'n hoge kwaliteit worden de meest complexe stukken in de muziek toch al op 320 kbits ge-encode. Alleen bij simpelere stukken wordt een lagere bitrate gebruikt.

(maar over die bitrate discussie zijn al heel veel topics.......
mijn idee: veel cheap-ass flash spelertjes (en de bijgeleverde dopjes) zijn zo kut dat je het verscil tussen 80 kilobits en 320 nog niet eens hoort. Heb je fatsoenlijke apparatuur (zoals jij of ik) moet je echt minstens 192 hebben. Maar met alt-preset is er weinig meer te klagen hoor :) )

BTW op mijn antieke computer duurt het rippen van een CD op alt-preset kwaliteit bijna 3 uur :X

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:27:
[...]

Met een beetje geluk heb em zaterdag binnen. ;) Relaxte dopjes. :9
ik heb ze maandag besteld.. hopelijk zijn ze er voor het weekend! :)

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:42:
[...]
BTW op mijn antieke computer duurt het rippen van een CD op alt-preset kwaliteit bijna 3 uur :X
Dat is wel heel lang, bij doet ie er met alle secure modes (EAC + LAME) ongeveer 3 -5 speed. Dus dat is dan tussen de 20 en 30 min. Al hangt dat natuurlijk ook af van de lengte van de CD en de krassen. Ik gebruik altijd alt preset extreme.
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 03:54:
- Een eerste mogelijkheid is het opnieuw encoden van m'n cd's naar een hogere bitrate (gebruik nu eac/lame/vbr/alt preset stdr), maar zal dit wel iets opleveren??, wetende dat het encoden enorm veel tijd zal kosten (200 cd's :[).
Ik denk niet dat je dat kan horen. En anders zal het verschil marginaal zijn. Ik zou het dus niet doen.
- De tweede mogelijkheid is de aanschaf van betere dopjes, zaols de E5 of de vergelijkbare Winstone's UM2.
Zou ik doen...
- En tenslotte denk ik eraan een kleine draagbare amp. te kopen.
Het lijkt me totaal niet praktisch, en ik betwijfel of dat echt zin heeft.
3) Ik encodeer vaak 'copies' van originele cd's --> heeft dit een hoorbaar effect op het uiteindelijk resultaat denk je?
Over het algemeen is dat beter dan wat je download. Alleen als jij download van iemand die op dezelfde settings met EAC + LAME ript en dan ook nog is secure mode gebruikt, kan er geen verschil tussen zitten.

Kijk ook eens naar een goede koptelefoon. Dan heb je voor rond de honderd euro ook hele goede geluidskwaliteit. Ik kan me voorstellen dat je dat niet praktisch vind, dan houdt het op. Maar als je voornamelijk thuis luistert of graag wil opvallen maakt het niet uit. En heb je naar mij mening voor minder geld ook beter geluid.

• TheLemon

TheLemon

Hoedje schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:13:
[...]
Het lijkt me totaal niet praktisch, en ik betwijfel of dat echt zin heeft.
[...]
Niet praktisch ben ik het mee eens, maar lees alle sites en fora er maar eens op na, iedereen is het er over eens dat dat juist het grootste verschil zal maken bij toch wat mindere kwaliteit versterkers die in draagbare apparatuur zit, zelfs de duurdere.
Ik zou het eens testen als ik jou was, voor ik er één zou kopen. En je kan ze ook makkelijk en goedkoop zelf maken, op www.headwize.com staan zat DIY projectjes.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

TheLemon schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:32:
[...]

Niet praktisch ben ik het mee eens, maar lees alle sites en fora er maar eens op na, iedereen is het er over eens dat dat juist het grootste verschil zal maken bij toch wat mindere kwaliteit versterkers die in draagbare apparatuur zit, zelfs de duurdere.
Ik zou het eens testen als ik jou was, voor ik er één zou kopen. En je kan ze ook makkelijk en goedkoop zelf maken, op www.headwize.com staan zat DIY projectjes.
En anders kan je van Xin of Corda voor onder de 200 euro een goede amp kopen. Ik denk dat dit het grootste kwaliteits verschil op zal leveren. DIY is lastig, dan moet je toch goed met soldeerbout en schema's kunnen omgaan. Als je het geen belemmering van je portabiliteit vind zou ik voor de amp gaan.

• Maarten L
Christiano007 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:05:
Hoe soldeer je zoiets dan?

*totaal geen verstand daarvan*
Wel aantal stappen die je moet nemen:

1 je snijdt je doppies af van het kapotte draadje. (doe dit iets onder de doppies +- 10 cm)

2 je snijdt de doppies van je nieuwe draad af (doe dit gelijk onder die doppies)

3 met een striptang haal je een klein stukje van de draad van je doppies af. (+- 1 cm)

4 zelfde voor de het einde van de nieuwe draad

5 nu heb je krimpkousjes nodig, deze kan je kopen bij verschillende electronica zaken. Je hebt 2 maten nodig 1 voor de 4 soldeerpunten (dus heel dun) en 1 om 2 soldeerpunten van 1 draad (bijv. naar je linkeroor) weer samen te binden.

6 je schuift het dikke krimpkouse van 4 cm ofzo (het moet de open draadjes ruim bedekken ter bescherming) helemaal naar beneden van het draadje (bijv. linker oor) dat je gaat solderen.

7 nu ga je 1 van de 2 draadjes aan elkaar solderen, bijv. het rode draadje van je doppie aan het rode draadje (of wat er het meeste op lijkt) van je nieuwe draad. Voordat je dit doet schuif je eerst een stukje krimpkous over 1 van die 2 draadjes zodat je die als je ze aan elkaar hebt gesoldeerd erover heen kunt schuiven. **KIJK UIT DAT JE HET KRIMPKOUSJE NIET VERHIT TIJDENS HET SOLDEREN!!** als je het krimpkouse eroverheen getrokken hebt verhit je deze licht met een fohn of soldeerbout. LICHT!! want anders maak je er een gat in!

8 zelfde voor het andere draadje van je linkeroor. (meestal goudkleurig)

9 nu schuif je het grote krimpkousje over de beide kleine krimpkousjes en verhit je deze ook totdat hij geheel gekrompen is.

10 zelfde voor het draadje van je rechteroor :) :) that's all :) :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
heb je voor de ipod oordopjes waar je nekkoord mee hebt enzo dus je ipod met oordopjes aan je nek kan hangen? die sony mdr-nx1 hadden zoiets maar kan je die aan je ipod vastmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dsonnaville schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:02:
heb je voor de ipod oordopjes waar je nekkoord mee hebt enzo dus je ipod met oordopjes aan je nek kan hangen? die sony mdr-nx1 hadden zoiets maar kan je die aan je ipod vastmaken
of ik begrijp je vraag verkeerd, of je hebt de startpost niet gelezen:

Mijn dopjes zitten verwerkt in het koord van mijn MP3speler maar ik moet/wil nieuwe dopjes. Moet ik het nu zonder koord doen?
Tot voorkort was dat wel het geval, maar het hoeft niet meer. Sony heeft inmiddels de MDR-NX1 Neck Strap Earphone uitgebracht. Deze hebben, net als de dopjes van je speler, een draagkoord. Je moet ze alleen wel uit Amerika laten komen en met creditcard betalen via Audiocubes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
YellowCube schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:54:
[...]

of ik begrijp je vraag verkeerd, of je hebt de startpost niet gelezen:

Mijn dopjes zitten verwerkt in het koord van mijn MP3speler maar ik moet/wil nieuwe dopjes. Moet ik het nu zonder koord doen?
Tot voorkort was dat wel het geval, maar het hoeft niet meer. Sony heeft inmiddels de MDR-NX1 Neck Strap Earphone uitgebracht. Deze hebben, net als de dopjes van je speler, een draagkoord. Je moet ze alleen wel uit Amerika laten komen en met creditcard betalen via Audiocubes .
zijn vraag is of je de MDR-NX1 aan je ipod vast kan maken door middel van een touwtje ofzoiets. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Laatst online: 16-08 15:22
wat is het nut van die extreem lage Hz? bvb 5Hz terwijl de mens pas van 15Hz kan horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Niets. Net als met hoog. De vraag is allen of het überhaupt hoorbaar weergegeven zou worden als we het wel konden horen. Die tonen zullen waarschijnlijk ergens rond de -20 à -25 dB zitten, dus dan zouden we het sowieso niet horen.
Het klinkt een beetje vaag, maar lees het laatste stuk van de startpost maar eens door.

Jij zou trouwens wel goede oren hebben als je die tonen nog kan horen. Bij een gemiddeld mens begint het namelijk pas bij 20Hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

DeeD2k2 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:52:
Niets. Net als met hoog. De vraag is allen of het überhaupt hoorbaar weergegeven zou worden als we het wel konden horen. Die tonen zullen waarschijnlijk ergens rond de -20 à -25 dB zitten, dus dan zouden we het sowieso niet horen.
Het klinkt een beetje vaag, maar lees het laatste stuk van de startpost maar eens door.

Jij zou trouwens wel goede oren hebben als je die tonen nog kan horen. Bij een gemiddeld mens begint het namelijk pas bij 20Hz...
Klopt wat je zegt, maar het is wel zo dat als je een groter bereik hebt dat het als fabrikant makkelijker is om de tonen hoorbaar te houden (in dB) op de stukken die je als mens wel kan horen (in Hz). Dat is dus een voordeel van een groter bereik, de kans op weergave in de stukken die wel waarneembaar zijn is groter (bij goede dopjes natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Laatst online: 16-08 15:22
DeeD2k2 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:52:
ben pas 14 en op die leeftijd zou het moeten kloppen ;) vanaf 16Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik vind die info in de startpost sowieso wel erg rooskleurig hoor. In theorie kan een mens tot 20KHz horen maximaal. Dat is dus bij een baby zo en vanaf dat moment gaat het alleen maar achteruit. Iemand van rond de 20 heeft een prima gehoor als hij max. 16KHz kan horen, mensen van 60+ komen vaak maar tot de 8KHz.

Mijn gehoor is bijv. niet geweldig, maar ook zeker niet gruwelijk slecht, ik kan links tot zo'n 12,5 KHZ en rechts tot zo'n 13,5KHz horen.

Maar inderdaad zoals in de startpost al staat vind ik die specs vaak gewoon crimineel. Het is in de audiowereld algemeen bekend dat je het frequentiebereik mag opgeven tussen de -3dB punten. Dan gaan specs van 6-26000 Hz ofzo dus helemaal nergens over, volgens een nette meting mag je geluk hebben als ze 40-18000Hz halen o.i.d.
Zelfde geldt trouwens voor vermogen van luidsprekers. Van die kleine pc-pieldingen die dan een paar honder Watt zouden zijn :? Ze meten dan de piekbelasting van een paar miliseconden ofzo. Volgens een gangbare meting halen die speakers vaak maar 3 Watt ofzo aan continu muziekvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sinds die nieuwe Snelbussen/Qliners van connexxion nu ook al weer beginnen te rammelen piepen en kraken voldoet mijn PMX 60 niet meer om het omgevings geluid een beetje weg te werken. Dus dan maar echte doppies :)
Daarom heb net ook maar EX71 doppies besteld via Ebay uit HongKong voor het gigantische bedrag van wel €36,59 incl verzendkosten. (iets voor de startpost? dit is al onder de €40,-) Ben benieuwd wanneer ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Niet online

esox-oc

atec

ik zoek nieuwe oordopjes voor mn creative muvo2 1,5 gb ik heb op dit moment SONY MDRE819V(vrij standaard), daar komt best redelijk geluid uit maar ik wil mischien overstappen op Philips SBC-HE 580, die van philips schijnen dus nogal bassig te zijn, daar hou ik wel van. Heeft iemand ervaring met beiden en is het verschil ertussen groot? Of moet ik toch voor de Sennheiser MX400 gaan?

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week de E2c van Shure. Ik heb ze besteld bij Ideal sound, een ebayshop.
http://stores.ebay.com/iDealSound
Prachtige service! Levering gratis, verzonden als gift --> geen invoertaxen!
Totaalkost 77EURO.
Zes dagen later had ik ze al thuis!!

Ik testte ze onmiddellijk op mijn Ipod mini.
Mijn eerste indruk was niet echt ideaal. Er zitten twee soorten opzetstukjes bij. De ene zijn van een soort silicone gemaakt, de andere van mouse. Bij de siliconepzetstukjes had ik echt onmiddellijk pijn aan mijn oren. Zelf de kleinste maten deden pijn.
Na 24 uren inspelen(soepeler maken van de ophanging van de cone van de dopjes, gaat best met ruis) stak ik er de andere mousen stukjes op(small). Dit paste veel beter in mijn oor.
Het was echt een enorm verschil van geluid vergeleken met de standaard dopjes. Het klinkt veel ruimer!
Bij veel oordopjes hoor je wel een duidelijke bas, soms zelf een zeer sterke bas, maar bij deze is de bas niet speciaal luider maar veel voller. Je hoort ook duidelijker dat hij veel lagere tonen kan weergeven. Het klinkt allemaal veel netter. Je hebt echt een ander gevoel bij het beluisteren van muziek!
Ik zou het jammer vinden om ongeveer 300 EURO uit te geven aan een mp3speler en dan geen gebruik te maken van de volledige kwaliteit van het product door de bijgeleverde dopjes te gebruiken.
Ik vraag me alleen af hoe lang die mousjes zullen blijven meegaan. 'k Hoop ze eventueel te kunnen wisselen met iemand anders die een andere maat van mousjes gebruikt.
Ik raad dus zeker de shure dopjes aan. Hij is wel redelijk prijzig, maar het kwaliteitsverschil is echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Heb laatst deze gehaald:
Philips SBC HE 261
Mooie dopjes, ook niet te duur en daarom gekocht. Komt goed geluid uit :) Lekkere bass. Beter geluid zal ik toch niet uit mijn mp3 kunnen halen ;) .

Philips SBC HE 261
* Frequentiebereik 12-22.000 Hz
* Ca. 1 meter snoer en 3,5 mm plug
* Incl. opbergdoosje en drie verwisselbare kapjes

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS102474g.gif

Goededkope, maar best goeie dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SB/SBCHS750_00_webImage198.jpg

Ik liep laast tegen deze philips doppen aan die ik moest proberen. SBCHS750/00, dit zijn lichtgewicht doppen met flexibel touw snoer. Verder hebben de doppen en oorhaak en het snoer komt niet uit de doppen maar uit de achterkant van de haak, wat het draag comfor sterk verbetert.

Geluid van de doppen is gewoon goed. Philips staat er om bekent bassig te zijn (ook zelf ervaring mee). Bas heeft bij deze doppen niet de overhand.

http://www.consumer.phili...IMWSDJ0RMRCSHQFHKFSESI5P#

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Ik raad dus zeker de shure dopjes aan. Hij is wel redelijk prijzig, maar het kwaliteitsverschil is echt enorm.[/quote]

Ooit de sony ex71 gehoort? Wil namelijk wel eens weten welke dan beter zijn en of ik dan misschien weer eens nieuwe moet kopen.. :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die appel in ear dopjes zijn nu 38.95 bij www.mp3spelers.nl , ik weet niet of dat een goede koop is?
naja, daar is nu ook voor 8.95 de creative hq 60 als je creative zen touch neemt,
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=228
als je dat met die senheissers vergelijkt..maargoed, wat voor geluid komt eruit weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:15:
Ik heb sinds vorige week de E2c van Shure. Ik heb ze besteld bij Ideal sound, een ebayshop.
http://stores.ebay.com/iDealSound
Prachtige service! Levering gratis, verzonden als gift --> geen invoertaxen!
Totaalkost 77EURO.
Zes dagen later had ik ze al thuis!!
Da's mooi.

Het kan aan mij liggen maar ik lees: "Shipping to all other countries is $12." en Nederland behoort dat tot "all other countries". Verder zie ik niet waar op die site je de pluggen kan bestellen. Je link laat ze wel zien maar that's it.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.