Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

ze moeten nog ingespeeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:55:
Ik heb sinds kort de Shure E3c's.
Gebruik ze alleen voor de ipod, maar ik merk dat het geluid gewoon erg schel blijft.
Zeer apart omdat verschillende mensen vol lof zijn over deze oordopjes.
Het maakt niet uit hoe ik de EQ zet in ipod, het geluid blijft apart.

En zeker in vergelijking met de dopjes van mn vriendin ( Sony MDR-Ed31LP) die klinken gewoon vol, dus zoals een discman ook klinkt.

Het kan zijn dat ik de dopjes niet goed in mn oor heb zitten. Heb er erg veel problemen mee gehad. Heb nu de medium doorzichtige, als ik ze in heb zie je een stuk van het doorzichtige uitsteken. Ze zitten opzich wel redelijk stevig vast.

Of moeten ze echt dieper erin geschoven worden?
De Shures zijn zoiezo erg licht in geluid vergeleken met de EX/71´s. Bass is erg licht terwijl deze bij de ex/71 helemaal overstemd, ik denk dus dat het een kwestie van wennen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bla, ik moet eerst goed zoeken :/

[ Voor 87% gewijzigd door DRaakje op 06-11-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wat in de startpost (prima startpost trouwens!) nog vermeld zou mogen worden is het nut van de schuimpjes bij MX400-achtige doppen. Nieuwe doppen? Vergeet niet de schuimpjes aan te brengen. Kapot? Regel nieuwe.

(Schuimpjes zijn los te koop. Alecto bijvoorbeeld, heeft blisterpacks met 4 paar. O.a. te koop of te bestellen bij de betere electronica/stofzuigerzak boer.)

Zelf merk ik duidelijk verschil tussen de doppen 'kaal' (zonder schuimrubber) en met schuimen omhulsel: Met schuimpjes klinkt de bas merkbaar voller (lees: lagere tonen komen beter door) en meer gedefinieerd.

Zolang je geen doppen hebt met uitsteeksels (ok, en ook geen in-ear doppen natuurlijk) zijn de schuimpjes van belang voor duidelijke(re) bas weergave.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Gebruik ze alleen voor de ipod, maar ik merk dat het geluid gewoon erg schel blijft.

En zeker in vergelijking met de dopjes van mn vriendin ( Sony MDR-Ed31LP) die klinken gewoon vol, dus zoals een discman ook klinkt.

Het kan zijn dat ik de dopjes niet goed in mn oor heb zitten. Heb er erg veel problemen mee gehad. Heb nu de medium doorzichtige, als ik ze in heb zie je een stuk van het doorzichtige uitsteken. Ze zitten opzich wel redelijk stevig vast.

De E3 heeft een lange inspeeltijd lees je op verschillende plekken. Een gebrek aan bas wijst snel op een slechte seal, heb je de schuimpjes al geprobeerd, die geven de beste seal van de meegeleverde dopjes.

[ Voor 66% gewijzigd door LightYears op 06-11-2004 15:03 ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06

Waarschijnlijk moet je dan kleinere opzetstukjes/rubbertjes/schuimpjes gebruiken en ze er verder induwen. Mijn EX71 ook in-ear hebben hetzelfde. Als ze er niet goed inzitten is het nix (totaal geen bas, sterker nog, bijna geen geluid).

Overigens ben ik geen echte fan van in-ear dingen... (maar dat is denk ik inmiddels wel duidelijk O-) ).

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 06-11-2004 15:16 . Reden: Oeps was al pagina 5 :P. ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
jvvv schreef op 06 november 2004 @ 08:43:
De gewichten van de dopjes kloppen volgens mij niet in de Startpost. Is 6 en 4g niet wat weinig?!
De specs in de tabel heb ik letterlijk van de sites van de fabrikanten overgenomen, het zou dus moeten kloppen. Zelf keek ik er trouwens ook al raar van op. Ik zal ze eens gaan wegen...
JumpStart schreef op 06 november 2004 @ 13:24:
Wat in de startpost (prima startpost trouwens!) nog vermeld zou mogen worden is het nut van de schuimpjes bij MX400-achtige doppen. Nieuwe doppen? Vergeet niet de schuimpjes aan te brengen. Kapot? Regel nieuwe.

(Schuimpjes zijn los te koop. Alecto bijvoorbeeld, heeft blisterpacks met 4 paar. O.a. te koop of te bestellen bij de betere electronica/stofzuigerzak boer.)

Zelf merk ik duidelijk verschil tussen de doppen 'kaal' (zonder schuimrubber) en met schuimen omhulsel: Met schuimpjes klinkt de bas merkbaar voller (lees: lagere tonen komen beter door) en meer gedefinieerd.

Zolang je geen doppen hebt met uitsteeksels (ok, en ook geen in-ear doppen natuurlijk) zijn de schuimpjes van belang voor duidelijke(re) bas weergave.
In deel twee had ik er wel aandacht aan besteed, maar die heb ik er nu bewust uit gelaten. De informatie over het los kopen van die dingen was namelijk erg vaag. De antwoorden waren allemaal in de trant van "moet je even bij een elektronica zaak vragen" Ik wist dus niet echt wat ik er over kon zeggen.
Maar ik zal er nog eens over nadenken om het echt toch weer in te zetten. Dan wel gecombineerd met het nut van die dingen, want ik had er nooit bij stilgestaan om daar ook wat over te zeggen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

In dit geval weet je iets meer dan alleen "moet je in de electronica zaak voor zijn", want je hebt nu tenminste één merk/bedrijf die die dingen levert, en dat merk is in heel wat winkels in NL leverbaar. Het enige dat je dan mogelijk moet doen is het laten bestellen voor je, bij zo'n winkel...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Na 30 uur inspelen van de sony ex-71 :O , vind ik de bass nog steeds niet super :X , maar de geluidskwaliteit wel :*) , hoe lang moet je eigenlijk nou inspelen voordat het helemaal is ingespeeld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zoals ik ook in de startpost al aangaf: dat weet niemand! Veelal wordt één dag, of net iets meer, ingespeeld en worden de dopjes vervolgens gewoon gebruikt. In die tijd zullen ze net zo goed inspelen alleen merk je het niet. Vergelijk het met een ouder die zijn zoon de baard in de keel hoort krijgen en daar niets van merkt, terwijl een vage kennis de stem niet meer terugkent. Kortom, je zal het niet merken omdat je er meer "opgroeit". Maar op een gegeven moment zijn ze, net als een stem, uitontwikkeld. Wanneer dat precies is kan allen die "vage kennis" bepalen...

@ JumpStart
Vandaar dat het stukje in de verleden tijd staat. Zodra ik tijd heb, zal ik even een extra stukje schrijven. Nogmaals dank.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51

Christiano007

Ich bin der champion

Is er niemand met medium dopjes voor de EX71 ? :'(
ik heb nu voor nood de Large dopjes erop, maar als ik die uit mn oor trek dan ploppen die rubbertjes naar buiten das dus niets.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ten eerste moeten ze nog ingespeeld worden, ik vond ze eerst ook erg tegenvallen en zlefs zo schel dat ik pijn in m'n orgen kreeg, EQ op m'n iPod sucked, want hij gaat heel snel vervormen.
Heb aub nog 2 dagen geduld met je oordeel :)

En hoever je ze in je oor stopt maakt op zich niet uit, als je maar een luchtdichte verbinding krijgt. Bij mij verdwijnen de medium siliconen toch redelijk ver in mijn oor.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voort583/oor.jpg

Ik zou zeggen probeer de small's eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wat een apparte manier van indoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Voor mensen die hun dopjes willen laten inspelen, ik heb nog een leuke burn-in track, in FLAC-formaat, ergens uit het AV-forum overgehouden.
Het is een stukje audio met allerlei ruis en frequentie-sweeps, speciaal voor het inspelen van speakers. Als je die een nachtje laat repeaten zal het wel een eind lukken denk ik.

Het is alleen een grote file (40MB), omdat het lossless is (vanwege hoge frequenties enzo), als iemand hem wil hosten kan ik hem wel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of dit een goede oortelefoonset is , ik wil deze namelijk kopen. Philips 580 voor 19.95,-

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/57_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiano007 schreef op 07 november 2004 @ 18:10:
Wat een apparte manier van indoen?
doodnormaal voor E3's hoor :*)
ze zitten heerlijk zo, merk niet eens dat ik ze in heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen E3's, maar heb zelf E2's, dus wat ik nu ga zeggen klopt misschien niet helemaal.

Of je de dopjes dieper in je oor moet stoppen, kun je snel genoeg achter komen. Ten eerste moet je jezelf even afvragen hoe je ze in je oor stopt. Trek je wel zachtjes aan de bovenkant van je oorschelp zodat je gehoorgang geopend wordt? Dit is heel belangrijk, want hierdoor kun je de dopjes ook daadwerkelijk in je gehoorgang krijgen, zodat ze zowel beter afsluiten als een betere bas weergeven. Bij de E2's was snel genoeg te merken of ze diep genoeg zaten. Je moet ze gewoon doorduwen totdat je niets meer hoort, dan heb je het punt bereikt waar het dopje een deel van je oor raakt en niet meer in staat is al het geluid in je gehoorgang te brengen. Nu is het design van de E3's iets anders dan de E2's (dat stulpje waar de sleeves op gaan is namelijk iets korter bij de E3's), dus misschien gaat dit niet voor jou op.

Het lijkt er inderdaad op alsof ze niet goed in je oor zitten, want de Shures zijn nogal basgevoelig. Sterker nog, in hun marktsegment zijn ze denk ik de meest basgevoelige in-ear phones. Ook zijn ze niet moeilijk aan te sturen, dus moet je Ipod ze zeker aankunnen.

Dan blijven er dus nog maar een aantal mogelijke redenen over:

Ze zitten niet goed in je oor
Je houdt niet van het soort geluid van de E3's (probeer dan de E2's of de EX71's maar, want alleen de UM10 hebben een zwaardere bas, maar die zijn way out of your league denk ik)
Je hebt moeite met het standaard geluid van je Ipod en komt er nu dankzij de Shures achter dat equalisen met je Ipod gewoon belabberd is.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schel geluid.
Maar wat voor kwaliteit was je gewent. Veel goedkopere audio klinkt eigenlijk vrij dof omdat ze niet beter kunnen. Ga je naar betere apparatuur die het laat horen zoals het zou moeten kan het soms schel overkomen (en dof geluid lijkt dan warmer). In werkelijkheid eigenlijk niet het geval maar omdat je referentie geluid (dat wat je gewent was) eigenlijk niet goed was. Je moet dan wennen aan een beter geluid. Gelijksoortig heb ik in het vere verleden meegemaak bij aanschaf van nieuwe zeer goede boxen.
En ieder mens heeft natuurlijk een eigensmaak.

Houd ook rekening met een vrij lange inspeel periode voor de E3. Ik heb met mijn E3's de ervaring dat dit meerdere weken heeft geduurd (tientalle uren).

En natuurlijk is het goed indoen van belang. Hierbij gaat het voornamelijk om het goed afsluiten en niet om zo diep mogelijk. Bij mij gaan ze niet zo diep als de eerder getoonde foto maar de siliconen/rubbere dopjes zelf zijn zeker niet zichtbaar. Het breedste gedeelte van de dopjes moet zeker in je gehoorgang zitten en dan zijn ze eigenlijk ook niet meer zichtbaar. Kan zijn dat je ze nu te groot gekozen hebt waardoor je ze niet vergenoeg krijgt. De doorzichtige zijn veel steviger en ook meer kritisch voor een goede afsluiting.
Omdat ze nu niet ver er in zitten zou je eens de klijne grijze kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Chuckiej schreef op 06 november 2004 @ 23:45:
Na 30 uur inspelen van de sony ex-71 :O , vind ik de bass nog steeds niet super :X , maar de geluidskwaliteit wel :*) , hoe lang moet je eigenlijk nou inspelen voordat het helemaal is ingespeeld? :?
Ik heb ze inmiddels ook :) en ik had direct dus zonder inspelen, een heerlijke bass in vergelijking met de MX400 van Sennheiser, icm. iRiver H340, EQ op neutral. Hoog en midden bleven vooral in het begin wat achter, maar nu, na een klein dagje inspelen trekken die ook steeds meer bij, terwijl de bass lekker vol blijft. Echt heerlijk. En als ik de EQ op Übass zet, knallen m'n oren er bijna af! Ik weet niet wat voor speler je gebruikt en hoe de bass klinkt in vergelijking met je vorige dopjes, maar misschien moet je ff een grotere maat hoesjes proberen, zodat ze beter sealen en de bass beter doorkomt.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met deze oordopjes: http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M9394

denk er namelijk sterk over na om deze bij mijn ipod te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens een vergelijking gelezen van de inear iPod dopjes vs de EX71SL's en de Sony's wonnen het toch wel dik..... kan m zo gauw niet vinden helaas, maar ik zou voor de Sony's gaan.....

Er is nu ook iemand die ze aanbiedt op marktplaats, maar eens kijken wat die ervoor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 07:58:
[...]

Nou jong, dan zal je wel een ongelooflijke mallerd zijn, hoor!

------------------------------------------

Weet iemand wat meer over de equaliser van de XCLEF HD-500? In de 'manual' staat dat de equaliser tot 15dB gaat. Maar is het midden van het balkje dan 0dB. En helemaal boven +7,5, of is dat juist +15dB? Of is het benenden -7,5dB, -15dB of juist weer 0dB?
Haha, niet TE letterlijk opvatten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij geen één winkel.
Ik heb ze voor 45 euro.
PnD schreef op 05 november 2004 @ 00:01:
Beetje simpele vraag, maar bij welke winkel ga ik de sony EX71SL voor 40 euro vinden? Was vandaag bij de mediamarkt maar daar kosten ze 50 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 21:20:
Weet iemand of dit een goede oortelefoonset is , ik wil deze namelijk kopen. Philips 580 voor 19.95,-

[afbeelding]
Zoiets zat ook gratis bij mijn Philips HDD100, maar die kleine rubbertjes die erop zitten die vliegen eraf. Ik heb ze vast gelijmt maar ben ze nu alweer kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op 05 november 2004 @ 22:25:
...

De E888 staan trouwens bij Hermes nog op de site voor E 75,-. Ik ga morgen eens kijken wat de EX71 daar nou kosten. Ze staan op hun site voor E 48,-, maar volgens knuppelhout kosten ze daar E 40. Een bekende van hier biedt ze trouwens ook via marktplaats aan, eens vragen wat hij ervoor moet hebben. Maar dat heb ik waarschijnlijk geen garantie, vind ik toch een nadeel. |:(
Geen garantie is ook nadeel.
Toch blijf ik er bij dat als je het oordoppen doosje en het fluwelen zakje beide gebruikt waarvoor de bedoeld zijn dan kan er niks gebeuren.

Voor die prijs heb je niet alleen goed geluid maar ook goede kwaliteit van het materiaal.
Als ze bij Sony echt veel mensen zouden krijgen die beroep doen op hun garantie dan zouden ze het product wel verbeteren, mssn een pantser bakje maken ofzo. O-)

Ik heb ook ergens anders gelezen dat mensen hun doppies ook ergens anders vandaan hadden, en gewoon naar Sony gestuurd hebben, en toch nieuwe hebben gekregen.

Cheers.
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 15:32:
Ik heb eens een vergelijking gelezen van de inear iPod dopjes vs de EX71SL's en de Sony's wonnen het toch wel dik..... kan m zo gauw niet vinden helaas, maar ik zou voor de Sony's gaan.....

Er is nu ook iemand die ze aanbiedt op marktplaats, maar eens kijken wat die ervoor vraagt.
Stuur maar even email... :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 20:24 . Reden: Verkeerde Quote... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Wat de MDR-E888 vs MDR-EX71 betreft. De 888's geven duidelijk betere geluidskwaliteit (het duurt wel heel lang voordat ze goed ingespeeld zijn). Detail en helderheid zijn veel beter dan bij de EX71. Er is echt veel verschil in bas eigenlijk.

De EX71 isoleert beter, zeker als je van die herriestopper oordopjes in tweeën snijdt na er een gat in gesmolten te hebben (met een breinaald ofzo). Maar de geluidskwaliteit is duidelijk minder dan die van de 888.

De 888's zijn wel redelijk groot, dus ze zullen niet bij iedereen goed passen. Bij mij passen ze perfect gelukkig (met kussentjes erom).

De 'gouden' Aziatische versie van de 888's schijnt beter te zijn dan de chromen VS/EU versie. Je kunt ze via ebay.com kopen bij i-shopping4u voor iets van $40. Daar heb ik die van mij ook vandaan, zeker geen spijt van.

If heb ook de MX-500, die klinken op zich aangenaam, maar zijn niet neutraal, hebben minder hoge tonen en missen wat detail. Maar zeker wel goed voor de lage prijs.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Lamer_Deluxe schreef op 08 november 2004 @ 20:24:......
De EX71 isoleert beter, zeker als je van die herriestopper oordopjes in tweeën snijdt na er een gat in gesmolten te hebben (met een breinaald ofzo). Maar de geluidskwaliteit is duidelijk minder dan die van de 888.
........
Wat bedoel je hier in vredesnaam mee?? :?
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 19:50:
Bij geen één winkel.
Ik heb ze voor 45 euro.

[...]
Inderdaad, ik heb ze nergens goedkoper gevonden dan bij Hermes. Bij BCC in Utrecht waren ze uitverkocht, maar kosten ze normaal E 49,95. Bij Hermes Electronics zijn ze wel op voorraad voor E 48,-.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

NrG_82 schreef op 09 november 2004 @ 00:22:
Wat bedoel je hier in vredesnaam mee?? :?
Heheh, isolatie, als in dat je omgevinggeluiden niet meer zo goed hoort.

Herriestopper oordopjes zijn van die gele schuimrubber-achtige dingen. Als je in een daarvan een gat smelt en hem doormidden snijdt, kun je de twee helften gebruiken i.p.v. de siliconen dopjes die normaal gesproken met de EX71 worden gebruikt.

De isolatie en daarmee de geluidskwaliteit, is dan een stuk beter. Zulke schuimrubber dopjes worden ook gebruikt voor Etymotic en Shure koptelefoontjes.
Die kun je waarschijnlijk ook wel voor de EX71 gebruiken, maar dat is meteen een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup,

Ik ben ook een beetje van plan nieuwe oordopjes te kopen. Ik twijfel nu tussen Shure E2 en Sony EX71. Ik vroeg mij af of er tussen die twee echt een groot verschil is in kwaliteit, of is dit verschil enkel door audiofielen hoorbaar is. 't Is alleszinds al een duidelijk merkbaar verschil in prijs.
Voor het moment heb ik een sony mdr g52(behind the neck) en de standaard ipod dopjes.

Thanx

Weet er iemand bij welke winkels deze verkrijgbaar zijn in België?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog even inhaken op een paar posts eerder, deze schuimpjes in blisterpack dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/AlectoEarcushions.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Lamer_Deluxe schreef op 09 november 2004 @ 02:33:
[...]

Heheh, isolatie, als in dat je omgevinggeluiden niet meer zo goed hoort.

Herriestopper oordopjes zijn van die gele schuimrubber-achtige dingen. Als je in een daarvan een gat smelt en hem doormidden snijdt, kun je de twee helften gebruiken i.p.v. de siliconen dopjes die normaal gesproken met de EX71 worden gebruikt.

De isolatie en daarmee de geluidskwaliteit, is dan een stuk beter. Zulke schuimrubber dopjes worden ook gebruikt voor Etymotic en Shure koptelefoontjes.
Die kun je waarschijnlijk ook wel voor de EX71 gebruiken, maar dat is meteen een stuk duurder.
Dit is dus niet waar. Eeen maat van mij heet Shure E2c's en ik heb zijn gele foampjes gebruikt op mijn EX-71 (met wat duw en trek werk lukt dat) maar de geluidskwaliteit is zeker niet beter. Het geluid wordt heel dof en muffig, en hoge tonen komen niet uit de verf etc. Enige voordeel zal misschien de isolatie zijn, maar dit heeft nix (lees NIX) met geluidskwaliteit te maken.

Daarnaast zijn in mijn ogen de Shures zeer veel beter dan de EX-71, het is denk ik gewoon een kwestie van hoeveel geld je er aan uit wil geven. Toen ik mijn EX-71's kocht dacht ik al dat ik de top te pakken had, nu ik een paar keer naar Ety's en Shure's heb mogen luisteren kan ik wel zeggen dat dit gewoon een andere klasse is. Als je 100 euro uit wil geven aan dopjes, aarzel dan niet en koop gewoon de Shure's, als je 50 euro al teveel vind, koop dan maar de EX-71's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 06:33:
Jup,

Ik ben ook een beetje van plan nieuwe oordopjes te kopen. Ik twijfel nu tussen Shure E2 en Sony EX71. Ik vroeg mij af of er tussen die twee echt een groot verschil is in kwaliteit, of is dit verschil enkel door audiofielen hoorbaar is.
Het probleem is vaak niet dat je het wel of niet hoort of een duurdere dop beter klinkt. Een vriend van mij is beslist geen audiofiel maar hoorde onmiddellijk het grote verschil tussen de Ety's/Westone versus een mx400. Voor hem was het het waard om er meer dan 350 euro tegen aan te gooien om te mogen blijven luisteren naar high-end doppen. Voor anderen is dit het niet waard, maar gelukkig is er dan ook nog een tussenweg mogelijk, door in de prijsklasse van 100-200 euro iets moois te kopen.

Ik krijg van mijn leverancier binnenkort de beschikking over 3 sets doppen in bovengenoemd prijssegment. Ik ga deze vergelijken en de bevindingen zal ik uiteraard hier posten. Het gaat om de volgende merken/types:

Shure E3c
Etymotic ER6
Westone UM1

[ Voor 3% gewijzigd door boekhour op 09-11-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 09 november 2004 @ 10:09:
[...]

Dit is dus niet waar. Eeen maat van mij heet Shure E2c's en ik heb zijn gele foampjes gebruikt op mijn EX-71 (met wat duw en trek werk lukt dat) maar de geluidskwaliteit is zeker niet beter. Het geluid wordt heel dof en muffig, en hoge tonen komen niet uit de verf etc. Enige voordeel zal misschien de isolatie zijn, maar dit heeft nix (lees NIX) met geluidskwaliteit te maken.

Daarnaast zijn in mijn ogen de Shures zeer veel beter dan de EX-71, het is denk ik gewoon een kwestie van hoeveel geld je er aan uit wil geven. Toen ik mijn EX-71's kocht dacht ik al dat ik de top te pakken had, nu ik een paar keer naar Ety's en Shure's heb mogen luisteren kan ik wel zeggen dat dit gewoon een andere klasse is. Als je 100 euro uit wil geven aan dopjes, aarzel dan niet en koop gewoon de Shure's, als je 50 euro al teveel vind, koop dan maar de EX-71's.
hear hear!!

*Shure E3 heeft Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:25:
[...]

hear hear!!

*Shure E3 heeft [afbeelding]
huh? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe mp3 speler en daar werden Cresyn (AXE-599) oordopjes bij geleverd. (zitten overigens voor geen meter)
Nu vroeg ik mij af of de sennheiser mx400 oordopjes een (veel) betere geluidskwaliteit zou geven.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Natuurlijk, standaard dopjes zijn altijd waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

JumpStart schreef op 09 november 2004 @ 09:48:
Nog even inhaken op een paar posts eerder, deze schuimpjes in blisterpack dus:

[afbeelding]
Zag ik bij de Media Markt (Enschede), daar zijn ze dus te halen

* Christiano007 geeft gewoon info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
/me Hoedje wil ook even mening geven :P

Er is nog een andere optie, waarvoor ik heb gekozen... Je kunt natuurlijk voor heel veel geld oordopjes gaan kopen, maar is dat het waard is hier de vraag. Ik betwijfel het. Ik heb gekozen voor een goede koptelefoon (rond de 100 euro voor thuis) en ik heb in ear doppen van Sony gekocht. Die in-ear bevallen mij totaal niet (ik gebruik nu weer normale oordopjes). Maar je kunt wel lekker rustig naar je muziek luisteren. Ik kan me voorstellen dat je in een stille omgeving de geluidskwaliteit van een Shure of andere dure in-ear koptelefoon het wel waard is. Maar op de fiets of in de bus lijkt het me een beetje overkill.

Ik ken niet de kwaliteit van Shure oordopjes etc. Maar ik kan wel zeggen dat de kwaliteit van een goede koptelefoon echt geweldig is. Daarnaast hoef je dan ook niet in te zitten over je doppen van honderden euro's die kapot kunnen gaan, die je kwijt kan raken en ga zo maar door...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Januszjes schreef op 09 november 2004 @ 15:33:
Natuurlijk, standaard dopjes zijn altijd waardeloos.
Toevallig zijn de betreffende Cresyn dopjes zeker niet slechter dan de Sennheiser dopjes. Doe eerst eens wat onderzoek voordat je wat zegt. Cresyn maakt zeer goede hoofdtelefoontjes en de AXE-599 worden in onderlinge reviews in ongeveer 50% van de gevallen boven de Sennheisers gekozen, andersom dus ook. Ik denk dat het dus een kwestie is van de voorkeur van de reviewer (pasvorm & oor, Cresyn's iets meer bass dan de Senns etc.) en niet een kwestie van wel goed of niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocubes.com/images/f_sony_mdrex81sl.jpg

Ik heb nu sinds kort de witte versie van de EX81SL. In combinatie met m`n Ipod een geweldig geluid. Heb hiervoor de EX71SL gehad maar deze waren na een jaar heel intensief gebruik helaas kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ojjorz schreef op 09 november 2004 @ 10:09:
Ah en dus is het niet waar :?

Je moet natuurlijk wel letten op de lengte van de schuimrubber dopjes, als ze te lang zijn dan zullen de gaten erin krom lopen in je oren en daardoor wordt het geluid natuurlijk doffer en onduidelijker.

Het verbeteren van de isolatie heeft wel degelijk veel effect op de kwaliteit van het geluid, dat wordt ook altijd over Etymotic koptelefoontjes gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
heb de Sony MDR-EX71SL ook besteld bij ishopping 4u.
Ben benieuwd naar de kwaliteit, hoop dat ze deze week nog binnenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Ik wil dus ook nieuwe doppen. Momenteel heb ik Sennheiser MX300's, deze zitten om te beginnen voor geen meter, en het geluid is ... naja, beter dan de doppen die ik eerst had, maar vind ik zeker niet top.

Ik zit dus te denken aan de Sony EX71SL, omdat mij deze de beste prijs/prestatieverhouding lijkt te hebben. Echter, ik betaal graag wat meer, als ik ook duidelijk betere doppen heb.

Hoe verhouden de Shure 2C, de Sony E888 en de Etymotic ER6 zich nu precies? Zijn de verschillen zo groot als het geld? Is het echt zo'n verschil?

Daarbij heb ik nog een speerpunt: draagcomfort. Met m'n huidige ben ik dus niet tevreden. Ik wil graag doppen die lekker, en stevig zitten. De E888 bijvoorbeeld, dit is geen plug, en over het comfort hoor ik verschillenden dingen. Hoe verhouden andere bovengenoemde doppen zich?

Iemand die hier uit ervaring over kan spreken?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Ojjorz schreef op 09 november 2004 @ 10:09:Toen ik mijn EX-71's kocht dacht ik al dat ik de top te pakken had, nu ik een paar keer naar Ety's en Shure's heb mogen luisteren kan ik wel zeggen dat dit gewoon een andere klasse is. Als je 100 euro uit wil geven aan dopjes, aarzel dan niet en koop gewoon de Shure's, als je 50 euro al teveel vind, koop dan maar de EX-71's.
Pas maar op, ik begon mijn avontuur bij de EX71 en via de Shure E2 en E3 nu de westone UM2; elke x blijf ik er bij dat ik geen slechte koop heb gedaan.

Elke dag luister ik tussen de 2 en 3 uur naar de dopjes dan mag daar best wat geld aan uitgegeven worden. Thuis staat er ook voor aardig wat geld aan audio apparatuur en dat luister ik bijna minder dan de in-ear's onderweg en op het werk. Ik dwaal af ;) ... maar pas op met die ex71's het begin van een dure hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Lamer_Deluxe schreef op 09 november 2004 @ 19:55:
[...]

Je moet natuurlijk wel letten op de lengte van de schuimrubber dopjes, als ze te lang zijn dan zullen de gaten erin krom lopen in je oren en daardoor wordt het geluid natuurlijk doffer en onduidelijker.

Het verbeteren van de isolatie heeft wel degelijk veel effect op de kwaliteit van het geluid, dat wordt ook altijd over Etymotic koptelefoontjes gezegd.
Dan zeggen de mensen het verkeerd, je HOORT het verschil ik geluidskwaliteit beter, maar dit maakt het verschil niet groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Lamer_Deluxe schreef op 09 november 2004 @ 19:55:
[...]

Ik betwijfel ook of het wel klopt. Ik heb die schuimrubber gevallen namelijk vaak genoeg moeten gebruiken bij bijbaantjes enzo, maar vond ze nooit echt supergoed isoleren. Dat kneden en instoppen komt met die dingen vrij precies, anders zit het voor geen meter. Maar wat wil je ook voor (letterlijk) een paar eurocenten. Ik heb het idee dat wanneer ik mij EX71 doppen inheb en niks afspeel, dit haast beter isoleert dan van die schuimrubber gevalletjes voor op het werk met veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

NrG_82 schreef op 10 november 2004 @ 01:19:
[...]

Ik betwijfel ook of het wel klopt. Ik heb die schuimrubber gevallen namelijk vaak genoeg moeten gebruiken bij bijbaantjes enzo, maar vond ze nooit echt supergoed isoleren. Dat kneden en instoppen komt met die dingen vrij precies, anders zit het voor geen meter. Maar wat wil je ook voor (letterlijk) een paar eurocenten. Ik heb het idee dat wanneer ik mij EX71 doppen inheb en niks afspeel, dit haast beter isoleert dan van die schuimrubber gevalletjes voor op het werk met veel lawaai.
Ik neem niet aan dat je je EX-71 dopjes indoet naar je werk, dus dan moet je het wel met gelijke omstandigheden vergelijken (veel lawaai). Ik kan namelijk wel zeggen dat die foampjes veel beter isoleren, óók op de EX-71, maar dat maakt de geluidskwaliteit niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb nu standaard dopjes van Iriver (behorende bij mp3 discman model IMP-450)
Alleen nu is mijn rechteroor blijkbaar te groot, en valt mijn rechteroordopje steeds uit mijn oor :/ .

zou het helpen om in-ear dopjes te kopen (bijv. de ex-71 van Sony) of heb ik gewoon pech met mijn grote oren. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Van mijn sennheiser MX 400 is net mijn linkeroordopje opgeblazen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Ojjorz schreef op 10 november 2004 @ 07:36:
[...]

Ik neem niet aan dat je je EX-71 dopjes indoet naar je werk, dus dan moet je het wel met gelijke omstandigheden vergelijken (veel lawaai). Ik kan namelijk wel zeggen dat die foampjes veel beter isoleren, óók op de EX-71, maar dat maakt de geluidskwaliteit niet beter.
Nee dat niet, werk heb ik niet (student :) ) maar tijdens bijbaantjes (1,5 jaar terug ofzo) die foampjes wel eens gebruikt. Daarna heb ik zel wel eens gebruikt om in stilte te kunnen studeren, maar vond ze voor geen meter isoleren. Maar ik kan het dus nu niet naast elkaar vergelijken, heb ze een keer weggeflikkerd.
explorer007 schreef op 10 november 2004 @ 14:51:
Ik heb nu standaard dopjes van Iriver (behorende bij mp3 discman model IMP-450)
Alleen nu is mijn rechteroor blijkbaar te groot, en valt mijn rechteroordopje steeds uit mijn oor :/ .

zou het helpen om in-ear dopjes te kopen (bijv. de ex-71 van Sony) of heb ik gewoon pech met mijn grote oren. :?
De EX71 doppen hebben small, medium en large hoesjes voor op de doppen, dus waarschijnlijk moet het altijd wel passen. Bovendien schuif je die dingen in je gehoorgang, waardoor ze sowieso veel beter blijven zitten. Ik heb geen kleine oren en gebruik de medium dopjes, bij mij blijven ze altijd goed zitten. En qua geluid ga je er ook zeker op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Dutch3men schreef op 10 november 2004 @ 15:21:
Van mijn sennheiser MX 400 is net mijn linkeroordopje opgeblazen :(
hoe doe je dat nou weer? 4 uur lang op vol volume laten blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoeveel dB 'passive noise canceling' de EX71SL's hebben?

UE-10 Pro geeft -30 dB volgens de specs.... da's best veel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

dat betekent dat het geluid 10 keer zachter wordt ongeveer. Ik heb geen idee hoe de EX-71 het doen wat dit betreft, ik gok op ongeveer -9dB, 3 keer zo zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 19:00
Ojjorz schreef op 10 november 2004 @ 18:42:
dat betekent dat het geluid 10 keer zachter wordt ongeveer. Ik heb geen idee hoe de EX-71 het doen wat dit betreft, ik gok op ongeveer -9dB, 3 keer zo zacht.
dat klopt toch niet? per 3 db wordt het geluid 2 keer zachter. Dus bij -6db wordt het geluid 2 * 2 = 4 keer zo zacht.

Dus bij 30 bd 2^10 keer zo zacht?

hm... misschien denk ik fout

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
metal14 schreef op 10 november 2004 @ 17:28:
[...]

hoe doe je dat nou weer? 4 uur lang op vol volume laten blazen?
Nee niet vol volume. Stond op 30 of zo op mijn iRiver H320 maar goed heb nog zo'n setje hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

kieltju schreef op 10 november 2004 @ 18:47:
[...]

dat klopt toch niet? per 3 db wordt het geluid 2 keer zachter. Dus bij -6db wordt het geluid 2 * 2 = 4 keer zo zacht.

Volgens mij denk jij goed. Tenminste, als ik mij hetgene wat ik ooit bij natuurkunde kreeg goed kan herinneren, en datgene wat in deel 2 van het oordopjes topic ook al een paar keer langs is gekomen klopt.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

kieltju schreef op 10 november 2004 @ 18:47:
[...]

Inderdaad een dom foutje :) helemaal gelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De headset van mijn telefoon geeft op zich goed geluid, alleen blijven de oortjes voor geen meter zitten. De enige oortjes die mij blijvn zitten zijn van die oortjes met "uitsteeksels" zoals deze twee koptelefoontjes hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/57_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/MDRED21LP.jpg

Die oortjes kan ik echter niet gebruiken omdat ik een 2.5mm aansluiting heb en deze 3.5mm zijn. Nu heb ik een convertor geprobeerd maar dat werkt niet goed. Dus had ik het idee dat als ik zo'n rubberen oorstukje op mijn headset plaats dat de headset dan wel goed blijft zitten. Ik heb het al geprobeerd met andere rubbertjes (zonder uitsteeksels) en die kan ik er inderdaad opzetten zonder problemen. Dus nu wil ik rubberen oorstukje met uitsteeksels hebben.

Mijn vraag is dus, waar koop ik die dingen los? Want om daarvoor nu een complete koptelefoon voor aan te schaffen vind ik ook wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:27
w00t, wat een startpost :) 8)
heb een tijdje hier niet gepost :D
zijn er hier nu mensen met shure e5 of zijn er nog meer mensen met shure e3?
ik ben inmiddels 1 zwarte small sleeve kwijtgeraakt en gebruik nu al paar maanden de witte en die zitten niet lekker :| :/

ik ga volgende week waarschijnlijk shure e5 bestellen voor 360 dollar (of is er nog een goedkoper alternatief?) en wat sleeves als de verkoper mij garandeert dat hij de verkoopprijs faket :) >:) (idealsound) ik ben vrij bang voor GLS die extra geld wil hebben :+

huidige combo is: shure e3/mx500 en ipod

geen $$$ voor versterker :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week staat er weer een splinternieuw setje Shure E3's op marktplaars!

KLIK... 130 euro is niet veel geld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBernie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik ben gisteren mijn medium dopje van mijn ex71 kwijtgeraakt.
Wil er iemand misschien zijn medium ruilen tegen large of small?

[ Voor 11% gewijzigd door McBernie op 14-11-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 05:39
Is er iemand die de Ex71 gebruikt tijdens het hardlopen?
Ik wil nameliijk weten of ze een beetje tegen zweet en regen bestand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalheister schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 22:45:
heb de Sony MDR-EX71SL ook besteld bij ishopping 4u.
Ben benieuwd naar de kwaliteit, hoop dat ze deze week nog binnenkomen :)
ik denk er ook over om ze bij die shop te bestellen.. als je ze binnen hebt kan je me dan vertellen hoe lang het duurde en hoeveel je totaal kwijt was? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo!
na heel veel gelezen te hebben op dit forum, en jullie goeie raad, ben ik ook maar gegaan voor de sony in-ear doppen. moet zeggen ze zitten bijzonder lekker!
nu alleen waar het allemaal om draait: HET GELUID!
ik moet heel eerlijk zeggen het valt me onwijs tegen,
of zeg ik nu echt iets heel stoms |:( ?
moet eerlijk zeggen, ik heb best wel verwende oren, maar voor die dure doppen wilde ik toch niet gaan, toch iets te duur.....
maar wat de apple doppen niet hadden, hebben die sony wel, en dat is heel veel bas (soms erg onnatuurlijk veel.....maar wel lekker :9 )
en nu mijn probleem: wat mijn apple doppen hadden, hebben mijn sony doppen niet, en dan gaat het om een kristalherdere zuivere klank die in het midden en hoog echt subliem klonken, en dat stelt me behoorlijk teleur. met me appledoppen had ik soms gewoon het idee dat ze naast me in me nek aan het hijgen was, of zong ze nou zo mooi? O+
gezien dat diagrammetje, waaruit moet blijken dat die standaard apple oordoppen zo slecht moeten zijn, begin ik nu ernstig te twijfelen..... mijn oren bedriegen mij eigenlijk nooit moet ik zeggen (ben overigens ook beroepsmuziekant)
kan iemand mij uitleggen wat die apple doppen zo helder maken, en waarom dat zo ontbreekt bij die sony doppen, die nogmaals fantastisch zitten!
hoop niet dat ik al te beledigend ben, want hoor hier zoveel positieve dingen over de sony doppen?! zijn er nog mensen die zweren bij die apple gevallen?
ik deel in ieder geval de mening dat de bassen in die appledoppen ronduit slecht is...
en kan iemand mij vertellen of er uit die apple in-ear doppen wel helderder geluid te krijgen is, met meer bas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog een kleine toevoeging waar ik erg over twijfel.
bij de bcc hadden ze de ex71 niet meer vooradig, maar ze hadden nog 2 ex70 modellen liggen, en die waren het zelfde. zo te zien aan de specs (uit mijn hoofd) kon ik geen verschil merken, maar lees wel elders op dit forum van iemand dat de bassen te bombastisch zijn, en midden en hoog minder. mensen hier ervaringen mee, of is het ook een feit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:32
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:14:
De headset van mijn telefoon geeft op zich goed geluid, alleen blijven de oortjes voor geen meter zitten. De enige oortjes die mij blijvn zitten zijn van die oortjes met "uitsteeksels" zoals deze twee koptelefoontjes hebben:
[afbeelding]

[afbeelding]

Die oortjes kan ik echter niet gebruiken omdat ik een 2.5mm aansluiting heb en deze 3.5mm zijn. Nu heb ik een convertor geprobeerd maar dat werkt niet goed. Dus had ik het idee dat als ik zo'n rubberen oorstukje op mijn headset plaats dat de headset dan wel goed blijft zitten. Ik heb het al geprobeerd met andere rubbertjes (zonder uitsteeksels) en die kan ik er inderdaad opzetten zonder problemen. Dus nu wil ik rubberen oorstukje met uitsteeksels hebben.

Mijn vraag is dus, waar koop ik die dingen los? Want om daarvoor nu een complete koptelefoon voor aan te schaffen vind ik ook wat overdreven.
Ik heb de bovenste, ben er zeer tevreden mee trouwens (hoewel ik binnenkort wel voor complete in-ear ga). Te koop bij Modern Electronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:38:
en nu mijn probleem: wat mijn apple doppen hadden, hebben mijn sony doppen niet, en dan gaat het om een kristalherdere zuivere klank die in het midden en hoog echt subliem klonken, en dat stelt me behoorlijk teleur. met me appledoppen had ik soms gewoon het idee dat ze naast me in me nek aan het hijgen was, of zong ze nou zo mooi? O+
Met apple oordoppen heb ik geen ervaring, maar wat ik wel weet is dat in het begin het geluid heel anders klonk. Ik had eerst van die Sonys met uitsteeksel (em28 nogwat ofzo?). Toen ik de 71sl erin plugde moest ik best wennen. Het geluid was wat te "opdringerig" voor mijn gevoel. Maar alles wat ik hoefde te doen was met de equalizer spelen. Andere oordoppen vereisen andere configuraties. Ik heb inderdaad wat bas eruit gehaald onder andere. Maar nu ik eenmaal de goede config voor mijn speler/doppen combinatie heb gevonden is het geluid subliem :9 Ook met hoge tonen heb ik geen probleem en dat zijn wel tonen waar ik op let en die ik graag hoor. Zorg natuurlijk wel dat (als je lossy mp3 speelt) je een goede rip hebt. Want een slechte rip klinkt zelfs door de beste oordoppen belabberd (soms nog belabberder dan goedkope oordoppen). Nogmaals, ervaring met Apple heb ik niet (ik dacht dat apple er sennheiser bij leverde, maar dat zal ik dan wel verkeerd gelezen hebben) maar naar mijn mening is er niks mis met de Sonys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pinojo123 schreef op zondag 14 november 2004 @ 07:25:
Is er iemand die de Ex71 gebruikt tijdens het hardlopen?
Ik wil nameliijk weten of ze een beetje tegen zweet en regen bestand zijn.
voor zover ik je kan zeggen goed (genoeg). doordat de dop meer in je oor zit heeft vocht weinig kans erin te komen. sowieso niet aan de kant waar het geluid uitkomt. de andere kant heeft er ook weinig last van aangezien het water meestal langs de doppen glijdt en niet over. Ook zijn de gaatjes voor de luchtinname vrij klein zodat er bijna geen water in kan komen. Ik sta regelmatig in de gietende regen op de bus te wachten en heb nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:54:
en nog een kleine toevoeging waar ik erg over twijfel.
bij de bcc hadden ze de ex71 niet meer vooradig, maar ze hadden nog 2 ex70 modellen liggen, en die waren het zelfde. zo te zien aan de specs (uit mijn hoofd) kon ik geen verschil merken, maar lees wel elders op dit forum van iemand dat de bassen te bombastisch zijn, en midden en hoog minder. mensen hier ervaringen mee, of is het ook een feit?
De EX-70's zijn lang niet zo goed als de EX-71's. De bass daarvan is verschrikkelijk opdringerig, en heel muddy. Niet voor niets zijn er kort na de introductie al opvolgers uitgebracht, ze waren gewoon een mislukking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kogel is door de kerk.... heb mijn ex70tigs teruggebracht, en ben die apple in-ear doppen maar gaan halen, op de gok.....
baal van mezelf dat ik zo ben gaan twijfelen over die apple doppen, wat een geluid!!!!!
echt direct bij de eerste tonen, klink allemaal veel openen gedetaileerder, en eindelijk er zit bas in!!!!! mooie diepe ronde bas, die niet me oren uitblazen, midden tonen die ontzetten zuiver en helder klinken, en het hoge word fijntjes weergegeven, zonder schel te worden, zo moeten doppen klinken :9~
de rede waarom ik de ex71 verder niet gekocht heb is dat de specificaties excact maar dan ook excact hetzelfde zijn, alleen de doppies zelf zien er iets anders uit, maar het binnenwerk en doppen zijn verder gelijk.
tis apart, maar op internet vind je vele reviews over de apple doppen, de ene zweert erbij, en vind he hemels, de anders vind het waardeloos, en veel gehoorde klacht: ze blijven niet in me oren.... heb ik gelukkig geen last van, ze zuigen zich behoorlijk vast!
ze zitten naar mijn idee ook wel wat prettiger dan de sony's, dan heb je echt een soort prop in je oor, deze zitten wat meer als plugje in je oor.
kortom, deze doppen zijn het voor mij helemaal, vanwaar alle negatieve reacties komen begrijp ik echt niet, maar ben er onwijs blij mee!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat verklaart waarschijnlijk je reactie. Zoals Ojjorz al aangaf, zit er een enorm verschil tussen de EX70 en de EX71. De EX71 voldoen, volgens mij, niet aan de beschrijving die je eerder in dit topic gaf. De middentonen mogen dan wat achterblijven, maar het klinkt al met al erg goed. (NB Ik heb nog geen duurdere/betere dopjes in mijn oren gehad.)
Daarnaast hebben ze ook nog niet in kunnen spelen. Dat scheelt ook enorm veel.
de rede waarom ik de ex71 verder niet gekocht heb is dat de specificaties excact maar dan ook excact hetzelfde zijn, alleen de doppies zelf zien er iets anders uit, maar het binnenwerk en doppen zijn verder gelijk.
Ik zou maar niet te hard roepen dat het binnenwerk exact gelijk is. Er zijn zoveel factoren die meespelen, maar die niet op een site vermeld zijn. (Die van de Apple In-Ear kon ik trouwens niet eens vinden.) Zoals ik in de opening ook al aangegeven heb moet je bijv. verder kijken dan enkel het frequentiebereik, an dat geldt voor alle onderdelen/getallen...
kortom, deze doppen zijn het voor mij helemaal, vanwaar alle negatieve reacties komen begrijp ik echt niet, maar ben er onwijs blij mee!!!!!!
En daar gaat het om. Een miskoop was het dus niet...

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-11-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vraagje over die Shure E2's: Kan iemand wat vertellen over de kabel? Ik zie op foto's een raar ding aan de kabel waar de draden bij elkaar komen. wat is het precies, en heb je daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 11-09 09:06
h4ns schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:37:
Vraagje over die Shure E2's: Kan iemand wat vertellen over de kabel? Ik zie op foto's een raar ding aan de kabel waar de draden bij elkaar komen. wat is het precies, en heb je daar geen last van?
Raar ding is gewoon een 'verdeelblokje voor de twee dopjes dus gewoon links en rechts scheiden. Nee, heb je geen last van, het zit namelijk op je rug (als je ze vanachter laat lopen.

Mijn E2 moet ik nu opsturen, de plug doet wat raar. Garantie dekt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

h4ns schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:37:
Of het is de steltube, als je je E2's goed in heb gedaan kan je met de steltube de draadjes vlak langs je hoofd doen zodat ze nergens in de weg kunnen zitten. Deze afstel mogelijkheid zitten bij meer koptelefoons die over je oor en dan achterlangs worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb na veel wikken en wegen de sharp md33 bij audiocubes besteld. Eerst probeerde ik het bij bluetin duitsland, maar daar kan je niet met cc of paypal betalen (wat ik dus wel wilde). Bij bluetin UK versturen ze niet naar het buitenland als je met cc betaald. Audiocubes deed niet moeilijk met paypal (zij accepteren ook geen buitenlandse cc's, omdat ze die niet kunnen controleren). Ik betaalde 39 dollar + 14 dollar verzendkosten (ongeveer 42 euro). Ik heb donderdag besteld en binnen een week op dinsdag de boel ontvangen. Supersnel lijkt me vanuit japan.

Eerste indruk md33: Het kartonnen doosje ziet er een beetje gadgetachtig uit. Met veel zilver en japanse tekens. In het doosje zitten de dopjes, drie soorten opzetrubbers en een verlengkabeltje. Zoals eerder opgemerkt heeft sharp een bijzonder plug systeem met meer contactpunten op de plug, zodat je het verlengkabeltje bij normaal gebruik wel moet gebruiken (zo niet, dan krijg je alleen links ontvangst).
Ik heb ze even snel geprobeerd en ben nu al enthousiast, maar het is nog te vroeg voor een review. Binnenkort meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
vandaag mijn Sony MDR-EX71SL ontvangen, wat een geluid komt eruit zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalheister schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:02:
vandaag mijn Sony MDR-EX71SL ontvangen, wat een geluid komt eruit zeg :9
jij had hem toch besteld bij die shop uit japan? hoe lang duurde het en hoeveel was je totaal kwijt (€)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:05:
[...]

jij had hem toch besteld bij die shop uit japan? hoe lang duurde het en hoeveel was je totaal kwijt (€)?
40 euro, gratis verzenden en binnen 2 weken binnen (13 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalheister schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:49:
[...]
40 euro, gratis verzenden en binnen 2 weken binnen (13 dagen)
um.. oki :) dan ga ik die ook even bestellen! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Heb net bij de BCC de Sony MDR-EX71SL gekocht, dus ik ben ook aan mijn in-ear reis begonnen :) Ben ze nu aan het inspelen. € 100 uitgeven voor de E2's vond ik nu wat veel, eerst maar eens een goeie mp3 speler :) ik zit nu nog met MD, niet slecht, maar duurt 1:1 om er iets op te zetten.

Ik zit nu naar wat nummers te luisteren en wat me opvalt is dat ze erg schel klinken. Precies bij 6Khz zit een piek, daarboven zakt het weer af naar normaal niveau. Is dit normaal, en gaat dit na het inspelen weg?

[ Voor 29% gewijzigd door Chilly_Willy op 17-11-2004 14:04 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 van de opzetstukjes van mij E3's zat net heel diep in mij oor en was losgegaan van de behuizing :X

ik probeer hem eruit te frutselen met m'n vinger, gaat ie nog veel dieper :X

toen met een chirurgische tang heel veel lopen kutten en toen kwam ie er gelukkig uit _/-\o_
stond op het punt om naar de huisarts te fietsen want er is niemand thuis :D

heeft iemand hier een setje medium siliconen over? want die van mij zijn dus lam en de doorgang te groot geworden.

Ik heb voor de rest alle opzet stukjes over dus die kan ik ruilen.
Ik heb dus over:
- zachte grijze: small, medium en large
- siliconen: small en large

allemaal nooit gebruikt. wie wil er aub zijn setje medium siliconen met mij ruilen voor 1 van de setjes die ik over heb??

mijn dank zal zeer groot zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Pincet ;)

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een pincet is het niet gelukt, ik heb een chirurgische tang gebruikt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Scary stuff })

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

wegens onderschrift (westone um2)
http://www.marktplaats.nl...&u=hoofdtelefoons&ID=4756

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:31:
Heb net bij de BCC de Sony MDR-EX71SL gekocht, dus ik ben ook aan mijn in-ear reis begonnen :) Ben ze nu aan het inspelen. € 100 uitgeven voor de E2's vond ik nu wat veel, eerst maar eens een goeie mp3 speler :) ik zit nu nog met MD, niet slecht, maar duurt 1:1 om er iets op te zetten.
Ik zie hier nu al een paar keer staan dat het 100EURO is voor de Shure E2c. Is het niet 100Dollar. Dat is toch ongeveer gelijk aan 80EURO?? Als ik ze bestel bij idealsound via ebay staat er 77,67EURO. Ze verzenden gratis en als gift. Dus taxen moet je ook niet meer betalen, toch? Klopt dit? Of zie ik iets over het hoofd?

• Chilly_Willy
Ik had het ook over de nederlandse prijzen :) Als het goed is hoef je bij een gift niets te betalen.

Ik ga wel een keer voor wat E3's en sla de E2 over :P

Coïtus ergo sum

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

• Chilly_Willy
Hoe zijn de UM2's vergeleken met de E3?

Coïtus ergo sum

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

de UM2's hebben een stuk beter response in de aller laagste gebieden. Ze klinken rustiger en met die comply canal tips zitten ze mij als gegoten.
De UM2's zijn ook wat amkkelijker aan te sturen en hoeven daarom niet zo hard om toch een vol geluid te geven; niet de E3's hard hoeven hoor. De E3's zijn erg fijne dopjes maar na het horen van zowel de E5 als de UM2 een tijd geleden bekroop me toch altijd dat gevoel dat ik wat miste, en ja vooral wat diepe aanslagen door de basdrum. Heb zeer lang getwijfelt of ik tot aankoop zou overgaan en uiteindelijk toch maar gedaan. Spijt heb ik niet, wel een zeer lege protomonee :)

• Chilly_Willy
Waar heb je ze vandaan? En had jij nou ook een iRiver HP-120 gehad? Waarom ben je voor de M3 gegaan?

Ik wil namelijk een hp-120 of een M3L halen.

[ Voor 75% gewijzigd door Chilly_Willy op 18-11-2004 13:03 ]

Coïtus ergo sum

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Boehoee,

Vanmorgen zet ik mijn muziekje aan om naar school te gaan, zegt het linker dopje van mijn ex71 opeens niks meer :(.

Ik denk een draadbreuk, want het rechterdopje doet het nog wel goed. Ik las van iemand dat je er een nieuwe draad aan kan zetten?

Zal mijn enige optie zijn aangezien ik ze in Spanje heb gekocht en dus niet echt een bon ervan heb. (vorig jaar kerst)

Andere suggesties zijn ook welkom.. en misschien een manier om te testen wat het probleem eventueel ook nog kan zijn..? grmbl :'(

www.maartenlangelo.nl

• Maarten L
Ps... voor mensen die 900 dollar nog ergens in een kluis hebben liggen.......

http://www.headphone.com/...D=26&productID=0020380001

:) :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten L op 18-11-2004 19:31 ]

www.maartenlangelo.nl

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

Maarten L schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:58:
Ps... voor mensen die 900 dollar nog ergens in een kluis hebben liggen.......

http://www.headphone.com/...D=26&productID=0020380001

:) :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
ok. Misschien is er hier een absolute audiofiel die mij kan vertellen of een setje oordoppen uberhaupt 900 dollar waard kan zijn, want ik ben er niet helemaal zeker van.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Staat ook onderin de sp.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

digitalmind schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:27:
[...]

Ik heb de bovenste, ben er zeer tevreden mee trouwens (hoewel ik binnenkort wel voor complete in-ear ga). Te koop bij Modern Electronics.
Ja, dat ze goed zijn geloof ik best. Maar ik vind het zo zonde om een compleet setje oortjes te kpen als het me alleen om de rubbertjes gaat.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

YellowCube schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:30:
[...]

ok. Misschien is er hier een absolute audiofiel die mij kan vertellen of een setje oordoppen uberhaupt 900 dollar waard kan zijn, want ik ben er niet helemaal zeker van.
Ik weet dat je pas EX-71 dopjes hebt gekocht (huiskamer red.) en dus wel een beetje bezig bent met oordopjes. Nou heb ik een half jaar geleden ook deze Sony dopjes gekocht en heb inmiddels al vele betere gehoord (Etymotics (300 euro) Shures (120 euro) en Westones (450 euro). Allemaal zijn ze beter dan dat ik me ooit had kunnen voorstellen nadat ik zelf al weg was van mijn EX-71's. Als je het zo bekijkt, het rechtvaardigd die 900 euro...

Echter, ik kon het verschil tussen de Ety's en Westones wel horen, maar kon niet duidelijk een winnaar aanwijzen. Ik denk dat voor mijn oren de grens bij dat soort dopjes wel bereikt is. Het zal voor mij op dat niveau meer een kwestie van smaak dan van kwaliteit worden. En zijn oordopjes van 900 euro dan fijner dan van 300, ik heb mijn twijfels.

Het is dus gewoon de vraag wat voor eisen je stelt, hoeveel geld je hebt en waar je dat aan besteed :D (zoals met alles eigenlijk...)

• Maarten L
Eigenlijk zijn die doppies ook niet voor "normale" mensen :) Something like een Mizz Spears die ze een keer of wat gebruikt en ze dan per ongeluk kapot trapt ;) :)

"oepz hehe" |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten L op 18-11-2004 23:25 ]

www.maartenlangelo.nl

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Heb nav de vele positieve berichten in deze thread ook de MDR-EX71SL besteld bij Audiocubes in JP.

Over beiden kan ik alleen maar erg tevreden zijn!

Audiocubes: snelle verzending (3 dagen) , netjes als gift verzonden (zelf inclusief nepfaktuur voor $10 >:)

dopjes: Ik had zowieso nog nooit naar een setje in-ear dopjes geluisterd: helemaal top. wel even wennen aan het feit dat je alles van jezelf hoort door de volledige afsluiting, maar tijdens muziek luisteren heb ik daar helemaal geen last van. Vooral het draaggemak valt mij direkt op: geen enkele last na een paar uur luisteren, normaal heb ik dan al behoorlijke pijn aan mijn oorschelpen. Door het ontbreken van omgevingsgeluid zit je meer 'in' de muziek dan met andere dopjes en de geluidskwaliteit van de sony's is een stuk beter dan de standaard ipod dopjes. Wat mij opvalt t.o.v. de standaard ipod (mini) dopjes: Alle instrumenten worden beter 'los' weergegeven, de bas is veel beter (zowel door de afsluiting als ook betere weergave van het laag).

Goeie koop gedaan! Met dank aan de topicstarter en de vele nuttige reacties!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.