[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

DaWaN schreef op 02 november 2004 @ 22:25:
[...]

Er staat brakke KOELING maar dat valt alles mee IMO, die koeling was iig beter dan boxed (So-A waterkoel blokje op A64) En jij hebt een claw die op veel punten met zn 1024kb L2 sneller is dan menig NewCastle :)
Hahaha, iets te snel gelezen denk ik. 8)7
Whatever, 2.7 gig is nice. ;)
Ghost, is die bovenste 2850MHz op luchtkoeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DaWaN schreef op 03 november 2004 @ 14:42:
[...]

MDT wil op CL3 veel harder als op CL2,5, bij mij hebben die repen ook geen zin op 250 CL2,5 maar met CL3 racen ze door tot 265 >:)
Dat ga ik dus allemaal nog proberen. Ik had even een halfuurtje over, dus ik kon niet uitgebreid gaan zitten tweaken. Ik was allang blij dat mijn systeem weer een beetje op orde was en ik weer verder kon met proggen voor school :)

Welke setting in het bios zorgt btw voor die 1T/2T timing die ik overal zie?

Ik ben echt helemaal uit het overklokken. Mijn vorige pc was een P3, kun je nagaan :P Ik heb het wel nog een hele tijd bijgehouden, maar er zijn nu zoveel meer opties dan toen. Af en toe zie ik door de opties het bios niet meer, zeg maar.

[ Voor 28% gewijzigd door Muse op 03-11-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

@Z3us
Die 2.85Ghz is al met de Prometia. Die pica van 3Ghz heb ik er later onder ge-edit.

Met boxed air deed hij al 2.7Ghz met 1.612V, ben er niet hoger mee gegaan omdat ik Prom wilde installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Even een klein vraagje waarop ik het antwoord maar nergens kan vinden (ja, ik weet het, ik kan geen niet "searchen", geloof me, ik vind het zelf ook niet leuk):
Hebben alle nForce 3 250 bordjes nou een pci/agp-lock of verschilt dit per bord?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Naluh! schreef op 06 november 2004 @ 15:54:
Even een klein vraagje waarop ik het antwoord maar nergens kan vinden (ja, ik weet het, ik kan geen niet "searchen", geloof me, ik vind het zelf ook niet leuk):
Hebben alle nForce 3 250 bordjes nou een pci/agp-lock of verschilt dit per bord?
Tot nu toe alle Nforce 3 mobo's hebben PCI/AGP lock..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Naluh! schreef op 06 november 2004 @ 15:54:
Bij mijn weten (net als hierboven wordt gezegd) hebben alle nforce3 250 mobo's een pci/agp lock. bij de nforce3 150 was het nog wel eens zo dat het alleen een agp OF pci lock was dacht ik.

Verder als tip lijkt het me dat als je een model in gedachten hebt, je zeker informatie kan vinden bij reviews/testen of zelfs de mobo manufacterer website of er pci/agp lock beschikbaar is.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mr._Anderson schreef op 06 november 2004 @ 17:38:
[...]

Bij mijn weten (net als hierboven wordt gezegd) hebben alle nforce3 250 mobo's een pci/agp lock. bij de nforce3 150 was het nog wel eens zo dat het alleen een agp OF pci lock was dacht ik.

Verder als tip lijkt het me dat als je een model in gedachten hebt, je zeker informatie kan vinden bij reviews/testen of zelfs de mobo manufacterer website of er pci/agp lock beschikbaar is.
Thanx :) . Ik dacht het al wel, maar ik wou het zeker weten.

De site van de mobo bouwer was natuurlijk het eerste waar ik gekeken heb, van de reviews werd ik ook weinig wijzer.

Maar goed, het gaat nou wel heel erg kriebelen om te upgraden, al kan mijn systeem nog makkelijk mee. Ik denk toch dat er begin 2005 een mooie 3000+ met s939 mobo in mijn kast komt te liggen :) .

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Beste medetweakers,

Het kan misschien aan mij liggen en n00b overkomen ;) , maar overklokken met de HT ratio 3 lukt bij mij voor geen meter. Eerst m'n specs:

ASUS K8N-E Deluxe 1005 bios
Athlon 64 3000+ Newcastle socket 754
2x512mb Corsair 3200 XMS XLPT
6800 LE vid. kaart
Raptor 74gb etc

Nu het probleem. Mij is verteld dat de processor makkelijk 2300-2400 mhz zou moeten kunnen lopen. En ook het geheugen zou de 500 mhz misschien wel moeten kunnen halen. Echter. Hoe krijg ik dat voor elkaar op een bord waarbij ik in het bios: de frequence, de FDD/Multiplier en de HT Ratio in kan stellen. Met 4x HT kom ik hooguit op 9,5*230. Zou iemand me kunnen uitleggen wat voor instellingen ik moet nemen bij een HT van 3. Want volgens mijn logica zou je Frequence dan toch minimaal op 266 moeten toch?

Bedankt voor alle hulp _/-\o_ Ik houd de reacties in de gaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
objectief2 schreef op 07 november 2004 @ 11:19:
Beste medetweakers,

Het kan misschien aan mij liggen en n00b overkomen ;) , maar overklokken met de HT ratio 3 lukt bij mij voor geen meter. Eerst m'n specs:

ASUS K8N-E Deluxe 1005 bios
Athlon 64 3000+ Newcastle socket 754
2x512mb Corsair 3200 XMS XLPT
6800 LE vid. kaart
Raptor 74gb etc

Nu het probleem. Mij is verteld dat de processor makkelijk 2300-2400 mhz zou moeten kunnen lopen. En ook het geheugen zou de 500 mhz misschien wel moeten kunnen halen. Echter. Hoe krijg ik dat voor elkaar op een bord waarbij ik in het bios: de frequence, de FDD/Multiplier en de HT Ratio in kan stellen. Met 4x HT kom ik hooguit op 9,5*230. Zou iemand me kunnen uitleggen wat voor instellingen ik moet nemen bij een HT van 3. Want volgens mijn logica zou je Frequence dan toch minimaal op 266 moeten toch?

Bedankt voor alle hulp _/-\o_ Ik houd de reacties in de gaten....
ps...oja elke keer maar proberen helpt ook niet zoveel want dat resulteert in piepjes met als gevolg dat ik weer eens de jumpers kan gaan verzetten om het CMOS te clearen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:55

DaWaN

'r you wicked ??

Gewoon altijd HTT van 3x pakken, en timings van het mem iets hoger zetten anders halen ze de 500 nooit, zet je de timings losser dan moeten ze denk zeker zo'n 550 halen als je een beetje geluk hebt :) Als je gaat oc'en is 2x512mb niet slim, dan kun je beter 1 reep eruit halen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op de HCC wou ik mezelf trakteren op een nieuwe cpu s939 3500+ winny en een msi k8n neo 2 .
Is er al iemand hier die dit setje heeft met PC en heeft draaien want ik hoor dat er beste issues waren met lage temps.

Nu is mijn vraag is dit probleem er alleen met de MSI is of dat het een probleem is die in de nieuwe 0.09 core zit (niet op te lossen dus .... :( ).
De Asus A8V Rev.2.0 is dan misschien ook een optie.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 08-11-2004 11:30 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 21:47
SmokeyTheBandit schreef op 08 november 2004 @ 11:28:
Op de HCC wou ik mezelf trakteren op een nieuwe cpu s939 3500+ winny en een msi k8n neo 2 .
Is er al iemand hier die dit setje heeft met PC en heeft draaien want ik hoor dat er beste issues waren met lage temps.

Nu is mijn vraag is dit probleem er alleen met de MSI is of dat het een probleem is die in de nieuwe 0.09 core zit (niet op te lossen dus .... :( ).
Schijnt inderdaad dat de MSI rare waardes aangeeft met negatieve temperaturen, maja dat verandert niets aan de performance, right? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 08 november 2004 @ 11:34:
[...]

Schijnt inderdaad dat de MSI rare waardes aangeeft met negatieve temperaturen, maja dat verandert niets aan de performance, right? :)
ehmm voor zover ik gelezen hebt boot hij niet eens dus aan waardes komt ie niet eens toe :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127472

Dawan,

misschein een beetje off-topic maar ik zie je melden:
"NewCastle en 3dmark is janken"

Ik heb ook een 3500+, newcastle dus. En beroerde 3dmark03 scores. Kan je in het kort uitleggen wat de problemen met newcastle zijn? Via email of hier, maakt me niet zoveel uit. Maar ik zou graag willen weten wat de flaws in mijn systeem zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Anoniem: 127472 schreef op 08 november 2004 @ 13:47:
Dawan,

Ik heb ook een 3500+, newcastle dus. En beroerde 3dmark03 scores. Kan je in het kort uitleggen wat de problemen met newcastle zijn? Via email of hier, maakt me niet zoveel uit. Maar ik zou graag willen weten wat de flaws in mijn systeem zijn!
Als je bedoelt dat i minder snel is als een clawhammer ja natuurlijk. Maar in 3DMark 2003 viel dat bij mij erg mee. Ik heb daar toch de 14k2 gehaald met een Newcastle op 2.6 ghz niet echt laag te noemen ( en dat alles lucht gekoelt )

Vooral in 2001 zul je het verschil tussen 1 mb cache en 512 kb merken. Kweet niet wat voor een scores je haald maar denk niet dat het zo zeer aan de cpu ligt verschul zal iets van 500 tot 1000 punten 2001 zijn met cpu @ gelijke rating.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Heeft iemand hier al de IHS van zijn Athlon 64 afgesloopt? Ik heb begrepen dat je dan een tempdaling van 4-10 graden kan verwachten.... dus zou je verder kunnen komen met je OC.... right?
Ik wil het best proberen maar ben bang dat ik mijn killer cpu ermee sloop en dat zou toch zonde zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 53576 schreef op 08 november 2004 @ 14:46:
Heeft iemand hier al de IHS van zijn Athlon 64 afgesloopt? Ik heb begrepen dat je dan een tempdaling van 4-10 graden kan verwachten.... dus zou je verder kunnen komen met je OC.... right?
Ik wil het best proberen maar ben bang dat ik mijn killer cpu ermee sloop en dat zou toch zonde zijn ;(
The Doctor heeft dat gedaan pas :) Zou vanmiddag wel langskomen, maar het grote probleem is natuurlijk de garantie he ;) VYW is ie dan :D
Anoniem: 127472 schreef op 08 november 2004 @ 13:47:
Dawan,

In 3dmark03 maakt het verschil niet zoveel uit, ik mikte vooral op 01 ivm een ClawHammer, nog steeds een NewCastle niet verkeerd, maar met een claw als vergelijk is een NC in 01 al snel zo'n 1 á 2k langzamer.

[ Voor 39% gewijzigd door DaWaN op 08-11-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Het eraf halen is goed te doen alleen het contact goed krijgen is wat lastig (met me prom in ieder geval).
De kans dat je m molt is natuurlijk altijd aanwezig mijn proc had er ook niet zoveel zin meer in nadat de spreader eraf was maar heb nogsteeds geen idee waar dat nou precies door kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Hehe, ik heb ook al een die heatspreader lopen rukken maar die zit zo vast dat ik bang was mijn cpu te slopen. 10 graden daling zou erg veel zijn maar een graadje of 4 scheelt altijd weer een paar(mega)herzen

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

The Doctor schreef op 08 november 2004 @ 15:58:
[...]

Het eraf halen is goed te doen alleen het contact goed krijgen is wat lastig (met me prom in ieder geval).
De kans dat je m molt is natuurlijk altijd aanwezig mijn proc had er ook niet zoveel zin meer in nadat de spreader eraf was maar heb nogsteeds geen idee waar dat nou precies door kwam.
Dat ie dood ging kon ook best komen doordat je heater affikte imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Puresmoker schreef op 08 november 2004 @ 15:59:
[...]
Hehe, ik heb ook al een die heatspreader lopen rukken maar die zit zo vast dat ik bang was mijn cpu te slopen. 10 graden daling zou erg veel zijn maar een graadje of 4 scheelt altijd weer een paar(mega)herzen
Eraan rukken heeft weinig zin ;).
Je moet met een scherp mesje tussen de spreader en de cpu snijden.

Hier nog een topic waar redlijk wat info in staat:
http://xtremesystems.org/...ghlight=removing+spreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128397

Hello, ik zit met een nieuw systeem maar heb problemen met het overklokken. AMD64 3500+, ASUS A8V Deluxe Rev1, CORSAIR TWINX-1024 PC4000

Ik wil m'n geheugen tenvolle gebruiken en dus m'n FSB naar 250MHz brengen en 2:1 gebruiken om geheugen op 250MHz te krijgen. Multiplier op 10 en HT op 4x om niet boven de 1000 te komen. Vdimm op 2,8V. timings 3-3-3-8 (al vanalles geprobeerd) en Vcore al tot 1,650V en blijft ook dan nog onder de 55° met boxed cooler. PCI/AGP lock op 66/33. 2T command al enabled en disabled geprobeerd...

Probleem: bij benchmarking sluit hij soms plots de bench gewoon af en kom ik terug in m'n desktop of anders start hij gewoon terug volledig op. Idle blijft hij gewoon draaien maar laat het zelfs dan soms afweten en start gewoon terug op.

Heb de laatste nieuwe BIOS geflasht 1008.002 final... geen verbetering.

Heeft dit te maken het feit dat het een revisie 1 board is want ik heb al gelezen dat hier de PCI/AGP lock niet goed zou werken. Maar weet niet of dat ook nog zo is met de nieuwere BIOS.

Iemand raad? bedankt ! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 128397 op 09-11-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 128397 schreef op 09 november 2004 @ 12:52:
...
CORSAIR TWINX-1024 PC4000
...
Vdimm op 2,8V. timings 3-3-3-8 (al vanalles geprobeerd)
...
PC 4000 heeft toch 3-4-4-8 timings? En Vdimm kan je evt wel iets hoger proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128397

TWINX-1024 zijn getest op 3-4-4-8 maar na een beetje tweaking krijg je ze zelfs stabiel op 2,5-3-3-6. Op 200Mhz FSB zelfs 2-3-3-5.

Maar als ik de timings gewoon op standaard 3-4-4-8 zet heb ik het zelfde probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 128397 op 09-11-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

SmokeyTheBandit schreef op 08 november 2004 @ 11:28:

die asus lijkt het nog wel goed te doen.
en een msi halen is vragen om problemen :D

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jack schreef op 09 november 2004 @ 19:26:
[...]

Wat is dat nou weer voor bullshit? Die planken lopen het hardst van allemaal man! LEZEN EN ONDERZOEKEN voor je iets nutteloos en niet onderbouwd post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
[...]

Ik heb ook die msi k8n neo2 in bestelling hoor.
Lijkt me een goed bordje :)
Wat is dat nou weer voor bullshit? Die planken lopen het hardst van allemaal man! LEZEN EN ONDERZOEKEN voor je iets nutteloos en niet onderbouwd post!
dankje, ik wou al bijna mn bestelling annuleren :+

[ Voor 24% gewijzigd door El Snorro op 09-11-2004 19:51 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576 schreef op 09 november 2004 @ 19:49:
[...]

http://xtremesystems.org/...php?t=45386&highlight=A8V

Ik zelf heb ook voor de Asus gekozen. Klokt net zo goed als de Msi, is goedkoper, en de Via chipset is wat volwassener. En heeft nu ook PCI/AGP locks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, sorry hoor, maar zomaar iets roepen over een plank zonder het te onderbouwen vindt ik echt heel irritant. Die plank doet het gewoon supergoed, MSI heeft zn werk goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Anoniem: 53576 schreef op 09 november 2004 @ 19:49:
[...]
kerel wat lul je nou...
de msi i.c.m. een winchester en prom is gewoon dikke bagger.
daar ging de hele post waarop ik reageerde om...

ik zeg toch niet dat de plank op zich slecht is?
Hell, ik heb hem zelf ook in bestelling staan!

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jack schreef op 09 november 2004 @ 20:20:
[...]

kerel wat lul je nou...
de msi i.c.m. een winchester en prom is gewoon dikke bagger.
daar ging de hele post waarop ik reageerde om...

ik zeg toch niet dat de plank op zich slecht is?
Hell, ik heb hem zelf ook in bestelling staan!
Zeg dat dan ipv alleen MSI halen is vragen om problemen 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

ik had de quote er toch bij gezet,
kdacht dat het wel duidelijk was :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jack op 09-11-2004 21:05 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kakaroto schreef op 01 november 2004 @ 19:39:
Er schijnt in stilte nog een nieuwere CPU uit zijn gebracht.

Model# ADA3400DEP4AZ

Specifications:
Model: AMD Athlon 64 3400+
Core: Newcastle
Operating Frequency: 2.2GHz
FSB: Integrated into Chip
Cache: L1/64K+64K; L2/ 512KB
Voltage: 1.5V
Socket: Socket 939
Procede: 130nm package
Multimedia Instruction: MMX, SSE, SSE2, 3DNOW!, 3DNOW!+
Packaging: OEM(Processor Only)

[afbeelding]
(beetje oude quote)
Dit lijkt mij de opvolger (lees vervanger) van de 3500+ 130nm.
Raar.. wat zou het dan een 3400+ maken , terwijl het geen verschil heeft in clockspeed en cache. Denk eerder dat het een s754 is... :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

[...]

Idd maarja wat zijn er voor alternatieven op dit moment gigabyte heb je nog maar ik heb nog niemand gezien met die plank icm een prom en winny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Ik wil dual channel draaien op een S939 bordje. Ik heb namelijk 2x256mb ram en 1x512mb ram. Dus 3 reepjes... Kan het dan nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Welk bordje raden jullie mij aan om een s939 0.9micron 3000+ eens lekker over te klokken >:) Uit reviews wordt ik niet echt wijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

MSI K8N Neo2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Die krijg ik vrijdag binnen :)

edit:
weten jullie na welke week de s939 3500+'en ssoi zijn?
Want vanwege de mp11 heb ik besloten dat ik toch maar voor een 3500+ gaan.
Maar ik wil dus wel een winchester...
Zijn hier herkenningspunten voor (ga @hcc proc kopen)

[ Voor 45% gewijzigd door El Snorro op 10-11-2004 14:19 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je koelt met lucht/water? Dan denk ik niet dat je over de 3Ghz komt, en dan heb je die MP11 ook niet nodig. Een 3500+ is zo'n 70euro duurder dan de 3200+, ze klokken bijna hetzelfde. Ik zou persoonlijk kiezen voor de 3200+, deze heb ik dan ook besteld :) . Als alles goed gaat heb ik hem vrijdag in huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 8514 schreef op 10 november 2004 @ 11:39:
Ik wil dual channel draaien op een S939 bordje. Ik heb namelijk 2x256mb ram en 1x512mb ram. Dus 3 reepjes... Kan het dan nog steeds?
Ik dacht dat dat niet kan :/

[ Voor 3% gewijzigd door DaWaN op 10-11-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 101975 schreef op 10 november 2004 @ 14:28:
Je koelt met lucht/water? Dan denk ik niet dat je over de 3Ghz komt, en dan heb je die MP11 ook niet nodig. Een 3500+ is zo'n 70euro duurder dan de 3200+, ze klokken bijna hetzelfde. Ik zou persoonlijk kiezen voor de 3200+, deze heb ik dan ook besteld :) . Als alles goed gaat heb ik hem vrijdag in huis :P
Wc hier, maar ik heb 1gb bh5, dus wordt de fsb dan geen probleem ofzo...
Ik vind een mp van 10 eerlijk gezegt wel wat laag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja als je BH-5 hebt :/ , wat doet je BH-5? Als het rond de 270-280 doet zit je behoorlijk safe, 10x270/280 is behoorlijk lekker. En zeker goed voor WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 101975 schreef op 10 november 2004 @ 17:21:
Ja als je BH-5 hebt :/ , wat doet je BH-5? Als het rond de 270-280 doet zit je behoorlijk safe, 10x270/280 is behoorlijk lekker. En zeker goed voor WC.
Met mn bh5 (oude set van smokey) heb ik @axp al 260mhz gedaan op 3,3v.
Maar ik zit toch liever safe voor als mn bh5 niet echt wil.....
Mjah, ik ga toch prijzen/procs kijken @hcc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op 10 november 2004 @ 18:08:
[...]

Met mn bh5 (oude set van smokey) heb ik @axp al 260mhz gedaan op 3,3v.
Maar ik zit toch liever safe voor als mn bh5 niet echt wil.....
Mjah, ik ga toch prijzen/procs kijken @hcc ;)
Het gaat denk aardig storm lopen voor S939 proc's denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 20:25
Voorrdat je naar de winkel rent.... ik had ook zo'n probleem. Computer vliegt terug naar de desktop, soms met een vpu recover error van de ATI driver. Andere keren rebootte mijn systeem.... Het is maar een gok, maar 't leek aan de agp poort te liggen. Er staan in de bios bij de agp instellingen 2 opties. Deze zijn
AGP 3.0 Calibration cycle en
DBI output for AGP Trans.
Nadat ik beide op enabled had gezet had ik geen problemen meer.... sindsdien ook niet gehad. 'k Heb bios versies t/m 1007 probleemloos draaiend gehad. Heb nu net geupdate naar 1008 dus daar kan ik niets over zeggen.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

El Snorro schreef op 10 november 2004 @ 14:12:
[...]

Die krijg ik vrijdag binnen :)

edit:
weten jullie na welke week de s939 3500+'en ssoi zijn?
Want vanwege de mp11 heb ik besloten dat ik toch maar voor een 3500+ gaan.
Maar ik wil dus wel een winchester...
Zijn hier herkenningspunten voor (ga @hcc proc kopen)
Ja ik ga voor hetzelfde je kan ze voor zover ik weet aan de code onderscheiden :D

Typenummers :

0.13 = ADA3500AWBOX (Newcastle !)
0.09 = ADA3500BIBOX (Winchester :*) )

Gevonden op : http://www.monarchcompute...ode=M&Category_Code=AMD64

Dit zijn de eerste getalletjes op de bovenste rij van de cpu dus is goed en makkelijk te lezen. :)

Als je een poging gaat doen om hem goed te koelen dan moet je zeker wel de 11 MP hebben want let op je zit met een HTT die de limiterende factor kan worden of je ram.
Stel je hebt een 3200+ gekocht en je kan op je boardje max 300 HTT draaien dan ben je de spreekwoordelijke pineut want dan kan je max 10 mp x 300 htt =3000 mhz draaien (voorbeeld op basis van PC cooling !).
Met een 3500+ heb je gewoon nog een 2e back-up mp die dan weer in kan vallen om toch alles op ze uiterste te draaien.

Met lucht of water speelt dit niet maar wel met de mensen die een poging gaan doen met PC met deze setup !! :*)

Just my 0,02 cents :D

[ Voor 40% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 11-11-2004 08:20 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

SmokeyTheBandit schreef op 11 november 2004 @ 08:14:
[...]
0.13 = ADA3500AWBOX (Newcastle !)
0.09 = ADA3500BIBOX (Winchester :*) )
Volledige steppings zijn:
ADA3500DEP4AW = DH7-CG (Newcastle, 130nm)
ADA3500DIK4BI = DH8-D0 (Winchester, 90nm)

;)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

The Doctor schreef op 11 november 2004 @ 09:05:
[...]

Volledige steppings zijn:
ADA3500DEP4AW = DH7-CG (Newcastle, 130nm)
ADA3500DIK4BI = DH8-D0 (Winchester, 90nm)

;)
Top :Y)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42

Epsilon

Anoniem: 101975 schreef op 10 november 2004 @ 17:21:
Bh-5 op 280mhz is mogelijk. Mijn BH-5 heeft 277 5-2-2-2.0 gedraait op 2.6v

Buiten dat je vergeet dat 11x265(BH-5) even snel is als 10x291(3700EB) :). Totaal snelheid is dus hetzelfde. Maar bij het BH-5 geheugen is de FSB wat minder.

Die timings doen nog steeds erg veel.

als je 10x275 haalt met BH-5 heb je al een hele leuke overclock :).

• El Snorro
Epsilon schreef op 11 november 2004 @ 09:15:
[...]

Bh-5 op 280mhz is mogelijk. Mijn BH-5 heeft 277 5-2-2-2.0 gedraait op 2.6v

Buiten dat je vergeet dat 11x265(BH-5) even snel is als 10x291(3700EB) :). Totaal snelheid is dus hetzelfde. Maar bij het BH-5 geheugen is de FSB wat minder.

Die timings doen nog steeds erg veel.

als je 10x275 haalt met BH-5 heb je al een hele leuke overclock :).
Jullie brengen me aan het twijfelen :X B)
Ik ga nog eens ff naar die prijzen kijken.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42

Epsilon

El Snorro schreef op 11 november 2004 @ 09:46:
[...]

Jullie brengen me aan het twijfelen :X B)
Ik ga nog eens ff naar die prijzen kijken.
Test eerst je BH-5 uit zou ik zeggen :)
Standaard voltage voor BH-5 is 3.3v dus dat is al vrij hoog :)

Probeer eens op 3.7 - 3.9v te draaien (mits je voeding dat aankan uiteraard) met strakke timings (dat laatste is een must!).

Als je de 275 haalt zou ik geen nieuw geheugen halen en een 3200+ kopen. Mocht je plannen hebben voor phase-change, dan zou ik voor de 3500+ gaan.

Maar mijn tip is: Wacht met kopen totdat er duidelijkheid is over de snelheden. OP XS loopt er een draadje waar duidelijk wordt dat pre-0437 CPU's niet hard gaan 1:1 (lees: 265mhz !!). Tegen die tijd is waarschijnlijk de nforce4 ook uit wat ook een performance boost zou kunnen geven (zit er dik in overigens :P).

Er zijn nog een paar bugs zonder oplossing (zo ook het probleem dat veel mensen hebben met een prom op een winchester, newcastle blijkt geen problemen te hebben).

• El Snorro
Epsilon schreef op 11 november 2004 @ 10:36:
[...]

Test eerst je BH-5 uit zou ik zeggen :)
Standaard voltage voor BH-5 is 3.3v dus dat is al vrij hoog :)

Probeer eens op 3.7 - 3.9v te draaien (mits je voeding dat aankan uiteraard) met strakke timings (dat laatste is een must!).

Als je de 275 haalt zou ik geen nieuw geheugen halen en een 3200+ kopen. Mocht je plannen hebben voor phase-change, dan zou ik voor de 3500+ gaan.

Maar mijn tip is: Wacht met kopen totdat er duidelijkheid is over de snelheden. OP XS loopt er een draadje waar duidelijk wordt dat pre-0437 CPU's niet hard gaan 1:1 (lees: 265mhz !!). Tegen die tijd is waarschijnlijk de nforce4 ook uit wat ook een performance boost zou kunnen geven (zit er dik in overigens :P).

Er zijn nog een paar bugs zonder oplossing (zo ook het probleem dat veel mensen hebben met een prom op een winchester, newcastle blijkt geen problemen te hebben).
Mn bh5 testen doe ik niet meer @deze setup, want ik heb garantie gegeven dat ik dit bord compleet ongemod verkocht..
Dus 3,7v oid zal moeilijk gaan @dfi infinity B)
Maarjah, ik zie wel @hcc hoor.
(weten jullie trouwens of er bij de jaarbeurshallen een bank oid zit, heb geen zin om de hele dag met 200+ euri rond te gaan lopen :o

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

El Snorro schreef op 11 november 2004 @ 12:25:
[...]
(weten jullie trouwens of er bij de jaarbeurshallen een bank oid zit, heb geen zin om de hele dag met 200+ euri rond te gaan lopen :o
(Pinnen op HCC Dagen...)

4015Wp west (Dordrecht)

• El Snorro
Ok bedankt, is mn ma ook weer gerustgesteld (die zit de laatste tijd toch al zo te z$#ken |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Clocked de 130nm 3500+ ook goed? want ik wil vandaag graag een 3500+ kopen maar hier in .nl heb ik nog nergens een 90nm 3500+ gevonden en in het buitenland bestellen doe ik niet aan. Ik hoef niet persee 2.8Ghz te clocken maar 2,4 a 2,5 wil ik toch wel vrij makkelijk kunnen halen met wc (hoger trekt me geheugen toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 93354 schreef op 12 november 2004 @ 10:03:
Clocked de 130nm 3500+ ook goed? want ik wil vandaag graag een 3500+ kopen maar hier in .nl heb ik nog nergens een 90nm 3500+ gevonden en in het buitenland bestellen doe ik niet aan. Ik hoef niet persee 2.8Ghz te clocken maar 2,4 a 2,5 wil ik toch wel vrij makkelijk kunnen halen met wc (hoger trekt me geheugen toch niet).
2,4Ghz is zeker mogelijk :) Ik heb al een keer 2,6Ghz op water gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tutti en ik hebben 2 nieuwe 3500+ jes gekocht >:) (Uiteraard op de hcc)

Winchesters.. met leuke batch onder de 100 :D

Afbeeldingslocatie: http://www.chastelet.demon.nl/1/3500cpus.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Race Eend op 12-11-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Race Eend schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:12:

[afbeelding]
OMG!! Die zijn nog nieuw! Ben benieuwd wat je daarmee haalt man!
Waar heb je die kunnen scoren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Anoniem: 53576 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:20:
[...]

OMG!! Die zijn nog nieuw! Ben benieuwd wat je daarmee haalt man!
Waar heb je die kunnen scoren?!
Jin Computers :)

Dit is cpu default vcore :? Nog niet kijken naar de cpu speed hoor.. is ook niet prime stabiel op deze manier.

Afbeeldingslocatie: http://www.chastelet.demon.nl/1/cpuz.PNG

[ Voor 28% gewijzigd door Race Eend op 12-11-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 03-07 07:47
ik heb ook een nieuwe cpu voor in mijn game systeem.

3400+ newcastle

is dit een goede oc core ?

ada3400aep4ax

cbazd 0444 rpmw

1060322i40044

thnk jullie wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

bio je moet 'central brain identifier' downloaden en kijken welke version je 3400+ is.
zie deze thread

[ Voor 5% gewijzigd door Jack op 12-11-2004 20:21 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
daarmee weet ik nog niet of een een goede cpu heb ..... dat is om alles af te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

lees de thread dan, versie 0.6 is goed

Note: To be sure you will get an A64 CPU 754 Socket Version 0.6 Just make sure you will get From week >= 33....

[ Voor 62% gewijzigd door Jack op 12-11-2004 23:04 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja ok , maar hoe weet ik dan of ik een goede core heb voor oc....... zoals ik al zeg dat progje geeft alleen de info weer ...

ik vroeg gewoon aan mensen of ze toevallig mijn core kenden :9

tools en progjes ken ik ook wel ben geen newby 8)

[ Voor 58% gewijzigd door Gipsy King op 12-11-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 07-07 10:58
Race Eend schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:12:

[afbeelding]
Wat heb je ervoor betaald per stuk. En welke kan ik he beste pakken (stepping) 3500+ 90nm want ik zie 2 verschillende

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Dingen kosten 275 per stuk. Maar tot nu toe valt het een beetje tegen. Als ik het resultaat zie van "Takemenow" .. wij komen met onze waterkoeling niet hoger dan 2,7 ghz pifast.. soms foutje.

Ik had eigk beter verwacht. Dit was met 1.73 vcore .. hoger kunnen we niet , omdat de bios volgens mij nog niet up to date is van msi. 1.85 = 1.72 volt , 1.50v = 1.38 volt ... vette ondervolt dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Race Eend op 12-11-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Race Eend schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:17:
Dingen kosten 275 per stuk. Maar tot nu toe valt het een beetje tegen. Als ik het resultaat zie van "Takemenow" .. wij komen met onze waterkoeling niet hoger dan 2,7 ghz pifast.. soms foutje.

Ik had eigk beter verwacht. Dit was met 1.73 vcore .. hoger kunnen we niet , omdat de bios volgens mij nog niet up to date is van msi. 1.85 = 1.72 volt , 1.50v = 1.38 volt ... vette ondervolt dus.
Klinkt niet echt best of wel

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mmm vaag bij youpy ook al , lijkt wel of de winchesters niet in nl willen leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 21:47
Gipsy King schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:20:

3400+ newcastle

ada3400aep4ax

cbazd 0444 rpmw

1060322i40044

Gewoon testen.
Ik heb zelf ook een 3400+ AX

CBAZC 0434 MPMW en doet 2.7GHz @1.56v 24/7 stabiel ;)
Race Eend schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:17:

Dat valt inderdaad een beetje tegen. Maar ik zeg je dit, CPU uitzoeken = altijd pech. Heb ik ook altijd, daarom koop ik nu gewoon blind één.

Hopelijk valt er nog meer uit te persen.

[ Voor 48% gewijzigd door Kakaroto op 13-11-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Jack schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:46:
lees de thread dan, versie 0.6 is goed

Note: To be sure you will get an A64 CPU 754 Socket Version 0.6 Just make sure you will get From week >= 33....
thnks maar met 0.6 , als ik erop klikj gelijk reboot :p met andere versies niet rarar koekepan 8)

hier is het met de nieuwste versie :

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaredome.nl/images/3400+.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Gipsy King op 13-11-2004 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Gipsy King schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:20:

3400+ newcastle

ada3400aep4ax

cbazd 0444 rpmw

1060322i40044

Dat is iig een lekkere nieuwe core, zou wel hard gaan denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb net op de hcc een nieuwe cpu gehaald
maar kan nergens Oc resultaten vinden over deze CPU
en hoe kom ik er achter of het een 90 of 130 nano meter procedee is??

3000+ newcastle
ada3000aep4ax
cbazc 0441 BPAW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

cold schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:15:

3000+ newcastle
ada3000aep4ax
cbazc 0441 BPAW
Newcastle is altijd 130nm en het ocen is natuurlijk gewoon zelf proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Kakaroto schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:13:

Gewoon testen.
Ik heb zelf ook een 3400+ AX

CBAZC 0434 MPMW en doet 2.7GHz @1.56v 24/7 stabiel ;)
LOL!, ik krijg maandag exact dezelfde batch code binnen :9
Maar ja, 't is altijd weer afwachten of je even ver (of verder >:) ) komt

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
cold schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:15:

3000+ newcastle
ada3000aep4ax
cbazc 0441 BPAW
939 is 90nm en 754 is 130nm bij 3000+ en 3200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Waarom staat er dan op de site van Abit bij mijn 754 bordje 90nm supported??

http://www.abit-usa.com/p...hp?categories=1&model=211

[ Voor 37% gewijzigd door cold op 13-11-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

cold schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:46:

Geldt waarschijnlijk voor de modellen hoger dan 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:29:
[...]
939 is 90nm en 754 is 130nm bij 3000+ en 3200+
Jij hebt vast een grote duim ? :P
S939 is lang niet altijd 90nm alleen de nieuwe winchesters en en de nieuwe FX55 zijn 90nm voor zover ik weet.
cold schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:46:

Zodat je nu al weet dat toekomstige 90nm S754 procs er ook in gaan werken.

[ Voor 36% gewijzigd door Tjaps op 13-11-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Anoniem: 12019 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:54:
[...]

Geldt waarschijnlijk voor de modellen hoger dan 3200.
en waar merk je dit uit op ik kan negens iets vinden dat er socket 754 procs zijn op 90nm
behalve dan op de abit site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
wat zijn de verschillen in procenten verlies
als je geheugen wel of niet sycroon loopt met je proc
ik zoek me rot maar heb daar nog steeds niet echt een duidelijk antwoord op

oftewel is het noodzakelijk dat je geheugen sycroon loopt of snap ik iets niet helemaal van het htbus verhaal

wil gewoon 3200 geheugen hebben en gaan overklocken met me proc s939
of is het niet gelockt??

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vandaag is mijn 3200+ S939 binnengekomen!
Denk een van de eersten in NL.
Heb mobo nu draaien, draai VEEL sneller als een AMD XP.
Verschil merk je echt duidelijk. AMD XP 2500+2310MHz (=3500+/3600+).

Ga eerst ff alles installeren, en dan overclocken. Results worden natuurlijk gepost ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

The Doctor schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:01:
S939 is lang niet altijd 90nm alleen de nieuwe winchesters en en de nieuwe FX55 zijn 90nm voor zover ik weet.
fx-55 is nog gewoon 130nm
vandaar dat die dingen ook weinig problemen onder de prom geven..
(al schijnen er wel een paar packdates kou minder leuk te vinden)

Technical Information:
...
- Process Technology :130nm, SOI
...
:P

[ Voor 12% gewijzigd door Jack op 13-11-2004 19:36 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
wippo76 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:18:

oftewel is het noodzakelijk dat je geheugen sycroon loopt of snap ik iets niet helemaal van het htbus verhaal

of is het niet gelockt??
ik vond dit op een ander forum zijn jullie het daarmee eens??

Hi, you will not really notice any difference if you lower the multiplyer on the ram. You will gain a nice difference by raising the fsb and mhz of the cpu even if the ram is set at the lower frequency. So don't worry about running your ram at a lower speed. The A64 does not depend on bandwidth near as much as a P4 does.

I would definitely get the 3200+ if you can afford it over the 3000+. It will be easier to max out the cpu's oc with the 10x than 9x multiplyer. You won't have to go to as high of a fsb as you would the 3000+. PLUS, you can lower the multiplyer of the 3200+ to a 9x multiplyer anyways if you want to get real high fsb speeds. So, get the 3200+ cpu if the price is not to much more than a 3000+ cpu.

Hopefully I made sense and you can understand what I said.

Edit: I did experience a 3000+ (2ghz) at 230 fsb with the memory at almost 200mhz(400mhz ddr pc3200) a few months ago. The 300mhz oc on the cpu and 30mhz(60mhz DDR) oc on the fsb more than made up for the small decrease in memory bandwidth. So, don't worry that much about having the memory in sync with the fsb. Of course, the performance would be better if the memory and fsb was in sync, but there is no real noticable difference if it isn't in sync. Like I said, the higher fsb and higher cpu mhz speed MORE than make up for any small loss that the slower memory would make. Hope this helps.

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

het scheelt alleen veel in mem intensieve benches als bijv pifast. Verder heeft deze man redelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

wippo76 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:18:

of is het niet gelockt??
het is zeker niet noodzakelijk dat je memory synchroom loopt met de HTT.
Je kunt zelf een divider instellen, en dus bepalen hoe hard je mem loopt.
Voor de beste prestatie wil je geheugen dat zo hard mogelijk gaat bij zo laag mogelijke timings, maar deze prestatie verschillen t.o.v. bijv. standaard pc3200 geheugen zul je vooral terug zien in benchmarks.
Ik verwacht dat je tijdens normaal pc gebruik (typen, surfen, gamen) weinig verschil zult merken tussen drr400 en drr550.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nou, zoals beloofd even wat overclock results van mijn Winchester 3200+ S939.
Standaard draait ie op 2000MHz, heb hem nu op 2270MHz lopen, zonder voltageverhogingen, en met stockkoeler. Zo stabiel als het maar kan :)
Hoger wil niet, omdat op mijn revisie van de A8V Deluxe geen AGP/PCI Lock zit. Ga binnenkort denk ik maar eens Revisie 2.0 halen...
Volgens CBI komt ie nu overeen met een 3600+. iig boven de 3500+, en dat was mijn bedoeling :) Temp is nu 24 Graden volgens Asus Probe. Gisteren was ie stessed maximaal 39 Graden. Mooie temps dus :9~
Ga natuurlijk nog wel even verder proberen, maar denk niet dat het wat wordt, aangezien AGP al op 75MHz loopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

FnF schreef op zondag 14 november 2004 @ 08:16:
Nou, zoals beloofd even wat overclock results van mijn Winchester 3200+ S939.
Standaard draait ie op 2000MHz, heb hem nu op 2270MHz lopen, zonder voltageverhogingen, en met stockkoeler. Zo stabiel als het maar kan :)
Hoger wil niet, omdat op mijn revisie van de A8V Deluxe geen AGP/PCI Lock zit. Ga binnenkort denk ik maar eens Revisie 2.0 halen...
Volgens CBI komt ie nu overeen met een 3600+. iig boven de 3500+, en dat was mijn bedoeling :) Temp is nu 24 Graden volgens Asus Probe. Gisteren was ie stessed maximaal 39 Graden. Mooie temps dus :9~
Ga natuurlijk nog wel even verder proberen, maar denk niet dat het wat wordt, aangezien AGP al op 75MHz loopt :(
Ik dacht dat met nieuwe bios pci lock wel lukte ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik vraag me eigk af wat een veilige range voltages is om winchestertjes hun werk te laten doen. Ik weet niet of 1.66 volt voor 24/7 niet te hoog is ?

Standaard is namelijk 1.35v

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is hetzelfde als een NC op 1,55x1,23=1.9V, of jij dat veilig wil noemen mag je zelf weten ;) .

1.65-1.35 / 1.35 x100= 22.9% -> 23%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

1.9 ovlt is veel te veel voor 24/7 op een newcastle, 1.7 volt zou toch ongeveer max zijn om dagelijks te draaien ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gelijk ;) . Nc's hebben meestal ook geen baat bij zo'n hoge Vcore. Mijn oude (die Kakaroto nu heeft) ging niet verder als ik de Vcore verhoogde boven de 1.7V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tutti-frutti schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:09:
[...]

Ik dacht dat met nieuwe bios pci lock wel lukte ?
Welke BIOS? Volgens mij is de laatste BIOS met werkende lock 1005.002 beta. En die ondersteund geen Winchesters...
Maar als jij een link hebt van een BIOS die het wel ondersteund, én Winnies...
Graag :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Mijn NC 3000+ van de HCC doet netjes 2500Mhz :)
Staat al een paar uur Gentoo te compileren dus is wel stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

cold schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:11:
Mijn NC 3000+ van de HCC doet netjes 2500Mhz :)
Staat al een paar uur Gentoo te compileren dus is wel stabiel :)
Dat weet je niet 100% zeker, je kunt beter Prime gebruiken, daar zie je het of ie stabiel is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou mijn nieuwe setje draait een beetje onder de maat vind ik zelf.
Nu ff dit mobo + cpu setje :

3500+ 939 Winny @ week 0441 TPBW
MSI K8N Neo 2 PE

Ik kan hem gekoeld met een Artic Silencer 64 op zon beetje max 2550-2600 op 1.7 echte Vcore draaien.
Het G-Skill ram vliegt wel super snel op dit boardje trouwens 290 1:1 kan ik rustig draaien op 2.5-3-3-7 nu limiteert me cpu me weer ..... ;(
Ach ja we zien het wel als de prom erop zit over een paar weekjes :) :*)

[ Voor 19% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 15-11-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

SmokeyTheBandit schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:34:
Nou mijn nieuwe setje draait een beetje onder de maat vind ik zelf.
Nu ff dit mobo + cpu setje :

3500+ 939 Winny @ week 0441 TPBW
MSI K8N Neo 2 PE

Ik kan hem gekoeld met een Artic Silencer 64 op zon beetje max 2550-2600 op 1.7 echte Vcore draaien.
Het G-Skill ram vliegt wel super snel op dit boardje trouwens 290 1:1 kan ik rustig draaien op 2.5-3-3-7 nu limiteert me cpu me weer ..... ;(
Ach ja we zien het wel als de prom erop zit over een paar weekjes :) :*)
De meesten vallen tegen. Ik zit nu op 2,68 ghz voor 24/7 op 1.600 volt. Watergekoeld dan he... 2,73 is max pifast.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
DaWaN schreef op maandag 15 november 2004 @ 06:38:
[...]

Dat weet je niet 100% zeker, je kunt beter Prime gebruiken, daar zie je het of ie stabiel is of niet
als ik kde kan compileren zonder fouten weet ik zeker dat die stabiel is :)
verder loopt die nu al 12 uur op 2500Mhz stressed als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist mijn S939 3200+ Winchester ontvangen:

ADA3200DIK4BI
CBBFD 0431UPCW
1024316H40350

Op de sticker staat: AMD Athlon 64 with 640kb cache

Ik dacht dat het 512 was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 101975 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:46:
Zojuist mijn S939 3200+ Winchester ontvangen:

ADA3200DIK4BI
CBBFD 0431UPCW
1024316H40350

Op de sticker staat: AMD Athlon 64 with 640kb cache

Ik dacht dat het 512 was... 8)7
Klopt, maar ook nog 128kb aan l1 cache ;)

Btw best een leuke proc denk ik (waar heb je m vandaan)???

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat dit topic specifiek bedoeld is voor de resultaten en informatie over Atlon64 processoren, als je vragen hebt over de basis van overklokken etc. gelieve dat niet hier te vragen