helaas pompen de verkopers er ook altijd in hoe duurder hoe beter. Ik ben blij dat ze bij speaker en co absoluut niet zo zijn (ik wil geen reclame maken hoor)
Ze vertelden me laatst dat een echtpaar die op conservatorium niveau piano spelen, weg gingen met een setje dat niet eens zo duur was, het was simpel, deze gaf het piano gedeelte het beste weer.
Ik ken ook andere verkopers.
De vader van een vriend van mij heeft B&W boxen staan. Daar is er laatst een van gecrashed (zonde

).
Nu beweerde de verkoper dat ze geen tweede nieuwe konden neerzetten omdat dan het houtsoort niet klopte en ze anders klinken. Maar volgens mij moet de behuizing van een speaker het liefst zo klank dood zijn als maar kan.
Ze beweren ook dat je een speaker niet goed kan horen op je eigen (minder goeie) versterker. Dat noemen ze scheef vergelijken.
Dat is ook een beetje bullshit, ik wil juist horen hoe een speaker klinkt op mijn eigen versterker en niet op een super dure goeie buizen bak die ik toch de komende 15 jaar niet kan kopen.
En dan komt er ook ng bij de de ene speaker heel anders reageert op een bepaalde versterker dan de ander.
Ze hebben overigens die vader wijs gemaakt dat zij (dus die verkopers) ervoor gestudeerd hebben en het dus altijd beter weten dan die 'zielige' zelf bouwertjes

.
Waar moet het heen zeg?
(ik wordt altijd zoooo moe van zulke mensen die zulke idioten dingen zeggen en in een speciaal zaak werken)
Ik vind overigens mijn eigen DIY speakers net zo mooi klinken als die van hem,
(of iig niet echt super veel minder zijn, laten we het daar bij houden

)
terwijl die van hem iets van 650 p/stuk waren en die van mij 300 p/stuk (ze zijn wel gemodificeerd tov het originele ontwerp moet ik toegeven).
Maargoed die verkoper is soiweso vaag, die beweerde dat er geen harmonieen in trance/dance muziek zitten en dat het daarom rot muziek is.
Elke muziek bestaat uit harmonieen, deze kna je wel niet moi vinden (zoals wij vaak Afrikaanse muziek maar vreemd vinden) maar dat betekent nog niet dat er geen harmonieen in zitten.
Maargoed nu weer ff terug naar het originele verhaal want het wijkt steeds verder af, oorspronkelijk is dit topic om home-cinema's te posten
(hoewel ik dit ook wel zo boeiend vind eigenlijk

)
offtopic:
fftjes heeeeeeel zwaar offtopic, heb 1200e post, vond ehm mooi om hier te posten