Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.977 views sinds 30-01-2008

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25
http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Nummer 12 alweer, lekker doorposten zo ! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen.
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/

De benodigde 'tags'
Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img=512]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img][/url]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jp (de kleine versie).

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio

[Voor 8% gewijzigd door JT op 23-10-2004 12:36]

• JT
Anoniem: 111211 schreef op 23 oktober 2004 @ 00:34:
[...]

Eerst nog een poosje m'n huidige setup;
2×sony zuilen als front
2×Sony boekenplank als rear
een mission m7c1 als center,
en een shiva als sub (wordt binnenkort ook nog uitgerust met een conrad amp :9 )

Als fronts heb ik wel een paar opties open staan; een setje DCM Timeframe's (V6.0 :9~ ), of een setje DIY's visaton's :)
Ah, k. Je krijgt hem zelf, maar toch wil ik zeggen, pas op met speakers die van zichzelf al erg helder zijn. B&W zou ik er bijvoorbeeld niet op aansluiten.

[Voor 3% gewijzigd door JT op 23-10-2004 00:42]

Anoniem: 111211

JT schreef op 23 oktober 2004 @ 00:36:
[...]

Ah, k. Je krijgt hem zelf, maar toch wil ik zeggen, pas op met speakers die van zichzelf al erg heler zijn. B&W zou ik er bijvoorbeeld niet op aansluiten.
OK, thanx voor de tip :)
Maar ben je (of iemand anders hier) bekent met de Timeframe serie?
Qua helderheid vallen ze wel mee vind ik, klinken gewoon erg lekker :Y)

edit:

Crappy plaatje van een PDF bestandje van de DCM Timeframe 6.0:
http://img63.exs.cx/img63/4023/tf-V60.jpg
:9

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 23-10-2004 12:33]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 13:00
/terugvindpost ;).

Wat me opviel in het vorige deel, en ook in degene daarvoor, is dat er toch best wel veel mensen een uitgebreide PC-setup posten. Opzich niets mis mee, maar echt home-cinema hoort toch echt in de huiskamer :).

• JT
Over terugvindposts: door op dit icoontje te klikken: http://gathering.tweakers.net/images/icons/bookmark_message_new.gif
bookmark je het topic :)

Edit: werkt niet :? Anyways, het icoontje naast dat icoontje of je wel of niet online bent.

[Voor 24% gewijzigd door JT op 23-10-2004 00:50]

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 19:08
Bobje schreef op 23 oktober 2004 @ 00:45:
/terugvindpost ;).

Wat me opviel in het vorige deel, en ook in degene daarvoor, is dat er toch best wel veel mensen een uitgebreide PC-setup posten. Opzich niets mis mee, maar echt home-cinema hoort toch echt in de huiskamer :).
Ben ik niet met je eens. Ik vind dat men moet posten waar ze films op kijken. :*)
Als dat dan een CRT met lullig pc speakersetje is moet men dat kunnen posten.

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Ik heb vandaag 2 Vincent SP996 monoblocks gescoord 8)
Pics vanaf eind volgende week.

...call for a Big Lebowski

Anoniem: 60298

Ik zoek een goede dvi kabel om me htpc met me lcd te verbinden. Omdat ik waarschijnlijk op een kabel van 10 meter uit ga kom wil ik wel een goede kwaliteits kabel hebben omdat ik anders waarschijnlijk problemen met het uiteindelijke plaatje ga krijgen.

Ik deel 11 van dit topic zag ik iemand die een oehlbach kabel had gebruikt, is er een webshoppie waar deze gekocht kan worden of zijn er mensen met vergelijkbare lengtes dvi kabels die ze me kunnen aanraden?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
JvS schreef op 23 oktober 2004 @ 00:31:
[...]

niet van mij. Wat mij betreft kopieer jij de TS en maakt er een leuk deel 12 van :)
Hmm, en dat zeg je net als ik slaap :( :P

Anyway, er was ooit iets over te doen toen iemand anders dan een mod een nieuw topic opende.. topic 934957 , dat topic dus, en ja dat is getrashed :P
JT schreef op 23 oktober 2004 @ 00:36:
[...]

Ah, k. Je krijgt hem zelf, maar toch wil ik zeggen, pas op met speakers die van zichzelf al erg helder zijn. B&W zou ik er bijvoorbeeld niet op aansluiten.
Hm, qua klankkleur liggen B&W en Mission vrij dicht bij elkaar toch? Beide vrij helder en warm? Ik heb iig niet zulke problemen met Pioneer en Mission.... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• tgf_78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11-2018
Nou ik heb hier al heel wat sets voorbij zien komen. dus ik zal ik de mijne ook maar een keer posten. Het is niet zo highend als somige hier maar ik vindt hem leuk genoeg voor in mijn huisje.

tv: Philips 28PW9509
dvd: Pioneer DV-444
amp: Pioneer VSX-D510
Front: aldi speakers (eltax geloof ik)
Rear: sattalietjes van JBL SCS138
Center: die van de JBL set
Subwoofer: wederom van de SCS138

en verder een xbox met de nodige aanpassingen voor media center.

wat fotos:

het geheel
http://www.klaphekje.com/pics/GOTaudio1.jpg

de bank
http://www.klaphekje.com/pics/GOTaudio2.jpg

detail
http://www.klaphekje.com/pics/GOTaudio3.jpg

• Xander
Oja, JT, verander die eerste "11" in de TS nog ff door een "12" ? ;)
tgf_78 schreef op 23 oktober 2004 @ 11:32:
Nou ik heb hier al heel wat sets voorbij zien komen. dus ik zal ik de mijne ook maar een keer posten. Het is niet zo highend als somige hier maar ik vindt hem leuk genoeg voor in mijn huisje.

tv: Philips 28PW9509
dvd: Pioneer DV-444
amp: Pioneer VSX-D510
Front: aldi speakers (eltax geloof ik)
Rear: sattalietjes van JBL SCS138
Center: die van de JBL set
Subwoofer: wederom van de SCS138

en verder een xbox met de nodige aanpassingen voor media center.

wat fotos:

het geheel
[afbeelding]

de bank
[afbeelding]

detail
[afbeelding]
Leuk setje... :) nog nooit gezien die Pioneer receiver? Is zeker van voor mijn tijd :P

Wat staat er nog onderin die grote CD/DVD-kast rechts ? :P

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 60298 schreef op 23 oktober 2004 @ 07:32:
Ik zoek een goede dvi kabel om me htpc met me lcd te verbinden. Omdat ik waarschijnlijk op een kabel van 10 meter uit ga kom wil ik wel een goede kwaliteits kabel hebben omdat ik anders waarschijnlijk problemen met het uiteindelijke plaatje ga krijgen.

Ik deel 11 van dit topic zag ik iemand die een oehlbach kabel had gebruikt, is er een webshoppie waar deze gekocht kan worden of zijn er mensen met vergelijkbare lengtes dvi kabels die ze me kunnen aanraden?
Kabels vind je vaak op eBay, zo ook deze.

Great minds think alike!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:40
Yep dat is um. Let wel je krijgt hem niet goed weggewerkt het is namelijk een brandweerslang ;)

• tgf_78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11-2018
XanderH schreef op 23 oktober 2004 @ 11:46:

Leuk setje... :) nog nooit gezien die Pioneer receiver? Is zeker van voor mijn tijd :P

Wat staat er nog onderin die grote CD/DVD-kast rechts ? :P
die pioneer is idd niet meer in de maak. zo oud is ook weer niet. maar de opvolger is geloof ik de VSX-511.

en dat onder in de cdkast is een stapeltje slimline doosjes. met cd's die ik niet zo heel belangrijk vindt. dus niks spannends

• JT
Voor de mensen die een HT willen beginnen met goede speakers of die nog een setje extra willen: Tannoy Mercury speakers voor €40. Weet alleen niet welk type, zal wel de m1 zijn.
XanderH schreef op 23 oktober 2004 @ 11:25:
[...]

Hm, qua klankkleur liggen B&W en Mission vrij dicht bij elkaar toch? Beide vrij helder en warm? Ik heb iig niet zulke problemen met Pioneer en Mission.... :)
Ik had toen een setje Missions gehoord, weet niet meer welke. 77 of 78 serie. Misschien wel die nieuwe ronde serie. Maar die klonk nogal dofjes, en die zou er dan redelijk bij passen. Ik heb een Pioneer VSX-D812 en daarop vind ok mijn B&Wtjes DM600S3 toch wel veel te veel hoog geven.
XanderH schreef op 23 oktober 2004 @ 11:46:
Oja, JT, verander die eerste "11" in de TS nog ff door een "12" ? ;)
Done :)

[Voor 34% gewijzigd door JT op 23-10-2004 12:53]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
[...]

Hmm, en dat zeg je net als ik slaap :( :P

Anyway, er was ooit iets over te doen toen iemand anders dan een mod een nieuw topic opende.. topic 934957 , dat topic dus, en ja dat is getrashed :P
Dat was omdat er eerder was aangegeven dat het nieuwe topic al in de maak was en vanzelf geopend zou worden :) , eerdere topics zijn ook door anderen geopend dus dat is niet zo'n probleem (alleen bij dat ene geval :P )

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De ''nieuwe'' NAD Stereo Receiver 705:

http://img63.exs.cx/img63/235/NADamp.jpg

Let niet op het behang :r :X :P .

[Voor 11% gewijzigd door Barry op 23-10-2004 17:13]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Barry_Loef schreef op 23 oktober 2004 @ 17:12:
De ''nieuwe'' NAD Stereo Receiver 705:

[afbeelding]

Let niet op het behang :r :X :P .
Leuk behang! :Y)

Great minds think alike!

Anoniem: 124632

av receiver
http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txds595s.jpg

dvdspeler onkyo dvs555
http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/dvs555s.jpg

4x quadral ascent 650
http://www.quadral.com/big/ascent650.jpg

1x quadral sub 8
http://www.quadral.com/big/SUB_80.jpg

1x visonik v center
(kan er zo geen fatsoendelijk plaatje van vinden)

bekabeling alles oehlbach

tv
http://www.consumer.philips.com/catalog/28/28PW8719_12_webImageFullSize.jpg

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Anoniem: 124632 schreef op 23 oktober 2004 @ 19:12:
av receiver
[afbeelding]

dvdspeler onkyo dvs555
[afbeelding]

4x quadral ascent 650
[afbeelding]

1x quadral sub 8
[afbeelding]

1x visonik v center
(kan er zo geen fatsoendelijk plaatje van vinden)

bekabeling alles oehlbach

tv
[afbeelding]
Het is leuker om real-life pics te posten ;)

Die DVD speler hebben mijn pa en ma ook, mooi ding. Ook voor cdweergave.

...call for a Big Lebowski

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 16:57

w00Dy

Make soap, not war

zo, deel 12 alweer :|

Waar is mijn voornemen van mijn set in deel 10 te posten :w

Da_man schreef op 23 oktober 2004 @ 19:17:
[...]

Het is leuker om real-life pics te posten ;)

Die DVD speler hebben mijn pa en ma ook, mooi ding. Ook voor cdweergave.
ik zal eens een keer foto's maken

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

En tevens een mooie vensterbank!

Maar ook een leuke receiver hoor. Good old times.

[Voor 14% gewijzigd door zimbab op 23-10-2004 22:37]

• Barry
Sinds mijn 6e is er niks aan mijn kamer veranderd! :X Ik mag al heel lang me kamer anders inrichten, maar ik twijfel enorm de verbouwing, de inloopkast moet weg, zodat ik meer ruimte voor mijn speakers heb.

Btw: De amp is stabiel op 2 Ohm ;) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Zo we zijn gisteren eindelijk bezig geweest met het wegwerken van de kabels, op de eerder getoonde foto's lag er nog totaal geen bekabeling. Gisteren de nodige gaten in de vloer gemaakten zie hier het resultaat, je ziet nog steeds geen kabels, maar deze keer hebben we wel geluid :)

http://www.schaaps.nl/huis/fronts1.jpg

http://www.schaaps.nl/huis/fronts3.jpg

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Zo, das netjes. Je boxen staan wel vrij prominent in je kamer, is dat niet vervelend?

|>

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
Dat ziet er idd erg net uit :) Maar zie ik het goed dat je de speakerkabels echt door een gat in de vloer onder de stand hebt lopen? Kan leuk worden wanneer je eens aan een andere inrichting denkt :+

Ook leuke hardware trouwens :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

@Simon: Valt erg mee hoor, in deeltje 11 van deze thread kun je dat wellicht wat beter zien, paginaatje 26 of 27 geloof ik. Verder hangt er nog een hele grote crt projector aan me plafond dus dat valt nog meer op denk ik :) Vind me speakers gewoon mooi dus ze mogen best gezien worden.

@Abaddon: Jups onder de speakerstands zitten flinke gaten, had ik ook nooit gedaan als dit niet voor langere termijn zou zijn. Maar door mijn projector zit ik toch vast aan deze indeling van de kamer dus voorlopig staat het nog wel even zo.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:38
ziet er allemaal wel heel strak uit :9
is het niet iets te ongezellig??

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wow.... Inderdaad... Stylish...
Maareh... Je woont alleen daar? ;)

MikeyMan schreef op 24 oktober 2004 @ 10:55:
Wow.... Inderdaad... Stylish...
Maareh... Je woont alleen daar? ;)
inderdaad, ik geloof niet dat er 1 vrouw op de wereld is die zo'n perfecte inrichting zou goedkeuren.

• Xander
Nice :) Lekker strak...

Heeft het nog een reden dat je onder je fronts zwarte stands hebt en onder je center een zilveren? :P

• @baddon
Misschien heef tie eerst z'n boxen neergezet en gaat zn vrouwtje het nu eromheen volbouwen ;)

EDIT
Lol had nog nooit een scherm gezien met een "luifel" ontvouw meganisme..

[Voor 33% gewijzigd door @baddon op 24-10-2004 13:08]

Anoniem: 124632 schreef op 24 oktober 2004 @ 12:14:
[...]

inderdaad, ik geloof niet dat er 1 vrouw op de wereld is die zo'n perfecte inrichting zou goedkeuren.
Dan heb ik de jackpot denk ik want ik ben getrouwd en mijn vrouw heeft hier geen enkel probleem mee. Ze wil het er ook niet omheen volbouwen :) M'n vrouw heeft de garage gekregen kan ze der autootje lekker stylen en ice inbouwen.

@Xander: heb die frontspeakers 2de hands gekocht met die stands, allemaal zelfde kleur is wel mooier maar ik kan hem altijd nog zwart maken.

@Hilbren, je gaat toch niet naar de bioscoop voor de gezelligheid? :) Neehoor, de kamer is nog een beetje kaal, we zijn net verhuisd, als zal er langs de muur op de foto niet echt veel meer bijkomen, dat leid alleen maar af.

Anoniem: 51064

Hierbij dan maar weer eens een update van mij. Ik heb een paar weken geleden een nieuwe dvd-speler gekocht, een Denon dvd-1400. Deze is toch in alle opzichten wat beter dan mijn vorige (Pioneer DV-360) en deze speelt uiteraard ook sacd's af 8)

De rest van de apparatuur is hetzelfde gebleven:
- Receiver: Denon AVR-1804
- Fronts: Kef Q5
- Subwoofer: Pioneer S-W110S
- Center en rears: Pioneer S-CR50-K
- TV: Philips 28PW8718

Ik ben overigens ook verhuisd naar een andere kamer. Helaas een heel stuk kleiner, maar dit is allemaal tijdelijk.

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/new/1.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/new/7.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/new/2.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/new/3.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/new/4.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/new/5.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/new/6.jpg

• Barry
Ziet er goed uit! Is die sub ook een beetje aanvullend voor muziek?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Strakke set hoor X_P, vind je dat Windows Media stickertje niet een beetje de strakke Denon layout verpesten?

offtopic:
Al die mooie kabels, dan staat zo'n plastic FM "kabeltje" toch ielig 8)7

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

RoamoR schreef op 24 oktober 2004 @ 15:55:
Strakke set hoor X_P, vind je dat Windows Media stickertje niet een beetje de strakke Denon layout verpesten?

offtopic:
Al die mooie kabels, dan staat zo'n plastic FM "kabeltje" toch ielig 8)7
Wat voor functie heeft hij dan dat er een windows logo opplakt ?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 00:15
w00Dy schreef op 24 oktober 2004 @ 16:55:
Hij ziet graag blauwe schermen :+

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 07:53
Simon schreef op 24 oktober 2004 @ 08:58:
Zo, das netjes. Je boxen staan wel vrij prominent in je kamer, is dat niet vervelend?
Een beetje speaker moet eigenlijk minimaal 60 cm tot een meter van de muur afstaan. Je krijgt dan een veel voller geluid en een bredere soundstage. (niet perse en niet bij elke, gewoon uitproberen dus)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
w00Dy schreef op 24 oktober 2004 @ 16:55:
[...]

Die dvd-speler kan ook WMA files aan naast mp3 als ik me goed herinner :)

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020
[.....geen wat zal ik kopen discussies.... :+ ]

Verder: ik heb een beamer, maar dat ding heeft alleen maar een VGA monitor connector in erop zitten. Ik zou hem toch graag aan mn dvd speler via s video of scart oid hangen, weet iemand of dat kan en zo ja hoe ik dat doe? Want altijd via je pc kijken is ook niet alles.

[Voor 172% gewijzigd door Repeat op 24-10-2004 18:05]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
Repeat schreef op 24 oktober 2004 @ 18:02:
[.....geen wat zal ik kopen discussies.... :+ ]

Verder: ik heb een beamer, maar dat ding heeft alleen maar een VGA monitor connector in erop zitten. Ik zou hem toch graag aan mn dvd speler via s video of scart oid hangen, weet iemand of dat kan en zo ja hoe ik dat doe? Want altijd via je pc kijken is ook niet alles.
Daarbij is het wel interessant om je te realiseren dat je via VGA een hogere kwaliteit krijgt dan via s-video. Maar misschien valt er iets te doen met de RGB outputs van de scart aansluiting. Bij VGA horen ook sync signalen, maar verder is het ook gewoon RGB. Misschien dat iemand anders daar meer van weet.

• @baddon
Ik heb hier een scart naar vga kabel liggen alleen nog nooit geprobeerd ;)

EDIT
Heb eff een fototje gemaakt van de kabel:

http://hail.zvdk.nl/~abaddon/HT/scan_cnvtr.JPG

op de vga stekker staat "scan cnvtr" dus of er nog hardware in die stekker zit weet ik niet. Eigenlijk weet ik ook niet welke kant dit op werkt. Misschien alleen van vga naar rgb.

[Voor 68% gewijzigd door @baddon op 24-10-2004 19:54]

• Repeat
Abaddon1 schreef op 24 oktober 2004 @ 19:45:
Ik heb hier een scart naar vga kabel liggen alleen nog nooit geprobeerd ;)
Hoe kom je daaraan? Want daar wil ik wel eens wat over lezen dan. :)

Ik heb even zitten googlen, en dit lijkt me wel wat:

http://www.mcsnet.nl/media/SVGAYUV.jpg
VGA stekker naar 3 YUV tulp female adapter. Handig voor op een lange kabel

Om bijvoorbeeld op de Infocus X-1 Component Video Progressive over de VGA ingang af te spelen.

De adapter zet zelf niets om. De VGA in of uitgang moet al geschikt zijn voor het Component Video Signaal. Zeer geschikt voor projectoren/schermen

Voor het omzetten van het signaal heeft u een converter nodig (die verkopen we ook)
Hiermee moet het toch kunnen of niet? :) Ze zeggen nog iets over het omzetten van het signaal? Heb ik dat dan ook nodig?

edit: Abaddon1: zo'n kabel heb ik idd nodig, mits hij ook van de scart naar de VGA werkt. :)

edit2: nog even gegoogled:

http://www.mcsnet.nl/media/VGA_componentvideo.jpg
VGA naar component video of andersom lengte 1,8 m

Let op deze kabel allleen gebruiken als de aangesloten apparatuur gechikt is voor component video/YUV, anders heeft u onze converter nodig.
Die werkt dus iig de bijde kanten op :D Heb ik alleen een convertor nodig of niet? :?

Als ik dan een dvd speler scoor met die component video out heb ik ook niet eens een scart nodig :)

[Voor 84% gewijzigd door Repeat op 24-10-2004 20:02]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Anoniem: 17807

Als ik dan een dvd speler scoor met die component video out heb ik ook niet eens een scart nodig :)
Wat dacht je van de Yamaha S550! Die heeft component uit.

• Repeat
Anoniem: 17807 schreef op 24 oktober 2004 @ 20:27:
[...]

Wat dacht je van de Yamaha S550! Die heeft component uit.
Ik wilde dit ook al halen!

Yamaha RX-450
http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1105_4.jpg
(370 euro)

Yamaha S-550
http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1164_2.jpg
(200 euro)

Is dat een goed setje? Het lijkt mij wel, ziet er strak uit en is niet te duur :)
Maar ik moet alleen nog kijken naar de speakers, want ik wil niet meteen zoveel geld uitgeven, dus ik moet even kijken hoe ik dat ga doen. Ik kan natuurlijk beginnen met 2 speakers, maar tegen de tijd dat ik dan de rest ga kopen is er ook alweer een nieuwe receiver, en dat vind ik dan een beetje zonde :P

• Barry
Eeuh.... klik

[Voor 9% gewijzigd door Barry op 24-10-2004 20:54]

• JT
Voor degenen met ruimte en weinig geld maar die toch veel en goede bas willen: klik

• Xander
JT schreef op 24 oktober 2004 @ 23:27:
Voor degenen met ruimte en weinig geld maar die toch veel en goede bas willen: klik
Waar lijd jij uit af dat het goede bas is? Uit het feit dat Audio-Dom hem gemaakt heeft, of...? Vind het toch een beetje een gewaagd ding :P

• JT
Het is een Volt. Volt zit ook in Rel en die maken toch echt wel goede subs...daarnaast heeft mijn vader meerdere ontwerpen van speakers gemaakt met die vent en die klonken allemaal erg goed.

[Voor 3% gewijzigd door JT op 25-10-2004 00:10]

Anoniem: 97007

JT schreef op 25 oktober 2004 @ 00:09:
Het is een Volt. Volt zit ook in Rel en die maken toch echt wel goede subs...daarnaast heeft mijn vader meerdere ontwerpen van speakers gemaakt met die vent en die klonken allemaal erg goed.
Laat me raden, je pa heeft die gebouwd en die wil hem nu verkopen? Am I right or am I right? :+ ;)

Moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom hij nou op wieltjes staat. Lijkt me niet handig voor een sub. Probeer eens met spikes, gegarandeerd dat ie de vloer intrilt en dus niet meer van zijn plaats komt 8)7

En ik vind hem ook niet zo mooi eigenlijk, ik zou hem dan gelijk achter het behang plakken :/

krijg je blaasjes achter je behang :D

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97007 op 25-10-2004 00:14]

• JT
M'n pa heeft een sub op basis van een 10" Volt :) Dit is gewoon geen geld voor zo een woofer, ik zet hier tegenwoordig wel meer koopjes neer :) En mooi issie niet nee...maar zullen we is zien of die het servies uit je kastjes krijgt ? >:)

[Voor 34% gewijzigd door JT op 25-10-2004 00:31]

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

JT schreef op 25 oktober 2004 @ 00:29:
maar zullen we is zien of die het servies uit je kastjes krijgt ? >:)
vind je dat een maatstaaf voor of een sub goed is of niet?

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• JT
Gemineye schreef op 25 oktober 2004 @ 00:50:
[...]

vind je dat een maatstaaf voor of een sub goed is of niet?
Mwah, een HT sub die net aan de kast die er naast staat een kleeeeiiiiin beetje kan laten trillen wil ik niet. Voor mij is kwantiteit een belangrijk iets bij HT. En kwantiteit hoeft kwaliteit niet uit te sluiten :) Ik neem aan dat je weet hoe Rel over het algemeen wordt gezien.

Het zou wel is fijn zijn als je zo nu en dan is alleen over kwantiteit kan praten ZONDER dat iemand gelijk komt met kwaliteit bla bla terwijl er al is aangegeven dat die goed is...

Voor mij is kwantiteit net zo belangrijk als kwaliteit, maar dan ga ik toch ook niet elke keer als iemand begint over een sub die goed klinkt, zeggen van 'is dat een maatstaaf voor hoe hard die kan ?'

[Voor 16% gewijzigd door JT op 25-10-2004 00:59]

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

JT schreef op 25 oktober 2004 @ 00:57:
[...]

Voor mij is kwantiteit net zo belangrijk als kwaliteit, maar dan ga ik toch ook niet elke keer als iemand begint over een sub die goed klinkt, zeggen van 'is dat een maatstaaf voor hoe hard die kan ?'
Idd. iedere keer dat slappe gelul :X , een sub moet je ook kunnen voelen en beleven. Als ik mijn syrinc sub iets open draai of helemaal dicht, dat merk je wel hoor.... O+

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

JT schreef op 25 oktober 2004 @ 00:57:
[...]

Mwah, een HT sub die net aan de kast die er naast staat een kleeeeiiiiin beetje kan laten trillen wil ik niet. Voor mij is kwantiteit een belangrijk iets bij HT. En kwantiteit hoeft kwaliteit niet uit te sluiten :) Ik neem aan dat je weet hoe Rel over het algemeen wordt gezien.

Het zou wel is fijn zijn als je zo nu en dan is alleen over kwantiteit kan praten ZONDER dat iemand gelijk komt met kwaliteit bla bla terwijl er al is aangegeven dat die goed is...

Ik vond je uitspraak erg typerend voor iemand die een dergelijke sub zou kopen. Begrijp me niet verkeerd; als het in jouw oren goed klinkt, vind ik het prima. Maar ik vond je redenering ook nogal krom;

het is een volt -> volt zit in rel -> rel maakt goede subs -> volt is goed

In bijvoorbeeld de philips of sony fabriek wordt ook rotzooi gemaakt. Iemand die stelt dat een product goed is omdat het in de philips fabriek gemaakt is, kan bedrogen uitkomen.

Ook rel maakt in mijn oren subs die hun geld lang niet waard zijn als je het mij vraagt. Ik noem de Quake en de Q150..

Voor mij is puur vermogen geen aankoopsargument. Er moet toch een bepaalde geluidskwaliteit mee gepaard gaan..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• JT
Gemineye schreef op 25 oktober 2004 @ 01:10:
[...]

Ik vond je uitspraak erg typerend voor iemand die een dergelijke sub zou kopen. Begrijp me niet verkeerd; als het in jouw oren goed klinkt, vind ik het prima. Maar ik vond je redenering ook nogal krom;

het is een volt -> volt zit in rel -> rel maakt goede subs -> volt is goed

In bijvoorbeeld de philips of sony fabriek wordt ook rotzooi gemaakt. Iemand die stelt dat een product goed is omdat het in de philips fabriek gemaakt is, kan bedrogen uitkomen.

Ook rel maakt in mijn oren subs die hun geld lang niet waard zijn als je het mij vraagt. Ik noem de Quake en de Q150..
Buiten het feit dat de woofers in de Quake en de Q150 volgens mij helemaal niet van Volt zijn, heb ik nog meerdere redenen gegeven.

Eentje is dat mijn pa ook een sub heeft met een Volt woofer. Dat ding is echt een toonbeeld van integratie: je merkt niet dat hij er is als hij is aangesloten, maar je mist wel wat als die weer weg is. En op zo een manier dat ik geen andere sub ken die dat zo goed uitbeeld.

Nog eentje is dat ik weet dat Audiodome geen rotzooi verkoopt. Die gast verkoopt alleen spul waar hij zelf achter staat en hij heeft er VEEL verstand van.

En nog een nieuwe: zoek maar is naar het topic van Walter.PPK en zijn volt sub.

Al met al staat Volt bij mij in hoog aanzien kwalitatief gezien en nu kan je doordat het een 18" is waarschijnlijk ook goed knallen :) En dan is 195e geen geld.

Een Adire Tempest voor 100e zal je ook geen geld vinden, ondanks dat je de woofer nog niet hebt gehoord. Maar een bedrijf kan wel een bepaalde reputatie hebben.
Voor mij is puur vermogen geen aankoopsargument. Er moet toch een bepaalde geluidskwaliteit mee gepaard gaan..
Voor mij is pure kwaliteit ook geen aankoopargument. Een sub die heeel goed klinkt maar amper dB's kan genereren hoef ik niet. Een sub die slecht klinkt maar heel hard kan, wil ik ook niet.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
Voor ons niet, wij willen alleen maar dat het HARD gaat :+.

Maw: nogal een open deur.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

JT schreef op 25 oktober 2004 @ 01:32:
[...]

Buiten het feit dat de woofers in de Quake en de Q150 volgens mij helemaal niet van Volt zijn, heb ik nog meerdere redenen gegeven.
Ik heb geen idee wat voor woofers er in zitten en eerlijk gezegd interesseert het me ook weinig.. Ik weet dat er REL op staat, en voor sommige mensen is het dan zonder meer al een goede sub..
Eentje is dat mijn pa ook een sub heeft met een Volt woofer. Dat ding is echt een toonbeeld van integratie: je merkt niet dat hij er is als hij is aangesloten, maar je mist wel wat als die weer weg is. En op zo een manier dat ik geen andere sub ken die dat zo goed uitbeeld.
DAT klinkt inderdaad als een goede sub..
Nog eentje is dat ik weet dat Audiodome geen rotzooi verkoopt. Die gast verkoopt alleen spul waar hij zelf achter staat en hij heeft er VEEL verstand van.
ik ken audiodome niet
En nog een nieuwe: zoek maar is naar het topic van Walter.PPK en zijn volt sub.
found it
Al met al staat Volt bij mij in hoog aanzien kwalitatief gezien en nu kan je doordat het een 18" is waarschijnlijk ook goed knallen :) En dan is 195e geen geld.
Goed knallen kan je met dit ding zo te zien best wel ja.. Maar het lijkt mij absoluut geen sub die bij mij in de smaak zou vallen..
Een Adire Tempest voor 100e zal je ook geen geld vinden, ondanks dat je de woofer nog niet hebt gehoord. Maar een bedrijf kan wel een bepaalde reputatie hebben.
Euhm ik kan je even niet volgen.. een bedrijf kan zeker een bepaalde reputatie hebben, maar het blijft toch altijd riskant om bijvoorbeeld blind een dure sub te kopen omdat hij van een goed merk is. Ik noemde bijvoorbeeld de REL Q150; in mijn ogen zijn er beter klinkende systemen beschikbaar voor minder geld. Maar er zijn vast mensen die dit systeem kopen omdat er REL op staat, en dat is nu eenmaal goed..

[...]
Voor mij is pure kwaliteit ook geen aankoopargument. Een sub die heeel goed klinkt maar amper dB's kan genereren hoef ik niet. Een sub die slecht klinkt maar heel hard kan, wil ik ook niet.
Dan zijn we het daar over eens ;)

• Pelle
  • Laatst online: 17:43

Pelle

🚴‍♂️

Zaterdag even een plankje geklust om receiver + dvd speler op te zetten; ze stonden eerst onder de TV en dat was lastig ivm de salontafel die er voor stond zodat je allerlei rare toeren uit moest halen om de remote er op te richten :P

Specs:
* Marantz SR-4300
* Sony DVP-NS330
* Infinity Reference 81 MK-II front speakers
* Infinity Reference 31 MK-II surround speakers
* JBL LX2000 center speaker
* Philips 28PW8506 72cm / 100Hz breedbeeld
* IBM Thinkpad A31 (P4 1.6Ghz) als mp3-streamert

Als ik straks een koophuis heb (en meer ruimte) dan komt er een volledig nieuw TV & Hifi-meubel, maar voorlopig red ik het hier wel mee.

Pics:

1
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8840.jpg

2
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8842.jpg

3
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8849.jpg

4
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8859.jpg

5
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8819.jpg

6
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8827.jpg

7
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8831.jpg

8
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8837.jpg

9
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8871.jpg

10
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8887.jpg

11
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8890.jpg

12
http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/CRW_8892.jpg

• Anoniem: 114270
  • Niet online
staan je rears niet erg dicht op die bank?

Btw: hoe kan je receiver nou aanstaan als je je voedingsstekker er niet in hebt zitten :Y)

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 25-10-2004 09:31]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ja.

Heb ik plek om ze ergens anders neer te zetten?
Nee. :+

Ook wil ik laptop ooit nog vervangen door een HT-PC'tje, met tv-out en digitale optische of coax audio uitgang, maar das lange termijn werk.

• tatata
  • Laatst online: 26-05 07:53
Pelle schreef op 25 oktober 2004 @ 09:30:
Ja.

Heb ik plek om ze ergens anders neer te zetten?
Nee. :+

........
hehe lol

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Gister ben ik op de VAD show geweest. Nog nooit heb ik zoveel duur audiospul bij elkaar gezien. Omdat mijn chauffeur wat aan de late kant was hadden we niet heel veel tijd en zodoende heb ik 4 sets "goed" gehoord.
  • Linn CD-12 / LP-12 / Unidisk 1.1 - Klimax Control - 2 * Klimax Twin - Akurate 242
  • Linn Unidisk SC / 1.1 - Kinos - 3 * 2250 2 * 5125 - Akurate 242 / 212 / 225 / 2 * Sizmik 12.45
  • EMM Labs transport / DAC / pre - Classé 2 * Omega / 3 * een andere monobak - 5 * B&W 800
  • Theta Compli - grote geïntegreerde bak - 5 * Audio Physic Tempo
Wat viel er op? Vooral: de CD-12 is inderdaad een ongelooflijke cd-speler, daarnaast: multi-channel muziek is vooralsnog voor mij de moeite niet waard. Het verschil Unidisk 1.1 (allesspeler, €10115,- :X ) en CD-12 (alléén CD, €18743,- 8)7) was veel groter dan ik had gedacht. Je verwacht dat de laatste duizenden euro's gaan zitten in fijnslijperij, hier een paar centimeter meer ruimte in je geluidsbeeld, daar nog net wat extra detail, maar nee hoor! :) Drie seconden luisteren (Mick Jagger zingt een stukje, geen gecompliceerde klassiek ofzo), en iedereen keek elkaar verbijsterd aan... Op de CD-12 stond Mick recht voor je neus te zingen, en goed dat hebben sommigen hier thuis ook, maar dat het toch echt wel anders was bleek toen de Unidisk het mocht proberen, nog steeds zong hij recht voor je neus, alleen nu luisterde je niet naar Mick, maar naar een opname (een hele goede en briljant gereproduceerd, dat wel) van Mick. Erg apart om mee te maken, nu nog een tijdje sparen... :'(

Dat brengt me op het volgende punt, multichannel. Leuk, bij sommige opnames (militaire parade bij B&W, uitvoering voor kerkorgel en orkest bij Linn) ook erg indrukwekkend, maar ja. Hoeveel van die opnames zijn er? Dat het namelijk ook dramatisch kan klinken (ook op een setje van 60 mille) werd bij Linn duidelijk. totaal geen integratie en enorme gaten in je (front) geluidsbeeld, erg storend. Conclusie: voor film graag surround, maar dan wat (of een stuk...) goedkoper dan de 2.0 spullen, zodat de rest van het geld in de CD-12 :9~ gestoken kan worden.

Great minds think alike!

Anoniem: 107284

[...]
Warm? Ik heb zaterdag bij de VAD show naar 5 tal B&W 800 Nautilus Signatures beluisterd, aangestuurd door 2 Omega eindblokken (trekt maar 1500 Watt continue stroom) en 3tal Classe eindbakken.
Conclusie is helder: ja, warm: nahhh... Niet echt. Ik denk dat het meer met de aansturing te maken heeft!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Anoniem: 51064 schreef op 24 oktober 2004 @ 15:18:
Hierbij dan maar weer eens een update van mij. Ik heb een paar weken geleden een nieuwe dvd-speler gekocht, een Denon dvd-1400. Deze is toch in alle opzichten wat beter dan mijn vorige (Pioneer DV-360) en deze speelt uiteraard ook sacd's af 8)
Ik heb ook een Pioneer DV360 staan. In welke opzichten vind jij je huidige Denon DVD beter dan de Pioneer? (gewoon uit nieuwsgierigheid ;) )

[Voor 5% gewijzigd door BonBon op 25-10-2004 11:19]

• BonBon
Repeat schreef op 24 oktober 2004 @ 20:33:
[...]

Ik wilde dit ook al halen!

Yamaha RX-450
[afbeelding]
(370 euro)

Is dat een goed setje?
Van die RX-450 zul je geen moment spijt hebben ; voor dat geld is er geen ander merk dat zoveel apparaat biedt. Ik heb hem ongeveer 2 weken geleden gekocht en ben er 200% tevreden over. _/-\o_

• JT
Gemineye schreef op 25 oktober 2004 @ 01:47:
[...]

Ik heb geen idee wat voor woofers er in zitten en eerlijk gezegd interesseert het me ook weinig.. Ik weet dat er REL op staat, en voor sommige mensen is het dan zonder meer al een goede sub..
Ik ken subs als de Strata 3, Storm en Stadium, welke voor mij zeker niet slechter klinken dan concurrenten. En ik zeg ook niet dat Rel ultiem is :)
[...]

ik ken audiodome niet
Ik dus wel een beetje en daarom weet ik dat hij geen troep verkoopt :)
[...]
Goed knallen kan je met dit ding zo te zien best wel ja.. Maar het lijkt mij absoluut geen sub die bij mij in de smaak zou vallen..
En hoezo niet ?
[...]

Euhm ik kan je even niet volgen.. een bedrijf kan zeker een bepaalde reputatie hebben, maar het blijft toch altijd riskant om bijvoorbeeld blind een dure sub te kopen omdat hij van een goed merk is. Ik noemde bijvoorbeeld de REL Q150; in mijn ogen zijn er beter klinkende systemen beschikbaar voor minder geld. Maar er zijn vast mensen die dit systeem kopen omdat er REL op staat, en dat is nu eenmaal goed..
Een Rel is toch wat anders dan een Volt als die Rel geen Volt driver gebruikt he :) En zoals ik al zei was dat niet mijn enige argument. Daarnaast, een Rel van 800e of een 18" sub met een gerenomeerde merk woofer erin voor 195 vind ik heel wat anders. Ik denk dat je voor 195 niet veel beter zal vinden als je ook hard wilt en een grote woofer wilt.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-01 09:50
Welke speakers heb jij hier op aangesloten want ik wil ook de RX-V450 i.s.m. de B&W DM603 S3

• BonBon
clonedonkey schreef op 25 oktober 2004 @ 11:24:
Welke speakers heb jij hier op aangesloten want ik wil ook de RX-V450 i.s.m. de B&W DM603 S3
Ik heb Magnepan als hoofdluidsprekers, klinkt voor mij persoonlijk heel erg natuurlijk en mooi. (M'n vorige versterker was trouwens ook een Yamaha, de DSP 780).
B&W zal ook goed klinken denk ik. Als eindoordeel moet je boxen toch thuis horen in je eigen kamer en aan je eigen versterker. Goede audiozaken helpen je hier graag mee.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BonBon schreef op 25 oktober 2004 @ 11:31:
[...]

Ik heb Magnepan als hoofdluidsprekers, klinkt voor mij persoonlijk heel erg natuurlijk en mooi. (M'n vorige versterker was trouwens ook een Yamaha, de DSP 780).
B&W zal ook goed klinken denk ik. Als eindoordeel moet je boxen toch thuis horen in je eigen kamer en aan je eigen versterker. Goede audiozaken helpen je hier graag mee.
Goede audiozaken doen vaak in het begin nogal moeilijk als je als student naar binnen komt wandelen, op zoek naar speakers, merkte ik vorige week... :(

• JT
Waar woon je ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ikke? Zoetermeer, ben vorige week bij Multifoon in Rotterdam geweest, maar werd daar niet echt serieus genomen...

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Multifoon is toch op het Schouwburgplein? Dat lijkt me (van buiten, ben nooit binnen geweest) zo'n zaak waar het er vooral om gaat dat je er dure dingen kunt kopen.

Ik heb zelf goede ervaringen met Snijders, ik heb vantevoren gebeld voor een (luister)afspraak en ben toen goed geholpen.

Great minds think alike!

Anoniem: 105626

Verbal Kint schreef op 25 oktober 2004 @ 12:37:
Multifoon is toch op het Schouwburgplein? Dat lijkt me (van buiten, ben nooit binnen geweest) zo'n zaak waar het er vooral om gaat dat je er dure dingen kunt kopen.

Ik heb zelf goede ervaringen met Snijders, ik heb vantevoren gebeld voor een (luister)afspraak en ben toen goed geholpen.
Snijders? Snijders Quality Car Systems??

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:07

Blamm

Niet meer Smart

Snijders op de Hoogstraat denk ik ;)

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Razorfist schreef op 25 oktober 2004 @ 12:44:
Snijders op de Hoogstraat denk ik ;)
Idd.

Zijn er trouwens nog meer mensen op de VAD geweest (zie mijn post stukje terug)?

[Voor 12% gewijzigd door Verbal Kint op 25-10-2004 13:28]

Great minds think alike!

• Repeat
Pelle schreef op 25 oktober 2004 @ 09:23:
Zaterdag even een plankje geklust om receiver + dvd speler op te zetten; ze stonden eerst onder de TV en dat was lastig ivm de salontafel die er voor stond zodat je allerlei rare toeren uit moest halen om de remote er op te richten :P

Specs:
* Marantz SR-4300
* Sony DVP-NS330
* Infinity Reference 81 MK-II front speakers
* Infinity Reference 31 MK-II surround speakers
* JBL LX2000 center speaker
* Philips 28PW8506 72cm / 100Hz breedbeeld
* IBM Thinkpad A31 (P4 1.6Ghz) als mp3-streamert

Als ik straks een koophuis heb (en meer ruimte) dan komt er een volledig nieuw TV & Hifi-meubel, maar voorlopig red ik het hier wel mee.

Pics:

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]

5
[afbeelding]

6
[afbeelding]

7
[afbeelding]

8
[afbeelding]

9
[afbeelding]

10
[afbeelding]

11
[afbeelding]

12
[afbeelding]
Ik vraag me toch wat af als ik deze foto's zie (zie het ook vaak bij anderen); als je je dvd speler dmv een digitale uitgang aan je receiver knoopt, waarom dan ook nog eens met gewoon een stereo tulp :?

• Barry
Via de digitale aansluiting worden de DTS sporen op een DVD gedecodeerd. En via de anologe stereo uitgang wordt er gebruik gemaakt van de DAC op de speler zelf, en niet van de ''matige'' DAC die in de receiver zit.

Dat wil dus zeggen dat de digitale uitgang enkel goed is voor films, en de anologe voor muziek.

[Voor 24% gewijzigd door Barry op 25-10-2004 13:36]

• Repeat
Barry_Loef schreef op 25 oktober 2004 @ 13:35:
Via de digitale aansluiting worden de DTS sporen op een DVD gedecodeerd. En via de anologe stereo uitgang wordt er gebruik gemaakt van de DAC op de speler zelf, en niet van de ''matige'' DAC die in de receiver zit.

Dat wil dus zeggen dat de digitale uitgang enkel goed is voor films, en de anologe voor muziek.
Dus de componenten die het signaal omzetten in de speler zijn over het algemeen beter dan die in de receiver voor gewone cd's?

[Voor 8% gewijzigd door Repeat op 25-10-2004 13:41]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Repeat schreef op 25 oktober 2004 @ 13:31:
Ik vraag me toch wat af als ik deze foto's zie (zie het ook vaak bij anderen); als je je dvd speler dmv een digitale uitgang aan je receiver knoopt, waarom dan ook nog eens met gewoon een stereo tulp :?
CD's luister ik in stereo en films kijk ik in DTS of PL-II. Als ik m'n receiver op 'CD' zet, dan krijg ik standaard stereo voor m'n kiezen, en hoef ik niet m'n instellingen weer te wijzigen :)
Het is dus ook mogelijk om CD's te luisteren als m'n receiver op DVD staat, maar dan moet je dus steeds switchen van geluidsweergave tussen films & dvd's, en daar ben ik te lui voor.. gemak dient de mens ;)
Verschil tussen digitaal en analoog hoor ik overigens nauwelijks; misschien dat iemand met een geoefend oor het zou kunnen zeggen maar ik hoor geen verschil.

• Barry
Repeat schreef op 25 oktober 2004 @ 13:40:
[...]

Dus de componenten die het signaal omzetten in de speler zijn over het algemeen beter dan die in de receiver voor gewone cd's?
De componenten in de speler zelf hoeven niet persé beter te zijn, maar ze zijn meestal wel beter afgestemd op de rest van de speler.

• JT
Repeat schreef op 25 oktober 2004 @ 13:40:
[...]

Stel, je hebt een receiver voor 500e en een DVD speler van 250e. Bij die receiver gaat er 500e naar:
• DAC
• 5, 6 of 7 eindtrappen
• Voorversterker
• Surround processor

Dat is dus minimaal 8 onderdelen. Een DVD speler:
• Loopwerk
• DAC
( • Evt surround processor)

Dus in die DVD speler heb je meer per onderdeel te besteden :)

Anoniem: 127046

Het is wel geen supper deluxe ultra turbo surround systeem zoals ik er hier al een paar zien passeren heb (das niet denegrerend bedoeld hoor) enkel dat het mijne wat minder is en het is gewoon stereo.

hier kijk ik zowel tv als dvd als gewoon lekkerl lui naar een plaat van de pointer sisters luisteren :D

http://users.pandora.be/matenhen/cam%20(5).jpg
http://users.pandora.be/matenhen/cam%20(4).jpg
http://users.pandora.be/matenhen/cam%20(3).jpg
http://users.pandora.be/matenhen/cam%20(2).jpg
http://users.pandora.be/matenhen/cam%20(1).jpg
http://users.pandora.be/matenhen/cam.jpg

Sorry het zijn geen high quality beelden want men cam is een tijdje geleden gestolen en dis is getrokken met een sony gsm

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Resize ze even naar 600px breed als je wilt, want dit is natuurlijk een beetje teveel van het goede.. zowel qua breedte als qua filesize loopt het zo redelijk uit de hand :P

• Niet online
omg... is dat een sansui versterker?

ja sorry van de groote had het ook maar door als ze erop stonden. En ja das een sansui au 517 (volgens mij niks verkeerd mee) die wordt gebruikt als pre amp op een mosfet eind versterker

dan zie je verder een pioneer tuner (80's) een pioneer platendraaier (70's) en een teac vrds 10 cd speler.

De boxen zijn audio professional (was een belgisch merk ooit ) en een sabba tv met een phillips dvd/video combo.

• Niet online
Is ook niets verkeerd mee.. twas gewoon ff toevallig: kwas weer een beetje aan het marktplaatsen en ik kom dit tegen, tegelijkertijd zag ik jou pics

tis idd dezelfde en 1 van de opties was blijkbaar de 19" dingen eraan die het dragen ervan serieus vergemakkelijkt

hehehe ik heb hem aan een spotprijs gekocht een jaar of 5 geleden.Een goeie 125 euro was dat toen (5000 frank) En volgens mij geeft ie geen 65 watt maar 85. Ik kan me vergissen hoor. en hij kan niet 2 x maar 4x :D a en b en 4 ohm a of b

Is een goed beestje maar je moet serieus wat bokes (boterhammen) hebben gegeten om hem te verzetten :D

ben er nog altijd heel tevreden van

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 127046 op 25-10-2004 15:38]

Anoniem: 114225

JT schreef op 25 oktober 2004 @ 14:13:
[...]

Stel, je hebt een receiver voor 500e en een DVD speler van 250e. Bij die receiver gaat er 500e naar:
• DAC
• 5, 6 of 7 eindtrappen
• Voorversterker
• Surround processor

Dat is dus minimaal 8 onderdelen. Een DVD speler:
• Loopwerk
• DAC
( • Evt surround processor)

Dus in die DVD speler heb je meer per onderdeel te besteden :)
Dus als ik het goed begrijp: Mijn gemodificeerde vM Marantz dv-6400 heeft dus een betere DAC enz. dan mijn sr-5400 en moet ik dus voor een betere cd-weergave een analoge kabel knopen naar mijn versterker?

• Daklem
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

Ik zal mijn fotos ook maar eens posten van mijn HT setje. Het is niet veel bijzonders maar ik ben er zeer tevreden mee.

Momenteel:

TV: Samsung Breedbeeld teeveetje.
Receiver: Pioneer VSX-D510 (dd5.1 - dts)
DVD: Sony DVP-NS360 (regionfree)
Stands: Atacama Nexus 6 voor mijn rear speakers
Front: JBL TLX-45
Center: Magnat Vintage 13
Rear: Magnat Vintage 16

bekabeling:
Speaker kabel: momenteel nog dropveter kabeltjes, binnenkort QED speaker kabel met airlocs.
Scartcable: Monstercable Scart MV2
Tulp: Monstercable Tulp MV1 ( deze is gebruikt om de tv aan te sluiten op de receiver)
Digitale Coax: Oehlbach NF113

De subwoofer die op de foto te zien is, is een passieve subwoofer en die is niet aangesloten.

Ik heb een week geleden een nieuwe subwoofer besteld: de B&W asw300.

Ook heb ik in bestelling staan. 40 meter QED Qontour Ultra Flat speaker kabel staan met airlocs.
En niet te vergeten de QED Qontour MSR-SW subwoofer kabel. Deze kabel is lekker dun maar heeft toch een zeer goede performance in huis!

Tijd voor wat fotootjes

http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT1.JPG
Atacama stands + mijn magnat vintage 16's. Mooie combo :)

http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT2.JPG
Nog een keer zonder doek :)

http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT3.JPG
Mijn tv, apparatuur en spear ;)

http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT4.JPG
beter aanzicht :)

http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT5.JPG
Closeup receiver, dvd speler en center :)

http://members.chello.nl/~g.klemkerk/HT6.JPG
even mijn kast met digitale schijfjes die natuurlijk niet mogen ontbreken.

AL met al ben ik zeer tevreden met mijn setje. Zeker als mijn subwoofer binnen komt + de QED kabels. Dan kan ik als 20 jarige student zijnde toch weer een aantal jaartjes vooruit!

Commentaar (positief/negatief ;)) is altijd welkom natuurlijk :)

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Anoniem: 127046 schreef op 25 oktober 2004 @ 14:58:
ja sorry van de groote had het ook maar door als ze erop stonden. En ja das een sansui au 517 (volgens mij niks verkeerd mee) die wordt gebruikt als pre amp op een mosfet eind versterker

dan zie je verder een pioneer tuner (80's) een pioneer platendraaier (70's) en een teac vrds 10 cd speler.

De boxen zijn audio professional (was een belgisch merk ooit ) en een sabba tv met een phillips dvd/video combo.
en die losse eindtrappen erop?
Anoniem: 114270 schreef op 25 oktober 2004 @ 14:54:
omg... is dat een sansui versterker?
* w00Dy heeft gisteren een BA2000 voor 200euro laten schieten
dom dom

[Voor 18% gewijzigd door w00Dy op 25-10-2004 15:55]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Oke hier mijn setje dan maar tis nie veel bijzonders maar het is in ieder geval wat :) , en daar komt bij dat ik er tevreden mee ben ;) . (hoewel er nog wel mag worden upgedated :+ )

Specs:

Sony-Amplifier TA-D505
Sony-Tuner LBT-D505
Sony-Cd speler CDP-M42
Speakers- Bose Acoustimass 6 (Ja ja geef maar mooi commentaar ik vind het goed klinken :) )

Tv:Aristona 37 Cm.
Elta dvd speler- home cinema set 8909 CSA, bagger geluid met de normale boxjes en de subwoofer maar ik heb er mijn jbl'tjes en sub aan gehangen en dat klinkt heel lekker :) . Niet zo lekker als mijn stereo setup maar dat is logisch.

En Dan nu de Foto's:

http://img76.exs.cx/img76/7518/IMG_69.th.jpg

Het Torentje :) .

http://img76.exs.cx/img76/7943/IMG_70.th.jpg

Close-up van het Torentje waar ik heel tevreden mee ben trouwens :) .

http://img76.exs.cx/img76/7449/IMG_71.th.jpg

De Elta home cinema set + een bose sat en een jbl sat, daarnaast ook nog mijn aristona tvtje.

http://img76.exs.cx/img76/7129/IMG_73.th.jpg

De Acoustimass sub.

http://img76.exs.cx/img76/7405/IMG_74.th.jpg

En de Afstandsbediening van de amp, tuner, en cd speler.

Oke Dit is Dus mijn set ik ben er tevreden mee maar er wordt nog wel heel wat vervangen :)

Verlanglijstje:

-Nieuwe reciever een marantz sr-4400 nog even doorsparen dus :) .
-Een nieuwe tv
-Nieuwe speakers zuilen zodat ik de bose straks voor rears kan gebruiken :).
-En een nieuwe dvd speler ik denk dan ook een marantz.

Maar eerst komen er nieuwe speakers :) . Ik zit te denken aan de infinity primus 300 maar dat zie ik wel eerst even goed luisteren :) .

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verbal Kint schreef op 25 oktober 2004 @ 12:37:

Zit inderdaad ook in Rotterdam Centrum. Ik ben in Alexandrium geweest (III, bovenste verdieping ;))
Ik kwam dus binnen zonder afspraak om eens te bekijken welke speakers ze verkochten, en hoewel ik niet de duurste speakers ga kopen, vind ik toch dat ze me iets netter hadden mogen begroeten. Ze zaten daar nu echt met een air van "wat kom jij hier doen"... Als ze niet willen dat ik daar kom, moeten ze geen speakers verkopen onder de 1000 euro p/s...
Maargoed, voor de rest hebben ze dus wel alleen maar de wat duurdere merken.

• JT
Anoniem: 114225 schreef op 25 oktober 2004 @ 15:40:
[...]

Dus als ik het goed begrijp: Mijn gemodificeerde vM Marantz dv-6400 heeft dus een betere DAC enz. dan mijn sr-5400 en moet ik dus voor een betere cd-weergave een analoge kabel knopen naar mijn versterker?
Jep, waarschijnlijk wel :)

en die losse eindtrappen erop?
das een mosfet eind versterker niks meer niks minder. de volle 5 watt rms aan 8 Ohm

meer dan luid genoeg, en voor een filpje durf ik wel al is de loudness openzetten en ik zweer je das zelfs veeeeeel te luid ;)

• @baddon
hasmit die vM mod is volgens mij vooral van toepassing op het analoge gedeelte van je speler. Om dan je geluid digitaal naar je versterker te transporteren is jammer.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Anoniem: 127046 schreef op 25 oktober 2004 @ 16:40:
[...]

das een mosfet eind versterker niks meer niks minder. de volle 5 watt rms aan 8 Ohm

meer dan luid genoeg, en voor een filpje durf ik wel al is de loudness openzetten en ik zweer je das zelfs veeeeeel te luid ;)
telenet forum beu?

neu absoluut niet.

en u bent daar ?

edit: weet ik ondertussen al buzz ;)

wat is het internet toch klein he ;)

ow ja die BA2000 kende ik nog niet maar't ziet er me wel wat leuks uit, t'voordeel aan die dingen is is dat ze geen reet kosten en toch wat waarde hebben kwa kwali

[Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 127046 op 25-10-2004 16:51]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee