ps... ik geloof ook niet erg in dat bi-wiring... dan kun je toch net zo goed een 2 maal zo dikke kabel nemen!? 

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 118966
Nuff' said...
Het heeft allemaal met indringen van stroom in de kabel.Anoniem: 118966 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:55:
ps... ik geloof ook niet erg in dat bi-wiring... dan kun je toch net zo goed een 2 maal zo dikke kabel nemen!?
[Voor 40% gewijzigd door Xander op 19-11-2004 23:06]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Anoniem: 118966
duidelijke uitleg, klinkt erg aannemelijk. Mijn speakers ondersteunen het dus wel, maar mijn versterker niet.Dupje schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:02:
[...]
Het heeft allemaal met indringen van stroom in de kabel.
Door het Skin-effect gaat wisselstroom (je audio) zich gaan situeren aan de buitenkant van je geleiders, het midden wordt niet gebruikt. Echter, hoe hoger de frequentie, hoe meer de stroom naar de buitenkant naar de rand gaat. Bij lage frequenties (de bassen dus!) treed dit minder op. Dan wordt de draad helemaal gebruikt, echter zou het kunnen dat de 2 frequenties elkaar beginnen storen.
Daarom, over de paar draad: hoge frequenties en over het ander paar de lage frequenties.
Maar, bij bi-wiring worden toch wel gewoon álle tonen via alle 2 de kabels gestuurd? Dacht niet dat een amp ook 2 aparte signalen ging uitsturen iig? Volgens mij is het pas het scheidingsfilter in de speaker zelf dat zorgt dat de hogere frequenties uit de "low-kabel" niet "gebruikt" worden, ze worden er wel doorheen gestuurd?Dupje schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:02:
[...]
Het heeft allemaal met indringen van stroom in de kabel.
Door het Skin-effect gaat wisselstroom (je audio) zich gaan situeren aan de buitenkant van je geleiders, het midden wordt niet gebruikt. Echter, hoe hoger de frequentie, hoe meer de stroom naar de buitenkant naar de rand gaat. Bij lage frequenties (de bassen dus!) treed dit minder op. Dan wordt de draad helemaal gebruikt, echter zou het kunnen dat de 2 frequenties elkaar beginnen storen.
Daarom, over de paar draad: hoge frequenties en over het ander paar de lage frequenties.
DVD-audio is van hogere kwaliteit dan gewone audioAnoniem: 118966 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:19:
[...]
duidelijke uitleg, klinkt erg aannemelijk. Mijn speakers ondersteunen het dus wel, maar mijn versterker niet.
gelijk nog een andere vraag,
bij dvd heb ik het idee dat mijn syteem beter(helderder) klinkt dan bij cd. Ik heb de cd/dvd speler aangesloten mbv de digitale coax. En speel dvd en cd dus beide over de dvd-stand van mijn receiver. Vormt de receiver geluid van een dvd anders om dan dat van een cd? of zou de oorzaak ergens anders liggen?
Eerst wel, maar door het filter in je luidsprekers kunnen die signalen nergens geen, als het een goed filter is zou het normaal zijn als voor de tonen die hij niet moet weergeven het filter gewoon een open verbinding vormt?XanderH schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:23:
[...]
Maar, bij bi-wiring worden toch wel gewoon álle tonen via alle 2 de kabels gestuurd? Dacht niet dat een amp ook 2 aparte signalen ging uitsturen iig? Volgens mij is het pas het scheidingsfilter in de speaker zelf dat zorgt dat de hogere frequenties uit de "low-kabel" niet "gebruikt" worden, ze worden er wel doorheen gestuurd?
Of denk ik nou verkeerd?
[Voor 38% gewijzigd door Dupje op 19-11-2004 23:32]
Anoniem: 111211
Zullen wij van kamer ruilen? Jezus wat een grote kamer.iGadget schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:01:
Zooo... Paar weekjes verder... tijd voor wat nieuwe pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog geen nieuwe beamer... Ook nog geen nieuwe sub (geld is problematisch momenteel). Desondanks ben ik (nog) best tevreden over de setup, zeker nu ik eindelijk licht dichte gordijnen heb en dus ook overdag kan kijken
Nu alleen de boel nog stil krijgen en de plaat onder m'n bioscoopstoelen mooi afwerken. Langzaam maar zeker komt het eind in zicht
[Voor 3% gewijzigd door Da_man op 20-11-2004 00:38]
...call for a Big Lebowski
Anoniem: 107110
Korte uitleg: bij iedere luidspreker met 'Bi-aansluitingen' bestaat het scheidingsfilter uit 2 onderdelen. Eén onderdeel voor de midwoofer (direct van woofer naar filter, vervolgens van filter naar connector) en één onderdeel voor de tweeter (direct van tweeter naar filter, vervolgens van filter naar connector).Anoniem: 118966 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:55:
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Grr, ik sliep net, magoed: Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13JT schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 00:52:
XanderH: ik heb het al een keer gedaan dus doe jij het nu maar
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details