Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 19.152 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Iemand nog een idee waar leuke HiFimeubeltjes te koop zijn? Ik bedoel niet de onbetaalbare dingen van Soundstyle, Spectral etc. maar gewoon een 'normale' meubelwinkel. Ik zoek gewoon een rek met een paar planken bovenelkaar . Er hoeft geen TV op te kunnen ofzo. Iets met aluminium ofzo vind ik wel mooi. dus wel de looks van een dure maar niet de prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Trasos schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:18:
Iemand nog een idee waar leuke HiFimeubeltjes te koop zijn? Ik bedoel niet de onbetaalbare dingen van Soundstyle, Spectral etc. maar gewoon een 'normale' meubelwinkel. Ik zoek gewoon een rek met een paar planken bovenelkaar . Er hoeft geen TV op te kunnen ofzo. Iets met aluminium ofzo vind ik wel mooi. dus wel de looks van een dure maar niet de prijs. :)
Bij Leen Bakker heb ik mijn meubel vandaan. Ik vind m zelf wel mooi, hij ziet dr zo uit (oude foto): Afbeeldingslocatie: http://fotos.zwartevogel.nl/foto.php?fotoboek=de40c7757e57771c6d8dd5288d6498aa&file=HomeTheater/medium/medium_IMG_0024.JPG
Nieuwe foto's komen binnenkort.
Oh ja hij is rond de 50 euro ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Lurge op 17-11-2004 13:25 ]

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Juist, dat is psies wat ik zoek. :9 Heb je m pas gekocht of al een tijd terug?
Quanta costa? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

50 euro ofzo dus en ik heb m vorige week nog zien staan :)

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ohw, valt zker niet tegen ivm 800 voor eentje van een merk. Kzal eens gaan kijken, morgen ofzo... Thx voor de ultrasnelle reactie _/-\o_

Edit:
Wa denk je... nog in de aanbieding ook. Eens kijken of het iets is.
http://www.leenbakker.nl/...k%2046/LB_WK46_NL_P10.pdf

[ Voor 36% gewijzigd door Trasos op 17-11-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, vandaag de transactie rond gemaakt om mijn Loewe Aventos 3970 om te ruilen voor een 3981HD/DR+ met harde schijf erin, en alle uitbreidingsmogelijkheden die je je bij een tv kunt wensen.
Erg toegeeflijk waren ze niet, ze wilden in eerste instantie voor mijn 2 maanden oude 3970 (toen 1199) maar 800 euro teruggeven, terwijl ze me duidelijk verkeerd hadden voorgelicht (had nog expliciet gevraagd naar de mogelijkheid om de 3981 uit te breiden met HDD), en na veel gezeur hebben ze daar 925 van gemaakt... Dus ben nogsteeds genaaid, maargoed, beter even financieel ongemak, dan tien jaar lang tegen een tv aan kijken waar ik van baal.
Anywayz, vrijdag komen ze hem brengen, en dan zal ik wel weer een fotootje plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 23:27
Ik kan voor 15 euro twee Wharfedale's Diamond IV's kopen, ni slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:44:
Goed, vandaag de transactie rond gemaakt om mijn Loewe Aventos 3970 om te ruilen voor een 3981HD/DR+ met harde schijf erin, en alle uitbreidingsmogelijkheden die je je bij een tv kunt wensen.
Erg toegeeflijk waren ze niet, ze wilden in eerste instantie voor mijn 2 maanden oude 3970 (toen 1199) maar 800 euro teruggeven, terwijl ze me duidelijk verkeerd hadden voorgelicht (had nog expliciet gevraagd naar de mogelijkheid om de 3981 uit te breiden met HDD), en na veel gezeur hebben ze daar 925 van gemaakt... Dus ben nogsteeds genaaid, maargoed, beter even financieel ongemak, dan tien jaar lang tegen een tv aan kijken waar ik van baal.
Anywayz, vrijdag komen ze hem brengen, en dan zal ik wel weer een fotootje plaatsen ;)
Ik heb afgelopen week even geïnformeerd naar die Loewe modellen. Gewoon een eenvoudige 3770 of 3970 zonder verdere uitbreidingen (er zijn wel hele mooie dingen mogelijke bij Loewe trouwens). In Nederland kost de 3770 in de winkel (bijv. BCC, of Hemmers in Enschede) €999,- en via Internet (maar op één site?) €899,-. De 3970 kost in de winkel €1199,- en via Internet niet veel minder geloof ik.

Nu heb ik even in Duitsland nagevraagd wat ze daar kosten. Ik woon in Enschede, en de wijk waar ik kom te wonen is bijna (echt letterlijk) dichterbij Gronau net over de grens met Duitsland dan bij het centrum van Enschede. In Gronau zit 'n vrij grote Expert-winkel. De 3770 kost daar €764,- en de 3970 kost €944,-. Dat scheelt dus echt veel vind ik.

Ik weet trouwens niet meer precies wat ik je wilde vertellen, ik had nog een punt ... dat ben ik vergeten tijdens het typen van dit bericht 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Trasos schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:23:
Juist, dat is psies wat ik zoek. :9 Heb je m pas gekocht of al een tijd terug?
Quanta costa? :)
Ik heb ook zo'n "glasplaat Leen Bakker rack", behalve dat ie van mij iets smaller is en met 4 glasplaten, dus hoger (kan meer in :9 )
Kostte iets van 55-60 euro. Ben er hartstikke blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Trasos schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:26:
Ohw, valt zker niet tegen ivm 800 voor eentje van een merk. Kzal eens gaan kijken, morgen ofzo... Thx voor de ultrasnelle reactie _/-\o_

Edit:
Wa denk je... nog in de aanbieding ook. Eens kijken of het iets is.
http://www.leenbakker.nl/...k%2046/LB_WK46_NL_P10.pdf
Ik zie dit meubel dat ik daar op de foto heb niet bijstaan eigenlijk ;)
Ik heb ook zo'n "glasplaat Leen Bakker rack", behalve dat ie van mij iets smaller is en met 4 glasplaten, dus hoger (kan meer in )
Kostte iets van 55-60 euro. Ben er hartstikke blij mee.
Ik vond die met 4 glasplaten te hoog omdat ik er ook nog een TV op wilde zetten. Dan zit ik de hele tijd "omhoog" te kijken, dat is niet heel relaxed. De tv moet naar mijn mening wel redelijk laag staan, dan valt ie ook niet zo op :) (de vraag is moet je dat niet willen)

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Lurge schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:20:
[...]

[...]

Ik vond die met 4 glasplaten te hoog omdat ik er ook nog een TV op wilde zetten. Dan zit ik de hele tijd "omhoog" te kijken, dat is niet heel relaxed. De tv moet naar mijn mening wel redelijk laag staan, dan valt ie ook niet zo op :) (de vraag is moet je dat niet willen)
Ik las dat ie er geen tv op wilde zetten, vandaar mijn toevoeging. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Jouw brede 3 glasplaat-model heb ik ook in overweging genomen, maar aangezien er alleen hi-fi apparatuur in moest staan, heb ik voor die 4 platen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2021
Nou zal ik dan eindelijk ook maar eens mijn spullen posten :O. Een HT kun je het niet noemen, maar dat was ook niet het uitgangspunt ;).
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaaphiemstra/!!Got!!/Pict1.jpg
De cd-speler, tuner en dvd-speler.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaaphiemstra/!!Got!!/Pict2.jpg
Een stereo versterker.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaaphiemstra/!!Got!!/Pict3.jpg
Één maal een speakers zonder stofkap.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaaphiemstra/!!Got!!/Pict4.jpg
En één maal een speaker met stofkap.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaaphiemstra/!!Got!!/Pict5.jpg
En tot slot een totaal overzicht.

De appratuur specs.
bron:
- Marantz CD6000 OSE LE
- Marantz ST6000
- Marantz DV6500 als vervanger van de DV7010 die ik eerst had.

versterking:
Marantz PM7200

speakers:
2x Visonik Revo 2 Cherry

Beeld:
Sony 55cm KV-21C4D

Luisteren doe ik dus voornaamlijk stereo daarom zullen de speakers op termijn als eerst worden vervangen door zelfbouw.

[ Voor 15% gewijzigd door RainbowSix op 17-11-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Rainbowsix: gelieve de links even kloppend te maken. Omschrijvingen kloppen niet met de plaatjes, en pict5 staat er 2x. Werk anders met IMG tags (zie algemene FAQ)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

vandaag even wezen shoppen bij de correct:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45274/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45275/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45276/thumb.jpg
Nieuwe center speaker, Audio Pro stage 47. Hele verbetering met de pc speaker die ik eers had 8)7
staat op een marantz sr4300 en infinity reference 41 mk2 en sony rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
RainbowSix schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:37:
Nou zal ik dan eindelijk ook maar eens mijn spullen posten :O. Een HT kun je het niet noemen, maar dat was ook niet het uitgangspunt ;).
[afbeelding]
De cd-speler, tuner en dvd-speler.
[afbeelding]
Een stereo versterker.
[afbeelding]
Één maal een speakers zonder stofkap.
[afbeelding]
En één maal een speaker met stofkap.
[afbeelding]
En tot slot een totaal overzicht.

De appratuur specs.
bron:
- Marantz CD6000 OSE LE
- Marantz ST6000
- Marantz DV6500 als vervanger van de DV7010 die ik eerst had.

versterking:
Marantz PM7200

speakers:
2x Visonik Revo 2 Cherry

Beeld:
Sony 55cm KV-21C4D

Luisteren doe ik dus voornaamlijk stereo daarom zullen de speakers op termijn als eerst worden vervangen door zelfbouw.
Mooie set man! Erg leuk om te zien dat je alles van Marantz hebt, met één zwarte dvd-speler :P.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 13:27
_ferry_ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:12:
vandaag even wezen shoppen bij de correct:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe center speaker, Audio Pro stage 47. Hele verbetering met de pc speaker die ik eers had 8)7
staat op een marantz sr4300 en infinity reference 41 mk2 en sony rears.
Mooie nieuwe center hoor, zal wel een heel verschil wezen in verglijking met dat trust boxje ;) .

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dark Master schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:38:
[...]

Mooie nieuwe center hoor, zal wel een heel verschil wezen in verglijking met dat trust boxje ;) .
zekers :D glasgerinkel, krakend hout enz. klinkt opeens zoveel mooier _o_ om over de stemmen nog maar niet te spreken. Heb wel t logotje net vervangen door een infinity logo welke op me subje zit. Die zie je toch niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Lurge schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:20:
[...]

Nee, i know. ik bedoelde gewoon van er zijn racks in de aanbieding. Deze vond ik er ook best aardig uit zien. Kzal Morgenmiddag eens kijken wat ze allemaal voor keus hebben.

Edit: Verrek dit is m`n 100e post! B)

[ Voor 6% gewijzigd door Trasos op 17-11-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Even tussendoor een glimp van mijn (budger) HT op mijn slaapkamer, de kamer staat eigenlijk meer in beeld maar heb nog geen tijd voor goede foto's gehad.

Front: Eltax Concept 400 (op stoeptegels geplaatst)
Center: Eltax Center
Rear: Eltax Mini
Sub: Mivoc SW-1000 (ook op een tegel geplaatst)
Receiver: Pioneer VSX-D512
DVD: Xbox media center & pc (beiden digitaal verbonden met receiver)
TV: Sony 28FX68 (72cm, 100hz, flat)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/kamer.jpg
(klikbaar)

Ik ben eigenlijk heel erg tevreden met de hele setup, er komt pratig geluid uit en de prijs van alles bij elkaar was ook prachtig! Misschien nog een keer een andere receiver en langzaam de speakers door nog betere vervangen, maar voorlopig nog niet. Reacties zijn welkom :)

Ik heb nog geen echte kijkplek, ik rol gewoon mijn bureaustoel erheen. Maar volgende week verwacht ik mijn Fatboy zitzak :*) als ik alle verhalen daar over lees moet dat wel ultiem relaxed zijn!

offtopic:
Ja, op bed zit mijn vriendin.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedfight op 17-11-2004 21:52 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 27-04 16:37

StarWing

Huh ?!?

Hier is mijn setje.. Fototjes zijn vlug-vlug geschoten, ik zal er wel eens betere trekken :)

Set bestaat uit:
Vizzio TV (kan het type niet lezen B) )
Pioneer VSX-814-S
Pioneer DV-444-S
Eltax Symphony
Samsung SV-261-X El cheapo VCR
Nen XBOX :)

Niet letten op de rommel, reciever staat er pas 1 dag in. Gisteren ontvangen met UPS

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/starwing/ht/1.jpg
Mijn ampje :)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/starwing/ht/2.jpg
Overzichtje van m'n "rack"
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/starwing/ht/3.jpg
TV+Center
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/starwing/ht/4.jpg
Closeup van m'n rear speakertjes
De speakers die eronder staat, zijn van mijn Sony LBT-XB50 torentje.. Die dus binnenkort weg gaan
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/starwing/ht/5.jpg
Front zuiltjes met Mr Aap :)

[ Voor 9% gewijzigd door StarWing op 17-11-2004 22:00 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 21:33

voodooless

Sound is no voodoo!

@Speedfight: Damn, grote kamer! is het niet handiger om alles in de lengte te zetten?

offtopic:
Altijd leuk een vriendin :+

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 17-11-2004 22:08 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
deepspace schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:08:
@Speedfight: Damn, grote kamer! is het niet handiger om alles in de lengte te zetten?

offtopic:
Altijd leuk een vriendin :+
Ik heb het alles in de lengte gehad staan, maar daar kan ik niet weg met de kabels en één van de rear speakers zit dan te dicht op je en de andere moet dan in het "midden" van de kamer geplaatst worden. Kamer is groot, maar op de foto lijkt ie nog groter, de foto is ook door een fotograaf gemaakt voor in een krant :)
Hier een plattegrond die ik nog had (verhoudingen kloppen niet helemaal):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/kamerstefan.jpg
(klikbaar)

@Starwing: welke receiver had je eerst? en is de geluidskwaliteit merkbaar beter geworden, ik heb dus ook eltax speakers en een "budget" receiver. Ik wil deze nog een keer gaan upgraden, maar zou graag willen weten of dat het geld waard is.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedfight op 17-11-2004 22:18 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86899

Speedfight schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:48:
Even tussendoor een glimp van mijn (budger) HT op mijn slaapkamer, de kamer staat eigenlijk meer in beeld maar heb nog geen tijd voor goede foto's gehad.

Front: Eltax Concept 400 (op stoeptegels geplaatst)
Center: Eltax Center
Rear: Eltax Mini
Sub: Mivoc SW-1000 (ook op een tegel geplaatst)
Receiver: Pioneer VSX-D512
DVD: Xbox media center & pc (beiden digitaal verbonden met receiver)
TV: Sony 28FX68 (72cm, 100hz, flat)

[afbeelding]
(klikbaar)

Ik ben eigenlijk heel erg tevreden met de hele setup, er komt pratig geluid uit en de prijs van alles bij elkaar was ook prachtig! Misschien nog een keer een andere receiver en langzaam de speakers door nog betere vervangen, maar voorlopig nog niet. Reacties zijn welkom :)

Ik heb nog geen echte kijkplek, ik rol gewoon mijn bureaustoel erheen. Maar volgende week verwacht ik mijn Fatboy zitzak :*) als ik alle verhalen daar over lees moet dat wel ultiem relaxed zijn!

offtopic:
Ja, op bed zit mijn vriendin.
damn relaxde kamer!!!

ennuh zou je die pc niet wat in t midden zetten? nu is rechter front te ver van je tv vergeleken met je linker :)

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 86899 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:53:
[...]

damn relaxde kamer!!!

ennuh zou je die pc niet wat in t midden zetten? nu is rechter front te ver van je tv vergeleken met je linker :)
Ja, ik weet het maar er is gewoon geen andere mogelijkheid. Ik gebruik mijn pc ook om geluid af te spelen dus de pc en tv zullen allebei tussen de zuilen moeten staan. Ik heb eigenlijk al alle omstellingen gehad die in mijn kamer mogelijk zijn, en dit was de beste.
Als je de plattegrond van hierboven goed bekijkt dan zie je ook dat er heel wat ruimte nodig is om de hele setup naast elkaar te plaatsen (zo'n 2,5m) en dat kan gewoon op geen andere manier helaas tenzij ik een ander bureau en tv meubel koop, maar voorlopig red ik me zo wel :*).

Anoniem: 100231

Speedfight schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:27:
[...]

Ja, ik weet het maar er is gewoon geen andere mogelijkheid. Ik gebruik mijn pc ook om geluid af te spelen dus de pc en tv zullen allebei tussen de zuilen moeten staan. Ik heb eigenlijk al alle omstellingen gehad die in mijn kamer mogelijk zijn, en dit was de beste.
Als je de plattegrond van hierboven goed bekijkt dan zie je ook dat er heel wat ruimte nodig is om de hele setup naast elkaar te plaatsen (zo'n 2,5m) en dat kan gewoon op geen andere manier helaas tenzij ik een ander bureau en tv meubel koop, maar voorlopig red ik me zo wel :*).
Waarom stel je het niet zo op:
:|o---=
:|.----=

Beetje vaag maag iig:
:| = de muur
. = de tv
o = dit zijn de speakers
--- = lege ruimte tussen muur speakers/tv en bureau daartussen komt je fatzak ofzo dan
= = dan je bureau waar je comp op staat daar ga je achter zitten en je kan nog in stereo muziek luisteren je zit er alleen ietsje verder van weg :p

[edit]

Afbeeldingslocatie: http://img44.exs.cx/img44/102/opstellinggat.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 18-11-2004 07:47 ]

Anoniem: 111211

Anoniem: 100231 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:39:
[...]

Beetje vaag maag iig:
. = de tv
o = dit zijn de speakers
--- = lege ruimte tussen muur speakers/tv en bureau daartussen komt je fatzak ofzo dan
= = dan je bureau waar je comp op staat daar ga je achter zitten en je kan nog in stereo muziek luisteren je zit er alleen ietsje verder van weg :p

[edit]

[afbeelding]
Euhhh... hehe.. watte? :P

@speedfight;
sfeervolle kamer man! :)
Zal zeker ook niet verkeerd klinken, want pioneer, eltax en Mivoc maken voor het geld absoluut goede producten, if u ask me :)

offtopic:
jij gaat toch ook wel NFSU 2 kopen he? :P

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 100231 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:39:
[...]

Beetje vaag maag iig:
. = de tv
o = dit zijn de speakers

[edit]

[afbeelding]
Ik snap wel wat je bedoelt, opzich is het idee goed. Maar het kan gewoon niet aangezien de muur waar de tv zou moeten staan, daar zit een gaskachel en een raam daar moet je bij kunnen en kan je geen dingen voor zetten. En nu heb ik alle kabels liggen voor netwerk en bevestiging voor rear speakers enz.

Als je in de bureaustoel voor de pc zit dan is achterje de hele want kastjes, 6 deurtjes die allemaal open moeten kunnen, dus met die wand kan je ook niet.
Ja het is een grote kamer maar qua mogelijkheden is er neit veel....

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Hier dan de HT die bij mij in huis staat, eerst even de specificaties:

Powersupply: APC UPS 1400
Speakers:
Front: Final Reference Model 700
Center: Final Center Model 200
Rear: Final HT series Model 100 (op Final standaard)
Subwoofer: Final Subwoofer S200

Apparatuur:
Surround receiver: Marantz SR6200
Eind versterker(fronts): Marantz PM8000 (klasse A)
CD speler: CD6000 OSE, gemodificeerd
DVD speler: Marantz DV6200
Divx speler: Kiss DP-500
Central Unit: Final Central Unit
TV: Philips PW9503 (100hz, breedbeeld)

Kabels:
Siltech tussen de speakers en de Central Unit
Monstercable tussen de apparatuur
Nog wat kabels :)

Conclusie:
t klinkt super! Mooi geluid, lekker helder en met de PM8000 haalt een electrostaat van deze grootte nog best aardig lage tonen. Dat gecombineerd met een goede subwoofer klinkt het echt briljant. Zeer veel detail en de plaatsing van het geluid is duidelijk, iets wat je bij anders speakers nog weleens mist.
Ik vind t niet verkeerd zo'n setje voor in n studentenhuis :D Sorry voor de wat wazige foto's... :'(

Afbeeldingslocatie: http://lurge.nettrends.nl/gallery/albums/Overige/IMG_0535.sized.jpg
Het globale overzicht

Afbeeldingslocatie: http://lurge.nettrends.nl/gallery/albums/Overige/IMG_0540.sized.jpg
De subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://lurge.nettrends.nl/gallery/albums/Overige/IMG_0539.sized.jpg
De apparatuur

Any comments?

[ Voor 6% gewijzigd door Lurge op 18-11-2004 09:59 ]

ActueleWind

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Lurge schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:54:
Hier dan de HT die bij mij in huis staat, eerst even de specificaties:
(..)
Any comments?
Mooie setup! Aparte luidsprekers en een mooie versterker er voor. Is die Marantz voor + eind, oftewel, sla je de ht-receiver over als je stereo luistert? Wat is het kastje onder je rode (ikea) meubel, ik neem aan de final central unit, maar wat doet die? Er mist nu eigenlijk nog één ding, en dat is een projector, al plannen in die richting?

Ik heb nog nooit naar electroststen geluisterd, dta moet ik toch maar eens gaan doen. Alhoewel ik vrees dat ik ze visuleel toch nooit aantrekkelijk genoeg zal vinden om ze zelf aan te schaffen. :)

Great minds think alike!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
niet verkeerd voor een studenten huis? sjees heb je geld over ofzo :P
Erg mooi setje iig, ben er jaloers op :(
:P :) :D

One World Concepts

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Verbal Kint schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:53:
[...]
Mooie setup! Aparte luidsprekers en een mooie versterker er voor. Is die Marantz voor + eind, oftewel, sla je de ht-receiver over als je stereo luistert?
Ik heb de PM8000 op de direct out van de SR6200 aangesloten, anders kan ik met digitaal 5.1 signaal geen muziek luisteren. (PM8000 heeft geen dig. in)
Wat is het kastje onder je rode (ikea) meubel, ik neem aan de final central unit, maar wat doet die? Er mist nu eigenlijk nog één ding, en dat is een projector, al plannen in die richting?
Dat ding onder dat meubeltje is de power supply, dat is de APC UPS (gewoon een grote batterij zegmaar).
De central unit is het ding dat op de PM8000 staat (de een na onderste op de foto)

ActueleWind

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 19:25

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ziet er goed uit, ik zou alleen een mooiere, warmere kleur gordijnen nemen en een ander kastje :) Lijkt mij beter voor de sfeer :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Anoniem: 61805

Hij is binnen! mijn 2e NAD 916 :-)

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/NAD916x2-1.thumb.jpg
(clickable)

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/NAD916x2-2.thumb.jpg
(clickable)

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/NAD916x2-3.thumb.jpg
(clickable)

let even niet op m'n center, ik ga denk ik maar een bouwpakket voor de Carat Center aan Sinterklaas vragen ;-)

en ik moet echt even bedenken wat ik met fronts+rears wil gaan doen want ik kan alle kanten nog op (nu zijn het eigenlijk 6 NAD 912's bijelkaar, elk met de keus 2x30 of 1x90 watt...) we'll see

Oh, something completely different, ik heb m'n 20 jaar oude Sony Video Projection System eens schoongemaakt en daar foto's van ...hier... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 61805 op 18-11-2004 12:27 . Reden: linkje toegevoegd ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb jij nou een Hol projectiescherm???

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 07:33
Leuk setje, maar krijgt die PM8000 het niet ontzettend warm ?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Rappie schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:40:
[...]

Leuk setje, maar krijgt die PM8000 het niet ontzettend warm ?
Classe A doet ie "maar" de eerste 25 W, zal dus nog wel meevallen. Maar toch, heel mooie set! Ik denk echter dat die center rechtop staand meer tot zijn recht zal komen.

• B_FORCE
  • Niet online
Anoniem: 61805 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:20:

let even niet op m'n center, ik ga denk ik maar een bouwpakket voor de Carat Center aan Sinterklaas vragen ;-)

...hier... :)
Toch zeker weten de Carat's ?
(nice set anyway)

offtopic:
fftjes offtopic, als je speakers gaat spuiten is et dan echt nodig om speakers er zelf van af te halen, ik hoorde van iemand dat de randen kunnen oplossen door de oplosmiddelen die in verf zitten. Of kan ik ze gewoon afplakken?

One World Concepts

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

B_FORCE schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:13:
offtopic:
fftjes offtopic, als je speakers gaat spuiten is et dan echt nodig om speakers er zelf van af te halen, ik hoorde van iemand dat de randen kunnen oplossen door de oplosmiddelen die in verf zitten. Of kan ik ze gewoon afplakken?
Zeker moet je je speakers eruit halen! Is een kleine moeite en je voorkomt er veel potentiele ellende mee!

• B_FORCE
  • Niet online
deepspace schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:16:
[...]

Zeker moet je je speakers eruit halen! Is een kleine moeite en je voorkomt er veel potentiele ellende mee!
ehm nou et punt is dat ik de draden een beetje kort heb gemaakt |:( (echt lomp van me), Dus het vast maken gaat een beetje klote, en het punt is dat mijn speaker al helemaal dichtzit (kan er alleen nog via mijn speaker gat in). Beetje lompe actie van me, maargoed volgende keer beter. (B_FORCE slaat zijn kop nu heel hard tegen zijn bureau, |:( 8)7 )
maargoed dan pielen we wel weer fftjes :|

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 18-11-2004 13:19 ]

One World Concepts

B_FORCE schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:13:
[...]

Toch zeker weten de Carat's ?
(nice set anyway)
Nou, wel de Center, de fronts&rears ben ik nog niet uit :) (ah, die eeuwige twijfel...)

• B_FORCE
  • Niet online
Anoniem: 61805 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:20:
[...]

Nou, wel de Center, de fronts&rears ben ik nog niet uit :) (ah, die eeuwige twijfel...)
dan moet je flink opletten op het rendement van hoog, er is niks zo erg als je center niet op je fronts passen kwa geluid. (vind ik dan)

One World Concepts

• Barry
B_FORCE schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:23:
[...]

dan moet je flink opletten op het rendement van hoog, er is niks zo erg als je center niet op je fronts passen kwa geluid. (vind ik dan)
Op de meeste receivers is het volume in te stellen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• B_FORCE
  • Niet online
edit:
lama hier stond gebral 8)7 |:(

[ Voor 83% gewijzigd door B_FORCE op 18-11-2004 13:52 ]

One World Concepts

• BonBon
ja....waarom je voor de 3 glasplaat versie hebt gekozen ipv de 4 glasplaten :P
nu staat je hifi rack iets te vol eigenlijk...
Gefeliciteerd met je Final electrostaten trouwens!

Foto zoals het bij mij nu staat :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~spoonman/pics/hifirack.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door BonBon op 18-11-2004 13:59 ]

Barry_Loef schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:40:
[...]
Ik heb een losse processor (Sony EP70) en daarbij kan ik inderdaad volume & delay instellen van de center, los van de rest, er zit ook een equalizer op om de boel recht te trekken(maar die gebruik ik niet) en bass-redirecting te doen bijvoorbeeld. (aantal Hz kantelfrequentie is in te stellen per speaker(paar) fronts/rears/center)

• B_FORCE
  • Niet online
idd dan maakt et ff niet uit (ik was ff iets vergeten). Sja dan alleen klank kleur misschien. Maargoeed Carat is zeker nit slecht, daar niet van :). Maar ik was dus ff vergeten dat jij et een en ander in kon stellen.
Carat + sub zou denk ik wel een mooie combi zijn, want ik moet echt zeggen dat die Carat's in het hoog zoooo mooi klinken

One World Concepts

• Barry
BonBon schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:57:
[...]

[afbeelding]
Erg mooie kast man! Waar heb je die vandaan? Ik wil 'm ook hebben :). het liefst met nog een plaatje erboven.

Over die NAD cd-speler, welke is dat? Hij lijkt verdacht veel op de mijne...

• BonBon
Barry_Loef schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:00:
[...]

Erg mooie kast man! Waar heb je die vandaan? Ik wil 'm ook hebben :). het liefst met nog een plaatje erboven.

Over die NAD cd-speler, welke is dat? Hij lijkt verdacht veel op de mijne...
Leen Bakker, kostte rond de 55-60 euro. 4 glasplaten was voor mij ruim voldoende, alles staat nu redelijk koel ivm ventilatie. Bovenste plaat liggen de cd's/dvd's op, best handig.

Het is de NAD 512.

[ Voor 4% gewijzigd door BonBon op 18-11-2004 14:06 ]

• Barry
BonBon schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:04:
[...]

Leen Bakker, kostte rond de 55-60 euro. 4 glasplaten was voor mij ruim voldoende, alles staat nu redelijk koel ivm ventilatie. Bovenste plaat liggen de cd's/dvd's op, best handig.

Het is de NAD 512.
Da's écht niet duur voor zo'n prachtig rek! Ik ga 'm vandaag ook maar halen als ik tijd heb.

We hebben niet dezelfde cd-speler, ik heb de NAD 502. Ietsjes ouder denk ik.

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

deepspace schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:50:
[...]

Classe A doet ie "maar" de eerste 25 W, zal dus nog wel meevallen. Maar toch, heel mooie set! Ik denk echter dat die center rechtop staand meer tot zijn recht zal komen.
De center is gemaakt om zo te staan, hij zou dus zo op zn best moeten staan.
ja....waarom je voor de 3 glasplaat versie hebt gekozen ipv de 4 glasplaten
Thanks! Tis echt mooi spul!
Ik heb toen voor de 3 glasplaatversie gekozen omdat ik toen alleen DVD/receiver had en TV. Pastte perfect dus, nu dus niet meer.

ActueleWind

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 13:54
BonBon schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:57:
[...]

Waar koop je zo'n meubel en wat moet 't kosten? Het is precies waar ik naar op zoek ben. Hopelijk niet schandalig duur.

@bonbon: thanks, ik dacht dat ze alleen die lelijke hadden die hierboven ergens in een pdf-je stonden. Van het weekend maar eens even langs de leen bakker dan...

[ Voor 20% gewijzigd door Munchkin op 18-11-2004 15:55 ]

• BonBon
Prince_of_Darkness schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:08:
[...]

Waar koop je zo'n meubel en wat moet 't kosten? Het is precies waar ik naar op zoek ben. Hopelijk niet schandalig duur.
Leen bakker, 55-60 euro. :Z :Z
Ben ik nog voor Leen reclame aan het maken ook... :+

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Lurge schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:54:
Powersupply: APC UPS 1400
Speakers:
Front: Final Reference Model 700
Center: Final Center Model 200
Rear: Final HT series Model 100 (op Final standaard)
Subwoofer: Final Subwoofer S200
Luister je er ook muziek op, op die Finals?
Want ik heb die eens gehoord in een uitgebreide test, en ik vond ze buiten klassieke muziek echt niet denderend bij muziek..

Bij HT viel het nog goed mee, maar ik heb voor de prijs die je er voor betaald al veel sterkere systemen gehoord.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Lurge schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:24:
De central unit is het ding dat op de PM8000 staat (de een na onderste op de foto)
Enn... wat doet het ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Barry_Loef schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat hier niet het volume wordt bedoeld maar de klank kleur ;)

Overigens gebruik ik bewust geen fysieke center, ik kan geen center vinden die een gelijke klankkleur heeft als mijn fronts. Daarnaast als je goede fronts hebt kunnen die een ongelovelijke phantomcenter neerzetten. En dat vind ook mooier dan een fysieke center. De plaatsing is kwa zit positie kritischer, zeker bij een klein beeld. Op een groot scherm is de plaatsing op het scherm beduidend mooier, je krijgt diepte, hoogte verschillen. Bij een fysieke center hoor je het geluid altijd uit de center zelf komen, en niet 3/4 meter naar rechts en een stukje naar boven.

• A. Qonsaides
  • Laatst online: 29-04 15:52
Prince_of_Darkness schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:08:
[...]

@bonbon: thanks, ik dacht dat ze alleen die lelijke hadden die hierboven ergens in een pdf-je stonden. Van het weekend maar eens even langs de leen bakker dan...
Of je haalt natuurlijk een spectral :P . Ik heb er ook een 2 weken geleden besteld :Y) .
Overigens zijn er ook nog andere merken zoals schroers & schroers, enz.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 16:25

Jag

Blue Eyes schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:34:
[...]

Ik denk dat hier niet het volume wordt bedoeld maar de klank kleur ;)

Overigens gebruik ik bewust geen fysieke center, ik kan geen center vinden die een gelijke klankkleur heeft als mijn fronts. Daarnaast als je goede fronts hebt kunnen die een ongelovelijke phantomcenter neerzetten. En dat vind ook mooier dan een fysieke center. De plaatsing is kwa zit positie kritischer, zeker bij een klein beeld. Op een groot scherm is de plaatsing op het scherm beduidend mooier, je krijgt diepte, hoogte verschillen. Bij een fysieke center hoor je het geluid altijd uit de center zelf komen, en niet 3/4 meter naar rechts en een stukje naar boven.
Mee eens, gebruik zelf ook bewust geen center min of meer om de redenen die je noemt. Ik heb het wel geprobeerd, maar geen succes. Ik heb het wel geprobeerd omdat een center natuurlijk wel als duidelijke voordeel heeft dat het niet alleen werkt voor als je op de sweetspot zit. Ik bedoel: ik kijk vaak niet alleen zeg maar :).
Verder zijn hoogte verschillen natuurlijk een beetje onzinnig. Het enige wat je aan hoogte verschillen hoort, komt doordat het proportioneel uit verschillende delen van je speaker komt. Er zit echt geen "hoogteinformatie" in een stereo signaal.

• StarWing
  • Laatst online: 27-04 16:37

StarWing

Huh ?!?

Ik heb nog een klein vraagje ivm de aansluiting van m'n pioneer 814. Vind het persoonlijk niet het openen van een andere topic waard.

Ik heb een 5.0 setup, maar m'n pioneer heeft 7.1 mogelijkheid.
Maar hoe connecteer ik mijn rear's ? Is het via "surround" of via "surround back" ?
Nergens in de manual kan ik een vb vinden van mijn setup. wel van 6.1 en 7.1, maar niet van een 5.0/5.1.

Page intentionally left blank.

• Jag

Jag

Op de surround aansluitingen. Soms ook wel surround side genoemd. Surround back is voor als je een 7.1 opstelling hebt.

Anoniem: 86899

Wie weet waar ik goedkoop audio/video kabels kan krijgen? t liefst inet winkel of Baarn en omstreken :P

Anoniem: 12609

Anoniem: 86899 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:27:
Wie weet waar ik goedkoop audio/video kabels kan krijgen? t liefst inet winkel of Baarn en omstreken :P
Mediamarkt?

Anoniem: 41615

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een stel mooie standaardjes voor mijn speakertjes, B&W 201i (beetje oude beestjes, maargoed).

Deze zou ik graag met een aluminium standje iets hoger willen plaatsen, daar deze dan naast mijn tv kunnen.

Ik zou ze graag een centimeter of 50 willen verhogen.

Weet iemand een winkel (online, of in de buurt van Zwolle) waar je zulke standaardjes kan kopen?

Jag schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:42:
[...]
Mee eens, gebruik zelf ook bewust geen center min of meer om de redenen die je noemt. Ik heb het wel geprobeerd, maar geen succes. Ik heb het wel geprobeerd omdat een center natuurlijk wel als duidelijke voordeel heeft dat het niet alleen werkt voor als je op de sweetspot zit. Ik bedoel: ik kijk vaak niet alleen zeg maar :).
Verder zijn hoogte verschillen natuurlijk een beetje onzinnig. Het enige wat je aan hoogte verschillen hoort, komt doordat het proportioneel uit verschillende delen van je speaker komt. Er zit echt geen "hoogteinformatie" in een stereo signaal.
Tsja... ik draai op zich al jaren zonder center en nooit echt het gevoel gehad dat ik echt iets miste. Ik heb nu net (vandaag) een center aangesloten(niet echt een goeie), ook om eens te kijken wat ik er nou van vind en ik denk dat het vooral handig is in minder ideale situaties. Met meer mensen kijken bijvoorbeeld (dialoog blijft uit het midden komen) en ook de aparte volumeregeling vind ik erg handig. 's Avonds laat kan ik al wel de compressie van het geluid aanpassen (ook van TV bijvoorbeeld, met m'n HTPC/Media Center wordt al het geluid richting Dolby Digital geencodeerd en dan kan ik op m'n processor de compressie in stapjes instellen), maar bij sommige bronnen is de dialoog slecht te verstaan en om de buren niet te storen zou je de dialoog iets harder kunnen zetten i.p.v. het algehele volume meteen behoorlijk hoog te moeten zetten. Uiteindelijk ga ik wel voor een 'klassieke' 5.1 opstelling, met center, in mijn eentje kan ik altijd nog besluiten hem niet te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb een klein vraagje...
Heb dus die Loewe Aventos 3981 HD/DR+ besteld, die ze morgen komen brengen...
En ging er voor het gemak maar vanuit dat daar dus nog wel een VGA unit in kon, aangezien dat in de normale 3981 ook kan...
Maar die staat niet in de productspecs van het apparaat. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven, anders ben ik echt dubbel genaaid namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

TomSwinnen schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:43:
[...]

Luister je er ook muziek op, op die Finals?
Want ik heb die eens gehoord in een uitgebreide test, en ik vond ze buiten klassieke muziek echt niet denderend bij muziek..

Bij HT viel het nog goed mee, maar ik heb voor de prijs die je er voor betaald al veel sterkere systemen gehoord.
Ik luister voornamelijk muziek op de Finals, voor muziek en ook juist voor klassiek vind ik ze heel erg mooi en gedetailleerd en helder klinken, daar komt geen conusspeaker bij in de buurt. Tis alleen wel zo dat het niet dat volle warme geluid geeft wat een gemiddelde conusspeaker geeft. Daar moet je misschien aan wennen (of niet), de vraag is of de muziek zo warm op de cd staat of dat de speakers de klank extra warm maken...
Die zet het signaal voor de speakers om naar een hoog voltage (zodat de finals er iets mee kunnen), ik weet t niet exact maar het high power signaal vanuit de versterker moet erin en dan lopen er van daar weer zilverkabels naar de speakers.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Lurge schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 07:52:
Die zet het signaal voor de speakers om naar een hoog voltage (zodat de finals er iets mee kunnen), ik weet t niet exact maar het high power signaal vanuit de versterker moet erin en dan lopen er van daar weer zilverkabels naar de speakers.
Owja, het ging natuurlijk nogsteeds over electrostaten, was even vergeten dat die anders werken dan normale speakers 8)7

Hoe zat het nou, magnestaten kun je met een normale versterker aansturen, electrostaten niet...?

Ojwa, nogiets, waarom heb je je audioapparatuur aan een UPS hangen? Geeft dit een stabielere netspanning, of wil je gewoon je film verder kunnen kijken als de stroom uitvalt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

XanderH schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:21:
[...]

Owja, het ging natuurlijk nogsteeds over electrostaten, was even vergeten dat die anders werken dan normale speakers 8)7

Hoe zat het nou, magnestaten kun je met een normale versterker aansturen, electrostaten niet...?

Ojwa, nogiets, waarom heb je je audioapparatuur aan een UPS hangen? Geeft dit een stabielere netspanning, of wil je gewoon je film verder kunnen kijken als de stroom uitvalt? :P
We hebben t gedaan voor de stabielere spanning en ook een beetje voor de piekspanningsbeveiliging. Blikseminslag en dat soort fratsen zit ik niet echt op te wachten met zo'n installatie. ;)

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 22:07
Hm, @ JT ik heb misschien wel belangstelling...
Ik was van plan een Denon AVR2805 te kopen, omdat die een heel behoorlijke stereo-weergave zou hebben. Maar zou een 2105 in combinatie met jou NAD 902 niet nog beter klinken? En goedkoper zijn... :9
Any thoughts? Voor nieuwe speakers zat ik te denken aan de Quad L11 of L12.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 19:25

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik weet het haast wel zeker. Je mag hem hier ook wel eerst luisteren om het verschil te horen tussen mijn surround receiver met en zonder de Nad. Mail anders maar ff teunissen bij gmail enzo (antispam stijl :P ).

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Laatst online: 27-04 22:07
OK

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

als je puur voor geluid wil gaan is NAD idd de betere keuze.

er zijn wel uitzonderingen, ik heb de T743 gehad en heb em moeten omruilen voor een marantz.
de ruis was op de luisterplek nog duidelijk te horen.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Anoniem: 41615 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:48:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een stel mooie standaardjes voor mijn speakertjes, B&W 201i (beetje oude beestjes, maargoed).

Deze zou ik graag met een aluminium standje iets hoger willen plaatsen, daar deze dan naast mijn tv kunnen.

Ik zou ze graag een centimeter of 50 willen verhogen.

Weet iemand een winkel (online, of in de buurt van Zwolle) waar je zulke standaardjes kan kopen?
Bij Staffhorst hebben ze Atacama Audio Nexus stands, zijn vrij populair omdat ze niet al te duur zijn maar wel mooi en goed.
Zijn dacht ik ook online te krijgen, zoek maar is op kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
ik heb een tweedehands eindversterker gevonden (sharp sx-3400h) en ik kan er echt helemaal niks over vinden.
het enige dat ik weet is dat hij 2x200Watt is.

maar wat ik me afvraag is: zou hij mijn elektrostaten goed kunnen aansturen?
want ik heb nu mn esl's op een pioneer receiver maar die springt afentoe in de protection-mode (en die heeft 80 Watt output)

de achterkant van die sharp ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/sharp%20sx3400%20out.jpg
zou je uitgang A en B parallel kunnen zetten?
want nu staat er 8 tot 16 Ohm bij, maar het zou mooi zijn als hij tot 4 ohm kan hebben... (die pioneer die nu het werk doet heeft trouwens nu ook een 8 Ohm output)

als iemand toevallig toch iets weet over deze versterker laat het me dan weten? want zelfs op de sharp site zelf is niks te vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nee, je moet een amp hebben die lage impedanties geen probleem vindt. Deze kan niet eens 4 Ohm aan, dus dan zal je dezelfde problemen houden.

En nog iets: een versterker heeft geen 8 Ohm output :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2022
VincentH schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:05:
Hm, @ JT ik heb misschien wel belangstelling...
Ik was van plan een Denon AVR2805 te kopen, omdat die een heel behoorlijke stereo-weergave zou hebben. Maar zou een 2105 in combinatie met jou NAD 902 niet nog beter klinken? En goedkoper zijn... :9
Any thoughts? Voor nieuwe speakers zat ik te denken aan de Quad L11 of L12.
Goeie combi moet ik zeggen! Hier spreekt een zeer tevreden NAD icm met Quad 11L speakers luisteraar :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Jag schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:59:
Nee, je moet een amp hebben die lage impedanties geen probleem vindt. Deze kan niet eens 4 Ohm aan, dus dan zal je dezelfde problemen houden.

Ach niet waar man. 4 Ohm speakers op een 8 Ohmz versterker gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 13:55
Jag schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:59:
...........

Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 99283 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:09:
Ten eerste is dat helemaal afhankelijk van de amp. Generaliseren kun je niet doen. Soms gaat het goed soms niet. Meestal gaat het redelijk goed totdat je hard gaat spelen. Bij een ELS is "hard" meestal niet echt hard, aangezien de efficientie niet al te hoog is. De amp raakt dus snel overbelast.

Daarnaast: een ELS direct aansluiten heeft impedanties die nog wel eens flink onder de 4 Ohm willen liggen, zker zonder extra omvormtrafo.
De speakers heeft een impedantie, de amp moet daarnee kunnen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Een subamp die goed is aangesloten mag niet ruisen. Zelfs de XXL subampjes die ik heb ruisen niet hoorbaar.

Redheinz, echt een leuke setup. Mooi gemaakt die center en sub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 99283 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:09:
[...]

De hele term "8ohm versterker" bestaat niet. De versterker kan speakers aansturen met een nominale impendantie van 8omh, dat bedoelt Jag.

Overigens is dat hele impendantieverhaal iets wat je zo ongeveer gelijk aan de kant kan schuiven, met de info die je van speakerfabrikanten krijgt in elk geval... Dat is echt zulk natte vinger werk, dat ronden ze dan af op 4 of 8... Sommige 4ohm speakers hebben minder rare impendantiepieken en dalen als sommige 8ohm speakers.

Zo kon de (redelijk paupere sony) versterker van mijn ouders prima overweg met een stel Philips 4ohm speakers, maar toen er B&W DM604's aan gehangen werden (8ohm speakers) moest je het niet hard zetten, want dan ging de versterker bij iets hardere basweergave toch lekker op beveliging zitten. Zit er blijkbaar een impendantiedipje bij 80Hz ofzo en gaat die versterker op een 8ohm speaker op z'n bek, terwijl-ie met de 4ohm speakers geen enkel probleem had...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

@tatata en vieux:

De output van een versterker heeft een hele lage impedantie, ongeveer 0.01-0.1 Ohm. Het enige dat een versterker doet is een spanning op de terminals zetten, afhankelijk van de impedantie die eraan hangt gaat er dan een stroom lopen. Hoe lager de impedantie, hoe hoger de stroom, hoe meer vermogen de amp levert. Een amp heeft een maximale spanning die hij kan leveren en er is een minimale impedantie waarbij een amp die spanning "vol kan houden". Een amp die lage impedanties aankan, kan ook zijn max spanning leveren bij die hele lage impedanties. Een amp die dat niet kan, daar gaat de voedingsspanning van inzakken bij die max spanning/te lage impedanties en gaat de protectie erin schieten enzo.

Maar zolang je maar (ver genoeg) onder die max spanning blijft, kan elke amp elke impedantie aan. Maar aangezien ESLs een hele lage efficiente hebben (en je dus een hogere spanning erop moet zetten voor dezelfde geluidsdruk), is dat verhaal van impedanties wat belangrijker. Daarom zijn ESLs zulke amp killers (ze hebben ook nog hele lage impedanties bij hoge frequenties volgens mij). Waar het bij normale speakers vaak wel losloopt, zoekt een ESL de grens van het kunnen van de amp op.
JvS schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:06:
Zo kon de (redelijk paupere sony) versterker van mijn ouders prima overweg met een stel Philips 4ohm speakers, maar toen er B&W DM604's aan gehangen werden (8ohm speakers) moest je het niet hard zetten, want dan ging de versterker bij iets hardere basweergave toch lekker op beveliging zitten. Zit er blijkbaar een impendantiedipje bij 80Hz ofzo en gaat die versterker op een 8ohm speaker op z'n bek, terwijl-ie met de 4ohm speakers geen enkel probleem had...
Nou, een 604 heeft natuurlijk voor een groot deel een impedantie van 4 Ohm, die 8 Ohm nominale impedantie is een fars. Hij heeft twee 8 woofers parrallel staan, dus tot zo'n 300Hz (of waar het crosspunt tussen woofers en midrange ook ligt) is de impedantie gewoon ongeveer 4 Ohm. Waarbij wel gezegd moet worden dat de schijnbare impedantie voor de amp in het sublaag veel hoger is, doordat je daar de bass reflex tuning hebt zitten. Dan loopt de impedantie op tot iets van 60 Ohm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
Specs:

- Ge Imager CRT beamer
Breedte beeld nu : 1,70
Breedte na plaatsing: 1,50-1,60 hopelijk
Why?: zit op 3,30 met ogen dus moet niet al te groot .. tis een interlaced CRT
- Eltax Evolution Powersystem vanaf zondag a.s.:
Afbeeldingslocatie: http://img34.exs.cx/img34/6506/evolution52lightbeech-sysgr.gif
- Stereo receiver van AudioSonic.. specs weet ik zo niet.. 80 Watt per uitgang
DTS receiver zoek ik nog..

Plaatjes komen zodra alles geplaatst is en werkt :D

wat ik kwijt ben tot nu toe (incl boxen vanaf zondag) ...
100 Beamer..
125 Speakers..
aardig netjes toch? (en ja de beamer levert nog goed beeld :D)
ga 2ehands DTS halen voor 150/160...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Jag schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:42:
[...]
Ik daag je uit......... ;)

Proportioneel, zo zou je het kunnen verwoorden. Echter dat neigt naar geluid uit een unit horen, bijv. dan hoor je de tweeter en vervolgens de woofer. Dat is het duidelijk niet!

Gelaagdheid is wellicht een beter woord wat ik had moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
esl's hebben idd alleen bij hoge frequenties en bij extreem lage tonen een hele lage impedantie.
mijn stepuptrafo tipt de 0,81 Ohm aan bij de 25Khz dus moet je je voorstellen wat er gebeurt als je er een paneel aan hangt...

maar theoretisch gezien kan ik dus met die sharp m'n esl's iets meer dan 3,9 dB harder kunnen zetten als mn pioneer ?

immers 200Watt/80Watt= 2,5
10 log (2,5) = 3,9 dB is gelijk aan "niet veel winst"

weet iemand of er ook zo'n vervelende protectionmode in die sharp zit?

[ Voor 32% gewijzigd door hilbren op 19-11-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Dat zal haast wel, of niet als het een goedkoper of ouder model is. Qua geluidsdruk ga je er inderdaad niet veel op vooruit. Maar waarom is een protectie ''vervelend''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Barry_Loef schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:47:
Dat zal haast wel, of niet als het een goedkoper of ouder model is. Qua geluidsdruk ga je er inderdaad niet veel op vooruit. Maar waarom is een protectie ''vervelend''?
omdat die al afgaat bij het minste of geringste hoge toontje, zelfs met pioneer A333 doet ut beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
hilbren schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:56:
[...]

omdat die al afgaat bij het minste of geringste hoge toontje, zelfs met pioneer A333 doet ut beter!
Tja, die protectie voorkomt als het goed is alleen ergere "schade"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 13:27
Topic is bijna vol..... :)

Maar ik had nog een vraagje ik heb een sony trinitron tv gezien 55 cm groot genoeg voor mij dan.

Voor 250 euro zijn dit nog een beetje goeie tvtjes met een beetje kwaliteit...??

Want bij de meeste zaken gaan alle tv's over 1 kabel aansluiting en word het maar doorgelinkt niet de beste manier om kwaliteit te zien :/ .

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
ik zou vragen (zal geen moeite zijn neem ik aan) of ze op de desbetreffende tv een videorecorder/dvd speler kunnen aansluiten.. kan toch meestal via voorkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Dit kan op álle tv's. En je hoeft naar mijn idee niet te vragen of er ook een video-in aan de voorkant zit :P. Klepje open, en je ziet 't vanzelf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 13-12-2024
Als er geen vrijwilligers zijn voor nieuwe topic maak ik hem wel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Nee, JT heeft al plannen. Overigins denk ik dat JT het voortaan kan doen (mits hij dit wilt). Hij houdt het topic ook een beetje schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry_Loef schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:05:
Nee, JT heeft al plannen. Overigins denk ik dat JT het voortaan kan doen (mits hij dit wilt). Hij houdt het topic ook een beetje schoon.
Hij houd het schoon? Hoe doet ie dat dan? Hij is geen mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Stiekem wel hoor :P. Alleen de rode inkt was op :9 .

Serieus: Hij heeft goede plannen voor de startpost! Zoveel mogelijk HT's worden hierin gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Barry op 19-11-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118966

Vandaag heb ik eindelijk mijn centerspeaker. Eindelijk kan die brakke speaker er uit! Mijn nieuwe aanwinst is een JBL northridge EC25. Wat me na installetie opviel is dat het hele systeem meer bass lijkt te geven. Ik heb hem nu onder de tv gelegd, maar denk erover om hem boven de tv te gaan hangen onder de boekenplank. Bij ikea hebben ze beugels waar ie volgens mij precies inpast.

Hier wat foto's;

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
wat heeft het voor resultaat dat je je bekabeling zo hebt gedaan? hoe heette dat trouwens ook al weer? bi-wiring? ik wil dat namelijk weten omdat volgens mij mijn nieuwe speaker set ook 4 aansluitingen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

spawnkamikaze schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:30:
wat heeft het voor resultaat dat je je bekabeling zo hebt gedaan? hoe heette dat trouwens ook al weer? bi-wiring? ik wil dat namelijk weten omdat volgens mij mijn nieuwe speaker set ook 4 aansluitingen heeft..
Dat is helemaal geen bi-wiring wat hij heeft. :)
Er zit gewoon 1 kabel aan elke speaker, en de connectors zijn onderling verbonden. Hij heeft ze alleen mooi om en om aangesloten.
De speakers zelf kunnen wel bi-wired aangesloten worden, mits je versterker die mogelijkheid heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 19-11-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is geen bi-wiring, dat is wel mogelijk met deze speakers, maar over het resultaat daarvan lees ik wisselende dingen. Zelf heb ik gekozen om een "goedkoop" type dikke bedrading te gebuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 41939 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:40:
[...]
Hij heeft ze alleen mooi om en om aangesloten.
De speakers zelf kunnen wel bi-wired aangesloten worden, mits je versterker die mogelijkheid heeft.
Dat laatste... lijkt me totaal geen nut hebben?

* Xander heeft z'n speakers gewoon lekker standaard aangesloten :P

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/5330/speakrkabel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van het weekend ga ik nog een paar bananenstekkers halen. Dat plugt lekker makkelijk in en uit als ik eens een keer wat los moet halen. Achter mijn receiver heb ik zoiezo allemaal van die stekkers gebruikt omdat ik anders op mijn knien met mijn hoofd in de kast alle berdading moet aansluiten. Overigens ziet het er ook wel erg netjes uit met die stekkers.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.