Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.479 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Inderdaad....hij ziet er namelijk wel heel erg echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
OK als het geen probleem is. Ik heb um na lang zoeken gekocht op Ebay.de:

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...Item&rd=1&item=3847243088

De verkoper spreekt goed engels en pakket wordt verzekerd verzonden. Meestal wordt binnen 48 uur na betaling verzonden. Met verzend naar NL was de prijs 170,50. Dit is btw de link naar mijn rackje je moet eff other objects from this buyer cklicken.

[ Voor 5% gewijzigd door @baddon op 07-11-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij houd zelfs meer dan 30 kg:
Load:

Officially 50 kg each level, but, in practice holding clearly more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Kan best zijn dat het de echte spider is maar dan aan de achterdeur van de fabriek verkocht hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het lijkt er wel op abaddon1... Zit er een ring in het midden? van alu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Het is een E&T D600 W3 HighEnd HiFi Rack.

Heb er zojuist ook 1 gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Ja alu stervormige ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

tis idd 1 van de mooiere racks. en met een naam als highend hifi rack zal et wel snor zitten met stabieliteit
ikzelf heb dus een tv/stereokast waar me marantz niet in past :D hijs te diep. (marantz 5400)

heb trouwens nog een foto van me vorige stereo die alweer wat jaren dienst doet als pc geluidssetje :D
mischien wel leuk om zon nostalisch setje te posten van 15 a 16 jaar oud:

denon DRA-435R receiver
denon dcd-660 cd speler
denon DRM-600 cassettedeck
tannoy M15 luidsprekers

op de foto: alleen de receiver en speakers, cassettedeck en cdspeler zijn niet echt meer in gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/pckamer.jpg

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic .. ben je stekeblind ofzo? TFT schermen zijn niet voor niets gemaakt om ruimte te besparen. Waarom zet je hem zo ver naar voren. Kun je net zo goed een CRT scherm kopen, komt met zn beeldbuis op zelfde punt als het scherm van je TFT ... en je muis op randje van tafelblad .. lekker voor je arm en hand ...

Edit op wat hieronder is geschreven:

... hoezo besluiten ... als die gast zn arm, hand en ogen wil verneuken, moet hij dat weten. Tis gewoon een advies. Of hij die wilt opvolgen, moet hij zelf weten. Overigens heeft hij wel een ergonomisch toetsenbord, maar die plaats hij ook verkeerd.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

Speedy_J schreef op 07 november 2004 @ 06:18:
[...]

Plaats het gerust in dit topic hoor, denk dat er wel meer mensen in geintresseerd zijn...
Ik ben hier idd ook wel nieuwschierig naar, waar dit rack vandaan komt en wat hij kost.
Het ziet er zeer goed uit iig!!

_/-\o_

Antwoord reeds gepost, bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door -Sander- op 07-11-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Staat hierboven al joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 13:26:
Offtopic .. ben je stekeblind ofzo? TFT schermen zijn niet voor niets gemaakt om ruimte te besparen. Waarom zet je hem zo ver naar voren. Kun je net zo goed een CRT scherm kopen, komt met zn beeldbuis op zelfde punt als het scherm van je TFT ...

edit: en je muis op randje van tafelblad .. lekker voor je arm en hand ...
hijs iig niet doof, anders had ie zn speakers ook verder naar voren gezet ;)

even serieus advies; monitor naar achteren, speakers verder van de muur af...

[ Voor 1% gewijzigd door hilbren op 07-11-2004 14:43 . Reden: iets subtieler... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hoor je dat MUSTIS? Er is gezamelijk besloten dat jij je spul anders moet inrichten :r.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Barry|IA schreef op 07 november 2004 @ 14:21:
Hoor je dat MUSTIS? Er is gezamelijk besloten dat jij je spul anders moet inrichten :r.
beetje normaler reageren mag ook....

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
uhmm het is wel zo ....

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Om nou even niet een discussie te gaan starten of het wel of niet zo is, Mustis heeft zo zijn opstelling en heeft dat niet zonder reden zo neergezet. Misschien staat het wel tijdelijk zo. Het kan best zijn dat hij iets aan zijn ogen heeft, en een TFT-scherm is nog altijd rustgeviger dan een CRT. Hoe Barry_Loef reageert, is een flame. Flamen op GoT mag niet, dat staat in de Netiquette. Dit soort uitleg hoeft toch niet worden gegeven als je hier al langer op GoT rondhangt?

Nu even ontopic, straks wordt dit draadje nog verpest door bepaalde users :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op 07 november 2004 @ 14:21:
Jongens, dit is geen flame, maar puur sarcasme! Het zegt gewoon precies hetzelfde als Bobje hierboven, echter met wat minder woorden :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bedankt deepspace :) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
deepspace schreef op 07 november 2004 @ 14:53:
[...]

Jongens, dit is geen flame, maar puur sarcasme! Het zegt gewoon precies hetzelfde als Bobje hierboven, echter met wat minder woorden :+
Ik moet meestal niet kotsen van sarcasme ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Met die opmerking (en smiley) bedoelde ik dat het grote onzin is dat andere over zijn inrichting gaan zeiken. Hij is niet gek ofzo hoor, hij zal er een goede reden voor hebben. Dit is het laatste wat is erover zeg.

@MUSTIS:

Mooie luidsprekers, evenals je TFT-scherm :) . Hoe verhouden die luidsprekers zich tegenover je ''normale'' luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Barry|IA schreef op 07 november 2004 @ 16:39:
Met die opmerking (en smiley) bedoelde ik dat het grote onzin is dat andere over zijn inrichting gaan zeiken. Hij is niet gek ofzo hoor, hij zal er een goede reden voor hebben. Dit is het laatste wat is erover zeg.
Als je geen commentaar/kritiek/ideeen van een ander wil horen dan moet je ook niet je setje hier plaatsen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
JT schreef op 07 november 2004 @ 17:21:
[...]

Als je geen commentaar/kritiek/ideeen van een ander wil horen dan moet je ook niet je setje hier plaatsen.
Volkomen mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

OK, ik moet wat bij conrad bestellen (IC's) maar omdat je daar dan onder een bepaald bedrag extra kosten betaald wou ik meteen maar een center speaker aanschaffen. Om me HT weer een stukje verder compleet te krijgen.

Nu hebben ze er 2 in beuken kleur, de mivoc en de PFC 4,0

Mochten de url's niet werken (geloof dat ze gekoppeld zijn aan sessies) de PDF's:
http://www.produktinfo.co..._Center_HTC_280_buche.pdf
http://www.produktinfo.co...c_4_buche_de-en-fr-nl.pdf

Iemand ervaringen ermee? Beetje lastig natuurlijk omdat ik ze niet kan beluisteren, maar ik verwacht voor 50€ geen enorme kwaliteits verschillen te ontdekken. Ikzelf denk dat de laatste de meest interresant is, lekkr 40cm groot IPV de 26cm van die mivoc. En plek heb ik toch genoeg :)

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, maar nu kan ik het makkelijk meebestellen :)

Hij komt tussen me infinity reference 41mk2 te staan op een marantz sr4300.

Veel meer dan die 50€ wil ik eigenlijk niet uitgeven, ik gebruik een center uiteraard alleen bij films, en ik kan er wel 1tje van 150€ kopen, maar dan staat dat niet echt tot vergelijking met me normale speakers welke vele uren per dag spelen :D

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 07-11-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik begin een beetje geirriteerd te raken van die adhd achtige reacties op opstellingen die zogenaamd verkeerd staan terwijl er een reden voor is of zelfs noodzaak.

3 redenen om mijn tft zo te zetten: 1 volgens de arbo is de kijkafstand altijd nog 70 tot 95 cm bij een 19", aangezien ik op 70/75 cm kom snap ik uberhaupt niet waar we over praten.

2 ik heb min 7 qua bril dus het beeld is zon 25% kleiner.

3 de reso is 1280x1024 dus tenzij ik een nieuwe definitie aan blindtypen wil geven lijkt verder zetten me niet zo slim in mijn geval.

verder heb ik al 7 jaar een muisarm en heb dus een goede stoel met goede armleunen en ook deze situatie is volgens de arbo correct.

barry: ik zou eigenlijk de speakers dan aan de marantz moeten hangen want op dit moment hangen ze elk aan een andere versterker.
wat ik wel zo kan horen is dat de dali's veel dieper gaan dan de tannoy's. is mischien logisch, de dali's zijn zuilen die ook nog eens op de grond staan, de tannoys zijn boekenplank speakers die altijd op tafels en vensterbanken hebben gestaan.

verder moeten bepaalde mensen wat minder snel lezen, die smilies zijn er niet voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

MUSTIS schreef op 07 november 2004 @ 18:00:
2 ik heb min 7 qua bril dus het beeld is zon 25% kleiner.
Ik ken het fenomeen, heb bijna -12, dus ben heel blij met mijn 21" CRT :Y) (die overigens ook zo'n 70 cm voor mijn neus staat, maar dat omdat het niet anders past)
barry: ik zou eigenlijk de speakers dan aan de marantz moeten hangen want op dit moment hangen ze elk aan een andere versterker.
wat ik wel zo kan horen is dat de dali's veel dieper gaan dan de tannoy's. is mischien logisch, de dali's zijn zuilen die ook nog eens op de grond staan, de tannoys zijn boekenplank speakers die altijd op tafels en vensterbanken hebben gestaan.
Ik vind het best leuke lieve speakertjes om bij de PC te zetten (kwa look, hoe ze klinken weet ik niet). En ze staan ook niet verkeerd. Als je ze van de muur zet, gaan ze nog minder diep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Triple_A heeft vandaag een paar 2e hands DCM TimeFrame's V6.0 beluisterd
Die dingen zijn écht prachtig O+ ik ga eens even onderhandelen met de verkoper :)
Jammer genoeg heb ik een beperkt budget omdat ik ook nog een receiver ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

deepspace schreef op 07 november 2004 @ 18:05:
[...]

Ik ken het fenomeen, heb bijna -12, dus ben heel blij met mijn 21" CRT :Y) (die overigens ook zo'n 70 cm voor mijn neus staat, maar dat omdat het niet anders past)

[...]

Ik vind het best leuke lieve speakertjes om bij de PC te zetten (kwa look, hoe ze klinken weet ik niet). En ze staan ook niet verkeerd. Als je ze van de muur zet, gaan ze nog minder diep!
oei, -12 is best veel. mag ik nog niet klagen.

speakers van de muren is idd aanbevolen, maar ook hier is plaatsing een probleem. bovendien gaat de bass maar ook zeker het stereobeeld sterk achteruit bij het naar voren schuiven. je krijgt dan meer een koptelefoon geluid en zit er niet echt meer diepte in.
mischien koop ik ooit nog van die (studio) monitoren, die kunnen wel dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Iemand nog naar de Supersale geweest van HoBo HiFi in Den Bosch of Arnhem?
Ik heb daar inderdaad een koopje gevonden, tenminste dat gevoel heb ik.
Namelijk een Marantz SR5000-OSE voor het luttele bedrag van 149 euro!!! :D

Daar kon ik m niet voor laten staan. Zit geen krasje ofzo op en ook een jaar garantie dus ik ben tevree. Ze hadden sowieso best interessante aanbiedingen. Marantz DV4400 voor 149 euro was volgens mij één van de lokkertjes, want die hadden ze een hele stapel staan. :P Het leek wel één of andere goedkope dumpshop, iig niet wat ik gewend ben van die winkel. Maar dat maakt mij niet minder blij met m`n aanschaf. Ik ben btw in Den Bosch geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Trasos op 07-11-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zaterdag even bij Hobo Hifi in Arnhem geweest. Ook daar leek het idd wel een dumpshop: overal stapels met dozen en erg druk. Ze hadden zeker scherpe aanbiedingen. Bijv. een Denon AVR-1804 voor 399 euro. Ik heb er zelf echter niets gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 11-09 07:32
jep ik ben er geweest, heb een koppeltje B&W 603 S3's gekocht :) En stonden inderdaad veel leuke lokkertjes binnen. Stapels marantz, nad en denon recievers en dvdspelers.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the.raptor/tn_DSCF0073.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zo, ik heb vandaag een beetje zitten verhuizen (nouja, het is 30 cm verschoven).

Audio spullen uit de kast gehaalt, en printer in de kast gezet. Nu staan de audio spullen (SR-5200+CD-54000) mooi op mijn bureau. Is veel practischer, en ziet er mooier uit.

Helaas geen pics, want mijn vriendin heeft zoals altijd mijn camera ingepikt. Volgende week zal ik mijn HT weer eens posten.

28 December hen ik ook nog een LOTR maraton waar we alle extended LOTR DVD's achter elkaar gaan kijken. Mijn HT zal ook deels ter plekke zijn. Heb er al zin in :P

[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 07-11-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rappie schreef op 07 november 2004 @ 22:11:
jep ik ben er geweest, heb een koppeltje B&W 603 S3's gekocht :) En stonden inderdaad veel leuke lokkertjes binnen. Stapels marantz, nad en denon recievers en dvdspelers.

[afbeelding]
Ziet er mooi uit :)
Wat betaalde je ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

[afbeelding]
Woej netjes!

Ik ben vandaag ook bij de Hobo Hifi in Den Bosch geweest en heb er een Dali AW10 Subwoofer gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.dali.dk/images/page/118_1.jpg

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 22:16:
[...]

Ziet er mooi uit :)
Wat betaalde je ervoor?
350 .... lijkt me niet teveel voor 603s ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 04:52:
Hallo :)
Hierbij mijn slaapkamer setje

[afbeelding]

Panasonic TX32PS10, 82cm
Sony 595 reciever
JBL SCS-178 setje in het kersen
Onkyo DV-SP500 dvd speler, en een zooitje consoles, Dreamcast en N64 niet afgebeeld :)
Wat gebruik je als software op je xbox? De jouwe vindt ik mooi zeg ;)

kingskawn@yahoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Barry|IA schreef op 07 november 2004 @ 16:39:

@MUSTIS:

Mooie luidsprekers, evenals je TFT-scherm :) . Hoe verhouden die luidsprekers zich tegenover je ''normale'' luidsprekers?
tja.. maarja.. het punt is.. zoals je ziet :Y) .. letters geven samen met smiley net wat minder emotie weer dan in het echt.. dus.. je hebt weleens kans dat dit gebeurd.. uiteraard is mijn post dan als teniet beschouwd en mijn excuses dan :)

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 08-11-2004 00:05 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Laatste tijd veel veranderingen in je ht-tje ;)! Tot hoelang duren die actie prijzen bij hobo hifi ??

edit:

Ff gezocht tot gisteren zie ik :(, kon nog wel wat interlinks en cd/dvd/sacd spelers gebruiken..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op 07 november 2004 @ 19:33:

Daar kon ik m niet voor laten staan. Zit geen krasje ofzo op en ook een jaar garantie dus ik ben tevree. Ze hadden sowieso best interessante aanbiedingen. Marantz DV4400 voor 149 euro was volgens mij één van de lokkertjes, want die hadden ze een hele stapel staan. :P Het leek wel één of andere goedkope dumpshop, iig niet wat ik gewend ben van die winkel. Maar dat maakt mij niet minder blij met m`n aanschaf. Ik ben btw in Den Bosch geweest.
Ik heb daar mijn nieuwe REL Sub gekocht :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
veel tweakers tegelijk bij de hobo zo te horen :D

Vraag me ook af of ze de voorraad laten staan ofzo. Of wat er nu met die stapels recievers gebeurd ....
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 07:32:
[...]

Ziet er goed uit! Laatste tijd veel veranderingen in je ht-tje ;)!
Inderdaad, ik ben nu dan ook bijna door mijn ideeën heen ... alleen nog even een mooi dvdrek klussen.

[ Voor 48% gewijzigd door Rappie op 08-11-2004 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op 07 november 2004 @ 19:33:

Ik ben er ook geweest (in Den Bosch). Helaas miste ik de kabels! Helemaal noppes :( Ik had graag eens NBS interlinks willen zien. Die zou ik dan tussen de cdspeler en versterker doen en de Monster Cable verhuizen naar de tuner (die nu nog voorzien zijn van dropveters)... Ik vindt het heel erg jammer :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op 06 november 2004 @ 23:10:
Het is een spider kloon. De echte kosten 350 ofzo? Maar die gekruiste vlakken kunnen 30 kilo hebben elk. De staande staven zijn van alu evenals de sterren in het midden.

Op de stokken zitten weer dempers die weer rechtstreeks op je versterker of speler komen. Je bypassed dus de voetjes van je versterker/speler.
Het enige wat mij opvalt t.a.v. van het Spider-rack van Finite Elemente zijn de spikes, die zijn normaal zwart en niet in chroom, het blijft er mooi uitzien ;) .

Standaard spider-rack: 100kg per level en de amp stand kan 200kg verdragen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Zo, ik heb (eindelijk) mijn cd-speler verkocht. Hij stond al een tijdje te koop, maar het liep niet echt storm, een paar reacties de afgelopen maanden. Zal je net zien dat vanaf het moment dat ik rond was met de huidige koper (vrijdag), ik al drie! mailtjes heb gehad van andere geïnteresseerden. Blijkbaar is het weer massaal upgradetijd geworden. :)

Voor mij zit dat er helaas nog niet in, eerst even O-) afstuderen. Ik heb al wel wat op het oog: de Audio Physic Tempo. Een prachtige luidspreker om te zien en nog mooier om te horen. Afgelopen donderdag heb ik er een uitgebreide luistersessie mee gedaan bij Wilbert in Utrecht (erg leuke winkel btw). Helaas niet voor mezelf maar voor een vriend, hij heeft ze ook gekocht. Ik ben nu erg jaloers. :P

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Rappie schreef op 07 november 2004 @ 22:48:
[...]

350 .... lijkt me niet teveel voor 603s ....
350 euro voor de set?! Dan is het al helemaal een koopje. Als het per stuk is dan heb je het nog erg goed gedaan. _/-\o_

En nog iets; wat me op is gevallen bij het beluisteren van de SR-5000 OSE is dat de bass in 1x is verdwenen t.o.v. m`n oude stereo Marantz 1070 versterker. Ik moet nu de bass knop een flink stuk omdraaien om het lekker te laten klinken. Is dit meer mensen opgevallen? Of ben ik de enige en is dat de sound van Marantz tegenwoordig? Dus ik denk dat ik sowieso nog ooit een stereoversterker erbij koop om de fronts aan te laten sturen voor het draaien van muziek.

[ Voor 46% gewijzigd door Trasos op 08-11-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Trasos schreef op 08 november 2004 @ 16:10:
[...]

350 euro voor de set?! Dan is het al helemaal een koopje. Als het per stuk is dan heb je het nog erg goed gedaan. _/-\o_

En nog iets; wat me op is gevallen bij het beluisteren van de SR-5000 OSE is dat de bass in 1x is verdwenen t.o.v. m`n oude stereo Marantz 1070 versterker. Ik moet nu de bass knop een flink stuk omdraaien om het lekker te laten klinken. Is dit meer mensen opgevallen? Of ben ik de enige en is dat de sound van Marantz tegenwoordig? Dus ik denk dat ik sowieso nog ooit een stereoversterker erbij koop om de fronts aan te laten sturen voor het draaien van muziek.
Tja, een stereo amp van formaat is toch altijd wel beter dan een goede 5.1 :) . Sluit je 1070 gewoon weer aan op de pre-outs :) (of heb je per ongelijk de fronts op small staan?)

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 08-11-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdehoop schreef op 07 november 2004 @ 01:53:
neoflapper, waar heb je dat meubel vandaan en wat mag dat kosten?
Sorry voor de late reactie ;) Meubeltje komt van leenbakker, kost ca 79 euro. Normaal gesproken is hij wat hoger en zitten er wieltjes onder en glasplaten ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
deepspace schreef op 08 november 2004 @ 16:44:
[...]

Tja, een stereo amp van formaat is toch altijd wel beter dan een goede 5.1 :) . Sluit je 1070 gewoon weer aan op de pre-outs :) (of heb je per ongelijk de fronts op small staan?)
Ja oké een stereo amp van formaat. Maat dit beestje is 30 jaar oud... Ik vind het niet erg ofzo, maar ik had het niet verwacht.
Voor de geinteresseerden:
http://www.classic-audio.com/marantz/1070.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op 08 november 2004 @ 17:32:
[...]

Ja oké een stereo amp van formaat. Maat dit beestje is 30 jaar oud... Ik vind het niet erg ofzo, maar ik had het niet verwacht.
Voor de geinteresseerden:
http://www.classic-audio.com/marantz/1070.html
Ziet er wel errug chique uit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik heb een marantz 5400, maar daar is de bass juist een fractie te veel.
had je niet voorheen gewoon teveel bass en dat je nu goed zit? of hoor je helemaal geen bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
MUSTIS schreef op 08 november 2004 @ 19:36:
of hoor je helemaal geen bass.
In dat laatste geval, niet perongelijk een crossover naar een niet bestaande subwoofer ingesteld ofzo? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had je niet voorheen gewoon teveel bass en dat je nu goed zit? of hoor je helemaal geen bass.
dan moet je hem nog ff goed afstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Verbal Kint schreef op 08 november 2004 @ 15:28:
Zo, ik heb (eindelijk) mijn cd-speler verkocht. Hij stond al een tijdje te koop, maar het liep niet echt storm, een paar reacties de afgelopen maanden. Zal je net zien dat vanaf het moment dat ik rond was met de huidige koper (vrijdag), ik al drie! mailtjes heb gehad van andere geïnteresseerden. Blijkbaar is het weer massaal upgradetijd geworden. :)

Voor mij zit dat er helaas nog niet in, eerst even O-) afstuderen. Ik heb al wel wat op het oog: de Audio Physic Tempo. Een prachtige luidspreker om te zien en nog mooier om te horen. Afgelopen donderdag heb ik er een uitgebreide luistersessie mee gedaan bij Wilbert in Utrecht (erg leuke winkel btw). Helaas niet voor mezelf maar voor een vriend, hij heeft ze ook gekocht. Ik ben nu erg jaloers. :P
Hans heeft de Tempo III JE een keer in de winkel gehad. Die dingen zijn echt massive! Zeker als je de sparks gewend bent. Die zijn hetzelfde qua opbouw (ook onder een hoek van 7 graden, was ook een ringradiotor, de nieuwe Spark niet meer) alleen net even dat beetje groter dat ze ook een stuk lomper ogen. Wel mooie speakers ja :) . Ik ben sinds Hans ze heeft geshowed ook weg van de Virgo's . Ook die worden vernieuwd though :) . Benieuwd wat AP daaraan heeft gedaan!

Ze klinken goed met Naim spullen, maarja, Linn is toch net dat beetje minder he? :+ ;) .

Bij nader inzien klopt de helft van m'n verhaal niet :P . De Tempo's worden vernieuwd :) . De Sparks waren al vernieuwd en de Virgo's dacht ik ook, maar daar ben ik niet mere helemaal zeker van :P .

[ Voor 7% gewijzigd door Boekster op 08-11-2004 20:59 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als echte nederlander :P Wat moet zo'n grapje kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Tempo's zijn zo'n 3000E per set :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik ga mijn Tempo's verkopen by the way. Ik heb er waarschijnlijk al een koper voor. Voorlopig zit het er niet in dat ik een versterker kan kopen die ze verdienen. Bovendien werken ze ook niet echt fantastisch in mijn nieuwe huis.....plavuis, beetje aparte vorm van de kamer etc......niet lelijk geluid ofzo, maar ook nét niet dat wat je zoekt.
Ik wil kleinere speakertjes en die later aanvullen met een subje.....dan heb ik een wat flexibelere combinatie namelijk die in meer kamers tot werken kan worden gebracht. Ik heb ook al wat op het oog, maar het is wel een DIY-pakketje, dus dat kan nog lachen worden! Maar goed.....er zal binnenkort wel een wannabe-DIY-topic verschijnen .....als de (ver)koop doorgaat en er voor de rest niks mis gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 08-11-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik ben er nog ff goed voor gaan zitten en ben tot de conclusie gekomen, samen met `n vriendin, dat de SR5000-OSE mits een beetje extra bass erbij toch beter klinkt dan de Marantz 1070. De 1070 klinkt wat ingetogener en de 5000 brengt het duidelijker en helderder (raar woord). Nou nog ff de antenne naar m`n kamer doortrekken, want nu moet ik nog gebruik maken van de ook 30 jaar oude Marantz 104 tuner (http://www.classic-audio.com/marantz/0104.html). De 5000 heeft schijnbaar geen ingebouwde antenne oid want hij kan nu niks ontvangen :? ... Staat wel raar een moderne receiver met een tuner van 30 jaar oud erop. ;) Dus binnenkort een prima stereosetje van Marantz te koop bij huize Trasos. 8) Ik begin al vast met de rouwverwerking... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

zimbab schreef op 08 november 2004 @ 21:34:
Ik ga mijn Tempo's verkopen by the way. Ik heb er waarschijnlijk al een koper voor. Voorlopig zit het er niet in dat ik een versterker kan kopen die ze verdienen. Bovendien werken ze ook niet echt fantastisch in mijn nieuwe huis.....plavuis, beetje aparte vorm van de kamer etc......niet lelijk geluid ofzo, maar ook nét niet dat wat je zoekt.
Ik wil kleinere speakertjes en die later aanvullen met een subje.....dan heb ik een wat flexibelere combinatie namelijk die in meer kamers tot werken kan worden gebracht. Ik heb ook al wat op het oog, maar het is wel een DIY-pakketje, dus dat kan nog lachen worden! Maar goed.....er zal binnenkort wel een wannabe-DIY-topic verschijnen .....als de (ver)koop doorgaat en er voor de rest niks mis gaat.
Jammer dat je er afscheid van moet nemen. Ik heb echter ook gehoord dat je met de electronica niet snel aan overkill zit. Eerder andersom. Als je het zo bekijkt is het eigenlijk heel nobel om ze een ander baasje te gunnen. :)
Overigens, een (andere) vriend van mij heeft een tijdje geleden nog hevig getwijfeld tussen de Tempo's en de Linn Katan (een monitor) + (later) een sizmik (sub), uiteindelijk is het het laatste geworden (volledig actief aangestuurd). Misschien wel interessant voor je als je op zoek gaat naar een monitor als vervanger voor de Audio Physic.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Trasos schreef op 09 november 2004 @ 00:06:
De 5000 heeft schijnbaar geen ingebouwde antenne oid want hij kan nu niks ontvangen :?
He :? Dat ding heeft toch wel een radio tuner aan boord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
deepspace schreef op 09 november 2004 @ 00:10:
[...]

He :? Dat ding heeft toch wel een radio tuner aan boord :?
Ja, dat heeft ie wel. Maar zonder er de kabel of aan te sluiten zal ie geen zender ontvangen. En aangezien ik in het buitengebied woon en dus geen kabel heb valt er weinig te ontvangen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Trasos schreef op 09 november 2004 @ 00:16:
[...]

Ja, dat heeft ie wel. Maar zonder er de kabel of aan te sluiten zal ie geen zender ontvangen. En aangezien ik in het buitengebied woon en dus geen kabel heb valt er weinig te ontvangen. ;(
Je kunt de antenne gewoon aansluiten waar je normaal de kabelaansluiting aansluit. Antenne is toch niet meer dan een lange draad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Bedoel je gewoon zo'n lange dunne draad? Of bedoel je dat ik m aan moet sluiten op de antennemast die buiten staat? Want hoe kan ik ooit die draad in da plugje krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:10
Ff een vraagje tussendoor: ik heb voor een heel leuk bedragje een paartje Van den Hul Thunderline interconnects gekregen. Helaas zijn de connectors wat vuil; er zit een donkere aanslag op. Het kan haast geen oxidatie zijn lijkt me, de stekkers zijn originele vergulde Van den Huls. Spiritus hielp weinig, waar zou ik het verder mee kunnen proberen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dr. Strangelove schreef op 09 november 2004 @ 00:24:
Ff een vraagje tussendoor: ik heb voor een heel leuk bedragje een paartje Van den Hul Thunderline interconnects gekregen. Helaas zijn de connectors wat vuil; er zit een donkere aanslag op. Het kan haast geen oxidatie zijn lijkt me, de stekkers zijn originele vergulde Van den Huls. Spiritus hielp weinig, waar zou ik het verder mee kunnen proberen?
Cola :? Krabben met je nagels?

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 09-11-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Trasos schreef op 09 november 2004 @ 00:23:
Bedoel je gewoon zo'n lange dunne draad? Of bedoel je dat ik m aan moet sluiten op de antennemast die buiten staat? Want hoe kan ik ooit die draad in da plugje krijgen? :?
Door een stekkertje te kopen ;) Maar een lange draad doet het in de meeste gevallen ook best prima :)

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 09-11-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Hmmz, ik heb nog wel zon stekkertje liggen van een antenneversterker pakket, dus als ik daar zo`n draadje aan 'knoop' dan moet het lukken? Kzal morgen maar eens gaan creabea`en. Er kan toch nix gebeuren en voor de kosten hoef ik het al helemaal niet te laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Trasos schreef op 09 november 2004 @ 00:33:
Hmmz, ik heb nog wel zon stekkertje liggen van een antenneversterker pakket, dus als ik daar zo`n draadje aan 'knoop' dan moet het lukken? Kzal morgen maar eens gaan creabea`en. Er kan toch nix gebeuren en voor de kosten hoef ik het al helemaal niet te laten. ;)
Waarom zou het niet werken, je stopt het toch ook gewoon in je TV (of kijk je SAT). De freqenties zijn hetzelfde, en het signaal zal ook niet anders zijn... Ik weet wel niet wat er gebeurt als de blikem in je antenne inslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
We kijken tegenwoordig weer SAT en de mast is dus nu werkloos. Het zal idd wel werken maar dan moet ik eerst heel die f*cking kabel naar m`n kamer trekken. Als het ook werkt door zo`n dun draadje, zoals sommige wekkerradios hebben, aan een plugje te schroeven dan doe ik dat natuurlijk. Zoveel beter zal die kwaliteit ook wel niet zijn, voor kwaliteit moet je sowieso geen radio luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Trasos schreef op 09 november 2004 @ 01:05:
We kijken tegenwoordig weer SAT en de mast is dus nu werkloos. Het zal idd wel werken maar dan moet ik eerst heel die f*cking kabel naar m`n kamer trekken. Als het ook werkt door zo`n dun draadje, zoals sommige wekkerradios hebben, aan een plugje te schroeven dan doe ik dat natuurlijk. Zoveel beter zal die kwaliteit ook wel niet zijn, voor kwaliteit moet je sowieso geen radio luisteren.
Met de radio is wel degelijk kwaliteit te behalen. Van invloed zijn de kwaliteit van de kabel en de kwaliteit van de tuner, al dan niet ingebouwd. Daarnaast komen er steeds meer DAB zenders (digitaal) en via de schotel is het ook digitaal luisteren. Radio luisteren kan wel degelijk in kwaliteit.

Echter, als je het met CD's of LP's vergelijkt is de radio, ook de DAB en schotel toch veelal minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:10
deepspace schreef op 09 november 2004 @ 00:28:
[...]

Cola :? Krabben met je nagels?
Haha :) Cola was laatst by Mythbusters, dat programma op Discovery. Het bleek dat van alle mythes rondom Cola er maar zeer weinig waar zijn. Het enige dat echt waar is, is dat het erg goed in het reinigen van chroom is ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verbal Kint schreef op 09 november 2004 @ 00:08:
Overigens, een (andere) vriend van mij heeft een tijdje geleden nog hevig getwijfeld tussen de Tempo's en de Linn Katan (een monitor) + (later) een sizmik (sub), uiteindelijk is het het laatste geworden (volledig actief aangestuurd). Misschien wel interessant voor je als je op zoek gaat naar een monitor als vervanger voor de Audio Physic.
Bedankt voor de tip, maar ik denk toch dat het een zelfbouwpakketje van A.O.S. gaat worden. Deze namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.munter1/xt250.jpg

Ik ga alleen zelf een kast er voor maken. Leuke van zo'n zelfbouwapparaat is dat je dingen enigszins naar eigen inzicht kan doen en later makkelijker dingen kan upgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 09-11-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 11-09 18:22
Ik ben bijna verhuisd en onze home-cinema is al half opgesteld. Ik moet alleen nog even wat statieven bestellen want de luisprekers (ook de kleine rears) staan allemaal nog op de grond. Binnenkort misschien ook nog een subwoofer erbij halen. Er zit opzich wel een redelijke bass in deze speakers, maar ik wil een mooie diepe bass o.a. voor bij films. Da's echter nog niet meteen noodzaak, eerst effe sparen >:). Verder wil ik de Yamaha DVD speler binnenkort vervangen. Dit is een prima apparaat, maar hij speelt eigenlijk alleen originele DVD's en gebrande DVD's mits er alleen een AUDIO_TS en een VIDEO_TS map opstaat. Zo gauw er ook maar één bestandje of mapje opstaat wat 'm onbekend is speelt ie al niet meer (bijvoorbeeld met eigengemaakte video's in Pinnacle ofzo). VCD's doet ie ook niet en gebrande audio-CD's ook niet, alleen originele ... daar baal ik 'n beetje van (hij is ook alweer enkele jaren oud en heeft destijds een fortuintje gekost ... maar ja) dus binnenkort een passende zoeken bij de receiver. Ik denk de Yamaha S550 met DivX-support :). Ook de TV wordt trouwens vervangen als er geld voor is ... voorlopig nog maar even met deze (oude, maar nog steeds prima beeld) Sony Trinitron 4:3 51cm TV "behelpen" >:).

Voor het geld wat ik voor de Tonsil-speakers (TL-serie) heb betaald ben ik 'r uitermate tevreden mee en ze passen perfect in 't interieur en die Yamaha versterker is een prima apparaat (RX-V450 RDS). Ik heb dan ook best wel wat geld over voor audio/video thuis ... maar het moet niet te gek worden. Dit viel mooi binnen het budget allemaal.

Ik zal binnenkort foto's posten (als de statieven ook staan en alle draadjes netjes achter de plintjes en door de buisjes liggen)!

Voor iedereen die een nieuwbouwhuis gaat betrekken raad ik trouwens aan om van hoek naar hoek (en naar het midden van de muren eventueel) loze buisjes in het beton te laten storten. Heb ik dus ook gedaan ... echt ideaal :P. Al die kabels zouden anders langs de muren of onder de plinten moeten ... en dat zou mij nooit gelukt zijn aangezien ik ook de voedingskabels en coax-kabels (TV èn radio :() moest verleggen naar de plek waar het audio/video-meubel staat. Ik heb zo'n teringhekel aan al die draden langs de muren ... dus ik ben er erg blij mee zo. Zoals gezegd binnenkort foto's 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak: dat is een warez request.

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 09 november 2004 @ 08:34:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik denk toch dat het een zelfbouwpakketje van A.O.S. gaat worden. Deze namelijk:

[afbeelding]

Ik ga alleen zelf een kast er voor maken. Leuke van zo'n zelfbouwapparaat is dat je dingen enigszins naar eigen inzicht kan doen en later makkelijker dingen kan upgraden.
Ik raad je echt aan om zelf te luisteren! Ik had in mijn selectie ook een paar bookshelfs maar ben toch voor floorstander gegaan, omdat ik het geluid "beperkt" vond van monitors. Dit was bij floorstanders niet ut geval waren meer open en breder ik weet niet precies hoe ik ut moet omschrijven maar ik vond het iig veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verbal Kint schreef op 09 november 2004 @ 00:08:
[...]

Jammer dat je er afscheid van moet nemen. Ik heb echter ook gehoord dat je met de electronica niet snel aan overkill zit. Eerder andersom. Als je het zo bekijkt is het eigenlijk heel nobel om ze een ander baasje te gunnen. :)
Is dit dezelfde Sizmik als degene die ik een paar honderd keer in het Audiohuis Delft heb zien staan? Wel een aparte combi opzich, je zou verwachten dat de Tempo's een heel stuk beter zijn dan de Katans (ook met Sizmik). Waarschijnlijk dat het actieve deel toch nogal een hoop toevoegt :) .

@ Zimbab: Jammer dat ze weg moeten! Maargoed, als het niet werkt heb je er meer last dan plezier van. Dat setje zelfbouwers ziet er daar best ok uit (ook ringradiator :P ). Ben benieuwd wat je er van maakt :) .
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:44:
[...]

Ik raad je echt aan om zelf te luisteren! Ik had in mijn selectie ook een paar bookshelfs maar ben toch voor floorstander gegaan, omdat ik het geluid "beperkt" vond van monitors. Dit was bij floorstanders niet ut geval waren meer open en breder ik weet niet precies hoe ik ut moet omschrijven maar ik vond het iig veel mooier!
Vreemd. De gemiddelde monitor geeft een veel opener, ruimtelijker geluid dan zijn vloerstaande broertje. Ik heb het zelf exact andersom gedaan omdat mijn monitors alles beter deden dan hun vloerstaande broertjes, op het diepere laag na. En dat laagwat ze nu geven verbaast me af en toe nog steeds!

[ Voor 24% gewijzigd door Boekster op 09-11-2004 13:05 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 09 november 2004 @ 13:03:
[...]

Vreemd. De gemiddelde monitor geeft een veel opener, ruimtelijker geluid dan zijn vloerstaande broertje. Ik heb het zelf exact andersom gedaan omdat mijn monitors alles beter deden dan hun vloerstaande broertjes, op het diepere laag na. En dat laagwat ze nu geven verbaast me af en toe nog steeds!
Zo zie je maar tis net wat je mooi vind enzo deste meer reden om te zelf te luisteren wat JIJ mooi vind lijkt me ;). Het hangt misschien ook nog wel af wat voor soort muziek je luisterd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 13:13:
[...]

Zo zie je maar tis net wat je mooi vind enzo deste meer reden om te zelf te luisteren wat JIJ mooi vind lijkt me ;). Het hangt misschien ook nog wel af wat voor soort muziek je luisterd.
Ik luister vrijwel alle soorten muziek :) . Wat veel mensen vooral hebben, is dat e basgeil zijn. Het hoeft niet mooi te zijn, als het maar veel is.

Dat was overigens niet over jou hoor, ik geloof best dat je ze op basis van andere criteria beter vond, maar hetis wel iets waar veel mensen op letten; de hoeveelheid laag. (Nou doe ik het ook, maar dan moet het juist netjes en niet overdadig zijn :) )

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Boekster schreef op 09 november 2004 @ 13:22:
[...]
Wat veel mensen vooral hebben, is dat e basgeil zijn. Het hoeft niet mooi te zijn, als het maar veel is.

maar hetis wel iets waar veel mensen op letten; de hoeveelheid laag. (Nou doe ik het ook, maar dan moet het juist netjes en niet overdadig zijn :) )
Denk dat dit aardig tegenvalt. Oke je eerste midiset als pubertje moet vooral hard kunnen of het mooi is maakt niet veel uit. Maar als je echt goed naar muziek wil luisteren moet je de bas toch een stuk temperen wil hij niet gaan overheersen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 09 november 2004 @ 13:22:
[...]

Ik luister vrijwel alle soorten muziek :) . Wat veel mensen vooral hebben, is dat e basgeil zijn. Het hoeft niet mooi te zijn, als het maar veel is.

Dat was overigens niet over jou hoor, ik geloof best dat je ze op basis van andere criteria beter vond, maar hetis wel iets waar veel mensen op letten; de hoeveelheid laag. (Nou doe ik het ook, maar dan moet het juist netjes en niet overdadig zijn :) )
Dit klopt opzich wel dat mensen vaak bas willen ( en het liefst willen ze hem dan ook nog voelen en de speaker/woofer zien trillen ;) ).
Ik vind mezelf niet "basgeil" zoals jij dat dan noemt :D ik vind gewoon dat alles goed en helder en open nu wordt weer gegeven. Bij de luistersessie kwam het hoog en ut laag bij boekenplanken niet echt tot zn recht vond ik. Dit was wel bij de floorstander wel het geval(niet allemaal die daar stonden dan maar over het algemeen..). Toen ik het nummer by the way luisterde vond ik dat het hoog veel beter uit de veren kwam dan bij zo'n boekenplankspeaker, maar nogmaals dit is wat ik ervan vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:44:
[...]

Wat geeft jou het idee dat ik niet geluisterd heb dan? Ik heb best wel veel luisterervaring met zowel kleine speakers als grote als speaker/sub-combinaties. Ik heb bovendien al een jaartje of 7 vloerstaanders en ik de Tempo's al twee jaar (ze staan niet in mijn selectie zoals je doet vermoeden....ik heb ze al).
Ik weet dat kleine speakertjes niet kunnen in het laag wat grote wel kunnen, maar ik weet ook dat ze je vaak flink kunnen verbazen. Mijn voornaamste reden om keine te nemen is trouwens omdat ze minder kritisch zijn qua ruimte en opstelling. Later zal ik er een sub aan toevoegen.....dan heb je het volledige bereik van de muziek én houd je grotendeels de flexibiliteit en actief corrigeerbaar laag.

Mijn verwachting is trouwens ook dat de kleine die ik hierboven liet zien de Tempo's zeker wel partij kunnen geven op het laag na natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

de bass mag best laag zijn, maar moet niet versterkt of dreunend overkomen. mensen die dit mooi vinden zijn ook vaak wat goedkopere cinema setjes gewend en/of hebben zon boomcar.

ikzelf hou van een zo kort mogelijke slag geluid. een bassdrum moet zo klinken zoals in het echt. een neerstortende helicopter moet klinken als een helicopter die neerstort en niet als een verzameling lage tonen chaotisch achterelkaar geedit.

ik ben net bij de lokale dealer geweest en hij had et over tegels onder de speakers, en de speakers weer op van die vibrapods.
heeft iemand ervaring met dit soort mods.

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1694%20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dat zijn van die ''duistere'' producten. Niemand kan aantonen dat die vibrapods écht verschil maken. Overigins snap ik de theorie achter die dingen wel mits ze onder een cd-speler of platenspeler geplaatst worden, maar onder een versterker :?

* Barry|IA schudt hevig met zijn ampje, maar hoort welliswaar géén verschil ;)
Voor- en eindversterking

Toen we de pods weghaalden onder de Integra research was er een heel subtiel verschil dat moeilijk thuis te brengen was. Om het contrast in de verf te zetten gebruik ik dikwijls de Vaya Con Dios best-of verzamelaar, een CD die zich uitstekend leent tot het opsporen van kleine nuances. De repetitieve percussie in enkele tracks heeft een zeker mantra-achtig effect : het laat je geen keus verschillen te horen als deze er waarecht zijn. Het zijn lekkere tracks met een eenvoudige bezetting die je automatisch memoriseert. We hoorden wel verschillen, maar we konden deze niet alsdanig thuisbrengen om te beslissen wat nu echt best klinkt : zowel "Just a friend of mine" als "Puerto Rico" klonken met of zonder pods onder de Integra lekker.
De pods hebben theoretisch een dubbele werking : het dempen van de trillingen die het toestel zelf genereert, zoals het loopwerk in een CD speler, en het dempen van inkomende trillingen van andere toestellen, b.v.b. een hevige bas uit de speakers die een toestel in het rack laat meetrillen.
Naar aanleiding van bovenstaande tekst wil ik (Jvs) informeren over de theorie hierachter. Mensen hebben altijd wel bepaalde verwachtingen met betrekking tot de geluidskwaliteit bij aankopen als (bijv.) de vibropods. Toch hoor je ze vaak zeggen: ''ik verwachtte een duidelijk verschil in de hogere tonen, échter blijkt de bass veel strakker te klinken''. Hun verwachtingen gingen dus voornamelijk uit naar verschil in de hoge tonen, achteraf blijkt iedereen verschil in het laag te horen :?. Zoekt men soms een detail in het geluidsbeeld wat makkelijker waarneembaar is?

@MUSTIS:

Ik weet dat jij het over plaatsing onder speakers had. Maar volgens mij zijn deze dingen daar niet voor gemaakt, spikes schijnen goed te werken onder speakers. Ik weet niet wat jij er uiteindelijk mee wilt bereiken, maar het enige verschil wat ik kan waarnemen is dat de vloer minder trilt.

[ Voor 99% gewijzigd door Barry|IA op 09-11-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

ThaWout schreef op 09 november 2004 @ 10:18:
.... Verder wil ik de Yamaha DVD speler binnenkort vervangen. Dit is een prima apparaat, maar hij speelt eigenlijk alleen originele DVD's en gebrande DVD's mits er alleen een AUDIO_TS en een VIDEO_TS map opstaat. Zo gauw er ook maar één bestandje of mapje opstaat wat 'm onbekend is speelt ie al niet meer ...
Als het een DVD-S510, DVD-S520 of DVD-S530 is dan kan je er gewoon een philips firmware op flikkeren. (Deed ik ook op mijn DVD-S520). Hierdoor krijg je meer functionaliteit.

Als het een DVD-S7?? is dan kan ik er niet veel overtellen behalve dat het van origine een Panasonic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Kirpeknots schreef op 09 november 2004 @ 15:03:
[...]

Als het een DVD-S510, DVD-S520 of DVD-S530 is dan kan je er gewoon een philips firmware op flikkeren. (Deed ik ook op mijn DVD-S520). Hierdoor krijg je meer functionaliteit.

Als het een DVD-S7?? is dan kan ik er niet veel overtellen behalve dat het van origine een Panasonic is.
Kan dat ook bij de DVD-S550???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Laatst online: 10-09 22:57

Tubbietje

Illegaal!

Hier mijn multimedia gebeuren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wexx.net/zooi/cinema/IMG_2914.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wexx.net/zooi/cinema/IMG_2915.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wexx.net/zooi/cinema/IMG_2916.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wexx.net/zooi/cinema/IMG_2917.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wexx.net/zooi/cinema/IMG_2918.jpg

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Tis maar goed dat je zoveel ruimte hebt in je kamer, zodat al die speakers en apparatuur makkelijk kwijt kunt. :+
Heb je nou niet een erg 'boemerig' geluid? Niet om te zeiken, maar omdat de speakers strak tegen elkaar aan staan en dan ook nog eens een flinke sub erbij.
Zullen je ouders blij mee zijn. :P

Zou je ook wat specs kunnen geven? Vink wel interessant. B)

[ Voor 5% gewijzigd door Trasos op 09-11-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Heb je ook nog wat specs? :)

[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 11-09 18:22
Kirpeknots schreef op 09 november 2004 @ 15:03:
[...]

Nope, 't is een ander model. Ik ben nu niet thuis dus kan het effe niet cheken, maar volgens mij issie wel wat ouder dan die modellen die jij noemt. Hij is iets van 4 jaar oud geloof ik.
Rekkie schreef op 09 november 2004 @ 15:23:
[...]

Kan dat ook bij de DVD-S550???
Zie het andere draadje over de Philips 720SA ... dat kan dus jammergenoeg niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Nieuwe site met fotos van de groei van mijn HT etc. is in de lucht , zie sig :)
Tarod schreef op 09 november 2004 @ 15:25:
Hier mijn multimedia gebeuren :)
misschien een idee om rechter speaker en stereotoren om te wisselen zodat de tv wat naar rechts kan en het stereobeeld breder wordt .... (oke die hoge stereotoren is niet echt mooi daar tussenin, maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat jij Speakers van LIVE heb. Die lichtbruine...
Hoe bevallen ze jou? Ik heb ze ooit eens 2dehands gekocht en vind ze redelijk (ben snel te vreden en heb geen oor voor 'echte' kwaliteit.) klinken. Heb jij ze in de winkel gekocht? Zo, wat heb je ervoor betaald, want dat heb ik nooit kunnen vinden.
wilk wel graag weten :D.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

[...]

[afbeelding]

Goede keus denk ik :Y) Vifa XT25 en Scanspeak ScanSpeak 15W xxxx xxx ? Bedenk dat het niet een al te goedkoop project gaat worden, maar wel zeer cool. Ik wil ook nog altijd wat met scanspeak woofertjes maken, maar het budget zit me nog wat tegen :( . Over diepgang hoef je je ook geen zorgen te maken, met de 15W 8530 K01 kom je in 18 Liter BR al tot 35 Hz (-3 dB). Dat doet menig vloerstaander het ding niet na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

mooie speaker, ik heb een tijdje met dezelfde combo gespeeld. ScanSpeak 15W revelator en Vifa ringstraler. Klinkt erg oke. Maar goed ik ken het A.O.S. filter niet, dus kan heel verschillend gaan klinken.
deepspace schreef op 09 november 2004 @ 17:37:
[...]

Goede keus denk ik :Y) Vifa XT25 en Scanspeak ScanSpeak 15W xxxx xxx ? Bedenk dat het niet een al te goedkoop project gaat worden, maar wel zeer cool. Ik wil ook nog altijd wat met scanspeak woofertjes maken, maar het budget zit me nog wat tegen :( . Over diepgang hoef je je ook geen zorgen te maken, met de 15W 8530 K01 kom je in 18 Liter BR al tot 35 Hz (-3 dB). Dat doet menig vloerstaander het ding niet na!
De 15W 8530 K01 gebruik ik ook en die kan je het beste in gesloten kast gebruiken. Daar is de woofer voor geoptimaliseerd. Anders kan je beter de K0 kopen, deze komt in BR nog dieper.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op 09 november 2004 @ 17:37:
[...]

Goede keus denk ik :Y) Vifa XT25 en Scanspeak ScanSpeak 15W xxxx xxx ? Bedenk dat het niet een al te goedkoop project gaat worden, maar wel zeer cool.
Het is niet het goedkoopste nee, maar ik wil wel een beetje op niveau blijven om het zo maar eens te zeggen. :) En als het goed is ben ik er in het begin wel minder aan kwijt dan ik van mijn Tempo's terug krijg. Dus ik houd wel wat geld over als het goed is. En dan kijk ik later wel naar betere filtercomponenten en dergelijke....dat doe ik dan rustig aan.
Ik wil ook nog altijd wat met scanspeak woofertjes maken, maar het budget zit me nog wat tegen :( . Over diepgang hoef je je ook geen zorgen te maken, met de 15W 8530 K01 kom je in 18 Liter BR al tot 35 Hz (-3 dB). Dat doet menig vloerstaander het ding niet na!
Ik maakte me ook nooit zorgen over de diepgang. Ik weet dat ze ontworpen zijn om in kleine kasten te kunnen werken en ik heb die units wel een aantal keer gehoord in commerciële designs en weet dus wat ze kunnen. Ik ga trouwens ongeveer op de 12 liter zitten denk ik en dan kom je om en nabij de 45Hz.....dat vind ik wel goed genoeg.
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:40:

mooie speaker, ik heb een tijdje met dezelfde combo gespeeld. ScanSpeak 15W revelator en Vifa ringstraler. Klinkt erg oke. Maar goed ik ken het A.O.S. filter niet, dus kan heel verschillend gaan klinken.
Ik kan er in principe ook nog niks over zeggen, maar A.O.S. is op zich wel een specialist, dus ik neem aan dat het filter wel goed zit.
De 15W 8530 K01 gebruik ik ook en die kan je het beste in gesloten kast gebruiken. Daar is de woofer voor geoptimaliseerd. Anders kan je beter de K0 kopen, deze komt in BR nog dieper.
De unit die in de speaker zit die ik postte is een door A.O.S. gemodificeerde unit en zij hebben hem gebruikt in een 10 liter bassreflex-behuizing. Ik ga kijken wat 12 liter oplevert.

Maar goed.....we gaan een beetje off-topic hoe leuk ik het ook vind.......

[ Voor 29% gewijzigd door zimbab op 09-11-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:40:
Idd ja, ik heb alleen ff snel op http://www.lautsprechershop.de/ gekeken en niet zozeer naar de benodigde liters ;) De K0 heeft idd wat minder plek nodig, maar kwa diepgang loopt het niet erg ver uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:27:
[...]

Klopt het dat jij Speakers van LIVE heb. Die lichtbruine...
Hoe bevallen ze jou? Ik heb ze ooit eens 2dehands gekocht en vind ze redelijk (ben snel te vreden en heb geen oor voor 'echte' kwaliteit.) klinken. Heb jij ze in de winkel gekocht? Zo, wat heb je ervoor betaald, want dat heb ik nooit kunnen vinden.
wilk wel graag weten :D.
Volgens mij zijn de speakers die jij bedoelt LIFE speakers. Dit zijn de speakers die Aldi (1keer per jaar oid voor 89 euro per paar) verkkopt en zijn gerebrande Eltax speakers. Kijk maar eens op www.eltax.dk

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 09-11-2004 19:35 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik mag dan wel kwaliteitspeakers hebben, maar ik zie nu m'n monitorbeeld trillen van de bas druk :+ >:)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
JT schreef op 09 november 2004 @ 19:42:
Ik mag dan wel kwaliteitspeakers hebben, maar ik zie nu m'n monitorbeeld trillen van de bas druk :+ >:)
Zozo, je hebt de Alpine's uit de kast gehaald. Hoe dik was de stoflaag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Nee, mijn Alpines staan hier nog niet :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Barry|IA schreef op 09 november 2004 @ 15:00:
Dat zijn van die ''duistere'' producten. Niemand kan aantonen dat die vibrapods écht verschil maken. Overigins snap ik de theorie achter die dingen wel mits ze onder een cd-speler of platenspeler geplaatst worden, maar onder een versterker :?

* Barry|IA schudt hevig met zijn ampje, maar hoort welliswaar géén verschil ;)

[...]

@MUSTIS:

Ik weet dat jij het over plaatsing onder speakers had. Maar volgens mij zijn deze dingen daar niet voor gemaakt, spikes schijnen goed te werken onder speakers. Ik weet niet wat jij er uiteindelijk mee wilt bereiken, maar het enige verschil wat ik kan waarnemen is dat de vloer minder trilt.
aangezien ik de goedkoopste laminaat heb die ik zo kon vinden zijn spikes los geen optie. er zal altijd nog iets onder moeten.
ik had zelf et idee om een tegel of ander zwaar plat voorwerp eronder te plaatsen met viltjes eronder en dan hierbovenop de speakers incl spikes.

de vibrapods zijn volgens de verkoper ook geschikt voor speakers en liet zelfs een tabel zien van verschillende gewichtsklasses.
aangezien ik op zon 80 euro kom met alleen de fronts (2x4 pods) moet ik er nog even stevig over na denken.
als de speakers nou 2000 euro per stuk waren was et een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Omg! 80 Euro! :X Neem dan gewoon spikes (15 Euro) en zet onder iedere spike een muntje van 10 Eurocent. Totaal kom je dan op een bedrag van €15,80 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Tis alweer een aantal post's geleden dat ik mijn set had gepost. Ik ben druk bezig met uitbreiden, het nadeel is dat mijn kamer een beetje klein begint te worden (daar hebben volgens mij meer mensen last van :+ ). Daarnaast is het studentleven ook druk }) !

De apparatuur:
- Onkyo TX-SR701e
- Onkyo DV-SP501
- 2x kef Q5
- JVC AV-28Z25S

Als audiomeubel (hoort er ook bij ;) ) heb ik de Real-Spectral R905 in bestelling. Het duurt alleen nog 4 weken voordat ik die binnen krijg :/ .

Als ik het meubel binnen heb volgen de fotos :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zelf heb ik ook dat probleem, spikes op laminaat gaat niet echt goed nee :P

Ik zit aan de soundcare superspikes te denken:
http://www.soundcare.no
Afbeeldingslocatie: http://www.soundcare.no/store-bilder/BIGSP1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.soundcare.no/store-bilder/GJENSTOR01.gif

Zijn echter ook redelijk aan de dure kant... :'(