Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.478 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op 03 november 2004 @ 21:20:
[...]

Yep, goed werk van Focal :Y)
Focal :?

Mis ik iets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
deepspace schreef op 03 november 2004 @ 21:20:
[...]

Yep, goed werk van Focal :Y)
Verkloot de quote deel 4 :X? (HK)

het ging over een B&W speaker, wat heeft dat met Focal te maken ? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ja, de woofers zijn door Focal gemaakt. B&W had in die tijd nog niet zijn eige speakers :) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry|IA schreef op 03 november 2004 @ 21:34:
Ja, de woofers zijn door Focal gemaakt. B&W had in die tijd nog niet zijn eige speakers :) .
oh... weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 03 november 2004 @ 21:34:
Aha..
Wat vervelend zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

offtopic:
Hey mensen ga nou niet tè offtopic hè, straks verkloot je het weer voor anderen... er is al een waarschuwing gegeven.. post eens leuke foto's :) . Ga ik ook doen vrijdag of morgen (als ik aan een digicam kan komen :( )

Weet je wat ik zo raar vind hè (k weet niet of dat in dit topic past eigelijk, maar goed hier zitten alle audiofielen hè :P ).

Waarom hebben sommige dure speakers zo'n super goedkope draadjes aansluiting? Maakt dat dan niks uit? Mijn syrincs hebben echt van die soort monitor pluggen, ze krijgen er ook stroom door, maar maakt dat niks uitdan of het draad door klemmetjes wordt vast gehouden of dat je een nette stekker oid hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Waypoint schreef op 03 november 2004 @ 22:20:
offtopic:
Hey mensen ga nou niet tè offtopic hè, straks verkloot je het weer voor anderen... er is al een waarschuwing gegeven.. post eens leuke foto's :) . Ga ik ook doen vrijdag of morgen (als ik aan een digicam kan komen :( )

Weet je wat ik zo raar vind hè (k weet niet of dat in dit topic past eigelijk, maar goed hier zitten alle audiofielen hè :P ).

Waarom hebben sommige dure speakers zo'n super goedkope draadjes aansluiting? Maakt dat dan niks uit? Mijn syrincs hebben echt van die soort monitor pluggen, ze krijgen er ook stroom door, maar maakt dat niks uitdan of het draad door klemmetjes wordt vast gehouden of dat je een nette stekker oid hebt? :?
Ik zou zeggen, het maakt niets uit, het enige voordeel van die stekkers is dat je ze gemakkelijk en snel kunt losmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS edit:

Dit is geen "welke moet ik kopen" topic

[ Voor 93% gewijzigd door JvS op 04-11-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om actieve subs die geven geen belasting op je versterker. Ze nemen alleen het signaal en verzwakken het tot laag signal niveau. Over dat soort dingen moet je je niet druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me buurman ging een nieuwe home cinemaset kopen, en heeft z'n oude spul weggedaan (lees: aan mij gegeven omdat ik z'n internet gefixed had):

Pioneer DC-z72
Afbeeldingslocatie: http://img118.exs.cx/img118/1175/IMG_7195Small.jpg

Jamo Magic 6 speakers
Afbeeldingslocatie: http://img118.exs.cx/img118/6353/IMG_7197Small.jpg

Klinkt goed! Helemaal op mijn studentenhok van 16 m2 :-). Jammer alleen dat de amp, eq en casette 1 component vormen... tuner staat er dan weer los bovenop. CD speler staat thuis omdat hij volgens mijn buurman stuk was. Daar komt bij dat ik nooit CD's speel (daar hebben we MP3 voor).
Vraagje: Bij de andere speaker is de middenspeaker ingedeukt:
Afbeeldingslocatie: http://img124.exs.cx/img124/6029/IMG_7196speaker.jpg

Nu heb ik mijn opa wel eens horen zeggen (die heeft bij de Staffhorst gewerkt en is nogal Jamo-freak :-)) dat het dan beter is om op één of andere manier hem weer uit te 'ploppen'. Is dat zo, en hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:28:

Nu heb ik mijn opa wel eens horen zeggen (die heeft bij de Staffhorst gewerkt en is nogal Jamo-freak :-)) dat het dan beter is om op één of andere manier hem weer uit te 'ploppen'. Is dat zo, en hoe doe ik dat?
Ja, als het flexibel is, gewoon met je vinger tegenovergesteld indeuken, wrijven, rondjes draaien enz. Gaat wat makkelijk met een groter formaat "bol".

Als het metaalachtig is, weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krachtige stofzuiger erop zetten en aanzetten alst goed is zuigt hij hem dan weer tot de goede vorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamoR schreef op 04 november 2004 @ 14:35:
[...]

Ja, als het flexibel is, gewoon met je vinger tegenovergesteld indeuken, wrijven, rondjes draaien enz. Gaat wat makkelijk met een groter formaat "bol".

Als het metaalachtig is, weet ik het niet.
Het is flexibel (zacht plastic oid). Naar mijn mening zelfs té flexibel om tegenovergesteld te deuken, want ik ben bang dat hij dan aan twee kanten gedeukt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:40:
krachtige stofzuiger erop zetten en aanzetten alst goed is zuigt hij hem dan weer tot de goede vorm!
Kun je ook met een rietje ofzo proberen en dan zelf zuigen.

Met een stofzuiger gaat het iets te hard denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

"los zuigen" desnoods met je mond (geen grappen :P )
Het kan verder geen kwaad, het ziet er alleen niet uit.

Om toch even een plaatje te posten:
Afbeeldingslocatie: http://teacher.oncpd.nl/got/center.jpg
Een kleine WIP: andere tweeter in mijn center, en bezig met het tweaken van het filter.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master__R schreef op 04 november 2004 @ 14:45:
[...]

Kun je ook met een rietje ofzo proberen en dan zelf zuigen.

Met een stofzuiger gaat het iets te hard denk ik...
Ja, ik denk niet dat zo'n klein conusje een stofzuiger aankan ..
teacher schreef op 04 november 2004 @ 14:47:
"los zuigen" desnoods met je mond (geen grappen :P )
Het kan verder geen kwaad, het ziet er alleen niet uit.

Om toch even een plaatje te posten:
[afbeelding]
Een kleine WIP: andere tweeter in mijn center, en bezig met het tweaken van het filter.
Hmm.. mooi ;)
Visatons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilmichel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 09:26
Hallo allemaal, nieuw op het forum...
Mijn redelijk nieuwe aanwinsten.

Afbeeldingslocatie: http://www.internet-digitaal.nl/stereo.jpg
van onder naar boven:
Vincent SV226 hybride versterker
Vincent CDS1 cdspeler
Denon DVD-2900 DVD/SACD speler
Denon TU-245 tuner.

Meer gedetailleerde specs en foto's als ik de vingertjes van de frontjes heb afgepoetst (zijn wel erg zichtbaar door de flitser :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zozo, ziet er niet verkeerd uit...
Wat voor speakers heb je staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilmichel schreef op 04 november 2004 @ 15:01:

[afbeelding]
van onder naar boven:
Vincent CDS1 cdspeler
Denon TU-245 tuner.

Meer gedetailleerde specs en foto's als ik de vingertjes van de frontjes heb afgepoetst (zijn wel erg zichtbaar door de flitser :) )
Poetsen jij! :P

Mooie set :) Heb je ook speakers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilmichel schreef op 04 november 2004 @ 15:01:

[afbeelding]
van onder naar boven:
Vincent CDS1 cdspeler
Denon TU-245 tuner.

Mooi hoor!! nu nog de rest zien :D
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:52:
[...]

Ja, ik denk niet dat zo'n klein conusje een stofzuiger aankan ..
Dit moet toch wel lukken je kunt er zo'n verloop stuk op zetten met voorop een ronde "snor" zo'n ding met allemaal haartjes! Die zet je erop, en door de haartjes gaat er al wat zuigkracht verloren moet lukken denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

Na gister eindelijk mijn nieuwe set binnen gehad te hebben, volgen hier dan wat foto's van mijn stekkie.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/001.jpg
Subwoofer, Controle pod-dinges, en de links voor speaker. En uiteraard Elmo, ter decoratie.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/002.jpg
Center speaker en uiteraard de TV. (Philips breedbeeld uit '98, te koop - PM)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/003.jpg
De rechter achter speaker. Zonder frontje.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/004.JPG
Zelfde als hierboven, maar dan met frontje.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/005.jpg
Het vermaak. Een Xbox en een Playstation 2. Tevens doet de Xbox dienst als DVD speler.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/006.jpg
En tenslotte stuur ik hiermee de boel aan.

Het stelt niets voor, als je het vergelijkt met andere forum gebruikers hier, maar ik ben er blij mee.
Toekomstige upgrades zijn een nieuwe breedbeeld TV en een normale DVD speler.

M'n kamertje is verder nogal klein, maar dat komt omdat ik nog thuis woon.
Zodra ik op mezelf woon, komt er uiteraard verandering in deze beperkte opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilmichel
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:31:
[...]

Poetsen jij! :P

Mooie set :) Heb je ook speakers? :+
tuurlijk :9 , Klipsch reference RF 15, niet heel bruut. maar wel een mooie lichte sound.

na het weekend de 'opgepoetste', detailfoto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo Teach wat zie ik nou? Een heuse bandtweeter. Dat zal wel even een beter geluidje geven _/-\o_ . Ga je de rest ook upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilmichel schreef op 04 november 2004 @ 16:27:
[...]

tuurlijk :9 , Klipsch reference RF 15, niet heel bruut. maar wel een mooie lichte sound.

na het weekend de 'opgepoetste', detailfoto's
Die wil ik ook hebben _/-\o_ . als ik het niet verkeerd heb zijn dat de kleinste standboxen uit de Reference serie of niet? Hoe vind je ze klinken? Is een aparte sub nodig of vind je van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilmichel
Volgens zijn het de één na kleinste (RF-10). Mooie speakers om te zien, zeker zonder frontje (met magneetjes dus snel en zonder beschadigingen te verwijderen).

Ze klinken mooi. je kunt de details goed onderscheiden. Ik zelf vind de bass oké, lekker strakke kicks. Mijn versterker heeft 2 paar identieke speakerterminals (niet schakelbaar) dus de keuze voor biwire-ing was snel gemaakt. Heb ze ook nog even voor de grap normaal aangesloten en dat was een wereld van verschil.

Ik heb in de winkel (Simon Happe Hifi, Beverwijk) ook naar een maatje grotere reference geluisterd maar die vond ik te donker klinken naar mijn smaak.

Dus moraal van het verhaal: naar mijn menig geen extra subwoover nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk een sub. Na vele omzwervingen langs vele wannabe subs heb ik gisteren een rel q150e MKII gekocht. Ik heb hem even snel aangesloten via LFE maar het geluid is nu al super. Wat een geluid. Bij stereo is het zoveel mooier dan de andere subs die ik heb gehoord. Wat mij helemaal verbaasde was de diepte. Eindelijk een sub die echt diep gaat.

Nu moet ik alleen een dag vinden dat ik dat ding kan instellen, wat heeft dat ding veel om in te stellen..
Het engelse boekwerkje wordt je na een paar alinea's ook niet veel wijzer van..

Foto's volgen z.s.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Mr.Graveheart schreef op 04 november 2004 @ 16:07:
Na gister eindelijk mijn nieuwe set binnen gehad te hebben, volgen hier dan wat foto's van mijn stekkie.

[afbeelding]
Subwoofer, Controle pod-dinges, en de links voor speaker. En uiteraard Elmo, ter decoratie.

[afbeelding]
Center speaker en uiteraard de TV. (Philips breedbeeld uit '98, te koop - PM)

[afbeelding]
De rechter achter speaker. Zonder frontje.

[afbeelding]
Zelfde als hierboven, maar dan met frontje.

[afbeelding]
Het vermaak. Een Xbox en een Playstation 2. Tevens doet de Xbox dienst als DVD speler.

[afbeelding]
En tenslotte stuur ik hiermee de boel aan.

Het stelt niets voor, als je het vergelijkt met andere forum gebruikers hier, maar ik ben er blij mee.
Toekomstige upgrades zijn een nieuwe breedbeeld TV en een normale DVD speler.

M'n kamertje is verder nogal klein, maar dat komt omdat ik nog thuis woon.
Zodra ik op mezelf woon, komt er uiteraard verandering in deze beperkte opstelling.
Leuke oplossing voor weinig geld :) Bevalt het ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

Oh hell yeah.
Het geluid wat eruit komt is onvoorstelbaar. Iig voor mij.
Had hiervoor een lullige 2.1 set, dus tja... Echt materiaal om te vergelijken heb ik niet.

Ben er super blij mee, maar er komt zeker beter spul in huis, op den duur. ;)

Eerst die nieuwe TV maar eens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Normaal volg ik deze reeks altijd met veel slijm ;) nu ga ik binnenkort ook maar m'n trots tonen! Niet dat het veel voor stelt hoor ;). Z5500 voor muziek (Mp3), DVD speler en gamecube en Z560 voor spelletjes op de PC. (2 sets omdat PC in een andere hoek staat dan me TV).

Maargoed ik krijg pas dinsdag de Z5500 dus kan dan pas foto's posten!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilmichel schreef op 04 november 2004 @ 16:44:
...dus de keuze voor biwire-ing was snel gemaakt. Heb ze ook nog even voor de grap normaal aangesloten en dat was een wereld van verschil.
Ik zou evt. ook kunnen gaan bi-wiren, maar wat ik (nog steeds) niet snap. Als je niet biwired wordt het scheidingsfilter in de speaker gebruikt(laag naar laag, hoog naar hoog ;)). Maar als je nou biwired, dan zit er toch nergens meer een scheidingsfilter tussen? Dus full-range naar woofer als wel mid-range/tweeter? Dat kan blijkbaar geen kwaad, maar als het een betere optie is, waarom zit er dan uberhaupt een scheidingsfilter in een speaker? Of zie ik nu iets compleet over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 23:56:
Ik zou evt. ook kunnen gaan bi-wiren, maar wat ik (nog steeds) niet snap. Als je niet biwired wordt het scheidingsfilter in de speaker gebruikt(laag naar laag, hoog naar hoog ;)). Maar als je nou biwired, dan zit er toch nergens meer een scheidingsfilter tussen? Dus full-range naar woofer als wel mid-range/tweeter? Dat kan blijkbaar geen kwaad, maar als het een betere optie is, waarom zit er dan uberhaupt een scheidingsfilter in een speaker? Of zie ik nu iets compleet over het hoofd?
Haal jij dan een scheidingsfilter uit je speaker :?

Het enigste wat je met biwiring doet is dat je die plaatjes die je normaal tussen de twee luidsprekerterminals hebt zitten vervangt door lange kabels ;) Het filter blijft gewoon zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 05-11-2004 00:09 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:13
Als je naar een filter kijkt. Bijvoorbeeld deze, dan zie dat een filter voor een 2wegsysteem eigenlijk uit 2 delen bestaat. Een stukje filter voor de tweeter die zorgt dat de tweeter geen lage tonen krijgt (C6 L6 en C7) en een stukje dat ervoor zorgt dat de woofer geen hoge tonen te verwerken krijgt (L4).
Bovendien zie je in de tweeter-tak vaak een verzwakker (parallele+seriele weerstand, R7 en R9) om de tweeter af te zwakken daar die meestal gevoeliger is dan de woofer. Verder zitten er componenten in om resonanties (pieken, bijv. R12, L10 met C12) weg te filteren + evt. nog wat overige shit.
Dus als je een speaker biwiring aansluit gaat het signaal nog steeds door die stukken filter. Waar het voordeel (theoretisch) ligt is dat een versterker voor lage tonen harder moet werken. Als je dat werk door een dedicated versterker laat doen, dan heeft de versterker die de hoge tonen moet verzorgen geen last van de werkzaamheden die de lage tonen met zich meebrengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Redheinz op 05-11-2004 07:39 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Redheinz schreef op 05 november 2004 @ 07:35:
(..)
Dus als je een speaker biwiring aansluit gaat het signaal nog steeds door die stukken filter. Waar het voordeel (theoretisch) ligt is dat een versterker voor lage tonen harder moet werken. Als je dat werk door een dedicated versterker laat doen, dan heeft de versterker die de hoge tonen moet verzorgen geen last van de werkzaamheden die de lage tonen met zich meebrengen.
Nu haal je twee dingen dor elkaar, bi-wiring en bi-amping. Bij bi-amping is er ook geen theoretisch voordeel, er is gewoon een voordeel. :)

Over bi-wiring zijn de meningen verdeeld. Er wordt gezegd dat het beter zou kunnen klinken (veel omzichtiger kan ik het niet zeggen ;)) omdat de terugkoppeleffecten van de drivers worden gescheiden. In kabel 1 zit dan volledig signaal + terugkoppeling hoog en in nummer 2 ziet volledig signaal + terugkoppeling laag.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat weinig mensen een beamer gebruiken terwijl ik het idee heb dat je thuisbioscoop juist helemaal af maakt :)
Heb zelf net een beamer gekocht, wacht nu nog op het elektrische scherm, 200cm x 115cm (ongeveer, weet het niet meer uit mijn hoofd). Zal wat pics posten zodra de setup er staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Sommige mensen kunnen een beamer niet kwijt, of het doek niet of vinden het niet praktisch, of te duur, of dat het teveel lawaai maakt, of vinden de beeldkwaliteit maar zozo, of willen hun woonkamer er uit laten zien als een woonkamer ipv een bioscoop.

Of een combinatie van bovenstaande punten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-11-2004 09:50 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het mooie met een elektrisch scherm. Deze verdwijnt in het plafond op het moment dat je hem niet gebruikt. Met 1 druk op de afstandbediening (pure luxe :) )
Het is waar dat de beeldkwaliteit het niet haalt bij een dure TV maar wat mij betreft is de ervaring echt fantastisch. Zal mijn thompson breedbeeld binnenkort op marktplaats zetten verwacht ik want die heb ik niet meer nodig. Wordt toch een beetje een lullig schermpje als ik het vergelijk met mijn beamer. :)
Wat ik zelf wel als nadeel ervaar is dat mijn woonkamer redelijk verduisterd moet worden om echt goed beeld te krijgen. Wat dat betreft is een TV makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb wel serieus zitten twijfelen of ik een beamer zou kopen of een tv. Het is de laatste geworden...
De levensduur van de lamp vind ik dan het grootste knelpunt. Als je elke dag twee uurtjes tv kijkt, kun je om het jaar een nieuwe lamp in het ding gooien. En dat vind ik gewoon te duur op lange termijn.
Ook zou voor mij een vereiste zijn dat het scherm elektrisch omhoog kan, en dan ben je zomaar weer 500 euro kwijt. Plus 2000 euro voor de beamer, plus elke keer zo'n lamp...
Vond ik het gewoon niet waard.
En zeker in een huiskamer vind ik een beamer en zelfs een elektrisch scherm alsnog vrij aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Beamer plus scherm moet idd maar net passen. Zo ben ik eens een dag met m'n meetlint door m'n woonkamer gegaan plus diverse beamerspecs in de hand (i.v.m. afstand, beeldgrootte etc.) en alle meubels steeds maar verschuiven. Ik had aan het eind v.d. dag twee dingen: een enorme bende en de conclusie dat een beamer niet gaat passen (wel, niet op een onopvallende manier althans. Punt is ook dat ik een erg laag plafond heb).

Overigens ben ik nu wéér op zoek naar wat anders omdat m'n plasma kapot is en er geen vervangend exemplaar was, dus tijdelijke HT downgrade naar 37cm vissenkom :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die Klipsch speakers, ik ben er zeer tevreden over.
Mijn ouders hebben het volgende setje (gewoon stereo overigens).

Denon PMA-735R (amp)
Denon DVD-800 (dvd)
Denon TU-235RD (tuner)
Klipsch RF3 (zwart)
Philips 32PW9528 (tv)

Alles bij elkaar een leuke set, t is ook jammer dat onze woonkamer niet optimaal ingericht kan worden voor 5.1, dan wel 6.1, daar wij een grote open haard in de woonkamer hebben, en de tv dus in een hoek staat..

Verder heb ik nog een Philips 70 cm breedbeeldje (oude van pa en ma) met daarop een oude Sony TA-F300 versterker, Sony DVP-NS405 dvdspeler en een setje B&W 201i speakers.. Ook gewoon stereo..

Foto`s heb ik op dit moment niet, daar onze digitale camera uitgeleend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Abbadon schreef op 05 november 2004 @ 10:34:
Overigens ben ik nu wéér op zoek naar wat anders omdat m'n plasma kapot is en er geen vervangend exemplaar was, dus tijdelijke HT downgrade naar 37cm vissenkom :X
2e keer al weer of niet? Wat voor plasma schermen koop jij dan ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 09:25:
Het lijkt erop dat weinig mensen een beamer gebruiken terwijl ik het idee heb dat je thuisbioscoop juist helemaal af maakt :)
Je hebt helemaal gelijk, als je er morgen nou ééntje komt brengen is mijne ook af. ;)
Waypoint schreef op 05 november 2004 @ 11:46:
[...]

2e keer al weer of niet? Wat voor plasma schermen koop jij dan ;) :P
De eerste tv die kapot was, was een CRT breedbeeld, die heeft hij vervangen met een Plasma welke nu dus defect is.

Ondertussen met al die reparaties heb ik het over de lange termijn met een platte CRT 55cm beeldbuis beter. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
offtopic:
iemand tips waar ik marmeren/natuursteen speakerstands kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 10:17:
Dat is het mooie met een elektrisch scherm. Deze verdwijnt in het plafond op het moment dat je hem niet gebruikt. Met 1 druk op de afstandbediening (pure luxe :) )
Het is waar dat de beeldkwaliteit het niet haalt bij een dure TV maar wat mij betreft is de ervaring echt fantastisch. Zal mijn thompson breedbeeld binnenkort op marktplaats zetten verwacht ik want die heb ik niet meer nodig. Wordt toch een beetje een lullig schermpje als ik het vergelijk met mijn beamer. :)
Wat ik zelf wel als nadeel ervaar is dat mijn woonkamer redelijk verduisterd moet worden om echt goed beeld te krijgen. Wat dat betreft is een TV makkelijker.
Ik zou zelf nooit alleen een beamer / crt willen gebruiken, want dan gaat het speciale er wel snel vanaf als je alleen maar op het grote scherm kijkt, dan wordt zelfs dat gewoontjes. Ik kijk alleen m'n (hd/dvd) films op me projector, het journaal of welke andere tv uitzending hoeft van mij echt niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Play: voor video / dvd e.d. is een 800/600 beamer echt goed hoor. Hoeft je geen vermogen te kosten. 800 euro heb je een Toshiba s20, erg tevreden over.

Tipex: is gaaf man, s'ochtends net wakker, even rtl nieuws kijken op je beamer :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:58:
De eerste tv die kapot was, was een CRT breedbeeld, die heeft hij vervangen met een Plasma welke nu dus defect is.

Ondertussen met al die reparaties heb ik het over de lange termijn met een platte CRT 55cm beeldbuis beter. :p
Ja, anders wrijf je het er nog maar eens ff lekker in :P

Ik ga nu gewoon voor een goede 32" CRT (Sony KV-32FQ86 of een Panasonic Aquity lijkt me wel wat) want een andere Plasma van een goed merk is me gewoonweg te duur, heb geen 4~5 mille voor een tv over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Abbadon schreef op 05 november 2004 @ 12:28:
Ik ga nu gewoon voor een goede 32" CRT (Sony KV-32FQ86 of een Panasonic Aquity lijkt me wel wat) want een andere Plasma van een goed merk is me gewoonweg te duur, heb geen 4~5 mille voor een tv over.
En geen garantie meer :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op 05 november 2004 @ 12:28:
[...]

Ja, anders wrijf je het er nog maar eens ff lekker in :P

5~6 mille voor je PC is geen probleem te zien aan je specs :)
Is kwestie van prioriteiten denk ik.

offtopic: Mooie bak hoor die dual xeon. Levert het echt wat op al die power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Heb m'n geld teruggekregen :) Ze hadden helaas geen exemplaar om de mijne te vervangen, alleen een demo die de hele dag aan staat maar die hoef ik niet (was al zo zuinig op m'n plasma) of een LG voor € 500 meer maar daar zit hetzelfde paneel in zodat ik er niks mee opschiet behalve 500 Euro armer worden. En repareren van een tv die amper twee week oud is zag ik niet zitten (hebben ze het ook niet over gehad overigens). Nee, twee mille was en is voor mij de absolute bovengrens, meer wil ik gewoon niet uitgeven voor een tv. Dus dan maar een goede CRT :) (LCD's vind ik namelijk helemaal niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 12:27:
Tipex: is gaaf man, s'ochtends net wakker, even rtl nieuws kijken op je beamer :)
Kijken of je er over een paar maanden nog zo over denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 12:57:
[...]

Kijken of je er over een paar maanden nog zo over denkt...
Ik hou je tip in het achterhoofd tipex. Ga mijn thompson TV toch nog maar niet verkopen. Denk zelf dat het geen probleem is maar mijn vriendin zei ook al dat ze niet erg blij zou zijn als we alleen de beamer nog maar hebben.
Ik hoop dat je ongelijk krijgt want had eigenlijk al een besteming in gedachten voor het geld wat die TV op zou leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik zou een TV nemen voor het nieuws enzo. Dan is beeldgrote niet zo van belang en bespaar je op je lamp.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, een tijdje terug was ik er bang voor dat ik mijn speakers uit ruimtegebrek te dicht bij mijn pc zou hebben staan...
Nu het buiten wat kouder word en de verwarming aangaat maak ik me echter meer zorgen over de verwarming, mijn rechter front staat nu iets van 7 cm tot 12cm (speaker staat schuin) van mijn radiator af, kan dat kwaad voor een speaker?
De zijkant van mijn speaker voelt een beetje warm aan, niet echt warm ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
XanderH schreef op 05 november 2004 @ 18:10:
Hm, een tijdje terug was ik er bang voor dat ik mijn speakers uit ruimtegebrek te dicht bij mijn pc zou hebben staan...
Nu het buiten wat kouder word en de verwarming aangaat maak ik me echter meer zorgen over de verwarming, mijn rechter front staat nu iets van 7 cm tot 12cm (speaker staat schuin) van mijn radiator af, kan dat kwaad voor een speaker?
De zijkant van mijn speaker voelt een beetje warm aan, niet echt warm ofzo...
Ik denk dat het rubber wat sneller uitdroogt, maar opzich moet een speaker veel kunnen hebben :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Simon schreef op 05 november 2004 @ 18:43:
[...]

Ik denk dat het rubber wat sneller uitdroogt, maar opzich moet een speaker veel kunnen hebben :P
Mja, het gaat eigenlijk alleen om de zijkant van mijn luidspreker.... denk niet dat de voorkant (en daarmee dus de speakerunits) ook echt veel last er van gaat hebben.

Maar ik heb geen idee hoe zo'n fineer laagje vast zit? Gaat er niet afvallen als het warm wordt ofzo ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fineer, wordt geplakt onder een hoge druk, er mag absoluut geen lucht tussen het MDF en het fineer zitten ;) . Het gaat ook niet los zitten door een beetje warmte ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
Ik heb de gehele opstelling van mijn kamer om die reden ook gewijzigd. In de Mission handleiding staat dat ze niet binnen 50cm van de verwarming mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 19:04:
Fineer, wordt geplakt onder een hoge druk, er mag absoluut geen lucht tussen het MDF en het fineer zitten ;) . Het gaat ook niet los zitten door een beetje warmte ;) .
Hmm, mooi :P
Sjoewe schreef op 05 november 2004 @ 19:14:
Ik heb de gehele opstelling van mijn kamer om die reden ook gewijzigd. In de Mission handleiding staat dat ze niet binnen 50cm van de verwarming mogen staan.
Ehh... dat moet ik dan gemist hebben in mijn Mission handleiding :P (gaat om een Mission M35).

Nouja... verwarming is ondertussen ook al weer uit, is niet zo vaak aa... en ik heb eigenlijk geen zin om mijn kamer te verbouwen :X

Ik kijk het wel eventjes aan zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Uit de Mission M-serie handleiding:

"DO NOT install near any heat sources such as radiators, heat registers, stoves, or other apparatus (including amplifiers) that produce heat"

Als dat voor mijn M33's geldt zal dat ook wel gelden voor die M35's van jou, aangezien deze handleiding voor de gehele M-serie is. :)

50cm ging over de TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
misschien een idee: je hebt van dat folie (soort alu folie) en dat reflecteerd warmte, asl je die zooi tegen je speaker legt of plakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic, maar is heeft iemand toevallig plannen om een sub te gaan bouwen? :)
Ik zag deze namelijk, en da's geen misselijk woofertje als je het mij vraagt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sjoewe schreef op 05 november 2004 @ 19:54:
Uit de Mission M-serie handleiding:

"DO NOT install near any heat sources such as radiators, heat registers, stoves, or other apparatus (including amplifiers) that produce heat"

Als dat voor mijn M33's geldt zal dat ook wel gelden voor die M35's van jou, aangezien deze handleiding voor de gehele M-serie is. :)

50cm ging over de TV :+
Hmmja, ik neem dat soort dingen nooit zo strikt :P

Mijn linkerfront staat ook geen 50cm van mijn TV af... tja, ik moet officieel ook 40cm vrije ruimte boven mijn receiver houden, maar dat red ik echt niet. Hou wel in de gaten dat deze niet te heet wordt trouwens, dus dat zal ook wel meevallen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 05-11-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja je moet goed opletten dat de box niet gaat 'werken' (uitzetten en daarna weer krimpen). Als 'ie niet te warm staat maakt het niet zoveel uit denk ik.
Mijn verwarming heeft echten maar twee standen uit of aardkern ;)
Dus toen heb ik ze er maar een eindje vanaf gezet, ipv vol erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sjoewe schreef op 05 november 2004 @ 23:16:
Tja je moet goed opletten dat de box niet gaat 'werken' (uitzetten en daarna weer krimpen). Als 'ie niet te warm staat maakt het niet zoveel uit denk ik.
Mijn verwarming heeft echten maar twee standen uit of aardkern ;)
Dus toen heb ik ze er maar een eindje vanaf gezet, ipv vol erop.
Mwah, denk niet dat hij zo warm wordt...

De zijkant van mijn speaker wordt hooguit 30 graden denk ik... valt wel mee toch?

Voorkant blijft gewoon normaal op kamertemperatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ehm ffjtes een beetje offtopic, maar er werd gepraat over bi-wiring.
Ik heb daarbij ook weleens gehoord dat je bv amp a voor hoog kan gebruiken en amp b voor laag (vanwege de desbetreffende eigenschappen van die versterker)
Aleen dan trek je et totale beeld van de versterker toch uit zijn verband?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

B_FORCE schreef op 06 november 2004 @ 00:33:
ehm ffjtes een beetje offtopic, maar er werd gepraat over bi-wiring.
Ik heb daarbij ook weleens gehoord dat je bv amp a voor hoog kan gebruiken en amp b voor laag (vanwege de desbetreffende eigenschappen van die versterker)
Aleen dan trek je et totale beeld van de versterker toch uit zijn verband?
En dat met twee verschillende versterkers? Dan is het bi-ampen, da's weer wat anders :) . Staat hierboven ook al een keer :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Boekster schreef op 06 november 2004 @ 00:38:
[...]

En dat met twee verschillende versterkers? Dan is het bi-ampen, da's weer wat anders :) . Staat hierboven ook al een keer :) .
haha ok, maargoed et principe blijft etzelfde
(en het antwoord op de vraag ook :P)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Oke ik weer hier ik kon het gewoon niet laten om nieuwe pics te posten want ik heb mijn kamer een beetje veranderd, dus ik hoop niet dat jullie het erg vinden ;) .

Oke eerst mijn torentje :) .

Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/9821/IMG_3.th.jpg

Nu nog een leuke close up van het versterkertje...

Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/8628/IMG_0006.th.jpg

Nu nog een keer het totaal shot.

Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/6149/IMG_0004.th.jpg

Het home cinema setje.

Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/9489/IMG_11.th.jpg

En dan nog mijn pctje.

Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/2011/IMG_0011.th.jpg

Oke ik vind dat het nu wat mooier staat dan eerst en het belangrijkste natuurlijk ik ben zeer tevreden over het geluid :Y) .

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Master op 06-11-2004 00:51 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik zie er niet zo heelveel op alleen dat je torentje van sony is... Je fotos zijn ERRUG donker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 10:13:
Sorry maar ik zie er niet zo heelveel op alleen dat je torentje van sony is... Je fotos zijn ERRUG donker..
vreemd want ik zie wel alles, volgende keer wel je fototoestel wat stiller houden bij het maken van de foto ;) (alle foto's (op 1 na) zijn bewogen)

[ Voor 8% gewijzigd door hilbren op 06-11-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilbren schreef op 06 november 2004 @ 10:37:
[...]

vreemd want ik zie wel alles, volgende keer wel je fototoestel wat stiller houden bij het maken van de foto ;) (alle foto's (op 1 na) zijn bewogen)
Ik zie wel een tv en die toren enzo staan maar zie geen boxen ofzo want daar ist bij mij te donker voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 11:17:
[...]

Ik zie wel een tv en die toren enzo staan maar zie geen boxen ofzo want daar ist bij mij te donker voor..
Ja ik weet het beetje brakke digicam :P .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dark Master schreef op 06 november 2004 @ 11:31:
Ja ik weet het beetje brakke digicam :P .
Ach, je heet niet voor niets Dark Master :+ . Maar flits inschakelen en knippen by daglicht is wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook eens mijn spulletjes hier neer zetten:

Totaal overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/Front.jpg

Receiver JVC RX7022 (5x100 watt, dts, prologic 2, dolby 5.1):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/JVC%20RX7022.jpg

DVD Speler Sony NV330:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/SonyNV330.jpg

Breedbeeld Samsung 28M66V:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/Samsung%20TV.jpg

Frontspeakers Tannoy Mercury MX3:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/Tannoy%20Mercury%20MX3.jpg

Centerspeaker Jamo:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/Jamo%20center.jpg

Rearspeakers Tannoy Mercury MxR:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/Tannoy%20Mercury%20mxR.jpg

Rearspeakers aan de muur Jamo Compact 700:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/Jamo%20Compact%20700.jpg

Subwoofer Koda SW10a (25 cm woofer aan onderkant)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/KodaSW10.jpg

Overzichtje zitgedeelte:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/Zithoek.jpg

En m'n PC hoekje :) :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.hodes/PChoek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 22:57:
Misschien een beetje off-topic, maar is heeft iemand toevallig plannen om een sub te gaan bouwen? :)
Ik zag deze namelijk, en da's geen misselijk woofertje als je het mij vraagt >:)
Zo geweldig vind ik die niet. Shiva heeft zelfde power handling, 2mm xmax meer en is ook 3dB gevoeliger.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 06 november 2004 @ 13:52:
[...]

Zo geweldig vind ik die niet. Shiva heeft zelfde power handling, 2mm xmax meer en is ook 3dB gevoeliger.
Specs zeggen lang niet alles. Hoe die in het echt presteert vind ik persoonlijk vele malen belangrijker. Die 2 mm. zal echt geen wereld van verschil maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, kwa max SPL liggen ze niet zover van elkaar in een zelfde doos. De DPL is meer geschikt als dipool of in een gesloten doos, en doet zeker niet onder voor een Shiva!

Normaal kost de DPL 12 zo'n 258 euro (bij ls-wager), dus 175 is nog wel een redelijke prijs lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 06-11-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 15:10:
[...]
Specs zeggen lang niet alles. Hoe die in het echt presteert vind ik persoonlijk vele malen belangrijker. Die 2 mm. zal echt geen wereld van verschil maken.
Nee, maar het zijn allebei Adires dus het zal wel bij de zelfde voorwaarden gemeten zijn en als die DPL12 2e hands 25e duurder is dan die Shiva NIEUW dan weet ik wel wat ik zou kiezen. Of zou jij wel een DPL12 nemen voor een gewone sub ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 06 november 2004 @ 15:34:
[...]

Nee, maar het zijn allebei Adires dus het zal wel bij de zelfde voorwaarden gemeten zijn en als die DPL12 2e hands 25e duurder is dan die Shiva NIEUW dan weet ik wel wat ik zou kiezen. Of zou jij wel een DPL12 nemen voor een gewone sub ?
Ligt aan het doel. Voor een gewone sub waarschijnlijk niet nee. Maar ik zou ook geen shiva kopen, alleen al omdat zo'n beetje iedereen al met een shiva gebouwd heeft. Dat is niet echt een uitdaging meer en allemaal bekend terrein. Maarja dat is mijn tik. :P

(Ik heb nog een identieke Wharfedale 15" op de kop kunnen tikken zoals die ik al had. En binnen afzienbare tijd gaat er een echte monstersub komen denk ik. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:27:
Zal ook eens mijn spulletjes hier neer zetten:

Totaal overzichtje
[afbeelding]
Hey, jij hebt bijna het zelfde kastje als mij ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.audioforum.be/uploads/images/tom2.jpg

Ik heb alleen nog glazen deurtjes :p

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 06-11-2004 17:42 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:39:
(Ik heb nog een identieke Wharfedale 15" op de kop kunnen tikken zoals die ik al had. En binnen afzienbare tijd gaat er een echte monstersub komen denk ik. ;) )
Je gaat toch wel je ontwep aanhouden wat je toen een keer gemaakt hebt hé :9~ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Iemand nog goedkoop volwaardig surround ?
4 Jamo Cornet 30 speakers voor €55
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:39:
[...]
Ligt aan het doel. Voor een gewone sub waarschijnlijk niet nee. Maar ik zou ook geen shiva kopen, alleen al omdat zo'n beetje iedereen al met een shiva gebouwd heeft. Dat is niet echt een uitdaging meer en allemaal bekend terrein. Maarja dat is mijn tik. :P
Nee ok :) Ik heb ook 2 12" woofers van een ander merk :P Maar ik vind dat je voor GEWONE toepassingen beter een andere woofer kan kopen en dat die DPL12 voor specifieke toepassingen wel geschikt is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik zou d'r nog best twee willen, O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Sjoewe op 06-11-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Je weet toch dat goedkope Jamo speakers veelal crap zijn? :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
mooie stoeltjes Neoflapper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 06 november 2004 @ 17:56:
[...]

Je weet toch dat goedkope Jamo speakers veelal crap zijn? :p
Dude, buiten het feit dat niet alle goedkope speakers crap zijn, is 55e voor 4 stuks HELEMAAL NIKS. Dat is zijn geld echt dik wel waard hoor :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
Ik heb ook nog jamo studio 180 fronts (gekocht voor 90 euro/stuk ofzo :D).... ze zijn goed genoeg voor een filmpje kijken. Maar als je eenmaal een B&W gehoord hebt zijn de Jamo's nergens meer, dat is dan ook de rede dat ik morgen een setje 600 serie fronts aan ga schaffen als die nog staan bij de hobo supersale voor een mooi prijsje. Maar dan spring je wel ineens naar een heel andere prijsklasse ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Precies. Jamo is niet altijd super. Maar wel voor 55e ! Gewoon kopen om aan te sluiten op je Z560 :+

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 06-11-2004 19:11 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb deze set eens bij de BCC gehoord. De sat's klonken erg blikkerig, en de subwoofer resoneerde vreselijk. Ik hoor de verkoper het nog zeggen: ''lekkere bass hé?'' :D

Maarja, dit zegt niet veel over Jamo natuurlijk. Het is ten eerste een sub-/sat systeem, en ten tweede gebouwd voor de huisvrouw, of liefhebbers van het design :r. De Jamo Concert reeks moet haast wel goed zijn, aangezien ze hele andere (dure) drivers en filters toepassen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 06 november 2004 @ 17:42:
[...]

Hey, jij hebt bijna het zelfde kastje als mij ;)
[afbeelding]

Ik heb alleen nog glazen deurtjes :p
Hehe klopt ja, ik heb alleen de wieltjes er onderweg gesloopt omdat die doorgezakt waren door mn vorige veel te zware philips tv. En de glazen deurtjes zijn eruit doordat mn center daar achter heeft gestaan ;)
Rappie schreef op 06 november 2004 @ 18:17:
mooie stoeltjes Neoflapper :D
Lol mooi he :+ een stoel is een stoel hehe

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op 06 november 2004 @ 17:46:
[...]

Je gaat toch wel je ontwep aanhouden wat je toen een keer gemaakt hebt hé :9~ :?
Maybe. :)
Ik weet nog niet of ik hoe ik het wil.
- 2 losse subs,
- 1 mega-sub met 2x 15"
- of ze in mijn huidige zelfbouwspeakers inbouwen aan de zijkant. Dat zou precies kunnen en ze dan ook onderdeel maken van het geheel. Aangezien ik toch nog de tweeters wil veranderen en het filter moet aanpassen. Dan heb ik echt een full-range speaker.

Maar da's nog toekomst. Ik ben nu te druk met school. (afstuderen enzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Eff klein updatje van mij.

Heb mn nieuwe audiorackje binnen >:)

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://hail.zvdk.nl/~abaddon/HT/overview.JPG

Tafeltje zakte door in het midden door het gewicht gevolg was dat mn dvd speler niet meer mooi recht stond. Toen ben ik op zoek gegaan...

Afbeeldingslocatie: http://hail.zvdk.nl/~abaddon/HT/spyder.JPG

Afbeeldingslocatie: http://hail.zvdk.nl/~abaddon/HT/spyder2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

zie ik dat nou verkeerd of staan jouw componenten op 2 gekruiste stokken.

staat dat wel wat stevig?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat staat steviger dan je denkt hoor! Het is een finite spider rack (geloof ik:? ) moet je dfaar maar us op zoeke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Het is een spider kloon. De echte kosten 350 ofzo? Maar die gekruiste vlakken kunnen 30 kilo hebben elk. De staande staven zijn van alu evenals de sterren in het midden.

Op de stokken zitten weer dempers die weer rechtstreeks op je versterker of speler komen. Je bypassed dus de voetjes van je versterker/speler.

[ Voor 31% gewijzigd door @baddon op 06-11-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

xdc

Abaddon1 schreef op 06 november 2004 @ 23:10:
Het is een spider kloon. De echte kosten 350 ofzo? Maar die gekruiste vlakken kunnen 30 kilo hebben elk. De staande staven zijn van alu evenals de sterren in het midden.

Op de stokken zitten weer dempers die weer rechtstreeks op je versterker of speler komen. Je bypassed dus de voetjes van je versterker/speler.
zeer mooi , heb zelf ook naar spiderracks gekeken , maar ze waren mij te kostbaar..
waar heb je die kloon vandaan gehaald ? en wat kost hij ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Heb je een mailtje gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Abaddon1 schreef op 07 november 2004 @ 00:02:
offtopic:
Zou je mij ook een mailtje kunnen sturen met info over dat spider-rack kloon? Je email staat helaas niet in je profiel

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

neoflapper, waar heb je dat meubel vandaan en wat mag dat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :)
Hierbij mijn slaapkamer setje

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~vries9l/_images/set.jpg

Panasonic TX32PS10, 82cm
Sony 595 reciever
JBL SCS-178 setje in het kersen
Onkyo DV-SP500 dvd speler, en een zooitje consoles, Dreamcast en N64 niet afgebeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Abaddon1 schreef op 07 november 2004 @ 00:02:
Plaats het gerust in dit topic hoor, denk dat er wel meer mensen in geintresseerd zijn...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.