PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
oh... weer wat geleerdBarry|IA schreef op 03 november 2004 @ 21:34:
Ja, de woofers zijn door Focal gemaakt. B&W had in die tijd nog niet zijn eige speakers.
Verwijderd
Aha..Barry|IA schreef op 03 november 2004 @ 21:34:
Ja, de woofers zijn door Focal gemaakt. B&W had in die tijd nog niet zijn eige speakers.
Wat vervelend zeg
Hey mensen ga nou niet tè offtopic hè, straks verkloot je het weer voor anderen... er is al een waarschuwing gegeven.. post eens leuke foto's
Weet je wat ik zo raar vind hè (k weet niet of dat in dit topic past eigelijk, maar goed hier zitten alle audiofielen hè
Waarom hebben sommige dure speakers zo'n super goedkope draadjes aansluiting? Maakt dat dan niks uit? Mijn syrincs hebben echt van die soort monitor pluggen, ze krijgen er ook stroom door, maar maakt dat niks uitdan of het draad door klemmetjes wordt vast gehouden of dat je een nette stekker oid hebt?
Ik zou zeggen, het maakt niets uit, het enige voordeel van die stekkers is dat je ze gemakkelijk en snel kunt losmakenWaypoint schreef op 03 november 2004 @ 22:20:
offtopic:
Hey mensen ga nou niet tè offtopic hè, straks verkloot je het weer voor anderen... er is al een waarschuwing gegeven.. post eens leuke foto's. Ga ik ook doen vrijdag of morgen (als ik aan een digicam kan komen
)
Weet je wat ik zo raar vind hè (k weet niet of dat in dit topic past eigelijk, maar goed hier zitten alle audiofielen hè).
Waarom hebben sommige dure speakers zo'n super goedkope draadjes aansluiting? Maakt dat dan niks uit? Mijn syrincs hebben echt van die soort monitor pluggen, ze krijgen er ook stroom door, maar maakt dat niks uitdan of het draad door klemmetjes wordt vast gehouden of dat je een nette stekker oid hebt?
Verwijderd
JvS edit:
Dit is geen "welke moet ik kopen" topic
[ Voor 93% gewijzigd door JvS op 04-11-2004 10:06 ]
Verwijderd
Verwijderd
Pioneer DC-z72

Jamo Magic 6 speakers

Klinkt goed! Helemaal op mijn studentenhok van 16 m2 :-). Jammer alleen dat de amp, eq en casette 1 component vormen... tuner staat er dan weer los bovenop. CD speler staat thuis omdat hij volgens mijn buurman stuk was. Daar komt bij dat ik nooit CD's speel (daar hebben we MP3 voor).
Vraagje: Bij de andere speaker is de middenspeaker ingedeukt:

Nu heb ik mijn opa wel eens horen zeggen (die heeft bij de Staffhorst gewerkt en is nogal Jamo-freak :-)) dat het dan beter is om op één of andere manier hem weer uit te 'ploppen'. Is dat zo, en hoe doe ik dat?
Ja, als het flexibel is, gewoon met je vinger tegenovergesteld indeuken, wrijven, rondjes draaien enz. Gaat wat makkelijk met een groter formaat "bol".Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:28:
Nu heb ik mijn opa wel eens horen zeggen (die heeft bij de Staffhorst gewerkt en is nogal Jamo-freak :-)) dat het dan beter is om op één of andere manier hem weer uit te 'ploppen'. Is dat zo, en hoe doe ik dat?
Als het metaalachtig is, weet ik het niet.
Verwijderd
Verwijderd
Het is flexibel (zacht plastic oid). Naar mijn mening zelfs té flexibel om tegenovergesteld te deuken, want ik ben bang dat hij dan aan twee kanten gedeukt raakt.RoamoR schreef op 04 november 2004 @ 14:35:
[...]
Ja, als het flexibel is, gewoon met je vinger tegenovergesteld indeuken, wrijven, rondjes draaien enz. Gaat wat makkelijk met een groter formaat "bol".
Als het metaalachtig is, weet ik het niet.
Kun je ook met een rietje ofzo proberen en dan zelf zuigen.Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:40:
krachtige stofzuiger erop zetten en aanzetten alst goed is zuigt hij hem dan weer tot de goede vorm!
Met een stofzuiger gaat het iets te hard denk ik...
Het kan verder geen kwaad, het ziet er alleen niet uit.
Om toch even een plaatje te posten:

Een kleine WIP: andere tweeter in mijn center, en bezig met het tweaken van het filter.
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Ja, ik denk niet dat zo'n klein conusje een stofzuiger aankan ..Master__R schreef op 04 november 2004 @ 14:45:
[...]
Kun je ook met een rietje ofzo proberen en dan zelf zuigen.
Met een stofzuiger gaat het iets te hard denk ik...
Hmm.. mooiteacher schreef op 04 november 2004 @ 14:47:
"los zuigen" desnoods met je mond (geen grappen)
Het kan verder geen kwaad, het ziet er alleen niet uit.
Om toch even een plaatje te posten:
[afbeelding]
Een kleine WIP: andere tweeter in mijn center, en bezig met het tweaken van het filter.
Visatons?
Mijn redelijk nieuwe aanwinsten.

van onder naar boven:
Vincent SV226 hybride versterker
Vincent CDS1 cdspeler
Denon DVD-2900 DVD/SACD speler
Denon TU-245 tuner.
Meer gedetailleerde specs en foto's als ik de vingertjes van de frontjes heb afgepoetst (zijn wel erg zichtbaar door de flitser
Wat voor speakers heb je staan?
Verwijderd
Poetsen jij!evilmichel schreef op 04 november 2004 @ 15:01:
Hallo allemaal, nieuw op het forum...
[afbeelding]
van onder naar boven:
Vincent CDS1 cdspeler
Denon TU-245 tuner.
Meer gedetailleerde specs en foto's als ik de vingertjes van de frontjes heb afgepoetst (zijn wel erg zichtbaar door de flitser)
Mooie set
Verwijderd
Mooi hoor!! nu nog de rest zienevilmichel schreef op 04 november 2004 @ 15:01:
Hallo allemaal, nieuw op het forum...
[afbeelding]
van onder naar boven:
Vincent CDS1 cdspeler
Denon TU-245 tuner.
Meer gedetailleerde specs en foto's als ik de vingertjes van de frontjes heb afgepoetst (zijn wel erg zichtbaar door de flitser)
Dit moet toch wel lukken je kunt er zo'n verloop stuk op zetten met voorop een ronde "snor" zo'n ding met allemaal haartjes! Die zet je erop, en door de haartjes gaat er al wat zuigkracht verloren moet lukken denk ik!Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:52:
[...]
Ja, ik denk niet dat zo'n klein conusje een stofzuiger aankan ..

Subwoofer, Controle pod-dinges, en de links voor speaker. En uiteraard Elmo, ter decoratie.

Center speaker en uiteraard de TV. (Philips breedbeeld uit '98, te koop - PM)

De rechter achter speaker. Zonder frontje.
Zelfde als hierboven, maar dan met frontje.

Het vermaak. Een Xbox en een Playstation 2. Tevens doet de Xbox dienst als DVD speler.

En tenslotte stuur ik hiermee de boel aan.
Het stelt niets voor, als je het vergelijkt met andere forum gebruikers hier, maar ik ben er blij mee.
Toekomstige upgrades zijn een nieuwe breedbeeld TV en een normale DVD speler.
M'n kamertje is verder nogal klein, maar dat komt omdat ik nog thuis woon.
Zodra ik op mezelf woon, komt er uiteraard verandering in deze beperkte opstelling.
tuurlijk
na het weekend de 'opgepoetste', detailfoto's
Verwijderd
Verwijderd
Die wil ik ook hebbenevilmichel schreef op 04 november 2004 @ 16:27:
[...]
tuurlijk, Klipsch reference RF 15, niet heel bruut. maar wel een mooie lichte sound.
na het weekend de 'opgepoetste', detailfoto's
Ze klinken mooi. je kunt de details goed onderscheiden. Ik zelf vind de bass oké, lekker strakke kicks. Mijn versterker heeft 2 paar identieke speakerterminals (niet schakelbaar) dus de keuze voor biwire-ing was snel gemaakt. Heb ze ook nog even voor de grap normaal aangesloten en dat was een wereld van verschil.
Ik heb in de winkel (Simon Happe Hifi, Beverwijk) ook naar een maatje grotere reference geluisterd maar die vond ik te donker klinken naar mijn smaak.
Dus moraal van het verhaal: naar mijn menig geen extra subwoover nodig.
Verwijderd
Nu moet ik alleen een dag vinden dat ik dat ding kan instellen, wat heeft dat ding veel om in te stellen..
Het engelse boekwerkje wordt je na een paar alinea's ook niet veel wijzer van..
Foto's volgen z.s.m.
Leuke oplossing voor weinig geldMr.Graveheart schreef op 04 november 2004 @ 16:07:
Na gister eindelijk mijn nieuwe set binnen gehad te hebben, volgen hier dan wat foto's van mijn stekkie.
[afbeelding]
Subwoofer, Controle pod-dinges, en de links voor speaker. En uiteraard Elmo, ter decoratie.
[afbeelding]
Center speaker en uiteraard de TV. (Philips breedbeeld uit '98, te koop - PM)
[afbeelding]
De rechter achter speaker. Zonder frontje.
[afbeelding]
Zelfde als hierboven, maar dan met frontje.
[afbeelding]
Het vermaak. Een Xbox en een Playstation 2. Tevens doet de Xbox dienst als DVD speler.
[afbeelding]
En tenslotte stuur ik hiermee de boel aan.
Het stelt niets voor, als je het vergelijkt met andere forum gebruikers hier, maar ik ben er blij mee.
Toekomstige upgrades zijn een nieuwe breedbeeld TV en een normale DVD speler.
M'n kamertje is verder nogal klein, maar dat komt omdat ik nog thuis woon.
Zodra ik op mezelf woon, komt er uiteraard verandering in deze beperkte opstelling.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Het geluid wat eruit komt is onvoorstelbaar. Iig voor mij.
Had hiervoor een lullige 2.1 set, dus tja... Echt materiaal om te vergelijken heb ik niet.
Ben er super blij mee, maar er komt zeker beter spul in huis, op den duur.
Eerst die nieuwe TV maar eens vinden...
Maargoed ik krijg pas dinsdag de Z5500 dus kan dan pas foto's posten!
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Ik zou evt. ook kunnen gaan bi-wiren, maar wat ik (nog steeds) niet snap. Als je niet biwired wordt het scheidingsfilter in de speaker gebruikt(laag naar laag, hoog naar hoogevilmichel schreef op 04 november 2004 @ 16:44:
...dus de keuze voor biwire-ing was snel gemaakt. Heb ze ook nog even voor de grap normaal aangesloten en dat was een wereld van verschil.
Haal jij dan een scheidingsfilter uit je speakerVerwijderd schreef op 04 november 2004 @ 23:56:
Ik zou evt. ook kunnen gaan bi-wiren, maar wat ik (nog steeds) niet snap. Als je niet biwired wordt het scheidingsfilter in de speaker gebruikt(laag naar laag, hoog naar hoog). Maar als je nou biwired, dan zit er toch nergens meer een scheidingsfilter tussen? Dus full-range naar woofer als wel mid-range/tweeter? Dat kan blijkbaar geen kwaad, maar als het een betere optie is, waarom zit er dan uberhaupt een scheidingsfilter in een speaker? Of zie ik nu iets compleet over het hoofd?
Het enigste wat je met biwiring doet is dat je die plaatjes die je normaal tussen de twee luidsprekerterminals hebt zitten vervangt door lange kabels
[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 05-11-2004 00:09 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Bovendien zie je in de tweeter-tak vaak een verzwakker (parallele+seriele weerstand, R7 en R9) om de tweeter af te zwakken daar die meestal gevoeliger is dan de woofer. Verder zitten er componenten in om resonanties (pieken, bijv. R12, L10 met C12) weg te filteren + evt. nog wat overige shit.
Dus als je een speaker biwiring aansluit gaat het signaal nog steeds door die stukken filter. Waar het voordeel (theoretisch) ligt is dat een versterker voor lage tonen harder moet werken. Als je dat werk door een dedicated versterker laat doen, dan heeft de versterker die de hoge tonen moet verzorgen geen last van de werkzaamheden die de lage tonen met zich meebrengen.
[ Voor 5% gewijzigd door Redheinz op 05-11-2004 07:39 ]
Zin.
Nu haal je twee dingen dor elkaar, bi-wiring en bi-amping. Bij bi-amping is er ook geen theoretisch voordeel, er is gewoon een voordeel.Redheinz schreef op 05 november 2004 @ 07:35:
(..)
Dus als je een speaker biwiring aansluit gaat het signaal nog steeds door die stukken filter. Waar het voordeel (theoretisch) ligt is dat een versterker voor lage tonen harder moet werken. Als je dat werk door een dedicated versterker laat doen, dan heeft de versterker die de hoge tonen moet verzorgen geen last van de werkzaamheden die de lage tonen met zich meebrengen.
Over bi-wiring zijn de meningen verdeeld. Er wordt gezegd dat het beter zou kunnen klinken (veel omzichtiger kan ik het niet zeggen
Great minds think alike!
Verwijderd
Heb zelf net een beamer gekocht, wacht nu nog op het elektrische scherm, 200cm x 115cm (ongeveer, weet het niet meer uit mijn hoofd). Zal wat pics posten zodra de setup er staat!
Of een combinatie van bovenstaande punten.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-11-2004 09:50 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Het is waar dat de beeldkwaliteit het niet haalt bij een dure TV maar wat mij betreft is de ervaring echt fantastisch. Zal mijn thompson breedbeeld binnenkort op marktplaats zetten verwacht ik want die heb ik niet meer nodig. Wordt toch een beetje een lullig schermpje als ik het vergelijk met mijn beamer.
Wat ik zelf wel als nadeel ervaar is dat mijn woonkamer redelijk verduisterd moet worden om echt goed beeld te krijgen. Wat dat betreft is een TV makkelijker.
De levensduur van de lamp vind ik dan het grootste knelpunt. Als je elke dag twee uurtjes tv kijkt, kun je om het jaar een nieuwe lamp in het ding gooien. En dat vind ik gewoon te duur op lange termijn.
Ook zou voor mij een vereiste zijn dat het scherm elektrisch omhoog kan, en dan ben je zomaar weer 500 euro kwijt. Plus 2000 euro voor de beamer, plus elke keer zo'n lamp...
Vond ik het gewoon niet waard.
En zeker in een huiskamer vind ik een beamer en zelfs een elektrisch scherm alsnog vrij aanwezig...
Overigens ben ik nu wéér op zoek naar wat anders omdat m'n plasma kapot is en er geen vervangend exemplaar was, dus tijdelijke HT downgrade naar 37cm vissenkom

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Mijn ouders hebben het volgende setje (gewoon stereo overigens).
Denon PMA-735R (amp)
Denon DVD-800 (dvd)
Denon TU-235RD (tuner)
Klipsch RF3 (zwart)
Philips 32PW9528 (tv)
Alles bij elkaar een leuke set, t is ook jammer dat onze woonkamer niet optimaal ingericht kan worden voor 5.1, dan wel 6.1, daar wij een grote open haard in de woonkamer hebben, en de tv dus in een hoek staat..
Verder heb ik nog een Philips 70 cm breedbeeldje (oude van pa en ma) met daarop een oude Sony TA-F300 versterker, Sony DVP-NS405 dvdspeler en een setje B&W 201i speakers.. Ook gewoon stereo..
Foto`s heb ik op dit moment niet, daar onze digitale camera uitgeleend is.
2e keer al weer of niet? Wat voor plasma schermen koop jij danAbbadon schreef op 05 november 2004 @ 10:34:
Overigens ben ik nu wéér op zoek naar wat anders omdat m'n plasma kapot is en er geen vervangend exemplaar was, dus tijdelijke HT downgrade naar 37cm vissenkom
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, als je er morgen nou ééntje komt brengen is mijne ook af.Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 09:25:
Het lijkt erop dat weinig mensen een beamer gebruiken terwijl ik het idee heb dat je thuisbioscoop juist helemaal af maakt
De eerste tv die kapot was, was een CRT breedbeeld, die heeft hij vervangen met een Plasma welke nu dus defect is.Waypoint schreef op 05 november 2004 @ 11:46:
[...]
2e keer al weer of niet? Wat voor plasma schermen koop jij dan![]()
Ondertussen met al die reparaties heb ik het over de lange termijn met een platte CRT 55cm beeldbuis beter.
iemand tips waar ik marmeren/natuursteen speakerstands kan kopen?
Verwijderd
Ik zou zelf nooit alleen een beamer / crt willen gebruiken, want dan gaat het speciale er wel snel vanaf als je alleen maar op het grote scherm kijkt, dan wordt zelfs dat gewoontjes. Ik kijk alleen m'n (hd/dvd) films op me projector, het journaal of welke andere tv uitzending hoeft van mij echt niet zo groot.Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 10:17:
Dat is het mooie met een elektrisch scherm. Deze verdwijnt in het plafond op het moment dat je hem niet gebruikt. Met 1 druk op de afstandbediening (pure luxe)
Het is waar dat de beeldkwaliteit het niet haalt bij een dure TV maar wat mij betreft is de ervaring echt fantastisch. Zal mijn thompson breedbeeld binnenkort op marktplaats zetten verwacht ik want die heb ik niet meer nodig. Wordt toch een beetje een lullig schermpje als ik het vergelijk met mijn beamer.
Wat ik zelf wel als nadeel ervaar is dat mijn woonkamer redelijk verduisterd moet worden om echt goed beeld te krijgen. Wat dat betreft is een TV makkelijker.
Verwijderd
Tipex: is gaaf man, s'ochtends net wakker, even rtl nieuws kijken op je beamer
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 12:29 ]
Ja, anders wrijf je het er nog maar eens ff lekker inVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:58:
De eerste tv die kapot was, was een CRT breedbeeld, die heeft hij vervangen met een Plasma welke nu dus defect is.
Ondertussen met al die reparaties heb ik het over de lange termijn met een platte CRT 55cm beeldbuis beter.
Ik ga nu gewoon voor een goede 32" CRT (Sony KV-32FQ86 of een Panasonic Aquity lijkt me wel wat) want een andere Plasma van een goed merk is me gewoonweg te duur, heb geen 4~5 mille voor een tv over.
En geen garantie meerAbbadon schreef op 05 november 2004 @ 12:28:
Ik ga nu gewoon voor een goede 32" CRT (Sony KV-32FQ86 of een Panasonic Aquity lijkt me wel wat) want een andere Plasma van een goed merk is me gewoonweg te duur, heb geen 4~5 mille voor een tv over.
Verwijderd
5~6 mille voor je PC is geen probleem te zien aan je specsAbbadon schreef op 05 november 2004 @ 12:28:
[...]
Ja, anders wrijf je het er nog maar eens ff lekker in![]()
Is kwestie van prioriteiten denk ik.
offtopic: Mooie bak hoor die dual xeon. Levert het echt wat op al die power?
Verwijderd
Kijken of je er over een paar maanden nog zo over denkt...Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 12:27:
Tipex: is gaaf man, s'ochtends net wakker, even rtl nieuws kijken op je beamer
Verwijderd
Ik hou je tip in het achterhoofd tipex. Ga mijn thompson TV toch nog maar niet verkopen. Denk zelf dat het geen probleem is maar mijn vriendin zei ook al dat ze niet erg blij zou zijn als we alleen de beamer nog maar hebben.Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 12:57:
[...]
Kijken of je er over een paar maanden nog zo over denkt...
Ik hoop dat je ongelijk krijgt want had eigenlijk al een besteming in gedachten voor het geld wat die TV op zou leveren
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Nu het buiten wat kouder word en de verwarming aangaat maak ik me echter meer zorgen over de verwarming, mijn rechter front staat nu iets van 7 cm tot 12cm (speaker staat schuin) van mijn radiator af, kan dat kwaad voor een speaker?
De zijkant van mijn speaker voelt een beetje warm aan, niet echt warm ofzo...
Ik denk dat het rubber wat sneller uitdroogt, maar opzich moet een speaker veel kunnen hebbenXanderH schreef op 05 november 2004 @ 18:10:
Hm, een tijdje terug was ik er bang voor dat ik mijn speakers uit ruimtegebrek te dicht bij mijn pc zou hebben staan...
Nu het buiten wat kouder word en de verwarming aangaat maak ik me echter meer zorgen over de verwarming, mijn rechter front staat nu iets van 7 cm tot 12cm (speaker staat schuin) van mijn radiator af, kan dat kwaad voor een speaker?
De zijkant van mijn speaker voelt een beetje warm aan, niet echt warm ofzo...
|>
Mja, het gaat eigenlijk alleen om de zijkant van mijn luidspreker.... denk niet dat de voorkant (en daarmee dus de speakerunits) ook echt veel last er van gaat hebben.Simon schreef op 05 november 2004 @ 18:43:
[...]
Ik denk dat het rubber wat sneller uitdroogt, maar opzich moet een speaker veel kunnen hebben
Maar ik heb geen idee hoe zo'n fineer laagje vast zit? Gaat er niet afvallen als het warm wordt ofzo ?
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 19:05 ]
Hmm, mooiVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 19:04:
Fineer, wordt geplakt onder een hoge druk, er mag absoluut geen lucht tussen het MDF en het fineer zitten. Het gaat ook niet los zitten door een beetje warmte
.
Ehh... dat moet ik dan gemist hebben in mijn Mission handleidingSjoewe schreef op 05 november 2004 @ 19:14:
Ik heb de gehele opstelling van mijn kamer om die reden ook gewijzigd. In de Mission handleiding staat dat ze niet binnen 50cm van de verwarming mogen staan.
Nouja... verwarming is ondertussen ook al weer uit, is niet zo vaak aa... en ik heb eigenlijk geen zin om mijn kamer te verbouwen

Ik kijk het wel eventjes aan zo
"DO NOT install near any heat sources such as radiators, heat registers, stoves, or other apparatus (including amplifiers) that produce heat"
Als dat voor mijn M33's geldt zal dat ook wel gelden voor die M35's van jou, aangezien deze handleiding voor de gehele M-serie is.
50cm ging over de TV
Verwijderd
Ik zag deze namelijk, en da's geen misselijk woofertje als je het mij vraagt
Hmmja, ik neem dat soort dingen nooit zo striktSjoewe schreef op 05 november 2004 @ 19:54:
Uit de Mission M-serie handleiding:
"DO NOT install near any heat sources such as radiators, heat registers, stoves, or other apparatus (including amplifiers) that produce heat"
Als dat voor mijn M33's geldt zal dat ook wel gelden voor die M35's van jou, aangezien deze handleiding voor de gehele M-serie is.
50cm ging over de TV![]()
Mijn linkerfront staat ook geen 50cm van mijn TV af... tja, ik moet officieel ook 40cm vrije ruimte boven mijn receiver houden, maar dat red ik echt niet. Hou wel in de gaten dat deze niet te heet wordt trouwens, dus dat zal ook wel meevallen
[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 05-11-2004 23:08 ]
Mijn verwarming heeft echten maar twee standen uit of aardkern
Dus toen heb ik ze er maar een eindje vanaf gezet, ipv vol erop.
Mwah, denk niet dat hij zo warm wordt...Sjoewe schreef op 05 november 2004 @ 23:16:
Tja je moet goed opletten dat de box niet gaat 'werken' (uitzetten en daarna weer krimpen). Als 'ie niet te warm staat maakt het niet zoveel uit denk ik.
Mijn verwarming heeft echten maar twee standen uit of aardkern
Dus toen heb ik ze er maar een eindje vanaf gezet, ipv vol erop.
De zijkant van mijn speaker wordt hooguit 30 graden denk ik... valt wel mee toch?
Voorkant blijft gewoon normaal op kamertemperatuur...
Ik heb daarbij ook weleens gehoord dat je bv amp a voor hoog kan gebruiken en amp b voor laag (vanwege de desbetreffende eigenschappen van die versterker)
Aleen dan trek je et totale beeld van de versterker toch uit zijn verband?
En dat met twee verschillende versterkers? Dan is het bi-ampen, da's weer wat andersB_FORCE schreef op 06 november 2004 @ 00:33:
ehm ffjtes een beetje offtopic, maar er werd gepraat over bi-wiring.
Ik heb daarbij ook weleens gehoord dat je bv amp a voor hoog kan gebruiken en amp b voor laag (vanwege de desbetreffende eigenschappen van die versterker)
Aleen dan trek je et totale beeld van de versterker toch uit zijn verband?
Music Addicted
haha ok, maargoed et principe blijft etzelfdeBoekster schreef op 06 november 2004 @ 00:38:
[...]
En dat met twee verschillende versterkers? Dan is het bi-ampen, da's weer wat anders. Staat hierboven ook al een keer
.
(en het antwoord op de vraag ook
Oke eerst mijn torentje

Nu nog een leuke close up van het versterkertje...

Nu nog een keer het totaal shot.

Het home cinema setje.

En dan nog mijn pctje.

Oke ik vind dat het nu wat mooier staat dan eerst en het belangrijkste natuurlijk ik ben zeer tevreden over het geluid
[ Voor 8% gewijzigd door Dark Master op 06-11-2004 00:51 ]
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
vreemd want ik zie wel alles, volgende keer wel je fototoestel wat stiller houden bij het maken van de fotoVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 10:13:
Sorry maar ik zie er niet zo heelveel op alleen dat je torentje van sony is... Je fotos zijn ERRUG donker..
[ Voor 8% gewijzigd door hilbren op 06-11-2004 10:38 ]
Verwijderd
Ik zie wel een tv en die toren enzo staan maar zie geen boxen ofzo want daar ist bij mij te donker voor..hilbren schreef op 06 november 2004 @ 10:37:
[...]
vreemd want ik zie wel alles, volgende keer wel je fototoestel wat stiller houden bij het maken van de foto(alle foto's (op 1 na) zijn bewogen)
Ja ik weet het beetje brakke digicamVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 11:17:
[...]
Ik zie wel een tv en die toren enzo staan maar zie geen boxen ofzo want daar ist bij mij te donker voor..
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Ach, je heet niet voor niets Dark Master
Verwijderd
Totaal overzichtje

Receiver JVC RX7022 (5x100 watt, dts, prologic 2, dolby 5.1):

DVD Speler Sony NV330:

Breedbeeld Samsung 28M66V:

Frontspeakers Tannoy Mercury MX3:

Centerspeaker Jamo:

Rearspeakers Tannoy Mercury MxR:

Rearspeakers aan de muur Jamo Compact 700:

Subwoofer Koda SW10a (25 cm woofer aan onderkant)

Overzichtje zitgedeelte:

En m'n PC hoekje

Zo geweldig vind ik die niet. Shiva heeft zelfde power handling, 2mm xmax meer en is ook 3dB gevoeliger.Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 22:57:
Misschien een beetje off-topic, maar is heeft iemand toevallig plannen om een sub te gaan bouwen?![]()
Ik zag deze namelijk, en da's geen misselijk woofertje als je het mij vraagt
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Specs zeggen lang niet alles. Hoe die in het echt presteert vind ik persoonlijk vele malen belangrijker. Die 2 mm. zal echt geen wereld van verschil maken.JT schreef op 06 november 2004 @ 13:52:
[...]
Zo geweldig vind ik die niet. Shiva heeft zelfde power handling, 2mm xmax meer en is ook 3dB gevoeliger.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 15:23 ]
Normaal kost de DPL 12 zo'n 258 euro (bij ls-wager), dus 175 is nog wel een redelijke prijs lijkt me.
[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 06-11-2004 15:42 ]
Nee, maar het zijn allebei Adires dus het zal wel bij de zelfde voorwaarden gemeten zijn en als die DPL12 2e hands 25e duurder is dan die Shiva NIEUW dan weet ik wel wat ik zou kiezen. Of zou jij wel een DPL12 nemen voor een gewone sub ?Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 15:10:
[...]
Specs zeggen lang niet alles. Hoe die in het echt presteert vind ik persoonlijk vele malen belangrijker. Die 2 mm. zal echt geen wereld van verschil maken.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ligt aan het doel. Voor een gewone sub waarschijnlijk niet nee. Maar ik zou ook geen shiva kopen, alleen al omdat zo'n beetje iedereen al met een shiva gebouwd heeft. Dat is niet echt een uitdaging meer en allemaal bekend terrein. Maarja dat is mijn tik.JT schreef op 06 november 2004 @ 15:34:
[...]
Nee, maar het zijn allebei Adires dus het zal wel bij de zelfde voorwaarden gemeten zijn en als die DPL12 2e hands 25e duurder is dan die Shiva NIEUW dan weet ik wel wat ik zou kiezen. Of zou jij wel een DPL12 nemen voor een gewone sub ?
(Ik heb nog een identieke Wharfedale 15" op de kop kunnen tikken zoals die ik al had. En binnen afzienbare tijd gaat er een echte monstersub komen denk ik.
Hey, jij hebt bijna het zelfde kastje als mijVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:27:
Zal ook eens mijn spulletjes hier neer zetten:
Totaal overzichtje
[afbeelding]

Ik heb alleen nog glazen deurtjes
[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 06-11-2004 17:42 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Je gaat toch wel je ontwep aanhouden wat je toen een keer gemaakt hebt héVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:39:
(Ik heb nog een identieke Wharfedale 15" op de kop kunnen tikken zoals die ik al had. En binnen afzienbare tijd gaat er een echte monstersub komen denk ik.)
4 Jamo Cornet 30 speakers voor €55
Nee okVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:39:
[...]
Ligt aan het doel. Voor een gewone sub waarschijnlijk niet nee. Maar ik zou ook geen shiva kopen, alleen al omdat zo'n beetje iedereen al met een shiva gebouwd heeft. Dat is niet echt een uitdaging meer en allemaal bekend terrein. Maarja dat is mijn tik.
Ecodan warmtepomp
Ik zou d'r nog best twee willen,JT schreef op 06 november 2004 @ 17:54:
Iemand nog goedkoop volwaardig surround ?
4 Jamo Cornet 30 speakers voor €55.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjoewe op 06-11-2004 17:56 ]
Je weet toch dat goedkope Jamo speakers veelal crap zijn?JT schreef op 06 november 2004 @ 17:54:
Iemand nog goedkoop volwaardig surround ?
4 Jamo Cornet 30 speakers voor €55
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Dude, buiten het feit dat niet alle goedkope speakers crap zijn, is 55e voor 4 stuks HELEMAAL NIKS. Dat is zijn geld echt dik wel waard hoorTomSwinnen schreef op 06 november 2004 @ 17:56:
[...]
Je weet toch dat goedkope Jamo speakers veelal crap zijn?
Ecodan warmtepomp
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 06-11-2004 19:11 ]
Ecodan warmtepomp
Maarja, dit zegt niet veel over Jamo natuurlijk. Het is ten eerste een sub-/sat systeem, en ten tweede gebouwd voor de huisvrouw, of liefhebbers van het design

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Hehe klopt ja, ik heb alleen de wieltjes er onderweg gesloopt omdat die doorgezakt waren door mn vorige veel te zware philips tv. En de glazen deurtjes zijn eruit doordat mn center daar achter heeft gestaanTomSwinnen schreef op 06 november 2004 @ 17:42:
[...]
Hey, jij hebt bijna het zelfde kastje als mij
[afbeelding]
Ik heb alleen nog glazen deurtjes
Lol mooi he
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 19:17 ]
Verwijderd
Maybe.deepspace schreef op 06 november 2004 @ 17:46:
[...]
Je gaat toch wel je ontwep aanhouden wat je toen een keer gemaakt hebt hé![]()
Ik weet nog niet of ik hoe ik het wil.
- 2 losse subs,
- 1 mega-sub met 2x 15"
- of ze in mijn huidige zelfbouwspeakers inbouwen aan de zijkant. Dat zou precies kunnen en ze dan ook onderdeel maken van het geheel. Aangezien ik toch nog de tweeters wil veranderen en het filter moet aanpassen. Dan heb ik echt een full-range speaker.
Maar da's nog toekomst. Ik ben nu te druk met school. (afstuderen enzo )
staat dat wel wat stevig?
Verwijderd
Op de stokken zitten weer dempers die weer rechtstreeks op je versterker of speler komen. Je bypassed dus de voetjes van je versterker/speler.
[ Voor 31% gewijzigd door @baddon op 06-11-2004 23:11 ]
zeer mooi , heb zelf ook naar spiderracks gekeken , maar ze waren mij te kostbaar..Abaddon1 schreef op 06 november 2004 @ 23:10:
Het is een spider kloon. De echte kosten 350 ofzo? Maar die gekruiste vlakken kunnen 30 kilo hebben elk. De staande staven zijn van alu evenals de sterren in het midden.
Op de stokken zitten weer dempers die weer rechtstreeks op je versterker of speler komen. Je bypassed dus de voetjes van je versterker/speler.
waar heb je die kloon vandaan gehaald ? en wat kost hij ?
slimmehotspot.nl
Zou je mij ook een mailtje kunnen sturen met info over dat spider-rack kloon? Je email staat helaas niet in je profiel
\_Specs_/
Verwijderd
Hierbij mijn slaapkamer setje

Panasonic TX32PS10, 82cm
Sony 595 reciever
JBL SCS-178 setje in het kersen
Onkyo DV-SP500 dvd speler, en een zooitje consoles, Dreamcast en N64 niet afgebeeld
Plaats het gerust in dit topic hoor, denk dat er wel meer mensen in geintresseerd zijn...
Dit topic is gesloten.