Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.477 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Of je past je volume aan van je speakers. Dat kan op tegenwoordige receivers...[/quote]

Dan heb ik niks gezegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Kan voor elk kanaal onafhankelijk, bij mij van -10 tot +10db ofzo. Ik kan ook afstanden instellen per 10cm voor delays enzo, ook voor elke speaker.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor reciever heb je dan JT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Pioneer VSX-D812

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

uiteraard heb ik de volumes aangepast anders kon ik meteen wel ophouden.
maar het is idd geen optimale positie nu. tis zelfs zo dat deze speakers op de zijmuren horen ipv achter je. er hoort dan een surround back speaker achter je te hangen.

dus op zich hoort et wel aardig correct met aangepaste delay en volume omdat ze nu ook min of meer "naast" mij hangen, maar je weet gewoon dat et niet zo hoort en dat et dus veel beter kan.
zoals je al zei is ruimte gewoon een probleem.

een goede divx is idd soms moeilijk te onderscheiden van een dvd. vooral van die "backups" die uit 2 cd's bestaan.

over die dvd speler, ik denk dat ik beter mn geld in een marantz cd speler kan stoppen. ik weet niet hoe marantz is met dvd maar met cd spelers hebben ze echt een naam hoog te houden.
hier komt ook een bijkomend voordeel bij dat ik mn sennheiser direkt aan de cd speler kan hangen, dit kan met (bijna) geen enkele dvd speler.

owja, die bank lijkt scheef te staan. dit is ook zo maar ik zit dan ook altijd links van het midden.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

MUSTIS schreef op 31 oktober 2004 @ 15:42:

[afbeelding]
een pioneer 575 dvd speler:
ik had liever een marantz gehad maar ik wou beslist divx af kunnen spelen. daarnaast speelt deze sacd en audio dvd af.
kwaliteit is goed denk ik. geluid is merkbaar beter dan mijn vorige samsung.
divx is soms bijna niet te onderscheiden van dvd.

graag op en aanmerkingen.
Ja, ik vind deze uitspraak toch wel spannend. Dat een digitaal aangesloten DVD speler met Dolby digital signaal dat door de versterker pas in "geluid" omgezet wordt beter gaat klinken met een andere DVD speler geloof ik zowiezo niet in (maar dat is voor een groot deel perceptie, een duurdere speler moet duurder klinken, dus hoor je dat ook, terwijl het meetbaar en feitelijk hetzelfde gebleven is).

Maar wat ik interessanter vind, is dat je in hetzelfde alinea'tje zegt dat je divx soms bijna niet kan onderscheiden van DVD. Nu ben ik misschien gek, maar ik kan twee dvd spelers qua klank met dolby digital echt pertinent niet van elkaar onderscheiden, maar het verschil tussen een 5-10Mbit MPEG-2 DVD videosignaal en een 0,8-1,5mbit Mpeg DIvX signaal vind ik over het algemeen echt HEEL erg groot... 8)7

Ik heb altyijd het idee dat bij audio en video mensen aan echt totaal de verkeerde dingen geld uitgeven of op verkeerde dingen letten of dingen horen die er echt niet zijn...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 31 oktober 2004 @ 18:03:
[...]
Ja, ik vind deze uitspraak toch wel spannend. Dat een digitaal aangesloten DVD speler met Dolby digital signaal dat door de versterker pas in "geluid" omgezet wordt beter gaat klinken met een andere DVD speler geloof ik zowiezo niet in (maar dat is voor een groot deel perceptie, een duurdere speler moet duurder klinken, dus hoor je dat ook, terwijl het meetbaar en feitelijk hetzelfde gebleven is).
Wie zegt dat het duurder moet klinken, hij zal waarschijnlijk anders klinken ;) . Gescheiden trafo's, andere loopwerken, diverse DAC's etc... bepalen uiteindelijk het karakter van een DVD-Player :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Maar wat ik interessanter vind, is dat je in hetzelfde alinea'tje zegt dat je divx soms bijna niet kan onderscheiden van DVD. Nu ben ik misschien gek, maar ik kan twee dvd spelers qua klank met dolby digital echt pertinent niet van elkaar onderscheiden, maar het verschil tussen een 5-10Mbit MPEG-2 DVD videosignaal en een 0,8-1,5mbit Mpeg DIvX signaal vind ik over het algemeen echt HEEL erg groot... 8)7
Zeker weten. Als ik divx gebruik, dan is dat echt max 1 uur per 700mb. Divx die je niet van DVD kan onderscheiden kost je voor 2 uur minimaal 3 cd's, das al 2,1gb.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
XanderH schreef op 29 oktober 2004 @ 23:58:
[...]

Hmm.... Dus dan is mijn tv niet eens zó erg ? :P
[afbeelding]
De enige eisen die ik aan een nieuwe tv stel zijn dan ook: Goedkoop, zwart, scart-aansluiting.... denk dat dat wel te vinden moet zijn :P
Gaat je nog meer moeite kosten dan je zou denken, een goedkope zwarte TV kopen. Alles is zilver tegenwoordig...
Het heeft mij echt dagen gekost. Toen kwam ik bij de kijkshop een oud model van Philips 55cm !zwart! tegen. Ik snap er niets van dat echt ongeveer ELKE tv zilver moet zijn, dat is samen met mijn NAD spullen echt heel lelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Je hebt geen zilveren tv nodig om NAD lelijk te laten zijn >:)

Alleen hun eindbakken O-) en hun Silver serie zijn mooi :P

[ Voor 37% gewijzigd door JT op 31-10-2004 18:26 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 18:08:
[...]

Wie zegt dat het duurder moet klinken, hij zal waarschijnlijk anders klinken ;) . Gescheiden trafo's, andere loopwerken, diverse DAC's etc... bepalen uiteindelijk het karakter van een DVD-Player :) .
Met een digitaal aangesloten speler maak je geen gebruik van de interne DAC.

Gescheiden trafo's :? Voor het loop- en het geluidswerk zeker? :P In veel AMP's zitten niet eens gescheiden trafo's, sterker nog: er zit slechts één trafo in! En dat voor het hele 5.1(>) aspect ;) .
JT schreef op 31 oktober 2004 @ 18:24:
Je hebt geen zilveren tv nodig om NAD lelijk te laten zijn >:)

Alleen hun eindbakken O-) en hun Silver serie zijn mooi :P
Ik vindt NAD er over het algemeen wel erg goed uitzien! Het uiterlijk is heel tijdloos en simpel. Juist toen ik de zilvere modellen zag dacht ik: :'( , want NAD heeft het zo lang volgehouden om juist niet mee te gaan in de ''Hi-Fi mode''; en nu doen ze het toch.

Die eindbak van jou ziet er erg goed uit. Geen fratsen, gewoon een aan/uit schakelaar, maar dat zie je over het algemeen vaker bij eindbakkies ;) . Hij zal ongetwijfelt goed klinken! Het zal denk ik wel lastig worden voor je om een goede manier van 'Bi-ampen' te vinden: NAD klinkt vaak erg neutraal, en de bas is strak maar kil. En Pioneer klinkt vaak met name in het 'hoog' iet wat te overdreven (het komt te opdringerig op je af). Juist in het hoog valt veel detail te behalen met goede componenten. Ik denk dan ook dat deze opstelling het gaat winnen: Pioneer voor woofers, NAD voor tweeters.

We horen nog van je neem ik aan :P .

[ Voor 63% gewijzigd door Barry|IA op 31-10-2004 18:53 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeuh, mijn CRT beamer is gefix0rd.. binnenkort pics van dat reusachtige ding (36 kilo's)

offtopic:
en we feliciteren barry straks ff met zijn 1000 posts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
offtopic:
als hij taart uitdeelt ja, anders niet :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

[...]

Ik heb altyijd het idee dat bij audio en video mensen aan echt totaal de verkeerde dingen geld uitgeven of op verkeerde dingen letten of dingen horen die er echt niet zijn...
sorry ik had erbij moeten vermelden dat dit alleen bij mp3's et geval is, qua cd en dvd heb ik het helaas nooit getest. (of erop gelet) tzal idd weinig uitmaken denk ik.

dat dvd mooier is lijkt me geen discussiepunt, wat ik wel uit eigen ervaring heb gezien is dat als je een tijdje in een film zit dat je SOMS (niet altijd) goed moet zien om te zien dat het om een divx of dvd gaat.
uiteraard na een paar seconden weet je dat je naar divx of dvd zit te kijken, dat weet ik ook wel.

verder snap ik de opmerking niet helemaal van dat ik geld uitgeef aan dingen die er niet zijn. wat voor dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
StarTAC schreef op 31 oktober 2004 @ 18:15:
[...]

Gaat je nog meer moeite kosten dan je zou denken, een goedkope zwarte TV kopen. Alles is zilver tegenwoordig...
Het heeft mij echt dagen gekost. Toen kwam ik bij de kijkshop een oud model van Philips 55cm !zwart! tegen. Ik snap er niets van dat echt ongeveer ELKE tv zilver moet zijn, dat is samen met mijn NAD spullen echt heel lelijk.
Tja... ik wil ook absoluut geen zilver, dat staat dus echt niet bij de rest van mijn apparatuur :X

Zwarte tv's vinden is opzich niet zo'n probleem, alleen ze zijn ook weer een stuk duurder dan de zilvere variant. :? Ik krijg de neiging om een zilvere tv en een spuitbusje te kopen... :{

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 31 oktober 2004 @ 18:38:
[...]

Met een digitaal aangesloten speler maak je geen gebruik van de interne DAC.

Gescheiden trafo's :? Voor het loop- en het geluidswerk zeker? :P In veel AMP's zitten niet eens gescheiden trafo's, sterker nog: er zit slechts één trafo in! En dat voor het hele 5.1(>) aspect ;) .
Echt waar :> , ik weet zelfs dat het signaal analoog blijft :P . Maar er zijn CD- en DVD-Players die meerdere gescheiden trafo's/voedingen hebben voor digitale/analoge afdeling en voor de aandrijving van het loopwerk :) . Maar dit wordt teveel offtopic in dit topic ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
1000e post! O-) Ik heb aardig wat geleerd in die 1000 posts, op naar de 2000 :P .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:32:
[...]

Echt waar :> , ik weet zelfs dat het signaal analoog blijft :P . Maar er zijn CD- en DVD-Players die meerdere gescheiden trafo's/voedingen hebben voor digitale/analoge afdeling en voor de aandrijving van het loopwerk :) . Maar dit wordt teveel offtopic in dit topic ;) .
het punt alleen bij dolby digital is, dat het geen audio signaal is (zoals PCM op een audio-cd), maar een datasignaal. Net zoals een mp3 of een .wav van de ene hardeschijf hetzelfde klinkt als van een andere hardeschijf met dezelfde geluidskaart zegmaar :). Die worden namelijk foutloos ingelezen, en de fouten die gemaakt worden met lezen, worden door data-correctie weer goed gemaakt (dus zorgen niet voor slechter geluid).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 31-10-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
-roberth- schreef op 29 oktober 2004 @ 23:45:
[...]

Zal morgenmiddag even een foto posten, geen probleem. Type zal ik ook meteen geven.
Waar blijft eigenlijk mijn foto :P .

Achja anders laat ook maar zitten, ik zal die surround aansluiting toch nooit gebruiken.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:32:
[...]

Echt waar :> , ik weet zelfs dat het signaal analoog blijft :P
Tuurlijk, daarom staan DD en DTS ook voor Dolby Digital en Digital Theater Systems, namelijk om alleen maar analoge signalen over de digitale COAX of optische kabel van DVD (Digital Versatile Disk) speler naar de receiver te versturen 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op 31 oktober 2004 @ 22:22:
[...]

Tuurlijk, daarom staan DD en DTS ook voor Dolby Digital en Digital Theater Systems, namelijk om alleen maar analoge signalen over de digitale COAX of optische kabel van DVD (Digital Versatile Disk) speler naar de receiver te versturen 8)7
Formulering was inderdaad iets te vaag, hier dan een toelichting :P .

Het PCM of DD/DTS signaal is digitaal, maar om het te vervoeren moet je het omzetten in stroompjes en dat signaal is analoog. Door een coax-kabel loopt een analoog signaal in blokvorm, 1=hoog 0=uit.

@ JvS

In de audio-wereld bestaat er nog geen foutcorrectie, er is wel iets zoals jitter die de klank kan beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:05:
[...]

Formulering was inderdaad iets te vaag, hier dan een toelichting :P .

Het PCM of DD/DTS signaal is digitaal, maar om het te vervoeren moet je het omzetten in stroompjes en dat signaal is analoog. Door een coax-kabel loopt een analoog signaal in blokvorm, 1=hoog 0=uit.

@ JvS

In de audio-wereld bestaat er nog geen foutcorrectie, er is wel iets zoals jitter die de klank kan beinvloeden.
Volgens mij is dat juist de definitie van digitaal... Dat er maar vaste waarden mogelijk zijn... 1 en 0 dus...

di·gi·taal (bn.)
de gegevens verwerkend en representerend in numerieke vorm <=> analoog

in tegenstelling tot analoog:
ana·loog (bn.)
[techn.] niet werkend op basis van het binaire stelsel <=> digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 01 november 2004 @ 11:12:
[...]

Volgens mij is dat juist de definitie van digitaal... Dat er maar vaste waarden mogelijk zijn... 1 en 0 dus...

di·gi·taal (bn.)
de gegevens verwerkend en representerend in numerieke vorm <=> analoog

in tegenstelling tot analoog:
ana·loog (bn.)
[techn.] niet werkend op basis van het binaire stelsel <=> digitaal
Het lijkt erop, maar dat is het niet ;) , en de 0 en de 1 wordt ook maar willekeurig uitgelezen, hoe beter de clock is deste nauwkeuriger het overeenkomt met de bron. Het clocksignaal bepaalt een interval en tussen die intervallen is er een spanning boven of onder een bepaald niveau waardoor het een 0 of een 1 is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

et lijkt mij dat er in de nieuwste dvd/divx/mp3 spelers betere en snellere uitleescomponenten zitten die minder fouten maken.

is het dan niet zo dat dat resulteerd in een beter geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb nu ook een redelijk arsenaal aan apparatuur in de huiskamer staan. (foto's volgen)
Gevolg:

Veel kabels, rommelig uiterlijk.

Wat zijn de tips en eventueel met foto, om dit zo netjes mogelijk op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:41:
[...]

Het lijkt erop, maar dat is het niet ;) , en de 0 en de 1 wordt ook maar willekeurig uitgelezen, hoe beter de clock is deste nauwkeuriger het overeenkomt met de bron. Het clocksignaal bepaalt een interval en tussen die intervallen is er een spanning boven of onder een bepaald niveau waardoor het een 0 of een 1 is.
dus een cdrom en een DVDrom werken ook analoog? En een gebrande DVD waar ik VOB bestanden op zet, werkt analoog?

Nogmaals, DTS en Dolby Digital zijn data signalen die echt 100% digitaal opgeslagen zijn. Het is totaal anders opgeslagen als PCM audio (dat ook digitaal is, maar niet echt in bestandsstructuur uit te leggen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 08:19
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik denk dat kabelgootjes nog het beste zijn. Of je moet alle bekabeling onder het laminaat o.i.d. leggen. Eigenlijk zou je bij de inrichting van je huis eral rekening moeten houden. Helaas is dat maar voor weinigen weggelegd, aangezien de meesten of met een bestaande situatie of met de bal met ketting (vrouw/vriendin) geconfronteerd worden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 07:55

Daklem

Audio Nerd

Prince_of_Darkness schreef op 01 november 2004 @ 12:56:
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik denk dat kabelgootjes nog het beste zijn. Of je moet alle bekabeling onder het laminaat o.i.d. leggen. Eigenlijk zou je bij de inrichting van je huis eral rekening moeten houden. Helaas is dat maar voor weinigen weggelegd, aangezien de meesten of met een bestaande situatie of met de bal met ketting (vrouw/vriendin) geconfronteerd worden.. :+
Ik heb mijn bekabeling langs de muur weggewerkt. Het ziet er wel netjes uit, maar had wel 20 meter per speaker nodig voor mijn rears. kheb zelf de QED Qontour speaker kabel en dat was een duur grapje. :X

Eigenlijk zou er van te voren al rekening mee gehouden moeten worden ja. Maarja, toen ons huis gebouwd werd, was er net de eerste mono versterker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Barry|IA schreef op 31 oktober 2004 @ 18:38:
[...]
Die eindbak van jou ziet er erg goed uit. Geen fratsen, gewoon een aan/uit schakelaar, maar dat zie je over het algemeen vaker bij eindbakkies ;) . Hij zal ongetwijfelt goed klinken! Het zal denk ik wel lastig worden voor je om een goede manier van 'Bi-ampen' te vinden: NAD klinkt vaak erg neutraal, en de bas is strak maar kil. En Pioneer klinkt vaak met name in het 'hoog' iet wat te overdreven (het komt te opdringerig op je af). Juist in het hoog valt veel detail te behalen met goede componenten. Ik denk dan ook dat deze opstelling het gaat winnen: Pioneer voor woofers, NAD voor tweeters.

We horen nog van je neem ik aan :P .
Niks bi-ampen, uiteindelijk is alleen de Nad het mooist:
• Meer detail
• Rustiger hoog, vooral op luid niveau
• Beheerster geluid, vooral op luid niveau
• Strakkere bas
• Iets ruimtelijker

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 01 november 2004 @ 12:52:
[...]

dus een cdrom en een DVDrom werken ook analoog? En een gebrande DVD waar ik VOB bestanden op zet, werkt analoog?

Nogmaals, DTS en Dolby Digital zijn data signalen die echt 100% digitaal opgeslagen zijn. Het is totaal anders opgeslagen als PCM audio (dat ook digitaal is, maar niet echt in bestandsstructuur uit te leggen is).
Hee! misschien wel eens goed om hier duidelijkheid in te krijgen... Ik snap zelf niks van bijvoorbeeld extreem dure CD-loopwerken... In mijn ogen staan er toch gewoon 0-en en 1-en op een CD/DVD en als je die digitaal uit een speler haalt, hoe kan er dan verschil zitten tussen de verschillende spelers? Ja, misschien verdenk ik de spelers wel van een veel te perfecte werking, weet iemand of er (veel) fouten gemaakt worden bij het aflezen van een CD?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 14:34

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:03:
[...]
Hee! misschien wel eens goed om hier duidelijkheid in te krijgen... Ik snap zelf niks van bijvoorbeeld extreem dure CD-loopwerken... In mijn ogen staan er toch gewoon 0-en en 1-en op een CD/DVD en als je die digitaal uit een speler haalt, hoe kan er dan verschil zitten tussen de verschillende spelers?
Bij CD spelers gaat het vaak ook juist om het feit dat er digitale informatie op de schijf staat. Die moet dus ergens worden omgezet naar een analoog signaal volgens mij. Dus de kwaliteit van de DAC is behoorlijk bepalend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Prince_of_Darkness schreef op 01 november 2004 @ 12:56:
Mijn vriendin ziet gelukkig een set-up als in:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21960249

wel zitten... Mag alleen geen plat scherm ophangen... Maar dat komt goed uit, was toch van plan al me shit op een Fraim te zetten met een gewone tv (m'n loewe) erbovenop, en dan een projector scherm ervoor...
Dus ik heb het niet slecht getroffen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtrack schreef op 01 november 2004 @ 13:06:
[...]

Bij CD spelers gaat het vaak ook juist om het feit dat er digitale informatie op de schijf staat. Die moet dus ergens worden omgezet naar een analoog signaal volgens mij. Dus de kwaliteit van de DAC is behoorlijk bepalend.
Ja, dat snap ik :) ...maar ik ga hier even uit van een externe losse DAC... dan nog zijn er van die loopwerken te krijgen (die ik in dit topic ook wel eens heb gezien) met bijvoorbeeld snaaraandrijving (ik heb het nog steeds over CD-loopwerken, geen platenspeler ;)). En daar snap ik niet van hoe die nou een beter geluid kunnen voortbrengen dan andere loopwerken, aangezien alles wat ze doen is, 0-en en 1-en van je schijf op de digital out manoevreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 14:34

Offtrack

Ondertitel

Ok, excuus dan, te snel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:17:
[...]

Ja, dat snap ik :) ...maar ik ga hier even uit van een externe losse DAC... dan nog zijn er van die loopwerken te krijgen (die ik in dit topic ook wel eens heb gezien) met bijvoorbeeld snaaraandrijving (ik heb het nog steeds over CD-loopwerken, geen platenspeler ;)). En daar snap ik niet van hoe die nou een beter geluid kunnen voortbrengen dan andere loopwerken, aangezien alles wat ze doen is, 0-en en 1-en van je schijf op de digital out manoevreren...
Ik heb ook ergens gelezen (Guido Tent van http://www.tentlabs.com/) dat elke cd-speler gewoon dezelfde bitstroom van de cd leest. En dat het dus vooral de jitter in de verbinding tussen je dac (chips) en loopwerk is. Dit is deels op te lossen door schonere voedingen, andere lay-out en nauwkeurige klokken om de bits naar je DAC's te "klokken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:17:
[...]
, aangezien alles wat ze doen is, 0-en en 1-en van je schijf op de digital out manoevreren...
Bij dat uitlezen worden nog vrij veel fouten gemaakt. Ook bij cdrom spelers. Maar daarom zit er een CRC check in data-bestanden. Dat heeft een audio CD niet, daar zit wel correctie op (ook vrij goeie zelfs), maar toch is het niet zo dat dat altijd tot hetzelfde signaal leidt. Minder fouten aflezen zorgt ervoor dat die gewoon beter kunnen klinken. Een 650MB CDR kan dan ook ineens 750MB aan 16bits stereo 44Khz audio hebben als je het als audio-cd brandt, bij data is er een stukje ingebakken en feilloos (tot bepaalde hoogte) werkende foutcorrectie :).

Dolby digital en DTS zijn niet als PCM audio of audio CD's opgeslagen, die informatie kan je er altijd 100% correct vanaf kopieren, zelfs met een DVD-rom speler (ongeveer het pauperste wat je aan loopwerk kan vinden :P) kan je die data er 100% goed vanaf lezen. Als daar fouten in komen, dan praat je niet meer over jitter, maar komen er door decompressiefouten echt extreme artifacten in het geluid (en die hoor je heel goed vaak). Dat DTS en DD analoog op een schijf staan klopt dan ook niet.

Je kan het vergelijken met .wav bestanden die gewoon op een cdrom als datacd gebrand worden, die kan je er ook 100% correct vanaf lezen, terwijl je bij een normale audiocd met je cdromspeler altijd een beetje jitter zal krijgen (of het hoorbaar is, is een tweede overigens).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 01-11-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Tangent.
Ik ben er inmiddels achter dat het een submerk van Eltax is en die maken zeker voor het geld goeie speakers. Met name de de "FP-600" en het "DAB System (Amp/Tuner/CD)" vind ik erg leuk uit zien hoe ze klinken is natuurlijk maar de vraag.
Nu wou ik eerst een setje Eltaxen Linear response of Liberty aanschaffen maar mischien is dit ook een optie?

Speakers:
http://www.tangent-audio.com/products/prod_fp600.pdf

Vesterker(stereo)/tuner/CD-speler:
http://www.tangent-audio.com/products/prod_dab50.pdf

Tangent website:
http://www.tangent-audio.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 01 november 2004 @ 17:35:
[...]

Bij dat uitlezen worden nog vrij veel fouten gemaakt. Ook bij cdrom spelers. Maar daarom zit er een CRC check in data-bestanden.
<knip>
Je kan het vergelijken met .wav bestanden die gewoon op een cdrom als datacd gebrand worden, die kan je er ook 100% correct vanaf lezen, terwijl je bij een normale audiocd met je cdromspeler altijd een beetje jitter zal krijgen (of het hoorbaar is, is een tweede overigens).
Okee, duidelijk verhaal, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 14:18

westergas

rikkie_pc

MUSTIS schreef op 31 oktober 2004 @ 15:42:

in totaal:
tv: sony KV-32FX68
receiver: Marantz SR5400
centre: Dali C 1000
fronts: Dali 5005
rears: Dali R 1000 C
dvd speler: pioneer DV 575A
koptelefoon: sennheiser HD595
Mag ik hier even [off topic] op inhaken?
Ik heb de zelfde TV\DVD speler combinatie en met RGB erg hinderlijke storing. Een soort flikkering over de gehele breedte van het scherm. Met s-vhs geen last van.

Maargoed ik wil het best mogelijke beeld dus ik wil absoluut RGB. Sony is al aan huis geweest en heeft het probleem geconstateerd maar heeft er nog geen oplossing voor.

Na een speurtocht op het net kwam ik erachter dat dit probleem vaker voorkomt bij sony TV's (waaronder de 32fx68) maar Sony zegt van niets te weten.

Jij heeeeel toevallig ook last van dit probleem? Met meerdere personen sta ik toch sterker :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Jaaaaaa, m'n Nad over de zeik gekregen, ging een beetje clippen. Conclusie: mooie amp, maar als je graag hard speelt en op dat gebied veeleisend bent en je hebt speakers met een laag rendement, dan is het toch net ff te weinig :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 01 november 2004 @ 22:39:
Jaaaaaa, m'n Nad over de zeik gekregen, ging een beetje clippen. Conclusie: mooie amp, maar als je graag hard speelt en op dat gebied veeleisend bent en je hebt speakers met een laag rendement, dan is het toch net ff te weinig :P
Zit er geen soft-clipping op de 902? Ik heb zelf de 916 (wat eigenlijk drie 912's zijn) en heb soft-clipping per stereoversterker-paar(dus 3 in totaal). Ik heb 'm als 2x90(gebridged) voor de fronts en 2x30(rears) staan... Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een 906 (wat drie 902's zijn) of 916... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, ik heb soft-clipping aan staan, gaat niet heel erg hard clippen. Maar toch, je hoorde wel iets :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Misschien je speakers overstuurd? De mijne clipt niet met 'soft clipping' aan. Hij haalt enkel wat tonen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Barry|IA schreef op 01 november 2004 @ 23:34:
Misschien je speakers overstuurd? De mijne clipt niet met 'soft clipping' aan. Hij haalt enkel wat tonen weg.
Speakers kun je alleen oversturen als je versterker dat doet. Een speaker doet namelijk over het algemeen wat een versterker hem verteld dat hij moet doen ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Boekster schreef op 02 november 2004 @ 09:20:
Speakers kun je alleen oversturen als je versterker dat doet. Een speaker doet namelijk over het algemeen wat een versterker hem verteld dat hij moet doen ;) .
Ik denk dat Barry het fenomeen bedoelt, waneer de speakers niet meer doen wat de versterker opdraagt: vervormen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

deepspace schreef op 02 november 2004 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat Barry het fenomeen bedoelt, waneer de speakers niet meer doen wat de versterker opdraagt: vervormen ;)
Dat gebeurt niet zo heel snel gelukkig, tenminste, niet in enorme mate (tenzij je echt troep hebt, en de Concerts zijn dat zeker niet!)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Boekster schreef op 02 november 2004 @ 09:54:
Dat gebeurt niet zo heel snel gelukkig, tenminste, niet in enorme mate (tenzij je echt troep hebt, en de Concerts zijn dat zeker niet!)
De vervorming van speakers is vele malen groter dan die van amps. 1% vervroming heb je toch al best snel (niet dat dat een ramp is), ook met die concerts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

deepspace schreef op 02 november 2004 @ 10:15:
[...]

De vervorming van speakers is vele malen groter dan die van amps. 1% vervroming heb je toch al best snel (niet dat dat een ramp is), ook met die concerts.
Maar wilde jij beweren dat je dat hoorde dan? Een clippende amp is veel duidelijker hoorbaar dan een speaker die toch al een beetje vervormt :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 21:14:
Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Tangent.
Ik ben er inmiddels achter dat het een submerk van Eltax is en die maken zeker voor het geld goeie speakers. Met name de de "FP-600" en het "DAB System (Amp/Tuner/CD)" vind ik erg leuk uit zien hoe ze klinken is natuurlijk maar de vraag.
Nu wou ik eerst een setje Eltaxen Linear response of Liberty aanschaffen maar mischien is dit ook een optie?

Speakers:
http://www.tangent-audio.com/products/prod_fp600.pdf

Vesterker(stereo)/tuner/CD-speler:
http://www.tangent-audio.com/products/prod_dab50.pdf

Tangent website:
http://www.tangent-audio.com/
Ik was een tijdje geleden in een winkel waar ze alleen Eltax en Tangent verkochten. Daar werd mij verteld dat Tangents ge-rebrande Eltaxxen waren. Als ik zou moeten kiezen zijn ik toch gewoon voor eltax gaan omdat je dan iig weet wat je gaat krijgen.
Ik heb daar trouwens ook kunnen luisteren naar zo'n Eltax reciever en dat was maar een plastic ding wat ook zo klonk...

Verder is de liberty serie een erg goede keus (zoek maar eens wat reviews op www.ecoustics.com)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier zijn dan eindelijk mijn foto's van mijn tv enzo:
in mijn hobbykamer:
mijn versterker een pioneer XR-A550:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0019.JPG
de boxen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0020.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0021.JPG
den tv (SBR), mijn video's (sony en mitsubichi) en mijn PS2:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0022.JPG
mijn mengpaneel:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0023.JPG
de afstandbedieningen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0024.JPG
mijn ouders hun tv: (sanyo breedbeeld):
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0025.JPG
hun stereo die voor maar 50W te zijn toch goed veel herrie kan maken:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0026.JPG
en 1 van de 2 boxen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stynus2/tweakers/IMG_0027.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 01 november 2004 @ 12:52:
[...]Nogmaals, DTS en Dolby Digital zijn data signalen die echt 100% digitaal opgeslagen zijn. Het is totaal anders opgeslagen als PCM audio (dat ook digitaal is, maar niet echt in bestandsstructuur uit te leggen is).
Dat heb ik ook gezegd ;) , alleen de transport geschied niet digitaal die is analoog. Zodra de data wordt uitgelezen geschied dit op een analoge manier ;) , dit doet er natuurlijk niet aan af dat het bronmateriaal digitaal is.

Kort samengevat: Het PCM of DD/DTS signaal is van oorsprong digitaal, maar het signaal dat wordt getransporteerd via coax/optisch is analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 12:49:
[...]

Dat heb ik ook gezegd ;) , alleen de transport geschied niet digitaal die is analoog. Zodra de data wordt uitgelezen geschied dit op een analoge manier ;) , dit doet er natuurlijk niet aan af dat het bronmateriaal digitaal is.

Kort samengevat: Het PCM of DD/DTS signaal is van oorsprong digitaal, maar het signaal dat wordt getransporteerd via coax/optisch is analoog.
ik geloof niks van die laatste uitleg. Volgens mij is en blijft het digitaal, totdat het signaal bij een DAC omgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BonBon schreef op 02 november 2004 @ 14:15:
[...]

ik geloof niks van die laatste uitleg. Volgens mij is en blijft het digitaal, totdat het signaal bij een DAC omgezet wordt.
ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar geloof ik inderdaad ook _helemaal_ niets van. Een optische verbinding kán alleen maar digitale signalen doorgeven. Dus tot dat het signaal wordt omgezet door een DAC is het gewoon nog hetzelfde data signaal. In het geval van DD/DTS dus. In het geval van een reguliere DVD- Receiver opstelling wordt het signaal pas analoog na de DAC van de decoder in de receiver.

Maar ik kan me niet voorstellen dat Parasound bedoeld wat ik nu intrepeteer uit zijn opmerking. Leg eens uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Analoog zijn altijd nog golf signalen (sinussen e.d.). Gewoon verschillende hoogten van voltages.
Digitaal daarentegen werkt met 'hoge' en 'lage' signalen. En aangezien optisch is altijd nog lichtpulsen werkt is het dus gewoon digitaal.
Je kunt niet eens een analoog signaal optisch versturen omdat men niet de lichtsterkte van de laser kan aanpassen in recievers e.d.

[ Voor 57% gewijzigd door Jack op 02-11-2004 14:31 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Heeft er nog iemand goede tips voor de bekabeling dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 11-09 08:19
[...]

Je bedoelt dat het transport gebeurd met fysiche grootheden die altijd verschillende waarden kunnen aannemen en derhalve analoog zijn? Dus dat je in oogpatronen, ruisafstanden en thresholds gaat denken? (8> Zo gezien klopt het wel, maar goedemorgen dat is natuurlijk wel een beetje vergezochte definitie van analoog... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Leg mij dan maar eens uit waarom er (bijna :P ) altijd "digital out" bij optische en coaxiale uitgangen staat??

Het signaal wordt pas analoog na de D/A converter..
Waar ztaat dat D/A voor?? ---> Digitaal / Analoog (8>

Tsjonge zelfs ik weet dit, en durf hierom te wedden :|

Of je moet op die manier denken die Prince_of_Darkness uitlegt, maar dan zoek je je antwoorden idd wel erg ver weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 02 november 2004 @ 10:46:
[...]

Ik was een tijdje geleden in een winkel waar ze alleen Eltax en Tangent verkochten. Daar werd mij verteld dat Tangents ge-rebrande Eltaxxen waren. Als ik zou moeten kiezen zijn ik toch gewoon voor eltax gaan omdat je dan iig weet wat je gaat krijgen.
Ik heb daar trouwens ook kunnen luisteren naar zo'n Eltax reciever en dat was maar een plastic ding wat ook zo klonk...

Verder is de liberty serie een erg goede keus (zoek maar eens wat reviews op www.ecoustics.com)
Bedankt voor de Link :)
Dat de meest producten gewoon gerebrande eltaxen waren had ik al opgemerkt ik ben alleen die speakers die ik noemde nog niet ergens anders tegen gekomen.

Heb je mischien ook een vergelijk tussen de Liberty 5 en de Linear Response 6.6 want daar twijfel ik nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Prince_of_Darkness schreef op 02 november 2004 @ 14:55:
[...]

Je bedoelt dat het transport gebeurd met fysiche grootheden die altijd verschillende waarden kunnen aannemen en derhalve analoog zijn? Dus dat je in oogpatronen, ruisafstanden en thresholds gaat denken? (8> Zo gezien klopt het wel, maar goedemorgen dat is natuurlijk wel een beetje vergezochte definitie van analoog... :+
Het lijkt me inderdaad dat dit bedoeld wordt. En de consequentie hiervan is dan dat in dit signaal een bitje wel eens "om kan klappen", net aan de verkeerde kant van de drempelspanning terecht komt, als het signaal degradeerd.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 15:54:
[...]

Bedankt voor de Link :)
Dat de meest producten gewoon gerebrande eltaxen waren had ik al opgemerkt ik ben alleen die speakers die ik noemde nog niet ergens anders tegen gekomen.

Heb je mischien ook een vergelijk tussen de Liberty 5 en de Linear Response 6.6 want daar twijfel ik nog over.
Ik kan zo geen review vinden maar als je naar een winkel gaat waar ze eltax verkopen kan je ze zelf vergelijken wat natuurlijk is waar het echt om gaat.

niet om te spammen maar om je te helpen:
De winkel waar ik ben geweest die alleen maar Eltax en Tangent heeft is 24sound in België www.24sound.nl en anders kan je ook nog kijken bij ww.aqe.nl maar ik weet niet of die ook een echte winkel hebben waar je kan luisteren.

edit:

hmm ik zie net dat die site van 24sound offline is gehaald. Misschien aan het updaten want die winkel was net nieuw dus ik neem niet aan dat hij nu al failliet is...

[ Voor 11% gewijzigd door ZiegoM op 02-11-2004 16:04 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 02 november 2004 @ 16:02:
[...]

Ik kan zo geen review vinden maar als je naar een winkel gaat waar ze eltax verkopen kan je ze zelf vergelijken wat natuurlijk is waar het echt om gaat.

niet om te spammen maar om je te helpen:
De winkel waar ik ben geweest die alleen maar Eltax en Tangent heeft is 24sound in België www.24sound.nl en anders kan je ook nog kijken bij ww.aqe.nl maar ik weet niet of die ook een echte winkel hebben waar je kan luisteren.

edit:

hmm ik zie net dat die site van 24sound offline is gehaald. Misschien aan het updaten want die winkel was net nieuw dus ik neem niet aan dat hij nu al failliet is...
Oke ik stuur je wel even een mail want anders word het wel een erg groot oftopic verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Jack schreef op 02 november 2004 @ 14:28:Je kunt niet eens een analoog signaal optisch versturen omdat men niet de lichtsterkte van de laser kan aanpassen in recievers e.d.
De laser :P ? Is gewoon een LEDje dat rood licht geeft hoor :).
Verbal Kint schreef op 02 november 2004 @ 16:00:
[...]
Het lijkt me inderdaad dat dit bedoeld wordt. En de consequentie hiervan is dan dat in dit signaal een bitje wel eens "om kan klappen", net aan de verkeerde kant van de drempelspanning terecht komt, als het signaal degradeerd.
Het lijkt me sterk dat dit gebeurt onder normale omstandigheden.
Rekkie schreef op 02 november 2004 @ 14:31:
Heeft er nog iemand goede tips voor de bekabeling dan?
Gewoon kabels kopen die werken ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Jag op 02-11-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Jamo SW60 voor €50
Neem wel ff een discman mee ofzo, zodat je hem alsnog kan testen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het merk JMLabs. Ik kan een nieuwe subwoofer van dit merk kopen. De JMLabs Chorus SW 700 S

General Informations
Finish Technic, Calvados, Style
Name / Reference Chorus SW 700 S
Size (cm) 34 x 32,3 x 38 cm
Type Caisson de grave actif
Weight (kg) 16.7
Year of Introduction 2003

Audio Section
Bass Reflex 1
Frequency Cut Off (Low Pass) 40 - 160 Hz
Number of Speakers 1
Phase Shifting 0 - 180°
Speaker(s) 27
Spikes

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/R15Q0V76V329/p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Met JM Lab (Focal) doe je niet zo snel een miskoop kan je als regel hanteren. Echter moet je toch eerst gaan luisteren eigenlijk of het wel jouw 'ding' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Ik heb vandaag mijn JBL Northridge E250P binnen gekregen

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/Subwoofer.JPG

Mijn QED kabels liggen als het goed is ergens in nederland te wachten om geleverd te worden. Ik hoop dat ze morgen of overmorgen komen, dan kan dit BEEST eindelijk aangesloten worden. Ik kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Jag schreef op 02 november 2004 @ 17:04:

[...]
Gewoon kabels kopen die werken ;).
Ik bedoelde om ze weg te werken zoals ik een paar posts eerder al vroeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Rekkie schreef op 02 november 2004 @ 20:32:
[...]

Ik bedoelde om ze weg te werken zoals ik een paar posts eerder al vroeg. 8)7
Koop platte kabels en leg ze onder de vloer of achter de plinten.
Kabels zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.connectaudio.de/images/bhspkr.jpg

Deze zijn alleen een beetje duur...er zijn ook wel goedkoper merken te krijgen.

Edit:

QED heeft deze in de aanbieding:

Afbeeldingslocatie: http://www.hificables.co.uk/productimages/fullsize/qed_Ultra-Flat.jpg

En die kost maar 2 pond per meter in de UK.
Kan je onder andere in deze winkels krijgen: http://hear.nl/cgi-bin/20...inkelopmerk2.cgi?MERK=QED

[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 02-11-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

xdc

zimbab schreef op 02 november 2004 @ 20:49:
[...]

Koop platte kabels en leg ze onder de vloer of achter de plinten.
Kabels zoals deze:

[afbeelding]

Deze zijn alleen een beetje duur...er zijn ook wel goedkoper merken te krijgen.
Hehe die zijn inderdaad een beetje te duur om onder de vloer te leggen

kosten zo'n 660 euro (2meter per speaker) :) biwire Blueheaven

Me is in het bezit van zo'n soort vergelijkbaar setje (jaja ik hoor jullie al denken verklaar me maar voor gek)

MAar de 2flat of 4 flat ook van nordost , ook heel goede speakerwire staan op hifi.nl 2e hands (6 meter per speaker) te koop voor 150,- euro dacht ik

dat is beter te doen...

[ Voor 37% gewijzigd door xdc op 02-11-2004 21:09 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil dit zeggen? Frequency Cut Off (Low Pass) 40 - 160 Hz
Mijn oude sub was 50-100

De sub is trouwens 300 watt

Iemand nog wat toe te voegen over Focal - JMLab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

JT schreef op 02 november 2004 @ 18:23:
Jamo SW60 voor €50
Neem wel ff een discman mee ofzo, zodat je hem alsnog kan testen.
Leuke tips die je geeft trouwens.

De koopjes van JT :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
w3sTErGaS schreef op 01 november 2004 @ 22:36:
[...]

Mag ik hier even [off topic] op inhaken?
Ik heb de zelfde TV\DVD speler combinatie en met RGB erg hinderlijke storing. Een soort flikkering over de gehele breedte van het scherm. Met s-vhs geen last van.

Maargoed ik wil het best mogelijke beeld dus ik wil absoluut RGB. Sony is al aan huis geweest en heeft het probleem geconstateerd maar heeft er nog geen oplossing voor.

Na een speurtocht op het net kwam ik erachter dat dit probleem vaker voorkomt bij sony TV's (waaronder de 32fx68) maar Sony zegt van niets te weten.

Jij heeeeel toevallig ook last van dit probleem? Met meerdere personen sta ik toch sterker :)
Even de search gebruiken doet wonderen! Probleem had ik ook, is uitgebreid aan bod gekomen.

Ik heb dezelfde TV, had dezelfde DVD speler. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

de QED Qontour Ultra Flat krijg ik morgen of overmorgen hier binnen. Ik heb 40 meter besteld, wat toch wel genoeg moet zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
ZiegoM schreef op 02 november 2004 @ 21:22:
[...]

Leuke tips die je geeft trouwens.

De koopjes van JT :P
:P Staan nog wel is leuke tussen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:05:
Foutdetectie en -correctie wordt al lang toegepast in audiotoepassing. Met de komst van digitale systemen was het voor het eerst mogelijk om een sluitende foutcorrectie te implementeren, maar ook analoge signalen kunnen voorzien worden van een (zeer eenvoudige) foutcorrectie om storingen weg te werken. Een mooi voorbeeld is het dubbel versturen van het analoge signaal waarbij beiden signalen in tegenfase staan (+A en -A). Wanneer er een storing optreedt in het signaal door een externe storingsbron (+X), dan zal dit op beide signalen in dezelfde zin staan (+A+X en -A+X). Door nu aan de ontvangerskant een verschilsignaal samen te stellen wordt het originele signaal verdubbeld in amplitude en zal de storing geëlimineerd worden: (+A+X) - (-A+X) = A+A + X-X = 2*A.
Natuurlijk werkt deze detectie- en correctietechniek enkel op dit soort specifieke storingen, maar ik geef het voorbeeld gewoon even om aan te tonen dat zelfs analoge communicatie in bepaalde mate van foutdetectie en -correctie kan worden voorzien.

Bij digitale data is het implementeren van foutdetectiemechanismen echter veel eenvoudiger. Men kan probleemloos extra (redundant) informatie met het signaal meesturen. De ontvanger kan dan deze extra data gebruiken om de digitale audiodata te verbeteren. Dit kan variëren van eenvoudige pariteitscontrole tot complexe algoritmen. Als u wilt, kan ik wel wat wiskundige voorbeelden uitwerken van verscheidene foutcorrectietechnieken die gebruikt worden bij digitale communicatie.

Voor zover ik weet gebruiken alle populaire digitale audio-opslagsystemen een foutcorrectiemechanisme. DAT, CD, DCC, MD, DVD,... allen gebruiken ze CIRC (Cross Interleaved Reed-Solomon Code) of een afgeleide hiervan. Waar de klassieke audio-cd enkel CIRC ter bescherming had, maken moderne audio-opslagsystemen gebruik van een bestandssysteem naar analogie met een data-cd. Dit bestandssysteem voorziet meestal nog een extra laag foutinformatie bovenop CIRC. Hierdoor kan de integriteit van de data nog beter gewaarborgd blijven. DVD is een mooi voorbeeld van zulk een systeem.
Het lijkt erop, maar dat is het niet , en de 0 en de 1 wordt ook maar willekeurig uitgelezen, hoe beter de clock is deste nauwkeuriger het overeenkomt met de bron. Het clocksignaal bepaalt een interval en tussen die intervallen is er een spanning boven of onder een bepaald niveau waardoor het een 0 of een 1 is.
Dit is natuurlijk onzin. De term digitaal slaat enkel en alleen op het feit dat er slechts 2 logische niveau's zijn. Het signaal zelf mag er analoog uitzien door imperfecties van de elektronica en fysische natuurwetten (Fourier met name), maar de data welke het vervoert is wel degelijk digitaal. Stel een zuivere sinusgolf. Als je deze op een oscilloscoop voor je ziet zul je meteen aan een analoog signaal denken, maar wanneer de ontvanger van het sinussignaal enkel een onderscheid kan maken tussen de positieve alternatie en de negatieve, en géén tussenliggende waarden, dan spreekt men van een binair/digitaal systeem. Ja, er zijn wel degelijk waarden anders dan de logische 0 en 1, maar deze vallen volledig binnen één van beide niveau's, of in sommige gevallen een ongedefinieerd gebied (*). Laten we even de analogie doortrekken naar digitale TTL-elektronica. In de volksmond geldt daar dat de TTL-signaalniveau's zijn; 0 Volt voor de logische 0 en 5 Volt voor de logische 1. In werkelijkheid is de logische 0 een gebied van 0 Volt tot 0.8 Volt en de logische 1 van 2.4 Volt tot 5 Volt. Dat geeft een aanzienlijke bewegingsvrijheid aan het signaal. Het signaal hoeft helemaal niet exact 0 en 5 Volt te zijn... En toch blijft het volledig digitaal.

Omdat bij normale toepassingen de klokken in twee communicerende toestellen (bijvoorbeeld cd-speler en receiver) niet gesynchroniseerd zijn door middel van een worldclock kunnen er timingsproblemen ontstaan. Onder puristen wordt dit gegeven graag aangegrepen om goedkopere apparatuur af te breken omdat de klok daarvan vaak niet stabiel genoeg is. Echter, bij ontvangst wordt gebruik gemaakt van flanktriggering en een buffer om de ontvangen data te synchroniseren met de eigen klok. Met andere woorden, de binnenkomende data mag al aanzienlijke duty-cycle-problemen hebben zonder dat dit een probleem vormt voor de ontvanger. Het populaire S/PDIF is speciaal met deze opzet in het achterhoofd ontworpen. Anders zou een foutloze overdracht tussen twee niet gesynchroniseerde apparaten volstrekt uitgesloten zijn. Natuurlijk bestaat er een kans dat er zo nu en dan een gelijkloopprobleem optreedt (een worldclock lost dit op). Echter dit is statistisch verwaarloosbaar. In metingen die ik ooit toepaste op een hoogwaardige sample-rate-convertor en een spotgoedkope cd-speler kwam het alleszins nooit tot fouten. Een mooi teken dat de puristen (zoals meestal) de hele zaak vreselijk opgeblazen hebben...
Let wel, bij goedkope DAC's kan het wel degelijk mislopen. Deze vertrouwen blindelings op de timing van het ingangsignaal en gebruiken deze als eigen klok zonder nasynchronisatie. Een goede DAC is daarom een cruciaal component in elke digitale geluidsinstallatie. Een dure cd-speler digitaal verbonden met een goedkope receiver zal dus sneller tot fouten leiden waar een goedkope cd-speler op een dure receiver vrijwel nooit voor problemen zorgt. Natuurlijk is duur en goedkoop relatief. Niet alles wat blinkt is goud.

Waar het wel tot fouten kan komen is bij lange optische kabels. Door imperfecties van de plasticvezel (TOSLINK gebruikt geen glasvezel) ontstaan er reflecties die een vertragend effect hebben. Hierdoor kunnen zeer zware timingsproblemen ontstaan: jitter. Een elektrische coaxkabel heeft hier overigens geen last van. TOSLINK optische verbindingen zijn daarom enkel aan te raden voor korte afstanden (minder dan 5 meter). Overigens uit jitter zich niet als een verandering in de klankkleur, maar als vervelende artifacten in het geluid. Bij digitale overdracht is het voor storingen onmogelijk om de klankkleur te veranderen. Verminkingen zorgen altijd voor willekeurige artifacten.

Jammer genoeg waren Sony en Philips niet zo vooruitziend als bij de ontwikkeling van CIRC toen ze S/PDIF het leven inbliezen... Slechts één miezerig bitje werd voorzien voor de foutdetectie. Dit laat slechts een eenvoudige pariteitscontrole toe. De ontvanger kan dus hoogstens zien dat de ontvangen data fout is (en met slechts één bit als pariteit is de kans zelfs aanzienlijk dat er heel wat fouten niet opgemerkt worden). Nog erger is het feit dat S/PDIF geen requests for retransmission ondersteunt waardoor wanneer een fout gevonden wordt er voor de DAC niets anders op zit dan de foutverhullingscircuits in te schakelen en te hopen dat de luisteraar niets opmerkt.

Bij DTS en AC3 data-overdracht over S/PDIF werd dit op eendoudige manier aangepakt. Vergelijkbaar met de extra foutinformatielaag bovenop CIRC bij DVD wordt ook hier het AC3/DTS-signaal voorzien van een foutinformatielaag bovenop S/PDIF's enkele pariteitsbitje. Niet meteen de beste methode, maar de foutgevoeligheid wordt zo alsnog aanzienlijk verlaagd.

*: Het ongedefinieerde gebied tussen de beide logische waarden wordt vaak toegepast om de storingsgevoeligheid te verlagen maar staat voor de rest los van dit verhaal.
Jack schreef op 02 november 2004 @ 14:28:
Digitaal daarentegen werkt met 'hoge' en 'lage' signalen. En aangezien optisch is altijd nog lichtpulsen werkt is het dus gewoon digitaal.
Je kunt niet eens een analoog signaal optisch versturen omdat men niet de lichtsterkte van de laser kan aanpassen in recievers e.d.
Analoge overdracht via een optische kabel is geen enkel probleem hoor. Men kan probleemloos de lichtintensiteit van de laser-LED's controleren.

[ Voor 4% gewijzigd door satcp op 02-11-2004 22:18 . Reden: update aan Jack ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Ps. Kan iemand me vertellen wat de beste manier is om QED ultra flat speaker kabel te strippen zonder draden te verwijderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:17:
Wat wil dit zeggen? Frequency Cut Off (Low Pass) 40 - 160 Hz
Mijn oude sub was 50-100

De sub is trouwens 300 watt

Iemand nog wat toe te voegen over Focal - JMLab?
dat je nieuwe sub een bereik heeft van 40 tot 160Hz. Dat is op zich geen slechte spec, maar er zijn subs die al vanaf 20Hz of zelfs 18Hz starten. Dat is dus het echte sublaag, en kun je alleen nog maar voelen en niet zo zeer meer horen.
(dus stel dat je hoofdspeakers vanaf 50Hz beginnen, dan stel je de sub zo in dat ie tot 50Hz gaat, alles wat daarboven komt nemen je hoofdspeakers voor hun rekening, zo heb je het hele bereik te pakken).

[ Voor 19% gewijzigd door BonBon op 03-11-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik vraag mij af of je bij het inspelen van nieuwe speakers een klankkleurverschil zal horen tussen speakers die ingespeeld worden door een goedkope versterker en door een duurdere versterker.

Ik kan namelijk profiteren van een aanbieding van een stel speakers en ik zou ze graag direct willen gebruiken in mijn huidige setup. De versterker die ik nu bezit is hard aan vervanging toe, maar dat laat nog even een maandje op zich wachten. Is het verstandig om te wachten zodat ik ze kan inspelen op een goede versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meldor schreef op 03 november 2004 @ 11:16:
Ik vraag mij af of je bij het inspelen van nieuwe speakers een klankkleurverschil zal horen tussen speakers die ingespeeld worden door een goedkope versterker en door een duurdere versterker.

Ik kan namelijk profiteren van een aanbieding van een stel speakers en ik zou ze graag direct willen gebruiken in mijn huidige setup. De versterker die ik nu bezit is hard aan vervanging toe, maar dat laat nog even een maandje op zich wachten. Is het verstandig om te wachten zodat ik ze kan inspelen op een goede versterker?
Nee dat zal echt geen ene fluit uitmaken zolang die 'goedkope' versterker niet clipt en je boxen vernielt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal HK posts getrashed, hou in de gaten dat AVH een techforum is en dus ook dit topic. Laat het niet de verkeerde kant op gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

BonBon schreef op 03 november 2004 @ 10:47:
dat je nieuwe sub een bereik heeft van 40 tot 160Hz. Dat is op zich geen slechte spec, maar er zijn subs die al vanaf 20Hz of zelfs 18Hz starten. Dat is dus het echte sublaag, en kun je alleen nog maar voelen en niet zo zeer meer horen.
(dus stel dat je hoofdspeakers vanaf 50Hz beginnen, dan stel je de sub zo in dat ie tot 50Hz gaat, alles wat daarboven komt nemen je hoofdspeakers voor hun rekening, zo heb je het hele bereik te pakken).
Nee, dat wil zeggen dat je het low pass filter kunt instellen van 40 tot 160 Hz, en niet dat de sub maar tot 40 Hz "gaat"! Hoe laag het ding echt gaat staan niet in de gegeven specs.

Bovendien zeggen dit soort specs erg weinig zolang er niet bij staat bij hoeveel - dB dit is. Meestal is het 20 Hz bij -10 of -12 dB ofzo. Het is vooral nummertjes gooien. Je moet echt luisteren om er wat over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
deepspace schreef op 03 november 2004 @ 11:32:
[...]

Nee, dat wil zeggen dat je het low pass filter kunt instellen van 40 tot 160 Hz, en niet dat de sub maar tot 40 Hz "gaat"! Hoe laag het ding echt gaat staan niet in de gegeven specs.

Bovendien zeggen dit soort specs erg weinig zolang er niet bij staat bij hoeveel - dB dit is. Meestal is het 20 Hz bij -10 of -12 dB ofzo. Het is vooral nummertjes gooien. Je moet echt luisteren om er wat over te kunnen zeggen.
Zijn sub zal altijd laag weergeven vanaf 40Hz, het zogenaamde 'kantelpunt' of 'rollover frequency' kun je instellen tussen 40 en 160Hz (al naar gelang de specs van je hoofdspeakers).

[ Voor 9% gewijzigd door BonBon op 03-11-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even wat aanvullende informatie:
Sub: cut-off frequency (-6dB) 35Hz
Frequency response (plm. 3 db) 40 hz - 160 hz
Crossover frequency 40 hz to 160 hz

speakers:
frequency response at 15" horizontally off axis plm. 3 db : 45 hz - 20kHz
LF Corner - 6dB : 40 Hz
Crossover frequency: 3 kHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
BonBon schreef op 03 november 2004 @ 11:54:
[...]

Zijn sub zal altijd laag weergeven vanaf 40Hz, het zogenaamde 'kantelpunt' of 'rollover frequency' kun je instellen tussen 40 en 160Hz (al naar gelang de specs van je hoofdspeakers).
Dat zegt hij toch :P Maw: spuit 11 :P
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:10:
even wat aanvullende informatie:
Sub: cut-off frequency (-6dB) 35Hz
Frequency response (plm. 3 db) 40 hz - 160 hz
Crossover frequency 40 hz to 160 hz

speakers:
frequency response at 15" horizontally off axis plm. 3 db : 45 hz - 20kHz
LF Corner - 6dB : 40 Hz
Crossover frequency: 3 kHz
Niet bijster diep, maar wel eerlijk. Waar wil je hem voor gaan gebruiken ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 03 november 2004 @ 12:36:
[...]

Dat zegt hij toch :P Maw: spuit 11 :P

[...]

Niet bijster diep, maar wel eerlijk. Waar wil je hem voor gaan gebruiken ?
Muziek en film, aangesloten op marantz sr-5400

welke subs gaan nog lager en wat kosten deze? De sub waar we het nu over hebben kost ongeveer 500 euro. Het is een Focal-JMLab

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Wat vind je van zelf een sub bouwen: voordeel is dat je precies krijgt wat jij wilt en je hebt het meeste waar voor je geld.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Meldor schreef op 03 november 2004 @ 11:16:
Rond dat inspelen is ook al een boel mystiek ontstaan. Het effect van inspelen wordt zoiezo al overdreven. Laat staan dat het uitmaakt op welke amp je ze inspeelt. Het wordt steeds gekker :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Idd, inspelen is hoogstens voor het losspelen van je surrounds en andere bewegende onderdelen en als je wilt dat die verder uitslaat dan draai je gewoon de volumeknop verder :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Laatst online: 19-01-2024
Het klinkt mij ook wel logisch in de oren dat het weinig uitmaakt op welke versterker je ze inspeelt. Ik weet niet of de vergelijking opgaat, maar als je een nieuwe akoestische gitaar koopt en je speelt daar altijd heel zachtjes en subtiel op dan krijgt die gitaar een andere klankkleur dan een gitaar die altijd voor hard-rock is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Krijgen we nog foto's of niet.... :/

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SatCP schreef op 02 november 2004 @ 22:14:
[...]
<knip>
Let wel, bij goedkope DAC's kan het wel degelijk mislopen. Deze vertrouwen blindelings op de timing van het ingangsignaal en gebruiken deze als eigen klok zonder nasynchronisatie. Een goede DAC is daarom een cruciaal component in elke digitale geluidsinstallatie. Een dure cd-speler digitaal verbonden met een goedkope receiver zal dus sneller tot fouten leiden waar een goedkope cd-speler op een dure receiver vrijwel nooit voor problemen zorgt. Natuurlijk is duur en goedkoop relatief. Niet alles wat blinkt is goud.
<knip>
Wow! wat een uitleg! _/-\o_ _/-\o_

(ik ben even zo vrij geweest om de 'conclusie' er even tussen uit te lichten (imho that is))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Triple_A heeft twee nieuwe front speakers gekocht 8)

Het zijn twee B&W DM 110's (ze vervangen de 2 :r logitech satjes aan m'n harman kardon) en ik ben er echt blij mee.
Pics zullen nog wel een keertje komen (wanneer de hele set/kamer een beetje toonbaar is O-) )

Ze gaan écht loeihard, en klinken super (ik heb er maar 35euro voor betaald :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Foutdetectie en -correctie wordt al lang toegepast in audiotoepassing. Met de komst van digitale systemen was het voor het eerst mogelijk om een sluitende foutcorrectie te implementeren, maar ook analoge signalen kunnen voorzien worden van een (zeer eenvoudige) foutcorrectie om storingen weg te werken. Een mooi voorbeeld is het dubbel versturen van het analoge signaal waarbij beiden signalen in tegenfase staan (+A en -A). Wanneer er een storing optreedt in het signaal door een externe storingsbron (+X), dan zal dit op beide signalen in dezelfde zin staan (+A+X en -A+X). Door nu aan de ontvangerskant een verschilsignaal samen te stellen wordt het originele signaal verdubbeld in amplitude en zal de storing geëlimineerd worden: (+A+X) - (-A+X) = A+A + X-X = 2*A.
knip
Geweldige uitleg. Ik heb me een tijd geleden ook verdiept in de materie. Mooi stuk tekst! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 19:16:
/me Triple_A heeft twee nieuwe front speakers gekocht 8)

Het zijn twee B&W DM 110's (ze vervangen de 2 :r logitech satjes aan m'n harman kardon) en ik ben er echt blij mee.
Pics zullen nog wel een keertje komen (wanneer de hele set/kamer een beetje toonbaar is O-) )

Ze gaan écht loeihard, en klinken super (ik heb er maar 35euro voor betaald :9 ).
klik

Het is overegins DM110, en niet DM 110 :P . Als je daarop googelt vind je erg weinig.

Mooie speakers man! Lijkt wel op mijn woofer, als dat zo is moet je em er eens even uitschroeven, dan krijg je namelijk nog meer het gevoel van een goede aankoop >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BonBon schreef op 02 november 2004 @ 14:15:
[...]

De inhoud van een signaal kan digitaal zijn "wat het signaal representeert", het signaal zelf is altijd analoog, het maakt niet uit of het coax/optisch is.

Voor mensen die het nu nog steeds niet geloven, hier een paar boeken:

Digital And Analog Communication Systems by Leon W Couch
Electromagnetic Compatibility door Jasper Goedbloed

En je kunt je ook nog verdiepen in fourier en laplace transformaties :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Natuurlijk werkt deze detectie- en correctietechniek enkel op dit soort specifieke storingen, maar ik geef het voorbeeld gewoon even om aan te tonen dat zelfs analoge communicatie in bepaalde mate van foutdetectie en -correctie kan worden voorzien.
Foutdetectie houdt in dat je een intelligentie-algoritme hebt zoals CRC, Parity Check, checksum etc... Volgens mij heb jij het hier over een verschilversterker, dat is geen errorcorrectie. Jij maakt het systeem alleen ongevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we gewoon weer sets posten! Binnenkort ga ik weer een aantal updates doen!! yess! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 03 november 2004 @ 19:32:
[...]

klik

Het is overegins DM110, en niet DM 110 :P . Als je daarop googelt vind je erg weinig.

Mooie speakers man! Lijkt wel op mijn woofer, als dat zo is moet je em er eens even uitschroeven, dan krijg je namelijk nog meer het gevoel van een goede aankoop >:) .
thanx :)

Welke had jij ook alweer?
Ik had de woofers al eens naar voren gehaald, omdat de exemplaren die ik kocht defecte tweeters hadden.. Nu was het zo dat ik nog zo'n set tweeters had liggen (m'n opa had vroeger eens een nagenoeg identieke set opgeblazen, op de tweeters na :D ). De kast is erg goed gedempt, en is erg solide...om over de woofers nog maar te zwijgen :9

Ze zijn trouwens zwart :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:17:
Ik had de woofers al eens naar voren gehaald, omdat de exemplaren die ik kocht defecte tweeters hadden.. Nu was het zo dat ik nog zo'n set tweeters had liggen (m'n opa had vroeger eens een nagenoeg identieke set opgeblazen, op de tweeters na :D ). De kast is erg goed gedempt, en is erg solide...om over de woofers nog maar te zwijgen :9
Yep, goed werk van Focal :Y)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.