Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.476 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn setje.

Surround Receiver: Yamaha RX-V1400 RDS Surround Receiver Titan

pic: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/iuwr/RXv1400.JPG

De 2 Fronts: Magnat Vector Needle

pic: Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/images/magnat_produkte/home/vector_serie/vectorneedle.jpg

Net gekocht: de rear luidsprekers: Magnat Vector 16

pic: Afbeeldingslocatie: http://www.elektrowelt24.de/Vector_16_SI.jpg

En ook net gekocht; de center: Magnat Vector 13

pic: Afbeeldingslocatie: http://www.elektrowelt24.de/Vector13-si.gif

Nu nog de Magnat Vector Sub 25 Aktiv:

pic: Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/images/magnat_produkte/home/vectorneedle_serie/vectorneedlesub25aktiv.jpg

Alles in het zilver.

Scherm komt later wel. Plasma, Beamer of LCD ... Verder zal deze set ook uitgebouwd worden naar 7.1

Nu nog een vraagje .. bij specs van de Yamaha staat:

Ausgangsleistung (4Ohm, 1kHz, 0,7%THD): 2xFront,Center, 2xSurround, 2xSurround Back mit je 170W DIN

Ik kan hem maar op 6 of 8 ohm zetten ... Niet 4 .. Wat raden jullie mij eigenlijk aan met deze boxen. 6 of 8 ohm.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Als je die pics tussen [img] tags zet en al die specs weglaat vind ik je post wat interessanter denk ik ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ok kan ook .. voor alle specgeilers .. kijk ff op google dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Je front speakers zullen waarschijnlijk een impedantie hebben van 4 Ohm, dus dan kan je het beste de receiver op 6 Ohm zetten. De max spanning die je receiver dan levert is iets lager, is fijner voor de power supply in je receiver.

Mooie receiver trouwens, heb ik ook ;). Nu nog een mooie 720p projector erbij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
Dit is de eerste keer dat ik mijn setje post. Welles waar nog lang geen 5.1 opstelling, maar ik ben nu al best tevreden over het geluid.
Alles is het laatste jaar een beetje her en der vandaan verzameld.

Als eerste een totaalbeeld vanaf de luisterpositie. Boxen hangen misschien wat erg hoog maar helaas is de ruimte beperkt. Deze boxen zijn bovendien ooit ontworpen als bookshelfs :o
Toch is het niet storend, sterker nog het beperkt het 'bonken' van de boxen doordat er slechts een houten vloer zit tussen mijn kamer en de benedenverdieping.

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2717.JPG

Dan verder naar de apparatuur, zoals gezegd nog stereo, maar ben opzoek naar een leuke 5.1 reciever.
De reciever is een Onkyo TX-840, een oudje maar doet zijn taak prima. Hij weet meer dan 100w uit te proesten op 4 ohm, ruim voldoende voor een stabiele aansturing.
Als CD-speler gebruik ik de nog oudere Onkyo DX-200. Prima dingetje, zeker voor zijn leeftijd. Enige nadeel is het weigeren van sommige CD-R's.
Dan de bij jullie ongetwijfeld bekend zijnde Medion 7547 dvd/divx speler. Bevalt goed, leest alles wat je erin stopt.

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2726.JPG

Dan de speakers, mijn nieuwste aanwinst. Misschien hadden sommigen van jullie ze al herkend: De Acoustic Research AR3a

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2719.JPG
Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2722_r1.jpg

Volgens velen de beste luidspreker uit zijn tijd (eind '60 - begin '70). Een van de eerste luidsprekers met het Acoustic Suspension systeem.
Ik vind ze in een woord geweldig klinken. Mooi gedetaileerd, zeer dynamisch en warm. Ze staan vooral bekend om de uitzonderlijk mooie en gedetaileerde middentonen. Dit komt door de speciale domemiddentoner:

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2724.JPG

Daarnaast komt de luidspreker door de 12" woofer in combinatie met het gesloten systeem zeer laag (42hz) en maakt het gebruik van een subwoofer in mijn ogen onnodig.
Bekend euvel van luidsprekers uit die tijd is dat de foamranden wegrotten. Daarom heb ik de speakers ook moeten refoamen. Zo zagen de woofers er eerst uit:

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2709.JPG

En als laatste mijn oude fronts, de B&W DM570. Ook een hele fraaie box, met name uitblinkend in het gedetaileerd hoog, maar heeft toch niet de dynamiek, warmte en prachtige middentonen van de AR3a. Ik denk dat ik ze ga inzetten als rears zo snel ik een 5.1 reciever weet te bemachtigen.

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2727.JPG

Verder nog een volslagen onnoemenswaardige tv, een Daewoo 37 cm. Ben nog altijd op zoek naar een leuke CRT-beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppe schreef op 28 oktober 2004 @ 17:37:
Dit is de eerste keer dat ik mijn setje post. Welles waar nog lang geen 5.1 opstelling, maar ik ben nu al best tevreden over het geluid.
Alles is het laatste jaar een beetje her en der vandaan verzameld.

Als eerste een totaalbeeld vanaf de luisterpositie. Boxen hangen misschien wat erg hoog maar helaas is de ruimte beperkt. Deze boxen zijn bovendien ooit ontworpen als bookshelfs :o
Toch is het niet storend, sterker nog het beperkt het 'bonken' van de boxen doordat er slechts een houten vloer zit tussen mijn kamer en de benedenverdieping.

[afbeelding]

Dan verder naar de apparatuur, zoals gezegd nog stereo, maar ben opzoek naar een leuke 5.1 reciever.
De reciever is een Onkyo TX-840, een oudje maar doet zijn taak prima. Hij weet meer dan 100w uit te proesten op 4 ohm, ruim voldoende voor een stabiele aansturing.
Als CD-speler gebruik ik de nog oudere Onkyo DX-200. Prima dingetje, zeker voor zijn leeftijd. Enige nadeel is het weigeren van sommige CD-R's.
Dan de bij jullie ongetwijfeld bekend zijnde Medion 7547 dvd/divx speler. Bevalt goed, leest alles wat je erin stopt.

[afbeelding]

Dan de speakers, mijn nieuwste aanwinst. Misschien hadden sommigen van jullie ze al herkend: De Acoustic Research AR3a

[afbeelding]
[afbeelding]

Volgens velen de beste luidspreker uit zijn tijd (eind '60 - begin '70). Een van de eerste luidsprekers met het Acoustic Suspension systeem.
Ik vind ze in een woord geweldig klinken. Mooi gedetaileerd, zeer dynamisch en warm. Ze staan vooral bekend om de uitzonderlijk mooie en gedetaileerde middentonen. Dit komt door de speciale domemiddentoner:

[afbeelding]

Daarnaast komt de luidspreker door de 12" woofer in combinatie met het gesloten systeem zeer laag (42hz) en maakt het gebruik van een subwoofer in mijn ogen onnodig.
Bekend euvel van luidsprekers uit die tijd is dat de foamranden wegrotten. Daarom heb ik de speakers ook moeten refoamen. Zo zagen de woofers er eerst uit:

[afbeelding]

En als laatste mijn oude fronts, de B&W DM570. Ook een hele fraaie box, met name uitblinkend in het gedetaileerd hoog, maar heeft toch niet de dynamiek, warmte en prachtige middentonen van de AR3a. Ik denk dat ik ze ga inzetten als rears zo snel ik een 5.1 reciever weet te bemachtigen.

[afbeelding]

Verder nog een volslagen onnoemenswaardige tv, een Daewoo 37 cm. Ben nog altijd op zoek naar een leuke CRT-beamer.
Wat een oude zooi, wordt zeker tijd voor iets nieuws. Voordeel is wel dat je in een keer alles kan vervangen

Modbreak: Wat denk jij wel niet, laat dat soort geflame voortaan achterwege. :/

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 18:44:
[...]

Wat een oude zooi, wordt zeker tijd voor iets nieuws. Voordeel is wel dat je in een keer alles kan vervangen
Hoe kom je daar nou bij. Het is allemaal hogere klasse spul. Het mag wel wat ouder zijn, maar er zijn niet veel speakers nu in de winkel die zonder een hoog prijskaartje dat geluid halen.

Ik heb tien keer liever die speakers dan de gemiddelde fabrieksspeaker die nu in de winkel staat. :)
Het enige nadeel is dat ze vroeger nauwelijks gehoord hadden van afwerking. :P

* Flex is ook erg gecharmeerd van de oudere speakers. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het HTforum wordt een hele mooie Zenith 900 crt aangeboden voor maar 1200.

Hmm die DM570's kunnen nog wel even mee. Oude hifi kan ook verdomd goed klinken. Om het spul nou gelijk als zooi af te doen.

Ik weet niet wat je zelf voor spullen hebt?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
* Barry|IA zwijgt maar snel omdat hij ook oude luidsprekers heeft

Het wordt eens tijd dat ik een goede digicam koop, dan laat ik scarface eens even zwijgen nadat ik een paar foto's van de drivers, kastmatriaal (dikte), filter, etc. van de DM560's heb laten zien :z .

@Joppe:

Staat je amp niet erg hard? :P Ik kan me voorstellen dat die speakers een hoop vermogen nodig hebben om tot leven te komen! Ik vindt dat je een mooie set hebt. Maar ik wil nog even iets kwijt over die B&W's ;) : waarom zien ze er altijd zo fucked up lelijk uit op foto's!! Ik heb zelf de DM560, en ze zien er prachtig uit. Maar ik heb er nog nooit een succesvolle foto van kunnen maken :'( .

Btw: kan je misschien even beschrijven hoe de B&W's bij jou klinken? De mijne klinken neutraal. En om ze écht tot hun recht te laten komen moet ik al aan een andere amp.

[ Voor 53% gewijzigd door Barry|IA op 28-10-2004 19:15 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Betreft de Ar3a's:

Afwerking hadden ze toen inderdaad nog nooit van gehoord, bijvoorbeeld die zwarte isolatietape over de aansluitingen van de tweeter en de middentoner is orgineel!! jaja, ik geloofde het eerst ook niet tot ik oude brochures er op na keek. Je kunt wel zien dat het allemaal handwerk is, geen enkele AR speaker uit die tijd ziet er het zelfde uit. Later is het wel wat beter geworden hoor, de AR3a improved was qua afwerking al een heel stuk beter.

@ scarface: zeg dan niks |:(

@ barry: de DM570 is inderdaad een mooi neutraal klinkende speaker, dat vind ik ook zo mooi aan die dingen, begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldige speakers, alleen de AR's zijn toch net een klasse anders.
Vooral de hoge tonen vind ik zeer detailistisch en de bas is ondanks de bassreflix van de 570 mooi strak te noemen. Echter het blijft een 2weg systeem en dat merk je aan de mindere middentonen. Dat is het grootste verschil met de AR's waar het midden juist super is, kijk maar eens naar de crossoverfrequenties en je weet wat die dome allemaal te voorduren krijgt: 575hz | 5000hz, kortom de meeste tonen komen dus uit die dome, terwijl ik bij de B&W's toch altijd enige interferentie opmerk bij bas en midden. Voorbeeld, de strake bas is strakker op het moment dat er weinig middentonen zijn, komen deze erbij lijkt de bas minder strak, hier heeft de AR dus geen last van.
Nu moet ik betreft de neutraliteit toegeven dat de Onkyo niet de meest neutrale amp is die er is. Heb zowel de B&W's als de AR's uitgebreid beluisterd op een Quad 33/303 combinatie en dat is wel even een verschil.

Betreft het volume van de AMP, het ding stond nog niet eens half open hoor >:) . Net voordat ik de foto's plaatste heb ik Van Helsing zitten kijken, en die mag er best uitknallen. Zoveel vermogen hebben ze overigens niet echt nodig hoor. De Quad 303 is iets van 40w, en die heeft geen enkele moeite ermee. Ik heb ze ook aangesloten gehad op een Sansui van 28w maar dat wordt iets lastiger. Echter hoe meer vermogen hoe bester natuurlijk, want geloof me, als je ze voert gaan ze ook echt flink tekeer. Dan blijven die B&W's zielig achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
coole projectjes allemaal, ik ben zelf ook nog ff flink bezig, 1 punt alleen ik heb geen digicam :(, das echt vrij klote. Kan ik wat laten zien van mijn mooie speakertjes :)
Maargoed binnekort maar dan fftjes digicam van mijn broer lenen, dan komt het wel weer goed.

@Joppe.
Over dat refoamen hoe gaat dat precies want ik ken iemnand die heeft (of is mee bezig) zijn oude bas speakers weggedaan omdat er scheuren in de rubbere randen zaten. Ik zou dus graag willen weten hoe dat werkt.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
In principe word hier alles uitgelegd: http://www.speakerworks.net

Het viel mij honderd procent mee moet ik je eerlijk zeggen, was binnen 3 uurtjes gepiept. Lastigste was nog die ranzige oude foam van de behuizing af te halen, heb ik uiteindelijk met een dunschiller gedaan 8)7 nu was het bij die AR's van mij ook niet nodig de voice-coil te centeren, omdat ze vrij veel speling hebben in de magneet. Nu had ik zelf al wat ervaring met het reparen van speakers, zo zat er een breukje in de voice-coil van een DM570 door een piekspanning en je geloof het niet maar: cone eruit gesneden, voicecoil bij geschuurd, gesoldeerd, cone erin teruggelijmd en gecentered met shims en het deed het weer als een zonnetje.

Kosten van het refoamen: 25 euro incl. verzendkosten vanuit de VS, altijd doen dus, eeuwig zonde om die oude speakers weg te doen.
Ik heb mijn AR's voor 20 euro weten te bemachtigen + 25 euro voor de reparatie, op e-bay doen die dingen toch al snel 200-300 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Begrijp ik goed dat jij bij het refoamen niet hoefde te centereren omdat er veel ruimte in het magneet zat :?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppe schreef op 28 oktober 2004 @ 20:57:
In principe word hier alles uitgelegd: http://www.speakerworks.net

Het viel mij honderd procent mee moet ik je eerlijk zeggen, was binnen 3 uurtjes gepiept. Lastigste was nog die ranzige oude foam van de behuizing af te halen, heb ik uiteindelijk met een dunschiller gedaan 8)7 nu was het bij die AR's van mij ook niet nodig de voice-coil te centeren, omdat ze vrij veel speling hebben in de magneet. Nu had ik zelf al wat ervaring met het reparen van speakers, zo zat er een breukje in de voice-coil van een DM570 door een piekspanning en je geloof het niet maar: cone eruit gesneden, voicecoil bij geschuurd, gesoldeerd, cone erin teruggelijmd en gecentered met shims en het deed het weer als een zonnetje.

Kosten van het refoamen: 25 euro incl. verzendkosten vanuit de VS, altijd doen dus, eeuwig zonde om die oude speakers weg te doen.
Ik heb mijn AR's voor 20 euro weten te bemachtigen + 25 euro voor de reparatie, op e-bay doen die dingen toch al snel 200-300 euro's
Ja zo had ik een tijdje terug een set oude infinity's van me opa gekregen.
woofers waren flinke 25cm's :9 maar de foam randen waren echt helemaal verrot. Nieuwe erop laten zetten, en tja... klinkt toch wel een stukkie beter dan de exemplaren die me opa erin wou zetten (conrad huismerk.. 8)7 )
uiteindelijk verkocht...ik vond ze te lomp voor op m'n kamer, en het hoog viel hardstikke mee (cone tweeter).

Nu komen er waarschijnlijk DCM zuilen voor terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Barry|IA schreef op 28 oktober 2004 @ 21:06:
Begrijp ik goed dat jij bij het refoamen niet hoefde te centereren omdat er veel ruimte in het magneet zat :?
Je moet uiteraard wel centeren, maar dit hoefde niet met behulp van shims tussen de magneet en de voice-coil, dit kon gewoon op het gevoel. Dit is ook de officiele methode voor AR's omdat de dustcap erg lastig te verwijderen is, en het risico op het doorsnijden van de draden te groot is. Bij de B&W's is de sleuf in de magneet heel smal, deze is bij die AR woofer een flink stuk ruimer. Nu is de maat van die woofer sowieso niet de vergelijken met de 8" uit de 500 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt tijd dat ik ook eens mijn setje post, zeker na mijn laatste upgrade, een nieuwe ktv, htpc en een paar speakers.

specs...

-TV: Loewe Aconda 9381HD met photoviewer + VGA module
-Receiver: Pioneer VSX-839RDS (is nu even weg ter reparatie :( , staat normaal in mijn rechter meubel, vandaar nu dat grote gat)
-Versterker: Denon PMA-720 (is al een wat ouder beestje, gebruik hem om samen met receiver mijn fronts te Bi-Ampen, Pioneer voor hoog, Denon voor lage tonen)
-DVD: Pioneer DV-575-K
-LD: Pioneer CLD-S315 (PAL/NTSC + AC3 RF-out)
-AC3 RF-Modulator: Kenwood DEM-999D
-MD: Pioneer MJ-D707
-Cass: Pioneer CTW-208
-Sony PS2 (met ingebouwde 40gb HDD)
-Fronts: Dali Suite 1.7
-Center: Dali Concept Center
-Rears: Dali Concept 2
-HTPC: Celeron D 335 (2,8ghz), Asus P4R800-VM, 512MB DDR, 40gb HDD, LaCie 160gb FW HDD, Audigy 2 ZS (aangesloten op de VGA-input van mijn tv, ik heb dus een 32" monitor >:) )
-Interconnects: Alle van Profigold, Scarts komen uit de OxyPure series
-Speakerdraad: Supra Classic 2,5mm
-Meubels: beide cheap-ass dingetjes van de leenbakker

tijd voor de plaatjes....

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/d.paans/ppht1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/d.paans/ppht2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/d.paans/ppht3.JPG

Alleen moet ik nu nog effe een weekje wachten voordat me receiver terug is van reparatie, verder ben ik nog aan het sparen voor een goede sub, heb alleen nog totaal geen idee wat voor een het er moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Een 2-wegsysteem dat minder goede middentonen weergeeft is een slecht ontworpen systeem met een te grote woofer. Een goed 2-wegsysteem zal juis uitblinken in alles boven een bepaalde frequentie. De woofer heeft echter vaak een te kleine afmeting om diep te kunnen gaan :) . Dat is eigenlijk de hoofreden voor het bestaan van 3- en meerweg speakers :) . Een goede 2-weg klinkt veel beter an een slehte 3-weg.

Overigens weer nette sets :) .

_Fonz:
Die luidsprekers, de Vector 16, lijken heel veel op mijn Magnat Vector Neelde 11. Vraag me af of hij intern ook anders is :) .

Wel weer leuke sets voorbij zien komen, keep it up!

Trouwens nog mensen de nieuwe Naim AV-kit op de VAD gezien? De N-set is het paradepaardje op het moment, met de DVD5. Iemand daar misschien een tijdje naar gekeken? Ook de rest van de NAim-dingen gezien misschien? Ze hadden voornamelijk X-gear staan, maar ook een CDX2 meegenomen. Ben benieuwd of mensen daar nog commentaar op hebben :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Nu zijn de DM570 en de AR3a's natuurlijk allebei goede systemen, waarbij de AR3a een perfect uitgebalanceerd 3-weg systeem is waarbij ik de verschillende frequenties beter te onderscheiden vind dan bij de DM's. Nu zitten de DM's ook een paar klasse lager dan de AR's maar ik vond het verschil zeer opvallend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 21:21:
Het wordt tijd dat ik ook eens mijn setje post, zeker na mijn laatste upgrade, een nieuwe ktv, htpc en een paar speakers.

specs...

-TV: Loewe Aconda 9381HD met photoviewer + VGA module
-Receiver: Pioneer VSX-839RDS (is nu even weg ter reparatie :( , staat normaal in mijn rechter meubel, vandaar nu dat grote gat)
-Versterker: Denon PMA-720 (is al een wat ouder beestje, gebruik hem om samen met receiver mijn fronts te Bi-Ampen, Pioneer voor hoog, Denon voor lage tonen)
-DVD: Pioneer DV-575-K
-LD: Pioneer CLD-S315 (PAL/NTSC + AC3 RF-out)
-AC3 RF-Modulator: Kenwood DEM-999D
-MD: Pioneer MJ-D707
-Cass: Pioneer CTW-208
-Sony PS2 (met ingebouwde 40gb HDD)
-Fronts: Dali Suite 1.7
-Center: Dali Concept Center
-Rears: Dali Concept 2
-HTPC: Celeron D 335 (2,8ghz), Asus P4R800-VM, 512MB DDR, 40gb HDD, LaCie 160gb FW HDD, Audigy 2 ZS (aangesloten op de VGA-input van mijn tv, ik heb dus een 32" monitor >:) )
-Interconnects: Alle van Profigold, Scarts komen uit de OxyPure series
-Speakerdraad: Supra Classic 2,5mm
-Meubels: beide cheap-ass dingetjes van de leenbakker

tijd voor de plaatjes....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen moet ik nu nog effe een weekje wachten voordat me receiver terug is van reparatie, verder ben ik nog aan het sparen voor een goede sub, heb alleen nog totaal geen idee wat voor een het er moet worden.
Mooie set hoor! Wat kost die loewe tv als ik vragen man??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank u, de winkelprijs van de tv (in deze kleur, licht stratos metallic) 2199,- euro. De VGA module is optioneel en die kost 165,- euro excl. montage. Maar voor de echte tweaker moet het geen probleem zijn om die zelf in te bouwen. Dat heb ik namelijk ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 21:07:
[...]

Ja zo had ik een tijdje terug een set oude infinity's van me opa gekregen.
woofers waren flinke 25cm's :9 maar de foam randen waren echt helemaal verrot. Nieuwe erop laten zetten, en tja... klinkt toch wel een stukkie beter dan de exemplaren die me opa erin wou zetten (conrad huismerk.. 8)7 )
uiteindelijk verkocht...ik vond ze te lomp voor op m'n kamer, en het hoog viel hardstikke mee (cone tweeter).

Nu komen er waarschijnlijk DCM zuilen voor terug >:)
Don't f**k with het Conrad huismerk. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 21:38:
[...]
Don't f**k with het Conrad huismerk. :P ;)
Don't shoot!! :| :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Is dat wat anders als het konmar huismerk dan :? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 21:36:
dank u, de winkelprijs van de tv (in deze kleur, licht stratos metallic) 2199,- euro. De VGA module is optioneel en die kost 165,- euro excl. montage. Maar voor de echte tweaker moet het geen probleem zijn om die zelf in te bouwen. Dat heb ik namelijk ook gedaan.
Misschien handig voor andere Loewe bezitter (ik weet dat die er zijn) als je daar een handleiding van schrijft :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Eagle schreef op 28 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

Misschien handig voor andere Loewe bezitter (ik weet dat die er zijn) als je daar een handleiding van schrijft :Y)
Gelukkig wordt de handleiding erbij geleverd als je het pakket koopt (mag ook wel voor dat geld), het enige moeilijke is de achterkap van de tv er zonder beschadigingen af te halen. Dat gedeelte zal ik toelichten:

DISCLAIMER: ik ben niet verantwoordelijk voor het feit als iemand zich electrocuteerd omdat hij/zij vergeet of de stroom er af te halen of niet lang genoeg te wachten nadat de stekker er uit is. Laat het toestel zeker een uur zonder stroom staan, zodat je zeker weet dat die ontladen is. Er loopt namelijk een GROTE spanning door het toestel heen.

- Draai alle schroefjes los (het zijn torques), er staat een mooie plaatje in het boekje waar ze allemaal precies zitten.
- Trek de kap aan de onderkant iets naar je toe
- Neem dan een Bankpas/giropas/plamuurmes (iedergeval iets dat stevig is en dun) en steek dat in de naad bij bovenkant van de kap, dus tussen je kap en de lak van het front in. Kijk vantevoren even goed, als je goed kijk zie je dat er op drie plekken een soort van palletjes zitten, dat zijn klemmen, die moeten naar beneden geduwd worden. Als je dat goed doet dan voel je dat de kap was losser komt, trek voorzichtig de kap naar je toe en je hebt hem in je handen.

Verder is het simpel, schuif de module op de daarvoor bestemde positie in het achterfront, plug de kabels in zoals de gebruiksaanwijzing. Als het goed is hou je aan de rechterkant een dikke kabel over die los hangt, dat is normaal. Werk het netjes af met de bijgeleverde tie-wraps en kabelhouders en plaats de kap er weer op. Vergeet niet in het service menu de module te activeren (in de handleiding staat dat exact beschreven hoe dat moet). En als alles werkt en je drukt op 0 op je AB dan zie je dat de optie VGA erbij gekomen is. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Atmoz' studeer/hobby/computer/slaap/eet-kamertje:

Een deel van deze foto's heb ik al eens gepost hier op GoT (en natuurlijk ook elders) maar er zitten een paar nieuwe foto's bij. Ondertussen heb ik ook nog een en ander veranderd op mijn (studenten) kamertje....

TV en projectiescherm:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/tv_scherm.jpg

Beamer (Epson TW-10):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/beamer.JPG

Beeld op scherm:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/ice_age2_donker.jpg

DVD's + DTS bordje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/dvdkast.JPG

Overzicht foto:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/tv_hoek2.jpg

Zit/slaap-bank:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/slaapbank.JPG

Afstandsbedieningen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/afstandsbedieningen.jpg
(ooit eens vervangen door een Pronto ofzo)

Xbox (voor DivX/gamen):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/xbox.JPG
De Xbox heeft tevens COMPONENT video uitgang zodat de kwaliteit erg hoog is. Uiteraard heb ik dit net als de digitale geluidsuitgang zelf erop gemaakt 8)

Studie/hobby/computer-plek:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/bureau.JPG

Sterrenhemel/spots:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/plaat.jpg
(voor de sfeer ;))

Laptop (waar ik soms DivX mee afspeel):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/kamer/laptop.JPG

Dat was het zo'n beetje. Er staan nog meer foto's online maar die kun je zelf ook wel vinden met wat dir-browsing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit vind ik echt schitterende speakers om te zien.. die zuilen zien er echt super gelikt uit!
klinkt mischien een beetje stom, maareeh wat kan je er mee? het staat namelijk niet in mijn Loewe Foldertje... t klinkt wel intressant namelijk, maar dit kan je vast ook niet op een Aventos aansluiten of wel? (heb die Aventos nog niet, weet ook nog niet welk type er komt, maar er komt er een hier zeer binnenkort, de 3770 is trouwens in de aanbieding bij de correct voor de liefhebbers)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vraag me vooral af wat een photoviewer is...? Iets van een geheugenslot ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Fonz:
Die luidsprekers, de Vector 16, lijken heel veel op mijn Magnat Vector Neelde 11. Vraag me af of hij intern ook anders is :)
Wilde dus ook gewoon die hele Needle set, maar de 16 had net wat betere specs enz. Het zijn iets nieuwere boxen en groter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 23:36:
[...]

dit vind ik echt schitterende speakers om te zien.. die zuilen zien er echt super gelikt uit!

[...]

klinkt mischien een beetje stom, maareeh wat kan je er mee? het staat namelijk niet in mijn Loewe Foldertje... t klinkt wel intressant namelijk, maar dit kan je vast ook niet op een Aventos aansluiten of wel? (heb die Aventos nog niet, weet ook nog niet welk type er komt, maar er komt er een hier zeer binnenkort, de 3770 is trouwens in de aanbieding bij de correct voor de liefhebbers)
Die speakers heb ik medegenomen omdat ze schitterend ogen, in het echt zijn ze zelfs veel mooier dan op de foto. En de geluidskwaliteit is voor die prijsklasse on overtroffend, helder, zeer open, vooral middengebied is lekker fris.

Over de Aventos, daar kan geen VGA module in. Pas vanaf de Nemos serie. Over de 3770, ik zou het luxere broertje nemen de 3970 is wel duurder maar:
-MediaPlus chassis, betere signaalverwerking en daardoor het DMI Plus systeem, de 3770 heeft DMI (dus zonder Plus), dit geeft een trillingsvrij plaatje, de 3770 is altijd nog een beetje beverig, weliswaar minimaal, maar toch
-PIP met een ingebouwde 2e tuner, dus echt 2 zenders tegelijk kijken, niet zoals meneer Philips en Sony vroeger dat je er een 2e apparaat aan moet hangen
-Bij de platin uitvoering is het front en de achterkant dezelfde kleur, bij de 3770 verschillende tinten zilver
-Control 150 afstandsbediening, de 3770 heeft de control 100 en die heeft rubber toetsje ipv geplastificeerd. Het rubber slijt en de nummers verdwijnen, bij de 150 heb je dat niet.
De 3970 zal kwa prijs rond de 1199,- euro uitkomen.

Eventueel wat de Nemos 28 extra heeft voor 100,- euro meer (1299,- euro), veel beter geluid, je kan je tv ook als centerspeaker gebruiken in een surround installatie via een verloopkabel (mits je een normale volwaardige receiver heb, niet zo'n prutding simpelding van het kruidvat, dan zou je tv kwa geluiskwaliteit veel beter zijn dan de rest van je speakers b.t.w.), stukje design, uitbreiding met eventueel een VGA module.

Wat je verder met een VGA module kan, je geeft je PC beeld met een resolutie van 640 x 480 door naar je pc (800 x 600 moet mogelijk zijn, ben ik nog aan uit uitzoeken), maar 640 x 480 is al erg mooi. Lijkt weinig, maar is het niet. Vergeet niet, in tegenstelling tot een tv-out, dat je letters en dergelijke scherp op de beeld staan, dus je kan gewoon windows verkenner opstarten en alles ook scherp lezen. Verder komt er een IR-link bij, zit ingebouwd in de module, als je bijvoorbeeld apparatuur in een gesloten kast eronder heb staan dan geeft je tv het IR signaal van je AB door, hoef je de deurtjes niet te openen.

@MikeyMan:
Achter het klepje van mijn tv zitten geheugensloten voor de meest gangbare geheugen kaarten, soort van 6-in-1 cardreader, kan je leuk je foto's mee op het beeld toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oke dan, eindelijk is mijn setup in volle glorie te zien :) Na een verbouwing die nogal wat tijd / energie innam had ik er weinig puf meer voor, maar de laatste twee dagen heb ik mijn speakers netjes opgehangen mbv mooie gefineerde spaanplaten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1008.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1010.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1011.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1012.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1013.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1014.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/speakersklein/IMG_1015.JPG

De sfeer komt er niet helemaal uit omdat die Ixus niet zo best foto's schiet in het donker, maar het is zo best gezellig. Ik wil alleen nog een boekenkastje aan de voorkant links naast de tv hebben met een lampje erop, zodat ik wat licht heb en me dvd's kwijt kan :)

edit: plaatjes gefixt, en de specs natuurlijk |:(

Onkyo TX-DS595
Onkyo DV-S555
5 maal Kef Q1
Rel Strata III
Kabels voorkant: van den Hul Clearwater en normaal koper gebiwired
Kabels achterkant: El cheapo dik snoer :)
Tv: Sony KV32FX68 32" vlak scherm

Kabels bij de boxen aan de achterkant verdwijnen nog achter het knieschot :)

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 29-10-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:54
Misschien wat snel, maar je pics werken niet :)

edit:

Je maakt ons natuurlijk wel extra nieuwsgierig nu ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CamU op 29-10-2004 00:25 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
CamU schreef op 29 oktober 2004 @ 00:24:
Misschien wat snel, maar je pics werken niet :)

edit:

Je maakt ons natuurlijk wel extra nieuwsgierig nu ;)
probleem gefixt, leef je uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul.
Ik zie daar 5x Q1 en een REL Strata III ?

Een q1 als center? Heb je 3x2 Q1, of heb je een losse Q1 kunnen regelen?
En waarom geen Q9c als center?

Meer pics van je receiver e.d! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah goed geraden zie ik :*)

Erg mooi spul hoor.

En wat een gigantische kamer heb je, daar kan je vast een breed scherm + beamer in kwijt ;)

Hoe kom je aan een oneven aantal Q1's?
Samengedaan met iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 00:30:
Mooi spul.
Ik zie daar 5x Q1 en een REL Strata III ?

Een q1 als center? Heb je 3x2 Q1, of heb je een losse Q1 kunnen regelen?
En waarom geen Q9c als center?

Meer pics van je receiver e.d! :)
Ik heb samen met een vriend dezelfde set gekocht, en aangezien de center 2x zo duur was als een normale Q1 :X hebben we 1 setje opgesplitst en zodoende hadden we allebei vijf Q1's :) Verkoper stond vreemd te kijken, doe maar 10 Q1's, 2 Onkyo's, 50m kabel, en 30 bananenpluggen :+

Ik zal morgen wat pics maken van de receiver, het wordt nu tijd om eens te gaan :z :)

edit: gebruik je edit knop ;) Maar thanks :) Het kostte wat moeite, om het zover te krijgen hier maar het was het wel waard :) Alleen in deze kamer ging al 30 liter witsel (mijn kamer is 43m2) :+ Flink aantal liters verf, 8,5 tubes kit en nog wat meer zooi :) (Huis was 13 jaar niet onderhouden.... We hebben alles zowat gesloopt en opnieuw opgebouwd)

[ Voor 33% gewijzigd door neographikal op 29-10-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:54
neographikal schreef op 29 oktober 2004 @ 00:28:
[...]

probleem gefixt, leef je uit ;)
Mooi zoals je die kabels hebt afgewerkt. Ik vind zo'n setje toch altijd wat mooier in een opgeruimde kamer met net afgewerkte kabels. Jammer van die foto in het donker, maar ik ga er maar vanuit dat het beeld ook goed is :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op 29 oktober 2004 @ 00:35:
[...]

Ik heb samen met een vriend dezelfde set gekocht, en aangezien de center 2x zo duur was als een normale Q1 :X hebben we 1 setje opgesplitst en zodoende hadden we allebei vijf Q1's :) Verkoper stond vreemd te kijken, doe maar 10 Q1's, 2 Onkyo's, 50m kabel, en 30 bananenpluggen :+

Ik zal morgen wat pics maken van de receiver, het wordt nu tijd om eens te gaan :z :)
Ja dat dacht ik al, volgens mij heb ik dat verhaal wel eens eerder gelezen :)
Dikke korting >:)

Qua design vind ik de Q1 erg mooi, qua geluid zou het iets helderder mogen.
Je zou trouwens ook voor 6.1 kunnen gaan dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 00:19:
[...]
Over de Aventos, daar kan geen VGA module in. Pas vanaf de Nemos serie. Over de 3770, ik zou het luxere broertje nemen de 3970 is wel duurder maar:
-MediaPlus chassis, betere signaalverwerking en daardoor het DMI Plus systeem, de 3770 heeft DMI (dus zonder Plus), dit geeft een trillingsvrij plaatje, de 3770 is altijd nog een beetje beverig, weliswaar minimaal, maar toch
-PIP met een ingebouwde 2e tuner, dus echt 2 zenders tegelijk kijken, niet zoals meneer Philips en Sony vroeger dat je er een 2e apparaat aan moet hangen
-Bij de platin uitvoering is het front en de achterkant dezelfde kleur, bij de 3770 verschillende tinten zilver
-Control 150 afstandsbediening, de 3770 heeft de control 100 en die heeft rubber toetsje ipv geplastificeerd. Het rubber slijt en de nummers verdwijnen, bij de 150 heb je dat niet.
De 3970 zal kwa prijs rond de 1199,- euro uitkomen.

Wat je verder met een VGA module kan, je geeft je PC beeld met een resolutie van 640 x 480 door naar je pc (800 x 600 moet mogelijk zijn, ben ik nog aan uit uitzoeken), maar 640 x 480 is al erg mooi. Lijkt weinig, maar is het niet. Vergeet niet, in tegenstelling tot een tv-out, dat je letters en dergelijke scherp op de beeld staan, dus je kan gewoon windows verkenner opstarten en alles ook scherp lezen. Verder komt er een IR-link bij, zit ingebouwd in de module, als je bijvoorbeeld apparatuur in een gesloten kast eronder heb staan dan geeft je tv het IR signaal van je AB door, hoef je de deurtjes niet te openen.

@MikeyMan:
Achter het klepje van mijn tv zitten geheugensloten voor de meest gangbare geheugen kaarten, soort van 6-in-1 cardreader, kan je leuk je foto's mee op het beeld toveren.
Over de 3970 t.o.v. de 3770, ben ik het helemaal met je eens... Daarom ben ik ook voor de 3970 gegaan... En die was idd 1199... En dr is geen cent vanaf te lullen bij die gasten :S
Alleen wat je zegt over die vga-module ben ik niet helemaal zeker van... Als je op de site van loewe(.de) kijkt (wat overigens een veel mooiere en betere site is dan de nederlandse) staat wel dat er een vga module beschikbaar is, die dus inderdaad 640x480 kan weergeven. En inderdaad ook iets over ir link. Maar mijn duits is niet zo geweldig (lees: heb geen zin om het te ontcijferen) dat ik het hele verhaal volg...
Merk je met die vga-uitbreiding ook verschil met bijvoorbeeld divx films? (hoewel ik vind dat de tv daar al mooie dingen van produceert hoor!)
Je hebt zeker geen foto van hoe dat uitbreidingsslot van die vga module eruit ziet? Anders schroef ik m'n tv wel gewoon open....
Laatste vraag; hoe ben jij in het service menu van je tv gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48

xdc

zie ik daar een screenshot van starwars 2 ? :P volgens mij de beginscene , echt een lekkere scene voor je sub , die lekker mee brult als het spaceship overvliegt en landt op de planeet , ik gebruik die scene ook vaak als demo voor wat de sub allemaal kan :)

[ Voor 75% gewijzigd door xdc op 29-10-2004 00:48 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 00:37:Qua design vind ik de Q1 erg mooi, qua geluid zou het iets helderder mogen.
Is niet zo gek: die Q1 gebruikt een coaxiaal chassis. Daarbij werkt de woofer als een hoorn voor de tweeter, maar een hoorn werkt maar voor twee octaven. Dat betekent in praktijk dat je relatief meer midhoog krijgt dan hoog. Dan verzwak je de tweeter met een L-pad en dan krijg je te weinig hoog. Zo'n speaker heeft gewoon wat electronische correctie nodig.

Wel grappig trouwens dat iedereen de center speaker zoiezo op zijn kant legt, terwijl dat eigenlijk helemaal de bedoeling niet is. Niet dat het voor de Q1 uitmaakt, heeft symetrische horizontale en verticale afstraling.
Of is het vanwege esthetische redenen?

Wel mooi afgewerkte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 29 oktober 2004 @ 00:38:
[...]

Over de 3970 t.o.v. de 3770, ben ik het helemaal met je eens... Daarom ben ik ook voor de 3970 gegaan... En die was idd 1199... En dr is geen cent vanaf te lullen bij die gasten :S
Alleen wat je zegt over die vga-module ben ik niet helemaal zeker van... Als je op de site van loewe(.de) kijkt (wat overigens een veel mooiere en betere site is dan de nederlandse) staat wel dat er een vga module beschikbaar is, die dus inderdaad 640x480 kan weergeven. En inderdaad ook iets over ir link. Maar mijn duits is niet zo geweldig (lees: heb geen zin om het te ontcijferen) dat ik het hele verhaal volg...
Merk je met die vga-uitbreiding ook verschil met bijvoorbeeld divx films? (hoewel ik vind dat de tv daar al mooie dingen van produceert hoor!)
Je hebt zeker geen foto van hoe dat uitbreidingsslot van die vga module eruit ziet? Anders schroef ik m'n tv wel gewoon open....
Laatste vraag; hoe ben jij in het service menu van je tv gekomen?
De Aventos series ondersteund die uitbreiding NIET. De uitbreiding komt boven de kabelaansluiting, die dikke zwarte plug is de VGA kabel (bijgeleverd bij de module), daarboven zitten 2 gaatjes voor de IR-link en rechts van de VGA plug, niet zichtbaar op de foto zit de audio ingang. Ik ga mijn tv niet openschroeven om een foto van de binnenzijde te maken, maar daar valt ook niets te zien. Je moet aan de buitenkant al de voorbewerkte plekken zien waar die moet komen, die je in jouw geval niet ziet. De beeldkwaliteit is vele malen beter dan welke tv-out dan ook, DivX is zo mooi dat je gewoon gaat zien dat het DivX is, normaal wordt het een beetje verbloemd door de wazigheid van de tv-out. Ik heb bijvoorbeeld WMV-HD trailers bekeken en ik viel achterover van de kwaliteit van het beeld.
Voor het service menu:
-druk op het toestel het knopje in waar dat pijltje in een cirkeltje bij staat, je krijgt dan een menu in beeld.
-blijf drukken op dat knopje totdat de zwarte balk op 'service' staat
-zodra het balkje op service staat, moet je binnen 1 sec. op de knop 'm'drukken op je AB

een tip: Verander niets in het menu waar je niet weet waar het voor dient!

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/d.paans/closeup.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg! wat een aansluitingen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet ik heb nu ongeveer 2 jaar een loewe Xelos
Afbeeldingslocatie: http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Loewe/Graphics/loeweXelosarktis.jpg

Ik vind het echt een Kl*te F*ck K*t TV. Ik vraag me af of jullie van deze punten geen last hebben.

1. Het geluid!!!, erbarmelijk WAT SLECHT serieus mijn mono philips tvtje vind ik nog beter. Stemmen zijn vaak onverstaanbaar, achtergrond geluid wordt veel te hard weergegeven waardoor belangrijke dingen vaak niet te verstaan zijn. Muziek klinkt er super K*t op.

2. De afstandsbediening wat een onding, hij reageert super vaak slecht of verkeerd, laat em zowiezo 1x vallen en hij ligt helemaal uit elkaar. (ik bedoel iedereen weet uit ervaring dat een afstandsbediening gewoon echt heel vaak valt)

3. De beeld instelling, standaard staat deze tv op de "Panorama stand", echt geweldig hoor die 2 zwarte balken aan de zijkant die van mijn tv meer een 62 dan een 72cm maakt. Dan heb je nog 3 andere standen:
ZOOM - echt degene die dat verzonnen heeft mogen ze terplekke (naja laat ik me maar in houden)
4:3 - Deze stand kunnen ze zowiezo weg laten ik bedoel daar zie ik het nut echt niet van in.
En Ext16:9 - Deze stand is helemaal beeld vullend maar vervormt wel iets, dat vervormen vind ik niet zo'n probleem dat hou je toch, dit is mijn fav stand. Mooi zou je denken stel hem daar dan vast op in, geen problemen meer.
Nou is het helaas bij deze geweldige tv mogelijk om hem standaard op panorama/4:3/zoom in te stellen MAAR NIET OP EXT16:9....(IK VRAAG ME AF WAAROM NIET ?!?!?!? INGODSNAAM WAAROM)

Nou zoals jullie merken word ik er zeer emotioneel van je koopt een tv in de veronderstelling met Loewe kwaliteit in huis te halen en wat krijg je ervoor terug, ps sorry voor me gevloek :D:D

Ik vroeg me af of andere loewe bezitters deze problemen ook kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 01:01:
[...]

De Aventos series ondersteund die uitbreiding NIET. De uitbreiding komt boven de kabelaansluiting, die dikke zwarte plug is de VGA kabel (bijgeleverd bij de module), daarboven zitten 2 gaatjes voor de IR-link en rechts van de VGA plug, niet zichtbaar op de foto zit de audio ingang. Ik ga mijn tv niet openschroeven om een foto van de binnenzijde te maken, maar daar valt ook niets te zien. Je moet aan de buitenkant al de voorbewerkte plekken zien waar die moet komen, die je in jouw geval niet ziet. De beeldkwaliteit is vele malen beter dan welke tv-out dan ook, DivX is zo mooi dat je gewoon gaat zien dat het DivX is, normaal wordt het een beetje verbloemd door de wazigheid van de tv-out. Ik heb bijvoorbeeld WMV-HD trailers bekeken en ik viel achterover van de kwaliteit van het beeld.
Voor het service menu:
-druk op het toestel het knopje in waar dat pijltje in een cirkeltje bij staat, je krijgt dan een menu in beeld.
-blijf drukken op dat knopje totdat de zwarte balk op 'service' staat
-zodra het balkje op service staat, moet je binnen 1 sec. op de knop 'm'drukken op je AB

een tip: Verander niets in het menu waar je niet weet waar het voor dient!
Kijk, die voorbewerkte plek zie ik wel... Sterker nog... Het ziet er exact! hetzelfde uit als op jouw foto... En als ik met mijn zaklamp in zo'n gaatje schijn, kan ik aan de binnenkant zelfs iets van hele brede isa aansluitingen zien zitten...
edit: op de site van loewe.nl staat dat de vga module voor chassis Q2400 en Q2500 is, en ik heb een 2500B

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 29-10-2004 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
CamU schreef op 29 oktober 2004 @ 00:37:
[...]

Mooi zoals je die kabels hebt afgewerkt. Ik vind zo'n setje toch altijd wat mooier in een opgeruimde kamer met net afgewerkte kabels. Jammer van die foto in het donker, maar ik ga er maar vanuit dat het beeld ook goed is :)
Beeld = :9 . Ik ben echt volledig weg van die DV-S555, daar kan die Marantz van beneden bij lange na niet tegenop :) Hij kostte een paar centen, en was moeilijk leverbaar maar het was de investering waard :)
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 00:37:
[...]

Ja dat dacht ik al, volgens mij heb ik dat verhaal wel eens eerder gelezen :)
Dikke korting >:)

Qua design vind ik de Q1 erg mooi, qua geluid zou het iets helderder mogen.
Je zou trouwens ook voor 6.1 kunnen gaan dan :P
Jag schreef op 29 oktober 2004 @ 01:00:
[...]
Is niet zo gek: die Q1 gebruikt een coaxiaal chassis. Daarbij werkt de woofer als een hoorn voor de tweeter, maar een hoorn werkt maar voor twee octaven. Dat betekent in praktijk dat je relatief meer midhoog krijgt dan hoog. Dan verzwak je de tweeter met een L-pad en dan krijg je te weinig hoog. Zo'n speaker heeft gewoon wat electronische correctie nodig.

Wel grappig trouwens dat iedereen de center speaker zoiezo op zijn kant legt, terwijl dat eigenlijk helemaal de bedoeling niet is. Niet dat het voor de Q1 uitmaakt, heeft symetrische horizontale en verticale afstraling.
Of is het vanwege esthetische redenen?

Wel mooi afgewerkte set.
Ik vond juist het hoog van deze speakers het beste van wat ze in de luisterruimte hadden staan (stuk of 25 verschillende speakers), enige wat de Q1 een klein beetje mistte was wat power in het laag. En daar komt die sub mooi om de hoek kijken :) Ik heb de treble wel íetjes omhoog staan om het hoog wat harder door te laten komen, maar met het hoog an sich is verder niks mis imho. Een stuk klassiek / stuk akoestisch gitaar is echt lekker om naar te luisteren :)

Nou dat je het trouwens zegt, ik kan hem hier ook rechtop zetten. Mijn zelfgemaakte steunen zullen het wel houden :) Maar ik vind het esthetisch wat mooier (gelukkig zie je de oude sok niet die de luidspreker wat naar beneden richt niet :+ ), daarom ligt hij op z'n kant.
xdc schreef op 29 oktober 2004 @ 00:47:
[...]

zie ik daar een screenshot van starwars 2 ? :P volgens mij de beginscene , echt een lekkere scene voor je sub , die lekker mee brult als het spaceship overvliegt en landt op de planeet , ik gebruik die scene ook vaak als demo voor wat de sub allemaal kan :)
Yup idd Star Wars II :) Erg lekkere scene voor je sub, ik heb gisteravond even de set aan me pa laten horen nu dat tie af is met Star Wars II, Gladiator en U571 :9 Was errug mooi, akoestiek is echt prachtig in deze kamer, enige nadeel is de houten vloer. Daarom staat m'n sub ook op 2 lagen spikes en een betontegel van 40kg :)

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 29-10-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op 28 oktober 2004 @ 15:53:
[...]

Al op markt.hifi.nl gekeken? Dat zijn in het algemeen wat serieuzere verkopers, van wat serieuzere spullen.

Deze kan ik je bijvoorbeeld aanraden.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 29 oktober 2004 @ 09:28:
[...]

Kijk, die voorbewerkte plek zie ik wel... Sterker nog... Het ziet er exact! hetzelfde uit als op jouw foto... En als ik met mijn zaklamp in zo'n gaatje schijn, kan ik aan de binnenkant zelfs iets van hele brede isa aansluitingen zien zitten...
edit: op de site van loewe.nl staat dat de vga module voor chassis Q2400 en Q2500 is, en ik heb een 2500B
Het moet een Q2400H, Q2500H of Q2550H chassis zijn. Die VGA module bestaat al vele jaren en de Aventos nog niet. De info zullen ze wel niet goed aangepast hebben. Loewe heeft bewust sommige dingen weggelaten uit de Aventos, omdat het toch hun 'budget' lijn is.

@ robbie1234:

1. Geluid is een bekend probleem van de gehele Xelos serie, komt omdat de klankkast zeer klein is. Enige manier om het fatsoenlijk te laten klinken is alle geluid instellingen op neutraal te zetten
2. Moet je die ook niet laten vallen! Het is niet gek dat dat ding het niet goed meer doet als jij hem laat vallen. Daar kan de AB niets aan doen! Verder kan je als je naar een goede loewe dealer gaat (dus geen Media Markt of BCC) een nieuwe bovenkant en onderkant van je AB los kopen. Kost je ongeveer 15 euro samen en je AB zit weer perfect in elkaar. Is goedkoper dan een nieuwe AB (77 euro)
3. Hiervoor had ik een philips breedbeeld (28pw9527) en ik irriteerde me helemaal de t*ring aan de vervorming in het beeld. Die Philips en bijna alle andere merken trekken dat beeld helemaal uit zijn verband. Vooral links en rechts aan de zijkant zie je een F1 wagen groter worden dan in het midden van het beeld (kijk bijv. naar de nieuwsticker of CNN of RTL5 kan je ook precies zien wat ik bedoel, bij philips en dergelijke zie je de tekst groot in de hoek beginnen, dan kleiner worden en aan de andere kant weer groot worden). Doordat loewe die techniek toepast heb je dat effect niet meer. Ik heb liever een iets kleiner beeld dan dikke koppen en vervormde F1 auto's. Gelukkig kijk ik veel DVD dus heb je dat probleem niet. En op de kabel zie je ook steeds meer PalPlus uitzendingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
VGA module kan wel degelijk in de Aventos, staat in mijn handleiding.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27
Dark Master schreef op 28 oktober 2004 @ 15:05:
[...]

Dank je wel haha eerste reactie op me setje :) ....
K heb het via via gekocht zit nog geen krasje op en ziet er echt mooi uit en er komt echt goed geluid uit als sony zo nou was doorgegaan :/ .
Hier is ie ook nogsteeds in prima staat. Iedere ochtend gaat ie aan en pas weer uit als iedereen in bed ligt. (we hebben hem sinds 1992) Was er als kind al helemaal gek mee, en dat komt natuurlijk wel door de mooie equalizer! Dolby Prologic was toen helemaal hip...

Er hangen trouwens 2 hele grote Sony speakers aan van 160 watt en 2 Sony surround speakers van 90 watt.

[ Voor 11% gewijzigd door Haas op 29-10-2004 12:30 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
-roberth- schreef op 29 oktober 2004 @ 12:26:
[...]

Hier is ie ook nogsteeds in prima staat. Iedere ochtend gaat ie aan en pas weer uit als iedereen in bed ligt. (we hebben hem sinds 1992) Was er als kind al helemaal gek mee, en dat komt natuurlijk wel door de mooie equalizer! Dolby Prologic was toen helemaal hip...

Er hangen trouwens 2 hele grote Sony speakers aan van 160 watt en 2 Sony surround speakers van 90 watt.
Ja ik ben van plan er de concept 400 aan te hangen moet zat kunnen dacht ik zo :) .
Maar vraagje die surround aansluiting die gebruiken jullie klinkt het daardoor nog beter of niet ?

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Boekster schreef op 28 oktober 2004 @ 21:26:
(..)
Trouwens nog mensen de nieuwe Naim AV-kit op de VAD gezien? De N-set is het paradepaardje op het moment, met de DVD5. Iemand daar misschien een tijdje naar gekeken? Ook de rest van de NAim-dingen gezien misschien? Ze hadden voornamelijk X-gear staan, maar ook een CDX2 meegenomen. Ben benieuwd of mensen daar nog commentaar op hebben :) .
Ik ben op de VAD geweest en heb ook nog één stap naar binnen gezet bij een Naim set (die overigens door Audiohuis Hans werd gedemo'd :D ). Ik heb hem maar heel kort gehoord en kan er dus niks zinigs over zeggen. De meeste tijd heb ik zitten kwijlen bij de Linn CD12 :9~ _/-\o_ :9 O+ + Klimax aansturing (zie mijn post stuk terug).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Wie wil er nog goedkoop surround: 2 JBL satellietjes op stands, bijna nieuw voor €50

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

offtopic:
Zonder de Ikea zou dit topic niet zo groot kunnen zijn....
Want dan zou al het geld op gaan aan duurdere meubels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
weeraanmelden schreef op 29 oktober 2004 @ 13:18:
offtopic:
Zonder de Ikea zou dit topic niet zo groot kunnen zijn....
Want dan zou al het geld op gaan aan duurdere meubels ;)
idd, mijn voorste twee steunen komen er ook vandaan :Y)

Ik heb er nog twee over trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Verbal Kint schreef op 29 oktober 2004 @ 13:12:
[...]
Ik ben op de VAD geweest en heb ook nog één stap naar binnen gezet bij een Naim set (die overigens door Audiohuis Hans werd gedemo'd :D ). Ik heb hem maar heel kort gehoord en kan er dus niks zinigs over zeggen. De meeste tijd heb ik zitten kwijlen bij de Linn CD12 :9~ _/-\o_ :9 O+ + Klimax aansturing (zie mijn post stuk terug).
Wist je niet dat Hans er zou zijn? Hij had al eentijd afgesproken dat als Phonologic naar de VAD zou gaan, hij zou komen helpen :) .

En toch is het jammer dat de CDS3/552/Snaxo/SuperCap/3x500/DBL's er niet waren :P . Die hadden de CD12/Klimax troep wel eens even weg kunnen spelen :P . Richard Dane van Naim was er trouwens ook. Die had ik eigenlijk wel eens willen spreken. Maargoed, school gaat voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Boekster op 29-10-2004 13:33 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Dark Master schreef op 29 oktober 2004 @ 12:58:
[...]

Ja ik ben van plan er de concept 400 aan te hangen moet zat kunnen dacht ik zo :) .
Maar vraagje die surround aansluiting die gebruiken jullie klinkt het daardoor nog beter of niet ?
Die 2 surround uitgangen waar je 2 speakers aan kan hangen gebruiken we idd. Vooral bij radio reclames kun je dan goed de effecten horen. De surround speakers geven niet veel bass maar daar heb je dan weer de bass speakers voor. Bij elkaar klinkt het super. (heel wat beter als die 5.1 setjes met sattelietspeakertjes) We hebben er eerst 6 speakers aan gehad maar na een tijdje kwamen we erachter dat 4 beter klinkt. Er zijn in ieder geval zat mogelijkheden :P

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 09:13:1. Het geluid!!!, erbarmelijk WAT SLECHT serieus mijn mono philips tvtje vind ik nog beter. Stemmen zijn vaak onverstaanbaar, achtergrond geluid wordt veel te hard weergegeven waardoor belangrijke dingen vaak niet te verstaan zijn. Muziek klinkt er super K*t op.
Geluid is idd bij veel tv's echt superberoerd. Lelijk plastic resonerend geluid, slechte spraakverstaanbaarheid en gewoon heel lelijk. Ik vind ook vaak het geluid van hele oude tv's beter.
2. De afstandsbediening wat een onding, hij reageert super vaak slecht of verkeerd, laat em zowiezo 1x vallen en hij ligt helemaal uit elkaar. (ik bedoel iedereen weet uit ervaring dat een afstandsbediening gewoon echt heel vaak valt)
Idd, een AB moet gewoon een beetje stevig zijn.
3. De beeld instelling, standaard staat deze tv op de "Panorama stand", echt geweldig hoor die 2 zwarte balken aan de zijkant die van mijn tv meer een 62 dan een 72cm maakt. Dan heb je nog 3 andere standen:
ZOOM - echt degene die dat verzonnen heeft mogen ze terplekke (naja laat ik me maar in houden)
4:3 - Deze stand kunnen ze zowiezo weg laten ik bedoel daar zie ik het nut echt niet van in.
En Ext16:9 - Deze stand is helemaal beeld vullend maar vervormt wel iets, dat vervormen vind ik niet zo'n probleem dat hou je toch, dit is mijn fav stand. Mooi zou je denken stel hem daar dan vast op in, geen problemen meer.
Nou is het helaas bij deze geweldige tv mogelijk om hem standaard op panorama/4:3/zoom in te stellen MAAR NIET OP EXT16:9....(IK VRAAG ME AF WAAROM NIET ?!?!?!? INGODSNAAM WAAROM)
Hier heb ik toch mijn bedenkingen bij: als iets in 4:3 uitgezonden wordt, dan is het ook zo bedoeld. De bedoeling van een breedbeeld tv is niet om alles op te rekken tot 16:9.
Die ZOOM stand waarvan jij de uitvinder tegen de muur zou zetten ( ;) ), is bedoeld voor letterbox uitzendingen/DVDs. Je hebt twee manieren om iets in breedbeeld uit te zenden in PAL (PAL is altijd 4:3 nl):
- letterbox: hierbij heb je zwarte balken boven en onder het 4:3 beeld. Inzoomen geeft een beeldvullend 16:9 plaatje, maar veel verlies van resolutie.
- anamorphic: hierbij is het 16:9 beeld ineengedrukt tot een 4:3 beeld, dus vertekent. Je tv rekt het weer uit en voila je hebt een beeldvullend 16:9 plaatje met veel minder verlies van resolutie dan met een letterbox (je gebruikt alle beeldlijnen nog). Nadeel is dat mensen met een 4:3 tv er niet zo vrolijk van worden :), niet bruikbaar voor tv uitzendingen, alleen voor DVDs (voor mensen met een 4:3 tv wordt het beeld verticaal inéén gedrukt zodat het weer klopt).

Moraal van het verhaal: snel afschaffen dat PAL en overgaan op High Definition, die echte 16:9 modes heeft (eigenlijk vooral 16:9 modes): 1280x720 en 1920x1080. En dan gewoon alles in 16:9 opnemen en uitzenden (of 2.35:1).
En als we dan toch bezig zijn: meteen interlaced verbieden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje tussendoor... ik heb gratis en voor niets dit ding weten te bemmachtigen.. maar hoe stel je in godsnaam een crt ding af?

ik krijg alleen wit beeld maar alle buizen doen het gewoon...

gevonden: het test knopje.. dan krijg je een raster waar je dit allemaal af kunt stellen, echter, als ik een svhs of een composiet signaal in dat ding steek, krijg ik alleen maar strepen, bij de tuner evenmin

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha helemaal mee eens :D

PS: de ab deed het ook al niet voordat ie viel dus :D alleen nu doet ie het helemaal niet meer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
-roberth- schreef op 29 oktober 2004 @ 14:42:
[...]

Die 2 surround uitgangen waar je 2 speakers aan kan hangen gebruiken we idd. Vooral bij radio reclames kun je dan goed de effecten horen. De surround speakers geven niet veel bass maar daar heb je dan weer de bass speakers voor. Bij elkaar klinkt het super. (heel wat beter als die 5.1 setjes met sattelietspeakertjes) We hebben er eerst 6 speakers aan gehad maar na een tijdje kwamen we erachter dat 4 beter klinkt. Er zijn in ieder geval zat mogelijkheden :P
Kun je mischien een foto posten van die surround speakers...

Als dat kan heel erg bedankt dan ;) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
neographikal schreef op 29 oktober 2004 @ 00:23:
Oke dan, eindelijk is mijn setup in volle glorie te zien :) Na een verbouwing die nogal wat tijd / energie innam had ik er weinig puf meer voor, maar de laatste twee dagen heb ik mijn speakers netjes opgehangen mbv mooie gefineerde spaanplaten :)
Verdorie, dat zijn best wel mooie speakers om te zien, die Kef's :P

Overigens, iemand een beetje ervaring in de audio verkoop business? Ik heb nu al wéééken geleden een Denon 3805 besteld en daarvoor ook geïnformeerd bij enkele shops (zowel internet als een zaak hier in de stad) maar niemand heeft dat ding op voorraad. Zijn ze dan serieus zó slecht leverbaar of zo :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Abbadon schreef op 29 oktober 2004 @ 20:42:
[...]

Verdorie, dat zijn best wel mooie speakers om te zien, die Kef's :P

Overigens, iemand een beetje ervaring in de audio verkoop business? Ik heb nu al wéééken geleden een Denon 3805 besteld en daarvoor ook geïnformeerd bij enkele shops (zowel internet als een zaak hier in de stad) maar niemand heeft dat ding op voorraad. Zijn ze dan serieus zó slecht leverbaar of zo :?
Thanks :) Beneden hebben we ook een stel Q5's staan, erg mooie speakers ook. Ik heb getwijfeld om er ook een stel als fronts neer te zetten, maar met me sub eronder heb ik power genoeg in het laag :)

Ik ben voorlopig uitgeklust met me set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Dark Master schreef op 29 oktober 2004 @ 17:30:
[...]

Kun je mischien een foto posten van die surround speakers...

Als dat kan heel erg bedankt dan ;) .
Zal morgenmiddag even een foto posten, geen probleem. Type zal ik ook meteen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
[quote]Jag schreef op 29 oktober 2004 @ 15:47:
[...]
Geluid is idd bij veel tv's echt superberoerd. Lelijk plastic resonerend geluid, slechte spraakverstaanbaarheid en gewoon heel lelijk. Ik vind ook vaak het geluid van hele oude tv's beter.

Het valt jouw dus ook al op. Ik zie het laatste tijd vooral bij de nieuwe Philips tv's, kan er nog 10x dolby virtual surround op staan.Oude mono tv's klinken vaak veel prettiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
-roberth- schreef op 29 oktober 2004 @ 23:49:
[...]
Het valt jouw dus ook al op. Ik zie het laatste tijd vooral bij de nieuwe Philips tv's, kan er nog 10x dolby virtual surround op staan.Oude mono tv's klinken vaak veel prettiger!
Hmm.... Dus dan is mijn tv niet eens zó erg ? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/2.jpg

Mja, denk toch dat ik mijn tv binnenkort ga vervangen. Waarschijnlijk nieteens een breedbeeld, maar gewoon een standaard 51cm tv ofzo... Ik heb er nou niet zo verschrkkelijk veel geld voor over, en mijn huidige tv is toch wel aan vervanging toe (belangrijkste punt: geen scart / video-in... :P )

De enige eisen die ik aan een nieuwe tv stel zijn dan ook: Goedkoop, zwart, scart-aansluiting.... denk dat dat wel te vinden moet zijn :P

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 30-10-2004 00:00 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Haha, ja dat komt vast wel goed. Kijk in ieder geval naar een nette vlakke beeldbuis. Geen Philips, heb ik nou wel ervaren... Beeld van Philips is trouwens goed hoor! Ik heb ook eigenlijk helemaal niks met breedbeeld eigenlijk. Dat aanpassen van beeldformaat tijdens tv kijken werkt gewoon storend. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
-roberth- schreef op 30 oktober 2004 @ 00:20:
Kijk in ieder geval naar een nette vlakke beeldbuis.
Mwa, denk zelfs dat niet... is ook meteen weer duurder he 8)7
Geen Philips, heb ik nou wel ervaren... Beeld van Philips is trouwens goed hoor!
Geen Philips... omdat het beeld goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
XanderH schreef op 30 oktober 2004 @ 00:22:
[...]

Mwa, denk zelfs dat niet... is ook meteen weer duurder he 8)7

[...]

Geen Philips... omdat het beeld goed is?
Ja, als je op geluid afgaat dan... Sorry, had beter geen strong beer op lege maag kunnen drinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
-roberth- schreef op 30 oktober 2004 @ 00:26:
[...]

Ja, als je op geluid afgaat dan... Sorry, had beter geen strong beer op lege maag kunnen drinken ;)
Mja, denk sowieso niet dat ik veel die ingebouwde speakertjes gebruik? Ik heb niet voor niets van die speakers in mijn kamer staan :P

Maja, ik kijk wel even verder nog.... had ik er al bij verteld dat het budget eigenlijk maximaal 200 euro was ? :X Denk niet dat ik dat ga redden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Voor €200 heb je een nette middeklasser MET vlakke beeldbuis hoor! De mijne heeft maar 170€ gekost, maar dat is een Provision :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 30 oktober 2004 @ 01:49:
Voor €200 heb je een nette middeklasser MET vlakke beeldbuis hoor! De mijne heeft maar 170€ gekost, maar dat is een Provision :r .
Wat is mis et provision :P benk vroeger ook mee begonnen 8) Heb nu een samsung. Ik wil binnenkort ook nieuwe tv maar heb nogal groot verlang lijstje:

Marantz dv6400/8400
Iriver ihp 120/ iaudio m3l
svs subwoofer
Loewe tv

en nog wat kleine dingen tussen door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 08:07:
[...]

Wat is mis et provision :P benk vroeger ook mee begonnen 8) Heb nu een samsung. Ik wil binnenkort ook nieuwe tv maar heb nogal groot verlang lijstje:
Samsung... ik zat even voor de CB21H1T te kijken, alleen blijkt dat die mono is? Had niet verwacht dat die dingen nog bestonden :P

Mja, ik kijk nog wel een keer rond kerst / sinterklaas denk ik :)

edit:
Hm, zijn alle samsung modellen in het zwart te krijgen? De CW21M63N lijkt me wel wat, maar vind bij de meeste winkels alleen de CW21M63NS?
JVC AV-21KT1B ziet er zo op het eerste gezicht ook wel leuk uit... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 30-10-2004 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 08:07:
[...]

Marantz dv6400/8400
Iriver ihp 120/ iaudio m3l
svs subwoofer
Loewe tv

en nog wat kleine dingen tussen door ;)
Begin met de SVS >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt er gewoon net even aan.. Als er een powerbuy komt dan doe ik wel mee! Maar anders kan het nog wel even wachten heb week terug net nieuwe boxen en kvind ze super! En ik moet een goeie mp3 speler hebben voor de voorjaarsvakantie (voor onderweg, wintersport).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Mijn nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/7339/nad.jpg

Nad 902 eindbak. Ik zou er 2 kopen, maar toen ik onderweg was werd ik door de verkoper gebeld dat eentje er mee was gekapt en of ik nog wou komen :( Anders ging ik mijn speakers ermee bi-ampen. Nu alsnog wel, maar dus niet met 2 Nad amps. Ik ga 3 dingen doen:
• Alleen de Nad op m'n speakers
• Nad op de woofers, Pioneer op de tweeters
• Nad op de tweeters, Pioneer op de woofers
En dan kijken wat het beste klinkt.

Specs:
POWER AMP SECTION
Continuous output power into 8 ohm * 30W (14.8dBW)
Rated distortion (THD 20Hz - 20kHz) 0.03%
Clipping power (maximum continuous power per channel) 38W
IHF Dynamic headroom at 8 ohm +2dB
IHF dynamic power (maximum short term power per channel) 8 ohm 48W (16.8dBW)
4 ohm 65W (18dBW)
2 ohm 85W (19.3dBW)
Input impedance 10kohm / 470pF
Input sensitivity (for rated power into 8 ohm) 1V
Frequency response (2Hz - 100kHz) ±0.3dB
Signal/noise ratio ref. rated power 110dB
THD (20Hz - 20kHz) <0.05%
Bridged Mode
Continuous output power into 8 ohm 90W 19.5dBW)
IHF Dynamic headroom at 8 ohm +2dB
IHF dynamic power (maximum short term power per channel) 8 ohm140W (21.5dBW)
4 ohm 170W (22.3dBW)
Physical Specifications
Dimensions (W x H x D) 420 x 83 x 270mm
Net weight 5.3kg

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Laat ik op dit late tijdstip op maar eens (voor de eerste keer) mijn studenten HT showen:

Maar eerst de specs:

- Philips 28PW6006 (70 cm BBTv)
- Yamaha Rx-v540RDS (Reciever)
- Xbox (DVD, DivX, MP3, enz. optisch op amp)
- 2x Eltax Concept 400 (Fronts)
- 2x Eltax Mirage 10i (Rears)
- 1x Eltax SW20 (Sub)
- Pc (coaxiaal op amp)
- Anti-kraak studentenkamer @ 11 bij 5 meter

De foto zijn helaas nogal gaar uitgevallen en dat komt niet doordat ik een slecht camera had (Nikon Coolpix 885) maar doordat ik oranje :X gordijnen heb raakte deze cam helemaal van slag (super veel rood op de foto). Daarom heb ik de foto's dmv photoshop nog enigsinds proberen op te lappen maar het lijken nu wel jaren 70 foto's.

De Foto's:

Voorkant vanaf rechts achter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.bindels/voor1.jpg

De voorkant van de zitpositie:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.bindels/voor2.jpg

Vanaf de rechter front
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.bindels/bank1.jpg

Ik ga proberen binnenkort nog een keer fatsoenlijke foto's te maken (als het licht is). Maar ik wilde het toch vast posten.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar nou een stoel uit een auto staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

[Knip-knap-kne]
Daarom heb ik de foto's dmv photoshop nog enigsinds proberen op te lappen maar het lijken nu wel jaren 70 foto's.

Jaja. Zou het niet aan je jaren-70 meubilair kunnen liggen? :o

[ Voor 11% gewijzigd door Mosez op 31-10-2004 02:10 ]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kamer man, daar kun je je apparatuur wel in kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 31 oktober 2004 @ 01:21:
Mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]

Nad 902 eindbak.
knip...
Fijne amps zijn dat :)
Ik gebruik er zelf 2: eentje bridged voor m'n center en eentje voor de surrounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, ben benieuwd. Kwam gisteravond terug na in totaal 4,5 uur OV ( :r ) om 00:00 dus had nog weinig zin om alles aan te sluiten en ga zo eerst leren, vanavond ga ik het aansluiten :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

[quote]-roberth- schreef op 29 oktober 2004 @ 23:49:
Jag schreef op 29 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

Mijn vader had een philips widescreen aangeschaft en het geluid was inderdaad ongelofelijk slecht, echt heeeeeel erg. dat ding is terug gegaan en vervangen door een sony. Deze klinkt wel goed (voor een tv iig). Ik heb zelf ook onlangs een Sony widescreen aangeschaft (ander type) en ook het geluid daarvan is goed. Philips needs to make things better!

[ Voor 8% gewijzigd door dadj op 31-10-2004 11:49 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Erm, geluid dat van TV's goed is :? 8)7 Ik heb trouwens een Philips en m'n ouders ook en die zijn niet slecht voor tv's.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 31 oktober 2004 @ 01:43:
Laat ik op dit late tijdstip op maar eens (voor de eerste keer) mijn studenten HT showen:

Maar eerst de specs:

- Philips 28PW6006 (70 cm BBTv)
- Yamaha Rx-v540RDS (Reciever)
- Xbox (DVD, DivX, MP3, enz. opticisch op amp)
- 2x Eltax Concept 400 (Fronts)
- 2x Eltax Mirage 10i (Rears)
- 1x Eltax SW20 (Sub)
- Pc (coaxiaal op amp)
- Anti-kraak studentenkamer @ 11 bij 5 meter

De foto zijn helaas nogal gaar uitgevallen en dat komt niet doordat ik een slecht camera had (Nikon Coolpix 885) maar doordat ik oranje :X gordijnen heb raakte deze cam helemaal van slag (super veel rood op de foto). Daarom heb ik de foto's dmv photoshop nog enigsinds proberen op te lappen maar het lijken nu wel jaren 70 foto's.

De Foto's:

Voorkant vanaf rechts achter
[afbeelding]

De voorkant van de zitpositie:
[afbeelding]

Vanaf de rechter front
[afbeelding]

Ik ga proberen binnenkort nog een keer fatsoenlijke foto's te maken (als het licht is). Maar ik wilde het toch vast posten.
Wat een relaxte kamer man! waar studeer je alsk vragen mag :P want in zo kamer wil ik ook wel zitte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 12:25:
[...]

Wat een relaxte kamer man! waar studeer je alsk vragen mag :P want in zo kamer wil ik ook wel zitte :D
Ik studeer aan de universiteit van Nijmegen en ik woon in een oud hogeschool gebouw waar ik dus een soort vergaderkamer als kamer heb. Twee vrienden van mij die hier ook wonen hebben nog grotere kamers van 8 bij 11 (klaslokalen). Het is iig zwaar relaxed en heel goedkoop.

Mijn meubels zijn inderdaad niet fantatisch maar dat lijkt op de foto's nog veel erger. Die bank bijvoorbeeld heb ik gisteren bij ikea gehaald (van 199 voor 49 euro :P) en is IRL zwart.

edit: die stoel die naast de bank staat is inderdaad een autostoel en komt uit een VW Golf III

edit2:
Ik studeer bedrijfswetenschappen btw

[ Voor 13% gewijzigd door ZiegoM op 31-10-2004 13:55 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JT schreef op 31 oktober 2004 @ 11:48:
Erm, geluid dat van TV's goed is :? 8)7 Ik heb trouwens een Philips en m'n ouders ook en die zijn niet slecht voor tv's.
Nou, over het geluid van mijn tv heb ik eigenlijk niks te klagen... Goed, tis geen hifi... Maar toch, aardig geluidje hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ZiegoM schreef op 31 oktober 2004 @ 12:40:
[...]

Ik studeer aan de universiteit van Nijmegen en ik woon in een oud hogeschool gebouw waar ik dus een soort vergaderkamer als kamer heb. Twee vrienden van mij die hier ook wonen hebben nog grotere kamers van 8 bij 11 (klaslokalen). Het is iig zwaar relaxed en heel goedkoop.

Mijn meubels zijn inderdaad niet fantatisch maar dat lijkt op de foto's nog veel erger. Die bank bijvoorbeeld heb ik gisteren bij ikea gehaald (van 199 voor 49 euro :P) en is IRL zwart.

edit: die stoel die naast de bank staat is inderdaad een autostoel en komt uit een VW Golf III
Lol dan zit je bij mij op de faculteit 8)7 Ik studeer er economie :)

Maar mooie setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
MikeyMan schreef op 31 oktober 2004 @ 13:14:
[...]

Nou, over het geluid van mijn tv heb ik eigenlijk niks te klagen... Goed, tis geen hifi... Maar toch, aardig geluidje hoor...
Ach, tv geluid acht ik geschikt voor docu's, journaal enz. Dat kan elke tv wel. Alles wat meer nodig heeft gaat over mijn amp.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor degene die op dit moment zitten te denken aan een uitbreiding van hun home-cinema of Hi-Fi set:

Hobo Hifi organiseert in Arnhem en Den Bosch een zogenaamde SuperSale op:
vrijdag 5 november (10:00-18:00),
zaterdag 6 november (9:00-17:00 uur) en
zondag 7 november (11:00-17:00 uur)

Dat houdt dus in dat de GEHELE magazijnvoorraad de deur uit gaat.
Dus niet alleen overjarige (show)modellen. De hele voorraad van de overgenomen Hifi Studio City in Enschede zal ook verkocht worden.

De volgende merken zullen er te koop zijn:
* Denon * NAD * Dali * Arcam * Bang & Olufsen * B&W * Dynaudio *
* Marantz * Elac * Loewe * Pioneer * Musical Fidelity * REL * KEF *
* Blueroom * Meridian * Rotel * Chario * Micromega * Project * Onkyo *
* Revel * Thiel * Linn * Monitor Audio * Audio Physic * Duson *
* Dual * Energy * Mirage * Sennheiser * Fujitsu * Sharp * Beyerdynamic *
* D-Boss * Tannoy * Quad * Acoustic Solutions * Roksan *
* Acoustic Research * Xanadu * Classé * Bow * Primare * Yamaha *
* Sign Audio * Densen * Siltech * Transrotor * NBS * Jadis *

Voor ieders (met geld, ik niet dus :'( ) wat wils dus.

Voor adressen en meer info zie www.hobo.nl

Nee, ik werk er niet en heb er ook geen belang bij. :+
Ik wil gewoon iedereen mee kunnen laten profiteren van zo`n actie, de hobby is tenslotte al duur genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Trasos schreef op 31 oktober 2004 @ 15:26:
Voor degene die op dit moment zitten te denken aan een uitbreiding van hun home-cinema of Hi-Fi set:

Hobo Hifi organiseert in Arnhem en Den Bosch een zogenaamde SuperSale op:
vrijdag 5 november (10:00-18:00),
zaterdag 6 november (9:00-17:00 uur) en
zondag 7 november (11:00-17:00 uur)

Dat houdt dus in dat de GEHELE magazijnvoorraad de deur uit gaat.
Dus niet alleen overjarige (show)modellen. De hele voorraad van de overgenomen Hifi Studio City in Enschede zal ook verkocht worden.

De volgende merken zullen er te koop zijn:
* Denon * NAD * Dali * Arcam * Bang & Olufsen * B&W * Dynaudio *
* Marantz * Elac * Loewe * Pioneer * Musical Fidelity * REL * KEF *
* Blueroom * Meridian * Rotel * Chario * Micromega * Project * Onkyo *
* Revel * Thiel * Linn * Monitor Audio * Audio Physic * Duson *
* Dual * Energy * Mirage * Sennheiser * Fujitsu * Sharp * Beyerdynamic *
* D-Boss * Tannoy * Quad * Acoustic Solutions * Roksan *
* Acoustic Research * Xanadu * Classé * Bow * Primare * Yamaha *
* Sign Audio * Densen * Siltech * Transrotor * NBS * Jadis *

Voor ieders (met geld, ik niet dus :'( ) wat wils dus.

Voor adressen en meer info zie www.hobo.nl

Nee, ik werk er niet en heb er ook geen belang bij. :+
Ik wil gewoon iedereen mee kunnen laten profiteren van zo`n actie, de hobby is tenslotte al duur genoeg.
Hey bedankt, ik ga vrijdagochtend wel even kijken wat er te scoren valt. Als het echt goedkoop / boeiend is neem ik misschien wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

even een update van me bescheiden systeem. duurde ff omdat me camera half om half aan braak is.
nieuw bijgekomen: de sennheiser koptelefoon, een pioneer dvd speler en eindelijk gordijnen.

in totaal:
tv: sony KV-32FX68
receiver: Marantz SR5400
centre: Dali C 1000
fronts: Dali 5005
rears: Dali R 1000 C
dvd speler: pioneer DV 575A
koptelefoon: sennheiser HD595

fotows:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/sennh595.jpg
sennheiser HD595 koptelefoon:
zoals je van sennheiser gewend bent is het een loepzuiver geluid. iets directer en "naar voren"geluid als mijn oude HD560.
het "Eargonomic acoustic refinement" (E.A.R.) design (gekantelde klankkast) valt wat tegen want hij is zeker niet "dieper" dan mijn oude senn. een luidsprekers in huiskamer geluid kan je helemaal wel vergeten.
verders niks op aan te merken, hijs nog aan et inspelen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/sok.jpg
beetje donkere foto: sokken in de speakers tegen de nare bas geluiden. basedrums doen nu THUDD___ ipv THUDDDDMMMBB
geen zorgen, ze zijn gewassen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/pioneer575.jpg
een pioneer 575 dvd speler:
ik had liever een marantz gehad maar ik wou beslist divx af kunnen spelen. daarnaast speelt deze sacd en audio dvd af.
kwaliteit is goed denk ik. geluid is merkbaar beter dan mijn vorige samsung.
divx is soms bijna niet te onderscheiden van dvd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/plant.jpg
een plant.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/achter1.jpg
achterkant. met 2 echte orginele Macke schilderijen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/zijkant1.jpg
zijkant. nieuw zijn de gordijnen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/fullgord.jpg
setje met gordijnen. ben nu ook gelijk probleem kwijt dat ze al et spul kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/total3.jpg
totaal overzicht hoe ik het nu heb staan.
vooral de plaatsing van de speakers is cruciaal voor een breed en "kloppend" geluidsbeeld.
ik heb hier menig avondje "luidsprekerschuiven" in zitten en zelf nu denk ik dat ze nog beter kunnen klinken.
(ze stonden trouwens redelijk goed totdat die verdwaalde gordijnen er moesten komen :( )

als ik in dit topic sommige luidspreker opstellingen zo bekijk kun je er rustig vanuit gaan dat daar amper stereo geluid uit komt laat staan hifi geluid.
vooral bij de wat duurdere luidsprekers is et doodzonde.
zitten jullie ook zo een hele avond te schuiven of luisteren jullie naar de muziek :o

graag op en aanmerkingen.

[ Voor 8% gewijzigd door MUSTIS op 31-10-2004 15:50 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze zeer slcht staan. Ik snap ook wel dat je niet meer ruimte heb, maar zo schiet je er ook niks mee op. Deze boxen moeten achter je bank (of links en rechts van de bank, maar niet NAAST de bank) staan en dan niet een halve meter maar even wat meer. Zo hoor je de front speakers helemaal niet goed.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/achter1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
MUSTIS schreef op 31 oktober 2004 @ 15:42:
even een update van me bescheiden systeem. duurde ff omdat me camera half om half aan braak is.
nieuw bijgekomen: de sennheiser koptelefoon, een pioneer dvd speler en eindelijk gordijnen.

in totaal:
tv: sony KV-32FX68
receiver: Marantz SR5400
centre: Dali C 1000
fronts: Dali 5005
rears: Dali R 1000 C
dvd speler: pioneer DV 575A
koptelefoon: sennheiser HD595
Ik heb zelf vrijwel dezelfde setup staan.
Centre en Rears zijn hetzelfde, alleen heb ik de 6006 fronts. en een Yamaha V540 als reciever (word nog wel es vervangen),maar in iedergeval is deze set al een super vooruitgang tegenover mijn oude set, dat was echt bagger. (in vergelijking tot wat ik nu heb)

Ik heb overgins een maand mogen wachten op mijn DV 575 van pioneer, aangezien ik hem perse in het zwart wilde en die niet meer op voorraad was (en dat kreng met de boot van japan af moest komen :'( )

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
MUSTIS schreef op 31 oktober 2004 @ 15:42:
[afbeelding]
een pioneer 575 dvd speler:
ik had liever een marantz gehad maar ik wou beslist divx af kunnen spelen. daarnaast speelt deze sacd en audio dvd af.
kwaliteit is goed denk ik. geluid is merkbaar beter dan mijn vorige samsung.
divx is soms bijna niet te onderscheiden van dvd.
Waarom willen mensen perse DivX afspelen op een hoogwaardige HT set?? Ik snap dat niet echt. Een DivX is nooit zo mooi van beeldkwaliteit als een 'originele' DVD.
Persoonlijk had ik Marantz gekozen.

p.s. wat voor Samsung speler had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
BonBon schreef op 31 oktober 2004 @ 16:27:
[...]

Waarom willen mensen perse DivX afspelen op een hoogwaardige HT set?? Ik snap dat niet echt. Een DivX is nooit zo mooi van beeldkwaliteit als een 'originele' DVD.
Persoonlijk had ik Marantz gekozen.

p.s. wat voor Samsung speler had je hiervoor?
Een fatsoenlijk geëncodeerde divx is heel goed te pruimen, soms is het verschil maar amper te merken. Met name wanneer er gewoon AC3 geluid bij zit :)

Persoonlijk ben ik weer niet zo kapot van Marantz dvd-spelers. We hebben er beneden ook één staan en vrienden van ons ook. Ik vind het beeld niet echt superdeluxe, wat ik tot nu toe heb gezien. magoed, de keuze tussen een divxspeler en de marantz wint de maratz weer wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 31-10-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
BonBon schreef op 31 oktober 2004 @ 16:27:
[...]

Als je veel geld uitgegeven hebt aan een hoogwaardige HT set heb je misschien geen geld meer voor DVD's? 8)7

Ik snap ook dat DVD's betere beeldkwaliteit hebben, ik kijk ook het meeste dvd's, maar ik kijk óók weleens DivX... een speler met DivX support lijkt me iig geen overbodige luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
XanderH schreef op 31 oktober 2004 @ 16:32:
[...]

Als je veel geld uitgegeven hebt aan een hoogwaardige HT set heb je misschien geen geld meer voor DVD's? 8)7

Ik snap ook dat DVD's betere beeldkwaliteit hebben, ik kijk ook het meeste dvd's, maar ik kijk óók weleens DivX... een speler met DivX support lijkt me iig geen overbodige luxe :)
* neographikal heeft 10m svideo kabel onder z'n vloerbedekking van pc naar tv liggen. Probleem opgelost: Super dvdspeler en toch lekker divx'en kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op 31 oktober 2004 @ 16:34:
[...]

* neographikal heeft 10m svideo kabel onder z'n vloerbedekking van pc naar tv liggen. Probleem opgelost: Super dvdspeler en toch lekker divx'en kijken :)
Nou die Pioneer DVD-speler die MUSTIS gebruikt is ook zeker wel een hoogwaardige DVD speler te noemen hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 15:57:
Ik vind deze zeer slcht staan. Ik snap ook wel dat je niet meer ruimte heb, maar zo schiet je er ook niks mee op. Deze boxen moeten achter je bank
Het is niet optimaal, maar ze zitten nu achter je.
(of links en rechts van de bank, maar niet NAAST de bank)
Back-surround speakers die naast je bank (want rechts of links van de bank is ernaast) is nou niet echt de bedoeling he, daar heb je de gewone surround speakers voor.
staan en dan niet een halve meter maar even wat meer. Zo hoor je de front speakers helemaal niet goed.
Of je past je volume aan van je speakers. Dat kan op tegenwoordige receivers...

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.