[Ervaringen] NEC 3500A deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.007 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 124171 schreef op 11 november 2004 @ 16:20:
Heb overigens gelezen op cdrwinkel.com dat de platinums het erg goed doen op dit brandertje, mediacode : RICOHJPNR02
Inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/BENQ____DVD_DD_DW1620_B7P9_11-November-2004_17_10.png

:)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

zag dat je er firmware 2.18 op kan zetten maar je kan upgraden van 2.16 en niet 2.17 zegt nec duitsland, aangezien zei 2.17 geen official release noemen. op de global nec site staat wel 2.17 als official.

Wat meot je dan doen downfirmwaren naar 2.16 of van 2.17 flashen naar 2.18???

Anoniem: 110734

Ik heb een vraagje.. ik wil deze dvdbrander kopen (het wordt me eerste dvdbrander) waar kan ik deze compleet kopen met kabels en software? heeft iemand mischien een site waar ik het kan zien.. 8)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan moet je zoeken op een retail versie... Maar volgens mij zijn die niet veel voor handen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Movinghead schreef op 11 november 2004 @ 18:31:
zag dat je er firmware 2.18 op kan zetten maar je kan upgraden van 2.16 en niet 2.17 zegt nec duitsland, aangezien zei 2.17 geen official release noemen. op de global nec site staat wel 2.17 als official.

Wat meot je dan doen downfirmwaren naar 2.16 of van 2.17 flashen naar 2.18???
Je kunt het programmaatje Necwinflash gebruiken, daarmee kun je elke firmware in .bin uitvoering flashen. Het zit onder meer in de TDK 2C8 firmware.
Er is trouwens al een 2.18 in gepatchte uitvoering, waarin riplock en regioblokkering is verwijderd. In deze discussie staan links daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 16:43

jasjenl

Liab A Tymo

Ik wil morgen op de HCC deze brander aanschaffen, alleen zit ik me af te vragen of je voor zo'n brander nu ook een echt snelle pc nodig hebt. Mijn computer is naar huidige maatstaven niet echt meer high-end (zie sig), maar heeft nog wel een vrij nieuwe harde schijf (wat misschien het belangrijkste is voor zo'n brander ivm data-doorvoersnelheid?). Ik was voorlopig nog niet van plan de rest van m'n pc te upgraden, maar 't zou natuurlijk wel jammer zijn als ik zo'n brander aan ga schaffen en hij naderhand niet (goed) blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55
jasjenl schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:17:
Ik wil morgen op de HCC deze brander aanschaffen, alleen zit ik me af te vragen of je voor zo'n brander nu ook een echt snelle pc nodig hebt. Mijn computer is naar huidige maatstaven niet echt meer high-end (zie sig), maar heeft nog wel een vrij nieuwe harde schijf (wat misschien het belangrijkste is voor zo'n brander ivm data-doorvoersnelheid?). Ik was voorlopig nog niet van plan de rest van m'n pc te upgraden, maar 't zou natuurlijk wel jammer zijn als ik zo'n brander aan ga schaffen en hij naderhand niet (goed) blijkt te werken.
Voor het rippen & branden van dvd's is het wel lekker als je continu de beschikking hebt over over 9 gig vrij. Om eerst de dvd naar de hd te kopieren alvorens te gaan verkleinen etc voor backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:23

Smarron

The bend

Gisteren even een DVD geript naar mijn HD, hij kwam tot een snelheid van 15,2x !!!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mad_Manic schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:34:Voor het rippen & branden van dvd's is het wel lekker als je continu de beschikking hebt over over 9 gig vrij. Om eerst de dvd naar de hd te kopieren alvorens te gaan verkleinen etc voor backup.
Vrije ruimte zal op m'n pc niet zo'n probleem zijn, er zit een 80 gb schijf in. Ik vroeg me meer af of de pc als geheel niet te traag zou zijn voor zo'n brander. Anderzijds zal er ook wel een burnproof achtig iets op zitten, om eventuele traagheid van de pc op te vangen, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mad_Manic schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:34:
[...]

Voor het rippen & branden van dvd's is het wel lekker als je continu de beschikking hebt over over 9 gig vrij. Om eerst de dvd naar de hd te kopieren alvorens te gaan verkleinen etc voor backup.
9 gieg? ik ben nu bezig met dvd2dvd-r en CCE en een gieg of 30 tijdens het proces moet je wel vrij houden (las ik ergens) (heb eerst DVD2ONE geprobeerd maar vond de kwaliteit erg tegenvallen)

Burn-proof hebben verder alle moderne branders, dus dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110734

Ik heb een Compaq Presario 5000serie's (5wv295)

zo ziet de computer eruit..

Afbeeldingslocatie: http://www.balkan.demon.nl/pres.jpg

is deze dvdbrander NEC 3500A geschikt voor mijn pc??
hoe moet je het eigenlijk inbouwen..... want het wordt mijn eerste dvdbrander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:17
ik heb er ook 1, alleen nog geen lege dvd's, haha

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

Is deze NEC 3500A nu beter dan bijv. de Pioneer DVR-108. De Pioneer schrijft langzamer en heeft minder fouten, maar wat zeggen die fouten nu eigenlijk?
* The burn with the highest quality comes from Pioneer DVR-108A with almost perfect image, 0.02 average and 9 max PIE and no POE/POF errors !
* The ND-3500A follows with 0.31 average, 140 max PIE but with POE and no POF errors
http://www.cdrinfo.com/Forum/tm.asp?m=78509

Merk je er ooit iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:42
Anoniem: 110734 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:02:
Ik heb een Compaq Presario 5000serie's (5wv295)

zo ziet de computer eruit..

[afbeelding]

is deze dvdbrander NEC 3500A geschikt voor mijn pc??
hoe moet je het eigenlijk inbouwen..... want het wordt mijn eerste dvdbrander :)
Aan plaatjes hebben we hier niet zo veel aan ;) Je kan beter de specificaties geven. Maar jou pc kan de brander echt wel aan hoor.
Wat je moet doen:
- Pc uit
- Kast van de pc openmaken
- Oude (cd)brander losschroeven en kabeltjes aan de achterkant eruit halen
- Oude cdbrander eruithalen
- Kijken op welke jumper instelling hij stond bij de oude brander (master/slave)
- Diezelfde jumperinstelling op de nieuwe brander goedzetten
- Nieuwe brander erindoen op de plaats van de oude brander en vastschroeven + kabeltjes aan de achterkant vast maken
- Pc aan en je kan gaan branden (geen software nodig)

[ Voor 4% gewijzigd door Dude86 op 13-11-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
PASware schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:51:
ik heb er ook 1, alleen nog geen lege dvd's, haha
ik ook sinds gisteren, snel wat dvd's halen want heb een hoop dvdr films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik kan je aanraden om dvd's NIET in de gewone winkel te kopen maar bij een online winkel. (tenzij je een hele goede aanbieding ziet in de winkel)
Sommige winkels vragen gewoon rond de 2 euro per dvd! :( terwijl je bij een onlinewinkel je een cakebox van 25 voor €15 kan halen. (€0,60 per dvd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
dimitio schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:11:
Ik kan je aanraden om dvd's NIET in de gewone winkel te kopen maar bij een online winkel. (tenzij je een hele goede aanbieding ziet in de winkel)
Sommige winkels vragen gewoon rond de 2 euro per dvd! :( terwijl je bij een onlinewinkel je een cakebox van 25 voor €15 kan halen. (€0,60 per dvd)
tnx voor de tip, heb online besteld bij ddvd.info

Platinum 8x 25 stuks, any good ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb er dus sinds vandaag ook eentje, voor 62 euro op de HCC gehaald. Vooralsnog lijkt hij het prima te doen, installeren verliep probleemloos en mijn pc lijkt er ook snel genoeg voor te zijn. Ik heb alleen nog wat testjes op een dvd+rw gedaan (Platinum 4x) en heb er één dvd+r (Platinum 8x) mee gebrand en dat ging allemaal prima. Wel is de drive wat luidruchtiger dan ik gehoopt had, als hij op hoge snelheid draait klinkt het toch wel een beetje als een stofzuiger. Maar goed, hij is wel stiller dan m'n Plextor drive en werkt als lezer een heel stuk beter dan de Philips dvd speler die ik er eerst in had zitten. Ik ben er dus tot nog toe tevreden mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
chimo schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:29:
[...]
tnx voor de tip, heb online besteld bij ddvd.info

Platinum 8x 25 stuks, any good ?
Yup heb ze zelf ook, tot nu toe nog nog geen dvdtje hoeven weggooien :)
Check anders ook even hier: Topic: [Media compatibiliteit] NEC ND 3500
Staan veel ervaringen in over branden met de 3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126349

Anoniem: 122928 schreef op woensdag 22 september 2004 @ 10:26:
De platinum 8x branden goed met 2.17 firmware en als je de bookmark type hebt verandert dan werken ze ook op de Playstation 2(niet omgebouwd) wat eerst niet het geval was.
Gebruik je voor die playstation 2 games de dvd-r of dvd+r?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Anoniem: 126349 schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:00:
[...]

Gebruik je voor die playstation 2 games de dvd-r of dvd+r?
Ik heb net deze DVD speler gekocht. Hoe moet ik dat booktype veranderen zodat ik ze kan gebruiken voor de PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Volgens mij kan het met "dvdinfopro" maar dat weet ik niet zeker en ik weet ook niet wat je dan precies moet doen.
Zou dit eigenlijk ook wel willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Rambo schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:55:
[...]

Ik heb net deze DVD speler gekocht. Hoe moet ik dat booktype veranderen zodat ik ze kan gebruiken voor de PS2?
Je moet eerst een firmware installeren die bitsetting ondersteunt (vb. 2.F9) en dan kun je met bv. Nero CD-DVD Speed het book type instellen.
Als je 'set as default' aanduidt moet je dit maar één keer instellen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/MAD_DOG_MD-16XDVD9_2.F9_14-November-2004_21_15.png

De bitsetting funktie vind je in Extra -> Bitsetting. Je hebt wel de laatste versie van Nero CD-DVD Speed nodig (3.50).

[ Voor 12% gewijzigd door Twister336 op 14-11-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik zei ik heb de brander gekocht, ik bedoel eigenlijk besteld :P Kan dus niet ff proberen.
Maar met bovengenoemde tool verander je een setting van de brander, toch?

Dus kan ik makkelijk die setting even veranderen, dan een PS2 backup branden en dan weer terugzetten naar origineel voor films/data? En welke setting heb ik dan nodig voor PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Maar dan moet je die dvd+r gaan veranderen naar dvd-ROM toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Als je speler geen dvd+r herkent, kun je inderdaad de brander zo configureren (met een bitsettingprogrammaatje) dat hij dvd-roms brandt. Het is niet nodig die instelling in je brander achteraf weer terug te veranderen, want elke speler kan dvd-roms lezen. Om dit te kunnen doen heb je een geschikte firmware nodig.
Het beste is die maddog firmware (2x9), want daarmee kun je ook het booktype van dvd+rw's wijzigen; je moet de dvd+rw dan (snel) formatteren met bijvoorbeeld dvdinfopro.
Helaas is er nog geen versie 2.18 die dit ondersteunt, maar die zal ongetwijfeld binnenkort uitkomen. Dan heb je ook de nieuwste brandstrategieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Beetje offtopic, maar betekend dit gewoon dat je bijv. PS2 dvd's kan kopieren en hem gewoon op een niet omgebouwde ps2 kan afspelen als je hem op dvd-rom hebt gezet? Wat grappig dat zo weining mensen dat weten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik moet nog veel bijlezen merk ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 22:56
dimitio schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:30:
Maar dan moet je die dvd+r gaan veranderen naar dvd-ROM toch?
Inderdaad, ik heb gewoon Harry zijn firmware en nu staat die Booktype standaart op DVD-ROM.

Ik moest er gewoon niet aankomen.

PS: Platinium DVD`s zijn echt wel goed !
BEn zeer content van mijn 3500A en mijn DVD`s.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
dimitio schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:11:
Als je dan maar geen princo's neemt, ik heb al diverse gekopieerde films die niet meer fatsoenlijk spelen zonder fouten... (waren met een Sony DRU510a beschreven, heb nu sinds gisteren een NEC3500 :*) )

[ Voor 5% gewijzigd door arjan571 op 14-11-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 17:07
dimitio schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:17:
Beetje offtopic, maar betekend dit gewoon dat je bijv. PS2 dvd's kan kopieren en hem gewoon op een niet omgebouwde ps2 kan afspelen als je hem op dvd-rom hebt gezet? Wat grappig dat zo weining mensen dat weten dan :)
lijkt me te makkelijk, weet iemand hier meer van?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Martinus schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:51:
lijkt me te makkelijk, weet iemand hier meer van?
Je PS2 of Xbox moet natuurlijk wel omgebouwd zijn. Anders zou het wel heel makkelijk zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Smarron schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:12:
Je PS2 of Xbox moet natuurlijk wel omgebouwd zijn. Anders zou het wel heel makkelijk zijn. ;)
Rijmt niet met:
De platinum 8x branden goed met 2.17 firmware en als je de bookmark type hebt verandert dan werken ze ook op de Playstation 2(niet omgebouwd) wat eerst niet het geval was.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Is dan voor het eerst, maar geloven doe ik het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Smarron schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:01:
[...]
Is dan voor het eerst, maar geloven doe ik het nog steeds niet.
moeten we maar testen dan... of weet iemand het antwoord echt ?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb ook net een 3500A, werkt prima, en hij doet standaard "uit de box" platinum 8 speed's op 12 speed, wat ik eerst niet door had... :) maar kan dat kwaad? Kan ik ze voor de houdbaarheid beter op 8 branden? (dat betekent dus dat ik de laatste 2.18 firmware heb niet?)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128928

:'( Ik heb een beetje hulp nodig ,helaas.
Ik ben de trotse eigenaar geworden van een NEC 3500AG maar helaas kan ik er niet optimaal gebruik van maken.
Mijn nieuwe NEC wordt niet gezien als dvd-RW in NTI-cd&dvd maker.
Ik kan wel 1 op 1 copieren maar als ik een gegevens cd wil maken dan ziet hij gewoon alleen mijn cd-rw en niet ook mijn NEC.
In Pinnacle-instant photo studio maakt hij wel een image-file maar zet nix op dvd aangezien hij wel niet aangestuurd lijkt.
Kortom ik krijg geen data op dvd,en kan dus alleen maar afspelen of 1 op 1 kopieren.
Wie kan mij hier verder mee helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb hem nu ook een tijdje en ben redelijk tevreden. Branden gaat prima, maar de snelheid zit me dwars.

Nero zegt bijv. 6:30 ofzo bij 8x/12x speed, maar 12x duurt uiteindelijk méér dan 10 minuten en op 8x duurt het nog zo'n 9:30/9:50. (Platinum DVD+R -met die goed geteste RicoH media code)

gebruik de 2.17versie van NEC.

Is dit normaal of kan het sneller ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Martinus schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:19:
moeten we maar testen dan... of weet iemand het antwoord echt ?
Precies, volgens mij zijn er heus wel mensen hier die een PS2 hebben.
gladiool schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:44:
Ik heb ook net een 3500A, werkt prima, en hij doet standaard "uit de box" platinum 8 speed's op 12 speed, wat ik eerst niet door had... :) maar kan dat kwaad? Kan ik ze voor de houdbaarheid beter op 8 branden? (dat betekent dus dat ik de laatste 2.18 firmware heb niet?)
Ik heb ze op 12x getest en dan zijn ze gewoon foutloos. Toch brand ik uit veiligheid gewoon op 8x.
Madrox schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:33:
Heb hem nu ook een tijdje en ben redelijk tevreden. Branden gaat prima, maar de snelheid zit me dwars.

Nero zegt bijv. 6:30 ofzo bij 8x/12x speed, maar 12x duurt uiteindelijk méér dan 10 minuten en op 8x duurt het nog zo'n 9:30/9:50. (Platinum DVD+R -met die goed geteste RicoH media code)

gebruik de 2.17versie van NEC.

Is dit normaal of kan het sneller ?
Klopt niet nee. Ik brand op 12x een DVD in 6 minuten ongeveer. Ik gebruik zelf de laatste versie van de Mad Dog firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Smarron schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:47:
[...]
Klopt niet nee. Ik brand op 12x een DVD in 6 minuten ongeveer. Ik gebruik zelf de laatste versie van de Mad Dog firmware.
bedankt, jongen _/-\o_
Ben toch maar wéér even aan het neuzen gegaan, kwam via de link bij een TDK> NeC flash terecht en na het lezen van de reacties maar eens geflashed.

Platinum (ricoh-mediacode) 8x op 12 speed gefikt ;
4048 MB in 6.41 min totaal.

Denk dat ik deze voorlopig maar even laat hangen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
dimitio schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:50:

quote:
Smarron schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:12:

Rijmt niet met:

quote:

:?
Misschien heeft 'ie het over films ipv spellen? het lijkt mij erg sterk dat een niet omgebouwde ps2 gekopieerde spellen van dvd kan lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Iemand test dat nou!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Ik zou wel willen, maar heb alleen een omgebouwde Playstation 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128154

ik sta op het punt om mijn eerste dvd brander te kopen :)
ik de 3500 de beste keus als het gaat om prijs kwaliteit verhouding? deze is namelijk niet zo duur. Ik heb het topic doorgelezen maar als iemand een andere tip heeft hoor ik dat graag natuurlijk :P
verder wil ik het gewoon gebruiken voor dvd film te branden en games/backups :P
dus mischien ben ik net zo goed/beter uit met een 2500 of een lite-on SOHW-1633S?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 128154 op 16-11-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Anoniem: 128154 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:24:
ik sta op het punt om mijn eerste dvd brander te kopen :)
ik de 3500 de beste keus als het gaat om prijs kwaliteit verhouding? deze is namelijk niet zo duur. Ik heb het topic doorgelezen maar als iemand een andere tip heeft hoor ik dat graag natuurlijk :P
verder wil ik het gewoon gebruiken voor dvd film te branden en games/backups :P
dus mischien ben ik net zo goed/beter uit met een 2500 of een lite-on SOHW-1633S?
NEE! Geen LiteOn 1633s nemen, die is duurder en slechter. (Ik heb zowel die als de NEC 3500). En waarom zou je een ouder, slechter model van NEC nemen? NEC 3500 is qua prijs/prestatie niet te verslaan op dit moment, alleen de Benq 1620 lijkt hem qua prestaties te benaderen/evenaren. De NEC is een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47
Heb zojuist de NEC 3500A gekocht, kreeg hem gewoon in het zakje mee bij de pc zaak,

nu is mijn vraag, want op die link in de startpost met officiele firmware kom ik er niet uit...

ik las wel dat het updaten van de firmware aan te raden is,

maar wat moet ik nu downloaden om me firmware up te daten .. heeft iemand een link voor wat op dit moment de beste firmware is, en is officieel beter dan niet officieel?

en welke programma's moet ik gebruiken voor het flashen..

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Damocles.NL schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:47:
Heb zojuist de NEC 3500A gekocht, kreeg hem gewoon in het zakje mee bij de pc zaak,

nu is mijn vraag, want op die link in de startpost met officiele firmware kom ik er niet uit...

ik las wel dat het updaten van de firmware aan te raden is,

maar wat moet ik nu downloaden om me firmware up te daten .. heeft iemand een link voor wat op dit moment de beste firmware is, en is officieel beter dan niet officieel?

en welke programma's moet ik gebruiken voor het flashen..

bedankt alvast
http://www.micheldeboer.nl/firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Smarron schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:47:

Dus klopt het dat jij versie 2FA gebruikt van de mad dog firmware?

Ik heb hem ook net en wil het graag even zeker weten voordat ik hem ga flashen

[ Voor 12% gewijzigd door @r!k op 16-11-2004 19:25 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Thnx voor de link Mad Manic,

Ik kijk nu op die site, en zie er NEC-3500A Firmware staan,

dan komt er een enorme waslijst met download links,

maar ik kan er niet uit opmaken welke ik nou moet hebben...

en ook voor de utils weet ik het niet, welke util moet ik gebruiken en welke firmware moet ik downloaden, kan je misschien de link ervan hier zetten van degene die ik moet hebben...

het flashen zal zich vanzelf wel wijzen of zijn daar nog dingen bij die ik moet weten ?

dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
De allernieuwste firmware die NEC officieel heeft uitgebracht is de 2.18
Liggy heeft aan deze firmware niets verandert hij heeft enkel de firmware: 1 regiovrij gemaakt 2 de riplock verwijdert 3 bitsetting voor + r toegevoegd waardoor je DVD+r in het compatibele formaat -ROM kunt draaien.
Die bitsetting veranderen van +R naar + Rom is met name handig voor dvd-spelers die kieskeurig zijn met dvd's en bij sommige spelconsoles geloof ik. Bij DVD-R is bitsetting naar -ROM zowieso niet mogelijk.
De firmware is er in twee smaken: eentje waarbij je mbv het programma binflash het *.bin bestand moet flashen en eentje met ingebouwde flasher.

Op deze pagina : http://www.micheldeboer.nl/firmware moet je deze hebben. De 2.18btrpc Er staat trouwens update 15-11-2004 bij dus daaraan had je kunnen zien dat het de nieuwste is.
http://www.micheldeboer.nl/firmware/218btrpc1.rar
Hier kun je binflash downloaden en er staat uitleg: http://binflash.cdfreaks.com/

Of deze met ingebouwde flasher: http://upload.cdfreaks.com/torsten/218guiflash.rar

In deze thread staat trouwens meer over deze firmware: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=114665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik dank je hartelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ErikH schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:24:
Dus klopt het dat jij versie 2FA gebruikt van de mad dog firmware?

Ik heb hem ook net en wil het graag even zeker weten voordat ik hem ga flashen
Dat is alweer een nieuwere, ik heb nog de 2F9 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Kan de 3500 overigens cd-tjes overburnen? Ik kan deze info nergens op het web vinden. Heb nu een Pioneer 105 en die weigert om verder dan 80 minuten te fikken, terwijl ik een zooi 99 minuten cds heb. Ik vroeg me dus af of de NEC wel 90 en 99 minuten cdrs kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 10:24

bloasfist

Slot-A Crew

Schweino schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:39:
Kan de 3500 overigens cd-tjes overburnen? Ik kan deze info nergens op het web vinden. Heb nu een Pioneer 105 en die weigert om verder dan 80 minuten te fikken, terwijl ik een zooi 99 minuten cds heb. Ik vroeg me dus af of de NEC wel 90 en 99 minuten cdrs kan branden.
Hier kan je hierover het volgende lezen:
The NEC ND-3500A supports overburning up to 90mins at full speed and can both read and write CD-Text.
Unfortunately, the drive cannot overburn more that 90mins [....]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 16:59
Ik heb wel een Playstation 2 die niet omgebouwd is ik kan het wel even testen vanmiddag (zit nu op school) maar heb ook geen idee hoe ik PS2 spellen moet kopieren dus is even afwachten :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat heb ik nu gedaan en ging goed, maar heb ik nu al die gehackte firmware of moet ik die er handmatig nog overrheen gooien :?

Want je hebt t een beetje door elkaar over de officiele en gehackte firmware zoals ik t lees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
@bloasfist: erg bedankt, jammer dat 'ie niet to de 99 minuten wil, maar 90 minuten moet ook wel voldoende zijn...

@Possible: je hebt geen speciale dingen nodig, ik raad je alcohol 120% aan (of nero) en dan een gewone dvd kopie maken (geen extra instellingen nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb me maar een 3500 besteld :) plus een spinder DVD+r's
Nou wil ik graag mijn (kostbare) dvd collectie back-uppen met mijn nieuwe brander. Weet iemand hier de beste methode voor om dit (zonder kwaliteitsverlies) te doen? Gewoon met Nero oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

g00fy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:18:
[...]

Dat heb ik nu gedaan en ging goed, maar heb ik nu al die gehackte firmware of moet ik die er handmatig nog overrheen gooien :?

Want je hebt t een beetje door elkaar over de officiele en gehackte firmware zoals ik t lees....
je moet die site's eens goed lezen, doe je dat niet.. of snap je het niet, begin er niet aan, straks zit jij met een kapotte dvd brander

dus eerst lezen en begrijpen waar je mee bezig bent, dan zomaar iets doen zonder dat je er geen weet van heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Anoniem: 128699 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:04:
[...]

je moet die site's eens goed lezen, doe je dat niet.. of snap je het niet, begin er niet aan, straks zit jij met een kapotte dvd brander

dus eerst lezen en begrijpen waar je mee bezig bent, dan zomaar iets doen zonder dat je er geen weet van heb!
Inderdaad ik had het duidelijk neergezet. Zowieso komen enorm veel vragen iedere keer weer terug in dit topic en andere NEC topic (bijv mediacompatibiliteit). Toen ik deze brander kocht heb ik eerst een uur zitten lezen en was helemaal op de hoogte.
Ik erger me een beetje aan de luiheid van sommige mensen. Vragen mag maar doe eerst zelf onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 128154 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:38:
Nou wil ik graag mijn (kostbare) dvd collectie back-uppen met mijn nieuwe brander. Weet iemand hier de beste methode voor om dit (zonder kwaliteitsverlies) te doen? Gewoon met Nero oid? :)
daar gaat een topic over.... lees die eens.

no comment

• Schweino
Anoniem: 128154 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:38:
Dan had je Dual Layer discs moeten bestellen.....
Possible schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:48:
Ik heb wel een Playstation 2 die niet omgebouwd is ik kan het wel even testen vanmiddag (zit nu op school) maar heb ook geen idee hoe ik PS2 spellen moet kopieren dus is even afwachten :)
Al resultaten bekend?

[ Voor 30% gewijzigd door Schweino op 18-11-2004 08:23 ]

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:38

robhof

Lembongan view

Heb de brander nu een aantal dagen in bezit en ben erg tevreden. In combinatie met Platinum 8x DVD's, branden alle DVD's prima op 12 speed!!

Alleen met copytodvd had ik gezeur (max. 4 speed, ondanks updates/nieuwe firmware etc.), maar brand nu gewoon met Nero en Decrypter en dat werkt prima!

Kopiëren gaat helaas een stuk trager, maar dat zal wel komen doordat de speler en brander op 1 ide kanaal zitten of gewoon omdat m'n Lite On speler een ongelukje heeft gehad met de dronken eigenaar die het open laadje over het hoofd zag... 8)7

Schweino schreef op donderdag 18 november 2004 @ 08:22:
[...]

[...]

Al resultaten bekend?
hoezo dual layer? kunnen alle dvd spelers dat lezen dan?

• Dude86
Schweino schreef op donderdag 18 november 2004 @ 08:22:
Onzin, dual layer is wel het handigst om een (film)dvd mee te backuppen, maar dual layer dvd's zijn (heel veel) duurder dan single layer dvd's. (ongeveer 8 euro per stuk, en single layer dvd is ongeveer 60 cent.)
je hoeft helemaal niet persé dual layer dvd's te kopen om film te backuppen.
Een dual layer dvd is gewoon een dvd alleen worden er ze beschreven in 2 lagen ipv 1 bij een 'gewone' (single layer) dvd. Hierdoor kan er 2 keer zoveel data op. (dvd spelers kunnen dit ook gewoon lezen netzogoed als een single layer dvd)

De meeste dvd-films staan op een dual layer dvd (ook wel dvd-9 genoemt) en als je die dan wilt backuppen en branden, kan je hem op een dual-layer dvd branden, maar omdat de meeste mensen geen milionair zijn, branden de meeste de film op een gewone single layer dvd (ook wel dvd-5 genoemd). Dan moet je hem wel comprimeren (kleiner maken) omdat hij anders niet op de dvd past.
Hoe je een dvd moet backuppen staat allemaal hier uitgelegd: DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

[ Voor 12% gewijzigd door Dude86 op 18-11-2004 12:59 ]

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 17:51

GieltjE

Niks te zien...

Waarom kan dit prachtig apparaatje geen fast skip error block? (bijn alle spelers/branders tegenwoordig niet).
Duur nu 35min om een safedisk 2 cd te imagen terwijl dit met me oude brander (helaas overleden :'( ), terwijl dit vroeger 3min duurde.

Hell / 0

• Schweino
dimitio schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:54:
[...]

Onzin, dual layer is wel het handigst om een (film)dvd mee te backuppen, maar dual layer dvd's zijn (heel veel) duurder dan single layer dvd's. (ongeveer 8 euro per stuk, en single layer dvd is ongeveer 60 cent.)
Ehm, als je even de originele post van Rechts gelezen had dan had je kunnen lezen dat hij zijn dvd films zonder kwaliteitsverlies wil backuppen, en dat betekent dus een 1:1 kopie. Aangezien de meeste films op een dvd9 schijfje staan zal ie dus DL diskjes nodig hebben om ze zonder kwaliteitsverlies te kunnen backuppen. Overigens zijn Traxdata DL disks al vanaf 5,25 euro te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 18-11-2004 13:57 ]

• drfruit
  • Niet online
Er is nog een ander probleem met dual layer dvd's. Met de juiste firmware en media kan de NEC 3500 ze weliswaar goed branden (dwz zonder schrijf- of leesfouten) maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook goed afspelen.
Diverse mensen (myself included) hebben hier slechte ervaringen mee, zelfs met de nieuwste dvd-spelers. Met name bij het afspelen van de tweede laag gaat de film haperen of overslaan. En dat voor ruim 5 euro per schijfje.

• Schweino
Ook als je de booktype naar dvd-rom zet?

Anoniem: 111965

Schweino schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:56:
[...]

Ehm, als je even de originele post van Rechts gelezen had dan had je kunnen lezen dat hij zijn dvd films zonder kwaliteitsverlies wil backuppen, en dat betekent dus een 1:1 kopie. Aangezien de meeste films op een dvd9 schijfje staan zal ie dus DL diskjes nodig hebben om ze zonder kwaliteitsverlies te kunnen backuppen. Overigens zijn Traxdata DL disks al vanaf 5,25 euro te krijgen.
Of hij zet z'n DVD-9 om in 2x DVD-5, met behulp van IFOedit (uitgebreid) of simpel met behulp van DVDFab (weinig functies, maar wel 1-click copy)

• drfruit
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:32:
Ook als je de booktype naar dvd-rom zet?
Dat heeft er niets mee te maken. Booktype is alleen nodig om bepaalde oudere spelers een dvd+r te laten herkennen, voor de afspeelkwaliteit maakt het niets uit.

• Dude86
Schweino schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:56:
zonder kwaliteitsverlies backuppen, en dat betekent dus een 1:1 kopie.
Dat betekend helemaal niet altijd een 1:1 kopie, want een niet al te lange film kan je backuppen zonder te hoeven comprimeren, als je de extra's weglaat. Dan heb je ook gewoon 100% de originele kwaliteit.
De langere films kan je encoden met CCE en dan moet je wel hele goede ogen hebben wil je een verschil zien tussen de originele en de backup film.

Maargoed dit kan beter besproken worden in het draadje wat ik al eerder vermeldde.

[ Voor 5% gewijzigd door Dude86 op 18-11-2004 15:03 ]

• Rambo
dimitio schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:03:
[...]
Dat betekend helemaal niet altijd een 1:1 kopie, want een niet al te lange film kan je backuppen zonder te hoeven comprimeren, als je de extra's weglaat. Dan heb je ook gewoon 100% de originele kwaliteit.
De langere films kan je encoden met CCE en dan moet je wel hele goede ogen hebben wil je een verschil zien tussen de originele en de backup film.

Maargoed dit kan beter besproken worden in het draadje wat ik al eerder vermeldde.
DVD2ONE gebruikt CCE?

• Possible
  • Laatst online: 16:59
Nou ik heb het geprobeerd maar je PS2 moet toch echt omgebouwd zijn ... bij mij werkte het niet iig :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Dude86
Possible schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:31:
Nou ik heb het geprobeerd maar je PS2 moet toch echt omgebouwd zijn ... bij mij werkte het niet iig :)
Ah jammer :/ , maar ik had het eigenlijk wel vermoed aangezien ik er behalve nu nog nooit iemand over gehoord had.

• Martinus
Possible schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:31:
k*t , dan stop ik het downloaden van een iso maar... :'(

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 17:05

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien is het wel handig om te weten bij welke mediacode het wel werkt. (Als ik dat niet heb gemist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nee, niet echt. DVD2DVD-R gebruikt het wel. DVD2One is imho het slechtse programma om DVD's te verkleinen (als in slechte kwaliteit), wel 1 van de snelste overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Madrox schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 01:56:
[...]

bedankt, jongen _/-\o_
Ben toch maar wéér even aan het neuzen gegaan, kwam via de link bij een TDK> NeC flash terecht en na het lezen van de reacties maar eens geflashed.

Platinum (ricoh-mediacode) 8x op 12 speed gefikt ;
4048 MB in 6.41 min totaal.

Denk dat ik deze voorlopig maar even laat hangen 8)
UPDATE:

Vaag, op 8 speed duurt het nog steeds vrij lang, rond de 4000 MB duurt het 9:50.
terwijl het op 12 speed in 6.41 gaat. Is dit nou normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Madrox schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 03:07:
[...]

UPDATE:

Vaag, op 8 speed duurt het nog steeds vrij lang, rond de 4000 MB duurt het 9:50.
terwijl het op 12 speed in 6.41 gaat. Is dit nou normaal ?
Zou kunnen, 8x is ongeveer 500Mb/sec? Reken maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Madrox, ik heb zojuist een DVD gebrand op 8x van 4,31gb (4.530.080 mb).
Totale tijdsduur: 9 mins, 48 secs.

Het grote verschil met 12x zit hem in het volgende:

8x: Begint op 4,1x daarna naar 6,2x dan naar 8,1x.
12: Begint al op 6,2x dus deze begint al met een voorsprong en bouwt deze om de x-aantal mb alleen maar verder uit totdat hij uiteindelijk op 12x brandt. Het klopt dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Smarron schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:31:
Madrox, ik heb zojuist een DVD gebrand op 8x van 4,31gb (4.530.080 mb).
Totale tijdsduur: 9 mins, 48 secs.

Het grote verschil met 12x zit hem in het volgende:

8x: Begint op 4,1x daarna naar 6,2x dan naar 8,1x.
12: Begint al op 6,2x dus deze begint al met een voorsprong en bouwt deze om de x-aantal mb alleen maar verder uit totdat hij uiteindelijk op 12x brandt. Het klopt dus gewoon.
Dat verklaart een hoop. Maar dan snap ik nog niet waarom ze bij de 8x strategie niet ook gewoon op 6.2 speed beginnen. Vaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114351

Hallo,
Ik heb op de HCC beurs de NEC 3500A gekocht zodat ik eindelijk ook dvd media kan fikken maar helaas de laatste tijd heb ik er nog al wat problemen mee. :(
Ik heb verschillende soorten brandprogramma's gebruikt maar de 8X platinum dvd's wilt ie niet branden en deed er laatst 48 minuten mee dus heb ik hem maar handmatig afgesloten ik heb het zo wel een beetje gehad met deze branden kan iemand me een kleine raad geven, want ben nu echt hopeloos aan het worden.

Groets

Izzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 114351 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:44:
Hallo,
Ik heb op de HCC beurs de NEC 3500A gekocht zodat ik eindelijk ook dvd media kan fikken maar helaas de laatste tijd heb ik er nog al wat problemen mee. :(
Ik heb verschillende soorten brandprogramma's gebruikt maar de 8X platinum dvd's wilt ie niet branden en deed er laatst 48 minuten mee dus heb ik hem maar handmatig afgesloten ik heb het zo wel een beetje gehad met deze branden kan iemand me een kleine raad geven, want ben nu echt hopeloos aan het worden.

Groets

Izzet
tja, als de brander niet lekker is kan je hem toch omruilen ? Verder kan het een brakke flatcable zijn, verkeerde jumpering en/of aansluiting of de brander wil niet lekker werken met een harddisk aan dezelfde kabel, heb zoiets al eens gehad met een Samsung DVD-speler.

Brand Platinums bij de vleet, no problems whatsover (behalve dan de 8x speed tijd, maar dat ligt méér aan de brand-strategie), met verschillende brand-programma's.

In jouw geval duidelijk een gevalletje van kapotte brander en/of hardware conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129452

Hi all,

Ik brand nu al een tijd met de NEC-3500. Tot vandaag heb ik Arita's dvd+r 4 speed gebrand op 8 speed zonder problemen (200 stuks /1 coaster). De firmware die ik gebruik is 2.18(SE). Ik brand met ImgToolBurn en DVD Decrypter. De laatste versie van Nero heb ik geinstalleerd.

Vandaag heb ik 100 Platinum dvd+r 8x RICOHJPN-02 binnen gekregen. Ik heb deze besteld zodat ik op 12x kan branden. Nu kan ik in zowel ImgToolBurn als DVD Decrypter kiezen voor 8x en 12x branden. Beide opties geven echter een complete dvd in 14 minuten als resultaat, dit zal 4x zijn.

Kan iemand mij helpen werkelijk 12x te halen? De Arita's 4x RICOHJPN-01 gingen in onder de tien minuten dus dit nieuwe resultaat hoort niet zo.. Ik hoor graag wat feedback met jullie kennis, alvast bedankt. Beastofjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Laatst online: 19-05 19:42
Anoniem: 129452 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:03:
Hi all,

Ik brand nu al een tijd met de NEC-3500. Tot vandaag heb ik Arita's dvd+r 4 speed gebrand op 8 speed zonder problemen (200 stuks /1 coaster). De firmware die ik gebruik is 2.18(SE). Ik brand met ImgToolBurn en DVD Decrypter. De laatste versie van Nero heb ik geinstalleerd.

Vandaag heb ik 100 Platinum dvd+r 8x RICOHJPN-02 binnen gekregen. Ik heb deze besteld zodat ik op 12x kan branden. Nu kan ik in zowel ImgToolBurn als DVD Decrypter kiezen voor 8x en 12x branden. Beide opties geven echter een complete dvd in 14 minuten als resultaat, dit zal 4x zijn.

Kan iemand mij helpen werkelijk 12x te halen? De Arita's 4x RICOHJPN-01 gingen in onder de tien minuten dus dit nieuwe resultaat hoort niet zo.. Ik hoor graag wat feedback met jullie kennis, alvast bedankt. Beastofjoy
Dit wazige probleem heb ik ook met de Platinums, de één brand die wel op 12X en de ander gaat zo:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/_NEC____DVD_RW_ND-3500AG_2_Platinum_test.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129452

Hmmm.. bij mij gaan ze allemaal in 14 minuten tot nu toe. Ik ben van alles aan het proberen met firmwares en nieuwe installaties maar niets blijkt te baten. Kan het zijn dat het gewoon een slechte lading dvd's is? Ik zou het anders niet meer weten... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 129452 op 21-11-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Laatst online: 19-05 19:42
Anoniem: 129452 schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:22:
Hmmm.. bij mij gaan ze allemaal in 14 minuten tot nu toe. Ik ben van alles aan het proberen met firmwares en nieuwe installaties maar niets blijkt te baten. Kan het zijn dat het gewoon een slechte lading dvd's is? Ik zou het anders niet meer weten... 8)7
Ja zou kunnen. In tegenstelling tot de meeste positieve ervaringen hier met de Platinum's, zijn mijn persoonlijke ervaringen een stuk minder.
Bij het andere topic over media compatibiliteit zijn er goede PI/PO error test gepost door onder andere drfruit.
Ik krijg ze echt niet zo, zeker niet op 12X.
Mischien is de kwaliteit wel niet constant bij Platinum?

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/LITE-ON_DVDRW_SOHW-832S_VS0E_21-November-2004_14_48_PlatinumTest.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door N_e_0 op 21-11-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Dudes, ervaringen/problemen met het branden op bepaalde dvd's kunnen in dit topic: click

misschien kan de topicstarter dit ook ff in de OP zetten

[ Voor 26% gewijzigd door Dude86 op 21-11-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38
IK heb em ook sinds 2 dagen, heb 3x op 4X op platinum gebrand en dat ging allemaal goed. Wel een schommelende buffer maar dat schijnt niet erg te zijn. De reden waarom ik op 4X brand is dat ik geen gezeur wil hebben met de standalone dvd spelers.

Op wat van speed kunnen de meeste standalone spelers de gebrande dvd's lezen?

Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Outl@w schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:58:
IK heb em ook sinds 2 dagen, heb 3x op 4X op platinum gebrand en dat ging allemaal goed. Wel een schommelende buffer maar dat schijnt niet erg te zijn. De reden waarom ik op 4X brand is dat ik geen gezeur wil hebben met de standalone dvd spelers.

Op wat van speed kunnen de meeste standalone spelers de gebrande dvd's lezen?
Op 12x geen problemen gehad met standalones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Heeft iemand een NEC SPEED SETTING Utility/Tool gevonden om de leessnelheden van deze NEC 3500 te veranderen?

Dit vraag ik omdat hij, bij het lezen van een DVD, een enorm kabaal maakt. Het waarneembaar geluid is echt onprettig, zelfs als ik mijn muziek heb aanstaan. :/

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Smarron schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:25:
[...]
Op 12x geen problemen gehad met standalones.
Wij hebben zo'n Medion set van de ALDI en 12x dvd+r films doen het niet goed op die speler, hapert om de zoveel seconden zeg maar.

Nou is het natuurlijk een goedkoop ding en moet ik er niet veel van verwachten maar vraag me af of dat met betere merken ook zo is of dat je beter films op lagere snelheid kan branden(dat laatste zou vervelend zijn)

Ik ga het zowieso testen bij een vriend met een duurdere dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Topicstarter
Speculaties zijn er over de opvolger van de NEC 3500A :)

[rml][ ervaringen] Nec 3520A[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net mijn 3500 binnen :) zat versie 2.16 op heb er de officiele 2.18 in geflashed.
welke versie is op het moment het beste? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
versie 2.18 van Liggy (beta 11) -> http://www.micheldeboer.nl/firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
LoEnaTiQ schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:22:
Heeft iemand een NEC SPEED SETTING Utility/Tool gevonden om de leessnelheden van deze NEC 3500 te veranderen?

Dit vraag ik omdat hij, bij het lezen van een DVD, een enorm kabaal maakt. Het waarneembaar geluid is echt onprettig, zelfs als ik mijn muziek heb aanstaan. :/
Nero DriveSpeed, zat bij mijn Nero Ultra in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 16:42
Danzij dit topic ben ik aan mijn eigen nec 3500 gekomen, nouja, ik heb 'm besteld, als alles goed verloopt zal ie maandag zn eerste dvdjtes branden :D

Als dank heb ik maar ff een topic start in elkaar geknutseld:
Klik voor code
of je 'm gebruik laat ik aan jou over :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bliep op 27-11-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Bliep schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:11:
Danzij dit topic ben ik aan mijn eigen nec 3500 gekomen, nouja, ik heb 'm besteld, als alles goed verloopt zal ie maandag zn eerste dvdjtes branden :D

Als dank heb ik maar ff een topic start in elkaar geknutseld:
Klik voor code
of je 'm gebruik laat ik aan jou over :)
:)

Kan geen reden verzinnen om jouw TS niet te gaan gebruiken, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06 05:14
Waarom zie ik in de Pricewatch nergens NEC ND-3500A staan, maar alleen de 3500? Als er geen verschil tussen zit, zoals in een van de eerste posts te vinden is, waarom is er dan de extensie a aan toegevoegd?

En ben ik hier op het juiste adres om te vragen naar het verschil tussen de 3500a en de Lite-on 1633s? Beide zijn 16 speed en DL, maar kan over een vergelijking niet zoveel vinden :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste