[Ervaringen] NEC 3500A deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 16:42
verschil zal 'm niet zozeer in de specificaties zitten. Maar meer in de "motor" van het beestje denk ik :) En de gebruikte foutcorectie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979

Als ik iets aan het branden ben, een cd of DVD dan schiet mijn cpu load altijd naar 100%. Heel vervelend want je kan dan helemaal niets meer doen. Is het normaal dat de CPU load naar 100% schiet?

Relevante info
CPU: AMD 1400
BrandSoftware: Nero 6.6
FW: 2.18 (official)

Als de liggy 2.18 uit de beta fase is gooi ik die derop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 13:45
Hey,
Nou ik heb deze nec 3500ag nog maar een paar dagen. maar ik moet eens iets vragen. als ik een dvd brand(phillips +8x of platinum - 8x) in nero dan loop de bufferniveau in een keer terug van 95% naar 7% het gebeur heel snel en het lichtje van de brander knipper dan ook tegelijk als ie terug val naar 7%.. het gebeur allemaal heel snel.. ik heb het met de + en - dvds.. het rare is het bij een RW niet gebeurt(phillips) dacht dat het aan me pc lag dus heb ik de brander in een andere pc geprobeerd en daar had hij het ook.. nu is me vraag is deze brander nu kapot is of hoordt het zo? de dvds zijn er en doen het gewoon goed..

ook als ik op 8x brand doe hij er 9min30 over. wel wat lang denk ik zo..
heeft iemand dit al meegemaakt en of het normaal ja of nee is..

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:04:
Waarom zie ik in de Pricewatch nergens NEC ND-3500A staan, maar alleen de 3500? Als er geen verschil tussen zit, zoals in een van de eerste posts te vinden is, waarom is er dan de extensie a aan toegevoegd?

En ben ik hier op het juiste adres om te vragen naar het verschil tussen de 3500a en de Lite-on 1633s? Beide zijn 16 speed en DL, maar kan over een vergelijking niet zoveel vinden :(
1. Die a zal vast wel iets betekenen voor de fabrikant, maar niet voor ons. Maak je er niet druk om, een 3500 is een 3500 met of zonder A of AG.
2. Ik heb mijn Lite-On 1633s van de week teruggebracht, nadat ik ze bijna twee weken naast elkaar heb gebruikt. Het enige voordeel van een LiteOn is dat je mooie foutscans van je burns kan maken, maar verder haalt hij het niet bij de NEC. Zowel in snelheid als kwaliteit legt de 1633s het af tegen de 3500, en hij is nog duurder ook. Bovendien hield mijn exemplaar op met cd's lezen en branden, en dat wijst op een slechte/verlopende afstelling van de laser. Hetzelfde probleem had de Plextor 708a ook, en die heb ik twee keer moeten omruilen voor ik een goede had.
Kortom, neem een NEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Djambo schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:59:
Hey,
Nou ik heb deze nec 3500ag nog maar een paar dagen. maar ik moet eens iets vragen. als ik een dvd brand(phillips +8x of platinum - 8x) in nero dan loop de bufferniveau in een keer terug van 95% naar 7% het gebeur heel snel en het lichtje van de brander knipper dan ook tegelijk als ie terug val naar 7%.. het gebeur allemaal heel snel.. ik heb het met de + en - dvds.. het rare is het bij een RW niet gebeurt(phillips) dacht dat het aan me pc lag dus heb ik de brander in een andere pc geprobeerd en daar had hij het ook.. nu is me vraag is deze brander nu kapot is of hoordt het zo? de dvds zijn er en doen het gewoon goed..

ook als ik op 8x brand doe hij er 9min30 over. wel wat lang denk ik zo..
heeft iemand dit al meegemaakt en of het normaal ja of nee is..

Gr.
De NEC kijkt hoe snel hij kan branden en past zich voortdurend aan. Niets bijzonders dus. Bij een RW brandt hij op min of meer vaste (lage) snelheid, dus hoeft hij niet steeds opnieuw te kalibreren.
En die snelheid is normaal ja. Als je sneller wilt, moet je dvd's nemen die op 12x of 16x te branden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door drfruit op 28-11-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Anoniem: 34979 schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:49:
Als ik iets aan het branden ben, een cd of DVD dan schiet mijn cpu load altijd naar 100%. Heel vervelend want je kan dan helemaal niets meer doen. Is het normaal dat de CPU load naar 100% schiet?

Relevante info

volgens mij ligt dat onder andere hoe je brander verbonden is met je controller. zelfde kabel / poort kost meer cpu. op een externe controller is nog zwaarder. Hier heeft ie een eigen onboard ide controller en verdoet ie maar 1/2% ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Is het verstandig om deze NEC als enige DVD/CD-drive te gebruiken in een wat ouder systeem? IDE (4x maar) athlon 1800 XP

Wil er waarschijnlijk een extra HD in zetten maar dan moet mijn lite-on DVD speler eruit.

En hoeveel uur of hoeveel DVD/CD's kan je fikken met deze speler?

[ Voor 3% gewijzigd door Fireman op 28-11-2004 22:34 ]

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, ik heb zojuist 'Liggy & Dee Release Candidate 1, based on Liggys Bitsetting NEC ND-3500AG 2.18 firmware with riplock removed and RPC1 (NEW 28-11-2004)' geflasht in mn drive, maar ik kan met DVD/CD speed nog steeds niet die bitsetting wijzigen :? Wat vergeet ik toch :?

edit :

nu heb ik geflashed met '218_liggy_Ritek_SE.bin' en kan ik nog steeds niks wijzigen in Nero DVD/CD Speed 3.55

en ja, ik heb gereboot....

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 29-11-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
g00fy schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:36:
Hmm, ik heb zojuist 'Liggy & Dee Release Candidate 1, based on Liggys Bitsetting NEC ND-3500AG 2.18 firmware with riplock removed and RPC1 (NEW 28-11-2004)' geflasht in mn drive, maar ik kan met DVD/CD speed nog steeds niet die bitsetting wijzigen :? Wat vergeet ik toch :?

edit :

nu heb ik geflashed met '218_liggy_Ritek_SE.bin' en kan ik nog steeds niks wijzigen in Nero DVD/CD Speed 3.55

en ja, ik heb gereboot....
Ik weet niet hoe je dat met dvd/cd speed zou moeten doen. Je moet het booktype eerst instellen op je brander, bijvoorbeeld met necwinflash of een andere utility. Als je dan het booktype van een dvd+rw wil wijzigen, kun je bijvoorbeeld in dvdinfopro de optie fast format gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb met necflash de drive veranderd nu met 'necflash -setbt DVD+R DVD-ROM E:' maar er lijkt niks te gebeuren, ook met -v ervoor zie ik niks, nero dvd/cd speed zie ik ook niet echt iets veranderen :?

edit : met de tool WinBType.exe werkt het zo te zien wel goed :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 29-11-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
drfruit schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:25:
[...]

De NEC kijkt hoe snel hij kan branden en past zich voortdurend aan. Niets bijzonders dus. Bij een RW brandt hij op min of meer vaste (lage) snelheid, dus hoeft hij niet steeds opnieuw te kalibreren.
En die snelheid is normaal ja. Als je sneller wilt, moet je dvd's nemen die op 12x of 16x te branden zijn.
Oke dus het lijk normaal te zijn dan,heb jij het dan ook dat hij die terug val heb.. Dus iedereen die een NEC 3500 heeft dit dan? Dus aan iedereen hier,hebben jullie ook zo terugval van je bufferniveau(95% naar 7%)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nergens last van, mn bufferlevel blijft constant rond 98%

Fik nu een iso van 2.8GB (xbox game) op 12x op n platinum schijfje, echt niks aant handje hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

bufferlevel is verschillend per programma..
op het moment dat de brander van brandsnelheid veranderd, dropt de buffer even naar beneden en springt daarna gelijk weer vol om op een hogere snelheid verder te gaan.

niets aan de hand, dit is gewoon hoe het programma het intrepeteerd.

als je zeker wilt zijn, zet gewoon buffer-underun beveiliging uit.. hij blijft gewoon doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Anoniem: 5646 schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:11:
bufferlevel is verschillend per programma..
op het moment dat de brander van brandsnelheid veranderd, dropt de buffer even naar beneden en springt daarna gelijk weer vol om op een hogere snelheid verder te gaan.

niets aan de hand, dit is gewoon hoe het programma het intrepeteerd.

als je zeker wilt zijn, zet gewoon buffer-underun beveiliging uit.. hij blijft gewoon doorgaan.
Ik heb bufferbeveiliging uitgezet maar hij doet het nog steeds,brand nu zelfs langzaamer..maar als je zeg dat het normaal is die terug val dan zal i kdat maar aannemen dan he..blijf het toch wel raar vinden maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

ik bedoelde niet dat als je je buffer-underun uitzet dat het dan weg is, ik duidde erop dat je gebrande schijf gewoon goed is.
dus de buffer loopt niet (helemaal) leeg.

dat hij even naar beneden schiet is even 'schrikken' in het begin ja.. ik had het ook
maar het lijkt erop dat hij eerst zn buffer 'leeg' wilt schrijven voordat hij overstapt op een hogere snelheid.

elke fabrikant heeft zn eigen strategien voor het schrijven van media.. NEC doet het zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979 schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:49:

Relevante info
StuiTeR schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:27:
volgens mij ligt dat onder andere hoe je brander verbonden is met je controller. zelfde kabel / poort kost meer cpu. op een externe controller is nog zwaarder. Hier heeft ie een eigen onboard ide controller en verdoet ie maar 1/2% ofzo
Ja inderdaad ongeveer 50%, bij was dat voorheen ook zo. Nu is dat altijd 100%.

Ik maak geen gebruik van een externe controller. Hij staat op de primary master, maar er is wel een HDD aangesloten op de primary slave. Hebben meer mensen last van 100% CPU gebruik?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 34979 op 29-11-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
Hoi

Heb nu net ook twee dagen de 3500, net geprobeerd de eerste dvd te branden; helaas: Ik had er drie geprobeerd (Imation, mediacode: RICOHJPN R01)

1e poging
De eerste foutmelding in nero 6.0.0 was al: Buffer too large, daarnaa ging hij door met branden maar bij 3% ofzo kapt hij er ook mee. Dus ik denk misschien firmware even updaten. Ik heb v1.16 erop staan, wat blijkt als ik probeer te updaten mislukt dit gewoon (naar officiele 1.18), krijg ik de foutmelding flash error. Ik was meteen bang dat ik mijn brander verneukt had. Na een herstart deed hij het gelukkig nog, het lijkt erop dat er niets met firmware gebeurt is, ik kan hem ook nog gewoon dumpen met necwinflash. Gelukkig.......... maar ik zie in de readme staan dat de flash alleen bij retails werkt???? (ik heb oem), maar op het cdrfreaks forum wordt dit weer ontkent. En volgens mij heeft iedereen hier een oem versie....??? De firmware maar gelaten voor wat het is.

2e poging
Na het opzoeken van de mediacode kwam ik erachter dat deze alleen op 4x max gebrand kon worden, en ik had 6x gebruikt. Ik dus tweede poging doen, nog steeds die buffer foutmelding. Maar hij begon gewoon met branden, bij de lead in geeft hij ook failed in het status venstertje (ook de eerste keer) maar gaat daarna gewoon aan het branden, tot 10% daarna FAILED ARGGGG.....

3e poging
Ik ben er inmiddels achter dat nero 6.0.0 niet echt samenwerkt met die brander, staat hier in het forum, dus ik 6.3.1.6 geinstalled. Opnieuw proberen op 4x, geen buffer too large foutmelding meer, maar bij lead in weer hetzelfde liedje, status--->failed. En nu kapt hij er meteen mee.

Ik baal nu dus aardig, die dvd's hebben me 1.77 stuk gekost, ik weet dat ik ze goedkoper kan krijgen maar het is voor de test daarom had ik er ook maar 3 gekocht.

Wat kan er nog fout zijn:
- In apparaat beheer geeft hij aan dat het een scsi brander is????
- In apparaat beheer kan de nforce IDE controller niet genoeg resources vinden ( zou verder toch niets moeten uitmaken aangezien lezen van dvd/dvd+r gewoon werkt.
- Brander defect
- DVD+r's heel slecht....

Iemand die me hiermee verder kan helpen, heb ook nog een nero log van de laatste burn als daar interesse in is.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@speedsmile:
- Koop een dvd+rw om te testen, die hoef je niet weg te gooien als het mislukt.
- Het is handig om je systeem helemaal op orde te hebben voordat je nieuwe apparatuur probeert. Ik lees wel eens over problemen met bepaalde videodrivers, weet niet of dat met nvidia was, maar als je daar foutmeldingen krijgt lijkt het me voor de hand liggend dat het de oorzaak van andere problemen kan zijn.
Sterkte ermee.
Ehm, waarom installeer je eigenlijk niet gewoon de laatste versie van Nero 6.6.0.1?

[ Voor 10% gewijzigd door drfruit op 29-11-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

Smarron

The bend

nForce IDE-drivers weggooien! Deze werken inderdaad NIET goed!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Smarron schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:28:
nForce IDE-drivers weggooien! Deze werken inderdaad NIET goed!
Bullshit, ik werk hier ook een Nforce2 bordje met de laatste WHQL nforce IDE drivers en het loopt hier prima :)

Wel is het zo dat bij sommige mensen de resultaten twijfelachtig zijn en in zulke gevallen is het handiger om de standaard IDE drivers te gebruiken :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-06 20:57
Anoniem: 34979 schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:56:
[...]

[...]

Ja inderdaad ongeveer 50%, bij was dat voorheen ook zo. Nu is dat altijd 100%.

Ik maak geen gebruik van een externe controller. Hij staat op de primary master, maar er is wel een HDD aangesloten op de primary slave. Hebben meer mensen last van 100% CPU gebruik?
Je zou voor de gein eens bij apparaatbeheer moeten kijken, en je IDE controllers checken.
Vaak is het zo dat als je CD/DVD drive 100% verbruikt, het komt omdat ie veel "kerneltijd" verbruikt ( ook te zien in je taakbeheer).
Je kunt bij IDE Kanaal eigenschappen -> Geavanceerde Instellingen de overdrachttype instellen bijvoorbeeld DMA of PIO mode..
Waarschijnlijk staat hij nu op PIO...

Gebruik DMA, dan werkt het waarschijnlijk een stuk beter.

PS: Dit vereist een reboot.

[ Voor 3% gewijzigd door Wierdo_NL op 30-11-2004 09:03 ]

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dxta schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:52:
Bullshit, ik werk hier ook een Nforce2 bordje met de laatste WHQL nforce IDE drivers en het loopt hier prima :)

Wel is het zo dat bij sommige mensen de resultaten twijfelachtig zijn en in zulke gevallen is het handiger om de standaard IDE drivers te gebruiken :)
Ik zeg toch dat ze niet goed werken, niet dat ze niet werken. Zelf heb ik er ook geen last van. Ik heb veel mensen gezien met nForce planken die wel de standaard IDE-drivers moesten gebruiken om dit probleem te verhelpen.

En bij Speedsmile lijkt me dat de oplossing van zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Allemaal bedankt voor de reacties,
De proplemen met de ide drivers zijn jammer genoeg tot stand gekomen toen ik de allerlaatste probeerde te installeren van nvidia zelf. Daarvoor had ik gewoon de microsoft versie en dat werkte idd prima zonder foutmeldingen in apparaatbeheer.
Het probleem was echter dat ik ze daarnaa niet meer verwijderd kreeg, omdat ik als ik ze probeerde terug te zetten windows niet meer normaal opstarte, hierdoor moest ik kiezen voor "last known good configuration". En waren mijn nvidia drivers dus weer terug.
De vraag is nu dus hoe ik die drivers op een nette manier verwijderd krijg.

Ik ben nu op de universiteit dus ik zal straks even een dvd+rw halen, dan zal ik vanmiddag even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 19:11
Djambo schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:22:
[...]

Oke dus het lijk normaal te zijn dan,heb jij het dan ook dat hij die terug val heb.. Dus iedereen die een NEC 3500 heeft dit dan? Dus aan iedereen hier,hebben jullie ook zo terugval van je bufferniveau(95% naar 7%)

Groeten
Uh ik heb dat dus ook dat hij van 97 % terug valt naar 7 %, maar wie heeft dat nog meer.
dit gebeurt bij 4 x speed branden dus hij schakeld niet, zowel in nero en dvddecrypter, maar me 2510 heeft het niet, (het gaat dus alleen over de buffer van de brander)
heb wel 2x een 3500ag aan 1 ide, aan de andere een 2510 met een dvd speler toshiba

gr

[ Voor 16% gewijzigd door Jopioware op 30-11-2004 12:30 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13197

Hoi,

sinds afgelopen zaterdag ben ik ook een trotse 3500A bezitter.
Nu wil ik graag RW (plus en/of min) branden voor mijn xbox of mijn dvd-speler (JVC DVD Audio player).
De Xbox heeft een philips dvd-rom.
Heb het geprobeerd met een Verbatim +RW en een branded -RW.
De Verbatim doet het heel onregelmatig. Dan wordt hij herkend door de Xbox dan niet.
Als ik hem met het booktype DVD-ROM brand, dan wordt hij helemaal niet herkend.
De -RW wordt niet herkend.

In de JVC DVD Audio player wordt geen enkele RW disc herkend.

Weet iemand of, en zo ja welke RW's ik kan gebruiken voor de Xbox en / of de JVC speler?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Philips xbox drives zijn K met peren, die kunnen erg kieskeurig zijn. Ik weet dat Ritek G04 (-R) prima werkt in die drives, misschien dat de -RW of +RW (als ze die maken) van Ritek ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Speedsmile schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:28:
Allemaal bedankt voor de reacties,
De proplemen met de ide drivers zijn jammer genoeg tot stand gekomen toen ik de allerlaatste probeerde te installeren van nvidia zelf. Daarvoor had ik gewoon de microsoft versie en dat werkte idd prima zonder foutmeldingen in apparaatbeheer.
Het probleem was echter dat ik ze daarnaa niet meer verwijderd kreeg, omdat ik als ik ze probeerde terug te zetten windows niet meer normaal opstarte, hierdoor moest ik kiezen voor "last known good configuration". En waren mijn nvidia drivers dus weer terug.
De vraag is nu dus hoe ik die drivers op een nette manier verwijderd krijg.

Ik ben nu op de universiteit dus ik zal straks even een dvd+rw halen, dan zal ik vanmiddag even verder testen.
De complete nForce drivers de-installeren en dan nogmaals installeren zonder de IDE-SWdrivers.
Anoniem: 13197 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:40:
Hoi,

sinds afgelopen zaterdag ben ik ook een trotse 3500A bezitter.
Nu wil ik graag RW (plus en/of min) branden voor mijn xbox of mijn dvd-speler (JVC DVD Audio player).
De Xbox heeft een philips dvd-rom.
Heb het geprobeerd met een Verbatim +RW en een branded -RW.
De Verbatim doet het heel onregelmatig. Dan wordt hij herkend door de Xbox dan niet.
Als ik hem met het booktype DVD-ROM brand, dan wordt hij helemaal niet herkend.
De -RW wordt niet herkend.

In de JVC DVD Audio player wordt geen enkele RW disc herkend.

Weet iemand of, en zo ja welke RW's ik kan gebruiken voor de Xbox en / of de JVC speler?

Thnx
Probeer Platinum -R eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Smarron schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:15:
[...]
De complete nForce drivers de-installeren en dan nogmaals installeren zonder de IDE-SWdrivers.
[...]
Dat had ik natuurlijk al geprobeerd via ad-remove software.
Vervolgens blijven de ide drivers gewoon staan :?
Maar als ik probeer de oude windows drivers terug te krijgen via update drivers dan start hij niet meer op.

Ik heb nu de oude nvidia drivers er overheen geinstalleerd die bij mijn moederbord zaten, ik heb nu geen foutmeldingen meer in appaaraatbeheer, en ook de brander werkt (dvd+rw). Zit nu alleen met een rete traag systeem omdat het ook de nvidia ide-drivers zijn. Ik MOET die microsoft drivers er op een of andere manier opkrijgen.

[edit]
DVD+RW is gelukt, alleen ik kan nog steeds niet mijn firmware flashen!!!, weet iemand hier nog een antwoord op?

[ Voor 8% gewijzigd door Speedsmile op 30-11-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13197

Het gaat mij om RW's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Sorry, verkeerd gelezen.

Ik heb tot op heden geen goeie ervaringen met RW's. Kan je hier helaas niet mee helpen. Wat ik wel weet is dat de RW's zo'n beetje allemaal brak zijn. Er is 1 merk die zonder fouten terugleest en dat is Imation. Ik heb hier Philips, Verbatim, HP en Platinum en allemaal hebben ze last van read errors.

Verder denk ik dat Xboxen niet houden van RW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@smarron
Heb je last van rw-leesfouten met de NEC of met je Xbox? Ik heb namelijk nooit problemen met tientallen Philips 4x dvd+rw's die ik dagelijks gebruik.
Het enige probleem was in het begin met wat rw's die door mijn Plextor 708 waren geformatteerd; die moest ik eerst op de Plextor volledig formatteren en daarna nog een keer op de NEC. Een half uur per stuk dus, maar ook die werken nu perfect. Ik gebruik wel recente dvd-spelers (philips 630), dat scheelt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Met verschillende NEC's (1100, 1300, 2500 en 3500) en 1 Pioneer (106 dacht ik).

Dan heb ik het wel over films. Branden gaat prima, afspelen op standalones ook wel, maar terugrippen naar de PC geeft gewoon altijd leesfouten, zelfs op 2,4x gebrand te zijn.

Het enige merk dat het tot nu toe goed doet is Imation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 14:38
drfruit schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:42:
@smarron
Heb je last van rw-leesfouten met de NEC of met je Xbox? Ik heb namelijk nooit problemen met tientallen Philips 4x dvd+rw's die ik dagelijks gebruik.
Het enige probleem was in het begin met wat rw's die door mijn Plextor 708 waren geformatteerd; die moest ik eerst op de Plextor volledig formatteren en daarna nog een keer op de NEC. Een half uur per stuk dus, maar ook die werken nu perfect. Ik gebruik wel recente dvd-spelers (philips 630), dat scheelt natuurlijk.
ff off topic. Het gedonder met rw's op een plextor had ik ook. Een rw op een plextor werkte vaak niet op een andere lezer, vaag. Moest je altijd een andere brnader gebruiken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wierdo_NL schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:02:
[...]
Je zou voor de gein eens bij apparaatbeheer moeten kijken, en je IDE controllers checken.
Vaak is het zo dat als je CD/DVD drive 100% verbruikt, het komt omdat ie veel "kerneltijd" verbruikt ( ook te zien in je taakbeheer).
Je kunt bij IDE Kanaal eigenschappen -> Geavanceerde Instellingen de overdrachttype instellen bijvoorbeeld DMA of PIO mode..
Waarschijnlijk staat hij nu op PIO...

Gebruik DMA, dan werkt het waarschijnlijk een stuk beter.

PS: Dit vereist een reboot.
Thx dat was het, ik dacht dat ik em al op DMA had staan omdat ik dat (stom genoeg) al wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111965

Ik gebruik:

NEC ND3500AG met TDK 2.C8
Platinum DVD+R 8x mediacode RICOHJPNR02 (serie 31119-B1)
Philips DVD+RW 4x mediacode PHILIPS 041 revisie 00h
NERO 6.6.0.1

Ik heb er al verschillende DVD's mee gebrand naar volledige tevredenheid.
De laatste DVD's echter vertonen een hapering wanneer er tijdens de film een nieuw hoofdstuk begint.
Precies op dat moment hangt de DVD even 0,5sec. stil.
Het is niet heel erg storend, maar wel jammer.
Hij vertoont het zowel op mijn PC als op mijn standalone pioneer.
Ook als ik de film brand op een DVD+RW (Philips 4x) dan vertoont hij dit probleem.

Waar kan dit aan liggen?

edit:
mijn DVD-rom heeft er geen last van in mijn pc, mijn standalone dus wel. maar dat had hij eerst niet

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 111965 op 02-12-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125283

Ik heb een nec 3500 +- dvd brander.
ik heb 8x dvd's van platinum..
het branden van deze dvd duurt 15 minuten...
is dit niet wat aan de lange kant?
als ik via de firmware upgrade van herrie brand kan ik op mijn 8x dvdtjes branden met 12x.
nu duurt het branden alsnog 13/14 minuten...
volgens mij is dit wat lang?
iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
nero 6.1.25 gebruik ik, en heb hem al opnieuw geinstalleerd...
dvd-speler is een asus 16x

is het normaal dat dit zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik via de firmware upgrade van herrie brand kan ik op mijn 8x dvdtjes branden met 12x.
nero 6.3.1.25 gebruik ik, en heb hem al opnieuw geinstalleerd...

\
UPDATE::
heb zojuist nec's 2.18 firmware geupgraded :< helaas duurt het nog 14 minute:<

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 125283 op 02-12-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Anoniem: 111965 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:20:
Ik gebruik:
NEC ND3500AG met TDK 2.C8
De laatste DVD's echter vertonen een hapering wanneer er tijdens de film een nieuw hoofdstuk begint.
Waar kan dit aan liggen?
(ingekort)
Weet het niet zeker, maar ik zou zeker de nieuwere 2.18 firmware installeren, in eerste instantie de officiële van NEC tenzij je per se bitsetting en/of riplock en regiocode fixes nodig hebt. (Dan wordt het ingewikkelder, want de laatste betaversies van Liggy lijken soms wat probleempjes te hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Anoniem: 125283 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:07:
nero 6.3.1.25 gebruik ik, en heb hem al opnieuw geinstalleerd...

\
UPDATE::
heb zojuist nec's 2.18 firmware geupgraded :< helaas duurt het nog 14 minute:<
Twee dingen: ten eerste zou ik gewoon de nieuwste Nero gebruiken, dat is 6.6.0.1. Er zijn problemen geweest met andere versies, maar welke precies weet ik ook niet meer.
Ten tweede: controleer of je brander DMA gebruikt en niet PIO mode.
Normaal brandt de NEC op 8x binnen tien minuten en op 12x in ongeveer zeven minuten.

PS Je kunt je bericht met Edit aanpassen in plaats van het te herhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door drfruit op 02-12-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:30
Ik ben al een tijdje in bezit van de Nec 3500. Alleen zit ik met een probleem!
Wanneer ik een kwaliteitscan doe van een Platinum 8x (RICOHJPNR02) met Nero, zie ik dat na +/- 60% de PI fouten stijgen van gemiddeld 20 á 30 naar 500! Dit houd een tijdje aan, en zakt daarna gelijkmatig weer af ( De scans doe ik met een BTC1004, maakt dit veel uit?).
Bij Dvd decrypter én Nero zie je dat op ongeveer 60% allebeo de buffers meerdere malen helemaal leeg lopen. Wanneer ik een dvd, gebrand met mijn 3500, op onze Sony standalone speler afspeel, merk ik ook dat hij op die plekken moeite heeft.

Dit zijn de specs van mijn pc:

Pentium 3 900mhz
768mb sdram
40 GB seagate (5400 rpm)
Windows Xp Prof.
De Nec 3500 zit als enigste op een aparte IDE en staat op "DMA indien mogelijk"

Dit is wat ik al heb geprobeerd:
*Laatste versie van Nero instaleren 6.6.0.0
*Firmware updaten naar Official 2.18
*Ander brandprogamma ( DVD decrypter 3.5.1.0)
*Branden met zo min mogelijk progamma's lopende

Weet iemand waardoor dit mogelijk gebeurd? Zou het aan mijn hardeschijf kunnen liggen, deze is tenslote al redelijk oud. Of ligt het misschien aan de Dvd-schijfjes zelf?
Ik heb de kwaliteitstest op verschillende platinum schijfjes uitgevoerd, met allemaal verschillende groten varierend van 3,5 gb tot 4,5 gb, en je ziet dat ze allemaal op de zelfde plek die enorme stijging hebben.

Ik heb hier nog een plaatje van een scan!
Afbeeldingslocatie: http://www.onsforum.nl/upload/leden/5_scan.jpg.jpg

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven, en dat iemand mij kan helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
@ Marne: Het lijkt erop dat de brander op dat punt versneld in brandsnelheid en dat niet fijn over brengt. Probeer eens een op 4x, dan blijf de snelheid de hele DVD hetzelfde.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt de bitsetting feauture van de nieuwe 2.18 liggy se (LD_V1.zip) bij jullie?

Ik heb het aangepast met de geïntegreerde Winflash util naar DVD-ROM.
Ik heb het nog bevestigd met WinBTypeV2.exe dat het inderdaad veranderd is
in het ROM booktype. In nero ook voor de zekerheid het booktype naar ROM gezet.
Echter voor zowel R+ als RW+ wil het maar niet lukken.

Volgens Nero zijn de gebrande DVD’s nog steeds R(W)+ en niet ROM.
DVD Identifier geeft hetzelfde aan, namelijk dat het nog steeds R(W)+ DVD's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Anoniem: 34979 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:05:
Werkt de bitsetting feauture van de nieuwe 2.18 liggy se (LD_V1.zip) bij jullie?

Ik heb het aangepast met de geïntegreerde Winflash util naar DVD-ROM.
Ik heb het nog bevestigd met WinBTypeV2.exe dat het inderdaad veranderd is
in het ROM booktype. In nero ook voor de zekerheid het booktype naar ROM gezet.
Echter voor zowel R+ als RW+ wil het maar niet lukken.

Volgens Nero zijn de gebrande DVD’s nog steeds R(W)+ en niet ROM.
DVD Identifier geeft hetzelfde aan, namelijk dat het nog steeds R(W)+ DVD's zijn.
Bij mij verandert het booktype wel, maar ik gebruik 2.18 beta 10 van Liggy en heb booktype ingesteld met Necwinflash. De snelste manier om het te testen is door met dvdinfopro een +rw snel te formatteren en dan het mediatype te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@marne
Ik weet niet of je testapparatuur geschikt is, in principe moet je een LiteOn dvd-brander gebruiken. Maar als je telkens al die problemen hebt, lijkt het dat er toch iets mis is met je configuratie. Om andere mogelijkheden uit te sluiten zou je echter ook eens een ander type dvd moeten proberen. Liefst een +rw want dat kost niets om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111965

drfruit schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:04:
[...]

Weet het niet zeker, maar ik zou zeker de nieuwere 2.18 firmware installeren, in eerste instantie de officiële van NEC tenzij je per se bitsetting en/of riplock en regiocode fixes nodig hebt. (Dan wordt het ingewikkelder, want de laatste betaversies van Liggy lijken soms wat probleempjes te hebben.)
Ik heb nu de nieuwe (volgens de beginpost 'de beste') firmware van liggy geinstalleerd maar nog niets gebrand.

wat zijn de 'probleempjes' dan met deze firmware??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Hoi hoi.. nog een vraagje over Nero cd-dvd speed,als ik dan schrijfkwaliteitstest wil doen,kan ik niet op start drukke? dvd zit dan al in de NEC he,start blijf donker gebruik volle dvd 4.35gb.. heb ook al RW geprobeerd START blijf donder.. hoe werk die disc Quality test eigenlijk.. wat doe ik fout?
in me dvd rom pak hij wel gewoon..
heb wat zitte proberen en nu kan ik wel op start drukken maar dan hoor in een tik in me NEC en dan krijg ik een fout melding... fout bij intialistie test? wat is dat dan..
Gr.

[ Voor 27% gewijzigd door Djambo op 03-12-2004 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:30
drfruit schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 01:02:
@marne
Ik weet niet of je testapparatuur geschikt is, in principe moet je een LiteOn dvd-brander gebruiken. Maar als je telkens al die problemen hebt, lijkt het dat er toch iets mis is met je configuratie. Om andere mogelijkheden uit te sluiten zou je echter ook eens een ander type dvd moeten proberen. Liefst een +rw want dat kost niets om te testen.
Dit zal ik even gaan proberen! Moet eerst even Dvd-rw gaan halen dan. Ik weet niet precies wat de buffer van mijn hardeschijf is, op de site van Seagate staat "BUFFER 512KB Read/Write Multiple, Read Look-Ahead, Multi-Segmented"
512KB Is erg weinig, zeker als je nu ziet dat ze er al zijn met een buffer van 16 Mb
Zou een nieuwe hardeschijf verschil kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Anoniem: 111965 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 01:07:
[...]

wat zijn de 'probleempjes' dan met deze firmware?
Zie de discussies daarover op een ander forum. Veel plezier! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Marne schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:16:
[...]

k weet niet precies wat de buffer van mijn hardeschijf is, op de site van Seagate staat "BUFFER 512KB Read/Write Multiple, Read Look-Ahead, Multi-Segmented"
512KB Is erg weinig, zeker als je nu ziet dat ze er al zijn met een buffer van 16 Mb
Zou een nieuwe hardeschijf verschil kunnen maken?
Nee, ik had het niet over de interne hd-cache, maar over de opslagruimte op die hd die een brandprogramma zoals Nero gebruikkt als buffer. Een nieuwe hd kan zeker verschil maken, want gezien je systeem is één 40 GB 5400 rpm schijf wat weinig. Als Windows virtueel geheugen gaat swappen en nog wat andere software de schijf tegelijkertijd aanspreekt, wordt het erg dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 18:02

Zeeuw

5.6

Ik heb sinds gister de NEC 3500...nu hebben wij beneden ook een JVC StandAlone brander, daar zaten dus mooie JVC ReWritable schijfjes bij...dus ik dacht: Kan ik mooi proberen.

Alleen leest mijn NEC ze niet, hij zegt dat er geen DVD in zit. Nu staat er wel op de JVC ReWritable dat het een DVD-Ram is, kan het daar misschien aan liggen?

Normale DVD's leest hij overigens wel, ben nog op lege DVD's aan het wachten, zijn wel besteld. Maar ik wilde graag wat experimenteren met een RW

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07
Zeeuw schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:45:
Ik heb sinds gister de NEC 3500...nu hebben wij beneden ook een JVC StandAlone brander, daar zaten dus mooie JVC ReWritable schijfjes bij...dus ik dacht: Kan ik mooi proberen.

Alleen leest mijn NEC ze niet, hij zegt dat er geen DVD in zit. Nu staat er wel op de JVC ReWritable dat het een DVD-Ram is, kan het daar misschien aan liggen?

Normale DVD's leest hij overigens wel, ben nog op lege DVD's aan het wachten, zijn wel besteld. Maar ik wilde graag wat experimenteren met een RW
De Nec3500 kan inderdaad niet overweg met DVD-RAM. Ik geloof sommige LG drives wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Djambo schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 01:16:
Hoi hoi.. nog een vraagje over Nero cd-dvd speed,als ik dan schrijfkwaliteitstest wil doen,kan ik niet op start drukke? dvd zit dan al in de NEC he,start blijf donker gebruik volle dvd 4.35gb.. heb ook al RW geprobeerd START blijf donder.. hoe werk die disc Quality test eigenlijk.. wat doe ik fout?
in me dvd rom pak hij wel gewoon..
heb wat zitte proberen en nu kan ik wel op start drukken maar dan hoor in een tik in me NEC en dan krijg ik een fout melding... fout bij intialistie test? wat is dat dan..
Gr.
De enige test van CD DVD Speed die zin heeft met een dvd in de NEC 3500 is de overdrachtsnelheidstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130726

Ik heb deze brander nu ook zo'n dikke maand en heb tot nu brand hij alles, en alle dvd's speelden in alle dvd spelers die ik getest heb af. :) Topding!

Is er al info bekend over dat een mogelijke firmware upgrade mogelijk is naar die nieuwe Nec DVD-brander? (de opvolger van de 3500)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 130726 op 03-12-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drfruit schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:56:
[...]

Bij mij verandert het booktype wel, maar ik gebruik 2.18 beta 10 van Liggy en heb booktype ingesteld met Necwinflash. De snelste manier om het te testen is door met dvdinfopro een +rw snel te formatteren en dan het mediatype te bekijken.
Ja precies en ook daar wordt weergegeven dat het nog steeds om een R(W)+ schijf gaat.
Dat terwijl dezelfde tool ook aangeeft dat het booktype wel degelijk is gewijzigd in ROM. De gebrande DVD's zijn echter niet van dat type. Inmiddels heb ik ook de oudere Liggy 2.18 SE versie (218_liggy_Ritek_SE) geprobeerd en ook daarmee werkt het daadwerkelijk wijzigen van de booktype niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37557

Ik heb een vreemd probleem met mijn brander(3500),als ik een cd brand dan ghaat alles goed alleen hij wordt niet gelezen door mijn cdrom speler een ook de dvd brander leest hem niet.
Ik heb al de booktype in nero veranderd naar unmodiffied maar dat helpt ook niks.
Ik gebruik de firmware van Liggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 18:02

Zeeuw

5.6

Mad_Manic schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:01:
[...]

De Nec3500 kan inderdaad niet overweg met DVD-RAM. Ik geloof sommige LG drives wel.
Ok bedankt, ik schrok al dat het aan mijn NEC lag :)

Nu maar hopen dat de postbode zo snel mogelijk langskomt, kan ik ook aan de slag!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drfruit schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:08:
[...]

Twee dingen: ten eerste zou ik gewoon de nieuwste Nero gebruiken, dat is 6.6.0.1. Er zijn problemen geweest met andere versies, maar welke precies weet ik ook niet meer.
Ten tweede: controleer of je brander DMA gebruikt en niet PIO mode.
Normaal brandt de NEC op 8x binnen tien minuten en op 12x in ongeveer zeven minuten.

PS Je kunt je bericht met Edit aanpassen in plaats van het te herhalen.
Hij staat gewoon op dma, indien beschikbaar..
ik heb inmiddels nero 6.6.0.1 geinstalleerd, helaas zonder effect.
het duurt nog steeds 14 minuten.
hoe kan ik testen zoals meerdere mensen dat doen via nero, of je snelheid wel klopt, en waar er fouten zitten in je dvdbrander?
via welke test van nero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Anoniem: 125283 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:10:
[...]

hoe kan ik testen zoals meerdere mensen dat doen via nero, of je snelheid wel klopt, en waar er fouten zitten in je dvdbrander?
via welke test van nero?
Je kunt grofweg bekijken of een dvd goed is gebrand met Nero Toolkit > Nero CD-DVD test > Test Starten > Overdrachtsnelheid. (Voor uitgebreidere testen heb je een ander merk dvd-brander nodig.)
Je kunt zien hoe snel je brander echt werkt met de Nero speedhack (onder de afbeeldingen staat hoe het werkt in Nero 6), als je weet hoe je het Register veilig kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37557

Mijn probleem is inmiddels opgelost want het llag aan mijn media,ik gebruikte mam cdr en ik heb nu even een doosje traxdata gekocht en daar heb ik geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drfruit schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:55:
[...]

Je kunt grofweg bekijken of een dvd goed is gebrand met Nero Toolkit > Nero CD-DVD test > Test Starten > Overdrachtsnelheid. (Voor uitgebreidere testen heb je een ander merk dvd-brander nodig.)
Je kunt zien hoe snel je brander echt werkt met de Nero speedhack (onder de afbeeldingen staat hoe het werkt in Nero 6), als je weet hoe je het Register veilig kunt aanpassen.
okeej..
ik heb nero 6.6.0.1 geinstalleerd
pc opnieuw opgestart
nero speedhack toegepast
en nog steeds duurt 12x branden 14 minuten!!
dvdspeler=slave,dma
dvdbrander=master,dma

na 2% branden gaat hij over op 4x

iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen!?!?!?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125283 op 04-12-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 10:11

WR.

Ik heb als velen van jullie deze brander ook aangeschaft maar nu kamp ik met een probleem.

Ik heb totaal 3 apparaten op me IDE kanalen staan:

IDE kanaal 1 "master":Liteon DVD-speler
IDE kanaal 1 "slave": Liteon CD-Writer
Deze 2 zitten aan 1 IDE kabel rechtstreeks naar het moederbord (MSI NEO2 K8N) en werkt zoals het hoort.

Ik heb nu de NEC 3500 op mijn 2e IDE kanaal aangesloten met een aparte IDE kabel (die ik meegeleverd kreeg met deze brander) op me moederbord. De jumper achterop de brander staat op master en hij zit gekoppeld aan het "master" stuk van de IDE kabel.

Alle apaparaten staan op DMA en dus niet op PIO (wordt door bios geregeld)en weet dat ik het via windows kan veranderen.(tips zijn welkom)

Nou herkent Windows XP Pro de NEC 3500 wel en alles werkt enz. Maar als ik er een DVD/CD in stop om te openen dan spint hij wel op maar maar hij leest ze niet.HIj blijft spinnen en houdt niet meer op totdat ik een melding krijg dat het niet meer reageerd. Dwz hij start bijvoorbeeld een film/game die erop staat niet op en dat zelfde gaat op voor cd's.

Met de oude firmware 2.16 (originele) deed hij dat en nu heb ik de firmware 2.18 liggy se erin geflashed en nu heeft hij nog het zelfde probleem :(

P.S me harde schijven zitten op SATA kanaal 3 en 4.

Nou is mijn vraag weet iemand wat de oorzaak hier van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Waarom in sommige opstellingen de NEC niet naar behoren werkt, valt lastig op afstand vast te stellen. Een voor de hand liggende suggestie is echter deze:
Haal even al je andere branders en spelers eruit (althans, trek de kabels los) en sluit de NEC als enige op een IDE kanaal aan. Kijk of dat beter gaat. Zo ja, kun je andere apparaten erbij prikken totdat het niet meer werkt. Zo niet, dan weet je zeker dat daar het probleem niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

drfruit schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:58:
Waarom in sommige opstellingen de NEC niet naar behoren werkt, valt lastig op afstand vast te stellen. Een voor de hand liggende suggestie is echter deze:
Haal even al je andere branders en spelers eruit (althans, trek de kabels los) en sluit de NEC als enige op een IDE kanaal aan. Kijk of dat beter gaat. Zo ja, kun je andere apparaten erbij prikken totdat het niet meer werkt. Zo niet, dan weet je zeker dat daar het probleem niet aan ligt.
Heb nu de brander alleen aangesloten op 1 IDE kanaal als master en werkt nog steeds niet. Heb me rot gezocht op google en nog niks gevonden. Wordt er een beetje gek van dat dat ding niet wil werken.

RMA ? Of is er iemand die nog een oplossing denkt te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:26
WR. schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:01:
[...]

Heb nu de brander alleen aangesloten op 1 IDE kanaal als master en werkt nog steeds niet. Heb me rot gezocht op google en nog niks gevonden. Wordt er een beetje gek van dat dat ding niet wil werken.

RMA ? Of is er iemand die nog een oplossing denkt te weten?
Probeer eerst de NEC eens in een andere computer. Ik durf te wedden dat het niet aan de brander, maar aan het mobo ligt. Of liever gezegd aan de instellingen. Wat bedoel je trouwens met "het master-stuk van de IDE kabel"? Ik dacht niet dat dat wat uitmaakte, in tegenstelling tot een SCSI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

grun schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:44:
[...]

Probeer eerst de NEC eens in een andere computer. Ik durf te wedden dat het niet aan de brander, maar aan het mobo ligt. Of liever gezegd aan de instellingen. Wat bedoel je trouwens met "het master-stuk van de IDE kabel"? Ik dacht niet dat dat wat uitmaakte, in tegenstelling tot een SCSI kabel.
Bedankt, in de andere PC doet hij het wel.
Had ik zelf eigenlijk even eerder moeten proberen :+

Heb alle nieuwste drivers geinstaleerd en vind vreemd dat me andere IDE apparaten wel werken :?

Maargoed waar kan het dan wel liggen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
WR. schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:55:
[...]

Heb alle nieuwste drivers geinstaleerd en vind vreemd dat me andere IDE apparaten wel werken :?

Tja, ik weet het niet. Ik zou gewoon systematisch vanaf het begin opnieuw beginnen. De CMOS wissen en rebooten, daarna de default settings in de bios laden. Stapje voor stapje verder configureren, net zolang als nodig is. Lees de manual nog eens en zoek op Google en tweakers.net. Lijkt me sterk dat het dan nog niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

WR. schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:55:
[...]

Wat voor moederbord, of beter gezegd, wat voor processor heb je? Als je een Intel processor hebt installeer dan een de Intel Application accelerator. Hierin zitten ook IDe drivers. Ik had hetzelfde probleem als jouw, na het installeren van de IAA was het opgelost.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Laatst online: 03-06 15:17
@zeeuw, DVD-Ram is niet gelijk aan DVD-RW, dus logisch dat je NEC geen DVD herkent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik draai zelf ook die Liggy Ritek SE 2.18 en die doet t uitstekend! Ik brand mn DVD+R op DVD-ROM 4187MB in 6:41min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik ga deze vanmiddag ook kopen bij Norrod, omdat die voor mij de goedkoopste hier in Groningen is (studentenkorting)

Nu wil ik er meteen schijfjes bijkopen, welke kan ik het beste kopen die door Norrod geleverd worden? (misschien dat er meer mensen bij Norrod kopen, die me dit dus kunnen vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor schijfjes is een mooi topic: [rml][ Media compatibiliteit] NEC ND 3500[/rml]
Ik heb er vorige week een besteld.
Ik heb Fuji schijfjes besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 06-06 15:33
greatgonzo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:56:
Ik ga deze vanmiddag ook kopen bij Norrod, omdat die voor mij de goedkoopste hier in Groningen is (studentenkorting)

Nu wil ik er meteen schijfjes bijkopen, welke kan ik het beste kopen die door Norrod geleverd worden? (misschien dat er meer mensen bij Norrod kopen, die me dit dus kunnen vertellen)
waarom zou je bij Norrod willen kopen? Op internet zijn de schijfjes nogal wat goedkoper namelijk....

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
greatgonzo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:56:
Neuh... kijk eens in de pricewatch. In Groningen zit een zaak op het industrieterrein die ongeveer 5 euro goedkoper is, zelfs als je jouw korting meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

grun schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:27:
[...]

Neuh... kijk eens in de pricewatch. In Groningen zit een zaak op het industrieterrein die ongeveer 5 euro goedkoper is, zelfs als je jouw korting meerekent.
city pc ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

dan nog een klein vraagje erbij..

bij eerdere versies hoorde je vaak dat je beter iets langzamer kan branden dan hij aankan, deze zou 16x aankunnen, maar is het dus verstandiger om 8x te branden?
Ik wil vooral films gaan branden, dus kwaliteit is belangrijker dan snelheid

Btw, schijfjes die ik wil gaan gebruiken zijn waarschijnlijk platium 8x, die zijn redelijk goedkoop en in de mediacompabiliteit zag ik dat deze goed lukken met deze brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

greatgonzo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:45:
dan nog een klein vraagje erbij..

bij eerdere versies hoorde je vaak dat je beter iets langzamer kan branden dan hij aankan, deze zou 16x aankunnen, maar is het dus verstandiger om 8x te branden?
Ik wil vooral films gaan branden, dus kwaliteit is belangrijker dan snelheid

Btw, schijfjes die ik wil gaan gebruiken zijn waarschijnlijk platium 8x, die zijn redelijk goedkoop en in de mediacompabiliteit zag ik dat deze goed lukken met deze brander.
De Platinum's kunnen 12x aan, maar ik zou ze voor de zekerheid inderdaad gewoon op 8x branden. Zo voorkom je evt. problemen en het scheelt maar 2 minuten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

Smarron schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:51:
De Platinum's kunnen 12x aan, maar ik zou ze voor de zekerheid inderdaad gewoon op 8x branden. Zo voorkom je evt. problemen en het scheelt maar 2 minuten ofzo.
de nec kan 16 speed aan. de dvdtje kan ook 16 speed aan. op wat brand ik het dan?

de nec kan 16 speed aan. de dvdtje kan 8 speed aan. op wat brand ik dan?

de nec kan 8 speed aan. de dvdtje 16 speed. op wat brand ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Anoniem: 99760 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:09:
[...]

de nec kan 16 speed aan. de dvdtje kan ook 16 speed aan. op wat brand ik het dan?

de nec kan 16 speed aan. de dvdtje kan 8 speed aan. op wat brand ik dan?

de nec kan 8 speed aan. de dvdtje 16 speed. op wat brand ik dan?
Als daar een eenvoudig antwoord op was, zouden de maandenlange discussies op diverse forums overbodig zijn.
Het ligt eraan wat je wilt: optimale snelheid, optimale kwaliteit of een compromis. Ook verschilt het per merk en type brander, firmware, mediatype en nog wat andere factoren, zoals het feit dat de ene partij dvd's van een bepaald merk en type heel anders presteert dan de andere partij.
Ik brand Fuji 8x dvd+r's zonder problemen op 16x met mijn NEC 3500, maar That's Write 16x dvd+r's doen het beter als ik ze op 8x brand.
Bij bepaalde types dvd's worden betere resultaten behaald op hogere snelheid dan op lagere. Het idee dat trager altijd veiliger of beter is, lijkt mij een fabeltje. Maar niemand weet het zeker, omdat we pas over enkele jaren weten welke dvd's nog leesbaar zijn. Alleen weet niemand dan meer hoe ze precies zijn gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heldere antwoord. dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568

Ook ik ben nu voorzien van een nec 3500a en ik vroeg mij af welke met de nec3500a gebrande dvd-rs ik uit de voeten kan i.s.m een pioneer dv-464 (dvd speler).
Een goede verwijzing naar een site waar ik dat kan terugvinden is altijd welkom ik kom er zelf niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568 schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:23:
Ook ik ben nu voorzien van een nec 3500a en ik vroeg mij af welke met de nec3500a gebrande dvd-rs ik uit de voeten kan i.s.m een pioneer dv-464 (dvd speler).
Een goede verwijzing naar een site waar ik dat kan terugvinden is altijd welkom ik kom er zelf niet uit :(
als ik me niet vergis is er een aparte topic op GoT voor nec3500 welke medias hij lust...

edit: [rml][ Media compatibiliteit] NEC ND 3500[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 12-12-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nu een NEC3500AG, is dit nou hetzelfde als de NEC3500A ? en hoe kan ik de firmwareversie zien? in de startpost had ik iets hierover verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Anoniem: 99760 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:15:
ik heb nu een NEC3500AG, is dit nou hetzelfde als de NEC3500A ? en hoe kan ik de firmwareversie zien? in de startpost had ik iets hierover verwacht....
Nero Infotool: zit in je neromap normaal.

Anoniem: 84954 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:27:
Nero Infotool: zit in je neromap normaal.
dank u \0/

Verzoekje: Zou dit in de startpost opgenomen kunne worden?

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gister is mijn NeC3500AG m'n computer ingegaan, plug and play. :)
Gelijk twee dvd'tjes gebrand, Fujitsu's op 8x in 10min, dat leek me geen slechte score.
Ik moet zeggen hij is lekker stil tijdens het branden en vreet minder proc power dan m'n oude plextor CD brander.
Ik vroeg me tijdens het branden, van m'n eerste DVD, wel af of ie echt aan het branden was, bij m'n plex knipperde het ledje oranje, op m'n NEC blijft deze gewoon continu groen branden.

Coenen schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:24:
Gister is mijn NeC3500AG m'n computer ingegaan, plug and play. :)
Gelijk twee dvd'tjes gebrand, Fujitsu's op 8x in 10min, dat leek me geen slechte score.
Ik moet zeggen hij is lekker stil tijdens het branden en vreet minder proc power dan m'n oude plextor CD brander.
Ik vroeg me tijdens het branden, van m'n eerste DVD, wel af of ie echt aan het branden was, bij m'n plex knipperde het ledje oranje, op m'n NEC blijft deze gewoon continu groen branden.
daar had ik het nou ook over met een vriend gisteravond. ik vond maar 1 klein minpuntje aan me nec dat op 14-12 is binnengekomen. dat ie groen blijft ipv andere kleur bij het branden. en toegegeven: hij is stiller dan ik hoopte. :D

ik hoopte ook dat ik met een NEC3500AG een nieuwere firmware zou hebben dan met een NEC3500A. maar nix hoor, gwoon 2.16

overigens... je oude plextor was vast en zeker een pio apparaat dat werd omgezet in multiword-dma? deze apparaten zijn 100% ultra-dma. dus dat verklaart misschien de minder proc power belasting.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 16-12-2004 11:33 ]

Anoniem: 100818

Hoi,

ik heb een vraagje over deze brander,
ik heb hem en hij werkt fijn,
maar ik wou laatst een 90 min cd branden, wat werkte, maar hij kon deze alleen op 8 speed branden, terwijl de cd en brander allebei 48 speed aankunnen, in Nero kon ik alleen 8 speed selecteren.
Hoe kan dit?

Ik gebruik Verbatim Datalife 90 min cds, Nero 6.6 en heb de firmware van de brander upgedate naar versie 2.18.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik heb hetzelfde probleem als WR. Heb een NEC 3500 AG gehaald, niks deed het, afgezien van 1 originele dvd. Zelfs de standaard bijgeleverde cd deed het niet. Via een andere pc toch de software van deze cd geinstalleerd. Nog steeds doet ie het niet.

Onder het motto van RMA (na overleg met helpdesk en dma check) een nieuwe gehaald, deze leest wel de bijgeleverde software cd ( met heel veel moeite, soms ook niet) maar absoluut geen DVD's. Ik terug naar de winkel. WInkelmeneer zet er direct de nieuwste FW(2.17 NEC) op en laat me zien waar ik bij staan, dat alles werkt, met mijn eigen cd's. Originele DVD, kopie DVD, bijgeleverde software cd, CDR, alles werkt. Ik kom thuis, 3x raden: hij doet het niet.

Ik heb een paar weken geleden een BTC brander geprobeerd: plug and play.
Als ik mijn Lite-on dvd speler er weer inzet: alles werkt.
Dus het zal vast aan mijn systeem liggen, maar waar moet ik dat dan zoeken?

IDE1 Master HD
IDE2 Master DVD

verder niks. XP SP2, originele Nero van bijgeleverde NEC-cd.
Ik weet het even niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

IJzerboot schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:48:
Ik heb hetzelfde probleem als WR. Heb een NEC 3500 AG gehaald, niks deed het, afgezien van 1 originele dvd. Zelfs de standaard bijgeleverde cd deed het niet. Via een andere pc toch de software van deze cd geinstalleerd. Nog steeds doet ie het niet.

Onder het motto van RMA (na overleg met helpdesk en dma check) een nieuwe gehaald, deze leest wel de bijgeleverde software cd ( met heel veel moeite, soms ook niet) maar absoluut geen DVD's. Ik terug naar de winkel. WInkelmeneer zet er direct de nieuwste FW(2.17 NEC) op en laat me zien waar ik bij staan, dat alles werkt, met mijn eigen cd's. Originele DVD, kopie DVD, bijgeleverde software cd, CDR, alles werkt. Ik kom thuis, 3x raden: hij doet het niet.

IDE1 Master HD
IDE2 Master DVD

Ik ook niet :( heb echt alles geprobeerd.
Uur googlen levert ook niks op heb nog autofix geprobeerd, die constateerde wel een probleem maar kon het niet oplossen....

Dus suggesties zijn welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Weet iemand ook of deze brander goede cd's brand? Kan ik mn Plextor cd-brander eruit doen? En als er al wel verschil is, hoe groot is die dan?
Heb nog een 2de NEC liggen, maar geen slots meer over dus wil weten of het nut heeft om 2 NEC's er in te hangen. RMA van mn vorige lite-on fikker is omgezet in een nieuwe 3500, ook leuk... maar had liever wat anders.

[ Voor 48% gewijzigd door Martinus op 21-12-2004 00:12 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb van het weekend een aantal VCD's gefikt op CD-RW's dat ging prima.
Audio CD's weet ik nog niet.
Oudere NEC's hadden (zo heb ik gehoord) wel problemen met audio CD's.
Ik zou zeggen probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
@WR. Ik heb een Asus A7N8X mobo, heb op de website www.neceurope gelezen dat er mbt de nForce2 wat problemen kunnen zijn. Ik heb geprobeerd wat nieuwe IDE drivers te installeren, maar dat lukt niet.
Stomme is, dat als ik opstart met een bepaalde DVD, die DVD (of CD) het wel doet. Stop ik er dan wat anders in, doet ie niks, stop ik die 1e er weer in herkent ie hem wel.. Ik krijg langzamerhand spijt en denk er sterk over hem toch maar in te ruilen voor een Plextor..

Als er mensen zijn die ook een A7N8X hebben met NEC 3500: graag even melden welke IDE driver je gebruikt.

Edit: specs
Maxtor master IDE1
DVD master IDE2
IDE Driver 5.10 WHQL
XP SP2

website:http://www.de.nec.de/faq.php/id/573

[ Voor 11% gewijzigd door IJzerboot op 21-12-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Martinus schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:04:
Weet iemand ook of deze brander goede cd's brand? Kan ik mn Plextor cd-brander eruit doen? En als er al wel verschil is, hoe groot is die dan?
Heb nog een 2de NEC liggen, maar geen slots meer over dus wil weten of het nut heeft om 2 NEC's er in te hangen. RMA van mn vorige lite-on fikker is omgezet in een nieuwe 3500, ook leuk... maar had liever wat anders.
Dvd-branders zijn meestal niet bijzonder goed om cd's mee te branden. Ik heb al met twee merken gehad dat ze daar na verloop van tijd zelfs helemaal mee stoppen (Plextor en LiteOn). Waarschijnlijk is je Plextor cd-brander beter om cd's mee te branden en ook om audio-cd's te rippen met de nieuwste Plextools. Het voordeel van twee NEC 3500's zie ik niet; ik zou proberen uit te zoeken welke het beste is en de andere verkopen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ik heb een ASUS A78NX-X en een NEC 3500 (Master Device 2) en totaal geen problemen!
XP SP2

[ Voor 6% gewijzigd door GandalfTheGrey op 21-12-2004 14:25 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Welke chipsetdriver heb je? Welke DVD driver? Brandsoftware? Aspi geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Firmware 2.18
Nero 6.6 Ultra Edition
ASPI Geinstalleerd

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
IJzerboot schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:48:

[...]

IDE1 Master HD
IDE2 Master DVD

Ervan uitgaande dat je zelf al alle jumpers, kabels, biosinstelling enzo gecontroleerd hebt: heb je ooit Roxio software geinstalleerd en niet (of niet volledig) verwijderd? Die wil nog wel eens in aanvaring komen met andere brandsoftware. Andere mogelijkheid: gebruik je toevallig Norton?

Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
@ Gandalf: welke chipset driver voor de Nforce chipset?
Welke aspi driver?

@Grun: geen roxio, alleen clonecd en clonedvd. Gebruik Mcafee9. Heb hier qua software 2 identieke pc's staan, alleen mobo en videokaart verschilt.

Heb hier al apart topic over geopend, schijnt toch vaker voor te komen bij vooral Nforce chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:42

R-B

Blokkert

wtf ik heb iets vreemd?

Oude spindle Platinum + 8x dvd's kon ik nog op 12 x fikken met 2C8 firmware
Nieuwe spindle Platinum +8x dvd's kan ik alllen nog 8x :(

Wtf hoe kan dit :S..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste