[Ervaringen] NEC 3500A deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.028 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
R-B schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:21:
wtf ik heb iets vreemd?

Oude spindle Platinum + 8x dvd's kon ik nog op 12 x fikken met 2C8 firmware
Nieuwe spindle Platinum +8x dvd's kan ik alllen nog 8x :(

Wtf hoe kan dit :S..
Andere mediacode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dat even uit met DVD info of nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de booktype maar niet in het ROM type. Wordt er stapelgek van langzamerhand. Dit is hoe het eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img144.exs.cx/img144/3707/binbtype0cl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img144.exs.cx/img144/1462/winbtype0ee.jpg
In Nero heb ik het booktype ook gewijzigd. Ik gebruik Nero 6.6.0.1.
Geteste firmwares:
LD_V1
218_liggy_Ritek_SE

Zowel DVDR+ geprobeerd als DVD RW+, beide wil niet lukken. Een DVD RW+ heb ik geformatteerd op de "snelle" manier voor het branden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
De instellingen staan al op het juiste book-type, ook al wordt het hier niet genoemd gaat het hier wel om. Het moet overal op dvd-rom staan en dat staat het hier ook!!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.B.
In Nero heb ik het booktype ook gewijzigd. Ik gebruik Nero 6.6.0.1.
de nieuwste is op dit moment 6.6.0.3, daarin zal wel 1 en ander zijn opgelost tov de 6.6.0.1

misschien heb je geen last van de bugs die zouden zijn opgelost maar ja, update=gratis dusse...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb gisteren een Nec nd3500ag gekocht, maar nu heb ik het volgende probleem. Het naar mn hd kopieren van een dvd duurt echt zooooo lang , echt niet normaal (gemiddeld 2speed). bij mn vorige brander lite-on ging dit veel sneller. weet iemand misschien waar dit aan ligt. Heb al wat gezocht op dit forum maar het antwoord op mn vraag heb ik nog niet gevonden (tenzij nieuwe firmware van herrie o.i.d. maar wil het graag nog ff met de originele firmware proberen)

alvast bedankt

radeonator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke media gebruik je? Staat je DMA aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:08:
Hallo,

Heb gisteren een Nec nd3500ag gekocht, maar nu heb ik het volgende probleem. Het naar mn hd kopieren van een dvd duurt echt zooooo lang , echt niet normaal (gemiddeld 2speed). bij mn vorige brander lite-on ging dit veel sneller. weet iemand misschien waar dit aan ligt. Heb al wat gezocht op dit forum maar het antwoord op mn vraag heb ik nog niet gevonden (tenzij nieuwe firmware van herrie o.i.d. maar wil het graag nog ff met de originele firmware proberen)

alvast bedankt

radeonator
Ik heb ook een lite on gehad en het verschil is idd aanzienlijk, goed gebrande orginelen lopen soms wel hard, maar de meeste niet echt hard, daar was de lite on beter in. Voor de rest een super apparaat vergeleken met een liet-on ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
-nevermind, ligt aan firmware-

[ Voor 132% gewijzigd door Mitt3nz op 29-12-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:05:
[...]

Ik heb ook een lite on gehad en het verschil is idd aanzienlijk, goed gebrande orginelen lopen soms wel hard, maar de meeste niet echt hard, daar was de lite on beter in. Voor de rest een super apparaat vergeleken met een liet-on ;)
nou, met de firmware van codeguys was de lite-on zelfs beter dan een nec 3500 volgens hun zeggen 8) ag, zoveel verschil zal er wel niet zijn als je gewoon een filmpje wil kijken op een normale tv met normale dvdspeler. wel bedankt voor je reply , moet er dus maar mee leren leven :)

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:08:
Hallo,

alvast bedankt

radeonator
Klopt, het rippen van een DVD duurt hier ook ongeveer een klein uur ipv 20 minuten op een NEC 1100. Ik kan je alvast wel vertellen dat andere firmware geen verbetering brengt, ik gebruik 2.18 SE van Liggy. Geen idee waaraan het ligt, het branden zelf werkt uit de kunst.

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:26:
[...]

nou, met de firmware van codeguys was de lite-on zelfs beter dan een nec 3500 volgens hun zeggen 8) ag, zoveel verschil zal er wel niet zijn als je gewoon een filmpje wil kijken op een normale tv met normale dvdspeler.
Ehm, de NEC met de huidige dvd-branders van LiteOn vergelijken is onzin. De NEC is vele malen beter als het gaat om dvd's branden, alleen de Benq is kwalitatief vergelijkbaar (het hangt van de media af welke beter is). Dit is uit eigen ervaring en wordt bevestigd door de ervaringen van talloze anderen.

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
* Kipcorn heeft net z'n NEC 3500AG binnen.
Voor de mensen die niet weten waarom het rippen zo traag is, er zit een rip-lock in de originele fw.
Er zijn gemodde firmwares waar die rip-lock is uitgesloopt, o.a. die 218_liggy_Ritek_SE.
Deze ga ik zelf even proberen aangezien hij goed aangeschreven werd op de verschillende fora.
Heb overigens Memorex schijfjes. Zal ff iets branden en kijken of het nuttig is om in het media compatibiliteits topic te zetten.

[update]

Met die liggy fw die ik net noemde is de rip-lock wel degelijk verwijderd, ik rip nu een dvd op 5x tot 6x

[ Voor 14% gewijzigd door Kipcorn op 30-12-2004 12:06 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
Kipcorn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:57:
* Kipcorn heeft net z'n NEC 3500AG binnen.
Voor de mensen die niet weten waarom het rippen zo traag is, er zit een rip-lock in de originele fw.
Er zijn gemodde firmwares waar die rip-lock is uitgesloopt, o.a. die 218_liggy_Ritek_SE.
Deze ga ik zelf even proberen aangezien hij goed aangeschreven werd op de verschillende fora.
Heb overigens Memorex schijfjes. Zal ff iets branden en kijken of het nuttig is om in het media compatibiliteits topic te zetten.

[update]

Met die liggy fw die ik net noemde is de rip-lock wel degelijk verwijderd, ik rip nu een dvd op 5x tot 6x
Vreemd, ik heb dezelfde firmware en kan geen verschil merken met de originele firmware, qua rippen. Allebei even traag.

• Kipcorn
grun schreef op donderdag 30 december 2004 @ 07:40:
[...]

Klopt, het rippen van een DVD duurt hier ook ongeveer een klein uur ipv 20 minuten op een NEC 1100. Ik kan je alvast wel vertellen dat andere firmware geen verbetering brengt, ik gebruik 2.18 SE van Liggy. Geen idee waaraan het ligt, het branden zelf werkt uit de kunst.
Dat zie ik nu pas... Kan het niet zo zijn dat die 1100 (ken dat hele ding niet :?) gewoon een hardware matige beperking heeft?

Verwijderd

check deze thread bij cdrinfo...

http://www.cdrinfo.com/fo...sp?m=93724&mpage=1&#94895

schijnt goed te werken om 3500 naar een 3520 te flashen!

• Mitt3nz
  • Laatst online: 23-08 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:11:
check deze thread bij cdrinfo...

http://www.cdrinfo.com/fo...sp?m=93724&mpage=1&#94895

schijnt goed te werken om 3500 naar een 3520 te flashen!
Waar lees jij dat?

Ik zie staan:
Q: I have bought a 3500A can I upgrade to 3520A?
A: Definatly not, the 3520A uses different hardware than 3500A, don't try it!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
grun schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:39:
[...]

Vreemd, ik heb dezelfde firmware en kan geen verschil merken met de originele firmware, qua rippen. Allebei even traag.
En dit kan ik alleen maar bevestigen heb nu ook een de liggy firmware maar hij is nog steeds langzaam 2 a 3 speed rippen :(

Hoe rip ik sneller?

• Kipcorn
PacinoAllstars, hier ript ie prima op 6/7x met Liggy's 2.18 firmware.
Snap niet waarom ie het bij jou dan niet doet. :{
Maar probeer anders eens deze: http://www.micheldeboer.nl/firmware/218_SE.rar
NEC ND-3500A 2.18 Support ALL supported DL media at 4X, RPC1, Riplock Removed

• PacinoAllstars
Kipcorn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:32:
218_liggy_Ritek_SE deze had ik gebruikt ik heb nu de die van jou eringeflasht dus ik ga nu effe opnieuw proberen :D

• Kipcorn
Ik heb zelf ook wat vaags he...
Omdat ik met KProbe en Nero CD-DVD Speed geen kwaliteits check op de discs kon doen, heb ik ook DVD Info Pro geprobeerd, en wat denk je, zelfde gezeik.
Current drive is not suitable for this feature

Dus ik ga ook maar even andere firmware proberen. Er is nog een beta van Liggy, die is gebaseerd op z'n oudere 2.18 fw maar wat er veranderd is zie ik nergens staan.

[update]

Nu is het niet leuk meer! :(
Ik kan gvd met geen mogelijkheid m'n gebrande schijfjes op kwaliteit checken, wat is dat nou voor ongein!? :{

[ Voor 17% gewijzigd door Kipcorn op 30-12-2004 16:28 ]

• PacinoAllstars
Kipcorn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:32:
hij ript erg vet!!!!

15 minuten een lord of the rigns dvd (originele)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen of ik iets over het hoofd heb gezien? DVD's worden nog steeds gebrand met het DVD+ booktype terwijl ik het heb veranderd met de liggy firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zijn jullie bekend met deze site: http://www.micheldeboer.nl/firmware/

Ik zie dat hier de laatste versie staat, namelijk:

V3B3R2.rar NEC ND-3500A 2.28 Quikee Version3 Beta3 Release2, bitsetting support for SL DVD+R and DVD+R9, RPC1 & Riplock Removed (NEW 26-12-2004)

Zijn er mensen die deze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
hi,

Mijn broer heeft dus gister deze dvd brander gehaald bij:
http://www.a-offizz.nl/m_...ts.asp?id=1049&mainCat=53
Toen hij ermee thuis kwam viel het me op dat hij de brander een plastice zak kreeg.

Ik vroeg hem of hij er geen doos/verpakking bij kreeg hij zei nee.
En ook geen software????

Nu dat sommige mensen hem hebben gekocht wil ik weten. Zit het niet een doos, en krijg je er geen software bij. Ook wil ik weten hoe het met de garantie is, heb alleen maar een bon 8)7
snap 't niet 8)7
http://www.a-offizz.nl/m_...ts.asp?id=1049&mainCat=53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja garantie is idd de bon en ja komt vaker voor, men noemt dit een eom versie,
Dit is meestal goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

Gebruikt niemand de Mad-Dog firmware ? Ik rip een DVD (4,3gb) binnen 6 mins, op het einde haalt de DVD ongeveer 15x!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Zhadum schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:45:
Zijn jullie bekend met deze site: http://www.micheldeboer.nl/firmware/

Ik zie dat hier de laatste versie staat, namelijk:

V3B3R2.rar NEC ND-3500A 2.28 Quikee Version3 Beta3 Release2, bitsetting support for SL DVD+R and DVD+R9, RPC1 & Riplock Removed (NEW 26-12-2004)

Zijn er mensen die deze gebruiken?
Let goed op het woordje Beta.
De laatste firmware-versie is 2.18, waarvan diverse varianten bestaan. Ten eerste natuurlijk de officiële. In de versie Liggy SE zijn de riplock en regiocode verwijderd, maar de brandstrategieën zijn in grote lijnen ongewijzigd (met uitzondering van dual layer en wat Ritek media). Ook bitsetting wordt ondersteund. Daarnaast zijn er nog wat variaties van 2.18 die speciaal voor bepaalde OEM-varianten van de NEC 3500 zijn ontwikkeld (zoals TDK en Maddog).
De betaversie waar jij het over hebt, bevat experimentele brandstrategieën om meer snelheid uit bepaalde mediatypen te halen. Voor echte tweakers is dat interessant, maar de doorsnee gebruiker is waarschijnlijk beter af met de officiële versie of Liggy SE. De experimentele strategieën werken namelijk niet altijd foutloos, dus als je op het experimentele pad gaat, moet je voortdurend de discussies op club.cdfreaks.com volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 03:28:
Ja garantie is idd de bon en ja komt vaker voor, men noemt dit een eom versie,
Dit is meestal goedkoper.
correctie: men noemt dit een OEM versie.

met doos eromheen + eventuele software = RETAIL (extra kosten en dus duurder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:36:
[...]

correctie: men noemt dit een OEM versie.

met doos eromheen + eventuele software = RETAIL (extra kosten en dus duurder.)
sorry was laat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 16-09 17:18
Weet ik gelijk 't verschil tussen oem en retal
mooie brander btw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Smarron schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 07:43:
Gebruikt niemand de Mad-Dog firmware ? Ik rip een DVD (4,3gb) binnen 6 mins, op het einde haalt de DVD ongeveer 15x!
WTF dat is wel heel erg snel!!! Dacht dat ik al vlot was met mijn 15 minuten :)

Welke dlink is jou firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

O even snel een ervarinkje posten.

Met de firmware 2.28 Q V2 MR Standard.bin kan ik niet goed meer audio rippen, dan zegt eac dat hij ook audio cached, en kun je met geen enkele setting normaal audio extracten. Heb nu 2C8_SE_Ritek_4X_DL.bin, die doet het 100% goed, heb geen riplock en is regiovrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PacinoAllstars schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:26:
WTF dat is wel heel erg snel!!! Dacht dat ik al vlot was met mijn 15 minuten :)

Welke dlink is jou firmware?
http://www.micheldeboer.nl/firmware/MD16W2F9.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

drfruit schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:34:
[...]

Let goed op het woordje Beta.
De laatste firmware-versie is 2.18, waarvan diverse varianten bestaan. Ten eerste natuurlijk de officiële. In de versie Liggy SE zijn de riplock en regiocode verwijderd, maar de brandstrategieën zijn in grote lijnen ongewijzigd (met uitzondering van dual layer en wat Ritek media). Ook bitsetting wordt ondersteund. Daarnaast zijn er nog wat variaties van 2.18 die speciaal voor bepaalde OEM-varianten van de NEC 3500 zijn ontwikkeld (zoals TDK en Maddog).
De betaversie waar jij het over hebt, bevat experimentele brandstrategieën om meer snelheid uit bepaalde mediatypen te halen. Voor echte tweakers is dat interessant, maar de doorsnee gebruiker is waarschijnlijk beter af met de officiële versie of Liggy SE. De experimentele strategieën werken namelijk niet altijd foutloos, dus als je op het experimentele pad gaat, moet je voortdurend de discussies op club.cdfreaks.com volgen.
Bedankt voor de uitleg, ik heb nu versie [TDK 1616n v2.C8 SE -> NEC ND-3500A v2.C8 SE] gebruikt, met alle eigenschappen die ik wilde. Ik denk dat deze momenteel goed genoeg is totdat v2.C9 komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook een nec 3500 gekocht, maar heb nu het volgende probleem
als ik een film brand dan heb ik in elke film dat hij telkens 1 keer even blijf hangen
en dat duurd zo een 10 sec
had hiervoor een pioneer en dat heb ik nog nooit gehad
weet iemand wat dit kan wezen.

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal weken de 3500 ,geflashed naar de 2.18 SE.

Alles werkt ok ,maar nu heb ik gisteren voor de 2de keer op een dl dvd gebrand (traxdata),
en nu met dvd-rom booktype aangezet.

Nu had ik eigenlijk gehoopt dat ie ditmaal wel zou werken maar helaas hij werkt nog niet :'( 100 %
Ja alles werkt wel ,dvd start op,kom in menu enzo ,maar als ie tijdens de film van layer 1 naar layer 2 moet springen dan hangt ie ,ik kan wel doorspoelen en daarna werkt ie gewoon weer goed.

Ik speel hem af op mijn dvd speler van pioneer dv-444.

Nu had ik gelezen dat meer mensen hier last van hebben maar is er al bekend of
dit nu aan de dvd brander ligt ,dat hij ze niet goed brand of aan de dvd disc.
Ik neem aan dat het niet aan de speler kan liggen omdat hij verders alles goed afspeel .

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Varix
Het is niet helemaal met zekerheid te zeggen, omdat bijna niemand nog DL-schijfjes brandt vanwege de kosten, maar zeker is wel dat de DL-schijfjes van fabrikant Ritek (zoals jouw Traxdata) niet goed werken met de huidige dvd-branders. Het is niet uitgesloten dat het beter lukt met de tweede generatie (NEC 3520, Plextor 716) zodra daar de kinderziekten uit zijn.
Het schijnt dat de Verbatim DL (uit de Mitsubishi fabriek) wel goed branden, maar voor circa 8 euro per schijfje is het wat duur om mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen dat de bitsetting feature bij oem/bulk versies niet werkt?
Als de dvd's uiteindelijk gebrand worden met de aangepast firmware blijft de booktype toch onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:19:
Kan iemand bevestigen dat de bitsetting feature bij oem/bulk versies niet werkt?
Als de dvd's uiteindelijk gebrand worden met de aangepast firmware blijft de booktype toch onveranderd.
Als je met oem/bulk bedoelt de NEC 3500 zoals de meesten van ons hem hebben gekocht (dus zonder kabeltjes etc), dan klopt dat niet. Het is wel waar dat het een vrij ingewikkelde zaak is, die afhankelijk is van de gebruikte firmware, het brandprogramma en het exacte dvd-type (+r, DL +r, +rw) dat je wilt branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Ik heb die dl dvd voor de zekerheid bij mijn ouders geprobeerd ,die hebben pas zon cyberhome dvdplayertje en wat denk je :| daar doet ie het dus wel gaat gewoon goed naar layer 2 :X

Dus nu vraag ik me af waarom ie niet goed werkt bij mijn dvdplayer, te oud mischien :?

Het lijkt erop of ie dan niet ziet, naar welk punt op layer 2 hij moet beginnen.

ps.

Mijn eerste dl schijfje die ik hiervoor gebrand had was zon verbatim, maar die had ik niet op dvd-rom gedaan maar gewoon op dvd-r en die werkte ook niet.
Daar ging ie helemaal vreemd doen , hij stopte gewoon met afspelen.
Maar die heb ik niet geprobeerd bij mijn ouders ,maar dat zal ik nog doen.

Mischien als zon verbatim nu gebrand wordt (dvd-rom), maarja de prijs is mij nu ook nog te duur ;) , dan maar even wachten tot ze goedkoper zijn en dan verder proberen....

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zijn er hier ook mensen die veel problemen hebben met het rippen van gebrande audio cd's?? Deze worden in de verkenner alszijnde leeg (er verschijnt nix) aangegeven. Ook in I-tunes word hij niet herkend en gaat hij dus ook niet op CDDB kijken. Slechts in enkele gevallen ging het goed. Het gaat om CD-R's van onder meer TDK, Sony en noname bagger.
Ik gebruik de TDK 2C8 firmware.
Het gaat om 1 op 1 gekopieerde audio cd's. Soms staat er ook nog een cd-rom gedeelte achter (videoclip bv) en die ziet hij ook niet.

Weet iemand war dit aan ligt? Ik heb in diverse reviews wel gelezen dat de NEC 3500 minder goed overweg kan met CD-R's lezen en schrijven dan met DVD...
Of kan ik beter andere firmware gebruiken (wel met removed rip-lock en regio codes :) )

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is al eens een nieuwspostje geweest dat de beveiligingen TE goed zijn dat ze niet eens af kunnen worden gespeeld/herkend worden. anyways.... met wat probeer je te rippen dan? cdclone? alcohol 120%? nero is niet zo erg geschikt om audiocd te rippen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het gaat hier om onbeveiligde cd's, die ik met mijn 48x plextor cd-brander moeiteloos kon rippen met welk programma dan ook. Het gaat hier uiteraard om het rippen van audio naar mp3 heh ;)
Mijn NEC leest die cd's niet eens. Er staat volgens dat ding gewoon niets op :?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:57
Heb deze brander al 2 a 3 maanden geen problemen mee gehad nog,maar vraag me af of dat normaal is die cirkels op een dvd,als ik met 4x brand zijn ze niet zo goed te zien maar als ik met 8x brand dan kan je duidelijk zien wanneer hij zijn snelheid opvoer zeg maar,dan zie je 4 ringen op je dvd.
Op cd's zie je nix.
Maar is dit normaal en hebben er mensen hier dit ook?

Gr. Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Deze las ik laatst op tweakers: nieuws: 16-speed dvd-branders op de testbank gelegd
zelf draai ik een NEC 3500 met automatisch bit setting op - rom en ben tot nu toe geen enkel apparaat tegen gekomen dat niet wilde werken...
Weet iemand hoe je zo iets kan instellen?

P.S. gebruik deze firmware nu: NEC ND-3500A v2.C8 SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFS Heb deze brander nu ook, maar al 3 schijfjes verneukt door brander of Nero, doordat ie halverwege blijft hangen en geen klap meer doet :( . Schijfjes zijn DVD-r Platinum RITEKG05, dus daar moet het niet aan liggen. Iemand enig idee?

/me moet al weer denken aan z'n Philips CD-brander waar 1 op de 2 CD's mislukte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:08:
FFS Heb deze brander nu ook, maar al 3 schijfjes verneukt door brander of Nero, doordat ie halverwege blijft hangen en geen klap meer doet :( . Schijfjes zijn DVD-r Platinum RITEKG05, dus daar moet het niet aan liggen. Iemand enig idee?

/me moet al weer denken aan z'n Philips CD-brander waar 1 op de 2 CD's mislukte :(
Probeer eens een ander brandprogramma? En andere schijfjes. Misschien slikt hij het vreemd genoeg niet bij jou B) Wat voor firmware heb je draaien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nog gewoon de standaard firmware op. DVD-Decrypter brandt de schijfjes probleemloos, zoek alleen nog een alternatief voor Nero dan, om bestanden/documenten te branden. Zal hem anders wel even gaan flashen. Maar blijft slecht dat ie zoveel schijfjes verneukt, indien je geen firmware upgrade doet of andere programma's gaat gebruiken. Merendeel van consumenten is niet in staat dit te doen of andere programma's te nemen.

Edit: Firmware versie 2.16

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:22:
Zit nog gewoon de standaard firmware op. DVD-Decrypter brandt de schijfjes probleemloos, zoek alleen nog een alternatief voor Nero dan, om bestanden/documenten te branden. Zal hem anders wel even gaan flashen. Maar blijft slecht dat ie zoveel schijfjes verneukt, indien je geen firmware upgrade doet of andere programma's gaat gebruiken. Merendeel van consumenten is niet in staat dit te doen of andere programma's te nemen.

Edit: Firmware versie 2.16
Als DVD-Decrypter wel werkt en Nero niet, zou het weleens kunnen liggen aan de versie van Nero of aan de instellingen, je configuratie of allerlei andere factoren. Het blijft echter raden, je zult wat meer info moeten geven. Heb je de laatste versie van Nero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me firmware upgraden (even inlezen over het topic) en zal zo ook even een nieuwe nero 6.6.0.3 proberen, hopelijk geeft dat beter resultaat. Kan een gebrek aan schijfruimte ook een factor zijn? (Is minder dan 4 gig nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:57:
Ik ga me firmware upgraden (even inlezen over het topic)
Kijk even een aantal berichtjes terug, daar geef ik een korte samenvatting.
en zal zo ook even een nieuwe nero 6.6.0.3 proberen, hopelijk geeft dat beter resultaat. Kan een gebrek aan schijfruimte ook een factor zijn? (Is minder dan 4 gig nl.)
Veel meer schijfruimte is wel aan te raden, want een dvd is al meer dan 4 GB en er moet ruimte zijn voor je schijfbuffer in Nero, je Windows wisselbestand, enzovoort. Bovendien wordt het met zo weinig ruimte lastig om de schijf goed te defragmenteren (heb je dat al eens gedaan?) en daardoor kan het hele systeem erg traag worden. Als je ISO-bestanden brandt met DVD Decrypter heb je daar wellicht minder last van dan wanneer je een compilatie met Nero brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus zonder veel problemen kunnen flashen (2.C8) en ook Nero 6.3.0.3 staat er nu op. Hetgene wat ik wilde branden en waar eerst 2 mislukkingen aan vooraf gingen is iig nu gelukt, met zelfde hoeveelheid schijfruimte, zal gelijk ff weer gaan defragmenteren als ik straks klaar ben met alles branden, is idd een tijdje geleden :P. Ik kan nu iig weer 4,3 gig vrijmaken ;) Hopelijk nu geen mislukkingen meer en bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 18:32
ik heb net ook deze nec gekocht, nec 3500AG en gelijk geflashed naar

(MAD DOG MD-16XDVD9 (NEC ND-3500A) 2.F9 RPC1 and Rip Speed Firmware)

als ik nu in Nero ga kijken bij infotool staat er Read speed 18x en Write speed 4 x.. dit is toch veel te laag? Hij moet toch kunnen branden op 16x speed? ik heb momenteel even niets weg te branden daarom vraag ik het hier even. Ik wil toch wel zeker zijn dat mijn nec3500ag wel 16x kan branden... ?!

Damn ik kom er net achter dat het mijn dvd schijfjes zijn die niet sneller dan 4x kan branden!? Ik heb net een 25 spindel gekocht bij Mediamarkt MMore DVD+R. Dus wil ik sneller branden zal ik een ander merk dvd moeten kopen?

[ Voor 21% gewijzigd door cypress3d op 05-01-2005 15:17 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
cypress3d schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:04:
ik heb net ook deze nec gekocht, nec 3500AG en gelijk geflashed naar

(MAD DOG MD-16XDVD9 (NEC ND-3500A) 2.F9 RPC1 and Rip Speed Firmware)

als ik nu in Nero ga kijken bij infotool staat er Read speed 18x en Write speed 4 x.. dit is toch veel te laag? Hij moet toch kunnen branden op 16x speed? ik heb momenteel even niets weg te branden daarom vraag ik het hier even. Ik wil toch wel zeker zijn dat mijn nec3500ag wel 16x kan branden... ?!

Damn ik kom er net achter dat het mijn dvd schijfjes zijn die niet sneller dan 4x kan branden!? Ik heb net een 25 spindel gekocht bij Mediamarkt MMore DVD+R. Dus wil ik sneller branden zal ik een ander merk dvd moeten kopen?
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dit topic over Mediacompabiliteit en NEC3500 ff checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in bezit van PIII 1.0 GHz, 256 MB intern met Windows XP

Heeft het zin om de ND3500 aan te schaffen, of zal mijn processor te veel belast worden.
Welke DVD writer kan ik anders beter nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:55:
Ben in bezit van PIII 1.0 GHz, 256 MB intern met Windows XP

Heeft het zin om de ND3500 aan te schaffen, of zal mijn processor te veel belast worden.
Welke DVD writer kan ik anders beter nemen?
Een andere DVD-writer zou ik ook niet aanraden, eerder een nieuwere computer ( :P ), maar als je maar zorgt dat je HD snel genoeg is en je op lagere snelheid brandt kun je met deze brander nog wel uit de voeten denk ik. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zhadum schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 02:13:
Deze las ik laatst op tweakers: nieuws: 16-speed dvd-branders op de testbank gelegd

[...]

Weet iemand hoe je zo iets kan instellen?

P.S. gebruik deze firmware nu: NEC ND-3500A v2.C8 SE
Niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik denk dat niemand precies begrijpt wat je vraag is. Als je bitsetting wilt gebruiken om dvd-roms te branden i.p.v. dvd+r(w)'s, dan kun je daar met search volop berichten over vinden. Het is een kwestie van de juiste firmware gebruiken, maar er zitten nog wat vage kantjes aan. Niet iedereen heeft er succes mee.
Hier vind je er een hele discussie over. Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door drfruit op 06-01-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Ik, of beter gezegd mijn pa heeft een probleem met deze brander. Ikzelf heb hem ook en het apparaat werkt perfect. Nu is het geval dat het apparaat in de PC van mijn pa geen DVDRW's wil branden. Geen +RW's en ook geen -RW's terwijl die zelfde schijfjes bij mij wel gebrand kunnen worden...

Ik heb TDK's(-), Maxell(+), Emtec(+) en Hema RW's geprobeerd. Nero 6.6.0.1 (heb ik ook) begint met branden en geeft na caching van de files aan dat het ingeworpen medium niet voldoet. CD's kunnen daarentegen wel zonder problemen worden beschreven. Heeft iemand vergelijkbare problemen en wellicht een oplossing?

Nec 3500, FW 2.16 origineel, wil niet geflasht worden naar 2.18 via de flashtool van NEC. Als je in de tool op 'Flash' klikt, volgt vrijwel meteen een error.

Moederbord Abit SA7 met SIS 645DX chipset. Brander is master op IDE 2 met een Aopen DVD speler op slave. Ik heb al de SIS chipset drivers geinstalleerd, de SIS IDE drivers die willen niet geinstalleerd worden omdat dan eerst de Windows drivers (die aangegeven worden als SCSI?) gedeinstalleerd moeten worden...

Het apparaat leest wel DVDRW's die ik hier beschreven heb. Wissen van een DVDRW doet hij ook, alleen kan hij het schijfje vervolgens niet gebruiken om iets op te branden...

Om het nog leuker te maken. Ik had eerst een NEC1300 met 2.08 firmware (Herrie) die heeft het hier altijd perfect gedaan. Ik wilde die eerst bij mijn pa inbouwen, maar die vertoonde precies dezelfde problemen! Ik heb vervolgens gedacht dat het aan de brander was en ook die proberen te flashen. Via Windows lukte het niet, via DOS (Dangerous Brothers tool) is het mislukt en nu wordt de brander niet meer herkend... Daarom is een NEC 3500 aangeschaft, maar die doet nu dus hetzelfde eigenlijk. Wie weet raad?

EDIT: ik heb eventueel de logfile van Nero, die kan ik wel posten indien nodig, maar het is zo'n lap tekst

[ Voor 7% gewijzigd door djeejdjeej op 10-01-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Misschien dat iemand het weet. Is het mogelijk om de firmware van de NEC 3520 in de 3500-brander te branden en hem zo met meer schijfjes overweg te laten kunnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 19:09

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

objectief2 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:54:
Misschien dat iemand het weet. Is het mogelijk om de firmware van de NEC 3520 in de 3500-brander te branden en hem zo met meer schijfjes overweg te laten kunnen? :)
nee dat kan niet, de 3520 heeft teveel nieuwe hardware ten opzichte van de 3500
het is geen door ontwikkeling van de 3500, maar een nieuw ontwerp gebasseerd op een ander merk brandchip logica etc.
Daarom kan je de fimware niet onderling uitwisselen. De 3520 brand kwalitatief nu nog minder dan de 3500 omdat ze bij het nieuwe model ook de firmware echt opnieuw moesten ontwikkelen (dus niet simpel doorontwikkelen)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Oke bedankt! Ik had al zo'n idee en het geld moet ook blijven rollen nietwaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
djeejdjeej schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:36:
Nec 3500, FW 2.16 origineel, wil niet geflasht worden naar 2.18 via de flashtool van NEC. Als je in de tool op 'Flash' klikt, volgt vrijwel meteen een error.

EDIT: ik heb eventueel de logfile van Nero, die kan ik wel posten indien nodig, maar het is zo'n lap tekst
Er is duidelijk iets mis met de pc van je pa, als het flashen van twee branders mislukt.
Je zou de NEC 3500 eens in je eigen pc kunnen stoppen om te kijken of hij daar wel werkt, en eventueel flashen naar 2.18, dan weet je in ieder geval of hij nog goed werkt.
Verder moet je die pc eens goed nakijken. Het lijkt niet aan de brander te liggen, dus wellicht kun je beter advies vragen buiten deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
drfruit schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:17:
[...]

Er is duidelijk iets mis met de pc van je pa, als het flashen van twee branders mislukt.
Je zou de NEC 3500 eens in je eigen pc kunnen stoppen om te kijken of hij daar wel werkt, en eventueel flashen naar 2.18, dan weet je in ieder geval of hij nog goed werkt.
Verder moet je die pc eens goed nakijken. Het lijkt niet aan de brander te liggen, dus wellicht kun je beter advies vragen buiten deze draad.
Ok thx, zoeits dacht ik al. Die PC doet het verder eigenlijk perfect. Kon alleen wat vinden over SIS chipsets die problemen hebben met DMA. Ik zal nog wat testen en deze week een appart topic hiervoor openen als ik er niet uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

ik heb anders een sis 748 chipset, en DMA werkt prima...

Ik heb de Mad dog 2F9 firmware, met RPC1 en riplock patches er in, ook is de naam veranderd naar de normale naam.

Brand als de hel, niks mis mee, super brandertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:51

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb nu LD_V2beta3.zip (Liggy & Dee V2 Beta3)'s firmware erop staan, maar heel veel apps herkenen hem nu niet eens meer als drive.

Ik zoek eigenlijk alleen een standaard firmware die alleen omgemod is zodat ie bookmarktype kan veranderen, iemand een idee?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GieltjE schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:01:
Ik heb nu LD_V2beta3.zip (Liggy & Dee V2 Beta3)'s firmware erop staan, maar heel veel apps herkenen hem nu niet eens meer als drive.

Ik zoek eigenlijk alleen een standaard firmware die alleen omgemod is zodat ie bookmarktype kan veranderen, iemand een idee?
waarom een beta :? waarom niet een stabiele beste verkozen firmware? staat echt duidelijk onderaan in 1e post welke dat is en die gebruik ik ook. werkt gwoon perfect voor mij (en anderen)

lama, verkeerde topic. je moet hier zijn in 1e post onderin [rml][ Media compatibiliteit] NEC ND 3500[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
Ik heb vanochtend voor het eerst geprobeerd een Traxdata DL DVD te branden met Nero.
Heb eerst met DVD Decrypter alle files van de DVD geript en opgeslagen.

Vervolgens eerst met Nero 6605 een DVD Video geprobeerd te maken. Toen kreeg ik meteen al een foutmelding "iets met powercalibration als ik het goed heb"
Daarna met Nero Express 6605 geprobeerd. Dat ging wel goed. (booktype setting werd automatisch aangepast naar DVD-ROM volgens de logfile)

Daarna de gebrande DVD in mijn stand alone DVD speler (vrij recente sony) gestopt en die wilde hem niet afspelen. In de DVD speler van mijn ouders ook niet :( Alleen in de DVD recorder van mijn ouders (Sony GX300) deed ie het wel 8)7

iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan? of andere suggesties.
Vindt het een beetje ruk namelijk als ik niet eens knap DL Video DVD's kan maken.

FW versie 2.18(standaard NEC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Supershiva schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:47:
Ik heb vanochtend voor het eerst geprobeerd een Traxdata DL DVD te branden met Nero.
Heb eerst met DVD Decrypter alle files van de DVD geript en opgeslagen.

Vervolgens eerst met Nero 6605 een DVD Video geprobeerd te maken. Toen kreeg ik meteen al een foutmelding "iets met powercalibration als ik het goed heb"
Daarna met Nero Express 6605 geprobeerd. Dat ging wel goed. (booktype setting werd automatisch aangepast naar DVD-ROM volgens de logfile)

Daarna de gebrande DVD in mijn stand alone DVD speler (vrij recente sony) gestopt en die wilde hem niet afspelen. In de DVD speler van mijn ouders ook niet :( Alleen in de DVD recorder van mijn ouders (Sony GX300) deed ie het wel 8)7

iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan? of andere suggesties.
Vindt het een beetje ruk namelijk als ik niet eens knap DL Video DVD's kan maken.

FW versie 2.18(standaard NEC)
Power calibration duid op een defecte brander (kan geen focus krijgen).

Dat de GX300 hem lees is niet zo gek, ik heb er ook een, dat ding lees practisch alles omdat het ook een DVD +- fikker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Fairy schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:16:
[...]
Power calibration duid op een defecte brander (kan geen focus krijgen).

Dat de GX300 hem lees is niet zo gek, ik heb er ook een, dat ding lees practisch alles omdat het ook een DVD +- fikker is.
tnx voor je reply

Defecte brander :? maar dan zou ik toch helemaal geen dvd's kunnen branden?
Want ik heb al wel plenty gewone DVD's (films, games etc..) gebrand en die doen het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Het is niet zo handig om in meerdere topics hetzelfde te posten, beetje verwarrend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Niet om het een of ander... maar hoezo verwarrend.

1)het is een ervaring met de NEC3500A
2)het gaat over mediacompatibiliteit van de NEC3500A
3)het interesseerd me geen aars in welk toppic er antwoord komt, als er maar antwoord komt :P

Ik vond ieder geval dat het in beide toppics thuis hoort
In ieder geval bedankt voor je reply in het med. comp. toppic :)

Jammer eigenlijk dat DL branden eigenlijk nog helemaal niet zo goed uitgedacht is.
Je zou je bijna afvragen of deze manier van branden al op de consumentenmarkt had mogen komen ;(

[ Voor 30% gewijzigd door Supershiva op 15-01-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
In twee draden hetzelfde posten is verwarrend omdat de antwoorden dan door elkaar gaan lopen en beide beantwoorders de andere draadjes moeten gaan teruglezen om nog te weten wat er daar besproken is. Daarom geldt op dit soort forums de regel dat je niet 'crosspost'.
Je hebt trouwens wel gelijk dat de DL technologie nog niet uitontwikkeld is. Maar ja, zo gaat dat al jaren, nieuwe technologie werkt vaak maar half. Wij zouden eigenlijk betaald moeten worden voor ons researchwerk als proefpersonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paddo1985
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-03 17:40
Ik heb hetzelfde probleem als WR en ijzerrobot.
Alleen in het begin werkte hij wel gewoon goed.

Alleen gister mijn pc uitelkaar gehad om alles schoon en stofvrij te maken.
Ik zet alles weer inelkaar, wil een dvd branden, niks doet ie.
Dus ik denk doe eens een cd erin kijken of hij wel kan lezen, maar helaas dat deed hij ook niet.

Toen eens van de windows cd geboot, doet hij wel, alleen na een tijdje een leesfout.

Dit is al de 2e nec waar ik dit mee heb gehad, eerst de 2500A en nu weer de 3500A.

Weet iemand al waar dat aan ligt of niet?

(BTW, de vorige kreeg deze problemen toen ik van moederbord veranderde, namelijk van de chaintech znf3 zenith-->DFI lanparty ut nf3 250gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 17-09 22:47

WR.

paddo1985 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:07:
Alleen in het begin werkte hij wel gewoon goed.

Alleen gister mijn pc uitelkaar gehad om alles schoon en stofvrij te maken.
Ik zet alles weer inelkaar, wil een dvd branden, niks doet ie.
Dus ik denk doe eens een cd erin kijken of hij wel kan lezen, maar helaas dat deed hij ook niet.

Toen eens van de windows cd geboot, doet hij wel, alleen na een tijdje een leesfout.

Dit is al de 2e nec waar ik dit mee heb gehad, eerst de 2500A en nu weer de 3500A.

Weet iemand al waar dat aan ligt of niet?

(BTW, de vorige kreeg deze problemen toen ik van moederbord veranderde, namelijk van de chaintech znf3 zenith-->DFI lanparty ut nf3 250gb).
Mijn NEC 3500 werkt nog steeds niet. :r

En na alles geprobeerd te hebben denk ik dat dit een chipset probleem is, dat steeds te maken heeft met de nForce chip(ik ijzerboot en nu paddo1985).
Ik hoop dat er misschien nog een bios/driver/firmware voor uitkomt wat het probleem kan oplossen.

Als iemand nog een suggesties heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26
paddo1985 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:07:
Mmm. IJzerrobot, die kende ik nog niet.... :+
Anyways, die 3500 van mij doet het echt perfect, brandt zelfs de meest goedkope DVDtjes zonder ook maar 1 probleem. Nog niet 1 coaster gehad (Afklopmoudus) Alleen draait ie wel op mijn A7V333 ipv mijn A7N8X zoals de bedoeling was...

Duidelijk een chipsetprobleem bij mij naar mijn mening.. (of driver dan)

Hoe het komt dat ie het eerst wel deed en nu niet meer is mij een raadsel...
Denk nog eens goed na of je niet iets geinstalleerd hebt ofzo, net voor het schoonmaken? Misschien iets dat pas na een keer opnieuw opstarten naar boven komt?

Beidewee: wisten jullie dat NEC voor zijn eigen drives een speciale IDE cd driver heeft ontwikkeld? Blijkbaar werkt er bij die drives van NEC fundamenteel iets anders... Anders was dit niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 18-09 08:27

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

djeejdjeej schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:36:
Ik, of beter gezegd mijn pa heeft een probleem met deze brander. Ikzelf heb hem ook en het apparaat werkt perfect. Nu is het geval dat het apparaat in de PC van mijn pa geen DVDRW's wil branden. Geen +RW's en ook geen -RW's terwijl die zelfde schijfjes bij mij wel gebrand kunnen worden...
...
Dit lijkt op een software conflict. Staat er toevallig iets geïnstalleerd zoals DirectCD van Adaptec of Ahead InCD? Dit wil nog wel eens problemen geven!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb niet alle posts van de laatste dagen goed gelezen, maar als ik het goed zie melden een aantal mensen dat de 3500 het niet of slecht doet in combinatie met de Nforce chipset.
Ik heb die van mij op een Asus A7N8X-deluxe rev2.0 draaien en het was plug and play.
Tot nu toe is er maar 1 DVD mislukt. Ik had een plextor brander die heb ik vervangen, dat ging in 1 keer goed. Ik had alleen Nero als brandprogramma geinstalleerd staan, ik heb nu ook DVDdecryptor. Verder niks bijzonders, wel is het zo dat m'n HD aan een SATA aansluiting hangt en een DVDspeler op IDE, de laatste drivers van Asus en 1 van de laatste biossen van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Coenen schreef op maandag 24 januari 2005 @ 08:15:
Ik heb niet alle posts van de laatste dagen goed gelezen, maar als ik het goed zie melden een aantal mensen dat de 3500 het niet of slecht doet in combinatie met de Nforce chipset.
Ik heb die van mij op een Asus A7N8X-deluxe rev2.0 draaien en het was plug and play.
Tot nu toe is er maar 1 DVD mislukt. Ik had een plextor brander die heb ik vervangen, dat ging in 1 keer goed. Ik had alleen Nero als brandprogramma geinstalleerd staan, ik heb nu ook DVDdecryptor. Verder niks bijzonders, wel is het zo dat m'n HD aan een SATA aansluiting hangt en een DVDspeler op IDE, de laatste drivers van Asus en 1 van de laatste biossen van Asus.
Sinds 2003 heb ik nForce-plankjes met achtereenvolgend een NEC1100, 1300 en nu 3500 en nog nooit een probleem gehad met deze combo's. Ik denk dat mocht hier een enige conflict kunnen ontstaan dat de drivers erg veel kunnen helpen.

IDE-drivers van nForce installeerde ik trouwens nooit, maar bij de 5.10WHQL heb ik ze er wel opgezet en nog steeds geen enkel probleem gehad.

Of je hebt van die maandagmorgen gevalletjes, dat kan natuurlijk ook. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
kunnen jullie eens precies beschrijven welke drivers jullie gebruiken?
fabrikant/type/etc.

Ikzelf kon ook via DOS niet de brander bereiken, ik moest daarvoor een speciale IDE driver van NEC op mijn opstartdiskette bijvoegen..
Blijft dus een raar verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 17-09 22:47

WR.

IJzerboot schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:44:
[...]

Beidewee: wisten jullie dat NEC voor zijn eigen drives een speciale IDE cd driver heeft ontwikkeld?
Heb NEC site al afgezocht maar kan weinig vinden...(en heb google gebruikt :+ )

Dus zou jij mij eventueel de volledige link ervan kunnen geven ;)

[ Voor 27% gewijzigd door WR. op 24-01-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

IJzerboot schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:04:
kunnen jullie eens precies beschrijven welke drivers jullie gebruiken?
fabrikant/type/etc.
- DFI NF2 Ultra Infinity
- WinXP SP2
- nVdia nForce 5.10WHQL zonder de IDE-drivers.

Overigens hangt de brander als secondary master in mijn systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Smarron op 25-01-2005 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
@smaron: welke IDE drivers gebruik je nu dan?

@WR: ik zit nu niet thuis. Ik zal dit weekend je hem sturen en die link weer even opzoeken.

edit: volgens mij is dit hem...: http://www.cdrom-drivers.com/drivers/55/55160.htm

hier staan er wat van de NEC site:http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/556

Hier staat ook nog wat info:http://www.de.nec.de/faq.php/id/573

[ Voor 50% gewijzigd door IJzerboot op 25-01-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

IJzerboot schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:03:
@smaron: welke IDE drivers gebruik je nu dan?

@WR: ik zit nu niet thuis. Ik zal dit weekend je hem sturen en die link weer even opzoeken.
De standaard-drivers van WinXP. Deze zijn vooralsnog sneller dan die van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort een nec 3500ag en ben redelijk tevreden...de reden hiervoor is dat ik heel erg veel problemen heb bij het brande van muziek cd's (audio) voor in de auto. Ik krijg bij het branden telkens na 5% een write error waardoor ik de cd weer weg kan gooien. Teven vind ik de snelheden niet super!

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het branden van audio cd's??

Graag hoor ik of hier een oplossing voor is, misschien doe ik iets fout ;-)

Branden doe ik met de nieuwste nero en de cd's zijn van Philips.

gr. Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:49:
ik heb sinds kort een nec 3500ag en ben redelijk tevreden...de reden hiervoor is dat ik heel erg veel problemen heb bij het brande van muziek cd's (audio) voor in de auto. Ik krijg bij het branden telkens na 5% een write error waardoor ik de cd weer weg kan gooien. Teven vind ik de snelheden niet super!

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het branden van audio cd's??

Graag hoor ik of hier een oplossing voor is, misschien doe ik iets fout ;-)

Branden doe ik met de nieuwste nero en de cd's zijn van Philips.

gr. Mark
Audio CD's doe ik hier gewoon op 48x (in 3 minuutjes klaar) en er is er nog nooit 1 mislukt. Ik gebruik zelf Nero 6.3.1.6 daarvoor. CD's zijn van het merk primedisc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnk schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:12:
[...]

Audio CD's doe ik hier gewoon op 48x (in 3 minuutjes klaar) en er is er nog nooit 1 mislukt. Ik gebruik zelf Nero 6.3.1.6 daarvoor. CD's zijn van het merk primedisc.
Welke firmware gebruik je? En heb je drivers geinstalleerd??

gr. Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Hallo allemaal, dit is dan ook mijn ontmaagding op GoT met mijn eerste post!

Ik heb een vraagje aangaande de brandsnelheden van mijn nec3500AG.
Heb gister deze geweldige brander aangeschaft en gelijk 25 fujifilm dvd+r en 5 philips rewritables erbij gekocht.
Nu probeerde ik vandaag voor het eerst te branden. Eerst maar eens de Philips ReWritables proberen. Die gingen lekker op 4x, geen fouten, alle data erop (vanwege format), no problem. Nu wil ik graag nog wat divx op mijn Fujifilm-schijfjes branden maar met nero (versie 6.0.0.15) kan ik niet sneller branden dan met 2.4x, terwijl mijn schijfjes toch echt 8speed aankunnen. Ik heb de orginele NEC-firmware erop staan (NEC ND-3500A 2.16 http://www.micheldeboer.nl/firmware/ND3500A-216.rar) en gebruik dus Nero 6.0.0.15.
Branden gaat dus maar op 2.4x terwijl ie op 8x (volgens het Media compatibiliteit-topic zelfs op 16x).
Hopelijk hebben jullie wat tips om het op te lossen.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjenarnold schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:11:
Hallo allemaal, dit is dan ook mijn ontmaagding op GoT met mijn eerste post!

Ik heb een vraagje aangaande de brandsnelheden van mijn nec3500AG.
Heb gister deze geweldige brander aangeschaft en gelijk 25 fujifilm dvd+r en 5 philips rewritables erbij gekocht.
Nu probeerde ik vandaag voor het eerst te branden. Eerst maar eens de Philips ReWritables proberen. Die gingen lekker op 4x, geen fouten, alle data erop (vanwege format), no problem. Nu wil ik graag nog wat divx op mijn Fujifilm-schijfjes branden maar met nero (versie 6.0.0.15) kan ik niet sneller branden dan met 2.4x, terwijl mijn schijfjes toch echt 8speed aankunnen. Ik heb de orginele NEC-firmware erop staan (NEC ND-3500A 2.16 http://www.micheldeboer.nl/firmware/ND3500A-216.rar) en gebruik dus Nero 6.0.0.15.
Branden gaat dus maar op 2.4x terwijl ie op 8x (volgens het Media compatibiliteit-topic zelfs op 16x).

BVD
Welkom op GOT, er is genoeg leesvoer voor je leest dit topic maar eens door zul je genoeg vinden betreft jou vragen

dit topic is ook wel handig voor je [rml][ Media compatibiliteit] NEC ND 3500[/rml]

alvast veel lees plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
jurjenarnold schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:11:
Nu wil ik graag nog wat divx op mijn Fujifilm-schijfjes branden maar met nero (versie 6.0.0.15) kan ik niet sneller branden dan met 2.4x, terwijl mijn schijfjes toch echt 8speed aankunnen. Ik heb de orginele NEC-firmware erop staan (NEC ND-3500A 2.16 http://www.micheldeboer.nl/firmware/ND3500A-216.rar) en gebruik dus Nero 6.0.0.15.

BVD
Hallo,
Om te beginnen zou ik Nero eens bijwerken, je hebt een erg verouderde versie. Verder kan ik je aanraden tenminste de nieuwste officiële firmware te installeren, NEC 2.18 (op de door jou al genoemde pagina te vinden).
Mocht het dan nog niet goed gaan, dan horen we het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Laatst online: 01-05 15:07
Ik ben sinds kort op zoek om mijn dvd-brander (3500AG Firmware 2.16) te flashen naar een nieuwere. Nu wil ik graag Region Free en Bitsetting voor ongeveer alles. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer want er zijn er zo veel.
Dus welke firmware is de meest stabiele en is dus aan te raden.

Als een flash fout gaat kan ik dan gewoon de originele weer terug flashen.
De Michel de Boer site heb ik gezien dus de firmwares zelf kan ik wel vinden maar welke ik moet nemen is het probleem een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:08:
[...]

Welke firmware gebruik je? En heb je drivers geinstalleerd??

gr. Mark
Ik gebruik de herrie 1.17 firmware. Verder moet ik wel zeggen dat met mijn versie van Nero DVD's altijd mislukken, DVD's brand ik dus met CloneDVD. Drivers? Ik gebruik Windows XP SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
drfruit schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:41:
[...]

Hallo,
Om te beginnen zou ik Nero eens bijwerken, je hebt een erg verouderde versie. Verder kan ik je aanraden tenminste de nieuwste officiële firmware te installeren, NEC 2.18 (op de door jou al genoemde pagina te vinden).
Mocht het dan nog niet goed gaan, dan horen we het wel. :)
Heb beide gedaan, nero 6.6.0.1 en NEC Firmware 2.18 maar nog steeds geen verbetering in de brandsnelheid.
Iemand nog een oplossing/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
jurjenarnold schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:39:
[...]

Heb beide gedaan, nero 6.6.0.1 en NEC Firmware 2.18 maar nog steeds geen verbetering in de brandsnelheid.
Iemand nog een oplossing/tip?
De nieuwste versie van Nero is 6.6.0.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Lizard schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:45:
[...]

De nieuwste versie van Nero is 6.6.0.6.
Zal dat nu echt een verschil gaan maken of hij wel of niet op de goeie speed wil schrijven?
Genoeg mensen die met de wat oudere versies kunnen branden op normale snelheden. Misschien nog andere tips? Ben zelf redelijk out of ideas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjenarnold schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:22:
Zal dat nu echt een verschil gaan maken of hij wel of niet op de goeie speed wil schrijven?
Genoeg mensen die met de wat oudere versies kunnen branden op normale snelheden. Misschien nog andere tips? Ben zelf redelijk out of ideas.
dude... in 6.6.0.1 zitten bugjes die in 6.6.0.6 gefixd zijn. en niet iedereen heeft last van 1 van de bugjes. jij kan net 1 van die gevallen zijn die last heeft van 1 van de bugjes.

waarom ga je in de discussie als je geholpen wilt worden? down de nieuwe versie en installeer het en dan zien we wel weer verder.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Hermanvh schreef op maandag 24 januari 2005 @ 05:05:
[...]

Dit lijkt op een software conflict. Staat er toevallig iets geïnstalleerd zoals DirectCD van Adaptec of Ahead InCD? Dit wil nog wel eens problemen geven!
Ik heb het inmiddels opgelost: het was toch de DMA. Windows installeerde zelf automatisch wel de IDE (bus, pri en sec) maar geen DMA. (geckeckt met de Nero info tool) Na verwijderen en handmatig updaten met de SIS IDE drivers had ik wel DMA. Daarna kon ik ook de firmware updaten met de NEC tool naar 1.18 Branden in NERO lukt nu zonder problemen. CloneCD had ook problemen, maar die zijn nu ook opgelost.

Is het normaal dat er DMA nodig is om firmware te updaten? Ik heb trouwens die oude 1300 (mislukte flash op pa's PC) nog kunnen redden door eerst een andere CDROM speler op de IDE kabel aan te sluiten en na booten in DOS te verwisselen met de 1300. Dit had ik gelezen in het topic over je nieuwe firmware hiervoor. :)

[ Voor 4% gewijzigd door djeejdjeej op 30-01-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:00:
[...]

dude... in 6.6.0.1 zitten bugjes die in 6.6.0.6 gefixd zijn. en niet iedereen heeft last van 1 van de bugjes. jij kan net 1 van die gevallen zijn die last heeft van 1 van de bugjes.

waarom ga je in de discussie als je geholpen wilt worden? down de nieuwe versie en installeer het en dan zien we wel weer verder.....?
Het was alleen bedoeld als vraag hoor, geen discussie :?

Maar Nero is nu updated naar 6.6.0.6 en nog steeds geen verbetering, dus probleem blijft bestaan.
Iemand nog wat?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste