Het is niet zo handig om in meerdere topics hetzelfde te posten, beetje verwarrend zo.
Niet om het een of ander... maar hoezo verwarrend.
1)het is een ervaring met de NEC3500A
2)het gaat over mediacompatibiliteit van de NEC3500A
3)het interesseerd me geen aars in welk toppic er antwoord komt, als er maar antwoord komt
Ik vond ieder geval dat het in beide toppics thuis hoort
In ieder geval bedankt voor je reply in het med. comp. toppic
Jammer eigenlijk dat DL branden eigenlijk nog helemaal niet zo goed uitgedacht is.
Je zou je bijna afvragen of deze manier van branden al op de consumentenmarkt had mogen komen
1)het is een ervaring met de NEC3500A
2)het gaat over mediacompatibiliteit van de NEC3500A
3)het interesseerd me geen aars in welk toppic er antwoord komt, als er maar antwoord komt
Ik vond ieder geval dat het in beide toppics thuis hoort
In ieder geval bedankt voor je reply in het med. comp. toppic
Jammer eigenlijk dat DL branden eigenlijk nog helemaal niet zo goed uitgedacht is.
Je zou je bijna afvragen of deze manier van branden al op de consumentenmarkt had mogen komen
[ Voor 30% gewijzigd door Supershiva op 15-01-2005 21:09 ]
In twee draden hetzelfde posten is verwarrend omdat de antwoorden dan door elkaar gaan lopen en beide beantwoorders de andere draadjes moeten gaan teruglezen om nog te weten wat er daar besproken is. Daarom geldt op dit soort forums de regel dat je niet 'crosspost'.
Je hebt trouwens wel gelijk dat de DL technologie nog niet uitontwikkeld is. Maar ja, zo gaat dat al jaren, nieuwe technologie werkt vaak maar half. Wij zouden eigenlijk betaald moeten worden voor ons researchwerk als proefpersonen.
Je hebt trouwens wel gelijk dat de DL technologie nog niet uitontwikkeld is. Maar ja, zo gaat dat al jaren, nieuwe technologie werkt vaak maar half. Wij zouden eigenlijk betaald moeten worden voor ons researchwerk als proefpersonen.
Ik heb hetzelfde probleem als WR en ijzerrobot.
Alleen in het begin werkte hij wel gewoon goed.
Alleen gister mijn pc uitelkaar gehad om alles schoon en stofvrij te maken.
Ik zet alles weer inelkaar, wil een dvd branden, niks doet ie.
Dus ik denk doe eens een cd erin kijken of hij wel kan lezen, maar helaas dat deed hij ook niet.
Toen eens van de windows cd geboot, doet hij wel, alleen na een tijdje een leesfout.
Dit is al de 2e nec waar ik dit mee heb gehad, eerst de 2500A en nu weer de 3500A.
Weet iemand al waar dat aan ligt of niet?
(BTW, de vorige kreeg deze problemen toen ik van moederbord veranderde, namelijk van de chaintech znf3 zenith-->DFI lanparty ut nf3 250gb).
Dus ik denk doe eens een cd erin kijken of hij wel kan lezen, maar helaas dat deed hij ook niet.
Toen eens van de windows cd geboot, doet hij wel, alleen na een tijdje een leesfout.
Dit is al de 2e nec waar ik dit mee heb gehad, eerst de 2500A en nu weer de 3500A.
(BTW, de vorige kreeg deze problemen toen ik van moederbord veranderde, namelijk van de chaintech znf3 zenith-->DFI lanparty ut nf3 250gb).
Mijn NEC 3500 werkt nog steeds niet.paddo1985 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:07:

En na alles geprobeerd te hebben denk ik dat dit een chipset probleem is, dat steeds te maken heeft met de nForce chip(ik ijzerboot en nu paddo1985).
Ik hoop dat er misschien nog een bios/driver/firmware voor uitkomt wat het probleem kan oplossen.
Als iemand nog een suggesties heeft hoor ik het graag.
Mmm. IJzerrobot, die kende ik nog niet....paddo1985 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:07:
Anyways, die 3500 van mij doet het echt perfect, brandt zelfs de meest goedkope DVDtjes zonder ook maar 1 probleem. Nog niet 1 coaster gehad (Afklopmoudus) Alleen draait ie wel op mijn A7V333 ipv mijn A7N8X zoals de bedoeling was...
Duidelijk een chipsetprobleem bij mij naar mijn mening.. (of driver dan)
Hoe het komt dat ie het eerst wel deed en nu niet meer is mij een raadsel...
Denk nog eens goed na of je niet iets geinstalleerd hebt ofzo, net voor het schoonmaken? Misschien iets dat pas na een keer opnieuw opstarten naar boven komt?
Beidewee: wisten jullie dat NEC voor zijn eigen drives een speciale IDE cd driver heeft ontwikkeld? Blijkbaar werkt er bij die drives van NEC fundamenteel iets anders... Anders was dit niet nodig..
Dit lijkt op een software conflict. Staat er toevallig iets geïnstalleerd zoals DirectCD van Adaptec of Ahead InCD? Dit wil nog wel eens problemen geven!djeejdjeej schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:36:
Ik, of beter gezegd mijn pa heeft een probleem met deze brander. Ikzelf heb hem ook en het apparaat werkt perfect. Nu is het geval dat het apparaat in de PC van mijn pa geen DVDRW's wil branden. Geen +RW's en ook geen -RW's terwijl die zelfde schijfjes bij mij wel gebrand kunnen worden...
...
webOS all the way!
Ik heb niet alle posts van de laatste dagen goed gelezen, maar als ik het goed zie melden een aantal mensen dat de 3500 het niet of slecht doet in combinatie met de Nforce chipset.
Ik heb die van mij op een Asus A7N8X-deluxe rev2.0 draaien en het was plug and play.
Tot nu toe is er maar 1 DVD mislukt. Ik had een plextor brander die heb ik vervangen, dat ging in 1 keer goed. Ik had alleen Nero als brandprogramma geinstalleerd staan, ik heb nu ook DVDdecryptor. Verder niks bijzonders, wel is het zo dat m'n HD aan een SATA aansluiting hangt en een DVDspeler op IDE, de laatste drivers van Asus en 1 van de laatste biossen van Asus.
Ik heb die van mij op een Asus A7N8X-deluxe rev2.0 draaien en het was plug and play.
Tot nu toe is er maar 1 DVD mislukt. Ik had een plextor brander die heb ik vervangen, dat ging in 1 keer goed. Ik had alleen Nero als brandprogramma geinstalleerd staan, ik heb nu ook DVDdecryptor. Verder niks bijzonders, wel is het zo dat m'n HD aan een SATA aansluiting hangt en een DVDspeler op IDE, de laatste drivers van Asus en 1 van de laatste biossen van Asus.
Sinds 2003 heb ik nForce-plankjes met achtereenvolgend een NEC1100, 1300 en nu 3500 en nog nooit een probleem gehad met deze combo's. Ik denk dat mocht hier een enige conflict kunnen ontstaan dat de drivers erg veel kunnen helpen.Coenen schreef op maandag 24 januari 2005 @ 08:15:
Ik heb niet alle posts van de laatste dagen goed gelezen, maar als ik het goed zie melden een aantal mensen dat de 3500 het niet of slecht doet in combinatie met de Nforce chipset.
IDE-drivers van nForce installeerde ik trouwens nooit, maar bij de 5.10WHQL heb ik ze er wel opgezet en nog steeds geen enkel probleem gehad.
Of je hebt van die maandagmorgen gevalletjes, dat kan natuurlijk ook.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
kunnen jullie eens precies beschrijven welke drivers jullie gebruiken?
fabrikant/type/etc.
Ikzelf kon ook via DOS niet de brander bereiken, ik moest daarvoor een speciale IDE driver van NEC op mijn opstartdiskette bijvoegen..
Blijft dus een raar verhaal...
fabrikant/type/etc.
Ikzelf kon ook via DOS niet de brander bereiken, ik moest daarvoor een speciale IDE driver van NEC op mijn opstartdiskette bijvoegen..
Blijft dus een raar verhaal...
Heb NEC site al afgezocht maar kan weinig vinden...(en heb google gebruiktIJzerboot schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:44:
[...]
Beidewee: wisten jullie dat NEC voor zijn eigen drives een speciale IDE cd driver heeft ontwikkeld?
Dus zou jij mij eventueel de volledige link ervan kunnen geven
[ Voor 27% gewijzigd door WR. op 24-01-2005 21:08 ]
- DFI NF2 Ultra InfinityIJzerboot schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:04:
kunnen jullie eens precies beschrijven welke drivers jullie gebruiken?
fabrikant/type/etc.
- WinXP SP2
- nVdia nForce 5.10WHQL zonder de IDE-drivers.
Overigens hangt de brander als secondary master in mijn systeem.
[ Voor 10% gewijzigd door Smarron op 25-01-2005 02:49 ]
@smaron: welke IDE drivers gebruik je nu dan?
@WR: ik zit nu niet thuis. Ik zal dit weekend je hem sturen en die link weer even opzoeken.
edit: volgens mij is dit hem...: http://www.cdrom-drivers.com/drivers/55/55160.htm
hier staan er wat van de NEC site:http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/556
Hier staat ook nog wat info:http://www.de.nec.de/faq.php/id/573
@WR: ik zit nu niet thuis. Ik zal dit weekend je hem sturen en die link weer even opzoeken.
edit: volgens mij is dit hem...: http://www.cdrom-drivers.com/drivers/55/55160.htm
hier staan er wat van de NEC site:http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/556
Hier staat ook nog wat info:http://www.de.nec.de/faq.php/id/573
[ Voor 50% gewijzigd door IJzerboot op 25-01-2005 15:52 ]
De standaard-drivers van WinXP. Deze zijn vooralsnog sneller dan die van nVidia.IJzerboot schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:03:
@smaron: welke IDE drivers gebruik je nu dan?
Anoniem: 128996
ik heb sinds kort een nec 3500ag en ben redelijk tevreden...de reden hiervoor is dat ik heel erg veel problemen heb bij het brande van muziek cd's (audio) voor in de auto. Ik krijg bij het branden telkens na 5% een write error waardoor ik de cd weer weg kan gooien. Teven vind ik de snelheden niet super!
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het branden van audio cd's??
Graag hoor ik of hier een oplossing voor is, misschien doe ik iets fout ;-)
Branden doe ik met de nieuwste nero en de cd's zijn van Philips.
gr. Mark
gr. Mark
Audio CD's doe ik hier gewoon op 48x (in 3 minuutjes klaar) en er is er nog nooit 1 mislukt. Ik gebruik zelf Nero 6.3.1.6 daarvoor. CD's zijn van het merk primedisc.Anoniem: 128996 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:49:
ik heb sinds kort een nec 3500ag en ben redelijk tevreden...de reden hiervoor is dat ik heel erg veel problemen heb bij het brande van muziek cd's (audio) voor in de auto. Ik krijg bij het branden telkens na 5% een write error waardoor ik de cd weer weg kan gooien. Teven vind ik de snelheden niet super!
gr. Mark
Anoniem: 128996
Welke firmware gebruik je? En heb je drivers geinstalleerd??nnk schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:12:
[...]
Audio CD's doe ik hier gewoon op 48x (in 3 minuutjes klaar) en er is er nog nooit 1 mislukt. Ik gebruik zelf Nero 6.3.1.6 daarvoor. CD's zijn van het merk primedisc.
gr. Mark
Hallo allemaal, dit is dan ook mijn ontmaagding op GoT met mijn eerste post!
Ik heb een vraagje aangaande de brandsnelheden van mijn nec3500AG.
Heb gister deze geweldige brander aangeschaft en gelijk 25 fujifilm dvd+r en 5 philips rewritables erbij gekocht.
Nu probeerde ik vandaag voor het eerst te branden. Eerst maar eens de Philips ReWritables proberen. Die gingen lekker op 4x, geen fouten, alle data erop (vanwege format), no problem. Nu wil ik graag nog wat divx op mijn Fujifilm-schijfjes branden maar met nero (versie 6.0.0.15) kan ik niet sneller branden dan met 2.4x, terwijl mijn schijfjes toch echt 8speed aankunnen. Ik heb de orginele NEC-firmware erop staan (NEC ND-3500A 2.16 http://www.micheldeboer.nl/firmware/ND3500A-216.rar) en gebruik dus Nero 6.0.0.15.
Branden gaat dus maar op 2.4x terwijl ie op 8x (volgens het Media compatibiliteit-topic zelfs op 16x).
Hopelijk hebben jullie wat tips om het op te lossen.
BVD
Heb gister deze geweldige brander aangeschaft en gelijk 25 fujifilm dvd+r en 5 philips rewritables erbij gekocht.
Nu probeerde ik vandaag voor het eerst te branden. Eerst maar eens de Philips ReWritables proberen. Die gingen lekker op 4x, geen fouten, alle data erop (vanwege format), no problem. Nu wil ik graag nog wat divx op mijn Fujifilm-schijfjes branden maar met nero (versie 6.0.0.15) kan ik niet sneller branden dan met 2.4x, terwijl mijn schijfjes toch echt 8speed aankunnen. Ik heb de orginele NEC-firmware erop staan (NEC ND-3500A 2.16 http://www.micheldeboer.nl/firmware/ND3500A-216.rar) en gebruik dus Nero 6.0.0.15.
Branden gaat dus maar op 2.4x terwijl ie op 8x (volgens het Media compatibiliteit-topic zelfs op 16x).
BVD
Anoniem: 128699
Welkom op GOT, er is genoeg leesvoer voor je leest dit topic maar eens door zul je genoeg vinden betreft jou vragenjurjenarnold schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:11:
Hallo allemaal, dit is dan ook mijn ontmaagding op GoT met mijn eerste post!
BVD
dit topic is ook wel handig voor je [rml][ Media compatibiliteit] NEC ND 3500[/rml]
alvast veel lees plezier
Hallo,jurjenarnold schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:11:
Nu wil ik graag nog wat divx op mijn Fujifilm-schijfjes branden maar met nero (versie 6.0.0.15) kan ik niet sneller branden dan met 2.4x, terwijl mijn schijfjes toch echt 8speed aankunnen. Ik heb de orginele NEC-firmware erop staan (NEC ND-3500A 2.16 http://www.micheldeboer.nl/firmware/ND3500A-216.rar) en gebruik dus Nero 6.0.0.15.
BVD
Om te beginnen zou ik Nero eens bijwerken, je hebt een erg verouderde versie. Verder kan ik je aanraden tenminste de nieuwste officiële firmware te installeren, NEC 2.18 (op de door jou al genoemde pagina te vinden).
Mocht het dan nog niet goed gaan, dan horen we het wel.
Ik ben sinds kort op zoek om mijn dvd-brander (3500AG Firmware 2.16) te flashen naar een nieuwere. Nu wil ik graag Region Free en Bitsetting voor ongeveer alles. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer want er zijn er zo veel.
Dus welke firmware is de meest stabiele en is dus aan te raden.
Als een flash fout gaat kan ik dan gewoon de originele weer terug flashen.
De Michel de Boer site heb ik gezien dus de firmwares zelf kan ik wel vinden maar welke ik moet nemen is het probleem een beetje.
Dus welke firmware is de meest stabiele en is dus aan te raden.
Als een flash fout gaat kan ik dan gewoon de originele weer terug flashen.
De Michel de Boer site heb ik gezien dus de firmwares zelf kan ik wel vinden maar welke ik moet nemen is het probleem een beetje.
Ik gebruik de herrie 1.17 firmware. Verder moet ik wel zeggen dat met mijn versie van Nero DVD's altijd mislukken, DVD's brand ik dus met CloneDVD. Drivers? Ik gebruik Windows XP SP2.Anoniem: 128996 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:08:
[...]
Welke firmware gebruik je? En heb je drivers geinstalleerd??
gr. Mark
Heb beide gedaan, nero 6.6.0.1 en NEC Firmware 2.18 maar nog steeds geen verbetering in de brandsnelheid.drfruit schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:41:
[...]
Hallo,
Om te beginnen zou ik Nero eens bijwerken, je hebt een erg verouderde versie. Verder kan ik je aanraden tenminste de nieuwste officiële firmware te installeren, NEC 2.18 (op de door jou al genoemde pagina te vinden).
Mocht het dan nog niet goed gaan, dan horen we het wel.
Iemand nog een oplossing/tip?
De nieuwste versie van Nero is 6.6.0.6.jurjenarnold schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:39:
[...]
Heb beide gedaan, nero 6.6.0.1 en NEC Firmware 2.18 maar nog steeds geen verbetering in de brandsnelheid.
Iemand nog een oplossing/tip?
Zal dat nu echt een verschil gaan maken of hij wel of niet op de goeie speed wil schrijven?
Genoeg mensen die met de wat oudere versies kunnen branden op normale snelheden. Misschien nog andere tips? Ben zelf redelijk out of ideas.
Anoniem: 99760
dude... in 6.6.0.1 zitten bugjes die in 6.6.0.6 gefixd zijn. en niet iedereen heeft last van 1 van de bugjes. jij kan net 1 van die gevallen zijn die last heeft van 1 van de bugjes.jurjenarnold schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:22:
Zal dat nu echt een verschil gaan maken of hij wel of niet op de goeie speed wil schrijven?
Genoeg mensen die met de wat oudere versies kunnen branden op normale snelheden. Misschien nog andere tips? Ben zelf redelijk out of ideas.
waarom ga je in de discussie als je geholpen wilt worden? down de nieuwe versie en installeer het en dan zien we wel weer verder.....?
Ik heb het inmiddels opgelost: het was toch de DMA. Windows installeerde zelf automatisch wel de IDE (bus, pri en sec) maar geen DMA. (geckeckt met de Nero info tool) Na verwijderen en handmatig updaten met de SIS IDE drivers had ik wel DMA. Daarna kon ik ook de firmware updaten met de NEC tool naar 1.18 Branden in NERO lukt nu zonder problemen. CloneCD had ook problemen, maar die zijn nu ook opgelost.Hermanvh schreef op maandag 24 januari 2005 @ 05:05:
[...]
Dit lijkt op een software conflict. Staat er toevallig iets geïnstalleerd zoals DirectCD van Adaptec of Ahead InCD? Dit wil nog wel eens problemen geven!
Is het normaal dat er DMA nodig is om firmware te updaten? Ik heb trouwens die oude 1300 (mislukte flash op pa's PC) nog kunnen redden door eerst een andere CDROM speler op de IDE kabel aan te sluiten en na booten in DOS te verwisselen met de 1300. Dit had ik gelezen in het topic over je nieuwe firmware hiervoor.
[ Voor 4% gewijzigd door djeejdjeej op 30-01-2005 18:14 ]
Het was alleen bedoeld als vraag hoor, geen discussieAnoniem: 99760 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:00:
[...]
dude... in 6.6.0.1 zitten bugjes die in 6.6.0.6 gefixd zijn. en niet iedereen heeft last van 1 van de bugjes. jij kan net 1 van die gevallen zijn die last heeft van 1 van de bugjes.
waarom ga je in de discussie als je geholpen wilt worden? down de nieuwe versie en installeer het en dan zien we wel weer verder.....?
Maar Nero is nu updated naar 6.6.0.6 en nog steeds geen verbetering, dus probleem blijft bestaan.
Iemand nog wat?
Ja, kijk eens in de reacties die hier tussendoor lopen. Er zijn meer mensen met snelheidsproblemen en als de firmware en software zijn bijgewerkt, kan het nog aan drie dingen liggen: verkeerde media, kapotte brander, of het meest waarschijnlijke: foute configuratie. Controleer met name de DMA instelling en de IDE-configuratie, en lees zoals gezegd ook de vragen en reacties van anderen eens door..jurjenarnold schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:19:
[...]
Maar Nero is nu updated naar 6.6.0.6 en nog steeds geen verbetering, dus probleem blijft bestaan.
Iemand nog wat?
Idd, controleer het eens ff door een ander brandprogramma te gebruiken. Gaat het branden hiermee ook traag, is het je brander/firmware, brakke media, IDE-drivers of zelfs verkeerde kabels. Sluit dus dingen uit door veel te testen, dan komen we tenminste ergens.
Er is een nieuwe firmware update voor de 3500 users: http://upload.cdfreaks.com/Dee27/LD_2TA.zip
LD V2.TA RC1 (Liggy & Dee NEC ND-3500 firmware)
Package contents
Binflash + LD V2.TA RC1 Firmware
LD V2.TA RC1 firmware BIN file for DOS, MAC and Linux users
Binflash + LD V2.TA RC1 QUIET Firmware
LD V2.TA RC1 QUIET firmware BIN file for DOS, MAC and Linux users
Full documentation (please read)
NOTES
Release candidate 1
Manual Bitsetting working on all +R media ( see mini faq )
Added a few media’s to modified list
LD V2.TA RC1
RIPLOCK REMOVED for fast DVD ripping
LD V2.TA RC1 QUIET
RIPLOCK enabled for quiet DVD playback on your PC. Please note, this will only playback slow on pressed DVD’s. DVD-R and +R media will still play at full drive speed. This is a feature of the STOCK NEC firmware.
Both firmwares share the same media speedups and strategy swaps
Changes
Bitsetting on +RW media fixed
meer te lezen op: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=128345
LD V2.TA RC1 (Liggy & Dee NEC ND-3500 firmware)
Package contents
Binflash + LD V2.TA RC1 Firmware
LD V2.TA RC1 firmware BIN file for DOS, MAC and Linux users
Binflash + LD V2.TA RC1 QUIET Firmware
LD V2.TA RC1 QUIET firmware BIN file for DOS, MAC and Linux users
Full documentation (please read)
NOTES
Release candidate 1
Manual Bitsetting working on all +R media ( see mini faq )
Added a few media’s to modified list
LD V2.TA RC1
RIPLOCK REMOVED for fast DVD ripping
LD V2.TA RC1 QUIET
RIPLOCK enabled for quiet DVD playback on your PC. Please note, this will only playback slow on pressed DVD’s. DVD-R and +R media will still play at full drive speed. This is a feature of the STOCK NEC firmware.
Both firmwares share the same media speedups and strategy swaps
Changes
Bitsetting on +RW media fixed
meer te lezen op: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=128345
Anoniem: 119565
Hallo...
Ik zit nu al de hele avond forums af te struinen (zowel hier als op cdfreaks met hun geweldige bron aan informatie).
Ik heb dus de NEC3500 (nog) met de oude firmware 2.16 die ik wil gaan flashen naar ik denk de 2.18SE. Maar ik kom nu zoveel andere updates tegen die weer van elkaar afgeleid zijn dmv strategy version, dat ik door de bomen het bos niet meer zie....
De reden dat ik een update nodig heb, is het feit dat Nero 6.6.0.8 een illegal disc-fout geef als ik een Traxdata DVD+R DL wil branden (forums struinen heeft mij geleerd dat dit aan de firmware ligt, 2.16 ondersteunde nog geen Ritek, dus neem aan dat het daardoor komt?). De rest brandt ie trouwens goed + - R/RW, tot ik dus vandaag een DL wilde branden.
Wat is nou het beste om te doen? En met welke firmware weet ik zeker dat ik normaal een DL kan branden?
Alvast bedankt!
Versie Nero is ook handig ja...
Ik zit nu al de hele avond forums af te struinen (zowel hier als op cdfreaks met hun geweldige bron aan informatie).
Ik heb dus de NEC3500 (nog) met de oude firmware 2.16 die ik wil gaan flashen naar ik denk de 2.18SE. Maar ik kom nu zoveel andere updates tegen die weer van elkaar afgeleid zijn dmv strategy version, dat ik door de bomen het bos niet meer zie....

De reden dat ik een update nodig heb, is het feit dat Nero 6.6.0.8 een illegal disc-fout geef als ik een Traxdata DVD+R DL wil branden (forums struinen heeft mij geleerd dat dit aan de firmware ligt, 2.16 ondersteunde nog geen Ritek, dus neem aan dat het daardoor komt?). De rest brandt ie trouwens goed + - R/RW, tot ik dus vandaag een DL wilde branden.
Wat is nou het beste om te doen? En met welke firmware weet ik zeker dat ik normaal een DL kan branden?
Alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 119565 op 01-03-2005 01:18 ]
De bomen en het bos, klinkt me bekend in de oren. Datzelfde probleem had ik ook toen ik de 3500 kocht. Ik heb nu de 2.18SE als firmware en die bevalt me goed. Gewoon proberen dus, zou ik zeggen. Bevalt het toch niet dan neem je gewoon een ander.Anoniem: 119565 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 01:10:
Jij kunt nu zonder problemen DL's branden met Nero?grun schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 07:20:
[...]
Ik heb nu de 2.18SE als firmware en die bevalt me goed.
Ik vind DL's nog te duur, dus dat heb ik niet geprobeerd.Anoniem: 119565 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:05:
[...]
Jij kunt nu zonder problemen DL's branden met Nero?
Anoniem: 138399
Ik heb prima kunnen branden met mijn NEC3500A, maar sinds enige tijd schommelt mijn buffer tussen de 0 en 100, en het duurt meer dan 30 minuten voor mijn dvd klaar is. Ik heb enkele slechte dvd's proberen af te spelen en ik denk dat daar het probleem ligt. Ik kan echter niets wijzigen in de overdrachtsmodus bij de IDE-kanalen
Apparaat 0 staat gewoon op DMA ultra modus 2, maar apparaat 1 staat in de PIO-modus, ik denk dat het daar aan ligt, maar ik kan dit niet wijzigen! Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen, zodat ik weer snel kan branden? Ik heb windows XP, geen idee of dat er mee te maken heeft! Ik heb niet zo veel verstand van IDE en DMA, dus ik hoop dat iemand met 'n simpele oplossing komt!
Groet, Kim
Groet, Kim
druk windowstoets+breaktoets in, ga naar tabje hardware>apparaatbeheer>ide ata/atapicontroller>primary of secundairy ff opzoeken wie op pio staat en ff veranderen in dma, je ziet niet direkt resultaat, klik OK en doe nog een keer klikken om te zien of het nu wel dma is.Anoniem: 138399 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:26:
Ik heb prima kunnen branden met mijn NEC3500A, maar sinds enige tijd schommelt mijn buffer tussen de 0 en 100, en het duurt meer dan 30 minuten voor mijn dvd klaar is. Ik heb enkele slechte dvd's proberen af te spelen en ik denk dat daar het probleem ligt. Ik kan echter niets wijzigen in de overdrachtsmodus bij de IDE-kanalenApparaat 0 staat gewoon op DMA ultra modus 2, maar apparaat 1 staat in de PIO-modus, ik denk dat het daar aan ligt, maar ik kan dit niet wijzigen! Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen, zodat ik weer snel kan branden? Ik heb windows XP, geen idee of dat er mee te maken heeft! Ik heb niet zo veel verstand van IDE en DMA, dus ik hoop dat iemand met 'n simpele oplossing komt!
Groet, Kim
of anders de gehele ata controller map verwijderen en opnieuw installeren, en blijft dit probleem terugkomen dan is je voeding misschien gaar...
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 01-03-2005 12:51 ]
Ik zou niet 2.18 SE nemen. Als je graag een gemodificeerde firmware wilt, kun je beter 2.18 tbrpc1 nemen, want daarin werkt bitsetting wel goed, of meteen de allernieuwste LD2TA met de nieuwste brandstrategieën, wat speciale aanpassingen en goed werkende bitsetting.Anoniem: 119565 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 01:10:
Ik heb dus de NEC3500 (nog) met de oude firmware 2.16 die ik wil gaan flashen naar ik denk de 2.18SE. Maar ik kom nu zoveel andere updates tegen die weer van elkaar afgeleid zijn dmv strategy version, dat ik door de bomen het bos niet meer zie....![]()
Alvast bedankt!
Traxdata DL schijfjes werken gewoon niet goed, welke firmware je ook neemt. Hetzelfde geldt voor alle merken met Ritek DL mediacodes. Alleen met de Verbatims worden weleens goede resultaten gemeld, maar die zijn veel te duur. Zelfs die slechte zijn trouwens nog te duur om mee te experimenteren.
Een vreemde zaak, want waarvoor kopen we nou eigenlijk een DL brander? Maar het is helaas wel de situatie op dit moment.
Ghehe...idd dat was dus ook mijn visie. Kheb een DL-Brander dus dan moet ie ook DL's branden natuurlijk!drfruit schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:54:
[...]
Een vreemde zaak, want waarvoor kopen we nou eigenlijk een DL brander?
Maar volgens die 2.18SE zouden die Ritek DL's wel als ondersteunend media zijn toegevoegd...die heb ik dan ook voor Jan L gekocht dus....

Je kunt ze altijd nog proberen te branden. Ik heb ooit zo'n Traxdata op 2,4x gebrand en dat ging op zich redelijk, geen schrijf- of leesfouten. Alleen afspelen in een dvd-speler was geen groot succes, hij haperde regelmatig. Voor 5 euro of zo vond ik dat niet fijn...
Gewoon de laatste update van Liggy gebruiken, deze bied ook RITEKD01 of was het nui RITEKD03 media ondersteuning .. Wat DUAL Layer betreft, koop verbatim of koop geen DL media .. veel te onbetrouwbaar, heb er 1 perfect gebrand (Traxdata) leest prima op een cheap ass dvd speler, maar niet op mijn 5.1 setje ..
Verbatim werkt stukken beter, maar kost meer .. lees duurzamer!
Verbatim werkt stukken beter, maar kost meer .. lees duurzamer!
Het ideale is dat mijn DVD/DivX-speler echt alles leest, zelfs de oude platen van mn oma
Dus de booktype setting voor dvd +r of +rw maakt voor mn speler niet zo uit...
Bitsetting ben ik nog niet zo in thuis, dus daar blijf ik nog ff af...
tenzij iemand me precies uit kan leggen wat het nou precies inhoudt.
Maar ik ga straks de nieuwste firmware erop zetten en kijken of ik zo'n Traxdata kan fikken...
Ik post mn bevindingen...iedereen alvast bedankt voor de reply's
Dus de booktype setting voor dvd +r of +rw maakt voor mn speler niet zo uit...
Bitsetting ben ik nog niet zo in thuis, dus daar blijf ik nog ff af...
Maar ik ga straks de nieuwste firmware erop zetten en kijken of ik zo'n Traxdata kan fikken...
Ik post mn bevindingen...iedereen alvast bedankt voor de reply's
Oke dan!!
Ik heb de nieuwste firmware erop staan 2.TA...net een Traxdata DVD +R DL gebrand en wel op 4 speed ipv de compatible 2.4 speed! 6 GB in 19:48 minuten, das toch niet verkeerd dacht ik zo
Geen haperingen of wat dan ook in mn speler, perfect beeld en geluid. Ik heb het nu over mn stand-alone voor alle duidelijkheid
Ik zou zeggen; Dee & Liggy...Bedankt! Super
Overigens brandt ie mn andere schijfjes ook sneller...Maxell DVD +RW 1-4 speed brandt op 12 speed en Sony DVD +R 1-8 speed brandt ie ook op 12 speed..Halleluah!!
Ik ben een blij mens!
NEC....je bent geweldig
Voor een ieder die dus nog twijfelt aan DL's...kopuh en fikken, werkt prima nu maar wel je firmware updaten en met de nieuwste Nero fikken...
Ik heb de nieuwste firmware erop staan 2.TA...net een Traxdata DVD +R DL gebrand en wel op 4 speed ipv de compatible 2.4 speed! 6 GB in 19:48 minuten, das toch niet verkeerd dacht ik zo
Geen haperingen of wat dan ook in mn speler, perfect beeld en geluid. Ik heb het nu over mn stand-alone voor alle duidelijkheid
Ik zou zeggen; Dee & Liggy...Bedankt! Super
Overigens brandt ie mn andere schijfjes ook sneller...Maxell DVD +RW 1-4 speed brandt op 12 speed en Sony DVD +R 1-8 speed brandt ie ook op 12 speed..Halleluah!!
Ik ben een blij mens!
NEC....je bent geweldig
Voor een ieder die dus nog twijfelt aan DL's...kopuh en fikken, werkt prima nu maar wel je firmware updaten en met de nieuwste Nero fikken...
Mooi dat die DL gelukt is, maar hou je ons op de hoogte of de volgende ook goed gaan? 1x zegt nog niet dat het altijd goed zal gaan, al zou dat natuurlijk mooi wezen,
Ehm, een RW op 12x branden lijkt me erg stug. Dat kunnen de aangekondigde nieuwe modellen niet eens.
Ehm, een RW op 12x branden lijkt me erg stug. Dat kunnen de aangekondigde nieuwe modellen niet eens.
Ik vond deze info op cdfreaks. Helaas wist de poster niet meer waar hij het vandaan had. Het verklaart in ieder geval waarom de Ritek DL schijfjes zowel goedkoper als slechter zijn dan de Verbatims.
Media
They had a close look at the 16x and DL media. All drives burned the Verbatim DL media well (LG, Sony and Toshiba tried too hard and should be restriected to 2.4x rather than 4x) but most had problems with Ricoh.
The media is manufacture using the "inverse stack" method in which 2 halves are glued together. This supposedly reduces productions costs but requires that the halves be positioned very precisely for gluing. The optical properties differ from the Verbatim media (2P method), so that separate strategies are required in the firmware. Very few drives can handle them at present:
- BenQ and MSI abort the burn after the first layer
- Sony and Waitec completed the burn, but the second layer wasn't readable
- LG, TDK and Toshiba had much higher error rates on layer 2
- Plextor, Ricoh and Samsung were OK.
Ik heb deze brander nu net 2½ maand en hij is nu alweer kapot. Kut merk
(vorige was een NEC 1100. Heeft nooit fatsoenlijk gewerkt.)
Ik brand een Cd en doe daarna de data verification. Daar loopt hij rond de 40% vast. Read errors in verschillende sectoren.
Heb al twee verschillende iso's geprobeerd om als image te branden en een normale data cd. Daarnaast nog drie verschillende merken; TDK (Cd-r), Philips (Cd-rw) en Lenco (Cd-rw). Ze werkten eerst perfect.

Ik brand een Cd en doe daarna de data verification. Daar loopt hij rond de 40% vast. Read errors in verschillende sectoren.
Heb al twee verschillende iso's geprobeerd om als image te branden en een normale data cd. Daarnaast nog drie verschillende merken; TDK (Cd-r), Philips (Cd-rw) en Lenco (Cd-rw). Ze werkten eerst perfect.
[ Voor 13% gewijzigd door Frits Flits op 04-03-2005 11:12 ]
Anoniem: 138742
Het lukt me maar niet om DVD-R te branden. Ik heb al verschillende merken schijfjes geprobeerd, maar ik krijg steeds de zelfde (onderstaande) melding. Een heel enkele keer lukt het opeens wel, onafhankelijk van het merk DVD-R. Ook in Nero werkt het niet. Ik heb de laatste liggy firmware geflashed.
Het branden van DVD+RW gaat wel bijna altijd goed.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (sorry voor het lange bericht door de log-files)
I 09:43:39 DVD Decrypter Version 3.5.2.0 started!
I 09:43:39 Microsoft Windows XP Professional (5.1, Build 2600 : Service Pack 2)
I 09:43:39 Initialising SPTI...
I 09:43:39 Searching for SCSI / ATAPI devices...
I 09:43:39 Found 3 DVD-ROMs and 1 DVD±RW!
I 09:44:02 Operation Started!
I 09:44:02 Source File: C:\Downloads\CB classic 2.mds
I 09:44:02 Source File Sectors: 2.295.104 (MODE1/2048)
I 09:44:02 Source File Size: 4.700.372.992 bytes
I 09:44:02 Destination Device: [0:1:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.18 (E:) (ATA)
I 09:44:02 Destination Media Type: DVD-R (Disc ID: MCC 01RG20) (Speeds: 2x; 4x; 6x; 8x)
I 09:44:02 Destination Media Sectors: 2.298.496
I 09:44:02 Write Mode: DVD
I 09:44:02 Write Speed: MAX
I 09:44:02 Test Mode: Yes
I 09:44:02 BURN-Proof: Enabled
I 09:44:03 Filling Buffer...
I 09:44:03 Writing LeadIn...
W 09:44:24 Failed to Write Sectors 32 - 63 - Invalid Address For Write
W 09:44:24 Retrying (1 of 20)...
W 09:44:24 Retry Failed - Invalid Address For Write
W 09:44:24 Retrying (2 of 20)...
W 09:44:24 Retrying (3 of 20)...enzovoort....
ALCOHOL
########################### System Information ###########################
Windows XP Professional 5.1 Service Pack 2 (Build 2600)
Processor info: AMD Athlon(tm) XP 3000+ (2162MHz)
Memory Available to Windows: 523.760 KB
############################ Program Information ###########################
File Name: C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\Alcohol.exe
Company Name: Alcohol Soft Development Team
Description: Alcohol 120%
Original: alcohol.exe
Product: Alcohol 120%
Trademarks: Alcohol Soft Development Team
Copyright: Copyright(C) 2002-2004 Alcohol Soft Development Team
Version: 1.9.2 ( Build 1705 )
Date: 2004/05/06
Size: 1378304 Bytes
Hash: 7e9552025078b455c4c3d666f57dd414
Hash(1): d1a7659659473ef648eb5a05e23b291c5580f355673fdab02d81ff332d01c5
Hash(2): 5e3cbc5c0e68bc7c14704ffb3f53bad933f799e64ef3f900475aa845b2cb00
File Name: C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\alcoholx.dll
Description: Alcohol virtual device control library
Original: alcoholx.dll
Copyright: Copyright (C) 2000-2004
Version: 3.47.0 ( Build 0 )
Date: 2004/04/30
Size: 74240 Bytes
Hash: c11b59c21722ca30141696c21b72578d
File Name: C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\devsupp.dll
Description: Alcohol Software Device Capability Library
Original: devsupp.dll
Product: Alcohol Software Device Capability Library
Copyright: Copyright(C) 2002-2003 Alcohol Soft Development Team
Version: 2.3.7 ( Build 505 )
Date: 2004/05/05
Size: 38400 Bytes
Hash: 0e6f733d3f570f3b0328261d11a2794e
########################### User Information ###########################
User Name: Hans
Company Name:
Registered User ID: 61DB
########################### Options Setting ###########################
Devices control interface: Default Driver Control Interface
CPU Priority Level: High
Memory Buffer Size (MB): 128
Examine the accuracy of data read from physical device: Yes
Turn off "Auto-Select best write speed" function if possible: No
Overburn disc(s): No
Fill memory buffer before recording discs: Yes
Ignore Media Type: Yes
RMPS (Recordable Media Physical Signature) Emulation: No
BAD Sectors Emulation: No
Sub-Channel Data Fixed & Emulation: No
Laserlock Emulation: No
Current Language: Dutch
############################ Device(s) List ############################
(D:) HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B (nvatabus, Port 0, Bus 1, Target 0, Lun 0)
(E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG (nvatabus, Port 0, Bus 1, Target 1, Lun 0)
(F:) AXV CD/DVD-ROM (a347scsi, Port 1, Bus 0, Target 0, Lun 0)
(G:) AXV CD/DVD-ROM (a347scsi, Port 1, Bus 0, Target 1, Lun 0)
##################### Installed Device Drivers List #####################
1394BUS.SYS a347bus.sys a347scsi.sys ABP480N5.SYS ACPI.sys
adpu160m.sys afd.sys agp440.sys agpCPQ.sys aha154x.sys
aic78u2.sys aic78xx.sys aliide.sys alim1541.sys amdagp.sys
amdk7.sys amsint.sys asc.sys asc3350p.sys asc3550.sys
atapi.sys ati2dvag.dll ati2mtag.sys ati3duag.dll ativvaxx.dll
ATMFD.DLL audstub.sys Beep.SYS BOOTVID.dll cbidf2k.sys
cd20xrnt.sys Cdfs.SYS cdrom.sys CLASSPNP.SYS cmdide.sys
cpqarray.sys dac2w2k.sys dac960nt.sys disk.sys dmio.sys
dmload.sys dpti2o.sys drmk.sys dump_nvatabus.sys dump_WMILIB.SYS
Dxapi.sys dxg.sys dxgthk.sys Fastfat.SYS fdc.sys
Fips.SYS flpydisk.sys fltmgr.sys Fs_Rec.SYS ftdisk.sys
hal.dll HIDPARSE.SYS hpn.sys HTTP.sys i2omgmt.SYS
i2omp.sys i8042prt.sys imapi.sys ini910u.sys intelide.sys
ipnat.sys ipsec.sys isapnp.sys kbdclass.sys KDCOM.DLL
kmixer.sys ks.sys KSecDD.sys mnmdd.SYS mouclass.sys
MountMgr.sys mraid35x.sys mrxdav.sys mrxsmb.sys Msfs.SYS
msgpc.sys mssmbios.sys Mup.sys NAVENG.Sys NavEx15.Sys
NDIS.sys ndistapi.sys ndisuio.sys ndiswan.sys NDProxy.SYS
netbios.sys netbt.sys Npfs.SYS ntdll.dll Ntfs.sys
ntoskrnl.exe Null.SYS nv_agp.sys nvapu.sys nvarm.sys
nvatabus.sys nvax.sys NVENET.sys nvmcp.sys ohci1394.sys
parport.sys PartMgr.sys ParVdm.SYS pci.sys pciide.sys
PCIIDEX.SYS perc2.sys perc2hib.sys portcls.sys psched.sys
ptilink.sys ql1080.sys ql10wnt.sys ql12160.sys ql1240.sys
ql1280.sys rasacd.sys rasl2tp.sys raspppoe.sys raspptp.sys
raspti.sys rdbss.sys RDPCDD.sys rdpdr.sys redbook.sys
RT2400.sys SAVRT.SYS SAVRTPEL.SYS SCSIPORT.SYS secdrv.sys
serenum.sys serial.sys sisagp.sys siside.sys sparrow.sys
sr.sys srv.sys swenum.sys sym_hi.sys sym_u3.sys
symc810.sys symc8xx.sys SYMDNS.SYS SYMEVENT.SYS SYMFW.SYS
SYMIDS.SYS symidsco.sys SYMNDIS.SYS SYMREDRV.SYS SYMTDI.SYS
sysaudio.sys tcpip.sys TDI.SYS termdd.sys toside.sys
ulsata.sys ultra.sys update.sys USBD.SYS usbehci.sys
usbhub.sys usbohci.sys USBPORT.SYS vga.sys viaagp.sys
viaide.sys viaidexp.sys viapdsk.sys viasraid.sys VIDEOPRT.SYS
VolSnap.sys wanarp.sys watchdog.sys wdmaud.sys win32k.sys
WMILIB.SYS
################## Detailed Information of Device(s) ##################
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
(D:) HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B(0:0) detail information.
Vendor Identification: HL-DT-ST
Product Identification: DVD-ROM GDR8163B
Production Revision Level: 0L15
-* Note: This information below is provided by the unit, it might be inaccurate. *-
-* This software does not use this information! *-
Removable media: Yes
Version: ATAPI (INF-8090i/INF-8020i/INF-8028i)
Response Data Format: 02h
CD-R Read/Write: Yes/No
CD-RW Read/Write: Yes/No
Read CD-R Fixed Packet: Yes
Test Write: No
DVD-ROM Read: Yes
DVD-R Read/Write: Yes/No
DVD-RAM Read/Write: Yes/No
Audio Play: Yes
Composite Audio and Video Data Stream: No
Digital output (IEC958) on port 1 Supported: No
Digital output (IEC958) on port 2 Supported: No
Mode 1 Form 2: Yes
Mode 2 Form 2: Yes
Multi-Session: Yes
BUF: No
CD-DA Commands supported: Yes
CD-DA Stream is Accurate: Yes
R-W Supported: No
R-W De-interleaved and Corrected: No
C2 Pointers Support: Yes
ISRC Supported: Yes
UPC Supported: Yes
Read Bar Code: No
Lock media into the drive: Yes
Currently drive Lock state: Unlocked
Prevent Jumper: No
Eject Command: Yes
Separate volume levels: Yes
Separate channel mute: Yes
Changer Supports Disc Present: No
Software slot selection: No
Side change capable: No
P through W in Lead-In: Yes
Maximum Read Speed Supported (with current disc): 52X (7800 KB/Sec)
Current Read Speed Supported (with current Disc): 52X (7800 KB/Sec)
(E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1) detail information.
Vendor Identification: _NEC
Product Identification: DVD_RW ND-3500AG
Production Revision Level: 2.18
Support recording method: DAO, RAW SAO, RAW SAO+SUB, RAW DAO(96), DVD DAO
BURN-Free Technology: Unknown
Auto-Select best write speed: Not Supported
*** NOT listed in Alcohol's database. Please report to development team
-* Note: This information below is provided by the unit, it might be inaccurate. *-
CD-R Read/Write: Yes/Yes
CD-RW Read/Write: Yes/Yes
Test Write: Yes
DVD-R Read/Write: Yes/Yes
DVD-RAM Read/Write: No/No
BUF: Yes
R-W Supported: Yes
Maximum Read Speed Supported (with current disc): 48X (7200 KB/Sec)
Maximum Write Speed Supported (with current Disc): 48X (7200 KB/Sec)
Current Read Speed Supported (with current Disc): 48X (7200 KB/Sec)
Current Write Speed Supported (with current Disc): 48X (7200 KB/Sec)
#######################################################################
###################### Source Disc/Image Information ######################
Type: Media Descriptor image-bestand
Lokatie: C:\Downloads\
Naam: CB classic 2.mds
CB classic 2.mdf
Grootte: 4482.62 MB
Sessie: 1
Track: 1
Sessie 01:
Track 01: DVD, Lengte: 2295104(4.38 GB), Adres: 000000
#############################################################################
####################### Dumping/Recording Progress Log #######################
09:18:34 Processor info : AMD Athlon(tm) XP 3000+ (2162MHz)
09:18:34 Hoeveelheid geheugen beschikbaar voor Windows: 523.760 KB
09:18:34 Geheugen Buffer gebruik: 128 MB
09:18:34 Image-bestand bezig met laden: C:\Downloads\CB classic 2.mds
09:18:34 DVD Source Info : Sessie: 1, Track: 1, Lengte: 4.38 GB / 510:01:29
09:18:40 (E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1): Brand methode/snelheid
09:18:40 Simulatie: branden - DVD DAO - 6.1X (8417 KB/Sec)
09:19:02 (E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1) - [Write ERROR] LBA: 16, Length: 16
S:KEY - 05/21/02 - "Invalid Address For Write"
09:19:44 (E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1): Branden mislukt!
09:19:44 Fout bericht : [05/21/02] - Invalid Address For Write
09:19:44 (E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1): Simulatie branden mislukt!
09:20:15 Image-bestand laden geannuleerd!
09:32:55 Er is iets mis met de brand-procedure!
Bekijk de log-bestand en vertel de Technical Support over de fouten die erin staan.
##############################################################################
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (sorry voor het lange bericht door de log-files)
I 09:43:39 DVD Decrypter Version 3.5.2.0 started!
I 09:43:39 Microsoft Windows XP Professional (5.1, Build 2600 : Service Pack 2)
I 09:43:39 Initialising SPTI...
I 09:43:39 Searching for SCSI / ATAPI devices...
I 09:43:39 Found 3 DVD-ROMs and 1 DVD±RW!
I 09:44:02 Operation Started!
I 09:44:02 Source File: C:\Downloads\CB classic 2.mds
I 09:44:02 Source File Sectors: 2.295.104 (MODE1/2048)
I 09:44:02 Source File Size: 4.700.372.992 bytes
I 09:44:02 Destination Device: [0:1:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.18 (E:) (ATA)
I 09:44:02 Destination Media Type: DVD-R (Disc ID: MCC 01RG20) (Speeds: 2x; 4x; 6x; 8x)
I 09:44:02 Destination Media Sectors: 2.298.496
I 09:44:02 Write Mode: DVD
I 09:44:02 Write Speed: MAX
I 09:44:02 Test Mode: Yes
I 09:44:02 BURN-Proof: Enabled
I 09:44:03 Filling Buffer...
I 09:44:03 Writing LeadIn...
W 09:44:24 Failed to Write Sectors 32 - 63 - Invalid Address For Write
W 09:44:24 Retrying (1 of 20)...
W 09:44:24 Retrying (2 of 20)...
W 09:44:24 Retrying (3 of 20)...enzovoort....
ALCOHOL
########################### System Information ###########################
Windows XP Professional 5.1 Service Pack 2 (Build 2600)
Processor info: AMD Athlon(tm) XP 3000+ (2162MHz)
Memory Available to Windows: 523.760 KB
############################ Program Information ###########################
File Name: C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\Alcohol.exe
Description: Alcohol 120%
Original: alcohol.exe
Product: Alcohol 120%
Trademarks: Alcohol Soft Development Team
Copyright: Copyright(C) 2002-2004 Alcohol Soft Development Team
Version: 1.9.2 ( Build 1705 )
Date: 2004/05/06
Size: 1378304 Bytes
Hash: 7e9552025078b455c4c3d666f57dd414
Hash(1): d1a7659659473ef648eb5a05e23b291c5580f355673fdab02d81ff332d01c5
Hash(2): 5e3cbc5c0e68bc7c14704ffb3f53bad933f799e64ef3f900475aa845b2cb00
File Name: C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\alcoholx.dll
Description: Alcohol virtual device control library
Original: alcoholx.dll
Copyright: Copyright (C) 2000-2004
Version: 3.47.0 ( Build 0 )
Date: 2004/04/30
Size: 74240 Bytes
Hash: c11b59c21722ca30141696c21b72578d
File Name: C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\devsupp.dll
Description: Alcohol Software Device Capability Library
Original: devsupp.dll
Product: Alcohol Software Device Capability Library
Copyright: Copyright(C) 2002-2003 Alcohol Soft Development Team
Version: 2.3.7 ( Build 505 )
Date: 2004/05/05
Size: 38400 Bytes
Hash: 0e6f733d3f570f3b0328261d11a2794e
########################### User Information ###########################
User Name: Hans
Company Name:
Registered User ID: 61DB
########################### Options Setting ###########################
Devices control interface: Default Driver Control Interface
CPU Priority Level: High
Memory Buffer Size (MB): 128
Examine the accuracy of data read from physical device: Yes
Turn off "Auto-Select best write speed" function if possible: No
Overburn disc(s): No
Fill memory buffer before recording discs: Yes
Ignore Media Type: Yes
RMPS (Recordable Media Physical Signature) Emulation: No
BAD Sectors Emulation: No
Sub-Channel Data Fixed & Emulation: No
Laserlock Emulation: No
Current Language: Dutch
############################ Device(s) List ############################
(D:) HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B (nvatabus, Port 0, Bus 1, Target 0, Lun 0)
(E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG (nvatabus, Port 0, Bus 1, Target 1, Lun 0)
(F:) AXV CD/DVD-ROM (a347scsi, Port 1, Bus 0, Target 0, Lun 0)
(G:) AXV CD/DVD-ROM (a347scsi, Port 1, Bus 0, Target 1, Lun 0)
##################### Installed Device Drivers List #####################
1394BUS.SYS a347bus.sys a347scsi.sys ABP480N5.SYS ACPI.sys
adpu160m.sys afd.sys agp440.sys agpCPQ.sys aha154x.sys
aic78u2.sys aic78xx.sys aliide.sys alim1541.sys amdagp.sys
amdk7.sys amsint.sys asc.sys asc3350p.sys asc3550.sys
atapi.sys ati2dvag.dll ati2mtag.sys ati3duag.dll ativvaxx.dll
ATMFD.DLL audstub.sys Beep.SYS BOOTVID.dll cbidf2k.sys
cd20xrnt.sys Cdfs.SYS cdrom.sys CLASSPNP.SYS cmdide.sys
cpqarray.sys dac2w2k.sys dac960nt.sys disk.sys dmio.sys
dmload.sys dpti2o.sys drmk.sys dump_nvatabus.sys dump_WMILIB.SYS
Dxapi.sys dxg.sys dxgthk.sys Fastfat.SYS fdc.sys
Fips.SYS flpydisk.sys fltmgr.sys Fs_Rec.SYS ftdisk.sys
hal.dll HIDPARSE.SYS hpn.sys HTTP.sys i2omgmt.SYS
i2omp.sys i8042prt.sys imapi.sys ini910u.sys intelide.sys
ipnat.sys ipsec.sys isapnp.sys kbdclass.sys KDCOM.DLL
kmixer.sys ks.sys KSecDD.sys mnmdd.SYS mouclass.sys
MountMgr.sys mraid35x.sys mrxdav.sys mrxsmb.sys Msfs.SYS
msgpc.sys mssmbios.sys Mup.sys NAVENG.Sys NavEx15.Sys
NDIS.sys ndistapi.sys ndisuio.sys ndiswan.sys NDProxy.SYS
netbios.sys netbt.sys Npfs.SYS ntdll.dll Ntfs.sys
ntoskrnl.exe Null.SYS nv_agp.sys nvapu.sys nvarm.sys
nvatabus.sys nvax.sys NVENET.sys nvmcp.sys ohci1394.sys
parport.sys PartMgr.sys ParVdm.SYS pci.sys pciide.sys
PCIIDEX.SYS perc2.sys perc2hib.sys portcls.sys psched.sys
ptilink.sys ql1080.sys ql10wnt.sys ql12160.sys ql1240.sys
ql1280.sys rasacd.sys rasl2tp.sys raspppoe.sys raspptp.sys
raspti.sys rdbss.sys RDPCDD.sys rdpdr.sys redbook.sys
RT2400.sys SAVRT.SYS SAVRTPEL.SYS SCSIPORT.SYS secdrv.sys
serenum.sys serial.sys sisagp.sys siside.sys sparrow.sys
sr.sys srv.sys swenum.sys sym_hi.sys sym_u3.sys
symc810.sys symc8xx.sys SYMDNS.SYS SYMEVENT.SYS SYMFW.SYS
SYMIDS.SYS symidsco.sys SYMNDIS.SYS SYMREDRV.SYS SYMTDI.SYS
sysaudio.sys tcpip.sys TDI.SYS termdd.sys toside.sys
ulsata.sys ultra.sys update.sys USBD.SYS usbehci.sys
usbhub.sys usbohci.sys USBPORT.SYS vga.sys viaagp.sys
viaide.sys viaidexp.sys viapdsk.sys viasraid.sys VIDEOPRT.SYS
VolSnap.sys wanarp.sys watchdog.sys wdmaud.sys win32k.sys
WMILIB.SYS
################## Detailed Information of Device(s) ##################
(D:) HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B(0:0) detail information.
Vendor Identification: HL-DT-ST
Product Identification: DVD-ROM GDR8163B
Production Revision Level: 0L15
CD-R Read/Write: Yes/No
CD-RW Read/Write: Yes/No
Test Write: No
DVD-R Read/Write: Yes/No
DVD-RAM Read/Write: Yes/No
BUF: No
R-W Supported: No
Maximum Read Speed Supported (with current disc): 52X (7800 KB/Sec)
Current Read Speed Supported (with current Disc): 52X (7800 KB/Sec)
(E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1) detail information.
Vendor Identification: _NEC
Product Identification: DVD_RW ND-3500AG
Production Revision Level: 2.18
Support recording method: DAO, RAW SAO, RAW SAO+SUB, RAW DAO(96), DVD DAO
BURN-Free Technology: Unknown
Auto-Select best write speed: Not Supported
*** NOT listed in Alcohol's database. Please report to development team
CD-R Read/Write: Yes/Yes
CD-RW Read/Write: Yes/Yes
Test Write: Yes
DVD-R Read/Write: Yes/Yes
DVD-RAM Read/Write: No/No
BUF: Yes
R-W Supported: Yes
Maximum Read Speed Supported (with current disc): 48X (7200 KB/Sec)
Maximum Write Speed Supported (with current Disc): 48X (7200 KB/Sec)
Current Read Speed Supported (with current Disc): 48X (7200 KB/Sec)
Current Write Speed Supported (with current Disc): 48X (7200 KB/Sec)
#######################################################################
###################### Source Disc/Image Information ######################
Type: Media Descriptor image-bestand
Lokatie: C:\Downloads\
Naam: CB classic 2.mds
CB classic 2.mdf
Grootte: 4482.62 MB
Sessie: 1
Track: 1
Sessie 01:
Track 01: DVD, Lengte: 2295104(4.38 GB), Adres: 000000
#############################################################################
####################### Dumping/Recording Progress Log #######################
09:18:34 Processor info : AMD Athlon(tm) XP 3000+ (2162MHz)
09:18:34 Hoeveelheid geheugen beschikbaar voor Windows: 523.760 KB
09:18:34 Geheugen Buffer gebruik: 128 MB
09:18:34 Image-bestand bezig met laden: C:\Downloads\CB classic 2.mds
09:18:34 DVD Source Info : Sessie: 1, Track: 1, Lengte: 4.38 GB / 510:01:29
09:18:40 (E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1): Brand methode/snelheid
09:18:40 Simulatie: branden - DVD DAO - 6.1X (8417 KB/Sec)
09:19:02 (E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1) - [Write ERROR] LBA: 16, Length: 16
S:KEY - 05/21/02 - "Invalid Address For Write"
09:19:44 (E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1): Branden mislukt!
09:19:44 Fout bericht : [05/21/02] - Invalid Address For Write
09:19:44 (E:) _NEC DVD_RW ND-3500AG(0:1): Simulatie branden mislukt!
09:20:15 Image-bestand laden geannuleerd!
09:32:55 Er is iets mis met de brand-procedure!
Bekijk de log-bestand en vertel de Technical Support over de fouten die erin staan.
##############################################################################
Hey ik heb ook Nec 3500AG. Laatst kocht ik Imation DVD+R 8X schijfjes bij Mediamarkt en ik heb al 5 schijfjes weg moeten gooien.
Ik gebruik Nero om wat divxjes op mijn dvd te branden maar zodra hij gestart is dan geeft het reading error en stopt met branden.
Ik heb laatste Firmware van LD_2TB en booktype is standaard DVR+R.... ik heb echt geen idee waardoor het komt... iemand enige idee?
CDs kan ik zonder probleem op 48x speed branden.
Ik gebruik Nero om wat divxjes op mijn dvd te branden maar zodra hij gestart is dan geeft het reading error en stopt met branden.
Ik heb laatste Firmware van LD_2TB en booktype is standaard DVR+R.... ik heb echt geen idee waardoor het komt... iemand enige idee?
CDs kan ik zonder probleem op 48x speed branden.
[ Voor 7% gewijzigd door DJkim op 08-03-2005 16:33 ]
Lucky Goldstar
Die schijfjes komen er volgens mij niet heel goed vanaf. Kijk maar eens in het volgende topic. [rml][ Media compatibiliteit] NEC ND 3500 deel 2[/rml]
Ik heb ook andere schijfjes geprobeerd SONY DVD-R en ik zie dat buffer niet eens laadt en het geeft weer error reading melding (dit was wel tijdens simulate). Zou iets aan de hand zijn met mijn dvd writer?
Update
Met vorige versie TA dacht ik het gefixed te hebben maar alweer kreeg ik Error Reading Data. Wat is er aan de hand?
BTW ik probeer bestanden uit mijn 2de hdd te branden (5200RPM Samsung hdd) dit kan toch niet oorzaak zijn?
Update
Met vorige versie TA dacht ik het gefixed te hebben maar alweer kreeg ik Error Reading Data. Wat is er aan de hand?
BTW ik probeer bestanden uit mijn 2de hdd te branden (5200RPM Samsung hdd) dit kan toch niet oorzaak zijn?
[ Voor 80% gewijzigd door DJkim op 08-03-2005 19:35 ]
Lucky Goldstar
Anoniem: 139050
Ik ben gisteren over gestapt van mijn Bulkpaq's naar Fuji's. Waarom? Die Bulkpaq's waren enorm slecht. Ik heb het dan over de 8 speed DVD's...Waarschijnlijk een slechte code: CMC MAG E01(gekocht bij DDVDinfo). Niet aan te raden dus.
Die Fuji's die ik nu heb gekocht bij Opus met de media code YUDEN000T02 hebben al vaker goeie berichten gekregen op dit forum, maar ik wil deze even bevestigen. Wat een wereld schijfjes! Gebrand op 16x en in 6 minuut 24 seconden was het beessie klaar! Dat vond ik mooi, maar ik wilde ook de kwaliteit even testen. Derhalve heb ik ze in mijn DVD-ROM van Lite-on gestopt en de Kprobe er over heen gegooid. Ik weet dat je het beter niet in een DVD-rom speler kan testen, maar toch....
Resultaten?
Fuji op 16 speed op nec3500:

Erg goed dus.
Ook de Philips schijfjes zijn OK. Aanbieding bij Opus: 50 voor 24 euro. Deze heb ik gebrand op 8 speed. De code van deze schijfjes is INFOME R20. Hier het resultaat:

De Fuji's komen bij mij iets beter uit de test dan de Philips, maar beide zitten ze ruim binnen het toelaatbare.
M.a.w. Ik ben dus erg gelukkig met deze aankopen en kan het een ieder aanraden!
(Bedankt, Mr. Tweak)
Die Fuji's die ik nu heb gekocht bij Opus met de media code YUDEN000T02 hebben al vaker goeie berichten gekregen op dit forum, maar ik wil deze even bevestigen. Wat een wereld schijfjes! Gebrand op 16x en in 6 minuut 24 seconden was het beessie klaar! Dat vond ik mooi, maar ik wilde ook de kwaliteit even testen. Derhalve heb ik ze in mijn DVD-ROM van Lite-on gestopt en de Kprobe er over heen gegooid. Ik weet dat je het beter niet in een DVD-rom speler kan testen, maar toch....
Resultaten?
Fuji op 16 speed op nec3500:

Erg goed dus.
Ook de Philips schijfjes zijn OK. Aanbieding bij Opus: 50 voor 24 euro. Deze heb ik gebrand op 8 speed. De code van deze schijfjes is INFOME R20. Hier het resultaat:

De Fuji's komen bij mij iets beter uit de test dan de Philips, maar beide zitten ze ruim binnen het toelaatbare.
M.a.w. Ik ben dus erg gelukkig met deze aankopen en kan het een ieder aanraden!
(Bedankt, Mr. Tweak)
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 139050 op 09-03-2005 19:49 ]
Klinkt goed. Welke firmware gebruik je precies?Anoniem: 139050 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:59:
....
Die Fuji's die ik nu heb gekocht bij Opus met de media code YUDEN000T02 hebben al vaker goeie berichten gekregen op dit forum, maar ik wil deze even bevestigen. Wat een wereld schijfjes!
Ik kan de schijfjes helemaal niet terugvinden op de Opus site...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
De fuji's waren op zag ik gisteravond bij www.opussuplies.com.
bij www.ddvd.info/nl zag ik ze nog wel staan trouwens.
[ Voor 35% gewijzigd door hjs op 10-03-2005 09:50 ]
Ik zou alleen de FUJi schijfjes kopen, de lite-on reader kan geen lagere waardes lezen dan er nu is. Ik krijg precies dezelfde waardes met mijn SOHT167 dvdrom .. die van philips kon nog wel eens tegenvallen
overigens krijgt de NEC35xx serie support voor PI/PIF scanning binnen zeer korte termijn.
Firmware en Software update van cdspeed/dvdspeed.
overigens krijgt de NEC35xx serie support voor PI/PIF scanning binnen zeer korte termijn.
Anoniem: 139050
Ik gebruik de 2.18 versie. Volgens mij die van Liggy, maar dat weet ik niet zeker. Weet ook niet hoe ik daar achter kan komen...grun schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:14:
[...]
Klinkt goed. Welke firmware gebruik je precies?
Anoniem: 57975
Op http://www.cdrwinkel.com/ nog goedkoperhjs schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:50:
De fuji's waren op zag ik gisteravond bij www.opussuplies.com.
Anoniem: 138742
Het is me gelukt. BIOS update en laatste drivers voor het moederbord.Anoniem: 138742 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:09:
Het lukt me maar niet om DVD-R te branden. Ik heb al verschillende merken schijfjes geprobeerd, maar ik krijg steeds de zelfde (onderstaande) melding. Een heel enkele keer lukt het opeens wel, onafhankelijk van het merk DVD-R. Ook in Nero werkt het niet. Ik heb de laatste liggy firmware geflashed.
Hier stond iets verwijder maar....
[ Voor 97% gewijzigd door WR. op 27-03-2005 21:33 ]
Anoniem: 99095
Op opus.nl staan deze traxdata's: 4x RitekR02 voor een bijzonder lage prijs. Iemand ervaring met traxdata icm deze mediacode?
Ben er net achter gekomen dat ik met mijn NEC ND-3500AG, TDK 8x DVD+R's op 16x kan branden 
Is dat normaal of heb ik gewoon mazzel en een goede batch te pakken?
Wat is de mediacode? Die bepaalt namelijk - in combinatie met je firmware - hoe snel je brander ze kan branden.Phreak schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:30:
Ben er net achter gekomen dat ik met mijn NEC ND-3500AG, TDK 8x DVD+R's op 16x kan branden
Anoniem: 141544
Ik heb intussen versie .19 van Nec gedownload en geinstalleerd, maar PI/PIF support zit er nog steeds niet in.knights16 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:57:
Ik zou alleen de FUJi schijfjes kopen, de lite-on reader kan geen lagere waardes lezen dan er nu is. Ik krijg precies dezelfde waardes met mijn SOHT167 dvdrom .. die van philips kon nog wel eens tegenvallen
nee dat klopt, die firmware is (nog) niet uit.
er schijnt rond 1 mei een firmware (met deze ondersteuning) uit te komen voor de 3520, wellicht kunnen uit die firmware dat scannen halen en in een 3500 firmware implegmenteren..
maar ik wil nog wel eens zien dat dat volgende maand is, het was namelijk eerst 1 april ;d
leuk grapje!
er schijnt rond 1 mei een firmware (met deze ondersteuning) uit te komen voor de 3520, wellicht kunnen uit die firmware dat scannen halen en in een 3500 firmware implegmenteren..
maar ik wil nog wel eens zien dat dat volgende maand is, het was namelijk eerst 1 april ;d
leuk grapje!
Anoniem: 36950
Probleem:
Tijdens het branden (platinum 8x) kan ik niet hoger dan 8x.. met dezelfde brander en dezelfde DVD+r's in een andere computer haalt hij makkelijk 12x.
Mijn benchmark met CD/DVD speed geeft aan dat mijn Burst 14 MB is (Láág!) en dat hij niet boven de 10,5x uitkomt. Hij geeft ook aan dat mijn CPU bij 8x belast wordt met 83%.
Zit hij dan gewoon aan zijn top (de CPU) als ik op 12x wil branden?
Ik heb een AMD athlon 1200 en de nieuwste versie van Nero, de nieuwste bios en een goede firmware versie (2.19).
Help!?
Tijdens het branden (platinum 8x) kan ik niet hoger dan 8x.. met dezelfde brander en dezelfde DVD+r's in een andere computer haalt hij makkelijk 12x.
Mijn benchmark met CD/DVD speed geeft aan dat mijn Burst 14 MB is (Láág!) en dat hij niet boven de 10,5x uitkomt. Hij geeft ook aan dat mijn CPU bij 8x belast wordt met 83%.
Ik heb een AMD athlon 1200 en de nieuwste versie van Nero, de nieuwste bios en een goede firmware versie (2.19).
Help!?
Geeft je brandprogramma aan dat je maximaal op 8x kan branden ?
zorg ervoor dat je dezelfde firmware hebt in je beide 3500 fikkers.
zorg ervoor dat je dezelfde software(versie) hebt op beiden pcs
zorg ervoor dat je hetzelfde schijfje gebruikt om te kijken hoe hard je die dvds kan bakken ;d
zal lullig zijn als er verschillende media tussen jou platinums zit ;d
zorg ervoor dat je dezelfde firmware hebt in je beide 3500 fikkers.
zorg ervoor dat je dezelfde software(versie) hebt op beiden pcs
zorg ervoor dat je hetzelfde schijfje gebruikt om te kijken hoe hard je die dvds kan bakken ;d
zal lullig zijn als er verschillende media tussen jou platinums zit ;d
@kevinpeters:
AMD 1200 is niet het snelste maar zou het inprincipe moeten redden, maar dan moet je wel een snelle (lees recente) HD hebben, HD niet aan dezelfde kabel als DVD brander, eventuele VIA patch geïnstalleerd hebben, alles op DMA mode en dus zeker niet op PIO!!
Als dit allemaal goed is zou je er gemakshalve vanuit mogen gaan dat hij het moet doen op hogere snelheden, is dat dan nog niet het geval is er misschien een defectje in je HD, Mainboard, geheugen of misschien wel een software probleem.
Succes!!
AMD 1200 is niet het snelste maar zou het inprincipe moeten redden, maar dan moet je wel een snelle (lees recente) HD hebben, HD niet aan dezelfde kabel als DVD brander, eventuele VIA patch geïnstalleerd hebben, alles op DMA mode en dus zeker niet op PIO!!
Als dit allemaal goed is zou je er gemakshalve vanuit mogen gaan dat hij het moet doen op hogere snelheden, is dat dan nog niet het geval is er misschien een defectje in je HD, Mainboard, geheugen of misschien wel een software probleem.
Succes!!
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik zoek een zwart frontje voor deze brander.
Iemand een idee waar deze te krijgen zijn??
Zie het namelijk niet zo zitten om m zelf zwart te gaan spuiten
Anoniem: 111965
IK heb het zelfde met mijn Athlon 1000. Veel hoger dan 6x komt hij niet. Maar ach, is dat erg dan? Als hij maar accuraat is en netjes brand en dat doet hij!Anoniem: 36950 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:55:
Probleem:
Help!?
zoek eens op zwart frontje op GoT en je zult wijzer worden....Conan schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:44:
Ik zoek een zwart frontje voor deze brander.
http://gathering.tweakers...D=zwart+frontje&where=GoT
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 07-06-2005 15:42 ]
Ik heb een probleem met het branden van dual layer dvd's, hij geeft deze error als ik een video dvd wil branden:
12:59:21 #56 CDR -1093 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1763
No seek complete
12:59:21 #57 TRANSFER -27 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1763
Could not perform start of Disc-at-once
12:59:21 #58 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
Burn process failed at 2.4x (3.324 KB/s)
Nero is geupdate naar laatste versie, 6.6.0.14, en en ik heb de maximum snelheid geselecteerd voor het branden. Nero herkend goed dat het om een DVD-9 gaat.
Iemand ervaring hiermee, ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Firmware is ongewijzigd en gewone dvd's branden perfect.
12:59:21 #56 CDR -1093 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1763
No seek complete
12:59:21 #57 TRANSFER -27 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1763
Could not perform start of Disc-at-once
12:59:21 #58 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
Burn process failed at 2.4x (3.324 KB/s)
Nero is geupdate naar laatste versie, 6.6.0.14, en en ik heb de maximum snelheid geselecteerd voor het branden. Nero herkend goed dat het om een DVD-9 gaat.
Iemand ervaring hiermee, ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Firmware is ongewijzigd en gewone dvd's branden perfect.
Anoniem: 136269
Ik heb nu de Fuji YUDEN000T02 en ze gaan prima op 16x.
Maar als ik met mijn lite-on 167T wat testjes uitvoer ala Nero DVD-CD Speed komen ze er toch wat minder uit dan de Datawrite Classic Yellow op 12x.
Ik gebruik de orginele nec 2.19 firmware, en mijn vraag is dan ook welke firmware geoptimaliseerd is voor YUDEN000T02?
Ik hoor het graag
Maar als ik met mijn lite-on 167T wat testjes uitvoer ala Nero DVD-CD Speed komen ze er toch wat minder uit dan de Datawrite Classic Yellow op 12x.
Ik gebruik de orginele nec 2.19 firmware, en mijn vraag is dan ook welke firmware geoptimaliseerd is voor YUDEN000T02?
Ik hoor het graag
Ik krijg mijn drive dus met geen mogelijkheid firmware updated. Met het 2.19 flash proggie van Nec zelf geeft hij al meteen aan: Flash error. Direct al na 0.5sec. Snap niet wat ik fout doe. Er is volgens mij weinig wat ik fout kàn doen. Drive zit op secundairy master. Verder geen programma's lopen die de cd-rom speler gebruien ofzo.
Ik wil hem eigenlijk flashen omdat ik wel goed CD's kan branden, maar wil ik een DVD branden vanuit een image, dan blijft nero gewoon hangen.
Ik wil hem eigenlijk flashen omdat ik wel goed CD's kan branden, maar wil ik een DVD branden vanuit een image, dan blijft nero gewoon hangen.
Ik lijk ongeveer hetzelfde probleem te hebben met het branden van DVD's.
Twee DVD's kan ik maar niet branden, de een blijft hangen op 20% de ander op 60%.
Ik heb ze beide twee keer geprobeerd, beide keren blijft het branden op dezelfde positie hangen.
Nero kan ik dan nog afsluiten, het laadje van m'n DVD brander (NEC3500A) krijg ik niet meer open.
Het ledje op m'n brander brand ook niet meer.
Ik gebruik Fuji 8x schijfjes.
Vandaag heb ik nog 4 andere DVD's gebrand, die gingen gewoon goed.
De laatste keer heb ik zelfs m'n PC nog even gereboot, dat helpt dus ook niet.
Kan dit aan m'n 2.16 firmware liggen of kan het ook komen omdat m'n HD nogal gedefragmenteerd is?
Ik heb vandaag al een aantal defragmentatie sessie's gedaan maar het helpt nog weinig, m'n HD blijft gedefragmenteerd.
Ik was van plan om de 2.19 firmware d'r op te gaan zetten.
Twee DVD's kan ik maar niet branden, de een blijft hangen op 20% de ander op 60%.
Ik heb ze beide twee keer geprobeerd, beide keren blijft het branden op dezelfde positie hangen.
Nero kan ik dan nog afsluiten, het laadje van m'n DVD brander (NEC3500A) krijg ik niet meer open.
Het ledje op m'n brander brand ook niet meer.
Ik gebruik Fuji 8x schijfjes.
Vandaag heb ik nog 4 andere DVD's gebrand, die gingen gewoon goed.
De laatste keer heb ik zelfs m'n PC nog even gereboot, dat helpt dus ook niet.
Kan dit aan m'n 2.16 firmware liggen of kan het ook komen omdat m'n HD nogal gedefragmenteerd is?
Ik heb vandaag al een aantal defragmentatie sessie's gedaan maar het helpt nog weinig, m'n HD blijft gedefragmenteerd.
Ik was van plan om de 2.19 firmware d'r op te gaan zetten.
Bij mij krijg ik dan het begin scherm van het branden, zie geen balk lopen of wat dan ook. Er gebeurt niks. Dan 20sec later ofzo gaat het lampje van de brander even 5 sec branden, dan gaat hij weer uit, en hangt de pc. Nero hangt ram en ramvast. Vanuit taskmanager kan ik niks aanklikken. en ctrl-alt-del log off doet niks omdat hij Nero niet plat krijgt.
Dat is wat extremer dan bij mij.
Ik heb inmiddels wel die 2.19 firmware geflashed.
Een versie van The Dangerous Brothers, zonder riplock en iets met bitsettings.
Helaas nog steeds hetzelfde: op 60% blijft ie hangen, ledje van brander is uit en er gebeurd niks meer.
Vanavond of morgenavond ga ik proberen vanaf een andere nieuwe HD te branden.
Kijken of dit helpt.
Ik heb inmiddels wel die 2.19 firmware geflashed.
Een versie van The Dangerous Brothers, zonder riplock en iets met bitsettings.
Helaas nog steeds hetzelfde: op 60% blijft ie hangen, ledje van brander is uit en er gebeurd niks meer.
Vanavond of morgenavond ga ik proberen vanaf een andere nieuwe HD te branden.
Kijken of dit helpt.
Voor dit soort problemen is flashen geen oplossing. Met nieuwe firmware kunnen bepaalde media soms sneller of kwalitatief iets beter worden gebrand, maar geen defecten worden verholpen. Als je niet eens een image kunt branden, is er iets met je systeem niet in orde. Wat dat precies is, valt lastig te zeggen.
Een harde schijf die niet goed valt te defragmenteren, zit wellicht te vol waardoor het defrag programma niet genoeg ruimte heeft om bijvoorbeeld een aantal dvd-images of andere grote bestanden uit de war te halen.
Het is zaaak dat alles goed werkt voordat je een brander flasht. Lees de FAQs door, controleer de aansluiting, kijk of de brander werkt met Ultra DMA (onder eigenschappen primair of secundair IDE kanaal), zoek vergelijkbare problemen die wellicht opgelost zijn. Er zijn allerlei mogelijke oorzaken, van een verkeerde kabel tot een te zwakke voeding.
Een harde schijf die niet goed valt te defragmenteren, zit wellicht te vol waardoor het defrag programma niet genoeg ruimte heeft om bijvoorbeeld een aantal dvd-images of andere grote bestanden uit de war te halen.
Het is zaaak dat alles goed werkt voordat je een brander flasht. Lees de FAQs door, controleer de aansluiting, kijk of de brander werkt met Ultra DMA (onder eigenschappen primair of secundair IDE kanaal), zoek vergelijkbare problemen die wellicht opgelost zijn. Er zijn allerlei mogelijke oorzaken, van een verkeerde kabel tot een te zwakke voeding.
Het gekke vind ik dat hij CD's wel probleemloos brandt. Ik ga dadelijk even m'n C ghosten, en dan een nieuwe windows installatie doen.drfruit schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:04:
Voor dit soort problemen is flashen geen oplossing. Met nieuwe firmware kunnen bepaalde media soms sneller of kwalitatief iets beter worden gebrand, maar geen defecten worden verholpen. Als je niet eens een image kunt branden, is er iets met je systeem niet in orde. Wat dat precies is, valt lastig te zeggen.
Nieuwe Windows install, geen problemen meer
Nu nog uitzoeken wat de oorzaak is dat hij bij mijn andere install de boel verziekt. Eerst maar eens alle proggies uit de run halen... Ik kende nog iemand anders met dit probleem, dus wellicht zijn er meer die dit hebben. Als ik de oplossing heb plaats ik hem hier. Dadelijk ook maar even kijken of ik met deze install dan wèl kan flashen.
Flashen is nu ook zonder problemen gelukt. Bij m'n traxdata dvd+r's krijg ik nu ook 8x ipv max 4x. Alleen als ik hem ga branden brandt hij ze toch op 4x
Dom apparaat.
Flashen is nu ook zonder problemen gelukt. Bij m'n traxdata dvd+r's krijg ik nu ook 8x ipv max 4x. Alleen als ik hem ga branden brandt hij ze toch op 4x
[ Voor 19% gewijzigd door benchMarc op 11-07-2005 14:36 ]
Hier ook geen problemen meer.
HEb even een nieuwe HD in m'n PC gehangen.
Daar de te branden DVD's op en gaan met die banaan, nu werkt het weer super.
HEb even een nieuwe HD in m'n PC gehangen.
Daar de te branden DVD's op en gaan met die banaan, nu werkt het weer super.
M'n vader heeft in zijn comp. een nec nd 3500 A zitten die wel dvd kan lezen.
Maar als je een cd-rom er in doet gaat hij staan tikken(zoeken)
ik heb het lensje voorzichtig met een droog watestaafje schoon gemaakt.
en de firmware geupdate maar het maakt geen verschil.
het beestje wordt niet echt vaak gebruikt daarom de schoonmaak actie,zonder resultaat.
iemand een idee.
het beestje wordt niet echt vaak gebruikt daarom de schoonmaak actie,zonder resultaat.
iemand een idee.
Welke firmware gebruik je?rjf schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:41:
M'n vader heeft in zijn comp. een nec nd 3500 A zitten die wel dvd kan lezen.
iemand een idee.
he gasten,
ik kan aan een nec 3500 komen en had een vraagje.
wat is op dit moment de firmware (officieel of onofficieel) die mijn brander zou ontdoen van riplock, regiovrij maakt, bitsetting en orangebook ondersteunt en zoveel mogelijk media zo snel mogelijk beschrijft?
ik zie zoveel verschillende firmwares, welke akn ik het beste gebruiken?
wat is op dit moment de firmware (officieel of onofficieel) die mijn brander zou ontdoen van riplock, regiovrij maakt, bitsetting en orangebook ondersteunt en zoveel mogelijk media zo snel mogelijk beschrijft?
Bij mij doet de Mad-Dog het nog steeds erg goed.
Rip-lock is weg regiovrij in ieder geval. Ik geloof ook bitsetting. Orangebook weet ik niet.
Rip-lock is weg regiovrij in ieder geval. Ik geloof ook bitsetting. Orangebook weet ik niet.
Nu hij toch omhoog geschopt is, de brander van mijn Pa is halverwege het branden gekapt.
Nu opent hij nog wel e.d. maar een cd herkent hij niet meer, overleden ?
ide kabel zit goed aangesloten?hjs schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 06:24:
Nu hij toch omhoog geschopt is, de brander van mijn Pa is halverwege het branden gekapt.
zie: http://www.micheldeboer.nl/firmware/3500.htmldangerpaki schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:50:
he gasten,
NEC 2.1B including Riplock and RPC1 patch (NEW 05-04-2006) is de laatste, maar ondersteunt geen bitsetting. 2TG is de laatste versie die dit wel doet.
[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 18-04-2006 13:35 ]
Wat is overigens de laatste officiele firmware, volgens mij heb ik er toen ik hem inbouwde een "andere" firmware ingezet
Maar even terugzetten, als dat lukt.
Zal deze wel zijn? meuktracker: NEC ND-3540A 1.04
Zal deze wel zijn? meuktracker: NEC ND-3540A 1.04
Als je 1 post naar boven kijkt zie je http://www.micheldeboer.nl/firmware/3500.html staan waar ook de officiele firmwares op staan....
Anoniem: 174403
Hi Odin,
die beschrijving van zondag 19 juni 2005 is exact hetzelfde probleem als ik heb.
Ik probeer een Dual Layer Platinum te copyen met Nero. Leest hem helemaal in,
en als ik wil branden op exact zo'n Platinum gaat het fout, al 2x.
Heb je daar nog een oplossing voor gevonden?
Ik ben nu aan het defraggen, misschien helpt het.
die beschrijving van zondag 19 juni 2005 is exact hetzelfde probleem als ik heb.
Ik probeer een Dual Layer Platinum te copyen met Nero. Leest hem helemaal in,
en als ik wil branden op exact zo'n Platinum gaat het fout, al 2x.
Heb je daar nog een oplossing voor gevonden?
Ik ben nu aan het defraggen, misschien helpt het.
Ik heb mijn 3500 ook geflached met onofficiele firmware. nu doet deze het goed maar stel ik wil terug naar de originele NEC firmware dan gaat dat niet lukken? als ik de .exe start die de zaak moet gaan flashen dan krijg ik een error dat het geen 3500 is.
bekend iets? is er een manier om dit te verhelpen?
Ik weet niet hoe je dit zou moeten verhelpen maar waarom zou je weer de orginele firmware willen gebruiken?Zjemm schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:01:
Ik heb mijn 3500 ook geflached met onofficiele firmware. nu doet deze het goed maar stel ik wil terug naar de originele NEC firmware dan gaat dat niet lukken? als ik de .exe start die de zaak moet gaan flashen dan krijg ik een error dat het geen 3500 is.
nou nog niet persee. ik heb het een en ander nog niet getest (branden enzo)
in eerste instantie las deze dvd speler mijn gebrande friends dvd's niet goed. elke keer na een een bepaalde periode ging deze haperen. terwijl hij met dezelfde dvd rom is gebrand.
die dvd's doen het wel perfect in mijn laptop. dus ik dacht wellicht dat een nieuwere firmware solaas bied. dit is dus echter niet het geval (tenminste degene die ik nu erop heb staan niet)
dus ik had gestest of ik terug kon. maar dat gaat dus niet
in eerste instantie las deze dvd speler mijn gebrande friends dvd's niet goed. elke keer na een een bepaalde periode ging deze haperen. terwijl hij met dezelfde dvd rom is gebrand.
die dvd's doen het wel perfect in mijn laptop. dus ik dacht wellicht dat een nieuwere firmware solaas bied. dit is dus echter niet het geval (tenminste degene die ik nu erop heb staan niet)
dus ik had gestest of ik terug kon. maar dat gaat dus niet
Anoniem: 140823
Wellicht ben ik alweer te laat voor dit probleem ... maar goed wie niet waagt.
Ik heb dus een nec 3500ag met 2.18 firmware, die in principe mijn DVD+R9 van Philips op 2.4 speed moet branden, maar zowel Nero 8 als Alcohol 1.9.iets geven hetzelfde probleem: kunnen niet beginnen met een dual layer dvd te fikken. Normale dvd's en cd's gaan altijd goed.
Is dit een firmware probleem? Hij staat afgesteld als een IDE slaaf en volgens de nec site kan ik hem alleen flashen als hij op ide master staat en er geen slaaf is. Is dit noodzakelijk bij de firmware upgrade? Of is dit overdreven voorzichtigheid ...? alvast bedankt
Ik heb dus een nec 3500ag met 2.18 firmware, die in principe mijn DVD+R9 van Philips op 2.4 speed moet branden, maar zowel Nero 8 als Alcohol 1.9.iets geven hetzelfde probleem: kunnen niet beginnen met een dual layer dvd te fikken. Normale dvd's en cd's gaan altijd goed.
Is dit een firmware probleem? Hij staat afgesteld als een IDE slaaf en volgens de nec site kan ik hem alleen flashen als hij op ide master staat en er geen slaaf is. Is dit noodzakelijk bij de firmware upgrade? Of is dit overdreven voorzichtigheid ...? alvast bedankt