DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.647 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51
Het vervolg van deel 1: DVD's kopieren; de beste manier waar erg veel ervaringen zijn gedeeld.

Aangezien er erg veel programma's zijn om DVD's te backuppen, hieronder een klein overzicht met de meest gebruikte tools van begin tot eind.

Stap 1 - Rippen.

- DVDdecrypter
Vooral gebruikt om de kopieerbeveiliging te verwijderen en omdat dit veruit het handigste programma is om een DVD naar de harde schijf te kopiëren, om van daaruit verder te werken.
- Smartripper

Stap 2 - Omzetten van een DVD(9) naar een brandbaar formaat (DVD5). Dit kan echter op vele manieren.

Manier 1: Trancoding
Bij deze vorm van verkleining wordt er als het ware een deel van de bitrate afgehaald, waardoor de DVD het juiste formaat krijgt om te branden. De meest gebruikte programma's zijn:

- DVD2One
Voor dubbelzijdige DVD’s kan DVD2One deze beide kanten samenvoegen en kan alsnog alles op 1 schijfje gebrand worden op een manier naar keuze.
- DVD Shrink
Het grote voordeel van dit programma: Freeware! _/-o_
- Instant Copy 8
Naar mijn mening de beste van de 3. Het omzetten duurt dan ook wat langer. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit een vorm van encoding is. Het lijkt er althans wel op.

Voordelen van deze programma's zijn gebruiksgemak en snelheid. Een DVD kan binnen 1 uur gekopieerd zijn van begin tot eind. Het grote nadeel is dat kwaliteit ten koste gaat van snelheid. Voor de wat kleinere films en tekenfilms is dit niet of nauwelijks te zien, vooral voor grote films met veel beweging of live concerten kan dit daarentegen wel goed te zien zijn.

Manier 2: Encoding
Bij deze vorm van verkleining wordt elke frame opnieuw berekend voor het beste resultaat. Je kunt dit vergelijken met een DivX/Xvid maken. Er is zo goed als geen kwaliteitsverlies te zien, afhankelijk van de instellingen. Het te gebruiken programma hiervoor is DVD2DVD-R. In combinatie met de Cinema Craft Encoder (CCE) resulteert dit in de beste kwaliteit. Vooral aan te raden bij zeer grote films.

Movie-only

- DVD2DVD-R
- Cinema Craft Encoder

Een goede en duidelijke guide is te vinden op: http://www.dvd2dvd-r.be/

Het grote voordeel van encoding is de sublieme kwaliteit. Er zal amper tot geen kwaliteitsverlies te zien zijn. Helaas duurt dit proces ook erg lang, afhankelijk van de snelheid van je PC en het aantal passes je gebruikt (variërend van 1 tot 9). (Mijn ervaringen zijn met een XP1700+ @ 2100Mhz met een film van 2 uur, 3-pass encoding ongeveer 5 tot 6 uur.) Het enige echte nadeel is dat dit programma alleen de film kan encoderen, niet de gehele DVD, dus geen menu’s of extra’s.

Full DVD

De methode hierboven kan alleen omgaan met movie-only. Omdat vaak ook de menu's en extra's behouden willen zijn is het ook mogelijk om van een DVD9 een DVD5 te maken met alle extra's en menu's. Deze methode duurt erg lang en is niet 1 van de makkelijkste. Toch wordt wel weer CCE-encoding gebruikt. Hieronder een aantal guides om je op weg te helpen. Er wordt geadviseerd wel wat kennis te hebben van de gebruikte programma's, anders kan het erg moeilijk worden!

http://www.doom9.org/index.html?/mpg/maestro2.htm
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/doitfast-guide.htm
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/cce-advanced.htm

Een zeer goede guide voor een volledige DVD-backup met CCE-encoding:

http://www.tuts4u.com/mod...Content&pa=showpage&pid=3

Er schijnt overigens nog een betere encoder te zijn, namelijk Procoder. Omdat hier eigenlijk niemand dit echt gebruikt, zullen we CCE maar als ‘beste’ beschouwen.

Stap 3 – Branden.
Als de DVD eenmaal op formaat is, kan dit door verschillende programma's gebrand worden.

- Nero Burning Rom
- DVDdecrypter (Brandt iso's gemaakt door DVDdecrypter zelf, iso's van DVD2DVD-R en pdi-files van Instant Copy 8.)
- CloneDVD
- Of elk ander programma wat werkt, keuze zat!

Er zijn ook een aantal All-in-One programma's die helemaal makkelijk zijn voor de luie gebruiker :z. Deze maken allemaal gebruik van transcoding. Een complete DVD kopieren kan met een beetje geluk binnen een uur klaar zijn!

- CloneDVD
- DVDX Copy Xpress

Voor deze programma’s geldt: DVD erin, 2 knopjes drukken en wachten tot je DVDbrander het DVD’tje eruit werpt! :Z

Nog wat nuttige links waar veel info en handleidingen te vinden zijn:

http://www.doom9.org/
http://www.dvdhelp.com
http://www.dvd2dvd-r.be/
http://www.mrbass.org/
http://www.cdfreaks.com

Veel lees- en brandplezier! :7

[ Voor 15% gewijzigd door Smarron op 20-01-2004 17:27 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 14:50

Dr C

met C en CK

nette post.
Ik mis alleen DVD decrypter als Burn programma. Ik gebruik die zelf namelijk. Veel makkelijker om puur ISO's (of PDI's) ff snel te branden.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:44

Phydomir

Dennis

Om maar even mijn probleem weer aan te halen:

DVD2DVD-R loopt de heletijd vast bij het echte encoden, specs staan in deel 1 op de laatste pagina.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
cramwinckel schreef op 05 januari 2004 @ 22:57:
nette post.
Ik mis alleen DVD decrypter als Burn programma. Ik gebruik die zelf namelijk. Veel makkelijker om puur ISO's (of PDI's) ff snel te branden.
Zie de 2e regel bij Stap 3 ;)

Ik gebruik ook alleen nog decrypter om te branden. Deze werkt het beste inderdaad.
Phydomir schreef op 05 januari 2004 @ 23:16:
Om maar even mijn probleem weer aan te halen:

DVD2DVD-R loopt de heletijd vast bij het echte encoden, specs staan in deel 1 op de laatste pagina.
Is je systeem toevallig ge-oced ? Welke versie had je nu precies van DVD2DVD-R en welke versie van CCE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Geen OC.

DVD2DVD-R 1.7.2
CCE SP 2.50

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

ik wil de X-files Season 4 backuppen en wou dat in 1e instantie (voor de allereerste keer) met CCE doen maar ik lees in de openingspost dat die alleen de film kan doen :( ik wil hem het liefst compleet houden omdat het menu en de extras heel klein zijn de delen zelf niet en dus is de compressie te hoog om het acceptabel met IC8 te doen (denk ik) menu wil ik zowiezo houden vanwege het kiezen van de afleveringen dus CCE valt definitief af ???

iemand nog briljante ideeen ?

verder wil ik friends ook doen en die staat op een dubbele schijf (kant A en B ) deze wil ik dus ook verkleinen beiden tot de helft van een DVD en dan joinen (wederom voor het eerst :? ) hoe groot is de ruimte van een lege DVD nou precies zodat ik alles een beetje in verhouding kan houden (ben perfectionist in sommige dingen)

weet overigens niet hoe dat gaat met 2 menus joinen :? :? :?

mijn plan is dus (+/- 2250Mb aanhouden voor kant A en zelfde voor kant B ) en dan beiden joinen met 2DVD2one

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 06-01-2004 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61946

Smarron schreef op 05 januari 2004 @ 22:29:
Het vervolg van deel 1: DVD's kopieren; de beste manier waar erg veel ervaringen zijn gedeeld.

Manier 2: Encoding
Bij deze vorm van verkleining wordt elke frame opnieuw berekend voor het beste resultaat. Je kunt dit vergelijken met een DivX/Xvid maken. Er is zo goed als geen kwaliteitsverlies te zien, afhankelijk van de instellingen. Het te gebruiken programma hiervoor is DVD2DVD-R. In combinatie met de Cinema Craft Encoder (CCE) resulteert dit in de beste kwaliteit.

- DVD2DVD-R
- Cinema Craft Encoder

Het grote voordeel van encoding is de sublieme kwaliteit. Er zal amper tot geen kwaliteitsverlies te zien zijn. Helaas duurt dit proces ook erg lang, afhankelijk van de snelheid van je PC en het aantal passes je gebruikt (variërend van 1 tot 9). (Mijn ervaringen zijn met een XP1700+ @ 2100Mhz met een film van 2 uur, 3-pass encoding ongeveer 5 tot 6 uur.) Het enige echte nadeel is dat dit programma alleen de film kan encoderen, niet de gehele DVD, dus geen menu’s of extra’s. Er schijnt overigens nog een betere encoder te zijn, namelijk Procoder. Omdat hier eigenlijk niemand dit echt gebruikt, zullen we CCE maar als ‘beste’ beschouwen.
Een ander handig programma voor conversie naar Xvid/DivX is (Auto) Gordian Knot. Alhoewel de kwaliteit wellicht iets minder is dan CCE, is zeker de Auto versie van Gordian Knot zeer gebruikersvriendelijk. Ik gebruik AutoGK om drie a vier DVD in (bijna) DVD kwaliteit op 1 DVD+R te zetten (gemiddeld 1.4MB per DVD). AutoGK is wat traag met Xvid,daar een oude build van Koepi (jun 2003) wordt gebruikt. De verwachting is echter dat zodra er een definitieve build van Xvid 1.0 beschikbaar is deze zal worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:28
Anoniem: 61946 schreef op 06 januari 2004 @ 08:38:
[...]

Een ander handig programma voor conversie naar Xvid/DivX is (Auto) Gordian Knot. Alhoewel de kwaliteit wellicht iets minder is dan CCE, is zeker de Auto versie van Gordian Knot zeer gebruikersvriendelijk. Ik gebruik AutoGK om drie a vier DVD in (bijna) DVD kwaliteit op 1 DVD+R te zetten (gemiddeld 1.4MB per DVD). AutoGK is wat traag met Xvid,daar een oude build van Koepi (jun 2003) wordt gebruikt. De verwachting is echter dat zodra er een definitieve build van Xvid 1.0 beschikbaar is deze zal worden ondersteund.
Is niet echt het doel van dit topic. Die DivX/Xvid video's kun je namelijk niet op je huis-tuin-en-keuken DVD speler afkijken.

Ikzelf ben ook een groot fan van 2-cd xvid rips, maar er gaat qua kwaliteit niets boven de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 66797 schreef op 06 januari 2004 @ 01:27:
ik wil de X-files Season 4 backuppen en wou dat in 1e instantie (voor de allereerste keer) met CCE doen maar ik lees in de openingspost dat die alleen de film kan doen :( ik wil hem het liefst compleet houden omdat het menu en de extras heel klein zijn de delen zelf niet en dus is de compressie te hoog om het acceptabel met IC8 te doen (denk ik) menu wil ik zowiezo houden vanwege het kiezen van de afleveringen dus CCE valt definitief af ???

iemand nog briljante ideeen ?

verder wil ik friends ook doen en die staat op een dubbele schijf (kant A en B ) deze wil ik dus ook verkleinen beiden tot de helft van een DVD en dan joinen (wederom voor het eerst :? ) hoe groot is de ruimte van een lege DVD nou precies zodat ik alles een beetje in verhouding kan houden (ben perfectionist in sommige dingen)

weet overigens niet hoe dat gaat met 2 menus joinen :? :? :?

mijn plan is dus (+/- 2250Mb aanhouden voor kant A en zelfde voor kant B ) en dan beiden joinen met 2DVD2one
Ik heb de openingspost wat aangepast. 3 guides toegevoegd om complete DVD's te backuppen d.m.v. cce-encoding. Weet waar je aan begint! Dit is niet de makkelijkste weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

@Smarron: mooie samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

@Smarron: Ik vind dat dvd-shrink eigenlijk ook bij de rippers hoort, deze ript namelijk automatisch.. Vind ik persoonlijk een erg groot voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61946

Domino schreef op 06 januari 2004 @ 09:35:
[...]

Is niet echt het doel van dit topic. Die DivX/Xvid video's kun je namelijk niet op je huis-tuin-en-keuken DVD speler afkijken.

Ikzelf ben ook een groot fan van 2-cd xvid rips, maar er gaat qua kwaliteit niets boven de DVD.
Akkoord! ik gebruik een Kiss DP-1000, vandaar was ik dit detail vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik gebruik nu altijd de combinatie smartripper -> dvdshrink 3b5 -> nero
en die gaat wonderbaarlijk simpel en goed;

Heb een keer met InstantCopy 8 geprobeerd, maar toen moest hij uuuuuuuren rekenen :( Eigelijk moet er nog een optie / programma komen om een complete dvd te rippen, inclusief menu's en extra's en daarbij de film opnieuw te encoden met de 'beste' encoder.....prop alles in een programma, maak een batch en je kan je pc met rust laten... of als instantcopy in een update nu eens wat sneller gaat rekenen, dan wordt het interessant 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Aesculapius op 06-01-2004 12:15 ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Aesculapius schreef op 06 januari 2004 @ 12:14:

Heb een keer met InstantCopy 8 geprobeerd, maar toen moest hij uuuuuuuren rekenen :( Eigelijk moet er nog een optie / programma komen om een complete dvd te rippen, inclusief menu's en extra's en daarbij de film opnieuw te encoden met de 'beste' encoder.....prop alles in een programma, maak een batch en je kan je pc met rust laten... of als instantcopy in een update nu eens wat sneller gaat rekenen, dan wordt het interessant 8)
Ik gebruik voornamelijk IC8 en na zo'n 1,5uur is hij klaar, meestal is zo'n 30% compressie nodig en vaak houd je dan een heel mooi resultaat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aesculapius schreef op 06 januari 2004 @ 12:14:

ik doe de meeste films met IC8 ALTIJD alle kwaliteit zo hoog mogelijk (menu, film en extra) ik comprimeer de menus en extra`s altijd zo veel mogelijk tenzij het niet nodig is en de extra talen audio en subs delete ik...

bij mij duurt het nooit uuuuuuuuuuuuuren hoor zelfs niet met een film ala Lord of the rings of harry potter 1 a 1,5 uur en klaar om te fikken

wat heb je voor een systeem dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

De beste manier om een dvd-9 te splitten is met dvdfab of ifoedit. Het kost je dan wel 2 schijfjes. Maar je copy is verder identiek.
Als je althans de allerbeste kwaliteit wilt en mijns inziens is discussie overbodig. Je kunt het menu houden en de nag weglaten. Ik hoef dat vervelende menu niet dus ik houd alleen de film met 1 audiospoor en 1 ondertittel.

OK nu is het ook weer niet zo dat die schijfjes geen drol kosten dus dan doe je het op 1 schijfje.
Wat ik in dit topic (volgens mij) tot nu toe heb gemist, dus ook in deel 1, is de d2sroba met dvd2svcd methode. Dit is een one-pass vbr cce methode waarbij het eindresultaat hetzelfde is als een 3,4 of 5 pass methode. Alleen kost het veeeel minder tijd.

De dvd2svcd methode voor svcd gebruikte ik tot december jongstleden tot ik van mijn 13e maand o.a. een liteon 811s kocht.
Dvd2svcd kan o.a. ook van je avi een vcd,svcd en dvd maken. Ik gebruik het dus als dvd2dvd.

Zoals iedereen begon ik in de begindagen met het maken van divx later toen ik een standalone dvd kocht met het maken van vcd en svcd. Het verschil tussen een goede divx en een goede svcd is er niet of nauwelijks. De laatste 2 (svcd) jaren Tmpeg en wat later dvd2svcd.

Bij de one-pass methode wordt de Q-value berekend door D2SRoba door samples van 2.5 procent te maken. Begin december gebruikte ik cce als standalone omdat ik nog niet van de D2SRoba wist. Ook one-pass en handmatig berekenen van de Q-value. Handmatig is het ook minder tijdrovend dan multi-pass.
D2SRoba met Dvd2svcd heeft enorm veel opties en plugins voor bijvoorbeeld croppen (zwarte balken weghalen voor een 4:3 tv) of een plugin

waarmee Decryptor als rip prog wordt gebruikt. D2Sroba werkt alleen met cce266+ en 2.50. DVd2svcd ondersteund ook TMpeg en Canoplus Procoder.
Authoren gaat ook als "plugin" volautomatisch (voor degene die dat wil) met bijvoorbeeld Sonic Scenarist of Freeware MDVAuth (gebruikt oa ifoedit en vobedit). MDVAuth als Author werkt prima alleen moet je weer extra configureren wat lastig kan zijn. In de toekomst zullen ook andere freeware authoring progs worden ondersteund.
Ik gebruik als authoring prog ifoedit.Vobedit gebruik ik om ondertitels te demuxen. Je kunt ook dvdlab en Maestro voor authoring gebruiken.
De eerste ondersteund geen ondertiteling.
Ok ik had dus al wat ervaring met dvd2svcd maar Wanneer je dat op een gegeven moment zelf hebt is het een one-click prog (dan geen ifoedit ed gebruiken). Bovenal Freeware net als dvd2dvd-r alleen de laatste is echt fool/idiot proof. Ik heb het ook gebruikt maar in de toekomst wil ik dat pas weer doen als one-pass vbr wordt ondersteund.

TMpeg zijn we het allemaal wel overeens, kwaliteit en snelheid zijn inferieur aan cce. Canoplus Procoder is zelfs nog beter dan cce. Alleen verschrikkelijk duur. Er is een goedkopere (dus minder opties) Canoplus Procoder Express. Ik heb Canoplus als Premiere plugin aan het werk gezien en de resultaten zijn verblufend. Tussen cce en het origineel zie je natuurlijk verschillen op je monitor, op de tv natuurlijk niet, tenzij je een hd-tv hebt. Maar met Canoplus zit je te discucieren; heb je dit,dat gezien en uiteindelijk tot de conclussie komen dat de verschillen soms verwaarloosbaar zijn. Nogmaals op de tv zie je het verschil toch niet. De snelheid van het encoden zit ergens tussen tmpeg en cce (multi-pass) in. Een nadeel dus. Dat wordt s'nachts encoden. Nu doe ik (als het moet) 2 of 3 dvd(-9)'s op een dag.

In een maand tijd en enkele tientallen dvd's branden verder kan je een hoop leren. Ik heb ook zooi als dvd2one en dvdSchrink gebruikt. Als dat is wat je wilt en tevreden bent over de kwaliteit. Prima. Ik gebruik de tv als referentie en niet de monitor.Maar Ik vind het resultaat om te huilen. Je brandt tenslotte dvd's om het voor langere tijd te bewaren en om een film vaker te bekijken dus wil je naar een goede copy kijken en luisteren. Zelfs voor een rewritable vind ik het zonde om het te branden.
>Offtopic: Mijn oude Samsung dvd-M205 lustte geen rw's maar mijn nieuwe cheapo (kruidvat) lust echt alles wat je 'm voert. Van.jpg tot u name it op wat voor formaat dan ook. Beeld heeft ook een fractie meer helderheid.
De samsung staat nu bij m'n schoonzus.<

D2SRoba met dvd2svcd is mijn methode maar dat wil niet zeggen dat het de definitieve methode is (zoals exactaudiocopy voor het rippen van muziek) Iedereen hanteert eigen definities en andere eisen. Voor de een telt snelheid hoger dan kwaliteit en andersom. ff een kopietje maken voor de buurvrouw/man die schrink kwaliteit genoeg vindt vind ik ook goed genoeg. Wie ben ik om mijn eisen op te dringen.
Ik zou zeggen probeer alle proggies en methoden uit en kies daar voor jezelf de beste uit.

Resume:
dvd-5 : gewoon de nags uithalen en dvd-decrypten. (= iso mode read & write)
dvd-9 : >4.38 maar <4.7 of 5. film,audio en ondertitel demuxen met bijvoorbeeld vobedit,ifoedit,decryptor, etc. Heb je dvd kwaliteit. Tenzij je alles wilt hebben met menu's en zo dan kan transcoden de moeite waard zijn =DVDShrink,DVD2one,CloneDVD,etc.
Zou ik echter nooit doen.
dvd-9 : >4.38-5 encoden met cce2.66 of 2.50 =d2sroba en dvd2svcd (one pass) of dvd2dvd (multipass).
dvd-9 : >4.38 splitten met ifoedit of dvdfab.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Laatst online: 26-04 14:50

Dr C

met C en CK

Smarron schreef op 05 januari 2004 @ 23:20:
[...]
Zie de 2e regel bij Stap 3 ;)
:+ oeps. Niet veranderd in de tussentijd :) ?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:01
Ik mis het brandprogramma ImgTools.

Gebruikt niemand dat?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

ik heb een klein vraagje: bij ic8 wilde ik een muziek dvd kopieren. en ik dacht, ik laat alleen het 5.1 geluid erop staan en dat pcm gebeuren gooi ik weg. Wat ik alleen niet snap, dolby is betere kwaliteit, maar hoe kan het dan dat pcm meer ruimte in beslag neemt?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ben ik nou gekke henkie, of doen jullie wel erg omslachtig? :)

dit is wat ik doe:

- ik leg een DVD+/-R in mijn brander,
- leg een DVD film in mijn DVD-speler,
- open DVDCopy Xpress,
- klik het vinkje 'entire disc' aan,
- klik op de grote ronde knop 'START'.

En euhm.. nee, da's eigenlijk echt alles.. een uurtje later openen beide laatjes en heb ik een kopie.. kwaliteit valt me ook niet tegen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

axis schreef op 06 januari 2004 @ 16:21:

dit is wat ik doe:

- open DVDCopy Xpress,

En euhm.. nee, da's eigenlijk echt alles.. een uurtje later openen beide laatjes en heb ik een kopie.. kwaliteit valt me ook niet tegen.
Op je vraag over gekke Henkie, zal ik maar niet antwoorden. ;)
Wat doe je dan met een DVD die groter dan 4,7 GB is ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 53610 op 06-01-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:26
mp3 is ook een stuk kleiner dan WAV...

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Anoniem: 53610 schreef op 06 januari 2004 @ 16:36:
[...]

Op je vraag over gekke Henkie, zal ik maar niet antwoorden.
Wat doe je dan met een DVD die groter dan 4,7 GB is ?
Haha, zit ook maar een beetje te geinen.. maar het is wel zo.. Dat proggie re-encode automatisch 9GB > 4,7GB DVD's.. vraag me niet hoe, maar hij gebruikt ook 5GB aan temp space op je HD..

Je kunt ook werkelijk bijna niets instellen.. gewoon copy, klaar.. heerlijk n00b-friendly programmaatje.. LOTR2, Matrix, Gladiator, geen probleem, ding kopieert gewoon..

Ik vind het persoonlijk een hele verbetering boven de manier waarop ik het eerst deed (dvd-decrypter, dvd-shrink, etc), en het scheelt me nogal wat tijd.. Ik ga lekker TV kijken, en dat ding kopieert wel.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Even een klein off-topic vraagje tussendoor:
Met Pinnacle Studio heb ik een film van 59 minuten bewerkt.
Deze is nu gerendered als een .mpg bestand.
Nu wilde ik de film (2,6GB) met Nero 6.xx branden, maar dan kan ik enkel bestanden met bekende DVD-extensies (zoals .vob) toevoegen.
Hoe kan ik deze .mpg omzetten naar een .vob?
Of beter nog: hoe kan ik zonder omzetting de DVD toch branden met Nero als DVD-video?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Met studio 8 kun je toch als dvd branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de door u gemaakte DVD’s ook op standalone
DVD players te kunnen afspelen, moeten “PCM”- resp.
“AC3” audio sporen ter beschikking staan. Andere
audio sporen kunnen worden gedeactiveerd, zodat de
videokwaliteit beter wordt.

Dit staat in de handleiding, waarom moeten beiden op de dvd blijven staan?? Is dat ac3 een aanvulling op de pcm audio spoor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12-2023
Volgens mij bedoelen ze PCM of AC-3.

En AC-3 is Dolby (Digital).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Door een nieuwere CCE werkt het wel, net m'n eerste dvd ermee afgerond en de kwaliteit is idd wel beter dan met IC8. Toch blijft (in dit geval de dvd van Tiesto, en ook andere muziek dvd) het terug brengen van 7gig aan vid. tot 3.7gig moeilijk, qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Phydomir schreef op 06 januari 2004 @ 19:30:
Door een nieuwere CCE werkt het wel, net m'n eerste dvd ermee afgerond en de kwaliteit is idd wel beter dan met IC8. Toch blijft (in dit geval de dvd van Tiesto, en ook andere muziek dvd) het terug brengen van 7gig aan vid. tot 3.7gig moeilijk, qua beeldkwaliteit.
Gelukkig maar. Ik dacht ook ergens te lezen dat 2.50 nogal eens problemen kon geven.
axis schreef op 06 januari 2004 @ 16:21:

dit is wat ik doe:

- open DVDCopy Xpress,

Zoals ook in de openingspost te lezen. Bij jouw methode gaat snelheid boven kwaliteit. Dit hoeft niet altijd hinderlijk te zijn vooral bij kleine films niet, maar ik ben zeer benieuwd hoe jouw films eruit zien die een flinke compressie (40-45% ofzo) achter de rug hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 06-01-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

RAILGUNNER schreef op 06 januari 2004 @ 16:41:
Even een klein off-topic vraagje tussendoor:
Met Pinnacle Studio heb ik een film van 59 minuten bewerkt.
Deze is nu gerendered als een .mpg bestand.
Nu wilde ik de film (2,6GB) met Nero 6.xx branden, maar dan kan ik enkel bestanden met bekende DVD-extensies (zoals .vob) toevoegen.
Hoe kan ik deze .mpg omzetten naar een .vob?
Of beter nog: hoe kan ik zonder omzetting de DVD toch branden met Nero als DVD-video?
Met Pinnacle studio heb ik geen ervaring.
Het gereedschap kan je hier makkelijk vinden.
Ik gebruik voor mpg's van m'n tv-kaart (die van de Aldi) TMpeg om te de-multiplexen. Je hebt dan een .m2v en een .mp2 file. Die moet je authoren. Kies maar uit;Ifoedit (dat gebruik ik),Scenarist,Maestro etc.
Er zijn ook commerciele producten die alles voor je kunnen doen maar daar heb ik geen ervaring mee.
Daarna natuurlijk branden met imgtool (zoals ik) of Nero.

Is het trouwens een dvd..? Of van een videocamera,tv-kaart of zo..??
Want een dvd van een uur kan je meestal met gemak direct backuppen zonder transcoden en encoden.

>Offtopic (Hoewel?!) Zeg Smarron Jij hebt je xp1700+ fors overgeklokt (waterkoeling..??) rendeer je geen fouten door overklokken?<

Heb vanavond Canopus Procoder binnen van een vriend van me. Daar ga ik vanavond ff een paar chapters mee encoderen.
Als iemand zin heeft in een paar screenshots laat het maar horen. Want eerst zien dan geloven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
mowa schreef op 06 januari 2004 @ 21:00:
>Offtopic (Hoewel?!) Zeg Smarron Jij hebt je xp1700+ fors overgeklokt (waterkoeling..??) rendeer je geen fouten door overklokken?<

Heb vanavond Canopus Procoder binnen van een vriend van me. Daar ga ik vanavond ff een paar chapters mee encoderen.
Als iemand zin heeft in een paar screenshots laat het maar horen. Want eerst zien dan geloven.
offtopic:
Ik heb hem zo'n 14 uur laten primen. Stabiel als wat! Nooit een vastloper gehad. Heb idd waterkoeling, maar mijn vcore staat ook op slechts 1,725. Heerlijk koel!

Ik ben zeer benieuwd hoe Procoder is! Als je wat screenies hebt, post ze maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 39835 schreef op 06 januari 2004 @ 16:17:
ik heb een klein vraagje: bij ic8 wilde ik een muziek dvd kopieren. en ik dacht, ik laat alleen het 5.1 geluid erop staan en dat pcm gebeuren gooi ik weg. Wat ik alleen niet snap, dolby is betere kwaliteit, maar hoe kan het dan dat pcm meer ruimte in beslag neemt?! :?
PCM heeft een bitrate van 1536kbps en is minder gecomprimeerd (of helemaal niet?) dan een AC3 track.
Overigens is het niet persé zo dat een DD track betere kwaliteit is. Zoals ik al opmerkte heeft het een lagere bitrate. Het klinkt (soms) beter omdat het surround is, maar er zijn ook verdomd mooie stereo tracks die qua plaatsing en definitie doen denken aan een DTS track.

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 07-01-2004 00:04 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RAILGUNNER schreef op 06 januari 2004 @ 17:45:
Volgens mij bedoelen ze PCM of AC-3.

En AC-3 is Dolby (Digital).
Jah dat leek mij ook, maar ik wilde geen dvd'tje verpesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:37
Heeft er iemand al eens gewerkt met Sonic Scenartist ? dit is dus het meest ge-avanceerde authering programma wat op de markt is volgens forums etc die ik ben na gekomen. Is dit programma echt zo professioneel :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu al een paar dvd's van ruim 7 GB naar 4 GB gekopieerd met IC8 en de kopieën zijn zeer netjes. Op mn breedbeeld tv zie ik geen verschil, op de computer lijkt het iets minder scherp.... Programma werkt lekker makkelijk. het duurt op mijn comp (dell dimension 4550, 2.5 GHZ PIV, 512 PC2700, Radeon 9700TX) iets van 100 min. Duurt wel redelijk lang, maar dan heb je wel een nette kopie!

Op welke standaard branden jullie je dvd's en waarom? Ik las van iemand op de google newsgroups (kan het niet meer terugvinden), dat het slecht voor je brander is om steeds een min dan wel een plus dvd te branden. (ik heb btw een pioneer 106 met verbatim DVDR+'s) Ik kom er niet echt uit welke standaard ik nu het beste kan gebruiken. de dvd's die ik nu brand werken gewoon ok, maar misschien is - eigenlijk wel beter aangezien dit door pioneer is ontwikkeld en k een pioneer brander heb? Of boeit dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Smarron schreef op 06 januari 2004 @ 21:14:
offtopic:
Ik heb hem zo'n 14 uur laten primen. Stabiel als wat! Nooit een vastloper gehad. Heb idd waterkoeling, maar mijn vcore staat ook op slechts 1,725. Heerlijk koel!
offtopic:
Je hebt dus nooit blokkerigheid of onscherpte hier en daar?Omdat ik weet dat cce niet zo goed tegen opgevoerde setjes kan heb je dus inderdaad een goed systeem. Wat heb je voor waterkoeling en wat kost het?
Denk dat ik van het weekeinde hier in Den Haag bij de compbeurs ff ga kijken.
Smarron schreef op 06 januari 2004 @ 21:14:
Ik ben zeer benieuwd hoe Procoder is! Als je wat screenies hebt, post ze maar!
OK.Heb de screenies op de labtop mee naar het werk genomen kan ik ze ff posten.
Heb even een zeer grote film gepakt. LOTR 2. Dat maakt vergelijken interessanter en eerlijker.

De screenshot is in dit geval een vrij willekeurige met betrekkelijk weinig beweging en kleur. Van de week zal ik wel wat screenshots met meer beweging en kleur laten zien.
hier zie je een totaalplaatje met het origineel als referentie. Voor degenen die shrink-achtige transcoders gebruiken heb ik ook ter lering en vermaak even dvdshrink over LOTR laten gaan. Dit met de best mogelijke instellingen met alleen de film een audiotrack en een sub.
De volgende is een Uitvergroting zodat je scherpte en detail kunt waarnemen. Gewoon voor het gemak, hoef je het zelf niet meer te doen.

Ik moet er wel bij zeggen dat dit een van mijn eerste pogingen is met Procoder en dat ik het nog niet zo goed ken als cce waar ik alles uit kan halen. Misschien kan ik het over een maandje of zo net zo goed instellen als cce. Want wat nu opvalt is dat Procoder wat meer contrastwerking heeft. cce blijft meer bij het origineel. Sommige collegas vinden Procoder zelfs mooier. Ik hou het bij het origineel dus voorlopig bij cce. Voor cce heb ik mijn, d2sroba one-pass, methode en de multipass, met 4 passes, methode gebruikt. Je ziet dat het verschil absoluut te verwaarlozen is, zo niet afwezig, wat mij in mijn overtuiging sterkt dat het waanzin is meerdere passes te gebruiken.
Daarnaast doet Procoder er drie keer zo lang over als zelfs met multi-pass..!!
Bij Procoder moet aangetekend worden dat het in de lagere bitrates wel degelijk beter is. Ik bedoel dus bij het maken van svcd of grote egale vlakken. Dus ten dele niet van toepassing hier.

Geconcludeerd moet worden dat dvdshrink(achtigen) (genadeloos) afvalt bij elke kwaliteitsnorm.Maar dat is geen nieuws.Mogelijk dat het bij een minder grote film wat meer overeind blijft want ook op de tv zie je het verschil wel degelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 15:28
Geconcludeerd moet worden dat dvdshrink(achtigen) (genadeloos) afvalt bij elke kwaliteitsnorm.Maar dat is geen nieuws.
Ben het niet met je eens. Zoals jij het brengt is het net alsof het zwaar troep is. Het programma DVD Shrink doet precies wat ik wil. Namelijk:
- Goede beeld kwaliteit (voor gemiddelde gebruikers)
- Eenvoudig
- Geen uren werk

Kijk dat er software is die een (nog) betere beeld kwaliteit heeft ok. Maar ik ga geen uren zitten wachten, als ik snel klaar kan zijn met een beeldkwaliteit die er dicht tegen aan zit!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 21:49
mowalappie text......
ik vind die d2sroba wel okee.... wazz da?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinus op 07-01-2004 16:42 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
mowa schreef op 07 januari 2004 @ 15:19:
offtopic:
Je hebt dus nooit blokkerigheid of onscherpte hier en daar?Omdat ik weet dat cce niet zo goed tegen opgevoerde setjes kan heb je dus inderdaad een goed systeem. Wat heb je voor waterkoeling en wat kost het?
Denk dat ik van het weekeinde hier in Den Haag bij de compbeurs ff ga kijken.
ThermalTake Aquarius 2

Topic over dit ruim voldoende presterende setje.

Ik heb er eigenlijk niet echt op gelet, maar heb beide Extended versies van LotR gekeken en vond de kwaliteit uitstekend, geen vervormingen of onscherpte te zien (beiden 4-pass CCE).
OK.Heb de screenies op de labtop mee naar het werk genomen kan ik ze ff posten.
Heb even een zeer grote film gepakt. LOTR 2. Dat maakt vergelijken interessanter en eerlijker.

De screenshot is in dit geval een vrij willekeurige met betrekkelijk weinig beweging en kleur. Van de week zal ik wel wat screenshots met meer beweging en kleur laten zien.
hier zie je een totaalplaatje met het origineel als referentie. Voor degenen die shrink-achtige transcoders gebruiken heb ik ook ter lering en vermaak even dvdshrink over LOTR laten gaan. Dit met de best mogelijke instellingen met alleen de film een audiotrack en een sub.
De volgende is een Uitvergroting zodat je scherpte en detail kunt waarnemen. Gewoon voor het gemak, hoef je het zelf niet meer te doen.

Ik moet er wel bij zeggen dat dit een van mijn eerste pogingen is met Procoder en dat ik het nog niet zo goed ken als cce waar ik alles uit kan halen. Misschien kan ik het over een maandje of zo net zo goed instellen als cce. Want wat nu opvalt is dat Procoder wat meer contrastwerking heeft. cce blijft meer bij het origineel. Sommige collegas vinden Procoder zelfs mooier. Ik hou het bij het origineel dus voorlopig bij cce. Voor cce heb ik mijn, d2sroba one-pass, methode en de multipass, met 4 passes, methode gebruikt. Je ziet dat het verschil absoluut te verwaarlozen is, zo niet afwezig, wat mij in mijn overtuiging sterkt dat het waanzin is meerdere passes te gebruiken.
Daarnaast doet Procoder er drie keer zo lang over als zelfs met multi-pass..!!
Bij Procoder moet aangetekend worden dat het in de lagere bitrates wel degelijk beter is. Ik bedoel dus bij het maken van svcd of grote egale vlakken. Dus ten dele niet van toepassing hier.

Geconcludeerd moet worden dat dvdshrink(achtigen) (genadeloos) afvalt bij elke kwaliteitsnorm.Maar dat is geen nieuws.Mogelijk dat het bij een minder grote film wat meer overeind blijft want ook op de tv zie je het verschil wel degelijk.
Zo op het eerste gezicht gaat de voorkeur voor mij uit naar Procoder. Er is inderdaad lichtelijk met contrast gespeeld zo lijkt het. Niettemin is de kwaliteit van CCE nog steeds erg goed!
Kozz schreef op 07 januari 2004 @ 16:30:
Ben het niet met je eens. Zoals jij het brengt is het net alsof het zwaar troep is. Het programma DVD Shrink doet precies wat ik wil. Namelijk:
- Eenvoudig
- Geen uren werk

Kijk dat er software is die een (nog) betere beeld kwaliteit heeft ok. Maar ik ga geen uren zitten wachten, als ik snel klaar kan zijn met een beeldkwaliteit die er dicht tegen aan zit!

Over dat troep: Het kan troep zijn. Er is naar mijn mening een eerlijke vergelijking gemaakt tussen een aantal encoders/transcoders. Zoals ik het zie, is de Shrinkversie erg wazig ivg. met de andere 2. Dan is de conclusie naar mijn mening juist.

Kijk, geen enkel programma is echt troep, maar iedereen stelt verschillende eisen aan dit soort dingen. Jij bent er tevreden over, dan moet je vooral Shrink blijven gebruiken. En je geeft zelf al aan: gemiddelde gebruiker. Jouw eisen liggen gewoon wat lager. Voor veel films is het verschil niet te zien, maar zoals mowa terecht aanhaalt: "Heb even een zeer grote film gepakt. LOTR 2. Dat maakt vergelijken interessanter en eerlijker."

Anderen hechten toch meer waarde aan het lange proces, daarom willen sommigen het uiterste eruit halen (hmm ... Tweakers :P ) van wat erin zit. Koste wat het kost, dus ook er lang over doen, iets meer mogelijkheden, moeilijkere programma's etc.

Ik heb vooral het probleem ondervonden door concerten om te zetten. Mocht je Marco Borsato of Kane ergens hebben liggen, zet deze maar om met Shrink ofzo. Dan zie je het beeld in de achtergrond echt continu schokken. Ook de rook vertoont artifacts. Werkelijk niet om aan te zien! Dat is mijn reden geweest om over te stappen naar de echte encodingmanier. Voor mij in ieder geval niks anders meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Smarron schreef op 07 januari 2004 @ 19:23:
Mocht je Marco Borsato of Kane ergens hebben liggen, zet deze maar om met Shrink ofzo.
Die Marco dvd is echt een ramp, met IC8 was de kwaliteit niet echt best. ECC daarin tegen incl. dts track nog zeer goed...

Best blij dat ECC nu goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Possible schreef op 07 januari 2004 @ 09:43:
Heeft er iemand al eens gewerkt met Sonic Scenartist ? dit is dus het meest ge-avanceerde authering programma wat op de markt is volgens forums etc die ik ben na gekomen. Is dit programma echt zo professioneel :?
Scenarist heeft in Maestro een aardige tegenhanger ik heb ze allebei gebruikt om te authoren. De een zweert bij Scenarist, een ander bij Maestro. Maestro is ietsje trager bij het invoeren van een video of audio file omdat ie het van te voren analyseert.
Scenarist is ook als "plugin" bij dvd2svcd om je dvd te authoren.
Video Pro's gebruiken het een of het ander.
Ifoedit kan hetzelfde en meer en is freeware.
Kozz schreef op 07 januari 2004 @ 16:30:
[...]

- Eenvoudig
- Geen uren werk

Misschien kom ik wat ongenuanceerd over maar in geen geval bedoel ik dat progs als dvdshrink,dvd2one,clonedvd,instantcopy,etc troep zijn.
Integendeel. Ze voldoen aan een behoefte die jij en anderen hebben en daar valt werkelijk niets op af te dingen. Net als op het feit dat ik, en met mij anderen, graag uren werk steken in een zo goed mogelijke kwaliteit. Waarschijnlijk vind jij dat absurd en dwaas maar we hanteren allebei andere normen en ik ben de laatste die zal zeggen wat jij moet doen. Wat ik doe is alleen mijn ervaringen delen want misschien hebben anderen er wat aan. Daar is dit topic toch voor bedoeld!?
Martinus schreef op 07 januari 2004 @ 16:41:
[...]

ik vind die d2sroba wel okee.... wazz da?
Ds2roba is een plugin voor dvd2svcd.
Heb ik al eerder aangehaald. Het is een one-pass cce encoding techniek. Bij de one-pass vbr is de uiteindelijke grootte van het resultaat niet te berekenen. Dit is alleen te doen door de Q-faktor te berekenen. Dit gebeurt door verschillende samples van 2.5% (aanvankelijk 1% in m'n svcd tijd) te encoden en hieruit het resultaat te berekenen. Voorheen deed ik dat handmatig maar ds2roba is een plugin die dat automatisch berekend.
Dit ds2roba te noemen is niet helemaal correct van mij maar als ik dvd2svcd noem denkt iedereen dat ik het over svcd's heb. dvd2svcd moet je zien als een totaalpakket voor vcd,svcd,mini-dvd en dvd zoals (auto)GordianKnot dat is voor divx,xvid,etc.
Smarron schreef op 07 januari 2004 @ 19:23:

ThermalTake Aquarius 2

Topic over dit ruim voldoende presterende setje.

Ik heb er eigenlijk niet echt op gelet, maar heb beide Extended versies van LotR gekeken en vond de kwaliteit uitstekend, geen vervormingen of onscherpte te zien (beiden 4-pass CCE).
Jeetje zo'n pakket is goedkoper dan bijv. een snellere proc.
Erin zetten ziet er erg eenvoudig uit. Heb je een Thermaltake kast of je eigen kast?
Ik ga denk ik volgende week zo'n pakket bestellen. Dan heb ik wat tijd.
Eerst nog ff wat inlezen.
Is allemaal trouwens helemaal niet zo offtopic want bij "de beste manier" is een goed,stabiel systeem een eerste vereiste..!!
Zo op het eerste gezicht gaat de voorkeur voor mij uit naar Procoder. Er is inderdaad lichtelijk met contrast gespeeld zo lijkt het. Niettemin is de kwaliteit van CCE nog steeds erg goed!
Dat contrastwerking schrijf ik vooralsnog toe aan mijn onervarenheid met procoder. Procoder encode op een totaal andere manier dan cce. Ik moet nog 's nagaan hoe. De door mij gebruikte versie is 1.01.35.0. De laatste 1.5 versie schijnt sneller en beter te zijn. Dat belooft wat.
lastig,lastig. Ik vind het ook erg mooi ja. Zo zie je hoe smaken verschillen. Interessant. Zien is geloven maar ik moet eerst nog wat meer tweaken en testen. cce blijft toch wat meer bij de "waarheid".
Het eind is nog niet in zicht tot 2layer branders en schijfjes er zijn en bovendien betaalbaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb IFOedit 0.96 en heb een DVD geopend die ik al naar de HDD had gezet (X-files season 4) en nu wil ik de extra gesproken talen eruit halen en tevens de overbodige subs...

ik heb ze geselecteerd maar verder kom ik niet als ik strip streams doe doet ie nix en als ik save as doe maakt ie 2 files van 16 Kb (ofzo) aan

edit ik zie in een gids dat ik VOB extra moet klikken maar die is grijs :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 08-01-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 66797 schreef op 08 januari 2004 @ 14:37:
Ik heb IFOedit 0.96 en heb een DVD geopend die ik al naar de HDD had gezet (X-files season 4) en nu wil ik de extra gesproken talen eruit halen en tevens de overbodige subs...

ik heb ze geselecteerd maar verder kom ik niet als ik strip streams doe doet ie nix en als ik save as doe maakt ie 2 files van 16 Kb (ofzo) aan

edit ik zie in een gids dat ik VOB extra moet klikken maar die is grijs :'(
Kun je daar niet elk ander willekeurig programma voor gebruiken? InstantCopy8 is een mooie en simpele hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op 08 januari 2004 @ 15:26:
[...]
Kun je daar niet elk ander willekeurig programma voor gebruiken? InstantCopy8 is een mooie en simpele hiervoor.
die gebruik ik al maar volgens mij gooien die de talen niet echt helemaal weg en ifo edit wel dit wou ik dus in de praktijk testen...

maar op de 1 of andere manier maakt hij niet alle files erbij en kan ik hem niet door IC8 trekken om te kijken of dat tot een beter geeft

aangezien The X - Files behoorlijk groot is vind ik het belangrijk het maximale eruit te halen (zonder CCE dat heb ik geprobeerd en is een hell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Anoniem: 66797 schreef op 08 januari 2004 @ 15:45:
[...]

die gebruik ik al maar volgens mij gooien die de talen niet echt helemaal weg en ifo edit wel dit wou ik dus in de praktijk testen...

maar op de 1 of andere manier maakt hij niet alle files erbij en kan ik hem niet door IC8 trekken om te kijken of dat tot een beter geeft

aangezien The X - Files behoorlijk groot is vind ik het belangrijk het maximale eruit te halen (zonder CCE dat heb ik geprobeerd en is een hell)
Je moet de boel demuxen. Dat kan met ifoedit. Is vrij gemakkelijk maar kan nog makkelijker met Vobedit. Je kijkt,na het demuxen met vobedit, met ifoedit welke code een taal, sub,etc heeft. en dan dan weer met ifoedit authoren. Zo kan je dus zowel iets toevoegen of weghalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

OK..
Gisteravond nog ff bezig geweest met Procoder. Heb nu wat screens met veel
kleur. De film is van gemiddelde lengte denk ik;130 minuten.
De laatste screen is met CloneDVD gemaakt. Ook aardig in deze vergelijking.
Een compressie prog a la shrink moet namelijk redelijk mee kunnen komen
vanwege de filmlengte.
Detailvergroting moet je zelf maar ff doen.
Kijk vooral kritisch.

Origineel

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mowa/encoders/Original.jpg

d2sroba

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mowa/encoders/d2sroba.jpg

Canopus Procoder

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mowa/encoders/Procoder.jpg

CloneDVD

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mowa/encoders/clonedvd.jpg

De Compressie prog, in dit geval CloneDVD, moet ook hier zijn meerdere
erkennen tav de anderen. Toch is het resultaat aanvaardbaar maar desondanks is het verschil op de tv wel degelijk te zien.

Ik denk dat bij zo'n 10=20% compressie de verschillen minder duidelijk zullen zijn
Heb ik echter geen ervaring mee want in 9 van de 10 gevallen kan je dan bijv. een
audiospoor of een menu in een bepaalde taal weglaten. Dan hoef je helemaal
niet meer te comprimeren of te encoden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
moet zeggen dat die procoder er wel goed uitziet, ware het niet dat die te veel contrast lijkt hebben. Instellingen doen waarschijnlijk dit fenomeen verdwijnen....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Martinus schreef op 08 januari 2004 @ 17:26:
moet zeggen dat die procoder er wel goed uitziet, ware het niet dat die te veel contrast lijkt hebben. Instellingen doen waarschijnlijk dit fenomeen verdwijnen....
Precies. Het contrast van Procoder lijkt inderdaad wat te overheersend.

Check bij CloneDVD eens rechtsonder (bij de arm van die vrouw) hoe slecht het beeld daar is vergeleken met de anderen! Heel wazig!

Kun je veel instellen met Procoder? Want opzich zou je het proces daarmee ook weer kunnen verpesten zeg maar. CCE blijft zoals je al eerder aangaf redelijk neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Question: zie ff door de bomen het bos nie meer.... :( iets te veel info op doom9.orgy...

Heb nu een DVD met drie afleveringen op één DVD, er passen maar 2 afleveringne op een dvdr. Maar hoe weet ik nu welke vobs bij een aflevering horen?
Ik update zodra ik iets meer weet.....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Martinus schreef op 08 januari 2004 @ 17:26:
Smarron schreef op 08 januari 2004 @ 18:32:
[...]
Precies. Het contrast van Procoder lijkt inderdaad wat te overheersend.

Check bij CloneDVD eens rechtsonder (bij de arm van die vrouw) hoe slecht het beeld daar is vergeleken met de anderen! Heel wazig!

Kun je veel instellen met Procoder? Want opzich zou je het proces daarmee ook weer kunnen verpesten zeg maar. CCE blijft zoals je al eerder aangaf redelijk neutraal.
Ik weet het.
Ik heb gezien dat Procoder ook als plugin gebruikt kan worden voor dvd2svcd. Dan gebeuren de settings automatisch.
Ga ik vanavond of zo even uitproberen dan laat ik 'm s'nachts even een hele film doen.
Martinus schreef op 08 januari 2004 @ 23:45:
Question: zie ff door de bomen het bos nie meer.... :( iets te veel info op doom9.orgy...

Heb nu een DVD met drie afleveringen op één DVD, er passen maar 2 afleveringne op een dvdr. Maar hoe weet ik nu welke vobs bij een aflevering horen?
Ik update zodra ik iets meer weet.....
Een vob met ifoedit openen en dan preview, nog makkelijker met dav2avi.

[ Voor 52% gewijzigd door mowa op 09-01-2004 09:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
mowa schreef op 09 januari 2004 @ 08:29

Een vob met ifoedit openen en dan preview, nog makkelijker met dav2avi.
ik kan wel cellen aanklikken, maar zien dan nog nie hoe die vob heet. Moet me waarschijnlijk meer verdiepen.... fuk :(

Kan je trouwens 2 afleveringen op een dvd doen, terwijl ze van verschillende dvds komen? heb je een hint waar in dan kan loeren....

Edit 1: zie dat de nieuwe versie van DVD2One ook een Join mode heeft gekregen en dus verschillende afleveringen van DVD kan samen voegen. Iemand dat al geprobeert? Ga proberen 2 afleveringen van verschillende DVD's te joinen. Laat wel weten....
Mocht dit niet lukken ga ik met iFoupdate 2 PGC's samen voegen, ook weer van 2 verschillende DVD's... iemand daar al ervaring mee?

ps. zoeken in de desbetreffende fora levert hoofdpijn op... damn wat een informatie... en net als hier, iedereen heeft wer zijn eigen maniertje... :(

Edit 2: ben na uren zoeken weer eens minder wijs... eerst maar eens gaan proberen...

[ Voor 51% gewijzigd door Martinus op 09-01-2004 15:19 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 23:44
DVD Shrink kan met wat handig klikwerk ook verschillende stukken verschillend comprimeren. Aftiteling als stills bijvoorbeeld, of juist een andere scene zonder compressie. Mooie handleiding hoe dat gaat staat hier:
http://www.dvdshrink.info/mixed-compressions.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Er is een nieuwe versie van DVDShrink (3.1)

www.dvdshrink.org

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Jaspov schreef op 11 januari 2004 @ 11:06:
DVD Shrink kan met wat handig klikwerk ook verschillende stukken verschillend comprimeren. Aftiteling als stills bijvoorbeeld, of juist een andere scene zonder compressie. Mooie handleiding hoe dat gaat staat hier:
http://www.dvdshrink.info/mixed-compressions.htm
Dat klopt. Is een handige tool. Alles kan apart omgezet worden met een verschillende compressie.
VonFoX schreef op 11 januari 2004 @ 11:14:
Er is een nieuwe versie van DVDShrink (3.1)

www.dvdshrink.org
Heb je hem al geprobeerd ? De beta-versie leek zowieso ook wat meer kwaliteit te behouden vergeleken met de laatste final. Wellicht is dat ook in deze nieuwe final verwerkt. Het proces duurt wel langer dan een kwartier ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Martinus schreef op 09 januari 2004 @ 11:33:
[...]

ik kan wel cellen aanklikken, maar zien dan nog nie hoe die vob heet. Moet me waarschijnlijk meer verdiepen.... fuk :(

Kan je trouwens 2 afleveringen op een dvd doen, terwijl ze van verschillende dvds komen? heb je een hint waar in dan kan loeren....

Edit 1: zie dat de nieuwe versie van DVD2One ook een Join mode heeft gekregen en dus verschillende afleveringen van DVD kan samen voegen. Iemand dat al geprobeert? Ga proberen 2 afleveringen van verschillende DVD's te joinen. Laat wel weten....
Mocht dit niet lukken ga ik met iFoupdate 2 PGC's samen voegen, ook weer van 2 verschillende DVD's... iemand daar al ervaring mee?

ps. zoeken in de desbetreffende fora levert hoofdpijn op... damn wat een informatie... en net als hier, iedereen heeft wer zijn eigen maniertje... :(

Edit 2: ben na uren zoeken weer eens minder wijs... eerst maar eens gaan proberen...
Volgens mij moet je niet altijd alleen de fora raadplegen omdat daar niet altijd de meest waardevolle info staat. Uitgezonderd natuurlijk de gespecialiseerde fora van doom9 en dvdrhelp
Je kunt je uren beter besteden aan het zoeken naar tutorials, userguides,etc. Natuurlijk het eerst via de websites van de maker van de software en de daarin zittende help pagina's.
Oftewel googlen..!! En vooral veel klooien.
Maar voor het gemak; vobs aaneensmeden met ifoedit

Wat canopus procoder betreft. Die laat ik vanacht en morgen "even" draaien. want een compleet filmpje (lotr 2) encoden duurt zo'n 18 uur..!! Dat is eigenlijk gekkenwerk. Ik ga het 1 keer doen en dan eventueel nog wat chapters, ivm die contrastwerking, maar dan is de maat echt vol. Mocht ik tzt procoder 1.5 's te pakken krijgen wil ik nog wel 's een poging wagen omdat ie sneller zou zijn.
Maar ik vind tot nu toe de kosten niet tegen de baten opwegen.
Ik wacht dan liever op dvd2dvdr one-pass encoding.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
@Mowa:

Thanx voor de link. Het is nu ook gelukt met DVD2One, werkt als een tierelier. Beetje zelfde manier als jouw link. Al lijkt met daar het weer moeilijker. DVD2one is echt ook voor mensen die niet te diep willen. Maar ga dat ook nog proberen. Wil wel lekker diep in de materie zitten.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 22:41
Ik moet eerlijk zeggen gebruik al tijdje clonecd en wat ik nu zie heb ik nog niet zo extreem meegemaakt dat het zo onduidelijk is zal eens proberen die andere proggies te gebruiken en zal mijn gedachten erop plaatsen

[ Voor 77% gewijzigd door FulmeN op 12-01-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DVD shrink 3.1.2 is uit!!! tevens hoorde ik (weet niet of het klopt) dat hij er verder mee stopt gaat alleen nog bugfixes maken :'(

top proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 66797 schreef op 13 januari 2004 @ 01:13:
DVD shrink 3.1.2 is uit!!! tevens hoorde ik (weet niet of het klopt) dat hij er verder mee stopt gaat alleen nog bugfixes maken :'(

top proggie
bron? forum? waar weet je dat?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus

top proggie
bron? forum? hoe weet je dat?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95594

top proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48994

Ik gebruik Nero Vision Express 2 voor divx/xvid naar dvdr en Nero Recode 2 voor dvd9 naar dvdr

Ik zie dat niemand dat doet dus vraag me af wat er dan mis mee is?

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 48994 op 13-01-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net meteen DVD Shrink 3.1 gecheckt.
Deze beschikt niet over de Deep Analyses for better quality option.
Weet iemand of dat onder-water is ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Anoniem: 95594 schreef op 13 januari 2004 @ 18:16:
Net meteen DVD Shrink 3.1 gecheckt.
Deze beschikt niet over de Deep Analyses for better quality option.
Weet iemand of dat onder-water is ingebakken?
Die keuze krijg je pas als je op backup drukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 19:18

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Anoniem: 48994 schreef op 13 januari 2004 @ 15:18:
Ik gebruik Nero Vision Express 2 voor divx/xvid naar dvdr en Nero Recode 2 voor dvd9 naar dvdr

Ik zie dat niemand dat doet dus vraag me af wat er dan mis mee is?
Nero Recode 2 is van de maker van DVDshrink, dus beide programma's bieden hetzelfde

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Anoniem: 8504 schreef op 13 januari 2004 @ 18:25:
[...]

:+

Ik gebruik DVDShrink zelf ook altijd om DVD's te backuppen, als je de extra's eruit flikkert is het meestal wel mogelijk om een ongecomprimeerde backup te maken. Behalve dan bij LOTR Extended editions, daar moet ik nog wat op verzinnen......

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504 schreef op 13 januari 2004 @ 18:25:
[...]

Ja stom, derde tabblad.
Had niet goed gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95594 schreef op 13 januari 2004 @ 11:22:
[...]

sorry

meuktracker: DVD Shrink 3.1.1

hier gaat het om 3.1.1 maar er wordt IN dit draadje al een link gegeven naar 3.1.2

changelog en known issues

DVD SHRINK VERSION HISTORY

Known issues:

Occasionally preview window plays silence until you right-click and
select a valid stream.

Closed Caption data stripped from output DVD.

Version 3.1.2 - 13 Jan 2004
---------------------------

Fixed possible corruption of output video when low compression
applied at a scene change. This may have caused pixelation or
intermittent freezing.

Some changes to support unicode build for Japanese language.

Version 3.1.1 - 11 Jan 2004
---------------------------

Disabled overlapped IO in UDF disc reader: this solves problems
with "DVD Region Free" software.

Ensure all overlapped IO in generic file system code is aligned
to sector boundaries.

Added option to enable/disable Nero in preferences.

Fixed bug where "deep analysis before backup" was forced on, even
though no compression required.

Some modification to Nero initialization parameters, which solves
problems when virtual cd-drive software is installed.

Set "system default renderer" to the default DirectX video renderer
instead of VMR-9.

Added support for YUVY, YUY2 and YVYU directshow formats.

Don't eject burned DVD if "shutdown when complete" was selected.

Fixed crash when opening IC8 generated DVDs. They still cannot be
opened however.

Modified text of "set toolbar buttons" dialog, so people don't
think it is wallpaper.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 13-01-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 26-04 20:38
is het hier al iemand gelukt om een kopie te maken van een DVD, met alleen menu+film zonder extra's ?

met dvd-shrink (ook nieuwste versie) is dit echt een ramp, met clonedvd en dvd2one gaat het ook niet echt lukken.

Instantcopy blijf ik een raar programma vinden, misschien dat iemand mij een duw in de goede richting kan geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48994

Nero Recode 2, echt super makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sephiroth schreef op 14 januari 2004 @ 14:50:
is het hier al iemand gelukt om een kopie te maken van een DVD, met alleen menu+film zonder extra's ?

met dvd-shrink (ook nieuwste versie) is dit echt een ramp, met clonedvd en dvd2one gaat het ook niet echt lukken.

Instantcopy blijf ik een raar programma vinden, misschien dat iemand mij een duw in de goede richting kan geven :?
Ik strip mn film meestal helemaal tot film + audio stream, werkt heel makkelijk met ic8. Menu behouden kan ook wel, alleen werken dan een aantal links niet meer als je de extras weggestript hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus

Met clone lukt dat juist heeel goed.... misschien vink je de foute dingen aan? je kan met clone alles aan of uit vinken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 26-04 20:38
vorige keer waren alle audio & subtitles verdwenen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is HEEL simpel met IC8

je kiest alleen de FILM (onthoudt of schrijf op welke hij aanvinkt)
kies opnieuw voor de hele DVD klik ALLES uit behalve de film en behoudt het menu

strip de subs die je niet wilt
strip de audio die je niet wilt

zet de compressie zoals je wil (verdeeld over menu en film)

klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Zodra ik met DVD2DVD-R aan de slag wil dan krijg ik een error.. of eigenlijk DVD2DVD-R crashed gewoon en je krijgt dan netjes de vraag of je een error report wilt indienen bij Microsoft. DVD Shrink en andere tools werken wel gewoon normaal.

Kent iemand dit probleem?

Specs:

P4 2.6Ghz (HT/800Mhz FSB)
ASUS P4P800
512MB PC3200 400DDR
MSI GF FX5700Ultra 128MB
SB Live!
MSI DVD+/-RW 4x
Windows XP Pro + SP1

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Net even DVD Shrink 3.1.2 geinstalleerd en nu heb ik bij een DVD het probleem dat DVD Shrink in de VIDEO_TS een VIDEO_TS.IFO file verwacht. Maar het is een VTS*.IFO file.

In de read me staat onder "Changes from DVD Shrink v3.0 beta 1 to DVD Shrink v3.0 beta 5"
Fixed bug which always required VIDEO_TS.IFO file to be present, even if you open a VTS_xx_0.IFO file.
En die vat ik niet... 3.1.2 is nieuwer dan 3.0 Beta 5 (mag ik aannemen?) dan zou deze bug toch gefixed moeten zijn?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797 schreef op 15 januari 2004 @ 00:25:
[...]

dat is HEEL simpel met IC8

je kiest alleen de FILM (onthoudt of schrijf op welke hij aanvinkt)
kies opnieuw voor de hele DVD klik ALLES uit behalve de film en behoudt het menu

strip de subs die je niet wilt
strip de audio die je niet wilt

zet de compressie zoals je wil (verdeeld over menu en film)

klaar
Je kunt ook voor alleen film kiezen en dan alsnog verder strippen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 10:46
k heb DVD Shrink gebruikt om een dvdtje te shrinken maar nou is me Video_ts weg :S
hoe ken dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik had laatst het volgende probleem.
Inmiddels is het opgelost, maar het leek me wel nuttig het te delen. ;)

Voordat ik een DVD ging branden met Nero kreeg ik de volgende error: "DVD-Video files compliance test failed. The resulting DVD-Video might be unplayable." Als ik de DVD (RW) dan brandde was deze inderdaad zeer moeilijk/niet leesbaar.
Daarnaast kreeg ik de error: "Backup file 'VTS_01_0.BUP' should be identical to 'VTS_01_0.IFO'"

Oplossing:
Maak een copietje van VTS_01_0.IFO, en rename deze naar VTS_01_0.BUP. Vervang de 'oude' .BUP met de nieuwe. Zo zijn de files weer identical. ;)

Bij mij werkte dit prima, ik hoop dat iemand anders er in de toekomst ook nog wat aan heeft. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100305

Mogge,

Ik ben zelf een flinke noob wat betreft het branden van DVD's maar sommige gaan perfect en de ander weer niet ik gebruik daarvoor Clone DVD en Any DVD maar af en toe als ik ga kopieren en hij begint te lezen krijg ik gezeik van iets als: CSS bestand New Line blablabla hoe ken dit en wat ken ik er tegen doen zodat deze dvd's toch worden gekopierd

Alvast bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 100305 schreef op 15 januari 2004 @ 12:18:
Mogge,

Ik ben zelf een flinke noob wat betreft het branden van DVD's maar sommige gaan perfect en de ander weer niet ik gebruik daarvoor Clone DVD en Any DVD maar af en toe als ik ga kopieren en hij begint te lezen krijg ik gezeik van iets als: CSS bestand New Line blablabla hoe ken dit en wat ken ik er tegen doen zodat deze dvd's toch worden gekopierd

Alvast bedankt 8)
Voor mij het handigst, altijd decrypten met dvddecrypter, daarna fikken met je favo burning shit. Dus met Clone. Krijg je die melding nooit meer ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielZ schreef op 15 januari 2004 @ 10:26:
Ik had laatst het volgende probleem.
Inmiddels is het opgelost, maar het leek me wel nuttig het te delen. ;)

Voordat ik een DVD ging branden met Nero kreeg ik de volgende error: "DVD-Video files compliance test failed. The resulting DVD-Video might be unplayable." Als ik de DVD (RW) dan brandde was deze inderdaad zeer moeilijk/niet leesbaar.
Daarnaast kreeg ik de error: "Backup file 'VTS_01_0.BUP' should be identical to 'VTS_01_0.IFO'"

Oplossing:
Maak een copietje van VTS_01_0.IFO, en rename deze naar VTS_01_0.BUP. Vervang de 'oude' .BUP met de nieuwe. Zo zijn de files weer identical. ;)

Bij mij werkte dit prima, ik hoop dat iemand anders er in de toekomst ook nog wat aan heeft. ;)
toen ik dit las dacht ik YESSSS want ik heb een DVD met hetzelfde probleem door dit probleem speelt deze niet af op mn standalone speler (de film is wel ok) maar het menu en of de extra`s niet ik krijg de error op 10 BUP / IFO files

heb ze alle 10 gekopieerd zoals je zei en kreeg toen alleen de melding dat er een fout was niet dat ze niet identiek zijn maar de film doet het alsnog niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68250

@mowa :

Welke proggies gebruik je nu nog meer icm Canopus Procoder om een dvd9 om te zetten naar dvd5 ?

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van Procoder 1.5 en zou graag willen weten welke stappen je neemt met welke proggies,dus rippen,selecteren,encoderen & branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Zijn er eigenlijk programmas waarmee je divx net zo makkelijk naar dvd om kan zetten dan mp3 naar een normale audio cd? Ik weet dat het met nerovision express wel kan maar dan heb je de ondertiteling niet. Zijn er betere alternatieven?

Always Look On The Bright Side Of Life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81855

Johannn schreef op 16 januari 2004 @ 16:28:
Zijn er eigenlijk programmas waarmee je divx net zo makkelijk naar dvd om kan zetten dan mp3 naar een normale audio cd? Ik weet dat het met nerovision express wel kan maar dan heb je de ondertiteling niet. Zijn er betere alternatieven?
Ten eerst: divx naar DVD? Als je een DVD kopiert of back-upt (wat het topic hier is btw) moet je die niet eerst naar divx zetten hoor. Véél te veel kwaliteitverlies.

Tik "divx naar DVD" in google: http://www.renevanasten.nl
In het nederlands en je krijgt er nog een mooie griet bij ook...

!!! GOOGELEN MENSEN!!!

Ten tweede: DVD's rippen, kopiëren, back-uppen,... zal altijd langer duren dan gewoon een CDtje jatten.
Denk even logisch na joh: Een CD is 700 MB en een DVD 4,7 GB (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Kan het zo zijn dat een DVD zodanig bekrast is (zoals bijvoorbeeld een gemiddelde huur DVD? Om maar erhm ehm .. voorbeeld te noemen ;) ).. dat ik zowel met DVDShrink 3.1.2 als DVD Decrypter hem niet kan backuppen naar HD?

Bij DVDShrink krijg ik een "cyclic redudancy error" bij 41% en met DVD Decrypter krijg ik een "I/O Error - No Seek Complete" error.

Maar.. in mijn SEG DVD speler kan ik hem wel gewoon afspelen? Is mijn MSI DVD-/+RW 4x dan zo gevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Anoniem: 68250 schreef op 16 januari 2004 @ 00:13:
@mowa :

Welke proggies gebruik je nu nog meer icm Canopus Procoder om een dvd9 om te zetten naar dvd5 ?

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van Procoder 1.5 en zou graag willen weten welke stappen je neemt met welke proggies,dus rippen,selecteren,encoderen & branden.
En...authoren.
De laatste keer heb ik het gebruikt als plugin voor dvd2svcd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mowa/encoders/dvd2svcd.jpg]

Authoren met ifoedit. Je kunt ook automatisch laten authoren met Sonic Scenarist als plugin.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mowa/encoders/dvd2svcd2.jpg]

Branden kan misschien ook automatisch. Maar die heb ik alleen in de svcd tijd aan de praat gekregen. Als ik daar meer over weet meld ik het wel.
In dvd2svcd zit dus alles wat je nodig hebt. Ik heb het al 's gezegd.
Het wordt trouwens tijd dat ik 's een Nederlandstalige tut maak omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Ik zal er 's over nadenken.
De laatste keer was ik dik 18 uur bezig met encoden...!!!
Houdt daar dus rekening met.Is natuurlijk afhankelijk van je specs.
Ik heb versie 1 jij 1.5 die moet sneller en beter zijn. Post maar 's wat screenies.

Je kunt je film ook gewoon demuxen met vobedit en dan je .m2v file door Procoder halen. Zo deed ik het de eerste keren. Je moet dan wel zelf alle instellingen maken.
Dat heeft natuurlijk het voordeel dat je de volledige controle hebt.
Daarna bijvoorbeeld met Ifoedit authoren.

Nu we toch bezig zijn.
Momenteel ben ik aan het stoeien met een paar prachtige progs om ook het menu door cce te halen. Want m'n lullo's dvd heeft echt een menu nodig omdat het verschillende afleveringen zijn. Bovendien vind ik het hier wel leuk om een menu te hebben in tegenstelling tot bij speelfilms.
Het menu wordt hierbij tot aanvaardbare proporties gereduceerd (tot zo'n 25mb) zodat de hoofdfilm, in dit geval afleveringen, voldoende van kwaliteit blijft.
NuMenu4U, DoItFast4U, DoCCE4U en ReAuthorist. Dit kwartet werkt naadloos samen. Hiernaast is nog cce(uiteraard),DVDDecryptor en Sonic Scenarist nodig.
DoItFast4U en DoCCE4U kunnen ook los worden gebruikt waarna je met bijvoorbeeld Ifoedit de boel authored.
NuMenu4U encode het menu waarna DoItFast4U de film demuxed. DoCCE4U laat daarna cce de hoofdfilm encoden. Wat mij hierbij razend enthousiast maakt is dat het in de one-pass methode kan. Er zijn verschillende sjablonen van cbr tot multipass.
Na DoCCE4U neemt ReAutorist het over om scripts te maken voor Scenarist die uiteindelijk het geheel authored.
Klinkt heel ingewikkeld allemaal. Dat is het in het begin ook wel want je moet je in de verschillende progs goed inlezen om niet te verdwalen in al de mogelijke instellingen. Het kan nog veeele malen ingewikkelder als je een soortgelijke methode leest op de site van doom9.
Het resultaat, met menu, is fantastisch..!!
Ik zal hierover ook nadenken voor een Nederlandstalige tut als ik volledig kan lezen en schrijven met de progs.

Dan nog een mededeling aan de Shrinkers onder ons.
Ik heb met de laatste versie van dvdShrink de genoemde lullo's dvd voor een vriend gebackuped.Met de nodige (extra) compressie voor het menu en extras. En wat mij verbaasde was dat hij het verschil met het origineel niet zag..!! Dat deed mij denken aan verschillende reacties van mensen in dit forum die ook zeggen het verschil niet te zien of in ieder geval heel weinig verschil zien.
Ik moest tot de conclussie komen dat ik, en velen met mij, misschien te kritisch zijn (geworden) en dat je daardoor dingen ziet die anderen (op het eerste gezicht) niet waarnemen.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zal het niet ook misschien liggen aan de DVD speler waarmee je het afspeelt?
Bij een DVD waar ik met Shrink 85% compr...nee, dat zeg ik verkeerd..15% extra compressie gebruikt had (menu + extra's eraf + alle niet gewenste talen en subs) ...keek ik naar het resultaat en was niet echt tevreden.

Toen stopte ik het origineel in mijn SEG en die was net zo lelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

tazzman schreef op 17 januari 2004 @ 00:45:
Zal het niet ook misschien liggen aan de DVD speler waarmee je het afspeelt?
...

Toen stopte ik het origineel in mijn SEG en die was net zo lelijk ;)
Natuurlijk.
Ga er dan ook maar van uit dat ik verschillende spelers heb gebruikt op verschillende tv's.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000

me1299

$ondertitel

www.dvd2dvd-r.be dood?

Hoop maar dat het tijdelijk is want ik ben pas sinds gisteren begonnen met dvd's rippen. Dus ik kan nog wel wat tutors gebruiken. En ze waren goed en duidelijk op de bovengenoemde website.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
DeathKnight schreef op 17 januari 2004 @ 12:48:
www.dvd2dvd-r.be dood?

Hoop maar dat het tijdelijk is want ik ben pas sinds gisteren begonnen met dvd's rippen. Dus ik kan nog wel wat tutors gebruiken. En ze waren goed en duidelijk op de bovengenoemde website.
Niet meer dus. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
mowa schreef op 17 januari 2004 @ 00:37:
[...]

Ik moest tot de conclussie komen dat ik, en velen met mij, misschien te kritisch zijn (geworden) en dat je daardoor dingen ziet die anderen (op het eerste gezicht) niet waarnemen.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Klinkt heel bekend. Hoewel het ook zo is dat je er extra op gaat letten, puur omdat je weet dat het beter kan. Ipv naar de film kijken zit je automatisch op moeilijke gebieden te letten en ziet dan ook blokjes. Daarom gebruik ik zelden nog een oneclick oplossing. Misschien moeten we gewoon wat verder van de tv gaan zitten, zou hoop moeite besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 28-04 07:56
ik gebruik dvddecrypter en pinnacle IC 8, maar als ik bijv bij chapter 14 ben gaat ie wel naar chapter 15 erna, maar de inhoud is gewoon hetzelfde als chapter 14! Ik krijg steeds hetzelfde achter elkaar te zien! :? Kent iemand dit?
Overigens doet ie het in dvd spelers van 2 pc's wel goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil proberen (1e poging ever) om met CCE te gaan werken nu wil ik graag LOTR extended DVD versie beide DVDs op 1 DVD5 zetten om te testen hoe de kwaliteit is...

BELANGRIJKSTE maar simpele vraag hoeveel ruimte moet ik gebruiken voor 1 deel om ze daarna te joinen ??? weet dat het +/- 4,5 Gb is maar ander proggie zegt weer 4,37 ik wil graag een goed en duidelijk antwoord hoeveel Mb is de helft van een Lege DVD... kost namelijk bergen tijd op pass 10 dus weet het liever VOOR ik begin

ik wou dit doen op een pass 10 met maximum calculation mode (lijkt me het best???) tevens de DC precision op 10 bit (lijkt me wederom het best) en dan ben ik benieuwd na de volgende dingen:

hoe snel pass 1 is in verhouding tot pass 10
hoe het reultaat eruitziet van ruim 3 uur op 1 DVD met surround sounds en Subs
wat het verschil is in kwaliteit met pass 1 en pass 10 (verschil blijkt niet groot te zijn maar wil dit zelf testen)

mocht er iemand tips of info hebben reageer gerust

mijn systeem:
AMD Athlon 2500+
Abit NF7-S (revisie 2.0 bios 2.1)
SATA HDD 7200RPM en 8Mb cache
512 Mb DDR ram in dual mode

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 18-01-2004 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Anoniem: 66797 schreef op 18 januari 2004 @ 01:38:
ik wil proberen (1e poging ever) om met CCE te gaan werken nu wil ik graag LOTR extended DVD versie beide DVDs op 1 DVD5 zetten om te testen hoe de kwaliteit is...

BELANGRIJKSTE maar simpele vraag hoeveel ruimte moet ik gebruiken voor 1 deel om ze daarna te joinen ??? weet dat het +/- 4,5 Gb is maar ander proggie zegt weer 4,37 ik wil graag een goed en duidelijk antwoord hoeveel Mb is de helft van een Lege DVD... kost namelijk bergen tijd op pass 10 dus weet het liever VOOR ik begin

ik wou dit doen op een pass 10 met maximum calculation mode (lijkt me het best???) tevens de DC precision op 10 bit (lijkt me wederom het best) en dan ben ik benieuwd na de volgende dingen:

hoe snel pass 1 is in verhouding tot pass 10
hoe het reultaat eruitziet van ruim 3 uur op 1 DVD met surround sounds en Subs
wat het verschil is in kwaliteit met pass 1 en pass 10 (verschil blijkt niet groot te zijn maar wil dit zelf testen)

mocht er iemand tips of info hebben reageer gerust

mijn systeem:
AMD Athlon 2500+
Abit NF7-S (revisie 2.0 bios 2.1)
SATA HDD 7200RPM en 8Mb cache
512 Mb DDR ram in dual mode
Lees eerst het forum nog maar 's door. Google ook 's even voor info omtrent cce. Misschien kom je de handleiding tegen;
Image quality slightly improves each time encoding is repeated, but quality improvement reaches its limit at 3 ~ 4 times of encoding
Meer zeg ik niet over je onderneming. Behalve dat het slim is om eerst een chapter te encoden (Is sowieso goed om te oefenen en te testen) om je instellingen te controleren want om eerst die hele film een week te laten encoden met 10 passes om daarna te concluderen dat je toch niet helemaal tevreden bent is natuurlijk waanzin. (oeps...toch m'n mond een beetje voorbij gepraat)

Bovendien zou ik eerst alles van die twee dvd's aan elkaar plakken met bijvoorbeeld ifoedit ipv andersom anders is het ook weer te veel gokken. Een link voor zoiets heb ik ook eerder gegeven.
Hiervoor zou je eventueel ook met een bitrate calculator kunnen kijken wat je overhoudt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mowa schreef op 18 januari 2004 @ 02:36:

Lees eerst het forum nog maar 's door. Google ook 's even voor info omtrent cce. Misschien kom je de handleiding tegen;

Meer zeg ik niet over je onderneming. Behalve dat het slim is om eerst een chapter te encoden (Is sowieso goed om te oefenen en te testen) om je instellingen te controleren want om eerst die hele film een week te laten encoden met 10 passes om daarna te concluderen dat je toch niet helemaal tevreden bent is natuurlijk waanzin. (oeps...toch m'n mond een beetje voorbij gepraat)

Bovendien zou ik eerst alles van die twee dvd's aan elkaar plakken met bijvoorbeeld ifoedit ipv andersom anders is het ook weer te veel gokken. Een link voor zoiets heb ik ook eerder gegeven.
Hiervoor zou je eventueel ook met een bitrate calculator kunnen kijken wat je overhoudt.
Hmmm een week klinkt ongeloofwaardig aangezien ik nu met Gladiator bezig ben en dat doet ie in +/- 13,5 uur (gerekend vanaf CCE) daarvoor kleine 2 uur... ik zeg ook niet dat ik alles altijd op 10 passes wil doen maar wil dus de film op 1 pass doen en dan op 10 en dat vergelijken met elkaar tevens wil ik een IC8 erbij vergelijken :o

PC 24/7 aan dus laat hem snachts wel stampen ghehe

maar wat ik nou wil weten is hoe groot een lege DVD exact is ???

hoe ik 2 DVD`s aan elkaar plak moet ik nog uitzoeken maar dat lukt me wel 8) het CCE verhaal is me ook gelukt zonder vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:28
Een DVD recordable is precies 4.700.000.000 bytes groot.
Wat, met een beetje hoofdrekenen, uitkomt op 4.35 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
De makkelijkste manier zou beide films joinen met DVD2One met compressie op 0 zeg maar. Jammer genoeg gaat die maar tot 10gb wat dus niet gaat lukken. Een andere manier is moeilijker, maar stond hier wel ergens beschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zojuist mijn allereerste film getest met CCE (versie 2.67) icm DVD2DVD -R (versie 1.8.1) en heb de film in 10 passes gedaan.. nu staat er een ISO en een DVD map in de aangewezen folder maar geen van beiden kan ik branden omdat er volgens nero & DVD decryptor niet genoeg ruimte is...

wat doe ik fout want ik d8 echt alles onder controlle te hebben :'(

heb nu geprobeerd om het eind resultaat te openen met DVD2DVD -R en raad eens... new encoding required :? :? :?

ps de film Gladiator (2 uur 28 min)
inclusief Dolby geluid en stereo commentaar
subs NL, NL Commentaar, ENG en ENG commentaar

ruimte die ik tekort kom +/- 14 Mb maar dat zou niet moeten kunnen toch?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 18-01-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 23:44
misschien kan je via shrink wat subs verwijderen, dan past ie wellicht wel. Of de commentaar track. Uiteraard video niet laten wijzigen....
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.