DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.826 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Topic is bijna vol, voelt iemand zich geroepen om de startpost bij te werken? Deze is inmiddels ook al een jaar oud. Zijn er nieuwe technieken, nieuwe programma's, cce encode met menu en extra's met één programma ipv 20 (dvdlab?)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:17
zie mijn 2nalaatste post hierboven over programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 19:32
Ik zou wel willen, maar heb er eenvoudigweg de kennis niet voor, misschien iets voor DeeD2k2? Ik wil hem niks opleggen ofzo, maar hij lijkt er erg veel van te weten.

[ Voor 30% gewijzigd door TafkaP op 16-02-2005 18:35 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Het spijt me, ik heb het nu erg druk met mijn studie, dagen van 9 tot 17, projecten e.d.. :| Er iets moois van/voor maken wordt hem dus niet.
Wil je het wel, maat twijfel je (aan je kennis), dan kan je natuurlijk altijd met vragen bij me terecht. Maar als echt niemand zich geroepen voelt, dan wil ik deze eventueel wel overnemen, en die in de loop van de tijd bijwerken naar een nieuwe...

@Phart
Ik voel me vereerd... O+

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 03:32
RAILGUNNER schreef op dinsdag 06 januari 2004 @ 16:41:
Even een klein off-topic vraagje tussendoor:
Met Pinnacle Studio heb ik een film van 59 minuten bewerkt.
Deze is nu gerendered als een .mpg bestand.
Nu wilde ik de film (2,6GB) met Nero 6.xx branden, maar dan kan ik enkel bestanden met bekende DVD-extensies (zoals .vob) toevoegen.
Hoe kan ik deze .mpg omzetten naar een .vob?
Of beter nog: hoe kan ik zonder omzetting de DVD toch branden met Nero als DVD-video?
Nero Vision Express gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
ilovetechno schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:46:
[...]

Nero Vision Express gebruiken?
of DIKO, The Filmachine, Cucusoft, Winavi dit zijn wel zo eerst die me opkomen, ff googlen en gij zult vinden.

no comment

• Jazco2nd
het dvdrebuilderpakketje is bijna af :)

ik ben eigenlijk op zoek naar een recente review, waarbij de verschillende transcoders (dvdshrink/clonedvd/dvd21/IC) worden getest... want om heel snel even een dvdtje te kopieren is het wel handig naast dvdreb. ook zo'n programmaatje te hebben.
InstantCopy valt dan beetje af omdat voor zo nu en dan even snel een kopietje maken ik geen groot programma wil installeren (dat nog meer kan dan slechts dvdfilms kopieren... maar daar gebruik ik gewoon nero voor zoals gewend).
via google vind je veel, maar als je op de datums gaat letten (vooral in fora) zie je dat het van 2002/3/begin 2004 is...

EDIT: via de links op de dvdshrink.org site ben ik erachter gekomen dat dvdshrink met AEC instantcopy kwaliteit evenaart... en dus zeker beter is dan de andere genoemde software... maar met AEC aan duurt het ook wel stuk langer.. bijna 2 uur... dan kan je net zo goed dvdrebuilder 2pass doen.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Aangezien DeeD2k2 volgens mij DE expert is, een vraagje voor hem. Hoe zit het nu met InstantCopy? Trans of encode die nu? Want hij is aanzienlijk sneller dan CCE en ik kan me haast niet voorstellen dat hij dan zou encoden. Als ik echter de verhalen van oa Phart moet geloven dan is de kwaliteit echter net zo goed als van CCE.

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-02-2005 14:50 ]

• DeeD2k2
Van Instand Copy (IC) weet ik niet veel af, ik heb het nog nooit gebruikt. Wat ik wel weet, is dat het is begonnen als transcoder, maar wel de eerste die dat in twee passes deed. Zodoende deed het er langer over een back-up te maken, maar kreeg je er wel een beter (, meer afgewogen,) resultaat voor terug. Maar, nogmaals, ik heb nog nooit een transcoder gebruikt (en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen), dus ik weet niet hoe het er nu voor staat.
Wel weet ik dat, de professionele encoder, CCE(-SP) op een PC met een 3,0 GHz processor, bijna realtime codeert en dat het daarmee erg snel is. Ik kan me daarom niet voorstellen dat een pakket (een programma dat meer kan dan één ding) dat vele malen goedkoper is toch veel sneller een betere kwaliteit af kan leveren dan CCE.
De kwaliteit die je ziet hangt overigens niet alleen af van het schijfje, maar ook van jou ogen en de apparatuur. Een CCE recode op een composite aangesloten marquant DVD speler zal er waarschijnlijk minder uit zien dan een IC transcode op een Marantz (of ander high-end merk) speler die met component aangesloten is.
Overigens is het wel een feit dat transcoden veruit de beste keus is als er maar weinig gecomprimeerd moet worden. Om de film terugbrengen naar 90% van de originele grootte hoef je dus, om de kwaliteit, transcoders niet links te laten liggen. De verliezen zijn dan nemelijk minimaal.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 19:32
Met andere woorden, lord of the rings met CCE doen, en een anderhalf uur durende Nederlandsche speelfilm met Instant copy :). Toch?

King of Cod

• Jazco2nd
CCE is gewoon de beste, kan je weinig over twisten want er is genoeg op internet te vinden om dit te ondersteunen...
de discussie of dvdshirnk met DAE of InstantCopy beter is... daar is weinig recente info over..
De reden om IC (of een andere 'transcoder') te prefereren is tijd... maar afhankelijk van je systeem duurt cce met 2 passes niet zoveel langer dan IC.

en eigenlijk doen ze allemaal aan transcoden, want transcoden is gewoon het encoden van al eerder ge-encoded materiaal... en dat is een dvd ook...
de techniek die 'de transcoders' gebruiken is gewoon een andere en veel snellere..

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 17-02-2005 22:02 ]

• DeeD2k2
Helaas kan ik je in geen geval gelijk geven. Transcoden is namelijk het schrijven van het ene formaat naar het andere, waarbij de structuur gelijk blijft. Wat encoders zoals CCE of ProCoder doen, is echter het volledig opnieuw analyseren van de video data en deze vervolgens opnieuw schrijven. Zodoende blijft o.a. de GOP structuur niet gelijk. Dat is de reden dat je bij de dergelijke back-up altijd moet reauthoren om de originele DVD-structuur te behouden. Alle verwijzingen in de IFO's en VOB's moeten opnieuw geschreven worden. Door programma's al DVD2DVD-R wordt dit (vrij ingewikkelde proces) omzeild door de menu's weg te laten.
Wat programma's als DVDShrink doen heet ook voluit compressed domain transcoding. Het origineel wordt dus niet beeldje voor beeldje herschreven, maar in groepen van frames. Zo kunnen deze programma's zo snel werken. Door groepen te nemen, worden ze echter wel minder precies. Dat zal je dus gaan zien bij hogere compressie.
Tegenover domain transcoding staat spatial domain transcoding. Hierbij wordt wel beeldje voor beeldje gewerkt. Dit is iets wat bijvoorbeeld TMPGEnc (2.5) kan. Deze kan namelijk de volledige GOP structuur van het origineel overnemen.

Ik zou trouwens niet zo snel oordelen, uitgaande van het internet. Je kunt het het beste zelf proberen. Als jij namelijk geen verschil ziet (op jou apparatuur), dan is het gebruik van CCE geld en tijdverspilling...

@Phart
Juist. Hou bijvoorbeeld ene compressie van 10% als maximum aan voor een trancoder. Of test zelf eens tot waar je geen verschil ziet. Voor mijn gevoel zou ik echter DVDShrink gebruiken. Waarom weet ik alleen niet... Omdat het freeware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 22:47
Wat mij betreft mag DeeD2k2 ook een nieuw deel aanmaken. (Ook al is het in het begin een niet al te uitgebreide, deze kun je tzt nog stukje bij beetje uitbreiden toch). :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Een nieuw topic is in de maak en verschijnt vanzelf wel :P, tot die tijd gaan we gerust hier verder :)

[ Voor 17% gewijzigd door ShittyOldMan op 19-02-2005 02:33 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:00
Kan iemand van julie me helpen ??
Ik heb nou al een paar keer een DVD film gebrandt en bijna iedere keer het zelfde probleem.
Als ik de film gebrandt heb en hem afspeel op een gewone DVD-speler schokt/happert de film
De film begint te happeren bij bv actie scene's , dan gaat het een hele lange tijd goed waarna de ellende weer begint. :(
Wat doe ik verkeert ?
Ik gebruik DVDShrink , Nero of CloneCD als brandt programma en bij ieder van deze programma's het zelfde (gebruik trouwens Philips +R single side DVD's met een max brandt snelheid van 8*)
Ik brandt de films op 2,4* of 4* en nog hetzelfde happeren/schokken.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:33
dierkx36 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:48:
Kan iemand van julie me helpen ??
Ik heb nou al een paar keer een DVD film gebrandt en bijna iedere keer het zelfde probleem.
Als ik de film gebrandt heb en hem afspeel op een gewone DVD-speler schokt/happert de film
De film begint te happeren bij bv actie scene's , dan gaat het een hele lange tijd goed waarna de ellende weer begint. :(
Wat doe ik verkeert ?
Ik gebruik DVDShrink , Nero of CloneCD als brandt programma en bij ieder van deze programma's het zelfde (gebruik trouwens Philips +R single side DVD's met een max brandt snelheid van 8*)
Ik brandt de films op 2,4* of 4* en nog hetzelfde happeren/schokken.
Misschien kun je eens andere media proberen. Bij mijn oude DVD-speler had ik dit probleem ook en kwam er toen achter dat de Platinum +R (RICOHJPN R02) en de Traxdata +R (RITEK R03) het wel goed deden.

En ik weet niet wat voor brander je hebt, maar in mijn geval heb ik andere firmware in mijn NEC 2510A gezet en ik kan nou het booktype op DVD-ROM zetten, waardoor (tot nu toe) alle DVD-spelers mijn gebrande DVD's kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet niet of ik deze vraag al eens gesteld had, maar dan doe ik het nog maar een keer.
Er is een oplossing gegeven, maar die werkt niet want ik snap niet hoe ik dat in moet stellen :O

Als ik een dvd van spiderman 2 rip en dan CCE 3 passes gebruik krijg ik deze error:

MPVA VBV ovf frame# 0 (00:00:00:00) I 9188(18,4) max 8192,00(16,4) rel 996,00 1,12 qsv 112,00->112,00
Bad data frames=0<C:\SPIDERDVD\ENCODED\D2VAVS\V06000100001002.vaf>

Hoe komt dat en wat moet ik er aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd hierboven naar een soort all in one progje gevraagd voor dvd backup (rippen, transcoden, branden). Ik heb er inmiddels 1 gevonden, deze heet dvd x utiltities. Simpel en goed, maar kwaliteit zal natuurlijk minder zijn dan CCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phart schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:53:
Ik encode al tijden perfect films met DVD2DVD-R. En het ging altijd goed, op een paar uitzonderingen na dan. Nu, passen de films niet meer op een DVD+R.... Hij maakt er 4.702.339.072 bytes van. Het moet onder de 4.700.372.992 bytes blijven. Ik heb helemaal niets aan de instellingen veranderd.
Je zult het mischien niet geloven maar ik heb hetzelfde probleem bij een bepaalde dvd (Woodstock, the director's cut met een lengte van 215 minuten). Nou ja, dvd-shrink er dan ook maar eens overheen laten gaan (compressie 99.8). Blijkbaar klopt het algoritme wat dvd2dvd-r gebruikt om de instellingen voor CCE (2-pass) te bepalen niet altijd.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 13:50
Ik dacht ook dat met CCE wel moeilijk zou zijn, maar ik ben gestuit op Bavaria DVD Rebuilder Easy. Hierbij hoefde ik zelf nauwelijks dingen in te stellen. Werkt perfect.

http://blog.bjornhouben.com

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
(jarig!)
Welke programma('s) raden jullie aan om een simpele backup te maken van een DVD.

k wil namelijk de DVD van de Fight Club backuppen op een 4.7GB schijf (DVD+R) met alleen de film en Nederlandse ondertiteling. Film moet ook gelijk beginnen zodra je deze in de DVD speler doet.

Verwijderd

relonky schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:03:
Welke programma('s) raden jullie aan om een simpele backup te maken van een DVD.

k wil namelijk de DVD van de Fight Club backuppen op een 4.7GB schijf (DVD+R) met alleen de film en Nederlandse ondertiteling. Film moet ook gelijk beginnen zodra je deze in de DVD speler doet.
Als je dit topic had gelezen had je al een antwoord op je vraag.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:55

Tacoos

i am i

Zijn er hier mensen met verstand van DVDrebuilder?

Ik wil nl mijn Star Wars DVD box back-uppen, maar wat ik ook doe, na back-up zijn de nederlandse subs verdwenen.
Het maakt niet uit of ik aangeef dat ik alleen de nl subs wil houden of juist alle, precies de nl subs doen het niet. Dit geldt alleen voor episode IV en V, bij VI staan ze er wel bij.
Ik heb een test gedaan met Van Helsing van een vriend en daar gebeurt hetzelfde.
Bij alle andere back-ups die ik heb gemaakt, ging het altijd wel goed.

Hoe krijg ik DVDrebuilder zover, dat ik wel nl subs heb en niet de andere?

Getest met:

DVDrebuilder 0.70/0.72
CCE 2.67/CCE 2.70
DVDdecrypter

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.