DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.652 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 97917

Anoniem: 26903 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:36:
Misschien ben ik een uitzondering in DVD backup land :

Ik hou niet van alle extra's en menu's bij dvd's.
Wordt helemaal bibber van al die intro's, slome menu's en extra's die je toch nooit bekijkt.
Dus mijn werkwijze is very simpel :

Start DVDShrink op en gebruik de re-author mode, en kies alleen de hoofdfilm uit.
Dan haal ik ook nog alle geluid sporen weg behalve de DD of DTS van de film natuurlijk.
Ook nog alle ondertitels behalve de nederlandse eruit.

Past het dan nog niet zonder compressie, dan knip ik (ook met dvdshrink) de titels eraf.
95% van de tijd heb ik dan geen compressie nodig, 4% van de tijd is de compressie minder
dan 10%. En die 1% waar zware compressie moet worden toegepast betreft het LOTR films.

En die wil ik helemaal niet zien al wordt ik er voor betaald :r

Zo heb ik (in mijn ogen) de ideale dvd : Schijf erin en binnen 3 seconden begint de film 8)
De titels eraf knippen? Hoe moet ik dit zien en hoe doe je dat precies ;) ?
Of stel ik nu een n00b vraag :o

Anoniem: 26903

Anoniem: 97917 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:15:De titels eraf knippen? Hoe moet ik dit zien en hoe doe je dat precies ;) ?
Of stel ik nu een n00b vraag :o
Bij dvdshrink zit een optie om een stuk van het einde (of het begin) van een film
weg te laten.
Dat is dat "pijltjes" icoontje, als je dat klikt kan je met de "vooruit" en "terug" knoppen
dus minuten van de film afhalen.

Enne we zijn allemaal n00b geweest, dus dat geeft nix ;)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Anoniem: 26903 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:36:
Misschien ben ik een uitzondering in DVD backup land :

Ik hou niet van alle extra's en menu's bij dvd's.
Wordt helemaal bibber van al die intro's, slome menu's en extra's die je toch nooit bekijkt.
Dus mijn werkwijze is very simpel :

Start DVDShrink op en gebruik de re-author mode, en kies alleen de hoofdfilm uit.
Dan haal ik ook nog alle geluid sporen weg behalve de DD of DTS van de film natuurlijk.
Ook nog alle ondertitels behalve de nederlandse eruit.

Past het dan nog niet zonder compressie, dan knip ik (ook met dvdshrink) de titels eraf.
95% van de tijd heb ik dan geen compressie nodig, 4% van de tijd is de compressie minder
dan 10%. En die 1% waar zware compressie moet worden toegepast betreft het LOTR films.

En die wil ik helemaal niet zien al wordt ik er voor betaald :r

Zo heb ik (in mijn ogen) de ideale dvd : Schijf erin en binnen 3 seconden begint de film 8)
Ben ik met je eens, behalve voor concert en muziek dvd's. Bij Films zijn die making of zooi enzo nogal nutteloos.

Digital Media Junkie

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 20:47
Dat is voor mijn nou juist de tweede reden om eigenlijk alleen maar 2-disc edities te kopen. De eerste is dat daar meestal DTS-ES op staat en ze iets meer ruimte hebben genomen voor de film (de extra's staan immers op het andere schijfje).
Ik blijf het in ieder geval leuk vinden om te zien hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Wat van mij weg had gemogen waren de trailers en vreemde talen. Dat zou ze alleen nog duurder maken...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Anoniem: 132459

Heeft er iemand al eens InterVideo DVD Copy 3 gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem en ik denki dat het aan DVDShrink ligt.

Telkens als ik een film heb gebrand gaat dat allemaal prima tot aan de laatste paar hoodstukken van de DVD en dan begint het gedonder.
Groene dots op het scherm en uiteindelijk loopt de DVD vast met als resultaat dat ik de fiml dus niet af kan kijken.

Wat ik ondertussen al heb geprobeerd......
Nero updaten naar de laatste versie.
Laatste firmware update van mij DVD brander gepakt (philips brander.. dvdr1640)
Verschillende merken cd's voor de backup.
Eerst backuppen naar de harddisk en daarna branden met Nero.

Het mag alleen allemaal niet echt baten. Iemand mischien een idee?

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19
Anoniem: 26903 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:47:
[...]

Bij dvdshrink zit een optie om een stuk van het einde (of het begin) van een film
weg te laten.
Dat is dat "pijltjes" icoontje, als je dat klikt kan je met de "vooruit" en "terug" knoppen
dus minuten van de film afhalen.

Enne we zijn allemaal n00b geweest, dus dat geeft nix ;)
Gaat de ondertiteling dan automatisch mee? Of loopt ie dan niet meer gelijk :P

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:27:Telkens als ik een film heb gebrand gaat dat allemaal prima tot aan de laatste paar hoodstukken van de DVD en dan begint het gedonder.
Dit ligt niet aan je software, dus dvdshrink, nero en consorten treft geen blaam.
Het ligt aan de kwaliteit van je dvd schijven, en/of de dvd speler.
Ik had exact dezelfde problemen met een batch Arita's terwijl b.v.
Traxdata, philips, tdk geen problemen geven.

Dvd's worden van buiten naar binnen geschreven, dus het laatste stuk van je film zit het
dichtst bij het gaatje. Omdat de dvd speler wel dezelfde hoeveelheid data moet binnenkrijgen,
gaat de schijf dus steeds sneller draaien naarmate de film vorderd. Het wordt dus steeds
kritischer om de gegevens foutloos binnen te krijgen.

Als je een slechte batch hebt met dit soort problemen dan is er een simpele oplossing, waarmee je toch je dvd schijven nog kan gebruiken in plaats van in de vuilnis te gooien :

Zorg dat je met dvdshrink (of ander pakket) maar zo'n 90% van je schijf gebruikt. Omdat de
problemen vooral optreden op de laatste, pakweg, 10% van de schijf.
Op zo'n manier heb ik mijn spindle van 100 arita's toch nog kunnen gebruiken zonder uitval.
Gaat de ondertiteling dan automatisch mee? Of loopt ie dan niet meer gelijk .
Is geen probleem dvdshrink zorgt netjes voor het verwijderen van evt ondertitels. Ook zijn er Geen synchronisatie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 26903 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 07:39:
[...]

Dvd's worden van buiten naar binnen geschreven, dus het laatste stuk van je film zit het
dichtst bij het gaatje. Omdat de dvd speler wel dezelfde hoeveelheid data moet binnenkrijgen,
gaat de schijf dus steeds sneller draaien naarmate de film vorderd. Het wordt dus steeds
kritischer om de gegevens foutloos binnen te krijgen.
Ech nie......

Als ik namelijk een DVD maar voor de helft vol fik zie je dat ie vanaf het gat (binnen in dus) is gaan branden.
Als je een slechte batch hebt met dit soort problemen dan is er een simpele oplossing, waarmee je toch je dvd schijven nog kan gebruiken in plaats van in de vuilnis te gooien :

Zorg dat je met dvdshrink (of ander pakket) maar zo'n 90% van je schijf gebruikt. Omdat de
problemen vooral optreden op de laatste, pakweg, 10% van de schijf.
Op zo'n manier heb ik mijn spindle van 100 arita's toch nog kunnen gebruiken zonder uitval.
Vandaag ff opnieuw mijn recorder geupdate qua firmware en Van Helsing die eerder mislukte was nu in 1 keer goed. Daarna nog 5 films en die waren ook allemaal goed.
Ik hoop dus dat dit het probleem was en niet de DVD's. Ik zit namelijk nog met een spindle van 100 philips cd's in mijn maag gesplitst ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd ik had het fout, van buiten naar binnen is bij layer 2 en die hebben we niet op een dvd+/-r.
Vraag me dan wel af waardoor ik bij slechte dvd's bij 90% vulling geen problemen heb.

Misschien pulken medewerkers bij die fabrieken de randen van de dvd's eraf uit
nervositeit ofzo ;)

Voor de zekerheid toch maar geen arita's meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nou ik heb net de dvd van B&A encoded met CCE 3 passes :+
De kwaliteit is dus echt wel veel beter dan dvdshrink of clonedvd :o
Aan de andere kant duurt dat transcoden met DVD-RB op CCE 3 al wel 5 uur op mijn 3.2 ghz :|
Verder lukte het meteen, al mis ik wel integratie van DVD-RB in Anydvd. Anydvd ript namelijk de reclame uit het menu 8) En bij dvd-rb werkt dat niet. Die pakt gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W00fer schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:49:Nou ik heb net de dvd van B&A encoded met CCE 3 passes :+
De kwaliteit is dus echt wel veel beter dan dvdshrink of clonedvd .
Tuurlijk is dat beter, maar alleen nodig indien je compressie moet toepassen om alles op een
dvd-5 schijf te krijgen.
En dat is maar zeer zelden nodig indien je alleen de film overneemt en alle "troep" ins blaue
hinein schopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59730

Ik word echt fucking gestoord van die laptop van mij....

gebruik op aanraden van dit forum DVD encrypter om ,mn dvd's te rippen....

Wil hem net voor het eerst gebruiken, alleen tijdens het rippen blijft ie hangen op 11 % van het totaal... Beetje zelfde als wanneer ik hem gewoon probeer te koppieren naar mn harde schijf via nero als image....

Iemand ideetje??? hoort dat zo? hij loopt verder niet vast alleen blijft bij 11 %.... Moet ik gewoon wachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Lijkt erop dat je DVD beschadigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit idd wel een zichtbare kras op in een v vorm, maar niet echt extreem. Ik zal hem eens gaan bekijken nog voor de film terug mag naar Videoland.... De kras zou dan toch duidelijk een fout in het beeld moeten opleveren!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de film aangezet, en idd, na 5 minuten loopt heel power DVD vast... dus die dvd klopt idd voor geen meter. Helaas heb ik hem gistermiddag gehuurd, anders had ik mn geld terug geeist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 14:25
Ik heb nu ook een beschadigingsprobleem, als je dat negeert, (dus op het knopje negeren drukt) levert dat dan zichtbaar een groot probleem op?

Nog iets, DVD2DVD-R maakt van mijn filmpjes altijd een .RAR file. Op zich geen probleem, alleen het duurt altijd wel een eeuwigheid om ze uit te pakken. Ik heb al verschillende opties aan/uit gezet, maar het mocht niet baten. Weet iemand of het uberhaupt wel mogelijk is om te zorgen dat het geen .RAR bestand wordt?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 23:12
Phart schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:21:
Ik heb nu ook een beschadigingsprobleem, als je dat negeert, (dus op het knopje negeren drukt) levert dat dan zichtbaar een groot probleem op?

Nog iets, DVD2DVD-R maakt van mijn filmpjes altijd een .RAR file. Op zich geen probleem, alleen het duurt altijd wel een eeuwigheid om ze uit te pakken. Ik heb al verschillende opties aan/uit gezet, maar het mocht niet baten. Weet iemand of het uberhaupt wel mogelijk is om te zorgen dat het geen .RAR bestand wordt?
Het wordt niet echt een rar-bestand, maar welke je wel met winrar kunt openen. Het is een iso, welke direct weg te branden is met DVDdecrypter.

Als je versie 1.81 gebruikt, kun je instellen om geen image te laten maken. Dat is het vinkje waar je een naam kunt geven aan een bestand. Als je dat niet doet, worden er 2 folders aangemaakt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had dus bij die fout op cancel geklikt en dan op overslaan... dan skipt ie bij mij 19 %, maar ik begrijp er de ballen van. Normaal als ik een ISO maak dan is het gewoon 1 bestand. Nu heb ik dus allemaal losse bestandjes? Is dat de bedoeling bij die encrypter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 59730 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:23:
Ik had dus bij die fout op cancel geklikt en dan op overslaan... dan skipt ie bij mij 19 %, maar ik begrijp er de ballen van. Normaal als ik een ISO maak dan is het gewoon 1 bestand. Nu heb ik dus allemaal losse bestandjes? Is dat de bedoeling bij die encrypter?
Het ligt eraan welke optie je hebt gekozen. Maar als je een iso wil maken direct vanaf de bron-DVD zal het niet werken als je een read-error krijgt, want dan is de image niet meer compleet. Wellicht switched decrypter dan automatisch ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou best eens kunnen. Zal vandaag eens enkele andere dvd's gaan testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er eigenlijk een progje dat met CCE recode en het menu meeneemt (dus extra's weglaat en in het menu de ongebruikte buttons weghaald?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 20:03
Dit kan met DVD remake .
Daarna door DVD RB halen, wel veel werk maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Sinds kort heb ik EasyDVDCDburner (DVD to File) om zo al mijn DVD's om te zetten naar DIVX. Alles werkt perfect , maar films van 1,4Gb zijn toch nog blokkering?

In DIVX codec en XVID codec..wat kan ik fout doen?
Groter kan het schijnbaar niet met dit programma..

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

HappyFun schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:46:
Sinds kort heb ik EasyDVDCDburner (DVD to File) om zo al mijn DVD's om te zetten naar DIVX. Alles werkt perfect , maar films van 1,4Gb zijn toch nog blokkering?

In DIVX codec en XVID codec..wat kan ik fout doen?
Groter kan het schijnbaar niet met dit programma..
Dit topic gaat over het backuppen van DVD's naar DVD. Niet over een backup naar DivX. Ik denk datje voor je vraag dus ergens anders terecht moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:47:
[...]

Dit topic gaat over het backuppen van DVD's naar DVD. Niet over een backup naar DivX. Ik denk datje voor je vraag dus ergens anders terecht moet :)
Auch..sorry :X

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 23:06
handig topic,
maar ik mis reviews/bewijs dat bijvoorbeeld Instant Copy de beste kwaliteit levert (van de transcoders dan). Laatst las ik een Engelstalig forum daarin werd beeldkwaliteit die verschillende programma's uitvoerig getest en kwam DVDShrink het beste eruit... Nero Recode er vlak achter... maar dateert wel van april 2004...

btw de link http://www.tuts4u.com.... in de topicstart werkt niet... ben wel in deze guide geinteresseerd... weet iemand de nieuwe link?

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 17-01-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57975

Als ik nu een back-up van mijn back-up wil maken (DVD is dus als geshrinked). Kan ik deze dan gewoon on-the-fly kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 57975 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:34:
Als ik nu een back-up van mijn back-up wil maken (DVD is dus als geshrinked). Kan ik deze dan gewoon on-the-fly kopiëren?
Ja ... mits,

- je over een 2 DVD-spelers beschikt. :z
- een snelle HD om een buffer underrun te voorkomen.

Ik zou altijd een image maken via DVDdecrypter, waarna je de image weer brandt met hetzelfde programma. Zo heb je minder kansen op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Anoniem: 57975 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:34:
dat kan wel, alleen maximaal op 4 speed
een dvdspeler begint een gebrande dvd in te lezen op 4 speed, op 8 speed of hoger branden kan dus niet. je bent dus net zoveel tijd kwijt als je hem eerst met dvddecrypter als iso op je HDD zet en daarna op 8speed wegbrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57975

Ok bedankt voor de reacties. Dan rip ik ze wel met DVD-Decrypter, om ze daarna er mee te burnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Phart schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:25:

Nog iemand met een oplossing voor mijn probleempje?

Ik heb de oplossing gevonden, in dit topic. Ik re-name een kopie van de .IFO naar .BUP, en dan doet ie het. Alleen nog niet getest in een stand-alone.
Inmiddels getest in een standalone (Philips LX3600D) en het werkt perfect, zoals verwacht :).

Nog een vraag trouwens, maakt het uit welk iDCT Algorithm je gebruikt bij de MPEG encoder? Ik gebruik namelijk zomaar 64-bit floating point, om de stomme reden dat ik een AMD-64 heb. Volgens mij is dat niet echt een gegronde reden ;).

[ Voor 23% gewijzigd door TafkaP op 25-01-2005 01:03 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 17:03
bij het backuppen (doitfast, decrypter, NUMenu4u, batchcce, scenaid, scenarist) van een multi angle DVD loop ik steeds tegen het volgende aan. heb forum op doom9 al afgezocht maar kom er niet uit. Wat kan je aan onderstaande melding doen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Info    Multiplexing
Error    The interleaved blocks #1 and #2 are located continuously.
Error    DVD specification does not allow it.
Error    DVD spec violation.
Info    Multiplexing failed, Track<VTS01_003_Track> 

Error   MuxFromDB:MuxVTS failed
Error   Multiplex failed
Error   DVD files could not be created

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Ik heb ineens een raar probleem. Dit is nu al bij twee films het geval geweest.

Als ik encode met DVD2DVD-R dan floept de film, vlak voor het einde ineens terug naar het beginscherm. Dit ontdekte ik gelukkig op tijd bij één film, de ander helaas niet. Bij de film waar ik het op tijd ontdekte moest ik em nog 2 keer opnieuw encoden voordat ie het eindelijk deed.

Geen idee van wat ik fout doe, iemand een idee?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToppY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 15:07
Wellicht is het al eens voorbij gekomen, maar dan heb ik het over het hoofd gezien tijdens het zoeken. Ik wilde mijn Simply Red DVD backuppen, waarbij ik de beschikking heb over Dvdshrink 3.2 en Pinnacle Instantcopy 8.03.
De DVD bevat een extra film spoor voor een tweede angle. Deze wil ik verwijderen in de backup zodat de rest zonder kwaliteitsverlies op een single layer DVD'tje past, maar wel de menu structuren etc. behouden. Bij Dvdshrink kan ik dat spoor alleen in de re-author mode verwijderen (waarbij ook extra's en menu's vervallen), maar bij de full disc zit dat tweede spoor als het ware ingebakken in de hoofdfilm. Bij Instantcopy is dat tweede spoor helemaal niet te verwijderen. Is er een mogelijkheid om alles te behouden behalve het tweede spoor, met dvdshrink of instantcopy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 02:09

ThaHandy

Discovery Channel

mowa schreef op dinsdag 06 januari 2004 @ 15:46:
De beste manier om een dvd-9 te splitten is met dvdfab of ifoedit. Het kost je dan wel 2 schijfjes. Maar je copy is verder identiek.
Als je althans de allerbeste kwaliteit wilt en mijns inziens is discussie overbodig. Je kunt het menu houden en de nag weglaten. Ik hoef dat vervelende menu niet dus ik houd alleen de film met 1 audiospoor en 1 ondertittel.
dvdfab werkt wel leuk en aardig maar het is niet wat ik wil
Ik heb hier een dvd9 muziek-video DVD met bonus en extra er op enzo.

Nou wil ik de muziek/film op de ene dvd en de bonus+extra op de andere DVD
In het menu dan de extra/bonus disabled zijn of blank screen krijgen en weer terug gaat naar menu (dat kan DVDfab nou net weer wel)
(etw. (c) rommel er uit + intro)
wat als de muziek/film 5GB is en de extra 3 hoe 5GB-> 4.3GB krijgen?

welk programma kan dit alles in een?

van ifoedit snap ik geen ballen van :?

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 31-01-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Hey allemaal,

Weer een nieuw probleempje ontdekt. Bij één film, die ik inmiddels een aantal keer opnieuw heb ge-encode (het origineel), krijg ik hele rare dingen te zien als ik em in de standalone afspeel. Bewegende dingen zijn heel schokkerig, en worden als het ware door een blur achtervolgd.

Iemand een advies? Ik wil de film erg graag zien :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dit heeft waarschijnlijk met interlacing te maken. In dat geval komt het schokkerige doordat de fieldorder verkeerd is en de blur doordat het niet interlaced, maar progressive wordt weergegeven.
Je kunt kijken of het beeld interlaced is, door het *.avs script in Media Player af te spelen en te kijken of je horizontale strepen over het hele beeld ziet die de bewegingen achtervolgen. Het is moeilijk uit te leggen, maar als je ze ziet weet je waar ik het over heb. Als DVD2DVD-R AviSynth niet gebruikt, dan kan je ook het *.d2v project in DVD2AVI openen. Dat programma wordt in ieder geval wel gebruikt...
Als het interlaced blijkt te zijn, zorg dan dat er interlaced gecodeerd wordt en de fieldorder goed staat. Hoe je dat doet, kan je hier vinden. Hou er wel rekening mee dat de Upper field first in CCE-SP 2.67 en hoger waarschijnlijk andersom is aan de instelling in het programma (dat voor CCE-SP 2.50 gemaakt is).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Bedankt voor je reply :). Ik probeer het morgen effe uit, nu effe geen zin in.
Maar hoe kan het dan dat het altijd goed gaat, en bij die ene film, steeds niet?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Omdat, ook in PAL gebieden, de meeste hoofdfilms progressive op de DVD staan. In dat geval vormen de twee fields samen één volledig frame, en maakt het dus niet uit in welke volgorde ze weergegeven worden. Als de film interlaced is, dan zijn de twee fileds twee halve frames, die net na elkaar opgenomen zijn. Er zijn ondertussen dus dingen bewogen, waardoor het wel uitmaakt welke eerst weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
die link naar tuts4u is nog altijd dood

vraagje: de nieuwste DVD Rebuilder heeft geen mogelijkheid om "Add to AVS File" te doen... staat dat dan automatisch aan ofzo?
9. Stel het pad naar MPEG2DEC3DG in door dit te laten wijzen naar c:\Program Files\AviSynth 2.5\plugins\MPEG2Dec3dg.dll En vink "Add to AVS File" aan.
Ook heb ik gelezen dat het iets sneller gaat als je bij AVS Options> Advanced (Expert) Options> MPEG2source("source",idct=7) aanvinkt... maar ik heb geen idee wat dit is... en of het ten koste van kwaliteit gaat.

[ Voor 85% gewijzigd door Jazco2nd op 05-02-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Sjesus, tis ook altijd wat met mij ;).

Heb nou weer een wazig probleem. Ik encode al tijden perfect films met DVD2DVD-R. En het ging altijd goed, op een paar uitzonderingen na dan. Nu, passen de films niet meer op een DVD+R.... Hij maakt er 4.702.339.072 bytes van. Het moet onder de 4.700.372.992 bytes blijven. Ik heb helemaal niets aan de instellingen veranderd, mijn mond hang dus weer eens open van verbijstering en verbazing.

Uw hulp, alstublieft 8)7

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Jazco2nd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:58:
Ook heb ik gelezen dat het iets sneller gaat als je bij AVS Options> Advanced (Expert) Options> MPEG2source("source",idct=7) aanvinkt... maar ik heb geen idee wat dit is... en of het ten koste van kwaliteit gaat.
Een iDCT algoritme is een algoritme dat MPEG decodeert. En zoals bij alle algoritmen is de één wat snellere dan de ander waar een ander weer wat preciezer is. Nou zijn de verschillen tussen de iDCT algoritmen alles behalve groot. Je moet zelf maar proberen of je verschillen merkt tussen de verschillende iDCT algoritmen.
De 7 staat overigens voor het SimpleiDCT algoritme. Deze is oorspronkelijk ontworpen voor XviD projecten. Hij schijnt erg snel en toch precies te zijn. Zonder deze instelling gebruikt DVD-RB waarschijnlijk idct=4. Dit is het officiële IEEE -1180 Reference algoritme en is de enige die de perfecte output geeft. Een laatste goede optie is idct=3. Dit is het snelle 64-bit Floating Point algoritme dat, voor de komst van SimpleiDCT (en volgens sommigen nu nog), het dichtst bij de Reference in de buurt zou komen.

Om deze opties te kunnen gebruiken, heb je echter wel DGMPGDec nodig (in plaats van DVD2AVI). Dit is de opvolger van DVD2AVI en gebruikt DGDecode.dll in plaats van MPEG2DEC3.dll. Deze zit trouwens gewoon in het zelfde archief als DGMPGDec. (Vergeet natuurlijk niet de paths aan te passen...)

kan je het woord algoritme nog horen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Hoe kom je toch zo ontzettend wijs DeeD2k2?

Bron? ;)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Phart schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:53:
Nu, passen de films niet meer op een DVD+R.... Hij maakt er 4.702.339.072 bytes van. Het moet onder de 4.700.372.992 bytes blijven.
Niet alle 4.7 GB schijfjes zijn even groot. Net over gestapt naar een ander merk schijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Nope, ik had eerst platina's. Maar nu memorex, maar ik heb al ruim een halve spindel leeggebrand, zonder problemen.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Phart schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:48:
Hoe kom je toch zo ontzettend wijs DeeD2k2?

Bron? ;)
offtopic:
(Te)veel met DVD's prutsen, erg nieuwsgierig zijn en lezen, veel lezen. Trail and error is ook een belangrijke factor. Ik heb er erg veel tijd in gestoken (soms ten koste van andere/belangrijkere zaken) en dat komt vooral door tig pogingen te doen één ding te bereiken. Op enkele dingen na, is een fout maken op een pc geen probleem, je kan het gewoon nog een keer doen.
Ach, jij kunt waarschijnlijk ook wel wat noemen waar je (erg) vele van afweet (al dan niet tech related), maar waar ik de ballen van snap. Ieder zijn hobby...

Wie kan me aan een baan helpen bij een bedrijf dat DVD's maakt? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 08-02-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
bedankt voor de info... gewoon standaard instelling laten doe ik.

voor dvds die ik even snel wil kopieren gebruikte ik DVDshrink... was niet altijd tevreden over de kwaliteit... wat is nu de top5 (voor deze methode dus!)?
Volgens mij zoiets (nrs 1 en 2 en Nero twijfel ik):
1. CloneDVD
2. Pinnacle InstantCopy
3. DVD2One
4. DVDShrink
?Nero Recode

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 10:01

greatgonzo

schit-te-rend!

wat is eigenlijk het snelste programma dat encode?
heb namelijk de serie 24 van de bieb geleend, en die moet volgende week terug. Als ik in de op lees dat het met cce 5-6 uur duurt, gaat er nog wel wat tijd inzitten.

Jammergenoeg blijft er te weinig fps over met dvdshrink, dat ik met de meeste films gebruik. Maar met een serie wil je toch vaak ook de menu's etc behouden, dus encoden is volgens mij de enige optie.

las in de OP http://www.doom9.org/index.html?/mpg/doitfast-guide.htm
ken het totaal niet, maar dat zal wel gaan lukken. Vraag is: hoe is de kwaliteit als je het op deze wijze doet?

in de faq staat dat Instant Copy 8 ook lijkt te encoden. Als ik dit topic zo doorlees, is dit een simpel programma. Klopt dit?

Samengevat:

Ik zoek:
- een snel programma
- goede kwaliteit levert (meer dan 56 fps wat ik nu haal met dvdshrink)
- niet al te bewerkelijk

opties die me wat lijken:
Instant Copy 8 (mits deze echt encode, en niet transcode)
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/doitfast-guide.htm volgen, maar wel bewerkelijker dan IC8

[ Voor 56% gewijzigd door greatgonzo op 10-02-2005 08:56 ]

• TafkaP
Ik ben geen expert, maar heb wat ervaring. Als je CCE passes gebruikt, kan je die het beste op 2 zetten. Bij meer dan 2 passes zie je het verschil niet meer. 1 pas duurt ongeveer een uur. Dus met wat meuk eromheen, ben je met een CCE manier rond de 3 á 3.5 uur bezig.

Ik was nooit een fan van instant copy, maar ik heb laatst toch weer even een paar films met instant copy gedaan. En het viel me niks tegen. Als de schijf beveiligd is met CSS moet je de schijf eerst rippen met DVD decrypter. Dat duurt een uur, en instant copy nog eens ongeveer een uur. Ik heb pas één hele film terug gezien die ik op deze manier gebrand had, maar deze was uitstekend in qualiteit. Een paar andere heb ik effe snel gecheckt, en ze zagen er goed uit op een TFT, dus op een TV kan het alleen maar beter worden.

Hoop dat je er wat aan hebt.

King of Cod

greatgonzo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 08:19:
las in de OP http://www.doom9.org/index.html?/mpg/doitfast-guide.htm
ken het totaal niet, maar dat zal wel gaan lukken. Vraag is: hoe is de kwaliteit als je het op deze wijze doet?
Deze guide gaat ook uit van CCE dus dat duurt vrij lang maar levert wel heel goede kwaliteit op. Als je CCE hebt kun je deze beter samen met dvd2dvd-r gebruiken. Die doet het allemaal automatisch voor je.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 53610 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:32:
[...]

Deze guide gaat ook uit van CCE dus dat duurt vrij lang maar levert wel heel goede kwaliteit op. Als je CCE hebt kun je deze beter samen met dvd2dvd-r gebruiken. Die doet het allemaal automatisch voor je.
en hoe werkt dat precies?

Bij die tuturorial van doom9 moest ik het eerst omzetten naar avi, en dan inlezen in CCE? Maar dan ben je toch je dd5.1 geluid kwijt?

• DeeD2k2
De DoItFast4U! guide van Doom9 is het zelfde als de guide van tuts2u (of, strikt genomen, andersom). Je hoeft dus zeker niet eerste een avi te maken. Waarschijnlijk heb je het met het AviSynth script voor iets met avi aangezien. Het is echter een (zeer goede) methode van frameserven.

Of je echte beter DVD2DVD-R kan gebruiken is aan jou, gezien het ook de menu's en de extra's weghaalt. Wil je die wel houden, maar vind je de Big 3 methode (met DoItFast4U! en co.) de veel werk, dan kan je DVD-ReBuilder eens proberen. Deze geeft je nauwelijks vrijheid, omdat je enkel in kan stellen welke talen (ondertitels en audio) je wilt houden, maar verder alles geschikt maakt voor een single layer DVD.
Het gebruik is zeer eenvoudig, maar als je toch wat hulp nodig hebt, kan je die via de inmiddels bekende weg vinden. Nog een groot voordeel is dat je het ook kunt gebruiken in combinatie met CCE Basic, dat met 60 dollar een stuk goedkoper is dan CCE-SP, maar ondanks een limiet van 2 passes toch uitmuntende resultaten weet te boeken. Daarnaast zijn ook ProCoder of een paar, gratis, transcoders te gebruiken.

• Jazco2nd
inderdaad DVDRebuilder... levert met de cce zelfde kwaliteit als dvd2dvd-r (+cce) toch?
maar misschien is CloneDVD (of Dvd2One) ook een (betere dan DvdShrink) optie als het snel moet..

[ Voor 22% gewijzigd door Jazco2nd op 10-02-2005 20:53 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heb voor mij de makkelijkste manier gevonden, cce kwam ik niet helemaal uit:

- eerst inladen in dvdshrink, onnodige kanalen en subs eruit gooien. Geen compressie selecteren. Wegschrijven in een iso image

- vervolgens iso inladen in deamon tools

- met Instant Copy 8 encoden naar dvd-r. Deze opslaan als image

- image branden met willekeurig brandprogramma

Ben geen cinofiel, maar de kwaliteit is vergelijkbaar met het origineel. Bovendien binnen 2 uur klaar. Misschien zijn er wel betere programma's, maar volgens mij is dit een van de makkelijkste manieren om toch te encoden (IC8 lijkt tenminste te encoden, met transcoden had ik kwaliteitsverlies moeten hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
kan nog simpeler voor jou, als je instantcopy graag wil gebruiken:
dvddecrypter> iso mounten naar een virtualdrive>InstantCopy, hier kan je ook dingen eruitgooien, klaar.
maar uhm.. dit kan net zo simpel met DVDrebuilder..hoef je alleen geen iso te mounten... mar als er geen zichtbaar kwaliteitsvers. is is IC natturlijk beter (sneller!)

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 12-02-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

greatgonzo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:49:

- eerst inladen in dvdshrink, onnodige kanalen en subs eruit gooien. Geen compressie selecteren. Wegschrijven in een iso image

Ben geen cinofiel, maar de kwaliteit is vergelijkbaar met het origineel. Bovendien binnen 2 uur klaar. Misschien zijn er wel betere programma's, maar volgens mij is dit een van de makkelijkste manieren om toch te encoden (IC8 lijkt tenminste te encoden, met transcoden had ik kwaliteitsverlies moeten hebben)
Zou je het dan misschien eens kunnen doen met een lange actiefilm? Of met een concert? Dan kun je het vaak wel zien. Of hij moet de boel inderdaad encoderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik heb het gedaan met de serie 24, compleet volle DVD9 dus.

Hij zal het dus wel encoderen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92858

greatgonzo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:49:

Eeven een vraagje, waarom maak je er eerst een ISO van ? met DVD encrypter kan je de hele DVD rippen, en dan kan je hem ook bewerken met Instant. ben zelf ook bezig, maar vroeg me af waarom je precies kiest voor het ISO formaat. Mocht j trouwens uit Amersfoort komen toevallig, ben dan even de box morgen terug bij de bieb, zit er namelijk ook op te wachten :)

Straydog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

nee, het komt van de centrale bieb van Amsterdam.

Het lukte me niet met DVD encrypter of IC 8 om andere subs en frans audiokanaal eraf te gooien, misschien kijk ik er over heen, maar goed.

Met dvdshrink lukt dit wel, en daar maak ik dus een iso van.

Je kan er inderdaad ook wel een map van maken, maar dit vind ik wat makkelijker werken. Bovendien maakt het volgens mij voor de kwaliteit niet uit of het een iso of een map is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136760

Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met het backuppen van een paar van mijn dvd's. Ik heb de brander net twee dagen dus ik ben echt een newbie op het front. Ik heb de hele middag dit forum en nog een stuk of 100 tutorials zitten lezen en blijf toch nog met vragen zitten. Ik weet niet of ik ze hier kan stellen maar gelukkig zijn er genoeg mensen op het forum die mij anders terecht wijzen. Alvast bedankt.

1. De beste manier om zonder (lees: geen) kwaliteitsverschil een dvd-9 te kopieren is dus met dvdfab (of iets dergelijks) naar twee schijfjes. Klopt dit? Alle andere die comprimeren met behoud van kwaliteit zoals CCE zijn volgens mij omslachtig en tijdrovend (maar ik ben een leek). Waarom zou je niet twee dvd's gebruiken, voor die 40 eurocent ga je toch niet lang zitten klooien?

2. Om te rippen gebruik ik DVD decrypter. Om te back-uppen en branden vooralsnog DVDFab. Waarom is er nog geen progje dat beide handelingen in een doet en na het inbrengen van de orginele DVD en het drukken van twee knoppen alleen nog vraagt om de tweede lege DVD en klaar is kees?

3. Ik heb nu DVD+r schijven die niet gelezen worden door mijn DVD speler (deze is al vier jaar oud). Beter om een nieuwe standalone speler aan te schaffen die de DVD+r wel leest of DVD-r schijven aanschaffen? Daarnaast: zijn originele DVD's dan altijd - of +?

4. In DVDFab kan je geen overbodige talen en titels weglaten. Is dat met een andere copier wel mogelijk? Of wordt dit weer omslachtig?

5. Kortom: is de makkelijkste en snelste manier om te kopieren en dezelfde kwaliteit te houden DVDFab, als het je niet uitmaakt hoeveel schijfjes je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf gebruik ik:
DVD Decrypter
Vobblanker om copyright logos/intros/trailers te verwijderen
Daarna gaat de boel in DVD-Rebuilder icm CCE 6-pass
Daarna controleren met IFO-Edit en eventueel de knoppen van de verwijderde extras verbergen met Menu-Edit.
Daarna Iso/Img maken en branden weer met DVD Decrypter. ^_^
Works like a charm en superieure kwaliteit. :>

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En al deze handelingen doe je alleen maar om een dvd schijfje te besparen? Hoe lang ben je er dan ongeveer mee zoet? (icm met een 8x brander ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 136760 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 01:15:
En al deze handelingen doe je alleen maar om een dvd schijfje te besparen? Hoe lang ben je er dan ongeveer mee zoet? (icm met een 8x brander ofzo)
ik vind het irritant als ik midden tijdens de film moet wisselen van schijf. Bovendien werken die encoders best goed en heb je niet veel kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92858

Blisterin_Bull schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:56:
Zelf gebruik ik:
DVD Decrypter
Daarna controleren met IFO-Edit en eventueel de knoppen van de verwijderde extras verbergen met Menu-Edit.
dat loop ik me ook af te vragen, het mooiste is altijd een 1 op 1 kopie, maar als je daar veel uren mee bezig ben, dan moet je je afvragen of het wel de moeite waard is, je bespaart wel geld, maar een PC kost ook geld, en de tijd die je er aan kwijt ben, wordt ook dan veel, zeker als je bv met een Season box van 6 DVD's. Maar een film op twee schijfjes is ook niet echt een top oplossing ;)

Ik denk wat greatgonzo al de redelijkste manier heb beschreven ( DVD shrink / Instant Copy )

maar ik ben ook zeker benieuwd wat dan je tijdsduur is voordat je klaar bent

Straydog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Blisterin_Bull schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:56:
Zelf gebruik ik:
DVD Decrypter
Ik zou gewoon 3 pass gebruiken als ik jou was, het is niet alleen een stuk sneller de kwaliteit is waarschijnlijk ook nog eens beter. Het is een misverstand om te denken dat meer passes tot betere kwaliteit leidt. In de C'T heeft een keer een artikel gestaan waaruit bleek dat 3 passes het beste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 92858 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:41:
[...]

dat loop ik me ook af te vragen, het mooiste is altijd een 1 op 1 kopie, maar als je daar veel uren mee bezig ben, dan moet je je afvragen of het wel de moeite waard is, je bespaart wel geld, maar een PC kost ook geld, en de tijd die je er aan kwijt ben, wordt ook dan veel, zeker als je bv met een Season box van 6 DVD's. Maar een film op twee schijfjes is ook niet echt een top oplossing ;)

Ik denk wat greatgonzo al de redelijkste manier heb beschreven ( DVD shrink / Instant Copy )

maar ik ben ook zeker benieuwd wat dan je tijdsduur is voordat je klaar bent

Straydog
dvdshrink/instant copy manier:

Backuppen (geen compressie) Met DVD shrink: 30 minuten
Encoden in IC8: 90 minuten
Branden (4x) met dvd encrypter (Nero herkent de Iso van IC8 niet): 15 minuten
Inladen, andere werkzaamheden: 5 minuten

Totaal: 140 minuten, 2 uur en 20 minuten dus.

Maar ook totaal afhankelijk van snelheid processor enz, met mijn configuratie (zie sig) gaat het natuurlijk ook wel super snel.

Tis nog wel redelijk wat, 2 uur en 20 minuten, maar dan heb je ook alles. Als je Encode met CCE ben je vaak voor het encoden alleen al 5 a 6 uur kwijt volgens mij. Daar komt dan nog inlezen bij, decrypten, branden, dus dan tik je haast de 7 uur al aan denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door greatgonzo op 14-02-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Je staat op, gaat naar school of je werk. Vlak daarvoor zet je ff je cce-tools aan en als je thuis komt heb je een perfecte rip. :z

Je kunt zelfs je PC automatisch uit laten zetten als het encoden klaar is. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
er komen hier wel erg veel van dezelfde vragen langs... misschien is het tijd voor een nieuwe duidelijke starttopic... waarin duidelijk staat dat voor snelheid:
CloneDVD/InstantCopy/DvdShrink/Dvd2One gebruikt kan worden, dit gaat ten koste van wat kwaliteit, en je moet wel eerst even de dvd kopieren naar de hdd met DVDdecrypter.Bovendien leveren CloneDVD en InstantCopy een betere kwaliteit dan DVDShrink en zit DVD2One ertussen.

Voor beste kwaliteit zonder verschil in kwaliteit met origineel:
DVDRebuilder (voor complete dvd met menu) / DVD2dvd-r (film only, zonder menu's), met CCE encoder. Ook hier geldt, wel eerst even dvd kopieren naar hdd met DVDdecrypter.

-->zodra mensen CCE lezen denken ze oeeh dat is veel te ingewikkeld...
Echter het is net zo simpel of zelfs simpeler dan bijvoorbeeld DVDshrink... bij DVDshrink kijk je nog even of de kwaliteit wel boven de 70% zit...dat hoeft allemaal niet bij bijv. Dvdrebuilder

DVDrebuilder (voor complete dvd met menu dus): Enige wat je hoeft te doen is talen te selecteren, maar je kan standaard in het programma instellen welke talen (audio en subs) te verwijderen... zodat ENIGE wat je moet doen: op TRANSCODE drukken!

Dus qua gebruiksvriendelijkheid en simpelness doet de kwaliteitsmethode het minstens net zo goed als de snelle methode!

en ojaa... volgens mij heeft het echt geen nut om CCE meer dan 4 passes uit te laten voeren... het verschil is er gewoon niet... ik vraag me af wat het verschil is tussen:
2 passes en 3 passes enerzijds en
2 passes en 4 passes anderzijds... voorlopig gebruik ik 3 passes... en heb voor LOTR 4passes gebruikt... maar denk dat je net zo goed standaard 2 kan gebruiken en voor sommige films 3.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 15-02-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan wel kloppen. Deed alleen voor een paar films 6 pass omdat ik toch ging maffen op dat moment. Normaliter doe ik 4-pass CCE. Dat duurt ong. 3 uren.

[ Voor 9% gewijzigd door Blisterin_Bull op 15-02-2005 14:45 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Jazco2nd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:30:
CloneDVD/InstantCopy/DvdShrink/Dvd2One gebruikt kan worden, dit gaat ten koste van wat kwaliteit, en je moet wel eerst even de dvd kopieren naar de hdd met DVDdecrypter.
:? Het grote voordeel hieraan is dat je juist niet de DVD eerst naar je computer hoeft te kopieren.
Bovendien leveren CloneDVD en InstantCopy een betere kwaliteit dan DVDShrink en zit DVD2One ertussen.
Van af DVDShrink3.2 ondersteund die AEC wat erg ten goede van het beeldkwaliteit komt. De kwaliteit van Clond DVD vind ik nogal bagger.
-->zodra mensen CCE lezen denken ze oeeh dat is veel te ingewikkeld...
CCE is niet het probleem, maar dat software die je er om heen moet gebruiken die nogal buggy is en helemaal niet wilt werken :( . En het gaat ook nog super traag :O , omdat je eerst de bestanden naar je HDD moet kopieren. Dan gaat dat progje de bestanden steeds heen en weer copieren (lekker zinloos, zonde van de tijd) voordat het programmatje begint met te encoden.
Geef mij maar DVDschrink, waneer je de boel instelt zie je geen kwaliteit verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus samengevat:

DVD erin, DVD Decrypter erover heen, DVD Rebuilder (die een nieuwe, kleinere versie maakt die op 1 dvd gebrand kan worden, incl menu's en audio), de nieuwe versie branden (hoe precies met nero of dvd decrypter en in welk formaat?)

Las op Doom9 dat als je DVD rebuilder wilt gebruiken je de volgende software allemaal moet downloaden en installeren:
DVD Decrypter (ok dat begrijp ik)
AVISYNTH installed (waarom?)
DGDecode or MPEG2DEC3 Avisynth Plugin (without lost-frame-bug) (waarom?)
DVD Rebuilder (ok logisch)

Cinemacraft Encoder (en dit kost geld, $59, moet dat echt?)

Denk ik nu in de goede richting en is het dan inderdaad maar drie handeling: decrypten, rebuilden en branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94210

Blisterin_Bull schreef op Sunday 13 February 2005 @ 23:56:
Zelf gebruik ik:
...
...
Welke opties vink je hiervoor aan/uit, of laat je ze op default staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 136760 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 00:04:
Cinemacraft Encoder (en dit kost geld, $59, moet dat echt?)
P2P is your friend :*) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
fout, wis aub

[ Voor 98% gewijzigd door Jazco2nd op 16-02-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:11:
[...]

:? Het grote voordeel hieraan is dat je juist niet de DVD eerst naar je computer hoeft te kopieren.
De meeste dvdfilms zijn beveiligd... van deze programma's is dvdshrink de enige die deze beveiliging zelf kan omzeilen... maar dit werkt niet bij alle dvds... veiligste is dus nog altijd dvddecrypter gebruiken...
clonedvd/instantcopy kunnen geen beveiligde dvd kopieren hoor...moet je echt eerst even dvddecrypter gebruiken. van dvd2one weet ik niet..
enne..CloneDVD bagger tov dvdshrink?

Ik zal in het weekend eens pakketje maken die dvdrebuilder + alle benodigdheden (avitsynth+plugin, dvdrebuilder+instellingen) installeert en instelt... enige wat gebruiker dan moet doen is dus dvdtje erin... (eventueel engels/ned. uitvinken) en op Transcode drukken :)

Branden gaat heel simpel door in Nero DVD video maken te selecteren en de bestanden op de dvd slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
Topic is bijna vol, voelt iemand zich geroepen om de startpost bij te werken? Deze is inmiddels ook al een jaar oud. Zijn er nieuwe technieken, nieuwe programma's, cce encode met menu en extra's met één programma ipv 20 (dvdlab?)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
zie mijn 2nalaatste post hierboven over programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Ik zou wel willen, maar heb er eenvoudigweg de kennis niet voor, misschien iets voor DeeD2k2? Ik wil hem niks opleggen ofzo, maar hij lijkt er erg veel van te weten.

[ Voor 30% gewijzigd door TafkaP op 16-02-2005 18:35 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het spijt me, ik heb het nu erg druk met mijn studie, dagen van 9 tot 17, projecten e.d.. :| Er iets moois van/voor maken wordt hem dus niet.
Wil je het wel, maat twijfel je (aan je kennis), dan kan je natuurlijk altijd met vragen bij me terecht. Maar als echt niemand zich geroepen voelt, dan wil ik deze eventueel wel overnemen, en die in de loop van de tijd bijwerken naar een nieuwe...

@Phart
Ik voel me vereerd... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 03:06
RAILGUNNER schreef op dinsdag 06 januari 2004 @ 16:41:
Even een klein off-topic vraagje tussendoor:
Met Pinnacle Studio heb ik een film van 59 minuten bewerkt.
Deze is nu gerendered als een .mpg bestand.
Nu wilde ik de film (2,6GB) met Nero 6.xx branden, maar dan kan ik enkel bestanden met bekende DVD-extensies (zoals .vob) toevoegen.
Hoe kan ik deze .mpg omzetten naar een .vob?
Of beter nog: hoe kan ik zonder omzetting de DVD toch branden met Nero als DVD-video?
Nero Vision Express gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
ilovetechno schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:46:
[...]

Nero Vision Express gebruiken?
of DIKO, The Filmachine, Cucusoft, Winavi dit zijn wel zo eerst die me opkomen, ff googlen en gij zult vinden.

no comment

• Jazco2nd
het dvdrebuilderpakketje is bijna af :)

ik ben eigenlijk op zoek naar een recente review, waarbij de verschillende transcoders (dvdshrink/clonedvd/dvd21/IC) worden getest... want om heel snel even een dvdtje te kopieren is het wel handig naast dvdreb. ook zo'n programmaatje te hebben.
InstantCopy valt dan beetje af omdat voor zo nu en dan even snel een kopietje maken ik geen groot programma wil installeren (dat nog meer kan dan slechts dvdfilms kopieren... maar daar gebruik ik gewoon nero voor zoals gewend).
via google vind je veel, maar als je op de datums gaat letten (vooral in fora) zie je dat het van 2002/3/begin 2004 is...

EDIT: via de links op de dvdshrink.org site ben ik erachter gekomen dat dvdshrink met AEC instantcopy kwaliteit evenaart... en dus zeker beter is dan de andere genoemde software... maar met AEC aan duurt het ook wel stuk langer.. bijna 2 uur... dan kan je net zo goed dvdrebuilder 2pass doen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Aangezien DeeD2k2 volgens mij DE expert is, een vraagje voor hem. Hoe zit het nu met InstantCopy? Trans of encode die nu? Want hij is aanzienlijk sneller dan CCE en ik kan me haast niet voorstellen dat hij dan zou encoden. Als ik echter de verhalen van oa Phart moet geloven dan is de kwaliteit echter net zo goed als van CCE.

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-02-2005 14:50 ]

• DeeD2k2
Van Instand Copy (IC) weet ik niet veel af, ik heb het nog nooit gebruikt. Wat ik wel weet, is dat het is begonnen als transcoder, maar wel de eerste die dat in twee passes deed. Zodoende deed het er langer over een back-up te maken, maar kreeg je er wel een beter (, meer afgewogen,) resultaat voor terug. Maar, nogmaals, ik heb nog nooit een transcoder gebruikt (en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen), dus ik weet niet hoe het er nu voor staat.
Wel weet ik dat, de professionele encoder, CCE(-SP) op een PC met een 3,0 GHz processor, bijna realtime codeert en dat het daarmee erg snel is. Ik kan me daarom niet voorstellen dat een pakket (een programma dat meer kan dan één ding) dat vele malen goedkoper is toch veel sneller een betere kwaliteit af kan leveren dan CCE.
De kwaliteit die je ziet hangt overigens niet alleen af van het schijfje, maar ook van jou ogen en de apparatuur. Een CCE recode op een composite aangesloten marquant DVD speler zal er waarschijnlijk minder uit zien dan een IC transcode op een Marantz (of ander high-end merk) speler die met component aangesloten is.
Overigens is het wel een feit dat transcoden veruit de beste keus is als er maar weinig gecomprimeerd moet worden. Om de film terugbrengen naar 90% van de originele grootte hoef je dus, om de kwaliteit, transcoders niet links te laten liggen. De verliezen zijn dan nemelijk minimaal.

• TafkaP
Met andere woorden, lord of the rings met CCE doen, en een anderhalf uur durende Nederlandsche speelfilm met Instant copy :). Toch?

King of Cod

• Jazco2nd
CCE is gewoon de beste, kan je weinig over twisten want er is genoeg op internet te vinden om dit te ondersteunen...
de discussie of dvdshirnk met DAE of InstantCopy beter is... daar is weinig recente info over..
De reden om IC (of een andere 'transcoder') te prefereren is tijd... maar afhankelijk van je systeem duurt cce met 2 passes niet zoveel langer dan IC.

en eigenlijk doen ze allemaal aan transcoden, want transcoden is gewoon het encoden van al eerder ge-encoded materiaal... en dat is een dvd ook...
de techniek die 'de transcoders' gebruiken is gewoon een andere en veel snellere..

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 17-02-2005 22:02 ]

• DeeD2k2
Helaas kan ik je in geen geval gelijk geven. Transcoden is namelijk het schrijven van het ene formaat naar het andere, waarbij de structuur gelijk blijft. Wat encoders zoals CCE of ProCoder doen, is echter het volledig opnieuw analyseren van de video data en deze vervolgens opnieuw schrijven. Zodoende blijft o.a. de GOP structuur niet gelijk. Dat is de reden dat je bij de dergelijke back-up altijd moet reauthoren om de originele DVD-structuur te behouden. Alle verwijzingen in de IFO's en VOB's moeten opnieuw geschreven worden. Door programma's al DVD2DVD-R wordt dit (vrij ingewikkelde proces) omzeild door de menu's weg te laten.
Wat programma's als DVDShrink doen heet ook voluit compressed domain transcoding. Het origineel wordt dus niet beeldje voor beeldje herschreven, maar in groepen van frames. Zo kunnen deze programma's zo snel werken. Door groepen te nemen, worden ze echter wel minder precies. Dat zal je dus gaan zien bij hogere compressie.
Tegenover domain transcoding staat spatial domain transcoding. Hierbij wordt wel beeldje voor beeldje gewerkt. Dit is iets wat bijvoorbeeld TMPGEnc (2.5) kan. Deze kan namelijk de volledige GOP structuur van het origineel overnemen.

Ik zou trouwens niet zo snel oordelen, uitgaande van het internet. Je kunt het het beste zelf proberen. Als jij namelijk geen verschil ziet (op jou apparatuur), dan is het gebruik van CCE geld en tijdverspilling...

@Phart
Juist. Hou bijvoorbeeld ene compressie van 10% als maximum aan voor een trancoder. Of test zelf eens tot waar je geen verschil ziet. Voor mijn gevoel zou ik echter DVDShrink gebruiken. Waarom weet ik alleen niet... Omdat het freeware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Wat mij betreft mag DeeD2k2 ook een nieuw deel aanmaken. (Ook al is het in het begin een niet al te uitgebreide, deze kun je tzt nog stukje bij beetje uitbreiden toch). :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
Een nieuw topic is in de maak en verschijnt vanzelf wel :P, tot die tijd gaan we gerust hier verder :)

[ Voor 17% gewijzigd door ShittyOldMan op 19-02-2005 02:33 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 22:09
Kan iemand van julie me helpen ??
Ik heb nou al een paar keer een DVD film gebrandt en bijna iedere keer het zelfde probleem.
Als ik de film gebrandt heb en hem afspeel op een gewone DVD-speler schokt/happert de film
De film begint te happeren bij bv actie scene's , dan gaat het een hele lange tijd goed waarna de ellende weer begint. :(
Wat doe ik verkeert ?
Ik gebruik DVDShrink , Nero of CloneCD als brandt programma en bij ieder van deze programma's het zelfde (gebruik trouwens Philips +R single side DVD's met een max brandt snelheid van 8*)
Ik brandt de films op 2,4* of 4* en nog hetzelfde happeren/schokken.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:24
dierkx36 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:48:
Kan iemand van julie me helpen ??
Ik heb nou al een paar keer een DVD film gebrandt en bijna iedere keer het zelfde probleem.
Als ik de film gebrandt heb en hem afspeel op een gewone DVD-speler schokt/happert de film
De film begint te happeren bij bv actie scene's , dan gaat het een hele lange tijd goed waarna de ellende weer begint. :(
Wat doe ik verkeert ?
Ik gebruik DVDShrink , Nero of CloneCD als brandt programma en bij ieder van deze programma's het zelfde (gebruik trouwens Philips +R single side DVD's met een max brandt snelheid van 8*)
Ik brandt de films op 2,4* of 4* en nog hetzelfde happeren/schokken.
Misschien kun je eens andere media proberen. Bij mijn oude DVD-speler had ik dit probleem ook en kwam er toen achter dat de Platinum +R (RICOHJPN R02) en de Traxdata +R (RITEK R03) het wel goed deden.

En ik weet niet wat voor brander je hebt, maar in mijn geval heb ik andere firmware in mijn NEC 2510A gezet en ik kan nou het booktype op DVD-ROM zetten, waardoor (tot nu toe) alle DVD-spelers mijn gebrande DVD's kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet niet of ik deze vraag al eens gesteld had, maar dan doe ik het nog maar een keer.
Er is een oplossing gegeven, maar die werkt niet want ik snap niet hoe ik dat in moet stellen :O

Als ik een dvd van spiderman 2 rip en dan CCE 3 passes gebruik krijg ik deze error:

MPVA VBV ovf frame# 0 (00:00:00:00) I 9188(18,4) max 8192,00(16,4) rel 996,00 1,12 qsv 112,00->112,00
Bad data frames=0<C:\SPIDERDVD\ENCODED\D2VAVS\V06000100001002.vaf>

Hoe komt dat en wat moet ik er aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Er werd hierboven naar een soort all in one progje gevraagd voor dvd backup (rippen, transcoden, branden). Ik heb er inmiddels 1 gevonden, deze heet dvd x utiltities. Simpel en goed, maar kwaliteit zal natuurlijk minder zijn dan CCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phart schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:53:
Ik encode al tijden perfect films met DVD2DVD-R. En het ging altijd goed, op een paar uitzonderingen na dan. Nu, passen de films niet meer op een DVD+R.... Hij maakt er 4.702.339.072 bytes van. Het moet onder de 4.700.372.992 bytes blijven. Ik heb helemaal niets aan de instellingen veranderd.
Je zult het mischien niet geloven maar ik heb hetzelfde probleem bij een bepaalde dvd (Woodstock, the director's cut met een lengte van 215 minuten). Nou ja, dvd-shrink er dan ook maar eens overheen laten gaan (compressie 99.8). Blijkbaar klopt het algoritme wat dvd2dvd-r gebruikt om de instellingen voor CCE (2-pass) te bepalen niet altijd.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Ik dacht ook dat met CCE wel moeilijk zou zijn, maar ik ben gestuit op Bavaria DVD Rebuilder Easy. Hierbij hoefde ik zelf nauwelijks dingen in te stellen. Werkt perfect.

http://blog.bjornhouben.com

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:44
Welke programma('s) raden jullie aan om een simpele backup te maken van een DVD.

k wil namelijk de DVD van de Fight Club backuppen op een 4.7GB schijf (DVD+R) met alleen de film en Nederlandse ondertiteling. Film moet ook gelijk beginnen zodra je deze in de DVD speler doet.

Anoniem: 94923

relonky schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:03:
Welke programma('s) raden jullie aan om een simpele backup te maken van een DVD.

k wil namelijk de DVD van de Fight Club backuppen op een 4.7GB schijf (DVD+R) met alleen de film en Nederlandse ondertiteling. Film moet ook gelijk beginnen zodra je deze in de DVD speler doet.
Als je dit topic had gelezen had je al een antwoord op je vraag.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36

Tacoos

i am i

Zijn er hier mensen met verstand van DVDrebuilder?

Ik wil nl mijn Star Wars DVD box back-uppen, maar wat ik ook doe, na back-up zijn de nederlandse subs verdwenen.
Het maakt niet uit of ik aangeef dat ik alleen de nl subs wil houden of juist alle, precies de nl subs doen het niet. Dit geldt alleen voor episode IV en V, bij VI staan ze er wel bij.
Ik heb een test gedaan met Van Helsing van een vriend en daar gebeurt hetzelfde.
Bij alle andere back-ups die ik heb gemaakt, ging het altijd wel goed.

Hoe krijg ik DVDrebuilder zover, dat ik wel nl subs heb en niet de andere?

Getest met:

DVDrebuilder 0.70/0.72
CCE 2.67/CCE 2.70
DVDdecrypter

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.