Anoniem: 123883 schreef op 23 september 2004 @ 14:03:
Als ik de testresultaten van de ricohjpnr01 bekijk denk ik dat ik maar voor die ga

Maar zit er dan ook nog verschil in of je de arita's of de traxdata's pakt?
En weet iemand of de xbox ze slikt (games)...ook al zou ik dan miss de booktype moeten veranderen, zoek namelijk disc's die ook goed doen in me xbox...de octron dvd+r's die ik nu heb pakt hij namelijk wel maar die zijn zoooo traag
Zelfde vraag eigenlijk voor de ricohjpnr02, de philips zijn slecht qua waardes, maar toch vind "iedereen" de platinums goed, en die hebben dezelfde mediacode wat is het verschil dan? Of zijn verschillende merken met dezelfde mediacode toch weer verschillend?

Tis me eerste dvd brander dus ja...
zoals NEO al meldt is er met de schijven niks mis, behalve de hoge waardse, van de platinums zijn nog geen scans gepost, dus weten we daar nog niet zo heel veel van.
Neo?? Ik stond op het punt ze te bestellen, totdat ik dat ritek tussen de haakjes las, want die staan niet zo goed in de compatibiliteits lijst..dus zijn dit die ik moet hebben?
even wat informatie over RITEK en Traxdata
Traxdata en Arita (en Ridata) komen van hetzelfde bedrijf: conrexx
Zij kopen die Ricoh media in en zetten er hun merkjes op.
Ik heb het idee dat bv Fuji dvd+r met ook ricoh mediacode van betere kwaliteit is dan traxdata en arita. Waarschijnlijk betaalt fuji meer en krijgt dan ook betere kwaliteit van ricoh geleverd.
Resultaat dezelfde mediacode op de dvd en toch duidelijke kwaliteitsverschillen.
Beste Mountainbiker,
Conrexx Technology is RITEK's European Branch office. Naast het leveren aan OEM klanten zoals de door jouw genoemde FUJI, brengt RITEK drie eigen merken op de markt: Traxdata, Ridata en Arita. Voor Traxdata en Ridata geldt dat deze producten van de hoogste kwaliteit zijn, en niet onder doen voor die van OEM klanten. Aangezien deze merken onze eigen merken zijn, worden de laatste technologieen op het gebied van DVD Recordable Media, in Europa ook altijd als eerste onder de Traxdata merknaam op de markt gebracht. (vb: DVD-/+R 8X, DVD+R DL etc) Het betreft dus uitsluitend A-Grade producten. De Arita producten, die een stuk goedkoper zijn en alleen in spindleformaat te koop zijn, zijn ook van hoge kwaliteit maar dit zijn bijvoorbeeld zogenaamde 'overprints'. Dit zijn discs die vanwege een drukfoutje niet meer gebruikt kunnen worden voor de verkoop van een A-Brand en krijgen een Arita overprintlaag. Ook wordt de RITEK B-Grade media onder de Arita naam verkocht; dit verklaart de kwaliteitsverschillen die soms optreden.
Als laatste wilde ik je mededelen dat "Ricoh media niet ingekocht" wordt door RITEK. Ricoh maakt geen media, dat doet RITEK. De technologie, know-how en de Stamper komen bij Ricoh vandaan en RITEK produceert de media voor Ricoh. RITEK produceert echter ook 4X en 8X +R DVD media met een eigen technologie, die respectievelijk de volgende mediacodes dragen: R02 en R03.
Happy Burning!
Floris Evers
Marketing Manager
Conrexx Technology B.V. / RITEK Europe
@paragon
De standaard firmware van de 2510 geeft inderdaad compabiliteitsproblemen. Ondanks dat NEC zegt bezig te zijn om binnenkort met een geupdate firmware te komen, was Herman (Herrie) ze al voor. Je kunt de testresultaten met deze update hier lezen:
http://www.cdr-zone.com/r...d+r-d/l-media-review.html
Echter, de firmware update die Herman voor de 2500@2510 maakte heeft (nog) geen compabiliteit met de RITEK/Traxdata media. Oppassen dus.
(info
[rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml] )
@drdfruit: sorry voor het gedoe rond de philips schijven maar ik had de edit met de 2 mediacodes een btje laat door

geupdate, hopelijk heb ik nu geen fouten gemaakt
@eerdepeer, deze vraag heb je al eerder gestald, en deze is ook al beantwoord, zodra ik expliciet van platinum gegevens binnenheb post ik ze ok?
[
Voor 89% gewijzigd door
LinuZZ op 24-09-2004 17:34
]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk