[Media compatibiliteit] NEC ND 3500

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.067 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
N_e_0 schreef op 30 september 2004 @ 23:07:
Memorex DVD+RW 4X:

Mediacode: Philips041
Gebrand op 4X met fw 2.16

[afbeelding]

Super Rewritables voor de 3500, veel beter kan bijna niet.
Waar heb je die vandaan? Ziet er inderdaad heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik gebruik de Philips +rw 4x met dezelfde mediacode als deze Memorex. Benieuwd of die net zo goed zijn; ik ben er wel tevreden mee.
Alleen de exemplaren die ik al eerder met mijn Plextor 708a had gebrand, werken vaak niet goed in de NEC. Oplossing:
- eerst volledig formatteren in de Plextor
- dan volledig formatteren in de NEC.
Duurt even, maar dan zijn ze weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 11:01
KifArU schreef op 01 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

Waar heb je die vandaan? Ziet er inderdaad heel goed uit.
Ik heb ze al een tijdje liggen hier, maar als ik het me goed herinner heb ik ze bij de Blokker gekocht :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

XyS

0.o.O

heeft niemand nog de verbatim dvd+r 8x certified geprobeerd?
die heb ik namelijk, ik zal zo wel zeggen hoesnel ze branden bij mij;p

en die traxdata 8x dvd+r gaat maar op 4x (met standaard firmware)

edit:

hmm ik doe met nero een speedtest, dan komt er op het eind dit: Speed measurement completed: 13.2x (18.348 KB/s)

ik ga over paar uurtjes ff echt branden en dan zeg ik wel op hoeveel speed ik ze kan branden.

Sony 48x cdtjes branden maar op 32x
en Memorex cdtjes branden op 48x

en hoe vind je de mediacode?????

[ Voor 57% gewijzigd door XyS op 04-10-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
XyS schreef op 02 oktober 2004 @ 16:29:
Bijvoorbeeld met DVDInfoPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn cdrw van philips die 12 speed zijn brandt hij met 10 speed. mijn lite on cd brander brandt ze wel altijd met 12 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog aan het wachten op een lite-on dvd-brander om een pi/po scan te doen, maar heeft iemand ervaring met ricoh dvd+r 8x (mediacode ricoh jpnr02)? Hier staat een positieve review van de nec brander en in de tabel staat genoemd dvd schijfje vermeld, maar ik geloof niet dat de donkergroene kleur iets betekent, althans ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Iemand ook enig idee hoe de Verbatim DVD+R 8X printable ( VEOVPR47108JC ) het doen op een NE3500A?

In het lijst staat in een blauwe balk de Fuji YUDEN000T02 8x 16x 16x , mag ik uit de media code opmaken dat het hier eigenlijk Taiyo Yuden betreft en geeft het blauw nu aan dat de kwaliteit van de gebrande DVD uitstekend is of geeft het alleen de hoge snelheid aan waarop gebrand kan worden ?

[ Voor 67% gewijzigd door _Dune_ op 04-10-2004 12:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op 04 oktober 2004 @ 11:54:
Iemand ook enig idee hoe de Verbatim DVD+R 8X printable ( VEOVPR47108JC ) het doen op een NE3500A?

In het lijst staat in een blauwe balk de Fuji YUDEN000T02 8x 16x 16x , mag ik uit de media code opmaken dat het hier eigenlijk Taiyo Yuden betreft en geeft het blauw nu aan dat de kwaliteit van de gebrande DVD uitstekend is of geeft het alleen de hoge snelheid aan waarop gebrand kan worden ?
Lijkt mij beide.

edit: hmm, Neo heeft deze getest een paar pagina's terug (pag.3). Daaruit blijkt dat deze op hogere speed gebrand kunnen worden, maar dat aan het einde toch wat probleempjes optraden met herrie's firmware 2.17. Met Nec firmware 2.16 kon op 12x gebrand zonder leesprobleempjes aan het einde. Met een beetje zoekwerk had je het zelf ook kunnen vinden.

Tip: zet ?limit=999 achter de url. Dan krijg je alle pagina's in een keer te zien ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:09
Ja ik wil eigenlijk wel van jullie weten hoe ik de pi/po scans van neo zo goed mogelijk verwoord in de lijst aangezien bijna alle schijfies op >8x hoge PI waardes geeft maar dat alle mensen wel tevreden zijn met de uitleesbaarheid van deze dvd's op zowel stand-alones en computer dvdspelers. graag wat tips bijvooorbeeld : helemaal blauw omdat deze dvd's het gewoon goed doen of misschien groen omdat ze slechte pi's hebben of zelfs oranje(heeft niet mijn voorkeur iig)

wat ik nog wel zou kunnen doen is overal de link naar de ervaring erachter zetten alleen is dit wel #%$ veel werk. heb dit ff getest maar react maakt automatisch een vage
code:
1
[topic]
link aan en dat werkt nogal lastig

[ Voor 22% gewijzigd door LinuZZ op 04-10-2004 13:17 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik ga vandaag nieuwe DVD+R's bestellen.
Iedereen in dit topic lijkt het erover eens te zijn dat de beste keus op dit moment (met firmware 2.17) de Platinum 8x DVD+R's zijn. Zeker omdat ze ook erg cheap zijn.

Maar hoe zit het met dual layer schijfjes? Welke worden door de 2.17 geslikt, en welke zijn dan (kwalitatief) het beste?
Ik wil er toch een paar kopen om te gaan testen op standalones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r_jansen86 schreef op 04 oktober 2004 @ 13:15:
Ja ik wil eigenlijk wel van jullie weten hoe ik de pi/po scans van neo zo goed mogelijk verwoord in de lijst aangezien bijna alle schijfies op >8x hoge PI waardes geeft maar dat alle mensen wel tevreden zijn met de uitleesbaarheid van deze dvd's op zowel stand-alones en computer dvdspelers. graag wat tips bijvooorbeeld : helemaal blauw omdat deze dvd's het gewoon goed doen of misschien groen omdat ze slechte pi's hebben of zelfs oranje(heeft niet mijn voorkeur iig)
Wellicht een idee om een extra regel te maken, omdat verschillende speeds vaak verschillende resultaten geven? Indien resultaten echter goed zijn voor alle speeds is het niet echt nodig. Tis slechts een suggestie O-)
wat ik nog wel zou kunnen doen is overal de link naar de ervaring erachter zetten alleen is dit wel #%$ veel werk. heb dit ff getest maar react maakt automatisch een vage
code:
1
[topic]
link aan en dat werkt nogal lastig
ik zou je graag willen helpen maar op dit gebied schiet mijn kennis tekort :| Als ik iets ingewikkelders nodig heb dan plain text bekijk ik hoe iemand anders het gedaan heeft :Y) Wel een goed idee om een link naar de ervaring erbij te (willen) zetten :) Ik hecht veel waarde aan pi/po scans.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Iets wat ik nog mis in de discussie over die Pi/Po-scans is, in hoeverre ze nou echt iets zeggen over de kwaliteit. Je hebt een LiteOn brander nodig om ze te maken, en ik vraag me af of de relatief hoge waardes bij sommige dvd's niet veroorzaakt zouden kunnen worden door de LiteOn. (Ik lees net in een ander topic dat de nieuwe LiteOn er in testen niet zo goed van afkomt.)
De leesgrafiekjes van NEC-burns zijn bij goede media altijd perfect, en die heb ik op drie verschillende merken branders (Plextor, Philips en NEC) gecontroleerd. Ook las ik dat dvd-films met slechte Pi/Po-scores wel perfect afspelen. Kortom, hoe betrouwbaar zijn die scores? Wellicht weet iemand daar meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Ik denk dat je die Pi/Po scans met een flinke schep zout moet nemen. Andere type drives, en andere firmwares beinvloeden de scores. Ik snap sowieso niet waarom je zou testen op een Liteon DVD brander als je een NEC hebt. Ik heb een tijd geleden ook een Liteon gehad maar hier was ik niet zo over te spreken. Ik heb hem toen weg gedaan en kan dus nu geen Pi/Po scans meer doen. Maarja, al mijn dvds kan ik overal gewoon goed afspelen, en daar gaat het mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op 04 oktober 2004 @ 13:52:
Iets wat ik nog mis in de discussie over die Pi/Po-scans is, in hoeverre ze nou echt iets zeggen over de kwaliteit. Je hebt een LiteOn brander nodig om ze te maken, en ik vraag me af of de relatief hoge waardes bij sommige dvd's niet veroorzaakt zouden kunnen worden door de LiteOn. (Ik lees net in een ander topic dat de nieuwe LiteOn er in testen niet zo goed van afkomt.)
De leesgrafiekjes van NEC-burns zijn bij goede media altijd perfect, en die heb ik op drie verschillende merken branders (Plextor, Philips en NEC) gecontroleerd. Ook las ik dat dvd-films met slechte Pi/Po-scores wel perfect afspelen. Kortom, hoe betrouwbaar zijn die scores? Wellicht weet iemand daar meer van.
Neo schreef op de vorige pagina het volgende (het betreft de fuji/yuden schijfjes van hierboven):
N_e_0 schreef op 26 september 2004 @ 21:48:
Ik heb de dvd bekeken waar ik eerder deze scan van heb gepost.
Hij speelt probleemloos af, zonder haperen of stotteren.

Mijn conclusie: iets hogere PIF/PO waarde heeft niet zoveel invloed op probleemloos afspelen, hoge PI waarde wel.
En ook nog dit:
Het ligt er ook aan hoe gevoelig jouw standalone dvd player is voor hogere PI waarde. Ik heb een JBL setje en de player daarvan gaat haperen bij waardes boven de 350 a 400 PI terwijl mijn tweede player (Hiteker) ze probleemloos leest tot waardes van rond de 5 à 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperenvanger schreef op 04 oktober 2004 @ 14:02:
Ik denk dat je die Pi/Po scans met een flinke schep zout moet nemen. Andere type drives, en andere firmwares beinvloeden de scores. Ik snap sowieso niet waarom je zou testen op een Liteon DVD brander als je een NEC hebt. Ik heb een tijd geleden ook een Liteon gehad maar hier was ik niet zo over te spreken. Ik heb hem toen weg gedaan en kan dus nu geen Pi/Po scans meer doen. Maarja, al mijn dvds kan ik overal gewoon goed afspelen, en daar gaat het mij om.
tja, dat is idd een afweging die ik moest maken. Ik ga mijn huidige dvd-rom eruit knikkeren en er een tweedehands lite-on brander voor in de plaats zetten. Deze ga ik dus echter niet gebruiken als brander B) Misschien ben ik wel een muggenzifter / mierenneuker / perfectionist, maar ik had toch wel wat meer informatie omtrent mijn gebrande schijfjes. Correct me if I'm wrong, maar mijn gevoel zegt dat scans die op het randje zijn eerder problemen zullen geven op de iets langere termijn qua leesbaarheid dan scans met lage pi/pif scores.

edit: in principe bedoel ik dit onder verder gelijke omstandigheden. Mij lijkt dat materiaalgebruik (misschien wat vaag geformuleerd maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel) ook van invloed is op de houdbaarheid van schijfjes. Dan denk ik met name aan goedkope schijfjes versus wat duurdere merkschijfjes. En dan krijg je de vraag in welke mate elk van deze factoren (scans en materiaalgebruik) bepalend zijn voor de leesbaarheid van een schijfje op de iets langere termijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

Ik ga miss de herrie firmware in m'n lieve brander flashen maar ik wil eigenlijk wel de oude firmware backuppen. Hoe moet dat? :o
ik heb dat 3500_217bs.rar bestand al gedownload(met winBType.exe en 3500_217bs.exe erin) en wat is dat booktype verander dingetje, wat is het verschil tussen dvd+r +rw en dvd-rom? 8)7
sorry als ik domme vragen stel maar ik wil gewoon zeker weten dat ik het goed doe ;)

[ Voor 14% gewijzigd door XyS op 04-10-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 14:11:
[...]

tja, dat is idd een afweging die ik moest maken. Ik ga mijn huidige dvd-rom eruit knikkeren en er een tweedehands lite-on brander voor in de plaats zetten. Deze ga ik dus echter niet gebruiken als brander B) Misschien ben ik wel een muggenzifter / mierenneuker / perfectionist, maar ik had toch wel wat meer informatie omtrent mijn gebrande schijfjes. Correct me if I'm wrong, maar mijn gevoel zegt dat scans die op het randje zijn eerder problemen zullen geven op de iets langere termijn qua leesbaarheid dan scans met lage pi/pif scores.
Ik heb juist besloten dat niet te doen, want, zoals ik al eerder aangaf, waarom zou je de resultaten van je NEC met een slechtere brander controleren? Dan ga je je misschien nodeloos zorgen maken. Ik doe regelmatig verify en af en toe een leesscan, en heb nog nooit een probleem gehad (met uitzondering van de namaak TY02's en een vreemd verify-probleem met een video_ts map).
Tenzij iemand die er echt verstand van heeft, mij duidelijk kan maken dat Pi/Po-scans onafhankelijk zijn van de voor de test gebruikte apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

XyS schreef op 02 oktober 2004 @ 16:29:
heeft niemand nog de verbatim dvd+r 8x certified geprobeerd?
die heb ik namelijk, ik zal zo wel zeggen hoesnel ze branden bij mij;p

en die traxdata 8x dvd+r gaat maar op 4x (met standaard firmware)

edit:

hmm ik doe met nero een speedtest, dan komt er op het eind dit: Speed measurement completed: 13.2x (18.348 KB/s)

ik ga over paar uurtjes ff echt branden en dan zeg ik wel op hoeveel speed ik ze kan branden.

Sony 48x cdtjes branden maar op 32x
en Memorex cdtjes branden op 48x

verbatim 8x dvd+r schijfjes met mediacode MCC 003 branden in elk geval op 8x, kheb er 3 gebrand. ze waren allemaal goed. maar ik heb herries firmware nog niet dus ik weet niet of ze ook op 12x of 16x branden.

in elk geval kunnen ze erbij als goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
XyS schreef op 04 oktober 2004 @ 16:15:
Ik ga miss de herrie firmware in m'n lieve brander flashen maar ik wil eigenlijk wel de oude firmware backuppen. Hoe moet dat? :o
ik heb dat 3500_217bs.rar bestand al gedownload(met winBType.exe en 3500_217bs.exe erin) en wat is dat booktype verander dingetje, wat is het verschil tussen dvd+r +rw en dvd-rom? 8)7
sorry als ik domme vragen stel maar ik wil gewoon zeker weten dat ik het goed doe ;)
Hier staat (in het eerste bericht) beschreven hoe je de oude firmware kunt opslaan (zie het gedeelte over 'dump') . Let wel, je moet niet naar DOS maar gewoon een opdrachtregelvenster in XP openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op 04 oktober 2004 @ 16:15:
Ik heb juist besloten dat niet te doen, want, zoals ik al eerder aangaf, waarom zou je de resultaten van je NEC met een slechtere brander controleren? Dan ga je je misschien nodeloos zorgen maken. Ik doe regelmatig verify en af en toe een leesscan, en heb nog nooit een probleem gehad (met uitzondering van de namaak TY02's en een vreemd verify-probleem met een video_ts map).
Tenzij iemand die er echt verstand van heeft, mij duidelijk kan maken dat Pi/Po-scans onafhankelijk zijn van de voor de test gebruikte apparatuur.
Naar mijn mening is een lite-on brander niet even goed als bv een nec of een pioneer (en misschien nog andere) maar goed genoeg om te lezen of een scan te maken. Zo slecht is een lite-on brander nog lang niet, ze zijn best goed ;) Tal van reviewers gebruiken deze scans ook om gebrande schijfjes van niet-lite-on branders te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het volgende bericht even lezen en deze in de lijst wijzigen. Staat nu bij de dvd+r in de lijst en het gaat om -r

[rml]rorobob in "[ Media compatibiliteit] NEC ND 3500"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
drfruit schreef op 04 oktober 2004 @ 13:52:
Het gaat er niet zo om of je NEC zelf of één of andere DVD-ROM speler de gebrande dvd's goed kan lezen, het gaat juist of je standalone player ze kan lezen.
De waardes die ik meet met kprobe, vooral de PI, komen telkens exact overeen met wat mijn standalone aan kan.
Als ik een PI van (ik noem maar wat) 4 à 500 heb dan gaat die gegarandeerd haperen, dat heb ik al vele keren getest.
Het is voor mij echt de meest betrouwbare manier om relatief snel te checken of de disc goed af gaat spelen, als ik een disc van een kennis (of wie dan ook) afspeel en hij speelt niet soepel af dan geeft die gegarandeerd een hoge PI/PO waarde als ik hem scan. Ook al vele malen getest.

Algemeen bekend: According to our test the specified max PI sum of 280 for good discs seems to be a good guideline, as a few readers have problems reading discs when the PI failures is over 300 and many players starts to have problems when the PI failures reaches 600 and most players have problems with discs exceeding 900 PI errors or more.

En dit is absoluut waar, ik heb nog nooit een scan gehad van 600 of meer die probleemloos afspeelt en ik heb nog nooit een scan gehad van 50 of minder die problemen had met afspelen. PO of PIF mag wel degelijk een paar uitschieters hebben, dat heeft minder effect op het afspelen. ( niet te extreem natuurlijk )

Dat er verschillen zitten in scans van dezelfde dvd gescanned met twee verschillende LiteOn branders dat is waar, maar het verschil zal niet mega zijn en je nog steeds een betrouwbaar resultaat laten zien.
Ter vergelijk hier 2 scans van gekochte DVD's.
Ook bij deze, nog nooit een scan gezien van 600+ PI, zelfs nog nooit één van 200+.
Wel een paar errors, zoals te zien.

Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/pressed01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/pressed02.JPG

Conclusie (voor mij): PI/PO error test geeft zeker de beste indicatie van de schrijf/disc kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Bedankt voor deze uitleg Neo, dat was duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
ik ben momenteel bezig met de reactie url's toevoegen, als er een niet klopt/niet bij staat meld het dan alsjeblieft! DVD+R is bijna klaar

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Heeft iemand al DL DVD+R's geprobeerd? Welke worden ondersteund door de firmware (2.17 Herrie)?

Die traxdata staat als groen in het lijstje, maar werkt niet voor 2.16. Is dit dus gefixt in 2.17?
En die andere, Mitshubishi (Verbatim), werkt die ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
QuarK schreef op 04 oktober 2004 @ 23:26:
Heeft iemand al DL DVD+R's geprobeerd? Welke worden ondersteund door de firmware (2.17 Herrie)?

Die traxdata staat als groen in het lijstje, maar werkt niet voor 2.16. Is dit dus gefixt in 2.17?
En die andere, Mitshubishi (Verbatim), werkt die ook goed?
ja, ze zijn te branden op 2,4x en waarschijnlijk ook op 4x, maar de persoon vond ze te duur om ze te verpesten op 4x(de traxdata's)
de verbatim's werken volgens NEC

[ Voor 6% gewijzigd door LinuZZ op 04-10-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hele tijd dat iedereen 4x speed dvd; s brand op 8x snelheid, hoe doen jullie doet? ik snap er nix van namelijk, en onder faqs staat er ook niet hoe dat moet enzoh. Ik heb wel al mn NEC3500 firmware ge update naar 2.17 herrie dinges :)

Bedankt!

Herdjie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 10:15:
ik lees hele tijd dat iedereen 4x speed dvd; s brand op 8x snelheid, hoe doen jullie doet? ik snap er nix van namelijk, en onder faqs staat er ook niet hoe dat moet enzoh. Ik heb wel al mn NEC3500 firmware ge update naar 2.17 herrie dinges :)

Bedankt!

Herdjie
sommige 4x media(zie de lijst) kun je met de nec 3500 branden op 8x, dit geeft nero of andere brandprogramma's gewoon aan. dus als je in de lijst jou media opzoekt dan kun je kijken of deze media geschikt is voor branden op 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Laatst online: 02-09 23:06
haha leuk, weer een dvd verneukt :/
Ik start even words op tijdens het branden. Read buffer loopt leeg, wordt nadat words is opgestart weer vol, maar buffer level en process blijven hangen.
Heeft dat ding geen buffer underrun protection ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
Aurelium schreef op 05 oktober 2004 @ 16:36:
haha leuk, weer een dvd verneukt :/
Ik start even words op tijdens het branden. Read buffer loopt leeg, wordt nadat words is opgestart weer vol, maar buffer level en process blijven hangen.
Heeft dat ding geen buffer underrun protection ofzo :/
Ja hij heeft wel buffer underrun protection. Je moet hem in dvd decrypter iig wel even aanvinken. Ik ga binnenkort toch maar eens een HD bijkopen. Want alles op een schijf van 60gig is krap en dan heb ik ook minder last van verstoringen van andere programma's die op de andere (opstart)schijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Nieuwe officiele firmware van NEC is uit, 2.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

welke is nou beter, herries firmware of deze nieuwe firmware van nec zelf?

edit1: ik bedenk me net dat we dat waarsch nog niet wete omdat hij net uit is 8)7 |:(

edit2: en ik krijg mijn oude firmware niet gebackupt, ik doe dit in het uitvoeren venster:
F:\herrie\3500_217bs.exe -dump origfirmware g:
of
F:\herrie\3500_217bs.exe "-dump origfirmware g:"
wat doe ik fout?

edit3: ik heb denkik niet de necflasher.exe ofzo?
moet ik die gebruike ipv deze exe?

Edit4 (kga wel ff door hoor:P) : en in commandpromtgedoe ook niet

[ Voor 102% gewijzigd door XyS op 05-10-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
XyS schreef op 05 oktober 2004 @ 18:20:

edit2: en ik krijg mijn oude firmware niet gebackupt, ik doe dit in het uitvoeren venster:
F:\herrie\3500_217bs.exe -dump origfirmware g:
of
F:\herrie\3500_217bs.exe "-dump origfirmware g:"
wat doe ik fout?

edit3: ik heb denkik niet de necflasher.exe ofzo?
moet ik die gebruike ipv deze exe?

Edit4 (kga wel ff door hoor:P) : en in commandpromtgedoe ook niet
Als je windows draait gewoon onder Windows flashen.
Hier is de Herrie 2.17 fw.
Hier is de standaard 2.16 fw.
Hier is de nieuwe 2.17 fw van NEC.
Allemaal te flashen in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ik heb hier wat officiele 16X Traxdata's +R liggen, maar nog steeds niet ondersteund met de nieuwe 2.17 fw. ;( :'(

_NEC DVD_RW ND-3500AG 2.17 (ATA)
Current Profile: DVD+R
Supported Write Speeds: 2,4x; 4x
Physical Format Information (ADIP):
Disc ID: RITEK-R04-01
Book Type: DVD+R
Part Version: 1
Disc Size: 120mm
Maximum Read Rate: Not Specified
Number of Layers: 1
Track Path: Parallel Track Path (PTP)
Linear Density: 0.267 um/bit
Track Density: 0.74 um/track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Ik maak gebruik van de Herrie 2.17 firmware en probeer ARITA DVD+R met mediacode RICOHJPN-R00-01 te branden op 8x.
In dvd-decrypter geeft hij aan dat dit mogelijk is maar als ik dit selecteer brand hij maar in 4x. Wat doe ik verkeerd ?

Dit is een gedeelte uit de log file van dvd-decrypter !!

I 11:32:42 Operation Started!
I 11:32:42 Source File: D:\POTC.MDS
I 11:32:42 Source File Sectors: 2.266.256 (MODE1/2048)
I 11:32:42 Source File Size: 4.641.292.288 bytes
I 11:32:42 Destination Device: [2:0:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.17 (I:) (ATA)
I 11:32:42 Destination Media Type: DVD+R (Disc ID: RICOHJPN-R01-02) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x)
I 11:32:42 Destination Media Sectors: 2.295.104
I 11:32:42 Write Mode: DVD
I 11:32:42 Write Speed: 8x
I 11:32:42 Test Mode: No
I 11:32:42 BURN-Proof: Enabled
W 11:32:42 [2:0:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.17 (I:) (ATA) - Selected Write Speed: 11.080 KB/s (8x)
W 11:32:42 [2:0:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.17 (I:) (ATA) - Actual Write Speed: 5.540 KB/s (4x)

I 11:32:42 Filling Buffer...
I 11:32:42 Writing LeadIn...
I 11:33:07 Writing Image...
I 11:42:10 Synchronising Cache...
I 11:42:11 Closing Track...
I 11:42:24 Finalising Disc..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Mad_Manic schreef op 06 oktober 2004 @ 11:53:
Ik maak gebruik van de Herrie 2.17 firmware en probeer ARITA DVD+R met mediacode RICOHJPN-R00-01 te branden op 8x.
In dvd-decrypter geeft hij aan dat dit mogelijk is maar als ik dit selecteer brand hij maar in 4x. Wat doe ik verkeerd ?

Dit is een gedeelte uit de log file van dvd-decrypter !!

I 11:32:42 Operation Started!
I 11:32:42 Source File: D:\POTC.MDS
I 11:32:42 Source File Sectors: 2.266.256 (MODE1/2048)
I 11:32:42 Source File Size: 4.641.292.288 bytes
I 11:32:42 Destination Device: [2:0:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.17 (I:) (ATA)
I 11:32:42 Destination Media Type: DVD+R (Disc ID: RICOHJPN-R01-02) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x)
I 11:32:42 Destination Media Sectors: 2.295.104
I 11:32:42 Write Mode: DVD
I 11:32:42 Write Speed: 8x
I 11:32:42 Test Mode: No
I 11:32:42 BURN-Proof: Enabled
W 11:32:42 [2:0:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.17 (I:) (ATA) - Selected Write Speed: 11.080 KB/s (8x)
W 11:32:42 [2:0:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.17 (I:) (ATA) - Actual Write Speed: 5.540 KB/s (4x)

I 11:32:42 Filling Buffer...
I 11:32:42 Writing LeadIn...
I 11:33:07 Writing Image...
I 11:42:10 Synchronising Cache...
I 11:42:11 Closing Track...
I 11:42:24 Finalising Disc..

.
Hij start met 4X ja, maar gaat daarna naar 6 en 8X.
4.641.292.288 bytes op 4 speed in nog geen 10 min kan niet, echte 4 speed is wel een minuut of 14.
Ricohjpnr01 op 8X in een kleine 10 min is normaal, de nec's zijn geen toppers qua snelheid maar wel in schrijfkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
N_e_0 schreef op 06 oktober 2004 @ 12:19:
[...]

Hij start met 4X ja, maar gaat daarna naar 6 en 8X.
4.641.292.288 bytes op 4 speed in nog geen 10 min kan niet, echte 4 speed is wel een minuut of 14.
Ricohjpnr01 op 8X in een kleine 10 min is normaal, de nec's zijn geen toppers qua snelheid maar wel in schrijfkwaliteit.
Nu zie ik het ook idd het heeft met dat CLV techniek te maken natuurlijk dat de snelheid steeds hoger wordt.

Heb trouwens succesvol gebrand:
DVD-R Datawrite Red V3
mediacode: DVD-R (Disc ID: INFOSMART01) (Speeds: 2x; 4x)
Het is een 4x-speed die helaas ook alleen op 4x-speed brand.

Met verify in dvd decrypter krijg ik geen foutmeldingen.
I 12:38:30 Average Verify Rate: 7.623 KB/s (5.5x) - Maximum Verify Rate: 11.038 KB/s (8.0x)

scan met nero ziet er goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mjh.vugts/NEC_DVDND-3500AG_2_datawrite.png

Graag opnemen in de tabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Succesvol gebrand met de NEC 3500 met herrie's firmware:

Bulkpaq DVD-R 4x speed
oranje label
mediacode: LEADDATA01

Ze zijn niet sneller te branden dan op 4x volgens dvd-decrypter.
Geen verify errors.

Analyze met Nero levert rare resultaten op het einde van de dvd op:
Kopie van originele dvd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mjh.vugts/NEC_DVDND-3500AG_2_bulkpaq.png

Tweede testen om erachter te komen of het exemplarisch is of niet.
Kopie van kopie dvd (arita dvd+r)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mjh.vugts/NEC_DVDND-3500AG_2_bulkpaq2.png

[ Voor 18% gewijzigd door Mad_Manic op 06-10-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ik heb de laatste firmware van TDK geprobeerd, 2.C8 TDK 1616n
Fixes & Improvements
1. Improves the write strategy for Taiyo Yuden 8x DVD+R (Yuden000T02)
2. Improves the write strategy for Prodisc R04
3. Added support for Benq 8x DVD+R (DaxonAZ2) to perform at 12x Burning
4. Added support for Sony 8x DVD+R (Sonyd11) to perform at 12x Burning

TDK 1616n is een NEC 3500, fw hier te downloaden.
TDK 1616n ID is veranderd in NEC ND-3500AG ID in deze fw.
Deze fw heeft ook: Support for TraxData (Ritek D01) and Ricoh DVD+R DL at 4X.
Strategy versions from Firmware
CD-R version: 1.24 was 1.21 voor 2.16 fw
CD-RW version: 1.24 was 1.23 voor 2.16 fw
DVD-R version: 1.37 was 1.35 voor 2.16 fw
DVD-RW version: 1.33 was 1.29 voor 2.16 fw
DVD+R version: 1.55t was 1.45 voor 2.16 fw
DVD+RW version: 1.37 was 1.36 voor 2.16 fw
DVD+R9 version: 1.24r was 1.19 voor 2.16 fw
A writing strategy defines how a disc has to be written exactly. For example how much laser power is needed and several other adjustments that probably only the manufacturers know about.

Hier een burn van een Fuji 8X (yuden's)
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/2C8Nerospeed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/2C8-12XDVDinfo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/2C8-12X.JPG

Niks mis mee voor een 12X burn, zal zeker goed afspelen.
Ik zal ook eens een 16X burn proberen binnenkort.
Zoals je ziet ook booktype setting voor DVD+R SL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22
Hoi Neo,

Uit je reactie begrijp ik dat die 2.C8 ook rip speedlock vrij, regio vrij is en bitsetting ondersteunt. Klopt dit, want dan ben ik verkocht!!

Bedankt!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
theforce81 schreef op 07 oktober 2004 @ 19:11:
Hoi Neo,

Uit je reactie begrijp ik dat die 2.C8 ook rip speedlock vrij, regio vrij is en bitsetting ondersteunt. Klopt dit, want dan ben ik verkocht!!

Bedankt!
Volgens de berichten wel, lees het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
That's DVD+R 4X:

Gebrand op 8X met 2C8 fw.
Mediacode: Yuden000T01

Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Thats8X.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Super, ik heb de "hele" topic gelezen (zo groot is hij niet ;) ) en het ziet er erg goed uit! Ook die Kprobe tests. Ik gooi hem meteen erin! Ontzettend bedankt voor al je werk (al die tests dus ook)

May the force be with you :+

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 07-10-2004 21:52 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Laat het nou net een Star Wars film zijn, de laaste geposte scan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ongelooflijk toevallig!

Ik heb hem geflashed en inderdaad is hij regio en speedrip lock vrij, ook bitsetting zit erin gebakken. Werkt super.

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Traxdata DVD-R 4X:

Gebrand op 4X met fw 2C8
Mediacode: RitekG04
4X is max, maar wat een resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Trax-R4X.JPG

Wat moet ik hier nog over zeggen :z
alleen maar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, maar het blijven 4x schijfjes :| Ik vind het toch wel prettig wanneer het 10 minuten duurt ipv 20; echter kwaliteit staat bij mij voorop. Ik moet binnenkort wat nieuwe schijfjes kopen en ik wil graag 8x kopen. Het punt is dat ik twijfel over de schijfjes met mediacode ricoh jpnr02. Tot nu toe branden die niet echt bijzonder goed. Ze zijn wel leesbaar maar de pi waarden gaan tegen het einde toch richting twee á driehonderd. Mediacode CMCMAG01 gaat daarentegen beter getuige ook de scan in het compatibiliteitstopic voor de 2500/2510. Alleen gaat het daar om memorex schijfjes.
Ik heb het al eerder aangegeven dat ik een beetje huiverig ben voor die goedkope schijfjes (ritek, platinum, memorex oa) wat betreft hun houdbaarheid. Ik lees hier en daar over geruchten dat er een redelijke kans bestaat dat platinum schijfjes na een half of na een jaar wel eens niet meer leesbaar zouden kunnen zijn. Hoe staat het met memorex? Memorex 8x met mediacode CMCMAGE01 zijn niet verkrijgbaar in een 25 of 50 spindle / cakebox maar wel als 100(!) cakebox. Dan moet je natuurlijk wel zeker van je zaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een aardige scan van een ricoh dvd+r 8x met mediacode ricoh jpnr02 gebrand met nero en firmware 2.17

Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/5821/Scanricoh8xfw217.jpg

Ik heb echter ook een minder aardige maar die is volgens mij nog gebrand met firmware 2.16. Lage pif-scores niettemin.

Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/4468/Scanricoh8xfw216.jpg

Ik zal eens in de gaten blijven houden hoe de rest van de spindle gebrand wordt. Voorlopig liggen de overige resultaten ertussen in.

edit: ik zie dat bij de een als driver spti en bij de ander aspi vermeld staat. Heeft dit gevolgen voor de scan?

Hier dan nog maar een scan met firmware 2.16 om een eerlijker beeld te geven:

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/6613/Scanricoh8xfw216b.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 18:49:
Hier een aardige scan van een ricoh dvd+r 8x met mediacode ricoh jpnr02 gebrand met nero en firmware 2.17

[afbeelding]

Ik heb echter ook een minder aardige maar die is volgens mij nog gebrand met firmware 2.16. Lage pif-scores niettemin.

[afbeelding]

Ik zal eens in de gaten blijven houden hoe de rest van de spindle gebrand wordt. Voorlopig liggen de overige resultaten ertussen in.

edit: ik zie dat bij de een als driver spti en bij de ander aspi vermeld staat. Heeft dit gevolgen voor de scan?
Je moet niet op "max" speed scannen, zet hem op 4X voor een wat meer betrouwbaar resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 17:32:
Allemaal leuk en aardig, maar het blijven 4x schijfjes :| Ik vind het toch wel prettig wanneer het 10 minuten duurt ipv 20; echter kwaliteit staat bij mij voorop. Ik moet binnenkort wat nieuwe schijfjes kopen en ik wil graag 8x kopen. Het punt is dat ik twijfel over de schijfjes met mediacode ricoh jpnr02. Tot nu toe branden die niet echt bijzonder goed. Ze zijn wel leesbaar maar de pi waarden gaan tegen het einde toch richting twee á driehonderd. Mediacode CMCMAG01 gaat daarentegen beter getuige ook de scan in het compatibiliteitstopic voor de 2500/2510. Alleen gaat het daar om memorex schijfjes.
Ik heb het al eerder aangegeven dat ik een beetje huiverig ben voor die goedkope schijfjes (ritek, platinum, memorex oa) wat betreft hun houdbaarheid. Ik lees hier en daar over geruchten dat er een redelijke kans bestaat dat platinum schijfjes na een half of na een jaar wel eens niet meer leesbaar zouden kunnen zijn. Hoe staat het met memorex? Memorex 8x met mediacode CMCMAGE01 zijn niet verkrijgbaar in een 25 of 50 spindle / cakebox maar wel als 100(!) cakebox. Dan moet je natuurlijk wel zeker van je zaak zijn.
Ik heb de Memorex spindel (100st) al 3/4 opgebrand, prima schijfjes niks mis mee.
Over de houdbaarheid ervan kan ik natuurlijk niet veel zeggen.
Je kan ook Ricohjpnr01 overwegen, fantastische pi/po waarde, ook wanneer op 8X gebrand.
Verder zijn de 4 speed Taiyo's ook perfect op 8X.

Hier trouwens nog een kprobe van een Traxdata ricohjpnr01 met de 2C8 fw.
Gebrand op 8 speed:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/2C8trax.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door N_e_0 op 08-10-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N_e_0 schreef op 08 oktober 2004 @ 18:59:
Je moet niet op "max" speed scannen, zet hem op 4X voor een wat meer betrouwbaar resultaat.
hè verdorie, kan ik opnieuw beginnen ;)

Ik had op deze manier echter ook scans gemaakt van ricoh dvd+r 4x met mediacode ricoh jprn01 met zeer goede resultaten. Ik zal deze binnenkort eens posten in het 2500/2510 media compatibiliteit topic.
N_e_0 schreef op 08 oktober 2004 @ 19:05:
Ik heb de Memorex spindel (100st) al 3/4 opgebrand, prima schijfjes niks mis mee.
Over de houdbaarheid ervan kan ik natuurlijk niet veel zeggen.
Je kan ook Ricohjpnr01 overwegen, fantastische pi/po waarde, ook wanneer op 8X gebrand.
Verder zijn de 4 speed Taiyo's ook perfect op 8X.
Heb ik daarvoor niet Herrie's firmware nodig? Ik blijf namelijk liever bij de firmwares van Nec, niet echt een tweaker in dit opzicht dus :/

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 19:18:

Heb ik daarvoor niet Herrie's firmware nodig? Ik blijf namelijk liever bij de firmwares van Nec, niet echt een tweaker in dit opzicht dus :/
Nee, met de firmwares van NEC kan je ze ook op 8X branden met je 3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N_e_0 schreef op 08 oktober 2004 @ 19:48:
[...]

Nee, met de firmwares van NEC kan je ze ook op 8X branden met je 3500.
Aha, extra mogelijkheden voor me dus :)

Ik had voorheen 4x schijfjes alleen nog maar met m'n 2500 gebrand. De Ricoh 4x kon volgens Nero alleen op 6x gebrand worden als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las een bericht van Boogschutter waarin hij aangeeft op een Nec 3500 met V2.17 Traxdata DL 8.5 Gb DVD's te branden.
Zijn er nog meer mensien die dat voor elkaar krijgen ik heb het 2 avonden geprobeerd met 3 DVD's maar het lukt mijn niet met Nero recode.
Of moet is een ander programma gebruiken? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 10:24:
Ik las een bericht van Boogschutter waarin hij aangeeft op een Nec 3500 met V2.17 Traxdata DL 8.5 Gb DVD's te branden.
Zijn er nog meer mensien die dat voor elkaar krijgen ik heb het 2 avonden geprobeerd met 3 DVD's maar het lukt mijn niet met Nero recode.
Of moet is een ander programma gebruiken? :'(
Het gaat dan wel om de 2.17 van Herrie (op 2,4X), niet van NEC.
Of de 2C8 van TDK, die kan ze op zelfs op 4X branden. (zelf niet getest)

[ Voor 3% gewijzigd door N_e_0 op 10-10-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
de fw 2.17 van herrie ook maar dat is ook niet getest (zoals te lezen in bericht van boogschutter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk de beste firmware? NEC 2.17, de laatste van Herrie of die van TDK?

Kan je, als je bv die van Herrie neemt, nadien nog upgraden naar de originele van NEC?

Ik heb momenteel veel ARITA DVD-R 4x liggen. Met welke firmware kan ik deze het beste branden en is het mogelijk om deze aan een hogere snelheid dan 4x te branden?

Bedankt voor de info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:33:
Wat is nu eigenlijk de beste firmware? NEC 2.17, de laatste van Herrie of die van TDK?

Kan je, als je bv die van Herrie neemt, nadien nog upgraden naar de originele van NEC?

Ik heb momenteel veel ARITA DVD-R 4x liggen. Met welke firmware kan ik deze het beste branden en is het mogelijk om deze aan een hogere snelheid dan 4x te branden?

Bedankt voor de info...
Ik had de laatste versie (tdk 2C8) over 2.17 van Herrie heen geflasht, en kon toen niet direct de officiële 2.17 van NEC branden vanwege de drive-identificatie (waar 2c8 achter staat). Oplossing is simpel: eerst met necwinflash de originele firmware terugzetten (die kun je voordat je gaat upgraden met necwinflash dumpen). Daarna kun je officieel upgraden naar 2.17. Necwinflash zit onder meer in de firmware 2c8, zie eerste pagina topic.
Ik kon overigens geen verschil in snelheid of betrouwbaarheid merken tussen herrie 2.17 en TDK 2C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
drfruit schreef op 10 oktober 2004 @ 19:15:
[...]

Ik kon overigens geen verschil in snelheid of betrouwbaarheid merken tussen herrie 2.17 en TDK 2C8.
Dat klopt, mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de 2C8 fw iets betere schrijfkwaliteit heeft.
Maar het verschil is niet groot.
Ik hou het voorlopig even op de 2C8 fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
Alle tests op een 3500AG gebrand met 2.17 normal-firmware, tenzij anders aangegeven. Had ff een stapel verschillende media en dacht..... ;)

Memorex 8x

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/Mem8x.png

Philips op 6x

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/Ph6x.png

Philips op 8x

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/ph8x.png

Philips 8x op een 2510 standaard firmware

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/Ph8x2520.png

Philips 8x op mn oude *kuch* klote Lite On

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/Ph8xLite.png

Philips op 8x op nieuwe 2c8 firmware van TDK

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/phnew8x.png

Ridata op 4x

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/Ridata4x.png

Ritek op 4x DVD-r

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/Ritek4x.png

TDK op 4x

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/TDK4x.png

Verbatim op 4x
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/verb4x.png

Traxdata op 6x Firmware van TDK

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/Trax6x.png

Hoop dat er mensen zijn die dr wat aan hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door Martinus op 12-10-2004 20:02 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat er mensen zijn die dr wat aan hebben...
jazeker :)

Edit: gemaakte scans betroffen dvd's gebrand met een slecht functionerende 3500 dus neem ze met een flinke korrel zout ;)

@Neo: Ik had nog even een scan gedaan op 4x speed maar de scores vallen veel hoger uit dan wanneer ik op max speed scan. Aan het einde bij max speed, wanneer ik op 6x speed zit, zijn de scores nog altijd ruim lager dan de gemiddelde score op 4x speed. Ik had verwacht dat de scores ergens bij de 4x speed scores op max speed zouden zitten

Hier de scan van een ricoh dvd+r 8x met mediacode ricoh jpnr02 gescand op 4x, gebrand met nero en nec firmware 2.17:

Afbeeldingslocatie: http://img11.exs.cx/img11/5402/Scanricoh8x4xfw217.jpg

En hier de scan van hetzelfde schijfje maar dan gescand op max speed:

Afbeeldingslocatie: http://img11.exs.cx/img11/1511/Scanricoh8xmaxfw217.jpg

edit: Heeft iemand verbatim dvd+r 8x al geprobeerd?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze DL DVD heb ik gebrand met de TDK firmware.
Deze wordt niet (goed) ondersteund door de andere firmwares.

Ik heb het programma CloneDVD2 (versie 2.4.5.4) gebruikt.

Het zijn Ridata DL DVD+R gebrand op 4x (alleen merkte ik het niet echt met de snelheid, maar dat kan ook aan het programma liggen. Het duurde nl bijna een uur!)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verm1664/kprobe/RitekDLDVD.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Ik zie dat veel mensen KProbe gebruiken, maar ik snap iets niet...

Is KProbe niet alleen voor Liteon drives? Velen zeggen dat een bepaalde media goed of niet goed brand, maar als je kijkt in hun kprobe file dan staat daar Liteon 811s, ... als brander. Dat zijn toch geen NEC's?

Graag meer info, zodat ik ook mijn inbreng kan geven op dit topic en alles beter kan verstaan...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Kijk handig zo een topic.

Ik ga denk ook deze branderkopen in combinatie met Platinum + 8x schijfjes, en die komen zeer goed uit de test :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:12:
Hello,

Ik zie dat veel mensen KProbe gebruiken, maar ik snap iets niet...

Is KProbe niet alleen voor Liteon drives? Velen zeggen dat een bepaalde media goed of niet goed brand, maar als je kijkt in hun kprobe file dan staat daar Liteon 811s, ... als brander. Dat zijn toch geen NEC's?

Graag meer info, zodat ik ook mijn inbreng kan geven op dit topic en alles beter kan verstaan...

Bedankt!
Kprobe leest via Lite-on brander DVD's in die op een willekeurige brander zijn gefikt.
Alleen de Lite-on is via Kprobe instaat dvd's te checken op errors.
Het maakt derhalve niet uit op welke DVD brander deze gemaakt is. Zo kan je van verschillende branders kijken hoe goed ze zijn. Nadeel je hebt dan ook een Lite fikker nodig. Hoop dat het duidelijk is...

[ Voor 4% gewijzigd door Martinus op 11-10-2004 19:11 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het... bedankt voor de uitleg...

Hoe kan ik dan het best checken of mijn media goed wordt gebrand en aan welke snelheid? Via Nero (ik heb 6.3.1.25)?
Momenteel heb ik NEC's 1.17 firmware op de 3500 staan, maar ik zou mss wel de nieuwe TDK er op willen zetten. Ik zou dan willen zien of er verbetering is, ... tov met de originele firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 20:29:
Ik snap het... bedankt voor de uitleg...

Hoe kan ik dan het best checken of mijn media goed wordt gebrand en aan welke snelheid? Via Nero (ik heb 6.3.1.25)?
Momenteel heb ik NEC's 1.17 firmware op de 3500 staan, maar ik zou mss wel de nieuwe TDK er op willen zetten. Ik zou dan willen zien of er verbetering is, ... tov met de originele firmware...
Als je geen Lite On hebt, kan je DVD speed (in Nero ergens) ook kijken of daar een rechte/gelijk opgaande grafiek uit komt, is dat zo dan is die "relatief" goed leesbaar. Het zit onder Toolkit. Succes

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 13:59:
[...]

@Neo: Ik had nog even een scan gedaan op 4x speed maar de scores vallen veel hoger uit dan wanneer ik op max speed scan. Aan het einde bij max speed, wanneer ik op 6x speed zit, zijn de scores nog altijd ruim lager dan de gemiddelde score op 4x speed. Ik had verwacht dat de scores ergens bij de 4x speed scores op max speed zouden zitten
Hoe lager de leessnelheid hoe nauwkeuriger de PI/PO error scan.
Jouw scans zijn voor mij wederom een bevestiging van de (slechte) kwaliteit van de Ricohjpnr02 discs.
Lees het "Interpreting PI/PO error scans " topic eens door. (link staat onder mijn replies) daar staat ook het één en ander uitgelegd over de leessnelheid bij de scans.
Het is ook beter om een vergelijkingen te trekken als ieder de scans op dezelfde manier maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
die Ricohjpnr02 schijfjes zijn idd niet zo goed..kan ze op 16x branden met mijn BenQ 1620, maar op ongeveer 4GB zakt de leessnelheid in. Tot 4GB is het schijfje perfect, maar daarna issie bijna niet meer fatsoenlijk te lezen in mn dvdrom. Hij hapert dan. Op 8x is de kwaliteit wel goed, maar op het eind nog steeds veel minder dan aan het begin. "Had" hoge verwachtingen van deze schijfjes..Had eerst een paar dvd+r's van philips van 4x..het branden duurt wat langer, maar de kwaliteit is van begin tot eind perfect! Geen PIF fouten (ook niet met platinums trouwens)! Heb met nero cd/dvd speed een score van 100 daarmee. Die platunums halen op 16x een score van 85.. Alleen dan lees ik wel met de brander..weet niet of dat veel uitmaakt, maar weet wel aan de hand van die grafiekjes dat mijn nieuwe platinums niet de betere zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door BvK P4 op 11-10-2004 22:48 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N_e_0 schreef op 11 oktober 2004 @ 21:25:
[...]

Hoe lager de leessnelheid hoe nauwkeuriger de PI/PO error scan.
Jouw scans zijn voor mij wederom een bevestiging van de (slechte) kwaliteit van de Ricohjpnr02 discs.
Lees het "Interpreting PI/PO error scans " topic eens door. (link staat onder mijn replies) daar staat ook het één en ander uitgelegd over de leessnelheid bij de scans.
Het is ook beter om een vergelijkingen te trekken als ieder de scans op dezelfde manier maakt.
Dit is wat ik vind over de leessnelheid bij scans:

"And another note is that we normally scan/recommend scanning the discs at 4X CLV speed since this saves time compared to 2X/2.4X and 1X scanning and still offers CLV reading, but by lowering the speed to 2X(DVD-R/RW)/2.4X(DVD+R/RW) or 1X the amount of reported errors may drop on some discs"

Dit lijkt me dus niet van toepassing. En ik vond nog dit:

"Anyone who has been scanning CDR's for a while knows that the higher the read speed, the higher the error rates will be. The same is true of DVD's. In fact, it seems that this is even more true with DVD.

A number of people have noted specifically poor scan results at 4x read speed, and sometimes lower rates at full speed. (8xCAV). this phenomenon is due to several things which I will not go into here, but what is important is that this does not occur on well-written high quality media. Normally, you will see gradually increasing error rates as scan speeds increase. When scanning at full speed, (CAV), you will see low erorrs at the start and a curve of higher errors near the end. This is due to the increasing linear velocity of the disc in CAV mode.

The main thing to remember is that you can scan at any speed you like, as long as you do not compare scans with different read speeds. It's also important to note that the higher quality a disc is, the less difference you will see at different scan speeds. In other words, if error rates vary wildly from one speed to the next, this is a clear sign of a poor quality burn.
In the end, a disc only has to meet DVD specs at 1x read speed, and this is clearly adequate for movies. But if you can acheive low error rates at higher speeds, this is more likely to produce discs that last a long time and have fewer playback problems or compatability issues."

Hij gaat er niet diep op in, maar zegt ongeveer het volgende: Normaal gesproken zou het aantal fouten moeten toenemen naarmate de scansnelheid toeneemt, maar het tegenovergestelde gebeurt in ieder geval niet op schijfjes van goede kwaliteit. Maw indien het tegenovergestelde gebeurt, dan is het schijfje sowieso niet van goede kwaliteit :( Daarnaast schrijft ie nog dat wanneer de scanresultaten erg verschillen bij verschillende scansnelheden dit een teken is van een slecht brandresultaat. Alweer :(

Nou, dat wordt dus rippen, andere schijfjes kopen en opnieuw branden :| Ik heb er nog een stuk of 15. Iemand interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
@ tjatja, gebruik volgende keer ff de save knop in Kprobe, hoef je geen plaatjes te maken van je scan ;)
btw: die schijven moet je gewoon langzamer branden. Dan zijn ze nog best goed.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Heren Pi-Po-scanners, kunnen we iets duidelijker zijn over wat en hoe we testen, en waar we over discussiëren?
Ik las dat Tjatja hoge error-waardes vaststelde bij dvd's met mediacode richojpnr02 van het merk Ricoh. Verderop gaat de discussie dan opeens over andere merken met dezelfde mediacode, waaronder ook Platinum.
Het is duidelijk dat mediacodes op zich niet veel zeggen over kwaliteit, omdat fabrikanten verschillend afwerken en soms zelfs gewoon een mediacode 'kapen'. (Zie bijvoorbeeld de TY02's van Bulqpak.)
Ik krijg nu de indruk dat ik al mijn Platinum 8x dvd+r's met mediacode ricohjpnr02 moet weggooien, terwijl ik er nooit een probleem mee heb en ze door talloze gebruikers overal op het net worden aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
drfruit schreef op 12 oktober 2004 @ 17:00:
Heren Pi-Po-scanners, kunnen we iets duidelijker zijn over wat en hoe we testen, en waar we over discussiëren?
Ik las dat Tjatja hoge error-waardes vaststelde bij dvd's met mediacode richojpnr02 van het merk Ricoh. Verderop gaat de discussie dan opeens over andere merken met dezelfde mediacode, waaronder ook Platinum.
Het is duidelijk dat mediacodes op zich niet veel zeggen over kwaliteit, omdat fabrikanten verschillend afwerken en soms zelfs gewoon een mediacode 'kapen'. (Zie bijvoorbeeld de TY02's van Bulqpak.)
Ik krijg nu de indruk dat ik al mijn Platinum 8x dvd+r's met mediacode ricohjpnr02 moet weggooien, terwijl ik er nooit een probleem mee heb en ze door talloze gebruikers overal op het net worden aanbevolen.
Dat je goed afspeelbare dvd's krijgt met de Ricohjpnr02 discs zal best.
Maar het gaat er hier om dat de PI/PO waarde in combinatie met de 3500 vrij hoog is vergeleken met andere schijven, waardoor ik ze bestempel als de mindere discs voor je 3500, aangezien je veel betere resultaten krijgt met andere discs.
De TY02's van Bulqpak zijn geen TY zoals je al zei, bulkpaq (of van wie die dye ook afkomstig is) gebruikt zo de schrijfstrategie van TY die de branders dan pakken.

Maar het gaat erom dat als je een PI van, laten we zeggen 400, hebt de disc zeker op een hoop standalone players probleemloos afspeelt.
Maar dat wil niet zeggen dat het een geweldige schijf is.

I love my NEC drives, om hun goede schrijfkwaliteit, ik heb er 2 (2500&3500) en beide vinden de Ricohjpnr02 discs niet echt geweldig.
Dus: ik zeg niet dat ze bagger zijn, alleen dat je voor je geld beter andere kan kopen, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
en hoe ga ik dit verwerken in de lijst? ze staan nog op blauw en groen, (philips en platinums) ik kan ze wel op rood zetten maar dat wekt een hoooop vragen, de ervaringen zijn iig goed de scans alleen niet. (ik weet dat ik deze vraag al eerder gesteld heb en de links naar de ervaringen heb ik nu bij de meeste wel af maar ik denk niet dat iedereen de moeite neemt om alle links, dus heel het topic, door te nemen. de lijst op zich moet dus ook een btje overzichtelijk blijven.) opnieuw advies gevraagd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Heb nog traxdata aan mn tests toegevoegd

[rml]Martinus in "[ Media compatibiliteit] NEC ND 3500"[/rml]

[ Voor 47% gewijzigd door Martinus op 12-10-2004 20:04 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
r_jansen86 schreef op 12 oktober 2004 @ 18:40:
en hoe ga ik dit verwerken in de lijst? ze staan nog op blauw en groen, (philips en platinums) ik kan ze wel op rood zetten maar dat wekt een hoooop vragen, de ervaringen zijn iig goed de scans alleen niet. (ik weet dat ik deze vraag al eerder gesteld heb en de links naar de ervaringen heb ik nu bij de meeste wel af maar ik denk niet dat iedereen de moeite neemt om alle links, dus heel het topic, door te nemen. de lijst op zich moet dus ook een btje overzichtelijk blijven.) opnieuw advies gevraagd dus...
Voorstel: *** = Afspeelbaar maar vrij hoge PI waarde. Iets in die trend.
Dan kan je ze qua kleur laten staan.

Tis maar een suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
N_e_0 schreef op 12 oktober 2004 @ 18:09:
[...]
Dat je goed afspeelbare dvd's krijgt met de Ricohjpnr02 discs zal best.
Maar het gaat er hier om dat de PI/PO waarde in combinatie met de 3500 vrij hoog is vergeleken met andere schijven, waardoor ik ze bestempel als de mindere discs voor je 3500, aangezien je veel betere resultaten krijgt met andere discs.
Gaat voorbij aan mijn opmerking over het mogelijke verschil tussen Platinums en andere schijfjes met die mediacode. Ik heb het topic drie keer gescand, maar geen enkele scan van deze schijfjes gezien. Wel van andere merken.
Schijfjes met identieke mediacode maar een andere afwerking (coating) geven vaak verschillende resultaten.
I love my NEC drives, om hun goede schrijfkwaliteit, ik heb er 2 (2500&3500) en beide vinden de Ricohjpnr02 discs niet echt geweldig.
Dus: ik zeg niet dat ze bagger zijn, alleen dat je voor je geld beter andere kan kopen, that's all.
Mijn NEC 3500 is dol op die Platinums, maar kan geen scans maken. Je bedoelt waarschijnlijk dat je LiteOn ze afkeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
vandaar dat er geen pi link in de 2e post staat, ik had ze idd ook niet gevonden, tijd om de post aan te passen zie ik nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Net een PIE/PIF scan gemaakt van een Traxdata RITEK D01 die ik gebrand heb met 2.C8 op 4X: SUPER, alleen in het begin even boven de honderd, voor de rest niet boven de 60 (allemaal PIE). PIF komt niet boven de 5 uit. Helaas weet ik niet hoe ik een plaatje toevoeg (ik heb geen webspace :( ) Ik kan in ieder geval zeggen: toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theforce81 schreef op 13 oktober 2004 @ 12:41:
Net een PIE/PIF scan gemaakt van een Traxdata RITEK D01 die ik gebrand heb met 2.C8 op 4X: SUPER, alleen in het begin even boven de honderd, voor de rest niet boven de 60 (allemaal PIE). PIF komt niet boven de 5 uit. Helaas weet ik niet hoe ik een plaatje toevoeg (ik heb geen webspace :( ) Ik kan in ieder geval zeggen: toppie!
er zijn ook sites waar je plaatjes kan uploaden

http://www.imageshack.us

bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Hierbij een kprobe scan van een Platinum DVD+R 8X:

Gebrand op 8X met fw 2C8.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Platinum8X.JPG

@drfruit: je had helemaal gelijk, Platinum weet ze beter te fabriceren dan de andere fabrikanten.
Veel betere resultaten met deze Platinums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
En hier een scan van de Platinum DVD-R 8X:

Gebrand op 8X met de 2C8 fw.

Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Platinum-R8X.JPG

Helemaal top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

platinum dvd-r? Die zie ik helemaal niet staan in de pricewatch :? Wel een top scan trouwens.
Wat betreft die scan van de platinum dvd+r 8x had ik verwacht dat mijn duurdere ricoh original :+ met dezelfde mediacode het toch wel beter zou doen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Pak van m'n hart :)
Ik heb nog wat spindels liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44
Vorige week een nieuwe 3500A gekocht en geflasht met 2.17 herrie firmware.

ARITA RICOHJPNR01 4x DVD+R op 8x gefikt en heb er nu 10 achter elkaar gefikt.
Geen problemen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
theforce81 schreef op 13 oktober 2004 @ 12:41:
DVD+of -?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ff een vrage

mijn nex 3500A Black komt morgen hoop ik binnen.

Ik heb de platinum 8x + dvd's. Naar welke firmware moet ik update zodat ik 12x kan doen :) en dan geen errors naturlijk (EN dan meteen linkje a.u.b :D)

Alvast Bedankt

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dual Layer kan met de NEC3500 alleen maar op +, de RITEK D01 is dan ook een DL schijfje (dacht dat iedereen dat wel wist :D )!

[ Voor 46% gewijzigd door Koldur op 14-10-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Zonet een Platinium +r DVD op 12x speed gebrand, en de film speelt goed af op standalone DVD, was echt snel gebrand, 5 min. of zo iets.

Iemand nog ervaring op deze speed, is denk ik hoogste wat haalbaar is met DVD+r ?
Was wel per ongeluk, had al op start gedrukt, wou eigenlijk op 4x branden, dan is DVD beter bestand tegen de tand des tijd :)
In ieder geval, love this brander and love this Platinium DVD`s

Loopt trouwens een speciale aktie hier : http://www.futuresupplies.com/
100 Platium`s en 100 DVD doosjes voor 76.44 euro, en je krijgt er nog printpapier gratis bij als je boven 50 euro besteld, goeie deal als je mij vraagt :)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Nyarlathotep schreef op 15 september 2004 @ 23:12:
Heb vanmiddag een Princo 4x DVD-R gebrand. Sneller dan 4x gaat ie helaas niet, met de firmware van herrie. Film die erop staat is keurig af te spelen op mijn ouwe stand-alone.
Same here. 'k Heb gisteren met mijn brandnieuwe :9 3500A maar liefst 2 princo DVD-R's volgeschreven, zonder problemen. Ook af te spelen op mijn standalone dvd-speler. En ook bij mij geeft Nero het max van 4 speed aan.

En ze staan nog steeds niet in het lijstje bovenin het topic :z

[ Voor 34% gewijzigd door musiman op 15-10-2004 11:01 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Laats een 10-box Verbatim Ultra-Speed CD-RW 16-24x 700MB gekocht. Allen konden met 24 speed gebrand worden en heb enkele inmiddels een paar keer overscreven maar nog altijd precies 3 minuten voor een vol cd-rw'tje :) Uiteraard getest met de ND 3500. O-)

:( Ik weet nog steeds niet waar je de mediacode kunt vinden |:( :? 8)7

edit: firmware 2.17 herrie

[ Voor 6% gewijzigd door dinkelover op 17-10-2004 18:23 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
theforce81 schreef op 14 oktober 2004 @ 23:20:
Dual Layer kan met de NEC3500 alleen maar op +, de RITEK D01 is dan ook een DL schijfje (dacht dat iedereen dat wel wist :D )!
hmzz, dan heb ik eroverheen gelezen in jou eerste post.
ownee daar stond het ook niet :X , ik ken, sorry, maar echt niet van elke media code de dvd's (deze zal ik niet zo gauw meer vergeten)
ja er zijn meer mensen met ervaringen, zie links in startpost:
pi,1,2,3,4,5,6,7,8
als je even gelezen had...
herrie's firmware 2.17 of de tdk 2c8(2C8 is ietsje beter)
linkjes te vinden onderaan de startpost

[ Voor 69% gewijzigd door LinuZZ op 15-10-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ah, deze brander net binne. FM 2C8 eropgeknalt en op 12x aan fikken gezet

6 min en 55 sec :)

edit:

Hmmzz.. cd van platinum fikt maar op 8x met alcohol 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door R-B op 15-10-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
R-B schreef op 15 oktober 2004 @ 13:58:
ah, deze brander net binne. FM 2C8 eropgeknalt en op 12x aan fikken gezet

6 min en 55 sec :)
En speelt die ook probleemloos af in je standalone dvd player?
Even voor de duidelijkheid: dan bedoel ik niet de gebrande dvd erin doen en effe snel checken, maar of die probleemloos afspeelt als je hem helemaal bekijkt.

Dat zou mij verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Hier een scan van een Traxdata Ritek D01 DL 2.4x gebrand op 4x

Afbeeldingslocatie: http://img49.exs.cx/img49/751/PI_PIF.png

Niet normaal goed die scan! Speelt ook perfect af.

@R_Jansen
Ik zie dat je het advies nog op 2,4x hebt staan. Ik vind dat er niets in de weg staat om deze op 4x te schrijven! De resultaten zijn zeer goed zoals de scan weergeeft!

[ Voor 35% gewijzigd door Koldur op 15-10-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
theforce81 schreef op 15 oktober 2004 @ 16:32:
Hier een scan van een Traxdata Ritek D01 DL 2.4x gebrand op 4x

[afbeelding]

Niet normaal goed die scan! Speelt ook perfect af.
Super _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ , moet ik toch ook eens gaan proberen een DL. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
N_e_0 schreef op 15 oktober 2004 @ 16:12:
[...]

En speelt die ook probleemloos af in je standalone dvd player?
Even voor de duidelijkheid: dan bedoel ik niet de gebrande dvd erin doen en effe snel checken, maar of die probleemloos afspeelt als je hem helemaal bekijkt.

Dat zou mij verbazen.
Mij niet, ik brand al mijn Platinums op 12x en heb nooit een probleem met afspelen op drie verschillende standalones. Mijn record is trouwens 6 min 18 sec voor 4.34 GB.
En in aanvulling op de reactie van R_Jansen: 12x branden op Platinum 8x zit in alle nieuwe firmwares, dus ook 2.17 van NEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een keer wat scans doen op max speed? Ik moet zeggen dat mijn scans op 4x speed een beetje slecht zijn. Ik had verwacht dat de scans op max speed slechter zouden zijn dan mijn scans op 4x speed, maar zij zijn minstens 2 keer zo goed. Hier een voorbeeldje, het betreft weliswaar een ricoh 4x jpnr01 schijfje gebrand met m'n 2500, maar het maakt m'n punt wel duidelijk denk ik. Ik vraag me dus een beetje af of het aan m'n tweedehands lite-on brander kan liggen :|

scanned @max:

Afbeeldingslocatie: http://img91.exs.cx/img91/1391/Ricoh4xmax.png

scanned @4x:

Afbeeldingslocatie: http://img91.exs.cx/img91/5050/Ricoh4x4x.png

ennuh Martinus, bedankt voor de tip. Scheelt weer een paar seconden werk en wat kilobytes ;)

edit: De waarden op de 4x scan zijn nog best redelijk, maar dit zijn ook mijn beste scans. Al mijn 8x burns vertonen op de 4x scan maar matige scores.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 23:01:
Kan iemand een keer wat scans doen op max speed? Ik moet zeggen dat mijn scans op 4x speed een beetje slecht zijn. Ik had verwacht dat de scans op max speed slechter zouden zijn dan mijn scans op 4x speed, maar zij zijn minstens 2 keer zo goed. Hier een voorbeeldje, het betreft weliswaar een ricoh 4x jpnr01 schijfje gebrand met m'n 2500, maar het maakt m'n punt wel duidelijk denk ik. Ik vraag me dus een beetje af of het aan m'n tweedehands lite-on brander kan liggen :|

scanned @max:

[afbeelding]

scanned @4x:

[afbeelding]

ennuh Martinus, bedankt voor de tip. Scheelt weer een paar seconden werk en wat kilobytes ;)

edit: De waarden op de 4x scan zijn nog best redelijk, maar dit zijn ook mijn beste scans. Al mijn 8x burns vertonen op de 4x scan maar matige scores.
Hier 2 scans van dezelfde disc (8X burn):
De eerste op 4X gescanned:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Platinum-R8Xscan4x.JPG

En de tweede op max gescanned:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Platinum-R8Xscanmax.JPG

Waardes op max een klein stukje hoger en minder nauwkeurig als op 4X.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.