[Media compatibiliteit] NEC ND 3500

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.068 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sony standalones zijn meestal wat kritischer dan bijvoorbeeld Philips. Je kunt proberen de Fuji iets trager te branden, wellicht dat dat helpt. Op 12x gaat bijna even snel als op 16x en vaak net iets beter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 11:01
Ik heb een firmware van Liggy & Dee op m'n 3500 gezet en wat gaan testen.
Ik heb LD V2 Beta 5 erop gezet, zie hier. (beta 6 is inmiddels ook uit zie ik nu)

Eerst een Platinum (Ricohjpnr02) gedaan op 16X:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/NerotestRicoh@16X.jpeg
Ik was echt verrast met dit resultaat en heb een film op een andere gebrand.
Dat is deze:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Ricohjpnr02@LDv2b5@16X.JPG
Ik heb de film ook helemaal bekeken en die speelde probleemloos af.
Echt top, deze fw gebruikt de "writestrategy" van YUDEN000T02 voor de Ricohjpnr02.
Met super resultaat als je het mij vraagt.

En ik heb een Memorex (CMCMAGE01) gedaan op 12X:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/CMCMAGE01@LDv2b5@12X.JPG
Ook deze heeft nog altijd zeer acceptabele waardes, ik heb hem alleen nog niet bekeken.
Mocht het afspelen niet goed gaan, dan edit ik deze post nog wel met mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N_e_0 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:50:
Ik heb een firmware van Liggy & Dee op m'n 3500 gezet en wat gaan testen.
Ik heb LD V2 Beta 5 erop gezet, zie hier. (beta 6 is inmiddels ook uit zie ik nu)
ik heb dus die LD V2 Beta 6 geinstalleerd en kon mijn platinums (mediacode MCC003) op 16 speed branden!! En inlezen van dvd's gaat als de "spreekwoordelijke" brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
Wat is het verschil tussen de fw 2.18 SE en 2.18 liggy se ??

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
PacinoAllstars schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:44:
Mijn zwager heeft opeens dat de dvd soms verspringt die ik voor hem gebrand heb. Op de memorex 8x schijven had die dat nooit, maar nu wel op die paarse fuji's die je op 16x speed kan branden. Zelf ondervind ik er geen last van...

Zou dit komen door de hoge snelheid waarop het gebrand is of gewoon de mediacode i.c.m de speler? Hij heeft er 1 van sony en dat is zeker geen goedkope...
Verspringen kan inderdaad liggen aan de brandsnelheid, heb zelf de puindiscs van Hyundai met de mediacode TYG02 (fake media id). Die branden niet goed op 8x of hoger maar op 4x wel. Specificatie is 8x. Op 8x of hoger heb ik zeker verspringingen in films, op 4x lopen ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:35:
[...]

ik heb dus die LD V2 Beta 6 geinstalleerd en kon mijn platinums (mediacode MCC003) op 16 speed branden!! En inlezen van dvd's gaat als de "spreekwoordelijke" brandweer.
Platinums met MCC003 als mediacode?
Das nieuw voor mij, maar als ze het net zo goed doen als die Vebatims dan is het top.
Kan je er geen testje van posten hier? Een speedgraph of mischien een PI/PO test als je dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
drfruit schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:11:
[...]

2.18 van NEC is de laatste en beste. Wil je een versie zonder riplock en regiocode en met bitsetting, dan neem je Liggy SE. Weet je niet wat dat allemaal is, dan heb je het ook niet nodig. :)
Correctie. Ik gebruik zelf nooit bitsetting om dvd+r(w) te veranderen in dvd-rom, omdat mijn standalones dat niet nodig hebben, maar ik dacht altijd dat firmware 2.18 Liggy SE dat goed deed. Blijkt toch van niet. Voor bitsetting moet je 2.18 btrpc1 hebben, daarin werkt bitsetting wel goed.
E.e.a. is te vinden op de bekende firmwarepagina van M. de Boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N_e_0 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:25:
[...]

Platinums met MCC003 als mediacode?
Das nieuw voor mij, maar als ze het net zo goed doen als die Vebatims dan is het top.
Kan je er geen testje van posten hier? Een speedgraph of mischien een PI/PO test als je dat kan.
ik zal kijken wat ik voor je kan doen!! Als ik morgen tijd heb zal ik een testje posten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:47:
Ik heb zojuist een nieuwe spindel Platinum 8x binnen gekregen met mediacode: MCC003.... Nu kan ik dus niet meer op 12 speed branden, maar hooguit 8 speed.
Heeft iemand ervaring met deze dvd`s? Ik hoorde namelijk van een vriend van me dat die dvd`s bij hem, vaak stuk gaan op het eind van het brand proces. (ps. hij heeft geen NEC 3500).
alvast bedankt
Na de firmware verandert te hebben zijn ze op 16 speed te branden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:08:
[...]

Na de firmware verandert te hebben zijn ze op 16 speed te branden!!
Mooi hoor! Levert Opus nu die Platinums MCC 003? Misschien kan iemand dan eens wat PIE/PIF-scans doen op verschillende snelheden om te zien of de kwaliteit gelijk is aan de Verbatims.
/Edit ik zie een commentaar bij cdrwinkel.com staan over deze mediacode.

[ Voor 10% gewijzigd door drfruit op 25-01-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Wat is de beste firmware als je heel veel platinum dvd's brand?
Ik heb nu de 2.18 SE erop :)

Hoe kun je de media code zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Ik gebruik al een tijdje m'n 3500 met de officiele 2.18 firmware naar alle tevredenheid (meedere merken cd-r's e dvd-r's aonder een fout). Tot ik een cd'tje wou branden op een memorex 52x cd (ik heb een hele spindle voor kerst gekregen :/).

Ten eerste geeft Nero (en elk ander progsel) aan dat ie maximum op 32x kan branden, ten tweede lukt hem zelfs dat niet :(
Ik heb al op elke snelheid geprobeerd met verscheidene cd'tjes met als enige resultaat "power calibration error" maw "dit gaat niet lukken" ;)
Blijkbaar heeft die brander geen kaas gegeten van de schrijfstrategie voor deze discs.
Heeft iemand een idee of het met een andere (unofficial) firmware wel zou lukken ? Zelf heb ik het idee dat ik op de gratie van NEC moet wachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
fooker schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:12:
Wat is de beste firmware als je heel veel platinum dvd's brand?
Ik heb nu de 2.18 SE erop :)

Hoe kun je de media code zien?
Eerste vraag valt niet te beantwoorden, want er zijn allerlei verschillende soorten platinum dvd's. Meestal werkt 2.18 het beste, alleen voor sommige mediacodes bestaan er aangepaste brandstrategieën die beter werken. Die kun je opzoeken via club.cdfreaks.com in het NEC forum.
Overigens heb ik net ontdekt dat 2.18 SE een wat vage firmware is, die niet door Liggy is gemaakt. Als je graag de extra opties hebt, kun je beter 2.18 btrpc1 nemen, want daarin werken ze ook echt. En anders zou ik gewoon de officiële 2.18 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
The_Stickie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:55:
Ik gebruik al een tijdje m'n 3500 met de officiele 2.18 firmware naar alle tevredenheid (meedere merken cd-r's e dvd-r's aonder een fout). Tot ik een cd'tje wou branden op een memorex 52x cd (ik heb een hele spindle voor kerst gekregen :/).

Ten eerste geeft Nero (en elk ander progsel) aan dat ie maximum op 32x kan branden, ten tweede lukt hem zelfs dat niet :(
Ik heb al op elke snelheid geprobeerd met verscheidene cd'tjes met als enige resultaat "power calibration error" maw "dit gaat niet lukken" ;)
Blijkbaar heeft die brander geen kaas gegeten van de schrijfstrategie voor deze discs.
Heeft iemand een idee of het met een andere (unofficial) firmware wel zou lukken ? Zelf heb ik het idee dat ik op de gratie van NEC moet wachten :|
In de tabel aan het begin van deze draad kun je zien dat die cd's niet goed gaan met de NEC.
Je kunt eens kijken op club.cdfreaks.com of er een aangepaste firmware voor is. Over het algemeen zijn goede dvd-branders als de NEC 3500 of de Benq 1620 niet erg goed in cd's branden. Ik gebruik zelf alleen cd's als het echt niet anders kan; het heeft eigenlijk alleen nadelen t.o.v. de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Laatst online: 04-06 13:49
heeft iemand hier al een Nec3520? Ik heb er 1 alleen mijn eerste vraag is hoe zie ik de firmware die er momenteel op staat. En tweede vraag is welke firmware kan ik momenteel het beste erop zetten?

Ik heb geprobeerd platinum 8x dvd+r proberen te branden met nero (dvd-video) en het duurde gewoon 30mins voor niet eens een vol dvd-tje beetje lang als je het mij vraagt. Ik weet overigens ook niet hoe ik de dvd code kan zien?

zowel platinum als Fuji branden op max 1.5x als je ze probeert op 8x te branden heeft iemand een oplossing want ik heb juist 8x dvd+r's gekocht zodat ik ook in 10mins een dvd kon branden maar blijkbaar is dit dus onmogelijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Pollore op 27-01-2005 22:24 ]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:46:
[...]

Als je graag de extra opties hebt, kun je beter 2.18 btrpc1 nemen, want daarin werken ze ook echt. En anders zou ik gewoon de officiële 2.18 nemen.
Het kan aan mij liggen, maar heb net deze firmware gebruikt de 2.18 btrpc1 maar booktype settings veranderd en lees de dvd uit met dvdinfo maar het is en blijft hier bij mij nog
dvd-r terwijl ik als booksetting heb ingesteld alles op dvd-rom.

vind het maar raar ff voor de duidelijkheid heb een dvdfilm gebrand op een dvd-r met booktype settings dvd-rom en toch geeft dvdinfo aan dat het een dvd-r nog is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
drfruit schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:51:
[...]

In de tabel aan het begin van deze draad kun je zien dat die cd's niet goed gaan met de NEC.
Je kunt eens kijken op club.cdfreaks.com of er een aangepaste firmware voor is. Over het algemeen zijn goede dvd-branders als de NEC 3500 of de Benq 1620 niet erg goed in cd's branden. Ik gebruik zelf alleen cd's als het echt niet anders kan; het heeft eigenlijk alleen nadelen t.o.v. de dvd.
ik heb inmiddels eens gekeken, maar blijkbaar zijn er niet echt veel nieuwe firmwares die ondersteunde media toevoegen. Maar ik heb alleszins een goeie bron van info bij :)
Ik gebruik nogal eens graag een cd ipv een dvd omdat ik redelijk regelmatig pc-problemen bij mensne thuis oplos, en niet iedereen heeft een dvd-speler :/
Dus das dan wel weer een voordeel tov dvd: (zo goed als) elke pc kan cd's lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
The_Stickie schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:11:
[...]
Ik gebruik nogal eens graag een cd ipv een dvd omdat ik redelijk regelmatig pc-problemen bij mensne thuis oplos, en niet iedereen heeft een dvd-speler :/
Dus das dan wel weer een voordeel tov dvd: (zo goed als) elke pc kan cd's lezen :)
Yep, dat is waar. :)
Met mijn spindel unbranded Taiyo Yudens (blauwe finish) heb ik wel goede ervaringen, al branden ze niet op de hoogste snelheid (32x ipv 48x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
drfruit schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:44:
Sony standalones zijn meestal wat kritischer dan bijvoorbeeld Philips. Je kunt proberen de Fuji iets trager te branden, wellicht dat dat helpt. Op 12x gaat bijna even snel als op 16x en vaak net iets beter,
Wat zou het verschil tussen de fuji op 12x en 8x zijn?

Groot, of kan ik die 12 pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:41:
[...]

Wat zou het verschil tussen de fuji op 12x en 8x zijn?

Groot, of kan ik die 12 pakken?
Ik zie geen voordelen als je Fuji TY02 op 8x brandt, op 12x zien de scans er soms zelfs nog beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:09

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dusch :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.