[Media compatibiliteit] NEC ND 3500

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.070 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:22:
Heb de 3500AG ding werkt voor geen meter. Ja alles goed aangesloten :)
a. Dit topic gaat over media, niet over problemen.
b. Je hebt al een eigen topic gestart. Liever niet twee keer dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Traxdata 4X DVD+R RICOHJPNR01 gebrand op 8x, helaas geen K-Probe scan maar de films spelen zonder problemen af in mijn standalone dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
WhiteDog schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:26:
Ik ga vanavond deze drive halen. Is er een verschil tussen de 3500 en 3500a :?
En welke firmware is nu de beste (i need bitsetting support :Y))
Is gewoon dezelfde speler/brander, dus dat maakt niet uit. Bitsetting heb je in de modded firmware's zoals de 2.18SE. Zie TS voor links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag de nec 3500 gehaald.
kan 8 speed fuji dvd,s branden op 16 speed en verbatin 4 speed dvd,s op 8 speed.
moet ik me firmware nog opdaten, en zo ja wat voor voordeel heeft dat dan.

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:30:
heb vandaag de nec 3500 gehaald.
kan 8 speed fuji dvd,s branden op 16 speed en verbatin 4 speed dvd,s op 8 speed.
moet ik me firmware nog opdaten, en zo ja wat voor voordeel heeft dat dan.

rinus
Hoef niet maar je kan o.a.

- de bitsetting veranderen naar DVD-rom om meer compatibel te zijn met standalone spelers
- meer (duallayer) media accepteren. O.a. Ritek DL
- de regiocode limiet, van 5 keer een DVD afspelen met een regiocode, omzeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:22:
Heb de 3500AG ding werkt voor geen meter. Ja alles goed aangesloten :)[/quote]
ten eerste: wat heeft dit met mediacompatibiliteit te maken?
ten tweede: een kort door de bocht "ja alles goed aangesloten" bewijst niets.
ten derde: kijk eens naar je master/slave jumper

heuh.... ik was in volle overtuiging dat dit de laatste postje was :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 15:18 ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
218_liggy_Ritek_SE.rar is dit nou die versie die het beste is?

De dl link in het topic is namelijk dood

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:03:
218_liggy_Ritek_SE.rar is dit nou die versie die het beste is?

De dl link in het topic is namelijk dood
de direkte link klopt idd niet meer. een paar regels hoger zie je michieldeboer url staan. zoek ff tot je een regel vind met NEW en viola daar is 218_liggy_Ritek_SE

• PacinoAllstars
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:12:
[...]

de direkte link klopt idd niet meer. een paar regels hoger zie je michieldeboer url staan. zoek ff tot je een regel vind met NEW en viola daar is 218_liggy_Ritek_SE
Ja, dat snap ik maar mijn vraag was of de 218_liggy_ritek_se versie degene is die in de ts start genoemd word :)

Heeft die versie trouwens alleen toegevoegd waarde als ik fuji dvdtjes neem met die mediacode?

Heb nu firmware versie 2.16 op allebei me branders en ik brand met 8x memorex dvdtjes:)

[ Voor 19% gewijzigd door PacinoAllstars op 30-12-2004 13:26 ]

• Kipcorn
  • Laatst online: 11-08 10:33
* Kipcorn heeft net z'n ND-3500AG binnen en even 'getest'.

Media = Memorex DVD+R 8x
Snelheid = Max 8x in Nero 6.6.0.3
MC = CMC MAG E01 (pas 1x gezien in dit topic, maar dan een philips schijf geloof ik)
FW = 218_liggy_Ritek_SE
Software = Nero 6.6.0.3

PI/PIF scan komt er aan. Moet nog ff kijken hoe zoiets werkt. Update m'n post zodra ik dat gedaan heb.

Volgens mij zit er alleen iets niet goed. Dat 8x schijfje zat tot z'n nek vol (4500mb) en het duurde maar liefst 10 minuten voor het klaar was. Is 10 minuten nou lang of ben ik gewoon verwend?
Ik had toch wel een hogere snelheid verwacht.

En nog iets. Met Nero CD/DVD Speed kan ik geen Disc Quality Test doen. Het Start knopje blijft gewoon grijs dus kan er niets mee. Iemand enig idee wat dit voor ongein is? :{

• PacinoAllstars
Kipcorn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:26:
* Kipcorn heeft net z'n ND-3500AG binnen en even 'getest'.

Media = Memorex DVD+R 8x
Snelheid = Max 8x in Nero 6.6.0.3
MC = CMC MAG E01 (pas 1x gezien in dit topic, maar dan een philips schijf geloof ik)
FW = 218_liggy_Ritek_SE
Software = Nero 6.6.0.3

PI/PIF scan komt er aan. Moet nog ff kijken hoe zoiets werkt. Update m'n post zodra ik dat gedaan heb.

Volgens mij zit er alleen iets niet goed. Dat 8x schijfje zat tot z'n nek vol (4500mb) en het duurde maar liefst 10 minuten voor het klaar was. Is 10 minuten nou lang of ben ik gewoon verwend?
Ik had toch wel een hogere snelheid verwacht.

En nog iets. Met Nero CD/DVD Speed kan ik geen Disc Quality Test doen. Het Start knopje blijft gewoon grijs dus kan er niets mee. Iemand enig idee wat dit voor ongein is? :{
10 min voor een 8x is normaal dat heb ik ook in nero.

• Kipcorn
PacinoAllstars schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:27:
[...]

10 min voor een 8x is normaal dat heb ik ook in nero.
Ok, bedankt. :)
Dan had ik gewoon iets te hoge verwachtingen.

• PacinoAllstars
Kipcorn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:36:
[...]

Ok, bedankt. :)
Dan had ik gewoon iets te hoge verwachtingen.
Die liggy firmware komt volgens mij alleen tot zijn recht als je die fuji schijfjes gebruikt met de juiste mediacode!

Je kan ze dan branden op 16x ipv 8x

• Kipcorn
Hmm, snap niks van dat KProbe... Als ik start test doe krijg ik niet zo'n mooie grafiekje hoor. :P
Kan er ook niets over vinden op CD-R Labs waar ik het gedownload heb. :{

[update]

Dit is dus maf. Of ik doe iets fout. :{
Ik kan met zowel Nero CD-DVD Speed en KProbe geen kwaliteits test doen.
Nero's tooltje wil niet eens beginnen omdat het start knopje stomweg grijs blijft. |:(
KProbe snap ik niet, en er zit geen help file bij. Heb zelf ook al gezocht maar ik kan echt geen gebruikers handleiding vinden of zo.
Kan wel op start test drukken, spin up drive en klaar. Dan krijg ik een text filetje waar wat dingetjes instaan, maar geen info m.b.t. schijf fouten, en al helemaal geen grafiek.

Weet iemand wat ik fout doe?
Heb trouwens ook die 2.18SE van Liggy geprobeerd met het zelfde resultaat.

[ Voor 66% gewijzigd door Kipcorn op 30-12-2004 14:34 ]

• drfruit
  • Niet online
Kipcorn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:53:
Weet iemand wat ik fout doe?
Heb trouwens ook die 2.18SE van Liggy geprobeerd met het zelfde resultaat.
Zelfde vraag in drie topics gesteld, en al beantwoord. :(

• Kipcorn
Sorry baas... Ik was een beetje gefrustreerd. Zal het niet meer doen. :P

En bedankt voor het antwoord trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door Kipcorn op 30-12-2004 17:25 ]

Verwijderd

Ik heb 10 maal Traxdata DVD+R 4x speed gebrand, degenen die ik geprobeerd heb zijn allemaal leesbaar in een standalone speler maar: toen ik nog firmware 2.16 had (kheb de NEC net nieuw en ik had nog niet geflasht) kreeg ik in Nero een power calibration error bij 1 dvd, na een flash naar 2.18 was dit verholpen. Bij een andere dvd kreeg ik met de nieuwe firmware dezelfde foutmelding, als ik deze dvd op 2 speed brandde deed hij het wel.

Mediacode: RICOHHJPNR01
Uitslagen Nero CD-DVD Speed van 2 willekeurige dvd's:
http://home.wanadoo.nl/vanbokhorst/schijfje.jpg
http://home.wanadoo.nl/vanbokhorst/schijfje2.jpg

Geen idee wat ik hieruit kan opmaken (dit gedoe is nieuw voor mij), maar hopelijk hebben jullie er wat aan :)

• drfruit
  • Niet online
@kipkorn: Ik kan me je frustratie wel voorstellen, dat had ik in het begin ook toen ik scans probeerde te maken.

@bokkiej: Die scans zijn niet echt fraai. Met deze media zou je een redelijk gladde (kromme) lijn moeten kunnen krijgen, zoals hier. Wellicht heb je een slechte partij getroffen, maar als je hetzelfde probleem ook met andere media krijgt, moet je eens naar je configuratie kijken.
(Je kunt die plaatjes trouwens online laten zien door de URL tussen img-tags te zetten; zie de link naar UBB-codes als je een bericht schrijft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Traxdata 8x dvd+r met mediacode Ritek R03 gebrand met 8x. Geen topper maar het resultaat mag best gezien worden. Ik zal eens kijken of ik deze met Liggy SE op 12x kan branden.
edit:
Dat kan dus niet, jammer maar helaas...

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/Traxdata_R03.png

[ Voor 10% gewijzigd door drfruit op 31-12-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verbatim 8x dvd+r met mediacode MCC003 gebrand met 8x. Prima resultaat. Ook deze moet ik nog op 12x testen.
edit:
Ook deze gaat met Liggy SE niet op 12x.

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/Verbatim_MCC003.png

[ Voor 13% gewijzigd door drfruit op 31-12-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Nogmaals Verbatim 8x dvd+r (mc MCC003). Deze is nog beter. Wel moet ik erbij vermelden dat het eerste exemplaar uit deze spindel van 25 mislukte, maar sindsdien geen problemen meer gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/Verbatim_MCC003_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Hyundai DVD+R 8x YUDEN000T02

gekocht bij Nierle.de

Waardeloze schijfjes, gebrande films skippen constant en bij sommige brandacties blijft Nero hangen.

Schijfjes op diverse fora al als fake aangemerkt, ook te lezen op Nierle.de : it´s not Taiyo Yuden

Helaas de reviews pas later gevonden, na mijn bestelling. Nu maar hopen dat de tweede tub iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de nec 3500 en heb een probleem
als ik een film heb gebrand dan blijf hij telkens in elke film een keer zo 5 seconden hangen
had voor de nec een pioneer en nergens last van
wat kan dit zijn

gebruik fuji en verbatin dvds

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Calactus heb je wellicht meer info over je schijfjes en welk brandprogje je gebruikt en op welke snelheid je hebt gebrand?

Ik heb namelijk een paar spindles in bestelling staan van Fuji 8x DVD+R bij DDVD.Info
en wil hier voornamelijk films op gaan branden.

Ik maak nu mijn laatste restje van Fuji 4x DVD-R's op... deze brand ik met Nero gewoon op 4x en heb nog geen problemen met films ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik gebruik Fuji's 8x DVD+R, ik heb er laatst 1 gebrand op 16x, gaat als een speer.
Geen problemen met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Het valt me op dat veel bekende Duitse dvd-sites de laatste tijd Fuji 8x dvd+r's met een andere mediacode aanbieden (Fujifilm03 ipv Yuden T02). De ervaringen daarmee zijn een stuk minder als ik de forums mag geloven. Ook worden er Platinum 8x dvd+r's met mediacode CMC MAG E01 ipv Ricohjpnr02 geleverd.
Inmiddels heb ik een andere site gevonden die garandeert dat ze echte Taiyo Yudens en andere kwaliteitsmerken leveren. Let wel, ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik las berichten van anderen met goede ervaringen. Zelf heb ik net een bestelling geplaatst (o.a. voor 16x Verbatims). Ik laat nog wel horen hoe het bevalt, maar ik kan me voorstellen dat anderen deze informatie kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
drfruit schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:39:
Het valt me op dat veel bekende Duitse dvd-sites de laatste tijd Fuji 8x dvd+r's met een andere mediacode aanbieden (Fujifilm03 ipv Yuden T02). De ervaringen daarmee zijn een stuk minder als ik de forums mag geloven. Ook worden er Platinum 8x dvd+r's met mediacode CMC MAG E01 ipv Ricohjpnr02 geleverd.
Inmiddels heb ik een andere site gevonden die garandeert dat ze echte Taiyo Yudens en andere kwaliteitsmerken leveren. Let wel, ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik las berichten van anderen met goede ervaringen. Zelf heb ik net een bestelling geplaatst (o.a. voor 16x Verbatims). Ik laat nog wel horen hoe het bevalt, maar ik kan me voorstellen dat anderen deze informatie kunnen gebruiken.
http://www.cdrwinkel.nl/ heeft de goede fuji's heb er 100 in bestellingen momenteel.

Als ik ze binnen krijg hoor je mijn bevindingen (dus of het daadwerkelijk t02 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net weer een paar nieuwe schijfjes bekeken, als ik schrijf/leesproblemen tegenkom laat ik het hier wel weten, nu eerst even de directe info.

Merk: TDK, aangegeven snelheid: 8x, type: dvd+r
Mediacode (was voorheen RICOHJPNR02 bij deze tdk gemerkte discs) bij deze 25 stk spindel: TDK/002

Volgens dvd+rw-mediainfo en K3B kan ik deze discs op 16x vol gaan schrijven. Zodra ik wat te schrijven heb zal ik een md5sum controle doen. (Heb net 12 dvds gebrand..)

Merk: Tevion (inderdaad, die van 3euro60 voor 5stk, bij de Duitse Aldi), aangegeven snelheid: 8x, type: dvd+r
Mediacode: RICOHJPNR02 - inderdaad, wat die vroegere TDK's als code hadden.
Volgens dvd+rw-mediainfo en K3B kan ik deze discs op 12x branden. We'll see; die vroegere TDK's doen het nog altijd prima.

Merk: Sony, 8x, dvd+r
Mediacode: SONY/D11
Gaan tot 8x.

Oh ja, mijn firmware is nog altijd 2.17.

Edit: Waarom was die eerder TDK dvd+r niet blauw in de lijst? 12x ipv 8x is toch sneller dan aangegeven?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Waarom was die eerder TDK dvd+r niet blauw in de lijst? 12x ipv 8x is toch sneller dan aangegeven?
zo begrijp ik wel meer dingen uit de startpost niet...

ik heb aritas gehaald. en wilde dus gaan kijken of ze hier in startpost staan. mijn mediacode is RITEK R03 en het zijn 8 speed +. echter in de startpost is de mediacode van 8 speed arita + leeggelaten? en verder is het als oranje gekenmerkt? waarom?

ik heb overigens 218_liggy_Ritek_SE en nu geeft nero infotool aan dat dit een supported media voor 12 speed is. hoe komt ie aan die info? zit dat in de firmware aangegeven? als bekend dat dit 12 speed kan, waarom is er dan amper info hierover?

mocht dit allemaal domme vragen zijn, dan spijt het me echt :| maar als ik het begreep zou ik het niet vragen....

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Vanochtend mijn 8x speed fuji van cdrwinkel binnen en ja hoor!!!!!!!!!!!!!!!

16 speed :D 5 a 6min per dvdtje en mijn dvd speler pakt hem toch iets lekkerder dan mijn memorex heb ik het gevoel!

Fuji all the way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:01:
[...]
ik heb aritas gehaald. en wilde dus gaan kijken of ze hier in startpost staan. mijn mediacode is RITEK R03 en het zijn 8 speed +. echter in de startpost is de mediacode van 8 speed arita + leeggelaten? en verder is het als oranje gekenmerkt? waarom?
Als er geen mediacode in de tabel staat, is die door de vorige melder(s) niet doorgegeven. Nu kan die dus worden ingevuld. De kleuren staan wel ergens uitgelegd.
ik heb overigens 218_liggy_Ritek_SE en nu geeft nero infotool aan dat dit een supported media voor 12 speed is. hoe komt ie aan die info? zit dat in de firmware aangegeven? als bekend dat dit 12 speed kan, waarom is er dan amper info hierover?
Elke firmware bevat een lijst met media en snelheden. De software leest die uit en bepaalt dan welke snelheid of snelheden worden ondersteund met de geplaatste media. Als je de firmware verandert, kan het dus zijn dat de snelheden van bepaalde media veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:00:
Vanochtend mijn 8x speed fuji van cdrwinkel binnen en ja hoor!!!!!!!!!!!!!!!

16 speed :D 5 a 6min per dvdtje en mijn dvd speler pakt hem toch iets lekkerder dan mijn memorex heb ik het gevoel!

Fuji all the way :)
Mooi. :)
Twee vraagjes: heb je de mediacode gecontroleerd, en heb je ze van cdrwinkel of van opus, want cdrwinkel.nl is een alias van opus, cdrwinkel.com is een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

Gaitman

The Real One

R-B schreef op vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:58:
edit:

Hmmzz.. cd van platinum fikt maar op 8x met alcohol 8)7
Ik zit dit topic net door te lezen en moest ook een CD'tje branden en ik zag net dat die inderdaar maar op 8x brand in Alcohol. Is dit opgelost met een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een hele lijst gevonden van testen met een nec 3500 pioneer 108 en een lite-on

doe er je voordeel mee

http://www.dvd-rforum.com/phpBB2/viewforum.php?f=27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
drfruit schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:02:
[...]

Mooi. :)
Twee vraagjes: heb je de mediacode gecontroleerd, en heb je ze van cdrwinkel of van opus, want cdrwinkel.nl is een alias van opus, cdrwinkel.com is een ander bedrijf.
Antwoord 1: Ja, die heb ik met nero cd info speed ofzo gecheckt en het was die t02 dinges op het einde.

Antwoord 2: Bestelt bij cdrwinke.nl, want .com heeft ze niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:56:
Als er geen mediacode in de tabel staat, is die door de vorige melder(s) niet doorgegeven. Nu kan die dus worden ingevuld. De kleuren staan wel ergens uitgelegd.

Elke firmware bevat een lijst met media en snelheden. De software leest die uit en bepaalt dan welke snelheid of snelheden worden ondersteund met de geplaatste media. Als je de firmware verandert, kan het dus zijn dat de snelheden van bepaalde media veranderen.
ik vroeg niet wat die kleuren betekenden, maar waarom het oranje was. however, ik heb 2 dvdtjes gebrand op 12 speed en ze doen het beiden 100% perfect in de standalone speler.

@topicstarter, mag dat dan in de topicstart veranderd worden?

het is een Arita 8 speed dvdr+, dat op 12 speed gebrand is, met de mediacode "RITEK RD03", met de firmware "218_liggy_Ritek_SE" op een NEC3500AG.

ik zou graag ook willen vertellen hoeveel de PI en PO waarden waren maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten bekijken. (staat ook al niet in topicstart uitgelegd, zou wel leuk zijn...HINT)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:58:
[...]

ik vroeg niet wat die kleuren betekenden, maar waarom het oranje was.
Ik neem aan omdat er slechte ervaringen mee gemeld zijn, namelijk lage brandsnelheid. Later bleek dat de Arita 8x met aangepaste firmware wel op 8x branden, zoals jij nu ook meldt. Wellicht is dat aan de aandacht van de topicstarter ontsnapt.
ik zou graag ook willen vertellen hoeveel de PI en PO waarden waren maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten bekijken. (staat ook al niet in topicstart uitgelegd, zou wel leuk zijn...HINT)
Je kunt geen PIE/PIF/PO scans maken met de NEC. Daar heb je een andere brander voor nodig, zoals een LiteOn of Benq 1620 (of kloon daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Iemand al ervaring met deze schijfjes? Klik
Deze ricoh dubbellaags schijfjes zijn de goedkoopste die ik zo in de winkels heb zien staan. Via internet kan het uiteraard goedkoper, maar het gaat volgens mij nu een beetje de goede kant op.

[ Voor 47% gewijzigd door Roelos op 09-01-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Roelos schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:05:
Iemand al ervaring met deze schijfjes? Klik
Deze ricoh dubbellaags schijfjes zijn de goedkoopste die ik zo in de winkels heb zien staan. Via internet kan het uiteraard goedkoper, maar het gaat volgens mij nu een beetje de goede kant op.
Misschien eens door de draad bladeren? :)
De ervaringen hiermee zijn slecht op de 3500, dus je gooit hooguit wat minder geld weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
drfruit schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:21:
[...]

Misschien eens door de draad bladeren? :)
De ervaringen hiermee zijn slecht op de 3500, dus je gooit hooguit wat minder geld weg.
Misschien is het dan handig om de ervaringen van deze schijfjes in de start-topic te vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Nog wat meer proberen te branden met de Hyundai DVD+R 8x gekocht bij
http://www.nierle6.com/s0...sp=nl&ag=1&pp=aa&bnr=2272

Maar het wordt alleen maar erger, coaster na coaster en als een film branden dan lukt dan skippen ze in 95% van de gevallen hele stukken. Voorheen altijd Traxdata gekocht, spijt er van dat ik een keer wat anders wilde proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Roelos schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:52:
[...]

Misschien is het dan handig om de ervaringen van deze schijfjes in de start-topic te vermelden
Die staan daar al, alleen het door jou genoemde merk verschilt. Het gaat om de mediacode Ritek D01. De enige DL schijfjes die volgens sommigen goed werken in de 3500 zijn Verbatims, maar niemand kan zich die permitteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben door mijn vorige voorraad heen en ik ben begonnen aan een nieuwe voorraad. Echter, de nieuwe schijfjes zijn niet zo goed als ik had verwacht. Ik had een tijdje terug al een spindle van deze schijfjes gekocht, verbatim -8x met mediacode mcc 02RG20, en ik was er zo tevreden over dat ik besloten heb, bij een andere winkel weliswaar, er 100 van bij te bestellen. Ter vergelijking twee scans, beide gebrand op een nec3500 met firmware 2.18:

Afbeeldingslocatie: http://img144.exs.cx/img144/830/verbatim8xgood7bl.png

Afbeeldingslocatie: http://img41.exs.cx/img41/2183/verbatim8xbad2li.png

Ik heb de nieuwe gebrand op 4x, 6x en op 8x, maar het wordt er niet beter op. Ik heb er ook nog een gebrand op een 2500a met firmware 1.07 maar dat is niet voor herhaling vatbaar:

Afbeeldingslocatie: http://img41.exs.cx/img41/8016/verbatim8x8x2500a1173ox.png

Ik heb nog 3 gesealde spindels en ik ben eerlijk gezegd niet tevreden over deze schijfjes. Met name het begin ziet er zwak uit. Ik koop verbatim schijfjes vanwege de goede brandkwaliteit en, hopelijk, houdbaarheid. Ik wil proberen deze schijfjes te ruilen of vergoed te krijgen. Vinden jullie dat ik overdreven reageer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, als je extra betaalt voor kwaliteit, moet je die ook krijgen,
Ik heb verbatims (andere mediacode MCC 004, 16x dvd+r) gekocht bij os-mediatrade in duitsland en mijn eerste burn was de beste die ik ooit gemaakt had (ik laat hem hier niet zien omdat het met mijn Benq was; zodra ik een NEC burn heb zal ik die tonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Hier zoals beloofd mijn eerste scan van Verbatim 16x dvd+r met mediacode MCC 004, gebrand op 16x speed in 6 min 4 sec. Ziet er wel netjes uit, dacht ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/MCC004_16x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Ik heb vanochtend voor het eerst geprobeerd een Traxdata DL DVD te branden met Nero.
Heb eerst met DVD Decrypter alle files van de DVD geript en opgeslagen.

Vervolgens eerst met Nero 6605 een DVD Video geprobeerd te maken. Toen kreeg ik meteen al een foutmelding "iets met powercalibration als ik het goed heb"
Daarna met Nero Express 6605 geprobeerd. Dat ging wel goed. (booktype setting werd automatisch aangepast naar DVD-ROM volgens de logfile)

Daarna de gebrande DVD in mijn stand alone DVD speler (vrij recente sony) gestopt en die wilde hem niet afspelen. In de DVD speler van mijn ouders ook niet Alleen in de DVD recorder van mijn ouders (Sony GX300) deed ie het wel

iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan? of andere suggesties.
Vindt het een beetje ruk namelijk als ik niet eens knap DL Video DVD's kan maken.

FW versie 2.18(standaard NEC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Supershiva, er zijn diverse mogelijke problemen.
1. De traxdata DL schijfjes met mediacode Ritek D01 staan erom bekend dat ze slecht branden in de NEC 3500 (trouwens ook in andere branders).
2. Wellicht heb je het booktype niet goed ingesteld. Sommige spelers herkennen een +R (DL) schijfje niet, tenzij het als dvd-rom wordt gebrand, en daarvoor moet het booktype worden aangepast. Het hangt van je firmware en software af of dat goed gaat.
Ten slotte kan het nog gebeuren dat je het schijfje wel goed kan branden en dat het ook goed op een standalone speler lijkt te werken, maar dat het halverwege opeens hapert of helemaal blijft hangen. Dat heb ik gehad met zo'n Traxdata.
Helaas. Vanwege de hoge kosten gebruikt bijna niemand nog DL, dus het is moeilijk om ervaringen met anderen uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

kheb nu al een tijdje mam-e schijfjes van mitsui en die fikte ik altijd met mijn aopen 2440 :)

sinds hcc de nec en branden gaat soms beetje vaag :S
wat ik gebruik zijn
cd
Manufacturer : Mitsui
Code : 97m27s58f
Disc Type : CD-R
Usage : General
Recording Layer : Dye Type 8: Short Strategy (Phthalocyanine)
Recording Speed : n/a
Capacity : 79:59.74
703 MB
Additional Capacity : n/a
Overburn Capacity : niet getest

had de brander eerst geflashed met liggy ritek SE en fikte ging volgens mij goed, vandaag geflashed naar de beta4 van liggy en ging es kijken naar cd-drive speed met nero veel putjes in de lijn
nu de 2.18 van NEC zelf er weer terug op geflashed en krijg dit
Afbeeldingslocatie: http://www.vdkorput.speedxs.nl/nero.JPG
:S

toen ik bij een vriend film ging kijken had ik de film op 2 cds. 1e cd soms haperingen 2e cd stopte hij bij een bepaald punt, cyclische error :/ <- dit was met de liggy SE versie

dvd
Manufacturer : Ricoh
Code : RICOHJPN R02
Disc Type : DVD+R
Usage : General
Recording Layer : -
Recording Speed : 2.4 X - 12 X
Capacity : -

Additional Capacity : -
Overburn Capacity : -

geflashed volgens de firmware hierboven ;) booktype setting op dvd+r gezet(waar dient dit eigenlijk voor :?)
heb 2 dezelfde dvds moeten fikken, 1e ging goed gelijk opgespint en goed te lezen
2e lange opstarttijd en soms loopt ie gewoon vast in de dvdspeler :'(
sommige dvds lopen vaak vast bij een vriend van mij, hij heeft een philips dvdspeler van 2 jaar oud ofzo (iig hij herkend de dvd+r schijfjes)
bij deze dvd geeft ie een erg goede lees thingie van nero :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vdkorput.speedxs.nl/nero2.JPG

wat kunnen jullie mij aanraden met firmware voor de cd als voor de dvd, want dit is geloof ik niet goed :(

[ Voor 10% gewijzigd door PoweRoy op 16-01-2005 15:40 . Reden: foutjes :X ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
offtopic:

Ik heb een scan van een dvd gedaan bij een vriend van mij, dit was met een lite-on dvd fikker.
Nadat ik hele goede scores had gekregen bij hem probeerde ik in mijn nieuwe lite-on dvd-rom ook eens te kijken wat voor score eruit kwam.

Deze leken TOTAAL niet op elkaar, heeft er iemand een verklaring voor ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even op mezelf terug te komen:
Merk: TDK, aangegeven snelheid: 8x, type: dvd+r
Mediacode (was voorheen RICOHJPNR02 bij deze tdk gemerkte discs) bij deze 25 stk spindel: TDK/002

Volgens dvd+rw-mediainfo en K3B kan ik deze discs op 16x vol gaan schrijven. Zodra ik wat te schrijven heb zal ik een md5sum controle doen. (Heb net 12 dvds gebrand..)
Ik heb laatst met als snelheidskeuze 16x een dvdtje van dit type gebrand - tijdens het branden zag ik aan de datatransfer dat er getrapt gebrand werd: 6x, 8x, 10x, 12x, maar sneller niet. 6:04 min/sec dus wel rap genoeg naar mijn smaak. Ben er niet ontevreden over.
Over de kwaliteit: ik heb het schijfje in mijn dvdrom en in mijn brander teruggelezen - en meteen de md5sums bekeken, allemaal prima, gelijk aan de checksums van de oorspronkelijke bestanden.

Dit alles bij gebrek aan een liteon...

Ik heb wel het voornemen nog een dvdtje te bakken met dingen die ik elders ook heb, en die een verouderingskuur te laten doormaken (in hoesje, in direct daglicht, maw niet bekrassen, maar wel in licht), misschien wel de belangrijkste test - zoland dat schijfje nog foutloos leesbaar is, moeten de (donker) bewaarde discjes het ook nog doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
knights16 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:51:
offtopic:

Ik heb een scan van een dvd gedaan bij een vriend van mij, dit was met een lite-on dvd fikker.
Nadat ik hele goede scores had gekregen bij hem probeerde ik in mijn nieuwe lite-on dvd-rom ook eens te kijken wat voor score eruit kwam.

Deze leken TOTAAL niet op elkaar, heeft er iemand een verklaring voor ?
Ja twee zelfs. :)
Ten eerste verschilt de ene brander van de andere bij het scannen, en een dvd-romspeler is al helemaal verschillend omdat daar een andere techniek in zit.
Zelfs dezelfde Lite-On kan al twee keer na elkaar anders scannen, maar met twee totaal verschillende apparaten dus helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:44
Vanochtend kwamen mijn drie TRAXDATA DVD9 DL 2.4x binnen. Gelijk ff gefikt op 4x (6.9GB) met firmware 2.18SE (Booktype: DVD-ROM)

Ik heb de bitsetting niet op DVD+DL gezet, heb het ook niet geprobeerd. Op DVD-ROM werkt het iig op de sony.

Het schijnt dat niet alle Standalone DVD spelers booktype DVD+DL pakken, dus blijf op DVD-ROM.

Werkt goed op de Sony-DAV500, zowel laag 1 en 2 kan de speler weergeven.

Nu moet ik alleen de gehele film nog kijken voor haperingen..hopelijk zitten die er niet tussen.

[ Voor 41% gewijzigd door Kakaroto op 18-01-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

geen reactie op mijn post ;(

verder die booktype settings :? je kan kiezen tusse
dvd-rom
dvd-r
dvd+r
dvd-rw
dvd+rw

maar wat is nu het nut/werking van die booktype setting :?
en moet ik steeds als ik een dvd+rw fik de booktype overzetten van dvd+r naar dvd+rw en adnersom :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
PoweRoy schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:40:
geen reactie op mijn post ;(

dvd-rom
dvd-r
dvd+r
dvd-rw
dvd+rw

en moet ik steeds als ik een dvd+rw fik de booktype overzetten van dvd+r naar dvd+rw en adnersom :?
booktype is het type wat je DVD-speler gaat herkennen.

In nero ik heb booktype op auto staan, gaat alles automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Echt lelijk van Opus.nl. Heb 25 stuks Platinum 8x DVD+R gekocht.
Op de site staat RICOH NR02. Krijg ik CMC MAG E01.

Heeft iemand ervaringen met CMC MAG E01?

Mijn vorige 25 stuks waren ook van CMC MAG E01, en die heb ik altijd op 4x gefikt, loopt gemiddeld 1x vast op mijn Sony DVD. Op 8x gemiddeld 1 a 2 hakkeringen. ;(
Dat was met fw 2.18. Heb nu 2.18SE erop geflashed, hopelijk gaat het beter.

het kan ook aan de DVD-speler liggen die erg gevoelig is voor gebrande DVD's. Als ik mijn films op een DVD+RW brand, doen die het wel 100% goed...

mediacode DVD+RW 4x: SENTINAL W02

[ Voor 65% gewijzigd door Kakaroto op 18-01-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb mijn Platinum 8x vorige week op ddvd.info besteld en gewoon met Rico Media code :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik heb een aantal Platinum CMC MAG E01 gebrand en gescand, en ze kwamen er best goed uit zolang je ze op 8x brandt en niet op 12x. Ik gebruik ze niet voor dvd's die helemaal vol zijn, want op het einde wil het grafiekje nog weleens oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Daar staat ook van alles door elkaar in. Ik kwam er zo gauw niet uit wat je nou wilde weten. ;)
dvd-rom
dvd-r
dvd+r
dvd-rw
dvd+rw

Booktype setting heeft alleen nut voor dvd+r of dvd+rw, als je standalone dvd-speler die niet kan afspelen. Als je daar geen probleem mee hebt, hoef je je er niet in te verdiepen. Het heeft ook niets met kwaliteit te maken, de speler herkent de dvd wel of niet. Als de speler een dvd+r(w) niet herkent, maak je er met booktype setting een dvd-rom van, waardoor sommige spelers ze wel herkennen.
Voor een dvd-r of dvd-rw is geen booktype setting nodig.

In principe stel je het eenmalig in met een speciaal programma, maar wel per type: +r, +rw en +r DL. Als je dan in Nero of een ander brandprogramma aangeeft dat je de recorderinstellingen wilt overnemen, moet het goed gaan.
Het hangt van je firmware af of je het booktype kunt wijzigen.

Als je een dvd+rw al eerder hebt beschreven, ligt het booktype vast en verandert het niet als je de dvd herschrijft. Soms kun je het wel veranderen door de +rw opnieuw te formatteren in bijvoorbeeld Dvdinfopro, maar dat werkt niet altijd. Niemand weet precies waar dat nou aan ligt.

Hopelijk wordt het zo iets duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

drfruit schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:55:
[...]

Daar staat ook van alles door elkaar in. Ik kwam er zo gauw niet uit wat je nou wilde weten. ;)

..knip..
thx voor duidelijk uitleg :)

over mijn vorige post waarom hij zo bagger brand :(
hoe kan ik testen of de dvds wel goed zijn (ivm grote dalen en punten in nero dvdspeed- nero geeft toch niet de kwaliteit aan?)
welke firmware kan worden aangeraden voor de gegeven mediacodes van ricoh :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
PoweRoy schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:51:
[...]

over mijn vorige post waarom hij zo bagger brand :(
hoe kan ik testen of de dvds wel goed zijn (ivm grote dalen en punten in nero dvdspeed- nero geeft toch niet de kwaliteit aan?)
welke firmware kan worden aangeraden voor de gegeven mediacodes van ricoh :?
Zeker niet zomaar betafirmwares gaan installeren. Dat is voor betatesters.
2.18 SE is voor mij de beste, maar de officiële 2.18 is net zo goed als je geen bitsetting etc nodig hebt. De brandstrategieën zijn dezelfde.
Ricoh JPNR02 is een prima mediacode, dus die zou goed moeten branden. Je moet alleen met algemene zaken rekening houden: pc niet zwaar belasten terwijl je brandt, IDE aansluitingen en DMA status controleren, etc. Daar zijn wel FAQs voor te vinden, of hier of op cdfreaks.com in het NEC hardware forum.
Er zijn nog wel wat testen die je kunt doen, zoals een MD5 checksum berekenen voor alle bestanden die je op dvd gaat branden, dan na het branden alles terugkopiëren naar harde schijf en MD5 controleren. En je kunt een oppervlaktescan uitvoeren met CD speed.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die dvd-standalone niet zo goed leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik had even een kort vraagje,

wat raden jullie aan..

Platinum 8x of Arita 8x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Damocles.NL schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:57:
Ik had even een kort vraagje,

wat raden jullie aan..

Platinum 8x of Arita 8x?
nouja ik heb met beide ervaringen met mn nec 3500 en de meeste platinum schijfjes komen eruit met kleine foutjes.. en ik heb hier foutgevoelig apparatuur staan dus die hapert als de t*ring:P
met die arita 8x schijfjes totaal geen problemen gehad, wel even je firmware flashen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Platinum 8x zegt op zich weinig. De mediacode is belangrijk. Als het Ricohjpnr02 is, heeft bijna iedereen daar uitstekende resultaten mee (mogelijk met uitzondering van de vorige schrijver, alleen vertelt die helaas niet welk type hij heeft). Ik heb nu Platinum 8x dvd+r met een andere mediacode (CMC MAG E01) en die is ook niet slecht, maar wel minder.
Arita is het b-merk van dezelfde fabrikant als Traxdata, en staat niet zo goed bekend als die goede Platinums.

Je kunt ook eens kijken naar de tabel en de ervaringen in deze draad. Er is ook een handige zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een nieuwe spindel Platinum 8x binnen gekregen met mediacode: MCC003.... Nu kan ik dus niet meer op 12 speed branden, maar hooguit 8 speed.
Heeft iemand ervaring met deze dvd`s? Ik hoorde namelijk van een vriend van me dat die dvd`s bij hem, vaak stuk gaan op het eind van het brand proces. (ps. hij heeft geen NEC 3500).
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
MCC003 wordt ook gebruikt door Verbatim, en die zijn heel erg goed. Of die van Platinum even goed zijn kan ik niet zeggen, maar met de mediacode op zich zou ik erg blij zijn. Je moet ze met de nieuwste firmware 2.18 wel op 12x kunnen branden, maar voor het beste resultaat is 8x aan te raden.
Hier een voorbeeldje van zo'n Verbatim:
Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/Verbatim_MCC003_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad firmware 2.18 geinstalleerd en toch kan ik slechts op 8 speed max. branden. Jammer... :r
Ik zal later nog eens een andere dvd proberen want 8 speed is toch wel matige snelheid als 12 speed haalbaar zou zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Hoe zit het nou met die 16x snelheden. Als je een 16x speed brand doet die dat volgens mij niet constant en dan eindig je nog in 6 minuut zoveel.

Ik had wel 4 minuten verwacht van 16x snelheid, maar het schijnt zelfs dat 12x soms nog sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Wat is op dit moment het beste firmware dat op het gebied van brand strategy het best is voor een DVD+R en DVD+DL.

Ik heb nu 2.18SE, maar ik zit ook te denken om naar de nieuwe TDK.

TDK 2.79, Supports DVD+R9 DVD-ROM Bitsetting, RPC1 & Riplock removed, Supports Ritek/Ricoh/Philips DL media

Heeft iemand ervaringen of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprekend uit eigen ervaring blijkt dat inderdaad 12 speed sneller is dan 16 speed. Doordat de hardeschijf meestal de data-aanvoer niet constant op een dergelijk hoog nivo kan houden, loopt de buffer "leeg". Als je op 12 speed brand is de buffer constant gevult waardoor de brander gewoon door kan gaan met waar hij mee bezig is ipv te wachten op de HDD.
Gewoon vaak defragmenteren kan een deel van deze problemen oplossen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Kakaroto schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:50:
Wat is op dit moment het beste firmware dat op het gebied van brand strategy het best is voor een DVD+R en DVD+DL.

Ik heb nu 2.18SE, maar ik zit ook te denken om naar de nieuwe TDK.

TDK 2.79, Supports DVD+R9 DVD-ROM Bitsetting, RPC1 & Riplock removed, Supports Ritek/Ricoh/Philips DL media

Heeft iemand ervaringen of andere tips?
Als je goed kijkt op de firmwarepagina van michel de boer, zie je dat er geen enkel verschil in schrijfstrategieën zit tussen 2.18 (al dan niet SE), TDK 2.79 en nog een heleboel andere. Let op het donkere vlak in de tabel. Het maakt dus niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Defragmenteren is natuurlijk goed en kan problemen met branden voorkomen, maar dat 12x branden SOMS (!) sneller is dan 16x, ligt ergens anders aan. De NEC kijkt voortdurend hoe hard hij kan en past de snelheid aan. Die wordt stapsgewijs steeds hoger naarmate de laser naar de buitenrand gaat. Het kan zijn dat hij bij 16x vaker terug moet schakelen, want die snelheid is pas op het allerlaatste stukje haalbaar (vandaar ook dat het nooit 4 minuten kan duren; net onder de zes minuten is het maximum - of eigenlijk minimum). Als je op 12x brandt blijft hij langer doortuffen op dezelfde snelheid zonder te proberen harder te gaan, waardoor hij ook niet hoeft terug te schakelen. Alleen met topklasse media zal 16x uiteindelijk toch sneller zijn omdat hij vlot kan doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:24:
Ik heb inderdaad firmware 2.18 geinstalleerd en toch kan ik slechts op 8 speed max. branden. Jammer... :r
Ik zal later nog eens een andere dvd proberen want 8 speed is toch wel matige snelheid als 12 speed haalbaar zou zijn, toch?
Sorry, foutje van mij. Met mijn Benq kan ik MCC 003 wel op 12x branden, maar met de NEC en fw 2.18 niet. Wellicht is er een firmware te vinden die het wel kan (moet je even zoeken in het NEC forum op club.cdfreaks.com), maar zoals gezegd neemt de kwaliteit dan toch af. Daarom brand ik ze ook met de Benq op 8x en niet op 12x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:23:
Defragmenteren is natuurlijk goed en kan problemen met branden voorkomen, maar dat 12x branden SOMS (!) sneller is dan 16x, ligt ergens anders aan. De NEC kijkt voortdurend hoe hard hij kan en past de snelheid aan. Die wordt stapsgewijs steeds hoger naarmate de laser naar de buitenrand gaat. Het kan zijn dat hij bij 16x vaker terug moet schakelen, want die snelheid is pas op het allerlaatste stukje haalbaar (vandaar ook dat het nooit 4 minuten kan duren; net onder de zes minuten is het maximum - of eigenlijk minimum). Als je op 12x brandt blijft hij langer doortuffen op dezelfde snelheid zonder te proberen harder te gaan, waardoor hij ook niet hoeft terug te schakelen. Alleen met topklasse media zal 16x uiteindelijk toch sneller zijn omdat hij vlot kan doorschakelen.
tuurlijk moet ie vaker wisselen van snelheid maar als ik je redenatie volg versneld de brander op 12 speed net zo als bij 16 speed alleen stopt ie sneller met versnellen omdat de 12 speed bereikt zou zijn. Maar het is ook zo dat ie die 12 speed in de praktijk al bijna nooit haalt. Als je op 16 speed wil branden en hij kan niet sneller dan zou hij evensnel moeten zijn als op 12 speed want hij kan niet verder versnellen. In de praktijk blijkt dat vaak de harde schijf degene is die het proces vertraagd, omdat de meeste mensen wel een splinternieuwe DVD brander kopen en die in een verouderd systeem inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:30:
[...]

Sorry, foutje van mij. Met mijn Benq kan ik MCC 003 wel op 12x branden, maar met de NEC en fw 2.18 niet. Wellicht is er een firmware te vinden die het wel kan (moet je even zoeken in het NEC forum op club.cdfreaks.com), maar zoals gezegd neemt de kwaliteit dan toch af. Daarom brand ik ze ook met de Benq op 8x en niet op 12x.
ik zal gaan zoeken!! Bedankt voor de update!! Dat kwaliteit verschil kan wel kloppen maar soms maakt kwaliteit niet zoveel uit en dan brand ik liever op 12 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:35:
[...]

tuurlijk moet ie vaker wisselen van snelheid maar als ik je redenatie volg versneld de brander op 12 speed net zo als bij 16 speed alleen stopt ie sneller met versnellen omdat de 12 speed bereikt zou zijn. Maar het is ook zo dat ie die 12 speed in de praktijk al bijna nooit haalt. Als je op 16 speed wil branden en hij kan niet sneller dan zou hij evensnel moeten zijn als op 12 speed want hij kan niet verder versnellen. In de praktijk blijkt dat vaak de harde schijf degene is die het proces vertraagd, omdat de meeste mensen wel een splinternieuwe DVD brander kopen en die in een verouderd systeem inbouwen.
Het gaat erom dat hij vaker terugvalt naar een lagere snelheid omdat hij de 16x niet haalt. De testen die uitwijzen dat 12x soms sneller gaat dan 16x zijn niet gedaan met slordig geconfigureerde systemen.
We hebben het dus over verschillende dingen:
- 12x is soms sneller dan 16x
- een slechte configuratie brandt niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Kakaroto schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:05:
Vanochtend kwamen mijn drie TRAXDATA DVD9 DL 2.4x binnen. Gelijk ff gefikt op 4x (6.9GB) met firmware 2.18SE (Booktype: DVD-ROM)

Ik heb de bitsetting niet op DVD+DL gezet, heb het ook niet geprobeerd. Op DVD-ROM werkt het iig op de sony.

Het schijnt dat niet alle Standalone DVD spelers booktype DVD+DL pakken, dus blijf op DVD-ROM.

Werkt goed op de Sony-DAV500, zowel laag 1 en 2 kan de speler weergeven.

Nu moet ik alleen de gehele film nog kijken voor haperingen..hopelijk zitten die er niet tussen.
ff een vraagie, welk brandprogramma heb je gebruikt, en met welk programma heb je de DVD geript ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
MAar als je on the fly brand, maakt die toch niet echt veel gebruik van je hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Supershiva schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:41:
[...]

ff een vraagie, welk brandprogramma heb je gebruikt, en met welk programma heb je de DVD geript ?
Geript met DVDshrink (werkt perfect) en Nero reloader 6.
PacinoAllstars schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:49:
MAar als je on the fly brand, maakt die toch niet echt veel gebruik van je hd?
De HD wordt wel gebruikt maar niet intensief, voornamelijk voor buffer.

[ Voor 33% gewijzigd door Kakaroto op 19-01-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Kakaroto schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:57:
[...]

Geript met DVDshrink (werkt perfect) en Nero reloader 6.

[...]

De HD wordt wel gebruikt maar niet intensief, voornamelijk voor buffer.
Maar ik heb raid 0 met 2 8mb sata cache schijven hoe kan me hd dan nog steeds de bottleneck zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:03:
[...]

Maar ik heb raid 0 met 2 8mb sata cache schijven hoe kan me hd dan nog steeds de bottleneck zijn
Waarom denk je dat je hd de bottleneck is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Voor mensen die een sony DAV S500 hebben brand alle media op 2.4x, dan heb je gegarandeerd 0.0 haperingen of vastlopers in een film.

Ik heb namelijk een DVD+DL geprobeerd, ene laag 4x en andere 2.4x. Toen had ik in de eerste laag 1x vastloper. De tweede laag was perfect.

Deze sony spelers zijn erg erg gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
drfruit schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:29:
[...]

Waarom denk je dat je hd de bottleneck is?
Omdat dat wordt gesuggereerd door mathejaan onderaan page 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Kakaroto schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:30:
Voor mensen die een sony DAV S500 hebben brand alle media op 2.4x, dan heb je gegarandeerd 0.0 haperingen of vastlopers in een film.

Ik heb namelijk een DVD+DL geprobeerd, ene laag 4x en andere 2.4x. Toen had ik in de eerste laag 1x vastloper. De tweede laag was perfect.

Deze sony spelers zijn erg erg gevoelig.
Ik snap niet helemaal hoe je halverwege een burn van snelheid verandert. :?

Iets anders is, dat wat voor de ene (DL) media geldt, niet voor andere opgaat. Ik heb net op een ander forum drie scans gezien die op 8x, 4x en 2,4x waren gebrand met drie keer dezelfde media. De 8x burn was de beste, de 2,4x burn verreweg de slechtste.
Mijn enige poging om een DL te branden deed ik ook op 2,4x. Die lukte op zich wel, maar toch speelde de dvd niet zonder haperen af.

Meestal is de tweede laag juist het probleem in standalones, misschien heb jij net een standalone die juist problemen heeft met de eerste laag. Dat hoeft dan dus niet aan de snelheid te liggen waarmee die is gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
In de PCM van december werden DVD schijfjes getest. De nep Taiyo Yudens kregen een 0. Daar konden ze de schijven of niet uitlezen of hadden teveel errors. Zelf ook die puindiscs in bezit, gelukkig kan ik er wel zo rond de 50% nog gebruiken. Op 4x branden (specificatie is 8x) wil nog wel eens helpen. Op 8x skippen alle films of krijg ik coasters.

Oppassen dus met de merken :

Bulkpaq
Budget
Hyundai
Datawrite Red
Infosmart
GQ

Allemaal te koop met de mediacode TYG02, maar dat is geen Taiyo Yuden. Een 0 geef ik ze zelf niet aangezien ik dus nog wel brandbare exemplaren heb. Maar meer dan een 3 zijn ze niet waard.

Heb net maar 100 echte Fuji's besteld, tenminste zekerheid dat het echte TYG02's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:41:
[...]

Omdat dat wordt gesuggereerd door mathejaan onderaan page 19
dit is een mogelijk probleem maar in jou geval lijkt me dat sterk!! Als je een oudere pc hebt is dat een mogeljk probleem inderdaad (zoals bij bijv. mijzelf!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
drfruit schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:22:
[...]

Ik snap niet helemaal hoe je halverwege een burn van snelheid verandert. :?

Iets anders is, dat wat voor de ene (DL) media geldt, niet voor andere opgaat. Ik heb net op een ander forum drie scans gezien die op 8x, 4x en 2,4x waren gebrand met drie keer dezelfde media. De 8x burn was de beste, de 2,4x burn verreweg de slechtste.
Mijn enige poging om een DL te branden deed ik ook op 2,4x. Die lukte op zich wel, maar toch speelde de dvd niet zonder haperen af.

Meestal is de tweede laag juist het probleem in standalones, misschien heb jij net een standalone die juist problemen heeft met de eerste laag. Dat hoeft dan dus niet aan de snelheid te liggen waarmee die is gebrand.
Brand de NEC 3500 heel laag 1 en 2 op 4x of 2.4x dan?
Ik dacht dat de NEC 3500 alleen 2.4 kon fikken in de 2e laag.

Mijn eerste DVD+DL heb ik dus met 4x gefikt, ik kreeg toen 1 vastloper in de eerste laag. De 2e was perfect.

Een andere film heb ik 2.4x die moet ik dus nog testen. Ik weet 100% zeker dat die film perfect gaat want ik heb gister ook een film op een DVD+R gefikt op 2.4x, resulteerde op 0.0 haperingen op me sony. Op 4x en 8x krijg ik 1 a 2 haperingen.

Dat zijn iig mijn ervaringen...

[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 20-01-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:04:
[...]

dit is een mogelijk probleem maar in jou geval lijkt me dat sterk!! Als je een oudere pc hebt is dat een mogeljk probleem inderdaad (zoals bij bijv. mijzelf!!)
Nouja, je hebt opzich wel gelijk hoor, maar het is dus idd het feit dat een dvd niet de hele tijd op 16x gebrand kan worden.

Heb net op 12 gebrand en op 16, maar de verschillen zijn nihil. Alleen het laatste stukje met 16x gaat opeens rap, doordat die natuurlijk naar de buitenzijde van de dvd uitwijkt met branden.

Zelf kies ik nu voor 12x dvd's, omdat die denk minder kans op haperingen hebben, dan een 16x die niet constant gebrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Kakaroto schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:27:
[...]

Brand de NEC 3500 heel laag 1 en 2 op 4x of 2.4x dan?
Ik dacht dat de NEC 3500 alleen 2.4 kon fikken in de 2e laag.
Nee, hij brandt DL media op 2,4x of op 4x, afhankelijk van firmware, media en uiteraard welke keuze je maakt in je brandprogramma.
Mijn eerste DVD+DL heb ik dus met 4x gefikt, ik kreeg toen 1 vastloper in de eerste laag. De 2e was perfect.

Een andere film heb ik 2.4x die moet ik dus nog testen. Ik weet 100% zeker dat die film perfect gaat want ik heb gister ook een film op een DVD+R gefikt op 2.4x, resulteerde op 0.0 haperingen op me sony. Op 4x en 8x krijg ik 1 a 2 haperingen.

Dat zijn iig mijn ervaringen...
Dat hij het ene schijfje goed brandt op een bepaalde snelheid, zegt niets over een ander type schijfje. Ervaringen met DL schijfjes moet je zeker niet toepassen op SL schijfjes.
We hebben dit topic volgezet met ervaringen over bepaalde merken en vooral mediacodes, lees die eens door als je wilt weten hoe een bepaald type op een bepaalde snelheid werkt in een NEC 3500.
En met DL schijfjes zijn nauwelijks goede ervaringen. De meeste mensen wachten tot ze betaalbaar zijn voordat ze ermee gaan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
drfruit schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:08:
Dat hij het ene schijfje goed brandt op een bepaalde snelheid, zegt niets over een ander type schijfje. Ervaringen met DL schijfjes moet je zeker niet toepassen op SL schijfjes.
We hebben dit topic volgezet met ervaringen over bepaalde merken en vooral mediacodes, lees die eens door als je wilt weten hoe een bepaald type op een bepaalde snelheid werkt in een NEC 3500.
En met DL schijfjes zijn nauwelijks goede ervaringen. De meeste mensen wachten tot ze betaalbaar zijn voordat ze ermee gaan experimenteren.
Ja dat snap ik wel, het zijn daarom ook mijn ervaringen. Ik zal nog meer DVD's fikken op 2.4x en 4x. Het verschil is hier iig duidelijk. Elke DVD die ik tot nu toe op 4x heb gefikt heeft haperingen op de SONY, dusja...

[ Voor 15% gewijzigd door Kakaroto op 20-01-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Platinum 8x (CMC MAG E01)
firmware: 2.18SE

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/DVD/Platinum8x_cmc_mag_e01/test1.JPG

Is dit slecht? ik zie van die spindowns..

Ik kan trouwens geen overdrachtsnelheid test uitvoerne, krijg een melding dat het niet mogelijk is met deze schijf en dat ik een dataschijf moet maken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Kakaroto schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:30:
Platinum 8x (CMC MAG E01)
firmware: 2.18SE

[afbeelding]

Is dit slecht? ik zie van die spindowns..

Ik kan trouwens geen overdrachtsnelheid test uitvoerne, krijg een melding dat het niet mogelijk is met deze schijf en dat ik een dataschijf moet maken... :?
Die haaltjes omlaag zijn normaal, maar het valt op dat hij zo getrapt oploopt, meestal zie je een boogvorm.
Voor een overdrachtsnelheidstest moet je geen lege dvd gebruiken, maar eentje die al gebrand is... :) Je kunt nu dus wel een test doen met die dataschijf die je hebt gemaakt, maar ik vind het zonde om telkens een dvd op te offeren dus ik wacht altijd tot ik iets te branden heb voordat ik ga testen.
PS Je kunt beter een PNG maken, wordt ie kleiner en mooier. Gewoon op het diskettesymbooltje bovenin CD Speed klikken.

[ Voor 7% gewijzigd door drfruit op 20-01-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
drfruit schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:02:
[...]

Die haaltjes omlaag zijn normaal, maar het valt op dat hij zo getrapt oploopt, meestal zie je een boogvorm.
Voor een overdrachtsnelheidstest moet je geen lege dvd gebruiken, maar eentje die al gebrand is... :) Je kunt nu dus wel een test doen met die dataschijf die je hebt gemaakt, maar ik vind het zonde om telkens een dvd op te offeren dus ik wacht altijd tot ik iets te branden heb voordat ik ga testen.
PS Je kunt beter een PNG maken, wordt ie kleiner en mooier. Gewoon op het diskettesymbooltje bovenin CD Speed klikken.
Ja ik heb gekozen voor een dataschijf test, dus nero brand zelf data op een lege DVD met verschillende speeds.
Dit schijfje is dus niet goed op 8x aan het einde??

Ok, hier komt ie. Heb de dataschijf gebruikt.

Wat kunnen we dus hier uit concluderen, dat dit gewoon brak is?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/DVD/Platinum8x_cmc_mag_e01/test2.png

Dit is met een ander schijfje met een film dat gefikt is op 2.4x.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/DVD/Platinum8x_cmc_mag_e01/test3.png
Stukke beter. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Kakaroto op 20-01-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Arita 4x RICOHJPN R01 gefikt op 8x
f/w: 2.17

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/DVD/arita8x_ricohnr01/test1.png

Best goed, op mijn sony standalone krijg ik toch 2 haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik was aan het kijken voor nieuwe firmware. maar als ik op die site van Michiel de Boer kijk zie ik zoveel verschillende. Welke kan ik nou het beste nemen ik zie door de bomen het bos niet meer }:O

oh, het is voor een nec nd3500A btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Mythrill schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:02:
Ik was aan het kijken voor nieuwe firmware. maar als ik op die site van Michiel de Boer kijk zie ik zoveel verschillende. Welke kan ik nou het beste nemen ik zie door de bomen het bos niet meer }:O

oh, het is voor een nec nd3500A btw.
2.18 van NEC is de laatste en beste. Wil je een versie zonder riplock en regiocode en met bitsetting, dan neem je Liggy SE. Weet je niet wat dat allemaal is, dan heb je het ook niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Kakaroto schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:04:
Arita 4x RICOHJPN R01 gefikt op 8x
f/w: 2.17

[afbeelding]

Best goed, op mijn sony standalone krijg ik toch 2 haperingen.
Ziet er inderdaad keurig uit, maar het kan best zijn dat die arita's je Sony gewoon niet liggen. Of misschien zitten er te veel PI errors en/of failures in, maar dat kun je met de NEC zelf niet testen. Je kunt nog wel een oppervlaktescan doen, maar vaak wordt een dvd probleemloos door de NEC gelezen en hebben bepaalde standalones er toch moeite mee. Je zou een standalone kunnen aanschaffen die meer slikt (mijn Philips 630 en 632 hebben nog nooit een dvd geweigerd), of andere media uitproberen tot je iets vindt dat goed werkt in de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
drfruit schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:11:
[...]

2.18 van NEC is de laatste en beste. Wil je een versie zonder riplock en regiocode en met bitsetting, dan neem je Liggy SE. Weet je niet wat dat allemaal is, dan heb je het ook niet nodig. :)
Ik had natuurlijk ook zelf GOED in de startpost kunnen kijken |:(

(+5 eigen fouten erkennen }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb nu ook de Liggy SE en heb nog geen tegewerkingen ontdekt dus ik hou deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
Ik gebruik nu de 2.18 SE, tot nu toe geen problemen. Philips DVD-RW 4X doet goed , evenals de Fuji-Film 48X.
Ik heb de Traxdata RICOHJPNR01 besteld , en weet nog niet of de 2.18 SE of 2.18 liggy se better is voor deze DVD :?
Heeft iemand ervaring met deze 2 fw?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Mijn zwager heeft opeens dat de dvd soms verspringt die ik voor hem gebrand heb. Op de memorex 8x schijven had die dat nooit, maar nu wel op die paarse fuji's die je op 16x speed kan branden. Zelf ondervind ik er geen last van...

Zou dit komen door de hoge snelheid waarop het gebrand is of gewoon de mediacode i.c.m de speler? Hij heeft er 1 van sony en dat is zeker geen goedkope...
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.