[Media compatibiliteit] NEC ND 3500

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.072 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de orginele 2.18 fw gebruikt hebt dan is die "riplocked"
Pak één van de gemodificeerde fw's, zie het bericht hierboven van drfruit waar je die kan downen.[/quote]

Heb ik gedaan maar blijft steed nog op 1.4x en 1.5x rippen heb 2.18 liggy ritek SE gedaan en met winnecflash geflashed op xp .
Hoop dat iemand me kan helpen of misschien doe ik iets verkeerd??
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De topics zijn enigszins omgedraaid. Het rippen hoort in de draad over ervaringen, terwijl de discussie over slechte ervaringen met Platinum 8x dvd+r meer hier thuishoort.
Wat dat laatste betreft, vraag ik me af of er sprake is van verschillende series. Ik ben inmiddels overgestapt op Fuji, maar heb nooit problemen gehad met die Platinums. Op mijn schijfjes staat in de spiegelende ring bij het gat de code 31118-B2. Is dat bij de traag brandende exemplaren ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

drfruit schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:44:
[...]

Waar is dat oordeel nu weer op gebaseerd? Ik zie maar 1 scan van een 4x +r Verbatim in deze draad. Een scangrafiek zegt alleen iets over dat bepaalde type (mediacode) van dat bepaalde merk. Merken zo met elkaar vergelijken heeft weinig zin, want een ander product van hetzelfde merk presteert heel anders.
De hierboven aangehaalde test van cdrinfo is trouwens tamelijk oud. Ze gebruikten firmware 2.07 en een andere scanmethode (plextools op een plextor drive ipv kprobe op een liteon), dus die grafiekjes zijn wat lastig te vergelijken met wat wij hier meestal tonen. Je kunt beter op forums zoals dit kijken naar recente scans.

edit: De test van cdrinfo betreft Verbatim 16x dvd+r. Die zijn online te koop voor 33 euro per 25, twee keer zo duur dus als Fuji TY02 en 2,5 keer zo duur als de Platinums waar wij het hier over hebben. /edit
Is het niet zo dat die Verbatims's een long-term stratety chemicalie gebruiken, m.a.w. dat ze langer houdbaar zijn ?

Gebruik zelf uitsluitend Platinums, altijd op 8x of 12x speed. Werkt prima.
maar als er een alternatief is die kwalitatief beter is voor een gelijkwaardige prijs (50 a € 30,-) hoor ik het graag.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:58:
De topics zijn enigszins omgedraaid. Het rippen hoort in de draad over ervaringen, terwijl de discussie over slechte ervaringen met Platinum 8x dvd+r meer hier thuishoort.
Wat dat laatste betreft, vraag ik me af of er sprake is van verschillende series. Ik ben inmiddels overgestapt op Fuji, maar heb nooit problemen gehad met die Platinums. Op mijn schijfjes staat in de spiegelende ring bij het gat de code 31118-B2. Is dat bij de traag brandende exemplaren ook zo?
Op mijn 8x +R (platinum) staat: 31119-B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 11:01
drfruit schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:58:
Ja op die van mij staat dezelde code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:12:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat die meer problemen geven. Ik snap alleen niet waarom Neo dan die problemen met de B2 code heeft. Wellicht spelen er twee factoren mee. De branders kunnen ook nog verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:12:
[...]

Deze post heb ik in ervaringen ookgeplaatst maar hoort hier thuis, pardon...:

------------
Hi all,

Ik brand nu al een tijd met de NEC-3500. Tot vandaag heb ik Arita's dvd+r 4 speed gebrand op 8 speed zonder problemen (200 stuks /1 coaster). De firmware die ik gebruik is 2.18(SE). Ik brand met ImgToolBurn en DVD Decrypter. De laatste versie van Nero heb ik geinstalleerd.

Vandaag heb ik 100 Platinum dvd+r 8x RICOHJPN-02 binnen gekregen. Ik heb deze besteld zodat ik op 12x kan branden. Nu kan ik in zowel ImgToolBurn als DVD Decrypter kiezen voor 8x en 12x branden. Beide opties geven echter een complete dvd in 14 minuten als resultaat, dit zal 4x zijn.

Kan iemand mij helpen werkelijk 12x te halen? De Arita's 4x RICOHJPN-01 gingen in onder de tien minuten dus dit nieuwe resultaat hoort niet zo.. Ik hoor graag wat feedback met jullie kennis, alvast bedankt. Beastofjoy
---------

De enige manier om sneller te branden lijkt MAX speed kiezen in Decrypter. Dit geeft echter 100% coasters aan resultaat!! Alleen op 4x worden deze Platinums gebrand zonder problemen.

Zilvere schijf: 31119-B1 // er staat tevens kleiner nog D1119B10304R op..

Nogmaals: allemaal coasters boven de 4x (gekocht 1 week geleden bij Opus) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord van Opus: het ligt aan je brander, de NEC branders staan er om bekend slecht compatibel te zijn.

En bedankt.. Heb ik iets gemist ofzo? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:44:
[...]

Probeer ze eens als dvd-rom te branden. Je moet daarvoor het booktype van dvd+rw wijzigen, maar dat kan alleen met een aangepaste firmware. Ik denk dat de gepatchte versie van 2.18 Liggy beta 9 daar geschikt voor is; zie de firmwarepagina . Om een dvd+rw in een dvd-rom te veranderen moet je hem (snel) formatteren met bijvoorbeeld dvdinfopro.
Het hangt van je dvd-standalone af of deze truc werkt.
Iedereen heeft het er over om de booksettings is dvd-rom te veranderen als je dvd-speler geen +R kan lezen. Maar waarom kiest men voor dvd-rom en niet voor -R (dit kan toch ook gewoon?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:54:
Antwoord van Opus: het ligt aan je brander, de NEC branders staan er om bekend slecht compatibel te zijn.

En bedankt.. Heb ik iets gemist ofzo? :r
Nee, dat is gewoon een dooddoener uit het verleden. De NEC 3500 is een van de betrouwbaarste branders van dit moment. Of er iets mis is met een bepaalde partij Platinums of met bepaalde exemplaren van de NEC weet ik niet, maar normaal is het zeker niet. Veel gebruikers zijn dolenthousiast over de combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:51:
[...]

Iedereen heeft het er over om de booksettings is dvd-rom te veranderen als je dvd-speler geen +R kan lezen. Maar waarom kiest men voor dvd-rom en niet voor -R (dit kan toch ook gewoon?)
Een dvd+r kun je niet als -r branden, maar wel als -rom, als je speler/firmware combinatie dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een test van mij (mijn eerste test :*))

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber01352/tdk.JPG

Ziet er goed uit he _/-\o_ Volgens mij staat ie nog niet in de lijst verwerkt dus dat kan dus ook bij deze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:06:
[...]

Nee, dat is gewoon een dooddoener uit het verleden. De NEC 3500 is een van de betrouwbaarste branders van dit moment. Of er iets mis is met een bepaalde partij Platinums of met bepaalde exemplaren van de NEC weet ik niet, maar normaal is het zeker niet. Veel gebruikers zijn dolenthousiast over de combinatie.
Het is gewoon dikke pech met deze exemplaren Platinums, better luck next time. Dat over de brander is idd een dooddoener, wel een iets makkelijke opmerking van Opus. Ach ik stuur de ongeopende spindels retour en de YUDEN000T02 zijn al onderweg. Zo gaan we toch nog gezellig de feestdagen in... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@r_jansen:
Met de nieuwe firmware 2.18 (liggy) haal ik nu toch goede resultaten bij het branden van de That's Write dvd+r met mediacode Philips C16. Weliswaar nog altijd maximaal 12x ipv de opgegeven 16x, maar wel met heel goede errorscans:

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/thatswrite12xNEC.PNG

Ik stel voor om de kleur aan te passen. Wie weet blijkt met de volgende firmware wel dat ze ook goed op 16x branden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Heb hier een paar SKY dvd+r te leen, mediacode SKYMEDIAR01..... De dvd-s willen niet eens fikken, mijn Nec geeft aan dat het een illegal disc type is... (Firmware 2.18). Necdum effe gedraaid en FW1.18 ondersteunt inderdaad deze DVDs niet (wel SKYMEDIAR03).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Net effe een testje gedaan.
Nec3500 2.18Liggy beta 11
Platinum dvd+r 8x RICOHJPN-02 code 31118-B2

Afbeeldingslocatie: http://img131.exs.cx/img131/6392/hmm1.jpg

Volgens mij is dat niet goed of wel? Wat betekent trouwens die gele lijn? Dit is de 2e Platinum die ik heb gebrand, de eerste had precies hetzelfde resultaat.

Gelukkig heb ik naast de 25 platinums ook nog 25 Fuji gekocht. Volgende DVD wordt dus een Fuji en dan test ik die ook even.

Begrijp ik nu uit dze grafiek dat de DVD op hogere snelheden minder goed te lezen is, maar wel gewoon goed te lezen is?

[ Voor 17% gewijzigd door Rambo op 24-11-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Rambo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:45:

Begrijp ik nu uit dze grafiek dat de DVD op hogere snelheden minder goed te lezen is, maar wel gewoon goed te lezen is?
Ehhhhh? :?

Het betekent dat 'ie op hogere snelheden (of op het einde van de dvd) wat meer moeite heeft met het lezen van de dvd (maar het wordt uiteindelijk wel allemaal gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0

Volgens mij is dat niet goed of wel? Wat betekent trouwens die gele lijn? Dit is de 2e Platinum die ik heb gebrand, de eerste had precies hetzelfde resultaat.
van de manual:
The yellow line shows the rotation speed in RPM x 1000
Running the Transfer Rate test will also tell you a lot about the quality of the disc.
If a drive has trouble reading a sector on a data disc, it will retry the read operation and/or decrease the speed.
So even though the files on the disc are all retrievable, the quality of the disc is poor because the drive needs to read some sectors several times to return the data without errors.

[ Voor 30% gewijzigd door N_e_0 op 24-11-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ok, zo geweldig is Platinum dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Rambo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:24:
Ok, zo geweldig is Platinum dus niet.
Tsja, bij de één gaan ze geweldig, bij de ander een stuk minder.
Ik heb de indruk dat de kwaliteit niet echt constant is.
Het zijn de enige discs waar ik wel eens problemen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Welke gebruik jij dan het liefst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Rambo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:23:
Welke gebruik jij dan het liefst?
De 8X Fuji +R (yuden000T02) op 12/16X
De 4X Traxdata +R (Ricohjpnr01) op 8X
De Memorex 8X +R (CMC MAGE01) op 8X
Platinum 8X -R (RitekG05) op 8X

Van deze discs heb ik er al honderden gebrand zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
De 8X Fuji +R (yuden000T02) heb ik er gelukkig ook 25 van :P

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
k wou dus net platinums bestellen via ddvd.info... maar ik heb het hier allemaal even doorgelezen en nou zie ik nogal wat slechte reacties op de platinums..

welke schijfjes kan k nu het beste nemen met me brander?

greetz

• drfruit
  • Niet online
Damocles.NL schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:24:
k wou dus net platinums bestellen via ddvd.info... maar ik heb het hier allemaal even doorgelezen en nou zie ik nogal wat slechte reacties op de platinums..

welke schijfjes kan k nu het beste nemen met me brander?

greetz
Twee berichtjes terugkijken. ;)

• Damocles.NL
Ja, maar kon niet echt eruit opmaken of het met de nec 3500 was, k heb maar de FUJI schijfjes besteld, het zijn de YUDEN schijfjes dus zal wel goed zitten.

Als ik ze binnen heb zal ik het laten weten en ze even testen uitgebreid

• drfruit
  • Niet online
Goede keuze.

Verwijderd

Na vast te hebben gesteld dat de kwaliteit van de Platinums niet zo constant is dan dat ik altijd dacht kan ik een aantal goede zaken be-amen:

De Fuji YUDEN000T02 dvd+r 8x: Fantastisch op hoge snelheid 12x en stiekum ook 16x ;) Kost wat maar dan heb je ook wat...

De Arita's RICOHJPNR01 dvd+r 4x: Fantastisch op 8x onder de 10 minuten allemaal zonder problemen (misschien op eentje na van de 200) Voordelige keus en betrouwbaar, in drie versies te krijgen deze hebben allemaal een verschillende voorkant (paars, smurfenblauw, zilver) maar ze zijn allemaal van dezelfde technische kwaliteit. (evenals de Traxdata's, maar die zijn weer ietsjepietsjepatsje duurder)

Hope it helps, greetings beastofjoy :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:50:

De Fuji YUDEN000T02 dvd+r 8x: Fantastisch op hoge snelheid 12x en stiekum ook 16x ;) Kost wat maar dan heb je ook wat...
0.60 euro/stuk is niet duur toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is waar maar het kost toch wel wat; nl. eurocentjes! Dus, lekker puh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Zoals ik al dacht, blijken de Thats Write '16x' dvd+r's met mediacode Philips C16 met de laatste firmware van Liggy nu ook echt op 16x te branden. Helaas is het resultaat een stuk minder dan wanneer je ze op 8x of 12x brandt. En omdat ze vrij prijzig zijn, ruim het dubbele van Fuji TY02, zou ik gewoon die Fuji's kopen.
Als ik de Fuji's op 16x brand, krijg ik perfecte scans, maar je moet zelf weten of je het 'risico' aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik gebruik hier ook Fuji (YUDEN000T02), met een NEC ND3500AG. Alleen heb ik de grootste problemen om deze gebrande DVD's weer in te lezen met mijn Dell Inspiron 4150 laptop van 2 jaar oud. Gewone geperste DVD's heeft de laptop totaal geen problemen mee, maar deze DVD+R's lees hij nauwelijks of niet.

Ik heb net de brander geflasht met de nieuwste NEC firmware, dat heeft verder niet geholpen.

Iemand hier enige ervaring hiermee? Zou het aan de media kunnen liggen?

P.s. Bijna vergeten te vertellen de DVD-rom speler in de laptop is gecombineerd met een CD-Brander. (DVD/CDRW)

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 27-11-2004 20:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo

[afbeelding]

Gelukkig heb ik naast de 25 platinums ook nog 25 Fuji gekocht. Volgende DVD wordt dus een Fuji en dan test ik die ook even.

Eerder schreef ik bovenstaande, deze DVD had ik op 4x of 8x gebrand. Nu heb ik per ongeluk een Paltinum op 16x gebrand. Met onderstaand resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img114.exs.cx/img114/6956/platinumr-8x16x.gif

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Memorex DVD-R 8X:

Gebrand op 8X met 2.18SE.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/CMCMAGAE1@2.18SE@8X.JPG
Ook prima schijfjes, goedkoop en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:24
Hey,
Nou ik heb deze nec 3500ag nog maar een paar dagen. maar ik moet eens iets vragen. als ik een dvd brand(phillips +8x of platinum - 8x) in nero dan loop de bufferniveau in een keer terug van 95% naar 7% het gebeur heel snel en het lichtje van de brander knipper dan ook tegelijk als ie terug val naar 7%.. het gebeur allemaal heel snel.. ik heb het met de + en - dvds.. het rare is het bij een RW niet gebeurt(phillips) dacht dat het aan me pc lag dus heb ik de brander in een andere pc geprobeerd en daar had hij het ook.. nu is me vraag is deze brander nu kapot is of hoordt het zo? de dvds zijn er en doen het gewoon goed..

ook als ik op 8x brand doe hij er 9min30 over. wel wat lang denk ik zo..
heeft iemand dit al meegemaakt en of het normaal ja of nee is..

Gr. S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Djambo schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:40:
Hey,
Nou ik heb deze nec 3500ag nog maar een paar dagen. maar ik moet eens iets vragen. als ik een dvd brand(phillips +8x of platinum - 8x) in nero dan loop de bufferniveau in een keer terug van 95% naar 7% het gebeur heel snel en het lichtje van de brander knipper dan ook tegelijk als ie terug val naar 7%.. het gebeur allemaal heel snel.. ik heb het met de + en - dvds.. het rare is het bij een RW niet gebeurt(phillips) dacht dat het aan me pc lag dus heb ik de brander in een andere pc geprobeerd en daar had hij het ook.. nu is me vraag is deze brander nu kapot is of hoordt het zo? de dvds zijn er en doen het gewoon goed..

ook als ik op 8x brand doe hij er 9min30 over. wel wat lang denk ik zo..
heeft iemand dit al meegemaakt en of het normaal ja of nee is..

Gr. S.
Deze vraag hoort volgens mij in het "ervaringen topic" thuis, maar ik verwissel ze ook wel eens per ongeluk.
Maar het is de zogenoemde "OPC", die checkt onder het branden en past waar nodig de lasersterkte aan. (Dacht ik)
Zie hier een 8X burn van een Platinum -R, je kan de korte dipjes in de brandsnelheid zien waar die steeds checkt.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/_NEC____DVD_RW_ND-3500AG_2_Platinum-R.jpeg
Niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Zeker bij deze hoge snelheden van het branden, 22MB/s @ 16speed, is het belangrijk dat je de data die je wegschrijft niet gedfragmenteerd op je HD hebt. Denk dat dat ook een grote rol speelt.
Defragmenteer je HD dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Hey,

ik krijg van de week me Fuji Yuden t02 schijfjes binnen en ik was benieuwd welke firmware daar het beste mee werkt, ik heb nu de unofficial 2.18 firmware erop zitten, welke kan ik het beste gebruiken voor me fuji schijfjes?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
De nieuwste denk ik, 2.18 Liggy heet dat dacht ik. Volgens mij staat in de startpost wel een link naar een firmware pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traxdata Cd-R 52x zie ik nog niet in de lijst staan.
Branden bij mij onder verschillende firmwares goed op 48x, mediacode kan ik op dit moment niet zien, maar kan ik later nog wel uitzoeken.

Ook in mijn cd speler en de auto cd speler goed te lezen.

Zelfde geldt voor Ridata Cd-r 52 x, zijn volgens mij zelfde dye.

Dus die kunnen allebei in de lijst gezet worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Ik heb momenteel de

DataWrite DVD-R 8speed

en de eerste 10 dvd's mislukken allemaal. Nero kan ze wel gewoon branden (er staan ook geen foutmeldingen), maar zodra ik de dvd naar harde schijf wil kopieren, geeft ie (meestal) op zo'n 60% een error.
Met IsoBuster heb ik een test gedaan, en die gaf bij een aantal sector de error dat ie de data niet kon lezen.

Ik zal proberen de firmware te upgraden, in de hoop dat dat voor verbetering zorgt, want ik heb hier 200 dvd's liggen van DataWrite

Zijn er meer mensen met mijn probleem? Want in het compatibiliteitslijstje zie ik geen problemen staan met mijn Datawrite dvd-r :?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:15
Vraagje, ik heb een hoop Traxdata 8x DVD+R's met mediacode Ritek R03 en die branden op maximaal 4x, ik kan niet voor sneller kiezen in Nero. Ik gebruik de officiele 2.18 firmware. Als ik de 2.18 liggy se firmware installeer kan ik dan in Nero 8x selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sneuterveuter schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:54:
Vraagje, ik heb een hoop Traxdata 8x DVD+R's met mediacode Ritek R03 en die branden op maximaal 4x, ik kan niet voor sneller kiezen in Nero. Ik gebruik de officiele 2.18 firmware. Als ik de 2.18 liggy se firmware installeer kan ik dan in Nero 8x selecteren?
Ja. 12x schijnbaar ook, maar dat wordt afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de mam cdr 52 speed toevoegen dat ze niet werken op de 3500 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuji CD-R 52x (mediacode: Fuji) mislukken ook regelmatig bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:18
Cis schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 10:16:
Ik heb momenteel de

DataWrite DVD-R 8speed

en de eerste 10 dvd's mislukken allemaal. Nero kan ze wel gewoon branden (er staan ook geen foutmeldingen), maar zodra ik de dvd naar harde schijf wil kopieren, geeft ie (meestal) op zo'n 60% een error.
Met IsoBuster heb ik een test gedaan, en die gaf bij een aantal sector de error dat ie de data niet kon lezen.

Ik zal proberen de firmware te upgraden, in de hoop dat dat voor verbetering zorgt, want ik heb hier 200 dvd's liggen van DataWrite

Zijn er meer mensen met mijn probleem? Want in het compatibiliteitslijstje zie ik geen problemen staan met mijn Datawrite dvd-r :?
Voor mij ook geen datawrite meer. Ik heb gelukkig nog maar 1 datawrite DVD-R 4x liggen. Erg veel fouten en mijn dvd speler die nogal kieskeurig is houdt er ook niet zo van.
Valt me trouwens wel op dat ik minder tot geen leesfouten krijg als ik dvd's inlees met mijn Lite-on DVD 166s lezer. Als ik de NEC 3500 pak krijg ik soms veel fouten. Dan gaat het natuurlijk niet om het inlezen van originele dvd's maar om datawrite dvd's die een vriend van mij gebrand heeft. Prima brander om te schrijven maar niet om dvd's te lezen. Voor mij geen datawrite meer maar arita en fuji

[ Voor 9% gewijzigd door Mad_Manic op 05-12-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds 2 dagen een NEC 3500ag.
de firmware:
Liggy & Dee Final Release 1, based on Liggys Bitsetting NEC ND-3500AG 2.18 firmware with riplock removed and RPC1 (NEW 04-12-2004)

Ik vond nog een Ultron DVD+rw 4 speed schijfje, dus maar eens proberen.
ik heb hem op 2.4 speed met alcohol gebrand.

met nero het volgende test resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/emoolenaar/ultron.jpg

Lijkt me niet gek toch.

gr.
Etienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
drfruit schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 00:42:
[...]

Ja. 12x schijnbaar ook, maar dat wordt afgeraden.
Heb het geprobeerd, maar hij brandt ze nog steeds op 4x, ook al selecteer je 8x. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sneuterveuter schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:19:
[...]

Heb het geprobeerd, maar hij brandt ze nog steeds op 4x, ook al selecteer je 8x. Helaas.
En gaat je NEC wel sneller met andere media? Ik las ergens anders namelijk dat iemand ze wel op 8x brandde met 2.18..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
drfruit schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:53:
[...]

En gaat je NEC wel sneller met andere media? Ik las ergens anders namelijk dat iemand ze wel op 8x brandde met 2.18..
Weet ik niet, heb alleen nog maar 4x en deze 8x van Traxdata geprobeerd. Heb m'n brander nog niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sneuterveuter schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:54:
[...]

Weet ik niet, heb alleen nog maar 4x en deze 8x van Traxdata geprobeerd. Heb m'n brander nog niet zo lang.
Je schreef dat je NEC bij selectie van 8x toch op 4x brandde. Bedoel je dat het even lang duurde, of heb je het over de 'echte' snelheid? (Je weet toch dat een 8x burn begint op een lagere snelheid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
drfruit schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:05:
[...]

Je schreef dat je NEC bij selectie van 8x toch op 4x brandde. Bedoel je dat het even lang duurde, of heb je het over de 'echte' snelheid? (Je weet toch dat een 8x burn begint op een lagere snelheid?)
Het duurde even lang als een 4x burn, dus iets van 14 minuten, ik neem aan dat een normale 8x burn zeker binnen 10 minuten klaar is.
Maar ik heb net wat Philips 8x (RICOHJPNR02) dvd'tjes gehaald. Zo even testen of die wel op 8x willen.

Edit:

Hmm, zal ik me dan toch vergist hebben. Die Philips schijven doen er 10 minuten over en die Traxdata 8x blijkbaar toch ook. Heb ik de eerste keer niet goed opgelet wat de totale tijd was. Maar de snelheidswinst van 4x naar 8x valt me dan erg tegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sneuterveuter op 09-12-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:47
Heeft iemand die nieuwe liggy & dee final (van 4 dec) al geprobeerd en enige probelem ondervonden, of ben je helemaal blij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een domme vraag. ik heb hier een stapeltje TDK dvdschijfjes maar ik kan de medianr niet vinden? het zou toch om het gaatje heen moeten staan? ik zie geen 1 soort van nummer staan. of kijk ik nu echt op de verkeerde plek? de rest van de dvd is geheel wit zonder logootje. tis 8 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:26:
ff een domme vraag. ik heb hier een stapeltje TDK dvdschijfjes maar ik kan de medianr niet vinden? het zou toch om het gaatje heen moeten staan? ik zie geen 1 soort van nummer staan. of kijk ik nu echt op de verkeerde plek? de rest van de dvd is geheel wit zonder logootje. tis 8 speed.
Als je de mediacode bedoelt, die kun je niet met het blote oog zien. Je gebruikt daarvoor een programma, bijvoorbeeld dvdinfopro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sneuterveuter schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:38:
[...]

Hmm, zal ik me dan toch vergist hebben. Die Philips schijven doen er 10 minuten over en die Traxdata 8x blijkbaar toch ook. Heb ik de eerste keer niet goed opgelet wat de totale tijd was. Maar de snelheidswinst van 4x naar 8x valt me dan erg tegen.
8x is de maximumsnelheid, maar die wordt alleen op een bepaald stuk gehaald. Als de topsnelheid van je auto twee keer zo hoog is, ben je ook niet in de halve tijd bij de supermarkt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben nu voorzien van een nec 3500a en ik vroeg mij af welke met de nec3500a gebrande dvd-rs ik uit de voeten kan i.s.m een pioneer dv-464 (dvd speler).
Een goede verwijzing naar een site waar ik dat kan terugvinden is altijd welkom ik kom er zelf niet uit :(

Ik wil gewoon goede dvdr schijfjes hebben die werken met mijn dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:06:
Ook ik ben nu voorzien van een nec 3500a en ik vroeg mij af welke met de nec3500a gebrande dvd-rs ik uit de voeten kan i.s.m een pioneer dv-464 (dvd speler).
Een goede verwijzing naar een site waar ik dat kan terugvinden is altijd welkom ik kom er zelf niet uit :(

Ik wil gewoon goede dvdr schijfjes hebben die werken met mijn dvd speler.
Dat zijn twee verschillende dingen. Als je aan het begin van deze draad kijkt, zie je welke media goed werken in de NEC. Of ze ook werken in je speler hangt van die speler af. Kijk eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@rjansen:
Helaas blijken mijn cd-rw's van Memorex 16-24x nu allemaal leesproblemen te geven in dvd-standalones. Ik heb ze zowel met de NEC als een Benq 1620 geformatteerd en gebrand, maar (s)vcd's geven voortdurend problemen met afspelen (blokvorming, haperen). Ook als ik ze op 16x brand en formatteer, blijven ze slecht afspelen. Ik denk dat ik ze maar ga weggooien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb juist een paar dvd+rw's gebrand van memorex, maar ik vraag me af hoe ik die mediacode kan aflezen.
Hier een test van nero cd/dvd-speed:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47045/thumb.png

Lijkt me toch wel in orde, al had ik de leessnelheid hoger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
pisart schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:00:
Ik heb juist een paar dvd+rw's gebrand van memorex, maar ik vraag me af hoe ik die mediacode kan aflezen.
In cd-dvd speed met Extra > Schijfinfo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ahh, bedankt.
Het zijn dus Philips 041. Dezelfde dus wat N_e_0 had getest, maar bij een kameraad is er al eentje kapot :X na een keer gebruikt te hebben. Ik zal wel zien hoelang deze het uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTLCrazy schreef op dinsdag 14 september 2004 @ 23:22:
Verbatim DVD +R 4x brand op 6,1 x

Emtec DVD +RW 4x brand op 6,1x

2.17 herrie firmware
Ik ben eveneens in het bezit van deze Emtec DVD+RW 4x en wil ze dolgraag ook op 6.1x branden aangezien ik zeer regelmatig films brand om 1malig op de standalone DVD speler te bekijken. Iedere snelheidswinst is dus mooi meegenomen :*)

Gebruik ook Herrie 2.17 FW maar geen kick boven de 4x tijdens het branden (via Nero).

Hier wat info over de Emtec DVD:

Media Information
Region information N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID SENTINELW02
Media Product Revision Number 00h
Format Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD+RW
Media Type DVD+RW
Manufacturer Rated Speed 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
BG Format Status Suspended
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 23053Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

Complete Media Code
00000000 08 02 00 00 92 0F 04 00 00 03 00 00 00 24 35 9F .............$5.
00000010 00 00 00 00 00 00 01 53 45 4E 54 49 4E 45 4C 57 .......SENTINELW
00000020 30 32 00 39 23 00 9F 7C 5C 02 28 00 9A 7E 70 02 02.9#..|\.(..~p.
00000030 28 00 A0 7B 68 02 28 04 04 20 E0 00 F0 00 00 00 (..{h.(.. ......

Iemand enig idee of deze DVD's ook op 6.1x te fikken zijn? _/-\o_

Edit: Heb inmiddels wat meer info over de brandsnelheden van DVD+RW gelezen en verwijs de opmerking van TTLCrazy naar het land van de fabeltjes. Toch maar even wachten op de nieuwe NEC 3520A. Deze kan DVD+RW op 8x branden. WOW :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hier is mijn resultaat met mijn nec3500 met TDK 2.C8 Firmware. Het schijfje is een DVD+R Platinum gebrand op 12x.

Afbeeldingslocatie: http://pic17.picturetrail.com/VOL798/2955360/5974542/76703838.jpg

Niet slecht toch?
Is mijn firmware eigenlijk nog wel up to date of zijn er andere betere?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand een idee of MAM-E Mitsui ook werken in deze brander?
Weet alleen de mediacode zo niet omdat ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op die TDK schijfjes staat DVD +R en daarboven in het groot RW. maar toch is het geen rewritable, wat betekent de RW dan wel? lekker verwarrend zo.

RW
dvd+R

zo ongeveer dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
NEC 3500 2.18 firmware (origineel) met Platinum 8x RICOHJPN02 schijfjes

Afbeeldingslocatie: http://www.tranzy.demon.nl/forumpics/dataschijf.png

Afbeeldingslocatie: http://www.tranzy.demon.nl/forumpics/overdracht.png

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:20:
op die TDK schijfjes staat DVD +R en daarboven in het groot RW. maar toch is het geen rewritable, wat betekent de RW dan wel? lekker verwarrend zo.

RW
dvd+R

zo ongeveer dus.
hier nog altijd geen antwoord op gehad. verder wil ik weten of een riplock ervoor zorgt dat je slechts 65% kan rippen van een dvd en dan daar blijft hangen met de orginele firmware 2.16?

en is er ook een nederlands talige babbelforum over de firmware? ik raak er niet wijs uit de engelse forum dat links rechts boven op en neer over 30 firmwares praat. hoe weet ik nou welke ik moet hebben? in de startpost staat dat liggy SE de laatste beste nieuwste is. echter die link loopt dood en is op 1 december 2004 voor het laatst gewijzigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze mediacode al geprobeerd? MAM4XG02

Zijn Mitsui's verkocht onder Primeon label. Weet iemand nog waar je goedkoop die Yuden000T02 schijfjes kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:14:
Iemand deze mediacode al geprobeerd? MAM4XG02

Zijn Mitsui's verkocht onder Primeon label. Weet iemand nog waar je goedkoop die Yuden000T02 schijfjes kan kopen?
Ik weet niet of ik hier 'reclame' mag maken, maar ik koop mijn DVD+R's bij www.opussupplies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:33:
[...]

Ik weet niet of ik hier 'reclame' mag maken, maar ik koop mijn DVD+R's bij www.opussupplies.nl
Opus bevalt mij ook prima, alleen zijn ze de laatste weken erg traag met verzenden. Ik zal een aantal sites geven zodat de vraagsteller wat rond kan shoppen. De prijzen en verzendtarieven zijn meestal vergelijkbaar, maar het aanbod en de speciale acties verschillen.
nierle
cdrwinkel
dvdrohlinge
ddvdinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:24:
[...]

hier nog altijd geen antwoord op gehad. verder wil ik weten of een riplock ervoor zorgt dat je slechts 65% kan rippen van een dvd en dan daar blijft hangen met de orginele firmware 2.16?
Die RW is een logo. Dat het ook op r-schijfjes staat, is inderdaad wat verwarrend, maar alles went.
Een riplock betekent dat de leessnelheid van dvd-films kunstmatig wordt beperkt om kopiëren lastiger te maken. Als iets blijft hangen, is de dvd of het leesapparaat niet in orde.
en is er ook een nederlands talige babbelforum over de firmware? ik raak er niet wijs uit de engelse forum dat links rechts boven op en neer over 30 firmwares praat. hoe weet ik nou welke ik moet hebben? in de startpost staat dat liggy SE de laatste beste nieuwste is. echter die link loopt dood en is op 1 december 2004 voor het laatst gewijzigd...
Als je die dode link bekijkt, zie je dat hij verwijst naar de firmware-pagina van Michel de Boer (die er trouwens ook vlak boven staat). En als je even daar rondkijkt, zie je daar de nieuwste versie van die aangepaste firmware (op het moment dat ik dit schrijf is dat LD_V1.4 met de datum 10-12).
In de tabel kun je de firmwares vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:21:
Die RW is een logo. Dat het ook op r-schijfjes staat, is inderdaad wat verwarrend, maar alles went.
Een riplock betekent dat de leessnelheid van dvd-films kunstmatig wordt beperkt om kopiëren lastiger te maken. Als iets blijft hangen, is de dvd of het leesapparaat niet in orde.
mja... 2 zijn nu wel gelukt. 3 niet, niets aan te doen...
Als je die dode link bekijkt, zie je dat hij verwijst naar de firmware-pagina van Michel de Boer (die er trouwens ook vlak boven staat). En als je even daar rondkijkt, zie je daar de nieuwste versie van die aangepaste firmware (op het moment dat ik dit schrijf is dat LD_V1.4 met de datum 10-12).
In de tabel kun je de firmwares vergelijken.
ik heb al op michieldeboer rondgekeken via een andere weg. maar ik bedoelde dus dat die info die in de TS staat verouderd is en dat dat niet meer het beste firmware is. die tabel heb ik inmiddels 20 keer bekeken en ik kan geen chocolade van maken welke ik zou moeten uitkiezen.

ik heb ook al moeten vragen aan me vrienden welk media ik zou moeten nemen. de plus of de min. ik zit nu voor het eerst met dvdtjes te werken en dit is allemaal wel heel ingewikkeld gemaakt. voor dit moet je plus voor dat moet je bookrom voor dut moet je wel plus nemen maar via booksetting min van maken 8)7

ik zie sterretjes, al een paar dagen, en helaas nergens is een goede topicstart geschreven of gwoon beetje goede uitleg in het nederlands.

nu zit ik te vragen wat een cakebox is? is dat hetzelfde als een spindel? al op gegoogeld maar nix hoor uitleg wat cakebox is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

jep cakebox = spindel!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:17:
ik heb al op michieldeboer rondgekeken via een andere weg. maar ik bedoelde dus dat die info die in de TS staat verouderd is en dat dat niet meer het beste firmware is. die tabel heb ik inmiddels 20 keer bekeken en ik kan geen chocolade van maken welke ik zou moeten uitkiezen.

ik heb ook al moeten vragen aan me vrienden welk media ik zou moeten nemen. de plus of de min. ik zit nu voor het eerst met dvdtjes te werken en dit is allemaal wel heel ingewikkeld gemaakt. voor dit moet je plus voor dat moet je bookrom voor dut moet je wel plus nemen maar via booksetting min van maken 8)7

ik zie sterretjes, al een paar dagen, en helaas nergens is een goede topicstart geschreven of gwoon beetje goede uitleg in het nederlands.

nu zit ik te vragen wat een cakebox is? is dat hetzelfde als een spindel? al op gegoogeld maar nix hoor uitleg wat cakebox is.
Cakebox verwijst naar de vorm van de verpakking, ziet er inderdaad bijna hetzelfde uit als de verpakking waarin cakes zitten (soms). Het is dus inderdaad een spindel, met een as en een losse deksel. Dan heb je nog shrinkwrap, dat is krimpfolie om een aantal cd of dvd's. Is wat onhandiger, maar zou in theorie nog goedkoper moeten zijn.

Over de firmware: dat is inderdaad wat onoverzichtelijk. Ik zou niet de allernieuwste nemen want je weet nooit of daar nog bugs inzitten, maar gebruik er gewoon eentje waarvan op het forum gezegd wordt dat ie goed is. Zelf gebruik ik 2.18 SE, met riplock, RPC1 en Ritek DL. Daar zijn er meerdere van geloof ik. Die van Liggy schijnt in orde te zijn, waarmee ik niet wil zeggen dat de rest troep is. Krijg je rare dingen, dan neem je gewoon een andere, flashen is een fluitje van een cent.

Voor de rest moet je het niet moeilijker willen maken dan het is. Ik brand al tijden DVD's, maar heb me eigenlijk nog nooit druk gemaakt om +R, -R, of booktype. Je gewoon bij 1 of 2 merken houden waarover je tevreden bent (in mijn geval Fuji en Platinum, beide +R), en je daarbij houden. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
:x Juist een DVD+r gebrand van verbatim met als mediacode YUDEN000 T01. Valt me toch tegen op 4x.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47504/full.png

Ik denk dat ik maar mijn firmware ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 07:13:
Cakebox verwijst.........

Succes ermee.
hey, machtig goeie uitleg \0/ dank u :D

offtopic:
voor wie in den haag woont, ga eens kijken bij media-madness op de fahrenheitsstraat. het zijn praktisch internetprijzen. \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nec 3500a brander gekocht en wil nu dvd's kopen van Verbatim maar de mediacode die hier aangegeven wordt klopt niet Deze wordt hier genoemd Verbatim MCC01RG20 maar die ik kan kopen heeft de code MCC02RG20 is het nu echt belangrijk dat de code gelijk is of hoe zit het nou.
Ik hoop dat er iemand antwoord weet?
Een beginner!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:17:
Deze wordt hier genoemd Verbatim MCC01RG20 maar die ik kan kopen heeft de code MCC02RG20 is het nu echt belangrijk dat de code gelijk is of hoe zit het nou.
Als je iets hoger in de tabel bij dvd+r kijkt, zie je enkele vermeldingen van de mediacode MCC02. Het is dus blijkbaar een heel ander type, want waar jij kijkt zijn dvd-r's. ;)
Overigens is de NEC 3500 in het algemeen beter geschikt voor +r dan voor -r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik er vandaag ook 1 opgehaalt, omdat mijn pioneer zo goed als blind is geworden :(.
prima resultaten in mijn nogal schokgevoelige dvd speler.

alleen 2 dingen vallen mij op, vraag mij dus ook af ofdat dat normaal is:

1. Bij het starten van branden maakt ie eerst enthousiast toeren, remt af, maak weer enthousiast toeren, teken van moeite met inlezen? of is dat normaal?
2. Tijdens het branden zakt het buffer even af, hoor je hem wat scannen (lampje gaat kort uit) en brand dan weer verder.

Ik vraag mij dus af ofdat dat normaal is :p
verder geen slechte ervaringen, maar dit is dus al mijn 4e brander in een paar jaar, en wil toch wel zeker weten dat deze 100% is :)

de schijfjes die ik gebruikt zijn btw, dvd-r ritekg04 printable.

[ Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 22-12-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:25:

1. Bij het starten van branden maakt ie eerst enthousiast toeren, remt af, maak weer enthousiast toeren, teken van moeite met inlezen? of is dat normaal?
2. Tijdens het branden zakt het buffer even af, hoor je hem wat scannen (lampje gaat kort uit) en brand dan weer verder.

Ik vraag mij dus af ofdat dat normaal is :p
Ja, dat is normaal, althans, voor de NEC. Het lijkt inderdaad vreemd, maar de resultaten zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Opus wordt toch gesprken over MCC02 als - zie hier http://www.opus.nl/ wat moet ik hier mee ?quote]drfruit schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:43:
[...]

Als je iets hoger in de tabel bij dvd+r kijkt, zie je enkele vermeldingen van de mediacode MCC02. Het is dus blijkbaar een heel ander type, want waar jij kijkt zijn dvd-r's. ;)
Overigens is de NEC 3500 in het algemeen beter geschikt voor +r dan voor -r.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
drfruit schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:55:
[...]

Ja, dat is normaal, althans, voor de NEC. Het lijkt inderdaad vreemd, maar de resultaten zijn goed.
thnx, ja het viel mij zo op, en wilde het gewoon ff bevestigt hebben, tot nu toe brand ie erg lekker, heb net 8x op dvd-r ritekg05 gebrandm, helemaal geen probs :p

ik zal als ik gelegenheid heb, resultaten posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:04:
Bij Opus wordt toch gesprken over MCC02 als - zie hier http://www.opus.nl/
Ok, verkeerd begrepen wat je bedoelde. De door Opus aangeboden dvd's zijn gewoon nog door niemand hier getest. Dat wil niet zeggen dat er iets mis mee is, maar daar zul je dan zelf achter moeten komen. Helaas staan er bij Opus zelf alleen commentaren over de trage levering (circa anderhalve week op dit moment).

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Woei! ik heb vandaag ook een ND3500 gekocht, maar met welk proggie kan ik het beste de laatste firmware flashen? ik heb geen floppy drive in me pc vandaar de vraag.
Ik heb hier al naar gezocht maar kon niks vinden.

Verwijderd

Neem eens een kijkje op deze pagina, http://www.micheldeboer.nl/firmware/index.html , bij de laatste beta firmware vindt je ook het proggie Binflash wat nodig is.

Verwijderd

IK heb dvdtjes bij www.cdrwinkel.com gekocht de mirror 4x DVD+R, deze zijn verkrijgbaar in spindels van 25
ik heb ze met dvdshrink gebrand tegen 4x en kheb is getest deze zijn mijn resultaten

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spaarlamp/dvd's/DVD+R%20Mirror%204x/ziet%20er%20toch%20goed%20uit%20mirror%204x%20schijfinfo.PNG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spaarlamp/dvd's/DVD+R%20Mirror%204x/ziet%20er%20toch%20goed%20uit%20mirror%204x.PNG

• duncanvdlinden
is het nog meer mensen opgevallen dat het buffer af en toe wat zakt en vervolgens ledje effe uitgaat, en daarna weer op volle snelheid verder gaat?

ik heb hem net een paar dagen en heb dit met ritekg04 dvd-r.

• drfruit
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:34:
is het nog meer mensen opgevallen dat het buffer af en toe wat zakt en vervolgens ledje effe uitgaat, en daarna weer op volle snelheid verder gaat?

ik heb hem net een paar dagen en heb dit met ritekg04 dvd-r.
Kijk even een paar berichten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de "DVD-R 8xProfessional (no logo) DVD-R 4.7Gb 8x in 100-pack" van www.opus.nl geprobeerd? Ik heb deze dvd's samen met de NEC ND 3500 bestelt daar, maar ik kan nergens wat vinden over deze dvd's.

edit:
van deze dvd's is ook geen mediacode bekend..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:35:
Heeft iemand al de "DVD-R 8xProfessional (no logo) DVD-R 4.7Gb 8x in 100-pack" van www.opus.nl geprobeerd? Ik heb deze dvd's samen met de NEC ND 3500 bestelt daar, maar ik kan nergens wat vinden over deze dvd's.

edit:
van deze dvd's is ook geen mediacode bekend..
Misschien kun je de mediacode zelf opzoeken? Bijvoorbeeld met CD-DVD Speed > Extra > Schijfinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memorexdvd-RW geeft hier geen goede resultaten,zijn er hier nog die daar problemen mee hebben.
Firmware versie 2.18
Is er een bepaalde firmware die deze problemen zou oplossen.
Maxell dvd+R en TDK dvd+RW werken prima(dit ales met nero6.6.0.1) is die Nec dan uiteindelijk maar best geschikt om met -R of -Rw te werken?

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:38:
Maxell dvd+R en TDK dvd+RW werken prima(dit ales met nero6.6.0.1) is die Nec dan uiteindelijk maar best geschikt om met -R of -Rw te werken?

grt
Nee, hij is juist heel goed voor +r(w), maar de media moet dan wel goed zijn. De meeste rewritable dvd's zijn niet erg goed, al heb ik met de Philips weinig problemen; af en toe moet ik er eentje weggooien maar ik gebruik ze dan ook dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
Is die 2.18 liggy se verdwenen, kan hem niet meer downloaden, aangezien die als de betere word aangegeven zou ik graag een nieuwe link willen zien, zie hem namelijk ook niet op de site van micheldeboer staan meer.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:34:
Is die 2.18 liggy se verdwenen, kan hem niet meer downloaden, aangezien die als de betere word aangegeven zou ik graag een nieuwe link willen zien, zie hem namelijk ook niet op de site van micheldeboer staan meer.
ik zie hem toch wel op michieldeboer site staan en heb hem zojuist weer gedownt. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:02:
[...]

ik zie hem toch wel op michieldeboer site staan en heb hem zojuist weer gedownt. B)
Er staan idd verschillende versie's, maar de firmware die tot beste verkozen is op de eerste pagina van dit topic staat er niet bij.

http://www.micheldeboer.nl/firmware/LD_V1.zip (dood die link)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

In paar dagen 50 fuji's op 16x gebrand met liggy firmware. Spelen allemaal probleemloos. Direct weer 100 lege besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Bart-01 schreef op zondag 26 september 2004 @ 11:38:
Nec 3500 fw 2.17
Arita 8x DVD+R mediacode Ritek-R03-02

maximale snelheid 4x
Geen fouten tot nu toe

Hoop dat er snel een firmware uitkomt waarmee deze met 8x te branden zijn.
Na de firmware update naar 2.C8 branden ze goed met 8 speed (ca 20 gebrand, nog geen uitval).

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Ik ga vanavond deze drive halen. Is er een verschil tussen de 3500 en 3500a :?
En welke firmware is nu de beste (i need bitsetting support :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 3500AG ding werkt voor geen meter. Ja alles goed aangesloten :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.