[Media compatibiliteit] NEC ND 3500

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.071 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

N_e_0 schreef op 15 oktober 2004 @ 16:12:
[...]

En speelt die ook probleemloos af in je standalone dvd player?
Even voor de duidelijkheid: dan bedoel ik niet de gebrande dvd erin doen en effe snel checken, maar of die probleemloos afspeelt als je hem helemaal bekijkt.

Dat zou mij verbazen.
Ja. The Bourne Supremacy gefikt op 12x. Vanavond gekeken en totaal niks aan de hand :>

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 23:01:
Kan iemand een keer wat scans doen op max speed? Ik moet zeggen dat mijn scans op 4x speed een beetje slecht zijn. Ik had verwacht dat de scans op max speed slechter zouden zijn dan mijn scans op 4x speed, maar zij zijn minstens 2 keer zo goed. Hier een voorbeeldje, het betreft weliswaar een ricoh 4x jpnr01 schijfje gebrand met m'n 2500, maar het maakt m'n punt wel duidelijk denk ik. Ik vraag me dus een beetje af of het aan m'n tweedehands lite-on brander kan liggen :|

scanned @max:

[afbeelding]

scanned @4x:

[afbeelding]
Ik word er zo langzamerhand moe van. Nog wat testjes gedaan met verschillende firmwares, verschillende schijfjes met allemaal hetzelfde resultaat: grote verschillen tussen een 4x scan en 8x scan. Nu heb ik ff een dvd'tje kunnen branden op een andere nec3500 en zowaar heb ik m'n eerste goede scan: PI waarden niet boven de 25 en pif waarden niet boven de 3. Het betrof overigens een verbatim 4x schijfje. Als ik nu zo'n zelfde schijfje ga branden op die 3500 van mij, dan komen de pi-waarden niet onder de 100! De pif-waarden zijn wel goed te noemen. Ik vraag me echt af waar dit aan kan liggen. Ik ga eens kijken of ik die andere brander in mijn systeem mag plaatsen en als ik dan een goede scan weet te produceren gaat mijn 3500 retour. Ik heb er ondertussen genoeg tijd aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er zo langzamerhand moe van. Nog wat testjes gedaan met verschillende firmwares, verschillende schijfjes met allemaal hetzelfde resultaat: grote verschillen tussen een 4x scan en 8x scan. Nu heb ik ff een dvd'tje kunnen branden op een andere nec3500 en zowaar heb ik m'n eerste goede scan: PI waarden niet boven de 25 en pif waarden niet boven de 3. Het betrof overigens een verbatim 4x schijfje. Als ik nu zo'n zelfde schijfje ga branden op die 3500 van mij, dan komen de pi-waarden niet onder de 100! De pif-waarden zijn wel goed te noemen. Ik vraag me echt af waar dit aan kan liggen. Ik ga eens kijken of ik die andere brander in mijn systeem mag plaatsen en als ik dan een goede scan weet te produceren gaat mijn 3500 retour. Ik heb er ondertussen genoeg tijd aan besteed.
Zucht. Opluchting en frustratie tegelijk: Geen problemen met door de andere 3500 gebrande dvd's op mijn systeem, maar ik heb inmiddels iets van 35 à 40 dvd'tjes ermee gebrand van gemiddeld 1 euro per stuk (de eerste zijn in de winkel gekocht) :| Die brander van mij gaat sowieso retour, maar zou ik een vergoeding kunnen eisen van nec, omdat ik nu sowieso deze dvd'tjes ermee verkwanseld heb en omdat ik de nodige tijd eraan verloren heb :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Laatst online: 31-08 11:01
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:04:
[...]

Zucht. Opluchting en frustratie tegelijk: Geen problemen met door de andere 3500 gebrande dvd's op mijn systeem, maar ik heb inmiddels iets van 35 à 40 dvd'tjes ermee gebrand van gemiddeld 1 euro per stuk (de eerste zijn in de winkel gekocht) :| Die brander van mij gaat sowieso retour, maar zou ik een vergoeding kunnen eisen van nec, omdat ik nu sowieso deze dvd'tjes ermee verkwanseld heb en omdat ik de nodige tijd eraan verloren heb :(
Zal moeilijk worden denk ik, ik vraag me af of ze hem uberhaupt wel willen ruilen.
Ik heb zelf slechte ervaringen met dit soort dingen, was geen brander maar geheugen.
Maar iig succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N_e_0 schreef op 17 oktober 2004 @ 11:47:Zal moeilijk worden denk ik, ik vraag me af of ze hem uberhaupt wel willen ruilen.
Ik heb zelf slechte ervaringen met dit soort dingen, was geen brander maar geheugen.
Maar iig succes.
Ja bedankt, frustratie zit op dit moment best hoog hier :| Op zich heb ik wel goede hoop, aangezien de zaak volgens de shop survey overwegend goede kritieken krijgt. Ik zal mijn zaak / case onderbouwen met wat diagrammetjes en dan is het maar afwachten, maar zoals gezegd ben ik er nogal wat tijd mee bezig geweest en zoveel vrije tijd heb ik ook weer niet. Wat dat betreft kunnen pc's je leven tijdelijk goed verzieken :| Het is nu zaak de achterstand weg te werken en daarna heb ik hoop ik weer wat meer vrije tijd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 2C8 firmware van TDK nu beter dan Herries 2.17 versie? Ik vind het wel jammer dat je met de TDK firmware niet de bitsetting van DVD+R kunt wijzigen. Ik heb nu Herries 2.17 firmware samen met Binflash gui 1.00. Weet iemand of dit programma net zo goed werkt als WinBType of maakt dit niet uit? Alvast bedankt voor reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:20:
Is de 2C8 firmware van TDK nu beter dan Herries 2.17 versie? Ik vind het wel jammer dat je met de TDK firmware niet de bitsetting van DVD+R kunt wijzigen.
Hoeft helemaal niet, dat gaat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op 17 oktober 2004 @ 13:40:
[...]

Hoeft helemaal niet, dat gaat automatisch.
Ja, bij DVD+R dual layer wel, maar dit geldt toch niet voor DVD+R single layer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik dacht van wel, maar als je de nieuwste Nero gebruikt, kun je daarin kiezen voor automatische bitsetting. Die werkt zeker bij single layer dvd+r.

edit:
Ehm, niet zo zeker dus. Zie de volgende berichten

[ Voor 19% gewijzigd door drfruit op 17-10-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Bij mij werkt dat toch niet hoor. (Ik kon die setting wel veranderen in nero, maar na het branden zegtie gewoon booktype DVD+R.) Na het runnen van WinB ding wat samen met de Herrie FW gedownload wordt werkt die DVD-ROM booktype wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik heb net een paar images gebrand met DVD Decrypter op Platinum 8x +R's, maar hij ging niet boven de 6.2x ...
CPU gebruik was (normaal) laag, DMA staat aan. De aanvoer van data was ook prima.
Ik had 8x branden geselecteerd, en de omschakeling van 4.1x naar 6.2x ging ook best (op 20% ofzo).
Hebben meer mensen dit?

Anyway, ik ga zo m'n eerste DVD+R DL schijfje branden, eens kijken of het werkt...
[edit]
Crap, 2 Traxdata DVD+R DL discs verneukt... DVD Decrypter en Nero wilden ze niet branden. Beide gingen netjes beginnen, layer break berekenen enzo.. maar na het branden van een meg of 18 kapte ze er allebei mee.
Duur grapje, ik blijf nog even van de DL discs af.
Als iemand een goede ervaring heeft het DL discs, vertel het dan..

[ Voor 31% gewijzigd door QuarK op 17-10-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
larry laffer schreef op 17 oktober 2004 @ 16:04:
Bij mij werkt dat toch niet hoor. (Ik kon die setting wel veranderen in nero, maar na het branden zegtie gewoon booktype DVD+R.) Na het runnen van WinB ding wat samen met de Herrie FW gedownload wordt werkt die DVD-ROM booktype wel.
Je hebt gelijk. Met NecWinflash (die bij de firmware 2C8) zit, kun je de booktypes instellen voor DL, SL en RW dvd's.
Ik had het nog nooit gecontroleerd; mijn dvd-spelers hebben nooit moeite met zelfgebrande dvd's. Het is vreemd dat Nero aangeeft het booktype te veranderen in DVD-Rom, maar dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
QuarK schreef op 17 oktober 2004 @ 17:09:
Ik heb net een paar images gebrand met DVD Decrypter op Platinum 8x +R's, maar hij ging niet boven de 6.2x ...

Crap, 2 Traxdata DVD+R DL discs verneukt... DVD Decrypter en Nero wilden ze niet branden. Beide gingen netjes beginnen, layer break berekenen enzo.. maar na het branden van een meg of 18 kapte ze er allebei mee.
Duur grapje, ik blijf nog even van de DL discs af.
Als iemand een goede ervaring heeft het DL discs, vertel het dan..
Lijkt me dat er iets niet in orde is als je dit soort problemen hebt. Laatste versie van Nero? De vorige gaf problemen. Firmware die Traxdata DL schijfjes op 4x speed ondersteunt? Volgens Theforce81 branden die Traxdata's juist bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Yeah dat dacht ik ook.
De laatste versies van Nero (officieel dan, niet de 6.6) en DVD Decrypter.

Verder de 2.17 FW van Herrie..

Erg wazig.

Anyway, ben nu door de DL discs heen, zal wel even duren voordat ik er weer een paar haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
QuarK schreef op 17 oktober 2004 @ 18:50:
Yeah dat dacht ik ook.
De laatste versies van Nero (officieel dan, niet de 6.6) en DVD Decrypter.

Verder de 2.17 FW van Herrie..

Erg wazig.
Moet je niet 2C8 hebben voor ritek DL 4x ondersteuning? Ik hoop binnenkort wat DL schijfjes te bestellen en ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik merkte overigens net dat mijn NEC heel traag brandde, hij deed zelfs minuten lang niks (12x burn in ruim 9 minuten, niet normaal). Dankzij burnproof lukte de dvd toch, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat Norton AV 2005 weleens problemen zou kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
drfruit schreef op 17 oktober 2004 @ 19:36:
[...]

Moet je niet 2C8 hebben voor ritek DL 4x ondersteuning? Ik hoop binnenkort wat DL schijfjes te bestellen en ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik merkte overigens net dat mijn NEC heel traag brandde, hij deed zelfs minuten lang niks (12x burn in ruim 9 minuten, niet normaal). Dankzij burnproof lukte de dvd toch, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat Norton AV 2005 weleens problemen zou kunnen veroorzaken.
Bugger, dat zou kut zijn als je die 2C8 nodig hebt.. in het lijstje stond dat 2.16 ze niet supporte, dus ik ging er vanuit dat 2.17 wel support voor deze had :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ridata DVD+R 4X:

Gebrand op 4 en 8X met de 2C8 fw:

Eerst de 4X burn:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Ridata4X.JPG

En een 8X burn:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Ridata8X2.JPG

Let wel het is geen volle disc, kleine 4 gig.
Wel vreemd dat dezelfde mediacode ook wordt gebruikt voor 8X dvd's.
De B-grade daarvan gaat zeker over de toonbank als 4X ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
drfruit schreef op 17 oktober 2004 @ 18:17:
[...]

Je hebt gelijk. Met NecWinflash (die bij de firmware 2C8) zit, kun je de booktypes instellen voor DL, SL en RW dvd's.
Ik had het nog nooit gecontroleerd; mijn dvd-spelers hebben nooit moeite met zelfgebrande dvd's. Het is vreemd dat Nero aangeeft het booktype te veranderen in DVD-Rom, maar dat niet doet.
Oh nee?
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Discinfonero.jpg
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Discinfo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Discinfokprobe.jpg

Need i say more? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik ben bang van wel. Je toont wat plaatjes van dvd-roms. Dus? Blijkbaar staat jouw brander zo ingesteld dat hij dvd-roms maakt. De mijne nu ook. Maar Nero zei alleen dat het dvd-roms maakte, en deed het niet. Daar had ik de bitsetting utility voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op 18 oktober 2004 @ 00:08:
[...]

Ik ben bang van wel. Je toont wat plaatjes van dvd-roms. Dus? Blijkbaar staat jouw brander zo ingesteld dat hij dvd-roms maakt. De mijne nu ook. Maar Nero zei alleen dat het dvd-roms maakte, en deed het niet. Daar had ik de bitsetting utility voor nodig.
domme vraag misschien, maar ik ben er nu nog steeds niet achter wat de booktype-setting verandert aan je gebrande dvd.
Dus wat houdt het eigenlijk in en wat is het voordeel (en evt. het nadeel) van het branden van een DVD-ROM vergeleken met een gewone DVD+R??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:22:
[...]

domme vraag misschien, maar ik ben er nu nog steeds niet achter wat de booktype-setting verandert aan je gebrande dvd.
Dus wat houdt het eigenlijk in en wat is het voordeel (en evt. het nadeel) van het branden van een DVD-ROM vergeleken met een gewone DVD+R??
Het is een heel kleine wijziging in de identificatie van het schijfje, maar bij sommige (oudere) dvd-spelers maakt dat net het verschil uit of ze je dvd willen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai, dus Herries 2.17 werkt niet met de Traxdata dual layer schijven? Iemand anders die wel goede ervaringen heeft met deze firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op 18 oktober 2004 @ 12:53:
[...]

Het is een heel kleine wijziging in de identificatie van het schijfje, maar bij sommige (oudere) dvd-spelers maakt dat net het verschil uit of ze je dvd willen afspelen.
en in principe kleeft er dus geen nadeel aan de veranderde booktype setting?
het beste is dus in principe voor DVD-ROM te kiezen.
Is dit mogelijk op alle soorten DVD media (+R +RW -R -RW +R9)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je gebruikt de booktype setting voor dvd-spelers die geen dvd+r aan kunnen. Als je een speler hebt die dit wel kan hoef je dus de booktype niet aan te passen. Bij dvd-r kun je geen booktype aanpassen. Als je dvd-speler geen -r kan lezen (vooral Philips ondersteunt dit niet!), dan heb je dus een probleem.

Maar nu even terug naar mijn vraag, wat is de beste firmware versie en dan met name voor de Traxdata DL schijfjes??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

ik heb ook ff een vraag ... het topic gaat over de compatibiliteit van dvd+/- discs gebrand in een NEC ND3500 ... er wordt gebruik gemaakt van KProbe, en mijn zoektocht leert mij dat je daarvoor het beste een Lite-On DVD brander kunt gebruiken ...

heeft iedereen die hier KProbe results post 2 branders (1 NEC, 1 Lite-On) ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
TheLunatic schreef op 18 oktober 2004 @ 22:56:
ik heb ook ff een vraag ... het topic gaat over de compatibiliteit van dvd+/- discs gebrand in een NEC ND3500 ... er wordt gebruik gemaakt van KProbe, en mijn zoektocht leert mij dat je daarvoor het beste een Lite-On DVD brander kunt gebruiken ...

heeft iedereen die hier KProbe results post 2 branders (1 NEC, 1 Lite-On) ?
Ja gaat niet anders, ik heb er 3 (2 NEC's. 1 LiteOn)
Maar nu even terug naar mijn vraag, wat is de beste firmware versie en dan met name voor de Traxdata DL schijfjes??
De 2C8 fw

[ Voor 14% gewijzigd door N_e_0 op 19-10-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:57:
je gebruikt de booktype setting voor dvd-spelers die geen dvd+r aan kunnen. Als je een speler hebt die dit wel kan hoef je dus de booktype niet aan te passen. Bij dvd-r kun je geen booktype aanpassen. Als je dvd-speler geen -r kan lezen (vooral Philips ondersteunt dit niet!), dan heb je dus een probleem.

dus nog heel ff voor de duidelijkheid.

ik heb een pioneer home cinema set (dcs-303) en die leest volgens mij geen dvd+r (wel dvd-r), kan ik dan met een veranderde booktype setting (dvd-rom) ervoor zorgen dat mijn Pioneer de dvd+r tjes wel slikt?

werkt dit ook met DVD+RW? Of is hier geen eenduidig antwoord op te geven en zal het door 'trial and error' meoten blijken.

ps pioneer dcs-303 is uit modeljaar 2002 link, en leest dvd-r prima! dvd-rw niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Yep, het booktype van je DVD+R op DVD-ROM zetten zal er (99.9% kans) voor zorgen dat ze wel gelezen worden.
Het booktype van DVD+RW's kan (nog?) niet veranderd worden met de ND-3500. Maar dat kan vast wel binnenkort met een fw update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens wat de laatste versie van WinBType is? En is hier een officiele website van of door wie is deze gemaakt beter gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:30:
Weet iemand trouwens wat de laatste versie van WinBType is? En is hier een officiele website van of door wie is deze gemaakt beter gezegd?
Is toch totaal niet boeiend? Je gebruikt het tooltje 1x en daarna heb je em niet meer nodig (tot een volgende fw upgrade misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Hallo,

Ik ben van plan de NEC3500 aan te schaffen. Ik heb nu een Benq822A. Ik verpats deze aan een vriend en ga zelf weer voor een hogere snelheid.

Nu ben ik helemaal niet zo into gehackte fimwares van DVD branders maar wat ik wil weten is het volgende. (het zal ongetwijfeld wel in de vorige posts zijn gevraagd maar om nu weer alle posts te gaan doornemen.. 8)7 )

Ik gebruik NOG geen DL media ..gaat wel gebeuren wanneer de prijs een beetje gaat zakken. maar wat ik wel graag zie is hogere (stabiele) brand snelheden en snel rippen mbv DVD decrypter en de Regio code weg.

Koop meestal Memorex media of Imation en brand mijn filmpjes voor het afspelen op een pioneer dvd speler (die gewoon DVD+R aan kan).

Heeft een gehackte firmware voor mij zin?
En welke un-official firmware raden jullie aan ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Tranzy schreef op 27 oktober 2004 @ 12:52:
(...)
(het zal ongetwijfeld wel in de vorige posts zijn gevraagd maar om nu weer alle posts te gaan doornemen.. 8)7 )

(...)
Heeft een gehackte firmware voor mij zin?
En welke un-official firmware raden jullie aan ?
Een paar posts hierboven staat het antwoord: 2C8 is de beste op dt moment. Toch is het misschien handiger je er wel even in te verdiepen om te voorkomen dat je straks met dure DL coasters zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou op dit moment gewoon nog niet op dl branden.

de SL discs zijn vele malen goedkoper en mocht je een DL film willen kopieren 1 op 1, dan kun je altijd nog via DVDshrink de totale film (zonder compressie) op 2 discs zetten.

ik vind het gewoon zonde van het geld!

edit:
mijn pioneer leest boven alle verwachtingen (in de handleiding staat: DVD-R/RW) mijn DVD+R/RW ook prima, zelfs al staat de booktype niet op DVD-ROM, toppie dus!!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren net m'n ND3500AG binnengekregen :)
Heb tot nu toe alleen Nashua +RW 4x gebrand en dat ging goed (zo'n 12 minuutjes start-eject).
Ik heb ook nog even een CD-RW geprobeerd (wederom Nashua, nu 10x-16x). Ik had gehoopt dat deze op 16x gefikt zou worden (is immers de max aangegeven speed op het doosje), maar de brandsnelheid bleef beperkt tot slechts 10x :(
Doe ik iets fout (afgezien van Nashua kopen dan ;) ) of klopt dit gedrag (hij was wel al eerder in mijn Plextor op 10 speed gebrand, misschien heeft dat er iets mee te maken.

Oh ja: originele 2.16 firmware

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Hi-Ho: de NEC past zn snelheid aan aan de kwaliteit, en dat Nashua niet snel gaat verbaast me niks. Je zou een nieuwe firmware (2C8, zie beginpost) kunnen proberen, misschien is inmiddels ontdekt dat het toch sneller kan en dan wordt dat in de firmware aangepast.

Zelf heb ik met 2C8 inmiddels mijn Memorex 16-24x cd-rw's op 24x kunnen branden met goed resultaat. Kan dus aan de lijst worden toegevoegd.
Manufacturer : Infodisc
Code : 97m25s31f
Recording Speed : 24 X
Capacity : 79:59.73
703 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMore staat nog niet in de lijst, zeker omdat ze zo duur zijn :/

Maar ze branden wel goed, ik heb er 10 gebrand, waarvan 2 op 4x (max snelheid van de dvd+r)
en de andere op 2.4x. Gingen allemaal goed, en allemaal afleesbaar op een xbox.
Met originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kickje...

Ik heb Datawrite 8 speed -R's (rode bovenkant)

Die branden perfect op 12 speed !!

Ik heb ze bij Opus vandaan uit Duitsland... ze zijn helaas daar niet meer verkrijgbaar.

edit: Mediacode staan niet op de DVD's zelf...

[ Voor 13% gewijzigd door SileX op 03-11-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb gisteren 35 Memorex DVD-R's 8x gebrand met de 2C8 firmware. begint op 4.1 en eindigt op 8.3. En heb er een paar in mijn Xbox getest en die starten allemaal op.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karrde1980
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09-2023
ik heb een nec3500AG met 2.17 firmware versie
en wil met Nero 6.6.0.0 een Traxdata DVD+R DL dvd branden

maar hij wil niet branden :'(

logboekje van t branden:

16:10:22 #22 SCSI -1135 File Cdrdrv.cpp, Line 1175
SCSI Exec, HA 0, TA 3, LUN 0, buffer 0x03848000
Status: 0x04 (0x01, SCSI_ERR)
HA-Status 0x00 (0x00, OK)
TA-Status 0x02 (0x01, SCSI_TASTATUS_CHKCOND)
Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR)
Sense Code: 0x0C
Sense Qual: 0x00
CDB Data: 0xBF 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x20 0x00 0x0C 0x00 0x00
Sense Data: 0x70 0x00 0x03 0x00 0x00 0x00 0x00 0x0A
0x00 0x00 0x00 0x00 0x0C 0x00

16:10:22 #23 Text 0 File DVDPlusDualLayer.cpp, Line 465
L0 Data Zone Capacity set to 1638032 (18FE90h, 3199MB) -> ERROR, capacity different:
L0 Data Zone Capacity on disc: 2086912 (1FD800h, 4076MB)
L0 Data Zone Capacity requested to be set: 1638032 (18FE90h, 3199MB)

16:10:22 #24 CDR -1135 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1676
Write error

16:10:22 #25 TRANSFER -27 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1676
Could not perform start of Disc-at-once

16:10:22 #26 Text 0 File dlgbrnst.cpp, Line 1719
Set remaining time: 0:00,000 (0ms) -> OK

16:10:22 #27 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1861
Burn process failed at 2x (2.770 KB/s)

weet iemand wat ik fout doe? of hoe ik t wel kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
jems1980 schreef op 05 november 2004 @ 16:24:
ik heb een nec3500AG met 2.17 firmware versie
en wil met Nero 6.6.0.0 een Traxdata DVD+R DL dvd branden

maar hij wil niet branden :'(
Kijk eens aan het begin van dit topic wat er staat over de Traxdata DL dvd's en firmware 2.17. Volg dan de linkjes naar wat er over is geschreven. Makkelijker kan het niet.
edit:

Nog makkelijker: hier valt te lezen dat alleen in firmwareversie TDK 2C8 support voor Ritek DL zit. Die moet je dus hebben. Is sowieso de beste firmware op dit moment.

[ Voor 23% gewijzigd door drfruit op 05-11-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
2.C8 was idd de beste, maar ga binnenkort die nieuwe 2.F9 versie proberen.
Iets minder +R support, maar oa. bitsetting voor +RW..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
QuarK schreef op 06 november 2004 @ 16:09:
2.C8 was idd de beste, maar ga binnenkort die nieuwe 2.F9 versie proberen.
Iets minder +R support, maar oa. bitsetting voor +RW..
Is volgens mij het enige, verder is het qua ondersteunde media en snelheden een stap achteruit. Ik heb hem weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb nu 200DVD's gebrand van 1 of ander wazig merk, ook met mediacode OPTODISCOR4 (DVD+R)

0 uitval van de 200. Allen doen het perfect in mijn Pioneer + Lite-On DCD lezers. Ook de brakke dvd speler van mn tv (Amuseer) pakt ze allemaal goed.

Extra: Kijk uit met scherpe dingen, komen snel krassen op heb ik het idee, sneller dan normaal.

Dit icm NEC 2.17 FW, met Nero 6.6.0.1

offtopic:
Heeft iemand al eens geprobeerd Nero Vision Express te gebruiken om Video-DVD's te maken van Avi's? Bij loopt ie vast wanneer ik chapters maak....

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Eventjes een vraagje, ik ben van plan een aantal dual layer schijfjes aan te schaffen.
zijn deze:
http://www.ddvd.info/cgi-...ndv-r4c100%26t%3Dtemartic

Geschikt voor de nec3500A, en heb je dan ook goeie kwaliteit gebrande schijfjes
zo niet welke kan ik dan beter nemen?

alvast bedankt

edit: ja dat heb ik wel gezien maar er staat niks over de kwaliteit van de schijfjes :)

[ Voor 11% gewijzigd door arjentjuh op 11-11-2004 13:51 ]

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09
je moet ff de url afsluiten met [/url] de dvd's waar deze link naar gaat zijn princo's dvd-r, dat zijn geen dual layer.
en je gaat me toch niet vetellen dat ik mijn lijstje voor niks bijhoudt :'( kijk zelf even in de 2e post ;)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:37
Ik zou graag mijn conclusies wat betreft de Datawrite Red V3
mediacode: DVD-R (Disc ID: INFOSMART01) (Speeds: 2x; 4x) bij willen stellen.
[rml]Mad_Manic in "[ Media compatibiliteit] NEC ND 3500"[/rml]

Ik heb inmiddels verschillende van deze schijfjes gehad waarbij ik allerlei leesfouten, calibratie fouten etc kreeg. Ook een kennis had problemen met deze schijfjes. Ik vind de kwaliteit dus twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd, maar ik heb inmiddels 3 traxdata dual layer schijven verkloot met films die WEL werken als ik ze shrink en op een DVD-R brand en NIET werken op een dual layer schijf. De films zijn Day After Tomorrow en Star Wars Empire Strikes Back. Ik heb de NEC 3500 met TDK 2.C8 SE firmware. 1 schijf heb ik op 4 speed gebrand en de andere op 2.4 speed. Ik heb een Panasonic S35 dvd-speler en hij komt niet eens tot het menu, maar wel de reclamefilmpjes van tevoren dus.

O ja, en op een xbox of ps2 zijn ze OOK niet af te spelen. :'(

Kan het ook liggen aan master/slave instelling? Nu is mijn Lite-On master en de NEC 3500 is slave. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Nieuwe officiele Nec firmware is uit, fw 2.18 is hier te downen.
Wat vergelijkingen in de "write strategy" en dergelijke is hier te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CD's met mediacode MMore mislukken altijd bij mij?
Ook met nieuwste firmware en nero?
Waaraan zou dit liggen?

• drfruit
  • Niet online
Eindelijk een Traxdata dvd+r DL schijfje geprobeerd. Branden ging op zich goed op 2,4x (ik wilde geen risico nemen met 4x, want ze kosten nog altijd ruim 5 euro). Ook verificatie ging goed. Bij het afspelen blijkt echter dat zelfs nieuwe dvd-spelers (zoals de Philips 630/632 en een Lenco) problemen hebben met de tweede laag. De speler begint dan veel lawaai te maken, een soort gesputter. Tegen het einde van de 6,5 GB grote dvd treden er haperingen op die soms wel een halve minuut duren, en bij de aftiteling slaat de film over. Voorlopig dus maar geen DL-schijfjes meer voor mij, totdat de kinderziekten eruit zijn.
Verder heb ik bij opus wat That's Write 16x dvd+r's gekocht. Dat viel tegen. De NEC 3500 brandt ze (met de nieuwste firmware 2.18) op 8x, en als je met Dvdinfopro kijkt, blijkt dat dat ook de maximale write descriptor is. Wellicht dat andere branders of toekomstige firmwares voor de NEC in staat zijn om deze schijfjes met 16x te branden, maar van huis uit zijn ze gewoon 8x. En ze zijn een stuk duurder dan bijvoorbeeld de Fuji Tayo Yudens die wel goed op 16x branden. Ik raad ze dan ook af.
De mediacode is Philips C16.

Verwijderd

NEC-3500AG firmware: 2.16
Nero Burning Rom 6.3.1.20
Burned @ 8x

Imation DVD+R 16x [PhilipsC16]
max burnspeed possible:: 8x
http://members.chello.nl/huisman.j2/Imation[PhilipsC16]8xCD2-216.jpg

HP DVD+R 8x [MCC003]
max burnspeed possible:: 8x
http://members.chello.nl/huisman.j2/HP[MCC003]8xCD1-216.jpg

Fuij DVD+R 8x [YUDEN000T02]
max burnspeed possible: 16x
http://members.chello.nl/huisman.j2/Fuji[YUDEN000T02]8xCD1B-216.jpg

Lite-On DVD-rom LTD163 [GDHA]
Dit is een scan met de oude firmware GDHA, met de bovenste 3 scans zijn ze beter (naar Originele Lite-On firmware geflashed). Maar deze dvd speler is duidelijk aan zijn eind.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/huisman.j2/Imation%5BPhilipsC16%5D8xCD1-216-bad-dvd-rom.jpg

footnote: M'n Lite-On LTD163 is vrij oud, en wil nogweleens uitvallen (cds moeten soms 3x ge-eject worden voordat ie hem leest) ook heb ik de max read speed op 4x staan, maar uiteindelijk begint ie bij 3.6x en eindigt bij 8.7x (wat de PI/PIF-errors aan het einde niet ten goede komt).
Opvallend is de spike bij ongeveer 25% die elke keer terug komt (ik heb de KProbe vaker gedraait, maar maakte niks uit). Dit ligt denk ik aan mijn Lite-On DVD-rom.

edit: De onderste scan was met de oude firmware, GDHA (Dell). Zo als te zien is gaat het lezen niet echt goed meer. Ik heb de test meerdere malen herhaalt met de drie media en steeds gaf het een soortgelijke uitslag. Toen heb ik hem geflashed naar Lite-On GH5S en dat is te zien in de eerste 3. De scans zijn een stuk beter, maar de resultaten moeten dus met een flinke korrel zout genomen worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 23:21 ]

• N_e_0
Plextor DVD+R 8X:

Gebrand op 16X met de 2.18SE fw.
Gebrand in 6:10 min.

Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Plextor+R16X-3.JPG

Ziet er goed uit voor een 16X burn.

• drfruit
  • Niet online
Hier wat PiPo-scans (de LiteOn 1633s was in de aanbieding...) gemaakt met firmware 2.18 SE.

Eerst de Fuji TY 8x dvd+r gebrand op 16x met Nero 6.6.0.1. De PIF-waarden zijn iets te hoog; ik zal hem ook eens op lagere snelheid branden. Let wel, deze dvd was niet geheel gevuld (4,10 GB), vandaar wellicht het verschil met de scan hierboven van Neo.

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/Fuji16x.PNG

En dan de Traxdata DL dvd+r gebrand op 2,4x met Nero 6.6.0.1. Deze scan is een stuk slechter dan ik van anderen heb gezien. Wellicht heb ik een slecht exemplaar getroffen? Opvallend is het verschil tussen het eerste en tweede deel.

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/traxdataDL.PNG

Van de That's Write '16x' dvd+r (die met de NEC 3500 slechts op 8x kan worden gebrand) werd de scan afgebroken met errors, wat mijn slechte indruk bevestigt.

[ Voor 14% gewijzigd door drfruit op 11-11-2004 21:49 ]

• N_e_0
drfruit schreef op 11 november 2004 @ 21:44:
Hier wat PiPo-scans (de LiteOn 1633s was in de aanbieding...) gemaakt met firmware 2.18 SE.

Eerst de Fuji TY 8x dvd+r gebrand op 16x met Nero 6.6.0.1. De PIF-waarden zijn iets te hoog; ik zal hem ook eens op lagere snelheid branden. Let wel, deze dvd was niet geheel gevuld (4,10 GB), vandaar wellicht het verschil met de scan hierboven van Neo.

[afbeelding]
Je had zulke goede waardes, dat moest ik ook effe testen ;)
Maar inderdaad, die Fuji's zijn beter dan de Plex versies.
Zelfde dvd gebrand als de scan van de Plextor DVD+R.
Ook op 16X:

Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Fuji8X-16X.JPG

Zeker een verbetering met die nieuwe 2.18 fw, helemaal top :)
Die uitschieters van de PIF maakt niet uit.

Ik krijg de laatste tijd wel wat foutmeldingen met de Memorexen 8X (cmc mage01) op mijn 3500, power calibration errors (met zowel de 2C8 fw als de 2.18fw)
Ik heb het alleen met de Memorexen, gelukkig gaan ze prima op m'n 2500.

p.s. De Traxdata's 16X discs nog steeds niet meegenomen met de nieuwe 2.18 fw
_NEC DVD_RW ND-3500AG 2.18 (ATA)
Disc ID: RITEK-R04-01
Book Type: DVD+R
Supported Write Speeds: 2,4x; 4x

[ Voor 11% gewijzigd door N_e_0 op 11-11-2004 22:56 ]

• drfruit
  • Niet online
@Neo: Ik dacht dat de PIF maximaal 4 mocht zijn, dat las ik ergens in een dicussie met de maker van KProbe. Zo niet, blijf ik lekker op 16x branden...
Gek wel dat de Fuji TY beter is, 25 stuks voor 18 euro is dus echt een koopje.
Hieronder nog een scan van de Platinum 8x dvd+r (Ricohjpnr02), gebrand op 12x. Ziet er werkelijk perfect uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/platinum12x.PNG

• N_e_0
drfruit schreef op 11 november 2004 @ 23:37:
@Neo: Ik dacht dat de PIF maximaal 4 mocht zijn, dat las ik ergens in een dicussie met de maker van KProbe. Zo niet, blijf ik lekker op 16x branden...
Officieel wel ja, maar mijn persoonlijke ervaring is dat een paar uitschieters in de PIF geen problemen geeft bij het afspelen.
Bekijk hem maar en je zal zien dat die probleemloos afspeelt.

• N_e_0
drfruit schreef op 11 november 2004 @ 23:37:

Hieronder nog een scan van de Platinum 8x dvd+r (Ricohjpnr02), gebrand op 12x. Ziet er werkelijk perfect uit.
[afbeelding]
Damn, ziet er goed uit :)
Ga ik morgen ook effe proberen, een Platinum. ;)
Zo te zien echt top die 2.18 fw, zo heb ik ze nooit gehad op 12X met andere fw's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik moet m'n mening over de That's Write '16x' op enkele punten bijstellen. Slecht nieuws is dat hij met de LiteOn 1633s nog langzamer brandt, namelijk met 6x (!). Belachelijk voor een dvd+r die als 16x wordt verkocht.
Goed nieuws is dat de kwaliteit toch wel goed is. Hieronder een nieuwe scan van mijn eerste burn op 8x met de NEC 3500, 2.18SE fw en Nero 6.6.0.1. De error die ik eerder kreeg, moet door iets anders zijn veroorzaakt, want dit is een prima scan.

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/thatswrite8x.PNG

Ter vergelijking de scan van de 6x burn met de LiteOn 1633s; een stuk slechter, maar nog altijd keurig. Wel leuk voor NEC-bezitters, al moet ik toegeven dat ik me nog niet heb verdiept in firmwares voor de LiteOn. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/thatswrite6x(liteon).PNG

[ Voor 3% gewijzigd door drfruit op 12-11-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ik begin verliefd te worden op die nieuwe 2.18 fw.
Mijn beste kprobe so far:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Trax+super.JPG
Een Traxdata 4X gebrand op 8X.
Vergelijk hem maar met eerdere kprobe's gebrand met andere fw's die ik heb gepost.
Veel beter komen ze niet _/-\o_ _/-\o_

Het blijven de beste discs voor de 3500 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Memorex DVD+R 8X gaan ook veel beter met de 2.18fw.
Ik krijg wel af en toe een power calibration error met deze discs, maar dat is iets software matigs bij mij. Effe opnieuwe opstarten en geen probleem meer.

Gebrand op 8X:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Memorex8Xsuper.JPG

Hulde aan de 2.18 fw! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Heeft iemand ervaring met Mam-e DVD+r ? Schijnen erg goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:58
Heeft iemand toevallig de Arita's van 8x al met deze nieuwe firmware kunnen testen?
Die met de mediacode RITEK R03. Traxdata is met zijn 8x speed +R's nu ook hierop over gegaan. Dus ik ben benieuwd hoe die eruit komen. (voorheen met de 4x zaten beide nog op RICOHJPNR01. Dus ik vraag me af waarom ze niet op de RICOHJPNR02 zijn overgegaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
AFTT schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:49:
Heeft iemand toevallig de Arita's van 8x al met deze nieuwe firmware kunnen testen?
Die met de mediacode RITEK R03. Traxdata is met zijn 8x speed +R's nu ook hierop over gegaan. Dus ik ben benieuwd hoe die eruit komen. (voorheen met de 4x zaten beide nog op RICOHJPNR01. Dus ik vraag me af waarom ze niet op de RICOHJPNR02 zijn overgegaan.)
Ik heb geen Arita's 8X maar wel Ridata 4X, ook RitekR03.
Die doen het ook prima met de 2.18 fw, ze kunnen ook op 8X maar het duurt wel lang voor die klaar is. Ruim 12 min.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/RitekR03.JPG
Helemaal aan het eind is er een piek van de waardes, maar voor de rest zeer goede waardes dus probleemloze dvd's.

Er is trouwens nu ook een 2.18 fw met booktype setting voor de liefhebbers.
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:37
N_e_0 schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:16:

Zie hier
Ter info: Dit is een aangepaste firmware van de officiele NEC 2.18 firmware waarbij bitsetting mogelijk is voor +R, riplock verwijderd, rpc vrij. Er wordt nog aan deze firmware gewerkt dus om te zeggen dat hij uit is, het is een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Zelfs de BeAll's die ik al een tijdje heb liggen hier doen het perfect met de 2.18fw.
Ik wou ze vorige maand nog weggooien, totale miskoop dacht ik.
Blij dat ik het niet gedaan heb. ;)

Ze branden maar op 4X max, maar top resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/BeAll4Xsuper.JPG

Vergelijk het maar eens met een eerdere scan hier.
Die was gebrand met Herrie's 2.17 fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps verkeerd topic :P

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Zit te denken om 100 MAM-e te kopen, maar wil graag weten hoe die het doen. Die schijnen erg goed te zijn voor backups omdat ze lang bewaard kunnen worden.

Daarnaast twijfelde ik om PLatinums te kopen. Ik weet het echt niet meer. Wat raden jullie mij aan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Rambo schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:05:
Zit te denken om 100 MAM-e te kopen, maar wil graag weten hoe die het doen. Die schijnen erg goed te zijn voor backups omdat ze lang bewaard kunnen worden.

Daarnaast twijfelde ik om PLatinums te kopen. Ik weet het echt niet meer. Wat raden jullie mij aan te kopen?
MAM-e ken ik niet. Platinum dvd+r 8x (mc ricohjpnr02) bevielen mij prima, maar voor een paar euro meer (ca 17 euro per 25 via internet) heb je nu ook Fuji dvd+r 8x (mc yuden000t02) die nog een slag beter zijn. Die kun je probleemloos op 16x branden met firmware 2.18. Wellicht dat ze op 12x of 8x nog beter branden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor scans (die bijzonder goed zijn) moet je even terugbladeren in deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:44
Ik heb een paar arita's (RICOH01) op 8x gefikt met herrie 2.17.
En in de hele film hakkert die 2 a 3x...begint die op een eerder chapter..

Dat komt zeker door het fikken 8x? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Nu weet ik het helemaal niet meer. Ik ging eerst voor die MAM-e, maar omdat ik eigenlijk niemand heb gehoord over ervaringen met de nec 3500 icm met deze DVD+R heb ik besloten verder te zoeken naar een goed alternatief.

Fuji dus? Dus niet:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=109313

Daar wordt gesuggereerd dat Taiyo Yuden slecht spel levert aan Fuji of dat dat japanse grootmerk ineens slechtere kwaliteit levert. Erg slechte resultaten zijn daar gemeld over de Fuji's.

Dus toch maar geen Fuji?
Platinums? Die zijn goed? Of de Traxdata? Beiden van RICOHJPNR02 wat ook weer "goed" is, maar ook weer niet wordt gezien als het beste merk. Dus ik denk dat het safe is om Platinums of Traxdata te kopen.

Hoe denken jullie erover :? Ik weet het niet meer :D

edit:
Trouwens, heb nu een Lite-on CD brander 24x. Als ik die dus vervang door mijn NEC3500 die ik binnen enkele dagen krijg :P Kan ik dan dezelfde IDE kabel gebruiken? Geen idee eigenlijk wat voor één het is :X

[ Voor 20% gewijzigd door Rambo op 17-11-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Rambo schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:50:
edit:
Trouwens, heb nu een Lite-on CD brander 24x. Als ik die dus vervang door mijn NEC3500 die ik binnen enkele dagen krijg :P Kan ik dan dezelfde IDE kabel gebruiken? Geen idee eigenlijk wat voor één het is :X
8)7 tuurlijk...ide is ide..dus werkt gewoon..let wel op je master/slave settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ja ik dacht misschien dat ik er nu een 40 kabel aan heb hangen en dat die NEC een 80 nodig heeft ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kanje die platinum dvd's krijgen in de winkel? en waar anders op internet?
en dvd+rw zijn die ook goecvan platinum of kan ik beter andere kopen?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ik heb een paar arita's (RICOH01) op 8x gefikt met herrie 2.17.
En in de hele film hakkert die 2 a 3x...begint die op een eerder chapter..

Dat komt zeker door het fikken 8x?
Update je firmware naar 2.18(SE) en ze gaan top op 8X.
Fuji dus? Dus niet:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=109313

Daar wordt gesuggereerd dat Taiyo Yuden slecht spel levert aan Fuji of dat dat japanse grootmerk ineens slechtere kwaliteit levert. Erg slechte resultaten zijn daar gemeld over de Fuji's.
Zoals je kan lezen hebben drfruit en ik prima ervaringen met die Fuji's, ze gaan bij mij zelfs beter als de extreem dure Plextor varianten.
Platinums doen het zeker ook goed, zowel de + als de - versies van de 8 speed.
Alleen de + versie kan je ook op 12X fikken, de - versie op max 8 speed.
Ik heb ook zeer goede ervaringen met Traxdata, maar ik heb nog nooit 8speed versies ervan gehad, alleen de 4X versies.
Dus al deze discs gaan goed op je 3500, kies maar wat uit.
waar kanje die platinum dvd's krijgen in de winkel? en waar anders op internet?
Hier bij de plaatselijke pc boer om de hoek of kijk hier of hier of hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 07:15:
en dvd+rw zijn die ook goecvan platinum of kan ik beter andere kopen?:)
Voor +rw kan ik je de Philips 4x aanraden (mediacode Philips 041).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:44
N_e_0 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:00:
[...]

Update je firmware naar 2.18(SE) en ze gaan top op 8X.

[...]
Is dat gewoon de 2.18 van NEC? Of is SE weer een andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@rambo:
Ik heb die draad over Fuji TY02 gelezen. Het gaat om een partij die via Best Buy in Engeland is geleverd en die blijkbaar slechte resultaten oplevert, met name in LiteOn branders (die duidelijk slechter van kwaliteit zijn dan je NEC). Mijn Fuji's komen uit diverse Duitse online winkels en werken tot nu toe altijd perfect. Ik zou zeggen, koop ze niet bij Best Buy en probeer er eerst een paar voordat je honderd stuks gaat bestellen.
Niemand kan garanderen dat je nooit een miskoop zult doen, want er zijn teveel factoren in het spel. Ik heb ook al eens nep-Taiyo Yudens gekocht die achteraf de vuilnisbak in konden. Maar deze Fuji's in combinatie met de NEC 3500 bevallen uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik zie hier allemaal mensen met het programma Kpro hun tests laten zien maar dit zijn zo te zien Liteon DVD branders. Dit topic is toch bedoeld voor de NEC 3500, of is dat een aangepast programma voor de NEC :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Kakaroto schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:37:
[...]

Is dat gewoon de 2.18 van NEC? Of is SE weer een andere versie?
De SE staat tussen haakjes. Je kunt dus beide nemen, de toevoeging SE betekent gewoon dat de riplock en regiocode eruit zijn verwijderd. Er is ook nog een 2.18-versie die tevens wijziging van het booktype mogelijk maakt. Het branden gaat met allemaal even goed, want ze zijn gebaseerd op 2.18 van NEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Possible schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:54:
Ik zie hier allemaal mensen met het programma Kpro hun tests laten zien maar dit zijn zo te zien Liteon DVD branders. Dit topic is toch bedoeld voor de NEC 3500, of is dat een aangepast programma voor de NEC :?
De NEC kan geen scans maken, dus daarvoor moet je een LiteOn gebruiken i.c.m. het programma KProbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ok, jullie hebben dus wel goede ervaringen met Fuji. Zijn deze toevallig gekocht bij DDVD.info? Want daar wil ik ze kopen.
drfruit, waar had je die nep TY's gekocht? Dan weet ik waar ik ze niet moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Rambo schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:23:
Ok, jullie hebben dus wel goede ervaringen met Fuji. Zijn deze toevallig gekocht bij DDVD.info? Want daar wil ik ze kopen.
Ik heb ze bij opus vandaan maar dat zal weinig uitmaken.
drfruit, waar had je die nep TY's gekocht? Dan weet ik waar ik ze niet moet kopen.
Dat waren geen Fuji's maar als ik me goed herinner bulkpaqs met oranje bovenkant (worden niet meer als TY verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
vandaag platinum 8x dvd+r binnengekregen

branden prima op 12x, een film gebrand in 6:50 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
N_e_0 schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:16:
[...]

Ik heb geen Arita's 8X maar wel Ridata 4X, ook RitekR03.
Die doen het ook prima met de 2.18 fw, ze kunnen ook op 8X maar het duurt wel lang voor die klaar is. Ruim 12 min.
[afbeelding]
Helemaal aan het eind is er een piek van de waardes, maar voor de rest zeer goede waardes dus probleemloze dvd's.

Zie hier
Arita beviel met CD-R's altijd wel goed. Overigens, wat was de max PIF waarde ongeveer zonder die piek? Want ik heb nog steeds niet zon vertrouwen in waardes van 7 ed. Het lijkt me dat de richtlijn niet voor niks 2 is. (2 was het toch?)
Iig bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
AFTT schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:19:
[...]

Arita beviel met CD-R's altijd wel goed. Overigens, wat was de max PIF waarde ongeveer zonder die piek? Want ik heb nog steeds niet zon vertrouwen in waardes van 7 ed. Het lijkt me dat de richtlijn niet voor niks 2 is. (2 was het toch?)
Iig bedankt voor de moeite.
Volgens de richtlijnen moet de PI onder de 280 blijven en de PIF onder de 4.
De scan was perfect binnen die waardes tot echt de allerlaatste data van de dvd.
Maar zoals ik al zei dat levert geen problemen op bij het afspelen, wie kijkt de film nu helemaal af tot de dvd er vanzelf mee stopt, niemand toch?
De laatste 5 minuten zijn vaak aftiteling.
Ik zal binnenkort nog wel een kprobe maken, als die wat duidelijker is in de waardes zal ik die ook wel posten voor je.

Maar vergeet dit verhaal van Ritek-Europe niet:
Conrexx Technology is RITEK's European Branch office. Naast het leveren aan OEM klanten zoals de door jouw genoemde FUJI, brengt RITEK drie eigen merken op de markt: Traxdata, Ridata en Arita. Voor Traxdata en Ridata geldt dat deze producten van de hoogste kwaliteit zijn, en niet onder doen voor die van OEM klanten. Aangezien deze merken onze eigen merken zijn, worden de laatste technologieen op het gebied van DVD Recordable Media, in Europa ook altijd als eerste onder de Traxdata merknaam op de markt gebracht. (vb: DVD-/+R 8X, DVD+R DL etc) Het betreft dus uitsluitend A-Grade producten. De Arita producten, die een stuk goedkoper zijn en alleen in spindleformaat te koop zijn, zijn ook van hoge kwaliteit maar dit zijn bijvoorbeeld zogenaamde 'overprints'. Dit zijn discs die vanwege een drukfoutje niet meer gebruikt kunnen worden voor de verkoop van een A-Brand en krijgen een Arita overprintlaag. Ook wordt de RITEK B-Grade media onder de Arita naam verkocht; dit verklaart de kwaliteitsverschillen die soms optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
He ik heb ff een vraag met betrekking tot de Xbox (in dit geval vooral de Philips drive).
Ik heb weer mijn zoveelste bestelling ontvangen van www.ddvd.info, ik had 100 Philips DVD+R 8x beseld (2x spindel van 50). Net als vorige keer kreeg ik dit keer geen spindels van 50 maar 4 van 25. Opzich vindt ik dat wel oke, maar er wordt helemaal geen melding van gedaan.
Waar het nu omgaat is dat ik nu opeens schijfjes heb met een andere media code: INFOME R20. De vraag is dus of die compatible zijn met een Philips drive van de xbox. Waarschijnlijk is dit moeilijk te beantwoorden, maar ik zal proberen het zo snel mogelijk zelf te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga me morgen eveneens de nec 3500 halen.
Wil nu een bestelling plaatsen op www.cdrwinkel.be
Heb de hele thread eens doorgelezen.
Had eerst deze op het oog:
3 * DVD+R 8X Verbatim Cakebox 10st (0.51€ / schijf)
DVD-R 8X Platinum 25st (0.53€ / schijf)

Kan mss best toch beter voor deze gaan? als ik alles hier zo lees:
Fuji DVD+R 8X Cakebox (25st) (Taiyo Yuden) (0.68€ / schijf)
Want een PIO test van de Verbatims ben ik niet tegengekomen ...

Wat voor DVD-r ?
Daar waren die platinums wel goed heb ik opgemaakt uit gegevens van Neo
Wat zijn daar eigenlijk de beste als je niet naar prijs zou kijken? Verbatims beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb ook die nieuwe dvd's van philips bij ddvd.info vandaan met mediacode INFOME..2 mee gebrand tot nu toe, kwaliteit is goed. Score van 96 met cd/dvd speed met een max pif waarde van 7..

Dat ie eigenlijk niet boven de 4 mag komen is wel heel streng of niet? Want de meeste dvd's die ik heb gebrand komen minstens 1x boven de 4 uit..

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
N_e_0 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:50:
[...]

Volgens de richtlijnen moet de PI onder de 280 blijven en de PIF onder de 4.
De scan was perfect binnen die waardes tot echt de allerlaatste data van de dvd.
Maar zoals ik al zei dat levert geen problemen op bij het afspelen, wie kijkt de film nu helemaal af tot de dvd er vanzelf mee stopt, niemand toch?
De laatste 5 minuten zijn vaak aftiteling.
Ik zal binnenkort nog wel een kprobe maken, als die wat duidelijker is in de waardes zal ik die ook wel posten voor je.

Maar vergeet dit verhaal van Ritek-Europe niet:

[...]
Dat wist ik niet. Ik heb altijd gedacht dat Arita een zeer goed merk was. Was dit in het CD-R tijdperk ook al zo? Ik dacht namelijk dat Arita toen goed bekend stond. Overigens bedankt nog voor de waardes. Geeft iig aan dat ze voldoende presteren :)

Overigens nog reactie op _Kenshi
De verbatims kwamen er in de test met de ND3500 op cdrinfo.com erg goed uit. Gebrand op 16x (en gelezen met Plex Tools op 2x)
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/NEC_ND-3500A/Images/Scans/DVD+R/Verbatim_8X_DVD+R_8X.png
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/NEC_ND-3500A/Images/Scans/DVD+R/Verbatim_8X_DVD+R_8X_2.png
Zie hier de hele pagina http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=10711&PageId=19
Waarschijnlijk zijn de verbatims ook van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok Thx voor de link.
Dan ga ik zeker voor de Verbatims voor DVD+r. Kwaliteit ziet er ongeveer hetzelfde uit, maar is toch goedkoper

Nu ben ik al aan het twijfelen om ook voor de Verbatims te gaan voor DVD-R ipv de Platinums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Waarom dan? Platinum is toch net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij +r als ik alle grafieken hier bekijk, merk ik dat Verbatim beter is dan Platinum qua errors enzo.

Bij -r weet ik het totaal niet, wss zal ik daar wel voor de platinums gaan hoor. Want Neo had daar een grafiek van gepost van de 8x platinum dvd-r en die zag er toch goed uit.
En qua compatibiliteit met standalone lezers, heb ik ook al ergens gelezen dat het zo goed als identiek is.

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:47:
Bij +r als ik alle grafieken hier bekijk, merk ik dat Verbatim beter is dan Platinum qua errors enzo.
Waar is dat oordeel nu weer op gebaseerd? Ik zie maar 1 scan van een 4x +r Verbatim in deze draad. Een scangrafiek zegt alleen iets over dat bepaalde type (mediacode) van dat bepaalde merk. Merken zo met elkaar vergelijken heeft weinig zin, want een ander product van hetzelfde merk presteert heel anders.
De hierboven aangehaalde test van cdrinfo is trouwens tamelijk oud. Ze gebruikten firmware 2.07 en een andere scanmethode (plextools op een plextor drive ipv kprobe op een liteon), dus die grafiekjes zijn wat lastig te vergelijken met wat wij hier meestal tonen. Je kunt beter op forums zoals dit kijken naar recente scans.

edit: De test van cdrinfo betreft Verbatim 16x dvd+r. Die zijn online te koop voor 33 euro per 25, twee keer zo duur dus als Fuji TY02 en 2,5 keer zo duur als de Platinums waar wij het hier over hebben. /edit

[ Voor 12% gewijzigd door drfruit op 18-11-2004 12:53 ]

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Even voor de volledigheid, de media code van de Platinum DVD+RW:

Unique Disc Identifier : [DVD+RW:RICOHJPN-W11-001]
Disc Type : [DVD+RW]
Manufacturer ID : [RICOHJPN]
Manufacturer Name : [Ricoh Company Ltd.]
Media Type ID : [W11]
Product Revision : [001]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [1x , 2.4x , 4x]
Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6 MB = 4.38 GB]

Hetzelfde als de TDK dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een nec 3500 gekocht (2.17 firmware) en daarbij

2 traxdata DVD-RW's met mediacode RITEKW01

Ik kan ze enkel lezen in mijn dvdbrander zelf... op de eerste pagina staat dit type in het "groen", dus ik zou wel willen weten hoe hij of zij dit voor elkaar heeft gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groen wijst erop dat ze zonder problemen te branden zijn. Dit heeft niets te maken met compatibel zijn met standalone spelers dacht ik ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 00:24:
Ik heb vandaag een nec 3500 gekocht (2.17 firmware) en daarbij

2 traxdata DVD-RW's met mediacode RITEKW01

Ik kan ze enkel lezen in mijn dvdbrander zelf... op de eerste pagina staat dit type in het "groen", dus ik zou wel willen weten hoe hij of zij dit voor elkaar heeft gekregen
Probeer ze eens als dvd-rom te branden. Je moet daarvoor het booktype van dvd+rw wijzigen, maar dat kan alleen met een aangepaste firmware. Ik denk dat de gepatchte versie van 2.18 Liggy beta 9 daar geschikt voor is; zie de firmwarepagina . Om een dvd+rw in een dvd-rom te veranderen moet je hem (snel) formatteren met bijvoorbeeld dvdinfopro.
Het hangt van je dvd-standalone af of deze truc werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat ik alleen maar op snelheid 1.5x kan rippen,heb andere firmware erin gezet 2.18 maar ripsnelheid met decrypter blijft 1.5x.
Wie kan me helpen of doe ik iets fout
Alvast bedankt ,ps heb nec3500

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:59:
Hoe kan het dat ik alleen maar op snelheid 1.5x kan rippen,heb andere firmware erin gezet 2.18 maar ripsnelheid met decrypter blijft 1.5x.
Wie kan me helpen of doe ik iets fout
Alvast bedankt ,ps heb nec3500
Als je de orginele 2.18 fw gebruikt hebt dan is die "riplocked"
Pak één van de gemodificeerde fw's, zie het bericht hierboven van drfruit waar je die kan downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met diverse FW's Platinum 8x +R DVD's gebrand. Deze films springen echter incidenteel terug naar het begin van de film bij scene overgangen.
De platinums staan als goed bekend. Dus kan ik de conclusie trekken dat de oude sony standalone DVD speler het probleem is?
Verder treedt het op bij zowel DVD's die 8x als 12x gebrand zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.