Het 6800LE Topic Deel 6

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 12:24:
[...]

Als je een Zalman plaatst, doe er dan wel minstens 1 van die optionele Zalman Fans op. Beter nog, doe er (net zoals MisterX) 2 op.
Zkres... dat heeft mijn 9800pro nu ook.... maar ik vraag me af of deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80c_hp_c_p.jpg

ook gaat passen... kost iets van 22 euro....

Heb net ff schreofjes gepast en die passen evt.... ff zoeken naar vergelijkingen als het veel scheelt...

EDIT:

Lees:

ATi X800 and nVidia 6800 owners

Zalman have confirmed that the ZM80C/D-HP is compatible with the ATi X800 series graphics card when used with the ZM-OP1. Unfortunately the ZM80C/D-HP is not compatible with nVidia's 6800 series. This is because the mounting holes are in an inappropriate position. Zalman are currently working on a solution for the nVidia 6800 graphics, which is expected October 2004.

mm... intressting nog maar ff wachten dus...

[ Voor 43% gewijzigd door Henning op 25-10-2004 14:27 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

Wimo.

Shake and Bake!

Nou, ik heb het ook voor elkaar :) Op mijn aanraden heeft een maat van me zon ding aangeschaft .. wat een ellende :(

Specs:

Xfx 6800LE
Albatron kx600 pro (kt400)
512 ram (ondertussen 1024)
Enermax 480(!) W uit mijn systeem

En nu komt het .. nettte cleane install en alles verloopt goed. Windows installeerd netjes en alles werkt. Drivers van via erop,nvidia drivers (zon beetje allemaal getest incl. 66.81) en de ellende begint. Na de reboot valt het beeld gewoon uit in windows. Soms haalt ie windows niet eens zonder uit te vallen! Als ik vervolgens in de vga mode opstart en de drivers verwijder dan loopt het zooitje weer.

Opnieuw de forceware drivers installeren en je krijgt hetzelfde probleem. Ik dacht in de 1e instantie aan een conflict met de via chipset. Dus even een nforce 2 bord gekocht .. zelfde probleem

nette install --> forceware--. geen beeld in windows .. ik snap er niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 25 oktober 2004 @ 14:37:
Nou, ik heb het ook voor elkaar :) Op mijn aanraden heeft een maat van me zon ding aangeschaft .. wat een ellende :(

nette install --> forceware--. geen beeld in windows .. ik snap er niets meer van
nette install + forceware + geen beeld in windows = defect = ruilen (sorry, zit weinig anders op)

ps. tenzij je vergeten bent de extra molex aan te sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
ik zit er over te denken om een andere voeding aan te schaffen (heb nu een no name 350), zodat ik wat meer speelruimte heb en mn 6800 wat verder kan pushen (heeft voeding invloed op toch?). Ik moet nu namelijk al mn brander afsluiten om de boel stabiel te laten draaien.Zijn die Q-tech voedingen inderdaad zo waardeloos? heeft iemand een goede suggestie voor rond de 50-60 euro?Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:40:
[...]

nette install + forceware + geen beeld in windows = defect = ruilen (sorry, zit weinig anders op)

In veilige modus en zonder drivers geen problemen.. vreemd. Molex zit er wel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjodokusK schreef op 25 oktober 2004 @ 14:41:
ik zit er over te denken om een andere voeding aan te schaffen (heb nu een no name 350), zodat ik wat meer speelruimte heb en mn 6800 wat verder kan pushen (heeft voeding invloed op toch?). Ik moet nu namelijk al mn brander afsluiten om de boel stabiel te laten draaien.Zijn die Q-tech voedingen inderdaad zo waardeloos? heeft iemand een goede suggestie voor rond de 50-60 euro?Alvast bedankt
ben er nu ook mee bezig. Heb ook een no-name 350watt. Gezien je budget, kijk hier eens naar:

http://www.ikbenstil.nl/p...ath=24_31&products_id=158

In deze prijsklasse zul je niet veel beter treffen.

Een goede site voor vergelijkingen is:

http://www.dirkvader.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 25 oktober 2004 @ 14:44:
[...]

In veilige modus en zonder drivers geen problemen.. vreemd. Molex zit er wel in ;)
hhmm. verder ook niks aan de molex (drives, etc) die naar je 6800LE gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Had ik nou maar een paar daagjes gewacht met het aanschaffen van die NV5. Dat ding maakt nu al zo'n irritant ratelgeluid. Hij irriteert me nu meer dan de oude fan...
Nou zijn er drie mogelijkheden:

1. We gaan met z'n allen Arctic Cooling een megamail sturen met klachten over het geluid/ratel.

2. Je plakt een fan over deze k*tfan heen die de lucht erdoorheen blaast.

3. 22 euro over de bank gesmeten en de oude heatsink er weer opzetten...

Iemand nog een vierde mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

wb voedingen: ik draai hier met een chieftech 360w retestabiel :P
das met 2 hd's, 1 dvd-rom, XFX 6800LE en undervolted & oc'ed 2400+ @ 12x173 @ 1.55v :z

had met mn vorige vika, POV ti4200xp-turbo, wel probs met mn voeding, toen dropte mn 3.3v (agp) voltage naar 2.6 tijdens gamen. Das dus een lijn om in de gaten te houden, net als de 12v lijn ivm de extra molexconnector op de 6800 :y

@ nv5: ik wil er over een paar weken 1 aanschaffen @ hcc, puur voor de prestaties en de rear-outtake, maar als k t zo lees zijn er nogal veel problemen mee? :?
in de reviews die k heb gelezen komt ie er goed uit, en degene hier op t forum die m goed hebben draaien zijn er ook veelal tevreden over, maar is t nou echt zo'n 'buggy' fan?

[ Voor 32% gewijzigd door jeroen__online op 25-10-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:40:
Dan startie niet eens op (de kaart dan, je ziet nooit wat), probeer maar. Ik kan je wel wat oordoppen aanbevelen voor je het doet ;)
Zijn die Q-tech voedingen inderdaad zo waardeloos? heeft iemand een goede suggestie voor rond de 50-60 euro?Alvast bedankt
Q-Tecs hebben wel die hele hoge W rating, maar hun efficientie is ver te zoeken. Meeste voedingen hebben 65-70% effiecientie. O.a. van de Zalman PSUs is dat veel hoger (vanwege active PFS ofzo :? ben echt newb wat dat betreft). Dus aan jou de keuze... op de lange duur een goeie 'echte' xxxWatt voeding die minder inhapt op je energierekening en stiller is omdattie minder warmte produceert, maar nu wel een grotere hapt neem uit je portomonnee, of andersom...(ik ging voor optie 1 en heb geen spijt van die extra 25-30 pleuro voor een 400 ZM ipv 550 Q-Tec)
XeNoBiTe schreef op 25 oktober 2004 @ 14:51:
Had ik nou maar een paar daagjes gewacht met het aanschaffen van die NV5. Dat ding maakt nu al zo'n irritant ratelgeluid. Hij irriteert me nu meer dan de oude fan...
Nou zijn er drie mogelijkheden:

1. We gaan met z'n allen Arctic Cooling een megamail sturen met klachten over het geluid/ratel.

2. Je plakt een fan over deze k*tfan heen die de lucht erdoorheen blaast.

3. 22 euro over de bank gesmeten en de oude heatsink er weer opzetten...

Iemand nog een vierde mogelijkheid?
Aiaiaiaiai, plots prijs ik mij niet meer zo ongelukkig dattik al 3 weken op mn NV5 zit te wachten...
Ik vind optie 1 de beste...aanmodderen helpt niet veel :|, hoewel het natuurlijk maar de vraag is of ze luisteren/je nieuwe krijgt.
Ik heb iig mn order voor de ATi 1 Silencer maar weer terug laten zetten naar de oude Rev 3, die schijnt iig in orde te zijn.
Optie 4...de welpassende Zalman kloon van Coolermaster proberen?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21967503
Moet toch ook zo'n 8cm fan aan te hangen zijn zoals de ZM? Misschien dattie dan niet zo heet wordt...(hoewel dat nog maar op 1 review gebaseerd is. Een ander kreeg er wel lagere temps mee op een 9600Pro zwaar overclocked)
of misschien toch niet...
http://forums.hardwarezon...ad.php?s=&threadid=837655
Oke vergeet dat ding maar :r. Kan ik beter wachten op de nieuwe Zalman versie.

Nog meer mensen met een NV5 die problemen hebben (of juist niet natuurlijk...)? Tis wel ineens een explosie zeg...

[ Voor 48% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-10-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Aopen 350 watt....

Goede voeding.... met redelijke lijnen.. vrij stabiel..

zie sig voor het systeem...

en kost ong 60 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
ik kan die voeding niet vinden op de dirkvader.de goldie.Enig idee onder welke naam ik hem kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

-Sir_Killalot- schreef op 25 oktober 2004 @ 14:54:
[...]

Dan startie niet eens op (de kaart dan, je ziet nooit wat), probeer maar. Ik kan je wel wat oordoppen aanbevelen voor je het doet ;)

[...]

Q-Tecs hebben wel die hele hoge W rating, maar hun efficientie is ver te zoeken. Meeste voedingen hebben 65-70% effiecientie. O.a. van de Zalman PSUs is dat veel hoger (vanwege active PFS ofzo :? ben echt newb wat dat betreft). Dus aan jou de keuze... op de lange duur een goeie 'echte' xxxWatt voeding die minder inhapt op je energierekening en stiller is omdattie minder warmte produceert, maar nu wel een grotere hapt neem uit je portomonnee, of andersom...(ik ging voor optie 1 en heb geen spijt van die extra 25-30 pleuro voor een 400 ZM ipv 550 Q-Tec)

[...]

Aiaiaiaiai, plots prijs ik mij niet meer zo ongelukkig dattik al 3 weken op mn NV5 zit te wachten...
Ik vind optie 1 de beste...aanmodderen helpt niet veel :|, hoewel het natuurlijk maar de vraag is of ze luisteren/je nieuwe krijgt.
Ik heb iig mn order voor de ATi 1 Silencer maar weer terug laten zetten naar de oude Rev 3, die schijnt iig in orde te zijn.
Optie 4...de welpassende Zalman kloon van Coolermaster proberen?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21967503
Moet toch ook zo'n 8cm fan aan te hangen zijn zoals de ZM? Misschien dattie dan niet zo heet wordt...(hoewel dat nog maar op 1 review gebaseerd is. Een ander kreeg er wel lagere temps mee op een 9600Pro zwaar overclocked)
of misschien toch niet...
http://forums.hardwarezon...ad.php?s=&threadid=837655
Oke vergeet dat ding maar :r. Kan ik beter wachten op de nieuwe Zalman versie.

Nog meer mensen met een NV5 die problemen hebben (of juist niet natuurlijk...)? Tis wel ineens een explosie zeg...
Mijn nv5 is ook rot. Laatste reeks die salland.nl nog had. Ik heb zelf de plastic doos niet meer dus volgens mij kan ik ook naar mn garantie fluiten :r

WAARDELOOS product... gisteren ff ee zalman gepast en de gaten klopten dus niet in mn GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm...Ik heb ook veer gehoord over het gebruiken van een oude AMD koeler als VGA koeler. Nu heb ik hier 2 van die 6x6 heatsinkjes + fan en met die RAMsinkjes van Zalman moet ik toch eindje kunnen komen, hoewel ik de geluidsproductie betwijfel...deze koelertjes waren nou niet bepaald stil :X. Om nog maar niet te spreken over mn 2 linkerhanden :X (maarja...kheb er 2 dus kan altijd nog een keer proberen alsik het verpest 8)7 )

[ Voor 19% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-10-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clamdxp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo ik heb sinds 2 weken een xfx 6800 le.
ik ben er eigenlijk niet tevreden over.
hij draaid perfect op 16x1.6.
Benchmarken gaat prima maar op het moment dat iuk ga gamen freest het beeld op een begeven moment.
Ik heb geprobeerd met verschilende drivers en eigenlijk ook alles wat er in het forum vermeld word maar helaas wil het gewoon niet lukken.
na 6 cleane instals en driver optimalisaties geef ik het eigenlijk op.
heb echt alles geprobeerd wat in het forum vermeld word.
Mijn specs:
asus k8n-e deluxe.
amd 3200
1024 geil geheugen.
2x maxtor 120 gig in raid.
creative audigy platinum.
3 cd..... spelers
aerogate2.
dit alles in een coolermaster stacker met een chieftec 360 watt voeding.
de voeding is zwaar genoeg daar er hier eerst een 6800 gt in gezeten heeft.
en die liep perfect totdat hij kapot ging.
wegens het lange wachten heb ik toen maar gekozen voor een 6800le.
cpu temp 36 case temp 30 video kaart 58 graden.
wie weet wat er aan de hand kan zijn daar ik vandaag de laatste dag heb om mijn kaart zonder op te struren kan omruilen.
in ieder geval alvast bedankt voor de moeite. :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

clamdxp schreef op 25 oktober 2004 @ 16:03:
Hallo ik heb sinds 2 weken een xfx 6800 le.
ik ben er eigenlijk niet tevreden over.
hij draaid perfect op 16x1.6.
Benchmarken gaat prima maar op het moment dat iuk ga gamen freest het beeld op een begeven moment.
Ik heb geprobeerd met verschilende drivers en eigenlijk ook alles wat er in het forum vermeld word maar helaas wil het gewoon niet lukken.
na 6 cleane instals en driver optimalisaties geef ik het eigenlijk op.
heb echt alles geprobeerd wat in het forum vermeld word.
Mijn specs:
asus k8n-e deluxe.
amd 3200
1024 geil geheugen.
2x maxtor 120 gig in raid.
creative audigy platinum.
3 cd..... spelers
aerogate2.
dit alles in een coolermaster stacker met een chieftec 360 watt voeding.
de voeding is zwaar genoeg daar er hier eerst een 6800 gt in gezeten heeft.
en die liep perfect totdat hij kapot ging.
wegens het lange wachten heb ik toen maar gekozen voor een 6800le.
cpu temp 36 case temp 30 video kaart 58 graden.
wie weet wat er aan de hand kan zijn daar ik vandaag de laatste dag heb om mijn kaart zonder op te struren kan omruilen.
in ieder geval alvast bedankt voor de moeite. :( |:(
ik mag aannemen dat ie op de standaard waarden (8x1, 4vp, std clockspeeds) ook freezet? dan zie ik geen reden om m snel te gaan omruilen, de kaart lijkt me dan echt kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de standaart clocksnelheden van de GF 6800 LE????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben ik heb een voeding van 25 euro en hij is retestabiel :) . mijn POV 6800 LE krijg ik echter niet verder gemod :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nog de BETA drivers. Wil de nieuwe drivers gaan gebruiken. Hoe te werk gaan:

- Opstarten in safe mode
- Beta Nvidia verwijderen
- Window normaal opstarten
- Nieuwe driver versie installeren

Klaar? Ik kan me nog herrineren dat je in safe mode een proggie gebruikt om echt alles weg te halen van de oude versie. Hoe klinkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clamdxp
  • Laatst online: 19-12-2024
jeroen__online schreef op 25 oktober 2004 @ 16:08:
[...]

ik mag aannemen dat ie op de standaard waarden (8x1, 4vp, std clockspeeds) ook freezet? dan zie ik geen reden om m snel te gaan omruilen, de kaart lijkt me dan echt kapot...
Ja de kaart doet dit ook op standaard waarden.
Ik heb net met de manager gebeld en die zecht dat hij iemand op de td heeft die veel doet expirimenteren met dit soort kaartjes.
Wat kan ik hem het beste zeggen want ik denk dat ze me willen afpoeieren met een of andere smoes.
zoals ja meneer het zal wel aan uw systeem liggen of zo.
bedankt voor de info tot dusver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Als genoegdoening voor het feit dat 2 (x4) pipes bij mij niet zonder artifacts werken ben ik m'n kaart aan het overklokken....nu zit ik op 410/811 en ik vroeg me af wie er al tijdenlang op hoge hertzen werkt (en speelt)?? En hoe hoog dit dan is....volgens mij zit 425/850 er bij mij ook wel in namelijk maar vragen vooraf kan nooit kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Bench eens en vermeld hier je scores. Welke bios gebruik je? Welke kaart heb je?

[ Voor 15% gewijzigd door Lanfear28 op 25-10-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

clamdxp schreef op 25 oktober 2004 @ 17:19:
[...]

Ja de kaart doet dit ook op standaard waarden.
Ik heb net met de manager gebeld en die zecht dat hij iemand op de td heeft die veel doet expirimenteren met dit soort kaartjes.
Wat kan ik hem het beste zeggen want ik denk dat ze me willen afpoeieren met een of andere smoes.
zoals ja meneer het zal wel aan uw systeem liggen of zo.
bedankt voor de info tot dusver
heb je de mogelijkheid de kaart in een ander (capabel) systeem te testen?
zo nee / als ie t in een ander systeem ook niet doet:
laat die fijne td-er maar s bewijzen dat de kaart gewoon OK is, testen moeten ze altijd voor je kunnen doen lijkt me.
Als je je hele systeem mee moet nemen moet je natuurlijk wel ff zorgen dat alles weer standaard staat en rivatuner of welk tune/overclock programma dan ook van je schijf af is!!!
En dan is jouw naam natuurlijk sjaak, je hebt de kaart bij hunnie gekocht en die moet werken ook, zo niet: dan krijg je een nieuwe lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Lanfear28 schreef op 25 oktober 2004 @ 17:54:
Bench eens en vermeld hier je scores. Welke bios gebruik je? Welke kaart heb je?
3DMark 2005, V9999GT Bios 410/811: 13.2, 10.2, 18.5 resulteert in 3381 puntjes....
XFX 6800 LE ....met 6 vertex shaders actief en 8 pijplijnen...de rest geeft artifacts helaas. Temperaturen in actie op rond of iets over de 60 graden. Verder stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
mijn voedingswaardes zien er zo uit

12v zit rond de 12,2 - 12,3
5v zit rond de 4,8 - 4,9
3v zit rond de 3,3

ik heb de core nu op 330 mhz staan en de mem op standaard.heeft een nieuwe voeding dan eigenlijk wel nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
objectief2 schreef op 25 oktober 2004 @ 18:43:
[...]

3DMark 2005, V9999GT Bios 410/811: 13.2, 10.2, 18.5 resulteert in 3381 puntjes....
XFX 6800 LE ....met 6 vertex shaders actief en 8 pijplijnen...de rest geeft artifacts helaas. Temperaturen in actie op rond of iets over de 60 graden. Verder stabiel...
Vreemd ik heb al 3284 3Dmarks.. en heb nog gewoon de originele bios en mijn clock is stuk lager dan van jouw. Dat zou betekenen dat een biosflash niet zoveel doet, behalve je temp omhoog gooien. Het zit dus puur in het opengooien van de pipes.

Ik neem dan aan dat je specs een beetje overeenkomen???

[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear28 op 25-10-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 3dmark05 score: 4556

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=210816

Best netjes imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:32
Om even terug te komen op het nv5 gebeuren.

Is de grote geluidsproductie een reden de koeler RMA te sturen?
En is dit eigenlijk wel toegestaan .. aangezien de koeler verder prima functioneerd, alleen maakt hij een pokkeherrie :7

Ik heb hier al een RMA formuliertje ingevuld en klaar liggen + de kapotgeknipte doos met boekje etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Lexxx op 25-10-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Die Zalman he, die bovenste koelplak, komtie ook in de burt van je RAM (systeem). Andere A7N8X(-E) (deluxe) gebruikers hier met ervaringen met deze koeler?
Fiddle schreef op 24 oktober 2004 @ 22:14:
@ Sjah
Ik durf met een gerust hart te zeggen dat deze Koeling prima geschikt is en eenvoudig en degelijk te monteren zal zijn.

Disclaimer: Fiddle stelt zich, met betrekking tot hierbovengenoemde handelingen, niet aansprakelijk voor schade aan uw videokaart, de zalman koeling en u zelf. Mocht deze koeling voor u niet te installeren zijn als gevolg van uw onkunde, extreem noobisme of ondeskundige handelingen dan dient u zich bij het CBS aan te melden en u daar zichzelf "officieel kansloos" te laten verklaren. :P
Hmm...aangezien deze koeler er standaard niet op past, maar pas met enkele wijzigingen ga ik denk ik, maar niet de Hobby Bob uithangen :/
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:15:
Ik heb nu nog de BETA drivers. Wil de nieuwe drivers gaan gebruiken. Hoe te werk gaan:

- Opstarten in safe mode
- Beta Nvidia verwijderen
- Window normaal opstarten
- Nieuwe driver versie installeren

Klaar? Ik kan me nog herrineren dat je in safe mode een proggie gebruikt om echt alles weg te halen van de oude versie. Hoe klinkt dit?
Driver Cleaner 3 (gebruik ik, maar zijn er meerdere, kijk maar es op www.guru3d.com)
Lexxx schreef op 25 oktober 2004 @ 20:31:
Om even terug te komen op het nv5 gebeuren.

Is de grote geluidsproductie een reden de koeler RMA te sturen?
En is dit eigenlijk wel toegestaan .. aangezien de koeler verder prima functioneerd, alleen maakt hij een pokkeherrie :7

Ik heb hier al een RMA formuliertje ingevuld en klaar liggen + de kapotgeknipte doos met boekje etc.
Ik geloof dat het geruisloos functioneren een van de eisen is van het functioneren van dit ding...dussuh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
offtopic:
Ik heb nu een betere koeler op mijn processortje geplakt... temps idle rond de 40 en stressed blijft hij net onder de 50. Dit op een een FSB van 180. (2255Mhz) Hoger krijg ik hem eigenlijk niet, want dan krijg ik lockups.... Kan dit verholpen worden met een betere voeding? Ik heb nu een een of ander 300W merkloos ding (er staat iig geen merk op).

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Dat zou zeker de stabieliteit van je systeem kunnen vergroten.... heb je niet ergens een goede 350 watter liggen.. evt even lenen van een vriend ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46
Je weet het pas als je een andere voeding hebt getest, maar de voeding is zeker belangrijk en imho moet je niet daarop gaan besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 04-09 12:01
ik heb ook een nv5 en er is niks mis mee...hij ratelt niet en maakt ook niet veel lawaai...sir killalot, wacht nog gewoon tot jij hem hebt en geef dan pas je oordeel ;) :D

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ja maar ji hebtum pas een paar dagen. Toen de anderen dat ding zo lang hadden waren ze er ook nog razend enthousiast over. Goed, heb er niks op tegen to-wait-and-see, maar dan moet het wel goed gaan ;). En ondertussen kijk ik of ik toevallig iets beters tegenkom, maar dat valt beetje tegen :'(
- Zalman, kan, maar krijg ik er misschien niet op (ik zei ik he ;)).
- CoolViva, zallik hapje uit moeten zagen waarschijnlijk, maar schijnt behoorlijk tegen in het koelen.
- NV5, eigenlijke perfecte oplossing, alleen nergens anders op te monteren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Er jammer dat iedereen hier denk dat de Zalman er niet op past..... Ik heb al eerder geprobeert jullie te overtuigen dat hij gewoon past. Tevergeefs. Ik ben teleurgesteld in jullie :( Ik zal morgen, mits ik er tijd voor heb, speciaal voor jullie mijn Zalman installatie gedeeltelijk demonteren om jullie ongelovinge heidenen te laten zien hoe hij erop zit. :7 Het is namelijk een goede koeler en nog mooi om te zien ook. 8)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op 25 oktober 2004 @ 22:12:
ik heb ook een nv5 en er is niks mis mee...hij ratelt niet en maakt ook niet veel lawaai...sir killalot, wacht nog gewoon tot jij hem hebt en geef dan pas je oordeel ;) :D
Ook nog steeds geen klachten. Heb hem al bijna een maand. PC staat iedere dag te blazen....

Tip: Sluit de NV5 eens aan op je mobo of een controller, kan je hem handmatig regelen via volt regulering. Wel oppassen met het aansluiten: rood op rood, zwart op zwart!

Wellicht nog een Koeler oplossing:

http://www.ikbenstil.nl/p...ath=26_52&products_id=298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Fiddle schreef op 25 oktober 2004 @ 22:36:
Er jammer dat iedereen hier denk dat de Zalman er niet op past..... Ik heb al eerder geprobeert jullie te overtuigen dat hij gewoon past. Tevergeefs. Ik ben teleurgesteld in jullie :( Ik zal morgen, mits ik er tijd voor heb, speciaal voor jullie mijn Zalman installatie gedeeltelijk demonteren om jullie ongelovinge heidenen te laten zien hoe hij erop zit. :7 Het is namelijk een goede koeler en nog mooi om te zien ook. 8)
Ik geloof na vanaaf dat de zalman er op past.. de C en D versie wel te verstaan... Heb de GeForce (die grootse blokken) geprobeerd te passen.. en het paste prima.. die gaten waarmee de standaart koeler ook mee vast zit... want volgens mij zitten die gaten alleen maar in de 6800le en 6800nu en niet in de 6800GT/ultra... de 4 gaten rond de core zijn 2 mm en geen 3.... maybe binnen kort toch maar de C versie aanschaffen... 1 heatpipe minder maar dat moet toch niet zoveel uitmaken? mijn 9800pro blijft er ook zalig koel onder (+ 8 8cm fan) en hij kost maar 22 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
PowerFreak schreef op 25 oktober 2004 @ 23:03:
[...]

Ik gellof na vangaaf dat de zalman er op past.. de C en D versie wel te verstaan... Heb de GeForce (die grootse blokken) geprobeerd te passen.. en het paste prima.. die gaten waarmee de standaart koeler ook mee vast zit... want volgens mij zitten die gaten alleen maar in de 6800le en 6800nu en niet in de 6800GT/ultra... de 4 gaten rond de core zijn 2 mm en geen 3.... maybe binnen kort toch maar de C versie aanschaffen... 1 heatpipe minder maar dat moet toch niet zoveel uitmaken? mijn 9800pro blijft er ook zalig koel onder (+ 8 8cm fan) en hij kost maar 22 euro..
Hehe, eindelijk iemand die het met me eens is. Ik dank u zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@Fiddle
Ja oke...maar die schroeven waren toch te dik/gaten te klein? (Of is dat vanwege de extra gaatjes in de LE voor de kleine koeler geen probleem meer :?)
*EDIT, oh laat maar, kzie post hierboven 8)7
"This product is not installable on an nVidia GeForce 6800 GT, 6800 Ultra because they do not have 3mm holes around the GPU." En dus wel op de NU/LE...als jullie me ff excuseren...ga ik ff |:( voor het hieroverheen kijken

Rest enkel:
En dan de heatpipes, Mister-X had die dingen gekruisd opgemonteerd...wat eigenlijk niet de bedoeling is.
Q: En in hoe dicht komt dat koelblok bovenop vanaf het mobo te zitten?.
A: Helemaal niet dichtbij, kijk maar naar de installmovie

A: Dankjewel, dat is wel beter :)

[ Voor 53% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-10-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 25 oktober 2004 @ 23:11:
@Fiddle
En dan de heatpipes, Mister-X had die dingen gekruisd opgemonteerd...wat eigenlijk niet de bedoeling is.
En in hoe dicht komt dat koelblok bovenop vanaf het mobo te zitten?.
Dat heeft hij dan inderdaad fout gemonteerd jah. Met dat laatste, ik weet niet precies wat je bedoelt. Iig, hij zit bij mij nergens "dicht" op. Zat ruimte naar het geheugen. En zat ruimte naar onder. (dus van de kaart richting het agp slot) De heatsinks zitten er namelijk redelijk hoog op. Het enige wat bij mij een klein beetje in de weg zat was mijn harddisk, die op dezelfde hoogte als de kaart hing. Namelijk; de kaart is van zichzelf al erg lang en dan komen er ook nog een keer 2 heatpipes omheen. Ik hoefde dus alleen maar ff mijn HD naar boven te verplaatsen. En das alleen maar mooi, want je helpt jezelf er ook niet egt mee al heb je twee grote dingen naast elkaar op dezelfde hoogte hangen die vervolgens de airflow belemmeren. ;)

EDIT:
Ow je bent er zelf al achter ziet ik. Zit ik hier een beetje mijn best te doen met mijn verhaaltje..... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Fiddle op 25-10-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Toch zeer bedankt Fiddle :), dat fout gemonteerd weten we ook weer :) en ik bedoelde mn systeem RAM, niet dat van de videokaart. Hoewel ik me afvraag hoe jullie dat met die ram blokjes hebben gedaan aangezien Zalman ervanuit ging dat je 4 voor en 4 achter doet en ze zodaning in hoogte hebben aangepast. En je hebt ze toch alle 8 nodig.

M'n HD heb ik idd ook al verplaatst :)

Maarre...ZM80D-HP, 28 pleuro (inclusief RAM sinks alsik ATRO moet geloven) en dan nog de fan voor 8,50. Toch alweer 36,50, 1,5x zo duur als de NV5 en kben de warme lucht nog niet kwijt uit mn kast :(
NV5 dan wel niet echt her te gebruiken, maar hij levert wel extra support voor het gewicht (2x PCI slot schroef) en bye bye warme lucht....
*Zucht* ik gaat het dan maar riskeren... hopen dattie echt goed past en z'n kop houdt :(

[ Voor 54% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-10-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 25 oktober 2004 @ 23:39:
... en ik bedoelde mn systeem RAM, niet dat van de videokaart.
Dat bedoelde ik ook jah... ;) Dat zit dus wel goed, ruimte zat tussen heatsink en "System" RAM
-Sir_Killalot- schreef op 25 oktober 2004 @ 23:39:
Hoewel ik me afvraag hoe jullie dat met die ram blokjes hebben gedaan aangezien Zalman ervanuit ging dat je 4 voor en 4 achter doet en ze zodaning in hoogte hebben aangepast. En je hebt ze toch alle 8 nodig.
Degene die volgens (4 stuks) Zalman aan de voorkant moeten zijn iets groter/hoger en degene die volgens Zalman aan de achterkant moeten (4 stuks)zijn iets kleiner/lager. Ik heb die gewoon verdeeld over de 8 memory-chips aan de voorkant. Works just fine. Tjah, de ene memory-chip heeft dan een iets grotere/hogere heatsink dan de andere, maakt niet zoveel uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 10-08 03:38
@ Sir_Killalot en PowerFreak:

Ok sorry dat ik vroeg voordat ik alles gelezen heb, ben er nu mee bezig.
Het is alleen wel vrij heftig als je er pas in deel 6 bijkomt, ik denk niet dat ik dat in 1 nachtje ga halen....

Maargoed het is inderdaad aan te raden alles te lezen want een dezer dagen heb ik een leuke dag voor de boeg met bios voltage mods en dergelijke als ik een keer vrij heb binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Fiddle schreef op 25 oktober 2004 @ 23:30:
[...]

Dat heeft hij dan inderdaad fout gemonteerd jah. Met dat laatste, ik weet niet precies wat je bedoelt. Iig, hij zit bij mij nergens "dicht" op. Zat ruimte naar het geheugen. En zat ruimte naar onder. (dus van de kaart richting het agp slot) De heatsinks zitten er namelijk redelijk hoog op. Het enige wat bij mij een klein beetje in de weg zat was mijn harddisk, die op dezelfde hoogte als de kaart hing. Namelijk; de kaart is van zichzelf al erg lang en dan komen er ook nog een keer 2 heatpipes omheen. Ik hoefde dus alleen maar ff mijn HD naar boven te verplaatsen. En das alleen maar mooi, want je helpt jezelf er ook niet egt mee al heb je twee grote dingen naast elkaar op dezelfde hoogte hangen die vervolgens de airflow belemmeren. ;)

EDIT:
Ow je bent er zelf al achter ziet ik. Zit ik hier een beetje mijn best te doen met mijn verhaaltje..... :+
mwa het werkte prima hoor. Overigens heb ik hem nu weer goed zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Om weer even terug te komen op de 6800 LE.
Inmiddels heb ik de V9999GT bios erin geladen. En wonder boven wonder:

BF1942 en Vietnam draaien nu perfect...Vraag me niet hoe het kan, maar ik heb zo het idee dat zodra je de pipelines en shaders openzet hij niet meer goed herkend wordt als een LE door de nvidia drivers. Zodra je er een echte GT bios inlaadt wordt het als zodanig herkend en voila.!
Ben benieuwd of de anderen met problemen in Vietnam en BF nog met de originele bios draaien!

Ben trouwens enorm tevreden over de prestaties.
3Dmark2003 @ stock: 6054
3Dmark2003 @ 16*1.6: 7822
3Dmark2003 @ 16*1.6 370/800 9947

Niet gek voor een Athlon 1700 ;)

(NV5 is net een stofzuiger, misschien handig om er een poll van te maken voor de mensen die nog twijfelen)

[ Voor 8% gewijzigd door XeNoBiTe op 26-10-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Laatst online: 18-07-2016
ik heb gister net mn pctje gebouwd

adm 64 3200
asus k8n-e
XFX 6800 LE
kingston 512 mb

en ik haal 9115 met 2003 wat volgens mij wel ietsje hoger mag... ik heb alle pipelines open gezet en loopt ook perfect... maar waarom haal ik dan toch zo "laag" ?

[ Voor 5% gewijzigd door rutgerprins op 26-10-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
een beetje overklokken en je haalt 10000 op je sloffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
XeNoBiTe schreef op 26 oktober 2004 @ 10:18:
Om weer even terug te komen op de 6800 LE.
Inmiddels heb ik de V9999GT bios erin geladen. En wonder boven wonder:

BF1942 en Vietnam draaien nu perfect...Vraag me niet hoe het kan, maar ik heb zo het idee dat zodra je de pipelines en shaders openzet hij niet meer goed herkend wordt als een LE door de nvidia drivers. Zodra je er een echte GT bios inlaadt wordt het als zodanig herkend en voila.!
Ben benieuwd of de anderen met problemen in Vietnam en BF nog met de originele bios draaien!

Ben trouwens enorm tevreden over de prestaties.
3Dmark2003 @ stock: 6054
3Dmark2003 @ 16*1.6: 7822
3Dmark2003 @ 16*1.6 370/800 9947

Niet gek voor een Athlon 1700 ;)

(NV5 is net een stofzuiger, misschien handig om er een poll van te maken voor de mensen die nog twijfelen)
Als je een GT bios erin zet is die NV5 inderdaad een stofzuiger, komt omdat ie dan altijd fullspeed draait. Als je nu 't Sparkle bios erin zet is ie een stuk rustiger (iig idle) en kun je ook oc-en.
Ik vraag me alleen af of de stroomvoorziening op de 6800LE wel geschikt is om langdurig 1.4v te draaien.
Het is niet voor nix dat GT's en Ultra's een andere stroomvoorziening hebben die ook nog eens voorzien zijn van een heatsink!
Afijn heb nu alweer mijn derde 6800LE (tweede was een gebruikte kaart met een idle temperatuur van 153 graden :? en dus ook niet stabiel). Ik ga iig geen voltages meer verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de XFX 6800LE en na een lan ben ik nu begonnen met de pipelines open gooien. Ik heb als deze pipeline opgezet: Bit01(mask 0x00000002). Toen heb ik even 3d mark03 gedaan en toen zag ik tot mijn grootste verbazing al zware arti's :r. Ik heb 2.2 ns geheugen. Is het bad pipeline of heb ik iets verkeerd gedaan?
(Voor specs zie signature)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Je hebt nix verkeerd gedaan, maar wees gerust, je hebt nog een setje pipes en 2 vp's te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat moet ik doen dan? Die ik nou open heb gezet weer dicht doen en een andere proberen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 19:58:
Maar wat moet ik doen dan? Die ik nou open heb gezet weer dicht doen en een andere proberen..?
yep.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 19:58:
Of alles open zetten alleen die kapotte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 20:08:
[...]

Of alles open zetten alleen die kapotte niet
Dat lost natuurlijk niks op, dat doe je netjes optie voor optie.
Voor het zelfde geld zijn is er nog een vp beschadigd en moet hij weer zien uit te vogelen welke vp het is.
Mijn tip is dus 1 @ a time! kan je een hoop gepuzzel besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben alweer een stukje verder.
Als ik de pipelines van de Pixel units(2e en 4e) aanzet heb ik weer arti's :(
Die andere doen het tot nu toe nog zonder.

Is daar iets tegen te doen of heb ik gewoon niet zo'n goede kaart?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Waar kun je hem nou kopen :? In de pricewatch vind ik hem niet terug.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Wokschotel schreef op 26 oktober 2004 @ 21:58:
Waar kun je hem nou kopen :? In de pricewatch vind ik hem niet terug.
staat in de startpost..
klopt idd dat ie nog niet in de pricewatch staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ook maar een LE gehaald. Het is de XFX geworden (199 bij Paradigit).
Vandaag ff aan het rotzooien geweest, krijg de laatste 4 pipes niet open zonder arti's, dus draait nu op 12x1, 6vp

Dit zijn de resultaten tot nu toe in 3dmark 03:

Origineel bios met oc (350/800) : 8414
Asus V9999 bios zonder oc (350/700) : 9345
Asus V9999 bios met oc : MOET IK NOG TESTEN :P

Dit alles bij een aangenaam temperatuurtje van 35 graden idle en 39 graden stressed dankzij mijn Asetek Waterchill (8>

Hier nog een paar pics:

Temp
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/r_lankreijer/6800LE/cool.JPG
Origineel met OC
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/r_lankreijer/6800LE/origoced.JPG
V9999 zonder OC
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/r_lankreijer/6800LE/v9999nonoced.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Weet iemand of een Q-Tech 400 Watt voeding een beetje goed is. Aangezien ik een betere voeding nodig heb vanwege mijn videokaart & processor overclock? (heb nu een standaard merkloze 300W voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Laatst online: 21:53
Ik zou voor een Zalman of Tagan gaan. Ik heb zelf de Tagan 480 watt en ben er erg tevreden over.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
Lanfear28 schreef op 26 oktober 2004 @ 18:41:
een beetje overklokken en je haalt 10000 op je sloffen ;)
je hoe dan... ik heb alle pipelines open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Het is al vaker gezegd, maar ik zeg het nog eens...Q-Tec sucks, vooral de 400w versie. Verder ben ik 't eens met Arutten, heb zelf de 380w Tagan en dik tevreden erover. Niet supergoedkoop, maar je krijgt er wel een degelijke, krachtige en zeer stille voeding voor terug. Met een geoc-de 6800LE ben je denk ik beter af met een kwaliteitsvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgerprins schreef op 26 oktober 2004 @ 23:04:
[...]

je hoe dan... ik heb alle pipelines open..
Zucht.... |:( wellicht dat iemand hier een kant en klaar "6800LE Overclocken Voor Dummies" heeft (niet lullig bedoeld). Ik verwijs je echter voor verdere info naar al mijn posts, gedurende het bestaan van deze Topic; alle 6 de delen ;)

Wel 1 tip: eerst lezen, dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
ik snap geen flikker van die TS zoals al meer aangegeven hebben het is heel onduidelijk en ik ga echt niet 20 pagina's reply's doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Fiddle schreef op 26 oktober 2004 @ 22:57:
Weet iemand of een Q-Tech 400 Watt voeding een beetje goed is. Aangezien ik een betere voeding nodig heb vanwege mijn videokaart & processor overclock? (heb nu een standaard merkloze 300W voeding)
Ik heb een Q-Tec 400watt (dual fan gold) stabiel laten draaien met XP2600 en 6800LE @ 6800+. Alleen omdat de voeding in een andere pc kapot ging heb ik de kans genomen om er een Tagan 380watt in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

rutgerprins schreef op 26 oktober 2004 @ 23:10:
ik snap geen flikker van die TS zoals al meer aangegeven hebben het is heel onduidelijk en ik ga echt niet 20 pagina's reply's doorlezen
Waarom zou je dat niet doen dan? Iedereen die zn 6800LE een beetje wilt modden
en overklokken leest dit topic in ieder geval een beetje door en ook andere fora waaronder die van guru3d waar heel duidelijk staat uitgelegd hoe je pipes moet aanzetten en kan overklokken met RivaTuner. Je moet er wel wat voor over hebben,
voor niets gaat de niet zon op })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
Erkandude schreef op 26 oktober 2004 @ 23:18:
[...]

Waarom zou je dat niet doen dan? Iedereen die zn 6800LE een beetje wilt modden
en overklokken leest dit topic in ieder geval een beetje door en ook andere fora waaronder die van guru3d waar heel duidelijk staat uitgelegd hoe je pipes moet aanzetten en kan overklokken met RivaTuner. Je moet er wel wat voor over hebben,
Bewijst wel weer hoe goed jij dit topic door leest of niet?! als je dat wel had gedaan had je geweten dat al mn pipe lines open staan.. ik had nml verwacht dat ik daarmee een hogere score zou halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:51:
Vandaag ff aan het rotzooien geweest, krijg de laatste 4 pipes niet open zonder arti's, dus draait nu op 12x1, 6vp

kan iemand mij vertellen of deze snelheidswinst volledig te danken is aan strakkere geheugentimings van het ASUS bios?
ik zie zelf geen andere optie, maar t is niet zomaar ff een snelheidswinstje, das nog best wat! (ook al is t 'maar 3dm03' ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het je niet durven zeggen, maar mij hoor je niet klagen :D
Ben nu eerst ff me proc tot de max aan het klokken, en daarna is de "Asus" aan de beurt. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Erkandude schreef op 26 oktober 2004 @ 23:18:
[...]

offtopic:
Het is, "alleen voor niets gaat de zon op". Ik moest het gewoon even kwijt. :P

Mag ik dan vragen waarom jullie Q-tech vinden zuigen? Is deze onstabiel of..... :?
Hij zal tog wel iig beter zijn dan de merk/naamloze 300W die ik nu heb? Of denken jullie van niet? Ik krijg de FSB van mijn processor namelijk niet hoger dan 180Mhz omdat die merkloze 300W dat niet trekt. Dan zou dat met deze tog wel hoger moeten kunnen?

offtopic:
Ik gaat namelijk misschien een mooie Thermaltake Xaser III Skull kast overnemen van iemand en daar zit deze voeding in.

[ Voor 21% gewijzigd door Fiddle op 26-10-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@jeroen
Weetje zeker dat je 350/800 draaide? Op mijn originele bios heb ik met NiBiTor 1.7 de 1.1 Volt verandert in 1.2 voor de zekerheid (haal er 375Mhz mee volgens Coolbits)

350/800 geeft mij 9307 3DMarks

Precies wat dat GT bios dus bij jou doet. Kan idd zijn dat de GT bios strakkere timings heeft. mem op 700 of 800 scheelt ongeveer 300 3DMarks

[ Voor 22% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 26-10-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgerprins schreef op 26 oktober 2004 @ 23:30:
[...]

...ik had nml verwacht dat ik daarmee een hogere score zou halen....
en dat doe je ook, als het goed is.... ;)

EDIT: standaard 3dmark03 score is +/- 6400

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 26 oktober 2004 @ 23:40:
@jeroen
Weetje zeker dat je 350/800 draaide? Op mijn originele bios heb ik met NiBiTor 1.7 de 1.1 Volt verandert in 1.2 voor de zekerheid (haal er 375Mhz mee volgens Coolbits)

350/800 geeft mij 9307 3DMarks

Precies wat dat GT bios dus bij jou doet. Kan idd zijn dat de GT bios strakkere timings heeft. mem op 700 of 800 scheelt ongeveer 300 3DMarks
als we daar nog eens verder mee konden spelen, 6800LE mem timings...... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb net ook ff geprobeerd mijn "asus" te oc'en, kom alleen niet hoger dan 370/773?? (met coolbits) Anyway, hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/r_lankreijer/6800LE/v9999oced.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 23:58:
Ok, heb net ook ff geprobeerd mijn "asus" te oc'en, kom alleen niet hoger dan 370/773?? (met coolbits) Anyway, hier het resultaat:

[afbeelding]
wow, das heel netjes! ik kreeg met exact dezelfde kaart @ 16x1, 6vp @ std speeds 8668 3dm03's, maar mn 4e pipeline unit geeft lichte arti's in sommige games (niet 3dm's gek genoeg).
net nog ff getest @ 12x1, 6vp @ 300/800, geeft hier 7660 3dm03's... k wacht nog ff met overclocken op mn NV5 (ja, ik geloof er nog in 8) ) die k over enkele weken aan ga schaffen.

als nibitor (o.i.d.) in de toekomst inzicht kan geven in geheugentimings lijkt me dat bijzonder interessant, want de winst die je hier haalde met alleen een bios is niet mis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

rutgerprins schreef op 26 oktober 2004 @ 23:30:
[...]

Bewijst wel weer hoe goed jij dit topic door leest of niet?! als je dat wel had gedaan had je geweten dat al mn pipe lines open staan.. ik had nml verwacht dat ik daarmee een hogere score zou halen....
Je haalt toch ook een hogere score dan standaard?
mijn score standaard was 6222 3dmarks en op 16,6 is het 8363 @ stock speeds
(bagger windows install) als je hoger wilt moet je overklokken met rivatuner of de coolbits registry tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
jeroen__online schreef op 27 oktober 2004 @ 00:05:
[...]
als nibitor (o.i.d.) in de toekomst inzicht kan geven in geheugentimings lijkt me dat bijzonder interessant, want de winst die je hier haalde met alleen een bios is niet mis :9
Ik vraag me toch nog steeds af of jouw kaart met 350/800 stock BIOS die score heeft geproduceerd en met de GT bios ineens veel hoger met lager mem. Dat spoort gewoon niet.

Hier wat benchies (Deze dus met een gemodificeerde stock BIOS):
Lijkt me dat m'n systeem in 3DMark03 een probleem gaat worden...de winst is minder dan van 300 --> 350

3DMark03, 350/800 @ 1.2
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/Tweakers/3DMark03%20350-800.JPG

3DMark03, 400/800 @ 1.4
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/Tweakers/3DMark03%20400-800.JPG

3DMark05, 350/800 @ 1.2
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/Tweakers/3DMark05%20350-800.JPG

3DMark05, 400/800 @ 1.4
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/Tweakers/3DMark05%20400-800.JPG

Gezien de recentelijke ontwikkelingen omtrend noreaga's 6800LE (Deze is dus echt naar de eeuwige jachtvelden?), was 1.4 enkel gebruikt voor de test. Coolbits test faalde op 415MHz en eigenlijk vind ik 375MHz halen op 1.2 ook al prima. Maar dit was nog op stock koeling dus misschien dat 415 niet de limiet was,

En ja, mem timings editen lijkt me ook interessant, maar kzie toch liever eerst een voltage knoppie, want ik ben toch zeer benieuwd of dit nu wel of geen undervolted RAM is. 2.6V is normaal he voor DDR1? Ik vind nl. nog te weinig mensen met 2.2ns RAM de 900 halen. Terwijl de 700MHz met 2.8ns RAM meerdere malen wordt doorbroken (goed...dat lijkt me aan goeie chippies liggen, maar toch).

[ Voor 33% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 27-10-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Conan schreef op 26 oktober 2004 @ 22:01:
[...]

staat in de startpost..
klopt idd dat ie nog niet in de pricewatch staat
Oeps, ik had alleen de startpost van de vorige delen gelezen 8)7

Ik twijfel nog lekker verder tussen een 6800LE en een 6600 zodra die in AGP beschikbaar is :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Kun je doen hoor wachten...maar ondertussen frag ik met mijn 6800 LE wel iedereen UT4 gamers heaven in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Wokschotel schreef op 27 oktober 2004 @ 09:01:
Ik twijfel nog lekker verder tussen een 6800LE en een 6600 zodra die in AGP beschikbaar is :P
Ik zie het zo...
Als je niet wilt modderen: 6600GT
Als je tweakerbloed in je aderen hebt stromen en je kan van je spullen afblijve: 6800LE :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Ook ik kan bevestigen dat de fan op de NV5 ontzettend slecht is. Na een week bijna geruisloos draaien, maakt ie nu ineens een pokkeherrie en zoals anderen al zeiden loopt hij aan, volgens mij is de fan ook een stukje naar onder geschoven waardoor hij nu aanloopt.
Ik hoop dat het tijdelijk is, want dit is niet om aan te horen als je verder een stil systeem hebt. Pfff...weer heel die koeler eraf slopen :(
Ik kan hem niemand aanraden iig en heb al een mail richting Arctic gestuurd.

En inderdaad, mijn vorige LE is 100% zeker gestorven. Nieuwe heb ik nu op 12*1, 6vp lopen btw. 16 pipes is wel een stuk sneller nog, maar ik ben ook tevreden met bovenstaande.

Heb nog ff gecheckt welke chips warm worden en zoals al aangegeven, sommige van de pwm chips worden echt heel heet tijdens 3D. Het gaat om de drie chips rechtsonder op de kaart, onder de dimm slots en een vierde die iets meer naar voren zit ong. twee cm. van die andere drie vandaan. Volgens mij gaat het alleen om deze vier, of zijn er nog meer? Deze wil ik gaan koelen, maar heeft iemand nog ideeen over hoe dat het beste kan?

Over Q-Tec, ik had zelf de 450w dual-fan, maar maakt veel herrie, zelfs toen ik de fans op 7volt had draaien. Misschien als je deze vervangt door stillere exemplaren, maar dan nog voor btje meer geld heb je met de Tagan een topvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noreaga schreef op 27 oktober 2004 @ 10:16:
Volgens mij gaat het alleen om deze vier, of zijn er nog meer? Deze wil ik gaan koelen, maar heeft iemand nog ideeen over hoe dat het beste kan?
Ik gebruik waterkoeling in combinatie met zalman koelribjes voor memory, werkt als een trein. Ik denk dat je deze ook wel op die chippies krijgt. Daar ff een fan op richten die op 7v draait, en de chips zitten wel snor.

Koelribjes die ik bedoel zijn: http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=139&code=013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Paradigit Enschede krijgt morgen waarschijnlijk XFX 6800LE met 2.8ns binnen, deze kosten 199 euro zoals in topic start vermeld staat :)

Waarschijnlijk ga ik er eentje halen, zon 90% zeker. Maar deze kaarten zijn dus waarschijnlijk 2.8ns. Maakt dit erg uit in performance/en of pipelines open zetten? Want anders ga ik op zoek naar een 2.2ns ;)

* ephymerous gaat zn 9700@pro verkopen :*D

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ook maar weer even gebenched:

Afbeeldingslocatie: http://www.trforum.nl/stuff/3dmark03_superaars_gf6800le2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

-Sir_Killalot- schreef op 27 oktober 2004 @ 01:03:
[...]

Ik vraag me toch nog steeds af of jouw kaart met 350/800 stock BIOS die score heeft geproduceerd en met de GT bios ineens veel hoger met lager mem. Dat spoort gewoon niet.
t gaat hier om KillahRay's kaart en benches, ik reageer er alleen op: ik vraag me tzelfde af als jij :)
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:51:

hier gaat t dus om: de ASUS bios met _lager_ geklokt geheugen scoort 900 punten _meer_ dan de stock bios met _hogere_ (geheugen) clockspeeds...
leaves 2 options:
- brakke 1e bench (met stock bios)
- de ASUS bios heeft superstrakke memtimings (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stock BIOS met OC :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth009/11144%203d03PaS.JPG

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

is t hier het 3dmark score-topic? :?
s misschien wel leuk om even wat sys-specs erbij te vermelden en bij een oc/tweaked 6800LE even vermelden WAT er dan oc'ed/tweaked is en hoeveel ;)
anders kunnen we allemaal wel posten hoeveel 3dm's we hebben, maar dan hebben we er simpelweg nix aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met de vertex shaders en pixel pipelines aan de haal gaat... moet je dan nog je koeling aanpassen? Of maakt dit niet zoveel uit voor de temperatuur?

Ik ga er namelijk zo ff eentje halen bij Paradigit in eindhoven. Tweaker-time :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:07:
Als je met de vertex shaders en pixel pipelines aan de haal gaat... moet je dan nog je koeling aanpassen? Of maakt dit niet zoveel uit voor de temperatuur?
bij mij scheelde t een graad of 4 tot 6 (8x1, 4vp >> 12x1, 6vp), dus echt veel maakt t niet uit, als de airflow in je kast maar goed is.. als je kaart idle al boven de 65 graden zou zijn is t wel aan te raden andere koeling te monteren.

[ Voor 2% gewijzigd door jeroen__online op 27-10-2004 13:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Net ff 2 reepjes Kingston HyperX gehaald.. PC3200 timings tot waar ik gekomen heb 2-3-3-5 DC... ff ander bios erin.. (ik zoek het uberbios) en hopen dat 2-2-2-11 wil.....

Verder nog steeds aan het twijfelen.... de NV5 of de Zalman H80D ofzo... die lbauwe bedoel ik... die is nu sinds kort hier ook in leeuwarden verkrijgbaar.... 34 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFreak schreef op 27 oktober 2004 @ 14:06:
Net ff 2 reepjes Kingston HyperX gehaald.. PC3200 timings tot waar ik gekomen heb 2-3-3-5 DC... ff ander bios erin.. (ik zoek het uberbios) en hopen dat 2-2-2-11 wil.....

Verder nog steeds aan het twijfelen.... de NV5 of de Zalman H80D ofzo... die lbauwe bedoel ik... die is nu sinds kort hier ook in leeuwarden verkrijgbaar.... 34 euro.....
Ik heb de zalman H80D. Goed koelen doen ze niet, als je gaat OC'en zal ik voor de NV5 gaan. Wel is de Zalman erg stil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op 27 oktober 2004 @ 11:49:
leaves 2 options:
- brakke 1e bench (met stock bios)
- de ASUS bios heeft superstrakke memtimings (?)
Benches zijn met zelfde instellingen gedraaid, dwz de standaard driver opties, niets getweaked (dus hoge beeldkwaliteit).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Ok, ik heb nog 's naar mijn NV5 gekeken, maar nu ineens zuigt ie warme lucht de kast binnen (ook als ik m aansluit op moederbord). Als ik de stroomdraden omdraai doet ie nix, ook niet op een fanheader van het moederbord.

Nu snap ik er dus echt geen zak meer van dus als iemand mij please ff kan zeggen wat er mis is, begin btje desperate te worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Huh? dus die van jou draait de verkeerde kant op? Als je je hand voor de ' uitlaat' van jou NV5 houdt worden je vingers er als het ware erin gezogen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 15:19
Het lijkt erop dat er veel problemen zijn met de Nv5...
Voor de mensen die er nog op zitten te wachten of te twijfelen heb ik toch goed nieuws. Mijn Nv5 heeft nog geen enkel probleem opgeleverd en ik kan hem echt aanraden, koelt goed en hij blaast de warme lucht UIT de kast :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 27 oktober 2004 @ 15:22:
Huh? dus die van jou draait de verkeerde kant op? Als je je hand voor de ' uitlaat' van jou NV5 houdt worden je vingers er als het ware erin gezogen :?
Verkeerde kant opdraaien zuigt of blaast die helemaal niet. Tenminste minimaal.. En als die dan wel blaast draai je hem gewoon om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Heb er een A4'tje bij gehouden...uitlaat zoog 't papier zich aan vast, bij de fan net andersom...nu draait ie weer wel de goeie kant op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de + en - omdraaid verandert de luchtstroom toch niet?
De vorm van de schoepen maakt toch het verschil?
Kan me voorstellen dat het rendement minder is als de fan de verkeerde kant opdraaid maar echt de luchtstroom omkeren lijkt me niet mogelijk.

Ik had in eerste instantie ook het idee dat mijn NV5 lucht de kast in zoog maar toen ik er een pleepapiertje voorhield trok deze toch echt richting fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
ik ben net een beetje aan het oc'en geweest en het vage is dat de core op standaardwaarden zo'n 58 graden wordt, maar als ik de core verhoog naar 360 mhz, daalt de temp naar 49 graden....hoe is dat te verklaren? ik heb dus 12 pipes en 6 vertex units open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Mmmm.. mijn amd kan maybe nog mijn p4 verslaan :P maar als ik deze spullen op deze speeds in mijn P4 stop zal hij wel weer winnen :P...

10270 puntjes...

6800le @ 16*1,6 350/890

2600+ @ 2300mhz
2 * 256 mb Kingston Hyper X (2-3-2-6 @ 2.9 volt... is maybe niet nodig.. maar ik wil kijken of er nog 2-2-2-? van te makne is...)
a7n8x-e deluxe met uberbios 1008

Vga is nog steeds compleet stock.....

[ Voor 12% gewijzigd door Henning op 27-10-2004 16:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.