Het 6800LE Topic Deel 6

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Het zal misschien vast wel in alle topics die reeds zijn verschenen over deze kaart staan, maar dan ben ik dr nog niet helemaal achter :)

Ik ben wel geinteresseerd in deze kaart...maar welke moet ik nou kopen?! :?
de AOpen heeft geen temp. sensor en de XFX weer wel??
En met welke is nou het beste over te clocken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Als je een temp sensor wilt --> XFX
Dit ook handig als je de koeler er niet van plan bent af te halen, minder lawaai.

Voor de rest maakt het (vooralsnog bekend) geen mallemoer uit. Hoewel ikzelf het idee heb dat Aopen's mem beter overclocked, wat aan een ander voltage ligt wellicht.

Ik ga de proef eens op de som nemen.
Net Aopen rev 2 BIOS gedownload.
http://www.mvktech.net/in...rent=folder&filecatid=440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Conan schreef op 27 oktober 2004 @ 23:28:
Het zal misschien vast wel in alle topics die reeds zijn verschenen over deze kaart staan, maar dan ben ik dr nog niet helemaal achter :)

Ik ben wel geinteresseerd in deze kaart...maar welke moet ik nou kopen?! :?
de AOpen heeft geen temp. sensor en de XFX weer wel??
En met welke is nou het beste over te clocken??
Ik zou gewoon voor die XFX gaan, niet omdat ik die heb, neej omdat ik alleen nog maar 2.2 ns mem erop heb zien zitten...
Maar mensen met 2.8 ns halen ook gewoon hoge speeds...dus dat is eigenlijk geen excuus. (met 2.2ns mem zou je theoretisch hoger moeten komen, dus zou gewoon ook voor 2.2ns gaan = 'veiliger').
Welke kaart beter OC'ed, tja, das per kaart verschillend, moet je een beetje geluk mee hebben...
(die XFX heeft natuurlijk wel een tempsensor, toch wel een leuke feature :))

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 18:48:
Ja :D Kost wat meer, maar ziet er wel zo gelikt uit :+
(Heb nu alleen 8 lage over :P )
Hmm, ik wil er wel 4 van je overnemen :P (zie profile voor email)

Nou, heb die Aopen Rev 2 BIOS eens in mn XFX getest.
In tegenstelling tot mijn verwachtingen haalt mn geheugen de 790 al niet eens meer, waar het eerst 830 was. 3DMark scores zijn gelijk.
Dat was dus een grote flop...(temperatuur controlled fan werkte btw nog steeds (goh..))
Conclusie:
Heeft Aopen ander voltage? Denk het, maar niet via BIOS iig. (damn :( ik heb het niet zo op hardwaremods)
Heeft Aopen lagere timings? Denk ik ook wel.

[ Voor 56% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even een test gedraait in 3DMark 2001SE,
nu dacht ik:
- Ik draai eerst een test op alle instellingen hoog (1600x1200x32 4xAA enz)
- Ik draai alles op zn laagst (640x480x16 0xAA enz)

Toen bleek dus, dan mijn framerate hoger was bij de hoogste instellingen...

Hoe kan dit ? }:O

specs:
Windows XP, dx9.0c
AmdXP 1500+, msi k7t266 met laatste 4-1 via driver
Geforce 6800LE (16x6 op agp 4x) 61.77 driver
384mb DDR@266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik denk dat de ns niet veel uitmaakt. Ik had een 2.2 ns kaart en ik kon niet overklokken. De kaart was trouwens ook niet goed, dus teruggebracht.

Nu heb ik een 2.8 ns XFX en werkt nu op 16x1, 6 vp. En zonder artifacts :)
Dus met 2.8 ns kan je ook de maximale behalen zonder artis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11.104 op 380 Mhz / 890 Mhz. Alleen jammer dat de kaart toch 12 blijkt te zijn na een korte analyse in Doom 3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Hmm dit is erg raar.
De kaart werkt normaal gesproken op 70 graden.
Ik heb de klokfrequenties verhoogt naar 350/800 en
de kaart is ineens 10 graden koeler. Zit nu op 60 graden.
Ok tijdens het gamen.

Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat stressed die fan doorkrijgt dat het te warm wordt? Dattie eerst boven de 80 gaat ofzo en dat daarna die fan als een idioot te keer gaat om hem af te koelen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
ephymerous schreef op 27 oktober 2004 @ 22:12:
[...]

ben benieuwd wat hij op waterkoeling doet, zou dat slecht zijn? Continue 1.4V @ water? :)
Ik denk niet dat het gezond is voor je stroomvoorziening, die vier chips waar ik het over had worden echt gruwelijk heet namelijk. Heb er nu heatsinkjes opgezet, maar worden nog steeds zo warm dat de epoxyhars (tot 70 graden) het niet houdt en dat terwijl ik al veel heatsinks aan chips heb geepoxied zonder ooit problemen te krijgen. Denk ook aan mijn RIP kaartje, is volgens mij niet voor nix dat ie dood is gegaan terwijl er toch een NV5 op zat met max core temps van onder de 60 graden.
Volgens mij is het PCB/stroomvoorziening gewoon niet ontworpen om zoveel sap te leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door noreaga op 28-10-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Kan iemand een plaatje maken en die chipjes omcirkelen? Ik had er al 2 gevonden daar heb ik gisteravond ook een (ram)sinkje opgeplakt.. Maar nou weet ik nog niet waar die andere zitten :)

Oja, met aquamark maakte het bij mij geen hol uit of het geheugen op 700mhz draait of 900mhz bij 3dmark had ik dat nog niet getest, kan iemand dat ook testen?

oja, nog 1 ding, het maakte ook geen verschil als of ik de sparkle NU bios of de v9999gt bios gebruikte,

Als ik dat sparkle bios gebruikte haalde ik net zo hoge scores (zelfde clock speeds enzo) als met dat v9999 bios, aangezien dat v9999 bios meer stroom lijkt te leveren heb ik meer voorkeur voor dat sparkle bios (voor de safety van me kaartje :))

[ Voor 66% gewijzigd door Mister_X op 28-10-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zalman ZM400B-APS (Zalman 400W voeding), Deze gaat ik halen binnen kort. Iemand ervaring mee? Is deze een beetje goed? Ik weet namelijk helemaal niks van PSU's.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

noreaga schreef op 28 oktober 2004 @ 09:35:
[...]

Ik denk niet dat het gezond is voor je stroomvoorziening, die vier chips waar ik het over had worden echt gruwelijk heet namelijk. Heb er nu heatsinkjes opgezet, maar worden nog steeds zo warm dat de epoxyhars (tot 70 graden) het niet houdt en dat terwijl ik al veel heatsinks aan chips heb geepoxied zonder ooit problemen te krijgen. Denk ook aan mijn RIP kaartje, is volgens mij niet voor nix dat ie dood is gegaan terwijl er toch een NV5 op zat met max core temps van onder de 60 graden.
Volgens mij is het PCB/stroomvoorziening gewoon niet ontworpen om zoveel sap te leveren.
Ik denk dat je redelijk in de buurt zit.... als je goed ziet op de PCB zie je dta er nog 1 condensator geplaatst kan worden... al een iemand geweest die dit heeft geprobeerd ?? ... binnen kort toch echt dat ding maar een fatsoenlijk koelen.... 350/890 = warm + piepjes :S

Verder heb ik mijn mobo gister laten crashen.... chipset vond 2-2-2-11 niet leuk.. eens kijken of wat meer volts gaan helpen...... 1.7 volt op de chipset...

Wil toch nog eens proberen die 11000 te halen... op het AMD systeem... op de P4 is er geen kunst aan...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Dat over die extra condensator klopt, maar de 6800NU en 6800GT/U hebben ook nog een plek vrij voor een condensator, dus vraag me af of 1tje extra uit zal maken.
Die Zalman wilde ik trouwens eerst ook halen, maar heb toch maar gekozen voor de Tagan, toch stuk goedkoper en nog steeds super.
Die dalende temp bij OC-en dat heeft iedereen trouwens volgens mij, waar het aan ligt, geen flauw idee

Zal straks ff pic van die pwm chips schieten en online gooien.

[ Voor 16% gewijzigd door noreaga op 28-10-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiffer
  • Laatst online: 22-05 13:25
Bij vicomputer is de XFX 6800LE ook te koop voor 199€ :*)

http://www.vicomputer.nl/...egory_id=13&product_id=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 17:33:
Nou, ik heb nu ook de XFX 6800 LE gekocht bij Para en m'n 9800PRO ingeruild, na deze topic gevolgd te hebben. De kaart draaid nu een paar dagen, dus ik dacht laat ik de pipelines en VP is opengooien en 3D05 erop los laten. Nog even voor de duidelijkheid, mijn Windows is geen clean install, maar heb drivercleaner gebruikt en ingebouwde CAB cleaner en daarna 66.82 driver erop gezet.

De scores:
8p,4vp =2396
12p,4vp=2393
16p,4vp=2396
16p,6vp=2396

Idd, allemaal dezelfde waarde's bij standaard core en mem. Is dat normaal?

Daarna heb ik geprobeerd de core en geheugen over te klokken. Core op 350 en geheugen op 840. De score was toen 2869. Vond ik niet schokkend. Ik heb toen in Rivatunner naar de hardware monior gekeken en zag dat de core nog op 300 stond ipv 350 (ook na reboot). Van alles geprobeerd, maar het lijkt dat de core op 300 blijft (volgend de hardware monitor van RivaTuner. Enig idee hoe dit kan?

Specs: P4 2.8HT, 1024MB, ASUS P4C800DELUXE, SEAGATE 160GB sata
ehhm, gebruik je misschien Rivatuner 15.1 in plaats van 15.2!...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
QUILIX schreef op 28 oktober 2004 @ 02:06:
Ik denk dat de ns niet veel uitmaakt. Ik had een 2.2 ns kaart en ik kon niet overklokken. De kaart was trouwens ook niet goed, dus teruggebracht.

Nu heb ik een 2.8 ns XFX en werkt nu op 16x1, 6 vp. En zonder artifacts :)
Dus met 2.8 ns kan je ook de maximale behalen zonder artis.
Niet echt dat het type geheugen (2.2/2.8) ook maar IETS te maken heeft met de core maarja...En dat je niet kon overclocken wil niet zeggen dat je mem het dus niet kon (tenzij je dat apart hebt getest natuurlijk, maar niet boven de 700MHz komen met 2.2ns lijkt me zowat onmogelijk)
noreaga schreef op 28 oktober 2004 @ 09:35:
Ik denk niet dat het gezond is voor je stroomvoorziening, die vier chips waar ik het over had worden echt gruwelijk heet namelijk. Heb er nu heatsinkjes opgezet, maar worden nog steeds zo warm dat de epoxyhars (tot 70 graden) het niet houdt en dat terwijl ik al veel heatsinks aan chips heb geepoxied zonder ooit problemen te krijgen.
Mijn 1.4V plannen zijn zojuist door de schredder gehaald, ze lagen nl. al in de vuilnisbak :P.
Fiddle schreef op 28 oktober 2004 @ 11:22:
Zalman ZM400B-APS (Zalman 400W voeding), Deze gaat ik halen binnen kort. Iemand ervaring mee? Is deze een beetje goed? Ik weet namelijk helemaal niks van PSU's.
Heb er hier een, werkt prima, lekker stil ook :), wat ik overigens niet kon zeggen van die Aopen 400Watt die ik ervoor had (retour gedaan) en dat ding had een 12 cm fan drin zitten 8)7 (oke...je kon de fanspeed aanpassen, maar die zettie die zelf toch weer wat hoger om maar niet te spreken over de hele kerstshow die erin zat :r ). Nee, als je rust wilt...ik kon mn Zalman 7000B-AlCu CPU koeler op low horen....en dat wil wat zeggen (niet dat die koeler zo lawaaiig was :P, maar de rest zo stil ;)). Ik wordt echt gek van dat *** 6800LE fannetje :(
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:46:
ehhm, gebruik je misschien Rivatuner 15.1 in plaats van 15.2!...?
Hehehe, ja das een goeie :P

[ Voor 14% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Bij deze een pic, btje wazig maargoed

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.willemse/6800.jpg

PS: Er zit nog een zwart blokje rechts naast de 3 chips onder de dimmetjes, maar dit is geen chip en deze wordt niet eens warm. De chip die meer in het midden zit wordt het heetste. Als er nog andere onderdelen zijn die ook goed heet worden, laat 't ff weten ajb, ik heb verder nix kunnen ontdekken.

[ Voor 9% gewijzigd door noreaga op 28-10-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Nou ik heb hem besteld bij Mycom. Zaterdag ochtend even met de computer van mn zusje die kant op rijden, geen zin om mijn eigen computer te gaan vertillen... ding is loeizwaar en ik weet dan zeker dat ze gaan zeiken over waterkoeling omdat een loshangend waterblokje wel opvalt :P

Gister is mij verzekerd dat ze de 2.2ns versie hadden van AOpen, als ze die niet hebben koop ik hem simpel weg niet... dan ga ik verder op zoek :)

Trouwens mijn complimenten voor paradigit enschede, die mensen hielpen mij aan de telefoon super. Ze hebben alle 10 de XFX dozen die ze hadden losgemaakt maar helaas allemaal 2.8 ns. :)

In tegenstelling tot paradigit deventer, wat een klootzak zit er op die zaak. Wilde totaal niet helpen, en die zei dat overclocken altijd tot ernstige schade leid, dat mag hij rustig beweren, maar niet op zon toon :(

Ik haal ook direct heatsinkjes voor op het geheugen, ik hoop dat het met Thermal Adhesive wat beter blijft zitten ;)

* ephymerous hoopt van het weekend resultaten te kunnen posten :)
noreaga schreef op 28 oktober 2004 @ 13:10:

[afbeelding]

PS: Er zit nog een zwart blokje rechts naast de 3 chips onder de dimmetjes, maar dit is geen chip en deze wordt niet eens warm. De chip die meer in het midden zit wordt het heetste. Als er nog andere onderdelen zijn die ook goed heet worden, laat 't ff weten ajb, ik heb verder nix kunnen ontdekken.
Ik zie daar een Tagan voedingskabel :7 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ephymerous op 28-10-2004 13:20 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
ephymerous schreef op 28 oktober 2004 @ 13:19:
Gister is mij verzekerd dat ze de 2.2ns versie hadden van AOpen, als ze die niet hebben koop ik hem simpel weg niet... dan ga ik verder op zoek :)
Is geen 2.8 versie van Aopen, dus kopen maar ;). Raar trouwens dat ze nog steeds wilden dat je je PC meenam terwijl je er waterkoeling op hebt zitten :?
Trouwens mijn complimenten voor paradigit enschede, die mensen hielpen mij aan de telefoon super. Ze hebben alle 10 de XFX dozen die ze hadden losgemaakt maar helaas allemaal 2.8 ns. :)

In tegenstelling tot paradigit deventer, wat een klootzak zit er op die zaak. Wilde totaal niet helpen, en die zei dat overclocken altijd tot ernstige schade leid, dat mag hij rustig beweren, maar niet op zon toon :(
Tsja...tis maar net wie je treft he... :r. Raar trouwens dat er nog zoveel 2.8 rondvliegen, loopt zeker niet storm daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil toch nog eens proberen die 11000 te halen... op het AMD systeem... op de P4 is er geen kunst aan...
LoLz, INTEL OWNT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

ehhm, bij mij wordt die kleine zwarte (naast de 3) ook extreem heet. Wellicht verstandig om hier ook een blokje op te zetten (better safe than sorry). BTW ook aan de andere kant (voorkant) van de chips in kwestie bouwt zich aardig wat hitte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmm, ik ben net bezig met het upgraden van mijn systeem. Ik heb al een nieuw mobo en nieuw geheugen, wat ik nog wil is een nieuwe proc (P4 xx 800mhz FSB (ik heb nu een P4 2,4 533mhz)) en een nieuwe videokaart.

Ik was eigenlijk de hele tijd aan het twijfelen tussen een Radeon 9700 / 9800 Pro en een 6800 LE. Ik denk dat ik toch maar voor de LE ga (als het salaris weer gestort is :P).

Lijkt me een gaaf kaartje waar ik wel even mee vooruit kan (ik werk nu nog met een TI4200 64 4x AGP) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Woei, kheb nu een nieuwe voeding erin geknald, en jawel hoor, nu wel stabiel :)
Voorheen had ik een 350 Watt Enermax, nu een Levicom 500 X-Allien... :)

11239 @ 2003 :) --> 400(core)/850(mem), natuurlijk hartstikke stabiel!

4577 @ 2005 :) --> 400(core)/850(mem), natuurlijk hartstikke stabiel!

Dit alls op een AMD 2100+ (AIUHB) @ 2300 Mhz, FSB 200...
Corsair PC2700 & PC3200 XMS :) beide op 2-2-2-11 @ PC3200...
Ik draai nog stockkoeling, temp komt rond de 62 uit tijdens benchen...:) Kheb er trouwens een V9999GT bios inzitten.
Voor de ongelovige onder ons zal ik wel wat pics posten vanavond...

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

ik zit te twijfelen over deze kaart,

is deze beter dan de 6600GT op PCI-E?

Want ik wil denk ik verder op PCI-E of raden jullie aan nog een paar jaar op AGP te werken?

Komt er van deze 6800LE variant ook een PCI-E uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Er komen wel PCI-Express varianten van de 6800 serie ja, of de LE er tussen zal zitten vraag ik me nog even af (wordt grote concurrent van de 6600GT).

Verder... ik ga nog wel ff door met AGP, heb deze setup nog niet zo lang en ik wacht wel ff totdat alle vernieuwingen die nu bezig zijn doorgevoerd zijn (DDR2, 64-bit etc) voordat ik ga investeren in PCI-Express en de hele zooi. Voorlopig biedt AGP net zoveel, de weer verdubbelde bandbreedte van Express is nog totaal overbodig aangezien AGP4x nu pas wordt overschreden.

Ik kreeg net telefoontje :D ze sturen um op, NV5 is weer voorradig. Dit weekens es lekker prutsen >:)....ik bedoel...tweaken :/

[ Voor 13% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

-Sir_Killalot- schreef op 28 oktober 2004 @ 14:44:
Er komen wel PCI-Express varianten van de 6800 serie ja, of de LE er tussen zal zitten vraag ik me nog even af (wordt grote concurrent van de 6600GT).

Verder... ik ga nog wel ff door met AGP, heb deze setup nog niet zo lang en ik wacht wel ff totdat alle vernieuwingen die nu bezig zijn doorgevoerd zijn (DDR2, 64-bit etc) voordat ik ga investeren in PCI-Express en de hele zooi. Voorlopig biedt AGP net zoveel, de weer verdubbelde bandbreedte van Express is nog totaal overbodig aangezien AGP4x nu pas wordt overschreden.

Ik kreeg net telefoontje :D ze sturen um op, NV5 is weer voorradig. Dit weekens es lekker prutsen >:)....ik bedoel...tweaken :/
Maar een 6800LE op AGP presteerd dus beter dan een 660GT op PCI-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
-Sir_Killalot- schreef op 28 oktober 2004 @ 13:35:
[...]

Is geen 2.8 versie van Aopen, dus kopen maar ;). Raar trouwens dat ze nog steeds wilden dat je je PC meenam terwijl je er waterkoeling op hebt zitten :?
Idd ik zei... dan neem ik een andere pc mee, omdat die veel makkelijker te vervoeren is (loeizware HQ08 met dual heatercore ed ;)) en dan bouw ik hem thuis wel over, direct waterkoeling erop ed, dus ik opperte al om hem zo mee te nemen maar dat kon absoluut niet... noujah is hun feestje :)

Ik wist niet dat Aopen altijd 2,2ns was, maar das wel beter dan. Verschil tussen P4 en AMD maakt toch niets uit?

Ben benieuwd wat ik haal (2500M@2500mhz@1.8V 12,5*200... ik kan nog stabiel tot 230, daarna moet voltage op vdd naar 1.8V en dan word hij te warm, heb het waterblokje voor vdd al liggen, nu nog even wachten op de Tygon slangen van tweakstore :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn! Ik denk dat me voeding er mee ophoudt, mijn beeld freezed soms een paar tellen, dan gat hij weer door. Maarja ook niet anders verwacht da een 280 watt fsb group. :) Tijd voor een andere.

Dan ook gelijk maar ff mijn 6800 LE beter coolen, als ik een anere voeding heb verhelp ik dit probleempje dan wel??

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 15:27:
Damn! Ik denk dat me voeding er mee ophoudt, mijn beeld freezed soms een paar tellen, dan gat hij weer door. Maarja ook niet anders verwacht da een 280 watt fsb group. :) Tijd voor een andere.

Dan ook gelijk maar ff mijn 6800 LE beter coolen, als ik een anere voeding heb verhelp ik dit probleempje dan wel??
Net besteld:

http://www.ikbenstil.nl/p...th=24_125&products_id=403

eens kijken hoe ver we ermee kunnen gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 15:27:
Nou, dat van dat Freezen heb ik nooit gehad, ik weet wel dat ik met m'n nieuwe voeding een stuk verder kan OC'en, bij waardes waarbij die voorheen er gewoon uitknalde...Maarja, een goeie voeding is nooit een slechte aankoop...en als je het geld hebt (en het er voor over hebt) waarom niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 28 oktober 2004 @ 14:44:

Wat voor een scores haal jij met 3dmark 2001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
mmm, 20A op je 12v Lijn is niet bijzonder veel, m'n enermax met 17A trok het niet...
Het zal wel voldoende zijn, daar niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Movinghead schreef op 28 oktober 2004 @ 14:47:
Maar een 6800LE op AGP presteerd dus beter dan een 660GT op PCI-E
Nee, 6600GT presteerd ietsie beter. De 6600 core draait op 500MHz waar die van de LE maar 300 draait. De LE heeft @ default het enige voordeel van een extra shader en 256bits geheugenbus.
ephymerous schreef op 28 oktober 2004 @ 14:49:
Idd ik zei... dan neem ik een andere pc mee, omdat die veel makkelijker te vervoeren is (loeizware HQ08 met dual heatercore ed ;)) en dan bouw ik hem thuis wel over, direct waterkoeling erop ed, dus ik opperte al om hem zo mee te nemen maar dat kon absoluut niet... noujah is hun feestje :)
Ja oke begreep ik, maar dat je nog steeds iets 'nutteloos' mee moest nemen...toen ik een Aopen ging halen (die brak was :r ) haddik een PII 400 mee ;) die TD gast had geen zin um drop teprikken gaf gewoon mee :P
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 15:49:
Wat voor een scores haal jij met 3dmark 2001?
Net ff getest:

17090 3D Marks 2001, met een 6800LE @ NU (zie sig)

Niet echt iets om naar huis over te schrijven...
Maarja, mn Ti4200 ging met dit bord van een moeizame 9000 op een A7V266, naar 12000! 8)7. 3DMark01 behoorlijk systeem afhankelijk, denk dat de kaart veel hoger scoort in een AMD64 systeem ed.

[ Voor 12% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hempje schreef op 28 oktober 2004 @ 15:49:
[...]

mmm, 20A op je 12v Lijn is niet bijzonder veel, m'n enermax met 17A trok het niet...
Het zal wel voldoende zijn, daar niet van :)
Voor 400Watt, prima specs (meer dan de Zalman ZM 400B-aps ;) ). Meer stabiele en vooral stille wats wordt mij iets te duur...

En deze is heerlijk stil (max 25,5 db op 1 meter afstand :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de Tagan TG480-UO1 480 Watt besteld bij X-modding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Word het niet eens tij voor deeltje 7 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

[afbeelding]

huldiale info _/-\o_ s misschien wat voor in de startpost? lijkt me wel een puntje van andacht voor de overclockende 6800LE bezitter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
hoi goldie. waarom ben je toch niet voor die IBL 520 gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
-Sir_Killalot- schreef op 28 oktober 2004 @ 16:00:
Ja oke begreep ik, maar dat je nog steeds iets 'nutteloos' mee moest nemen...toen ik een Aopen ging halen (die brak was :r ) haddik een PII 400 mee ;) die TD gast had geen zin um drop teprikken gaf gewoon mee :P
hehe, hopelijk doen ze dat ook bij mij :)

Ik ga um trouwens vanavond al halen, er was er eentje afbesteld dus strax eventje naar Zwolle :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
jeroen__online schreef op 28 oktober 2004 @ 16:07:
[...]

huldiale info _/-\o_ s misschien wat voor in de startpost? lijkt me wel een puntje van andacht voor de overclockende 6800LE bezitter :P
Die van mij zit een 9999gt bios in en loopt op 420/900 16x1, 5 maar die drie chipjes worden maar ligtelijk warm.
Het is een POV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjodokusK schreef op 28 oktober 2004 @ 16:13:
hoi goldie. waarom ben je toch niet voor die IBL 520 gegaan?
Drie redenen:
- Heb het vermoeden dat die (iets) minder stabiel is,
- Be Quiet! is stiller en
- heeft meer aansluitingen

Voor de rest lijkt de IBL 520 mij nog steeds een goede keus, in het budget segment tot +/- 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simball schreef op 28 oktober 2004 @ 16:17:
[...]

Die van mij zit een 9999gt bios in en loopt op 420/900 16x1, 5 maar die drie chipjes worden maar ligtelijk warm.
Het is een POV.
Voel maar eens als die een tijdje bezig is met een 3d applicatie (bijv 3dmark03/05) In 2d blijven de chips bij mij ook cool, waarschijnlijk omdat die dan minder volts gbruikt/nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
PowerFreak schreef op 28 oktober 2004 @ 16:06:
Word het niet eens tij voor deeltje 7 ??
Deel 7 alweer...pfff, dat AMD Barton overclock draadje heeft wel 9 deeltjes, maar die groeiden volgens mij geheel niet zo snel aan als deze...

Btw, 3DMark2001 score gepost in vorige post (17090 Markjes01)
ephymerous schreef op 28 oktober 2004 @ 16:17:
hehe, hopelijk doen ze dat ook bij mij :)
Twas wel een los plankje he ;) ...in een doos....met CPU en RAM drnaast :P. Ik had zoiets van 'Gast, veel plezier :)'

[ Voor 28% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Zo. Ik net dus een Zalman ZM400B-APS Voeding gehaald. (400W). Ik denk mooi, nu kan ik mijn processor en videokaart wat verder klokken zonder dat ik nu Artifacts en crashes krijg. NOU MOOI NIET DUS! :(

Mijn processor wil nog steeds niet verder dan 175Fsb. En mijn videokaart overclock wil ook nog steeds niet verder dan 370/850. Mijn processor is goed gekoeld met een CoolerMaster Vortex Dream 7 en mijn videokaart met een Zalman ZM80-D HP (fan komt er nog op)

Ik heb met deze voeding van maarliefst 99,- euro dus totaal geen vooruitgang geboekt vergeleken mijn oude merkloze 300W voeding. :( Nu is mijn vraag: Waarom niet, en waar ligt het probleem/bottleneck dan? Dat wordt dus fijn terugbrengen morgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 28-10-2004 16:28 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of er nog een goed alternatief is voor de NV5 Silencer? Afgezien van heatpipe oplossingen van Zalman etc.
Mijn hele systeem is bijna stil (alles Nexus, max. 16dB) maar die NV5 komt er helaas flink boven uit ook al is ie iets stiller dan de stockcooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 28 oktober 2004 @ 16:27:
Weet iemand of er nog een goed alternatief is voor de NV5 Silencer? Afgezien van heatpipe oplossingen van Zalman etc.
Mijn hele systeem is bijna stil (alles Nexus, max. 16dB) maar die NV5 komt er helaas flink boven uit ook al is ie iets stiller dan de stockcooler.
http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=26

Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Fiddle schreef op 28 oktober 2004 @ 16:26:
Mijn processor wil nog steeds niet verder dan 175Fsb.
Hoe hoog staat je VCore?
En mijn videokaart overclock wil ook nog steeds niet verder dan 370/850. Mijn processor is goed gekoeld met een CoolerMaster Vortex Dream 7 en mijn videokaart met een Zalman ZM80-D HP (fan komt er nog op)
Hmm...overgeclockte LE op passieve koeling, denk dat die daar iig niet echt blij mee is en moet zeggen dattik dus niet geheel verbaasd ben dattie niet verder wil OCen.
Ik heb met deze voeding van maarliefst 99,- euro dus totaal geen vooruitgang geboekt vergeleken mijn oude merkloze 300W voeding. :( Nu is mijn vraag: Waaro niet, en waar ligt het probleem/bottleneck dan?
Hmm, bij de MyCom gehaald :P?

@Goldie
Lijkt me dat deze:
http://www.ikbenstil.nl/p...ath=26_52&products_id=298
zo'n beetje het enige overgebleven alternatief is? Op de CoolerMaster CoolViva na dan (hoewel in dat geval mij de Zalman beter lijkt, maar die is wel stukkie duurder). CoolViva is ongeveer even duur als die fan in bovenstaande link.

[ Voor 17% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 28 oktober 2004 @ 16:31:
Hoe hoog staat je VCore?

Hmm...overgeclockte LE op passieve koeling, denk dat die daar iig niet echt blij mee is en moet zeggen dattik dus niet geheel verbaasd ben dattie niet verder wil OCen.

Hmm, bij de MyCom gehaald :P?
punt 1: Verschillende variaties geprobeert. Van standaard tot max = 1,850)

punt 2: Mijn videokaart draai ik altijd stabiel op 370/850, dit zonder fan, maar mijn fan moet nog wel binnenkomen. Het punt is hier dat als ik mijn processor van 175 naar bv 190 zet, hij gelijk vastloopt bij het starten van doom3.
Dus betreft het verder overclocken van mijn kaart, dan zou het misschien wel aan het ontbreken van de fan kunnen liggen. Maar dan moet mijn (goedgekoelde) processor tog wel hoger kunnen.

punt3: Juistem! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fiddle op 28-10-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dit ziet er goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/7907-1-c.jpg

http://www.3dxtreme.net/index.php?id=aerocoolvm101vgacooler2

1 graden warmer dan de stockcooler, getest op een FX5900XT. Nou zal de 6800 wel een stuk warmer worden natuurlijk maar toch. Klinkt goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/ZURA_035_2g.jpg?pID=1861&osCsid=6990ed07892ce13243a7beb18eb819e9

[ Voor 18% gewijzigd door xabre16v op 28-10-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 28 oktober 2004 @ 16:31:

@Goldie
Lijkt me dat deze:
http://www.ikbenstil.nl/p...ath=26_52&products_id=298
zo'n beetje het enige overgebleven alternatief is? Op de CoolerMaster CoolViva na dan (hoewel in dat geval mij de Zalman beter lijkt, maar die is wel stukkie duurder). CoolViva is ongeveer even duur als die fan in bovenstaande link.
De koeler in de link heeft een Papst Fan, zijn praktisch de beste fans die er zijn en dus ook een stuk duurder.

En deze dan, past die niet?

http://www.ikbenstil.nl/p...ath=26_54&products_id=827

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39
iemand deze versie van aopen al gezien? let niet op de brakke pic.

De koeler is groter dan de rev1 en rev2. Vooral een erg stille koeling. De fan is nauwelijks hoorbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leth/aopen.jpg

edit helaas niet succesvol in rivatuner. beide pipelines zijn stuk.

[ Voor 14% gewijzigd door savale op 28-10-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@Goldie
Ohja die bestond ook nog. Laatst een review gezien van de 1e versie van dat ding. Koelde beter fanless dan de Zalman 80D-HP met fan (@ low d8 ik). Maar of hij past op de nieuwe kaarten...
xabre16v schreef op 28 oktober 2004 @ 16:39:
Dit ziet er goed uit:

[afbeelding]

http://www.3dxtreme.net/index.php?id=aerocoolvm101vgacooler2

1 graden warmer dan de stockcooler, getest op een FX5900XT. Nou zal de 6800 wel een stuk warmer worden natuurlijk maar toch. Klinkt goed.

[afbeelding]
Hmmm, die kwam ik ook ergens tegen. Die gasten moeten um verkeerd om monteren, kwam nl anders in de knoei met de CPU koeler enzo :P . Maar als je goeie airflow hebt...waarom niet (alsie past that is...)
Fiddle schreef op 28 oktober 2004 @ 16:37:
Waarop staatie nu dan (stabiel, enkele uren Prime kunnen doorlopen)? Alsie nl. al stabiel is op een lager voltage dan 1.85, moet het idd wel ergens anders aan liggen. Je RAM misschien :? timings wel op SPD staan bv?
savale schreef op 28 oktober 2004 @ 16:44:
iemand deze versie van aopen al gezien? let niet op de brakke pic.

De koeler is groter dan de rev1 en rev2. Vooral een erg stille koeling. De fan is nauwelijks hoorbaar.

[afbeelding]

edit helaas niet succesvol in rivatuner. beide pipelines zijn stuk.
Hmm, grappig, die komt van de Aeolus 5700 gloof ik, of een dergelijke kaart. Hadden ze zeker nog over :P of ze vonden die beter. Zoals je ziet issie eigenlijk voor een andere kaart, de RAM koeling zit zoals op de FX serie en slaat nu de plank half mis op jouw plankie

[ Voor 21% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Ik ga dus een nieuw systeem aanschaffen binnen een maandje, wat is jullie advies PCI-e of AGP ? Want bij AGP zit ik nog gauw op socket 478 en dat gaat er ook uit.

Wel heeft het voordeel dat ik een 6800LE kan gebruiken, maar als een 6600GT toch beter preseteerd ondanks het gemis van de 256bit shader...
Kijk het upgraden gaat denk ik makkelijker op PCI-E.
Wat is jullie mening?

Ik heb gekeken naar meerdere PCI-E vga kaarten kom je uit bij de XT600 van ATI maar in de benches zie je dat Nvidia met de 6600GT erboven uitkomt.

Of toch een 5900XT op PCI-E of kan je dan beter een 6600GT hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Movinghead op 28-10-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Movinghead schreef op 28 oktober 2004 @ 16:59:
Ik ga dus een nieuw systeem aanschaffen binnen een maandje, wat is jullie advies PCI-e of AGP ? Want bij AGP zit ik nog gauw op socket 478 en dat gaat er ook uit.
Tsja...als je het systeem lang wilt houden en upgradebaar...PCI-e
Wel heeft het voordeel dat ik een 6800LE kan gebruiken, maar als een 6600GT toch beter preseteerd ondanks het gemis van de 256bit shader...
Eehmm..de geheugenbus is 256-bits ipv 128 en de LE heeft een shadertje meer @ default dan de 6600, tis niet de shader die 256bits is (alsie het wel is vanwege de 256bits core, dan nog klopte zijn context niet)
Kijk het upgraden gaat denk ik makkelijker op PCI-E.
Wat is jullie mening?

Ik heb gekeken naar meerdere PCI-E vga kaarten kom je uit bij de XT600 van ATI maar in de benches zie je dat Nvidia met de 6600GT erboven uitkomt.
Yip, maar dat komt omdat die X600XT van ATi niks anders is dan een gewone 9600XT met een PCI-e interface. Kan je beter ff wachten tot je de X700 ziet, dat zal de ATi tegenhanger worden van de 6600(GT).

-
offtopic:
Ehm...help...mijn idle temp is net van een doorgaande +/- 40 graden gedropt tot 30 (en zelfs eronder!). Dit is erg leuk en aardig allemaal, maar natuurlijk niet normaal...loadtemp is wel normaal, zo'n 50. Dit is sinds een vreemde reboot toen ik UT2K4 ff minimized had staan. ook hoor ik soms een zacht piepje...(hoewel opt moment weer niet :? Voltlijnen zien er overigens normaal uit.)
Net ff teruggeclocked @1.65, idle temps zijn ongeveer zelfde, behalve max, die ligt dikke 10 lager, maar dat klinkt alleen maar goed, dus lijkt alsof hij downclockte in idle mode... en ik heb geen mobile :?

[ Voor 23% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 27 oktober 2004 @ 23:13:
Nee. Had ik ook (stock BIOS). patch 1.1 of 1.3 was de fix voor mij.
Jaaa opgelost _/-\o_ Thanx!

Farcry loopt nu op 1280x1024 met alles op ultra high en 4xAA 8xAF :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic:

Van Guriu3D forums:

http://theinquirer.net/?article=19314

Go read it for yourself!

But it says that we will need the nVidia DVD decoder. Better be free for us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz, ik zit hier met een raar probleem

Ik heb qua systeem:

P4 2.8Ghz 800FSB @ 3.4Ghz
1024MB Corsair PC3200 (4x 256 (in dual channel))
Albatron PX865PE Pro
XFX 6800LE (v1.1) (core @ 300mhz, mem @ 800mhz (2.2ns mem))
500W Levicom X-Alien voeding

Dit geheel is watergekoeld en het geheugen van de videokaart is voorzien van zalman koellichaampjes.

Agp size is op 256mb ingesteld.

Maar nu behaal ik bij 3dmark 2005 maar iets van 1460 punten?? Zowel bij 128 mb agp size als 256mb...

Nu had ik een aantal pagina's terug ook iets gelezen over dat mensen soms maar 1fps bij de testen hadden, hier heb ik dus zelf ook last van...

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Want mijn kaart deed bij een vriend van me met een XP 2100+ mooi 3500 punten oid. Mijn inziens moet mijn systeem toch hoger kunnen scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Fiddle schreef op 28 oktober 2004 @ 16:37:
[...]

punt 2: Mijn videokaart draai ik altijd stabiel op 370/850, dit zonder fan, maar mijn fan moet nog wel binnenkomen. Het punt is hier dat als ik mijn processor van 175 naar bv 190 zet, hij gelijk vastloopt bij het starten van doom3.
Dus betreft het verder overclocken van mijn kaart, dan zou het misschien wel aan het ontbreken van de fan kunnen liggen. Maar dan moet mijn (goedgekoelde) processor tog wel hoger kunnen.

punt3: Juistem! :)
Heb je AGP en PCI lock aan staan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
PowerFreak schreef op 28 oktober 2004 @ 18:35:
[...]

Heb je AGP en PCI lock aan staan???
Dat kan...maar das toch standaard al aan op die nForce bordjes? Ik kan niet eens mn PCI MHzjes veranderen, alleen mn AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Dunno.. was gewoon een vraag.... ik kan ook alleen mijn AGP verbouwen.. maar maybe een ander bios ofzo..

@Fiddle: flash eens een uberbios in je mobo... kijken wat je dat kunt uitspoken.. die voeding mag je 8 dagen testen en dan als nog terug brengen als hij niet bevalt....

Zeiden ze ook bij mijn geheugen.... als de timings niet strak genoeg zouden zijn... (staan nu op 2-3-2-5 en die 3 wil geen 2 zijn) mocht ik het alsnog terug brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik heb sinds gister deze kaart erin zitten en heb de 66.81 WHQL drivers draaien.

Alleen loopt Call Of Duty nu vast na een tijdje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn oog is ook gevallen op dit plankje maar wat zijn eigenlijk de minimale voedings eisen?

specs:

* abit nforce2 rev2 mobo
* amd athlon xp 2600+ 333fsb
* 2x 256mb 400mhz @ 333mhz
* 120 maxtor sata
* GF4
* DVD en CDRW

voeding maar 250watt :|

ik ben dus van plan 6800le te kopen en iig de pipes en pixelsshaders open te gooien. kan ik dat halen met deze voeding? en eventueel overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet echt een XFX vs Aopen review vinden..

Aangezien deze hetzelfde kost; wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
hobzzz, 250W is te weinig hoor, ik zou toch minstens een goede 300W of een 350watt aanschaffen. Het kan werken hoor, maar het kan zijn dat je je voeding gaat overbelasten (dat wil je niet :) ). btw welke videokaart heb je nu?

XFX is beter verkrijgbaar dan de aopen denk ik. Het zijn allebei reference designs hoor, dus naam vershilt (ik denk dat aopen ook een slechte revisie heeft gehad)

[ Voor 5% gewijzigd door CaineTanathos op 28-10-2004 19:48 ]

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF4 mmx 440 :9 maar okee was een slippertje van mij maar ja mn buget was toendertijd niet erg veel. wist zelf ook niet wat voor voeding erin had hangen dacht wel een 300watt.... maar nee... maar dankje dan zal ik ook ff een nieuwe voeding bietsen.. dankje

volgens mij is xfx beter aangezien deze 2ns geheugen heeft. en ik kan idd meer winkels die de xfx verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Heb nu de chip op 1.2v gezet en haal max. 400/850 12*1, 6vp's. Op zich vallen de scores me niet tegen. 03=10334 en 05=4092. Komt niet in de buurt van mijn vorige kaartje maar goed, ik denk dat ik alles zo houd.

Weet iemand misschien hoeveel er ongeveer nog te halen is als ik van 1.2v naar 1.4v zou gaan en of dit scheelt in mem speed (niet zo interessant maar toch leuk om te weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3Dmark03 16x1, 6v: 335/770 => 10.000

62 graden stressed.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 19:55:
volgens mij is xfx beter aangezien deze 2ns geheugen heeft. en ik kan idd meer winkels die de xfx verkopen.
Winkels is niet het probleem; de Vobis en Mycom zitten naast elkaar in Hoofddorp, wat 10km rijden is :).

Dus ik moet voor de XFX gaan ipv. de Aopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Die temp sensor op de XFX is verrekte handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noreaga schreef op 28 oktober 2004 @ 20:10:
Die temp sensor op de XFX is verrekte handig...
die lijkt mij ook wel mooi idd

voormij zijn winkels wel een probleem want ik woon in groningen en hier verkopen ze alleen de xfx (voor zover ik weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
GF4 mmx 440 :9 maar okee was een slippertje van mij maar ja mn buget was toendertijd niet erg veel. wist zelf ook niet wat voor voeding erin had hangen dacht wel een 300watt.... maar nee... maar dankje dan zal ik ook ff een nieuwe voeding bietsen.. dankje

Hmm 2.2 hoor :P. Maar waarom meteen nieuwe voeding...kzou eerst es testen. Er zijn gasten die een 6800GT/Ultra op een 300 Watt hebben gedraaid zonder problemen...

offtopic:
Kennelijk had mijn PC zin in iets kouds, S2K Bus Disconnect stond kennelijk ineens aan 8)7 waardoor hij superkoud werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 20:18:
[...]

die lijkt mij ook wel mooi idd

voormij zijn winkels wel een probleem want ik woon in groningen en hier verkopen ze alleen de xfx (voor zover ik weer)
Ja en dus... ik zie het probleem niet :+

[ Voor 6% gewijzigd door MonkeySandwich op 28-10-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Voor je dingen begint te zeggen die niet waar zijn....

Aopen vs XFX

Pro's Aopen:

-Altijd zeker 2,2 ns mem

Con's Aopen:

-geen temp sensor

Pro's XFX:

-Temp sensor
-temp regel fan (alleen als je gaat overclocken blaast ie altijd op zijn hardst)

Con's XFX:

-niet altijd zeker of er 2,2 ns op zit, vaak zit er nog 2,8 ns op

... Zelf hecht ik geen waarde aan die tempsensor.... ik voel wel aan de sink en ga er zelf een sensor op de nieuwe sink plakken volgens de manier die AMD aanraad... vlak naast de core op de heatsink...

Verder is de beschikbaarheid nog een keuze... hier in Leeuwarden alleen maar 199,- Aopen's en XFX retals a 280 euro....

De keuze is aan u....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb zelf nog wat rond gevraagt iemand had 4hdd videokaart en gewone ide devices op 300watt draaien dus ik probeer het eerst gewoon met mn oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles draaien op 280 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:52:
Hmzz, ik zit hier met een raar probleem

Ik heb qua systeem:

P4 2.8Ghz 800FSB @ 3.4Ghz
1024MB Corsair PC3200 (4x 256 (in dual channel))
Albatron PX865PE Pro
XFX 6800LE (v1.1) (core @ 300mhz, mem @ 800mhz (2.2ns mem))
500W Levicom X-Alien voeding

Dit geheel is watergekoeld en het geheugen van de videokaart is voorzien van zalman koellichaampjes.

Agp size is op 256mb ingesteld.

Maar nu behaal ik bij 3dmark 2005 maar iets van 1460 punten?? Zowel bij 128 mb agp size als 256mb...

Nu had ik een aantal pagina's terug ook iets gelezen over dat mensen soms maar 1fps bij de testen hadden, hier heb ik dus zelf ook last van...

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Want mijn kaart deed bij een vriend van me met een XP 2100+ mooi 3500 punten oid. Mijn inziens moet mijn systeem toch hoger kunnen scoren?
*Bump* O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Owja dattus,
Sorry, maar enig zinnige dat ikerop kan zeggen is dat die 1 fps enkel bij de nVidia demo's voorkwam. Zoiets is met 3DMark nog niet voorgekomen. Sommige zeiden dat hun scores omlaag gingen na tever overclocken, maar jouw kaart staat nog @ default? Probeer es achtergrond programmatjes uit te zetten, netwerkkabel unpluggen...alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar suggesties:

- DirectX opniew installeren
- drivercleaner gebruiken en drivers opnieuw installeren.
- Clean install doen -> format c: (beste keus, alle prestatie belemmerende software factoren worden zo weg-gefilterd)

Je kan ook spelen met instellingen zoals: sideband adressing en fastwrites. Hoewel ik hier geen voorstander van ben, moet gewoon werken.

EDIT: oh ja, probeer eens een andere molex op je 6800LE en zorg dat er verder niks anders aan deze molex zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Hmm ik denk dat ik mijn geluk eens ga beproeven met een XFX, die verkopen ze bij ViComputer hier om de hoek :P Ik heb nu een AOpen en die doet 12x1,6 ik ga gewoon het gokje wagen op 16x1,6 }> anders verpats ik die ook wel weer. Heb me AOpen intussen op vraag & aanbod staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Mensen, let op!!

Lijkt erop dat Aopen geen 2.2 chippies meer heeft ofzo, maar XFX schijnt ook geen 2.2 meer te leveren (gezien dat al die dingen uit de doos al geen 2.2 meer hadden)

Ephymerous meldde mij net dat zijn AOpen bv ook geen 2.2 meer heeft, maar F-28
Ik weet ff niet het verschil tussen F en AF (1st of 2nd gen misschien, hoewel dit niet overeenkomt met het Hynix PDFje, lijkt het me de enige logische verklaring)

Daarnaast, ik had dit reeds eerder gepost, lijkt het er toch sterk op:
- Dat het unlocken van een pixel unit meer succes heeft als dit pixel unit 1 of 3 betreft.
- En het unlocken van vertex 3 of 5 ook vlekkeloos kan verlopen.
Uiteraard wil dat niet zeggen dat een 1/3, 3/5 disablede chip (of een variant ervan) dus ook MOET unlocken, kzeg alleen maar dat de kans mij hoger lijkt. Ik heb dit tevaak gezien bij vertex units (die meestal prima blijken te zijn als het 3/5 was) om dit bij de pixel units te negeren.
Sommige hebben er tegenin gegooid dat hun pixel unit 0 of 2 prima werkte. Kan zijn dat onder normale omstandigheden idd geen defect wordt gezien en de unit bruikbaar is, echter betwijfel ik ZEER dat de unit ook werkelijk 100% in orde is.

Dit is en blijft een theorie, echter 1 waarvan ik zeer overtuigd ben en is misschien topicpost materiaal, maar jullie moeten maar voor jezelf beslissen wat je met de informatie doet.
Mijn vraag is enkel: willen diegene die een uitgeschakelde unit hadden anders dan 1 of 3 (zelfde voor vertex 3 of 5) en na het aanzetten geen artifacts zagen de nVidia demo's (alledrie, Clear Sailing, Timbury en Nalu) eens een tijdje draaien en hun ervaringen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 28 oktober 2004 @ 22:36:
Mensen, let op!!

Lijkt erop dat Aopen geen 2.2 chippies meer heeft ofzo, maar XFX schijnt ook geen 2.2 meer te leveren (gezien dat al die dingen uit de doos al geen 2.2 meer hadden)

Ephymerous meldde mij net dat zijn AOpen bv ook geen 2.2 meer heeft, maar F-28
Ik weet ff niet het verschil tussen F en AF (1st of 2nd gen misschien, hoewel dit niet overeenkomt met het Hynix PDFje, lijkt het me de enige logische verklaring)

Daarnaast, ik had dit reeds eerder gepost, lijkt het er toch sterk op:
- Dat het unlocken van een pixel unit meer succes heeft als dit pixel unit 1 of 3 betreft.
- En het unlocken van vertex 3 of 5 ook vlekkeloos kan verlopen.
Uiteraard wil dat niet zeggen dat een 1/3, 3/5 disablede chip (of een variant ervan) dus ook MOET unlocken, kzeg alleen maar dat de kans mij hoger lijkt. Ik heb dit tevaak gezien bij vertex units (die meestal prima blijken te zijn als het 3/5 was) om dit bij de pixel units te negeren.
Sommige hebben er tegenin gegooid dat hun pixel unit 0 of 2 prima werkte. Kan zijn dat onder normale omstandigheden idd geen defect wordt gezien en de unit bruikbaar is, echter betwijfel ik ZEER dat de unit ook werkelijk 100% in orde is.

Dit is en blijft een theorie, echter 1 waarvan ik zeer overtuigd ben en is misschien topicpost materiaal, maar jullie moeten maar voor jezelf beslissen wat je met de informatie doet.
Mijn vraag is enkel: willen diegene die een uitgeschakelde unit hadden anders dan 1 of 3 (zelfde voor vertex 3 of 5) en na het aanzetten geen artifacts zagen de nVidia demo's (alledrie, Clear Sailing, Timbury en Nalu) eens een tijdje draaien en hun ervaringen posten?
Al eens die tests gedaan. Aopen kaart:
- Pixel unit 2 en 3 stonden uit: beiden werken zonder problemen :*)
- Vertex 0 en 1 stonden uit. Vertex 0 is goed, 1 is defect. :)

zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 22:41:
[...]
Al eens die tests gedaan. Aopen kaart:
- Pixel unit 2 en 3 stonden uit: beiden werken zonder problemen :*)
- Vertex 0 en 1 stonden uit. Vertex 0 is goed, 1 is defect. :)

zo goed?
Jahoor Goldie, dankjewel ;) ...gooi mn hele theorie maar weer int water :P. En dan niet een beetje...nee compleet... _/-\o_ ode hoor :+
Maar jij had een Aopen he? Misschien dat het enkel voor XFX geldt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 28 oktober 2004 @ 22:50:
[...]

Jahoor Goldie, dankjewel ;) ...gooi mn hele theorie maar weer int water :P. En dan niet een beetje...nee compleet... _/-\o_ ode hoor :+
Maar jij had een Aopen he? Misschien dat het enkel voor XFX geldt :?
hoho, niet te snel je theorie veggooien. Mijn Aopen had standaard een grote koeler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Blaa blaa

Hier:
Pixel 2,3 standaard uit. Werken allebei 100% goed,

Vertex 2, 3 uit. 2 is goed 3 kapoetsie.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
* ephymerous heeft er ook een :Y)

Het is een AOpen geworden bij de MyCom te Zwolle. Ik had helemaal niet meer aan geheugen gedacht en in tegenstelling tot Die Alot zei is dit dus wel een versie met 2.8 ns geheugen :'(

Gelukkig werken alle pipelines wel, alleen dan kan ik niet OCen. Iig geen artifacts in '03 en '05. Nu heb ik het zo gedaan, pipelines uitzetten met riva, met coolbits core en geheugen overclocken, riva en coolbits ingesteld dat alles na reboot goed stond en wonderwaarlijk draaide ik daarna 350/790 @ 16/6 :)

En dan is dit het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/3dmark03.jpg[/url]

Morgen denk ik even verder, sowieso wat verder clocken om over de 10K heen te komen en eventueel Asus GT Bios erin :)

Voor de geinteresseerden m'n specs...
• DFI Lanparty-B
• XP2500M+ @ 2500mhz @ 1,85V (12,5*200)
• KHX 2*256 PC3200 BH5 11-2-2-2
• WD 120 gb 8 mb cache 7200 rpm
• 2*Maxtor Diamondmax plus 10 200gb sata raid-0
• Aopen 6800LE :Y)
• Watercooled :7

* ephymerous keeps u guys in touch!

Voor degenen die een Aopen van plan zijn aan te schaffen, ze zijn dus niet allemaal 2.2ns, er zijn dus ook 2.8ns in de omloop....

[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 28-10-2004 23:26 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@ William
en weer een Aopen :P

[ Voor 22% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-10-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Om nog even terug te komen op die voeding van mij. Ik heb totaal geen verstand van memory timings dus daar heb ik niks mee getest? (weet er iemand misschien een site met infoerop voor dummies ofzo :)) Wat ik wel geprobeert heb is een casefan aan mijn videokaart /zalman zmD-hd monteren.Deze heb er dus vol op laten blazen. Nog steeds kan ik mijn core niet verder verhogen. Dat kan natuurlijk ook aan de vpu liggen dattie gewoon niet verder wil. Om nou 100 euro uit te geven om mijn processor was sneller te laten draaien is het ook niet waard. (en zelfs dat wil nog niet eens) Dus ik gaat hem terug brengen en mijn 100 euro terug vangen.

Echte een goede zaak die MyCom. Prijzen relatief laag, en al werkt iets niet helemaal naar je zin, gewoon lekker terugbrengen, dat was letterlijk wat die verkopers tegen je zeggen. Dat zeiden ze toen ik daar mijn nieuwe cpu koeling ging halen en vammiddag dus ook bij het aanschaffen van mijn PSU. _/-\o_

Voor dat geld gaat ik weer het volgende halen. (geld moet rollen zeg ik altijd maar :+)

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/wingo/blue/v7000d.jpg

Is het geen scheetje? :+ Iemand ervaring met deze kast?

EDIT:
Oew,beetje offtopic hier :) Maar ik moest het ff kwijt.
Zitten 5 fans in om mijn mbo'tje / videokaartje / cpu lekker koel te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiddle op 28-10-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Wat kost ie? Ga sparen voor waterkoeling oid... premodded rommel, zo kan iedereen een leuke kast krijgen ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
ephymerous schreef op 28 oktober 2004 @ 23:30:
Wat kost ie? Ga sparen voor waterkoeling oid... premodded rommel, zo kan iedereen een leuke kast krijgen ;)
offtopic:
Ik ben niet zo'n case-mod knutsel figuur, vind hem gewoon mooi en erg functioneel. Kijk zelf maar. Hij kost iets rond de 120. Maar dan heb je ook wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Fiddle schreef op 28 oktober 2004 @ 23:26:
Dus ik gaat hem terug brengen en mijn 100 euro terug vangen.
Oki, twas het proberen waard
Echte een goede zaak die MyCom. Prijzen relatief laag, en al werkt iets niet helemaal naar je zin, gewoon lekker terugbrengen
Das waar, Paradigit geeft je zelfs 2 weken, maar MyCom ietsie goedkoper idd. Schijnt te maken te hebben met het feit dat ze dichterbij de leverancier zitten ofzo...directer, dus minder centjes.
Oew,beetje offtopic hier :) Maar ik moest het ff kwijt.
Zitten 5 fans in om mijn mbo'tje / videokaartje / cpu lekker koel te houden.
5!? Ik heb maar 2 8cm Zalman casefans @ 2000rpm :/ (op high zijn die dingen niet om aan te horen :(, VERRE van stil, gewone 8cm fan is stiller, maar ze doen het zo ook prima :)) en ik houdt hier tzaakie ook op zeer normale temperaturen (wel met extra 10x10 rooster in de zijkant voor lucht toevoer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@swiftglx; je kunt zien of de extra pipes, vp's open staan door het diagnostics report van RT te bekijken. In het report gewoon ff naar onder scrollen en dan zie je vanzelf hoeveel pipes en vp's er open staan.
Ik heb nu een clean install gedaan met XP SP2. Alles opnieuw geinstalleerd en via RT de kaart op 16p,6vp gezet (bij alle settings trouwens). Met 3dmark05 krijg ik 2400 punten 8)7 Heb ook het report gekeken van RT. Dit is wat ik zie:

$ffffffffff ---------------------------------------------------
$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$ffffffffff ---------------------------------------------------
$0100000000 Graphics core : NV40 revision A1 (8x1,4vp)

Is dit gewoon info, of hoort hier iets anders te staan? Of kijk ik verkeerd?

Moet in RT de optie "Allow enabeling hardware masked units" aan gevinkt zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:03
We zijn de 500 posts ruim overschreden, en we kunnen weer verder in deel 7

[ Voor 13% gewijzigd door Cardinal op 29-10-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Jah, zonder dat kan je ze wel aanvinken, maar doet hij er vervolgens nix mee... (tog?) vink het eens aan zou ik zeggen en benchmark de boel nog een keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 00:22:
Moet in RT de optie "Allow enabeling hardware masked units" aan gevinkt zijn?
uhuh _/-\o_ (ja dus)
Fiddle schreef op 29 oktober 2004 @ 00:31:
Jah, zonder dat kan je ze wel aanvinken, maar doet hij er vervolgens nix mee... (tog?) vink het eens aan zou ik zeggen en benchmark de boel nog een keer. ;)
Dacht je...was dat ook een keer vergeten...

Goldie in Deel 7 ook al gezegd :X *rushes off to deel 7*

[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 29-10-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Mensen, let op!!

Huidige kaartje waren pu 0 en 2 disabled o was behoorlijk brak, maar 2 werkt gelukkig perfect, al veel demo's en spellen gedraaid, nog niks raars gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Mensen, let op!!
Ik heb dus een XFX, en heb standaard pixelunit 0 & 1 uitstaan, deze heb ik vervolgens aangezet, en bij alle drie de demo's geen artifacts te zien?! Terwijl die de test niet door komt...Het kan zijn dat die pipelines niet 100% correct werken, of dat die test gewoon ruk is... wat ik denk. Hij klapt bij games der ook nooit uit, en alles werkt na behoren, beetje vreemd dit? 8)7

Idem voor m'n vertexshaders (3 & 5), welke 'jouw' theorie wel (weer) bevestigt...

[ Voor 10% gewijzigd door Hempje op 29-10-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor wel eens mensen die hun 9800 pro hebben ingeruild voor een LE. Mag dat dan zomaar? Zo ja waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Er is inmiddels een deel 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.