Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:55:
[...]

Ik heb nu ook het 'hoofdtelefoonaansluitingsprobleem'. Twee vragen daarover:

1. Wat is de ervaring van mensen die naar de winkel zijn gegaan?? Ruilen voor een nieuwe of reparatie (en 8 weken kwijt ofzo)?

2.Misschien een domme vraag, maar kan ik de muziek vanaf de Zen weer op de harde schijf zetten, of ben ik in het geval van ruilen mijn met bloed, zweet en tranen bijeen gezochte muziekcollectie kwijt?

Alvast bedankt!
1. 1 week > terug (mp3spelers.nl)
2. backup maken op je hdd van de pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:03:
[...]

1. 1 week > terug (mp3spelers.nl)
2. backup maken op je hdd van de pc ;)
Bedankt voor je antwoord,

Ik heb de muziek op mn harde schijf gezet, maar ik twijfelde of dat kon omdat ik me had laten vertellen dat dat niet mogelijk zou zijn... Verder ben ik naar de winkel (Norrod in Groningen, kost ie met een studentenkaart maar 227 euro) geweest, en ik krijg komende week een nieuwe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:57
Het enige wat ik zeg is dat ik er erg ontevreden over was. Dat is mijn mening en die mag ik verkondigen. :) Als alternatief geef ik dan een andere MP3 speler. Verder zal je mij in dit topic weinig meer zien dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
WizZie- schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:07:
Het enige wat ik zeg is dat ik er erg ontevreden over was. Dat is mijn mening en die mag ik verkondigen. :) Als alternatief geef ik dan een andere MP3 speler. Verder zal je mij in dit topic weinig meer zien dunkt me.
Ik vind het erg raar dat het feit dat het overbrengen van mappen aan een supersnelle snelheid (geen super supersnelle) een criterium is om een mp3 speler weg te doen :?
Een Mp3 speler is een ding dat mp3's afspeelt, wil je een grote externe HD, koop dan een grote externe HD. Het is net alsof je zegt dat een auto slecht is omdat je hem maar traag (traag is relatief, want ik vind het uiterst snel gaan, maar ja) kan tanken :/
Nu ja ieder zijn mening (hoewel het de bedoeling is dat een mening goed onderbouwd is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
:D MMach heeft idd wel best gelijk, tis ook niet alsof je haast hebt de nummers op je mp3 te zetten, selecteer alle nummers die je erop wilt (meteen 5 gig) convert ze zet ze erop (in de tussentijd kan je van alles doen) en je hoeft zeker weten voor de komende maanden niets meer eraan te veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Creative heeft mijn kapotte ZM (door een valpartij...) vervangen door een nieuw exemplaar. Daar staat nog altijd niet de nieuwste firmware op, maar het valt me op dat de tiptoetsen (of althans de oppervalkte van de toetsen) wat ruwer zijn en dat er links en rechtsonder andere symbolen staan (foto's al ergens gepost in dit topic; ik vond de oude wel mooier...)

Ik laat nog even de oude firmware staan, alhoewel de tiptoetsen wel leuker werken dan met versie 2. ik hoop dat ze snel een verbeterde twee uitbrengen die Taken in Outlook ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Deslaw schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:39:
:D MMach heeft idd wel best gelijk, tis ook niet alsof je haast hebt de nummers op je mp3 te zetten, selecteer alle nummers die je erop wilt (meteen 5 gig) convert ze zet ze erop (in de tussentijd kan je van alles doen) en je hoeft zeker weten voor de komende maanden niets meer eraan te veranderen..
nu ben ik weer in de war......ik kan toch WEL gewoon een mp3tje direct kopieren (al dan niet traag dat boeit me minder?) en meteen afspelen? zonder tussenkomende convert of wat dan ook acties :?

oja en over lange mp3s......er is geen mogelijkheid lijkt me dat je een *.cue kan inlezen? en de zen de mp3 in stukjes hakt?
wat zijn nog overige leuke extraatjes die je ermee kan waar je op het eerste gezicht niet aan denkt? :P

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ja dat kan viper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
BETA - Creative Zen Micro PlaysForSure with Windows Media Player 10 Update 2.10.05

This firmware update adds "PlaysForSure" functionality and full Windows Media Player 10 capabilities to your Zen Micro. As a PlaysForSure enabled device, your Zen Micro will be recognized on Microsoft® Windows® XP systems, without having to install drivers or software.

You can still use Zen Media Explorer for managing content on your player and computer. However, some content purchased from online music services may require Windows Media Player 10 for full support.

Check for future versions of Creative MediaSource™ and Zen Media Explorer that will support all Windows Media Player 10 Update features.

IMPORTANT: This is a beta version of this update. Before you decide whether to install beta firmware, it is important to understand that a beta release does not have the stability of released Creative firmware:

It is not currently reversible
You could experience problems while using it
Beta releases are meant for testing and validation, so you may encounter problems with a beta release that could possibly result in loss or corruption of data, necessitate a reformat of the device, or, in extremely rare cases, may render the device inoperable.

Be sure to back up all the audio and data files on your Zen Micro before installing this firmware update as all content will be lost when you install the new firmware. After installing PlaysForSure on your player, use Windows Media Player 10 to restore audio and/or data files to your player.

NOTE:

This firmware will currently ONLY work on Windows XP.
Installation of this firmware may take up to 5 minutes, and your device may reboot a number of times during installation.
Do not disconnect the USB cable from your player or computer during installation.
Be sure to fully charge your player before updating the firmware.
Requirements:

Windows XP with Service Pack 1 or 2
Windows Media Player 10 installed on your computer
Creative Zen Micro
PlaysForSure devices with the Windows Media Player 10 update enable you to:

Enjoy seamless support with any computer running Windows Media Player 10 and Windows XP - no drivers or software needed
Drag-and-drop songs or files to your player through Windows Explorer
Use Auto Sync and Windows Media Player 10 playlists
Use subscription-based online music services
PlaysForSure devices may:

Reduce the maximum number of media files because of additional memory requirements.
NOTE:While updating your player's firmware, you may be prompted that an application is preventing the firmware update. If so:

Start Creative MediaSource.
On the menu bar, click Tools -> Settings.
Click the Detector tabbed page.
Click the Enable Detector checkbox to uncheck it.
Try updating the firmware again.

Dit vond ik op de Nomad site .
Heeft iemand deze al geprobeerd? Het kriebelt om het te doen, maar er staat bij dat je niet meer terugkan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
lol, uhh
die heb ik al op me zen micro staan geloof ik, jah, klopt, naja niks mis mee nog geen problemen mee gehad ofzo..

FM ontvangst is geloof ik meteen beter, iig hij scant beter, en je ziet een soort icoontje dat de ontvangst kwaliteit laat zien. Verder echt geen problemen mee, me vorige had deze firmware ook en deed hetopeens niet meer, maar dat lag ggeloof ik aan de hardeschijf (kapoet) dus die heb ik ingeruild voor een nieuwe.

[ Voor 57% gewijzigd door Deslaw op 22-02-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ah die firmware update klinkt goed....

maar waarom wordt er steeds MediaPlayer 10 bij genoemd??? waar is dat voor nodig?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Laatst online: 23-09 22:23
Deslaw schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:11:
lol, uhh
die heb ik al op me zen micro staan geloof ik, jah, klopt, naja niks mis mee nog geen problemen mee gehad ofzo..

FM ontvangst is geloof ik meteen beter, iig hij scant beter, en je ziet een soort icoontje dat de ontvangst kwaliteit laat zien. Verder echt geen problemen mee, me vorige had deze firmware ook en deed hetopeens niet meer, maar dat lag ggeloof ik aan de hardeschijf (kapoet) dus die heb ik ingeruild voor een nieuwe.
Is Creative Mediasource nog te gebruiken na deze update?

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
ik denk het wel, weet niet heb em nooit gebruikt enoz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Het kriebelt serieus om 'm te gaan updaten... Stom dat je niet meer terugkan... Maar dit zou dus willen zeggen dat die Contactpersonen / Agenda functie weer zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:18
ViperGTS schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:18:
maar waarom wordt er steeds MediaPlayer 10 bij genoemd??? waar is dat voor nodig?
Voor synchronisatie :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Jup, erg handig, je selecteert een aantal liedjes in je browser (gewoon dus verkenner ofzo) rechtermuis -> sync with wmp10 ofzo, dan start it wmp10 op, ga je naar SYNC dan staat de geselecteerde liedjes daar! Druk op Start sync (hij herkent automatisch de Zen) en hij brengt ze over! De albums info gaat mee etc. Ik vind het de allermakkelijkste manier! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Deslaw schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:31:
Jup, erg handig, je selecteert een aantal liedjes in je browser (gewoon dus verkenner ofzo) rechtermuis -> sync with wmp10 ofzo, dan start it wmp10 op, ga je naar SYNC dan staat de geselecteerde liedjes daar! Druk op Start sync (hij herkent automatisch de Zen) en hij brengt ze over! De albums info gaat mee etc. Ik vind het de allermakkelijkste manier! :*)
Van de vorige firmware (2.00.12) vond ik het syncen van liedjes via wmp10 wel handig.
Maar het syncen van playlists werkte niet 100%. Een nieuwe list sturen ging goed, maar als ik de lijst dan had aangepast werd die niet gesynct. Ook gebruik ik MediaSource Organizer. En die herkende de Micro niet meer. Ik ben toen weer teruggegaan naar 1.01.03.
Daarom wil ik eerst duidelijkheid over syncen van playlist en MediaSource vóór ik weer upgrade.

Dirk
http://home.planet.nl/~vrie8427/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Hmm syncen van een playlist heb ik nooit gedaan in wmp10...wat bedoel je daarmee?
als ik zeg maar een aantal liedjes selectereer en doe Play in wmp10 en dan gaat ie ze afspelen, tegelijkertijd kan ik ze syncen met de Zen, als de albums/artist files overeenkomen komen ze dus gewoon in de zelfde album/artist map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Deslaw schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:59:
Hmm syncen van een playlist heb ik nooit gedaan in wmp10...wat bedoel je daarmee?
als ik zeg maar een aantal liedjes selectereer en doe Play in wmp10 en dan gaat ie ze afspelen, tegelijkertijd kan ik ze syncen met de Zen, als de albums/artist files overeenkomen komen ze dus gewoon in de zelfde album/artist map...
Ik bedoel dat ik in wmp10 afspeellijsten maak. Bijv. voor een bepaalde stemming of genre. Bij het syncen gaan die naar de Zen. Maar eenmaal op de Zen gaat het mis als ik in wmp10 een afspeellijst verander. De gewijzigde afspeellijst synct dan niet.

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:30
Is de harde schijf uit de Zen Micro ook als compact flash kaart te gebruiken? Bij de Muvo2 kon dit in het begin wel, maar in de laatste versies is deze optie in de firmware van de harde schijf uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Nu Apple met de iPod Mini voor een lagere prijs komt kan Creative vast niet achterblijven en zal hopelijk de prijs snel dalen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
;) Hmmm, ja je kan de Micro gebruiken als externe harde schijf (usb herkent het als externe harde schijf) (geen drivers nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Deslaw schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:43:
;) Hmmm, ja je kan de Micro gebruiken als externe harde schijf (usb herkent het als externe harde schijf) (geen drivers nodig)
Dat is niet wat Ferdy bedoelt.

Het antwoord is overigens nee.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis op 23-02-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
vriesman schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:13:
[...]

Ik bedoel dat ik in wmp10 afspeellijsten maak. Bijv. voor een bepaalde stemming of genre. Bij het syncen gaan die naar de Zen. Maar eenmaal op de Zen gaat het mis als ik in wmp10 een afspeellijst verander. De gewijzigde afspeellijst synct dan niet.

Dirk
Dat ligt aan een instelling van WMP 10, je moet in de opties automatisch syncroniseren aanvinken. (Bij opties-> apparaten) dacht ik. Bij mij gaat het alleszins wel. Wat wel beu is is als ik mijn digitale camera aansluit, dat hij (=WMP 10) dan ook wil syncen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ferdy schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:33:
Is de harde schijf uit de Zen Micro ook als compact flash kaart te gebruiken? Bij de Muvo2 kon dit in het begin wel, maar in de laatste versies is deze optie in de firmware van de harde schijf uitgeschakeld.
Ik vermoed van wel, alleen is de zen micro zo duur dat het al een hele investering is voor een compact flash kaart van 5GB (een microdrive). Ik denk eigenlijk afhangt van je digitale camera, het hangt er vanaf hoever de camera de grootte van de kaart ondersteund) Ik meende ergens gelezen te hebben, dat enkelen het al geprobeerd hebben (met een nikon ___) Eens googlen zou ik zeggen. Maar ik dacht dat de camera de kaart niet herkende als een 5GB kaart maar als een 2GB kaart of zoiets, maar ze konden wel voor 5GB aan foto's nemen. Dat dacht ik he, schioet mij niet af als het niet zo is. Ik ga vanavond nog es zoeken naar het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zo'n Zen Micro II gekocht voor mijn vriendin.. Maar even een vraagje, als die leeg is klopt het dan dat ie helemaal niet meer aan gaat? Want als je ehm dan aan wilt doen staat er niks op het display ofso, hij blijft gewoon uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 20:00
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:57:
Ik heb nu zo'n Zen Micro II gekocht voor mijn vriendin.. Maar even een vraagje, als die leeg is klopt het dan dat ie helemaal niet meer aan gaat? Want als je ehm dan aan wilt doen staat er niks op het display ofso, hij blijft gewoon uit..
Zen Micro || ?? Mis ik wat? is er een nieuwe versie ofzow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:57:
Ja idd, mss vreemd (een 2de versie ??) of mss die versie met de aangepaste symbooltjes op de toetsen? En vberder lijkt het mij logisch dat als de batterij leeg is, het toestel niet meer aan gaat :) .
Herformuleer je vraag mss even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohw sorry.. Ik bedoelde de Zen Micro met de nieuwe toetsjes en zo! Maar mijn vraag was als je accu leeg is gaat hij dan niet 1 seconde aan met de melding 'low battery' of zo? Ik dacht eerst dat ie kapot was omdat er niks op het scherm kwam en ook niet aan ging.. (Dus ik bedoel net als op een telefoon met de melding dat de bat leeg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:16:
Ohw sorry.. Ik bedoelde de Zen Micro met de nieuwe toetsjes en zo! Maar mijn vraag was als je accu leeg is gaat hij dan niet 1 seconde aan met de melding 'low battery' of zo? Ik dacht eerst dat ie kapot was omdat er niks op het scherm kwam en ook niet aan ging.. (Dus ik bedoel net als op een telefoon met de melding dat de bat leeg is)
Ja hoor; die melding komt erop. Niet voor lang of zo, je ziet het dus alleen als je net zit te kijken naar het schermje. De speler kan gewoon midden in een liedje uitgaan, das normaal. Er komt in het groot een batterij met een streep door in beeld, met de vermelding LOW BATTERY. Voor een seconde of 3.
Kgeef wel toe dat het soms schrikken is als de speler gewoon uitgaat, bij mij was ik erg verschoten want ik dacht dat hij kapot was. Ik zo "shit, neeeee dat kan niet waar zijn" Maar toen dacht ik aan de batterij, en ze was idd plat :D . Phew again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraag ivm de batterij :)

Ik heb net een micro gekocht voor mijn vriendin, zonder extra batterij. Later ben ik van plan een batterij bij te kopen. Nu vroeg ik me af of er een (afzonderlijke) oplader is voor de batterijen van creative (dus zonder dat de batterij in de player moet zitten).

Zou erg handig zijn, dan kan je er 2 tegelijk opladen. En het voorkomt slijtage (het altijd open en toe schuiven van de player voor de batterij te vervangen is wsl niet goed).

Voor ipods zijn er al langer extra battery packs, bijvoorbeeld van belkin. Voor de zen micro vind ik er geen. Mss weet er iemand meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me perongeluk gequote:-) excuses |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:25:
Ik heb ook een vraag ivm de batterij :)

Ik heb net een micro gekocht voor mijn vriendin, zonder extra batterij. Later ben ik van plan een batterij bij te kopen. Nu vroeg ik me af of er een (afzonderlijke) oplader is voor de batterijen van creative (dus zonder dat de batterij in de player moet zitten).

Zou erg handig zijn, dan kan je er 2 tegelijk opladen. En het voorkomt slijtage (het altijd open en toe schuiven van de player voor de batterij te vervangen is wsl niet goed).

Voor ipods zijn er al langer extra battery packs, bijvoorbeeld van belkin. Voor de zen micro vind ik er geen. Mss weet er iemand meer van :)
Neen die dingen bestaan (nog) niet. Ik heb even rondgekeken op www.creative.com en daar is er niet echt iets te zien over aparte opladers. Misschien niet zo handig, maar ja, mss in de toekomst. Trouwens met die slijtage valt dat nogal mee hoor. Kijk even naar het sluitsysteem dat creative gebruikt. een bolletje en een holte. Eer dat afgesleten is ben je toch 10 jaar verder hoor :) . Bij normaal gebruik ten minste. Hoe vaak denk je die batterijen te verwisselen misschien? Zo snel gaat die toch niet leeg? En je kan ook muziek beluisteren terwijl je oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik durf het niet aan om die BETA firmware te installeren... Zijn er nog mensen die het gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Jup en het werkt prima....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
En kan je bevestigen dat je nu je contactpersonen en agenda weer kan syncen en de FM-ontvangst beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
cocico schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:33:
En kan je bevestigen dat je nu je contactpersonen en agenda weer kan syncen en de FM-ontvangst beter is?
Dit is mss al 5 keer uitgelegd in dit topic denk ik. Als je de firmware versie 2.00.12 installeert, dan moet je ook de creative software vervangen door een nieuwere versie die op het net te vinden is. Dan kan je weer syncen als de beste, maar wat die FM ontvangst verbetering betreft, dat durf ik toch niet zeggen hoor.
edit:
pagina 22 van dit topic

[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 27-02-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
I kheb mijn Zen terug van reparatie als extra een extra accu,

nu ben ik al volop in dit topic aanwezig maar nog niet egt kunnen vinden hoe je nouw het beste je 2de accu kan onderhouden...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ok dit is ook al eens behandeld, door mij dan nog wel B) ,
Ik zal eens even zoeken naar de pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
MMach schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:44:
Heb sinds vandaag een Zen Micro
Had al veel reviews gelezen, dus firmware maar direct geupgradet. Het apparaatje is een droom, echt een wonder der techniek. Ok het is een apart design en mss minder mooi dan de ipod mini, maar hij is echt stukken beter dan de minipod. Ultrahelder geluid en een batterij om u tegen te zeggen. En dat touchpanel _/-\o_ . Echt nie normaal cool. En die blauwe lichtjes...
Kheb er 2 dagen achter mogen zoeken hier in .be :( . Maar gelukkig hedden ze in mijn favoriete carrefour er nog één over (249 Euro, slik!). Het is een mooi zwartje, maar khad mss liever een zilveren. Wel spijtig is dat de software van creative nog niet geupdatet is zodanig dat ze ook werkt me de nieuwe firmware, ma ja we gaan niet moeilijk doen. Ik heb met deze mp3-speler mijn vorige vervangen( Ook van creative: Rhomba 256 MB, ook heel goed). Met andere woorden: petje af voor de Creative-lingen. Laat de hegemonie van de ipod maar eens eindigen.

Trouwens voor de mensen die bij de eerste gelukkige 35000 kopers (wereldwijd)(ikke ook, moehaha) en dus een extra batterij gekregen hebben, maak niet de fout om de 2de batterij niet te gebruiken. De batterijen zijn immers Li-ion polymeer batterijen en een slechte eigenschap is dat ze 'slechts' 2 jaar meegaan , daarna zijn ze dus onherroepelijk kapot. De redenering "ik hou mijn andere batterij gewoon bij tot de eerste kapot is", is een foute redenering... B) . Let ook op dat als je alsnog besluit om de 2de batterij te bewaren, je ze tot ongeveer 40% oplaadt(=1 uurtje), want doe je dat niet, dan zal de batterij leeglopen en -dat is nog een slechte eigenschap van zo een Li-ion bat- is het niet meer mogelijk om ze op te laden (als ze echt op 0% staat), het is zelfs ronduit gevaarlijk want er is kans op explosie >:) .
Nog iets, het is voor een li-ion batterij beter dat ze je elke keer een stukje bijlaadt, dan elke keer helemaal leeg->terug opladen ! (de eerste 3 keer moet dat wel, daarna niet meer, zie vorige posts). En als laatste: De micro meet (zoals bijna alle Mp3 spelers) het resterende batterijniveau. Omdat dit zo correct mogelijk zou gebeuren is het nodig dat om de 30 laadcyclussen de batterij volledig leeg gebruikt wordt en terug opgeladen wordt. Dit resulteert in een nauwkeurigere level meting bij dit soort batterijen.

Hopelijk niet te boring... ;) , maar wel essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje:-) is het normaal dat de zen steeds oplicht tijdens het opladen? Ik kan het niet terugvinden in de handleiding.

Alvast bedankt voor wie dit kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:28:
Klein vraagje:-) is het normaal dat de zen steeds oplicht tijdens het opladen? Ik kan het niet terugvinden in de handleiding.

Alvast bedankt voor wie dit kan bevestigen
Ja, mooi hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een cool effect:-) Nu nog een lader die batterijen kan opladen zonder de player en de fun kan niet meer op. :) Ik ga creative is mailen om te vragen of zo een product eraan komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05
Dus de ervaring met het ruilen vanwege het koptelefoonprobleem is goed? Mijn Zen heeft er jammergenoeg ook last van :'( :'(

Morgen dan maar terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05
Mail gestuurd naar mp3man.nl met de vraag of ze konden ruilen. Kon dus niet maar ze konden hem wel opsturen. Dan dat maar, iemand enig idee hoelang ik hem kwijt zal zijn? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 10:03
Heeft iemand al de afstandsbediening gekregen van de computer idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 10:43
Ik nog niet, ik verwacht dat het toch nog wel een maand zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 23:32
Ik had een vraagje over deze meesterlijke mp3-speler (al zeg ik het zelf): Is het wel gewoon mogelijk om je mp3's in mappen onder te verdelen op je zen micro? Om dus gewoon de mappenstructuur met daarin mp3's zoals nu op mijn computer zo over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een Creative Zen Micro in de aanbieding gezien? Ik mag toch hopen dat de prijs van de speler gaat kelderen, nu de iPod mini voor een prachtige prijs (vooral als je een achttienjarige of oudere student bent) te koop is!

EDIT

Op de website van Creative kwam ik dit bericht al tegen:
http://www.creative.com/c...come.asp?section=1stmar05

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

http://www.creative.com/zenmicro/NewLowPrice.asp

+ bovenstaande ..
4,5,6Gb spelers.
begint op keuze te lijken :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeeey...
ik ga nu mss een vraagje stellen dat al miljoenen keren beantwoord is in deze topic, maar ben net nieuw hier en dus nog gn tijd gehad om deze 35 pagina's te lezen ;)

ben Belgje, en ben nu al enkele dagen trotse eigenaar van Creative Zen Microotje... ben enkel niet zo tevreden van de batterijduur, dus ben aan het overwegen om een extra batterij bij te kopen. Nu heb ik die nog nergens gevonden, weet iemand waar ik deze kan vinden?

Btw: ik baal ook enorm door de nieuwe 6GB-versie en de enorme prijsverlagingen, dit ff terzijde :) heb nog 279 euro betaald vorige week! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de prijsverlagingen in Nederland worden ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
mathijsv schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 02:16:
Ik had een vraagje over deze meesterlijke mp3-speler (al zeg ik het zelf): Is het wel gewoon mogelijk om je mp3's in mappen onder te verdelen op je zen micro? Om dus gewoon de mappenstructuur met daarin mp3's zoals nu op mijn computer zo over te zetten?
Nee, dit is niet mogelijk. De mp3's worden gewoon in een lijst op je micro gezet, je moet doormiddel van albums en playlists onderscheid maken.

Extra batterijen zijn volgens mij (nog) niet te koop. Ze waren toendertijd verkrijgbaar in combinatie met een zen micro special edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook te verwachten dat deze nieuwe versies er aan zaten te komen.. :) De Zen Micro heeft Seagate HDD's, en de IPOD Mini ook! Dus allemaal zelfde HDD's..

De prijs van de IPOD Mini is wel heel mooi verlaagt maar er zit nu geen adapter meer bij, dus je moet ehm via USB opladen.. Hoop niet dat ze dit ook bij Creative zo gaan doen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
PathFindeR_NL schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:22:
[...]

Nee, dit is niet mogelijk. De mp3's worden gewoon in een lijst op je micro gezet, je moet doormiddel van albums en playlists onderscheid maken.

Extra batterijen zijn volgens mij (nog) niet te koop. Ze waren toendertijd verkrijgbaar in combinatie met een zen micro special edition.
Bwah, tis eigenlijk wel mogelijk hoor. Je kan mappen aanmaken in de speler via windows explorer, maar de speler herkent de mappenstructuur niet, enkel de id3-tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:59:
De prijs van de IPOD Mini is wel heel mooi verlaagt maar er zit nu geen adapter meer bij, dus je moet ehm via USB opladen.. Hoop niet dat ze dit ook bij Creative zo gaan doen.. 8)7
Is al gebeurt ;(
http://www.creative.com/p...y=214&product=10795&nav=5

http://forums.creative.co...d.id=dap&message.id=28713

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lullig op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je net zoald de ipod los erbij kopen.
Is ook slim van het bedrijf want het product is goedkoper dus meer mensen kopen hem maar willen dan ook een adapter die ze er los bij kopen.

maar niet leuk voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
Ik heb een probleempje:

tijdens het afspelen van muziek hoorde ik het of heel zachtjes of het viel weg heel raar in ieder geval.
Ik dacht dat dit aan mijn oordopjes lag, dus had ik vandaag andere gekocht en geprobeerd, en die gaven het zelfde effect. Dus heb ik ingang waar het draad van de oordopjes ingang is uitgeprobeerd, en er blijk speling in te zitten, als je het tulpje zeg maar draait of ook maar heel zachtjes beweegt gaat het geluid raar doen. Ik ben er altijd heel voorzichtig mee omgegaan, netjes in het zakje nooit laten vallen zit geen krasje op.
Nou heb ik mijn zen micro sinds begin december(gekocht bij de MM) maar kan ik gewoon daarheengaan voor reparatie? of mijn Geld terug vragen? (wil ondertussen wel een andere mp3speler kopen) Want het product voldoet aan de kwaliteit die je verwacht voor 269 euro.
Iemand advies? Alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jaguarxj16 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:54:
Ik heb een probleempje:

tijdens het afspelen van muziek hoorde ik het of heel zachtjes of het viel weg heel raar in ieder geval.
Ik dacht dat dit aan mijn oordopjes lag, dus had ik vandaag andere gekocht en geprobeerd, en die gaven het zelfde effect. Dus heb ik ingang waar het draad van de oordopjes ingang is uitgeprobeerd, en er blijk speling in te zitten, als je het tulpje zeg maar draait of ook maar heel zachtjes beweegt gaat het geluid raar doen. Ik ben er altijd heel voorzichtig mee omgegaan, netjes in het zakje nooit laten vallen zit geen krasje op.
Nou heb ik mijn zen micro sinds begin december(gekocht bij de MM) maar kan ik gewoon daarheengaan voor reparatie? of mijn Geld terug vragen? (wil ondertussen wel een andere mp3speler kopen) Want het product voldoet aan de kwaliteit die je verwacht voor 269 euro.
Je kan em altijd laten repareren, tenzij er duidelijke sporen zijn dat het je eigen schuld is (bijvoorbeeld als er vocht in zit)
Of je je geld terug kan krijgen hangt van de winkel af, moet je maar ff contact met ze opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errug jammer dat ze net zoals als de IPOD er geen adapter meer bij leveren.. :( Ik koop zo'n ding juist om overal en ver weg muziek bij me te hebben zonder dat er een pc in de buurt is! En dan ben je toch egt een adapter nodig!

Maar ja, dan maar los erbij kopen.. Ik vind 5GB trouwens meer dan genoeg, die 6 en 4 zijn beetje overbodig vind ik.. Maar ja, voor anderen misschien niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
MMach schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 01:31:
[...]

Bwah, tis eigenlijk wel mogelijk hoor. Je kan mappen aanmaken in de speler via windows explorer, maar de speler herkent de mappenstructuur niet, enkel de id3-tags
Ja, dat vroeg ik me af, want met die nieuwe firmware kan je de Zen Micro dus toch wél gebruiken als verwisselbare schijf die automatisch herkend wordt door Windows? Dus je kunt er ook mappen in aanmaken met daarin mp3-bestanden, maar die worden dan dus niet herkend?
PathFindeR_NL schreef:
Kan je als alternatief niet de bestanden in albums op de micro zetten ipv in mappen? Wat moet ik me voorstellen bij 'het onderscheid maken door albums'?

[ Voor 13% gewijzigd door mathijsv op 04-03-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
mathijsv schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:07:
[...]

Ja, dat vroeg ik me af, want met die nieuwe firmware kan je de Zen Micro dus toch wél gebruiken als verwisselbare schijf die automatisch herkend wordt door Windows? Dus je kunt er ook mappen in aanmaken met daarin mp3-bestanden, maar die worden dan dus niet herkend?

[...]

Kan je als alternatief niet de bestanden in albums op de micro zetten ipv in mappen? Wat moet ik me voorstellen bij 'het onderscheid maken door albums'?
De mappen worden idd niet herkend.

Onderscheid maakt de micro enkel dmv de id3-tags. Dus onderscheid op album= hetzelfde album die in de tag staat. Rechtermuisklik->eigenschappen->geavanceerd, en daar de tag instellen via windows explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
jaguarxj16 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:54:
Ik heb een probleempje:

Dat is een bekend probleem. Je zou hem terug moeten geven voor vervanging.Het is een ontwerpfout in de speler. Het printplaatje van de oortelefoonjack is te klein wat mogelijk maakt dat er veel torsie komt te staan op de gesoldeerde punten van de jack. het is dus niet jouw fout. Er zijn verschillende mensen die al hetzelfde probleem hebben gehad. (zie een 10 tal pagina's geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: kan ik audio-CD's direct naar m'n Zenneke rippen
- zonder dat ik ze eerst op m'n computer moet zetten
- zonder die #$%*(&^# software van Creative?

Ik heb de Beta-firmware geinstalleerd. Als ik vanuit WMP11 de lokatie voor geripte bestanden wil veranderen, staat m'n Zen niet als mogelijke lokatie in het lijstje. Ik kan ook geen CDA-bestanden in de synchronisatielijst zetten (terwijl ik had begrepen dat je vanuit WMP automatisch .CDA naar MP3 of WMA kunt laten converteren).

Ik weenie hoor, kan aan mij liggen, ik heb per slot van rekening een groene meisjes-Micro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor:
Een tweetal foto's van m'n zilverkleurige micro. Heb de mp3speler vlak voor de voorjaarsvakantie aangeschaft. Veel gebruik van gemaakt inmiddels en ben er zeer, maar dan ook zeer tevreden mee.

Tijdens het opladen: die kleur :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.h.meulman04/slides/122_2203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.h.meulman04/slides/122_2207.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
mooi!

Heeft er al iemand die remote control ontvangen met die actie van Computer Idee! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
had ik een paar post geleden ook al gevraagd, en het antwoord was nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil erg graag een zen micro kopen, maar weet niet of ik even moet wachten.
Want nu is hij nu bij mp3man.nl € 238 inclusief de adapter
en die is toch erg handig omdat ik de micro ook wil gaan gebruiken als ik op vakantie ben
Maar straks komt de goedkopere versie van € 229 exclusief adapter, waarschijnlijk zal mp3man de prijs wel laten dalen, maar wat denken jullie dat het slimst is om te doen... Nog even wachten of snel kopen zodat de adapter enzo er nog bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
probeer eens uit te zoeken wat een losse adapter kost, een simpel rekensommetje en je weet wat het goedkoopste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:11:
[...]

Je kan em altijd laten repareren, tenzij er duidelijke sporen zijn dat het je eigen schuld is (bijvoorbeeld als er vocht in zit)
Of je je geld terug kan krijgen hangt van de winkel af, moet je maar ff contact met ze opnemen :)
Het lijkt me heel sterk dat de MM je geld terug geeft. MM zal namelijk geen nieuw apparaat geruild krijgen voor jouw kapotte. Oftewel: ze spoelen 269e door de plee. Officieel zijn ze daar nooit toe verplicht. Bij internet winkels (wet kopen op afstand) geldt er nog een regeling dat je binnen 7 dagen ongeacht de smoes je geld terug mag.
Ga er vanuit dat wanneer MM geen gebruikersschade ontdekt (en zelfs daar zijn ze meestal erg coulant in), dat ze dan je speler gewoon opsturen naar Creative (wat je overigens ook zelf kan doen! gaat weer sneller...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:50:
probeer eens uit te zoeken wat een losse adapter kost, een simpel rekensommetje en je weet wat het goedkoopste is
De adapter is nog niet los verkrijgbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:46:
Ik wil erg graag een zen micro kopen, maar weet niet of ik even moet wachten.
Want nu is hij nu bij mp3man.nl € 238 inclusief de adapter
en die is toch erg handig omdat ik de micro ook wil gaan gebruiken als ik op vakantie ben
Maar straks komt de goedkopere versie van € 229 exclusief adapter, waarschijnlijk zal mp3man de prijs wel laten dalen, maar wat denken jullie dat het slimst is om te doen... Nog even wachten of snel kopen zodat de adapter enzo er nog bij zitten?
Waar heb jij dan gelezen dat er een goedkopere versie uitkomt?
Ervaring leert dat adviesprijzen van Creative niks betekenen. Ik denk zelfs dat ze het zo hebben uitgerekend dat de meeste Internet retailers die een scherpe prijs willen neerzetten hem op 199 zullen zetten (wat toevallig, dezelfde prijs als de iPod mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:53:
[...]

Het lijkt me heel sterk dat de MM je geld terug geeft. MM zal namelijk geen nieuw apparaat geruild krijgen voor jouw kapotte. Oftewel: ze spoelen 269e door de plee. Officieel zijn ze daar nooit toe verplicht. Bij internet winkels (wet kopen op afstand) geldt er nog een regeling dat je binnen 7 dagen ongeacht de smoes je geld terug mag.
Ga er vanuit dat wanneer MM geen gebruikersschade ontdekt (en zelfs daar zijn ze meestal erg coulant in), dat ze dan je speler gewoon opsturen naar Creative (wat je overigens ook zelf kan doen! gaat weer sneller...).
Ik zeg ook helemaal niet dat ze dat doen.
Maar soms kun je je geld nog wel ns terug krijgen als je een kapot apparaat hebt, wat niet jouw schuld is.
Denk niet dat ze daarmee €269 verliezen, want zij zullen dan wel weer een vergoeding krijgen van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:37:
[...]

Ik zeg ook helemaal niet dat ze dat doen.
Maar soms kun je je geld nog wel ns terug krijgen als je een kapot apparaat hebt, wat niet jouw schuld is.
Denk niet dat ze daarmee €269 verliezen, want zij zullen dan wel weer een vergoeding krijgen van Creative.
In principe is garantie ALTIJD gebasseerd op fouten die in de fabriek gemaakt zijn. Als het namelijk jouw schuld is, dan is het gebruikersschade. In de praktijk is dit gebied echter zo grijs dat defecten die door 'normaal' gebruik verschijnen ook altijd gerepareerd worden (dan kan je je afvragen: fabrieksfout, gebruikersschade, of een combinatie daarvan?). Het is dus niet relevant of het jouw 'schuld' is, behalve natuurlijk als je hem van 50 hoog op de straattegels pleurt.
Echter is MM nooit verplicht om geld terug te geven. Ze zijn wel verplicht om binnen een redelijke termijn het apparaat te repareren zo niet te vervangen. Waarom zou MM geld teruggeven? Ze lopen inkomsten mis en zitten met een kapot apparaat (wat verwerkt moet worden=kost nog meer geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
MMach schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:15:
[...]

De mappen worden idd niet herkend.

Onderscheid maakt de micro enkel dmv de id3-tags. Dus onderscheid op album= hetzelfde album die in de tag staat. Rechtermuisklik->eigenschappen->geavanceerd, en daar de tag instellen via windows explorer.
Zou de ondersteuning voor mappen niet mogelijk moeten kunnen worden door een relatief simpele firmware-upgrade? Het is nu (met nieuwe firmware) immers wél mogelijk om via Windows Verkenner bestanden op je Zen Micro te zetten, maar mappen ondersteunt ie (nog) niet |:(
Mocht de ondersteuning voor mappen er zijn, dan zou ik hem meteen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:19

Abu

Abu!

Leuke Zen cartoon:

http://www.mennomail.nl

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 11:33

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ben net terug van een weekje vakantie waarbij ik mijn Zen ook mee had, maar ik denk dat er iets mis is met hetzij het apparaat zelf of de batterij; deze gaat nl. maar een uur of 3, misschien 4 mee. Dit is dan met 2,5gb aan 192kbit mp3's, waarbij ik zo nu en dan een nummer skip of een bepaald album selecteer om te beluisteren. equalizer is weliswaar aan, maar ik vind dit niet helemaal normaal eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja heb beetje zelfde probleem... + de batterij geraakt zelfs plat als je 'm gewoon uit laat... enorm jammer vind ik :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

mm. op aanraden van iemand in het nomadworld.com forum heb ik de speler geformateerd, er 10 128kbit mp3's opgezet en 'm nu op repeat laten draaien. Geen eq en smart volume en geen oordoppen ingeplugd. Hij draait nu ruim 3 uur met alle balkjes nog vol, da's iig al een hele verbetering ;)

Het zal dus iig geen hardwarematig probleem zijn denk ik; misschien was die format toch even nodig. Of ik doe er dingen mee die erg veeleisend zijn.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
bij mij loopt ook de batterij leeg als ik er niks mee doe, echt raar. Maar kan voorlopig sowieso niet luisteren want ik heb m vandaag weggebracht voor reparatie bij de MM krijg m over 3 a 4 weken pas terug :r wel lang maarja, als dan het geluid weer normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezza
  • Laatst online: 15-10-2023
Na een tijdje te hebben rondgekeken naar verschillende mp3-spelers ben in wel geinteresseerd geraakt in de zen. Wat me nu eigenlijk nog een beetje tegenhoud zijn de verhalen over de batterij... soms maar een duur van 4 (!) uur? En heeft iedereen dat nou, dat deze (toch wel vrij snel) leegloopt terwijl de zen gewoon uitstaat?

Anders misschien toch maar kijken voor een andere mp3-speler, of valt het allemaal nog wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Na de firmware update van 1.0.0.6 naar 1.1.0.3 is de duur er stukken op vooruit gegaan. 12 zul je denk ik nooit redden, maar 6 toch wel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Met de nieuwe firmware (1-versie) haal ik denk ik 8 uur.

Ik had gisteren wel een ervaring met installeren (xp opnieuw geinstalleerd, zen micro software nog niet..), bijzonder genoeg heb je de cd nodig en kan je niet volstaan met de programmatuur van de website van creative. Daarna kan je wel de geupdate versie installeren..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

uiteindelijk draaide mijn testje ongeveer 12 uur, dus dat is niet slecht, hoewel het hier om een paar nummers op 128kbit gaat. Er is iig niets kapot zo lijkt me, alleen dat 'leeglopen' is nog misschien een issue. Ik zal eens kijken of ik daar ook last van heb. Begrijp dat dit niet normaal is en een RMA in dat geval op z'n plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik haal bijna altijd +9 uur. Ik verzorg mijn batterijen O+ . Bij mij staan er meestal 128kbs mp3's op, meer moet dat niet zijn. Trouwens, ik denk dakke gevonden heb hoe dat ge kunt maken dat de batterij niet meer leegloopt als ie uit staat...
Ge zet u speler uit, en ge haalt uw er even batterij uit, en steekt hem er terug in. De volgende keer dat de micro opstart, start je dan met het "Creative" scherm. Maar het is mij al een paar keer opgevallen dat de batterij dan precies niet meer ontlaadt (tussen het moment dat ge de batterij er even uitgehaald hebt, en je de speler terug aanzet). Ik geef toe het is niet zo handig maar kom. Ik ben wel nog niet 100
% zeker. Kunnen andere mensen ook eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Bij mij loopt de speler alleen leeg als ik hem aan de pc laat hangen, ook al staat hij uit en de pc ook. Maar als ik de speler uitzet is de dag erna de accu nog steeds vol.

edit: Wat ik mij wel afvraag is, welke kleur heeft de afstandsbediening. Je kleur hoefde je nergens in te vullen, hopelijk krijg ik geen rode of witte afstandsbediening bij mijn zwarte micro :/

[ Voor 37% gewijzigd door PathFindeR_NL op 09-03-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PathFindeR_NL schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:45:
edit: Wat ik mij wel afvraag is, welke kleur heeft de afstandsbediening. Je kleur hoefde je nergens in te vullen, hopelijk krijg ik geen rode of witte afstandsbediening bij mijn zwarte micro :/
Helemaal wit of met een zwarte bovenkant

http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
sweet, dat had ik nog niet gezien. Nu maar wachten tot de postbode komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
zou je het hier even willen melden als je m hebt? dan kan ik m ook gaan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezza
  • Laatst online: 15-10-2023
Eerder werd er door Ginz gezegd dat de accu's van (o.a.) de Nokia 6230 ook gewoon op de Zen Micro werken (zijn eveneens 3,7 V). Standaard heeft de Zen volgens mij maar een accu van 680 mAh... er zijn replacement-accuutjes voor de Nokia van 1100 mAh (voor minder dan 10 euro). Als de accu van de Nokia 6230 inderdaad werkt op de Zen zou dat wel mooi zijn. Die 1100 mAh lijkt me wel bevoordelijk voor de batterijduur :)

Is dat niet een oplossing om toch ongeveer die 12 uur te halen?

edit: Momenteel heb ik dus (nog?) geen Zen Micro. De wat matige batterijduur (althans bij velen) bracht me aan het twijfelen. De standaard accu van de Nokia 6230 heeft overigens 850 mAh. Maar dit ziet er wel gunstig uit of niet?

[ Voor 23% gewijzigd door wezza op 09-03-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
PRobeer het uit, meldt het ons..!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ja, dat zou erg mooi zijn. Iemand met een 6230 én Zen? :)

Waar zijn die accu's zo goedkoop trouwens?

[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 09-03-2005 22:48 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de remote's beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:47

steveman

Comfortabel ten onder

Ik begin dat gefriemel in m'n broekzak ook een beetje zat te worden en door de broek heen gaat ook niet altijd even lekker.

hmm hier een plaatje van zo'n nokia batterij (weet zo niet of ik nou het goeie model te pakken had, maar hij heeft er zeker wat van weg!) Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/bl-5c.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door steveman op 10-03-2005 00:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
Mooooody schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:45:
Ja, dat zou erg mooi zijn. Iemand met een 6230 én Zen? :)

Waar zijn die accu's zo goedkoop trouwens?
Ik denk dat 'ie hier heeft gekeken: http://www.tweakers.net/pricewatch/76102. Ik vraag me af of die bovenste een originele Nokia-accu betreft, niet-originele ontploffen toch wel eens? >:)
Een originele Nokia BL-5C accu kost iig minstens 30 euro, bij The Phone House bijv. 39,97 EUR.

[ Voor 33% gewijzigd door mathijsv op 10-03-2005 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
mathijsv schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 01:26:
[...]

Ik denk dat 'ie hier heeft gekeken: http://www.tweakers.net/pricewatch/76102. Ik vraag me af of die bovenste een originele Nokia-accu betreft, niet-originele ontploffen toch wel eens? >:)
Een originele Nokia BL-5C accu kost iig minstens 30 euro, bij The Phone House bijv. 39,97 EUR.
Het is denk ik niet slim om zo'n goedkope accu te kopen, als ie ontploft is ook je micro RIP.40 euro is ook niet zo heel veel voor 12 uur muziek. De vraag is nu, is ie compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

PathFindeR_NL schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 07:47:
[...]

Het is denk ik niet slim om zo'n goedkope accu te kopen, als ie ontploft is ook je micro RIP.40 euro is ook niet zo heel veel voor 12 uur muziek. De vraag is nu, is ie compatible?
Nee dus, de accu van de 6230 is kleiner en de koperen stripjes staan veel dichter op elkaar dan bij de creative accu

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

interessant, zou wel erg geestig zijn (en nuttig) als die dingen werken...Misschien moet ik ook maar es mijn verzameling omzetten naar 128kbit; na mijn testje heb ik de Zen weer volgezet met 2,5gb aan 192kbit mp3's en na 1 uur gebruik is er dus al 1 streepje af.. :(
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.