PIII 800@804 Mhz
die 44 khz..moet dat anders? IK heb nu 1.7 gig ofzo op 128 kb/s staan en bij mij is ie ook aardig snel leeg..
[ Voor 4% gewijzigd door gratis_vodka op 10-03-2005 13:45 ]
Het is dus niet de bedoeling dat je de batterij steeds weer laat leeglopen he, je moet elke keer als je de kans krijgt, de speler bijladen, das het beste voor die batterijen. Bij mij gaan ze toch wel lang mee, geeen 12u maar 9u is ook niet slecht vind ik.
Verwijderd
Maar ik kwam tot de conclusie dat de ,waarschijnlijk nieuwe generatie? accu het veel langer doet. Ik kwam met mijn oude ongeveer rond de 8 uur (ook toen ik em net had) en met deze kom ik rond de 10 en een half uur! Ik vind dit best een verbetering t.o.v. de vorige accu.
Mijn Zen draagt 3 gig aan gemiddeld 192kb/s mp3's met zich mee.
zo zien die van mij eruit (beide hetzelfde):

Is er iemand die verschil ziet? Mijn zen heb ik gekocht eind december '04.
edit: ik heb overigens m'n zen nu precies 2 uur aanstaan met dopjes erin, volume op 15 eq. aan en mp3's variend van 128 t/m 192 (ongeveer 50/50) lampjes hebben maar heel even gebrand. En: nog alle streepjes vol.
[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 10-03-2005 21:42 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Accu gaat dan langer mee.. Voor mijn vriendin had ik 23 febu 1 gekocht bij de mediamarkt, zou dat dan een nieuwe of oude generatie accu zijn? Hoor haar in iedergeval nooit over de accu!
edit: de date code van mijn batterij is KPPJDKBJ
[ Voor 22% gewijzigd door gratis_vodka op 11-03-2005 08:45 ]
. Creative Zen Micro Firmware 1.02.05 (2.01 MB) 11 Mar 05
Enhancements
* Improves the look of the volume control bar
* Improves the appearance of the Lock icon
* Adds a 4GB option in Removable Disk Mode (for 5 or 6GB players only)
Fixes
* Prevents battery drain when the player is charged with an AC adapter already plugged into a live power outlet
* Restores proper functionality after disconnecting the power adaptor or transferring content using Zen Media Explorer
* Redirects playback properly when skipping to the beginning of a WMA track
Ken iemand deze al? Belooft betere batterijduur, en als het goed is kan je Mediasource blijven gebruiken.
Grt,
Dirk
Dat ligt maar net aan het soort batterij.MMach schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:34:
Tja, batterijperikelen...
Het is dus niet de bedoeling dat je de batterij steeds weer laat leeglopen he, je moet elke keer als je de kans krijgt, de speler bijladen, das het beste voor die batterijen. Bij mij gaan ze toch wel lang mee, geeen 12u maar 9u is ook niet slecht vind ik.
Nikkel Cadmium (NiCd) moet je altijd leegtrekken en volledig volladen. Doe je dat niet dan krijg je het beruchte geheugen effect waarbij de accu "onthoudt" dat maar een deel aangesproken wordt en dan dus nog maar een deel van z'n capaciteit kan benutten. Nikkel metaal-hydride (NiMH) cellen hebben dat ook, al is dit soort accu minder gevoellig voor het effect.
Maar dat zijn de 1,2 volt nikkel-gebaseerde cellen. De Zen Micro heeft een Lithium polymeer accu.
Dat is een variant van de Lithium Ion accu waarbij plastic gebruikt wordt in plaats van lithium mangaan oxide. Lithium Ion (Li-Ion of LiMnO) cellen hebben geen geheugen effect, die mag je dus herladen wanneer je wilt, en dan hoeft de cel niet per se helemaal vol. Half opladen kan ook, zonder kwalijke gevolgen. Lithium polymeer werkt min of meer hetzelfde, alleen is de hoeveelheid laadt/ontlaadt cycles minder dan bij LiMnO. (Ik weet waar ik over praat: Ik heb zelf tijdens een 3 weken durend onderzoeksprakticum zelf LiMnO gemaakt en getest in test cellen.)
De grote giller is dat Li-Ion dus wel een geheugen effect kent, alleen is het bij dit soort accu ongedaan te maken! Als je de cel constant half leegtrekt en daarna weer vult, dan zal je merken dat de accu minder capaciteit krijgt.
Case in point? Mijn Sony MD speler met Li-Ion accu: Kan 8 uur halen op een volle accu. (Ja, dat is weinig, het is dan ook een oude MZ-R30.) Ik had op een gegeven moment nog maar 4 uur aan bruikbare acculading.
Kortom: Lithium accu's moet je, om ze in conditie te houden, een paar keer per jaar volledig leegtrekken en helemaal volproppen.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
hey da's interessant, ik zal deze van het weekend eens proberen. dank voor de tip!vriesman schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:19:
Op de Creative site vond ik deze nieuwe firmware:
. Creative Zen Micro Firmware 1.02.05 (2.01 MB) 11 Mar 05
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Hoe is dat het handigst te doen
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het verschil is volgens mij dat versie 2 MTP (media transfer protocol) ondersteunt (WMP10 denk ik) maar die versie ondersteunt dan weer niet MediaSource Organizer. En die vind ik persoonlijk handiger (vooral met syncen van playlists). Na installeren van versie 2 herkent Mediasource de Zen niet meer.
Dirk
http://home.planet.nl/~vrie8427/
Ha !!!steveman schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:10:
Dat is zeker interessant... maar wel ellendig dat je dan al je muziek er weer opnieuw op moet zetten
Hoe is dat het handigst te doen
Ik heb ge-upgrade en alle nummers staan er nog op.
En Mediasource werkt ook.
Nu eens kijken of het verder ook nog iets oplevert...
Dirk
Ik gok het er toch maar niet op...
edit: zo het is goedgegaan ook nog!
[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 11-03-2005 19:11 ]
maarre heeft dat ding nou geen power knop??? geen wonder dat ie dan batterij zuipt
PIII 800@804 Mhz
Ik heb die uitleg over batterijen zelf al uitgebreid gegeven ergens rond pagina 20.
Power knop? aan en uit knop bedoel je? die zit gewoon op de bovekant hoor, de eerste keer dat ik er mee speelde dacht ik ook huh waar zit ie nou, maar het is hetzelfde knopje als het lock systeem(ben ff de goede naam kwijt) voor de knopjesViperGTS schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 02:34:
vandaag uitgebreid gespeelt met de Zen in de winkel...
maarre heeft dat ding nou geen power knop??? geen wonder dat ie dan batterij zuipt
Ah hier zijn ze dus:
Hier
Verder ook een erg mooi hoesje hier:
[ Voor 14% gewijzigd door Deslaw op 25-03-2005 12:37 ]
Staan nu ong. 500 nummers op WMA formaat 96 KBS
Ben om 13.15 begonnen met afspelen, zonder EQ, draaid nu al 2 uur (nu 15.15) en nog geen streepje vanaf
Kom er btw net achter datk er geen oordopjes heb ingedaan..is dat erg?

thx
Ja, verhaaltjes rond pagina 20 gelezen. (bij de standaard 25 posts per pagina) En erhh, zonder nou hier in een knalharde discussie te verzanden over batterijen, die "batteryuniversity.com" moet je niet voor de absolute waarheid aannemen.MMach schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 03:00:
at jump start
Ik heb die uitleg over batterijen zelf al uitgebreid gegeven ergens rond pagina 20.
Er staat namelijk nergens verschil aangegeven tussen lithium polymeer accu's en de, al veel langer bestaande, lithium mangaan oxide accu's. De site heeft het over "lithium-ion" zonder verder te spreken over de plastic variant (polymeer dus) of de traditionele lithium ion variant.
Zoals ik in mijn voorgaande post al vertelde, mijn MD speler heeft ook een lithium ion accu. Dat ding heb ik sinds dus 1998. Met andere woorden, de accu is ongeveer 2 a 3 keer de gestelde levensduur oud. Het ding haalt nog steeds (bijna helemaal) 8 uur spelen. Dat komt omdat dat dus geen lithium-plastic, maar een lithium-lithiummangaanoxide accu is.
Dat vind ik een behoorlijk misser van die website: Alle lithium-ion maar meteen over één kam scheren. Ga er dus niet zomaar mee aan de haal alsof het die absolute waarheid verkondigt op gebied van accu strategie.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
^^ Bump?
Maximaal vermogen van de koptelefoon output is 7 mWatt, keer 2 uiteraard.Deslaw schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:21:
Kom er btw net achter datk er geen oordopjes heb ingedaan..is dat erg? (heeft dat invloed)
^^ Bump?
680 mAh aan capaciteit, tegen 3,5 volt geeft een opslag van 2,38 Wh. (Spanningsbereik van Li-ion loopt van vol, 3,7 volt, naar leeg, 3,4 volt, dus even 3,5 genomen voor het gemak.)
2,38 Watt-uur is best veel, tegen maximaal 0,014 watt koptelefoonverbruik. Alleen audio productie zou dus ongeveer 170 uur halen uit een acculading. Het niet aansluiten van koptelefoon zal dus maar weinig schelen op het geheel omdat het grootste gedeelte van het energiebudget toch in de rest van het apparaat gaat zitten, dus stroom voor HD, buffer, display, DAC en decoder, etc.
Hoelang zou het duren voordat we ook in Nederland deze goedkopere versie aangeboden krijgen?
Verwijderd
waarschijnlijk als de 6gb in amerika uit is; dat is waarschijnlijk eind maart begin aprilHoelang zou het duren voordat we ook in Nederland deze goedkopere versie aangeboden krijgen?
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 16:58 ]
Even opnieuw downloaden en weer installeren...
Verwijderd
Mark
Verwijderd
Ja, zijn de huidige versies wel verlost van dat probleem? Dus de februari en maart versie? Thx!Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:20:
Ook ik begin na drie maanden last te krijgen de aansluiting van mijn koptelefoon. Als ik er tegenaan stoot, valt het geluid weg. Ik heb eerder gelezen dat Creative niet moeilijk doet met de vervanging, maar ik vraag me nu af of het vervangende apparaat nu geen last heeft van dezelfde problemen?
Mark
Nu is het me alleen opgevallen dat flashgeugens ook maar blijven groeien en haast geen drol kosten,(1 gb mp3 speler voor minder dan 100,- bij de kruitvat laatst) ik zie het daarom wel gebeuren dat over 3 jaar 10 gb kaartjes voor een prikkie over de toonbank zullen gaan. en op dat moment zitten wij met onze hd van 6 gb, betergezecht dan zou het wel eens in je op kunnen komen om een flash geheugen in je micro te bouwen, nu ben ik benieuwd, weet iemand of dit mogelijk is zonder hardcore te gaan tweaken?
Het is trouwens wel helemaal waar dat die geheugendingen heel snel heel goedkoop worden... maarja ik wilde gewoon TOEN een mp3 speler van 5 gb
En niet onbelangrijk, zou dit apperaatje wel al die extra gb's aankunnen?
Verwijderd

EDIT: BTW, tegen die tijd dat de flashkaarten de grote halen van de huidige micro hdd's dan zijn de micro hdd's veel groter! Dus kun je dan beter een grotere hdd erin zetten!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 15:03 ]
Was het niet juist zo dat je in een muvo2 een flashcard kon douwen en de ingebouwde 4gb microdrive in je cam doen doen....?Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:02:
Een flashkaart wil natuurlijk nooit in een hdd-based speler..De techniek is heel anders! De speler weet precies hoe die met de hdd om moet gaan en een flashkaart is heel anders! BTW: Als je denkt dat je later een flash kaart ipv een hdd wil koop dan nu een flashplayer van 1 gb.. De kans is veel groter dat je daar een grotere flashkaart in kunt stoppen!
EDIT: BTW, tegen die tijd dat de flashkaarten de grote halen van de huidige micro hdd's dan zijn de micro hdd's veel groter! Dus kun je dan beter een grotere hdd erin zetten!
zoals dit: 4 gb microdrive voor ca 325 euro
Verwijderd
Wat ik alleen raar vind is dat als je hem in de lader stopt dat hij dan automatisch aangaat

Is dit bij iedereen zo of kan je dat uitzetten ?
Dat heb ik ook!Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:48:
Ik heb de zen micro alweer een tijdje en hij bevalt wel goed.
Wat ik alleen raar vind is dat als je hem in de lader stopt dat hij dan automatisch aangaat![]()
Is dit bij iedereen zo of kan je dat uitzetten ?
Maar ook niet altijd... kan er niet echt chocola aan vastknopen. Ik heb wel dat wanneer ik de powerdinges inplug als ie uit aan het gaan is dat ie dan vastloopt... moet ik nog geduld hebben ook zeker!
Neenee, dat gaat welVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:02:
Een flashkaart wil natuurlijk nooit in een hdd-based speler..De techniek is heel anders! De speler weet precies hoe die met de hdd om moet gaan en een flashkaart is heel anders! BTW: Als je denkt dat je later een flash kaart ipv een hdd wil koop dan nu een flashplayer van 1 gb.. De kans is veel groter dat je daar een grotere flashkaart in kunt stoppen!
Even off topic: Aan diegene die daar een iriver h120 had: start dat ding echt zo traag op? Hoeveel seconden ongeveer? De Zen Micro start zonder overdrijven DIRECT op
Oh, ja ik heb ergens gelezen dat er HD-based MP3spelers zijn die soms 1minuut pauze hebben tussen 2 nummers (dus allesbehalve gapless
PIII 800@804 Mhz
dat noemen ze spuit 11MMach schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:13:
[...]
Neenee, dat gaat wel. Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar een tijdje geleden was het in om Muvo2's te kopen en de HD's er uit te halen om die dan te verkopen. Daardoor waren er op ebay een heleboel muvo2's zonder HD's te koop. en toen hebben een paar kerels er gekocht om te kijken of ie ook werkte op 265 Mb Compact flashkaarten, en dat ging
. Het lukte wel niet met alle merken van flachkaarten. het is dus zeker mogelijk. Overgens als je goed nadenkt, kan het niet dat de compact flashen en de microdrives anders aangestuurd worden. Hoe zou een fototoestel het onderscheid kunnen maken (tenzij dat fototoestel het verschil tussen beiden kent en verschillende routines heeft)? Neen, ik denk dat de aansturing van de kaarten en de microdrives hetzelfde is, alleen zal er intern wel een andere controller zitten. Nu waarom is het nu nog niet aan te raden om de hd van de Micro te vervangen? De kostprijs uiteraard. De Micro uiteenhalen is een eitje, alleen wat ga je er in steken,microdrives van een aanzienlijke grootte zijn zeer duur, en compactflashkaarten van een deftige grootte bestaan er ook nog niet echt. Dus voorlopig zou ik het toch houden op de 5 of 6 Gb Hard disk
.
Top dank je wel, op zo'n andwoord zat ik te wachten.:)MMach schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:13:
[...]
Neenee, dat gaat wel. Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar een tijdje geleden was het in om Muvo2's te kopen en de HD's er uit te halen om die dan te verkopen. Daardoor waren er op ebay een heleboel muvo2's zonder HD's te koop. en toen hebben een paar kerels er gekocht om te kijken of ie ook werkte op 265 Mb Compact flashkaarten, en dat ging
. Het lukte wel niet met alle merken van flachkaarten. het is dus zeker mogelijk. Overgens als je goed nadenkt, kan het niet dat de compact flashen en de microdrives anders aangestuurd worden. Hoe zou een fototoestel het onderscheid kunnen maken (tenzij dat fototoestel het verschil tussen beiden kent en verschillende routines heeft)? Neen, ik denk dat de aansturing van de kaarten en de microdrives hetzelfde is, alleen zal er intern wel een andere controller zitten. Nu waarom is het nu nog niet aan te raden om de hd van de Micro te vervangen? De kostprijs uiteraard. De Micro uiteenhalen is een eitje, alleen wat ga je er in steken,microdrives van een aanzienlijke grootte zijn zeer duur, en compactflashkaarten van een deftige grootte bestaan er ook nog niet echt. Dus voorlopig zou ik het toch houden op de 5 of 6 Gb Hard disk
.
Even off topic: Aan diegene die daar een iriver h120 had: start dat ding echt zo traag op? Hoeveel seconden ongeveer? De Zen Micro start zonder overdrijven DIRECT op. Ik vond het wel een mooi dingetje die iriver, maar die opstarttijd..., en dat afsluiten gaat dat ook traag (net zoals bij de micro)?
Oh, ja ik heb ergens gelezen dat er HD-based MP3spelers zijn die soms 1minuut pauze hebben tussen 2 nummers (dus allesbehalve gapless), is dit waar?
Ik ben zelf in het bezit van een iriver h120 en die van mij deed er haast 15 seconden over om op te starten, afsaluiten iets van 5 seconden ofzo.
Verder is de hele setup van de speler een stuk ondoordachter en vergeleken met de micro niet helemaal af.
Verder is de qualiteid wel dik in orde, al is mijn speler nu op weg naar amerika voor garantie, dus met een beetje geluk heb ik binnenkort weer een splinter nieuwe en die wil ik dan misschien wel verkopen. Dus als je interesse hebt..
Verwijderd
spuit 11, ik ben niet mee... is dat een hollands grapje misschien?
Ik heb het marge simpsons zelfs horen zeggen "spray eleven" geen .nl grapje hoor!MMach schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:41:
[...]
spuit 11, ik ben niet mee... is dat een hollands grapje misschien?
Dit roept men wanneer iemand iets zegt wanneer iets al gezegd is...
/roseanne-modus
Ik heb zojuist mijn remote control binnengekregen van de Computer Idee! actie,
Hij is wit
Hij is klein
Hij is kicke!!
Maarja geen camera hier dus nog geen foto's helaas
Hoe bevalt ie? hoe groot is ie ongeveer?Deslaw schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:49:
*trommelgeroffel*
Ik heb zojuist mijn remote control binnengekregen van de Computer Idee! actie,
Hij is wit
Hij is klein
Hij is kicke!!
Maarja geen camera hier dus nog geen foto's helaas
foto's: foto 1, foto 2, foto 3 en foto 4
[ Voor 69% gewijzigd door PathFindeR_NL op 18-03-2005 16:26 ]
Zo te zien kun je dus volume start/pauze en nummer skippen/doorspoelen
Viel ie al ergens te bestellen eigenlijk? Voor mij geen acties

Verwijderd
Volgens mij alleen bij creative zelf (http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=889) Maar daar is hij nu uit voorraadsteveman schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:35:
Viel ie al ergens te bestellen eigenlijk? Voor mij geen acties
Trouwens dit topic is bijna vol, en ik hoop dat de moderators niet vergeten zijn dat het 2de Zen microtopic tijdelijk gblokt was tot wanneer dit topic vol was...
Verwijderd
Hij is alleen helaas nog niet binnen aangezien geld overmaken van postbank naar andere bank vrij lang duurt.
Ik verwacht hem dinsdag. Heb de zwarte
Betaalde er btw 189 incl btw ex verzendkosten voor
En ik hoop echt dat ik hem dinsdag heb.
En hoe zit het trouwens met die firmware 2, op de europese creative site staat nergens meer dat het een beta is
Verwijderd
Kun je die ook los kopen, heb ze nog nergens gezien?
Adapter zit bij die van mij wel bij volgens de siteVerwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:47:
Ik wil nu ook zo'n Micro voor mezelf kopen alleen ik wil wel zo'n Houdertje en een adapter..![]()
Kun je die ook los kopen, heb ze nog nergens gezien?
Spam:
www.mister-q.nl
Maar een houder idd niet, heb ze ook nergens gezien, maar er zijn mensen die ze zelf maken met tinnen bakjes, alhoewel ik dat een beetje raar vind
Bij mijn weten is dat toch nooit een beta geweest?, er is trouwens al een nieuwere firmware.XiN-eViL schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:36:
...
En ik hoop echt dat ik hem dinsdag heb.
En hoe zit het trouwens met die firmware 2, op de europese creative site staat nergens meer dat het een beta is
Op de Amerikaanse site (de nieuwere 2.11.02 versie) staat:MMach schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:23:
[...]
Bij mijn weten is dat toch nooit een beta geweest?, er is trouwens al een nieuwere firmware.
IMPORTANT: This is a beta (unfinished) version of this update. Before installing beta firmware, you should understand that a beta release does not have the stability of released Creative firmware. You could experience problems while using it.
-edit-
de laatste firmware update is 1.02.05
[ Voor 15% gewijzigd door MMach op 19-03-2005 22:10 ]
Maar er is ook een 2.0 firmware op de europese site en een 2.11 firmware op de amerikaanseMMach schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:08:
Das raar... ik dacht da ze alleen maar officiele afgewerkte versies uitbrachten op de creative sites. My mistake. Ze werken alleszins zoals het hoort
-edit-
de laatste firmware update is 1.02.05
Sorry dat ik mezelf quote, maar kwam er achter dat ik blijkbaar wel een houder heb.XiN-eViL schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:57:
[...]
Adapter zit bij die van mij wel bij volgens de site
Spam:
www.mister-q.nl
Maar een houder idd niet, heb ze ook nergens gezien, maar er zijn mensen die ze zelf maken met tinnen bakjes, alhoewel ik dat een beetje raar vind.
Van de site van mister-q.nl:
Het schuin-dik-gedrukte dus.Gebruiksklaar
De Zen Micro wordt geleverd met een riemclip die tevens als houder dienst doet, een oortelefoon met dynamische basrespons, een beschermend draaghoesje, een USB 2.0-kabel en een stroomadapter.
Hmmm dit had ik ook bij het bovenstaande kunnen editten
[ Voor 5% gewijzigd door XiN-eViL op 20-03-2005 00:22 ]
ah gaaf, houd ik die even in de gatenVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:45:
[...]
Volgens mij alleen bij creative zelf (http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=889) Maar daar is hij nu uit voorraadmeestal kwamen ze binnen een week weer.
Maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Ziet hij hem dan echt als schijf of als mp3-speler en moet ik alsnog op de speler zelf instellen dat ik een gedeelte als usb hdd wil gebruiken?
Niet dat het zo veel uitmaakt, maar toch ff checken eh
*MMach wil een remote*
Ik neem ook wel de Europese denk ik hoor, vooral omdat dat GEEN beta is, en je er dus support bij krijgt enzo lijkt me.MMach schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:14:
Ik zou toch altijd de europese firmware pakken hoor, er zal wel een reden zijn waarom ze dat onderscheid maken.
*MMach wil een remote*
en * XiN-eViL wil ook een remote, maar eerst mn Zen zelf, en ik wacht ff want ze zullen nog wel goedkoper worden als ze naar de gewone winkels gaan enzo.
Wel er zijn 2 modi waarin de speler functioneert:XiN-eViL schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:05:
Wat ik me toch nog afvroeg, als je die nieuwe firmware gebruikt wordt hij in explorer herkent als mp3-speler.
Maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Ziet hij hem dan echt als schijf of als mp3-speler en moet ik alsnog op de speler zelf instellen dat ik een gedeelte als usb hdd wil gebruiken?
Niet dat het zo veel uitmaakt, maar toch ff checken eh.
de USB-stick (verwisselbare schijf) modus: Daarmee wordt de speler herkend als verwisselbare schijf, je kan er dus vanalles op zetten, ook liedjes (maar die kan je niet beluisteren), groottes van 128MB tot 4GB (laatste nieuwe firmware). Van zodra je speler in de verwisselbare schijfmodus staat, kan je er niets anders mee doen. Stel dat je liedjes hebt op de zen toen hij in verwisselbare modus stond, dan zijn die niet meer bereikbaar als je terugswitcht naar de gewone modus. Ze staan er wel nog op, maar in een 'afgezonderd dee'l van de harde schijf van de zen.
De gewone modus: Sluit je de speler dan aan op de computer, dan zie je hem in 'deze computer' staan als MP3-speler (wel een lelijk icoontje met die nieuwe firmware), open je dat, dat zit je direct op de harde schijf van de zen. Je sleept je liedjes er dus gewoon in. Je kan mappen enzo ook aanmaken.
Ik hoop dat het duidelijk is
Bedoel je dat die remotes naar de gewone winkels zullen gaan? Ik hoop het, maar ik vrees er voor, ik weet bijvoorbeeld weinig winkels waar je accesoires voor de ipod kan kopen... Hoeveel kost die remote nu? Iets van een 39 euro of zo (of was het 29)XiN-eViL schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:16:
[...]
Ik neem ook wel de Europese denk ik hoor, vooral omdat dat GEEN beta is, en je er dus support bij krijgt enzo lijkt me.
en * XiN-eViL wil ook een remote, maar eerst mn Zen zelf, en ik wacht ff want ze zullen nog wel goedkoper worden als ze naar de gewone winkels gaan enzo.
Verwijderd
Neem aan dat je de remote van de zen bedoeld die is 19.99 preciesMMach schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:23:
Bedoel je dat die remotes naar de gewone winkels zullen gaan? Ik hoop het, maar ik vrees er voor, ik weet bijvoorbeeld weinig winkels waar je accesoires voor de ipod kan kopen... Hoeveel kost die remote nu? Iets van een 39 euro of zo (of was het 29)
Kijk, dat laatste bedoel ik dusMMach schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:21:
[...]
Wel er zijn 2 modi waarin de speler functioneert:
de USB-stick (verwisselbare schijf) modus: Daarmee wordt de speler herkend als verwisselbare schijf, je kan er dus vanalles op zetten, ook liedjes (maar die kan je niet beluisteren), groottes van 128MB tot 4GB (laatste nieuwe firmware). Van zodra je speler in de verwisselbare schijfmodus staat, kan je er niets anders mee doen. Stel dat je liedjes hebt op de zen toen hij in verwisselbare modus stond, dan zijn die niet meer bereikbaar als je terugswitcht naar de gewone modus. Ze staan er wel nog op, maar in een 'afgezonderd dee'l van de harde schijf van de zen.
De gewone modus: Sluit je de speler dan aan op de computer, dan zie je hem in 'deze computer' staan als MP3-speler (wel een lelijk icoontje met die nieuwe firmware), open je dat, dat zit je direct op de harde schijf van de zen. Je sleept je liedjes er dus gewoon in. Je kan mappen enzo ook aanmaken.
Ik hoop dat het duidelijk is. Wieehee, we zitten bijna aan de 1000 posts
Omdat, zoals ik (en andere) al zei dit alleen op windows XP werktZomer schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:59:
klinkt makkelijk ja, maar waarom zou je dan nog voor die beperkte(tot 4 gig) modus kiezen?
Help het topic naar deel II
[ Voor 11% gewijzigd door XiN-eViL op 20-03-2005 16:03 ]
Maar als je MP3's in verschillende mappen zet, worden ze dus niet herkend op je Zen Micro, toch?MMach schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:21:
[...]
ay sirmathijsv schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:48:
[...]
Maar als je MP3's in verschillende mappen zet, worden ze dus niet herkend op je Zen Micro, toch?
Edit:
hij herkent de mappen wel (als in hij kan de liedjes afspelen), maar hij speelt niet per map af.
[ Voor 21% gewijzigd door XiN-eViL op 20-03-2005 17:30 ]
Je bedoelt dus dat je niet op je Micro door mappen met daarin liedjes kan browsen, maar dat alle liedjes die je in verschillende mappen hebt staan samen in één map worden weergegeven?XiN-eViL schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:26:
[...]
ay sir
Edit:
hij herkent de mappen wel (als in hij kan de liedjes afspelen), maar hij speelt niet per map af.
Dit moet al de 10de keer zijn dat we dit behandeld hebben, dat over die mappenmathijsv schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:12:
[...]
Je bedoelt dus dat je niet op je Micro door mappen met daarin liedjes kan browsen, maar dat alle liedjes die je in verschillende mappen hebt staan samen in één map worden weergegeven?
Je hebt het juist. Je kan zoveel mappen maken of je wilt op de micro, hij herkent ze niet, maar de data (liedjes) zijn wel bereikbaar. De micro maakt ENKEL onderscheid op de ID3-tags (dus artiest/Genre/Album, die dingen). Goed taggen is de boodschap.Je kan het in mappen zetten om het overzicht te bewaren in windows explorer.
Jah een qoute van mezelf, maar alles staat er in wat je moet weten, en ik heb geen zin om het opnieuw te vertellenMMach schreef op maandag 07 februari 2005 @ 00:53:
Owkeej (merde ben ik hier nu den enigen die antwoordt op vragen??)
De manieren om muziek op de creative Zen te zetten:(dit alles onder voorbehoud van de nieuwste firmware)
1) De snelste simpelste en beste manier:
Gewoon drag en droppen, gelijk wat (of het nu mappen met mp3's of mp3's alleen zijn, het maakt niet uit), naar de map 'Music' op uw Zenneke. Uw mapindeling enzo gaat verloren(= speler houdt er geen rekening mee) omdat de speler let op de tags (de artiest en het album, en de titel). Je moet dus je nummers goed taggen. Ik wil bevoorbeeld de rustige nummers gegroepeerd zien staan: dat kan op 2 manieren a) je maakt een afspeellijst, simpel en efficient, b) je groepeert de nummers door ze de zelfde artiest en albumtag te geven (in Windows explorer uiteraard) je selecteert al die nummers->rechtermuisklik->eigenschappen (geavanceerd)->Artiest:"Rustig"-> album "Rustige liedjes". Op deze manier doe ik het altijd, ik vind dat simpeler.
De map music(dus rechtstreeks op de zen):
[afbeelding]
2) De snelle ietwat speciale methode: via WMP10
Gaat eenvoudig, je selecteerd de liedjes of afspeellijsten enzo, en met één klik poeft hij alles op de zen.
Via MP10:
Links de muziek op mijn computer, rechts de muziek op mijn zen micro
[afbeelding]
3) De creative manier: het traagste (wel mooiste interface)
Je opent Zen micro media explorer en kiest de taak die je wil uitvoeren (afspeellijst maken, muziek overbrengen, syncen met outlook, whatever). Dan na enkele klikken wordt het hele boeltje op uw speler gezet, met een tragere overdrachtssnelheid dan normaal.
[afbeelding]
Enkele opmerkingen:
De speler houdt géén rekening met de mapstructuur waarin je mp3's staan. Het is echter wel aan te raden om mappen aan te maken om het overzicht te bewaren als je de speler aansluit op je computer en je bv alle liedjes van een bepaalde artiest wil wissen.
Als je een map overbrengt van jouw computer naar de zen, dan houdt hij de dezelfde volgorde, bij eenzelde artiest, aan zoals die in de map stond: stonden de liedjes vaneen artiest alfabetisch in de map voor je ze overbracht, dan zullen ze ook alfabetisch geordend staan op de zen. Stonden ze geordend op tracknummer, dan zullen ze ook geordend staan op tracknummer op de zen. Zoals enkele posten hierboven staat.
Het is belangrijk om de nummers heel goed te taggen. De eerste keer dat ik er liedjes opzette hield ik daar geen rekening mee: resultaat: op 100 liedjes 80 verschillende artiesten :-). Rammstein en rammstein zijn dus niet dezelfde artiest!
Zorg dat de velden artiest en album ingevuld zijn bij elk liedje. Stel nl dat je ergens geen album invuld, dan is de naam van dat album" ", er zal dus niets staan wat de albumnaam betreft.
Mijn,Photoshop doet een beetje raar, straks even kijken of ik hier nog een paar screenshots tussenkrijg

Denk je dat er op korte of lange termijn nog een firmware-update komt die het mogelijk maakt om ook écht door mappen te browsen op je Zen Micro?
Het is bij alle flashgeheugen-mp3spelers die ik ken...MMach schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:46:
Ik heb er alleszins niets van gelezen. Ik denk ook niet dat dat nodig is, het werkt namelijk goed nu. Ik weet niet hoe het zit met de andere jukeboxen enzo van creative, ondersteunen die allemaal mappen? Ik had tot voor kort een creative rhomba, die ondersteunde dat wel, maar hoe zit het dus met de andere creative spelers? Als die allemaal mappen ondersteunen dan is de kans groot dat dat er ook komt voor de zen.
Maar je hebt toch een map 'music' waar je muziek in gaat dacht ik me te herinneren? Dan zouden ze daar toch submappen in kunnen maken. Ik weet het niet zeker hoorPathFindeR_NL schreef op maandag 21 maart 2005 @ 07:31:
Ik denk dat de micro nooit mappen zal 'ondersteunen' omdat dat misschien een conflict kan veroorzaken met het hardeschijf gedeelte.
Alle creative jukeboxen ondersteunen mappen naar mijn wetenmathijsv schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:55:
[...]
Het is bij alle flashgeheugen-mp3spelers die ik ken...
Ja je had zo'n map music bij de voorlaatste firmwareversie (2.00.12), maar die is verdwenen bij de laatste firmwareupdate. Nu ja het is ook daadwerkleijk mogelijk om mappen op de HDD te zetten, feit is gewoon dat ie ze niet herkend. Verder vraag ik mij af of het de dingen zoveel eenvoudiger zou maken? Ik denk van niet, eens je je mp3's goed getagged hebt is alles in orde. Ja ik weet dat 20Gb liedjes taggen veel werk isXiN-eViL schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:49:
[...]
Maar je hebt toch een map 'music' waar je muziek in gaat dacht ik me te herinneren? Dan zouden ze daar toch submappen in kunnen maken. Ik weet het niet zeker hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 21-03-2005 16:02 ]
Het maakt mij ook niet zo uit, want ik ben er nu toch al mee bezig terwijl ik wacht (tot woensdagMMach schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:01:
[...]
Ja je had zo'n map music bij de voorlaatste firmwareversie (2.00.12), maar die is verdwenen bij de laatste firmwareupdate. Nu ja het is ook daadwerkleijk mogelijk om mappen op de HDD te zetten, feit is gewoon dat ie ze niet herkend. Verder vraag ik mij af of het de dingen zoveel eenvoudiger zou maken? Ik denk van niet, eens je je mp3's goed getagged hebt is alles in orde. Ja ik weet dat 20Gb liedjes taggen veel werk is, maar het is maar eenmalig he
Verwijderd
Verwijderd
Maar mappen op de micro hebben toch ook geen zinVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:39:
weet er niemand of er geen 20 gb versie van de zen micro uitkomt? (nadelen aan de zen touch: geen vervangbare batterij en je kan blijkbaar niet zelf mappen maken voor je bestanden)
Verwijderd
en ik kom nog maar nauwelijks mp3's tegen die niet uit zichzelf al goed getagged zijn....als je albums download zijn ze meestal al goed getagged via torrent of nieuwsgroepen
PIII 800@804 Mhz
OK dit laatste volg ik eventjes nietVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:58:
overzicht en bv als je aan het lopen bent en je wilt enkel bepaalde nummers van een groep die harde nummers speelt kan je die map gemakkelijk openen, handig tog?
- Je bent aan het lopen *check*
- Je hebt je zen bij je *check*
- Je wilt bepaalde nummers *check*
- Maar dat kan toch niet adh van een map?
Dit topic is gesloten.