Toon posts:

Creative: Zen micro

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.944 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
1000e post, over naar deel 2?

Heb ook nog 'n nuttige vraag: met welke Firmware werkt de radio het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Ok even voor de mensen

In japan is er de Zen, just the Zen...
Dit is een vergrote versie van de Zen Micro (zelfde model dus maar groter) en is 20 gig hardeschijf. Hij is iets kleiner dan de Zen Touch maar nog niet beschikbaar in USA/Europa. Er is nog niet duidelijk of het hier wel komt.

Voor meer info check www.creative.com ga naar support en dan naar forums (usa) en daar onder mp3 speler staat de topic ergens..

Let0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
Ik kan die Japanse Zen daar niet vinden.. :'(

Off-topic: Over naar deel 2 in de vorm van deze topicstart van mijn helpende hand MMach? :Y) (je moet die topicstart trwz nog wel ff afmaken ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door mathijsv op 22-03-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik ben van plan ook een review te schrijven, omdat ik van mening ben dat er in de meeste reviews wel iets mist :P . En omdat ik toch tot morgen moet wachten op mn Zen (jaja nu is het zeker :P ), ben ik maar een beetje begonnen. Mensen nog tips wat erin moet komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
Mijn deel 2 van dit topic "Het vernieuwde ZEN Micro topic" dateert al van 14 februari :D, naar het staat nog steeds op slot Omdat dit topic nog niet vol was. Nu is het dus wel vol, dus Moderators, willen jullie dat topic weer even unlocken? Aan de rest: gelieve nog geen 2de topic te maken he, ik heb al veel tijd gestoken in de topicstart, dat zou ik spijtig vinden mocht dat voor niets zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
mathijsv schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:27:
Ik kan die Japanse Zen daar niet vinden.. :'(

Off-topic: Over naar deel 2 in de vorm van deze topicstart van mijn helpende hand MMach? :Y) (je moet die topicstart trwz nog wel ff afmaken ;) )
Zolang ie gelockt staat kan ik hem niet updaten helaas :(. Kheb naar de moderator al een mailtje gestuurd, een dag of 3 geleden, maar ik denk niet dat ze hem al heeft gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik creeer mijn eigen mappensysteem aan de hand van Genre.... werkt net zo makkelijk vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Ok
over de Zen 20 gig (zelfde model als micro maar groter)

Check deze topic

HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 09:23
Hij is niet hetzelfde qua uiterlijk, alleen qua opzet, ik vind m veel logger, en bij lange na niet zo sexy als de originele micro, die ook echt micro is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Is inderdaad veel minder sexy dan de 4-5-6 Gb versies. Ik hou het toch op de kleinere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

MMach schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:37:
Is inderdaad veel minder sexy dan de 4-5-6 Gb versies. Ik hou het toch op de kleinere :)
En je bent denk ik niet de enige hoor :P . Ik blijf iig ook bij de kleinere.
offtopic:
you've got mail ;) (3x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een vriend van me is hiuj al voor de 4e keer bij de koptelefoon aansluiting kapot gegaan.
Is dat gewoon een ontwerp fout of doet hij toch iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
XiN-eViL schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:59:
[...]

En je bent denk ik niet de enige hoor :P . Ik blijf iig ook bij de kleinere.
offtopic:
you've got mail ;) (3x)
offtopic:
Zalig, that's the spirit Juust hetgeen (MB'en) ik naar op zoek was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
(ik had deze al in een apparte post geplaatst maar ik denk gooi hem hier ook nog even tussen)
(free info voor iedereen ;) )
Hey tweakers

Ik wist zo vlug niet in welke topic dit het beste geplaatst kon worden en dit vond ik de beste :D
Is er een betere topic? dan hoor ik het graag ;)

Een vriendin van me is gister erg sierlijk gevloerd door een lekkere gladde stoeprand bedekt met algen.
Terwijl ze door de lucht vloog en goed probeerde neer te komen zwiepte der handtas sierlijk mee.
Eenmaal neergekomen dook ze gelijk der handtas in, daarin lag een gloednieuwe Creative ZEN micro
met een grote olie vlek op het display.

Zelf heb ik een goede kennis van elektronica dat is dus geen probleem, ik heb alleen geen ervaring met dat spul.

Goed, puntje bij paaltje:
De MP3 speler is totaal onbeschadigt! geen krasje deukje of wat dan ook!!
Toch is het display kappot gesprongen waardoor je een lekkere grote zwarte vlek ziet. Nouja dat is makkelijk te vervangen zou je zeggen. Eenmaal met alle hoop die er was aangesloten op de PC was de MP3 speler gewoon niet benaderbaar. Hij springt wel aan maar je hoort geen HDD draaien.
Er komt ook geen muziek meer uit.

De HDD hoeft dus niet kappot te zijn maar gewoon los te liggen in de behuizing.
Een kappotte HDD hoor je tikken of op z'n minst draaien ze wel een klein stukje.

Wat doen?
Dixons (waar die is gekocht) gebeld en die zijn alleen maar somber over het geval, van jaaaa 99% wordt terug gestuurd en het is beter om een nieuwe te kopen.
Creative bellen (nog niet gedaan), hier heb ik zelf een goede ervaring mee na een val met mijn Creative jukebox 6gig (1 van de 1ste met HDD) knopjes kappot enzo, netjes en kostenloos vervangen.
Als dit geen nut heeft, zelf open schroeven en HDD aan de gang zien te krijgen en display vervangen.

Wat raden jullie aan? alvast Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik ben er wel vrij zeker van dat je HD kapot is, ik denk ook dat je jezelf nogal in kosten gaat steken als je dat zelf wil repareren. Zo'n 5GB microdrive diskje is wel heel duur en moeilijk te bekomen. En zo'n schermpje... Ik weet niet of je zo snel aan een zelfde schermpje kan komen. Ik zou het laten repareren door creative, of op de garantie beroepen (hoewel het hier wel een geval is door gebruikersmisbruik eigenlijk ;))
Nu is er wel een dilemma, als je de speler zelf opent, omdat je denkt dat de HD los ligt in de behuizing (ik denk niet dat dit kan bij deze speler (zie maar enkele 100-en posten geleden, daar staat een link naar hoe je de zen uit elkaar moet halen, daar zie je dat de HD bijna geen vrije ruimte rondom heeft en dus geen plaats heeft om los te komen)) dan zal je het garantiestickertje beschadigen...
Langs de andere kant, doorsturen naar creative zal zijn tijd duren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm

MMach, als je nu gewoon die startpost copy paste en een nieuw topic opent?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

W-O-E-I :D :D :D
Hij is er :D .
Afbeeldingslocatie: http://zenmicro.xin-evil.com/zen001_thumb.jpg
Zoals je ziet heb ik er al een koordje aan vast gemaakt. Mijn warranty-stickertje zit hoger dus daar ben ik niet bang voor :P .
En ik vind hem echt:
a) KLEIN :D
b) ubervet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
maar ga je m om je nek dragen? dan hang ie toch op z'n kop? en ben je niet bang dat er niks tegen aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

jaguarxj16 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:40:
maar ga je m om je nek dragen? dan hang ie toch op z'n kop? en ben je niet bang dat er niks tegen aankomt?
Nee hang hem niet om mn nek. Ik maak het andere uiteinde vast aan mn broek, mocht ie dan uit mn broekzak vallen, dan valt ie niet op de grond ;) ;) jaja mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
slim hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

offtopic:
Ja heeft me ook 4 dagen gekost hoor :P

Ik moet zeggen dat het dingetje vrij snel transfert naar mijn mening. 2 gb in 15 minuutjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Pff, al die moeite dat copy and pasten van mijn eigen topic :( . Nu ja ik ga het op die manier doen, want anders schiet het niet op. Morgenmiddag het 2de deel van dit topic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 23:17
MMach schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:51:
Pff, al die moeite dat copy and pasten van mijn eigen topic :( . Nu ja ik ga het op die manier doen, want anders schiet het niet op. Morgenmiddag het 2de deel van dit topic dus.
:Y) Misschien dat je trouwens nog iets aan deze pagina hebt? (plaatjes én tekst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ziezo, het nieuwe topic is geopend (nog niet helemaal af)
Dit topic mag dus dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er bij deze zen micro een mogelijkheid om een card reader aan te sluiten zodat je er (tijdelijk) wat fotos van je digicam heen kan sturen?
Ik heb gelezen dat het ding als een removable drive te gebruiken is, maar weet niet of ie als een mobiele opslag voor foto's te gebruiken is.
Ik geloof dat er voor de ipod wel zo'n accesoire bestaat, maar ik kon van creative niets vinden.

Verder lijkt het me een super vet ding. Het zou mooi zijn als iemand me over het bovenstaande iets kan vertellen.

Dronez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Neen, dat kan helaas simpelweg onmogelijk niet... Jammer vind ik zelf ook maar ja... Verder doen we hier verder in een nieuw topic (effeuh zoeke via de search!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel twee :) blijft een mooi ding... /me gaat er ook een halen zodra hij geld heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
MMach schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:21:
[...]

Wel er zijn 2 modi waarin de speler functioneert:

de USB-stick (verwisselbare schijf) modus: Daarmee wordt de speler herkend als verwisselbare schijf, je kan er dus vanalles op zetten, ook liedjes (maar die kan je niet beluisteren), groottes van 128MB tot 4GB (laatste nieuwe firmware). Van zodra je speler in de verwisselbare schijfmodus staat, kan je er niets anders mee doen. Stel dat je liedjes hebt op de zen toen hij in verwisselbare modus stond, dan zijn die niet meer bereikbaar als je terugswitcht naar de gewone modus. Ze staan er wel nog op, maar in een 'afgezonderd dee'l van de harde schijf van de zen.

De gewone modus: Sluit je de speler dan aan op de computer, dan zie je hem in 'deze computer' staan als MP3-speler (wel een lelijk icoontje met die nieuwe firmware), open je dat, dat zit je direct op de harde schijf van de zen. Je sleept je liedjes er dus gewoon in. Je kan mappen enzo ook aanmaken.

Ik hoop dat het duidelijk is :) . Wieehee, we zitten bijna aan de 1000 posts
Bij een vriend van me krijg ik na een herinstallatie de Zen niet meer in Deze computer zichtbaar. Hij is wel gewoon te benaderen via de software. Dus hoe schakel ik weer terug naar die gewone modus waar jij over spreekt? Die is namelijk een stuk makkelijker, als je gebruik maakt van die Zen software wordt de laptop ook zo traaaaaagg.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 6 maanden oude zen micro geupgrade naar 1.02.05 , deze upgrade ging bijna helemaal volgens het boekje.
Alleen bij de melding dat de speler bezig was opnieuw op te starten bleef hij hangen.
Na een uur gewacht te hebben heb ik m zelf aan en uit gezet, hierna kwam de melding dat
de upgrade voltooid was.

Bij de upgrade naar 2.00.1.2 bleef ie op hetzelfde punt hangen, bij het opnieuw opstarten.
Ook na zelf de speler aan en uit te hebben gedaan kwam er geen upgrade.
Alleen de melding "kies voor afspelen in de muziekbibliotheek" bleef in beeld staan.
Het leek wel of de speler gedeeltelijk was geupgrade ofzo.

Hierna wilde ik weer terug naar de 1.02.05.

De update erover heen gedraaid.

Nu krijg ik alleen nog het begin scherm van creative in beeld.
De speler reageert nergens meer op, ook niet als ik de batterij er uit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:45:
Deel twee :) blijft een mooi ding... /me gaat er ook een halen zodra hij geld heeft
Misschien is het wat handiger om daar te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn