Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creative brengt binnenkort een nieuwe mp3player uit genaamd "Zen Micro"

Deze zal hebben:

5gb hard disc
removable battery
12 hour battery life
Fm radio
voice recording
Touch pad (net als bij de Zen touch)

hij gaat in 10 kleuren worden uitgebracht.

http://www.gizmodo.com/archives/images/zenmicro.jpg
dit is het enige plaatje dat er op het moment van is.

Edit: heb link veranderd, de oude deed het niet meer
Edit: en nog een keer de link veranderd

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-08 12:43
sexy :P
hoop dat er snel meer bekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vet ding en eindelijk MET radio! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 21:14
Deze is opzich best wel interessant :) Je ziet duidelijk dat ze kwa design de iPod genept hebben, maar kwa functies zit het volgens mij wel goed met deze speler.

Het display/interface ziet er trouwens exact hetzelfde uit als bij de iPod :| Niet dat daar iets mis mee is, maar vind ik wel beetje zwak dat ze het zomaar namaken.

[ Voor 36% gewijzigd door Dude86 op 12-10-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is het zwak? Als dat van de ipod zeer goed is, dan is het voor de kopers toch mooi dat ze die nagemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:14:
Waarom is het zwak? Als dat van de ipod zeer goed is, dan is het voor de kopers toch mooi dat ze die nagemaakt hebben.
Zwak omdat ze niet zelf iets origineels kunnen bedenken. Van zo'n bedrijf verwacht je toch wel een beetje eigen ontwerp. Maarjah zij denken alleen maar aan de centjes (logisch) en gaan daarom de iPod "neppen" omdat die super goed verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
Waar staat dat dit waar is? Geloof niet direct zoveel van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
hopelijk word de prijs beter dan de ipod mini :/
dan koop ik deze zeker want mijn gewone ipod vind ik nog net ietjepietsje te groot :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
als dat de actual size is is hij tog niet echt mini O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:13

PnD

like in Pinda ^_^

Link naar het plaatje is kapoet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mocht iemand het nog in zijn cache hebben staan, kan ik het wel ff parkeren en hier posten...

edit:
Laat ik dat anders doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/iss/images/inline/products/zenmicro/feature_connectivity.jpg

;)

bron:
http://www.creative.com/p...ategory=214&product=10795

[ Voor 66% gewijzigd door pjottum op 13-10-2004 10:04 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Zen touch kost nog ''maar'' 250,- euro. Wat zal dit spelertje met 15Gb minder dan gaan kosten 150,- euro of zo ? dan doe er maar 2 :) en zal de Muvo2 met 5Gb en fm tuner nu niet meer komen ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"5GB Holds 2,500 songs"

Tuuurrrlijk.

Bij de iPod mini zeggen ze 1000 nummers op 4GB, das wel ietsjes eerlijker lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 12 oktober 2004 @ 21:14:
Deze is opzich best wel interessant :) Je ziet duidelijk dat ze kwa design de iPod genept hebben, maar kwa functies zit het volgens mij wel goed met deze speler.

Het display/interface ziet er trouwens exact hetzelfde uit als bij de iPod :| Niet dat daar iets mis mee is, maar vind ik wel beetje zwak dat ze het zomaar namaken.
Design genept? Het is inderdaad een rechthoekig voorwerp. Dan is mijn toetsenbord ook gejat van de iPod. Ook nog eens wit! Vuile toetsenbordenmakers!

Display/interface exact hetzelfde? Zouden ze dan een andere term voor Playlist, Artist en Album kiezen? Of dat als je op volgende drukt hij naar vorige te gaan. Dat is wel origineel.

--------------------------------

Het apparaatje ziet er leuk uit. Jammer dat er (voor mij) te weinig opslag capaciteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 14:47:
"5GB Holds 2,500 songs"

Tuuurrrlijk.

Bij de iPod mini zeggen ze 1000 nummers op 4GB, das wel ietsjes eerlijker lijkt mij!
quote van hun site:
1 Based on 4 minutes per song at 64 kbps WMA / 128 kbps MP3 encoding. 1 GB = 1,000,000,000 bytes. Available capacity will be less. Reported capacity will vary.
2 Actual battery life will vary with use.
3 Additional Li-ion battery sold separately.
Plus, je krijgt er een 2e batterij bij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Euc- op 13-10-2004 15:21 ]

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:16
Ik moet eerlijk zeggen dat het dingetje er erg leuk uitziet. Erg simpel maar een strakke lay-out, de knoppen vind ik mooier als bij een ipod. Nu alleen hopen dat de geluidskwaliteit een beetje goed is, en dat ze een goede Li-ion batterij er bij verkopen dat je de eventueel de speelduur wat op kan krikken, want 12 uur vind ik wat mager.

Ik denk dat als er een paar goede reviews zijn, die ook kijken naar het geluidskwaliteit van het ding dat ik hem wel ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
gdvrdmme heb ik net een muvo² 1,5 gb gekocht :-|

Naja dit ding zal wel niet te betalen zijn.... a-la i-pod astyle :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Om mp3spelers.nl een break te geven, lees dit eerst, scheelt voor hun onnodige correspondentie :D
Hey Robert!

Aller eerst graag gedaan :-)

Wat betreft de Zen Micro geldt het zelfde verhaal daar werden we vanochtend
gek voor gebeld en hebben contact opgenomen met de leverancier Ze gaan de
speler wel opnemen in het assortiment ,maar weten nog geen leverdatum en
prijzen helaas We zijn er zelf ook erg enthousiast over en gaan dus druk
ons best doen voor deze speler We hebben nu een aktie prijs voor de Creative
Zen Touch .

Saskia
Met vriendelijke groet,

Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk
Nederland

Fax: +31 (0)13 - 5230575
www.mp3spelers.nl
sales@mp3spelers.nl

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
best wel sexie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 09:54
Ik wilde net eigenlijk een Muvo² 4 gb bestellen bij 4lauch, maar kom nu dit tegen. Ik denk dat ik nog even wacht met het aanschaffen van de Muvo². Deze lijkt mij namelijk wel heel leuk, en natuurlijk is het grote vordeel "met" radio. :D _/-\o_

Bij de muvo moet je er een afstandsbediening voor kopen, à 50€, en bijna nergens te verkrijgen is.

Dadelijk eens meeltje sturen naar 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat nieuwe info:
The Micro will also operate as a USB Mass Storage device, allowing users to store other files on its hard drive.
dus ik denk dat hij plug&play wordt
The Micro is also more expensive than anticipated: $280 in the US, compared to $249 for the iPod Mini. The pricing is more competitive in the UK: £180 (Micro) to £179 (iPod Mini). The Zen Micro goes on sale in November.
info komt hier vandaan:

http://www.theregister.co.uk/2004/10/13/creative_zen_micro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevraagd op een forum of hij plug en play zal zijn en of je hem als datakey kan gebruiken,

ik heb antwoord gehad van iemand van Creative zelf

vraag:
Hey,

does anyone know if you can use this as an external hd, and will it be plug & play, so you dont have to install a driver.

Sint Erf
Antwoord:
Yes and No. The Zen Micro does allow you to set aside a partition (size of your choosing) as a USB Mass Storage device, so that you can use it to transport data without a driver.

The Music Library portion will, however need a driver. With the 1 inch drive, the player is charged and powered from a USB port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
The Micro is also more expensive than anticipated: $280 in the US, compared to $249 for the iPod Mini. The pricing is more competitive in the UK: £180 (Micro) to £179 (iPod Mini). The Zen Micro goes on sale in November.
Hmm, vreemd dat het prijsverschil in de US zo groot is. Zo begaat creative denk ik toch wel een blunder, wat voor 1 GB extra 31 Dollar extra bijleggen zullen er maar weinig doen. In de UK lijkt het dan weer beter te gaan met de concurentie gezien de prijzen, maar dan vraag ik me af: waarom daar dan wel ?

We zullen dus over een maandje oid wel gaan zien hoeveel hij in NL gaat kopen, ik hoop alleen niet dat die 10 verschillende kleuren het ding te duur maakt (zowel in productie kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Niet alleen de 1GB natuurlijk, maar ook de radio. Ik denk dat er best mensen zijn die iets meer over hebben voor radio op de speler. Maar toch denk ik dat het niet slim is wat ze doen, daar Ipod echt de standaard is. Dus ze zouden meer moeten bieden voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
ze bieden zowiezo al 4 uur langere levensduur van de oplaadbare batterij, en dan krijg je er nog een 2e batterij bij ook. Dus 1e is leeg 2e erin en verder luisteren ^^

Maar het lijkt me sterk dat hij zoveel gaat kosten. De zen touch 20 gb is dan behoorlijk goedkoop ineens..

[ Voor 25% gewijzigd door Euc- op 14-10-2004 10:48 ]

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op de creative site staat inmiddels ook wat info: Zen Micro!

Clickable...Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/images/inline/products/zenmicro/lowres_zenmicro_black.jpg

High-res van bovenstaande afbeelding
High-res van alle kleurtjes

Ik vind 'm wel OK, zitten mooie kleuren tussen, interface is duidelijk. Ding is klein, licht, goede stroomvoorziening en een leuke opslagcapaciteit. :)

Alleen is de prijs echt te hoog, hij moet toch flink goedkoper worden dan een Ipod Mini om te kunnen concurreren. :|

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op de Creative site staat dit over de touch pad, zien jullie ook een verwijzing naar de Ipod?
Vertical touch pad

No more going round in circles to find the song you want, we all know that the quickest distance between two points is a straight line. Zen Micro's vertical touch pad and touch sensitive controls are designed to be intuitive so that searching through songs or playlists is easy, quick and fun - try taking a cruise down this strip.
best grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 12:15:
op de Creative site staat dit over de touch pad, zien jullie ook een verwijzing naar de Ipod?

[...]

best grappig :P
:D

Jammer dat hij (waarschijnlijk) redelijk duur wordt. Ik ben toch maar voor de Muvo2 gegaan, is wel plug&play (dus geen extra software nodig) en is mooi genoeg voor mij :)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
OMG :D zelfs de menustructuur hebben ze overgenomen van de ipod ,
nu maar hopen dat ze ook niet het clickje hebben overgenomen wat ze met de andere zens wel hadden gedaan ( zoals bij de zen touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Zen Micro ziet er mooi uit, maar ik zie niet zo wat het voordeel is ten opzichte van bv de Mpio HD 200 5GB...

Die ondersteund MP3, WMA, Ogg Vorbis, ASF en WAV heeft ook 5 GB en ook een FM tuner... Alleen de prijs van de Mpio is nadelig (op dit moment 289 euro).

Als ze de Zen Micro nou eens een stuk goedkoper maken, dan zou het pas een goede concurent worden!!!

Of je moet natuurlijk van mooie kleurtjes houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 14:47:
"5GB Holds 2,500 songs"

Tuuurrrlijk.

"Holds UP TO 2500 songs"

dat will zeggen dat er TOT 2500 songs op kunnen. Het is inderdaad een beetje kromme indicatie; ik heb nu 2450 tunes op mijn speler en dat is ruim 18GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 13:50:
[...]

"Holds UP TO 2500 songs"

dat will zeggen dat er TOT 2500 songs op kunnen. Het is inderdaad een beetje kromme indicatie; ik heb nu 2450 tunes op mijn speler en dat is ruim 18GB.
Mjah hun redenatie is dat je 2500 songs derop kan krijgen als je mp3's erop zet met een bitrate van maximaal 128 kbps, dus eerder 96 kbps.
Dan heb je dus brakke kwaliteit als je het vergelijkt met 192 kbps of hoger. Met een beetje goede kwaliteit zit je dus al snel op maximaal 1000 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via http://www.golem.de/0410/34132.html:
Creative hat seinen iPod-Mini-Konkurrenten mittlerweile auch für Europa angekündigt. In Deutschland soll das Gerät ab Mitte November 2004 für 269,- Euro verfügbar sein.
Dus als ie hier in NL duurder wordt.... ff naar duitsland rijden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
die prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 13:50:
[...]

"Holds UP TO 2500 songs"

op dat plaatje zie ik geen UP TO staan

sorry

[ Voor 3% gewijzigd door dribbel op 15-10-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:13:
Via http://www.golem.de/0410/34132.html:

[...]

Dus als ie hier in NL duurder wordt.... ff naar duitsland rijden!!!
Uh-oh, te duur.
Jammer Creative, kans gemist.

Zen touch 20GB, €233 :X

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Tweeke schreef op 15 oktober 2004 @ 15:50:
[...]
Uh-oh, te duur.
Jammer Creative, kans gemist.

Zen touch 20GB, €233 :X
Mja idd, ik sta ook van die prijs te kijken. Ik snap niet wat er zoveel duurder moet zijn dan aan de Zen Touch die ook nog eens meer GB heeft. Ik denk nu dat ze dit mooie concept wel vrij snel de das om doen vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
RonaldMade schreef op 15 oktober 2004 @ 15:54:
[...]

Mja idd, ik sta ook van die prijs te kijken. Ik snap niet wat er zoveel duurder moet zijn dan aan de Zen Touch die ook nog eens meer GB heeft. Ik denk nu dat ze dit mooie concept wel vrij snel de das om doen vanwege de prijs.
Beetje te hoog ingezet denk ik.
iPod Mini is duur omdat de (Apple) iPod een gevestigde naam is, Creative heeft niet zo'n naam, maar denkt dus wel meer te kunnen vragen...daar gaan ze een beetje de mist in.

Ach, als het niet verkoopt dan is ie in 'no time' goedkoper dan de iPod Mini. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op 15 oktober 2004 @ 15:23:
[...]

op dat plaatje zie ik geen UP TO staan

sorry
Je hebt gelijk. Op het plaatje niet, maar ik keek op de site: creative_dot_com.

Op de site staat:
"Squeezed into its micro-sized casing is the capacity to store an astounding 2,500 songs on its 5GB hard drive *1"

En dat *1, verwijst naar:
"2500 songs at 64kbps WMA. 1250 songs at 128kbps MP3. 1 GB = 1,000,000,000 bytes. Available capacity will be less. Reported capacity will vary."

64kbps en dan ook nog een Windows Media.. dan praat je ook wel over muziek waar ze van de vijf seconden er twee uitgeknipt hebben. Maar het zijn wel 2500 stuks ;).

Wat ik nooit snap is dat het een 5GB HDD is (bij voorbeeld) en dat de 'available capacity less' zal zijn. Is dat omdat windows met mebibytes werkt en de speler ook en de GB die ze daar vermelden, een miljard bytes is, dus een megabyte? Ik heb bij voorbeeld ook een HDD-based speler met 30GB. Echter, staat er bij het booten van de machine 28,6GB. Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 17:56:
[...]

Wat ik nooit snap is dat het een 5GB HDD is (bij voorbeeld) en dat de 'available capacity less' zal zijn. Is dat omdat windows met mebibytes werkt en de speler ook en de GB die ze daar vermelden, een miljard bytes is, dus een megabyte? Ik heb bij voorbeeld ook een HDD-based speler met 30GB. Echter, staat er bij het booten van de machine 28,6GB. Hoe zit dit?
Dat klopt inderdaad, er gaan namelijk 1024 bytes in een MB en niet 1000. Daarom moet je dus delen door euhm effe denken 0.976 I guess...

28.6 : 0.976 = 29.3

Klopt dus niet helemaal, maar kan misschien verklaard worden door firmware etc. Als ik het fout heb, enlighten us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

RonaldMade schreef op 15 oktober 2004 @ 15:54:
[...]

Dat heet precision engineering... Omdat alles veel kleiner moet en de onderdelen duurder zijn (mini-HD duurder dan 1.8") kost het meer. Lijkt me logisch...

* Ojjorz heeft tedoen met mensen met een natuur-profiel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

dimitio schreef op 12 oktober 2004 @ 21:14:

Dat is niet helemaal waar, het lijkt er een beetje op, apple heeft een mooie balk die langzaam wordt gevult. daarmee kan je ook super snel skippen en je muziek ratings geven :) maar het is wel voor een groot gedeelte genept ja :X

Creative is ook een beetje een speelgoed merk :) (GEEN flame, maar Creative is geen audio fiel merk)

ik vind hem er nogal plastic uitzien :/ iPod mini is van een metaal ik dacht aluminuim :P

[ Voor 4% gewijzigd door Qorne op 15-10-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Ojjorz schreef op 15 oktober 2004 @ 18:30:
[...]

Dat heet precision engineering... Omdat alles veel kleiner moet en de onderdelen duurder zijn (mini-HD duurder dan 1.8") kost het meer. Lijkt me logisch...

* Ojjorz heeft tedoen met zichzelf
De hdd in een Muvo 2 is van hetzelfde type alleen maar 4 GB. Deze speler kost echter 209 euro (in NL) tegen de 269 euro (in Dui) van de Zen micro. nou de behuizing is wel iets anders maar verder is 1 GB dan wel verschil van 60 euro, wat ik opzich duur vind. Volgens mij maken die 10 verschillende kleuren het proces ook te duur, van mij hadden ze er wel 5 mogen schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Qorne schreef op 15 oktober 2004 @ 18:31:
[...]

Dat is niet helemaal waar, het lijkt er een beetje op, apple heeft een mooie balk die langzaam wordt gevult. daarmee kan je ook super snel skippen en je muziek ratings geven :) maar het is wel voor een groot gedeelte genept ja :X

Creative is ook een beetje een speelgoed merk :) (GEEN flame, maar Creative is geen audio fiel merk)

ik vind hem er nogal plastic uitzien :/ iPod mini is van een metaal ik dacht aluminuim :P
De Creative Zen serie wordt echter door de audiofielen op handen gedragen vanwege het meest heldere geluid zonder equaliser. Hoe speelgoed is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de meeste reviews die ik heb gelezen van de Zen serie, die uiteraard worden vergeleken met de Ipod, Scoord de Zen beter met de Geluids qualiteit, maar slechter op disign en natuurlijk gebruiksvriendelijkheid, maar zo als het er nu uit ziet zijn ze dat druk aan het verbeteren

oh en er komt nog een nieuwe mp3 speler van creative uit, de Muvo Micro N200

hij zal komen in
256MB, 512MB en 1GB
en 8 kleuren
Sleekest MP3 Player loaded with features such as Line in, FM Radio and Recorder, Voice Record, USB 2.0 - all in a stylish micro sized skip free player.
http://us.creative.com/pr...ategory=215&product=10737

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
nofi, maar ik vind dat creative hier teveel kleurtjes erbij in de strijd gooit :Y)

ze waren al goed bezig toen ze de ipod clone aka zen touch uitbrachten maar dit gaat denk ik geen succes worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

RonaldMade schreef op 15 oktober 2004 @ 18:56:
[...]

De hdd in een Muvo 2 is van hetzelfde type alleen maar 4 GB. Deze speler kost echter 209 euro (in NL) tegen de 269 euro (in Dui) van de Zen micro. nou de behuizing is wel iets anders maar verder is 1 GB dan wel verschil van 60 euro, wat ik opzich duur vind. Volgens mij maken die 10 verschillende kleuren het proces ook te duur, van mij hadden ze er wel 5 mogen schrappen.
Dat maakt nou net het verschil, die ene GB. De evolutie is als volgt, eerst zoveel mogelijk GB, dan opeens weer zo klein mogelijk. En dan zoveel mogelijk in zo klein mogelijk. Ik denk dat die 5GB hard-disk 1,5 tot 2 keer zo duur is in de aanschaf als een 4 GB. Daarnaast kan je waarschijnlijk niet dezelfde componenten erop aansluiten (zeker als ze de Muvo2 willen overtreffen want die is echt crap) dus al met al maakt dat een speler duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Plastic Fantastic :)

zag deze vandaag ook op de creative site en was meteen verkocht.. was nl. op zoek naar een leuk spelertje met FM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

lol @ dit...

Ik had mijn Zen Xtra 30gb voor 225 euri's !! :P

Hoewel deze er niet verkeerd uitziet, had ik hem toch niet gekocht, te duur :P

offtopic:
Pim voelt zich heerlijk Nederlands

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
[...]
[...]
Goh, wat gek, ze maken toch al jaren goede geluidskaarten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldinho op 17-10-2004 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
ronald1971 schreef op 17 oktober 2004 @ 08:45:
[...]

Goh, wat gek, ze maken toch al jaren goede geluidskaarten ;)
Dat ze goede geluidskaarten maken (wat ik imo niet vind) hoeft nog niet te zeggen dat hun mp3 spelers ook goed zijn. Het zijn toch weer hele verschillende producten, en daarbij is alles op kleinere schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RonaldMade schreef op 17 oktober 2004 @ 08:48:
[...]

Dat ze goede geluidskaarten maken (wat ik imo niet vind) hoeft nog niet te zeggen dat hun mp3 spelers ook goed zijn. Het zijn toch weer hele verschillende producten, en daarbij is alles op kleinere schaal.
De creative MP3 spelers staan bekend om hun goede geluids kwaliteit. De Ipod om zijn disign en gebruiksvriendelijkheid, ik vind de geluids kwaliteit belangrijker dan de gebruiktsvriendelijkheid daarom wil ik geen Ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hij is nu ook in Nederland te koop, ik zag 'm in de pricewatch staan voor €245 bij Rax.
http://www.tweakers.net/pricewatch/99427
De prijs valt me nog mee, vergeleken met eerder genoemde prijzen in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Helaas is hij niet te vinden op de site zelf..

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Euc- schreef op 29 oktober 2004 @ 11:51:
Helaas is hij niet te vinden op de site zelf..
Jawel, zoeken op creative en dan zie je hem op een moment gewoon in de lijst staan. Maarja idd een stukje goedkoper dan we verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative gebeld, speler komt pas half december in de winkels....duurt dus nog wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er is een video van de zen micro op Cnet
http://reviews.cnet.com/C...0_7-31151919.html?tag=tab

dus de speler komt pas half december in de winkels.... als je hem nu eerder koopt op een van de boven genoemde sites, krijg je dan een engelse versie? en mis je dan veel, wat een maand wachten waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 12:59:
Creative gebeld, speler komt pas half december in de winkels....duurt dus nog wel even
Creative hat seinen iPod-Mini-Konkurrenten mittlerweile auch für Europa angekündigt. In Deutschland soll das Gerät ab Mitte November 2004 für 269,- Euro verfügbar sein.
Als hij half november in Duitsland is, is hij ook half november in Nederland. Ik had namelijk laatst ook ergens gehoord dat hij half novmeber hier zou zijn.

Het zou bovendien oerstom zijn van Creative om het begin van de feestdagen (Sinterklaas) te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

voor sinterklaas zijn ze eigenlijk al te laat:
als ze slim zijn is ie verkrijgbaar op de hccdagenstand van creative zelf (als die er is..) of bij één van de dealers. kunnen ze er een mooie buzzz omheen krijgen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 12:59:
Ik denk eerder want als je nu belt hebben ze het over half november....ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 17:35

Tim Schuhmacher

abasios

Ik vind het jammer dat elke kleur toch het zelfde blauwe randje rondom en blauwe icoontjes op de knopjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
De verwachting is wel dat de ZEN Micro zo rond half November in Nederland geleverd zal gaan worden, ik denk zelf dat hij deze week in de eerste webshops zal verschijnen (maar die zullen hem dan nog niet op voorraad hebben, uiteraard).

Hier vind je een hi res plaatje van alle kleuren.

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 01-11-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mp3spelers.nl staat ie nu voor 249,- euro en ze krijgen hem begin volgende week (ik heb ze net gebeld)... ik vind de Rio Carbon ook een mooie speler het wordt een moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
[...]

Achja, ik heb al van meerdere merken mp3(en cdspelers) gehad, en mijn eerste creative nomad IIc is de enige die het nog doet (met 64 MB!!) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 12:57:
Bij mp3spelers.nl staat ie nu voor 249,- euro en ze krijgen hem begin volgende week (ik heb ze net gebeld)... ik vind de Rio Carbon ook een mooie speler het wordt een moeilijke keuze.
hmmm dat betekent waarschijnlijk dat hij op de HCC dagen zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wie gaat hem allemaal bestellen en heeft hem begin volgende week meteen in huis? Ben zeer benieuwd naar de foto's, review etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Marble schreef op 04 november 2004 @ 18:36:
[...]

Achja, ik heb al van meerdere merken mp3(en cdspelers) gehad, en mijn eerste creative nomad IIc is de enige die het nog doet (met 64 MB!!) :P
Exact!! Niets meer dan lof over de Nomad IIc serie :)
Ikzelf bezit nogsteeds mijn 3 jaar oude Nomad IIc (32MB +64MB SM) dat ding is gekletterd (3,5 meter hoog op stoep), water in gekomen, tussen een hard dichtslaande autodeur gekomen, gestuiterd en nogsteeds doet ie het :) Geweldig ding en daarom zie ik ook heel veel goeds in deze Zen Micro. Hij doet me erg veel denken aan mijn Nomad IIc en ik wil toch wel meer dan 30 nummers mee op reis nemen zegmaar :P

Enige nadeel: Li-ion batterij, mijn IIc doet het nu rustig 6 uurtjes op één slecht opgelade AA batterij.. vink gewoon erg netjes voor zo'n oud ding :)
En toch het bewegende onderdeel er in, een hardeschijfje... ik ben erg benieuwd hoeveel harde klappen dat ding kan hebben. Smartmedia kaartjes kan je op gaan springen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 12:57:
Ik zou voor de Zen micro kiezen ziet er toch nog wat gelikter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 22:23:
[...]

Ik zou voor de Zen micro kiezen ziet er toch nog wat gelikter uit
Mee eens welke kleur heb je gepakt bij mp3spelers.nl ? ik vind zelf de witte erg mooi...maar ik denk dat ik een blauwe zou kopen omdat ik bang ben dat het witte snel gaat vervelen en viezigheid zie je op erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de Zen Micro wel een succes worden ik bedoel je krijgt 15GB minder als de Zen Touch 20GB en hij is 10,- euro duurder. Zoveel kleiner is ie nu ook weer niet...
Beetje raar eigenlijk als je zo bekijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het zo bekijkt wel. Maar Creative wil denk ik het soort kopers aantrekken dat op het uiterlijk van de speler af gaat en die niet uitgebreid gaan kijken en vergelijken zoals mensen hier. De enige vergelijking die dat publiek zal maken is waarschijnlijk met de Ipod mini, en wat dat betreft zitten ze goed qua prijs en ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wel jammer dat in de VS dit in de doos zit:
" What's in the Box
The Zen Micro player, stereo earbud headphones, a rechargeable lithium-ion battery, an AC/DC power adapter, a USB 2.0 cable, a belt clip, a stand, a stylish cloth pouch, an installation CD, a quick-start guide, and Creative MediaSource software.
" van hier

In .nl krijg je de stand en de cloth pouch er alvast niet bij.. :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG Die is egt zooooooooooooo vet! :9~
Rond het einde van het jaar ga ik hem zeker halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Is er al iets bekend of ie plug-and-play is of dat je eerst software moet installen voordat je er bestanden op kan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
ajampaniki schreef op 08 november 2004 @ 20:28:
Is er al iets bekend of ie plug-and-play is of dat je eerst software moet installen voordat je er bestanden op kan gooien?
Stond wat eerder in het topic ook al:
Yes and No. The Zen Micro does allow you to set aside a partition (size of your choosing) as a USB Mass Storage device, so that you can use it to transport data without a driver.

The Music Library portion will, however need a driver. With the 1 inch drive, the player is charged and powered from a USB port.
Dus gedeeltelijk wel en de andere deel express weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Op de europese site staat wel weer meer hardware in de doos.
ik word een beetje moe .. :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt mijn MP3 speler! Wat een prachtig ding zeg en er zit radio op, ik ben helemaal happy!
Iemand al nieuws over de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZEN MICRO 5GB ZILVER IS LEVERBAAR :9 :9

Primeur Benelux: Creative Zen Micro 5GB (zilver) direct leverbaar ! andere kleuren later deze maand leverbaar.

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&id=231

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 14:23:

Primeur Benelux: Creative Zen Micro 5GB (zilver) direct leverbaar ! andere kleuren later deze maand leverbaar.

BESTELD !!!!!!!!!
Laat het ons weten als u hem binnen hebt aub :P Foto's, kleine review haha. alles is welkom! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een mail van www.MP3spelers.nl dat ze de Creative Zen Micro 5GB SILVER vanaf nu uit voorraad kunnen leveren!

mp3spelers.nl staat ook op de HCC dagen. Denken jullie dat de prijzen daar nog aantrekkelijker zullen zijn ivm de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 15:01:
Ik kreeg net een mail van www.MP3spelers.nl dat ze de Creative Zen Micro 5GB SILVER vanaf nu uit voorraad kunnen leveren!

mp3spelers.nl staat ook op de HCC dagen. Denken jullie dat de prijzen daar nog aantrekkelijker zullen zijn ivm de website?
ff mailen naar ze

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb ze gemaild, maar nog geen reactie..

't zou maar zo kunnen dat sales@ niet door het spamfilter komt :o

[ Voor 46% gewijzigd door pjottum op 09-11-2004 15:20 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gebeld.... BESTELD :D De zilveren dus.
Morgen binnen, hoop dat ik hem mooi vindt, want ik had liever de zwarte gehad.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 14:23:

Ze zijn wel rap zeg...die Touch hadden ze ook al eerste , zeker een direct linkje met de fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de Creative stand op de HCC dagen ook zijn producten verkoopt, of alleen maar reclame er voor maakt?

ik zag dit op de hccdagen site:
Creative is marktleider op het gebied van digitale entertainmentproducten voor pc. Het bedrijf dankt zijn reputatie aan de beroemde Sound Blaster en was de stuwende kracht achter de multimediarevolutie. Nu geeft Creative de toon aan met digitaal entertainment met producten als de bekroonde Zen en MuVo audiospelers. Elk half uur kunt u aan een muziekquiz deelnemen op de Creative stand. Er worden leuke prijzen weggegeven, waaronder dagelijks een fel begeerde Zen Micro mp3-speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik begreep dat het erg hard gaat bij mp3spelers.nl.

Nou ja, ik ga vrijdag op de hcc kijken of ik er eentje kan vinden tegen een prijs onder de pricewatch, anders bestel ik hem daarna wel..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 21:59:
Weet iemand of de Creative stand op de HCC dagen ook zijn producten verkoopt, of alleen maar reclame er voor maakt?

ik zag dit op de hccdagen site:

[...]
De stand van Creative is geen koopstand maar meer een beursstand met de producten van Creative. Vorig jaar kon je de Zen Xtra bekijken maar niet kopen. Het viel me toen op dat er bijna geen 1 MP3 speler te koop was. Misschien ook niet zo vreemd op een computer beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke doppen hierbij zitten en of dit goede zijn? Anders moet ik die nog aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf krijg net een mailtje van mp3spelers.nl er zit nog een reserve batterij bij , je krijgt dus 2 batterijen (1 reserve) waar je normaal 45,- euro voor moet betalen via de website van creative.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 15:43:
Ik heb gebeld.... BESTELD :D De zilveren dus.
Morgen binnen, hoop dat ik hem mooi vindt, want ik had liever de zwarte gehad.... :P
en binnen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/231_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/231_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/231_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/231_8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
heeft iemand hem al binnen? dat van die 2e batterij erbij is zeer positief te noemen. dat stond niet op de site!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nog niet binnen ;( Zal ik hem morgen wel krijgen :Y)
Is er uberhaupt iemand die hem al binnen heeft van mp3spelers.nl???

2e batterij is zeker goed!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/231_7.jpg

:>
Is dit het pakket dat wij dan ook krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@tmn
Ik denk het wel.
Maar in dat laatste plaatje mist iets.. :o)

Ik sta zo half op het punt niet tot de hcc te wachten .. maar doe dat lekker toch! :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die oortelefoon lijkt veel op de Cresyn LMX 700 (www.cresyn.co.kr) en dat is het topmodel van dat koreaanse merk . Ik denk dat het namaak is want die oortelefoon kost in Korea al 60,- euro.

Afbeeldingslocatie: http://cresyn.com/goods/images/deco-D.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 19:47:
Ik heb hem nog niet binnen ;( Zal ik hem morgen wel krijgen :Y)
Is er uberhaupt iemand die hem al binnen heeft van mp3spelers.nl???

2e batterij is zeker goed!!
schrijf je morgen hier een review over dan :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 22:39:
[...]

schrijf je morgen hier een review over dan :Y)
Sure thing m8 :Y)

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

woei! :)
Dan zou je zo ongeveer de eerste op het internet zijn :)

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Dat ding ziet er onwijs gaaf uit.

Maar de prijs vindt ik best te hoog.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.