Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 09:00:
Dat ding ziet er onwijs gaaf uit.

Maar de prijs vindt ik best te hoog.
huh? de ipod mini is 20,- euro duurder en kan veel minder.

Verwijderd

Inderdaad een supervette speler. Die gaan we even scoren binnenkort.

Is er iemand die weet of dit beestje ook op te laden is via de USB-kabel? Ik ben namelijk van plan om 'm te "importeren" uit Amerika en dan zou ik het charge probleem omzeilen....

Iedereen die 'm al heeft : gefeliciteerd!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 11:59:
Inderdaad een supervette speler. Die gaan we even scoren binnenkort.

Is er iemand die weet of dit beestje ook op te laden is via de USB-kabel? Ik ben namelijk van plan om 'm te "importeren" uit Amerika en dan zou ik het charge probleem omzeilen....

Iedereen die 'm al heeft : gefeliciteerd!
Ja, je kan hem opladen via de usb heb ik begrepen.
En volgens mij heeft niemand hem binnen, ik verwacht de mijne vandaag maar het is al 12 uur en ik begin weer te twijfelen aan de TPG, hebben niet zo`n goede naam bij mij.... :O

Edit: bij nader inzien weet ik niet zo zeker of ie op te laden is via usb....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 12:09 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

de adapter heeft een usbstekker- dus dan zal het opladen via usb gaan, denk ik.

<rant>
De tpg heeft bij mij HELEMAAL geen goede naam, 't meeste wat ik bestel raakt kwijt namelijk. :(

Ow, en als het niet kwijt is, dan moet ik het op het postagentschap ophalen - wat dicht is als ik vrij ben en open is als ik moet werken. Heeeeel handig. </rant>

Is ie er al trouwens? :)

[ Voor 38% gewijzigd door pjottum op 11-11-2004 12:20 ]

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Ik bedoelde eigenlijk of ik dus de adapter helemaal kan omzeilen. Aangezien de adapter uit Amerika een verkeerd stekker zal hebben. Kan wel weer met omplugstekkers gaan werken maar das ook niks.

Vraag is dus of ie oplaad als de USB-kabel in je computer zit...

I'm very curious!

Verwijderd

Als de TPG een beetje wil heb ik hem zometeen dus dan kan ik het je vertellen. Nog even geduld dus :P

Verwijderd

nog niet binnen neem ik aan?? :Y)

/me mompelt iets van klote tgp :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 13:36 ]

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Heb nog nooit last gehad met TPG. Ben regelmatig niet thuis, moet ik het afhalen, kan hier tot 18u en zelfs op zaterdag :)

Maar over die speler, voor 5GB vind ik het formaat echt vrij groot! Als ik een spelertje zocht met niet zoveel opslag, zou ik toch echt graag willen dat hij kleiner was. Gewicht van 108g volgens creative.com valt me trouwens wel mee.

[edit]

Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/iss/images/products/headers/prod10795_hdr_1_6_1.jpg

Dat ding links is de AB neem ik aan? Lelijk! :r Daar hadden ze qua design wel ff wat meer aandacht aan mogen geven... :X

[ Voor 26% gewijzigd door NrG_82 op 11-11-2004 13:56 ]

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

die AB zit er niet default bij..

en niet iedereen kan of wil een iriver h340 betalen ;-)

is die postkoets nou al langsgeweest? :o :o

[ Voor 64% gewijzigd door pjottum op 11-11-2004 13:59 ]

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Je hoeft em niet te kopen ;)

Verwijderd

welke kleur heb je deze speler gekocht takemenow?? 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 14:09:
welke kleur heb je deze speler gekocht takemenow?? 8)
Umm laat me raden ZILVER ? nee alleen mp3spelers.nl heeft de Zen Micro op dit moment in zilver.

Verwijderd

Ik heb hem BINNEN!!!!!!
1e indruk: WOW! :> Wat een prachtig ding, zo mooi! Echt superklein ook, past in de palm van je hand, ben er nu al heel blij mee. Ik had de zwarte gewild maar daar ben ik nu vanaf gestapt want deze is echt waanzinnig mooi _/-\o_

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

woei! :)

ik, en met mij velen, ben benieuwd naar je ervaringen.
ga je brakke webcampics neerzetten?

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Zal vanavond thuis mn pa zn digicam ff pakken :P
Zit nu op mn werk dus kan er niet teveel mee spelen :|

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 09:00:
Dat ding ziet er onwijs gaaf uit.

Maar de prijs vindt ik best te hoog.
Ik heb em al gezien voor rond de 230 euro (zo uit mn hoofd).
Dat valt toch wel mee??

Eerst wilde ik de Muvo2 4gb gaan halen, maar nu begin ik toch wel te twijfelen.
Het scheelt niet eens zoveel meer qua prijs, en je krijgt er toch wel veel voor terug.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

230€? Waar?

• Vanitas
Hier

Het is wel een beetje een gare site, volgens mij kan je er enkel maar komen dmv zoeken op "creative zen micro" oid.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:27:
Zal vanavond thuis mn pa zn digicam ff pakken :P
Zit nu op mn werk dus kan er niet teveel mee spelen :|
Pics altijd leuk....

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
takemenow, we wachten met smart op je volgende post :*)

Verwijderd

remember to ff kijken of ie oplaadt door alleen de USB-kabel in de pc te stoppen???

alvast bedankt...

ik ben jaloers!!!

Verwijderd

Vanitas schreef op 11 november 2004 @ 16:55:
[...]

Hier

Het is wel een beetje een gare site, volgens mij kan je er enkel maar komen dmv zoeken op "creative zen micro" oid.
Met verzendkosten erbij wordt dat:

€ 192.49
Verzendkosten € 11.85

BTW € 38.82
Totaal € 243.16

Dan scheelt het helaas niet veel meer...

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de eerste indrukken van takemenow :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 19:37 ]

• Vanitas
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 19:02:
[...]

Met verzendkosten erbij wordt dat:

€ 192.49
Verzendkosten € 11.85

BTW € 38.82
Totaal € 243.16

Dan scheelt het helaas niet veel meer...

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de eerste indrukken van takemenow :P
Hmm daar had ik niet aan gedacht. Maar je zal hem ook wel op kunnen halen, dan heb je daar ook geen "last" meer van.

Verwijderd

Oke, ben net thuis. Onderweg niet naar mp3`s kunnen luisteren maar wel naar de radio.

1e indrukken:

Looks

In 1 woord: WOW, wat een onwijs mooi ding! _/-\o_
Vooral in het donker als de blauwe lichtjes aangaan is het echt heel mooi :9

Geluid

Mooi, vol geluid, goede bass ook. Doppen zitten goed, komt zeer mooi geluid uit. Volume gaat tot 25... en das hard, je hoort dan van 2 meter afstand de muziek nog goed!

Bediening

Dit is wel ff wennen hoor. De schuifbalk is op zich goed bedacht, maar het kost wat moeite om het soepeltjes te laten lopen, denk dat dit wat tijd kost om te wennen.

Het menu van de speler zelf is overzichtelijk. Playlist is makkelijk aan te maken, verder zijn natuurlijk de mappen Albums, Artists, en dergelijke aanwezig.

Lcd schermpje

Het lcd scherm is redelijk goed... Als je van een afstandje op het schermpje kijkt zie je hem wel behoorlijk trillen. Maar hier heb je geen last van als je met de speler bezig bent. Contrast is instelbaar maar als je die hoger zet dan 60 komen er strepen in beeld en dat willen we niet natuurlijk.

Software

Simpel, erg makkelijk te gebruiken.
Maar....

Of het ligt aan de speler of het ligt aan de software maar ik krijg maar 1 track in de speler en dan hangt ie... zal dus wel aan de speler liggen dan? Op zich is het natuurlijk heel simpel om met die software te werken, dit zou mn moeder zelfs nog kunnen en dat wil wel wat zeggen :Y)

Al met al dus een goede eerste kennismaking :*)

Ow ja, TheBrain203, hij is via usb op te laden :z

• Vanitas
Ik wilde eerst vragen naar battery-life, maar daar heb je vast nog geen ervaring mee :P

Als je hem nou gewoon aan je PC hangt, ziet hij em dan gelijk als externe HD of echt als ZM?? Kan je ook gewoon dingen via de verkenner naar de ZM spelen, of moet je alles doen via de software?

Goed te horen dat je er zo entousiast over bent, nu ben ik het ook.
Hebbe, hebbe.

btw, je ondertitel klopt niet (meer).

[ Voor 19% gewijzigd door Vanitas op 11-11-2004 20:24 ]

Verwijderd

Vanitas schreef op 11 november 2004 @ 20:22:
Ik wilde eerst vragen naar battery-life, maar daar heb je vast nog geen ervaring mee :P

Als je hem nou gewoon aan je PC hangt, ziet hij em dan gelijk als externe HD of echt als ZM?? Kan je ook gewoon dingen via de verkenner naar de ZM spelen, of moet je alles doen via de software?

btw, je ondertitel klopt niet (meer).
Ik kan deze vraag nu ff niet beantwoorden omdat ie nu docked is en al een tijdje (minuut of 10) op "please wait" staat en de pc hem niet ziet, not connected.... Je kan overigens in de speler instellen wat de grootte van de externe hd zal zijn, van 256 tot 2000 mb :>

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
ik ga hem kopen zodra hij op een fatsoenlijke belgische site te koop is, ik dacht eerst aan een ipod mini dan aan de creative zen touch maar de micro is er toch het beste uitgekomen(had een excel bestandje gemaakt)

Verwijderd

Ik ben erachter waarom ie zo lang op please wait bleef staan: je moet de player locken en dan herkent de software em onmiddelijk en kan je retesnel files transferen, dat ging echt supersnel via usb 2.0 ;)

• demichiel
lol ik dacht dat die al kapot was

• Vanitas
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 20:25:
[...]

Ik kan deze vraag nu ff niet beantwoorden omdat ie nu docked is en al een tijdje (minuut of 10) op "please wait" staat en de pc hem niet ziet, not connected.... Je kan overigens in de speler instellen wat de grootte van de externe hd zal zijn, van 256 tot 2000 mb :>
Dus je kan niet de hele speler volgooien met data (naast muziek)??
2gig is wel goed, maar als je een DVDtje wil meenemen, dan lukt het niet.

Verwijderd

Nee oke, maar koop je dat ding omdat je een grote portable hdd wil hebben of om mp3 te luisteren EN een redelijk grote hdd wil mee kunnen nemen? Ik zeg het eerste ;)

Ben ik nou de enige op GoT die em heeft? Er waren toch meer mensen die hem besteld hadden?

• Snoop
  • Niet online
bedankt voor de review! heb je ook al de tijd gehad om leuke foto's te schieten? :)

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
inderdaad, heb ook zitten twijfelen tussen de micro en de touch van creative. De ipod vind ik te duur, voor dat geld geef ga ik liever voor een creative mp3.

Toen ik dan even de specs en prijs vergelijk tussen de micro en touch heb ik gekozen voor de touch. Heb hem ondertussen al in mn handen gekregen al mogen testen en het is wel prachtig toestel. Voor de amper eurotjes meer heb je wel 15 GB meer. Is wel ietsje groter maar toch ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Motorola_V600 schreef op 11 november 2004 @ 22:59:
bedankt voor de review! heb je ook al de tijd gehad om leuke foto's te schieten? :)
Graag gedaan ;)
Foto`s gaat niet lukken omdat mn pa hem heeft uitgeleend, die digicam dus....

Maar op zich is het hetzelfde als de foto`s die op http://www.mp3spelers.nl staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even paar vraagjes:

- Als ik de foto`s bekijk, dan vind ik net of de micro er een beetje gammel uitziet, maar dat kan gezichtsbedrog zijn hoor, wat is jou/jullie ervaring?
Zit bv het batt klepje achterop er stevig op?

- Ik las ergens dat je het volume alleen kan regelen via het menu.
Werkt dat een beetje? Of was het makkelijker geweest als ze die aan de buitenkant hadden geplaatst?

- Waar kan je allemaal op zoeken, bv titel, artiest, genre?

- Worden er mappen ondersteund in de player?
Kan je die map dan gewoon in 1x afspelen of kan je alles wel leuk in mappen zetten, maar krijg je uiteindelijk alle mp3s in een lange lijst onder elkaar?

- Ondersteund de player ook vooraf gemaakte m3u playlists?

Dat waren ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Hoe krachtig is ie? Ik lees namelijk op mp3spelers.nl dat hij maar een 2x 7mW output heeft (ter vergelijking: mijn Carbon heeft 2x 20mW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de HCC dagen is hij te koop voor 229 euro bij MyCom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja!
Hij staat hier naast me op te laden, wellicht plak ik hier vanavond wat live pics. Tot nu toe ziet ie er erg koel uit en hij voelt echt wel stevig. Als je hem nu koopt krijg je 2 accu's en een doos vol zooi erbij, zoals een tasje, een riemding wat je ook als standaard kan gebruiken (ik zal hem vermoed ik niet anders gebruiken - die standaard dan)

Over output etc kan ik nog niet zoveel vermelden. Eerst dus ff laden.

Eerste indruk: stevig, mooi & compleet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je misschien in de manual vast op kunnen zoeken of er mappen ondersteund worden in de player? Kan je die map dan gewoon in 1x afspelen of kan je alles wel leuk in mappen zetten, maar krijg je uiteindelijk alle mp3s in een lange lijst onder elkaar?
en of de player ook vooraf gemaakte m3u playlists ondersteund?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2004 @ 23:33:
[...]

Graag gedaan ;)
Foto`s gaat niet lukken omdat mn pa hem heeft uitgeleend, die digicam dus....

Maar op zich is het hetzelfde als de foto`s die op http://www.mp3spelers.nl staan.
Oke dan, nja maakt niet uit van die foto's. Ik zie net dat pjottum anders ook al foto's gaat maken :P

Voor degenen die nog een andere review willen lezen: op www.dapreview.net staat er net eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:32

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 08:22:
Ik heb even paar vraagjes:

[...]

- Ik las ergens dat je het volume alleen kan regelen via het menu.
Werkt dat een beetje? Of was het makkelijker geweest als ze die aan de buitenkant hadden geplaatst?
Dat zou ik ook graag willen weten.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
Motorola_V600 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:05:
[...]

Voor degenen die nog een andere review willen lezen: op www.dapreview.net staat er net eentje
bedankt voor de link v600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eigenlijk wel een review willen zien (met veel pics) in vergelijking met de Ipod Mini, omdat ik 1 van de 2 ga kopen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:28:
Ik zou eigenlijk wel een review willen zien (met veel pics) in vergelijking met de Ipod Mini, omdat ik 1 van de 2 wa kopen :P .
iets voor takemenow?? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bespaar je de moeite:

http://ptech.wsj.com/archive/solution-20041027.html

is wel geschreven vanuit een niet-technisch perspectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:57:
bespaar je de moeite:

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
-Stef- schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:36:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten.
Ik heb hier en daar gelezen dat het gewoon met het grote touch ding gaat. En een vriend heeft hem ook binnen, en die zegt hetzelfde.
Ik zal kijken of ik als ik hem zie wat foto's kan maken naast mijn Rio Carbon.

Weet iemand trouwens iets over een evt. afstandbediening?

[ Voor 9% gewijzigd door eswa op 12-11-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:57:
bespaar je de moeite:

Pff, dat is duidelijk een ipod liefhebber.... Jammer dat hij niet meer tijd heeft besteed om zijn oordeel te vellen.
Ik heb de Zen micro nu 2 dagen in mn bezit en ben geen enkel probleem tegengekomen. Sure, de touchpads zijn gevoelig maar dit kun je instellen! En sowieso moet je er eerst aan wennen..... dan pas kun je een oordeel vellen.

De software werkt hier ook perfect en retesnel, had vanavond in een kwartier 2,5 gb aan muziek overgezet....

Even ter info:
Als je in play mode bent kun je idd met de verticale touchpad het volume omhoog of omlaag bijstellen, erg makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa heeft hem vandaag binnen gekregen ook bij mp3spelers.nl gekocht. Eerste indruk super mooi en erg klein. Ik mag hem ook wel gebruiken dus ik zal mijn ervaringen met jullie delen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
ik heb ergens gelezen dat hij firmware update-able is, is het dan ook moglijk om hem .ogg files af te laten spelen door middel van nieuwe/ gehackte firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels ook naast mij liggen :*) :*) :*)
Ziet er echt gelikt uit!
Mocht er iemand vragen hebben, dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
werkt het nu met winamp playlists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar dat ga iuk zeker doen vanavond.
Je kan trouwens met Creative MediaSource Organizer heel makkelijk de artiest, album en genre van de mp3s zetten. In de player kan je dan weer selecteren op artiest, album en genre...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel graag eens foto's zien, hoe het ding er echt uit ziet en hoe dik enzo :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Weet niet of iemand deze review-link eerder gepost heeft, zo ja.. excuses alvast dan.

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1725110,00.asp

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff snel foto gemaakt...
Tis niet echt hoge kwaliteit ofzo maar de batt waren op...
Links zie je mijn oude mp3speler, de Frontier Labs Nex 2 en rechts de Sony Ericsson t68i (en in het midden de zen micro :P ).

Afbeeldingslocatie: http://www.tiod.nl/wurm/zenmicro.jpg

Naast een batterij:

Afbeeldingslocatie: http://www.tiod.nl/wurm/zenmicro2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
ik heb mijn files op de pc gere-tagt en nu wil ik mijn cd-collectie op de pc zetten, maar is daar een goed programma voor dat de id3 tags al schrijft?

[ Voor 90% gewijzigd door demichiel op 14-11-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Zo zijn je plaatjes niet echt goed zichtbaar (of juist te) wurmpie.

Gebruik ff:
code:
1
[img=500] url van plaatje [/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:04:
Zo zijn je plaatjes niet echt goed zichtbaar (of juist te) wurmpie.

Gebruik ff:
code:
1
[img=500] url van plaatje [/url]
Bedankt voor de tip! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron:http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1725114,00.asp
"A longstanding complaint we've had with all Creative MP3 players is their insistence upon using a proprietary driver, and the lack of a drive-letter when the device is connected. Third-party applications like Red Chair Software's Notmad Explorer have addressed many of these issues, but it appears Creative has done some listening on this one. There's now a feature that allows the Zen Micro to act as a USB 2.0 hard-drive, but you first have to activate the feature in the Micro's Extras menu. You can select a partition size of between 128MB and 2GB, at which point the Zen Micro formats that partition; then you're ready to use it as a USB 2.0 hard-drive, and only as a USB 2.0 hard-drive."

en

The partition can be resized without losing data on the existing partition, which means you can reallocate disk space and not lose the bits you've already stored on the unit. You won't be able to access any of the music stored on the device when it's in hard-drive mode, but you also don't need a proprietary driver. The Zen Micro can now use the Windows USB Mass Storage class-driver, and function as a hard drive. We did some file-copies, and did notice a slight delay before the file transfer began, but once underway, we loaded a couple of rather large game demos on the unit, and copied them onto another machine without incident. Neither had Creative's driver installed. Definitely a step in the right direction on this front.

Kan ik hieruit concluderen dat je dus niet de gehele 5 gig kunt gebruiken als externe hdd? En dat je die partitie dus niet meer kunt gebruiken om muziek te luisteren?

(zou iemand die de Zen Micro al heeft dat misschien willen testen?)

Oja, voordat ik het vergeet. Zit er ook een lock-functie op dat ding, zodat je je knoppen gelockt zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, je kan op de player een ruimte beschikbaar stellen die gebruikt word als externe hdd, maar met een max grote van 2 gig, die je dan uiteraard niet meer kan gebruiken voor je muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zit een lock functie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hallo,

Een iets uitgebreidere review - met pics.

Zoals gezegd, op de hccdagen kocht ik de zen micro voor 229 bij Mycom. Deze editie is met 2 accu's wat handig is omdat je er dan meer levensduur uithaalt (ehm, als de ene accu versleten is, heb je er nog eentje.

Je krijgt het volgende pakketje:
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/zenmicro/IMG_2949.JPG
- zen micro
- vrij goede, maar opzichtige, hoofdtelefoon
- 2 accu's
- lader
- usb stekkers
- cdrom met software
- boekje in onnodig doosje
- nog wat papierzut
- houdertje met 2 pootje: 1 voor riem, 1 voor buro
- zakje voor in jaszak.

Als je hem aansluit op je pc gaat hij meteen opladen. Dt doet ie met koel pulserend licht. Ik heb geen filmpjes mogelijkheid, dus dat kan ik niet laten zien.

Het menu is echt heel simpel. Aan het touchpad, wat je kwa gevoeligheid kan instellen, ben je zo gewend. Je kan het touchpad locken, dit gaat met hetzelfde knopje als de aan/uit functie. Dit is op zich ook handig, want zo is er nog maar 1 ding aan het hele apparaat wat beweegt.

De speler is klein genoeg voor mij. Vergelijkbaar met een telefoon, maar dan iets kleiner en breder. Ik heb hem even op een stapeltje cd's gelegd:
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/zenmicro/IMG_2950.JPG

en in mijn hand gehouden:
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/zenmicro/IMG_2951.JPG

Je krijgt er ook een soort standaard bij die je ook kan gebruiken als riemclip. Handig voor gadgeteers die wel een riem hebben, maar geen jaszakken. Ik kan me zo voorstellen dat je hem in de standaard zet als je op je werk bent ofzo - je kan synchroniseren met outlook wat ik in elk geval op mijn werk heb. (nadeel: iedereen kan dat ding zien staan - en meenemen)

De software is op zich handig. Ik was niet zo'n fan van dit soort dingen, maar door het te installeren kan je met de zen micro media explorer wel alle functionaliteit gebruiken zoals files overzetten en muziek overzetten.

De firmware die ik heb is versie 1.0.0.5 - ik vermoed dat dit updatebaar is. Of .ogg erbij komt .. zou kunnen.

De radio werkt okee, ik ben benieuwd hoe die het in de trein houd. Je kan alle zenders een naam geven ("3fm" "538" "Borin' FM" etc) dus dat is ook wel handig.

Nog wat live pics:
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/zenmicro/IMG_2948.JPG
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/zenmicro/IMG_2954.JPG

Mochten er nog pics nodig zijn: meld het even, maar met het voorbehoud dat mijn digicam net crashte (voor het eerst in 3 jaar???)

[ Voor 33% gewijzigd door pjottum op 15-11-2004 10:29 . Reden: doortikken.. ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG dat ding is echt klein! Ik had hem eigenlijk wel groter verwacht. Maar nog een vraagje, kan/past hij makkelijk in je broekzak? :P

Oja, bedankt voor de foto's die zijn gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de Zen Micro op de HCC dagen gekocht, ook bij MyCom. Hij ziet er echt super mooi uit, alleen heb ik nu een (groot)probleem....:

Op de terugweg in de auto, heb ik m meteen uitgepakt, en de batterij erin gezet. Bij het opstarten vraagt hij om een taalkeuze te maken. Ik keek ff welke talen er allemaal mogelijk waren en scrolde dus helemaal door naar beneden, naar het Koreaans. Toen wilde ik weer omhoog scrollen, maar hij dacht dat ik mijn keuze maakte, en stelde dus het Koreaans in.....

Ik kon niet meer met de terugknop naar dat menu, en mijn koreaans is ook niet meer wat het geweest is, dus kan ik m nu niet meer op NL instellen.

Als iemand mij zou kunnen vertellen welke menu's ik moet kiezen, vanaf het hoofdmenu (met het getal van bovenaf, bijv) om bij de taalkeuze te komen, zou ik zeer dankbaar zijn.

Dus alsjeblieft help me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
ik ben blij :)
heb al m'n files mooie ID3-tags gegeven en al m'n cd's op de pc gezet uiteraard met mooie ID3-tags. :) :)

vraagje: heeft hij een wekker?
edit:hij heeft een wekker

[ Voor 33% gewijzigd door demichiel op 14-11-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:20:
Vandaag heb ik de Zen Micro op de HCC dagen gekocht, ook bij MyCom. Hij ziet er echt super mooi uit, alleen heb ik nu een (groot)probleem....:

Op de terugweg in de auto, heb ik m meteen uitgepakt, en de batterij erin gezet. Bij het opstarten vraagt hij om een taalkeuze te maken. Ik keek ff welke talen er allemaal mogelijk waren en scrolde dus helemaal door naar beneden, naar het Koreaans. Toen wilde ik weer omhoog scrollen, maar hij dacht dat ik mijn keuze maakte, en stelde dus het Koreaans in.....

Ik kon niet meer met de terugknop naar dat menu, en mijn koreaans is ook niet meer wat het geweest is, dus kan ik m nu niet meer op NL instellen.

Als iemand mij zou kunnen vertellen welke menu's ik moet kiezen, vanaf het hoofdmenu (met het getal van bovenaf, bijv) om bij de taalkeuze te komen, zou ik zeer dankbaar zijn.

Dus alsjeblieft help me :)
Intussen staat hij weer op NLands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kvroeg me af hoe het geluid van de fm radio is?
Met welke sample rate wordt de radio afgespeeld?
Kun je bij voice recording ook de sample rate instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

1. goed genoeg. 't ruist wel wat, maar dat komt denk ik doordat ik in de trein aan het luisteren was.
2. kweenie. zie de manual.
3. ja, maar zie de manual.

Ik kan de manual niet vinden bij Creative - maar ik weet ook niet of ik die hier kan plakken...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de foto's! :)

Hoelang gaat die "actie" eigenlijk nog duren dat je er een tweede batterij voor niks bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb dat ding in mijn handen gehad op de HCC. Dat ding is duur en dik, maar lekker klein. Met het geluid zit het wel snor voor zover ik kon horen.
Imo hoeft Apple echter niets te vrezen.

[ Voor 63% gewijzigd door MaZo op 15-11-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
? het is goedkoper als de ipod mini en imo beter
offtopic:
hou wel van dikkertjes
, meer capaciteit, uitneembare batterij, radio, voice recorder, 10 kleuren,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Motorola_V600 schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:08:
Iedereen bedankt voor de foto's! :)

Hoelang gaat die "actie" eigenlijk nog duren dat je er een tweede batterij voor niks bij krijgt?
Er zit een extra batterij bij de eerste 35000 wereldwijd verstuurde spelers, dus op is op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens op de site van mycom gekeken, maar daar staat de Creative Zen Micro helemaal niet tussen. Wel de Touch en de Xtra. Ik heb maar een e-mailtje gestuurd naar ze of dat een foutje is, of dat ze dat ding gewoon niet meer leveren. Ik hoop het eerste. Ik hoop ook dat ze de hcc-prijs blijven houden, 229 euri :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij www.mp3spelers.nl hebben ze het er nu bij gezet over die 2 batterijen. Dit is misschien toch maar een reden om een zilveren versie te bestellen en niet te wachten op de zwarte versie waar ik in geintresseerd ben. Als ik kijk op creative en mp3spelers kosten de losse batterijen tussen de 39 en 49 euro per stuk. Ik vind twee batterijen toch wel lekker en er sneuvelt er misschien ook nog wel eens een in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
is die zwarte kleur €39 waard? ben ook nog aan het twijfelen, wanneer zullen de eerste 3.500 weg zijn?
edit: in een winkel heb ik hem (zwart) gezein voor €260 maar er staat niks over een extra batterij op of of hij leverbaar is, ik ga morgen even binnenspringen.

[ Voor 50% gewijzigd door demichiel op 16-11-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Nou vooruit, ik heb mezelf ook maar eens getrakteerd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk hard te lopen met dat ding, zonder dat ie gaat schokken?
en is het spelertje spatwaterdicht? handig om te weten voor het sporten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hard lopen zal wel kunnen, maar .. weet je hoe een harddisk werkt? Kan die goed tegen schokken van zeg 10 keer zijn eigen gewicht? Als de hdd crasht, kan je de speler wegdoen. Kan je beter deze kopen voor al het andere en zo'n stick van de trekpleister/blokker/etc voor het sporten. Als die stuk gaat door vocht, dan is dat ook niet zo'n ramp. Zie ook het aanbiedingen topic in GT.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
op loveno krijg je hem pas ten vroegste half december :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:43:
Bij www.mp3spelers.nl hebben ze het er nu bij gezet over die 2 batterijen. Dit is misschien toch maar een reden om een zilveren versie te bestellen en niet te wachten op de zwarte versie waar ik in geintresseerd ben. Als ik kijk op creative en mp3spelers kosten de losse batterijen tussen de 39 en 49 euro per stuk. Ik vind twee batterijen toch wel lekker en er sneuvelt er misschien ook nog wel eens een in de toekomst.
De kleur zilver,zwart,blauw zou me niet zo boeien als ik het maar heb ongeacht welke kleur (uiteraard geen oranje,roze,groen...) maar die batterij is wel interessant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um net via www.mp3spelers.nl besteld (zilver, want bij de rest zat een wachttijd tm 1 december). En ik vond een extra batterij toch net wat interessanter dan een ander kleurtje, en daarbij zilver is ook sjiek :P

hopelijk is ie donderdag binnen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:29:
Ik heb um net via www.mp3spelers.nl besteld (zilver, want bij de rest zat een wachttijd tm 1 december). En ik vond een extra batterij toch net wat interessanter dan een ander kleurtje, en daarbij zilver is ook sjiek :P

hopelijk is ie donderdag binnen...
De donkerblauwe hebben ze nu ook, maar ze wisten niet of er een extra batterij bij zat zouden ze even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
ik heb de knoop doorgehakt. ik heb net een zilvere met extra batterij bestelt bij mp3spelers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook, was anders voor de darkblue gegaan, maar gezien het feit dat daar een batterijtje minder bij zit, dacht ik, what the heck.. ben benieuwd.

die mp3spelers.nl doet goede zaken..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
errrm kan iemand mij ff vertellen waarom de Zen Micro belachelijk veel geld kost in vergelijking met zijn groter broertje? (Zen Touch)

edit: Micro : kleinere schijf, kortere speeltijd e.d.

Dank bij voorbaat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door geemfriek op 17-11-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeViN
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03-2023

LeViN

Ga janken.

Mooi ding, misschien iets voor kerstmis. Sinterklaas red ik niet :(. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dan deze slechts iets duurder als de Zen touch zou zijn, maar deze is ruim boven 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geemfriek schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:29:
errrm kan iemand mij ff vertellen waarom de Zen Micro belachelijk veel geld kost in vergelijking met zijn groter broertje? (Zen Touch)

edit: Micro : kleinere schijf, kortere speeltijd e.d.

Dank bij voorbaat ;)
marktwerking :) , vraag,aanbod, tegenhanger van i-pod-mini (ook niet goedkoop) you name it.. helaas ben ik voor 1 van de weinige keren in die val gelopen.. en iets meer mogelijkheden dan de i-mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die zitten te twijfelen of we het wel via internet moeten bestellen:
www.mp3spelers.nl is een aanrader.
Eergister twee Creative Zen Micro's (jaja, ook voor mijn broer een :P) besteld, en vandaag belden ze ons op of het geen foutje was.. poeh wat een klantenservice.... zie je niet vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ook eens op: http://www.mmport.nl/
doen ook aan opruiming enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hij ook gewoon in de winkel te koop? Dus niet via het www?

Ik denk dat ik toch voor de zwarte ga... Dan wacht ik nog maar even en koop ik die 2de battery er zelf wel bij!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:37:
[...]

De donkerblauwe hebben ze nu ook, maar ze wisten niet of er een extra batterij bij zat zouden ze even nakijken.
Bij de dark blue versie zit ook de extra batterij erbij. Het staat trouwens nu ook op de website van mp3spelers.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 13:23 ]

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:26
Weet iemand nou of je met deze van een stereo direct kan opnemen via een line-in o.i.d????

Verwijderd

De mp3 speler heeft volgens mij geen line-in, dus nee.. Wel kun je direct van de radio opnemen maarja dat is weer iets anders.

Ik heb 'm trouwens ook besteld bij mp3spelers.nl gisteravond om 23:00 uur. Hoe lang denken jullie dat het nog duurt (betaald met creditcard)?

Verwijderd

Ik heb um nu ook binnen.

-Relaxed ding

-touchpad eventjes wennen, maar na 1 minuut had ik het al onder de knie. Mijn broer had er meer moeite mee :P.

-eventjes kloten hoe ze dat met die afspeellijsten in elkaar geflanst hebben, maar als je het eenmaal in de gaten hebt best handig.

-gave lichtjes :P

• Vanitas
Hoelang doe je eigenlijk met een batterij?? (uit eigen ervaring)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:04:
De mp3 speler heeft volgens mij geen line-in, dus nee.. Wel kun je direct van de radio opnemen maarja dat is weer iets anders.

Ik heb 'm trouwens ook besteld bij mp3spelers.nl gisteravond om 23:00 uur. Hoe lang denken jullie dat het nog duurt (betaald met creditcard)?
Ik heb hem maandagavond besteld en nog steeds niet binnen. Ik denk morgen aangezien Gekker Ui hem ookk op maandag heeft besteld (ik denk op de dag) en hem vandaag kreeg.

Verwijderd

Gekke_Ui heeft 'm dinsdagavond besteld, de order gaat pas woensdag weg en komt donderdag aan. Klopt dus van de levertijd van 1 dag ;)

• Snoop
  • Niet online
Hm, ik had dinsdag vlak voor 17:00 uur eentje besteld bij mp3spelers.nl en hij werd de volgende dag keurig afgeleverd bij mij thuis op het matje ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.