Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
fixxx schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:34:
Kan er niet een wat uitgebreidere ts komen, met alle info enzo? zou toch wat makkelijker zijn nu er steeds meer micro users bijkomen :)
Ik sta zelfs te popelen om een review te maken (na de examenperiode , na 10 feb). Die topic start kan ik zeker niet aanpassen? (stomme vraag eigenlijk van mijnentwege). ALs er mensen zijn die een review van mij willen in de topic start (is dat mogelijk, ja zeker?), laat uw forumstem dan horen. Want als er niemand geinterresseerd is dan doe ik geen moeite.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

stop er wat meer tijd in en maak een nieuw topic ;) maareh ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49

Halfkakkende

Vandring

MMach schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:40:
Jep, de ordening op tracknummer werkt, ziehier de bewijzen:
Ik heb drie MP3 files: genaamd:
C nummer 1 (tracknummer=1)
B nummer 2 (tracknummer=2)
A nummer 3 (tracknummer=3)

Als je die alfabetisch zou schikken, dan staat er uiteraard A,B,C ipv C,B,A. Dus op deze manier kunnen we zien of de volgorde verloren gaat of niet:
De map "TEST" op mijn computer:

[afbeelding]

En brengen we deze map over naar de Zen Micro, dan zien we op het schermpje:

[afbeelding]

Joy, de volgorde gaat dus niet verloren, het is dus mogelijk om de liedjes te ordenen op tracknummer, langs de computer om. (Let tevens op de haarscherpe foto( wel wat verminderd door het minimaliseren), viva Pentax)
Voila problem solved
Wow! Heel erg bedankt voor de moeite! Het is inderdaad precies wat ik bedoel. Mijn tags bevatten ook gewoon de tracknummers.

Ik had er misschien wel bij moeten zeggen dat ik 01, 02, 03...11 heb als track nummer in de bestandsnaam (voorbeeld van map/lied structuur: Callisto - True Nature Unfolds\05 - Storm), maar nu heb ik genoeg bewijs dat ie dus ook sorteerd op tag track nummer!

Thanks voor het testen!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:45:
[...]

Ik sta zelfs te popelen om een review te maken (na de examenperiode , na 10 feb). Die topic start kan ik zeker niet aanpassen? (stomme vraag eigenlijk van mijnentwege). ALs er mensen zijn die een review van mij willen in de topic start (is dat mogelijk, ja zeker?), laat uw forumstem dan horen. Want als er niemand geinterresseerd is dan doe ik geen moeite.
:)
Elke review is welkom, hoe uitgebreider hoe beter. Ik volg dit topic al een tijdje en het is altijd fijn om reviews van meerdere gebruikers te lezen.

Dus wat mij betreft graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:08
Halfkakkende schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:33:
[...]

Wow! Heel erg bedankt voor de moeite! Het is inderdaad precies wat ik bedoel. Mijn tags bevatten ook gewoon de tracknummers.

Ik had er misschien wel bij moeten zeggen dat ik 01, 02, 03...11 heb als track nummer in de bestandsnaam (voorbeeld van map/lied structuur: Callisto - True Nature Unfolds\05 - Storm), maar nu heb ik genoeg bewijs dat ie dus ook sorteerd op tag track nummer!

Thanks voor het testen!
Hmm dit werkt bij mij dus niet, of ik kan niet vinden waar ik het moet instellen.
Ik heb bijv album van joss stone, en dat is 01,02 e.d. maar hij zet ze allemaal door elkaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Zoals ik dus al zei: je moet ze ordenen (op naam in uw geval) via windows explorer voor je ze op de zen zet

[ Voor 12% gewijzigd door MMach op 05-02-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het toestel sinds een dag of vier. Het is zoals ik vermoedde heel klein. Toen ik de doos opendeed dacht ik eerst dat het de verkeerde was omdat hij zo klein was!!!!! De geluidskwaliteit is overigens zeer goed. Ik ben zeer tevreden van mijn Ipod-killer!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
:| Mijn ZM viel vanaop een kleine meter hoogte uit mijn jaszak. Niks aan de hand op eerste zicht, maar toen zijn buffer leeg was, weigerder hij verder te spelen. Ik dacht dus dat de HD gecrasht was. Toen ik thuis de speler aan de PC hing, kon ik 'm mooi formatteren en er nieuwe muziek opzetten. Gisterenavond op de fiets dus naar muziek geluisterd, niks aan de hand. Toen ik 'm dan daarna weer opstartte, en ik naar Schnappi aan het luisteren was, ging ie ook nog goed. Toen ik van Schnappi naar het liedje ervoor wou gaan, liep de speler vast. Batterij eruithalen was geen oplossing. Na enkele keren kreeg ik het recoverymenu. Daar gekozen voor Disk Cleanup. Werkte niet, toen eens Fomat All gedaan. Heb 'm een hele nacht laten liggen, maar ook daar liep hij weer vast.
Ik hoor wel geluiden van de HD die niet normaal zijn... Soort 'tikken'

Mijn vraag: hoe komt het dat ik na die val nog kon formatteren, muziek erop zetten & muziek spelen, en hij er dan gisteren de brui aangaf? En als ik ermee naar de winkel ga en gewoon zeg dat hij 'het niet meer doet', wat is de kans dat ze 'm repareren onder garantie? Aan de player zelf kan je niet zien dat ie gevallen is, hij zat ijn zijn plastiekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Je hebt dat bij computerHD's ook. Als je er een laat vallen ,bv een schijf van 20 Gb, en je formatteert ze dan via je computer dan kan het zijn dat er maar bv 200Mb overschiet! Er is dus een stuk van de harde schijf niet meer bereikbaar, en het andere deel is wel te formatteren. Ik zou mocht ik in jouw plaats zijn de speler onder garantie terugbrengen (Ok, ik weet het dat is niet eerlijk en niet terecht, maar muziek downloaden mag ook niet) Ben je maar een arme student, dan zou ik dus zeggen ->garantie. Bent u daarentegen een werkend iemand met een juiste ingesteldheid, dan zou ik zeggen, laat hem repareren en betaal er voor zoals het hoort. Mij lijkt het alsof enkel de harde schijf naar de zak is, en de rest gelukkig nog OK. Spijtiggenoeg is dat HDtje van 5 gig (van Seagate) vrij duur, dus het zal geen goedkope reparatiie worden. Ben je een echte tweaker met al wat ervaring, dan moet je mss zelf eens proberen de harde schijf te vervangen, maar dan is je garantie zeker weg natuurlijk...

[ Voor 1% gewijzigd door MMach op 06-02-2005 13:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
:X harde schijf van zen micro vervangen met nieuwe :X

zou ik niet doen lol 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Deslaw schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:39:
:X harde schijf van zen micro vervangen met nieuwe :X

zou ik niet doen lol 8)7 :D
Het is mogelijk hoor, enkele 10tallen posts geleden staat er een link naar een handleiding hoe je de micro openkrijgt zonder hem kapot te maken

-edit-
Ziehier:
http://www.hardwarezone.c...ew.php?cid=9&id=1331&pg=1

en:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/anatomie.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door MMach op 06-02-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik denk niet dat je zo'n HD'tje makkelijk kan kopen :s
Naast dat ga ik 'm gewoon onder garantie opzenden naar Creative. Want voor de val liep hij soms al vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:57
zou hem ook niet zelf vervangen, is het niet mogelijk dat de aansturing van het apparaat ook op de Harddisk staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Het is echt mogelijk hoor, het enige probleem is waar vind je die HD's en hoeveel kost dat? Ik denk dat ze erg duur zijn. Voor tweakers met veel geld het proberen waard?
Het besturingsysteem is er gewoon terug op te zetten door de firmware te updaten,he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zo'n hd is volgensmij gewoon compact flash microdrive. Even in de pricewatch kijken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
YOOO!

Dinsdag gaat mijn oude walkman weg, bij Mycom!!
En dan komt mijn Mp3 speler Zen Micro uiteraard voor terug in de plaats..

Nou zit ik dit topic al tijden helemaal door te spitten maar ben een beetje in de war nu,
waar het om gaat is het nummers op de Zen zetten, zie dingen hoor dingen maar kan iemand mij verheldering geven?

Dus: Nu op dit moment, wat is de beste manier van nummers op de Zen zetten? Kan het met simpel Drag & Drop (neemt hij dan ook automatisch de indeling etc. van de map in die je dragged en dropped) of moet het via creative explorer ofzo of via Windows media player 10..

Heb verheldering nodig!!!

alvast bedankt !

Kan niet wachten op overmorgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Owkeej (merde ben ik hier nu den enigen die antwoordt op vragen??)

De manieren om muziek op de creative Zen te zetten:(dit alles onder voorbehoud van de nieuwste firmware)

1) De snelste simpelste en beste manier:
Gewoon drag en droppen, gelijk wat (of het nu mappen met mp3's of mp3's alleen zijn, het maakt niet uit), naar de map 'Music' op uw Zenneke. Uw mapindeling enzo gaat verloren(= speler houdt er geen rekening mee) omdat de speler let op de tags (de artiest en het album, en de titel). Je moet dus je nummers goed taggen. Ik wil bevoorbeeld de rustige nummers gegroepeerd zien staan: dat kan op 2 manieren a) je maakt een afspeellijst, simpel en efficient, b) je groepeert de nummers door ze de zelfde artiest en albumtag te geven (in Windows explorer uiteraard) je selecteert al die nummers->rechtermuisklik->eigenschappen (geavanceerd)->Artiest:"Rustig"-> album "Rustige liedjes". Op deze manier doe ik het altijd, ik vind dat simpeler.
De map music(dus rechtstreeks op de zen):

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Muziekmap.jpg

2) De snelle ietwat speciale methode: via WMP10
Gaat eenvoudig, je selecteerd de liedjes of afspeellijsten enzo, en met één klik poeft hij alles op de zen.
Via MP10:
Links de muziek op mijn computer, rechts de muziek op mijn zen micro
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/WMP10.jpg

3) De creative manier: het traagste (wel mooiste interface)
Je opent Zen micro media explorer en kiest de taak die je wil uitvoeren (afspeellijst maken, muziek overbrengen, syncen met outlook, whatever). Dan na enkele klikken wordt het hele boeltje op uw speler gezet, met een tragere overdrachtssnelheid dan normaal.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/MTP.jpg

Enkele opmerkingen:
De speler houdt géén rekening met de mapstructuur waarin je mp3's staan. Het is echter wel aan te raden om mappen aan te maken om het overzicht te bewaren als je de speler aansluit op je computer en je bv alle liedjes van een bepaalde artiest wil wissen.

Als je een map overbrengt van jouw computer naar de zen, dan houdt hij de dezelfde volgorde, bij eenzelde artiest, aan zoals die in de map stond: stonden de liedjes vaneen artiest alfabetisch in de map voor je ze overbracht, dan zullen ze ook alfabetisch geordend staan op de zen. Stonden ze geordend op tracknummer, dan zullen ze ook geordend staan op tracknummer op de zen. Zoals enkele posten hierboven staat.

Het is belangrijk om de nummers heel goed te taggen. De eerste keer dat ik er liedjes opzette hield ik daar geen rekening mee: resultaat: op 100 liedjes 80 verschillende artiesten :-). Rammstein en rammstein zijn dus niet dezelfde artiest!

Zorg dat de velden artiest en album ingevuld zijn bij elk liedje. Stel nl dat je ergens geen album invuld, dan is de naam van dat album" ", er zal dus niets staan wat de albumnaam betreft.

Mijn,Photoshop doet een beetje raar, straks even kijken of ik hier nog een paar screenshots tussenkrijg

[ Voor 13% gewijzigd door MMach op 07-02-2005 01:52 . Reden: photoshop terug ok ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Hey!
Heb me MICRO BINNEN!
Dus eerst
YEEEEEEEEES HIJZ VEET

en toen

uhm, is het erg voor de batterij als ik hem gewoon thuis in het stopcontact steek zelfs als hij nog niet helemaal op is? Ik heb geehoord dat ik de eerste 3 keer helemaal op moet laten gaan, dus dat zal ik wel doen maar daarna kan ik hem gewoon elk moment in stopcontact steken? Want als ik hem in de PC stop dan zal die ook automatisch opladen toch?

Alvast bedankt!

Lauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Zoals ik het begrepen heb benut je pas de volledige lading van de batterij als ie 3x helemaal op- en ontladen is. Je sloopt hem niet door hem tussentijds aan je pc te hangen geloof ik.

Over die batterijduur, ik heb gisteravond es een tijdje zitten prutsen, continu de verlichting aan en steeds nummer zappen. In 2,5 uur van volledig vol naar 1 streepje :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Zit er in de ZM een G-Shock meter waardoor ze erachter kunnen komen datie gevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Hmmmm zou best kunnen maar heb eerlijk gezegt geen idee

Zo een G-Shock meter zou dan toch ook schokken meten als je aan het hardlopen bent ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand meer informatie over de wired remote control?
Weet iemand waar ik die kan krijgen, of wanner hij hier uitkomt?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
hmm bij computeridee zag ik dat daar een bon voor was als je heb tussen 29jan en 18 feb ofsow gekocht had je zen micro en dan dat bonnetje met kopie van je aankoopbon opstuurde dat je een gratis remote control krijgt :)

De 2e batterij is helemaal weg bij de zen of kun je nog dat setje ergens kopen??Zit te twijfelen of een zen of een ipod mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 10:43
SaURoN schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:25:
hmm bij computeridee zag ik dat daar een bon voor was als je heb tussen 29jan en 18 feb ofsow gekocht had je zen micro en dan dat bonnetje met kopie van je aankoopbon opstuurde dat je een gratis remote control krijgt :)

De 2e batterij is helemaal weg bij de zen of kun je nog dat setje ergens kopen??Zit te twijfelen of een zen of een ipod mini :)
Bij de dynabyte hebben ze alleen maar Zen's met extra batterij, een nadeel, ze hebben alleen de zwarte uitvoering.

Zo'n remote control lijkt mij wel handig, is ie ook los ergens te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Remote control is reuze handig, heeft de volgende functies:
- Play/Pause
- Volume +/-
- Track forward - Back
- Switch mode (Radio / MP3)
- Lock voor de toetsen (net als op de speler maar dan voor de AB)

Ik heb me door iemand van Creative (sales mgr Singapore) laten vertellen dat deze AB dit voorjaar naar EU komt..... Maar dat was in November... zal eens wat pics maken van de AB als iemand daar behoefte aan heeft.. hij is erg fijn!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
met dat bonnetje krijg je hem rechtstreeks van creative volgens mij :) is van computeridee, zit om de kaft heen zeg maar :) 4free :P
mits hij tussen die datum verkocht is die is aangegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 22:57
he zie, dat is beter, heb de mijne tussen die datum gekocht, dus ik moet ff de computeridee kopen en dan zit er een iets om de kaft die samen met de bon opgestuurd moet worden en dan komt het helemaal goed?

* juanp krijgt de remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb de mijne als zo ongeveer als eerste gekocht - en ook al een maand zonder gezeten: krijg ik dus niet zo'n remote? belachelijk. Ik zou er bijna over gaan bellen met creative zelf. :(

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
juanp schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:47:
he zie, dat is beter, heb de mijne tussen die datum gekocht, dus ik moet ff de computeridee kopen en dan zit er een iets om de kaft die samen met de bon opgestuurd moet worden en dan komt het helemaal goed?

* juanp krijgt de remote
zit in kortingsbonnen boekje :P

Aanbod is geldig op de aankoop van zen micro van 28.01.05 tot 19.02.05 zo lang de vooraad strekt.. de aanvraag is ongeldig als een fotokopie van het kasticket of de naam van het product daarop ontbreekt. aanvragen die wij later ontvangen als 28.02.05 worden niet behandeld. dat staat er :) Bon stuur je rechtstreeks naar creative zoals ik het hier zie staan.. gratis :)

computer idee is tot de 14-02 te verkrijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door SaURoN op 09-02-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Wat lomp, iedereen dus dus a. voor minder geld zen heeft gekocht krijgt een remote ding. En mensen die hem eerder hebben gekocht niet. Rare actie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
maar alsk mijn bon naar creative opstuur ben ik mijn garantie kwijt? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 10:03
hummz, een kopie moeten ze toch ook gewoon accepteren? anders ben je idd je garantie kwijt(of mis ik iets??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
zat ik ook aan te denken dus,
Naja, misschien d at ze het bonnetje terug mee sturen met de afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit zeg..

Ik ga vrijdag (overmorgen dus) richting de Alpen en wil voor deze lange reis een mp3 speler kopen.
Ga morgen richting de winkel, zij het niet ..... dat ik de draad even kwijt ben wat betreft m'n keuze.

De Ipod mini of de Zen.. ? *gil* ;)

- De FM radio is een leuke bijkomstigheid maar niet echt een meespelende factor
- 4 of 5 GB speelt ook niet echt mee alhoewel die extra GB natuurlijk mooi is meegenomen
- Design.. Ja.. subjectief uiteraard. Beide zijn mooi, zen heeft wel die onwijs mooie blauwe
verlichting.
- Geluidskwaliteit, men zegt dat die van de Zen micro beter is, dit speelt wel mee wat mij betreft.
- Batterij, Creative > Apple
- ...

De Ipod kan ik aanschaffen voor €199,-, gebruikt maar in prima staat. De Zen wordt dan €230, maar is nieuw.

Is de Ipod die 199,- nog wel waard?! Daar gaat het me eigenlijk om.

- edit -
Ik ga voor de Zen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Deslaw schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:16:
maar alsk mijn bon naar creative opstuur ben ik mijn garantie kwijt? :|
je moet er een kleuren kopie van maken, maar er moet daadwerkelijk op de bon
Zen Micro ofsow staan..

• MMach
Of je kan bon inscannen, datum aanpassen in photoshop en afprinten. Daar hebben ze nog niet aan gedacht. Ik heb da nie nodig zo'n remotedingske, tga perfect nu, gewoon een volumeregelaartje in de snoer is meer dan genoeg.

-Doe dit niet he, da vervalsen-

• jaguarxj16
je moet ook het product nummer geven, daar kunnen ze toch ook aan zien wanneer het product gemaakt is??( alhoewel ze er niet aan kunnen zien wanneer het verkocht is >:) )

• Boinkie
Anders stellen we ff een e-mail op, dat de mensen die hun zen eerder gekocht hebben hiermee benadeeld worden. Aangezien ook al voor meer die speler gekocht hebben en de mensen die nu voor minder ook nog es een remote krijgen :x

Als er paar mensen sturen zullen ze heus wel reageren en zo'n ding meesturen >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Boinkie op 10-02-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 04:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

:p ik snap best dat mensen zich hier een beetje bedondert voelen door creative, maar je denkt toch niet serieus dat ze mensen die er al een hebben alsnog een gaan geven? het is een promotie stunt en ook nog eens op=op dus veel zullen het er vast niet zijn. Creative is ook niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Zo speciaal is die remote nu ook weer niet hoor. Vraag jezelf eens af of je dat wel nodig hebt, en je zal je al wat minder bedrogen voelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nanax schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:44:
:p ik snap best dat mensen zich hier een beetje bedondert voelen door creative, maar je denkt toch niet serieus dat ze mensen die er al een hebben alsnog een gaan geven? het is een promotie stunt en ook nog eens op=op dus veel zullen het er vast niet zijn. Creative is ook niet gek.
Uhh.. je hebt er nooit een bij kunnen krijgen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Ik vind die remote wel handig, ik heb de speler meestal in mijn jaszak zitten. Nu moet ik hem er dus uit halen als ik hem wil bedienen, met de remote is dat probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik hoopte eindelijk een MP3-speler te hebben gevonden waarbij je gewoon zonder betutteling bij je MP3's kunt komen, ben je ook hier afhankelijk van een driver :r :r :r
Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:00
heb me Factuur gevonden...

12-01-2005

BAGGER ZOOOOI ... maarja ..

Ik dat dat je met die Remote ook langer met je Accu doet... aangezien je niet elke keer je beeldscherm lichtje hoeft aan te doen enz...

Maar helaas zit er geeen 1 in voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
svdmeer schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:15:
Ik hoopte eindelijk een MP3-speler te hebben gevonden waarbij je gewoon zonder betutteling bij je MP3's kunt komen, ben je ook hier afhankelijk van een driver :r :r :r
Crap.
Versie 2 van de firmware niet... Gewoon benaderen vanuit Deze Computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
cocico schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:31:
[...]

Versie 2 van de firmware niet... Gewoon benaderen vanuit Deze Computer!
Ik heb het helaas ook al gehad met de nieuwste firmware. Ik sloot hem aan op de PC van een vriend en hij zei "nieuwe hardware gevonden" En dan komt dat venstertje van zoeken achter drivers, toen hebbek maar op automatisch drivers zoeken geklikt, maar hij heeft er geen gevonden. Toen heb ik de speler maar in verwisselbare schijf-modus gezet. Mijn maat had geen WMP10 geinstalleerd, ik denk eerlijkgezegd dat het daaraan lag. Iemand met meer ervaring wat betreft aansluiting op vreemde computers: suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moulin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 12:40
Ik wil eigenlijk wel zo'n Zen Micro poster hebben die je nu overal in het land ziet hangen. Maar eenr remote is natuurlijk ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
MMach schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:37:
[...]

Ik heb het helaas ook al gehad met de nieuwste firmware. Ik sloot hem aan op de PC van een vriend en hij zei "nieuwe hardware gevonden" En dan komt dat venstertje van zoeken achter drivers, toen hebbek maar op automatisch drivers zoeken geklikt, maar hij heeft er geen gevonden. Toen heb ik de speler maar in verwisselbare schijf-modus gezet. Mijn maat had geen WMP10 geinstalleerd, ik denk eerlijkgezegd dat het daaraan lag. Iemand met meer ervaring wat betreft aansluiting op vreemde computers: suggesties zijn welkom.
Dit had ik ook... op mijn eige pc...

WinXpPro SP2
WMP 10

eerst netjes alle drivers geinstalleerd daarna heb ik nieuwe firmware eropgezet (nieuweste)
toen ik heb ik alle drivers geUNinstalled... maar daarna herkende hij hem niet meer...

Ik dacht miss omdat er eerst drivers op stonden... dus ik op mijn laptop aangesloten maar werkte ook niet... ik moest elke keer iets installeren...

zijn er meer mensen die dit hebben of werkt hij bij andere wel gewoon gelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Firmware2 erop gezet en toen in mn laptop gehangen. In eerste instantie deed ie het niet omdat WMP10 er niet op stond. Toen deze geinstalleerd, 1x opgestart en weer de Zen aan het kabeltje gehangen en ik kreeg de Zen in My Computer te zien. Ik ben overigens blij dat je daar gewoon complete dirs naar toe kan kopieren zonder dat de folders verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:14
Hallo,

Net een Zen Micro gekocht; mooi dingetje! Er stond eerst firmware 1.01.03 op, en ik wilde hem flashen met 2.00.12, maar hij blijft nu al 7 minuten of meer hangen op het vierde blokje (van de voortgangsindicator op de pc) :( Wat is er mis?

Edit; Tweede keer updaten lukte wel :)

Edit 2; Toch maar weer teruggegaan naar firmware 1.xx :O

[ Voor 18% gewijzigd door Atomius op 13-02-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Die Creative software is echt zó bagger :\ Ik wil gewoon het volgende;

- Een paar albums
- Een paar soundtracks
- Losse nummers erop

Maar als ik die erop wil zetten, dan wordt alles in 1 map gezet. Waarom kan je dat niet gemakkelijk onderverdelen? Ik moet nu, als ik een playlist wil maken van 'losse nummers', 'albums' aanklikken en handmatig alle nummers aanklikken die bij losse nummers horen :S

Come on, da's toch niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
hee Wizzie,

ben nu halverwege jou topic van gierigheid... heb je nu toch een Zen gekocht ?

Maar op welke Firmware zit je ? want met de nieuwste 2.*** kan je dus gewoon mapjes aanmaken en word hij bij Deze Computer herkent..

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
WizZie- schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:30:
Die Creative software is echt zó bagger :\ Ik wil gewoon het volgende;

- Een paar albums
- Een paar soundtracks
- Losse nummers erop

Maar als ik die erop wil zetten, dan wordt alles in 1 map gezet. Waarom kan je dat niet gemakkelijk onderverdelen? Ik moet nu, als ik een playlist wil maken van 'losse nummers', 'albums' aanklikken en handmatig alle nummers aanklikken die bij losse nummers horen :S

Come on, da's toch niks?
Had je de moeiite gedaan om enkele posts boven de uwe te lezen dan ging je zien dat dat inderdaad niet moeilijk is. Waarom wil toch iedereen in godsnaam die oude firmware gebruiken. Er is geen enkele-ik herhaal:geen enkele- reden waarom je dat zou doen. Twee tips: de nieuwe firmware en de nummers er op zetten via windows explorer. Je kan dan zoveel mappen aanmaken als je wil, de overdracht gaat sneller,etc.
Aangezien ik geen zin heb om hetzelfde 3 keer uit te leggen (hoe je bestje mp3's kan ordenen) raadik jou aan om enkele posts (of mss de vorige topicpagina) eens te bekijken.
Dit klinkt mss wat onvriendelijk, maar je moet wel enige moeite doen.

-edit-
zo rond pagina 28 is er vanalles te vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door MMach op 13-02-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ben trouwens bezig aan de topicstart voor het 2de deel van dit topic. Het gaat vooruit, maar er is veel te zeggen...
Is er iemand die kan bevestigen dat de max output 19mW is?
-edit-
Zou ik wachten tot de review helemaal af is en hem dan posten, of zou ik het eerste deel nu al posten en in de loop van de week de rest updaten? Hij wordt nogal lang vrees ik :)

[ Voor 35% gewijzigd door MMach op 13-02-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
MMach schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:35:
Ben trouwens bezig aan de topicstart voor het 2de deel van dit topic. Het gaat vooruit, maar er is veel te zeggen...
-edit-
Zou ik wachten tot de review helemaal af is en hem dan posten, of zou ik het eerste deel nu al posten en in de loop van de week de rest updaten? Hij wordt nogal lang vrees ik :)
Ben erg benieuwd... dus wil hem wel zien als dat kan _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
MMach schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:35:
-edit-
Gewoon nu al het eerste deel posten, ik ben ook nieuwsgierig. Ik heb ook even gezocht naar de output, maar daar is niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Hmm, tzal nog een tijdje duren dat 2de topic. De moderator heeft het gesloten tot wanneer dit topic vol is (1000 posts vermoed ik?), nu ja, je kan eigenlijk al eens kijken. Alleen spijtig dat ik niet kan editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Belachelijk dat je startpost gesloten is: het lijkt mij juist zeer zinvol om zo'n startpost in dit topic te hebben. Wellicht kan een modje jouw startpost bovenaan dit topic manouvreren?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 04:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

Uhh jongens, als jullie gewoon even een topicreport hadden gedaan had de mod hem zo in de TS van dit topic kunnen zetten. en voor het oefenen met je startpost, kan je je notepad gebruiken, dan kan je gelijk het zien hoe het er uit zou zien. Of gewoon op bekijk bericht, aanpassen en weer bekijk bericht.

edit:
ik zie dat je een plaatje gebruikt voor het overzicht van specs. Dit is absoluut niet nodig! je kunt gewoon tabbelen maken op GoT. (als je even hulp nodig hebt daarmee roep je maar ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door Nanax op 14-02-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Nanax schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:11:

ik zie dat je een plaatje gebruikt voor het overzicht van specs. Dit is absoluut niet nodig! je kunt gewoon tabbelen maken op GoT. (als je even hulp nodig hebt daarmee roep je maar ;) )
"MAAR!" (ik roep maar :) )
Kzou het eigenlijk wel willen weten hoe je zo'n tabel met kleurtjes erin kan maken, kheb het eens geprobeerd, maar het lukte niet zo goed :)

-edit-
Wat een topicreport enzo is weet ik allemaal niet (ben hier nog vrij nieuw), maar ik vind het goed zoals het nu is. Ik weet niet hoelang het nog duurt eer dit topic 'vol' is, maar ondertussen heb ik wel tijd om mijn review op het gemakje af te werken, dan zal ik er nog een fac aanhangen ook :)

[ Voor 26% gewijzigd door MMach op 14-02-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
pjottum schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:40:
Belachelijk dat je startpost gesloten is: het lijkt mij juist zeer zinvol om zo'n startpost in dit topic te hebben. Wellicht kan een modje jouw startpost bovenaan dit topic manouvreren?
Ach, zodra dit topic vol is, kan er in dat andere topic verder worden gegaan, volgens mij duurt dat niet zo heel erg lang meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
_RoD_ schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:19:
[...]

Ach, zodra dit topic vol is, kan er in dat andere topic verder worden gegaan, volgens mij duurt dat niet zo heel erg lang meer toch?
Denk het ook niet. 200 posts of zo nog (of heeft dat niet te maken met het aantal posts?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MMach schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:22:
[...]

Denk het ook niet. 200 posts of zo nog (of heeft dat niet te maken met het aantal posts?)
Jawel, 1000 posts :)
Volgens mij valt er nog genoeg te discussieren over dit speeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens,

Ik zoek al een tijdje naar een micro en nou kan ik er eentje kopen 2e hands maar ik deed mn koptelefoon erin en als je dan aan de koptelefoon draaide dan viel het geluid weg, als je weer doordraaide kwam het geluid weer terug?? vreemd ja, komt dit vaker voor?
Nou is de eigenaar terug naar de winkel gegaan (media markt) en daar zeiden ze dat het niet onder de garantie valt omdat er condenssporen zichtbaar waren.

Is hier dus niks meer aan te doen? Het geluid klonk gewoon goed maar als ie in je zak zit dan draait het koptelefoontje gewoon door het bewegen en valt het geluid dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:20:
Hallo jongens,

Ik zoek al een tijdje naar een micro en nou kan ik er eentje kopen 2e hands maar ik deed mn koptelefoon erin en als je dan aan de koptelefoon draaide dan viel het geluid weg, als je weer doordraaide kwam het geluid weer terug?? vreemd ja, komt dit vaker voor?
Nou is de eigenaar terug naar de winkel gegaan (media markt) en daar zeiden ze dat het niet onder de garantie valt omdat er condenssporen zichtbaar waren.

Is hier dus niks meer aan te doen? Het geluid klonk gewoon goed maar als ie in je zak zit dan draait het koptelefoontje gewoon door het bewegen en valt het geluid dus weg.
Ik heb dit ns gehad bij een andere mp3speler, heb em toen terug gebracht voor garantie, en dat werd wel geaccepteerd.
Die vorige eigenaar zal em wel nat gemaakt hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:20:
Hallo jongens,

Is dat bij elke koptelefoon die je er insteekt?, of enkel bij diegene die je geprobeerd hebt?
Ik zou denken dat het iets te maken heeft met corrosie van de koptelefoonplugcontacten in de speler. Aangezien er dus sprake is van condenssporen. Hoe is zoiets op te lossen? Ik zou het niet weten,mss met een wattestaafje de corrosie proberen wegwrijven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ben me speler nu al 2 weken kwijt ... :(

Vorige week was ook nog is mp3spelers.nl dicht...hoop dat ik hem snel terug krijg.. ik me me kleine zenneke :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, de verkoper zei dat het ook bij zijn koptelefoon was maar heb m niet beluisterd. Ik vraag me af of ik bijvoorbeeld naar een andere mediamarkt zou kunnen gaan en dat ze t daar wel als garantiegeval zien ik noem maar wat. of is het misschien zelf te repareren?

Ik las op het forum van head-fi dat er wel meer mensen waren met dit probleem maar heb nog geen tijd gehad om verder alles erover door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:19:
ja, de verkoper zei dat het ook bij zijn koptelefoon was maar heb m niet beluisterd. Ik vraag me af of ik bijvoorbeeld naar een andere mediamarkt zou kunnen gaan en dat ze t daar wel als garantiegeval zien ik noem maar wat. of is het misschien zelf te repareren?

Ik las op het forum van head-fi dat er wel meer mensen waren met dit probleem maar heb nog geen tijd gehad om verder alles erover door te lezen.
Denk niet dat je het zelf kunt repareren, die connectie dingetjes zullen wel heel gevoelig zijn, dus ik zou er maar niet mee gaan prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach

Het probleem waarover sommige mensen het hebben is dat de kotelefoonaansluiting loszit. Dus echt een slect contact met de plugaansluiting van de speler zelf, je kan de koptelefoonplug dan bewegen (dus niet ronddraaien). Ik zou even van dichtbij proberen kiken wat er aan de hand is (niet openen of zo) gewoon even in het gaatje kijken, zie je corrosie en denk ja dat je ze eenvoudig kan verwijderen-> probeer het eens met een paiertje of zo. Zit de plughouder los-> garantie (maar je zit daar met je condenssporen). Hoe zien die condenssporen er eig uit? Kan je ze niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Ik snap ook even niet wat er met condenssporen bedoelt wordt. Het lijkt mij dat je deze met een luchtpistool of föhn toch moet kunnen verwijderen :?

Ik heb ook idd veel gelezen over mensen die problemen met de koptelefoon hebben, dit lijkt mij een garantie geval. Mijn ervaring met de mediamarkt is goed, ze bekijken het probleem en ruilen het zonder probleem om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 11:33

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ff een vraagje, wat is bij jullie de gem. batterijduur met 192kbit mp3's? Ik heb de batterij nu een aantal keer (nu 3x) leeg laten lopen en opnieuw opgeladen zoals aangeraden, maar de speeltijd is nog steeds erg kort, denk iets van 4 uur. Gebruik firmware 1.01.03. Ik weet dat in de firmware update de batterijduur is verbeterd; zit er eigenlijk nog verschil tussen de 1.xx en de 2.xx drivers wat duur betref? Ik maak denk ik 'gemiddeld' gebruik van de Zen, d.w.z. zo nu en dan nummers skippen, backlight van het display wordt gebruikt, equalizer uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Ik zit nu zo rond de 6 uur met 1.00.06, meestal met 192kbs. Maar ik moet hem nog 2 keer helemaal leeg laten lopen.
Hoe lang heb jij je backlight aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, de verkoper zegt dat ie m tijdens het snowboarden heeft gebruikt dus dat ie denkt dat ie vochtig kan zijn geworden. en dat het niet onder de garantie valt??? is dit mediamarktafhankelijk?? dan ga ik wel met de bon naar een andere mediamarkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:18
Hmm, ik ben eens op onderzoek uit gegaan *ik ben samen met mijn broertje aan het kijken tussen iPod mini en de Micro* en toen kwam ik het volgende merkwaardige tegen:

Op de Creative Site:

* Eén Creative® Zen Micro
* Eén hifi-oortelefoon
* Eén Li-Ionbatterij
* Eén voedingsadapter
* Eén USB 2.0-kabel
* Eén riemclip & voet
* Eén tas
* Eén installatie-cd met software

En op mp3spelers.nl:

Creative Zen Micro 5GB
Stereo oor telefoon (Fidelity series)
Oplaadbare lithium-ion batterij
Reserve oplaadbare lithium-ion batterij
Riemclip en kunststof houder
Draagtasje met zen micro logo
USB aansluitingskabel
Handleiding (Nederlands, Duits, Engels)
Installatie CD
AC Adapter 220v

Zoals je ziet zeggen ze bij Creative dat er maar 1 batterij bij zit en bij mp3spelers.nl zeggen ze dat er 2 bij zitten... Heeft iemand enig idee wat het nou WEL is? :+

En nog een vraagje? Hoe zit het met drivers/software? Werkt dat een beetje en kan je daar ook het een en ander met muziek/id3tag's doen?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 11:33

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

PathFindeR_NL schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 12:47:
Ik zit nu zo rond de 6 uur met 1.00.06, meestal met 192kbs. Maar ik moet hem nog 2 keer helemaal leeg laten lopen.
Hoe lang heb jij je backlight aan staan?
5 seconden, dus dat valt allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

stevenP schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 07:28:
Hmm, ik ben eens op onderzoek uit gegaan *ik ben samen met mijn broertje aan het kijken tussen iPod mini en de Micro* en toen kwam ik het volgende merkwaardige tegen:

Op de Creative Site:

* Eén Creative® Zen Micro
* Eén hifi-oortelefoon
* Eén Li-Ionbatterij
* Eén voedingsadapter
* Eén USB 2.0-kabel
* Eén riemclip & voet
* Eén tas
* Eén installatie-cd met software

En op mp3spelers.nl:

Creative Zen Micro 5GB
Stereo oor telefoon (Fidelity series)
Oplaadbare lithium-ion batterij
Reserve oplaadbare lithium-ion batterij
Riemclip en kunststof houder
Draagtasje met zen micro logo
USB aansluitingskabel
Handleiding (Nederlands, Duits, Engels)
Installatie CD
AC Adapter 220v

Zoals je ziet zeggen ze bij Creative dat er maar 1 batterij bij zit en bij mp3spelers.nl zeggen ze dat er 2 bij zitten... Heeft iemand enig idee wat het nou WEL is? :+

En nog een vraagje? Hoe zit het met drivers/software? Werkt dat een beetje en kan je daar ook het een en ander met muziek/id3tag's doen?
Over die batterij, er is een limited editie (35.000 in totaal ofzo?) die met 2 batterijen geleverd wordt. Daar heb ik er 1 van :*) Al heb ik daarvoor van kleur moeten switchen, zwart had em niet, zilver wel.... nou.. okay :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:18
steveman schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:09:
[...]

Over die batterij, er is een limited editie (35.000 in totaal ofzo?) die met 2 batterijen geleverd wordt. Daar heb ik er 1 van :*) Al heb ik daarvoor van kleur moeten switchen, zwart had em niet, zilver wel.... nou.. okay :)
Dus, die versie van mp3spelers.nl is er dus nog 1 van de limited editions? :?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook het 'hoofdtelefoonaansluitingsprobleem'. Twee vragen daarover:

1. Wat is de ervaring van mensen die naar de winkel zijn gegaan?? Ruilen voor een nieuwe of reparatie (en 8 weken kwijt ofzo)?

2.Misschien een domme vraag, maar kan ik de muziek vanaf de Zen weer op de harde schijf zetten, of ben ik in het geval van ruilen mijn met bloed, zweet en tranen bijeen gezochte muziekcollectie kwijt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Argh! Heb iets heel stoms gedaan!

Twas nacht en ik wou nog even snel mijn Zen opladen zodat ikhem in de ochtend weer kon gebruiken, en nou heb ik dus 2 usb kabels naast elkaar liggen (dom dom) eentje voor de Zen en een andere met precies dezelfde ingang/uitgang als de zen maar voor me digi camera! En nou doe ik er dus de verkeerde erin, hij gaat wel aan maar blijft vervolgens hangen! Ik doe het licht aan en ik zie dat ik de verkeerde kabel er in doe! (GVD) . :(

Nou kan het dus mogelijk zijn dat de kabel totaal niet geschikt was voor me mp3 en dat ie nu naar de klote is of niet?

Als ik nu de accu erin doe en eruit haal start hij wel op (licht doet het ook) en zie ik creative etc etc. staan en dan blijft ie hangen met CREATIVE in het scherm, en als ik hem dicht bij mijn oor hou hoor ik een ratelend geluid voor ong. 10 of 15 seconden en dan stopt het opeens. En blijft het scherm gewoon op CREATIVE staan..

Iemand een mogelijke oplossing? Anders moet ik namelijk vrijdag ofzo even naar de stad om te kijken of ik hem geruild kan krijgen of garantie erop kan krijgen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Heb em nu in recovery mode opgestart, en heb er maar voor gekozen hem te formateren, maar hij doet er wel erg lang over en hij zegt alleen maar formatting...

verder niks, geen stataus balkje, niks...zou mijn hd gecrashed zijn? :'( Ik weet het niet..naja ff douche en daarna maar weer zien..

Edit:: in de recovery mode werkt echt werklijk niks dat met de hard disk te maken heeft..
Denk dat de harddisk gewwoon kappot is, kan dit iets te maken hebben met het feit dat ik per ongeluk het verkeerde kabeltje erin deed? ;( :'( |:(

dan maar kijken of ik hem kan retouren

Edit #2:: Heb net wat rondgelezen op fora van creative en ben erachter gekomen dat er ook gewoon creatives worden geleverd waarbij door fabrikage fout ofzo de harde schijf na een tijdje crashed, dus morgen terug naar de MyCom (heb em nu pas 2 weken ofzo) en inruilen voor een nieuwe (misschien zelfs nieuwe kleur) :D _/-\o_ :+

[ Voor 58% gewijzigd door Deslaw op 16-02-2005 23:19 ]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als je mazzel hebt, kan je hem inderdaad ruilen bij mycom. Ze hebben een 30dagenomruilgarantie die dus 30dagen geld. Na 30,0001 dag kan je niet meer omruilen..

ping 127.212.23.124

• Deslaw
heb hem gelukkig vandaag net om kunnen ruilen! :*)

• MMach
lucky you :)
Ik zou het ook lekker warm krijgen mocht mijn hd'tje ratelen...

• Deslaw
Hehehe idd,
ben nu ff me muziek er weer aan't opzette met WMP10 (nieuwste filmware blabla) maar hij moet nu dus wat nummertjes converterern van 192 naar 128 kbit/sec maar dan blijft ie op 0% staan..

doe ik iets verkeerd of moet ik een andere programma gebruike? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Weet je welk programma ik gebruik?
Dat van creative, maar niet datgene dat bij de Zen Micro zit, maar datgene dat bij de Creative Rhomba zit (ook te downloaden allemaal). Dat is dezelfde versie van Creative Media Explorer, alleen is deze niet afgestemd op de Zen Micro. Dat is handiger want al die syncroniseerboel zit daar niet bij. Ik converteer al mijn nummers met de Creative Audioconverter die daar bijzit, werkt heel snel en efficiënt. Er zullen wel 1001 programma's zijn die hetzelfde doen, maar ik doe het op deze manier, en het bevalt mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Deslaw schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:36:
Hehehe idd,
ben nu ff me muziek er weer aan't opzette met WMP10 (nieuwste filmware blabla) maar hij moet nu dus wat nummertjes converterern van 192 naar 128 kbit/sec maar dan blijft ie op 0% staan..

doe ik iets verkeerd of moet ik een andere programma gebruike? O-)
Dan gaat er iets vast niet goed :P
Snel en makkelijk converteren kan met DBPowerAMP, gebruik het zelf ook, werkt perfect :)
Google er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
He,
hoe kan je playlists in wmp10 maken?
Dus een playlist maken van de dingen die al op de player staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee!!

Op de Creative site staan nu twee firmware updates van serie 1.01.03, een LB en een US versie.
Heeft iemand enig idee wat de verschillen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:15:
lucky you :)
Ik zou het ook lekker warm krijgen mocht mijn hd'tje ratelen...
Als je HD'tje gaat ratelen heb je gewoon garantie hoor... bij Creative 1 jaar als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
2 jaar volgens mij, ik dacht de dat de EU dit verplicht had gesteld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
1 jaar is et..
had creative laatst gebeld en dat is wat ze me vertelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wettelijk twee jaar op fabrieksfouten :
Link naar artikel uit Dealerinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Hoi,
ik ben sinds kort ook geinteresseerd geraakt in de Zen Micro...

omdat ik te vuil ben om het hele topic door te lezen, hier ff 2 korte vraagjes die vast al gesteld zijn

excuses hiervoor, maar deze vragen zijn alles wat voor mij bepaald of ik voor een Zen ga ofniet

- heb m vandaag in mn handen gehad, wat ik heel belangrijk vind is het spoelen door nummers:
ik dacht eerst dat daar het verticale 'balkje' voor was, nu bleek dat dit voor volume is, en ik 'regulier' moet spoelen met de forward knop (dus niet zo snel als met een Ipod kan?)

ik ben nl van plan livesets van een uur of meer erop te zetten, is dat een beetje te doen als ik op 55 minuten wil beginnen met luisteren of zit ik dan echt een uur te spoelen? (ik zag wel dat het versneld naarmate je de knopt blijft aandrukken?)

- ik wil gewoon mijn mp3's rechstreeks vanaf mn pc eropknallen en luisteren! dus zonder tussenkomende software van creative of wat dan ook, zelf mapjes maken op de pc, deze simpelweg kopieren en precies hetzelfde op de zen micro krijgen......mogelijk? dus niet dat je Itunes moet gaan installeren zoals bij de Ipod...

verder vind ik het echt een vet apparaatje....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
- ik wil gewoon mijn mp3's rechstreeks vanaf mn pc eropknallen en luisteren! dus zonder tussenkomende software van creative of wat dan ook, zelf mapjes maken op de pc, deze simpelweg kopieren en precies hetzelfde op de zen micro krijgen......mogelijk? dus niet dat je Itunes moet gaan installeren zoals bij de Ipod...
Ik vind dit onderdeel van de Zen Micro zwaar tegenvallen. Iedereen heeft het erover dat het met de nieuwe firmware "zo gemakkelijk is" om te drag en droppen, maar in de praktijk vind ik het alles behalve soepel werken. Het verwijderen gaat enorm langzaam. Het kopieren van nummers gaat redelijk snel. Het werkt alleen bij lange na niet als een externe harde schijf.

Trouwens, als je de 1.xx firmware erop wil laten staan zit je vast aan Creative Mediasource. Geloof me, voor losse nummers is er niets slechters te bedenken. Wat een *** programma... Alles wordt in één en dezelfde rootmap gegooid, je kan géén verschillende mappen aanmaken, dus playlists maken wordt echt een hel.

Al met al was ik zeer ontevreden over dit onderdeel. Heb hem ook maar teruggebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
maar met nieuwe firmware kan het wel zonder deze software?? gewoon rechstreeks drag en droppen idd?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ja kan, maar dan nog moet je niet de snelheden van een externe HDD verwachten. Het is slomer zoals ik al aangaf. Verder heb je grote beperkingen zoals het niet kunnen klikken op eigenschappen. Ik zou een Archos XS200 nemen. Die heeft 20 GB opslag en is wél als een volledige externe HDD te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het is al een keer eerder in dit topic voorbij gekomen, maar de accu die in de veel Nokia's zoals de Nokia 6230 (en ook nog een Sagem) zit, die werken gewoon goed op de Zen Micro...

Ze hebben allebij een voltage van 3,7 volt.... Zijn gewoon dezelfde accu's dus. Alleen die van Nokia heeft een Nokia huisje, en die van de Zen heeft een Creative huisje

Doe er je voordeel mee :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Wizzie om anderen te overtuigen van een andere mp3 speler is er het Zen Micro vs Archos Gmini topic...iig dit topic gaat dus uitsluitend over zen dank u

anyway, ik vind het muziek overbrengen erg makkelijk, eventjes liedjes selecteren, rechtermuis --> Toeveoegen aan sync lijst (voor wmp10) dan gewoon syncen en klaar is kees. Als de liedjes helemaal door de war komen ff allemaal selecteren, advance tag opties ofzo in wmp10 en ff in 1 keer hetzelfde album instelle.. Klaar is kees

Vooruitspoele bij de Zen Micro gaat ook erg makkelijk, je houd de forward knop ingedrukt en hij gaat steeds sneller! Snel door de play list scrollen kan trouwens ook, gewoon helemaal onder ingedrukt houden en dan gaat ieer enorm snel doorheen :D:D

ik ben er erg blij mee (mooi design trouwens ook)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.