Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:25
Drosera schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:29:
[...]

Hmm, bedankt voor het antwoord, maar nu weet ik het nog steeds niet goed. Zal de vraag ietsjes duidelijker stellen (gisteravond platte batterijen in tobo, en dus met dat on-screen dingetje van windows me beholpen :-) )

Dus:
Als ik het goed heb begrepen is de output voldoende o hem op een normale hifi aan te sluiten.
Maaaaar, is het ook voldoende om bv een paar I-trigues aan te drijven?? Of eender welk gewoon paar pc speakers? Want m'n vriendin heeft een muvo v200, en die vind ik dus niet krachtig genoeg daarvoor. (toch niet om :r LUID te gaan). M'n JB3 daarentegen wel.

dus:
OPROEP

Zou er iemand zo goed willen zijn zijn zennetje eens aan een paar gewone pc-speakers te hangen, en de bevindingen te posten. Mijn eeuwige dank zal u ten dele vallen _/-\o_ _/-\o_
Uiteindelijk doet het er niet veel toe waar je je mp3player op aansluit.

Zowel die losse speakers als een hifi systeem bevatten toch een versterker. Het zou mij verwonderen dat de output van een mp3 player niet voldoende is voor de ingang van eender welke versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Gister de Zen Micro voor het eerst in het echt gezien.
Maar damn, dat ding is echt klein, veel kleiner dan dat ik dacht. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
De Zen Micro Photo heeft een 262.144-kleuren 1,5” OLED scherm en komt in twee formaten. Het kleinste formaat heeft een opslagcapaciteit van 5GB en de grootste heeft een opslagcapaciteit van 6GB. Zes gigabyte is ongeveer gelijk aan 7.500 jpeg foto’s of 3.000 muzieknummers.

De Zen Micro is de belangrijkste concurrent voor Apple’s marktleider de iPod Photo. Maar de Zen Micro met de grootste opslagcapaciteit (6 GB) is een stuk duurder dan de kleinste iPod (40GB) wanneer je de twee gigabyte tegen gigabyte vergelijkt.

bron: http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=432359

Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/ces/images/ces_m1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Beetje overbodig om een 5Gb en 6Gb versie te maken....

[ Voor 57% gewijzigd door Mooody op 13-01-2005 19:48 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

iemand plaatjes van de witte zen micro? ik heb al gezocht op google en dapreview enz. maar kom geen real life pic's van de witte tegen.

nog een klein vraagje hoewel dit al vaak voorbij gekomen is, ik heb laatst een apple ipod 4g beluisterd en ik was niet onder de indruk van het geluid, ik vond dat er totaal geen bass in zat, ik speur al een tijdje t internet af en ik blijk niet de enige te zijn die dit vind.

Ik wilde eerst dus een ipod mini kopen maar nu dus niet meer omdat ik van een lekkere bass hou, ik wil echter wel een zuiver geluid maar gewoon ook met een volle bass, iemand zelf een micro die me er wat over kan vertellen? en is de equalizer ook goed te gebruiken om de bass wat op te krikken maar zodanig dat het geluid wel mooi blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Sjit.... heb ik koud 3 maanden mijn Micro (eind nov gekocht)... wordt de opvolger voorgesteld... wel weer een juweeltje trouwens.......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:37:
hallo,

iemand plaatjes van de witte zen micro? ik heb al gezocht op google en dapreview enz. maar kom geen real life pic's van de witte tegen.

nog een klein vraagje hoewel dit al vaak voorbij gekomen is, ik heb laatst een apple ipod 4g beluisterd en ik was niet onder de indruk van het geluid, ik vond dat er totaal geen bass in zat, ik speur al een tijdje t internet af en ik blijk niet de enige te zijn die dit vind.

Ik wilde eerst dus een ipod mini kopen maar nu dus niet meer omdat ik van een lekkere bass hou, ik wil echter wel een zuiver geluid maar gewoon ook met een volle bass, iemand zelf een micro die me er wat over kan vertellen? en is de equalizer ook goed te gebruiken om de bass wat op te krikken maar zodanig dat het geluid wel mooi blijft?
Het geluid van een iPod is prima in evenwicht mits je de juiste dopjes hebt.
Het geluid van een iRiver en Zen (Micro) is meer consument-gericht en heeft standaard al meer bass volume dan een iPod. Dit heeft natuurlijk niets te maken met de diepte van de bass.

Dus als je niet van plan bent >100 euro te investeren in oordopjes, dan kun je beter een iRiver of Zen kopen, ook omdat je daarmee het geluid beter kan 'tweaken' met de eq.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel gaat die micro photo kosten? En nieuwe ipod mini 5gb? en deze ken ik dus beter even wachten met ipod mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:39
Zo, mijn micro ook eindelijk :)
Afbeeldingslocatie: http://www.boinkie.com/images/DSC05907.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.boinkie.com/images/DSC05908.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt die photo ongeveer uit? en wat wordt de prijs?
dat wordt de vraag...

Wrom zou je trouwensfoto's wille kijke? koop dan een PDA ofzo.... kun je nog veel meer ook.... dat lijkt me echt nutteloos... mp3speler=mp3speler... klaar! Maarja dat vindt ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
Ik hoop dat hij meer kost dan 350 Euro, anders zou ik mij niet goed voelen, kheb net 250 Euro gegeven aan den Micro, tzou spijtig zijn moest den fotoMicro 270 Euro kosten of zo, want dan had ik dienen beter gekocht . Trouwens ik sluit me aan bij Nauzer, ik vind het ook stom om foto's te kijken op een mp3 spelertje, want die resolutie van da schermpje zal wel niet zo hoog zijn,en het is een piepklein schermpje. Hoewel dat gekleurde menuutjes enzo wel tof zijn natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:00
ik heb vanaf vandaag een Zwarte... :) >:)

Toppiej, alleen k toen ik firmware 2.0 erin had liep die vetr veel vast, nu over op 1.03 ofzow en werkt top...

Kan iemand mij vertellen dat precies het verschil is tussen 1.03 en 2.0 ?

Anders ga k et namelijk nog een keer proberen als de verschillen egt leuk en goed zijn :D
Ik heb al op sites gekeken van Creative (engels en nederlands) maar word er niet wijzer van...
en op dit forum vind ik et owk niej egt !

Vdr is et egt een top ding, nu nog ff kijke hoelang ik met de accu kan doen ( volgende week Wintersport O-) :9~ :P dus dat komt wel goed met testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Allereerst reteproficiat met uw Zenneke.
Het is al vrij veel ter sprake gekomen op dit forum, maar ja we zijn er om te helpen zeker? ;)
Euhm, ik zou u alleszins aanraden om de firmware te installeren die laatste omdat daarmee problemen opgelost worden zoals daar zijn: "Een 'foute' fabrieksinstelling voor de gevoeligheid van het touchpad (naar het schijnt hadden daar veel mensen moeite mee, na de update van de firmware waren de meeste problemen van de baan)' en ook iets van de batterij-oplaad-procedure. Als je de oude firmware gebruikt heb je kans op verkortte batterijduur omdat Creative in de eerste firmware er van uitging dat de mensen eerst de plug van de adaptor in de Micro steken,en dan pas de adaptor in het stopkontact steken. Doe je dat omgekeerd, zoals de meeste mensen eigenlijk doen, dan zou je de batterijduur fnuiken. Dat is ook opgelost met de 2.00.012 versie. Er zijn nog andere verschillen maar die weet ik niet zo direct vanbuiten, maar die staan hier zeker in dit topic. Vergeet ook niet de raadgevingen te bekijken ivm de oplaadwijzen van de batterij enzo (enkele pagina's eerder in dit topic). Alle veel fun er nog mee. :)
-edit-
als je je firmware updatet dan moet je ook de software op je pc updaten (staat ook enkele pagina's terug) Oh ja ik vergat bijna het belangrijkste verschil tss 1.3 en 2.0 dat is dat je nu niet meer de software moet installeren voor je player aansluit op de pc (dat is wel zo handig) dus nu is het echt plug en play o^p elke willekeurige computer.

[ Voor 15% gewijzigd door MMach op 15-01-2005 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat de Zen Micro een heel leuk apparaatje is rest mij nog steeds de vraag waarom men voor een 5 gig mp3 playertje kiest en niet voor de 10 euro goedkopere 20 gig Zen Touch.
Gaat het hier om trent of om formaat? Ik ben nog steeds nieusgierig naar jullie motivaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 23:34

Stewie!

Keen must die!

Formaat natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 09:35
Absoluut formaat. Ik bezit nu een creative JB3. Echt een heel goede mp3speler. Optische line-in, 2 line-outs, 2 batterijen tegelijk te plaatsen. Het enige wat ik er echt aan mis zijn
a)een wekker/sleep-timer en
b) het vermogen om een kleinere zak te passen 8)7 |:( .
Want het is echt wel een schuit van een ding. M'n vriendin heeft een muvo-tje, en dat ding is zo klein en gemakkelijk dat ik echt wel ook zo iets wil. De JB3 blijft nu thuis aan de stereo hangen, en de micro zal gaan waar ik ga. ;) And beyond!! woehahaha (sorry, is nog vroeg)

Verder heb je trouwens gelijk, ik zou in andere gevallen ook voor de touch gaan. of dan eerder voor de iriver H320 of 120. niet zo gek veel duurder, en beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:18:
Ondanks dat de Zen Micro een heel leuk apparaatje is rest mij nog steeds de vraag waarom men voor een 5 gig mp3 playertje kiest en niet voor de 10 euro goedkopere 20 gig Zen Touch.
Gaat het hier om trent of om formaat? Ik ben nog steeds nieusgierig naar jullie motivaties.
Voor mij speelde ook wel mee dat de Touch géén radio & voicerecorder heeft. Ook moet je sowieso voor de Touch software installeren, terwijl dat niet het geval is voor de Micro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
maar dat moest wel, dus dat speelde voor mij niet mee. Verder heb ik nog steeds geen nieuwe CD ontvangen en zit ik dus zonder muziek op de pc. Ik zeg het je, dat is even wennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:16:
[...]

Voor mij speelde ook wel mee dat de Touch géén radio & voicerecorder heeft. Ook moet je sowieso voor de Touch software installeren, terwijl dat niet het geval is voor de Micro...
Okee, daar kan ik enigzins inkomen. Het gemis van een radio en voicerecorder kan doorslaggevend zijn. Bij mij is de keuze voor de Touch gemaakt, omdat ik dan mijn mp3's allemaal op de Touch kan zetten en mijn harde schijven vrij houden voor andere zaken. Okee, niet alle mp3's staan erop, er staat ook nog het een en ander op dvdr, maar dat mag de pret niet drukken. Ook vind ik het makkelijk om alle muziek bij de hand te hebben aangezien ik niet elke dag in dezelfde mood ben. Welke muziek dan gewenst is is ook maar de vraag, maar ik heb in ieder geval (bijna) alles bij me.
Ook moet ik zeggen dat de Touch 10 euro goedkoper was en 4 keer de capaciteit heeft, en aangezien ik toch nederlander ben...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

MMach schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:14:

als je je firmware updatet dan moet je ook de software op je pc updaten (staat ook enkele pagina's terug) Oh ja ik vergat bijna het belangrijkste verschil tss 1.3 en 2.0 dat is dat je nu niet meer de software moet installeren voor je player aansluit op de pc (dat is wel zo handig) dus nu is het echt plug en play o^p elke willekeurige computer.
Hmm ik heb dat laatst even geprobeerd ,maar ben toch terug gegaan omdat die software die bij de firmware van 2.0 hoort compleet anders is dan die van 1.3 Hoewel ik die mediasource organizer niet helemaal optimaal vind is het wel beter dan wat je ervoor terugkrijgt met 2.0 software.

Of heb ik een mediasource 2.0 gemist?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn tweede zen. Omdat de eerste de microphone in/uitgang kapot was heb ik een nieuwe gekregen van BCC. Ik heb alleen een nieuw apparaatje gekregen, het kapje, de accu en de oordopjes zijn gewoon overgezet van de oude.

Nu alleen hopen dat dezelfde kwaal niet weer voorkomt, maar het lijkt erop alsof ik een iets nieuwere versie heb. Dit aangezien de icoontjes op de knopje anders zijn als op de oude.

Ik zag alleen dat er software 1.01.03 opzit. Dus deze moet ik nog even vervangen voor de nieuwere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:53:
Ik heb nu mijn tweede zen. Omdat de eerste de microphone in/uitgang kapot was heb ik een nieuwe gekregen van BCC.
Gaat het hier wel om een Zen Micro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
steveman schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:44:
[...]

Hmm ik heb dat laatst even geprobeerd ,maar ben toch terug gegaan omdat die software die bij de firmware van 2.0 hoort compleet anders is dan die van 1.3 Hoewel ik die mediasource organizer niet helemaal optimaal vind is het wel beter dan wat je ervoor terugkrijgt met 2.0 software.

Of heb ik een mediasource 2.0 gemist?
Tis helemaal dezelfde software hoor. Kijk maar eens een paar pagina's terug (een stuk of 2) om te zien hoe je dat moet installeren. Dat is niet zo vanzelfsprekend die installatie
-edit-
Pagina 22 van dit topic

[ Voor 4% gewijzigd door MMach op 15-01-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:56:
[...]

Gaat het hier wel om een Zen Micro?
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/images/smilies/knotyes.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat raar trouwens. Op de site van Creative staat alleen deze update
Update van stuurprogramma voor Creative Disc Maker of Creative CD Burner versie 1.00.05
CDBD-WBUPD-2-LB
Terwijl er op mijn zen al 1.01.03 staat. En nu lees ik dat er ook een nog nieuwere update is 2.0.12 8)7

Is het verstandig deze nieuwst update te installeren of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Omdat je iets zei ivm microfooningang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:43:
wat raar trouwens. Op de site van Creative staat alleen deze update
[..]
Terwijl er op mijn zen al 1.01.03 staat. En nu lees ik dat er ook een nog nieuwere update is 2.0.12 8)7
Volgens mij gaat het hier dan ook om software. Jij hebt de 1.01.03 firmware voor de Zen zelf.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:27:
[...]

Omdat je iets zei ivm microfooningang ;)
:o Je hebt gelijk, ik bedoelde oortelefoonaansluiting 8)7
JayVee schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:12:
[...]

Volgens mij gaat het hier dan ook om software. Jij hebt de 1.01.03 firmware voor de Zen zelf.
Maar die versie 2 is wel een aanrader :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
Vandaag de mijne besteld (oranje kleur vanwege extra batterij bij mp3spelers). Ben benieuwd hoe hij zich recht houdt tegenover m'n JB3. Want ondanks de ouderdom, een dijk van een toestel!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Drosera op 16-01-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MMach schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:05:
[...]

Tis helemaal dezelfde software hoor. Kijk maar eens een paar pagina's terug (een stuk of 2) om te zien hoe je dat moet installeren. Dat is niet zo vanzelfsprekend die installatie
-edit-
Pagina 22 van dit topic
Kijk dat zijn tips d:)b

Zodra ik weer thuis ben met fatsoenlijk internet ga ik het meteen proberen!

Eenmaal thuisgekomen heb ik het geprobeerd... maar zonder succes!

De creative mediasource organizer krijg ik niet aan de praat :(

De Zen Micro Media Explorer (MTP) werkt echter wel, maargoed het overzicht dat je hebt met die organizer vind ik wel zo prettig.

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 16-01-2005 22:48 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ja das juist, maar je kan je liedjes ook ordenen in mappen op je zen, in explorer van windows, dankzij de nieuwe firmware op de speler gaat dat, dus zo kun je ook een beetje overzicht creeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre dit het geval was met de vorige firmware, maar als je nummers luistert en vervolgens synchroniseerd met WMP wordt in WMP de afspeelteller automatisch aangepast. Op die manier worden ook weer de automatische afspeellijsten van WMP aangepast (bijvoorbeeld ' favoriete nummers' of ' nog niet afgepeeld'). Ik vond het in ieder geval een leuke feature...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm en playlijstjes maken? Hoe gaat dat het makkelijkst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Je kan bv playlijsten maken in winamp of MP10, en dan syncen met uw Micro. Maar ik maak mijn afspeellijsten meestal on the fly op mijn Microotje zelf. Gewoon liedje selecteren->options->toevoegen aan selectie. Ge kunt die lijst dan opslaan. Dat werkt snel, en ge luistert altijd naar de muziek die ge op dat moment wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nou het probleem is dat ik nog wel es stukken cabaret erop heb staan en daarbij is de volgorde nog wel van belang. En dat gaat dus makkelijker met de organizer.

Ik ben toch maar weer teruggegaan naar de oude firmware, ik vind die organizer toch handiger. Hopelijk updaten ze die software ook nog een keer ! :(

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 18-01-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:38:
Nou het probleem is dat ik nog wel es stukken cabaret erop heb staan en daarbij is de volgorde nog wel van belang. En dat gaat dus makkelijker met de organizer.

Ik ben toch maar weer teruggegaan naar de oude firmware, ik vind die organizer toch handiger. Hopelijk updaten ze die software ook nog een keer ! :(
ik sluit me graag bij steveman aan want ik heb ook meteen na de update weer teruggeschakeld.... wat een gepruts in WMP10 zeg... :S

neej die software werkt perfect ;) vooral i.c.m m3u lijsten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm nauzer ik heb een lange dag achter de rug en de intonatie achterhalen gaat wat moeilijk...

wat bedoel je nu echt?

Ik kom er net trouwens achter dat de shuffle geen goeie shuffle is!!

Ik wilde naar een bepaald nummer zappen dus ik druk dat knoppie een paar keer in (wist dat ie op shuffle stond maargoed was benieuwd hoe lang het zou duren) zie ik tot m'n verbazing voordat ik bij het beoogde nummer ben een ander nummer minstens 4x langskomen! ... welke hobbyist-programmeur dát gemaakt heeft...
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:41:
[...]

over het feit dat de nieuwe firmware *** werkt en ik bij de oude blijf (1.01 ofzoiets) 8)7 l
Ah nee dan las ik het toch goed :)

[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 20-01-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:39:
Hmm nauzer ik heb een lange dag achter de rug en de intonatie achterhalen gaat wat moeilijk...

wat bedoel je nu echt?
over het feit dat de nieuwe firmware *** werkt en ik bij de oude blijf (1.01 ofzoiets) 8)7 l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:47
Ik had een vraag: kun je met de nieuwste firmware ook mappen maken op je speler? En als daar mp3's in zitten, zal de speler deze dan ook spelen? Is het op die manier ook makkelijker om afspeellijsten te maken? En kun je op die manier elk gewenste map/bestand plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Was dat niet zowiezo al? Dat je op de zen micro gewoon mappen kan hebben met daarin nummers?
Bijv alsk een album erop zet dan open je toch eerst de map van dat album en daarin staan vervolgens de nummers? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:47
Nee kijk maar eens bij deze computer als je hem aan je pc hebt gehangen. Je moet dan op dat soort ronde mp3-speler icoon dubbelklikken (DUS NIET ZEN MICRO MEDIA EXPLORER) en daar staat alles gewoon op 1 grote hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Maar je kan er wel gewoon mappen in maken. Zo doe ik dat toch. Ik doe dat niet via die creative explorer, maar via deze computer, gaat veels sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister de nieuwe firmware 2.0.nogwat geinstalleerd op de Micro. Kan dus nu ook gewoon muziek via de explorer in de speler slepen.

Dat wisten we allemaal.

Maar wat ik nu niet begrijp is hoe je nu per map (en dus per muziekalbum van bijvoorbeeld Outkast) makkelijk de desbetreffende nummers kan afspelen. Je kunt dus nergens afspelen op basis van een mapstructuur. Je gaat me toch niet vertellen dat ik per map op mijn pc een aparte afspeellijst moet gaan maken....

Missschien moet ik WMP10 maar gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik snap er niks meer van. Ik heb de nieuwste firmware op de player: 2.00.12.
Media Source software ziet mijn player niet, maar de nieuwe Zen Micro Media Explorer 1.00.11 for Creative Zen Micro (Software Update Package for Zen Micro Players with *PlaysForSure/MTP Firmware) werkt wel.
Maar zowel met MP10 als met deze Media Explorer kan ik niet meer dan 800 mp3tjes naar de speler uploaden en dan is ie vol.
Maar ik weet zeker dat 800 mp3tjes niet meer is dan 2GB!
Ik kan ook nergens zien hoeveel ruimte de 800 mp3tjes innemen op het HDtje.
Wat ik ook doe, meer mp3's krijg ik er niet op.
waarom kan ik maar 2 GB gebruiken??!!

En komt het door de nieuwe firmware? In dat geval wil ik weer terug naar de vorige versie. Hoe moet ik dat doen? Jullie hulp is zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op je speler kun je instellen hoeveel HDD ruimte in gebruik moet zijn voor de portable HDD functionaliteit.. zie je daar wat in?

En in het info schermpje? Daarop staat de free disk space...

Ik heb er BTW 750 nrs op staan en dat neemt 4 GB in beslag..

[ Voor 16% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 21-01-2005 14:56 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
idd, 800mp3's maar 2 gig? Bij mij is dat al gauw 4 gig...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:24:
Sinds gister de nieuwe firmware 2.0.nogwat geinstalleerd op de Micro. Kan dus nu ook gewoon muziek via de explorer in de speler slepen.

Dat wisten we allemaal.

Maar wat ik nu niet begrijp is hoe je nu per map (en dus per muziekalbum van bijvoorbeeld Outkast) makkelijk de desbetreffende nummers kan afspelen. Je kunt dus nergens afspelen op basis van een mapstructuur. Je gaat me toch niet vertellen dat ik per map op mijn pc een aparte afspeellijst moet gaan maken....

Missschien moet ik WMP10 maar gaan gebruiken.
Wat ik altijd doe:
Ik zet de liedjes in mappen voor mezelf, niet voor de speler die herkent ze toch niet. Dus gewoon om te vermijden dat je alle liedjes op een hoo hebt staan. Want stel dat je een aantal liedjes wil wissen van een bepaalde artiest, kan je die gewoon wissen in de map, en niet wissen door te gaan zoeken in een hoop met 1500 liedjes.

En om te maken dat ik een soort mapstructuur krijg in de zen, selecteer ik alle liedjes van een artiest via windows explorer, rechtermuisklik->eigenschappen->geavanceerd-> en dan kan je in de desbetreffende veldjes de liedjes standaardiseren. Want stel je voor dat je een liedje hebt van Celine Dion ( :r ) in een duet met Andrea Botcelli ( :r :r ) dan zal in de eigenschappen van het liedje staan als artiest: Celine-Andrea of iets dergelijks. Zen ziet dat als een apparte artiest, en dat willen we dus niet. En om heel den boel af te spelen op de zen, gaan we gewoon naar 'artiesten'->druk op play, en ge hebt ze allemaal, inclusief het duet. Zo doe ik dat en het is heel overzichtelijk en easy. Ohja dat aanpassen van de velden voor arties enzo doe je best voor je de liedjes naar de zen versleept,want ik weet niet of dat gaat als je dat doet met liedjes die al op de zen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
lamaris schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:26:
Ik snap er niks meer van. Ik heb de nieuwste firmware op de player: 2.00.12.
Media Source software ziet mijn player niet, maar de nieuwe Zen Micro Media Explorer 1.00.11 for Creative Zen Micro (Software Update Package for Zen Micro Players with *PlaysForSure/MTP Firmware) werkt wel.
Maar zowel met MP10 als met deze Media Explorer kan ik niet meer dan 800 mp3tjes naar de speler uploaden en dan is ie vol.
Maar ik weet zeker dat 800 mp3tjes niet meer is dan 2GB!
Ik kan ook nergens zien hoeveel ruimte de 800 mp3tjes innemen op het HDtje.
Wat ik ook doe, meer mp3's krijg ik er niet op.
waarom kan ik maar 2 GB gebruiken??!!

En komt het door de nieuwe firmware? In dat geval wil ik weer terug naar de vorige versie. Hoe moet ik dat doen? Jullie hulp is zeer gewaardeerd.
Oink?
Dat ligt toch gewoon aan de bitrates van uw Mp3tjes 8)7 . Als uw bitrate 320kb/s of 128 kb/s, dan is dat een enorm verschil in grootte. Aangezien ik niet echt een muzikaal gehoor heb, hoor ik bijna niet het verschil tss 128 en bv 320 (ja lach maar), dus voor mij speelt dat geen rol, ik zet ze allemaal in 128kb/s en ik kan u verzekeren dat er bij mij meer dan 800 liedjes opstaan hoor.
Een 1200 tal staan er bij mij op en ik heb nog zo'n 400 MB over. (inclusief urenlange mixen die maar meetellen voor één liedje, en een 10 tal vree grote voice bastanden in wav formaat) Dus volgens mij moet je er toch minstens een 1500 op krijgen (in 128 kb/s). Trouwens voor al die genen die het nog niet weten WMA is superieur tov MP3 bij lage bitrates. Het verschil is enorm. Je moet maar eens proberen om een liedje te converteren naar 64kb/s in MP3 en in WMA. Het verschil in grootte is enorm (bij WMA kan je een gemiddeld liedje bij die bitrate comprimeren tot zo'n 1.5 MB !!!!) en als je luistert naar het Mp3 fileke, dan kan je niet anders dan zeggen dat de kwaliteit oerslecht is (superdof, geen bassen meer, geen heldere klanken meer, het trekt op niets), terwijl in WMA-formaat het geluid echt niet slecht is, bij een gewone mp3 speler kan je bijna het verschil niet horen tss MP3 128 enWMA 64, bij de zen wel, omdat de kwaliteit van de oortjes enzo zodanig goed is dat het verschil wel te horen is. Zo kon ik op mijn Creative Rhomba met 256MB, toch wel een 130 tal liedjes krijgen in WMA, in MP3 was het zo rond de 73 liedjes, dat is een enorm verschil.
Trouwens Je hebt niet de volledige HD van de zen ter uwer beschikking, van de 5GB, kan je maar ("maar", haha) 4.7 GB gebruiken, die 300MB wordt wss gebruikt voor de firmware enzo.
Alle, de groeten en kijkt uw bitrates ne keer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
ff nog iets over de FW en ondersteuning voor plug&play/mediasource: heb een mailtje naar creative gedaan, dit is het antwoord

Beste Bert,

In antwoord op uw vragen:

a) kan ik beide spelers gebruiken in mediasource. En met dezelfde music
library, of dien ik voor iedere speler een andere library te gebruiken.

- U kan beiden in dezelfde MediaSource installatie gebruiken met
dezelfde Media Library.

dit ging over het feit als je 2 creative mp3 spelers wilt gebruiken, vb micro en extra of zo

b) als ik de zen firmware update, kan ik dan nog steeds mediasource
gebruiken, of gaat dat niet meer. En inden neen, is het de bedoeling in de toekomst
de plug and play-functionaliteit die met de laatste versie van de FW naar de zen
komt, te behouden en tegelijk mediasource support aan te bieden? Of zal er steeds
een keuze gemaakt moeten worden?

- Er zijn 2 firmware updates: een PDE versie en een MTP versie.
Met de MTP versie is Media Source niet meer ondersteund. Er komen hier
wel in de toekomst updates voor Media Source voor uit, maar daar is op
heden nog geen datum voor. Als u Media Source wenst te gebruiken is de
PDE versie van de firmware updates aangraden.

Indien u nog vragen heeft kan u die altijd stellen.

Met vriendelijke groet

Inge Nielsen
Technical Support
Creative Labs Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Let wel, met de PDE versie moet je nog wel steeds de software installeren om je zen te laten werken op andere pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
Maaar je kan toch een stuk als plug&play instellen, dus als je daar dan de driver opzet, is het ook ok he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

steveman in "Creative: Zen micro"

Had ik dus moeten weten :| ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Hmm met die nieuwe firmware upgrade pakt ie hem nog steeds niet als ik hem in een xp machine plug. :?
Moet ik nog wat in de player zelf instellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Nope, als je de firmware juist geinstalleerd hebt tenminste ;)
Mss kan je eens een usb poort achteraan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Laatst online: 22-09 10:43
Ik ben van plan ook deze speler te gaan halen, er zijn echter nog enkele onduidelijkheden.

- Hoe zit het met dat tasje dat erbij geleverd wordt? Is dat goede kwaliteit?
- Ik heb ergens gelezen dat je het menu handmatig kunt aanpassen, hoe moet ik me dat voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
PathFindeR_NL schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:07:
Ik ben van plan ook deze speler te gaan halen, er zijn echter nog enkele onduidelijkheden.

- Ik heb ergens gelezen dat je het menu handmatig kunt aanpassen, hoe moet ik me dat voorstellen?
Bwa, het tasje, da's gewoon een stoffen zakje. Niet veel speciaal dus.
Menu aanpassen: zoiets als het 'mijn tabblad' op een sony-ericsson gsm. Je kiest gewoon welke menu-items direct zichtbaar moeten zijn in het hoofdmenu. Zo moet je geen 3 submenu's doorkeuissen om bepaalde instellingen die je veel gebruikt te vinden.

Ik heb 'm sinds gisteren binnen, en vind het een echte aanrader.
Wat iedereen hier ook van mediasource mag vinden, ik gebruik het al jaren (heb ook een creative JB3), en een keer tegoei ingesteld is het echt een handig programma.
Enige minpuntje: idd, de radio is niet echt schitterend. (en het gemis van een echt tasje, zoiets als een iSkin erbij zou beter zijn geweest)

Ben een review aan het schrijven, komt binnenkort on-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2004 @ 20:40:
Creative brengt binnenkort een nieuwe mp3player uit genaamd "Zen Micro"

Deze zal hebben:

5gb hard disc
removable battery
12 hour battery life
Fm radio
voice recording
Touch pad (net als bij de Zen touch)

hij gaat in 10 kleuren worden uitgebracht.

http://www.gizmodo.com/archives/images/zenmicro.jpg
dit is het enige plaatje dat er op het moment van is.

Edit: heb link veranderd, de oude deed het niet meer
Edit: en nog een keer de link veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
PathFindeR_NL schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:07:

Het tasje is genoeg om de speler te beschermen tegen krassen. Het is gemaakt van het soort stof dat je soms ook ziet bij boxers, zo een glanzende gladde stofsoort. Dus geen leder of zo. verder is het ook gewoon een zakje met een koordje bovenaan zodanig dat je het kan dichtsnoeren. Ik gebruik het bijna altijd en het doet zijn job(=speler beschermen) meer dan behoorlijk.

Het menu handmatig aanpassen houdt in dat je de volgorde van de menutiteltjes kan vervangen enzo. Dus staat er 1)muziekbibliotheek 2)Nu afspelen, en je hebt liever Nu afspelen als eerste titeltje, dan kan je die 2 omwisselen, of muziekbibliotheek vewijderen, of zo. Dat is allemaal reversibel, dus je kan alles terug standaard maken. Je kan ook bevoorbeeld menutjes die normaal een 3 tal keer genest zijn, naar voren brengen. Zo kan je omdat je bv de voice recorder veel gebruikt, het menutiteltje 'Microfoon' in uw hoofdmenu zetten, heel handig allemaal.

Ik vind ook dat je rekening moet houden met andere dingen bij de aankoop van deze speler. Zo zijn de oortjes echt heel goed, maar ze zijn heel groot (voor mij toch), ik heb dus noodgedwongen nieuwe oortjes moeten kopen, het zijn Sennheisers MX 550's geworden, en deze zijn echt subliem, niet normaal. Ze passen mij beter dan die oortjes van Creative. Maar dat is iets dat je zelf moet uitmaken nadat je de speler hebt gekocht.
Twijfel je nog of je hem gaat kopen: Koop hem! Het is echt geen miskoop (zoals een ipod hum hum >:) ), nee serieus het is één van de beste-zoniet de beste- Mp3 spelers van het moment, en het is een aankoop waar ik alleen maar plezier heb aan beleefd. Okee 250 Euro is veel, maar je krijgt er wel heel wat voor terug... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
MMach schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:41:
[...]

Het tasje is genoeg om de speler te beschermen tegen krassen. Het is gemaakt van het soort stof dat je soms ook ziet bij boxers, zo een glanzende gladde stofsoort. Dus geen leder of zo. verder is het ook gewoon een zakje met een koordje bovenaan zodanig dat je het kan dichtsnoeren. Ik gebruik het bijna altijd en het doet zijn job(=speler beschermen) meer dan behoorlijk.

Het menu handmatig aanpassen houdt in dat je de volgorde van de menutiteltjes kan vervangen enzo. Dus staat er 1)muziekbibliotheek 2)Nu afspelen, en je hebt liever Nu afspelen als eerste titeltje, dan kan je die 2 omwisselen, of muziekbibliotheek vewijderen, of zo. Dat is allemaal reversibel, dus je kan alles terug standaard maken. Je kan ook bevoorbeeld menutjes die normaal een 3 tal keer genest zijn, naar voren brengen. Zo kan je omdat je bv de voice recorder veel gebruikt, het menutiteltje 'Microfoon' in uw hoofdmenu zetten, heel handig allemaal.

Ik vind ook dat je rekening moet houden met andere dingen bij de aankoop van deze speler. Zo zijn de oortjes echt heel goed, maar ze zijn heel groot (voor mij toch), ik heb dus noodgedwongen nieuwe oortjes moeten kopen, het zijn Sennheisers MX 550's geworden, en deze zijn echt subliem, niet normaal. Ze passen mij beter dan die oortjes van Creative. Maar dat is iets dat je zelf moet uitmaken nadat je de speler hebt gekocht.
Twijfel je nog of je hem gaat kopen: Koop hem! Het is echt geen miskoop (zoals een ipod hum hum >:) ), nee serieus het is één van de beste-zoniet de beste- Mp3 spelers van het moment, en het is een aankoop waar ik alleen maar plezier heb aan beleefd. Okee 250 Euro is veel, maar je krijgt er wel heel wat voor terug... _/-\o_
Ik vraag naar dat tasje omdat ik nu een philips audiokey (oid) heb. Deze is echter van zulke slechte kwaliteit dat ik iets anders wil. Ik heb de speler altijd om mijn nek hangen, maar ik zag hier nergens een nekcord bij de zen micro. Hoe vervoeren jullie hem, in de winter in de binnenzak natuurlijk, maar in de zomer?

Ik heb toevallig een aanbieding gezien bij amazon.de €209 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wha, om je nek hangen... daar issie net ietsje te zwaar voor mijn inziens. Ik stop hem altijd maar gewoon in m'n broekzak (deed ik overigens ook al met 256mb flashspeler, hou niet zo van dingen om m'n nek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik zou em toch nie om mijn nek hangen ze. Stelt u voor da ge ergens tegen knotst me uwen mp3 speler. Die zit altijd in mijn broekzak of zo. Trouwens als je hem rond je nek wil hangen dan heb je zo'n neckstrap nodig. Je moet die dan aan de speler bevestigen door die strap te steken in die 2 kleine gaatjes onderaan de speler. Maar... als je de speler opendoet (batterijcompartiment), dan zie je daar het stickertje van "void warranty"! Dusseuh, als je iets te heftig beweegt of zo, scheurt het stickertje! en dan ben je ge***** natuurlijk. Zelfs de eigen mensen van Creative raden het af! Kheb dat eens ergens op een forum gelezen...
Niet zo slim van creative (of juist wel ;) ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
MMach schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:30:
Ik zou em toch nie om mijn nek hangen ze. Stelt u voor da ge ergens tegen knotst me uwen mp3 speler. Die zit altijd in mijn broekzak of zo. Trouwens als je hem rond je nek wil hangen dan heb je zo'n neckstrap nodig. Je moet die dan aan de speler bevestigen door die strap te steken in die 2 kleine gaatjes onderaan de speler. Maar... als je de speler opendoet (batterijcompartiment), dan zie je daar het stickertje van "void warranty"! Dusseuh, als je iets te heftig beweegt of zo, scheurt het stickertje! en dan ben je ge***** natuurlijk. Zelfs de eigen mensen van Creative raden het af! Kheb dat eens ergens op een forum gelezen...
Niet zo slim van creative (of juist wel ;) ?).
Das minder leuk om te lezen. Dan maar gewoon de speler in de broekzak duwen.
Als de speler idd daar niet tegen kan, dan lijkt het mij een goede voorzorgsmaatregel van creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat zegeltje wordt toch pas doorbroken wanneer je het witte plastic scheidt van het ijzer, niet als je een touwtje door die gaatjes doet. Tenminste zo zit het stikkertje bij mij (hij zit wel een beetje in de weg dat wel, maar maakt het niet onmogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Gehaald van het forum op nomadness.com, een reactie van iemand van creative zelf:

I'd suggest you not use that as an attachment point for a neckstrap. Your warranty will be voided when the player collides with the concrete or floor after the little thread slips off of that groove, or the first time you try to change a battery with it hanging around your neck.

Kijk hier dus maar eens:
http://www.nomadness.net/...13545&highlight=neckstrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ooh op die manier... ja als ie eraf lazert is ie stuk idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
steveman schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:41:
ooh op die manier... ja als ie eraf lazert is ie stuk idd :)
:) :) :)
Hehe, neenee, dat geultje waar het neckstraplusje door moet (zie foto), wordt een klein beetje 'overdekt' door de void warranty zegel. Als je nu het batterijdeksel afneemt, dan wordt dat lusje door de zegel gedrukt->dag garantie. Maar ook als er ineens veel kracht op het lusje komt te staan (als je met je spelertje ergens tegenaan zwiert wordt het zegeltje doorgedrukt. Dat bedoelde die kerel van Creative. Als je de speler laat vallen is ie idd kaput, dat is zeker (hoewel de mijne al eens gevallen is van een meter hoog 8)7 , maar hij doet het nog perfect :*) ).
Allee, alles duidelijk nu?
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/garantie.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Yooo people! Ik ga em dus ook kopen! Maar zoek nog beetje naar plaatjes van hoe die eruit ziet, ga hem denk ik in zwart kopen, maar misschien ook wit...zou iemand contact met mij kunnen opnemen (smirnmeister@Hotmail.com) (ook msn) en mij wat plaatjes van zijn/haar micro sturen!?

THanks allot m8's

Ziet er super uit dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een foto van mijn zilvere Micro:

http://home.wanadoo.nl/groeneveld2728/DSC02192.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Kheb een mailke gestuurd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 11:33

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

goeiemorgen, dit topic lang gevolgd en veel nuttige info uitgehaald. Sinds gister ook een trotse Zen Micro bezitter. Bij Mycom had men 'n actie om een oude (of antieke, in mijn geval) MP3 speler in te ruilen voor korting, € 229,-. Nu weet ik wel dat je voor een paar euro meer een webshop kunt inschakelen, maar Mycom zit vlak bij mij om de hoek en dat oude kreng had ik anders weggedonderd, dus ach...Moest alleen nog even kiezen tussen een zwarte en een blauwe, maar 't is de laatste geworden. Het ding is helemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Bij mij is die zegel netjes boven het houdertje geplakt, dus ik kan hem gewoon om mijn nek hangen. Niet dat ik dat wil, staat zo patserig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Hey Gratis Vodka kan je paar fotos van die blauwe posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

yep ik zal vanavond, naast mijn oude GoT account en ingeleverde MP3 speler, dan ook maar eens mijn webcam afstoffen ;)

Anyway heerlijke dingetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wha, ik heb het gewoon maar es geprobeerd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/zenbungel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/zenbungel2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/zenbungel3.jpg

Het stikkertje is inderdaad een beetje gebogen (moet je overigens wel 20/10 ogen voor hebben om het te kunnen zien :*) ;) ) maargoed ik wel best met iemand discussieren over wat te verstaan met "tampered"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Afbeeldingslocatie: http://www.boinkie.com/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.boinkie.com/2.jpg
Bij mij is tie netjes zoals je ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Afbeeldingslocatie: http://www.edoorn.cistron.nl/zennetje1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.edoorn.cistron.nl/zennetje2.jpg

Zoals beloofd de plaatjes van de blauwe....sorry voor de crappy kwaliteit ;)
Bij mij werkt de 2xx firmware met playsforsureblahblah niet bepaald naar behoren, bij het uploaden van muziek loopt 'ie soms vast op bepaalde nummers. Op nomadworld is er een draadje op het forum waar meer mensen hetzelfde probleem hebben. Ben dus maar teruggeswitched naar de oude, werkt nu prima. Heb dat syncen toch niet echt nodig dus ben er tevreden mee zo.

Geluid bevalt ook goed, hoewel de bas wat magertjes afsteekt bij mijn vorige mp3speler, een sony walkman mp3 cdspeler.
Al met al dik tevree! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm lijkt haast alsof ze vanuit de losse pols zo'n stikkertje erop plakken... Hmm made in Korea kan nog wel es waar zijn ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
gratis_vodka schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:06:
[...]
Geluid bevalt ook goed, hoewel de bas wat magertjes afsteekt bij mijn vorige mp3speler, een sony walkman mp3 cdspeler.
Al met al dik tevree! :)
Heb je al eens geprobeerd met de equaliser, helpt serieus om de bassen op te drijven.
Ik heb andere oortjes van Sennheiser (MX550 zoals ik al gezegd heb vroeger), en daarmee zijn de bassen met equialiser op Pop (hoewel ik vrijwel nooit luister naar pop, eerder DnB, trance, hardhouse en af en toe zelf spinvis ;)) vreed goe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Weet er iemand hier de prijs voor een extra accu voor de zen micro? :? Zit namelijk te twijfelen tussen Zen Micro en Zen Touch en enige nadeel van de Touch is dat het geen verwisselbare accu heeft, dus vroeg me af wat de prijs was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb ergens iets gelezen/gehoord van 45 euro, maar pin me er niet op vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Yeah, vandaag heb ik ook mij een zen micro gekocht. Ik had zelfs geluk, die winkel had nog enkele exemplaren met extra batterij.

Nu hoor ik van iedereen dat die muziek overzetten zo fijn gaat. Als ik dat doe gaat het niet zo fijn.
Wat ik doe: ik ga naar deze computer --> Zen micro media explorer --> muziek in apparaat importeren en dan selecteer ik de liedjes. Dan gaat hij ze een voor een over zetten en dat duurt toch wel even (130 stuks). Is dit altijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
PathFindeR_NL schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:01:
Yeah, vandaag heb ik ook mij een zen micro gekocht. Ik had zelfs geluk, die winkel had nog enkele exemplaren met extra batterij.

Nu hoor ik van iedereen dat die muziek overzetten zo fijn gaat. Als ik dat doe gaat het niet zo fijn.
Wat ik doe: ik ga naar deze computer --> Zen micro media explorer --> muziek in apparaat importeren en dan selecteer ik de liedjes. Dan gaat hij ze een voor een over zetten en dat duurt toch wel even (130 stuks). Is dit altijd zo?
Gefeli met je Zennetje !!

Duurt toch wel even ?? wat is even ??
130 stuks ?? euuuh van hoe groot ?

Enne in welke USB poort heb je hem ? is die wel USB 2.0 ? zowjah en nog traag wel juiste Drivers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
VerkerkSander schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:16:
[...]

Gefeli met je Zennetje !!

Duurt toch wel even ?? wat is even ??
130 stuks ?? euuuh van hoe groot ?

Enne in welke USB poort heb je hem ? is die wel USB 2.0 ? zowjah en nog traag wel juiste Drivers??
Dank u!

Kleine 10 minuten, ja hoe groot zeg maar 3.5mb per stuk. Hij zit achter in de usb poort die is gewoon 2.0. Ik heb het gevoel dat het aan de software ligt. Of is dat bij iedereen dat je krijgt van 'in behandeling' en daarna 'voltooid' (oid)?

edit: ik ben al een stap verder, ik heb de muziekbibliotheek ontdekt. Nu kan ik drag&drop toepasen _/-\o_

edit2: ik zie hier bij een review van de zen, dat daar de zen in de mediasource organizer staat. Bij mij zie ik enkel PC muziekbibliotheek en deze computer, hoe kan dat?

[ Voor 24% gewijzigd door PathFindeR_NL op 29-01-2005 19:39 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm vaag, zou moeten werken... Maar voordat je hem volplemt misschien eerst even de firmware updaten (te vinden op creative.com) ik kan je de 1.03.... versie aanbevelen. Als je eerst al je muziek erop zet ben je die weer kwijt na de update, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Deslaw schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:44:
Weet er iemand hier de prijs voor een extra accu voor de zen micro? :? Zit namelijk te twijfelen tussen Zen Micro en Zen Touch en enige nadeel van de Touch is dat het geen verwisselbare accu heeft, dus vroeg me af wat de prijs was
De prijs is met 35 Euro echt wel laag voor dit soort accu's. Vergelijk maar even met ipod om daar de batterij van te LATEN vervangen, betaal je ong tss de 150 en 200 Euro als ik mij niet vergis. Als je het door apple zelf laat doen ten minste. Geloof me vrij, die verwisselbare accu is een enorm pluspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Wat veranderd er dan na die flash? Ik zit nu op versie 1.00.06.

Normaal staat zoiets in de startpost, deze keer niet, vandaar.

[ Voor 35% gewijzigd door PathFindeR_NL op 29-01-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
PathFindeR_NL schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:32:
[...]

[ ...]
edit2: ik zie hier bij een review van de zen, dat daar de zen in de mediasource organizer staat. Bij mij zie ik enkel PC muziekbibliotheek en deze computer, hoe kan dat?
Dat is door de nieuwe firmware. Hoewel er veel mensen zeggen dat je de oude firmware moet nemen, vind ik dat de nieuwste firmware versie veel beter is. Want dan kan je de zen gewoon zien staan in "Deze Computer" als MP3 speler. Je kan gewoon drag&drop toepassen. Trouwens Pathfinder, je hebt gelijk. Dat de overdrachtssnelheid lager is , dat komt idd door de software van Creative. Je zal zien dat als je gewoon via windows explorer de bestanden naar de speler sleepr, de overdracht bijna 1.5 keer zo snel gaat. Ik raad dus de nieuwe firmware aan omdat je de zen dan gewoon zonder poespas kan volgooien op gelijk welke computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
MMach schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:14:
Allereerst reteproficiat met uw Zenneke.
Het is al vrij veel ter sprake gekomen op dit forum, maar ja we zijn er om te helpen zeker? ;)
Euhm, ik zou u alleszins aanraden om de firmware te installeren die laatste omdat daarmee problemen opgelost worden zoals daar zijn: "Een 'foute' fabrieksinstelling voor de gevoeligheid van het touchpad (naar het schijnt hadden daar veel mensen moeite mee, na de update van de firmware waren de meeste problemen van de baan)' en ook iets van de batterij-oplaad-procedure. Als je de oude firmware gebruikt heb je kans op verkortte batterijduur omdat Creative in de eerste firmware er van uitging dat de mensen eerst de plug van de adaptor in de Micro steken,en dan pas de adaptor in het stopkontact steken. Doe je dat omgekeerd, zoals de meeste mensen eigenlijk doen, dan zou je de batterijduur fnuiken. Dat is ook opgelost met de 2.00.012 versie. Er zijn nog andere verschillen maar die weet ik niet zo direct vanbuiten, maar die staan hier zeker in dit topic. Vergeet ook niet de raadgevingen te bekijken ivm de oplaadwijzen van de batterij enzo (enkele pagina's eerder in dit topic). Alle veel fun er nog mee. :)
-edit-
Dat is dus het verschil tss de oude en de nieuwe, ik had het al eens gezet op het forum, dus ik kan mezelf quoten :) , weeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
PathFindeR_NL schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:00:
Wat veranderd er dan na die flash? Ik zit nu op versie 1.00.06.

Normaal staat zoiets in de startpost, deze keer niet, vandaar.
In dit topic al genoeg aan bos gekomen ! wat er allemaal verandert.

Veder zie Creative.com... je krijgt elke keer netjes te zien wat er verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
MMach schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:00:
[...]

De prijs is met 35 Euro echt wel laag voor dit soort accu's. Vergelijk maar even met ipod om daar de batterij van te LATEN vervangen, betaal je ong tss de 150 en 200 Euro als ik mij niet vergis. Als je het door apple zelf laat doen ten minste. Geloof me vrij, die verwisselbare accu is een enorm pluspunt
Tsja, maar zal ik dan voor de touch gaan (20 gig) of voor de micro...die is wel kleiner maar ook minder gehuegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

MMach schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:41:
[...]

Heb je al eens geprobeerd met de equaliser, helpt serieus om de bassen op te drijven.
Ik heb andere oortjes van Sennheiser (MX550 zoals ik al gezegd heb vroeger), en daarmee zijn de bassen met equialiser op Pop (hoewel ik vrijwel nooit luister naar pop, eerder DnB, trance, hardhouse en af en toe zelf spinvis ;)) vreed goe
Ja heb ik mee geklooid. En begrijp me niet verkeerd, ben erg te spreken over de geluidskwaliteit hoor, maar 't valt me op dat de bas in ieder geval in vergelijking met mijn oude Sony mp3 walkman een stuk minder aanwezig is op dezelfde koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eergister ook zo'n apparaat gekocht. Was aanvankelijk een beetje gehannes om na de firmware-upgrade ff al mijn muziek zo in wmp te raten dat de herrie die ik leuk vindt ook daadwerkelijk er op komt maarja heb dat nu (3 uur later) gedaan en heb gewoon alleen de vette muziek van mijn computer op dat ding staan. Lastig om toe te geven maar wmp is blijkt toch best goed in kiezen wat ik nou leuk vind (na dus 3 uur bezig geweest te zijn met rate'en)
Prima apparaat heb na firmware upgrade ook het touchpad een beetje door dus ik ben gelukkig

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Proficiat met uw microotje ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49

Halfkakkende

Vandring

Ik had een vraagje over deze speler.

Ik heb een opbouw van mijn mp3's als volgt: Arties - Album\Track# - Titel.mp3
Als ik nu mijn muziek op een Zen zet (WMP of Creative software), is het dan mogelijk om door een lijst te bladeren met als opbouw Artiest - Album en vervolgens, als ik deze selecteer, een lijst krijg met Track# - Titel (of de titels op volgorde van tracknummer en niet alphabetisch)? Of is het dezelfde opbouw als in bijvoorbeeld mediaplayer (artist-> artiestnaam -> albums -> nummers)?

Ik zie vaak bij mensen met een Ipod dat dit niet mogelijk lijkt te zijn en ik vroeg me af of deze speler dat wel kon.
Als deze speler dat niet kan, welke microdrive speler danwel harddrive speler in dezelfde prijsklasse dan wel? Iemand een idee?

Edit:

Ohja, ik heb nog een ietwat aparte vraag, maar heeft deze speler ook zo'n leuke quiz functie zoals de Ipod heeft?
Ik vind dat echt lachen en ik denk dat het me regelmatig zou kunnen vermaken 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Halfkakkende op 03-02-2005 22:19 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
De ZM heeft iig geen quiz-functie, wat ik op de iPod ook een zeer leuke functie vindt! Maar ja, wij hebben radio & voice-recorder!

Overigens: in dezelfde prijsklasse is nu de iRiver H10, en met dat kleurenscherm & line-in met MP3 encoding erbovenop, zou ik eerder geneigd zijn om vanaf nu die H10 aan te raden? Of hebben jullie andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Halfkakkende schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:47:
Ik had een vraagje over deze speler.

Ik heb een opbouw van mijn mp3's als volgt: Arties - Album\Track# - Titel.mp3
Als ik nu mijn muziek op een Zen zet (WMP of Creative software), is het dan mogelijk om door een lijst te bladeren met als opbouw Artiest - Album en vervolgens, als ik deze selecteer, een lijst krijg met Track# - Titel (of de titels op volgorde van tracknummer en niet alphabetisch)? Of is het dezelfde opbouw als in bijvoorbeeld mediaplayer (artist-> artiestnaam -> albums -> nummers)?

Ik zie vaak bij mensen met een Ipod dat dit niet mogelijk lijkt te zijn en ik vroeg me af of deze speler dat wel kon.
Als deze speler dat niet kan, welke microdrive speler danwel harddrive speler in dezelfde prijsklasse dan wel? Iemand een idee?

Edit:

Ohja, ik heb nog een ietwat aparte vraag, maar heeft deze speler ook zo'n leuke quiz functie zoals de Ipod heeft?
Ik vind dat echt lachen en ik denk dat het me regelmatig zou kunnen vermaken 8)
Euhm ik weet niet precies wat je bedoeld. Maar ik doe het zo: in de geavanceerde opties van een mp3 bestand stel ik artiest en album in.
Dan zie ik op mijn spelertje: Artiest-> Album-> en dan alle track's alfabetisch (?) genummerd. Ik denk dat die ordening van de tracks hetzelfde is als die in windows exlorer, dus als je in explorer de liedjes alfabetisch schikt, dan zullen ze ook alfabetisch op de zen staan.
LET WEL: windows ordent genummerde tracks op een vreemde manier alfabetisch.
Stel je hebt 11 mp3's met de naam: Track i (met i=1 tot 11). Dan orden je alfabetisch maar dan zie je het volgende: Track 1, Track 10, Track 11, Track 2, Track 3,....
Dus die 10 en 11 worden gerangschikt op hun begincijfer! Dat vind ik raar, maar ja, geef de nummezrs gewoon een naam en tis opgelost. Ik ga straks mss wat foto's posten om het duidelijker te maken.

En er zit spijtiggenoeg geen quizfunctie op de zen micro. Niets van spelletjes, wel een organiser en microfoon en adressenbestand. Trouwens ik moet zeggen dat de kwalieit van de opgenomen bestanden met de microfoon echt heel goed zijn, echt even goed of een digitaal dictafoontje of beter. Ik gebruik die functie nog al vaak, dus das belangrijk voor mij

-edit-
Ah nu snap ik wat je bedoeld met de ordening. Ik ga het zelf eens proberen, maar ik denk als je ze ordent via explorer volgens het tracknummer (dus uw mp3's noemen dan niet Track i), ej dan kopieerd naar de zen, dat het dan moet lukken, ik ga het direct eens proberen

[ Voor 7% gewijzigd door MMach op 04-02-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Over de river H10, dat is idd wel een mooi dingetje, er is hier ergens anders ook een topic over. Maar dit is een Creative Zen Micro topic, dus hier over de Iriver beginnen is niet nodig me dunkt. Ziet er wel cool uit, dat irivertje, maar ik ben eveneens beniewd naar de Zen Micro Photo, dat moet ook wel cool zijn, maar die is nog niet uit dacht ik.

Dit topic dus : [rml][ MP3] iRiver H10[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door MMach op 04-02-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Kan er niet een wat uitgebreidere ts komen, met alle info enzo? zou toch wat makkelijker zijn nu er steeds meer micro users bijkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Jep, de ordening op tracknummer werkt, ziehier de bewijzen:
Ik heb drie MP3 files: genaamd:
C nummer 1 (tracknummer=1)
B nummer 2 (tracknummer=2)
A nummer 3 (tracknummer=3)

Als je die alfabetisch zou schikken, dan staat er uiteraard A,B,C ipv C,B,A. Dus op deze manier kunnen we zien of de volgorde verloren gaat of niet:
De map "TEST" op mijn computer:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/ordening2.jpg

En brengen we deze map over naar de Zen Micro, dan zien we op het schermpje:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/ordening.JPG

Joy, de volgorde gaat dus niet verloren, het is dus mogelijk om de liedjes te ordenen op tracknummer, langs de computer om. (Let tevens op de haarscherpe foto( wel wat verminderd door het minimaliseren), viva Pentax)
Voila problem solved

[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 04-02-2005 00:49 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.