AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.
edit: net mail trug gekregen: alleen de Dark Blue is met extra batterij, kzal eens gaan zien of dat mooi is, heeft iemand dit kleur?
[ Voor 26% gewijzigd door cocico op 04-01-2005 15:31 ]
Je moet eerst Alle Zen-software verwijderen en daarna de nieuwe Zen Media Explorer installeren...meer heb je niet nodig.vriesman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:54:
Na de firmware upgrade 2_00_12 werkt Mediasource niet meer (zoals bekend)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Hierzie:cocico schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:30:
Kan er eens iemand een screentje posten met het schermpje waar de contacten en agendapuntjes instaan, en evt ook de ervaring of het vlot werkt (en of het handig is)
Je moet wel eerst van bv Nomadworld.com de nieuwe versie van de software downloaden (voor spelers met de MTP functie=laatste firmware).
Het schermpje van contactpersonen ziet er zo uit(nadat ik de contactpersoon geselecteerd heb:
En de organiser ziet er zo uit (je selecteert een dag en dan komt volgend schermpje:)
Het was heel eenvoudig, volautomatisch bijna
Ik denk toch dat ik 'm morgen ga kopen voor EUR 269, bij Pixmania kost-ie EUR 253, maar daar 'weet' de klantendienst niet of er een extra batterij bij zit!
Zijn er verder nog mensen die 'n Dark Blue hebben (met pics)?
Verwijderd
Heb alleen geen cam om er foto's van te maken.
Hij zal je vast en zeker bevallen, neem dat maar van me aan
http://www.hardwarezone.c...ew.php?cid=9&id=1331&pg=1
Hoe je een micro uit elkaar moet halen, je weet nooit...
Gewoon schitterend om die techniek te zien, stel je dat eens voor 10 jaar geleden zou het geen waar geweest zijn. Wieeeee, kben int juiste tijdperk geboren
't is wel grappig: zie je een plaatje waarop ze het serienummer hebben weggehaald, zie je in een volgend plaatje een shot waarop je, met een kleine inspanning, het serienummer gewoon kan lezen.MMach schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 02:25:
Juist iets leuks gezien:
http://www.hardwarezone.c...ew.php?cid=9&id=1331&pg=1
Hoe je een micro uit elkaar moet halen, je weet nooit...![]()
Gewoon schitterend om die techniek te zien, stel je dat eens voor 10 jaar geleden zou het geen waar geweest zijn. Wieeeee, kben int juiste tijdperk geboren
Je kan vrij goed zien waar de speler van Nauzer aan stuk is gegaan (net als de mijne...) : er zit een apart printplaatje aan de casing, waarin de externe connectoren gestoken worden. Een slim plan, maar blijkbaar is het printje zelf niet heel stevig.

Mijn Micro is denk ik in bezit van een bijna blije postbode op dit moment - zonder accu heb je er niet zoveel aan
ping 127.212.23.124
+USB on the go (imagetank)
+20GB
+volledig te gebruiken als 'memstick'
+mp3tjes kunnen overgezet worden
-batterijduur van maximaal 8 uur
-geen noemenswaardige ondersteuning
-groter
-geen radio
-enkele irri foutjes in de GUI
Denken jullie dat ik die van de Aldi altijd eens kan gaan halen, en als hij niet bevalt terugbrengen en geld terug?
[ Voor 3% gewijzigd door cocico op 05-01-2005 12:32 ]
Verwijderd
Wat bedoel je met "mp3tjes kunnen overgezet worden'" als ik het goed begrijp is dat juist een must voor iedere MP3-speler?cocico schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:31:
Zucht, net in de Aldi gezien dat ze voor 200 EUR nog die 20 GB MP3 Speler verkopen. Deze heeft als pluspunten tgo de Zen Micro:
+USB on the go (imagetank)
+20GB
+volledig te gebruiken als 'memstick'
+mp3tjes kunnen overgezet worden
-batterijduur van maximaal 8 uur
-geen noemenswaardige ondersteuning
-groter
-geen radio
-enkele irri foutjes in de GUI
Denken jullie dat ik die van de Aldi altijd eens kan gaan halen, en als hij niet bevalt terugbrengen en geld terug?
Met de nieuwe 2.00 firmware kan je de Zen Micro ook volledig als memstick gebruiken.
Ik vind toch dat er een hoop vervelende nadelen zijn die je noemt, waardoor ik toch veel liever voor de Zen Micro ga. Waarschijnlijk ziet hij er ook niet zo mooi uit als de Zen Micro.
(Is de batterij ook uitneembaar? Dat vind ik namelijk een groot pluspunt van de Zen)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Daar heb je 'n goed argument... Moest die Zen Touch nu ook zoals de Micro gebruikt kunnen worden als memstick zonder driver, dan was de keuze makkelijk :dMooooody schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:48:
Hm voor 225 euro heb je de Zen Touch met 20gig met 24 uur accuduur. Geen moeilijke keus dus t.o.v. de Aldi speler.
En die USB On The Go, is dat dat je 2 usb apparaten kan laten communiceren zonder tussenkomst van computer? Als dat zo is is dat inderdaad wel vrij cool ware het niet dat de kabeltjes volgens mij een probleem zijn, als die Aldi-pod geen standaard USB aansluiting heeft natuurlijk. Ik heb namelijk een digitale camera (pentax optio 33L) en de USB aansluiting daarvan is allesbehalve standaard, en als die imagetank geen standaard USB aanstuiting heeft, dan wordt het vinden van de juiste kabeltjes wel een probleem.
Mocht dat geen problemen opleveren, dan is dit wel een enorm groot pluspunt. Is er ergens een link naar die aldi-pod, ik zou hem graag eens zien.
Langs de andere kant, als je echt voor 20Gb gaat, waarom dan niet de Zen Touch of de Zen Xtra, das maar 50 Euro verschil tss die en de Aldi-pod. En ik denk niet dat je veel sevice kunt verwachten als er iets aan die aldi-pod is. Ik zou toch gaan voor de Touch mocht ik grote HDD nodig hebben, als kleiner ook goed is, ga dan voor de Micro! Zo'n zalig dingske
Lees eventjes
Idd USB 2.0, imagetank functie is met een bijgeleverd kabeltje waar een vrouwelijke USB op zit!
je moet wel duits kunnen...
Wohow, heeft ook een SD kaartenslot
Toch, ik zou voor creative gaan
[ Voor 21% gewijzigd door MMach op 05-01-2005 13:38 ]
Ik weet niet zeker of het 14dagen was dus schiet mijn kop er niet af als dat verkeerd blijkt te zijn
http://www.monsternet.org...enmicroipodmini/index.php
er word niet zo heel diep op de geluids qualiteit in gegaan, maar meer op de functies, disign en gebruiks gemak.
stukje van de conclusie:
(er komt dus een zen micro met kleurenscherm aan)I dare say that the Zen Micro is one of Creative's biggest products, and may very well be the foothold to grab the market share from Apple. A version with a colour screen is already being developed, and I can hardly wait for the Zen Micro's successor to arrive.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:10 ]
Verwijderd
Ik heb hem ondertussen ontvangenpjottum schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:02:
[...]
't is wel grappig: zie je een plaatje waarop ze het serienummer hebben weggehaald, zie je in een volgend plaatje een shot waarop je, met een kleine inspanning, het serienummer gewoon kan lezen.
Je kan vrij goed zien waar de speler van Nauzer aan stuk is gegaan (net als de mijne...) : er zit een apart printplaatje aan de casing, waarin de externe connectoren gestoken worden. Een slim plan, maar blijkbaar is het printje zelf niet heel stevig.
Mijn Micro is denk ik in bezit van een bijna blije postbode op dit moment - zonder accu heb je er niet zoveel aan
En zennen dat ik ging
edit: ik hoop alleen niet dat het nog een keer gebeurt!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 17:51 ]
Wat bedoel je met die oude accu die de mensen van mp3speler er bijgedaan hebben?
En voor diegene die de link stuurde van Ipod vs Micro, thanks! Wask eigenlijk al een tijdje nr op zoek...
Micro rulez, kheb de mijnen al per ongeluk laten vallen van 1 meter hoog

Verwijderd
de accu van het exemplaar wat ik teruggestuurd had met een defectMMach schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:52:
Kben blij voor u dat ij er ook is, wiee, kging juist zeggen dat de bijna blije postbode maar 40 euro moest bedalen voor een nieuw accuutje, en dan zou hij een heel blije postbode zijn.
Wat bedoel je met die oude accu die de mensen van mp3speler er bijgedaan hebben?
En voor diegene die de link stuurde van Ipod vs Micro, thanks! Wask eigenlijk al een tijdje nr op zoek...
Micro rulez, kheb de mijnen al per ongeluk laten vallen van 1 meter hoog, en niets aan zelfs geen krasje (hij zat wel in dat beschermplastiekske)
btw, bij mij werkt na nieuwe firmware en software update de micro niet meer met "Creative mediasource (hij staat er niet meer bij on de PC library...)"
Eerst uninstall je alles wat op uw computer staat dat te maken heeft met creative of creative zen (alles dat te maken heeft met je mp3 speler ten minste)
Dan ga je naar:http://www.nomadworld.com
Vervolgens klik je daar op 'downloads', je zoekt 'Zen Micro' en dan zoek je op 'Applications'
(Het is een engelse installer, maar je kan nederlands later selecteren)
Of in één keer:http://www.nomadworld.com/downloads/drivers/download.asp
Je krijgt het volgende scherm:

Selecteer het 2de ! dit is heel belangrijk ENKEL als je de nieuwe firmware al op je Micro hebt gezet.
Dit installeer je op de normale wijze en... mirakel, mirakel, je mediaprogramma's werken terug, het programma herkend je speler weer, je kan syncen enzo, dus alles gefixed!
Ziezo, tis te hopen dat het lukt bij u.
Oh ja weet er iemand of mp3spelers.nl ook tegen deftige tarieven in België levert? Ik kan het niet zo direct vinden. Voor accesoires enzo
[ Voor 14% gewijzigd door MMach op 05-01-2005 23:57 ]
Fijn!Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:44:
[...]
Ik heb hem ondertussen ontvangenklein krasje op het nieuwe beeldscherm (foutje??)) maar dat is ruimschoots goed gemaakt door de aardige mensen van mp3spelers die mijn oude accu er ook nog ff bijgedaaan hebben
(3 accu's nu
![]()
)
En zennen dat ik ging
edit: ik hoop alleen niet dat het nog een keer gebeurt!
Hoera!
Ik zit nog steeds op bericht uit Ierland te wachten omdat Mycom vond dat ze na 30 dagen geen garantie meer hoeven te verlenen (u hoort nog van my, Mijcom..).
Pakje is dus nog steeds vermist. Overigens heb ik ook geen achterklepje meegestuurd, dus die postbode moet ook dat nog aanschaffen of meeroven uit de lokale dixons. Dat gaat hem vast wel lukken, met zijn rooie jas.
De mp3speler van mijn vriendin stopte ineens helemaal, 4 dagen voordat ze hem een jaar had. Contact opgenomen met, jawel, mp3spelers.nl, en binnen een week had ze een andere met meer geheugen. Zo kan het ook, Mycom
ping 127.212.23.124
Alles gedaan zoals je schreef. Alle programma's en verwijzingen naar Creative etc. verwijderd.
Firmware zit op 2.00.12.
Dan de Mediaexplorer gedownload en geinstalleerd.
Maar ..... de setup kan mijn Micro niet vinden. Ik krijg een melding van aansluiten en inschakelen. Maar dat helpt niet.
Wat heb je dan precies anders gedaan dan ik?
Mijn bedoeling is om Mediasource weer te gaan gebruiken voor synchronisatie.
Groet,
Dirk
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik dit al 2x eerder verteld op deze pagina en de vorigeMMach schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:46:
Dat is redelijk gemakkelijk op te lossen. (dat softwareprobleem dan).
[heel verhaal]
ja, prijzen zijn gelijk als in nederland. als ik de site zo bekijk.MMach schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:46:
Oh ja weet er iemand of mp3spelers.nl ook tegen deftige tarieven in België levert? Ik kan het niet zo direct vinden. Voor accesoires enzo
Anders kan je ze gewoon even een mailtje sturen natuurlijk..
ping 127.212.23.124
yow,vriesman schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:42:
Maar ..... de setup kan mijn Micro niet vinden. Ik krijg een melding van aansluiten en inschakelen. Maar dat helpt niet.
Dirk
Wanneer vraagt hij precies om je micro aan te sluiten? Tijdens de setup nog? Of staat het programm er al op en herkent hij de micro niet? Volgens mij zou het ook helpen als je nadat je alles van creative hebt gedesinstalleerd,uw computer heropstart en dan pas da nieuw spul installeert, maar ik weet het niet zeker.
Oeps idd Moooody heeft het al eens gezegd, sorry daarvoorMooooody schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:24:
[...]
Je moet eerst Alle Zen-software verwijderen en daarna de nieuwe Zen Media Explorer installeren...meer heb je niet nodig.
Verwijderd
Klopt het dat de accu langzaam leegloopt als je de speler niet aan hebt staan want ik heb 2dagen de micro niet gebruikt en toen de laatste keer dat ik de micro uitdeed stond de accu-indicator nog op 1 streepje, nu doe ik de speler aan en zegt ie ''low battery''
Ja dat viel mij vanochtend ook op. Nou is dit een redelijk normaal verschijnsel maar ik vond het wel een beetje snel gaan. De Micro gaf bij mij " low battery" aan toe ik er wat albums op wilde zetten (wat dus ook niet ging). Ik moest hem eerst een kwartiertje aan de lader hangen om hem van muziek te kunnen voorzien.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:09:
ik heb de micro nu ongeveer 2 weken en ik ben er erg blij mee maar toch heb ik nog een vraagje.
Klopt het dat de accu langzaam leegloopt als je de speler niet aan hebt staan want ik heb 2dagen de micro niet gebruikt en toen de laatste keer dat ik de micro uitdeed stond de accu-indicator nog op 1 streepje, nu doe ik de speler aan en zegt ie ''low battery''![]()
wie kan mij uitleggen hoe dit zit???
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
http://www.nomadness.net/...ms&file=viewtopic&t=13740
Het schijnt maar in enkele gevallen voor te komen, maar het fijne ervan schijnt niemand te weten
Nog kee paar foto's(gewoon omdak et zo'n coolen vin):
Wss niemand kunnen helpen door dat te vertellen ma ja

ciao
-edit-
Nauzer, werkt uw Creative Explorer al?
[ Voor 5% gewijzigd door MMach op 07-01-2005 13:42 ]
Situatie: Zen aangesloten op m'n laptop, na eerst alle software van de cd-rom te hebben geïnstalleerd. Update van Creative gedownload en gestart, speler is door setup al geformatteerd ondertussen, maar nu blijft hij hangen...
edit: Na een tweede keer proberen is het toch gelukt... Dat was een bang momentje!
[ Voor 8% gewijzigd door cocico op 07-01-2005 15:36 ]
Verwijderd
"uitvoerder-titel.mp3" van harddisk naar Zen gekopieerd.
Daarna opnieuw gekopieerd van Zen naar HD => "titel.mp3"
De originele filename is dus gewijzigd ... Is dit iets dat je via de instellingen kan wijzigen want ik vind dit nergens terug.
Bijkomende vraagjes:
Ik sluit mijn Zen Micro aan op de PC via de Line-In (idem voor mijn stereo-keten), maar is dit wel verstandig? (Ohm, Voltage, Ampères, Watt ...) Ik heb daar niet zoveel verstand van.
Ook zij iemand me onlangs dat ik moest opletten welke hoofdtelefoon ik erop aansluit.
Iets met hoog-ohm-ig en laag-ohm-ig. Wat is hiervan aan??
Verwijderd
jah, ik heb de oude firmware er weer opgezet.... ik doe toch niets met die 2.0 firmware dus jah is ook niet nodig dan heMMach schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:40:
Het schijnt alleen maar-opvallend dan- voor te komen als de batterij maar op één streepje staat. Er zijn echt mensen die hun speler snachts uitzetten, en de volgende dag is hij plat! Op de forums van Creative is er niet echts iets over te vinden. Persoonlijk denk ik dat dat aan de batterij ligt. Naar het schijnt zit er in de batterij zelf een printplaatje dat de oplaadprocedure regelt en het voltage begrensd enzo, daar kan een slecht exemplaar tsszitten. Aan alle mensen die dit probleem voorhebben, test een keeer met de 2de batterij of dat ook voorvalt.
ciao
-edit-
Nauzer, werkt uw Creative Explorer al?
Verwijderd
Als het goed is veranderen de filenames niet, ze staan alleen gesorteerd op titel, de filename blijft hetzelfde, haal de file er maar weer eens af en zet het op je bureaublad, wat jij ziet is de ID3-tag van de mp3Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:27:
Iemand een oplossing voor volgend probleempje?
"uitvoerder-titel.mp3" van harddisk naar Zen gekopieerd.
Daarna opnieuw gekopieerd van Zen naar HD => "titel.mp3"
De originele filename is dus gewijzigd ... Is dit iets dat je via de instellingen kan wijzigen want ik vind dit nergens terug.
Bijkomende vraagjes:
Ik sluit mijn Zen Micro aan op de PC via de Line-In (idem voor mijn stereo-keten), maar is dit wel verstandig? (Ohm, Voltage, Ampères, Watt ...) Ik heb daar niet zoveel verstand van.
Ook zij iemand me onlangs dat ik moest opletten welke hoofdtelefoon ik erop aansluit.
Iets met hoog-ohm-ig en laag-ohm-ig. Wat is hiervan aan??
Wat betreft die andere vraagjes, dat kan absoluut geen kwaad, je denkt toch niet dat ze een self-destruct inbouwen als je oordopjes van een andere fabricant gebruikt? Misschien alleen als je Al-Quaida oordopjes gebruikt ja
Correct me if I'm wrong
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 10:23 ]
Geluidskwaliteit is icm Sony nekbankoptelefoon gewoon subliem: ik heb nog nooit gehad dat ik het verschil tussen 128 kpbs & 192 hoor!
Heeft iemand de oplossing?
dan speelt ie alles van kraftwerk af. of van blues brother castro. of van elefant. of van sykosonics.
maar ja. ik kan het niet voor je testen. mijn mp3speler is bij een blije postbode.

ping 127.212.23.124
[ Voor 3% gewijzigd door demichiel op 08-01-2005 17:52 . Reden: typo ]
Ik ben blij ipv een postbode. Mijn nieuwe speler is vandaag verzonden door Creative; ik ben benieuwd wat er allemaal in het pakje zit.
Excuus aan alle postbodes op GoT
ping 127.212.23.124
Verwijderd
<edit>
Was een foutje van mij. Ik durfde blijkbaar de AC USB stekker er niet hard genoeg in te duwen. Alles zit nu correct en meneer laat vrolijk op. Excuses.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 09:39 ]
Probeer ipv de AC-adaptor anders eens op te laden met de USB kabel. Of zet de speler gewoon aan, laat hem een 10tal min. spelen, en probeer dan opnieuw. Als je een 2de batt. hebt kan je dat ook eens proberen met dedie. Ik zou me voorlopig nog niet teveel zorgen maken: batterijindicators zijn zeker in het begin onnauwkeurig. Probeer het allemaal een keer en post uw bevindingen
Ciao
-edit-
En nog iets voor iedereen: als je batterij is volgeladen, laat de adaptor niet zitten, de batterij kan er warm van worden en dat is schadelijk voor de batterij!
[ Voor 11% gewijzigd door MMach op 08-01-2005 22:48 ]
Verwijderd
Ik heb 't gevonden: als je bij de artiest staat en je ziet geen albums, of je wil alle nummers zien, dan moet je op 'menu' duwen, en dan 'alles bekijken', et voila!cocico schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:44:
Dankjewel! 't Werkt! Toch 'n beetje raar dat je zo niet kan zien welke liedjes vb. Kraftwerk heeft, maar ik ben al lang blij dat het werkt!
Verwijderd
Ik vind het een mooie MP3 speler en gemakkelijk in gebruik maar,
De radio heeft bij mij een bagger ontvangst. Ik kan misschien 1 zender zonder ruis ontvangen dat kan toch niet normaal zijn

[edit] ik woon in leiden in de randstad en hier zouden genoeg zendmasten moeten zijn Tevens kan ik met mijn mobiele telefoon wel normaal radio kan luisteren. Dus moet het wel aan de zen liggen.
Ook het probleem dat de accu lijkt leeg te lopen terwijl hij uitstaat heb ik last van. Vind ik ook raar, maar mijn accu is nog niet zo vaak helemaal leeg geweest dus ik hoop dat met een paar keer op- en ontladen het weg is.
En nu heb ik sinds een paar dagen ook het probleem dat hij niet meer goed werkt
Ik neem aan dat die met een nieuw setje oordopjes verholpen is, maar ik vind het wel snel en makkelijk kapot gaan. Ik ben iniedergeval blij dat ik hem in een winkel heb gekocht, dan kan ik daar gewoon langsgaan en hoef ik hem niet optesturen, maar het valt me wel een beetje tegen van een MP3 speler van meer dan 250 Euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 16:34 ]
Dat is een bekend fenomeen, het koptelefoontje. 't is niet de koptelefoon maar de speler zelf die defect is. zsm omruilen in de winkel, en staan op service van die winkel. Wat mij overigens niet gelukt is.
De radio&accu problemen waren dacht ik opgelost met een nieuwe firmware, heb je die eropgezet?
ping 127.212.23.124
Maar je moet eens zoeken naar radioposten en tergelijker tijd een beetje 'rondzwieren' met uw zenneke, ik bedoel dat je je zen moet richten alof het een antenne is, niet zo handig maar ja...
Bij mijn creative rhomba hielp het soms om de snoer van het koptelefoontje rond de speler te draaien omdat dat werkt als een soort antenne, ik heb het nog niet geprobeert met de zen want hier is de ontvangst prima. Wat dat koptelefoon aansluitingetje betreft: het schijnt iets te zijn dat precies veel voorkomt (ik hoop dat het bij mij niet gebeurt
@diegene met dat oplaadprobleem:
ik had dat de erste keer ook dat niet diep genoeg durven insteken van de adaptor
Trouwens, ik heb mijn batterijduur gisteren en vandaag getest, en ik ben serieus onder de indruk
Zijn er nog al mensen die dit getest hebben of gaan testen? de batteriuj moet al een tijdje in gebruik zijn om een deftige test te kunnen doen.
Viva Zen!!!
Verwijderd
Ik dacht dat het het kopteleoontje zou zijn omdat aan het snoertje klooien het probleem oplost en veroorzaakt. Maar het zou mooi zijn als het de speler is, dan heb ik wat meer hoop dat het definitief opgelost kan wordenpjottum schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:08:
@bartman:
Dat is een bekend fenomeen, het koptelefoontje. 't is niet de koptelefoon maar de speler zelf die defect is. zsm omruilen in de winkel, en staan op service van die winkel. Wat mij overigens niet gelukt is.
De radio&accu problemen waren dacht ik opgelost met een nieuwe firmware, heb je die eropgezet?
Verder heb Ik er een keer een nieuwere firmware opgezet onder deze naam ZenMicro_PCFW_US_1_01_03_PDE
Ik weet niet of er een nog nieuwere firmware is
Maar als ik het goed begrijp zou de radio wel een normaal ontvangst moeten hebben. Dan zal ik dit gelijk melden als ik terug ga
Verwijderd
Ik begrijp dat ik niet hetzelfde ontvangst krijg als thuis via de kabel. Maar het is zo dat ik veel minder zenders kan ontvangen dan op mijn mobiele telefoon en dat degene die ik ontvang giga ruizen. Dus je kan er niet eens normaal naar luisteren. Ik heb al een beetje zit klooien om het ontvangst beter te krijgen (ander kant opwijzen met de zen enz enz) maar het ontvangst blijft baggerMMach schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:41:
@ bartman: tja een digitale radio is niet zo goed als een analoge...
Maar je moet eens zoeken naar radioposten en tergelijker tijd een beetje 'rondzwieren' met uw zenneke, ik bedoel dat je je zen moet richten alof het een antenne is, niet zo handig maar ja...
Bij mijn creative rhomba hielp het soms om de snoer van het koptelefoontje rond de speler te draaien omdat dat werkt als een soort antenne, ik heb het nog niet geprobeert met de zen want hier is de ontvangst prima. Wat dat koptelefoon aansluitingetje betreft: het schijnt iets te zijn dat precies veel voorkomt (ik hoop dat het bij mij niet gebeurt) dat zou inderdaad niet mogen. Ik hoop dat niet alle spelers na een tijdje dat probleem krijgen, anders zijn we wel gepoept.
@diegene met dat oplaadprobleem:
Zowiezo vind ik het apart dat het ontvangst een stuk slechter is met mijn en dan via mijn mobiele telefoon. je zou denken dat dat vergelijkbaar zou zijn

De radio van de Micro is hardstikke analoog hoorMMach schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:41:
@ bartman: tja een digitale radio is niet zo goed als een analoge...
De ontvangst is matig omdat de ontvanger veel minder krachtig is dan bij een grotere radio. Ook is het geluid minder, omdat alle componenten heel dicht bij elkaar zitten en ze de ontvangst en geluidskwaliteit beïnvloeden.
[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 10-01-2005 08:37 ]
Radio vond ik op zich wel okee, maar het hing er vanaf waar ik was enzo.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:41:
[...]
Ik dacht dat het het kopteleoontje zou zijn omdat aan het snoertje klooien het probleem oplost en veroorzaakt. Maar het zou mooi zijn als het de speler is, dan heb ik wat meer hoop dat het definitief opgelost kan worden
Maar als ik het goed begrijp zou de radio wel een normaal ontvangst moeten hebben. Dan zal ik dit gelijk melden als ik terug ga
Laat even weten hoe de klachtenafhandeling loopt in de winkel waar je hem gekocht hebt!
ping 127.212.23.124
Verwijderd
misschien komt er nog een keer een firmware-update om de ruis te filteren. maar echter beter zal het naar mijn verwachting niet worden.
Verwijderd
Dat bedoelde ik, ik heb het alleen verkeerd opgeschrevenMooooody schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:35:
[...]
De radio van de Micro is hardstikke analoog hoor
De ontvangst is matig omdat de ontvanger veel minder krachtig is dan bij een grotere radio. Ook is het geluid minder, omdat alle componenten heel dicht bij elkaar zitten en ze de ontvangst en geluidskwaliteit beïnvloeden.

Maar de radio zou toch net zo goed moeten kunnen zijn als mijn mobiele telefoon zou ik denken
Ik heb hem bij BBC gekocht en ik laat nog wel ff weten hoe BCC het oplostpjottum schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:53:
[...]
Radio vond ik op zich wel okee, maar het hing er vanaf waar ik was enzo.
Laat even weten hoe de klachtenafhandeling loopt in de winkel waar je hem gekocht hebt!
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Hoe luister jij naar de radio zonder koptelefoonJayVee schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:05:
Voor de mensen die geen goede radio ontvangst hebben: Wel met koptelefoon proberen, die fungeert namelijk als antenne!
kweet niet of het verschil maakt: ik heb een zen micro met AB in het snoer, en de radioontvangst is prima.... geen problemen mee...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
Hoera, join the club! nog iemand met dit probleem, oftewel gewoon terugsturen.... sterkte ermee.... ik ben bang dat het nog een keer gaat gebeuren hier...Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:31:
En nu heb ik sinds een paar dagen ook het probleem dat hij niet meer goed werktEr zit een storing in het draadje op de plek waar je je oordopjes in de mp3 speler steekt. Het lijkt erop alsof het snoertje kapot is want wanneer je het snoertje beweegt valt het geluid af en toe weg of hoor je geen zang meer of klinkt de muziek heel ver weg
![]()
Ik neem aan dat die met een nieuw setje oordopjes verholpen is, maar ik vind het wel snel en makkelijk kapot gaan. Ik ben iniedergeval blij dat ik hem in een winkel heb gekocht, dan kan ik daar gewoon langsgaan en hoef ik hem niet optesturen, maar het valt me wel een beetje tegen van een MP3 speler van meer dan 250 Euro.
dan stuur ik um terug en wil ik mijn geld terug...
Verwijderd
http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.830
Zen Micro matching wireless headphones
http://www.dapreview.net/news.php?item.897
Creative Zen Micro Photo
http://www.dapreview.net/news.php?item.898
Verwijderd
Ik ben terug geweest en ze ruilen hem om met een nieuwe. Ze hadden hem alleen niet in het zwart dus ze bestellen hem en hij komt eind van de week dan binnen.pjottum schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:53:
[...]
Radio vond ik op zich wel okee, maar het hing er vanaf waar ik was enzo.
Nu alleen hopen dat het niet weer gebeurt, maar op zich wel netjes van BCC dat ze gelijk een nieuwe bestellen
/me had verwacht dat ze hem wel zouden proberen te repareren

In een woord: SEXYVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:37:
Creative Zen Micro gets matching speakers
http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.830
Zen Micro matching wireless headphones
http://www.dapreview.net/news.php?item.897
Creative Zen Micro Photo
http://www.dapreview.net/news.php?item.898
Kan je je huidige micro upgraden naar een kleuren scherm?
Ik ben zeker van niet... De electronica in de Zen Micro is gewoon gebaseerd op zw-wit weergave, en ik denk ook niet dat de toevoeging van een kleurenscherm de enige toevoeging zal zijn, ik zeg maar wat, een grotere harde schijf en spelletjes erbij of zo.jaguarxj16 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:38:
[...]
In een woord: SEXY
Kan je je huidige micro upgraden naar een kleuren scherm?
Los van dat zullen de prijzen voor de gewone Zen Micro nu wel dalen, jammer want ik heb net 'n nieuwe...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
* pjottum gebruikt voor sporten ook een flashplayer.
128mb zou genoeg moeten zijn om te sporten, anders sport je toch te lang
ping 127.212.23.124
Jow
Toont de playter overigens de filename in het display wanneer er geen id3 tag's gebruikt worden?
De ruimte tot 2 Gb die je kan instellen voor externe harde schijf, kun je die ook volledig uitschakelen, zodat je de speler maximaal voor muziek kan gaan gebruiken?
(ik heb dit topic tot nu toe maar doorworsteld tot aan p6., dus excuseer mocht de vraag al beantwoord zijn).
[ Voor 40% gewijzigd door Tom_G op 12-01-2005 15:58 ]
Verwijderd
Haal trouwens nog steeds maar een paar uur speeltijd uit beide batterijen, best jammer dat'ie na een dag alweer op een streepje staat.
Verwijderd
- Ja, dan moet je importeren in software naar PC library (muziekbibliotheek als je hem op NL hebt geinstalleerd) en dan kun je de m3u playlist naar de playlist op je Zen Micro zetten. (is idd al een x gezegd in dit topic... maybe search functie?)Tom_G schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:57:
Het is al enkele keren gevraagd geweest, maar ondersteund deze Micro de Winamp m3u playlisten? Toch wel handiger dan je eigen playlist maken.
Toont de playter overigens de filename in het display wanneer er geen id3 tag's gebruikt worden?
De ruimte tot 2 Gb die je kan instellen voor externe harde schijf, kun je die ook volledig uitschakelen, zodat je de speler maximaal voor muziek kan gaan gebruiken?
(ik heb dit topic tot nu toe maar doorworsteld tot aan p6., dus excuseer mocht de vraag al beantwoord zijn).
- ja, dan staat er gewoon arties-naam.wma of naammp3tje.mp3
- jah, die staat standaard uit, moet je aanzetten om het te gebruiken en je kunt op ieder moment switchen tussen 0 128 256 521 MB en 1 / 2 GB
btje search werk had denk k geen kwaad gekunnen.... staat allemaal in dit topic...
Verwijderd
warm worden is normaal, maar hoe warm? misschien komt het ook gewoon door je hand-warmteVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:08:
Vraagje: mijn Micro wordt tijdens het afspelen erg warm. Best leuke feature hoor, zo'n handenwarmfunctie, maar ik vraag met toch af of het kwaad kan.
Haal trouwens nog steeds maar een paar uur speeltijd uit beide batterijen, best jammer dat'ie na een dag alweer op een streepje staat.
Paar keer ontladen en weer volladen helpt bij mij wel, maar idd de batterijduur is vrij kort. maarja ik heb ook 3 batterijen
Search had ik al geprobeerd, maar vond niet snel concreet een antwoord hierop. Wat ik ook niet duidelijk terugvind, is of map per map met nummers kan afgespeeld worden.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:29:
[...]
- Ja, dan moet je importeren in software naar PC library (muziekbibliotheek als je hem op NL hebt geinstalleerd) en dan kun je de m3u playlist naar de playlist op je Zen Micro zetten. (is idd al een x gezegd in dit topic... maybe search functie?)
- ja, dan staat er gewoon arties-naam.wma of naammp3tje.mp3
- jah, die staat standaard uit, moet je aanzetten om het te gebruiken en je kunt op ieder moment switchen tussen 0 128 256 521 MB en 1 / 2 GB
btje search werk had denk k geen kwaad gekunnen.... staat allemaal in dit topic...
Waarschijnijk een verwarring in taalbarrière tussen Nederlands en Vlaams.jaguarxj16 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:31:
wat bedoel je met lampje draaien? klinkt interresant
Draaien gebruiken we ook om te zeggen dat iets werkt, functioneerd, aan staat,...:)
Wel even opmerken dat dit geen officïel taalgebruik is.
Bvb het toestel draait goed (kan even goed een tv zijn, waar er fysiek niks mee gebeurd).
[ Voor 20% gewijzigd door Tom_G op 12-01-2005 20:47 ]
een andere dan dus.
Ik heb misschien wel een beta teruggehad, hij zat wel in het plastic, maar er zit een andere touchpad op. Met dus andere symbolen. Ik ben benieuwd hoe/wat. Ik ga eens testen offie bevalt..
ping 127.212.23.124
lol, idd een foutje in mijn Nederlands. Ik probeer er op te letten! Ik bedoelde dus idd het lampje aan laten gaan en wat rommelen in de menu's!jaguarxj16 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:31:
wat bedoel je met lampje draaien? klinkt interresant
MMach schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:21:
Neem eens een foto (kben beniewd naar die andere symbolen)

het touchpad lijkt ook anders te reageren, maar ik ga het morgen even testen allemaal, zeg maar on the run..
en daar rechts is geen artifact, maar gewoon vuil ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door pjottum op 12-01-2005 21:57 . Reden: / typen is moeilijk ]
ping 127.212.23.124
Zo zie die van mij er ook uit. Heb hem gisteren ontvangen en gewoon bij komplett besteld.pjottum schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:55:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
het touchpad lijkt ook anders te reageren, maar ik ga het morgen even testen allemaal, zeg maar on the run..
offtopic:
en daar rechts is geen artifact, maar gewoon vuil ;-)
Verwijderd
hmm..ZiPsop schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:01:
[...]
Zo zie die van mij er ook uit. Heb hem gisteren ontvangen en gewoon bij komplett besteld.
Misschien is dit dan een tweede generatie?
Het zou maar zo kunnen. Hopelijk is het probleem wat ik ermee had en wat hier al vaker is langskomen er dan nu ook uit.
ping 127.212.23.124
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik zie ook geen verschil met de mijne. Die heb ik sinds eind december (mét 2e batterij).ZiPsop schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:01:
[...] Zo zie die van mij er ook uit. Heb hem gisteren ontvangen en gewoon bij komplett besteld.
Dirk
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
In deze post: Verwijderd in "Creative: Zen micro" staan andere symbolen!Mooooody schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:19:
Mijne heeft ook dezelfde symbolen...
en op de site van creative ook... vandaar mijn verwarring..
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Klopt mijne heeft ook andere symbolen. Bij jouw bijvoorbeeld staat er alleen een pijltje op het back knopje, en bij mij staat er "back" bijpjottum schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:25:
[...]
In deze post: Verwijderd in "Creative: Zen micro" staan andere symbolen!
en op de site van creative ook... vandaar mijn verwarring..
Hmm, bedankt voor het antwoord, maar nu weet ik het nog steeds niet goed. Zal de vraag ietsjes duidelijker stellen (gisteravond platte batterijen in tobo, en dus met dat on-screen dingetje van windows me beholpen :-) )Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:29:
Ik heb 'm, als ik 'm aansluit op mijn receiver, altijd op 25 staan. Dan hoef ik de volumeknop niet veel verder te draaien dan bij de cd speler ofzo..
Dus:
Als ik het goed heb begrepen is de output voldoende o hem op een normale hifi aan te sluiten.
Maaaaar, is het ook voldoende om bv een paar I-trigues aan te drijven?? Of eender welk gewoon paar pc speakers? Want m'n vriendin heeft een muvo v200, en die vind ik dus niet krachtig genoeg daarvoor. (toch niet om

dus:
OPROEP
Zou er iemand zo goed willen zijn zijn zennetje eens aan een paar gewone pc-speakers te hangen, en de bevindingen te posten. Mijn eeuwige dank zal u ten dele vallen
Dit topic is gesloten.