Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
MMach schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:51:
Het hangt niet af van de goodwill van een winkelketen of er een extra batterij bij zit! Hoewel ze je dat mss willen laten geloven.. >:)
Creative heeft zelf beslist dat bij de eerste 35000 modellen een extra batterij zit _/-\o_
Dat is te zien op de verpâkking:bij de versies met een extra batterij staat er Linited edition op
Hoeft niet. Gisteren gekocht bij MediaMarkt Utrecht. Er stond niets over op de verpakking maar er zat wel een extra batterij bij! Laat dus de verpakking even openen voordat je koopt!

[ Voor 7% gewijzigd door wmvink op 04-01-2005 15:26 ]

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Heb net gemaild naar de computerwinkel of der n tweede batterij bij zit, als er geen bijzit, ga ik wel mailen dat ik 'm ergens koop waar er wel 'n tweede batterij bijzit, of waar hij goedkoper is. Kost nu nl. 269 EUR

edit: net mail trug gekregen: alleen de Dark Blue is met extra batterij, kzal eens gaan zien of dat mooi is, heeft iemand dit kleur?

[ Voor 26% gewijzigd door cocico op 04-01-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Kan er eens iemand een screentje posten met het schermpje waar de contacten en agendapuntjes instaan, en evt ook de ervaring of het vlot werkt (en of het handig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

vriesman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:54:
Na de firmware upgrade 2_00_12 werkt Mediasource niet meer (zoals bekend)
Je moet eerst Alle Zen-software verwijderen en daarna de nieuwe Zen Media Explorer installeren...meer heb je niet nodig.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
cocico schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:30:
Kan er eens iemand een screentje posten met het schermpje waar de contacten en agendapuntjes instaan, en evt ook de ervaring of het vlot werkt (en of het handig is)
Hierzie:
Je moet wel eerst van bv Nomadworld.com de nieuwe versie van de software downloaden (voor spelers met de MTP functie=laatste firmware).

Het schermpje van contactpersonen ziet er zo uit(nadat ik de contactpersoon geselecteerd heb:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Contactpersonen.JPG

En de organiser ziet er zo uit (je selecteert een dag en dan komt volgend schermpje:)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Organiser.JPG

Het was heel eenvoudig, volautomatisch bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Dankjewel!

Ik denk toch dat ik 'm morgen ga kopen voor EUR 269, bij Pixmania kost-ie EUR 253, maar daar 'weet' de klantendienst niet of er een extra batterij bij zit!

Zijn er verder nog mensen die 'n Dark Blue hebben (met pics)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Dark Blue.
Heb alleen geen cam om er foto's van te maken.
Hij zal je vast en zeker bevallen, neem dat maar van me aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Juist iets leuks gezien:
http://www.hardwarezone.c...ew.php?cid=9&id=1331&pg=1
Hoe je een micro uit elkaar moet halen, je weet nooit... :)
Gewoon schitterend om die techniek te zien, stel je dat eens voor 10 jaar geleden zou het geen waar geweest zijn. Wieeeee, kben int juiste tijdperk geboren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Over nog eens 10 jaar is alles wéér anders! Verder zou ik 't niet durven, mijn apparaatje van zoveel euro's openschroeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MMach schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 02:25:
Juist iets leuks gezien:
http://www.hardwarezone.c...ew.php?cid=9&id=1331&pg=1
Hoe je een micro uit elkaar moet halen, je weet nooit... :)
Gewoon schitterend om die techniek te zien, stel je dat eens voor 10 jaar geleden zou het geen waar geweest zijn. Wieeeee, kben int juiste tijdperk geboren :)
't is wel grappig: zie je een plaatje waarop ze het serienummer hebben weggehaald, zie je in een volgend plaatje een shot waarop je, met een kleine inspanning, het serienummer gewoon kan lezen.

Je kan vrij goed zien waar de speler van Nauzer aan stuk is gegaan (net als de mijne...) : er zit een apart printplaatje aan de casing, waarin de externe connectoren gestoken worden. Een slim plan, maar blijkbaar is het printje zelf niet heel stevig. :/

Mijn Micro is denk ik in bezit van een bijna blije postbode op dit moment - zonder accu heb je er niet zoveel aan :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Zucht, net in de Aldi gezien dat ze voor 200 EUR nog die 20 GB MP3 Speler verkopen. Deze heeft als pluspunten tgo de Zen Micro:

+USB on the go (imagetank)
+20GB
+volledig te gebruiken als 'memstick'
+mp3tjes kunnen overgezet worden

-batterijduur van maximaal 8 uur
-geen noemenswaardige ondersteuning
-groter
-geen radio
-enkele irri foutjes in de GUI

Denken jullie dat ik die van de Aldi altijd eens kan gaan halen, en als hij niet bevalt terugbrengen en geld terug?

[ Voor 3% gewijzigd door cocico op 05-01-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:31:
Zucht, net in de Aldi gezien dat ze voor 200 EUR nog die 20 GB MP3 Speler verkopen. Deze heeft als pluspunten tgo de Zen Micro:

+USB on the go (imagetank)
+20GB
+volledig te gebruiken als 'memstick'
+mp3tjes kunnen overgezet worden

-batterijduur van maximaal 8 uur
-geen noemenswaardige ondersteuning
-groter
-geen radio
-enkele irri foutjes in de GUI

Denken jullie dat ik die van de Aldi altijd eens kan gaan halen, en als hij niet bevalt terugbrengen en geld terug?
Wat bedoel je met "mp3tjes kunnen overgezet worden'" als ik het goed begrijp is dat juist een must voor iedere MP3-speler?

Met de nieuwe 2.00 firmware kan je de Zen Micro ook volledig als memstick gebruiken.

Ik vind toch dat er een hoop vervelende nadelen zijn die je noemt, waardoor ik toch veel liever voor de Zen Micro ga. Waarschijnlijk ziet hij er ook niet zo mooi uit als de Zen Micro.

(Is de batterij ook uitneembaar? Dat vind ik namelijk een groot pluspunt van de Zen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hm voor 225 euro heb je de Zen Touch met 20gig met 24 uur accuduur. Geen moeilijke keus dus t.o.v. de Aldi speler.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Batterij is uitneembaar, en dat van die MP3 wil zeggen dat je ze er ook àf kan halen. Ik vind de Zen Micro ook wel mooier, maar die 20 GB & USB On The Go verblinden me een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Mooooody schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:48:
Hm voor 225 euro heb je de Zen Touch met 20gig met 24 uur accuduur. Geen moeilijke keus dus t.o.v. de Aldi speler.
Daar heb je 'n goed argument... Moest die Zen Touch nu ook zoals de Micro gebruikt kunnen worden als memstick zonder driver, dan was de keuze makkelijk :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Hmm ik hoop dat die Aldi speler USB 2.0 heeft...
En die USB On The Go, is dat dat je 2 usb apparaten kan laten communiceren zonder tussenkomst van computer? Als dat zo is is dat inderdaad wel vrij cool ware het niet dat de kabeltjes volgens mij een probleem zijn, als die Aldi-pod geen standaard USB aansluiting heeft natuurlijk. Ik heb namelijk een digitale camera (pentax optio 33L) en de USB aansluiting daarvan is allesbehalve standaard, en als die imagetank geen standaard USB aanstuiting heeft, dan wordt het vinden van de juiste kabeltjes wel een probleem.
Mocht dat geen problemen opleveren, dan is dit wel een enorm groot pluspunt. Is er ergens een link naar die aldi-pod, ik zou hem graag eens zien.
Langs de andere kant, als je echt voor 20Gb gaat, waarom dan niet de Zen Touch of de Zen Xtra, das maar 50 Euro verschil tss die en de Aldi-pod. En ik denk niet dat je veel sevice kunt verwachten als er iets aan die aldi-pod is. Ik zou toch gaan voor de Touch mocht ik grote HDD nodig hebben, als kleiner ook goed is, ga dan voor de Micro! Zo'n zalig dingske _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
http://www.dapreview.net/content.php?review.140

Lees eventjes ;)

Idd USB 2.0, imagetank functie is met een bijgeleverd kabeltje waar een vrouwelijke USB op zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
http://www.stiftung-waren..._ton/meldung/1225975.htmlIer nog iets, niet zo positief:

je moet wel duits kunnen...

Wohow, heeft ook een SD kaartenslot
Toch, ik zou voor creative gaan

[ Voor 21% gewijzigd door MMach op 05-01-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Aan de andere kant kan je bij de Aldi tot een maand na aankoop je spul terugdoen zonder opgave van reden en je krijgt de volledige som terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Dat is toch bij veel winkels zo, bij Carrefour bv ook, maar die doen nog meer moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Moeite om terug te nemen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
nenee, ze hebben ook een extra service en zo om te maken dat je zo snel mogelijk aan een vervangtoestel enzo komt. En als je binnen de garantieperiode een kapot product binnenbrengt, en zij sturen dat terug op naar de fabrikant en het is binnen de 14dagen(of zoiets) niet geregeld, dan krijg je je geld terug, en als het toestel dan toch terugkomt krijg je het ook terug (dus dan heb je én je geld én je device :) ) Kheb dat al één keer gehad met een geheugenkaart.

Ik weet niet zeker of het 14dagen was dus schiet mijn kop er niet af als dat verkeerd blijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een 13 pagina's tellende review/vergelijking met de ipod
http://www.monsternet.org...enmicroipodmini/index.php

er word niet zo heel diep op de geluids qualiteit in gegaan, maar meer op de functies, disign en gebruiks gemak.

stukje van de conclusie:
I dare say that the Zen Micro is one of Creative's biggest products, and may very well be the foothold to grab the market share from Apple. A version with a colour screen is already being developed, and I can hardly wait for the Zen Micro's successor to arrive.
(er komt dus een zen micro met kleurenscherm aan)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:02:
[...]

't is wel grappig: zie je een plaatje waarop ze het serienummer hebben weggehaald, zie je in een volgend plaatje een shot waarop je, met een kleine inspanning, het serienummer gewoon kan lezen.

Je kan vrij goed zien waar de speler van Nauzer aan stuk is gegaan (net als de mijne...) : er zit een apart printplaatje aan de casing, waarin de externe connectoren gestoken worden. Een slim plan, maar blijkbaar is het printje zelf niet heel stevig. :/

Mijn Micro is denk ik in bezit van een bijna blije postbode op dit moment - zonder accu heb je er niet zoveel aan :)
Ik heb hem ondertussen ontvangen :P klein krasje op het nieuwe beeldscherm (foutje??)) maar dat is ruimschoots goed gemaakt door de aardige mensen van mp3spelers die mijn oude accu er ook nog ff bijgedaaan hebben :P (3 accu's nu :D _/-\o_ )

En zennen dat ik ging :)

edit: ik hoop alleen niet dat het nog een keer gebeurt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Kben blij voor u dat ij er ook is, wiee, kging juist zeggen dat de bijna blije postbode maar 40 euro moest bedalen voor een nieuw accuutje, en dan zou hij een heel blije postbode zijn :) .
Wat bedoel je met die oude accu die de mensen van mp3speler er bijgedaan hebben?
En voor diegene die de link stuurde van Ipod vs Micro, thanks! Wask eigenlijk al een tijdje nr op zoek...
Micro rulez, kheb de mijnen al per ongeluk laten vallen van 1 meter hoog |:( , en niets aan zelfs geen krasje (hij zat wel in dat beschermplastiekske)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:52:
Kben blij voor u dat ij er ook is, wiee, kging juist zeggen dat de bijna blije postbode maar 40 euro moest bedalen voor een nieuw accuutje, en dan zou hij een heel blije postbode zijn :) .
Wat bedoel je met die oude accu die de mensen van mp3speler er bijgedaan hebben?
En voor diegene die de link stuurde van Ipod vs Micro, thanks! Wask eigenlijk al een tijdje nr op zoek...
Micro rulez, kheb de mijnen al per ongeluk laten vallen van 1 meter hoog |:( , en niets aan zelfs geen krasje (hij zat wel in dat beschermplastiekske)
de accu van het exemplaar wat ik teruggestuurd had met een defect ;) :)

btw, bij mij werkt na nieuwe firmware en software update de micro niet meer met "Creative mediasource (hij staat er niet meer bij on de PC library...)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Dat is redelijk gemakkelijk op te lossen. (dat softwareprobleem dan).
Eerst uninstall je alles wat op uw computer staat dat te maken heeft met creative of creative zen (alles dat te maken heeft met je mp3 speler ten minste) :)
Dan ga je naar:http://www.nomadworld.com
Vervolgens klik je daar op 'downloads', je zoekt 'Zen Micro' en dan zoek je op 'Applications'
(Het is een engelse installer, maar je kan nederlands later selecteren)
Of in één keer:http://www.nomadworld.com/downloads/drivers/download.asp
Je krijgt het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/screenshot.jpg

Selecteer het 2de ! dit is heel belangrijk ENKEL als je de nieuwe firmware al op je Micro hebt gezet.
Dit installeer je op de normale wijze en... mirakel, mirakel, je mediaprogramma's werken terug, het programma herkend je speler weer, je kan syncen enzo, dus alles gefixed! :)

Ziezo, tis te hopen dat het lukt bij u.

Oh ja weet er iemand of mp3spelers.nl ook tegen deftige tarieven in België levert? Ik kan het niet zo direct vinden. Voor accesoires enzo :P

[ Voor 14% gewijzigd door MMach op 05-01-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:44:
[...]

Ik heb hem ondertussen ontvangen :P klein krasje op het nieuwe beeldscherm (foutje??)) maar dat is ruimschoots goed gemaakt door de aardige mensen van mp3spelers die mijn oude accu er ook nog ff bijgedaaan hebben :P (3 accu's nu :D _/-\o_ )

En zennen dat ik ging :)

edit: ik hoop alleen niet dat het nog een keer gebeurt!
Fijn!
Hoera!
Ik zit nog steeds op bericht uit Ierland te wachten omdat Mycom vond dat ze na 30 dagen geen garantie meer hoeven te verlenen (u hoort nog van my, Mijcom..).

Pakje is dus nog steeds vermist. Overigens heb ik ook geen achterklepje meegestuurd, dus die postbode moet ook dat nog aanschaffen of meeroven uit de lokale dixons. Dat gaat hem vast wel lukken, met zijn rooie jas.

offtopic:
De mp3speler van mijn vriendin stopte ineens helemaal, 4 dagen voordat ze hem een jaar had. Contact opgenomen met, jawel, mp3spelers.nl, en binnen een week had ze een andere met meer geheugen. Zo kan het ook, Mycom

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Laatst online: 22:23
Aan MMach,

Alles gedaan zoals je schreef. Alle programma's en verwijzingen naar Creative etc. verwijderd.
Firmware zit op 2.00.12.
Dan de Mediaexplorer gedownload en geinstalleerd.
Maar ..... de setup kan mijn Micro niet vinden. Ik krijg een melding van aansluiten en inschakelen. Maar dat helpt niet.

Wat heb je dan precies anders gedaan dan ik?
Mijn bedoeling is om Mediasource weer te gaan gebruiken voor synchronisatie.

Groet,
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MMach schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:46:
Dat is redelijk gemakkelijk op te lossen. (dat softwareprobleem dan).

[heel verhaal]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik dit al 2x eerder verteld op deze pagina en de vorige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MMach schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:46:
Oh ja weet er iemand of mp3spelers.nl ook tegen deftige tarieven in België levert? Ik kan het niet zo direct vinden. Voor accesoires enzo :P
ja, prijzen zijn gelijk als in nederland. als ik de site zo bekijk.

Anders kan je ze gewoon even een mailtje sturen natuurlijk..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
vriesman schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:42:
Maar ..... de setup kan mijn Micro niet vinden. Ik krijg een melding van aansluiten en inschakelen. Maar dat helpt niet.

Dirk
yow,

Wanneer vraagt hij precies om je micro aan te sluiten? Tijdens de setup nog? Of staat het programm er al op en herkent hij de micro niet? Volgens mij zou het ook helpen als je nadat je alles van creative hebt gedesinstalleerd,uw computer heropstart en dan pas da nieuw spul installeert, maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Mooooody schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:24:
[...]

Je moet eerst Alle Zen-software verwijderen en daarna de nieuwe Zen Media Explorer installeren...meer heb je niet nodig.
Oeps idd Moooody heeft het al eens gezegd, sorry daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de micro nu ongeveer 2 weken en ik ben er erg blij mee maar toch heb ik nog een vraagje.
Klopt het dat de accu langzaam leegloopt als je de speler niet aan hebt staan want ik heb 2dagen de micro niet gebruikt en toen de laatste keer dat ik de micro uitdeed stond de accu-indicator nog op 1 streepje, nu doe ik de speler aan en zegt ie ''low battery'' :? :? wie kan mij uitleggen hoe dit zit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 21:09

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:09:
ik heb de micro nu ongeveer 2 weken en ik ben er erg blij mee maar toch heb ik nog een vraagje.
Klopt het dat de accu langzaam leegloopt als je de speler niet aan hebt staan want ik heb 2dagen de micro niet gebruikt en toen de laatste keer dat ik de micro uitdeed stond de accu-indicator nog op 1 streepje, nu doe ik de speler aan en zegt ie ''low battery'' :? :? wie kan mij uitleggen hoe dit zit???
Ja dat viel mij vanochtend ook op. Nou is dit een redelijk normaal verschijnsel maar ik vond het wel een beetje snel gaan. De Micro gaf bij mij " low battery" aan toe ik er wat albums op wilde zetten (wat dus ook niet ging). Ik moest hem eerst een kwartiertje aan de lader hangen om hem van muziek te kunnen voorzien.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 10:03
dat komt volgens mij omdat hij onthoud waar je was gebleven met muziek luisteren. (weet het niet zeker), het viel mij ook al op dat de batterij redelijk snel leegloopt als je m niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar kan je hier ook wat aan doen of is het gewoon jammer dat het erop zit? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij uitstaat en je steekt je hoofdtelefoonplug er half in, hoor je ook een ruis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Kben een hele tijd op zoek geweest naar een antwoord op de vraag wat er gebeurt met de batterij als de speler uitstaat, of beter gezegd dat de batterij leegloopt als de speler uitstaat.
http://www.nomadness.net/...ms&file=viewtopic&t=13740

Het schijnt maar in enkele gevallen voor te komen, maar het fijne ervan schijnt niemand te weten :| . Ik weet alleen dat de batterij bij mij niet leegloopt. Oh ja en nog iets, er zei daar iemand iets over het feit dat de zen stroom zou gebruiken als hij uitstond om te onthouden waar hij gestopt was met spelen. Volgens mij is dat niet zo, want sluit je de speler in t midden van een liedje af en haal je de batt er een tijdje uit, dan start hij de volgende keer weer in' t midden van t liedje op, hij weet het dus toch. Volgens mij komt dat omdat hij die gegevens opslaat in zijn buffer en aangezien de buffer een Flash-buffer is heeft die geen stroom nodig om gegevens te bewaren, mss daarom dat de speler zo traag afsluit (hij moet vanalles in z'n buffer opslaan).

Nog kee paar foto's(gewoon omdak et zo'n coolen vin):

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/mooii.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/mooi.JPG

Wss niemand kunnen helpen door dat te vertellen ma ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Elke accu heeft er wel wat last van. Dat had ik met mijn iPod en iRiver ook. Niet iets om je erg druk om te maken, of hij moet binnen een paar dagen helemaal leeg zijn...dan is het iets anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Het schijnt alleen maar-opvallend dan- voor te komen als de batterij maar op één streepje staat. Er zijn echt mensen die hun speler snachts uitzetten, en de volgende dag is hij plat! Op de forums van Creative is er niet echts iets over te vinden. Persoonlijk denk ik dat dat aan de batterij ligt. Naar het schijnt zit er in de batterij zelf een printplaatje dat de oplaadprocedure regelt en het voltage begrensd enzo, daar kan een slecht exemplaar tsszitten. Aan alle mensen die dit probleem voorhebben, test een keeer met de 2de batterij of dat ook voorvalt.
ciao

-edit-
Nauzer, werkt uw Creative Explorer al?

[ Voor 5% gewijzigd door MMach op 07-01-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Help!! Bij de firmware update van 1.00.05 naar de nieuwste (2.0) loopt het installatieprogralla vast (er staat: Speler heropstarten) en dat al voor 15 min! Mag ik de Zen verwijderen of is het dan helemaal koekebak? Het icoon van de Zen Micro geeft aan dat er niks gedaan wordt (pijlen zijn wit opgevuld)... Iemand dit al meegemaakt?

Situatie: Zen aangesloten op m'n laptop, na eerst alle software van de cd-rom te hebben geïnstalleerd. Update van Creative gedownload en gestart, speler is door setup al geformatteerd ondertussen, maar nu blijft hij hangen...

edit: Na een tweede keer proberen is het toch gelukt... Dat was een bang momentje!

[ Voor 8% gewijzigd door cocico op 07-01-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een oplossing voor volgend probleempje?

"uitvoerder-titel.mp3" van harddisk naar Zen gekopieerd.
Daarna opnieuw gekopieerd van Zen naar HD => "titel.mp3"

De originele filename is dus gewijzigd ... Is dit iets dat je via de instellingen kan wijzigen want ik vind dit nergens terug.

Bijkomende vraagjes:

Ik sluit mijn Zen Micro aan op de PC via de Line-In (idem voor mijn stereo-keten), maar is dit wel verstandig? (Ohm, Voltage, Ampères, Watt ...) Ik heb daar niet zoveel verstand van.

Ook zij iemand me onlangs dat ik moest opletten welke hoofdtelefoon ik erop aansluit.
Iets met hoog-ohm-ig en laag-ohm-ig. Wat is hiervan aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:40:
Het schijnt alleen maar-opvallend dan- voor te komen als de batterij maar op één streepje staat. Er zijn echt mensen die hun speler snachts uitzetten, en de volgende dag is hij plat! Op de forums van Creative is er niet echts iets over te vinden. Persoonlijk denk ik dat dat aan de batterij ligt. Naar het schijnt zit er in de batterij zelf een printplaatje dat de oplaadprocedure regelt en het voltage begrensd enzo, daar kan een slecht exemplaar tsszitten. Aan alle mensen die dit probleem voorhebben, test een keeer met de 2de batterij of dat ook voorvalt.
ciao

-edit-
Nauzer, werkt uw Creative Explorer al?
jah, ik heb de oude firmware er weer opgezet.... ik doe toch niets met die 2.0 firmware dus jah is ook niet nodig dan he :P maar evengoed bedankt voor je uitvoerige uitleg, denk dat ik die vast en zeker nog een keer ga gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:27:
Iemand een oplossing voor volgend probleempje?

"uitvoerder-titel.mp3" van harddisk naar Zen gekopieerd.
Daarna opnieuw gekopieerd van Zen naar HD => "titel.mp3"

De originele filename is dus gewijzigd ... Is dit iets dat je via de instellingen kan wijzigen want ik vind dit nergens terug.

Bijkomende vraagjes:

Ik sluit mijn Zen Micro aan op de PC via de Line-In (idem voor mijn stereo-keten), maar is dit wel verstandig? (Ohm, Voltage, Ampères, Watt ...) Ik heb daar niet zoveel verstand van.

Ook zij iemand me onlangs dat ik moest opletten welke hoofdtelefoon ik erop aansluit.
Iets met hoog-ohm-ig en laag-ohm-ig. Wat is hiervan aan??
Als het goed is veranderen de filenames niet, ze staan alleen gesorteerd op titel, de filename blijft hetzelfde, haal de file er maar weer eens af en zet het op je bureaublad, wat jij ziet is de ID3-tag van de mp3

Wat betreft die andere vraagjes, dat kan absoluut geen kwaad, je denkt toch niet dat ze een self-destruct inbouwen als je oordopjes van een andere fabricant gebruikt? Misschien alleen als je Al-Quaida oordopjes gebruikt ja :P Wat die ander bedoelt is de geluidskwaliteit van de oordopjes. ;) En die line-in vraag.... jah natuurlijk kan dat....

Correct me if I'm wrong :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb 'm gisteren op de fiets getest, en ik wil niks anders meer! Dit apparaat is perfect voor me!

Geluidskwaliteit is icm Sony nekbankoptelefoon gewoon subliem: ik heb nog nooit gehad dat ik het verschil tussen 128 kpbs & 192 hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik vraag me af of het mogelijk is als je via de muziekbibliotheek naar zoeken op artiest gaat, of het dan mogelijk is dat als je een artiest selecteert, dat de Zen Micro dan àlle nummer van die bepaalde artiest weergeeft, ipv enkel de albums van een artiest. Want niet elk nummer uit mijn muziekcollectie (zeg maar de minderheid) heeft ingesteld welk album het is. Dit is dus lastig, want nu kan ik niet zeggen: speel alles van vb. Kraftwerk af.

Heeft iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

je kan op kraftwerk gaan staan en op play drukken
dan speelt ie alles van kraftwerk af. of van blues brother castro. of van elefant. of van sykosonics. :)

maar ja. ik kan het niet voor je testen. mijn mp3speler is bij een blije postbode. :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Dankjewel! 't Werkt! Toch 'n beetje raar dat je zo niet kan zien welke liedjes vb. Kraftwerk heeft, maar ik ben al lang blij dat het werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Ik denk dat je dan even op je touchpad moet drukken als je in het song-display bent.

[ Voor 3% gewijzigd door demichiel op 08-01-2005 17:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hoera!

Ik ben blij ipv een postbode. Mijn nieuwe speler is vandaag verzonden door Creative; ik ben benieuwd wat er allemaal in het pakje zit.

Excuus aan alle postbodes op GoT :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een micro gekocht. Oplader aangekoppeld. In het boekje staat die hij binnen drie uur volledig is geladen. Is dit ook de eerste keer? Hij hangt er nu al 4,5 uur aan en nog steeds 1 streepje.

<edit>

Was een foutje van mij. Ik durfde blijkbaar de AC USB stekker er niet hard genoeg in te duwen. Alles zit nu correct en meneer laat vrolijk op. Excuses.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Das alleszins niet normaal, ik zou de kabel er even uitpleuren (is dat Hollands, kweenie, maar 'k vind et wel een wijs woord :) ) En opniew insteken, dat kan alleszins geen kwaad. In het eerste uur zou je toch 2 tot 3 streepjes moeten krijgen (is een specifiek laadproces voor Li-ion: in 1 uur tot 80% vol, en dan langzaam in 2 uur tot 100%) Dus als je maar 1 streepje hebt is er iets mis ...
Probeer ipv de AC-adaptor anders eens op te laden met de USB kabel. Of zet de speler gewoon aan, laat hem een 10tal min. spelen, en probeer dan opnieuw. Als je een 2de batt. hebt kan je dat ook eens proberen met dedie. Ik zou me voorlopig nog niet teveel zorgen maken: batterijindicators zijn zeker in het begin onnauwkeurig. Probeer het allemaal een keer en post uw bevindingen :)
Ciao

-edit-
En nog iets voor iedereen: als je batterij is volgeladen, laat de adaptor niet zitten, de batterij kan er warm van worden en dat is schadelijk voor de batterij!

[ Voor 11% gewijzigd door MMach op 08-01-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een foutje van mij. Ik durfde blijkbaar de AC USB stekker er niet hard genoeg in te duwen. Alles zit nu correct en meneer laat vrolijk op. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
cocico schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:44:
Dankjewel! 't Werkt! Toch 'n beetje raar dat je zo niet kan zien welke liedjes vb. Kraftwerk heeft, maar ik ben al lang blij dat het werkt! _/-\o_
Ik heb 't gevonden: als je bij de artiest staat en je ziet geen albums, of je wil alle nummers zien, dan moet je op 'menu' duwen, en dan 'alles bekijken', et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik er iets meer van had verwacht voor 270 euro.

Ik vind het een mooie MP3 speler en gemakkelijk in gebruik maar,

De radio heeft bij mij een bagger ontvangst. Ik kan misschien 1 zender zonder ruis ontvangen dat kan toch niet normaal zijn |:( Is dit bij meer mensen zo of zou er ergens iets fout zijn dat mijn mp3speler zón slecht ontvangst heeft.
[edit] ik woon in leiden in de randstad en hier zouden genoeg zendmasten moeten zijn Tevens kan ik met mijn mobiele telefoon wel normaal radio kan luisteren. Dus moet het wel aan de zen liggen.

Ook het probleem dat de accu lijkt leeg te lopen terwijl hij uitstaat heb ik last van. Vind ik ook raar, maar mijn accu is nog niet zo vaak helemaal leeg geweest dus ik hoop dat met een paar keer op- en ontladen het weg is.

En nu heb ik sinds een paar dagen ook het probleem dat hij niet meer goed werkt :( Er zit een storing in het draadje op de plek waar je je oordopjes in de mp3 speler steekt. Het lijkt erop alsof het snoertje kapot is want wanneer je het snoertje beweegt valt het geluid af en toe weg of hoor je geen zang meer of klinkt de muziek heel ver weg :(
Ik neem aan dat die met een nieuw setje oordopjes verholpen is, maar ik vind het wel snel en makkelijk kapot gaan. Ik ben iniedergeval blij dat ik hem in een winkel heb gekocht, dan kan ik daar gewoon langsgaan en hoef ik hem niet optesturen, maar het valt me wel een beetje tegen van een MP3 speler van meer dan 250 Euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@bartman:
Dat is een bekend fenomeen, het koptelefoontje. 't is niet de koptelefoon maar de speler zelf die defect is. zsm omruilen in de winkel, en staan op service van die winkel. Wat mij overigens niet gelukt is.

De radio&accu problemen waren dacht ik opgelost met een nieuwe firmware, heb je die eropgezet?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
@ bartman: tja een digitale radio is niet zo goed als een analoge...
Maar je moet eens zoeken naar radioposten en tergelijker tijd een beetje 'rondzwieren' met uw zenneke, ik bedoel dat je je zen moet richten alof het een antenne is, niet zo handig maar ja...
Bij mijn creative rhomba hielp het soms om de snoer van het koptelefoontje rond de speler te draaien omdat dat werkt als een soort antenne, ik heb het nog niet geprobeert met de zen want hier is de ontvangst prima. Wat dat koptelefoon aansluitingetje betreft: het schijnt iets te zijn dat precies veel voorkomt (ik hoop dat het bij mij niet gebeurt :| ) dat zou inderdaad niet mogen. Ik hoop dat niet alle spelers na een tijdje dat probleem krijgen, anders zijn we wel gepoept.
@diegene met dat oplaadprobleem:
ik had dat de erste keer ook dat niet diep genoeg durven insteken van de adaptor :) , hehe

Trouwens, ik heb mijn batterijduur gisteren en vandaag getest, en ik ben serieus onder de indruk _/-\o_ . Hij heeft namelijk tussen de 12 uur en de 12 uur 15min gespeeld (ik was er een kwartiertje niet bij toen hij uitviel) testomstandigheden: volume:10, afspelen:alle nummers, EQ:uit, bitrate&compressie:128k MP3. Dat is dus impressionant. :P :P :P .
Zijn er nog al mensen die dit getest hebben of gaan testen? de batteriuj moet al een tijdje in gebruik zijn om een deftige test te kunnen doen.

Viva Zen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:08:
@bartman:
Dat is een bekend fenomeen, het koptelefoontje. 't is niet de koptelefoon maar de speler zelf die defect is. zsm omruilen in de winkel, en staan op service van die winkel. Wat mij overigens niet gelukt is.

De radio&accu problemen waren dacht ik opgelost met een nieuwe firmware, heb je die eropgezet?
Ik dacht dat het het kopteleoontje zou zijn omdat aan het snoertje klooien het probleem oplost en veroorzaakt. Maar het zou mooi zijn als het de speler is, dan heb ik wat meer hoop dat het definitief opgelost kan worden :)

Verder heb Ik er een keer een nieuwere firmware opgezet onder deze naam ZenMicro_PCFW_US_1_01_03_PDE

Ik weet niet of er een nog nieuwere firmware is :? , want mijn radioprobleem is er niet mee opgelost.

Maar als ik het goed begrijp zou de radio wel een normaal ontvangst moeten hebben. Dan zal ik dit gelijk melden als ik terug ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:41:
Maar je moet eens zoeken naar radioposten en tergelijker tijd een beetje 'rondzwieren' met uw zenneke, ik bedoel dat je je zen moet richten alof het een antenne is, niet zo handig maar ja...
Bij mijn creative rhomba hielp het soms om de snoer van het koptelefoontje rond de speler te draaien omdat dat werkt als een soort antenne, ik heb het nog niet geprobeert met de zen want hier is de ontvangst prima. Wat dat koptelefoon aansluitingetje betreft: het schijnt iets te zijn dat precies veel voorkomt (ik hoop dat het bij mij niet gebeurt :| ) dat zou inderdaad niet mogen. Ik hoop dat niet alle spelers na een tijdje dat probleem krijgen, anders zijn we wel gepoept.
@diegene met dat oplaadprobleem:
Ik begrijp dat ik niet hetzelfde ontvangst krijg als thuis via de kabel. Maar het is zo dat ik veel minder zenders kan ontvangen dan op mijn mobiele telefoon en dat degene die ik ontvang giga ruizen. Dus je kan er niet eens normaal naar luisteren. Ik heb al een beetje zit klooien om het ontvangst beter te krijgen (ander kant opwijzen met de zen enz enz) maar het ontvangst blijft bagger ;(

Zowiezo vind ik het apart dat het ontvangst een stuk slechter is met mijn en dan via mijn mobiele telefoon. je zou denken dat dat vergelijkbaar zou zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MMach schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:41:
De radio van de Micro is hardstikke analoog hoor :)
De ontvangst is matig omdat de ontvanger veel minder krachtig is dan bij een grotere radio. Ook is het geluid minder, omdat alle componenten heel dicht bij elkaar zitten en ze de ontvangst en geluidskwaliteit beïnvloeden.

[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 10-01-2005 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:41:
[...]
Ik dacht dat het het kopteleoontje zou zijn omdat aan het snoertje klooien het probleem oplost en veroorzaakt. Maar het zou mooi zijn als het de speler is, dan heb ik wat meer hoop dat het definitief opgelost kan worden :)

Maar als ik het goed begrijp zou de radio wel een normaal ontvangst moeten hebben. Dan zal ik dit gelijk melden als ik terug ga :)
Radio vond ik op zich wel okee, maar het hing er vanaf waar ik was enzo.

Laat even weten hoe de klachtenafhandeling loopt in de winkel waar je hem gekocht hebt!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring is ook dat de radio niet echt een best ontvangst heeft. de antenne zit zoals eerder gezegd in het snoer van de koptelefoon. ik gebruik vaak een ander koptelefoon (nek-koptelefoon van een andere mp3-speler). met dat ding ontvangen ik stukken beter.
misschien komt er nog een keer een firmware-update om de ruis te filteren. maar echter beter zal het naar mijn verwachting niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:35:
[...]

De radio van de Micro is hardstikke analoog hoor :)
De ontvangst is matig omdat de ontvanger veel minder krachtig is dan bij een grotere radio. Ook is het geluid minder, omdat alle componenten heel dicht bij elkaar zitten en ze de ontvangst en geluidskwaliteit beïnvloeden.
Dat bedoelde ik, ik heb het alleen verkeerd opgeschreven 8)7
Maar de radio zou toch net zo goed moeten kunnen zijn als mijn mobiele telefoon zou ik denken :? En dat is het gene wat mij tegenvalt, dat de zen niet half zo goede radio heeft als mijn nokia telefoon.
pjottum schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:53:
[...]

Laat even weten hoe de klachtenafhandeling loopt in de winkel waar je hem gekocht hebt!
Ik heb hem bij BBC gekocht en ik laat nog wel ff weten hoe BCC het oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Voor de mensen die geen goede radio ontvangst hebben: Wel met koptelefoon proberen, die fungeert namelijk als antenne!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
JayVee schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:05:
Voor de mensen die geen goede radio ontvangst hebben: Wel met koptelefoon proberen, die fungeert namelijk als antenne!
Hoe luister jij naar de radio zonder koptelefoon :D

kweet niet of het verschil maakt: ik heb een zen micro met AB in het snoer, en de radioontvangst is prima.... geen problemen mee...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:31:
En nu heb ik sinds een paar dagen ook het probleem dat hij niet meer goed werkt :( Er zit een storing in het draadje op de plek waar je je oordopjes in de mp3 speler steekt. Het lijkt erop alsof het snoertje kapot is want wanneer je het snoertje beweegt valt het geluid af en toe weg of hoor je geen zang meer of klinkt de muziek heel ver weg :(
Ik neem aan dat die met een nieuw setje oordopjes verholpen is, maar ik vind het wel snel en makkelijk kapot gaan. Ik ben iniedergeval blij dat ik hem in een winkel heb gekocht, dan kan ik daar gewoon langsgaan en hoef ik hem niet optesturen, maar het valt me wel een beetje tegen van een MP3 speler van meer dan 250 Euro.
Hoera, join the club! nog iemand met dit probleem, oftewel gewoon terugsturen.... sterkte ermee.... ik ben bang dat het nog een keer gaat gebeuren hier... :S

dan stuur ik um terug en wil ik mijn geld terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative Zen Micro gets matching speakers
http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.830

Zen Micro matching wireless headphones
http://www.dapreview.net/news.php?item.897

Creative Zen Micro Photo
http://www.dapreview.net/news.php?item.898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:53:
[...]

Ik ben terug geweest en ze ruilen hem om met een nieuwe. Ze hadden hem alleen niet in het zwart dus ze bestellen hem en hij komt eind van de week dan binnen.
Nu alleen hopen dat het niet weer gebeurt, maar op zich wel netjes van BCC dat ze gelijk een nieuwe bestellen

/me had verwacht dat ze hem wel zouden proberen te repareren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
In een woord: SEXY

Kan je je huidige micro upgraden naar een kleuren scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
jaguarxj16 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:38:
[...]

In een woord: SEXY

Kan je je huidige micro upgraden naar een kleuren scherm?
Ik ben zeker van niet... De electronica in de Zen Micro is gewoon gebaseerd op zw-wit weergave, en ik denk ook niet dat de toevoeging van een kleurenscherm de enige toevoeging zal zijn, ik zeg maar wat, een grotere harde schijf en spelletjes erbij of zo.

Los van dat zullen de prijzen voor de gewone Zen Micro nu wel dalen, jammer want ik heb net 'n nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Kan het kwaad om je ZM in je zak te hebben als je gaat joggen, of is dit (zoals ik zou verwachten) slecht voor het HD'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:50
Dit is inderdaad niet goed voor het HD'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Voor dat soort fratsen ben je beter af met een flashspeler (al laat ik liever m'n conditie de vrije loop gaan ipv afscheid te nemen van m'n micro ;) )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

voor dat soort fratsen heeft de Kijkshop nu een spelertje van 35 euro; die koop je er dan toch gewoon bij?
* pjottum gebruikt voor sporten ook een flashplayer.

128mb zou genoeg moeten zijn om te sporten, anders sport je toch te lang :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ja, maar tzou toch handig zijn om alles op één apparaat te hebben ;) Maar de vraag is: kan het kwààd, of gaat de speler dan gewoon haperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik jog niet (ik haat lopen, fietsen =veel sneller), maar fiets. Dat geeft uiteraard wel minder schokken. Nu over de HD'tjes en schokken. Het zou stom zijn om een HDtje in een Mp3spelertje de hele tijd te laten draaien: ten eerste het zou veel te veel stroom vergen, en ten tweede dat is vragen om headcrashen van de HD. Daarom hebben de slimme kerels van de mp3speler producenten de flash buffer ingevoer. Dat is een buffer die volgegooid wordt door de harde schijf, dan gaat de schijf uit, en de speler speelt verder op de buffer die wel tegen schokken kan. Dus op dat moment is er geen gevaar voor de mechaniek door schokken. Ik meen mij te herinneren dat het flashgeheugen bij de Micro 16MB is, dat is een 3-4 tal liedjes in MP3 formaat. Daardoor kan de speler ook gapless muziek afspelen omdat hij niet gelimiteerd wordt door de toegangssnelheid van de HD. Als de buffer bijna leeg is gaat de HD terug aan om de buffer bij te vullen. Op die momenten zijn repititieve harde schokken (zoals bij lopen) in de meeste gevallen fataal voor de HD. Dan crasht de leeskop van de HD tegen het schijfje en dan ist gedaan met de leute. Vergeet niet dat als je een liedje skipt of zo, dat de HD dan weer in actie moet schieten. Als ge echt wilt lopen me muziek, dan raad ik u toch de Creative rhomba aan (in de carrefour iets rond de 70 euro nu). Tis een hele goeien (256MB) dat had ik voor de Micro, maar kheb em doorverkocht aan mijn zus, omdak te veel liedjes had. Dus ik zou alleszins niet joggen met een HD-player. Tenzij je geld te veel en miserie te weinig hebt ;) .
Jow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:25
Het is al enkele keren gevraagd geweest, maar ondersteund deze Micro de Winamp m3u playlisten? Toch wel handiger dan je eigen playlist maken.

Toont de playter overigens de filename in het display wanneer er geen id3 tag's gebruikt worden?

De ruimte tot 2 Gb die je kan instellen voor externe harde schijf, kun je die ook volledig uitschakelen, zodat je de speler maximaal voor muziek kan gaan gebruiken?

(ik heb dit topic tot nu toe maar doorworsteld tot aan p6., dus excuseer mocht de vraag al beantwoord zijn).

[ Voor 40% gewijzigd door Tom_G op 12-01-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: mijn Micro wordt tijdens het afspelen erg warm. Best leuke feature hoor, zo'n handenwarmfunctie, maar ik vraag met toch af of het kwaad kan.

Haal trouwens nog steeds maar een paar uur speeltijd uit beide batterijen, best jammer dat'ie na een dag alweer op een streepje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom_G schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:57:
Het is al enkele keren gevraagd geweest, maar ondersteund deze Micro de Winamp m3u playlisten? Toch wel handiger dan je eigen playlist maken.

Toont de playter overigens de filename in het display wanneer er geen id3 tag's gebruikt worden?

De ruimte tot 2 Gb die je kan instellen voor externe harde schijf, kun je die ook volledig uitschakelen, zodat je de speler maximaal voor muziek kan gaan gebruiken?

(ik heb dit topic tot nu toe maar doorworsteld tot aan p6., dus excuseer mocht de vraag al beantwoord zijn).
- Ja, dan moet je importeren in software naar PC library (muziekbibliotheek als je hem op NL hebt geinstalleerd) en dan kun je de m3u playlist naar de playlist op je Zen Micro zetten. (is idd al een x gezegd in dit topic... maybe search functie?)
- ja, dan staat er gewoon arties-naam.wma of naammp3tje.mp3
- jah, die staat standaard uit, moet je aanzetten om het te gebruiken en je kunt op ieder moment switchen tussen 0 128 256 521 MB en 1 / 2 GB :)

btje search werk had denk k geen kwaad gekunnen.... staat allemaal in dit topic... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:08:
Vraagje: mijn Micro wordt tijdens het afspelen erg warm. Best leuke feature hoor, zo'n handenwarmfunctie, maar ik vraag met toch af of het kwaad kan.

Haal trouwens nog steeds maar een paar uur speeltijd uit beide batterijen, best jammer dat'ie na een dag alweer op een streepje staat.
warm worden is normaal, maar hoe warm? misschien komt het ook gewoon door je hand-warmte ;) :P

Paar keer ontladen en weer volladen helpt bij mij wel, maar idd de batterijduur is vrij kort. maarja ik heb ook 3 batterijen :P dus ik zeur niet ;) BTW, nieuwe firmware verlengt je batterijduur ook aanzienlijk, en je moet eens proberen als je je speler opgeladen hebt aan de USB poort hem daarna, als hij "volgeladen" aangeeft aan de AC adapter te hangen bij mij gaat hij dan soms gewoon door... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:29:
[...]

- Ja, dan moet je importeren in software naar PC library (muziekbibliotheek als je hem op NL hebt geinstalleerd) en dan kun je de m3u playlist naar de playlist op je Zen Micro zetten. (is idd al een x gezegd in dit topic... maybe search functie?)
- ja, dan staat er gewoon arties-naam.wma of naammp3tje.mp3
- jah, die staat standaard uit, moet je aanzetten om het te gebruiken en je kunt op ieder moment switchen tussen 0 128 256 521 MB en 1 / 2 GB :)

btje search werk had denk k geen kwaad gekunnen.... staat allemaal in dit topic... :S
Search had ik al geprobeerd, maar vond niet snel concreet een antwoord hierop. Wat ik ook niet duidelijk terugvind, is of map per map met nummers kan afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb eens een duurtestje gedaan ivm de batterij: ik haal de 12 uur dus wel degelijk. En dat niet alleen met 128 kpps MP3'tjes: veel WMA @ 160/192 kbps en zo. Ook wel af en toe eens geskipt, lampje laten draaien en doorspoelen. Ik ben maw heel tevreden met het dingetje ;) Nu nog ergens een el-cheapo dingetje voor tijdens het joggen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
wat bedoel je met lampje draaien? klinkt interresant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
jaguarxj16 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:31:
Waarschijnijk een verwarring in taalbarrière tussen Nederlands en Vlaams. :)
Draaien gebruiken we ook om te zeggen dat iets werkt, functioneerd, aan staat,...:)
Wel even opmerken dat dit geen officïel taalgebruik is. :9~

Bvb het toestel draait goed (kan even goed een tv zijn, waar er fysiek niks mee gebeurd).

[ Voor 20% gewijzigd door Tom_G op 12-01-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb hem terug.
een andere dan dus.

Ik heb misschien wel een beta teruggehad, hij zat wel in het plastic, maar er zit een andere touchpad op. Met dus andere symbolen. Ik ben benieuwd hoe/wat. Ik ga eens testen offie bevalt..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Neem eens een foto (kben beniewd naar die andere symbolen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
jaguarxj16 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:31:
lol, idd een foutje in mijn Nederlands. Ik probeer er op te letten! Ik bedoelde dus idd het lampje aan laten gaan en wat rommelen in de menu's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MMach schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:21:
Neem eens een foto (kben beniewd naar die andere symbolen)
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/zenmicro/zen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/zenmicro/zen2.jpg

het touchpad lijkt ook anders te reageren, maar ik ga het morgen even testen allemaal, zeg maar on the run..

offtopic:
en daar rechts is geen artifact, maar gewoon vuil ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door pjottum op 12-01-2005 21:57 . Reden: / typen is moeilijk ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
pjottum schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:55:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

het touchpad lijkt ook anders te reageren, maar ik ga het morgen even testen allemaal, zeg maar on the run..

offtopic:
en daar rechts is geen artifact, maar gewoon vuil ;-)
Zo zie die van mij er ook uit. Heb hem gisteren ontvangen en gewoon bij komplett besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 09:35
Heeft ie eigenlijk een line-out? dus naast de hoofdtelefoon-out? En zo niet, is hoofdtelefoon-out krachtig genoeg om een setje speakers aan te sturen? Want volgens mp3spelers.nl is max output 7mV, das dus maar even veel als de muvo v200, en eigenlijk te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm, als ik 'm aansluit op mijn receiver, altijd op 25 staan. Dan hoef ik de volumeknop niet veel verder te draaien dan bij de cd speler ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ZiPsop schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:01:
[...]

Zo zie die van mij er ook uit. Heb hem gisteren ontvangen en gewoon bij komplett besteld.
hmm..

Misschien is dit dan een tweede generatie?
Het zou maar zo kunnen. Hopelijk is het probleem wat ik ermee had en wat hier al vaker is langskomen er dan nu ook uit.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

He :? Ik zie het verschil niet!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Laatst online: 22:23
ZiPsop schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:01:
[...] Zo zie die van mij er ook uit. Heb hem gisteren ontvangen en gewoon bij komplett besteld.
Ik zie ook geen verschil met de mijne. Die heb ik sinds eind december (mét 2e batterij).

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Mijne heeft ook dezelfde symbolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Zo, ik heb mijn nieuwe Zen gekregen. Mijn back en play knopjes deden het niet goed (moest erg hard drukken). Dus customer support gemaild, Zen (donderdag) opgestuurd en vanochtend nieuwe gekregen. En die werkt prima!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mooooody schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:19:
Mijne heeft ook dezelfde symbolen...
In deze post: Verwijderd in "Creative: Zen micro" staan andere symbolen!

en op de site van creative ook... vandaar mijn verwarring..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:25:
[...]

In deze post: Verwijderd in "Creative: Zen micro" staan andere symbolen!

en op de site van creative ook... vandaar mijn verwarring..
Klopt mijne heeft ook andere symbolen. Bij jouw bijvoorbeeld staat er alleen een pijltje op het back knopje, en bij mij staat er "back" bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 09:35
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:29:
Ik heb 'm, als ik 'm aansluit op mijn receiver, altijd op 25 staan. Dan hoef ik de volumeknop niet veel verder te draaien dan bij de cd speler ofzo..
Hmm, bedankt voor het antwoord, maar nu weet ik het nog steeds niet goed. Zal de vraag ietsjes duidelijker stellen (gisteravond platte batterijen in tobo, en dus met dat on-screen dingetje van windows me beholpen :-) )

Dus:
Als ik het goed heb begrepen is de output voldoende o hem op een normale hifi aan te sluiten.
Maaaaar, is het ook voldoende om bv een paar I-trigues aan te drijven?? Of eender welk gewoon paar pc speakers? Want m'n vriendin heeft een muvo v200, en die vind ik dus niet krachtig genoeg daarvoor. (toch niet om :r LUID te gaan). M'n JB3 daarentegen wel.

dus:
OPROEP

Zou er iemand zo goed willen zijn zijn zennetje eens aan een paar gewone pc-speakers te hangen, en de bevindingen te posten. Mijn eeuwige dank zal u ten dele vallen _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.