Ik vind die kleine MP3 spelers nog steeds veel te duur... 250 euro voor 5 gig terwijl je voor 50 euro meer een echte iPod hebt met 4x zoveel opslag
Die "echte iPod" is qua functies en accuduur een stuk minder en het formaat is groter.
Niet echt te vergelijken....
Niet echt te vergelijken....
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Bij een iPod (mini) kan je wel mooi blijven scrollen terwijl je bij de Zen Touch/Micro telkens opnieuw vanaf boven moet beginnen. Dat vind ik toch lastiger, en het is trager lijkt me.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:55:
- Software heb ik nog geen probs mee gehad maar kan aan mij liggen.
- Touchpad = kwestie van wennen, ipod mini lijkt me de touchpad lastiger van...
- Traagheid weet ik nog niet echt want ik zet altijd album voor album en dat gaat vrij snel.... nooit 2,5 gb in 1 keer.
alleen nu issie weg![]()
Voor de rest is dit een mooi apparaatje.
Verwijderd
Als je dat scrolldingetje helemaal boven of onder aanraakt, blijft ie scrollen..
Makkelijker dan je duim de hele tijd rondjes te laten draaien
Makkelijker dan je duim de hele tijd rondjes te laten draaien
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 19:24 ]
Hm, ik vond het van de iPod wat handiger. Maar de Zen werkt ook prima hoor
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Nou geen groene bij de bcc dus
Dan maar online want hij is voor mijn vriendin en vrouwen willen nu eenmaal altijd wat anders dan wit,zwart of zilver dus dan wordt het oranje groen of roze .
Nou dan maar groen
Is daar de achterkant ook wit van ?
Kan die 1ne iemand die de groene heeft gekocht een paar fotootjes schieten .
Mag ook als je een oranje of roze hebt hoor

edit : duh van die witte achterkant was op de eerste foto al te zien
sorry!
maar bij dixons hadden ze neppe in de vitrine en die zag er niet uit in het echt is het toch wel wat beter heh ?
Voor 250 verwacht ik wel wat
Dan maar online want hij is voor mijn vriendin en vrouwen willen nu eenmaal altijd wat anders dan wit,zwart of zilver dus dan wordt het oranje groen of roze .
Nou dan maar groen
Is daar de achterkant ook wit van ?
Kan die 1ne iemand die de groene heeft gekocht een paar fotootjes schieten .
Mag ook als je een oranje of roze hebt hoor
edit : duh van die witte achterkant was op de eerste foto al te zien
maar bij dixons hadden ze neppe in de vitrine en die zag er niet uit in het echt is het toch wel wat beter heh ?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 23:51 ]
Verwijderd
Hoe bedoel je "neppe"? dummies ofzo? Me dunkt dat die goed zijn nagemaakt, hier bij dixons heb ik gekeke en daar ziet hij er uit zoals hij eruit moét zien.maar bij dixons hadden ze neppe in de vitrine en die zag er niet uit in het echt is het toch wel wat beter heh ?

Zilver
*still waiting for my Zen to return*
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 09:51 ]
Verwijderd
hmm dan zullen ze er hier bij de dixons wel 1 van karton hebben gevouwen want die zag er iig niet uit
Verwijderd
hahaha lo0ol
als't van karton was is dat toch wel te zien?
in het echt is hij echt moooooi
Ik vroeg me trouwes af, bij de in NL geleverde Zen Micro's zit niet zo'n koordje voor om je nek bij.... zou dat los verkrijgbaar zijn? zo ja, waar? Ik wil nl. wel zo'n ding
in het echt is hij echt moooooi
Ik vroeg me trouwes af, bij de in NL geleverde Zen Micro's zit niet zo'n koordje voor om je nek bij.... zou dat los verkrijgbaar zijn? zo ja, waar? Ik wil nl. wel zo'n ding
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 18:30 ]
Verwijderd
* Tsja, dan moet je maar USB 2.0 hebbenMooooody schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:11:
Eerste bevindingen:
+ erg klein
+ erg stijlvol (de witte dan)
+ goed scherm (en beter ingedeeld dan bij de iRiver en iPod mini)
+ compleet (extra accu, beltclip, zakje, relatief goede oordopjes)
+ FM werkt beter dan gedacht (ontvangst is gelijk aan dat van de iRiver H120)
- kopiëren gaat erg traag (2,5Gb duurt 45 min.)
- software is vrij brak
- touch besturing is minder praktisch als bij de iPod, omdat het deel van scrollen ook als "ok-knop" fungeert. (gaat soms mis)

* Software is niks mis mee, je moet ook alleen de "media explorer" gebruiken
* Touchknop is stomweg even aan wennen
Euhm heb ikVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:09:
[...]
* Tsja, dan moet je maar USB 2.0 hebben

Doe ik....loopt soms vast.* Software is niks mis mee, je moet ook alleen de "media explorer" gebruiken
Weet ik, lukt al aardig.* Touchknop is stomweg even aan wennen
Je hoeft mijn persoonlijke minpunten trouwens niet aan te vallen.
Het ding is niet perfect, maar dat wist ik van tevoren. Hij is in ieder geval 'beter' dan de iPods die ik had en mooier dan de iRiver.
Verwijderd
Heb je gelijk in is een mening maar sommige die 250 euro hebben uitgegeven verklaren zoiets gewoon gelijk heilig
Weet iemand of het bij dit ding ook mogelijk is om je agenda bij te werken? Je kan met outlook syncen en een agenda daardoor raadplegen, maar kan je ook een afspraak toevoegen onderweg?
En ik had in een winkel gevraagd of je hem ook gewoon als usb-stick kon gebruiken (dus in elk systeem inpluggen en dan gewoon data overzetten) maar dat kan volgens de verkoper maar tot maximaal 2 GB, die andere 3 GB kon je alleen voor MP3s gebruiken. Klopt dit?
En ik had in een winkel gevraagd of je hem ook gewoon als usb-stick kon gebruiken (dus in elk systeem inpluggen en dan gewoon data overzetten) maar dat kan volgens de verkoper maar tot maximaal 2 GB, die andere 3 GB kon je alleen voor MP3s gebruiken. Klopt dit?
Verwijderd
De verkoper heeft zun huiswerk goed gedaan
het kan idd maar tot 2 gb 
Liever had ik het net als de Muvo^2 plug-and-play gezien voor zowel mp3 als bestanden maarja, het is nu eenmaal niet anders
.
Neemt niet weg dat je aan 2gb ruim voldoende heb imo.
Liever had ik het net als de Muvo^2 plug-and-play gezien voor zowel mp3 als bestanden maarja, het is nu eenmaal niet anders
Neemt niet weg dat je aan 2gb ruim voldoende heb imo.
Ik heb effies snel wat foto's gemaakt van de oranje kleur, als iemand meer foto's wenst hoor ik het wel.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:49:
...
Mag ook als je een oranje of roze hebt hoor![]()
...

Verwijderd
Ik vind het een mooie MP3 speler alleen twee dingen vallen me tegen.
Hij is een paar keer vastgelopen, je kon niks kon doen zelfs niet uitzetten. Ik kon alleen de accu eruit en erin doen
En het ontvangst van de radio is bagger
Die had er net zo goed niet op kunnen zitten
ja ik heb de nieuwe software eral op
Hij is een paar keer vastgelopen, je kon niks kon doen zelfs niet uitzetten. Ik kon alleen de accu eruit en erin doen

En het ontvangst van de radio is bagger
Ontvangst van de radio vind ik juist meevallen. Misschien is het afhankelijk van je woonplaats...hier zijn veel zendmasten in de omgeving.
Verwijderd
In welke omgeving zit je dan juist in de stad of erbuiten ?Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:35:
Ik vind het een mooie MP3 speler alleen twee dingen vallen me tegen.
Hij is een paar keer vastgelopen, je kon niks kon doen zelfs niet uitzetten. Ik kon alleen de accu eruit en erin doen![]()
En het ontvangst van de radio is baggerDie had er net zo goed niet op kunnen zitten
tnx voor de foto,s maberto ik vind hem echt wel mooi in het oranje maar mijn vriendin houdt meer van groen dus denk dat het toch maar die kleur wordt
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 00:47 ]
Verwijderd
Hmm.... ik vind da oranje echt niet mooi.... k vraag me nu echt af hoe de rooie er dan uit moet zien
Over dat vasthang probleem > probeer eens een andere USB poort, dat was bij mij namelijk het probleem!
Herkent de PC je USB device als Zen Micro? anders > apparaatbeheer > unknown device verwijderen. Andere USB poort > restart > Play on
Sindsdien nooit meer last gehad
Heil aan de überdure helpdesk in Ierland

Over dat vasthang probleem > probeer eens een andere USB poort, dat was bij mij namelijk het probleem!
Herkent de PC je USB device als Zen Micro? anders > apparaatbeheer > unknown device verwijderen. Andere USB poort > restart > Play on
Heil aan de überdure helpdesk in Ierland

Verwijderd
Weet iemand een Amerikaanse shop voor de ZEn Micro 5G?
Ik wil dat ding in dollars kopen ;-)
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Heb ik ook over nagedacht, maar is niet echt gunstig.Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:04:
Weet iemand een Amerikaanse shop voor de ZEn Micro 5G?
Alvast bedankt!
Hij kost daar overal $249 + $35 shipping, dus $284. Dat is 210 euro, maar dan moet je nog een adapter converter of geheel nieuwe adapter kopen van 20-30 euro, dus kom je op 230/240 euro als je mazzel hebt dat de douane je niet pakt en 19% + 4% er bij rekent.
Komt nog bij dat je langer moet wachten (zeker nu met de feestdagen) en het risico groter is. Oja, en het gedoe als hij kapot mocht gaan....
Nee, dan koop ik 'm liever zonder gezeur voor 259 euro bij de Mediamarkt
[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 24-12-2004 09:41 ]
Verwijderd
Hmmmm...... als het zo zit is het niet echt interessant nee.
Alleen zie ik dat ie nog goedkoper kan dan bij mediamarkt (Pircewatch).
Alleen zie ik dat ie nog goedkoper kan dan bij mediamarkt (Pircewatch).
Jawel, maar dan moet je er nog verzendkosten bij rekenen als je 'm onder rembours wilt laten versturen. Ik vond een winkel op de hoek (MM in dit geval) wel die 10 euro extra waard.
Verwijderd
Was ook niet zo de bedoeling,maar goed als je over 2,5 gig 45 min doet werkt je USB 2.0 niet naar behoren! Daar kan niemand wat tegenin brengen. Dat de media-explorer niet werkt ligt dan wederom weer aan je systeem en fijn dat het scrollen al luktMooooody schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:36:
[...]
Euhm heb ik
[...]
Doe ik....loopt soms vast.
[...]
Weet ik, lukt al aardig.
Je hoeft mijn persoonlijke minpunten trouwens niet aan te vallen.
Het ding is niet perfect, maar dat wist ik van tevoren. Hij is in ieder geval 'beter' dan de iPods die ik had en mooier dan de iRiver.

Verwijderd
mp3spelers.nl --> goedkoperMooooody schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:38:
[...]
Heb ik ook over nagedacht, maar is niet echt gunstig.
Hij kost daar overal $249 + $35 shipping, dus $284. Dat is 210 euro, maar dan moet je nog een adapter converter of geheel nieuwe adapter kopen van 20-30 euro, dus kom je op 230/240 euro als je mazzel hebt dat de douane je niet pakt en 19% + 4% er bij rekent.
Komt nog bij dat je langer moet wachten (zeker nu met de feestdagen) en het risico groter is. Oja, en het gedoe als hij kapot mocht gaan....
Nee, dan koop ik 'm liever zonder gezeur voor 259 euro bij de Mediamarkt
Verwijderd
Leiden, dus je zou denken dat hier wel genoeg zendmasten moeten zijnVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:45:
[...]
In welke omgeving zit je dan juist in de stad of erbuiten ?
tnx voor de foto,s maberto ik vind hem echt wel mooi in het oranje maar mijn vriendin houdt meer van groen dus denk dat het toch maar die kleur wordt
Verwijderd
Hij liep vast terwijl hij niet aan de computergekoppeld zat, ik vond het een beetje vreemd dat hij zomaar vastliep, maar hopelijk komt he tniet meer voorVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:13:
Heil aan de überdure helpdesk in Ierland![]()
![]()
Hm scheelt bijna niets (5 euro ofzo) als je onder rembours koopt. Voordeel van een fysieke winkel is dat je hem kan ophalen wanneer je wil en direct kan ruilen als er iets mee is (en dat is redelijk vaak het geval wat ik er hier van mee krijg).
Verwijderd
Hey,
ik heb de zen micro lime sinds een paar uur en ik heb er ook een paar foto's van genomen

ik heb de zen micro lime sinds een paar uur en ik heb er ook een paar foto's van genomen
De mijne heb ik vanmiddag naar ierland gestuurd. De winkel waar ik hem gekocht heb was zeer behulpzaam (NOT!!!) en kan dan ook een negatieve shopsurvey tegemoet zien, tegen de tijd dat ik weer afgekoeld ben.
Wel jammer, want ik kocht altijd bij die winkel, want vlakbij, goeie prijzen en, naar ik dacht, goeie service... helaas. (in dit topic staat wel ergens welke winkel het was..)
Ontopic: kan dat plastic er niet vanaf, van die groene??
Wel jammer, want ik kocht altijd bij die winkel, want vlakbij, goeie prijzen en, naar ik dacht, goeie service... helaas. (in dit topic staat wel ergens welke winkel het was..)
Ontopic: kan dat plastic er niet vanaf, van die groene??
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Hehe idd ik d8 dat hij slecht gespoten was 
wil je toch de winkelnaam nog ff noemen voordat ik ook dezelfde fout maak ?
Edit heeft niemand getwijfeld tussen deze speler en de Mpio HD 200 5GB omdat die toch aardig gelijk is aan ze zen micro en maar 10 euro duurder ?
http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/190_1.jpg
wil je toch de winkelnaam nog ff noemen voordat ik ook dezelfde fout maak ?
Edit heeft niemand getwijfeld tussen deze speler en de Mpio HD 200 5GB omdat die toch aardig gelijk is aan ze zen micro en maar 10 euro duurder ?
http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/190_1.jpg
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 22:57 ]
Verwijderd
Ik heb een 'probleem', namelijk: ik heb al mijn muziek in de map 'Mijn Muziek' staan. Deze is dan weer opgedeeld in een aantal mappen: Albums/Livesets/etc. maar er staan ook alle losse nummers in de map Mijn Muziek. Wanneer ik nu een liedje die gewoon los in de map Mijn Muziek staat op de Micro wil zetten, mislukt dit keer op keer..
Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Weet iemand of deze player in Singapore of Australia veel goedkoper is? 
Heb een familielid die daarheen gaat en wel een MP3-player tegen een mooie prijs voor me wil meenemen...
Heb een familielid die daarheen gaat en wel een MP3-player tegen een mooie prijs voor me wil meenemen...
Zoek het even op zou ik zeggen, op het internet moet daar toch wel wat over te vinden zijnEpitome schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:20:
Verwijderd
Uhm ik heb hem niet hoor ,maar als je nou is in je mijn muziek een nieuwe map maakt met de naam hits of losse nummers or whatever en dan upload ?Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:04:
Ik heb een 'probleem', namelijk: ik heb al mijn muziek in de map 'Mijn Muziek' staan. Deze is dan weer opgedeeld in een aantal mappen: Albums/Livesets/etc. maar er staan ook alle losse nummers in de map Mijn Muziek. Wanneer ik nu een liedje die gewoon los in de map Mijn Muziek staat op de Micro wil zetten, mislukt dit keer op keer..
Verwijderd
Ehm er bestaat vast een site van een Australische winkel.... kijk daar ff ofzo 
Zou de eigenaar van die groene ff wat nieuwe pics kunnen schieten zonder dat plasticje? ....
Offtopic: Fijne Feestdagen!
Zou de eigenaar van die groene ff wat nieuwe pics kunnen schieten zonder dat plasticje? ....
Offtopic: Fijne Feestdagen!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 12:42 ]
Fijne feestdagen allemaal!
Ik heb er nu ook eentje. Ben er erg blij mee, maar heb wel een klein probleem: De "back" button (links onder) doet het niet zo goed. Ik moet erg hard drukken.
Dacht ik installeer die firmware ff aangezien die iets aan de sensitivity doet. Toen was het echter nog steeds niet beter. Toen ik een beetje aan het spelen was met de sensitivity (hi, lo, med) ging hij ineens wel heerlijk, net zo lekker als de andere knopjes. Tot ik de hold knop ging testen! Daarna ging hij weer stroef. Toen na veel proberen en spelen deed hij het weer goed, hold testen -> weer stroef. Dit kan ik herhalen, lijkt dus op een software foutje!
Iemand anders met dit probleem?
Ik heb er nu ook eentje. Ben er erg blij mee, maar heb wel een klein probleem: De "back" button (links onder) doet het niet zo goed. Ik moet erg hard drukken.
Dacht ik installeer die firmware ff aangezien die iets aan de sensitivity doet. Toen was het echter nog steeds niet beter. Toen ik een beetje aan het spelen was met de sensitivity (hi, lo, med) ging hij ineens wel heerlijk, net zo lekker als de andere knopjes. Tot ik de hold knop ging testen! Daarna ging hij weer stroef. Toen na veel proberen en spelen deed hij het weer goed, hold testen -> weer stroef. Dit kan ik herhalen, lijkt dus op een software foutje!
Iemand anders met dit probleem?
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Er is nog iemand op het Creative Forum met dit probleem. Vrees echter wel dat ik hem op moet sturen
onder de plak? LOLVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:45:
[...]
(sorry)
Verwijderd
Hier zijn wat plaatjes van mijn groene micro, hij is in het echt nog een pietsie feller van kleur, maar niet veel.
Stilleven met Powerball

Nog eentje voor de maat:

Helaas niet helemaal scherp:

Fijne feestdagen (ook leuk: je zen in opnamestand, hem verbergen achter de bloempot en zo je hele familie-kerstdiner opnemen. Heb je altijd het bewijs dat jij gelijk had in die ene discussie
)
Stilleven met Powerball

Nog eentje voor de maat:

Helaas niet helemaal scherp:

Fijne feestdagen (ook leuk: je zen in opnamestand, hem verbergen achter de bloempot en zo je hele familie-kerstdiner opnemen. Heb je altijd het bewijs dat jij gelijk had in die ene discussie
Verwijderd
nóg feller???Hier zijn wat plaatjes van mijn groene micro, hij is in het echt nog een pietsie feller van kleur, maar niet veel.
ik vind deze wel vele malen strakker dan die oranje pongel....
Wat een geweldig ding, ik voel me verleid worden.
Alleen vraag ik me af, hoe lang duurd het vanaf het aan drukken tot de speler begint met spelen?
Alleen vraag ik me af, hoe lang duurd het vanaf het aan drukken tot de speler begint met spelen?
ongeveer 1 seconde
als je al bezig was teminste toen je m uit zette
-------------------------------------------------
ik bezit sinds een weekje een mooi zwart exemplaar
wat een hemels apparaatje
als je al bezig was teminste toen je m uit zette
ik bezit sinds een weekje een mooi zwart exemplaar
wat een hemels apparaatje
[ Voor 57% gewijzigd door MokerHamer op 27-12-2004 00:51 ]
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Ik ben voor nu maar even van het 1gb flashmp3spelertje afgestapt, je betaalt soms meer voor minder opslagruimte, als ik ga hardlopen neem ik m'n oude dan maar.
Bedenk me net overigens, kun je niet op een stukje van die schijf dat je als msd gebruikt de software zetten zodat je eraan kun sleutelen? Kun je er toch nog overal over alles beschikken
Bedenk me net overigens, kun je niet op een stukje van die schijf dat je als msd gebruikt de software zetten zodat je eraan kun sleutelen? Kun je er toch nog overal over alles beschikken
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
In Singapore is het niet veel goedkoper.. je betaalt daar 529 Sing$, dat is ongeveer 250 euro. Ik kreeg voor er voor dat geld wel een afstandsbediening bij... en een tweede batterijEpitome schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:20:
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Nee!!!JayVee schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:50:
Er is nog iemand op het Creative Forum met dit probleem. Vrees echter wel dat ik hem op moet sturen
Direct terug naar je winkel. Laat hen het maar oplossen. Het is niet goed, het is de zorg van de winkel het op te lossen!!!
ping 127.212.23.124
De opstart tijd is dus top, blijft hij dan in een sluimerstand staan zoals de ipod?
En als ex bezitter van de H120, ben ik benieuwd, zitten er gaps tussen muziek nr's zoals bij de irvers?
En als ex bezitter van de H120, ben ik benieuwd, zitten er gaps tussen muziek nr's zoals bij de irvers?
Ik ben ook overgestapt van H120 naar Zen Micro 
De gaps zijn minder dan bij de H120, bijna helemaal weg...
De gaps zijn minder dan bij de H120, bijna helemaal weg...
Joah, ik zet nu alleen de leukste muziek erop...5gig is meer dan genoeg
Heb zojuist de zilveren versie besteld bij mp3spelers.nl, deze is mét reservebatterij dan kon bij de zwarte, of bij andere kleuren niet meer geleverd worden ...
maar evengoed... woei \o/ !
Ik heb hem binnen!
Eerste indruk, Wauw!
tweede indruk... wat een irritante software...
overige indrukken... wauw! \o/
maar evengoed... woei \o/ !
Ik heb hem binnen!
Eerste indruk, Wauw!
tweede indruk... wat een irritante software...
overige indrukken... wauw! \o/
[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 28-12-2004 10:58 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mijn zus woond in duitsland en heeft hem voor mij besteld bij amazon.de ...pjottum schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:21:
[...]
Nee!!!
Direct terug naar je winkel. Laat hen het maar oplossen. Het is niet goed, het is de zorg van de winkel het op te lossen!!!
Ik post nog wel even bij de customer support maar vrees dat ik hem op moet sturen
ik lees zojuist op een andere site dat deze speler geen audio books afspeeld, en niet synchroniseerd met iTunes. Heeft iemand hier ervaring mee?
er is eens een betaplugin voor itunes van andere creative players geweest, maar ze zijn daarmee gestopt, vooral omdat apple de grootste concurent van creative is.Zomer schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:43:
ik lees zojuist op een andere site dat deze speler geen audio books afspeeld, en niet synchroniseerd met iTunes. Heeft iemand hier ervaring mee?
Over de audiobooks, dat zal er binnenkort aan komen (is nog niet bevestigt) maar voor alle andere zenplayers kan het wel dmv firmwareupdate.
Sint Erf
Audiobook? Die ken ik alleen van mp3tjes met daarop voorgelezen boeken, kun je toch gewoon afspelen lijkt me?
Verwijderd
jah maar volges mij verschijnt de tekst dan ook nog op je schermpje (?) 'steveman schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:55:
Audiobook? Die ken ik alleen van mp3tjes met daarop voorgelezen boeken, kun je toch gewoon afspelen lijkt me?
soort karaoke zeg maar
Ooh! Da's wel vet!
Hmm zou wel leuk zijn om tegelijkertijd mp3tjes te kunnen luisteren én muziekje te luisteren (liefst iets in een ander taal of intrumentaal he )
Zou wel leuk zijn als dat erbijkwam
Hmm zou wel leuk zijn om tegelijkertijd mp3tjes te kunnen luisteren én muziekje te luisteren (liefst iets in een ander taal of intrumentaal he )
Zou wel leuk zijn als dat erbijkwam
Verwijderd
er is een nieuwe firmware beschikbaar die het nu ook mogelijk maakt om zonder software de micro te kunnen gebruiken op elke pc met Windows xp!!!
ik dacht ik meld het ff misschien handig
http://www.nomadworld.com...wma-getfw.asp?nProdID=556
ik dacht ik meld het ff misschien handig
http://www.nomadworld.com...wma-getfw.asp?nProdID=556
Let wel: Met die nieuwe firmware kan je voorlopig (tot er patches komen voor de Creative software) alleen met WMP10 je Zen synchen! Dat werkt hier echter prima.
Gaan je radio presets verloren als je update?
Of kun je deze op een of andere manier opslaan op je PC? Heb er net een uur werk mee gehad
Of kun je deze op een of andere manier opslaan op je PC? Heb er net een uur werk mee gehad
Verwijderd
Van de Zen-website:Mooooody schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:43:
Gaan je radio presets verloren als je update?
"Be sure to back up all the audio and data files on your Zen Micro before installing this firmware update as all content will be lost when you install the new firmware."
Ik weet niet waar presets worden opgeslagen, maar ik vermoed dat ze worden gewist. Zie zelf het nut van deze update niet echt. Kan ik weer al m'n bestanden heen en weer gaan pielen.
Radio presets gaan niet verloren. Bij mij in ieder geval niet.
Het is nu wel zo dat hij na het synchroniseren (via WMP10) de database niet goed aanmaakt zodat ik nu niets meer kan afspelen via artiesten op de speler.
edit: Je hebt dus de nieuwe Creative software nodig om het op te lossen...
Het is nu wel zo dat hij na het synchroniseren (via WMP10) de database niet goed aanmaakt zodat ik nu niets meer kan afspelen via artiesten op de speler.
edit: Je hebt dus de nieuwe Creative software nodig om het op te lossen...
[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 30-12-2004 16:55 ]
Verwijderd
Nog nieuws over de nieuwe firmware? Dus met de nieuwe FW kun je via verkenner mp3's op je zen micro zetten(wel belangrijk voor mij)?
En nog een vraag, de werkelijke batterylife is maar 8 uur?
das wel weer erg jammer..
En nog een vraag, de werkelijke batterylife is maar 8 uur?

Ik heb ook een review gelezen van 11 uur leeftijd. Je moet ze 3 keer helemaal leeg maken en helemaal opladen om maximale capaciteit te krijgen.
Bij de Mediamarkt in Duitsland is de Zen Micro € 225,- de Touch kost daar € 199,- Denk niet dat ik 20 Gb nodig heb, 5 Gb past ook genoeg op... Keuzes, keuzes...
225 euro is een mooie prijs...dan zou ik niet twijfelen
Mijn creative cd is helemaal gekrast (ongelukje) en ik heb m'n pc geformatteerd weet iemand of ik Mediasource ergens gratis kan downloaden of een andere oplossing?
Op de site van Creative staat alle software die je nodig hebt (Media Explorer).
Probeer eens met een doekje met zilverpoets de CD polijsten (zachtjes uiteraard).demichiel schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:30:
Mijn creative cd is helemaal gekrast (ongelukje) en ik heb m'n pc geformatteerd weet iemand of ik Mediasource ergens gratis kan downloaden of een andere oplossing?
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
niet gevonden, ik ga nu even mailen naar de klantendienst van creativeMooooody schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:33:
Op de site van Creative staat alle software die je nodig hebt (Media Explorer).
edit: Is dit fatsoenlijk engels?
My CD which I got with my Zen Micro has multiple scratches, after that happened i formatted my PC, at the moment I can't retrieve my music files on my Zen Micro. So can i download Media Explorer somewhere? or do i need a CD of someone else?
[ Voor 35% gewijzigd door demichiel op 31-12-2004 18:01 ]
De software staat gewoon op de site hoor...ik zou er geen probleem van maken.
Versie voor de Micro met firmware 2.00.12
Versie voor de Micro met firmware 1.01.03
Versie voor de Micro met firmware 2.00.12
Versie voor de Micro met firmware 1.01.03
[ Voor 93% gewijzigd door Mooody op 31-12-2004 20:02 ]
Ik heb die software gedownload, maar dat ging niet. Ik ga nu even jou links proberen.
edit: jou links werken ook niet, de eerste keer word er gevraagd om mijn draagbaar apparaat in te steken en dan op OK te drukken, dit werkt niet. De tweede keer steek ik het apparaat meteen in en hij geeft dezelfde foutmelding, pfff.
edit: jou links werken ook niet, de eerste keer word er gevraagd om mijn draagbaar apparaat in te steken en dan op OK te drukken, dit werkt niet. De tweede keer steek ik het apparaat meteen in en hij geeft dezelfde foutmelding, pfff.
[ Voor 59% gewijzigd door demichiel op 02-01-2005 17:32 ]
Verwijderd
heb je de juiste firmware erop staan?
anders moet je eens een andere usb poort pakken. (bijv. achter op de PC ipv op hubje/front-panel)
anders moet je eens een andere usb poort pakken. (bijv. achter op de PC ipv op hubje/front-panel)
Ik hoop eigenlijk dat de winkel waar ik werk weer eenzelfde actie met de Zen Micro gaat doen als destijds met de Apple iPod. Maar ook zonder actie is-ie voor mij niet duur eigenlijk. Als de winkelverkoopprijs daalt tot onder de € 250 ga ik wel over denk ik
.
Hij kost nu 219 euro...
Hier in .be nog nergens gezien onder 253 EUR
Ik vraag me af hoe lang het zal duren eer Creative hier een 2nd generation van gaat uitbrengen, met verbeterde batterijduur en bvb een line-in, twee dingen die ik er graag op zou zien alvorens 'm te kopen.
Ik vraag me af hoe lang het zal duren eer Creative hier een 2nd generation van gaat uitbrengen, met verbeterde batterijduur en bvb een line-in, twee dingen die ik er graag op zou zien alvorens 'm te kopen.
Verwijderd
waar dan?Mooooody schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:21:
Hij kost nu 219 euro...

mp3spelers.nl mag trouwens wel eens opschieten met die mp3speler van mij....2 weken geleden opgestuurd, ik zou een nieuwe krijgen maar nog steeds niks gezien
Nog 'n vraagje waar ik in geen review antwoord op krijg: hoe werkt de synchronisatie met Outlook: kan ik instellen dat alle e-mails en afspraken en contactpersonen op mijn laptop bij sync met de pc ook daarop komen en omgekeerd, en kan ik de mails en afspraken dan ook nog lezen op de Zen Micro zelf of is het allemaal veel meer basic en gaat het alleen om de afspraken?
Ik heb 1 firmware update gedaan, maar ik heb vandaag een zeer vriendelijk mailtje teruggekregen (de 1ste werkdag dus) :Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:06:
heb je de juiste firmware erop staan?
Beste Michiel,
Bedankt voor uw email.
Er is helaas geen stand alone versie van de software beschikbaar als
download. Wilt u mij uw adres, telefoonnummer en het serienummer van de
Zen mailen, dan zal ik een exemplaar van de CD opsturen?
Alvast bedankt voor uw medewerking.
ik heb net terruggestuurd
Afsprakencocico schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:45:
Nog 'n vraagje waar ik in geen review antwoord op krijg: hoe werkt de synchronisatie met Outlook: kan ik instellen dat alle e-mails en afspraken en contactpersonen op mijn laptop bij sync met de pc ook daarop komen en omgekeerd, en kan ik de mails en afspraken dan ook nog lezen op de Zen Micro zelf of is het allemaal veel meer basic en gaat het alleen om de afspraken?
Contacts
Taken
Je kunt geen email syncen.
Heb het zelf nog niet geprobeerd omdat je geloof ik weer extra SW nodig hebt en omdat deze data ook al in me PDA en me Nokia staat.....
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Heb sinds vandaag een Zen Micro
Had al veel reviews gelezen, dus firmware maar direct geupgradet. Het apparaatje is een droom, echt een wonder der techniek. Ok het is een apart design en mss minder mooi dan de ipod mini, maar hij is echt stukken beter dan de minipod. Ultrahelder geluid en een batterij om u tegen te zeggen. En dat touchpanel
. Echt nie normaal cool. En die blauwe lichtjes...
Kheb er 2 dagen achter mogen zoeken hier in .be
. Maar gelukkig hedden ze in mijn favoriete carrefour er nog één over (249 Euro, slik!). Het is een mooi zwartje, maar khad mss liever een zilveren. Wel spijtig is dat de software van creative nog niet geupdatet is zodanig dat ze ook werkt me de nieuwe firmware, ma ja we gaan niet moeilijk doen. Ik heb met deze mp3-speler mijn vorige vervangen( Ook van creative: Rhomba 256 MB, ook heel goed). Met andere woorden: petje af voor de Creative-lingen. Laat de hegemonie van de ipod maar eens eindigen.
Trouwens voor de mensen die bij de eerste gelukkige 35000 kopers (wereldwijd)(ikke ook, moehaha) en dus een extra batterij gekregen hebben, maak niet de fout om de 2de batterij niet te gebruiken. De batterijen zijn immers Li-ion polymeer batterijen en een slechte eigenschap is dat ze 'slechts' 2 jaar meegaan , daarna zijn ze dus onherroepelijk kapot. De redenering "ik hou mijn andere batterij gewoon bij tot de eerste kapot is", is een foute redenering...
. Let ook op dat als je alsnog besluit om de 2de batterij te bewaren, je ze tot ongeveer 40% oplaadt(=1 uurtje), want doe je dat niet, dan zal de batterij leeglopen en -dat is nog een slechte eigenschap van zo een Li-ion bat- is het niet meer mogelijk om ze op te laden (als ze echt op 0% staat), het is zelfs ronduit gevaarlijk want er is kans op explosie
.
Nog iets, het is voor een li-ion batterij beter dat ze je elke keer een stukje bijlaadt, dan elke keer helemaal leeg->terug opladen ! (de eerste 3 keer moet dat wel, daarna niet meer, zie vorige posts). En als laatste: De micro meet (zoals bijna alle Mp3 spelers) het resterende batterijniveau. Omdat dit zo correct mogelijk zou gebeuren is het nodig dat om de 30 laadcyclussen de batterij volledig leeg gebruikt wordt en terug opgeladen wordt. Dit resulteert in een nauwkeurigere level meting bij dit soort batterijen.
Hopelijk niet te boring...
, maar wel essentieel
Had al veel reviews gelezen, dus firmware maar direct geupgradet. Het apparaatje is een droom, echt een wonder der techniek. Ok het is een apart design en mss minder mooi dan de ipod mini, maar hij is echt stukken beter dan de minipod. Ultrahelder geluid en een batterij om u tegen te zeggen. En dat touchpanel
Kheb er 2 dagen achter mogen zoeken hier in .be
Trouwens voor de mensen die bij de eerste gelukkige 35000 kopers (wereldwijd)(ikke ook, moehaha) en dus een extra batterij gekregen hebben, maak niet de fout om de 2de batterij niet te gebruiken. De batterijen zijn immers Li-ion polymeer batterijen en een slechte eigenschap is dat ze 'slechts' 2 jaar meegaan , daarna zijn ze dus onherroepelijk kapot. De redenering "ik hou mijn andere batterij gewoon bij tot de eerste kapot is", is een foute redenering...
Nog iets, het is voor een li-ion batterij beter dat ze je elke keer een stukje bijlaadt, dan elke keer helemaal leeg->terug opladen ! (de eerste 3 keer moet dat wel, daarna niet meer, zie vorige posts). En als laatste: De micro meet (zoals bijna alle Mp3 spelers) het resterende batterijniveau. Omdat dit zo correct mogelijk zou gebeuren is het nodig dat om de 30 laadcyclussen de batterij volledig leeg gebruikt wordt en terug opgeladen wordt. Dit resulteert in een nauwkeurigere level meting bij dit soort batterijen.
Hopelijk niet te boring...
[ Voor 43% gewijzigd door MMach op 04-01-2005 02:24 ]
Een paar fotootjes nog:

Naast een luciferdoosje...

Zeg nu zelf, mooier kan moeilijk, toch?
Naast een luciferdoosje...
[ Voor 11% gewijzigd door MMach op 04-01-2005 02:06 . Reden: Tja, een mens wordt al eens moe ]
Zwart is ook mooi 
Thanks voor de info over de tweede batterij....zal deze eens uit zijn verpakking halen en een beetje opladen... maar hoe weet je zo zeker dat die batterijen maar twee jaar meegaan? Was toch niet van plan dit apparaat over twee jaar bij de vuilnisbak te leggen...
Thanks voor de info over de tweede batterij....zal deze eens uit zijn verpakking halen en een beetje opladen... maar hoe weet je zo zeker dat die batterijen maar twee jaar meegaan? Was toch niet van plan dit apparaat over twee jaar bij de vuilnisbak te leggen...
Zo te lezen gebruiken maar weinigen de mogelijkheid om te synchroniseren met Outlook. Dat, en de FM-radio is juist de reden waarom ik dit ding heb gekocht en niet de iPod mini.
Anyways... als je upgrade naar nieuwe firmware is synchronisatie met Outlook dus ook niet meer mogelijk. Voor mij direct een reden om terug te gaan naar de oude firmware. Hoop dat Creative dit probleem meeneemt in een nieuwe firmware-update...
Anyways... als je upgrade naar nieuwe firmware is synchronisatie met Outlook dus ook niet meer mogelijk. Voor mij direct een reden om terug te gaan naar de oude firmware. Hoop dat Creative dit probleem meeneemt in een nieuwe firmware-update...
AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.
Radio en Sync met outlook zijn leuke opties maar gebruik ik in de praktijk niet vaak, FM radio sporadisch en sync met outlook heeft voor mij niet zoveel zin... (zie boven)
En dat gedoe met die nieuwe firmware vind ik een beetje wazig en niet erg handig van Creative... je apparaat krijgt wat extra functionalateit (geen drivers/progs voor het laden van files) maar een hoop dingen werken niet meer....
En dat gedoe met die nieuwe firmware vind ik een beetje wazig en niet erg handig van Creative... je apparaat krijgt wat extra functionalateit (geen drivers/progs voor het laden van files) maar een hoop dingen werken niet meer....
[ Voor 41% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 04-01-2005 09:13 ]
De witte is mooier vind ikMMach schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:54:
Mooi met dat blauwe licht en sluit mooi aan op de achterkant (die dus ook wit is).
Wat werkt er dan niet meer? Heb gisteren geupgrade naar de nieuwe firmware maar zie zo snel geen verschil met de oude?Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:12:
Radio en Sync met outlook zijn leuke opties maar gebruik ik in de praktijk niet vaak, FM radio sporadisch en sync met outlook heeft voor mij niet zoveel zin... (zie boven)
Ik heb begrepen (en daarom niet zelf geinstalleerd) dat je met de nieuwste versie geen gebruik meer kan maken van de creative SW om songs op de Micro te zetten, maar alleen nog maar met WMP10
Krijg je er in de Carrefour een extra batterij bij? Dat staat iig niet in de folder...
Weet iemand of er inmiddels al docking stations voor dit lieve schatje zijn?
Nog niet gezien... zal ook lastig gaan omdat de USB aansluiting op de bovenzijde zit? Maar als je handig bent met plexi is het zelf wel te doen natuurlijk!
Li-ion batterijen zijn de batterijen uit toestellen zoals GSM's, laptops en MP3 spelers,stuk voor stuk waren die veel energie vergen. Zoals je miss weet, werken batterijen niet mechanisch of zo, maar chemisch. Dat wil zeggen dat er chemische reacties plaatsvinden. Niet alleen de hoofdreactie die zorgt voor de batterijstroom, maar ook nevenreacties. Het zijn die nevenreacties die na verloop van tijd de bovenhand krijgen over de hoofdreactie waardoor de batterij kapot gaat. Wie kent er de perikelen met de GSM batterijen niet? Het zijn ook Li-ion batterijen, maar bij GSM's worden die extreem belast waardoor ze nog minder lang meegaan dan 2 jaar (Bij nokia bv). Voor mensen die echt geinteresseerd zijn in baterijen enzo, ga eens naar www.batteryuniversity.com Vrij veel wetenschappelijke informatie te vinden over batterijen.Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 07:55:
Zwart is ook mooi
I love my creativeke
Het hangt niet af van de goodwill van een winkelketen of er een extra batterij bij zit! Hoewel ze je dat mss willen laten geloven..cocico schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:36:
Krijg je er in de Carrefour een extra batterij bij? Dat staat iig niet in de folder...
Creative heeft zelf beslist dat bij de eerste 35000 modellen een extra batterij zit
Dat is te zien op de verpâkking:bij de versies met een extra batterij staat er Linited edition op
Hoi,
De beste wensen nog allemaal.
Na de firmware upgrade 2_00_12 werkt Mediasource niet meer (zoals bekend).
Nu synchroniseer ik met WMP10.
De muziek synchroniseert goed, maar met de playlist lukt het mij niet.
Een nieuwe lijst komt goed op de Micro. Maar als ik de lijst dan in wmp verander en ik synchroniseer dan blijft de lijst op de Micro ongewijzigd. Die moet ik dan eerst wissen en dan opnieuw synchroniseren. Met meerdere playlists is dat niet prettig werken.
Doe ik iets verkeerd? Of weet iemand een alternatief voor Mediasource?
Groet,
Dirk
Een nieuwe lijst komt goed op de Micro. Maar als ik de lijst dan in wmp verander en ik synchroniseer dan blijft de lijst op de Micro ongewijzigd. Die moet ik dan eerst wissen en dan opnieuw synchroniseren. Met meerdere playlists is dat niet prettig werken.
Groet,
Dirk
Het is een rare eigenschap van de Zen Micro vrees ik, je moet maar eens proberen om je mp3speler te openen via verkenner. probeer dan eens om een nieuwe map aan te maken of een bestand van plaats te veranderen -> Dat gaat niet, het enige wat je kan doen is bestanden toevoegen en bestanden verwijderen. Als dit echt zo is, dan is het uiteraard logisch dat de playlist van windows niet automatisch aangepast wordt. Trouwens de enige manier om mapen te maken in je Zenneke is nu voorlopig beperkt tot WMP, ja kan het niet met verkenner of zo. Maar ik vermoed dat er over een maand (of 2) wel een patch voor de software van creative gaat komen zodanig dat je terug kan syncen enzo...vriesman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:54:
Hoi,
Groet,
Dirk
Dit topic is gesloten.