IVAO heeft toch een nieuw ding uitgebracht? Is dat wat want ik snap er niks van
IVAO heeft inderdaad een nieuw ding uitgebracht. Maar dat is dus voor op het IVAO netwerk. En dat werkt niet/wordt niet toegelaten op het VATSIM netwerk.Megamind schreef op 12 november 2004 @ 11:34:
IVAO heeft toch een nieuw ding uitgebracht? Is dat wat want ik snap er niks van
VATSIM en IVAO zijn twee verschillende organisaties/netwerken voor online vliegen dus
Verwijderd
Kwantiteit----->

Kwaliteit------->
Waar kan ik me inschrijven voor VATSIM? Dat vliegen heb ik nou zo onderhand wel gehad
"Can't blame those for flying IVAO, nowadays."
[ Voor 32% gewijzigd door Jochem op 12-11-2004 12:33 ]
ik h eb inmiddels ook even vatsim gedaan en voor iig de EHAM controllers op de Radar posities kan ik zeggen dat IVAO hetzelfde is als vatsim.Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 12:31:
[...]
Kwantiteit----->![]()
Kwaliteit------->![]()
Waar kan ik me inschrijven voor VATSIM? Dat vliegen heb ik nou zo onderhand wel gehad
ja sure... EHAM controllers op radar hetzelfde op VATSIM en IVAO. Mijn ervaringen zijn daarin toch zeker anders. Zeker als je het over kwaliteit hebt. Ik zou zeggen, zet de ACC stream van atcbox.com er maar eens naast. Ook gezien de LoA's en kwaliteit van de velden die 'uncontrolled' onder radar vallen.
[ Voor 17% gewijzigd door Jochem op 12-11-2004 12:57 ]
Verwijderd
Hahahaha, wat een belachelijke hobby hebben we toch eigenlijkSleepie schreef op 12 november 2004 @ 11:16:
[...]
Noofmans, je bent nog te mild.
Het is gewoon een klote-zooi met al die proggies om online te kunnen vliegen op VATSIM.
Helaas begin ik te geloven dat SB3 uitkomt tegen de tijd dat FS10 er ook is ... en dan zul je zien dat MS de multiplayer helemaal opnieuw heeft geprogd .... en met een beetje pech werdt dan SB3 dus ook niet meer
Jochem, mag ik een linkje naar waar jij de IVAO-NL LoA's hebt gelezen?
Weet iemand een site waar er duidelijk staat hoe je XP het beste kan instellen om FS2004 goed te kunnen draaien.
Ik ondervind namelijk veel problemen om normaal te kunnen vliegen. Nou wete ik niet of het aan mn Hardware (videokaart) ligt of het softwaremattige ligt
Spel heeft namelijk zodra je wilt gaan vliegen een framerate van 1 beeld per 10 seconden.
gewoon niet normaal hoe traag dat loopt. Terwijl instellingen expres op LOW staan
Ik ondervind namelijk veel problemen om normaal te kunnen vliegen. Nou wete ik niet of het aan mn Hardware (videokaart) ligt of het softwaremattige ligt
Spel heeft namelijk zodra je wilt gaan vliegen een framerate van 1 beeld per 10 seconden.
gewoon niet normaal hoe traag dat loopt. Terwijl instellingen expres op LOW staan
Verwijderd
PMDG vraagje:
Ik vlieg een manual approach.
Begin de daling in de G/S.
Vervolgens hoor ik 2500, 1000, 500, 400, 300, 200, minimums.
Dan doe ik een G/A. Klim weer naar een vastgestelde hoogte, vlieg een rondje en doe weer de approach.
Echter telt dat ding dan niet meer af. Pas als ik de minimums weer ben gepasseerd hoor ik de rest, 100, 50, 40, 30, 20, 10
How come?
Dan doe ik een G/A. Klim weer naar een vastgestelde hoogte, vlieg een rondje en doe weer de approach.
Echter telt dat ding dan niet meer af. Pas als ik de minimums weer ben gepasseerd hoor ik de rest, 100, 50, 40, 30, 20, 10
How come?
ja dat heb ik ook wel eens als je een lowpass maakt dan gaat hij als je in de approach zit weer verder met tellen waar je was gebleven. weet ook niet hoe je dat oplost
Dat komt omdat PMDG bout software maakt. Zolang je alles doet dat normaal is lijkt het een super product, wijk je daar echter vanaf dan regent het foutjes en rare dingen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 14:50:
PMDG vraagje:
How come?
LVL-D 767 ff wachten nog
Ja hehe, ik vlieg op allebei, maar als ik ga zit er vaak maar 1 controller op manchester of ergens in chicago en dan ga ik liever op IVAO daar kom je nog wel eens iemand tegen..Sleepie schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 12:05:
[...]
IVAO heeft inderdaad een nieuw ding uitgebracht. Maar dat is dus voor op het IVAO netwerk. En dat werkt niet/wordt niet toegelaten op het VATSIM netwerk.
VATSIM en IVAO zijn twee verschillende organisaties/netwerken voor online vliegen dus
Ben ik het mee eens.Megamind schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:46:
[...]
Ja hehe, ik vlieg op allebei, maar als ik ga zit er vaak maar 1 controller op manchester of ergens in chicago en dan ga ik liever op IVAO daar kom je nog wel eens iemand tegen..
Je hoort VATSIM mensen altijd noemen dat kwaliteit bovenaan staat en dat IVAO-controllers en piloten te weinig realistisch zijn. Ze gaan altijd heel erg prat op hun eigen realisme.
Maar is het realistisch om altijd maar op Unicom afgestemd te hebben omdat er geen controllers aanwezig zijn? Is het realistisch dat je bijna nooit iemand tegenkomt? Is het realistisch dat je de enige op een vliegveld bent? Is het realistisch om eerst een lijst van 10 programma's naast elkaar te hebben draaien voordat je aan je checklist kunt beginnen?
Ik ben het met de mensen eens, dat op IVAO vaak de 'beginnende' piloten en controllers vertegenwoordigd zijn. Dat wil echter niet zeggen dat het minder gezellig is of het niveau minder is. Wat is er nou mooier dan iemand die de kunst nog moet leren, verder op te helpen. Het is fantastisch om in de loop van de tijd iemand van stotterend naar vloeiend RT te zien groeien.
Daarnaast is IVAO VATSIM nu een stap voor met IVAP. Één programmaatje starten en je hebt alles in een muisknop aan elkaar gelinkt.
Ik blijf gaan voor IVAO.
dat heb je goed verwoord.
er zijn echt wel velden of landen waar de controllers brak zijn. dat is gewoon een feit. maar een ander feit is dat het over grote deel van europa door goede atcers wordt bezet en dat echte beginners geen bezwaar zijn in het geheel en ook geen vervelende obstakels vormen. wij willen ook as real as it gets. dus daarom is er voor gekozen om de beginnersavonden ook niet op EHAM te laten vliegen omdat dan anderen daar misschien minder makkelijk mee kunnen vliegen.
er zijn echt wel velden of landen waar de controllers brak zijn. dat is gewoon een feit. maar een ander feit is dat het over grote deel van europa door goede atcers wordt bezet en dat echte beginners geen bezwaar zijn in het geheel en ook geen vervelende obstakels vormen. wij willen ook as real as it gets. dus daarom is er voor gekozen om de beginnersavonden ook niet op EHAM te laten vliegen omdat dan anderen daar misschien minder makkelijk mee kunnen vliegen.
Net alsof je op IVAO atc op Chep Lap Kok VHHH ziet.... Op vatsim word overal atc van hoge kwaliteit geleverd, in de USA, Canada, Rusland, Australie etc. Je mag het in de krant zetten als je op IVAO daar uberhaupt atc tegenkomt. Nou leuk, EDDF-EGLL kom je op IVAO 15 piloten tegen en 4x ATC...... ja en als je nu KLAX-EPWA doet kom je geen zak tegen 
Maargoed, naar wat ik gehoord heb zijn de stafleden op vatsim hard bezig om iedereen aan zn wensen te voldoen, dus don't worries. Zelfs voordat SB3 uitkomt zal de discussie hier omgedraaid zijn
Maargoed, naar wat ik gehoord heb zijn de stafleden op vatsim hard bezig om iedereen aan zn wensen te voldoen, dus don't worries. Zelfs voordat SB3 uitkomt zal de discussie hier omgedraaid zijn

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Bericht voor mensen met veel te weinig FPS
Ik wilde even zeggen dat ik er qua FPS ongeveer 100% op vooruit ben gegaan nu ik mijn on board geluidskaart heb vervangen voor een SoundBlaster Audigy ZS
Djezus, ik wist dat onboard niet al te lekekr was, maar dat het zoveel zou schelen had ik ok neit verwacht.
Ik ben nu met NL scenery en verder alles op zn hoogst van 16fps naar ongeveer 35fps gegaan!!!
Ik wilde even zeggen dat ik er qua FPS ongeveer 100% op vooruit ben gegaan nu ik mijn on board geluidskaart heb vervangen voor een SoundBlaster Audigy ZS
Djezus, ik wist dat onboard niet al te lekekr was, maar dat het zoveel zou schelen had ik ok neit verwacht.
Ik ben nu met NL scenery en verder alles op zn hoogst van 16fps naar ongeveer 35fps gegaan!!!
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
Heeft iemand nog iets gehoord over de lang verwachte PMDG B747-400? Het is de laatste tijd wel erg stil geworden....?!
Met de atc op IVAO kan je altijd lachen. Bij wijze van test van de IvAp software heb ik laatst 2x een vlucht gemaakt. Een kort verslag over de atc op AMS:jeehaa schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:24:
dat heb je goed verwoord.
Als KLM1609 begon ik mijn dag richting Rome Fiumicino.
Ground
De atc op de ground positie bleek vrij goed te zijn, wel jammer dat deze atc'er besloot mijn taxi clearance erg uitgebreid te doen: "Taxi via A9N, A, S to holding W6 runway 36C". Je mag het inderdaad zo voluit zeggen. Maar come'on! Ik ben verdorie een KLM'er die heus wel weet hoe zijn home airport eruit ziet. "Taxi via the South to W6 36C" had dus ook gekunt
Tower
"KLM1609, the winds blablabla, cleared for takeoff runway 36C" Ok, mogen wij weer even lachen?
Het moet natuurlijk zijn "windsverhaal... runway 36C cleared for takeoff"
Anyway, opstijgen met die bak, we naderen 2000ft. Even overschakelen naar approach dan maar. 10 seconden later komt de tower controller het approach kanaal binnen en begint daar een partij op me in te hakken. "WAAROM ben jij geswitched naar approach terwijl ik je daar verdomme nog geen toestemming voor heb gegeven"?
De meeste VATSIM'ers kunnen ondertussen hun lach niet meer inhouden denk ik
Wie heen gaat moet ook weer terug!
En dat ging ik dus ook. Kom in EBBU control gebied, krijg descent clearance. Geheel on time en zonder problemen descent ik naar FLxxx. Aldaar mag ik switchen naar Amsterdam Radar die vervolgens doorgaat met het praten met een andere persoon over koetjes en kalfjes
"Ja, ik zie dat u het nu wel gaat halen" (descent rate was verdorie 5200ft per minuut en nog zat ik te hoog) "direct to WP". NOOOOO! Dus ik maak kenbaar aan de controller dat ik toch liever via Helen en Haamstede ga omdat ik het anders echt niet ga halen. Wat zegt meneer? "Wie is hier nou de ATC? Als ik direct WP zeg dan is het ook direct WP!"
Naja dat doen we dan maar eh

Captured de localizer @ FL040 en 3 miles out heb ik uiteindelijk de G/S opgepikt!
"winds blablabla, runway 06 cleared to land" ey! Het is goed!
De dag was weer voorbij * DutchCommando zucht diep
Oh ja.....vertel. Laat me het fijne ervan weten.ND schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:39:
Net alsof je op IVAO atc op Chep Lap Kok VHHH ziet.... Op vatsim word overal atc van hoge kwaliteit geleverd, in de USA, Canada, Rusland, Australie etc. Je mag het in de krant zetten als je op IVAO daar uberhaupt atc tegenkomt. Nou leuk, EDDF-EGLL kom je op IVAO 15 piloten tegen en 4x ATC...... ja en als je nu KLAX-EPWA doet kom je geen zak tegen
Goed verteld. Ik heb ook heel even Ivap getest om te kijken hoe het is met andere software. Maar ik als beginnend online piloot (helaas door tijdgebrek nog niet veel vluchtjes kunnen maken. Ik dacht met andere software wat sneller in de lucht te zitten.) Maar bij opstijgen in Duitsland ging het al fout. Ik had een ATCer die bijna geen woord engels kon en heel veel instructies in het duits gaf. Na 15 minuten verbinding verbroken, daar is toch niks aan. Toen nogmaals een vlucht geprobeerd, waarna boven Munchen heel de Ivap software crasht. Dan houdt het voor mij op.DutchCommando schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:36:
[...]
Ik ga ook voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit en dan maar tijdelijk met een kwantiteit aan progjes.
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Na dat verhaal hierboven gelezen te hebben begin ik toch te twijflen of ik nu al online wil gaan simmen, aangezien ik nog niet alles snap en onder de knie heb wat met vliegen te maken heeft, zoals fmc en G/S en andere stuff waar ik de naam niet eens van ken.
Komop zeg, dat is gewoon echt zoeken naar fouten en negatieve output. Als wij over de VHF communiceren denk je dat dan ook alles 100% volgens het IMO gaat? Neuh dus ik vind het wel een beetje kort door de bocht.DutchCommando schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:36:
[...]
Er zijn nogal wat negatieve dingen waarbij ik echt niet heb moeten zoeken naar fouten. Zoals de tower controller die me even kwam bezoeken bij het approach kanaal en de controller die me direct naar WP stuurde. Dat noem ik gewoon grote fouten, zeker omdat ik (in het laatste geval) gewoon om iets anders vroeg en hij vond dat ik daar niet recht op had omdat hij de ATC'er was!Megamind schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:01:
[...]
Komop zeg, dat is gewoon echt zoeken naar fouten en negatieve output. Als wij over de VHF communiceren denk je dat dan ook alles 100% volgens het IMO gaat? Neuh dus ik vind het wel een beetje kort door de bocht.
Begin gewoon eerst met aankomsten op EHAM. Om mee te beginnen werk en verwarring zat.CreativeMind schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:59:
Na dat verhaal hierboven gelezen te hebben begin ik toch te twijflen of ik nu al online wil gaan simmen, aangezien ik nog niet alles snap en onder de knie heb wat met vliegen te maken heeft, zoals fmc en G/S en andere stuff waar ik de naam niet eens van ken.
Zorg dat je een goede route in FMC hebt staan die overgaat in een STAR, arrival procedure populair omschreven, en ken je route. Kijk op de STAR en arrivals chart via welke punten je aan zal komen op je route. Begin van de STAR rond FL220 rekenen en dus op tijd met een redelijke descend naar benee. De ATC stuurt je verder langs je route of snijdt wat af en vertelt je wanneer je moet dalen. Probeer alvast te voorspellenm wat de volgende opdracht van de ATC zal zijn.
Als het rustig is krijg je alle hulp en begrip, maar je moet wel goed je vliegtuig en autopilot kunnen bedienen.
VATSIM heeft mijn voorkeur. Goede ATC. Weinig ervaring met de ander dus weinig over te zeggen.
Gewoon proberen als het rustig is en je merkt vanzelf wat je nog niet beheerst.
Verwijderd
Maar weer eens tijd voor een kort filmpje. M'n nieuwe ifdg A319 van Ezy uitgeprobeerd op EHAM in combinatie met PM fcu. Loopt nog niet helemaal geweldig en omdat ik nog niet helemaal thuis was met de bus een wat harde landing, vergat de spoilers en autobrakes te zetten dus dat was vollop op de remmen en dan ook nog dit, reverser rechts bleek niet te werken...
http://www.xs4all.nl/~ant...pproachEHAMRwy06_0001.wmv

En tot overmaat van ramp rij je ook nog eens links de baan afVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:11:
Maar weer eens tijd voor een kort filmpje. M'n nieuwe ifdg A319 van Ezy uitgeprobeerd op EHAM in combinatie met PM fcu. Loopt nog niet helemaal geweldig en omdat ik nog niet helemaal thuis was met de bus een wat harde landing, vergat de spoilers en autobrakes te zetten dus dat was vollop op de remmen en dan ook nog dit, reverser rechts bleek niet te werken...![]()
![]()
Arme passagiers...
Wel een mooi filmpje! Dit zouden meer mensen moeten doen..
dan heb je per ongeluk de E knop aangeraakt. als je dat doet terwijl je de PMDG vliegt kan je bijna zeker al opnieuw beginnen want je kan die engines niet met E1,2 selecteren.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:11:
...en dan ook nog dit, reverser rechts bleek niet te werken...![]()
weet iemand eigenlijk waarom of hoe wel?
Voorkomen beter dan genezen, delete de engine select toewijzing van knop Ejeehaa schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 10:42:
[...]
dan heb je per ongeluk de E knop aangeraakt. als je dat doet terwijl je de PMDG vliegt kan je bijna zeker al opnieuw beginnen want je kan die engines niet met E1,2 selecteren.
weet iemand eigenlijk waarom of hoe wel?
Verwijderd
iemand zin in plaatjes?
Hier een tiental randoms, geschoten op verschillende vluchtjes.
V Bird A320 en route naar EDDM

Lekkere t/d

EDDM

easyJet A319 arrival Edingburgh

PMDG B73G Astraeus ergens boven Engeland

Approach

t/d op Luton

Flight1 ATR72-500 arrival Madeira

Mooie sunrise ergens hoog in Noorwegen
V Bird A320 en route naar EDDM

Lekkere t/d

EDDM

easyJet A319 arrival Edingburgh

PMDG B73G Astraeus ergens boven Engeland

Approach

t/d op Luton

Flight1 ATR72-500 arrival Madeira

Mooie sunrise ergens hoog in Noorwegen

Jammer dat je de USM zo overduidelijk ziet...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Pffft, na drie avonden en een HELEBOEL alt-tab's om te switchen tussen fs2004 en de Afcad editor (zodat je de huidige positie van je vliegtuig kunt zien in de Afcad editor) heb ik het af, de AFCAD2 file voor de freeware scenery van EKCH (Kastrup Copenhagen).
De taxiways gaan niet langer door het gras maar volgen zoveel mogelijk de gele streep. AI vliegtuigen staan niet meer in elkaar geparkeerd of in de bebouwing, de radio frequenties kloppen weer (gound, clearance, tower, alles ging via een frequentie, heeft wel grappige effecten, even naar de wc zat er voor die controller niet in
).
Ik heb enkele gates een andere categorie moeten geven, de scenery was iets te krap op enkele plekken.
Anyway, de scenery (met de oude FS2002 afcad) staat op www.fsnordic.net.
De Afcad2 file staat hier.
Ik heb bij fsnordic gevraagd of ze 'm d'rbij willen zetten.
De taxiways gaan niet langer door het gras maar volgen zoveel mogelijk de gele streep. AI vliegtuigen staan niet meer in elkaar geparkeerd of in de bebouwing, de radio frequenties kloppen weer (gound, clearance, tower, alles ging via een frequentie, heeft wel grappige effecten, even naar de wc zat er voor die controller niet in
Ik heb enkele gates een andere categorie moeten geven, de scenery was iets te krap op enkele plekken.
Anyway, de scenery (met de oude FS2002 afcad) staat op www.fsnordic.net.
De Afcad2 file staat hier.
Ik heb bij fsnordic gevraagd of ze 'm d'rbij willen zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door mekkieboek op 14-11-2004 01:10 . Reden: linkje verbetert^Hd ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Lol, zelfs ik snap datDutchCommando schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:36:
[...]
Tower
"KLM1609, the winds blablabla, cleared for takeoff runway 36C" Ok, mogen wij weer even lachen?
Het moet natuurlijk zijn "windsverhaal... runway 36C cleared for takeoff"
Anyway, opstijgen met die bak, we naderen 2000ft. Even overschakelen naar approach dan maar. 10 seconden later komt de tower controller het approach kanaal binnen en begint daar een partij op me in te hakken. "WAAROM ben jij geswitched naar approach terwijl ik je daar verdomme nog geen toestemming voor heb gegeven"?
De meeste VATSIM'ers kunnen ondertussen hun lach niet meer inhouden denk ik.
FF totaal iets anders. Ik heb vandaag een beetje met de PDMG gestoeid, en een engine fire after v1 gesimuleerd. Ik had een left engine fire, vergat uiteraard de timer (vraag me af of Engine overheat gesimuleerd wordt), en deed alles fout wat ik maar fout kon doen (nadat ik de abnormal checklist doorgenomen had). Dan gaan we automatisch door naar de single engine approach checklist, waarin staat dat je een nadering moet maken met flaps 15. Ik neem aan dat dat is om genoeg snelheid te houden voor een go-around.
Nu staat er VREF + 15. Nu is VREF altijd een beetje wazig begrip voor me. Het is final approach speed (1.3 x stall speed) dat begrijp ik, maar hoe bereken je die bij een flaps 15 nadering met 1 engine?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Flaps 15 selecteren op de INIT REF page en bij de daar staande VREF ipv +5 kts +15 kts doenBolk schreef op zondag 14 november 2004 @ 04:41:
[...]
Nu staat er VREF + 15. Nu is VREF altijd een beetje wazig begrip voor me. Het is final approach speed (1.3 x stall speed) dat begrijp ik, maar hoe bereken je die bij een flaps 15 nadering met 1 engine?
Verwijderd
Cityhopper heeft een nieuw kleurenschema op de kisten. Word in de loop van de tijd uitgevoerd.
Hier alvast een preview. Foto is gemaakt met me foon dus geen hoogstaande kwaliteit
Hier alvast een preview. Foto is gemaakt met me foon dus geen hoogstaande kwaliteit

Ah ok, thnx beideDutchCommando schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:52:
[...]
Flaps 15 selecteren op de INIT REF page en bij de daar staande VREF ipv +5 kts +15 kts doen.
Maare, dat de FMC het uitrekend is heel leuk en aardig, maar als ik het nu zelf wil berekenen in bijv een Cessna? Gaat dat aan de hand van een manual en schema's?
Is het niet mogelijk als je met de FMC de localizer intercept dat hij automatisch de juiste snelheden aanhoud?
In het geval van een Cessna C172 o.i.d. bereken je niet echt een VR en FAS. Tenzij je de tokkies meeneemt zit je met bepaalde waardes altijd safe en ok voor zowel start als landing.Bolk schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:30:
[...]
Ah ok, thnx beide
Maare, dat de FMC het uitrekend is heel leuk en aardig, maar als ik het nu zelf wil berekenen in bijv een Cessna? Gaat dat aan de hand van een manual en schema's?
Speed moet je zelf instellen. Een Airbus heeft die (approach) optie wel.Megamind schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:47:
Is het niet mogelijk als je met de FMC de localizer intercept dat hij automatisch de juiste snelheden aanhoud?
Verwijderd
Hallo,
Heb gisteren maar weer eens fs2002 op m'n systeem gezet ( fs2004 liep te slecht op mijn systeem, dus heb ik er maar weer afgehaald ) , maar ik zit nu met een vreemd probleem. Ik kan op de grond dus niet sturen.
Kan alleen maar voorruit door gas te geven. kan niet links of rechts ( lastig taxien ). Zodra ik vlieg kan ik weer alle kanten op. Ik gebruik een Gravis Xterminator joystick, maar lijkt me vreemd als het daar aan ligt.
Hij doet het verders overal en dus ook in de lucht bij fs2002. Bij fs2004 en "vroeger" bij fs2002 heb ik dit probleem nooit gehad.
Komt iemand dit bekend voor en weet iemand een oplossing?
Heb gisteren maar weer eens fs2002 op m'n systeem gezet ( fs2004 liep te slecht op mijn systeem, dus heb ik er maar weer afgehaald ) , maar ik zit nu met een vreemd probleem. Ik kan op de grond dus niet sturen.
Kan alleen maar voorruit door gas te geven. kan niet links of rechts ( lastig taxien ). Zodra ik vlieg kan ik weer alle kanten op. Ik gebruik een Gravis Xterminator joystick, maar lijkt me vreemd als het daar aan ligt.
Hij doet het verders overal en dus ook in de lucht bij fs2002. Bij fs2004 en "vroeger" bij fs2002 heb ik dit probleem nooit gehad.
Komt iemand dit bekend voor en weet iemand een oplossing?
Met airbus' filosofie word de snelheid in managed speed mode automatisch geregeld aan de hand van je flap(select) stand, als je in landing phase zit. Hier heeft een localizer geen invloed op. Je kan namelijk ook met een visual nadering in landing phase en managed speed mode zitten.DutchCommando schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:56:
[...]
In het geval van een Cessna C172 o.i.d. bereken je niet echt een VR en FAS. Tenzij je de tokkies meeneemt zit je met bepaalde waardes altijd safe en ok voor zowel start als landing.
[...]
Speed moet je zelf instellen. Een Airbus heeft die (approach) optie wel.
[ Voor 12% gewijzigd door ND863 op 14-11-2004 19:20 ]
Nee, de localizer heeft hier inderdaad geen invloed op (dat zeg ik ook helemaal niet). Om de speed automatisch te laten instellen adhv de flapinstelling moet je wel in de MCDU de approach enablen (o.i.d. ik vlieg geen crap PSS meerND schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:19:
[...]
Met airbus' filosofie word de snelheid in managed speed mode automatisch geregeld aan de hand van je flap(select) stand, als je in landing phase zit. Hier heeft een localizer geen invloed op. Je kan namelijk ook met een visual nadering in landing phase en managed speed mode zitten.
Nu we het daar toch over hebben, is er nog een Airbus in de maak?DutchCommando schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:58:
[...]
Nee, de localizer heeft hier inderdaad geen invloed op (dat zeg ik ook helemaal niet). Om de speed automatisch te laten instellen adhv de flapinstelling moet je wel in de MCDU de approach enablen (o.i.d. ik vlieg geen crap PSS meer)
Bolk schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:14:
[...]
Nu we het daar toch over hebben, is er nog een Airbus in de maak?

Maar dat zal nog wel even duren en dan is het nog maar afwachten wat het is.
Ik zeg toch ook niet dat je dat wél zeiDutchCommando schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:58:
[...]
Nee, de localizer heeft hier inderdaad geen invloed op (dat zeg ik ook helemaal niet). Om de speed automatisch te laten instellen adhv de flapinstelling moet je wel in de MCDU de approach enablen (o.i.d. ik vlieg geen crap PSS meer)
Als SSW nou eens wél het volledige FBW erin gooit...
[ Voor 5% gewijzigd door ND863 op 14-11-2004 21:01 ]
Blijft leuk die eeuwige VATSIM vs. IVAO strijd
Ik vrees dat we daar nooit uit zullen komen.
Ik hoop echt dat VATSIM snel met andere software komt en/of met andere maatregelen.
Met al die proggies die je moet starten is er gewoon een enorme drempel om online te vliegen
Daardoor vlieg ik tegenwoordig zowat alleen nog maar offline.
Maar Noofmans, als U info heeft, share it please
Ik hoop echt dat VATSIM snel met andere software komt en/of met andere maatregelen.
Met al die proggies die je moet starten is er gewoon een enorme drempel om online te vliegen
Maar Noofmans, als U info heeft, share it please
***Newsflash!*** Ze zijn druk bezig met SB3 ontwikkelen......
Zucht, lijkt wel eeuwen te duren. Maarrrrrrrrr, alst die eenmaal released is, dan is het géén openbeta versie!! In tegenstelling tot IVAP heb je met SB3 een grote kans dat je zonder vastlopers de oceaan over kan zonder errors en bugs.
Owja Airbus rrrrrulezzz! (kom maar kom maarr kom maarrr!!)

Zucht, lijkt wel eeuwen te duren. Maarrrrrrrrr, alst die eenmaal released is, dan is het géén openbeta versie!! In tegenstelling tot IVAP heb je met SB3 een grote kans dat je zonder vastlopers de oceaan over kan zonder errors en bugs.
[ Voor 10% gewijzigd door ND863 op 14-11-2004 22:15 ]
Wat verwacht je nou van iemand met zo'n icoon als ik?ND schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:14:
Die Vref is afhankelijk van je configuratie. Hij wordt gewoon door je FMC berekend, dus kun je die gewoon daar uit vogelen. Bij iedere vlucht moet/kun je op de approach-reference page in de FMC de geplande flapsetting met bijbehorende Vref selecteren.Bolk schreef op zondag 14 november 2004 @ 04:41:
[...]
Lol, zelfs ik snap dat
FF totaal iets anders. Ik heb vandaag een beetje met de PDMG gestoeid, en een engine fire after v1 gesimuleerd. Ik had een left engine fire, vergat uiteraard de timer (vraag me af of Engine overheat gesimuleerd wordt), en deed alles fout wat ik maar fout kon doen (nadat ik de abnormal checklist doorgenomen had). Dan gaan we automatisch door naar de single engine approach checklist, waarin staat dat je een nadering moet maken met flaps 15. Ik neem aan dat dat is om genoeg snelheid te houden voor een go-around.
Als je uit pure frustratie je CDU's hebt gesloopt of je bent iets TE fanatiek, kun je die natuurlijk ook uit de grafiekjes/tabellen uit je AOM toveren
Die 15 graden flaps bij een N-1 landing is om te zorgen dat je anders met die grote lellen van flaps aan je vleugels veel te veel weerstand hebt, helemaal in case of een go-around
euh,... ivap met vastlopers? voor de mensen die ivap gebruiken is voor 99% van de mensen nog nooit ivap zelf vastgelopen maar door externe fouten van de gebruiker zelf (programma's draaien die niets met fs te maken hebben) of internet instellingen als een verkeerd ingestelde router blijft 1% over en die mensen klagen vooral dat het niet werkt maar zijn vervolgens niet assertief genoeg om het probleem ook werkelijk op te lossen.ND schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:14:
In tegenstelling tot IVAP heb je met SB3 een grote kans dat je zonder vastlopers de oceaan over kan zonder errors en bugs.
bron: IVAP develop
Hmmm mkay das waar, maar deel van programmeren is ook om te zorgen dat het niet fout kan gaan. (ook niet door externe software). Ben wel heel genieuwd hoelang IVAP in openbeta blijft.
En hoe zit het dan met de wheater error in het programma Ivap? In de buurt van de Alpen e.d. schijnt Ivap nog wel eens gigantische uitschieters te hebben.jeehaa schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:27:
[...]
euh,... ivap met vastlopers? voor de mensen die ivap gebruiken is voor 99% van de mensen nog nooit ivap zelf vastgelopen maar door externe fouten van de gebruiker zelf (programma's draaien die niets met fs te maken hebben) of internet instellingen als een verkeerd ingestelde router blijft 1% over en die mensen klagen vooral dat het niet werkt maar zijn vervolgens niet assertief genoeg om het probleem ook werkelijk op te lossen.
bron: IVAP develop
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Verwijderd
Ben benieuwd of het ooit verder dan een beta versie komtND schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:52:
Hmmm mkay das waar, maar deel van programmeren is ook om te zorgen dat het niet fout kan gaan. (ook niet door externe software). Ben wel heel genieuwd hoelang IVAP in openbeta blijft.
Geef mij SB 3 maar
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 17:44 ]
Top! Ziet er veel belovend uit! (gewoon een 100% werkende PiC767 in FS2004 vind ik al goed, dus kan alleen maar beter wordenVerwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:58:
http://www.leveldsim.com
Het wordt spannend nu... .
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ik heb gister nog eens geprobeerd de PMDG te temmen, maar het beestje wil niet echt meewerken.
Ik heb een mooie route uitgestippeld (EHRD -> REFSO -> REFDA -> EHAM
) en wil naar FL150 klimmen. De FMC heeft de hoogtes berekend en blijft deze bereken.
Ik klim naar 2000 ft, vlieg ondertussen al LNAV, en wil VNAV erbij aanzetten. Ik zet m'n op de MCP de hoogte voor het volgende waypoint, in dit geval FL150. Ik ram 'm op VNAV *ding dong* FMC begint te piepen.
CHECK MCP ALT
Heel leuk en aardig, maar IMHO is daar niets mis mee
. Ik deed het zoals beschreven stond ooit eens tijdens de Dreamfleet tijd. Ok, hij wil niet meewerken. Dus ik zet m'n MCP op 1000 ft, en druk nogmaals op VNAV. Nu springt ie aan, maar het toestel blijft gewoon op 2000 ft vliegen. Stijgt niet, daalt niet. Ook versnelt het toestel niet van 200 kts naar 250 kts. Terwijl dit wel aangegeven staat in de FMC.
Doe ik iets fout, of heb ik hier met een bug in de software te maken?
Ik heb een mooie route uitgestippeld (EHRD -> REFSO -> REFDA -> EHAM
Ik klim naar 2000 ft, vlieg ondertussen al LNAV, en wil VNAV erbij aanzetten. Ik zet m'n op de MCP de hoogte voor het volgende waypoint, in dit geval FL150. Ik ram 'm op VNAV *ding dong* FMC begint te piepen.
CHECK MCP ALT
Heel leuk en aardig, maar IMHO is daar niets mis mee
[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 15-11-2004 20:54 ]
Stond de ALT op de MCP dan wel op 15000 of in ieder geval zodanig dat je hoger kan gaan dan je present altitude?Bolk schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:25:
Ik heb gister nog eens geprobeerd de PMDG te temmen, maar het beestje wil niet echt meewerken.
Ik heb een mooie route uitgestippeld (EHRD -> REFSO -> REFDA -> EHAM) en wil naar FL150 klimmen. De FMC heeft de hoogtes berekend en blijft deze bereken.
CHECK MCP ALT
Heel leuk en aardig, maar IMHO is daar niets mis mee. Ik deed het zoals beschreven stond ooit eens tijdens de Dreamfleet tijd. Ok, hij wil niet meewerken. Dus ik zet m'n MCP op 1000 ft, en druk nogmaals op VNAV. Nu springt ie aan, maar het toestel blijft gewoon op 2000 ft vliegen. Stijgt niet, daalt niet. Ook versnelt het toestel niet van 200 kts naar 250 kts. Terwijl dit wel aangegeven staat in de FMC.
En ik kan me voorstellen dat VNAV niet wil dalen als die nog in CLIMB-MODE staat.
Uiteraard, ik heb de MCP alt op 15000 gezet, maar klimmen deed-ie niet. Alleen "CHECK MCP ALT". Echt vrij vreemd, ik zal het zo nog eens proberen.rdluca schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:15:
[...]
Stond de ALT op de MCP dan wel op 15000 of in ieder geval zodanig dat je hoger kan gaan dan je present altitude?
En ik kan me voorstellen dat VNAV niet wil dalen als die nog in CLIMB-MODE staat.
Laatst intercepte ik de ILS, op het moment dat ik daadwerkelijk met intercepten begon draaide-ie gewoon van z'n aanvliegpad af zonder af te levelen.
Ik heb weinig vertrouwen in die kist de laatste tijd. Een engine failure simuleren ging ook fout laatst, want hij viel gewoon niet uit
Je moet je MCP op je cruiselevel zetten, de FMC die stijgt wel naar de goede hoogtes, ook met limitations enzo die houd hij gewoon goed aan, pas als je bij je T/D in de buurt komt krijg je weer een bericht van "Check MCP Alt", dan moet je hem bv op 4000 zetten voor de approach...Bolk schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:25:
Ik heb een mooie route uitgestippeld (EHRD -> REFSO -> REFDA -> EHAM) en wil naar FL150 klimmen. De FMC heeft de hoogtes berekend en blijft deze bereken.
CHECK MCP ALT
Heel leuk en aardig, maar IMHO is daar niets mis mee. Ik deed het zoals beschreven stond ooit eens tijdens de Dreamfleet tijd. Ok, hij wil niet meewerken. Dus ik zet m'n MCP op 1000 ft, en druk nogmaals op VNAV. Nu springt ie aan, maar het toestel blijft gewoon op 2000 ft vliegen. Stijgt niet, daalt niet. Ook versnelt het toestel niet van 200 kts naar 250 kts. Terwijl dit wel aangegeven staat in de FMC.
edit: ah, ik zie het al
Maare die engine failure simulations zijn maar gaar van PMDG zelf dan, ik denk misschien krijg je dan wel zo'n brand alarm en een stemmetje dat roept 'engine failure' maar nee, het werkt niet eens
[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 15-11-2004 21:26 ]
Laten we dat maar even niet doen. MCP is echt bedoelt voor ATC restrictions. Als de ATC jou cleared naar FL090 dan zet je 9000 in de MCP, niet de FMCMegamind schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:24:
[...]
Je moet je MCP op je cruiselevel zetten, de FMC die stijgt wel naar de goede hoogtes, ook met limitations enzo die houd hij gewoon goed aan, pas als je bij je T/D in de buurt komt krijg je weer een bericht van "Check MCP Alt", dan moet je hem bv op 4000 zetten voor de approach...
edit: ah, ik zie het al
Maare die engine failure simulations zijn maar gaar van PMDG zelf dan, ik denk misschien krijg je dan wel zo'n brand alarm en een stemmetje dat roept 'engine failure' maar nee, het werkt niet eens
Als jij de MCP niet op fl150 zet zoals de FMC dan gaat hij nergens heen hoorDutchCommando schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:02:
[...]
Laten we dat maar even niet doen. MCP is echt bedoelt voor ATC restrictions. Als de ATC jou cleared naar FL090 dan zet je 9000 in de MCP, niet de FMC.
Maar ik snap wat je bedoelt
Trouwens hoe krijg ik die failures van PMDG zelf aan de praat? Ik wil graag nosewheel fault en brand enzo simuleren maar ze werken niet
Nee, maar het is dan ook niet de bedoeling om te klimmen naar FL150 als je geen clearance daarvoor hebt gekregen.Megamind schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:57:
[...]
Als jij de MCP niet op fl150 zet zoals de FMC dan gaat hij nergens heen hoor![]()
Maar ik snap wat je bedoelt
Trouwens hoe krijg ik die failures van PMDG zelf aan de praat? Ik wil graag nosewheel fault en brand enzo simuleren maar ze werken niet
Maargoed uiteindelijk is het natuurlijk logisch dat Bolk zo'n error kreeg daar zijn Top of Cruise punt waarschijnlijk later voorbij kwam dan zijn Top of Descent punt.
[ Voor 16% gewijzigd door DutchCommando op 15-11-2004 23:11 ]
Niet eens. Mijn T/C lag op 10 NM voor REFSO, mijn T/D lag 10 NM na REFDA (ongeveer).DutchCommando schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:02:
[...]
Maargoed uiteindelijk is het natuurlijk logisch dat Bolk zo'n error kreeg daar zijn Top of Cruise punt waarschijnlijk later voorbij kwam dan zijn Top of Descent punt.
Met de MCP klimmen naar FL 150 ging makkelijk, FL 150 @ REFSO, FL 150 @ REFDA, T/D en dan netjes @ FL100 bij SULUT, zoals het ook op de charts staat.
Appeltje eitje
/edit: kreeg alweer commentaar over m'n route
[ Voor 11% gewijzigd door Bolk op 15-11-2004 23:18 ]
GAAF: net voor het eerst een airliner veilig aan de grond gezet: na een vlucht v.e. uur van KATL naar KSTL de 777 (std FS9) op gedeeltelijke A.P. gelandt: APP aan en SPD aan, daling zelf doen en ruim op tijd de AP uit om te landen.
Wat me opvalt is:
1) als je de AP uit hebt staan (knopje AP dus) maar je spd knopje staat nog wel aan dat ie dan TOCH doorgaat met speed te handhaven. Ik snapte al niet waarom die RWY zo kort was
en maar op F2 voor de straalomkering drukken.....
2) dat de app(roach) van de AP wel de juiste koers aanhoudt maar niet het glidepath. Hoe komt dit? Is de AP van de 777 hier niet geschikt voor of ligt dit eraan dat de zender op het vliegveld deze info niet geeft?
Wat me opvalt is:
1) als je de AP uit hebt staan (knopje AP dus) maar je spd knopje staat nog wel aan dat ie dan TOCH doorgaat met speed te handhaven. Ik snapte al niet waarom die RWY zo kort was
2) dat de app(roach) van de AP wel de juiste koers aanhoudt maar niet het glidepath. Hoe komt dit? Is de AP van de 777 hier niet geschikt voor of ligt dit eraan dat de zender op het vliegveld deze info niet geeft?
nog een vraagje over wat hierboven gepost is:
FMC : Flight Managment Computer (?): onderdeel van de cockpit (?)
CDU : ?
"Cessna C172 o.i.d. bereken je niet echt een VR en FAS" : VR ?? FAS ??
"Ik klim naar 2000 ft, vlieg ondertussen al LNAV, en wil VNAV" : LNAV ?? VNAV??
"Stond de ALT op de MCP dan wel op 15000" : MCP ?
"MCP is echt bedoelt voor ATC restrictions." oftewqel: als Air Traffic Control zegt dat je naar FL... moet gaan dan gebruik je de MCP. ?
T/C : top of cruise oftewel hoogste punt tijdens vlucht ?
T/D : top of descent oftewel hoogste punt van ? daalpunt?
Hoe kom je T/C en T/D te weten: als ik een vluchtplan maak mbv FS9 dan vul ik zelf de vlieghoogte in een beetje naar eigen (hopelijk voortschrijdend) inzicht. Maar hoe plan je dit?
En hoe kom ik meer te weten over de punten die ik hierboven genoemd heb? Ik volg de "hoe wordt ik een handige FS vlieger" mbv het boek "leren vliegen met FS2004" maar niets over deze punten hoor
.........
"MCP is echt bedoelt voor ATC restrictions." oftewqel: als Air Traffic Control zegt dat je naar FL... moet gaan dan gebruik je de MCP. ?
Hoe kom je T/C en T/D te weten: als ik een vluchtplan maak mbv FS9 dan vul ik zelf de vlieghoogte in een beetje naar eigen (hopelijk voortschrijdend) inzicht. Maar hoe plan je dit?
En hoe kom ik meer te weten over de punten die ik hierboven genoemd heb? Ik volg de "hoe wordt ik een handige FS vlieger" mbv het boek "leren vliegen met FS2004" maar niets over deze punten hoor
Verwijderd
Ik ben er zelf ook nog niet zo heel erg thuis in (leer nu net zelf al die thermen aan de hand van de PMDG), maar kan je wel dit vertellen:
Het meeste van wat je opnoemt zit niet in die standaard FS rotzooi. Dit komt als ik het niet fout heb, allemaal uit de PMDG 737 series. Daar word ook het meeste al voor je berekend, en vaak doet de kist het al zelf. Vooral toen ik voor het eerst een T/D mee maakte, dacht ik ff, van wtf doet dat ding nu, maar dat hoorde dus zo.
Het meeste van wat je opnoemt zit niet in die standaard FS rotzooi. Dit komt als ik het niet fout heb, allemaal uit de PMDG 737 series. Daar word ook het meeste al voor je berekend, en vaak doet de kist het al zelf. Vooral toen ik voor het eerst een T/D mee maakte, dacht ik ff, van wtf doet dat ding nu, maar dat hoorde dus zo.
Verwijderd
Zo, net mijn eerste vluchtje op IVAO gemaakt, gelijk ook maar de nieuwe client gebruikt.
Van Eindhoven naar Nice.
Wat een kick als je voor 't eerst je FP clearance vraagt
En daarna ben je ook heel wat drukker dan wanneer je gewoon offline vliegt met de FS ATC, ben het hele stuk druk bezig geweest.
De verstaanbare (!) controller op Marseille CTR hielp me prima, vectorde me naar baan 4L om m.b.v. het ILS te landen.
Natuurlijk had ik niet opgelet en de ILS van rwy 4R geselecteerd... ach, stress van de eerste keer want de FCU en de AP wilden niet meewerken.
En 't paneel van de PDMG 737-800 blijft zo nu en dan hangen... heb je gewoon totaal geen reactie.
Weet iemand hoe dit te voorkomen is?
5 minuten later wil er nog iemand landen, die met me mee heeft gevlogen vanuit EHAM, maar die moest een G/A maken omdat 'ie geen kaarten had
Ik heb ze hier vandaan, daar staan alle actuele kaarten van Frankrijk.
Vanavond weer terug van Nice naar SPL...
Van Eindhoven naar Nice.
Wat een kick als je voor 't eerst je FP clearance vraagt
En daarna ben je ook heel wat drukker dan wanneer je gewoon offline vliegt met de FS ATC, ben het hele stuk druk bezig geweest.
De verstaanbare (!) controller op Marseille CTR hielp me prima, vectorde me naar baan 4L om m.b.v. het ILS te landen.
Natuurlijk had ik niet opgelet en de ILS van rwy 4R geselecteerd... ach, stress van de eerste keer want de FCU en de AP wilden niet meewerken.
En 't paneel van de PDMG 737-800 blijft zo nu en dan hangen... heb je gewoon totaal geen reactie.
Weet iemand hoe dit te voorkomen is?
5 minuten later wil er nog iemand landen, die met me mee heeft gevlogen vanuit EHAM, maar die moest een G/A maken omdat 'ie geen kaarten had

Ik heb ze hier vandaan, daar staan alle actuele kaarten van Frankrijk.
Vanavond weer terug van Nice naar SPL...
Inderdaad zul je dit niet tegenkomen, omdat dit zoals al gezegd niet in de standard kisten van FS voorkomt. Het betreft hier in dit specifieke geval de Boeing 737NG van PMDG. Maar ook de PSS Airbussen hebben een uitgebreide MCDU (FMC in airbus-taalJopp schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:52:
nog een vraagje over wat hierboven gepost is:
En hoe kom ik meer te weten over de punten die ik hierboven genoemd heb? Ik volg de "hoe wordt ik een handige FS vlieger" mbv het boek "leren vliegen met FS2004" maar niets over deze punten hoor.........
Die berekent allerlei dingen voor je, zoals bv je optimum en max. Cruize Level, en ook de T/C en T/D.
Jij bent bezig met de standard FS spullen nog, helemaal niet verkeerd. Leer daar gewoon de basis van het vliegen en navigeren en als je dat onder de knie hebt, kun je overstappen naar de PMDG (of iets soortgelijks). Dan zul je opnieuw een leercurve gaan volgen, waar alle begrippen als LNAV, NVAV, FL CHG, SID, STAR, T/C, T/D, MCP, etc wel duidelijk zullen worden.
Een paar dan alvast
VR = Rotation speed
FAS = Final Approach Speed
MCP = Mode Control Panel (panel in je cockpit waar je je headings en hoogtes indraait zeg maar)
LNAV = lateral navigation mode (vliegtuig volgt de geprogrammeerde route in je FMC)
VNAV = vertical navigation mode (vliegtuig volgt ook het verticale pad wat in je FMC is geprogrammeerd, de hoogtes dus erg handig bv bij de RNAV approaches op EHAM).
T/C = Top of Climb, punt waar je je cruize level bereikt.
T/D = top of descend, punt waar je de daling inzet.
Nog even iets over je andere vraag/opmerking :
de A/P (Auto Pilot) zorgt inderdaad niet voor speed management. Dit wordt door de A/T (AutoThrottle) geregeld. Maar nu moet ik eerlijk bekennen dat vliegen in een standard FS-kist zo lang geleden is, dat ik niet meer weet of dat ook zo gesimuleerd is daar
[ Voor 26% gewijzigd door Sleepie op 16-11-2004 18:15 ]
oké!! bedankt voor de diverse antwoorden op mijn post, ik kan nu tenminste deze thread een beetje lezen en er iets meer van begrijpen. Inderdaad, ik vlieg met de std vliegtuigen uit FS9, heb daar ook nog een hoop te leren en dus ook voor t eerst een airliner op de grond gezet (toch mis ik het applaus vanuit de passagiersruimte, in FS10? Microsoft, are you listening: enable applause when correct landing on/off
)
Toch nog 1 vraagje: zit deze instructie bij de package van de PMDG kisten of is er (wellicht op een site) ergens al een soort van doc te vinden die dit uitlegt?
Toch nog 1 vraagje: zit deze instructie bij de package van de PMDG kisten of is er (wellicht op een site) ergens al een soort van doc te vinden die dit uitlegt?
Verwijderd
Er zit wel wat bij, maar de manual waar ik het nu mee aan het leren ben is die van Timothy M. Metzinger (V2.0). Helemaal gratis in PDF formaat te downloaden (40MB ofzo). Dacht dat ie nog wel op avsim staat.Jopp schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:06:
En heb een keer een IRL vlucht meegemaakt vanuit een cockpit van een 737-800 sinds ik ben begonnen met de PMDG en dat was toch wel een stukje extra motivatie om 't ook zo te doen. (Do what they did) en dus lekker door te simmen.
PMDG haalt het wel redelijk bij 't eggie, maar toch missen er nog wel wat dingetjes. Maar iets anders dat het zo dichtbij haalt, ben ik nog niet tegen gekomen.
Volgens die gasten waar ik bij zat (had 't boek meegenomen, was toch wel benieuwd wat zij er van vonden), was 't eng echt. Met natuurlijk wel wat haken en ogen eraan, maar goed 't blijft natuurlijk een sim.
Hun checklist zag er ook wat anders uit dan die uit 't boek. En das maar goed ook eigenlijk.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:14 ]

*CRASH*
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Gezocht en: op AVSIM staat alleen de Franstalige versie. Voor degene die ook geïnteresseerd zijn: op simradar staat de eng. talige. Wel even een account aanmaken voordat je 'm kan downloaden.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:11:
[...]
<knip>
Er zit wel wat bij, maar de manual waar ik het nu mee aan het leren ben is die van Timothy M. Metzinger (V2.0). Helemaal gratis in PDF formaat te downloaden (40MB ofzo). Dacht dat ie nog wel op avsim staat.
<knip>
http://www.simradar.com/F...ed_Operations_Manual.html
thnx voor de tip,
De manual van Metzinger is inderdaad gewoon erg goed en uitgebreid.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:11:
[...]
Er zit wel wat bij, maar de manual waar ik het nu mee aan het leren ben is die van Timothy M. Metzinger (V2.0). Helemaal gratis in PDF formaat te downloaden (40MB ofzo). Dacht dat ie nog wel op avsim staat.
En heb een keer een IRL vlucht meegemaakt vanuit een cockpit van een 737-800 sinds ik ben begonnen met de PMDG en dat was toch wel een stukje extra motivatie om 't ook zo te doen. (Do what they did) en dus lekker door te simmen.
PMDG haalt het wel redelijk bij 't eggie, maar toch missen er nog wel wat dingetjes. Maar iets anders dat het zo dichtbij haalt, ben ik nog niet tegen gekomen.
Volgens die gasten waar ik bij zat (had 't boek meegenomen, was toch wel benieuwd wat zij er van vonden), was 't eng echt. Met natuurlijk wel wat haken en ogen eraan, maar goed 't blijft natuurlijk een sim.
Hun checklist zag er ook wat anders uit dan die uit 't boek. En das maar goed ook eigenlijk.
Verder is internet natuurlijk altijd een bron van informatie en valt er hier in dit topic en op andere forums ook nog wel eens iets leerzaams te lezen
Weet je toevallig nog wat van die 'haken en ogen' die opgemerkt werden door de heren piloten, of zeiden ze verder niet wat er mis was ?
Het blijft inderdaad een simulatie, en ook de PMDG is verre van perfect. Zeker bij non standard operations, zoals engine failures laat hij wel wat steken vallen hier en daar. Maar FS + PMDG is voor 100 euro toch een hele leuke sim voor ons cluppie van enthousiastelingen.
Wat de checklists betreft, vergeet ook niet dat deze (deels) operator-specific zijn he
Airbus skills natuurlijk ook wat bijhouden 

Long way to go

Long way to go
Hier kom ik niet uit:
De 777-300 heeft volgens het opstartscherm als je "select aircraft" doet een cruise speed van 555mph.
Echter, als ik er mee vlieg dan krijg ik een overspeed warning bij 334. Ook de snelheidsmeter heeft vanaf deze snelheid en hoger een rode stippellijn wat dus ook visueel de maximale snelheid aangeeft.
Waarin zit dit verschil? Of is de één mph, de andere in knots (maar da's toch hetzelfde, ong. 1,8 km/u per knot of zeemijl) verder kan ik nog iets bedenken over true air speed en indicated a.s. maar toch niet dit verschil. ?????
De 777-300 heeft volgens het opstartscherm als je "select aircraft" doet een cruise speed van 555mph.
Echter, als ik er mee vlieg dan krijg ik een overspeed warning bij 334. Ook de snelheidsmeter heeft vanaf deze snelheid en hoger een rode stippellijn wat dus ook visueel de maximale snelheid aangeeft.
Waarin zit dit verschil? Of is de één mph, de andere in knots (maar da's toch hetzelfde, ong. 1,8 km/u per knot of zeemijl) verder kan ik nog iets bedenken over true air speed en indicated a.s. maar toch niet dit verschil. ?????
Dit is wat ik weet..
1 mile (mijl) over land is 1,6Km
1 mile (mijl) over water is 1,8km
1 knot (knoop) is 1,8km
1 mile (mijl) over land is 1,6Km
1 mile (mijl) over water is 1,8km
1 knot (knoop) is 1,8km
IAS vs TAS vs GS.Jopp schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:04:
Hier kom ik niet uit:
Die opgave van 555 is de maximale true airspeed (TAS) op FL-high perf. De speed tape op de PFD geef IAS weer. Op zee niveau is IAS = TAS en als het windstil is is je groundspeed ook gelijk aan IAS en TAS.
Het verhaal technisch uitleggen gaat me niet lukken, dat doet het verhaal achter dit linkje wel
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/fs98faq/aviation.htm (ff copy/paste doen, ken niet alle forum codes
# WHAT IS THE DIFFERENCE BETWEEN "INDICATED" (IAS) AND "TRUE" (TAS) AIRSPEED?
[ Voor 8% gewijzigd door Ensinker op 17-11-2004 12:18 ]
En deze is klikbaarGilly schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:48:
[...]
IAS vs TAS vs GS.
Die opgave van 555 is de maximale true airspeed (TAS) op FL-high perf. De speed tape op de PFD geef IAS weer. Op zee niveau is IAS = TAS en als het windstil is is je groundspeed ook gelijk aan IAS en TAS.
Het verhaal technisch uitleggen gaat me niet lukken, dat doet het verhaal achter dit linkje wel
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/fs98faq/aviation.htm (ff copy/paste doen, ken niet alle forum codes)
# WHAT IS THE DIFFERENCE BETWEEN "INDICATED" (IAS) AND "TRUE" (TAS) AIRSPEED?
Wat vinden jullie van de nieuwe Martinair livery?
http://www.airliners.net/...0,713979&engine_version=5
Ik vind 'm best mooi zo. Lekker strak.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ziet er strak uit, maar ik zie liever de oude staart erbij.Tourniquet schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:00:
Kan ik me goed in vindenrdluca schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:14:
[...]
Ziet er strak uit, maar ik zie liever de oude staart erbij.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
* Aansluit *rdluca schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:14:
[...]
Ziet er strak uit, maar ik zie liever de oude staart erbij.
Maar toch, na 30 jaar mocht 't ook wel eens veranderen.
Verwijderd
Poeh, is alweer een tijdje geleden hoor.Sleepie schreef op woensdag 17 november 2004 @ 01:19:
[...]
Weet je toevallig nog wat van die 'haken en ogen' die opgemerkt werden door de heren piloten, of zeiden ze verder niet wat er mis was ?
Wat de checklists betreft, vergeet ook niet dat deze (deels) operator-specific zijn he
Maar toen ze dat zo zaten te bekijken sloegen ze wat tech talk uit wat bij mij niet is blijven hangen.
En verder viel het hen op dat ze niet alle schermen geimplementeerd hadden zoals de MFD. En dat niet alle switches en buttons erin zaten. Kortom, weet het niet echt meer. Maar ze hadden er wel lol om met z'n twee. Vooral toen ik vroeg of een van die gasten niet even kon gaan wieberen zodat ik mijn skills kon laten zien.
('t was het proberen waard). Helaas geen aanbod voor een echte simulator vlucht gekregen. Maybe next time.
Dat van die checklist zeiden ze ook ja. Toch wel vreemd, je zou toch denken dat er 1 global standard zou zijn voor het besturen van zo'n toestel. Maar zie het zelf ook vaak genoeg als kisten op EHAM aanvliegen op de 27. De een gooit zijn gear veel eerder uit (bijv. KLM) dan een buitenlandse kist. Die doen het soms pas als ze de Amstel voorbij zijn, KLM heeft dan bijv. zijn gear dan al boven de bijlmer uitgehangen. Maar of dat nou echt met de checklist te maken heeft of met de pilots? Geen idee.
Dat heeft met de piloten te maken. Checklists zijn geen operating lists maar echt checklists. En geloof me, een landing checklist word niet al op 10 nm van de baan gedaanVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:22:
[...]
Maar of dat nou echt met de checklist te maken heeft of met de pilots? Geen idee.
Geloof me, er zijn operating standardsDutchCommando schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:31:
[...]
Dat heeft met de piloten te maken. Checklists zijn geen operating lists maar echt checklists. En geloof me, een landing checklist word niet al op 10 nm van de baan gedaan.
Dus het is niet alleen maar natte vingerwerk wanneer een piloot gear down selecteert
Geloof me, ik zeg niet dat die er niet zijn. Ik zeg alleen dat ze niks met de checklists te maken hebbenrellehenk schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:36:
[...]
Geloof me, er zijn operating standards
Dus het is niet alleen maar natte vingerwerk wanneer een piloot gear down selecteert
Geloof me, mooier ja, maar weinig spannend en eig ook niet echt mooi, saaie liv's allemaal hiero.Tourniquet schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:00:
Check. En waarom moet een bedrijf perse elke zoveel jaar een nieuw smoeltje? Of wordt ik een ouwe zeur?Gilly schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:17:
Geloof me, mooier ja, maar weinig spannend en eig ook niet echt mooi, saaie liv's allemaal hiero.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Vergeet niet dat Martinair al 30 jaar met dit schema vliegt. De huistijl is laatste jaren veranderd van kleur en nu ook de kisten. Dit begon al met het interieur van de A320 waar donker blauwe hoezen werden gebruikt en die worden nu ook op de rest van de vloot toegepast. De 767's worden nu binnen 3 maanden van binnen omgetoverd. Nieuw type rugkussens met hoezen waardoor het geheel er weer strak zal uit zien en meer comfort bied aan de passagier.mekkieboek schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:08:
[...]
Check. En waarom moet een bedrijf perse elke zoveel jaar een nieuw smoeltje? Of wordt ik een ouwe zeur?
Dat de kisten er misschien saai uitzien komt omdat de meeste kisten die rondvliegen met mooie fantasie kleuren vaak voorzien zijn van stickers en die gaan echt niet lang mee als er flink word gevlogen. Na 3 maanden ziet het er al niet meer uit. Dus het moet ook allemaal maar kunnen met het spuiten.
Nog een linkje naar de vliegende 767 in nieuwe kleuren
http://www.vlootdesignmartinair.nl/site_content.html
IK heb een vraagje over AFCAD. Ik ben aan het sleutelen aan de AFCAD van EHAM om hem helemaal naar mijn zin te maken.
Ik heb een probleem met de R-apron cargo ramps. Bij R84 staat er default bij Parking Codes: TAY KFS AZX ANA. Maar als ik FS daar ga kijken staat er een heel rijtje KLM 737's. Is het mogelijk om specifiek op te geven welke maatschappijen ergens niet mogen parkeren? Of hoe ik in ieder geval die KLM bakken daar weg krijg.
Ik heb een probleem met de R-apron cargo ramps. Bij R84 staat er default bij Parking Codes: TAY KFS AZX ANA. Maar als ik FS daar ga kijken staat er een heel rijtje KLM 737's. Is het mogelijk om specifiek op te geven welke maatschappijen ergens niet mogen parkeren? Of hoe ik in ieder geval die KLM bakken daar weg krijg.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Kan door verschillende dingen gebeuren, check:Tux schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:12:
IK heb een vraagje over AFCAD. Ik ben aan het sleutelen aan de AFCAD van EHAM om hem helemaal naar mijn zin te maken.
Of die Cargo ramps als Cargo ramp in afcad staan gedefinieerd.
Check of die KLM 737's wel naar een gate gaan (atc_parking_types=GATE) en wel KLM heten (atc_parking_codes=KLM) (controleren in je aircraft.cfg file).
Dan kan het nog zo zijn dat in AFCAD die R cargo gates de eerste gates zijn in je parking list (lists>parking) Sorteer ze bijvoorbeeld op radius door op het tabje boven de radius te klikken en bewaar opnieuw je afcad file.
Verder en de meeste waarschijnlijke, werkt die R cargo gate als overloop, Oftewel je moet meer KLM gates maken want er zijn waarschijnlijk meer KLM kisten dan KLM gates.
Instellen dat een airline daar NIET mag parkeren is niet mogelijk, wel door de bovenstaande dingen kun je proberen te voorkomen dat ze er gaan staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 11:26 ]
Allereerst bedankt voor de tips.
Alleen werkt het nog steeds niet.
- De cargo ramps staan als cargo ramp gedefinieerd
- De vliegtuigen die er staan hebben de juiste maatschappij en staan op GATE
- De cargo gates heb ik ongeveer onderaan gezet in de lijst
- Ik heb ontzettend veel KLM gates, en ze zijn lang niet allemaal bezet.
Zou het misschien kunnen dat FS veel gates te klein vindt om een 737 of een 747 neer te zetten, waardoor ze maar op de cargo apron gezet worden?
Zou het misschien kunnen dat FS veel gates te klein vindt om een 737 of een 747 neer te zetten, waardoor ze maar op de cargo apron gezet worden?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Yep die was ik vergeten erbij te zetten, chck vooral effe je radius van zowel de gate als de kisten die je er ziet gaan staan. Je kunt bijvoorbeeld ergens een blanko gate maken met dezelfde radius als die kisten die je er ziet gaan staan, dan weet je ook gelijk of het een overloopje is of niet...Tux schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:47:
Allereerst bedankt voor de tips.
Misschien een stomme vraag, maar is het waard om op FS 2005 te wachten of zou ik 2004 moeten kopen?, heb al wat met google gezocht maar leverde niet zo veel op.
Dit spel ziet er wel geweeeeldig uit
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Ik denk niet dat er een FS2005 gaat komen, maar wel een FS2006. De vorige versies zijn namelijk FS2004, FS2002, FS2000, FS98motormuus schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:28:
Misschien een stomme vraag, maar is het waard om op FS 2005 te wachten of zou ik 2004 moeten kopen?, heb al wat met google gezocht maar leverde niet zo veel op.
Even nog over de AFCAD:
Ik heb met die formaten zitten testen met de B-apron. De Fokker 70/100 heeft volgens de Aircraft Editor een radius van 22 meter. Vervolgens heb ik de B gates een radius van 70ft gegeven, met als type Gate Small. Dit zou voor zover ik weet goed moeten zijn, maar er staan nog steeds veel Fokkertjes over de pieren verspreid.
Edit:
Ik heb in de aircraft editor de company namen van de Fokkers veranderd in:
KLF1 (Fokker 100)
KLF7 (Fokker 70)
KLF5 (Fokker 50)
Nu heb ik een rij op de B-apron ingesteld op deze types en ze een radius gegeven van 75. Nu komen er wel Fokkers te staan
[ Voor 44% gewijzigd door Tux op 18-11-2004 13:58 ]
Verwijderd

close-up

iemand interesse hierin?
sid/star booklet van schiphol van 2003 nieuwe landing/start baan staat erin.
bijv staat erin: ANDIK 1N SID of LEKKO 2W,2Y SID alles staat erin.
als dit al digitaal in omloop is dan doe ik het natuurlijk niet, maar is er grote belangstelling dan maak ik er ff een pdf van. Het mag gekopieerd worden dus niet illegaal.
kweet niet of mail adressen achter gelaten mogen worden in een forum maar hier is de mijne: vroemvroem@tiscali.nl. stuur een meeltje. bij genoeg belangstelling maak ik em wel.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:05 ]
Verwijderd
Misschien handiger om ze als code KLC mee te geven? Dat is de code voor KLM Cityhopper. Hierdoor voorkom je misschien dat een F70 toch op een ander plekje gaat staan als er nog wel een plekje vrij is voor een F100, qua radius bedoel ik...Tux schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:45:
[...]
Even nog over de AFCAD:
Ik heb met die formaten zitten testen met de B-apron. De Fokker 70/100 heeft volgens de Aircraft Editor een radius van 22 meter. Vervolgens heb ik de B gates een radius van 70ft gegeven, met als type Gate Small. Dit zou voor zover ik weet goed moeten zijn, maar er staan nog steeds veel Fokkertjes over de pieren verspreid.
Edit:
Ik heb in de aircraft editor de company namen van de Fokkers veranderd in:
KLF1 (Fokker 100)
KLF7 (Fokker 70)
KLF5 (Fokker 50)
Nu heb ik een rij op de B-apron ingesteld op deze types en ze een radius gegeven van 75. Nu komen er wel Fokkers te staan
PS: je kunt in Afcad switchen tussen meters en feet, zodat je niet hoeft om te rekenen iedere keer...
PS2: wat voor type gate dat je neemt, gate small/medium of heavy maakt niet uit (alleen voorkeur instelling van een radius in AFCAD als je een nieuwe maakt of type veranderd), zoland het maar een gate is en geen cargo of ramp...
Verwijderd
Opzich wel gaaf!Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:57:
[afbeelding]
iemand interesse hierin?
sid/star booklet van schiphol van 2003 nieuwe landing/start baan staat erin.
bijv staat erin: ANDIK 1N SID of LEKKO 2W,2Y SID alles staat erin.
als dit al digitaal in omloop is dan doe ik het natuurlijk niet, maar is er grote belangstelling dan maak ik er ff een pdf van. Het mag gekopieerd worden dus niet illegaal.
Er is overigens wel een pakket (weet niet of deze info hier ook in staat) dat veel charts bevat. Namelijk Jeppssen SimCharts 3.0 (geen idee of er ook een nieuwere is). Maar daar moet je wel aardig wat voor neerleggen.
Dit topic is gesloten.