"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Moet ik eerst even uitzoekenachappey schreef op 27 oktober 2004 @ 11:19:
[...]
Voor 1 keer waarschijnlijkTIP gebruik een AFCAD om meer banen tegelijkertijd in gebruik te krijgen.....
kga's kijken of dat ook werkt met mijn x800proachappey schreef op 27 oktober 2004 @ 00:26:
Voor de mensen die meer fps willen
http://forums.avsim.net/d...forum=121&topic_id=217944
Bij mij hielp het, thx to lenop for the link tip!

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Verwijderd
Uiteraard heb je alle handleidingen al gelezen en de handleiding van je FMC ook
Verwijderd
Okey, maar wat als het eerste of laatste routepunt geen SID of STAR is? Als voorbeeld dit plan dat ik van routefinder heb:Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 20:43:
Een SID/STAR gaat van de runway naar het eerste routepunt, respectievelijk van het laatste routepunt naar de landingsbaan of ILS. Als je eerste routefix vanaf Schiphol LEKKO is, dan kies je een SID die LEK(KO) in zijn naam heeft staan. Controleer op de fix pagina van je FMC (met gebruik van de PLN functie en je navigatie display) of you route klopt. Je kan stapjes nemen over je hele route. Heb je een gat in je route, dan heb je iets fout gedaan of dan sluit de SID/STAR niet goed aan op je route. In het laatste geval kun je het einde van je route en het begin van de STAR aan elkaar lijmen.
Uiteraard heb je alle handleidingen al gelezen en de handleiding van je FMC ook, in principe kan je met deze handleiding uit de voeten, zonder ooit maar een vraag te hoeven stellen aan iemand anders. (lang leve precisionmanuals)
EDDT -> EHAM
brane
y200
HLZ
UL980
AMSAN
T281
NORKU
Welke SID en STAR moet ik dan nu hebben?
LOWI SID INN UM726 BZO UM984 EVANO UZ185 BORDI STAR LFMN
lekker hoog gaan vliegen voor dat tochtje (FL330)
Take-off:

[ Voor 8% gewijzigd door jos_zwa op 27-10-2004 22:38 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
De SIDS van EDDT ken ik niet uit mn hoofd, maar en bestaat gewoon een NORKU arrivel voor Schiphol hoorVerwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 22:15:
[...]
Okey, maar wat als het eerste of laatste routepunt geen SID of STAR is? Als voorbeeld dit plan dat ik van routefinder heb:
EDDT -> EHAM
brane
y200
HLZ
UL980
AMSAN
T281
NORKU
Welke SID en STAR moet ik dan nu hebben?
Overigens brengt de STAR je niet (altijd) naar de ILS. De STAR loopt tot de IAF (initial approach fix) van waaruit je verder meestal radar vectors krijgt van ATC (in real life dan).
Dat kan dus een punt zijn waar je meteen de Localizer en kunt oppikken, maar dat hoeft niet. (vaak niet zelfs)
volgens mij gebruiken ze 04L ILS nooit. ik word altijd - ook bij extreme drukte- door marseille control/nice app voorbereid op de 04R. 04L werd dan samen met 04R ook gebruikt voor departures.jos_zwa schreef op 27 oktober 2004 @ 22:33:
LOWI - LFMN ook maar eens gevlogen. de LOC van 04L van nice deed het nietheb ik al vaker gehoord.
(AMD XP 1600+, 512MB DDR, Radeon 9600Pro, Epox 8KHA+, Windows XP Pro SP2, FS2004)
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Verwijderd
Mwoa bij mij draait ie soepel hoorEl_Bandito schreef op 28 oktober 2004 @ 15:49:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik NL2000 voor een gedeelte installeer i.v.m. de FPS? Heb niet zo'n snel PC-tje....
(AMD XP 1600+, 512MB DDR, Radeon 9600Pro, Epox 8KHA+, Windows XP Pro SP2, FS2004)
Thanks alvast
P3 1 Ghz 512 Radeon 9600pro WinXP SP1 FS2004
Daarom mijn vraag... schijnt te kunnen
Verwijderd
Zou dat ook niet door een grote hoeveelheid AI kunnen komen ? dam krijg ik inderdaad ook probsEl_Bandito schreef op 28 oktober 2004 @ 16:19:
Als ik NL2000 volledig installeer en dan met een standaard kist gaat vliegen valt wel te doen in de lucht, maar zodra ik op een vliegveld komt, bijvoorbeeld op Schiphol of Rotterdam gaan mn FPS zo laag dat ze onder de 10FPS komen.... op Schiphol zo rond de 3 en op Rotterdam ongeveer 8 FPS
[ Voor 11% gewijzigd door DutchCommando op 28-10-2004 18:17 ]
'Nee hoor, sta maar op 10.....Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:21:
[...]
Zou dat ook niet door een grote hoeveelheid AI kunnen komen ? dam krijg ik inderdaad ook probs
En dan nog, Seppe is in standaard FS2004 helemaal niks, geen taxiways of wat dan ook
Ze zeggen dan wel leuk "Descend and maintain 2,200 until established on the localizer", alleen dan is het zeg maar al te laat om te beginnen met dalen voor de landing. Ik kan de mensen in het vliegtuig wel een gratis zero-G vlucht geven, alleen lijkt dat me niet echt de bedoeling.
Ook met de laatste patch heb ik dit probleem nog steeds.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
op de heen weg heb ik geen shots gemaakt. vond het gewoon niet interessant. iig is dit wel weer lekker voor mijn uren op IVAO
beetje fout deze, dat toestel voor me wordt ook als de HZS weergegeven, helaas

Backtracking

vertrek met immediate left turn, climbing out

hoog en droog, daar beneden lekker bewolkt

shotje op cruise-level FL350

shotje kwartiertje later

foutje van pmdg, de shield wordt wel als nacht weergegeven, de rest van het panel nog niet
"Descend and maintain 2,200 until established on the localizer" betekent toch dat je moet beginnen met dalen totdat je de localizer intercept. Als je dan op 2200 voet vliegt heb je meer dan genoeg tijd om de landing in te zetten... Als je de AP op APR zet dan intercept hij de ILS en begint met dalen en komt precies uit...armageddon_2k1 schreef op 28 oktober 2004 @ 19:38:
Weet iemand wat ik kan doen aan het feit dat de ATC me steevast te hoog laat vliegen bij een approach?
Ze zeggen dan wel leuk "Descend and maintain 2,200 until established on the localizer", alleen dan is het zeg maar al te laat om te beginnen met dalen voor de landing. Ik kan de mensen in het vliegtuig wel een gratis zero-G vlucht geven, alleen lijkt dat me niet echt de bedoeling.
Ook met de laatste patch heb ik dit probleem nog steeds.
Na LERIN kan je ook verder met de RIVIERA APP 04L, bijna dagelijkse kost voor de Transavia piloten die 2x daags op LFMN landen.

Die ken je van deze pics

Naar mijn weten wordt in het dagelijks leven alleen 04L gebruikt om te landen en 04R voor departures.jeehaa schreef op 28 oktober 2004 @ 13:51:
[...]
volgens mij gebruiken ze 04L ILS nooit. ik word altijd - ook bij extreme drukte- door marseille control/nice app voorbereid op de 04R. 04L werd dan samen met 04R ook gebruikt voor departures.
[ Voor 9% gewijzigd door rdluca op 28-10-2004 20:17 ]
ja ik vergis me. het is JUIST de 04Lrdluca schreef op 28 oktober 2004 @ 20:03:
[...]
Naar mijn weten wordt in het dagelijks leven alleen 04L gebruikt om te landen en 04R voor departures.
Was nog nooit op EHRD geweest dus ik was wel benieuwd.
Hier is mijn gesimuleerde versie met wat foto's ter opleuking.
De gezagvoerder meldde dat we over pampus vlogen en via groningen nederland zouden verlaten.
Mijn vluchtplan is daarom:
EHRD 24
ANDIK
UR12 JUIST
UN873 VES
UP601 TOR
ENGM 01R
Nog nooit hier geweest maar dankzij nl2000 scenery herken je het toch.

Bij gebrek aan Basiqair livery deze maar genomen.

Zo goed als nieuwe 737-700...

Dat oude vliegtuigwrak ligt er echt.

EHRD aan de rechterkant

Net als hier

Dat andere bekende vliegveld

In het echt ziet EHAM er zo uit...

To be continued.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
De copilot's fmc is niet ingesteld?

TRAFFIC. Too close for comfort.

Over Oslo

Vlak hierna ging alles (weer eens) fout. Ging nog veel te snel, APP knop stond weer uit, irritante 'Runway App Crs error' op fmc, speedbrakes niet gearmed.
Touchdown ruim voor de runway.

In het echt ging het gelukkig beter. Flaps op 30 graden schat ik zo.

Exit B7

Eveneens exit B7

Lekker druk op Gardermoen.

Op weg naar gate 32

Dit is overigens een schitterende freeware scenery. Norway airports ofzo bij Avsim.

Vergelijk zelf maar met deze gate (departure gate, de volgende dag).
Iemand een idee voor een goede AFCAD file?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Hehehehe, volgende keer wel de advisory opvolgen he
Die "irritante error" zoals jij het noemt, komt omdat je de COURSE van de runway niet goed hebt ingesteld. Check op de INIT REF page van je FMC, daar vind je de juiste koers die je erin moet draaien.mekkieboek schreef op 28 oktober 2004 @ 21:54:
Het vervolg van Rotturdam naar Oslo Gardermoen.
Vlak hierna ging alles (weer eens) fout. Ging nog veel te snel, APP knop stond weer uit, irritante 'Runway App Crs error' op fmc, speedbrakes niet gearmed.
[ Voor 10% gewijzigd door Sleepie op 28-10-2004 22:25 ]
Volgens mijn jeppesen charts 016ºSleepie schreef op 28 oktober 2004 @ 22:19:
[...]
Die "irritante error" zoals jij het noemt, komt omdat je de COURSE van de runway niet goed hebt ingesteld. Check op de INIT REF page van je FMC, daar vind je de juiste koers die je erin moet draaien.

Parallel approach op de 18C, en ik op de 18R

tada

maar nu moest ik dus wachten en stond hij dus veel sneller aan de gate
Error slaat uiteraard op mijSleepie schreef op 28 oktober 2004 @ 22:19:
[...]
Die "irritante error" zoals jij het noemt, komt omdat je de COURSE van de runway niet goed hebt ingesteld. Check op de INIT REF page van je FMC, daar vind je de juiste koers die je erin moet draaien.
Ik weet echter nog steeds niet welke course angle ik moet hebben, die uit de fmc init-ref page (16), die uit fs9 mapview (17) of zelfs de afgeronde versie (01R -> 10 graden).
Je kunt overigens zien in de plaatjes dat ik eerst 16 en daarna (na de melding) 17 heb
Bij landen op EHRD 24 gaat het ook altijd fout, of ik nou 237, 238, 239 of 240 graden neem.
Je hoeft niet een FMC message te clearen tijdens de landing hoormekkieboek schreef op 28 oktober 2004 @ 22:54:
[...]
Error slaat uiteraard op mij, irritant slaat op dat ik eigenlijk geen tijd heb om een fmc msg te clr-en, vlak voor de landing (zeker als die toch al fout gaat). Ik had natuurlijk 'is going to be missed' moeten doen.
Ik weet echter nog steeds niet welke course angle ik moet hebben, die uit de fmc init-ref page (16), die uit fs9 mapview (17) of zelfs de afgeronde versie (01R -> 10 graden).
Je kunt overigens zien in de plaatjes dat ik eerst 16 en daarna (na de melding) 17 heb![]()
Bij landen op EHRD 24 gaat het ook altijd fout, of ik nou 237, 238, 239 of 240 graden neem.
EHRD is volgens Jeppesen charts een course van 239. Vreemd dat dit niet werkte bij jou. Toch wat fout gedaan?
FMC waarde is de waarde zoals geregistreerd in de navdata.mekkieboek schreef op 28 oktober 2004 @ 22:54:
[...]
Error slaat uiteraard op mij, irritant slaat op dat ik eigenlijk geen tijd heb om een fmc msg te clr-en, vlak voor de landing (zeker als die toch al fout gaat). Ik had natuurlijk 'is going to be missed' moeten doen.
Je kunt overigens zien in de plaatjes dat ik eerst 16 en daarna (na de melding) 17 heb![]()
Als je een ILS freq in je radio sleutelt, dan verschijnt er (wanneer je binnen de range van de FREQ bent) op de PFD ook een frequentie van de ILS. Deze wordt uit de scenery gehaald. Dit is de de echte course waarop de baan ligt in Flight Simulator. Deze kan inderdaad afwijken van de navdata/Jepp course waardoor je ook een error krijgt. Niks aan te doen: DISREGARD en continue approach
Ja, maar het gaat regelmatig als volgt:Megamind schreef op 28 oktober 2004 @ 19:47:
[...]
"Descend and maintain 2,200 until established on the localizer" betekent toch dat je moet beginnen met dalen totdat je de localizer intercept. Als je dan op 2200 voet vliegt heb je meer dan genoeg tijd om de landing in te zetten... Als je de AP op APR zet dan intercept hij de ILS en begint met dalen en komt precies uit...
-"Descend and maintain 8000 feet" of iets dergelijks
-"Report runway in sight"
-dat doe ik dan
-"Descend and maintain 2,200 until established on the localizer"
-onmogelijk aangezien ik op 8000 feet zit en de runway ligt er dicht voor me....het is gewoon te laat om te gaan dalen naar de 2200.
Ok. I guessrellehenk schreef op 28 oktober 2004 @ 23:02:
[...]
FMC waarde is de waarde zoals geregistreerd in de navdata.
Als je een ILS freq in je radio sleutelt, dan verschijnt er (wanneer je binnen de range van de FREQ bent) op de PFD ook een frequentie van de ILS. Deze wordt uit de scenery gehaald. Dit is de de echte course waarop de baan ligt in Flight Simulator. Deze kan inderdaad afwijken van de navdata/Jepp course waardoor je ook een error krijgt. Niks aan te doen: DISREGARD en continue approach
Had ik ook. Deze plaat had ik weggemodereerd, het waren er al zoveel...DutchCommando schreef op 28 oktober 2004 @ 23:00:
[...]
Je hoeft niet een FMC message te clearen tijdens de landing hoor. Ook hoef je hiervoor geen go-around uit te voeren. Je moet de course uit je INIT-REF PAGE pakken.

En wbt rotjeknor ik weet het niet meer, ik zal idd wel iets anders fout gedaan hebben.
kan je iets duidelijker zijn
Ik heb liever dat je zegt dat je het niet begrijpt, dan dat je met zo'n antwoord komt. Anders had ik het net zo goed niet kunnen posten...
[ Voor 31% gewijzigd door Floppie op 28-10-2004 23:46 ]
Verwijderd
Vreemd.mekkieboek schreef op 28 oktober 2004 @ 22:54:
[...]
In de PMDG maakt het namelijk helemaal niet uit wat je in je MCP Course hebt geschroefd. Hij landt 'm toch wel. In tegenstelling tot in real life.
Voor de duidelijkheid: 'i guess' sloeg zeker niet op je uitleg, alleen op 'Niks aan te doen: DISREGARD en continue approach'.
Ik bedoelde: daar zit je dan, achter het stuur met 100 man achterin, en ach die ene foutmelding. Zal wel meevallen.
In reallife hoeven ze ook niet met de muis de fmc te openen. Daar zien ze meteen of ze de melding kunnen ignoren of niet.
edit: in reallife zal de crs in de fmc tabellen wel overeenkomen met het asfalt voor je
Dat klopt idd. De landing ging ook niet fout vw die fmc melding. Maar ik vroeg me gewoon af waar die melding vandaan kwam. Weer wat geleerd vanavond.Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 23:40:
[...]
Vreemd.
In de PMDG maakt het namelijk helemaal niet uit wat je in je MCP Course hebt geschroefd. Hij landt 'm toch wel. In tegenstelling tot in real life.
[ Voor 14% gewijzigd door mekkieboek op 29-10-2004 00:13 ]
Tering wat zijn jouw specsmekkieboek schreef op 28 oktober 2004 @ 21:54:
Het vervolg van Rotturdam naar Oslo Gardermoen.
De copilot's fmc is niet ingesteld?
[afbeelding]
TRAFFIC. Too close for comfort.
[afbeelding]
Over Oslo
[afbeelding]
[afbeelding]
In het echt ging het gelukkig beter. Flaps op 30 graden schat ik zo.
[afbeelding]
Exit B7
[afbeelding]
Eveneens exit B7
[afbeelding]
Lekker druk op Gardermoen.
[afbeelding]
Op weg naar gate 32
[afbeelding]
Dit is overigens een schitterende freeware scenery. Norway airports ofzo bij Avsim.
[afbeelding]
Vergelijk zelf maar met deze gate (departure gate, de volgende dag).
[afbeelding]
Reuze mooi
El_Bandito schreef op 28 oktober 2004 @ 15:49:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik NL2000 voor een gedeelte installeer i.v.m. de FPS? Heb niet zo'n snel PC-tje....
Thanks alvast
El_Bandito schreef op 28 oktober 2004 @ 16:19:
Als ik NL2000 volledig installeer en dan met een standaard kist gaat vliegen valt wel te doen in de lucht, maar zodra ik op een vliegveld komt, bijvoorbeeld op Schiphol of Rotterdam gaan mn FPS zo laag dat ze onder de 10FPS komen.... op Schiphol zo rond de 3 en op Rotterdam ongeveer 8 FPS
P4 3.0, 1GB, nvidia 5600, pmdg 737, fs9, nl2000- en norway airports scenery (beide freeware), pauze toets, shift/rotate-viewpoint-in-virtual-cockpit toetsen en Canon s50.
Heb je alle daar zijnde (texture) tweaks installed? En de link die ik 2 pagina's geleden gepost heb geprobeerd?
Dat is iets dat zeker ismekkieboek schreef op 28 oktober 2004 @ 23:57:
[...]
edit: in reallife zal de crs in de fmc tabellen wel overeenkomen met het asfalt voor je![]()
[...]
Ja, maar dat is niet echt een antwoord op de vraag hoe ik NL2000 maar ''deels'' installeerd heachappey schreef op 29 oktober 2004 @ 00:23:
[...]
Heb je alle daar zijnde (texture) tweaks installed? En de link die ik 2 pagina's geleden gepost heb geprobeerd?
Toch bedankt, ga t toch ff proberen
Vraagje:
Wanneer ga je over van AutoPilot - Approach naar sja, naar wat, handmatig of heading?
Soms lukt een volledige automatische app landing maar laatst op Maastricht stond de localizer kennelijk -voor- de baan resulterend in een schitterende "on slope" crash....
Dus: over op volledig handmatig of bv heading (werkt dat altijd?) zodat je zelf de hoogte kan regelen maar ie wel strak op koers blijft en zo ja, wanneer schakel je over?
Daar ben je natuurlijk zelf helemaal vrij in. Als beginneling zou je bv op zo'n 400ft de A/P eraf kunnen halen, en de rest volledig handmatig doen. (Heading mode gebruiken lukt niet, want je kunt niet zomaar "terug-switchen" van APP naar HDG mode, dan moet je ook A/P disconnecten en je Flight Directors cyclen).Jopp schreef op 29 oktober 2004 @ 12:52:
net 2 minuten geleden ADSL geïnstalleerd, WOW, wat een fraaie pictures, eerder niet de tijd voor om ze met een telefoonmodem te bekijken, heel fraai.
Vraagje:
Wanneer ga je over van AutoPilot - Approach naar sja, naar wat, handmatig of heading?
Soms lukt een volledige automatische app landing maar laatst op Maastricht stond de localizer kennelijk -voor- de baan resulterend in een schitterende "on slope" crash....
Dus: over op volledig handmatig of bv heading (werkt dat altijd?) zodat je zelf de hoogte kan regelen maar ie wel strak op koers blijft en zo ja, wanneer schakel je over?
In een later stadium ga je de A/P er gewoon steeds eerder afhalen. Check de post van BEKOL maar eens een paar pagina's terug, die vliegt daar de hele final gewoon op 't handje.
Ik heb deze gekocht, als ik de eerste versie (1.0) installeer doet ie het opzich goed, maar zodra ik de update (1.1) installeerd en ik kies de kist bij het lijstje waar je zeg maar je kist vliegt zegt ie dit:
Sorry je hebt gelijk, lezen is ook een vakEl_Bandito schreef op 29 oktober 2004 @ 09:16:
[...]
Ja, maar dat is niet echt een antwoord op de vraag hoe ik NL2000 maar ''deels'' installeerd he
Toch bedankt, ga t toch ff proberen
Prachtige freeware scenery van Bremen. Compleet met bewegende gates, follow me, catering- en fueltrucks. Voor degenen die hem nog niet kennen * KLIK *

Line up and wait runway 09

En... los

Vroeg in de ochtend nog... Left turn voor de EEL9E SID.

EEL9E was niet veel bijzonders, left turn naar WSR VOR en daarna inbound radial 083 naar EELDE. Geen plaatjes van de cruise ook... anders kom ik over de 10
Reducing 250 op de EELDE A arrival. Geplande runway op schiphol is 18C. Route na ARTIP voor het gemak maar vast geplant via SPY en OA.

Turning to Spykerboor.

Lelystad

Overhead Spykerboor, a/p disengage om de ILS 18C te intercepten.

Short final... ietsjes te hoog.

Touchdown.. beetje scheef zoals te zien is aan de slipsporen en niet netjes op de blokken. Maar toch een mooi vluchtje gemaakt

Vervolgens getaxiet naar B19 en daar mijn lading met duitsers afgegooid, die zitten nu in de coffeeshop
[ Voor 3% gewijzigd door Markuzi op 29-10-2004 18:47 ]
volledige nl2000 geinstalleerd ? of delen?Markuzi schreef op 29 oktober 2004 @ 18:46:
Zonnet een vluchtje gedaan van Bremen naar Amsterdam. De route: EEL9E Departure, EELDE A Arrival. Lekker simpel dus
Prachtige freeware scenery van Bremen. Compleet met bewegende gates, follow me, catering- en fueltrucks. Voor degenen die hem nog niet kennen * KLIK *
[afbeelding]
Line up and wait runway 09
[afbeelding]
En... los
[afbeelding]
Vroeg in de ochtend nog... Left turn voor de EEL9E SID.
[afbeelding]
EEL9E was niet veel bijzonders, left turn naar WSR VOR en daarna inbound radial 083 naar EELDE. Geen plaatjes van de cruise ook... anders kom ik over de 10
Reducing 250 op de EELDE A arrival. Geplande runway op schiphol is 18C. Route na ARTIP voor het gemak maar vast geplant via SPY en OA.
[afbeelding]
Turning to Spykerboor.
[afbeelding]
Lelystad
[afbeelding]
Overhead Spykerboor, a/p disengage om de ILS 18C te intercepten.
[afbeelding]
Short final... ietsjes te hoog.
[afbeelding]
Touchdown.. beetje scheef zoals te zien is aan de slipsporen en niet netjes op de blokken. Maar toch een mooi vluchtje gemaakt
[afbeelding]
Vervolgens getaxiet naar B19 en daar mijn lading met duitsers afgegooid, die zitten nu in de coffeeshop
[ Voor 5% gewijzigd door El_Bandito op 29-10-2004 20:48 ]
• Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.
Ik wil niet zeuren, maar dit is de meest onzinnige reply die ik in de afgelopen weken in dit topic heb gezien. Als je posts wilt is er vast wel een testforum op het internet te vinden waar je 1000x
Verwijderd
Ik denk dat je even naar je FSuipc.dll moet kijken. Dit klinkt er erg naar namelijk, soms werkt FSuipc.dll wat te goed en vangt wat routinecalls af die niet voor hem bedoeld zijn... Heb je per ongeluk ook wat geinstalleerd dat een nieuwe versie van FSuipc.dll installeerd? Kijk even in je 'FSUIPC.log' file of je daar wat ziet staan...El_Bandito schreef op 29 oktober 2004 @ 17:35:
Wie van jullie heeft ervaring met de Cessna 172R Skyhawk van Flight One Software?
Ik heb deze gekocht, als ik de eerste versie (1.0) installeer doet ie het opzich goed, maar zodra ik de update (1.1) installeerd en ik kies de kist bij het lijstje waar je zeg maar je kist vliegt zegt ie dit:
[afbeelding]
wat betekent dat : "want je kunt niet zomaar "terug-switchen" van APP naar HDG mode, dan moet je ook A/P disconnecten en je Flight Directors cyclen)."
wat betekent "Flight Directors cyclen"?
Verder, je kan toch gewoon je A/P omzetten van app naar iets anders, kwestie van knopje drukken althans, ik vlieg (nog) met de Cessna, Learjet, niet met een 747.
Als laatste: ik heb een A/P landing gemaakt door op een gegeven moment ipv a/p app de nav in te schakelen, ging erg goed, de hoogte regel je dan zelf mbv je stick. Maar ik denk dat dat dan alleen gaat als de localizer echt in het verlengde ligt van de baan of is dat altijd zo als je je nav freq op de ils zet? (in tegenstelling tot een VOR die nog wel eens ernaast wil staan)?
ik weet t, 1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden maar laten we een poging wagen
Een approach mode kan niet zomaar uitgeschakeld worden. Als je eenmaal op de ILS zit met AP aan, en je wilt terug naar bijv heading mode dan is dit vrij lastig.Jopp schreef op 30 oktober 2004 @ 11:54:
Nog even:
wat betekent dat : "want je kunt niet zomaar "terug-switchen" van APP naar HDG mode, dan moet je ook A/P disconnecten en je Flight Directors cyclen)."
wat betekent "Flight Directors cyclen"?
Verder, je kan toch gewoon je A/P omzetten van app naar iets anders, kwestie van knopje drukken althans, ik vlieg (nog) met de Cessna, Learjet, niet met een 747.
Je kunt uit de APP-mode komen door:
(uit mn hoofd)
TOGA te drukken (GO around dus)
Freqenties veranderen, F/D uit en weer aanzetten, AP uitschakelen
Overigens kun je wel gewoon manual gaan vliegen.
(verhaal van toepassing op 737)
Je maakt hier eigenlijk een soort van LOC G/S-out approach. Normaal wordt dan de verticale snelheid met vertical speed gedaan, jij doet soort van Control Wheel steering. Aparte manier op zich. Dit kan wel, maar je kan niet op de automatische piloot landen. Je moet op een relatief grote hoogte de baan al in zicht hebben en sowieso de landing handmatig doen.Als laatste: ik heb een A/P landing gemaakt door op een gegeven moment ipv a/p app de nav in te schakelen, ging erg goed, de hoogte regel je dan zelf mbv je stick. Maar ik denk dat dat dan alleen gaat als de localizer echt in het verlengde ligt van de baan of is dat altijd zo als je je nav freq op de ils zet? (in tegenstelling tot een VOR die nog wel eens ernaast wil staan)?
In de meeste gevallen ligt een ILS wel precies in het verlengde van de baan, maar er zijn uitzonderingen (zogenaamde offset LOC).
In het vervolg zou ik een keuze maken: of een volledige approach op de AP, of volledig handmatig.
[ Voor 49% gewijzigd door Floppie op 30-10-2004 12:32 ]
Ik heb idd gisteren FSUIPC 3.40 (gewoon FSUIPC.dll overschreven) geinstalleerd omdat Active Sky2004.5 die nodig had !Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 00:13:
[...]
Ik denk dat je even naar je FSuipc.dll moet kijken. Dit klinkt er erg naar namelijk, soms werkt FSuipc.dll wat te goed en vangt wat routinecalls af die niet voor hem bedoeld zijn... Heb je per ongeluk ook wat geinstalleerd dat een nieuwe versie van FSuipc.dll installeerd? Kijk even in je 'FSUIPC.log' file of je daar wat ziet staan...
Welke versie raad jij dan aan ?
Log:
********* FSUIPC, Version 3.400 by Pete Dowson *********
User Name=""
User Addr=""
FSUIPC not user registered
WIDEFS not user registered, or expired
Module base=61000000
ClassOptions: UIPCMAIN=FF7F, FS98MAIN=FF7F, FS2KMAIN=FF5E
WeatherOptions(Orig)=0000B027[0000B027]
InitDelay: 0 seconds
WeatherReadInterval=4
LogOptions=00000001
DebugStatus=0
44774 System time = 12:36:21
44774 C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\
44784 System time = 12:36:21, FS2004 time = 12:00:00 (00:00Z)
52996 Client Application: "AS2004" (Id=2548)
52996 C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Modules\ActiveSky2004\AS2004.exe
52996 Product="ActiveSky2004"
52996 Company="HiFi Simulation Software"
53016 Module identified = "ActiveRadar.dll"
53016 Module "ActiveRadar.dll" access registration is okay
54508 FLIGHTS\OTHER\FLTSIM.flt
54728 AIRCRAFT\c172\Cessna172SP.air
55209 Aircraft="Cessna Skyhawk 172SP"
58614 Clear All Weather requested: external weather discarded
64362 Module identified = "ActiveRadar.dll"
71412 AIRCRAFT\F1_Cessna_172\F1_Cessna_172.air
71903 Aircraft="Skyhawk 172R"
[ Voor 94% gewijzigd door El_Bandito op 30-10-2004 12:41 ]
Helemaal snappen doe ik het niet, wat is nu (met fs9) de toegevoegde waarde. Als ik het verhaal lees dan is er een ControlTower die, als je vliegt, je begeleidt maar dat heb je stand-alone met fs9 toch ook al? Tenminste, laatst van EHAM naar Maastricht gevlogen, FlightPlan ingediend op IFR en keurig werd ik van de ene kant naar de andere kant gedirigeerd door fs9.
Waarom dan on-line vliegen en wordt dat veel gedaan?
Waar is FSUIPC.DLL voor?
Bij het online vliegen zijn er echte personen die de taak van controller uitvoeren. Dus in plaats van tekst messages waarbij je een aantal keuzes kan selecteren praat je tegen een "echte" controller.Jopp schreef op 30 oktober 2004 @ 13:49:
via DutchVACC ben ik het 1 en ander aan het lezen over on-line vliegen.
Helemaal snappen doe ik het niet, wat is nu (met fs9) de toegevoegde waarde. Als ik het verhaal lees dan is er een ControlTower die, als je vliegt, je begeleidt maar dat heb je stand-alone met fs9 toch ook al? Tenminste, laatst van EHAM naar Maastricht gevlogen, FlightPlan ingediend op IFR en keurig werd ik van de ene kant naar de andere kant gedirigeerd door fs9.
Informatie over FSUIPC is hier te vinden: http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=538Waar is FSUIPC.DLL voor?
online omdat dat veel dichter bij de werkelijkheid komt, een customized controller, flexibeler. en ik vind de controllers op IVAO echt perfect hoor.
Verwijderd
Als ik jou was zou ik je huidige FSuipc log en ini file even backuppen/moven en FS opnieuw opstarten. Als alles goed gaat maakt FSuipc.dll dan weer een nieuw log en ini file aan, kijk of er verschil in zit... Volgens mij heeft de F1 172 FSuipc.dll helemaal niet nodig dus is er ook geen aan te raden versie. Ik heb zelf ook 3.4 er op staan en bij mij werkt de 172 wel...El_Bandito schreef op 30 oktober 2004 @ 12:30:
[...]
Ik heb idd gisteren FSUIPC 3.40 (gewoon FSUIPC.dll overschreven) geinstalleerd omdat Active Sky2004.5 die nodig had !
Welke versie raad jij dan aan ?
Log:
[...]
Andere dingen die fout gegaan kunnen zijn, heb je na de update van de 172 een windows servicepack geinstalleerd? Kijk of je originele Flight1 lic file wel op de goede plek staat, (C:\Flight One Software) Anders proberen opnieuw te installeren met al je anti-virus software uit...(vooral Norton als je dat gebruikt)...
Nee, geen servicepacks en heb idd Norton Antivirus
Zal anders wel zonde zijn..
Ok heb het geprobeerd,
Met die logs haalt niks uit... maare
Ik heb helemaal geen mapje C:\Flight One Software
Bij mij staat ie hier:
C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Flight One Software
Heb helemaal geen lic bestand
Heb in die map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Flight One Software) 2 mapjes, en dat is een mapje ''manuel'' en een mapje genaamd Text-O-Matic
En opnieuw installeren met Norton uit helpt ook niks.... hij blijft maar over die .gau zeuren die de update installeerd........
[ Voor 86% gewijzigd door El_Bandito op 30-10-2004 19:11 ]
Verwijderd
Vreemd, zit maar 1 ding op, contact opnemen met Flight1...El_Bandito schreef op 30 oktober 2004 @ 18:56:
Nee, Active Sky2004.5 had een update nodig sinds de update van 2004.5Namelijk FSUIPC.dll 3.40 of hoger...
Nee, geen servicepacks en heb idd Norton Antivirus
Zal anders wel zonde zijn..
Ok heb het geprobeerd,
Met die logs haalt niks uit... maare
Ik heb helemaal geen mapje C:\Flight One Software
Bij mij staat ie hier:
C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Flight One Software
Heb helemaal geen lic bestand
Heb in die map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Flight One Software) 2 mapjes, en dat is een mapje ''manuel'' en een mapje genaamd Text-O-Matic
En opnieuw installeren met Norton uit helpt ook niks.... hij blijft maar over die .gau zeuren die de update installeerd........![]()
![]()
Navigeren met de CIVA INS, we vliegen de volgende route :
(FPL-KLM1711-IS
-B742
-KJFK0300
ACK C1142 WHALE N35 BANCS NAT-U DOLIP UN523 CRK UL607 INLAK UL179 CPT UB295 BPK UM185 CLN UL620 REDFA
EHAM0625)
Preparing the flight at Gate27

Pushing back

Taxiing out to Runway 13R

Lining up Runway 13R

Rotate!!

Positive rate, gear up

Climbing out

Vervolgens wordt het langzaam donker, terwijl we op FL370 cruizen over NAT Track Uniform.....
The Moon is rising, we see it, flying at FL370

Inbound SPL VOR, turning left HDG005

Localizer intercepted, gear down

Runway18R clearly in sight

Touchdown

Reversers deployed, nosewheel coming down onto the runway

And vacating at Sierra2

Navigeren met het CIVA INS systeem is weer eens wat anders dan zo'n moderne FMC. Erg leuk en je hebt tijdens je vlucht ook genoeg te doen. De A/P doet zijn werk, maar de waypoints moeten worden ingevoerd en de 3 INS-en moet je ook re-alignen, zodat ze nauwkeurig blijven.
Leuke pics hoorSleepie schreef op 30 oktober 2004 @ 23:13:
The Moon is rising, we see it flying at FL370
[afbeelding]
Naar mijn idee ben je gewoon aan het zeurenDutchCommando schreef op 30 oktober 2004 @ 23:16:
[...]
Leuke pics hoor. Maar naar mijn idee staat de maan toch net iets hoger
.
Maar ik heb er een , tussen gezet hoor
En uiteindelijk zal t front anti-airbus ook airbus vliegen...
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Zit er trouwens een bug in de alternate flap extension systeem van de PMDG737?
Volgens mij komen die flaps er veel te snel uit
ND schreef op 31 oktober 2004 @ 00:16:
En uiteindelijk zal t front anti-airbus ook airbus vliegen...

Tuurlijk toch
Verwijderd
EDDH - EHAM
Hamburg airport
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/001.jpg[/img]
Op weg naar rwy 5
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/002.jpg[/img]
Take off climbing to 6000
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/003.jpg[/img]
Netjes de sid afmaken
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/004.jpg[/img]
cruising
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/005.jpg[/img]
passing Eelde
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/006.jpg[/img]]
lined up for 18R
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/007.jpg[/img]
Bijna thuis
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/008.jpg[/img]
touchdown??
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/009.jpg[/img]
Yesss, voetjes aan de grond.
[img]=http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/010.jpg[/img]
En toen was het dus een saai stuk taxieën naar de gate
Deze vlucht werd u aangeboden door:
Model = IFDG A319
Panel = pss
Germanairports 3
NL2000
Ga ik toch eens proberen, dat INS.Sleepie schreef op 30 oktober 2004 @ 23:13:
Navigeren met het CIVA INS systeem is weer eens wat anders dan zo'n moderne FMC. Erg leuk en je hebt tijdens je vlucht ook genoeg te doen. De A/P doet zijn werk, maar de waypoints moeten worden ingevoerd en de 3 INS-en moet je ook re-alignen, zodat ze nauwkeurig blijven.
Vlieg je deze hele route realtime of zet je 'm op lange legs wel eens op 2x of 4x speed?
hoe heb jij dat pss panel aan de ifdg gemerged? gewoon een alias? zo ja, heb je dan geen last van "rode" waardes op je ECAM?Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 00:38:
Over Airbus gesprokenheb hem juist weer opgepakt na een tijdje totaal niet gevlogen te hebben. Boel weer eens opgelijnd en lekker gaan vliegen.
EDDH - EHAM
Hamburg airport
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/001.jpg]afbeelding[/url]]
Op weg naar rwy 5
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/002.jpg]afbeelding[/url]]
Take off climbing to 6000
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/003.jpg]afbeelding[/url]]
Netjes de sid afmaken
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/004.jpg]afbeelding[/url]]
cruising
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/005.jpg]afbeelding[/url]]
passing Eelde
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/006.jpg]afbeelding[/url]]]
lined up for 18R
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/007.jpg]afbeelding[/url]]
Bijna thuis
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/008.jpg]afbeelding[/url]]
touchdown??
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/009.jpg]afbeelding[/url]]
Yesss, voetjes aan de grond.
[[url==http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/010.jpg]afbeelding[/url]]
En toen was het dus een saai stuk taxieën naar de gate![]()
Deze vlucht werd u aangeboden door:
Model = IFDG A319
Panel = pss
Germanairports 3
NL2000
Verwijderd
Ik heb veel zitten lezen op het Forum van ifdg en het schijnt zo te zijn dat als je de ifdg A319 merged met het panel dat alles goed werkt op de flaps na. In het forum staat een stuk wat je moet doen om dat goed te laten werken en dan heb je een goed vliegende A319 zonder rode meters en hij laad zelfs het goede panel als je een iae of cfm model vliegt. Dus de meters in je ewd scherm kloppen zelfs. De A320 vraagt wat meer aanpassingen maar die kan je lezen op het forum.jos_zwa schreef op 31 oktober 2004 @ 11:20:
[...]
hoe heb jij dat pss panel aan de ifdg gemerged? gewoon een alias? zo ja, heb je dan geen last van "rode" waardes op je ECAM?
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt en wil best helpen als het niet wil lukken.
ik zal het wel eens even proberenVerwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 11:55:
[...]
Ik heb veel zitten lezen op het Forum van ifdg en het schijnt zo te zijn dat als je de ifdg A319 merged met het panel dat alles goed werkt op de flaps na. In het forum staat een stuk wat je moet doen om dat goed te laten werken en dan heb je een goed vliegende A319 zonder rode meters en hij laad zelfs het goede panel als je een iae of cfm model vliegt. Dus de meters in je ewd scherm kloppen zelfs. De A320 vraagt wat meer aanpassingen maar die kan je lezen op het forum.
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt en wil best helpen als het niet wil lukken.
Verwijderd
Ik neem aan dat je weet hoe je moet mergen dus het panel van de airbus in je panel.cfg aanpassen en je geluid aanpassen in je sound.cfg.
Maar als je nu ifdg planes installeerd dan moet je ook de aircraft.cfg aanpassen met de flaps. Ik heb een kopie gemaakt van mijn flapsetting hoe die moet zijn in je aircraft.cfg
Als je dus het stukje van [flaps0] en [flaps1] omruild voor wat ik er heb staan dan moet ie goed werken.
[Flaps.0] //Dummy section to give correct indications on PSS panel
type=1
span-outboard = 0.78
extending-time = 14
flaps-position.0 = 0.000000, 0
flaps-position.1 = 7.998491, 230
flaps-position.2 = 15.996982, 215
flaps-position.3 = 23.995472, 200
flaps-position.4 = 31.993963, 185
flaps-position.5 = 39.992454, 177
damaging-speed = 230.0
blowout-speed = 250.0
lift_scalar = 0.001
drag_scalar = 0.001
pitch_scalar = 0.001
system_type = 1 //Hydraulic
[flaps.1]
type=2 // 1 - tail, 2 - lead
span-outboard = 0.85
extending-time = 4
flaps-position.0 = 0, 0
flaps-position.1 = 18, 230 //Conf. 1 Intermediate approach
flaps-position.2 = 22, 215 //Conf. 1+F Take off
flaps-position.3 = 22, 200 //Conf. 2 Take off and Approach
flaps-position.4 = 22, 185 //Conf. 3 Take off, Approach, and Landing
flaps-position.5 = 27, 177 //Conf "Full" Landing
damaging-speed = 230
blowout-speed = 250
lift_scalar = 0.35 //0.55
drag_scalar = 0.4
pitch_scalar = 0.2
[Flaps.2]
type=1
span-outboard = 0.78
extending-time = 14
flaps-position.0 = 0.0, 0
flaps-position.1 = 1.0, 230 //Conf. 1 Intermediate approach
flaps-position.2 = 10.0, 215 //Conf. 1+F Take off
flaps-position.3 = 15.0, 200 //Conf. 2 Take off and Approach
flaps-position.4 = 20.0, 185 //Conf. 3 Take off, Approach, and Landing
flaps-position.5 = 40.0, 177 //Conf "Full" Landing
damaging-speed = 230.0
blowout-speed = 250.0
lift_scalar = 0.347 //0.57
drag_scalar = 1.25
pitch_scalar = 0
vergeet niet dat elk vliegtuig want je installeerd dat je de aircraft.cfg moet aanpassen.
Bij problemen, stel je vraag en ik help
sucsessssss
The version of FS2004 detected is not compatible with this version of FSUIPC! It is build 9.01.40901... You need the correct version of FS2004.
Wat nu!! ik heb die FSUIPC al gedownload die in de startpost staat.
gewoon FSUIPC.dll in de MODULES map zetten..CreativeMind schreef op 31 oktober 2004 @ 17:09:
Hey, ik heb net de update voor fs geinstalled, en nu krijg ik die FSUIPC fout, maar waar moet ik dat bestand neer zetten want de fout geeft dit aan:
The version of FS2004 detected is not compatible with this version of FSUIPC! It is build 9.01.40901... You need the correct version of FS2004.
Wat nu!! ik heb die FSUIPC al gedownload die in de startpost staat.
mooi ik ga het meteen proberen.Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 16:46:
@ Jos_Zwa
Ik neem aan dat je weet hoe je moet mergen dus het panel van de airbus in je panel.cfg aanpassen en je geluid aanpassen in je sound.cfg.
Maar als je nu ifdg planes installeerd dan moet je ook de aircraft.cfg aanpassen met de flaps. Ik heb een kopie gemaakt van mijn flapsetting hoe die moet zijn in je aircraft.cfg
Als je dus het stukje van [flaps0] en [flaps1] omruild voor wat ik er heb staan dan moet ie goed werken.
[Flaps.0] //Dummy section to give correct indications on PSS panel
type=1
span-outboard = 0.78
extending-time = 14
flaps-position.0 = 0.000000, 0
flaps-position.1 = 7.998491, 230
flaps-position.2 = 15.996982, 215
flaps-position.3 = 23.995472, 200
flaps-position.4 = 31.993963, 185
flaps-position.5 = 39.992454, 177
damaging-speed = 230.0
blowout-speed = 250.0
lift_scalar = 0.001
drag_scalar = 0.001
pitch_scalar = 0.001
[flaps.1]
type=2 // 1 - tail, 2 - lead
span-outboard = 0.85
extending-time = 4
flaps-position.0 = 0, 0
flaps-position.1 = 18, 230 //Conf. 1 Intermediate approach
flaps-position.2 = 22, 215 //Conf. 1+F Take off
flaps-position.3 = 22, 200 //Conf. 2 Take off and Approach
flaps-position.4 = 22, 185 //Conf. 3 Take off, Approach, and Landing
flaps-position.5 = 27, 177 //Conf "Full" Landing
damaging-speed = 230
blowout-speed = 250
lift_scalar = 0.35 //0.55
drag_scalar = 0.4
pitch_scalar = 0.2
[Flaps.2]
type=1
span-outboard = 0.78
extending-time = 14
flaps-position.0 = 0.0, 0
flaps-position.1 = 1.0, 230 //Conf. 1 Intermediate approach
flaps-position.2 = 10.0, 215 //Conf. 1+F Take off
flaps-position.3 = 15.0, 200 //Conf. 2 Take off and Approach
flaps-position.4 = 20.0, 185 //Conf. 3 Take off, Approach, and Landing
flaps-position.5 = 40.0, 177 //Conf "Full" Landing
damaging-speed = 230.0
blowout-speed = 250.0
lift_scalar = 0.347 //0.57
drag_scalar = 1.25
pitch_scalar = 0
vergeet niet dat elk vliegtuig want je installeerd dat je de aircraft.cfg moet aanpassen.
Bij problemen, stel je vraag en ik help
sucsessssss
Verwijderd
Ow zo goed ben ik niet hoor.armageddon_2k1 schreef op 31 oktober 2004 @ 13:19:
@BEKOL: Ik zie dat jij echt supersnel FS2004 onder de knie hebt gekregen en heb een beetje in alle post zitten wroeten, maar kon niet echt wat vinden. Hoe heb je het allemaal geleerd? Heb je gewoon de PMDG 737 gekocht en zo'n beetje alle handleidingen en dergelijke gelezen of heb je het anders aangepakt? Want ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk en mij lijkt het erg gaaf om het ook uiteindelijk zo te kunnen als de meeste mensen hier. Ik ben een beetje bekend met ILS en ATC in FS2004 zelf en dergelijke, maar daar houdt het ook op
Wel meteen in het diepe gesprongen en veel op internet lezen en hulp van mensen om mij heen
Aan de hand van echte manuals veel non-normal procedures doen enzo, waardoor je snel extra common sense ontwikkelt
Ben stiekem een beetje uitgekeken
Verwijderd
Ik heb vandaag nog eens gekeken maar ik kan die optie niet vinden, ik vind alleen de twee tabbladen About en Logging of zo. Of zit ik nu verkeerd te kijken?Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 14:25:
[...]
Heb je de laatste versie van FSUIPC?
De stroomuitval is een bekend probleem dat je via FSUIPC eenvoudig kan killen.
Als het goed is vindt je in het FSUIPC menu binnen FS de volgende optie:
Battery extension (kan iets verschillen maar moet je kunnen vinden)
Succes
Om de andere opties te krijgen zal je voor FSUIPC moeten betalen...Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:45:
[...]
Ik heb vandaag nog eens gekeken maar ik kan die optie niet vinden, ik vind alleen de twee tabbladen About en Logging of zo. Of zit ik nu verkeerd te kijken?
Verwijderd
Kan er aan liggen dat je misschien verkeerde ZFW ingevoerd had. Ik vloog gisteren naar EHAM en zoals je op de pics kan zien zat ie net niet aan de 5 graden nose up en hij lande heel netjes. Zoals je ziet volgde hij aardig de ILS al heeft de bus er meer moeite mee dan de pmdg 73.jos_zwa schreef op 31 oktober 2004 @ 17:35:
thnx! die a319 werkt goed nu met PSS panel en flaps settings. alleen heeft ie bij mij met 4 (x1000lbs) fuel nog een pitch van 6 graden op final met flaps full en speed 140. dat komt denk ik nog niet helemaal.

Wat ik vreemd vind is dat in de gauges folder van dit vliegtuig een hoop .cab bestanden staan met namen die niets met een Eurofighter te maken hebben (zoals boeing737-71.cab, C130J.cab en nog wat bestanden).
Moeten deze bestanden wel naar de FS9 gauges folder gecopieerd worden, in deze folder staan bijna allemal .gau bestanden.
Kan FS9 wel met .cab bestanden omgaan?
Voordat ik er een puinhoop van maak graag jullie advies,
Verwijderd
Die .cab bestanden gewoon in je gauges map zetten, niet opmaken maar er zo ingooien. Komt meer voor dat met vliegen de gauges in een .cab bestand zitten.Jopp schreef op 31 oktober 2004 @ 18:30:
'k ben de Typhoon_11 Eurofighter ah installeren (althans, poging daartoe...)
Wat ik vreemd vind is dat in de gauges folder van dit vliegtuig een hoop .cab bestanden staan met namen die niets met een Eurofighter te maken hebben (zoals boeing737-71.cab, C130J.cab en nog wat bestanden).
Moeten deze bestanden wel naar de FS9 gauges folder gecopieerd worden, in deze folder staan bijna allemal .gau bestanden.
Kan FS9 wel met .cab bestanden omgaan?
Voordat ik er een puinhoop van maak graag jullie advies,
Ik vlieg eigenlijk altijd alles gewoon real-time. Dus ook deze lange vluchten. Wat er op neerkomt, dat ik op een andere PC wat anders zit te doen ondertussen (of ik kijk TV ofzo), maar ik houd mn kist natuurlijk wel altijd in de gaten.mekkieboek schreef op 31 oktober 2004 @ 10:39:
Ga ik toch eens proberen, dat INS.
Vlieg je deze hele route realtime of zet je 'm op lange legs wel eens op 2x of 4x speed?
Verwijderd

De Dreamfleet/Flight1 ATR is zojuist gereleased!!
quicklink hier: http://www.flight1.com/products.asp?product=atr1

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 21:18 ]
Verwijderd
Inderdaad jammer dat je moet registreren, contact me anders maar op m´n msn dan zal ik kijken hoe we dit ope en andere manier op kunnen lossen. Heb wel een idee namelijk.Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:45:
[...]
Ik heb vandaag nog eens gekeken maar ik kan die optie niet vinden, ik vind alleen de twee tabbladen About en Logging of zo. Of zit ik nu verkeerd te kijken?
ba-rt at gmx dot net
Verwijderd
Shit, je bent nog eerder dan ik LOL... Angstige momenten nu, hoop dat de eerste berichten in de forums positief zijn... (Al was het alleen maar voor mijn gedeelte)Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:16:
[afbeelding]
De Dreamfleet/Flight1 ATR is zojuist gereleased!!
quicklink hier: http://www.flight1.com/products.asp?product=atr1
[afbeelding]
Heb een Athlon XP 1800+ @ 1891 op een Asus A7V333
PC2700 2x512Mb @ 360 Mhz FSB
Leadtek A250 (GF4 Ti4400 128Mb) @ Ti4600 speeds
WD120JB HDD 8Mb Cache
FS( is incl de patch.
Als ik op EHAM aan de gate sta met een PMDG737 haal ik 6fps. Taxi ik naar een rwy, dan blijft dat rondom de 6. Eenmaal in de lucht gaat het fps wel een heel stuk omhoog, maar het is zo beroerd vliegen als je vertrekt of landt dat je beeld zo schokt.
Met RivaTuner heb ik al de volgende aanpassingen gedaan:
AGP 4x
AGP Sideband Adressing ON
AGP fastwrites ON
Mobo compatibility ON
Shaders NO override
Vsync ALWAYS OFF
Prerender limit 40
Ansitropy FORCE 8
AAS 4xS
(AAS uitzetten zoals op het forum van AVSim te lezen is hielp niet)
In FS9 zelf heb ik het volgende ingesteld:
- Zo'n beetje allen op HIGH, omdat ik heb gemerkt dat de fps er niet door verbeteren als ik het boeltje op medium zet.
- Draai op 1280x1024x32 (heb 17" TFT die 1280x1024 default doet)
- Heb AAS op Triliniar staan
- T&L staat ook aan
Wat kan ik veranderen om een betere FPS te halen? Het staat toch goed zo?
Ik zie wel dat mijn CPU (als ik via ALT-TAB naar de desktop ga) zo'n 100% pakt en bijna al mijn geheugen (ongeveer 500 tot 800Mb)!! Is dat niet een beetje veel? Ik kan me herinneren dat met FS2002 het spul een stuk beter liep met deze specs. Toen zat ik enorm veel te FS'en, maar nu is het niet leuk meer
Ik kan de patches van AVSim ff niet downen omdat ik mijn account niet meer weet (die de autogen aanpast naar 128x128 ipv 256x256. Misschien dat iemand die voor mij heeft??
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 23:09:
[...]
Shit, je bent nog eerder dan ik LOL... Angstige momenten nu, hoop dat de eerste berichten in de forums positief zijn... (Al was het alleen maar voor mijn gedeelte)
Heb paar kleine runs gedaan en vanuit cold en dark met de FMS de lucht in.bennierex schreef op 31 oktober 2004 @ 23:30:
Ik ben benieuwd inderdaad. Heb stiekem wel sinds zijn aankondiging zitten wachten op die ATR
Hij is SUPER !!
Dit topic is gesloten.
![]()