Rome: Total War [deel 2]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gozers met zwarte capes zijn Arcani, en als ik het me goed herinner kunnen die zich op elk terrein verstoppen. Maar dat had je ook kunnen lezen in de unit descriptions.

Een ding wat me in dit topic opvalt is dat jullie hier allemaal legionary cavalry en triarii gebruiken. Ik kan die units nog niet een bouwen? Zelfs na 30 jaar spelen met de Brutii heb ik net 2 of drie huge cities, maar het upgraden van die dingen kost ook een eeuwigheid. Ik kan ze dus echt niet bouwen., maar jullie gebruiken die units al in het begin van het spel?

BTW, wat zijn goede units om chariot archers en horse archers mee te killen? De adviseur zegt andere missile units, maar de Romeinen hebben bijna alleen maar missile units te voet, die houden die chariots niet bij? Voor olifanten geld ook dat je ze met missile units moet mollen. Ik had in een custom battle twee units velites op een unit olifanten afgestuurd, maar na een aantal minuten liepen die beesten nog steeds in het rond. Het is mij alleen gelukt met Libyan Spearman (mercenaries met een bonus voor olifanten killen) om olifanten op de vlucht te laten slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

arcani ja dat is het. Dat ze zich kunnen verstoppen las ik wel ja maar hoe is at nuttig. Ziet de vijand dze units niet als ze er vlak langs lopen?

Chariots laat ik meestal op mij af komen waarna ik zelf cavalry erover heen gooi. Als je dat niet kunt bouwen dan heb je geen stad met de gebouwen die je ervoor nodig hebt zoals archery ranges academy en cavalry stables etc etc

Stad groot maken ging bij mij het snelst door vaak voor occupy settlement te kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 12-12-2004 17:09 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:54:
Damn wat n cool spel zeg

vind wel lastig om vooruit te komen nu ik in de financiel sores zit

188BC en ik heb spanje nog niet helemaal, alleen noord italie, alles van de galliers en hard opweg om ruzie met de britten te krijgen. Wel heb ik 4 huge cities met gemiddeld 26000 inwoners allemaal happy als wat, zelfs 1 stad met 200% public order. Ben al 20 jaar pontifex maximus en t plebs is blij met mij. Misschien dat ik in die 4 huge cities niet meer dagelijks spelen moet houden dat zou geld kunnen schelen.

je kunt op een gegeven moment mannetjes maken met zwarte cape en maskers (naam ff kwijt) wanneer zijn die nou nuttig? cohort, preatorians en roman cavalry ownen behoorlijk en daar doe ik zoveel mogelijk mee. Is er een maniertje om je familie wat sneller uit te breiden?

Als ik nou eens de scipii aanval wat die zijn toch zwak, wordt rome dan boos? of kun je dat gewoon maken?
arcanii aka "rome's uber-ninja squad" zijn redelijk sterk, en zolang ze stil zitten kunnen ze niet gezien worden, handig voor de vijandelijke general.
scipii aanvallen zal leiden tot civil war, dus oorlog met sqpr , brutii en scipii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

Karel V

Een simpele ziel

ROFLASTC schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:08:
arcani ja dat is het. Dat ze zich kunnen verstoppen las ik wel ja maar hoe is at nuttig. Ziet de vijand dze units niet als ze er vlak langs lopen?
Niet alleen dat, stel je ziet ineens vanuit het niets op 30 tal meters afstand ineens een leger op jouw afrennen, het eerste waar je aan denkt is wegwezen. Dat is ook in het spel verwerkt, het verlaagt namelijk het moraal van de tegenstander. Zo had ik eens met een sterker romeins leger verloren tegen de galliers. Dit enkel en alleen omdat ze zich verborgen hielden in de bossen op een hoger terrein en pas de laatste tien meters te voorschijn kwamen.
Toen ik later het gevecht overdeed, verloor de vijand gigantisch omdat ik een veel betere uitgangs positie had gekozen, en buiten de bossen bleef.

Wat betreft die legionary cohort: ze zijn sterk, maar haast niet te verplaatsen (zonder moraal en energie pijl naar beneden te halen). Ik heb dan ook bijna geheel Europa met de gewone hastati veroverd (inc Italie).

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Abaddon1 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:18:
HMC dat is een domme tip aangezien de kosten van je stad naar RATIO zijn, die grote stad betaald dus ook een groot deel van je leger kosten. Moet je maar eens kijken naar het inkomen van je andere steden nadat je je grote stad hebt geexterminate.
Mijn God...hoe DOM kan ik zijn zeg...

Maar toch, ga je van enorme verliezen naar enorme winsten per beurt.
Probeer het maar eens...
Zodra je de bevolking afslacht in een paar grote steden gaan inderdaad de winsten bij andere steden iets omlaag.
Maar aangezien je vaak bij de grote steden -2000/-3000 hebt, en nu ineens +2000/+3000, maak je in totaal vet winst, en je hebt er die 25.000 per ge-exterminatuh stad bij...

Bekijk het geheel eens, en probeer het eens,voor je iemand (of iemands speelwijze) dom noemt.
Ik heb het wel over een situatie waar ik al meerdere "huge cities" heb, niet als je net begonnen bent, en er 1 of 2 hebt.
Enniewee, ik houdt er bakken met geld aan over door die tactiek, over meerdere beurten.
Het werkte bij mijn eerste (julii) campaign, en nu met carthago.

[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 14-12-2004 05:45 . Reden: typo ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Karel V schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:13:
[...]

Wat betreft die legionary cohort: ze zijn sterk, maar haast niet te verplaatsen (zonder moraal en energie pijl naar beneden te halen). Ik heb dan ook bijna geheel Europa met de gewone hastati veroverd (inc Italie).
True, maar ik doe dan ook rustig aan met mijn cohorten. Ik probeer zo veel mogelijk de vijand zichzelf te laten vermoeien met lange afstand afleggen naar mij toe. Als er een charge is naar mijn poppetjes toe dan laat ik ze staan in "tight formation" en vang ik de tegenstander. Paarden gebruik ik als omsingel-middel door ze te laten chargen en weer weg laten lopen dan weer charge etc. Dit werkt wel het best als ik een vijandelijke unit op de flanken aanval zodat mijn paarden ergens naar toe kunnen.

Wat ook wel cool is, is het gebruik van formaties zoals 'sorted double line" het is echt vet als mijn hele leger over een unit van de vijand heengaat. de paarden chargen erdoorheen waarna de infanterie arriveert en de boel omsingelt. Bepaalde units die aan de vleugel van mijn formatie houden mijn flanken veilig. Daarna loop ik met de hele boel weg om dan op de rand van het veld opnieuw de formatie te nemen en weer een unit van de vijand uit te zoeken, (eerst mijn poppetjes) ff stil laten staan voor de rust en de vijand te vermoeien met een lange wandeling.
Op deze manier heb ik het van britten gewonnen die heavy chariots hadden en chosen swordsmen. De verhouding was 1480 britten 500 romeinen bij mij (moelijkheidsgraad van mijn campaign is medium)

Toegegeven ik heb wel open veld nodg voor dit soort geintjes maar naarmate het spel vordert en de legers groter worden is dat altijd wel nodig, wat je ook doet. Je archers worden niet vrolijk van een bos enzo.

Ik heb wel gemerkt dat je paarden het altijd verliezen van cavelry als je paarden er in stil blijven staan. Ik laat ze chargen v.l.n.r. en dan laat ik ze gauw naar rechts doorlopen om ermaar uit te komen. Dit kan niet altijd dus zoek ik wel een goede gelegenheid. Nu ik dit spel een weekje heb en mij campaign al 140 jaar gevorderd is win ik doorgaans met 10 procent aan verliezen. Heeft iemand anders al een "ritme' qua aanvalsmethoden en resutaten e.d?

And it goes BRAAAAAPP!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Net voor het studeren wat voort gespeeld op de campagne. Een redelijk grote battle gespeeld vroeg in de campagne. Ik werd door drie afzonderlijke legers aangevallen, een in de rug, een langs voor en een langs m'n linkerflank. Niet bepaald een leuke uitgangspositie en zeker niet als je weet dat ik nog eens met een goede 2000 manschappen outnumbered was.
Nu ja, de Egyptenaren kicken nu eenmaal ass, en de Seuldeciden zijn nu ook niet bepaald de top te noemen.
Ondanks dat een mooie uitslag.

Klik hier voor een screenshot

settings: hard/hard

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Kent iemand dit probleem?:

Ik speel Rome nu al flink wat weken, alles ging goed maar sinds enkele dagen steken er wat kleine bugs de kop op.
-op de meest onvoorspelbare momenten knalt het spel opeens terug naar de desktop (spel helemaal afgesloten). Dit gebeurd denk ik 1 keer in de 3 à 4 uur.
-Bij sommige steden met een normale stenen muur kan ik wel (en de vijand ook) wel ladders maken, maar zodra ik dan aanval zijn de ladders nergens te bekennen, terwijl ze wel in het rijtje van beschikbare siege equipment stonden. Dit gebeurd maar bij drie steden ofzo, bij alle andere gaat het wel goed. (het geld ook alleen voor de ladders). Ik heb het hier dus niet over epic stone walls. Daar kan je zoiezo geen ladders maken.
-Nog even over dat terugschieten naar de desktop. Dit gebeurd ook heel soms als ik een leger aanval (dus niet een stad). Ik val aan en ik zit opeens op de desktop.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bugs zullen meest waarschijnlijk in de volgende patch worden opgelost, die mid januari uit komt.

Zie http://www.totalwar.com in de forums

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik vind het irritant dat op je altijd naval battles verliest op hard/very hard. Ookal heb ik veel meer/betere schepen, toch verlies ik. Behoorlijk irritant.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie mij a.u.b. nog vertellen hoe snel (in welk jaar) jullie de betere units konden bouwen? Bijvoorbeeld, ik speel als Brutii en heb al Rome veroverd, en bijna gewonnen, voordat ik ook maar iets beters heb gerecruit dan hastati, principes, equites en archers. Mijn steden kon ik niet zo snel upgraden, maar toch hoor ik hier iedereen over legionary cavalry, praetorions enzovoort...

Hoe spelen jullie RTW nu eigenlijk zo dat jullie die units zo snel kunnen recruiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:22:
Kunnen jullie mij a.u.b. nog vertellen hoe snel (in welk jaar) jullie de betere units konden bouwen? Bijvoorbeeld, ik speel als Brutii en heb al Rome veroverd, en bijna gewonnen, voordat ik ook maar iets beters heb gerecruit dan hastati, principes, equites en archers. Mijn steden kon ik niet zo snel upgraden, maar toch hoor ik hier iedereen over legionary cavalry, praetorions enzovoort...

Hoe spelen jullie RTW nu eigenlijk zo dat jullie die units zo snel kunnen recruiten?
Je krijgt unit upgrades zodra jij of een van je allies een stad met 24000+ inwoners heeft. Snelste mannier om dat te bereiken is met de Scipii Carthage in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:22:

Het precieze jaar weet ik niet meer. Maar die inuts krijg je na de reform van Marius. Dan verdwijnen de hastati en principes e.d. en die worden dan legionairs

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:38:
[...]

Je krijgt unit upgrades zodra jij of een van je allies een stad met 24000+ inwoners heeft. Snelste mannier om dat te bereiken is met de Scipii Carthage in te nemen.
Dat had ik een keer gedaan met de Brutii, al vrij snel in het spel met een 10-sterren generaal. Maar helaas moest ik zodra ik Carthage had veroverd als een gek public baths, aquaducts e.d. bouwen omdat er veel squalor was en de public order daarom laag was. Ook al had ik de populatie ge-enslaved! Overigens was Carthage nog helemaal niet zover geupgrade voordat ik het veroverd had. Ik moest dus nog wel wat van die militaire gebouwen neerzetten, maar daar kwam ik dus gewoon niet toe omdat ik daar een squalor probleem had. Op een gegeven moment dacht ik, fuck it, ik ga gewoon militaire gebouwen neerzetten en de tax rate op "normal" zetten, maar toen werd mijn leger van 20 units door een paar units rebellerende gladiotors en boeren Carthage uitgedonderd... de tweede turn daarna gelijk weer ingenomen natuurlijk, maar zelfs met Carthege erbij lukte het mij niet zo snel. Toen ik net een hippodrome had neergezet in Carthage had ik Rome al veroverd met de Brutii...
Brokstuk schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:57:
[...]

Het precieze jaar weet ik niet meer. Maar die inuts krijg je na de reform van Marius. Dan verdwijnen de hastati en principes e.d. en die worden dan legionairs
Gebeurd dat in een vast jaartal, of is dat variabel? Ik heb twee behoorlijk gevorderde savegames met de Julii en de Brutii, maar ik heb nog helemaal geen reform meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey wat betekent eigenlijk die goude adelaar,
boven de legionary cohorts.
Betekent dat ze beter zijn dan de rest ofzo of
de aanvoerders. kreeg ze toen ik een missie voor
ROME (SPQR) had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:45:
Hey wat betekent eigenlijk die goude adelaar,
boven de legionary cohorts.
Betekent dat ze beter zijn dan de rest ofzo of
de aanvoerders. kreeg ze toen ik een missie voor
ROME (SPQR) had gedaan.
geeft beetje morale (soort extra general), en veel problemen als je hem kwijtraakt aan iemand.

ven nu trouwens met de Rome: Total Realism mod aan het spelen (http://www.rometotalrealism.com/), verminderd het blitzkrieg gevoel een beetje en voegt veel historische dingen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit mod ook Online speelbaar en zoja, spelen er veel mensen met die mod online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de game zelf ook online spelen,
maar daar heb je een code voor nodig ofzo?
Weet iemand waar je die code ken vinden.
Of is er een standaard code voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon de code die je bij je software hebt gekregen, ik meem aan dat je hem legaal hebt B) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een tijdje bezig met Rome: Total War!! En hoe vet en verslavend is het spel, jezus!!!! Maar ik heb verschillende campains gespeeld en ik heb nooit de maximale tijd gehaald. Met andere woorden heb ik nooit een campaign moeten stoppen door het einde van de tijd. Dus nu ben ik benieuwd tot welk jaar een campaign maximaal door kan gaan, wie weet het??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:09:
Ik ben een tijdje bezig met Rome: Total War!! En hoe vet en verslavend is het spel, jezus!!!! Maar ik heb verschillende campains gespeeld en ik heb nooit de maximale tijd gehaald. Met andere woorden heb ik nooit een campaign moeten stoppen door het einde van de tijd. Dus nu ben ik benieuwd tot welk jaar een campaign maximaal door kan gaan, wie weet het??
14 AD (dus ~ 570 turns totaal)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

En heb je in het jaar 0 een klein berichtje over iets dat in bethlehem is gebeurd? :+

IIn ieder geval ben ik nu klaar met mijn Julii campaign op 22BC met 48 staten ik bezit rome en de capua daarnaast heel europa, turkije en stukkies afrika en rusland (daar bleef 1 dorpje moedig weerstand bieden) Was wel zo onhandig om telkens aan de suicide orders van de senaat gehoor te geven. Mijn hele familie bestond uit de huidige generatie vrouwen (3) en daarbij aangetrouwde mannetjes om de fam uit te breiden.

Ook ik vind het jammer dat je rellen niet kunt neerslaan oid maar dat zou dan gepaard moeten gaan met verlaagde public order elders omdat je, je als een tiran gedraagt oid.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
AI heeft wel zo zijn gebreken zo nu en dan.....met klein legertje alles uitgeroeid....had nog 1000 man die de ai deed besturen en hield er nog stuk of 18 over van de tegenstander maar mijn troepen wilden maar geen meter verzetten :S daardoor verlies je de slag en dus ook 1000 man toch wel jammer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje, Weet iemand wat je nu eigenlijk aan die cavalry hebt die rondjes kunnen lopen en speren kunnen werpen of zo? Wat is het grote voordeel van die cav?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:43:
FF een vraagje, Weet iemand wat je nu eigenlijk aan die cavalry hebt die rondjes kunnen lopen en speren kunnen werpen of zo? Wat is het grote voordeel van die cav?
Dat ze netjes op afstand kunnen blijven van de infanterie (paarden zijn immers sneller) en ze toch netjes kunnen afslachten wellicht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ook net dit spel kunnen bemachtigen, nog nooit zo verslaafd geweest sinds Warcraft III :o

M.a.w. superspel _/-\o_

Vind het wel niet gemakkelijk, je moet constant al je steden in de gaten houden & managen en meestal heb ik maar juist genoeg geld om m'n legers up to date te houden en m'n steden niet te laten rebelleren. Maar dat maakt het nu net zo verslavend & leuk :P Het gebruik van diplomaten, spionnen, vloten enzo had ik zwaar onderschat maar na verloop van tijd leer je die ook wel gebruiken.

Ondertussen eindelijk wat beginnen veroveren (als Julii), weet niet juist in welk jaartal je begint maar zit ondertussen toch al in 200BC of zoiets. Galliërs bijna uit west-europa verdreven, maar dat is het dan ook. Is het logisch dat je in het begin erg traag op gang komt, of doe ik iets verkeerd? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mijn begin was ook erg traag. Ik heb geleerd om met een groot leger door te rollen naar andere steden en zo telkens de tegenstander geen tijd gunnen om terugtekrabbelen. Om de veroverde steden ff rustig te houden had ik na inname de belastingen laag gezet en mensen gerecruteerd om een ronde later, of dezelfde ronde, een klein legertje erin te zetten. Het is mogelijk om supersnel het spel te winnen trouwens. Ik vind het leuker om door te gaan en bv urban cohorts of urban cavalry te bouwen, attack 20 en defense 25 bijvoorbeeld :9~

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Hoe zorg je evoor dat wanneer je een plague hebt, dat mensen niet in of buiten je stad kunnen? kan de desbetreffende optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:23:
Hoe zorg je evoor dat wanneer je een plague hebt, dat mensen niet in of buiten je stad kunnen? kan de desbetreffende optie niet vinden.
Daarmee wordt bedoeld dat je de legers en de governeur niet moet verplaatsen. Er is verder geen optie/knop om de stad te sluiten. Ikzelf had in mijn sp-game 2x een governeur die besmet was, terwijl de steden zelf al weer gewoon waren waren deze 2 "plague-bearers". Gewoon niet opletten. Je eenheden steeds weer "repareren" en afwachten tot de plaag voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:06:
[...]

Daarmee wordt bedoeld dat je de legers en de governeur niet moet verplaatsen. Er is verder geen optie/knop om de stad te sluiten. Ikzelf had in mijn sp-game 2x een governeur die besmet was, terwijl de steden zelf al weer gewoon waren waren deze 2 "plague-bearers". Gewoon niet opletten. Je eenheden steeds weer "repareren" en afwachten tot de plaag voorbij is.
Bedankt voor de tip :) kan nu weer lekker verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik zit nu net een discovery show te kijken met generaal Norman schwarzkopf? Chuck Horner en een britse generaal. Ze gebruiken duidelijk RTW om een historische slag na te spelen. Ik dacht dat het programma van de BBC dood was oid. Nu heet het "Clash of the Generals" op discovery, ff kijken wat ze doen en dan zelf naspelen :P ben ik beter dan Horner? :P

Is dit programma nieuw? ik ben een behoorlijke discovery kijker maar dit had ik niet voorbij zien komen in aankondigingen oid.

[ Voor 28% gewijzigd door ROFLASTC op 02-01-2005 22:57 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:47:
Ik zit nu net een discovery show te kijken met generaal Norman schwarzkopf en een britse generaal. Ze gebruiken duidelijk RTW om een historische slag na te spelen. Ik dacht dat het programma van de BBC dood was oid. Nu heet het "Clash of the Generals" op discovery, ff kijken wat ze doen en dan zelf naspelen :P ben ik beter dan Schwarzkopf? :P

Is dit programma nieuw? ik ben een behoorlijke discovery kijker maar dit had ik niet voorbij zien komen in aankondigingen oid.
ze doen dit vanwege de nieuwe film "Alexander"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:52:
[...]

ze doen dit vanwege de nieuwe film "Alexander"
Ah that figures

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het 1 malig dan, of zou het volgende week weer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt nu bij RTW is dat de auto-resolve battle optie heel raar werkt..

Als Julii won ik bijna altijd met auto-resolve als ik hoorde te winnen, maar nu als Greek cities verlies ik nog als ik met 1000 armoured hoplites tegen 1000 hastatii gaat.. (waarbij als ik zelf speel, 1000 hastatii doodgaan en maar een paar hoplites..)

Heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:06:
Is het 1 malig dan, of zou het volgende week weer komen?
Ik weet nu nog niet of er meer verschillende afleveringen van komen maar bij discovery verstaan ze de kunst van het herhalen zeer goed

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:34:
Wat me opvalt nu bij RTW is dat de auto-resolve battle optie heel raar werkt..

Als Julii won ik bijna altijd met auto-resolve als ik hoorde te winnen, maar nu als Greek cities verlies ik nog als ik met 1000 armoured hoplites tegen 1000 hastatii gaat.. (waarbij als ik zelf speel, 1000 hastatii doodgaan en maar een paar hoplites..)

Heel raar...
Ik ken niet het fijne van hoe dit spel geprogrammeerd is maar ik weet wel dat het niet alleen om aantallen draait maar ook om standaard moraal niveau en de kwaliteit van de soldaten.

500 urban cohort romeinen maken gehakt van 1500 seuliden met bv houten schildjes. Sommige troepen zijn sneller en kunnen beter zwaardvechten etc etc. Ik heb een historical battle gedaan in sparta en dat verloor ik hard terwijl de spartanen in het echt het veel beter deden dan ik. Pas toen ik me verdiepte in de verschillende kwaliteiten van de poppetjes ging alles veel beter.

Ik denk dat bij autoresolve er letterlijk een dobbelsteen gegooid wordt mbt wie wint.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik doe dan ook nooit autoresolve battle tenzij voor m'n schepen (omdat ik niet anders kan) ;)

Zelfs al val ik met een leger van 500 praetorian cohort/cavalry een groepje van 50 rebels aan, toch loont het meestal de moeite om het zelf af te maken. Zo verlies je geen enkele unit en kan je het hele vijandige leger uitmoorden. Gebruik je generaal en je maakt nog kans op een extra sterretje.

Ondertussen al een aardig eindje verder geraakt, zo goed als heel Europa veroverd (alleen nog Sicilië), de Brutii vallen me constant aan in het noorden maar het is vrij eenvoudig om ze keer op keer te verslaan. Volgende keer toch een moeilijkheidsgraadje hoger spelen, enkel als ik een stad met extra dikke muren aanval is het soms een beetje spannend :/ En dan nog is het meestal vrij eenvoudig om een deeltje van de muur kapot te schieten en door te marcheren naar het forum.

Bovendien vond ik het spel vrij traag op gang komen, pas sinds ik de senaat omver geworpen heb lijkt het alsof 'The War' echt begonnen is. Ik word nu tenminste zelf aangevallen, de battles zijn veel leuker omdat het iets beter opgaat, enzoverder.

Er is wel een dingetje dat me nogal stoort: tot nu toe heb ik telkens dat ik een stad belegerde, mijn ladders niet gekregen alhoewel ik ze de vorige ronde had gemaakt. Als ik aan het gevecht begin zijn ze nergens te bespeuren :'( Moet ik alweer de saaie manier gebruiken die hierboven beschreven staat.

Nog een paar opmerkingen: hoe kan je ladders van je muren afduwen, of gaat dit niet? En hoe zit dat met die testudo formatie, telkens als ik ze gebruik loopt het volledig verkeerd, mannetjes geraken in de war, gaan supertraag, wat een miserie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Jeej! Ik ben eindelijk opgang met die verhaal mode.
Het lukte me niet echt om winst te maken en het begin ging altijd alles behalve soepel en dan stopte ik er maar snel mee.
Maar na het lezen van die guide op GameSpy is me alles een stuk duidelijker.

Ik ben Julii, en ben verder met nog niemand in gevecht behalve de rebels.
Daar verover ik ook sommige steden van om wat extra centjes te verdienen.
Ik ga nu ook beginnen met het voorbereiden van een oorlog tegen de Gauls, ik dacht aan 3 sterke legers te maken, 1 in mijn eigen gebied, en 2 om door te stomen tegen de gauls.

Ik vraag me alleen nog wel één ding af, hoe kom ik aan Generals enzo met management skills?
Ik heb nu een stuk of 3/4 maar dat is al erg weinig, je kunt Battle skills enzo krijgen door veldslagen te winnen maar hoe doe je dat met management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:55:
Ik ben Julii, en ben verder met nog niemand in gevecht behalve de rebels.
Daar verover ik ook sommige steden van om wat extra centjes te verdienen.
Ik ga nu ook beginnen met het voorbereiden van een oorlog tegen de Gauls, ik dacht aan 3 sterke legers te maken, 1 in mijn eigen gebied, en 2 om door te stomen tegen de gauls.
In feite zijn de Gauls heel makkelijk. Door de twee steden ten noorden van je in te nemen, komen de gauls eigenlijk alleen maar van het westen. Simpel de steden innemen en dan genoeg achterlaten om de stad onder controle te houden en verder gaan naar de volgende stad. Dat leger in eigen gebied is niet zo noodzakelijk. Maak gewoon een paar extra town-militia aan in een stad, zodat je altijd met wat beter getrainde troepen vijandelijke eenheden kan onderscheppen. Wat ik zelf ook erbij heb gedaan is een diplomaatje meesturen en zo verscheidene leiders omkopen. Een leidertje meer is altijd wel handig.
Ik vraag me alleen nog wel één ding af, hoe kom ik aan Generals enzo met management skills?
Ik heb nu een stuk of 3/4 maar dat is al erg weinig, je kunt Battle skills enzo krijgen door veldslagen te winnen maar hoe doe je dat met management?
Universiteiten bouwen en tempels. Als een leider lang genoeg in een stad is krijgt hij vanzelf extra skills(negatief en positief). Gebruik voor je gevechten eigenlijk alleen maar leiders die een slechte invloed in een stad hebben en de rest zet je in de steden. Ik heb leiders gehad die van een stad van 105% loyaal naar 80% loyaal gingen puur vanwege de eigenschappen van die leider.

-----

Kep gisteravond op discovery een aflevering gezien, waarin ze RTW gebruikte om een fictief gevecht tussen Alexander en Hannibal te voeren. Was errug leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAT PROGRAMMA KOMT ZOMETEEN WEER! 13.00u op Discovery Channel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Jeej! Even kijken dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb ook gekeken, inderdaad wel eens leuk om te zien :)

Het aantal eenheden in deze battles zijn wel 100x meer dan in de campaign die ik nu aan het spelen ben... volgende keer dat ik speel stel ik m'n legers wel in op large, ziet er veel indrukwekkender uit _/-\o_ Maar is het dan moeilijker of maakt je army grootte niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt meer eenheden op je scherm, that's it. Maar zulke aantallen als je op TV hebt gezien krijg je nooit in de game te zien hoor. Bovendien gaat je PC dat ook niet trekken, veels te zwaar voor onze systeempjes. Ze zullen daar wel een multiprocessor systeem gebruikt hebben met 2 6800 Ultra kaarten en 4 gyg geheugen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Zoiets waarschijnlijk ja, moet nu al soms m'n settings zwaar terugschroeven voor de grootste gevechten met normal army size (gevecht van 600 tegen 1200 bijvoorbeeld, in of voor een stad) ;(

Voor de rest mag ik niet klagen, met m'n 9800 pro trekt het nog vrij aardig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral de processor en het geheugen zijn belangrijk. Ik heb het spel gedraaid met een TI 4200, een 6800LE en nu met een 6800GT. Tussen de TI4200 en de 6800LE merkte je nog wle verschil bij RTW. Tussen de 6800 LE en de 6800GT is echter geen verschil merkbaar.

Mijn systeem heeft nog steeds moeite met veldslagen met de grootste unit seize. Het ligt waarschijnlijk aan mijn processorkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Aangezien je kaart toch een stuk beter is als de mijne nog een klein vraagje: als je de screen ziet in de startpost van dit topic lijkt ie net gebrushed in photoshop... bij mij ziet het er veel fletser uit, iets meer lichteffecten zoals daar te zien zouden wel mooier zijn. Ligt dit aan mijn kaart? Alle video opties staan op maximum.

Kheb in mijn controlepaneel anisotropische filtering al omhooggezet want die streep waarachter alles een wazig gedoe was vond ik niet echt realistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:43:
[...]

Ik ken niet het fijne van hoe dit spel geprogrammeerd is maar ik weet wel dat het niet alleen om aantallen draait maar ook om standaard moraal niveau en de kwaliteit van de soldaten.

500 urban cohort romeinen maken gehakt van 1500 seuliden met bv houten schildjes. Sommige troepen zijn sneller en kunnen beter zwaardvechten etc etc. Ik heb een historical battle gedaan in sparta en dat verloor ik hard terwijl de spartanen in het echt het veel beter deden dan ik. Pas toen ik me verdiepte in de verschillende kwaliteiten van de poppetjes ging alles veel beter.

Ik denk dat bij autoresolve er letterlijk een dobbelsteen gegooid wordt mbt wie wint.
Nee, maar ik heb het over het onnodig verliezen. Een armoured hoplite is veel sterker dan een hastatii.. Ik vind het gewoon raar hoe ik het kan verliezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Nou ik begin maar eens overnieuw. :P

Ik speel als de Julii (Romeinen horen rood ;) ) en als ik het goed begrepen heb horen die af te rekenen met de Gauls.
Helaas had ik al snel ruzie met de Macedoniers, waar ik dus al mijn troepen naar stuurde.
Staan er plotseling een paar gigantische legermachten van de Gauls bij me voor de deur, vallen ze in 1 turn 3 steden aan, en ik heb nergens legers zitten daar! :'(

Naja, maar even overnieuw en direct die klote Gauls aanpakken. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:08:
Aangezien je kaart toch een stuk beter is als de mijne nog een klein vraagje: als je de screen ziet in de startpost van dit topic lijkt ie net gebrushed in photoshop... bij mij ziet het er veel fletser uit, iets meer lichteffecten zoals daar te zien zouden wel mooier zijn. Ligt dit aan mijn kaart? Alle video opties staan op maximum.

Kheb in mijn controlepaneel anisotropische filtering al omhooggezet want die streep waarachter alles een wazig gedoe was vond ik niet echt realistisch :)
Als je het bovenste screenshot bedoeld ligt het niet aan jouw kaart. Ik weet ook niet hoe ze dat screenshot gemaakt hebben en of dat al dan wel of niet met photoshop is bewerkt. Een gelijksoortig licht resultaat zou je kunnen krijgen met HDR lightning (wat mogelijk is met geforce 6 kaarten). In elk geval zie ik het ook lang niet zo mooi als daar. Dus ik denk dat er niks mis is met je kaart.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan had ik nog een vraag... Wat zijn die Ancilliaries nu eigenlijk??? Er wordt onder andere over gesproken in deze Tempel guide: http://www.twcenter.net/downloads/db/?mod=107 . Ik heb alleen geen idee waar ze het over hebben, iemand een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:31
als ik het goed lees zijn die Ancilliaries treats of eigenschappen die je generaals kunnen krijgen (zoals je general bv comedian of cook kan worden)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
M@NIC schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:11:
Nou ik begin maar eens overnieuw. :P

Ik speel als de Julii (Romeinen horen rood ;) ) en als ik het goed begrepen heb horen die af te rekenen met de Gauls.
Helaas had ik al snel ruzie met de Macedoniers, waar ik dus al mijn troepen naar stuurde.
Staan er plotseling een paar gigantische legermachten van de Gauls bij me voor de deur, vallen ze in 1 turn 3 steden aan, en ik heb nergens legers zitten daar! :'(

Naja, maar even overnieuw en direct die klote Gauls aanpakken. })
De kunst is juist om alsnog dit te overwinnen. Waarom probeer je niet de Ghauls te verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:11:
Vooral de processor en het geheugen zijn belangrijk. Ik heb het spel gedraaid met een TI 4200, een 6800LE en nu met een 6800GT. Tussen de TI4200 en de 6800LE merkte je nog wle verschil bij RTW. Tussen de 6800 LE en de 6800GT is echter geen verschil merkbaar.

Mijn systeem heeft nog steeds moeite met veldslagen met de grootste unit seize. Het ligt waarschijnlijk aan mijn processorkracht.
Weet ik wel zeker, je vind heus geen lastige directx 9 effecten terug :D

Alleen FSAA AF kunnen een klein beetje invloed hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Als ik met een groot leger een moderne stad aanval heb ik ineens enorme framedrops, als ik dan buildings quality op medium zet is't volledig opgelost. Veel verschil is er trouwens niet te bespeuren op grafisch vlak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Hehehe, stomme Gauls, ik own ze momenteel zwaar!
Bij bijna elke battle lopen ze voor me weg, en dan met me cav. erachter aan om ze af te slachten. })
Het is wel oppassen dat ik niet te ver door stoot met één leger want voor ik het weet staan ze weer in het noorden voor mijn grens.
Ik ben trouwens helemaal overnieuw gegaan, ik heb direct de 2 rebel steden veroverd in het oosten en ben Allies geworden met de Macedoniërs, en heb handelsrechten met bijna iedereen.

Hm... nu als eerst wil ik zware cav! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

Theuno

Da Devil Crew

Eindelijk het spel in bezit :) Wat ik gehoord en gezien heb is erg goed...

Alleen de prologue duurt 4 uur ? En je kan pas na 2.5 uur saven ???
Hmm, dan moet ik nog eens wachten tot ik zoveel tijd heb om dat te spelen :'( Toch een beetje jammer zo dat vele werken.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theuno schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:37:
Eindelijk het spel in bezit :) Wat ik gehoord en gezien heb is erg goed...

Alleen de prologue duurt 4 uur ? En je kan pas na 2.5 uur saven ???
Hmm, dan moet ik nog eens wachten tot ik zoveel tijd heb om dat te spelen :'( Toch een beetje jammer zo dat vele werken.
Als je gelijk wilt spelen dan moet je ff de preferences file aanpassen. Gewoon de regel "FIRST_TIME_PLAY:TRUE" veranderen naar "FIRST_TIME_PLAY:FALSE".

@Kloter: in de preferences.txt in de hoofddir van RTW de bovenstaande regel opzoeken en aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ken je dat trye in false dan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft echt niet de hele prologue te volbrengen! ik heb alleen het eerste level gedaan en ben er daarna direct mee gekapt. Alle overige opties zijn dan al enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PelicanPete
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik speel nu de campain voor de derde keer met de selucid empire, en ik ben al aardig ver gevorderd. Zo bezit ik nu Afrika, Rusland, het midden oosten, Turkije en Griekenland, samen goed voor zo'n 45 provincies. Maar vooral in afrika kom ik steeds vaker opstandige steden tegen die maar niet willen bedaren. Zo bezit ik bijvoorbeeld de meest zuid westelijke provincie van het spel, met als hoofdplaats een stadje van nog geen 1000 zielen :). Bij de verovering had ik de bevolking volledig vernietigd, hun tempels vervangen door de mijnen en een redelijk familielid als gouverneur aangesteld. Nu enkele beurten later, mijn grote afrika legers zijn al lang ingezet in de bitse strijd tegen de bruttii in de balkan, is het opeens revolutie in die stad. Mijn garnizoen wordt buitengegooid en ogenblikkelijk zit er in die stad een elite leger van de scipii, zon 1500 man sterk. Dat is toch absurd? Op eht hele afrikaanse continent is geen romein meer te bekennen! En natuurlijk slaag ik er niet in om die stad te veroveren, ik had immers niet zoveel soldaten achtergelaten. Ik moet soldaten van naburige steden laen overkomen om een kleine opstand te bedwingen. Voor de hand liggende conclusie: te weinig soldaten in die stad. Maar even later gebeurt er net hetzelfde met een iets noordelijker gelegen stad, die echter volledig uitgebouwd was en waar je ook echt niet in een twee drie weer binnen bent. Nochthans had ik daar wel een groot leger achtergelaten...
Dus, hoe komt het dat de vijand er altijd in slaagt om direct een niet te onderschatten leger in mijn opstandige steden te plaatsen? En waarom gaan die steden überhaupt naar de vijand? (en krijgen ze geen "rebels" status ofzo) En waarom rebbeleren steden nooit in mijn vorodeel? :)
en waarom rebeleren die steden in de eerste plaats? Het cultuurverschil? ik kan toch moeilijk alle gebouwen platgooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hoe was de public order in die steden net voor ze rebelleerden? Als deze boven de 100% is kan je toch nooit in de problemen komen of wel? Ik begrijp niet waarom je last kan hebben van rebellerende steden, heb dit slechts één keer gehad in heel m'n campagne (net mijn eerste uitgespeeld), en dat in 'n stad die slechts 65% public order had. Dit omdat ik volledig m'n leger eruit had gehaald en niet aan gedacht had om de taxen te verlagen. Volgende beurt ineens weer ingenomen :+

Tenzij je natuurlijk alles op auto-manage gezet hebt, in dat geval heb je het niet in eigen handen... maar dan is er naar mijn mening niets meer aan het spel, kan je beter gewoon wat custom games spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PelicanPete
Nee ik gebruik geen auto manage, sterker nog ik vind het manage gedeelte juist het allerleukste :)
Bij mij komen opstanden heel vaak voor, maar meestal kun je ze makkelijk de kop indrukken of ben je vergeten een bepaald gebouw te bouwen oid... Bij bepaalde verafgelegen steden (met name in afrika) helpt er echter niets. Carthago bijvoorbeeld, is volledig uitgebouwd, heeft de laagste belastingen die er mogelijk zijn, een zeer goede gouverneur en veel soldaten. (meer is zowat niet mogelijk). Toch is het maar een kwestie van tijd voordat ook daar een opstand uit barst. Natuurlijk is de public order te laag, dat is natuurlijk het probleem. Dit ligt voornamelijk aan de overbevolking (weinig aan te doen tenzij soldaten opbouwen), afstand van mijn hoofdstad (maar mijn hoofdstad verplaatsen is geen oplossing, dat verplaatst het probleem enkel..) en cultuurverschil.
Vaak is de oplossing om je stad te verlaten, te herveroveren en dan de bevolking exterminaten, maar dat is niet altijd zo makkelijk. Ik vrees dat die afrikanen gewoon zeer loyaal zijn aan hun oude overheersers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb ik geen last van gehad maar ik heb dan ook nog niet in Afrika geweest tot nu toe :) Ben ik trouwens wel van plan voor de volgende campagne die ik begin... deze keer wel op hard & grote legers, twas net iets te gemakkelijk :p

Een mogelijke oplossing voor je probleem lijkt me de bevolking uitmoorden als je een dergelijk grote stad inneemt die zover van je hoofdstad ligt. Squalor zal er ook wel veel mee te maken hebben. Als je dan telkens de juiste tempels, sanitaire gebouwen en theaters bouwt zou het toch moeten lukken om je public order hoog genoeg te houden, niet? Dit gecombineerd met een juist beleid van taxen & games, zodat je bevolkingsgroei zo laag mogelijk blijft, en eventueel zelfs daalt. Nuja, kan er eigenlijk niet van meespreken, dan toch niet op het Afrikaanse continent. Heb enkel zowat heel Europa veroverd, qua grondgebieden dus. En toen kreeg ik ineens "Victory" B)

[ Voor 10% gewijzigd door Sfinx- op 07-01-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook wel wil helpen is het innemen van wereldwonderen. Met name de Pyramiden en het standbeeld voor Zeus hebben grote invloed op cultuur en loyaliteit.
Ik had in mijn Junii-campaigne ook een stad ergens in het huidige polen, die met een bevolking van minder dan 1000 man geen hoge order kon hebben. Low tax, goed leger en goeie leider maakte nix uit. Omdat de bevolking lager als 2000 man was kon ik ook geen betere tempels en dergelijke bouwen en als de bevolking groter werdt dan 1200-1300 kwamen ze weer in opstand...300-400 dooien en retain-troepen naderhand en begon weer van voor af aan. Toen ik de pyramiden in nam, was de public order opeens 120% i.p.v 65%..ergo geen opstanden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
PelicanPete schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:49:En waarom rebbeleren steden nooit in mijn vorodeel? :)
en waarom rebeleren die steden in de eerste plaats? Het cultuurverschil? ik kan toch moeilijk alle gebouwen platgooien?
Ik heb al een paar keer gehad dat ik zomaar eeneens een stad kreeg vol met units. Meestal wel allemaal peasants met megaveel ervaring, maar toch. Wel geinig. Zomaar een stad erbij. Na die wel eerst kwijt te zijn geraakt uiteraard :P

Maar tegen opstanden:

Ik zorg altijd zo snel mogelijk voor een tempel van eigen cultuur en daarna gooi ik toch wel alle gebouwen plat die ik niet nodig heb. Als ze blijven etteren gewoon een sterk leger naartoe halen, zorgen voor een civil revolt en dan iedereen uitroeien. :D

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PelicanPete
Ik bezit alle wereldwonderen :-)
Die piramides zijn echter maar een klein doekje voor het bloeden, ze geven even een boost aan de tevredenheid in al je steden (wat eigelijk vooral een sterke toename van de bevolking tot gevolg heeft) en daarna zakt eht weer naar het oude niveau...
Ik zet altijd een tempel van mijn eigen cultuur maar de rest van de gebouwen gooi ik neit plat... Is dat aan te raden dan?
Ik moord trouwens altijd de bevolking uit als de stad zo ver van mijn thuisland ligt. Het probleem is dat die bevolking dan ook zeer snel weer aangroeit (zelfs met hoge taxen). Carthago heb ik bv. al twee keer uitgemoord maar zit nu weer aan 450000 inwoners. Dat is veel te hoog natuurlijk, maar mijn militaire kracht is niet echt groot genoeg om even die stad te verlaten en weer in te nemen...

nog een vraagje: wat zien jullie als ideale troepencombinatie om grote steden te belegeren? (en dan met name in de seleucid legers). Ik heb altijd problemen met grote steden, het kost me meestal een stuk of drie vier complete legers...

Hier is trouwens een screen van mijn huidige toestand in carthago:
http://users.skynet.be/bk375326/Carthago.JPG

Problemen: overbevolking, dus :)
en misschien het feit dat mijn gouverneur niet kan manage? Het probleem is dat die streek zo afgelegen ligt, het duurt tijden voordat je daat extra legers of nieuwe gouverneurs kunt plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Er zijn heel wat dingen die ik kan afleiden uit de screenshot die je net gepost hebt, alhoewel het jammer is dat ik niet kan zien hoeveel percentage elk onderdeel heeft.

Pupulation growth

Wat een enorme hoeveelheid graan, je hebt waarschijnlijk alle upgrades gedaan voor je farms. Dit is ten zeerste af te raden, enkel de allereerste farm-upgrade is van enig nut. Nadeel is dat je langer moet wachten tot je populatie hoger is maar voordeel is dat je later niet met overbevolking zit.

Gelukkig wordt dit gecompenseerd door een enorme hoeveelheid squalor, maar dat heeft dan weer nadelige invloed op je public order...

Public order

Je hebt "Daily games" aanstaan, kan je ook geen races doen? Zoja, zet het op "Daily races & games" en je public order zal al heel wat stijgen. Heb je wel een hyppodroom voor nodig of iets dergelijks, maar aangezien je een huge city hebt kan dat geen probleem zijn...

Culture penalty kan je verbeteren door gebouwen van eigen cultuur te vernietigen en je eigen gebouwen te plaatsen, kijk even in het tabblad "City" hiervoor.

Je gouverneur kan zeker het probleem niet zijn, met een erg hoge influence zorgt hij ervoor dat je stad nog niet in opstand is gekomen.

Afstand tot de hoofdstad is ook vrij veel, misschien iets dichterbij nemen? Hoe verder je verovert hoe moeilijker natuurlijk, kies gewoon de meest centraal gelegen stad.

En dan squalor, dat wordt bepaald door verschillende factoren. Een hiervan is erg duidelijk zichtbaar, namelijk de enorme berg geld die je momenteel bezit. Wat heeft dat er mee te maken, zou je zeggen, wel, heel veel geld zorgt voor heel veel corruptie, duidelijk zichtbaar in je financies. Dat zorgt dan weer voor meer squalor.

Altijd je geld proberen opsouperen zodra je boven de 50.000 hebt, geloof me. Taxen laag zetten, dure gebouwen (je kan ze toch veroorloven), meer legers bouwen (en vloten!) en desnoods je geld wegschenken aan allies.

Ik hoop dat dit wat helpt, veel meer kan er niet uithalen :)

Edit: en ja dit houdt in dat je soms gebouwen moet vernietigen die er al stonden, van de plaatselijke cultuur, vooraleer je je eigen gebouwen kan plaatsen. Moest je nu in financiele problemen zitten is dit niet aangeraden maar in dit geval... doen dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Sfinx- op 07-01-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PelicanPete
Geld opsouperen? Hm de corruptie is idd hoog, ligt boven de 50 000 per beurt. Langs de andere kant is het wel leuk om te weten dat je nog de nodige reserves heb. Maar goed ik zal het is proberen...
Races zijn daar helaas niet mogelijk... (normaal gezien kunnen de seleucid al helemaal geen spelen doen, dat het daar wel mogelijk is komt door de vroegere romeinse overheersing... betekent dit eigelijk niet dat ik dat colloseum moet afbreken (dit draagt immers bij tot de culture penalty niet?)
En ik heb geen enkele farm upgrade gedaan, de stad was al volledig uitgebouwd toen ik hem veroverde. Maar iig zal ik daar in de toekomst rekening mee houden... Kun je farms eigelijk afbreken?
Mijn hoofdstad is vrij centraal geplaatst, ik zou hem iets naar het westen kunnen verplaatsen zodat afrika wat rustiger wordt, maar dan krijg je weer problemen in het midden oosten (mijn thuisland :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hm, als je zowel geen games als races kan doen... zijn er dan vervangende dingen? Zoniet kan je dat colliseum best laten staan natuurlijk, denk ik wel belangrijker dan de culture penalty :)

En helaas kan je farms niet afbreken, dat hebben ze er waarschijnlijk uitgehaald om het een beetje spannend te houden. M.a.w. als je een grote stad inneemt kan je niets meer doen aan de bevolkingsstijging, toch niet door middel van farms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PelicanPete
Ik heb een theater, zoals de grieken... maar je kunt enkel dat gebouw "updaten", niet het aantal opvoeringen opvoeren ofzo :)
Eigelijk nogal oneerlijk als je erover nadenkt...:)

Welke gebouwen tellen dan mee voor de culture penalty? Ik vervang normaal gezien enkel de tempel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Alles wat niet gemaakt is door jou, gebouwd in een stad die niet in dezelfde "cultuurzone" zit. Alle Romeinen bijv = zelfde cultuur. Germanen, Galliers en Britten = zelfde cultuur. Dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Zonet een behoorlijk knappe slag geleverd met de Egyptenaren. Eerst werd ik door de Parthiers aangevallen en was ik outnumbered met zo'n goede 600 manschappen. Normaal zou dit niet echt een probeel zijn als het een normaal samengesteld Egyptisch leger was. Probleem was echter dat ik een leger aanvoerde dat voornamelijk uit Desert Cavalery bestond, ik beschikte over een kleine 80 archers en nog zo'n 180 spearmen. Dat tegen een hoop spearmen en cavalery archers. Het leek me niet echt aangewezen om dat in open veld te gaan aanvallen. Ik had nog genoeg movement points, en trok terug.

De volgende turn trok ik mijn leger terug tot op de brug. Dat was de enige weg om van Seleucia naar Dumatha te gaan (ik had Dumatha nl net van hun veroverd - als wraak op het veroveren van het net ingenomen Seleucia op de Seuldecieden).

Zoals verwacht viel het sterkere Parthische leger mij aan. Nu had ik echter als voordeel dat zij aan 1 kant van de rivier zaten, en ik aan de andere kant. Ik zette mijn schaarse spearmen aan het einde van de brug (hun enige weg om de rivier over te steken). Mijn paarden stelde ik half-cirkelvormig rond mijn einde van de brug op. De paar boogschutters die ik had moesten ondertussen de vele spearmen - die zich op de brug opgehoopt hadden - bestooken met een vuurregentje. Zoals verwacht hielden mijn spearmen het niet bijster lang uit (een paar minuutjes) maar gelukkig wel lang genoeg om ervoor te zorgen dat het op de brug een ergere fille was dan er doorgaans aan de Kraiibeekstunnel in Antwerpen is. Als gevolg van die fille waren hun verschillende spearmen wat door elkaar gehaald. Na het vallen van mijn spearmen stak de vijand de brug over. Nu doordat mijn paaden zo opgesteld waren, liepen hun spearmen zowat naar overal om mij aan te vallen. Uiteraard is dit een standaard techniek en zal het jullie niet verbazen dat ik vervolgens mijn paarden laat chargeren. Mijn paarden sluiten de Parthieërs in, met als enige uitweg de brug. Onmiddelijk schooten alle spearmen van de vijand in paniek, en ik kon zo snel over de brug chargeren om zo de cavalery archers (die zich in het midden van de brug bevonden) te killen.

Collaps techniek
Het victory screen

Settings: Hard/Hard

[ Voor 3% gewijzigd door Nick The Heazk op 09-01-2005 01:52 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen...

Ik draai momenteel een beta versie van windows xp 64. Nu heb ik echter een probleem met het installeren van rome: total war. Als ik de setup wil laden zegt hij simpelweg dat hij het besturingssysteem niet kent en sluit hij af. Als dat niet zou gebeuren ben ik er vrij zeker van dat het wel zou moeten kunnen draaien.... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:54:
Public order
En dan squalor, dat wordt bepaald door verschillende factoren. Een hiervan is erg duidelijk zichtbaar, namelijk de enorme berg geld die je momenteel bezit. Wat heeft dat er mee te maken, zou je zeggen, wel, heel veel geld zorgt voor heel veel corruptie, duidelijk zichtbaar in je financies. Dat zorgt dan weer voor meer squalor.

Altijd je geld proberen opsouperen zodra je boven de 50.000 hebt, geloof me. Taxen laag zetten, dure gebouwen (je kan ze toch veroorloven), meer legers bouwen (en vloten!) en desnoods je geld wegschenken aan allies.

Ik hoop dat dit wat helpt, veel meer kan er niet uithalen :)
weet je zeker dat corruptie leidt tot squalor? Waar kun je dit uit afleiden? Ik heb nu namelijk 1,3 miljoen dinarii en dat zou dan een zeer grote pain in the ass zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje he

ik heb een x800pro van 256 mb

maar ik zie geen weerspiegeling van het landschap op bijvoorbeeld de helmen van de soldaten? zoals je ook kan zien in de begin post..

alle settings op het hoogste staan iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip, dit hoort niet in dit topic thuis ;) Daarvoor kan je hier terecht: Complete Systemen & Laptops, maar lees dan wel eerst de stickies daar goed door.

[ Voor 94% gewijzigd door Crash op 09-01-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:31:
Hey mensen...

Ik draai momenteel een beta versie van windows xp 64. Nu heb ik echter een probleem met het installeren van rome: total war. Als ik de setup wil laden zegt hij simpelweg dat hij het besturingssysteem niet kent en sluit hij af. Als dat niet zou gebeuren ben ik er vrij zeker van dat het wel zou moeten kunnen draaien.... Iemand een idee?
Je kunt proberen de setup in "compatabiliteits"-modus te draaien van een OS wat ie wel kent wellicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom koop je een Nforce 4 SLI moederboord om er vervolgens een ATI 9600XT grafische kaart in te plaatsen 8)7 ??? Ga dan voor de Nvidia Geforce 6600GT PCI-E. Als je later meer snelheid wilt zet je er gewoon een 6600 GT PCI-E in SLI bij. Zit er op dat SLI moederboord uberhaupt wel een AGP slot om een 9600xt aan te sturen?

1GB aan geheugen is aan te raden.

------------------------------------------------------------------------------------------

Om even terug te komen op mijn WinXp 64 installatie in combinatie met RTW:
Je kunt proberen de setup in "compatabiliteits"-modus te draaien van een OS wat ie wel kent wellicht.
Bedankt voor de tip! Helaas werkte het alleen niet voor mij. Er zit blijkbaar iets in de setup die controleert welke versie van windows je draait. Dus ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Heeft echt niemand een idee? Heeft ook niemand anders hem onder winxp x64 editie gedraaid?

Dit staat bij het setup bestand:
[SupportOS]
Win95=1
Win98=1
WinME=1
WinNT4=1
Win2K=1

[Win95]
MajorVer=4
MinorVer=0
MinorVerMax=1
BuildNo=950
PlatformId=1

[Win98]
MajorVer=4
MinorVer=10
MinorVerMax=11
BuildNo=1998
PlatformId=1

[WinME]
MajorVer=4
MinorVer=90
MinorVerMax=91
BuildNo=3000
PlatformId=1

[WinNT4]
MajorVer=4
MinorVer=0
MinorVerMax=1
BuildNo=1381
PlatformId=2
ServicePack=1536

[Win2K]
MajorVer=5
MinorVer=0
MinorVerMax=1
BuildNo=2195
PlatformId=2

[ Voor 61% gewijzigd door Crash op 09-01-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip, dit hoort niet in dit topic thuis ;) Daarvoor kan je hier terecht: Complete Systemen & Laptops, maar lees dan wel eerst de stickies daar goed door.

[ Voor 81% gewijzigd door Crash op 09-01-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je persee ATI wilt kun je ook een ATI kaart kopen met ondersteuning van PCI-Express. Alleen dat gaat niet in SLI want dat is een techniek van Nvidia om meerdere grafische kaarten aan elkaar te koppelen. Deze functie zit onder andere op de geforce 6600 GT PCI Express versie. Voor tussen de 200 en 250 euro is deze verkrijgbaar dacht ik. Over een paar jaar kun je er dan voor kiezen om er nog een keer precies hetzelfde model grafische kaart erbij te zetten. Daardoor zullen je prestaties dan nog eens met tussen de 70 en 95% toe nemen.

ATI werkt momenteel aan een gelijksoortige techniek als Nvidia's SLI.

Misschien moet je even in dit forum een kijkje nemen.

Als je alleen een 9600XT wilt kun je beter een normaal AGP moederboord nemen. Deze moederboorden zijn goedkoper. Daarnaast kun je het beste kijken naar een 128MB versie van de 9600XT aangezien de extra 256MB weinig prestatiewinst zal laten zien. De 128MB versies zijn doorgaans ook goedkoper.

Voor rond de 180 a 220 euro kun je ook kijken naar de ATI Radeon 9800 Pro (let op 256-bits geheugen bus!) of een geforce 6800LE videokaart (beiden zijn niet in PCI-Express leverbaar, dus dat gaat alleen op als je voor een ander type moederboord gaat).

Zelf zou ik voor het PCI-Express moederboord gaan met een 6600GT als je het geld er voor over hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:00:
Als je persee ATI wilt kun je ook een ATI kaart kopen met ondersteuning van PCI-Express. Alleen dat gaat niet in SLI want dat is een techniek van Nvidia om meerdere grafische kaarten aan elkaar te koppelen. Deze functie zit onder andere op de geforce 6600 GT PCI Express versie. Voor tussen de 200 en 250 euro is deze verkrijgbaar dacht ik. Over een paar jaar kun je er dan voor kiezen om er nog een keer precies hetzelfde model grafische kaart erbij te zetten. Daardoor zullen je prestaties dan nog eens met tussen de 70 en 95% toe nemen.

ATI werkt momenteel aan een gelijksoortige techniek als Nvidia's SLI.
jah klopt heb ik ook gehoord, dat zullen ze dan ook wel moeten anders gaat nvidea met al ATi zn klanten ervandoor. dus dat zal binnenkort wel komen. Dan gaan mijn specs toch wel? En verder met de rest van de pc incl 1gig ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs zijn prima voor RTW!!! Vooral de processorkracht zal van pas komen.
De Athlon 64 3200+ is een krachtige processor voor games en voorbereid op de 64-bits toekomst. Succes met het uitzoeken van je nieuwe PC.

Nu weer on-topic naar RTW please.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik ben een short-campaign begonnen met de germanen en dat gaat verdraaid goed. Die mannetjes kunnen nauwelijks de populatie omhoog krikken maar goed ze heerschen in oorlog. Ik heb net een groot leider verloren "Almaric the Brave" op de extreem hoge leeftijd van 85 overleden met allerlei mooie overwinningen op zak waaronder het verslaan van 3200 romeinen met 798 germanen onder zijn hoede (allemaal paard units btw) Deze kerel had al zijn combat skills op goud (die 3 V vinkjes en dat zwaardje) en daarnaast kwaliteiten en karaktertrekken als legendary commander, local hero, exellent defender, exellent attacker, great tactician, fruitful wise ruler, loved by his troops. Enige negatieve kant was dat "likes a drink" omsloeg in "drunkard". Ik zal hem missen :'(

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Vriendelijk verzoek om alle 'hoe is dit systeem' vraagjes etc. te stellen in Complete Systemen & Laptops Lees voordat je daar een topic opent dan wel eerst de stickies goed door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:25:
[...]

weet je zeker dat corruptie leidt tot squalor? Waar kun je dit uit afleiden? Ik heb nu namelijk 1,3 miljoen dinarii en dat zou dan een zeer grote pain in the ass zijn.
Moet ik toegeven dat ik daar niet zeker van ben. Wat ik wel zeker weet is dat squalor door heel wat factoren bepaald wordt, laat me effe een gedeelte quoten uit een gids die je kan vinden op totalwar.org, let op de gemarkeerde zinnen:
Squalor and happiness.
Squalor is a major issue in Rome: Total War. Squalor makes your population unhappy; if unhappiness gets too high they will riot. Squalor is the main cause of unhappiness in many cases. Squalor represents the general ills and upsets of a city; think crime, inequality, poverty, overcrowding and so on. On the most basic level squalor increases in proportion to your population; if you have a large population then you are more likely to have squalor. Getting slightly more complex, a large population is not just one that is a big number. A city can have problems with squalor shortly before it reaches the required population to grow to the next size. A city can also begin to have problems with squalor because of the governor’s traits and retinue, but more on that in a bit. But if squalor has to be generalised I suppose it is fair to say that squalor is more common, and generally more of an issue, in larger cities with big populations.

The government buildings, such as the Governor’s villa, affect squalor and you should always build them the instant they become available. The government buildings also have the nice benefit of enabling you to access the new level of buildings that arrives with your new settlement size. You seem to receive a fixed squalor penalty when you do not have the appropriate level of governor’s building in a city. The government family is the only family of buildings which affect squalor. Other families may counteract its penalties, but only this family reduces the penalty itself. Certain character traits and retinue characters will also affect squalor, both positively and negatively. A governor with one of the stingy family of traits will increase squalor with his miserly spending, but a governor with a prim and proper family trait will reduce squalor. There are other traits and trait families which affect squalor but you don’t really need to know what they are unless one of your governors gets them. Just keep an eye on what traits your governors pick up and send them to high/low squalor cities accordingly. The same applies to retinue members; try to transfer squalor boosting characters to family members in a city where squalor is not a problem.
Lees het vervolg (en de guide) hier verder :)

En dan nog 'n stukje:
If you have 50,000 denarii or more in your treasury your governors are more likely to pick up bad financial traits. This is officially a pain. It can be a good idea to give huge piles of cash to other factions when your treasury gets near 50,000 just to avoid the bad traits.
De link tussen enorm veel geld, corruption en squalor is misschien wat vergezocht, maar toch lijkt het me best om niet meer geld op te potten dan nodig :)

Laat me het anders stellen: als je veel corruptie hebt dan zal je ook veel squalor hebben, beiden hebben namelijk gemeenschappelijke oorzaken (en ook andere natuurlijk). Dat is zeker juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:54:
<font color=blue>Vriendelijk verzoek om alle 'hoe is dit systeem' vraagjes etc. te stellen in Complete Systemen & Laptops Lees voordat je daar een topic opent dan wel eerst de stickies goed door :)</font>
Jah srry, Had niet zo heel veel tijd. En RTW speelde ik ook. deze had ik mn favo's staan.
Sry volgende x weet ik beter _/-\o_ :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu precies het verschil tussen een allie en protectorate???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

:'( Bah de verraders, eerst Allie met de Egyptenaren en nog wat waar ik ze de naam niet meer van weet maar ze vallen mij constant aan, ik speel als grieken, die grijzen dus die z'n vage naam hebben. Ben alleen nog maar stedenkwijt geraakt :|

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 14-01-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nu was het de bedoeling dat ik een short campaign zou doen met de germanen. Echter was egypte mij te snel af en speelde ik maar door voor de wereld. In 182bc gewonnen met 45 provincies en nog 83000 denarii in de knip

De lol was dat de scythen en thracie telkens mij om hulp vroegen tegen elkaar. Pas na een financiele motivatie akkoord gegaan en die 2 elkaar laten afmaken. Toen ik won waren over; de egyptenaren, de scipii, macedonie, thracie, scythen, ponten.

Wat ik wel irritant vind is het groeperen van units en formaties gegeven. Het werkt als je bv sorted double line doet en je hele leger ergens op af stuurt maar na de 1e charge luisteren ze erg slecht. Komt dat doordat ze eerst weer in formatie willen komen? Het werkt beter cq sneller als elke unit apart blijft en je dmv pauzeknop orders uitdeelt en units in clubjes ergens op af stuurt.

Ik ga maar eens met macedonie beginnen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Net geweldige veldslag achter de rug, ben The Seleucid Empire en had een paar Ownagers ;) 4 groepjes. Had 2 groepjes olifanten met pantser zeg maar en 4 War en dat was genoeg om een leger van 1200 man uit te roeien, de Egyptenaren en ik verloor 2 olifanten, echt meesterlijke aanval, alles plat gegooid, toen was al 350 dood en de rest helemaal plat gelopen echt die olifanten zijn geweldig goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Total Realism Mod voor RTW is uit! Het betreft versie 5.0 .'
Je kan hem hier downloaden.
Without further delay I would like to release Rome: Total Realism 5.0 to the public.

Being the new director for RTR has been quite a challenge as I have basically had to introduce myself to the community in a generally short ammount of time, learn the ropes of modding the game and recruit some talent. I hope we can offer the best RTW experience yet, enjoy.

New Features:

Bug fixes galore - basically any issue that was brought up on the forum and found to be valid was fixed.

Streamlined, revamped, realistic combat - Implemented many ideas from the Total Combat mod, completely checked and redid most unit's stats, created a much more realistic and historically accurate combat system, no mismatches! The combat system is brand new- this took up the majority of the development time.

Rome is unified - In vanilla RTW the Roman empire is divided into 4 satrapies run by hereditary monarchs. You simply cannot get more historically inaccurate then that- since the entire Roman republic was predicated on classical republicanism, reaching an apex in the overthrowing of the monarch King Tarquin. The only reason they were divided into four states (which were based on families which didn't exist in the context the game places them, as for giant ethnic groups or tribes) in vanilla is so that the Romans can rapidly and unnaturally expand across the known world. This is the only reason the game was engineered like so. Did you know Carthage was also run by a senate and operated almost identically to Rome? That the Gauls were divided into dozens of tribes and only held a empire together for a short decade (later in the game's timeline)? Clearly, the historical and game mechanical aspects of the "Family" system is flawed and illogical. We have remedied this inaccuracy by making Rome unified, removing the brutii and scipii and renaming the julii "Romans." Although not exactly historically accurate, it is much more historically feasible then the retarded family system.

NOTE: For whiners, we are offering a regular "Family" version along with the 5.1 patch, do not fear!

New generals system- Adopted some ideas from Tommh's general mod 2.0, all general units are now custom tailored to that nation's culture and are historically accurate. Several new units were added to the game along with this mod- including greek hoplite bodyguards.

New rams and Hellenic walls - New styles of siege rams and other war machines have been added to the game as well as proper Hellenic walls in all satrapies of the post-Alexandrian Hellenic world.

Map expanded to the east - The RTR map now stretches from Scandia (Scandanavia) to Arachosia (modern day Pakistan). Many province names were changed to reflect historical realism, but this map was mostly adapted from Linedog.

Historic Battles updated - to include RTR assets. Will be completely redone/expanded with the 1.2 patch, and probably a few more additions for the 5.1 patch.

For more advanced/technical information about game changes:

http://www.rometotalrealism.com/changelog/

Known Issues:

The greek general unit - The Greek general unit is a phalanx. Their ability to shift in and out of the phalanx is reserved by the rally ability. They enter combat by default in the phalanx. To change this, select them along with other phalanx units and press the phalanx button - then they will enter/exit the formation. There is currently no fix to this, its hard coded into the game.

The senone slingers still make the arrow noise - this is a much more advanced issue then you would think, but will be fixed with 5.1.

There is a odd bug with the settlement Locus Herulae up in the north east of the map. If you have the optional parameter -show err enabled a error whining about tile placement will be spat out when you exit the game. Without this parameter active, it will show no such error. The error seems to have no effect on the gameplay itself.

We are currently forced to give Roma to the senate. We had initially had the senate a disembodied group of family members- without a town. Although they operated fine with a roman player, if you played any other faction they would become rebel (their faction was elminated at bootup). There was no way around this, it appears ot be hard coded. As it stands Roma must always be in the hand of the senate for the game to operate correctly. Once the civil war occurs it gives you something tangible to fight for anyway : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:9 Dat klinkt goed, straks ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers nog meer leuk nieuws.... Vanavond 20u15 Nederlandse tijd komt er een nieuwe aflevering van Time Commanders op BBC2. Kijken dus!

Hier het bericht waar ik deze informatie vandaan heb gehaald (forum www.totalwar.com)
I've just noticed the new series of Time Commanders starts tonight on BBC2 (UK):

Time Commanders
Sun 16 Jan, 7:15 pm - 8:00 pm 45mins

The Vicars: Can the forces of evil be defeated by our team of vicars as they take on the might of the Germanic army in the battle of Teutoberg Forest? Presented by Richard Hammond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Woah, bedankt voor de tip, kga zeker kijken B)

Vraagje over die mod, kan je die ook toepassen op een no-cd versie? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:o
Sfinx- schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:51:
Woah, bedankt voor de tip, kga zeker kijken B)

Vraagje over die mod, kan je die ook toepassen op een no-cd versie? :7
:o ooooh een No-cd

Btw het kan wel weet ik, mijn broertje speeld met de No-cd want 2 keer een spel voor 1 huishouden kopen is te gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Nou ik geef het liever toe dan er over te zitten liegen, maar ok daarover mag en moet er hier niet gebabbeld worden :)

Net gekeken naar Time Commanders, gewoonweg genieten _/-\o_

Jammer dat je niet op zo'n schaal kan spelen... dat zou echt de max zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sfinx- schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:02:
Nou ik geef het liever toe dan er over te zitten liegen, maar ok daarover mag en moet er hier niet gebabbeld worden :)

Net gekeken naar Time Commanders, gewoonweg genieten _/-\o_

Jammer dat je niet op zo'n schaal kan spelen... dat zou echt de max zijn :Y)
Ja, ik heb het ook net geizen, dat Time Commanders.

Ik heb dit spel nog nooit gespeeld, maar ben nu zeker over de streep, ziet er echt gaaf uit :)

Zijn dat trouwens custom maps in Time Commander? Of zitten die in dat spel?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time commanders is idd gemaakt met de RTW engine. De legers die je beheert bij RTW zelf zijn welliswaar ietsje kleiner (normaal gesproken) maar veldslagen tot 8000 man zul je er wel redelijk vloeiend kunnen vechten (afhankelijk van je systeem en dan met name geheugen en processorkracht).

de slag die zojuist geleverd werd was de slag bij teutoburg forrest. Die zit ook als 'historical battle' in de game. Er zijn meer leuke historical battles die je online kunt uitvechten. Je kan ook custom battles spelen en zelf je leger samenstellen naar eigen inzicht. Het leukste van RTW vind ik echter de Singleplayer Campaign. Je moet dan een volk kiezen en het hele middelandsezeegebied gaan veroveren. Dat is echt mega verslavend.

Er zijn ook al enkele mods gelanceerd voor rome total war. Mijn favoriet daarbij is de Total Realism mod. Deze mod draait, zoals de naam doet vermoeden, om realisme.

Maargoed, de game is echt een aanrader!

Om te kijken of dit je spel is kun je de demo downloaden (zie topic start). De demo geeft je ene goede indruk van de overweldigende veldslagen die je in de echte game te wachten staan (de meeste slagen in de echte game zijn nog veel beter zelfs!). Jammergenoeg laten ze de campaignmap niet zien in de demo. Dat is echt een misser, want het campaign map gedeelte is erg goed uitgewerkt.

Een 2 gygahertz+ processor en 512mb (liefst meer) geheugen is wel aan te raden.
Een directX 8 grafische kaart volstaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Net even geprobeerd om een custom game te spelen met unit size op "huge" en 2 volledige legers tegen elkaar dus... (ongeveer 3000 man elk) helaas, het was 'n diashow dus heb ik het maar vroegtijdig opgegeven :|

Ook vond ik het nogal onoverzichtelijk omdat je niet ver genoeg kan uitzoomen met zo'n enorm leger. Hetgeen in je beeld past is zowat 1/4 van de frontlinie, niet echt ideaal dus.

Kheb nu 'n Pentium IV 2GHz, 768MB RAM. Dat is dus niet genoeg om het spel in z'n volledige pracht te kunnen spelen. En ik denk dat zelfs 'n 3GHz processor hier nog problemen mee zou hebben. Nuja, dat wil dan weer niet zeggen dat het niet leuk is op een iets kleinere schaal, in large mode, met toch ook rap legers van 1500 man, dat gaat dan weer zonder probleem met alle instellingen op het hoogste.

Het spel is dus erg afhankelijk van je processorkracht... 2giga is wel aangeraden, met minder dan 1,5 zou ik het niet proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een vloeiend spelverloop met meer dan 8000 eenheden is een Pentium 4 @ 3,8 ghz of een AMD 64 3800+ of hoger nodig. Liefst nog de 4000+.

Op een AMD 64 3200+ is het ook nog aardig te doen met 8000 eenheden (instellingen op 'huge').
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.