Verwijderd
Hij is er wel maar je kijkt verkeerd. Je kijkt zeker bij army maar je moet bij agents kijken naast town.icecoolsniper schreef op 09 november 2004 @ 19:19:
Als ik probeer een diplomaat te trainen verschijnt die helemaal niet. Het maakt niet uit in welke stad ik hem train. Ik ben een missie voor de senaat aan het doen waarvoor ik em nodig heb, als ik weer faal(vorige keer door dezelfde reden, geen diplomaat te bekennen na training) worden ze boos.
Wie weet een oplossing?
Verwijderd
nu bezig met armenia op very hard/hard , horse archers zijn koel
nog ff een tip voor mensen die het nog niet weten: klik rechts op agents/army/city voor volledige lijsten, cities kun je dan bv sorteren op public order.
kijk ook eens onder "properties" van rometw.exe wat er bij version->comments staat
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 19:28 ]
Verwijderd
Hey is dat even handigVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:26:
redelijk snel de long campain met brutii op medium/medium uitgespeeld (210 bc), gewoon 50 regions(griekenland, turkije, egypte, rusland) en dan rome
nog ff een tip voor mensen die het nog niet weten: klik rechts op agents/army/city voor volledige lijsten, cities kun je dan bv sorteren op public order.
kijk ook eens onder "properties" van rometw.exe wat er bij version->comments staat
Wat staat daar dan??? Ben nu op mijn werk dus kan niet even kijken, maar ben wel benieuwd!!!Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:26:
redelijk snel de long campain met brutii op medium/medium uitgespeeld (210 bc), gewoon 50 regions(griekenland, turkije, egypte, rusland) en dan rome
Verwijderd
Undoubtedly the Finest Game EverAJ1815 schreef op 10 november 2004 @ 12:23:
[...]
Wat staat daar dan??? Ben nu op mijn werk dus kan niet even kijken, maar ben wel benieuwd!!!
Gisteren weer verder gegaan met de Bruiti campaign. Ik heb nu 3 main armies. 1 zit in zuid Griekenland en heeft Sparta, Corinth en Athens veroverd. Het 2de leger is met de faction heir (een griekse 5 sterren general van 26 jaar oud met 3 influence en 3 management) en heeft Larissa, Thermon en dat stadje boven Thermon ingenomen.
In principe wil ik Thessalonika nog pakken en het Griekse schiereiland afsluiten.
Ik heb een 3de leger in Italie die daar puur zit voor eventuele verdediging bij een burgeroorlog.
De Juili wordt langzaam maar zeker door Carthage uit Spanje verdreven terwijl de Britten en Germanen uit het noorden pushen. Juili is ook mijn grootste tegenstander in een eventuele burgeroorlog.
Scipi heeft 3 staatjes en is totaal passief. Is al zo sinds een heleboel turns. Heeft daarintegen wel in elke staat 2 volle legers dus zal nog hard gaan dan.
Basic army:
General unit
2 Praetorian cavalry
6 Urban Cohorts
4 Archers legions
3 Mercenary hoplites
4 heavy onagers
Alles volledig geupgrade en gebouwd in een staat met full temple of mars = extra morale.
Senate. Vrijwel de meeste spots in the senate zijn bezet door Bruiti dus das goed. Bruiti faction in senate is ook 3 vanaf hoogste. SPQR op middel en Juili maar 1.
[ Voor 7% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-11-2004 12:43 ]
Verwijderd
Ik zal het zeker niet tegen spreken, alleen hoe kom je er op om daar te kijken?
Zijn er nog meer eastereggs verstopt in de game?
Verwijderd
http://pub133.ezboard.com/bshoguntotalwarVerwijderd schreef op 10 november 2004 @ 12:55:
[...]
Ik zal het zeker niet tegen spreken, alleen hoe kom je er op om daar te kijken?
Zijn er nog meer eastereggs verstopt in de game?
dat is volgens mij een officieel board, hangen ook een aantal dev's rond.
afaik verder geen eastereggs, alleen heel maffe speeches van sommige vices
inspirerendHello. Today we are gathered here to do battle. Regretable, isn't it, but sometimes, you know, life is like that. You have to do something that you don't want to do, just because someone is telling you to do it. I didn't want to be here myself, but then my mother told me that I'd better make a reasonable show of it all, so here we go then...
zie ook data\text\prebattle_speeches_subtitles.txt
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 13:37 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Verwijderd
Germanië bestond eigenlijk ook niet he , Je kon gewoon zeggen wie er toen in welk gebied leefde, ze spraken helemaal niet dezelfde taal en hebbe weinig tot niets met ons te maken, zijn opgegaan in andere volkeren die hier kwamen wonen, maar de Belgische gebieden werden wel "Belgica" genoemd hoor, zoals Julius Caesar in "De Bellum Gallico" zei : "Van alle volkeren zijn de Belgen de dappersten
Lijkt mij dat totalwar.org forums de grootste zijn. totalwar.org is al sinds Shogun DE site voor Total WarVerwijderd schreef op 10 november 2004 @ 13:34:
[...]
http://pub133.ezboard.com/bshoguntotalwar
dat is volgens mij een officieel board, hangen ook een aantal dev's rond.
afaik verder geen eastereggs, alleen heel maffe speeches van sommige vices
[...]
inspirerend![]()
zie ook data\text\prebattle_speeches_subtitles.txt
Verwijderd
FPS is wel 30 FPS naar beneden gegaan!

*Gaat alvast sparen voor een mooi 64 bit systeempje
Verwijderd
http://bbb.unknownnet.com/rtw/bestcap.htm
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:17:
even een scriptje gemaakt om de "beste hoofdstad" uit te rekenen
Maar wat is nou beter? Minimale maximale (

Verwijderd
Hangt er vanaf natuurlijk, maar de minimale gemiddelde afstand zal totaal gezien de hoogste public order geven.UltraR-pc schreef op 11 november 2004 @ 16:25:
[...]
![]()
Maar wat is nou beter? Minimale maximale () afstand? Of minimale gemiddelde afstand? Ik heb zo'n 20 steden tot nu toe.
Handig dat scriptje! Bedankt!Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:17:
Ik heb pas m'n hoofdstad veranderd en dat was de stad naast die die van jou aangaf als beste hoofdstad dus opzich nog redelijk te doen. Maar mijn rijk is nogal uitgestrekt en dat maakt veel steden ontevreden.
Wie heeft er eigenlijk al een leger wat grotendeels bestaat met (GEU) Golden-Experience-Units? Ik heb nu 1 Leger wat grotendeels 3 (SEU) Silver-Experience-Units heeft en een paar GEU.
Ik win nu wel veldslagen met:
Units Killed: 4819
Units Lost: 108
[ Voor 8% gewijzigd door vegterb op 11-11-2004 23:54 ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Leuk gedaan, maar eigenlijk moet je ook de grootte v/d stad meenemen.Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:17:
Uiteraard, moet het centraal zijn...maar als je grotere steden vooral in Spanje te vinden zijn, en je kleinere meer in oost europa, dan moet je toch de hoofdstad iets meer naar links (west) trekken, lijkt mij.In ieder geval, zo ga ik te werk.
Iets voor versie 2?
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
als je een stad niet belangrijk vind omdat hij toch wel goede public order heeft, vink je hem gewoon niet aanHMC schreef op 12 november 2004 @ 02:39:
[...]
Leuk gedaan, maar eigenlijk moet je ook de grootte v/d stad meenemen.
Uiteraard, moet het centraal zijn...maar als je grotere steden vooral in Spanje te vinden zijn, en je kleinere meer in oost europa, dan moet je toch de hoofdstad iets meer naar links (west) trekken, lijkt mij.In ieder geval, zo ga ik te werk.
Iets voor versie 2?
het is eerder iets voor versie 2 om de eigenlijke unrest te meten ipv de afstand.
moet ik nog even voor uitzoeken hoe de afstand zich verhoud tot de unrest.
Verwijderd
Resources worden automatisch verzameld. Het enige wat je daarvoor moet doen is een mijn bouwen, verder worden je inkomsten uit de grondstoffen dan automatisch geregeld. Je kan ook enkel en alleen vechten. In principe kan je alles zelf doen, maar ook alles door de pc laten doen. Voor ieder wat wils.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:06:
heey ik heb las net paar verhalen van jullie en ben erg benieuwd naar het spel ik heb het spel ook bestelt maar ik wil graag weten hoe je alles moet doen bijv moet je ook metaal enzo halen en kan je ook gewoon random of kan je alleen missions doen lijkt wel bruut spel want als ik het heb ga ik alles uitroeien tot het laaste bot!
Verwijderd
Wel een leuke wending vond ik als, bij mij, de senaat vroeg om mijn faction leader zelfmoord te laten plegen, omdat ik de Scythiërs aanviel. De senaat was bang van hun dus moest ik ze maar niet aanvallen ... NOT, 30 jaar (60turns) later de Senaat en de 6 Scythische steden overgenomen
[ Voor 3% gewijzigd door Nick The Heazk op 14-11-2004 14:01 ]
Performance is a residue of good design.
*edit*
het werkt nu ineens al wel
[ Voor 13% gewijzigd door mickjuh op 14-11-2004 19:58 ]
Verwijderd
Duh, je moet eerst de prologue voltooien, en dan de Campaign gaan spelenmickjuh schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:19:
als het goed is kon ik niet kiezen naar de campaing... kon als eerste alleen maar prolouge... die heb ik nu nog open staan, nog niet gehaald...
*edit*
het werkt nu ineens al wel
Blijkbaar hoeft dat niet... Ik heb de prologue (op een wilde gok) gewoon afgesloten en gekeken of de campaign erbij tussen stond en ineens stond hij erbij tussenVerwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:44:
[...]
Duh, je moet eerst de prologue voltooien, en dan de Campaign gaan spelenEn in de prologue kun je dus nog niet saven nee

Verwijderd
Oja en wanneer heb je het uitgespeeld???
grtz Antoine
Verwijderd
Je ziet aan de kleurenhoogte van de vlaggen hoe groot het leger van jezelf en de tegenstander is. Daarnaast zie je nog ?? of beschrijvingen van het leger als je erop dubbelklikt.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:32:
Ik heb sinds drie dagen Rome en het schop echt konten. Ik heb nog nooit zo'n spel gedaan (het lijkt overigens wel een beetje op Heroes of might and magic maar dat draait eigenlijk meer om 1 krijger) en het genre bevalt me heel goed. Nu had ik alleen een vraagje, ik heb al redelijk wat terrein gewonnen enzo (maar een paar gevechten verloren maar dat was om te kijken hoe groot de legers waren (khad geen spy)) ik ben de grootste faction enzovoort maar ik ga geen protectorate maken en dat lijkt me eigenlijk best wel tof om die mensen voor me te laten werken.
grtz Antoine
Verwijderd
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe geweldig dit spel is, komen er de komende tijd nog meer van dit soort spellen uit?
Ik hoop dat ze een keer met een 1ste of 2de wereldoorlog spel komen van deze proporties. Dus dat je tegenover elkaar staat loopgraven kunt maken en dan na een tijdje je mannen erop uit laten trekken en die duitsers in de pan hakken, hoe gaaf zou dat zijn.
Serieus hoe gaaf zou dat zijn?? iemand een antwoord?
Verwijderd
Gaaf ja, maar niet met dit soort type games. Het mooie hiervan is dat het merendeel met melee aanvallen gaat en met belegeringen. Dat is bij redelijk moderne oorlogsvoering niet te vinden.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:05:
Ja daar ben ik nu ook achter
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe geweldig dit spel is, komen er de komende tijd nog meer van dit soort spellen uit?
Ik hoop dat ze een keer met een 1ste of 2de wereldoorlog spel komen van deze proporties. Dus dat je tegenover elkaar staat loopgraven kunt maken en dan na een tijdje je mannen erop uit laten trekken en die duitsers in de pan hakken, hoe gaaf zou dat zijn.
Serieus hoe gaaf zou dat zijn?? iemand een antwoord?
Verwijderd
klopt ja klopt, maar ehm.........ehm............iets met tovenaars dan???? (ja je moet iets)Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:11:
[...]
Gaaf ja, maar niet met dit soort type games. Het mooie hiervan is dat het merendeel met melee aanvallen gaat en met belegeringen. Dat is bij redelijk moderne oorlogsvoering niet te vinden.
Verwijderd
protectorate doet niks, soms geef je hun automatisch geld maar ze doen zeker niks voor je.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:32:
Ik heb sinds drie dagen Rome en het schop echt konten. Ik heb nog nooit zo'n spel gedaan (het lijkt overigens wel een beetje op Heroes of might and magic maar dat draait eigenlijk meer om 1 krijger) en het genre bevalt me heel goed. Nu had ik alleen een vraagje, ik heb al redelijk wat terrein gewonnen enzo (maar een paar gevechten verloren maar dat was om te kijken hoe groot de legers waren (khad geen spy)) ik ben de grootste faction enzovoort maar ik ga geen protectorate maken en dat lijkt me eigenlijk best wel tof om die mensen voor me te laten werken.
grtz Antoine
niet aan beginnen dus, is nog zo buggy als wat.
nog even iets geinigs: om als rebels te spelen moet je in de campain map in descr_strat.txt ALLES unplayable maken behalve "slave" en een nieuwe campain starten.
en Rome is echt de Beste tot nu toe . Deed in de vorige games bij niks
met me schepen , en met me spy's etc.. maar nu gebruik ik ze erg veel .
Wat ik trouwens wel vaag vond was dat ik ook handelde met steden
waar ik nog geen trade rights mee had afgesproken .
Het was trouwens wel de stad die naast die van mij lag .
En ik denk dat we ook een Add-on zullen krijgen , althans dat hoop ik .
Zowel Shogun als Medieval had er een dus....
Zou het namelijk erg leuk vinden om zo eens de hele map te veroveren
S.P.Q.R Roma Victor!
Verwijderd
Is allemaal onbeperkt (game saven bij victory conditions schermpje en daarna weer inladen) Victory conditions zelf zijn wat lastiger aan te passenNick The Heazk schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:47:
Weet er iemand of het mogelijk is, om je game files zó aan te passen dat je het aantal turns dat je in de campaign kan spelen, zelf kan bepalen. Alsook wat je objectieven zijn.
S.P.Q.R Roma Victor!
Verwijderd
hoe doen jullie dat ik zit altijd met geld gebrek.
Daardoor kan ik geen legers en andere dingenbouwen en heb weer een riot of die rebbelen aan me kont hangen.
Verwijderd
Ik heb niet zo op het geld gelet, ik weet wel dat de meeste winst komt van die steden van Macedon (of iets in die richting) die steden die tegen de hiel van italie aanliggen (tussen kroatie en griekenland meen ik) als je die enslaved heb je elke turn weer iets van 2000 dinges erbij per stad (niet exterminaten want dan heb je weinig inkomsten en weinig mensen om te recruiten).
Ik heb zelf op het moment problemen met generalen ik kom er tekort in bepaalde stukken van mijn rijk. (heb nu iets meer dan 20 dorpen/steden)
Verwijderd
Altijd eerst ports, forums en roads maken zodat je goed kan traden. Grote steden veroveren levert soms ook ruim 40000 dinarii op.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:24:
Pfff ik lees dat sommige hier geld zatten hebben.
Daardoor kan ik geen legers en andere dingenbouwen en heb weer een riot of die rebbelen aan me kont hangen.
Exterminate Population verdiend goedVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:24:
Pfff ik lees dat sommige hier geld zatten hebben.
Maar klopt, handel verdien je mee!
Grote steden verdienen alleen met handel en als de mensen tevreden zijn!
Neem gewoon Rome niet in!Nick The Heazk schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:47:
Weet er iemand of het mogelijk is, om je game files zó aan te passen dat je het aantal turns dat je in de campaign kan spelen, zelf kan bepalen. Alsook wat je objectieven zijn.
S.P.Q.R Roma Victor!
"Conquere Rome and at least 50 Provinces"
Ik heb nu al 60 Provincies
Verwijderd
Verwijderd
Het is niet geheel hetzelfde als de Total Wars serie maar probeer eens Hearts of Iron. dit is een WW2 based game. kijk op http://hearts-of-iron.wargamer.com/ voor infoVerwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:11:
[...]
Gaaf ja, maar niet met dit soort type games. Het mooie hiervan is dat het merendeel met melee aanvallen gaat en met belegeringen. Dat is bij redelijk moderne oorlogsvoering niet te vinden.
Verwijderd
Ik zit nu bij me vader en ik heb hier alleen R:TW, maar geen goede families. En nu heb ik geen zin om helemaal een nieuwe te beginnen. Dus kan iemand mij plz een site, of gewoon direct een bestand, geven met een save file van een familie die al erg ver is? en is het dan ook mogelijk dat ik met andere nationaliteiten speel. Ik wil wel is met de carthagians spelen. Dus plz.
Email staat volgens mij wel in me profiel.
Ja, gewoon in de gamedir staat een mapje 'saves'Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:31:
Waar worden savegames eigenlijk gestored? In de installatie directory zelf? Ben nu namelijk alles naar m'n nieuwe windows installatie op 200GB harddisk aan het overhevelen
Verwijderd
Nu is er een hoop trade inkomsten vervallen, en kijk bij mijn end of turn report en zie bij Corruption and Other 17000 staan wat ik mis loop. Kan dit anders??
(of pagina van de manual is ook goed, heb het nog niet gevonden)
Verwijderd
Die kan je alleen met de Carthagen maken.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:04:
Hey ik ben dus met scippii en de egyptenaren zijn egt moelijk maar weet iemand hoe je olifanten kan maken zie ze wel staan maar ken ze alleen huren ze staan op me landkaart? iemand ? vet raar
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kaart zat bij mij gewoon in de doosVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:57:
Weet iemand waar je de hele kaart ken zien op een site ofzo? wil hem wel graag op me computer hebben??

Maar een stuk terug stond zo'n ding om de beste hoofdstad uit te rekenen, daar moet je het maar mee doen.
Ik heb de link naar de kaart ergens in het topic gepost, moet je ffe zoeken!!!Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:57:
Weet iemand waar je de hele kaart ken zien op een site ofzo? wil hem wel graag op me computer hebben??
Verwijderd
Verwijderd
als je 50 provincies hebtVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:52:
heey mensjes ik heb nu heel spanje portugal enzo en gaul is al de pijp uitmaar nu weet niet waneer ik me vrienden uit kan roeien ( ze nemen de landen in die ik wil de bitches! zoals sparta vind wel mooie stad om aan mijn colectie toe tevoegen weet iemand waneer je je vrienden uit kan roeien en of er nog meer campaings zijn naar imperail ( speel op hard)
Verwijderd
ken iemand dan niet ff die kaart nog een keer plaatsen wil hem wel graag op me computer hebben
* Zet alleen legers in zonder governor! Als je wint heb je best kans dat de capitain gepromoveerd wordt en je hem kan adopteren. Zeker in het begin, de ene adoptie na de andere. Vooral ook barbarians aanvallen, ook dan kan er een governor uit voorkomen.
* Je governors krijgen retinues (die volg-mannetjes) of door ervaring, of door te studeren in een van je universiteiten. Simpele universiteiten leveren simpele winsten op. Hoe beter de uni, hoe gaver het cadeautje.
* Die volgers kan je uitwisselen van governour op governor (allen in steden). Als je governor een ouwe lul is geworden (>60 jr), heb je grote kans dat ie dood gaat, dus neem zijn waardevolle mannetjes over naar een jongere governor
* In je stamboom staan voornamelijk vrouwen waarschijnlijk, maar dat is niet erg. De vrouwen staan al in de stamboom vanaf hun geboorte, de mannen pas na hun 16e.
Zo, en nou weer aan de studie
Hoe kan je die dan uitwisselen met andere governors?Night-Reveller schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:04:
Voor de mensen die problemen hebben om genoeg governors voor de steden te hebben, hier wat tips. Met 33 steden had ik 25 governors, ik wist niet waar ik ze moest plaatsenIk speelde wel op normaal.
* Zet alleen legers in zonder governor! Als je wint heb je best kans dat de capitain gepromoveerd wordt en je hem kan adopteren. Zeker in het begin, de ene adoptie na de andere. Vooral ook barbarians aanvallen, ook dan kan er een governor uit voorkomen.
* Je governors krijgen retinues (die volg-mannetjes) of door ervaring, of door te studeren in een van je universiteiten. Simpele universiteiten leveren simpele winsten op. Hoe beter de uni, hoe gaver het cadeautje. * Die volgers kan je uitwisselen van governour op governor (allen in steden). Als je governor een ouwe lul is geworden (>60 jr), heb je grote kans dat ie dood gaat, dus neem zijn waardevolle mannetjes over naar een jongere governor
Dat is niet waar. Bij mij staan de jongens er ook gewoon vanaf hun geboorte in. En er zijn idd een stuk meer meisjes dan jongens. Maar dat ze er pas vanaf hun 16e in zouden staan is niet zo.* In je stamboom staan voornamelijk vrouwen waarschijnlijk, maar dat is niet erg. De vrouwen staan al in de stamboom vanaf hun geboorte, de mannen pas na hun 16e.
Nou ja, dat ligt dan toch echt aan je moeilijkheidsgraad. Ik speel op hard/hard en bij mij lopen er zo'n 5 egyptische legers rond die helemaal vol zitten. Ze slachten al mn steden af. Ik heb nu maar besloten om iets achter de frontlinie mn steden goed te verdedigen, ook flink wat soldaten uit de steden die straks zullen worden aangevallen door de egyptenaren terugtrekken naar de steden achter de buitengrenzen van mn rijk.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:02:
net ff weer paar egyptenaren geknakt maar hun zij altijd met heel veel mannetjes op de kaart maar hebben niks maar 2 of 3 units ... als ze nou gewoon 1 groot leger vormen maar gaat wel chill zo.
ken iemand dan niet ff die kaart nog een keer plaatsen wil hem wel graag op me computer hebben
Ik offer dus een stuk of drie steden op om straks die Egyptenaren in goed verdedigde steden op te kunnen vangen en ze daar dan te verslaan. Bij mij werkt de AI dus wel goed en zorgt voor grote sterke legers.
[ Voor 28% gewijzigd door UltraR-pc op 28-11-2004 19:59 ]
Plaats beide governors in een stad en klik op de governor zodat je zijn volgers ziet. Sleep dan deze volgers naar de andere governor onder in beeld. En Presto!UltraR-pc schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:55:
Hoe kan je die dan uitwisselen met andere governors?
Woei! thnx. ff mn bejaarde governors gaan uitkleden.Night-Reveller schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:20:
[...]
Plaats beide governors in een stad en klik op de governor zodat je zijn volgers ziet. Sleep dan deze volgers naar de andere governor onder in beeld. En Presto!
Verwijderd
?? ga zo ff proberen van die ouwe naar de jongere das wel een goeie
Als je een Academia, Scriptum nog nog beter in je stad hebt staan, dan gaan je governors daar dingen leren. Althans, zo lijkt het.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:38:
he maar hoe bedoel je dan met die universiteit dat je governers beter worden ofzo en met winst daar snap ik geen zak van
?? ga zo ff proberen van die ouwe naar de jongere das wel een goeie![]()
Bijvoorbeeld; zet een hoop governors in een stad met zo'n Academia dan krijg je volgers als Merchants. Zet je governors in een stad met een Scriptum, dan krijg je volgers als Silk Merchants, Tax Merchants etc. De volgelingen komen met bosjes tegelijk. Er kan dacht ik maximaal 6 volgelingen in een govenor gepropt worden (zelf slepen). Ze kunnen er wel meer hebben, maar daar moeten ze zelf voor studeren, dat kan je niet voor ze doen.
Overigens kan een governor niet twee dezelfde volgelingen hebben, dus moet je slim zijn. De governors die je in steden parkeert kan je dan bijvoorbeeld alle commercial volgelingen geven. Governors die je legers aan gaan voeren krijgen van iedereen zijn militairy volgelingen, zoals als bijvoorbeeld Historians (command +1) of Chirurgen.
Sparta is een stad zonder muur, dus je kan gewoon de stad inlopen. Maar dat moet je niet doen, want de spartanen barsten van de Phalanx troepen en dat ik niet prettig in de smalle straten. De spartanen hadden in totaal 1350 man (voornamelijk Phalanx en speerwerpers) die niet of nauwelijks opgeven en altijd blijven doorvechten. Ik was iets outnumbered met 1150 man, maar het is moeilijk knokken in de straten. Dus ik probeerde de tweede keer een andere stragie.
Het blijkt dat de spartanen af en toe een weg belopen die net buiten Sparta ligt, waar ze onder vuur werden genomen door mijn archers, speerwerpers en onagers. Die onagers deden hun werk verschrikkelijk slecht, wel gebouwen raken, maar de manschappen ho maar.
Nadat ik geen pijlen meer over had en de vijand iets verzwakt werd (ik schat een mannetje of 100-150 minder), moest ik van strategie veranderen. De straten in vechten was nog steeds geen optie. Plotseling zag ik dat hij zijn commanding unit vlakbij de uitgang had staan, dus ik probeerde hem uit de tent te lokken. Met mijn knollen ga ik de straten in, totdat zijn commander achter me aankwam en dan wegrennen. Maar ver genoeg uit de stad komt hij nooit om hem te pakken, dus ik moest slim zijn.
4 van mijn Phanlanx units werden naast de uitgang van een van de straten gezet waar de commander zat. De paarden werden weer als lokkertje naar binnen gestuurd en de commander rent er achter aan. Als de commander eenmaal uit de stad was, stuurde ik een phalanx-unit naar de straat om de terugweg te blokkeren. Vervolgens had ik een leuk slachtpartijtje met zijn commander
Dat viel de tegenstander op en stuurde al zijn units tegelijk op mij af. Om te voorkomen dat mijn phalanx in de rug werden aangevallen (dan zijn ze nl. erg zwak), stuurde ik een tweede formatie naar de ingang van de andere straat, om daar de boel te blokkeren. Maar helaas zat de straat van de commander vol met phalanxen die eruit kwamen rennen. Ik liet ze iets uit de straten komen en een enorme massa van phalanxen vielen mij aan, ietsjes buiten de stad. Net genoeg om mijn olifanten er tussen te wringen en de phalanxen van achteren aan te vallen. Een leuke battle volgde, waar mijn manschappen aardig vanaf kwamen omdat mijn phalanxen niet geflankt werden, maar de zijne compleet omsingeld waren.
Deze slag was beslissend voor het gevecht, ik had nog vrij veel units over. De rest was kinderspel. Eerst nog even het stadsplein met de overgebleven units bombarderen met de overgebleven onagers.
Resultaat: een Historic Victory hij had er nog 4 over en ik 491
Maar waar ik benieuwd naar ben zijn battles met veeel meer mannetjes. Hoe krijgen jullie dan voor elkaar? (4000+ ofzo)
Bij opties 'unit scale' op huge zetten.Night-Reveller schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:57:
Maar waar ik benieuwd naar ben zijn battles met veeel meer mannetjes. Hoe krijgen jullie dan voor elkaar? (4000+ ofzo)
Dan een custom battle gaan spelen en zoveel mogelijk mannetjes maken (is ff werk maar dan heb je ook wat). Mijn record staat op 8 legers van 4000 man in één gevecht. Alleen jammer dat mn pc (zie specs) het toen niet meer trok (word ook aangegeven door het spel dat dat niet meer gaat lukken).
Verwijderd
Precies, bij mij gaat het spel al zeuren als ik over de 6800 man heen ga, wordt het aantal roodUltraR-pc schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:28:
[...]
Bij opties 'unit scale' op huge zetten.
Dan een custom battle gaan spelen en zoveel mogelijk mannetjes maken (is ff werk maar dan heb je ook wat). Mijn record staat op 8 legers van 4000 man in één gevecht. Alleen jammer dat mn pc (zie specs) het toen niet meer trok (word ook aangegeven door het spel dat dat niet meer gaat lukken).
Ach ja, mijn record staat op een belegering van Rome met 2 legers van elk een man of +/- 2000 en 3 verdedigende legers van elk een man of 1200.
Was wel goed te doen, had alleen de resolutie ff iets lager gezet (van 1280x1024 naar 1154x???)
Ik heb het dan over de afleveringen waar 2 noobs historic battle suitvechten in Rtw en vervolgens door een aantal mensen die er wel verstand van hebben geannaliseerd worden en vergeleken worden met hoe het in het echt gegaan is.
Google en zoeken op tweakers hebben niks opgeleverd, ook de bbc site zelf niet.
Verwijderd
Bedoel je het programma "Time Commander" van de BBC, waarin een group noobs historische slagen mocht naspelen?Pandemic schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:53:
Ehm, zou iemand een nog "levende" url kunnen plaatsen van die afleveirngen van de BBC waar Rtw in werd gebruikt.
Ik heb het dan over de afleveringen waar 2 noobs historic battle suitvechten in Rtw en vervolgens door een aantal mensen die er wel verstand van hebben geannaliseerd worden en vergeleken worden met hoe het in het echt gegaan is.
Google en zoeken op tweakers hebben niks opgeleverd, ook de bbc site zelf niet.
Nooit geweten dat ze daar RTW voor gebruikten.
Ik vond dat ontzettend grappig om te zien. Jammer dat er maar een paar afleveringen zijn geweest.
http://www.totalwar.com/time.htm
Yep die bedoel ik, ik heb deze aflevringen namelijk gemist en zou ze graag nog een keer zien, maar ze zijn dus nergens te downen?Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:32:
[...]
Bedoel je het programma "Time Commander" van de BBC, waarin een group noobs historische slagen mocht naspelen?
Ik vond dat ontzettend grappig om te zien. Jammer dat er maar een paar afleveringen zijn geweest.
Verwijderd
Moet ik nu het opnieuw installeren?
Verwijderd
Kopieer je save games naar een andere dir. en installeer de hele meuk opnieuw!Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 15:20:
Na die stomme patch kapt RTW er telkens mee, als ik een stad aanval![]()
Moet ik nu het opnieuw installeren?
Tip van Flip
Verwijderd
Het waren NOOBS ja, heb vrijwel alle afleveringen gezien en ik denk dat de meeste van ons het een heel stuk beter hadden gedaan (individueel)Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:32:
[...]
Bedoel je het programma "Time Commander" van de BBC, waarin een group noobs historische slagen mocht naspelen?
En in groepsverband nog veel beter
Verwijderd
die ene veldslag van historical battle is ook mooi ga ook is probere zo'n historic te doen nog nooit gedaan lijk me wel vet:P
Verwijderd
http://home.tiscali.nl/wilfredwestra/Autosave.sav
Bij voorbaat dank!!
- Statue of Zeus @ Olympia, Griekenland
- Temple of Artemis @ Ephesus, Turkije
- Mausoleum @ Halicarnassus, Turkije
- Colossus @ Rhodes, Griekenland
- Pharos @ Alexandrie, Egypte
- The great Pyramid and Sphinx @ Giza, Egypte
- ???
Hehehe, ik heb een aflevering gezien van de slag bij nogwat. De romeinen waren in de minderheid, maar de tegenstander met twee groepen. De romeinen begonnen in het midden, op een heuvel, de tegenstander aan de rand van de map. Wat doen die noobs? Kosten wat kost de heuvel behouden...Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 15:44:
[...]
Het waren NOOBS ja, heb vrijwel alle afleveringen gezien en ik denk dat de meeste van ons het een heel stuk beter hadden gedaan (individueel)
En in groepsverband nog veel beter

Kwestie van op tijd de heuvel afjagen en eerst de ene groep crushen. Wachten en dan de andere pakken. Simpel.
Laatste zijn de Hanging Gardens of Babylon @ Palmyra of Dumatha (weet het niet zeker, in die regionen)- Statue of Zeus @ Olympia, Griekenland
- Temple of Artemis @ Ephesus, Turkije
- Mausoleum @ Halicarnassus, Turkije
- Colossus @ Rhodes, Griekenland
- Pharos @ Alexandrie, Egypte
- The great Pyramid and Sphinx @ Giza, Egypte
- ???
Waar ligt Dumatha? Ik ben het nog niet tegengekomen.Nick The Heazk schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:27:
[...]
Laatste zijn de Hanging Gardens of Babylon @ Palmyra of Dumatha (weet het niet zeker, in die regionen)

Verwijderd
hanging gardens zijn in seleucia.Nick The Heazk schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:27:
[...]
Laatste zijn de Hanging Gardens of Babylon @ Palmyra of Dumatha (weet het niet zeker, in die regionen)
wonder in rhodos is het beste (+40% trade income), meeste andere wonders zijn niet zoveel waard.
* Night-Reveller bookmarktNick The Heazk schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:39:
Kijk even op het kaartje van d0t: http://bbb.unknownnet.com/rtw/bestcap.htm
Bedankt!
Maar alle wereld wonderen zijn eigenlijk wel de moeite waard, omdat je bevolking er erg blij van wordt. Dat kan je in de latere fases van het zeker goed gebruiken. De ene opstand na de andere pleuris breekt uit.
Verwijderd
- nu echt de unrest value (was gewoon distance-10 afgerond op 5%)
- percentages erbij, en je kunt andere hoofdsteden uitproberen.
Verwijderd
Volgens mij konden de seluciuers(vast niet goed gespeldt) ook olifanten trainen.UltraR-pc schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:32:
[...]
Die kan je alleen met de Carthagen maken.
In de custom batlle in elk geval
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 11:18 ]
Verwijderd
Het is Seleucid maar dat maakt nie uitVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:13:
[...]
Volgens mij konden de seluciuers(vast niet goed gespeldt) ook olifanten trainen.
In de custom batlle in elk geval
Wat ik weet wel is dat je de olifantjes kan bouwen als je de juiste steden inneemt.
Althans dat ik wat ik denk.
In MedieVal kon je bijvoorbeeld als je zwitserland had veroverd Swiss PikeMen "maken"
Dus zal nu wel zo zijn in RTW
Correct My If I'm Wrong

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 15:04 ]
Verwijderd
Had het er laatst met een vriend van mij over, die speelt ook veel RTW om een LANPARTY met een X aantal verslaafden .. correctie ... mensen
Iemand belangstelling?
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 15:07 . Reden: overbodig bericht > Nieuwe inhoud ]
Gaat je prestaties niet verbeterenVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 16:49:
Lol, ik heb dus een Audigy 2 ZS + 5.1 setje gekocht, dus ik zet dat Rome: Total War aan, EAX 3.0 aangezet en gamen maar.
FPS is wel 30 FPS naar beneden gegaan!![]()
*Gaat alvast sparen voor een mooi 64 bit systeempje
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Hey mij lijkt het wel leuk zo lanpary kan het nog niet zo goed maar moet lukken lijkt me erg leukVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:03:
Owja, wou nog ff een balletje opgooien.
Had het er laatst met een vriend van mij over, die speelt ook veel RTW om een LANPARTY met een X aantal verslaafden .. correctie ... mensente houden/organiseren?
Iemand belangstelling?
Verwijderd
wat zoude ze toch daar doen
http://www.xs4all.nl/~mcjaeves/bootjes.PNG
Verwijderd
Das dan ook precies de bedoeling, om een beetje te rellen op internet zodat je kan oefenenVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:44:
[...]
Hey mij lijkt het wel leuk zo lanpary kan het nog niet zo goed maar moet lukken lijkt me erg leuk
61.100 profit (piek lag op 70.000),
91.000 upkeep
55.000 construction
264.000 omzet
624.000 Banksaldo
Iemand anders nog coole stats?
Verwijderd
long vh/h campain klaar in 22 jaar: http://bbb.unknownnet.com/rtw/248.jpgNight-Reveller schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:30:
Woei! Ik ben nu bijna klaar met de campain met een enorm banksaldo:
61.100 profit (piek lag op 70.000),
91.000 upkeep
55.000 construction
264.000 omzet
624.000 Banksaldo![]()
Iemand anders nog coole stats?
ranking: http://bbb.unknownnet.com/rtw/248jl.jpg
Verwijderd
Als een stad eenmaal "huge city" is kan die niet meer groeien.
Als je geld nodig hebt geef je die stad weg met een diplomaat.
Gewoon geven, niet iets terug vragen, dan slikken ze het (vaak) niet.
Dan kan je in diezelfde beurt nog, gewoon je leger terug die stad in voeren.
Victory right away, zonder gevecht.
Exterminate populace, en hoppa, bergen geld.
Dan groeit die stad ook weer supersnel, vooral als je er al veel voorzieningen had.
10%-15%...binnen enkele beurten zit de stad alweer op de 15000-25000 mensen , en dan geef je 'em weer weg.
Niet echt eerlijk, maar ook geen cheat, je buit een mogelijkheid van het spel uit

Hadden ze ook maar iets moeten maken dat je riots hardhandig kan neerslaan in je stad, zoals dat vroeger (soms nu nog) ook ging.
Verder, ook wel lame, maar nodig soms...
Als een mega leger een stad aanvalt die je niet kwijt wilt...
Gewoon aanvallen en binnen je muren blijven...
Vaak zullen die dumb-asses dicht bij je muren gaan staan, en dan schieten je torens zo ffies 20% van het leger neer.
Als ze blijven staan beetje met een groepje cavalery buiten je muren rennen, dat doet ze vaak reformeren, of zelfs richting je cavalery rennen.
Soms wel saai, 3x 20 minuten (versneld) wachten basically....maar soms gewoon nodig
Eat the bugs, live in a pod
Ook ctrl-S werkt niet.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Verwijderd
Dat ik vind ik zo ongeveer ook het meest vervelende van RTW. Ik had Carthago veroverd, al vrij vroeg in het spel met de Brutii. Public order is laag omdat er veel squalor is. Ik bouw public baths, blijft de squalor nog hoog. Daarna bouw ik gelijk een aquaduct, blijven ze nog pissed. Toen heb ik de belasting maar op very high gezet, was benieuwd of er een riot zou komen. Maar de volgende beurt werd mijn governor en twintig units de stad uitgezet (ze lopen gewoon de stad uit? WTF slaat dat op? geen eens een gevecht voordat ze de stad uit vluchten?) en staan er in Carthago 5 units gladioters en boeren... Stad weer ingenomen en de population gekilled.HMC schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 02:54:
Hadden ze ook maar iets moeten maken dat je riots hardhandig kan neerslaan in je stad, zoals dat vroeger (soms nu nog) ook ging.
Da's niet mogelijk voor zover ik weet. Begin gewoon met de imperial campaign.Joost E. Boere schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:26:
Domme vraag: hoe save ik de beginnerscampagne? De save en load optie zijn geghost....
Ook ctrl-S werkt niet.
vind wel lastig om vooruit te komen nu ik in de financiel sores zit
188BC en ik heb spanje nog niet helemaal, alleen noord italie, alles van de galliers en hard opweg om ruzie met de britten te krijgen. Wel heb ik 4 huge cities met gemiddeld 26000 inwoners allemaal happy als wat, zelfs 1 stad met 200% public order. Ben al 20 jaar pontifex maximus en t plebs is blij met mij. Misschien dat ik in die 4 huge cities niet meer dagelijks spelen moet houden dat zou geld kunnen schelen.
je kunt op een gegeven moment mannetjes maken met zwarte cape en maskers (naam ff kwijt) wanneer zijn die nou nuttig? cohort, preatorians en roman cavalry ownen behoorlijk en daar doe ik zoveel mogelijk mee. Is er een maniertje om je familie wat sneller uit te breiden?
Als ik nou eens de scipii aanval wat die zijn toch zwak, wordt rome dan boos? of kun je dat gewoon maken?
[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 12-12-2004 16:58 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dit topic is gesloten.