Rome: Total War [deel 2]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.154 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 23:38
Ik ben is gerred *(schrijf je dat zo :? ) door die tijd. Mijn stad werd aangevallen door 1000 greeks allemaal hoplites dus. En ik had maar 300 gasten voornamelijk archers. Zij hadden dus in notime alles afgeslacht van mij en ik had nog maar 40 arches over. Heb ik maar de laaste 6 minuten het pleintje rond gerent met die arches. 8)

Trouwens speel Brutti Hard/Hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Eikeltje schreef op 28 oktober 2004 @ 17:54:
Ik ben is gerred *(schrijf je dat zo :? )
offtopic:
Nee, dat schrijf je zo: gered (8>, maar je hebt gelijk, het is een beetje een vaag woord. zo lijkt het weer net alsof je moet zeggen 'geered'

[ Voor 27% gewijzigd door UltraR-pc op 28-10-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:05

JJJ

Sterker nog, je schrijft het als "ik ben eens gered".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Hmmm, ik zit nou toch wel te twijfelen of ik die tijdmod ga installeren....
Wat vinden jullie? Ik heb bij grote gevechten af en toe wel eens tijd te kort, maar weegt het positieve gevolg van de tijdmod op tegen het probleem dat zich kan voordoen als de vijand niet wil vluchten, en je kan ze ook niet te pakken krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

Karel V

Een simpele ziel

UltraR-pc schreef op 28 oktober 2004 @ 18:17:
Wat vinden jullie? Ik heb bij grote gevechten af en toe wel eens tijd te kort, maar weegt het positieve gevolg van de tijdmod op tegen het probleem dat zich kan voordoen als de vijand niet wil vluchten, en je kan ze ook niet te pakken krijgen?
Description:
============

This utility will modify a campaign save-game so as to permanently enable or
disable time limits in all battles within this campaign. Turning time limits
on or off during a campaign is thus possible.
Zo te zien kun je hem ook weer uitschakelen ;)
Verder gaat het natuurlijk om het realisme, in werkelijkheid moest men Athene ook niet in 30 laat staan 18 minuten innemen. Wat mij betreft, dank aan de modmakers en aan sanniejj _/-\o_
k''ga hem vanavond uittesten denk ik, tussen haakjes: (die mod levert toch geen problemen met je savegames?)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
UltraR-pc schreef op 28 oktober 2004 @ 17:49:
[...]

Juist ja, en als dat gebeurd, wat moet je dan? Ze achterna jagen en alsnog proberen te killen? Of zit je dan echt met een flink probleem?
ik had toen een serieus probleen, want met 3 units archers, 1 velites, en een generla red je het meestal niet tegen 5 chariots, een general, en een light cavalary

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 28 oktober 2004 @ 18:17:
Die tijdmod kun je binnen no time in of uitschakelen, die optie zit in het programmaatje..moet je wel uit het spel gaan, als dat niet teveel moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens waarom je soms ongeveer 35 min krijgt en soms maar iets van 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Ik vind een tijdmod totaal niet nodig. Volgens mij hebben jullei last van laf gedrag ;). Maw eerst eenhalf uur met archers zitten pielen om vervolgens eens te gaan aanvallen. Ik ben 1 keer in tijdnood gekomen en dat was omdat ik gewoon te langzaam was geweest. En ik heb meduim(julii) en hard(greek) campain nu uitgespeeld dus al heel wat battles achter de rug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15
Weet iemand hoe je de muziek kan extracten? Ik heb wel wat .idx files gevonden maar heb geen idee wat ik daar mee kan!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 20:22:
Weet iemand trouwens waarom je soms ongeveer 35 min krijgt en soms maar iets van 20?
Dacht dat het iets te maken had met de grootte van de stad of de grootte van de legers, not sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 28 oktober 2004 @ 15:05:
[...]

De AI wil 'bokken'? :? Wat is bokken nou weer voor iets :X
:?

bokken = oprotten

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 00:37 . Reden: ik ben dom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk jongens :D

Dialect zeker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Abaddon1 schreef op 28 oktober 2004 @ 20:37:
En ik heb meduim(julii) en hard(greek) campain nu uitgespeeld dus al heel wat battles achter de rug...
Toch knap, ben nu ook een paar dagen met de greek op hard aan het spelen en ik moet de strijd gaan staken. Ben nog redelijk klein, maar was gisteren in 1 klap 3 steden kwijt (2 op Sicilie, en die waren toch goed verdedigt, de ene stad met 2500 units, de andere met 1800, de tegenstander had maar ongeveer 20% meer units, dus geen overtuigende overmacht... en toch was ik enorm veel units kwijt.. ik dacht dat die hoplites veel sterker waren, maar tot nu toe hebben ze me niet kunnen overtuigen. En ook enorm grote verliezen bij het aanvallen van steden... heb nog geen enkele stad kunnen veroveren eigenlijk, heb enkel wat steden kunnen veroveren door te siegen tot het bittere eind ;). Misschien komt het ook omdat ik ongeveer met in iedereen in oorlog ben, met de romeinen, carthago, macedonie en nog 1 faction, maar ben de naam kwijt. Dus misschien is het grootste probleem dat mijn diplamtic skills nogal laag zijn ;).

Ik ga nog is opnieuw beginnen met de brutti of zo op hard, om toch nog wat verder te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu Brutii op hard aan het spelen, gaat voorals nog redelijk.
Heb al heel wat veroverd en factions uitgeroeid, hoop dat de greeks hetzelfde nivo heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 23:30:
[...]
quote:
Hijzelf schreef op 28 oktober 2004 @ 20:22:

.....
Dacht dat het iets te maken had met de grootte van de stad of de grootte van de legers, not sure.
Ligt volgens mij aan de "missie" is het een grote stad? Heb je veel units tegen je?
Dat soort factoren spelen mee in de tijd volgens mij?!
Als je veel met pauzes werkt heb je vaak niet eens de volledige tijd nodig, althans ik niet hou vaak nog 50% van de tijd over

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMUilwijk schreef op 28 oktober 2004 @ 21:21:
Weet iemand hoe je de muziek kan extracten? Ik heb wel wat .idx files gevonden maar heb geen idee wat ik daar mee kan!
Probeer het eens met Adobe Audition, die vreet bijna alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 28 oktober 2004 @ 17:49:
[...]

Juist ja, en als dat gebeurd, wat moet je dan? Ze achterna jagen en alsnog proberen te killen? Of zit je dan echt met een flink probleem?
Gewoon altijd een unit cavelary bij de hand houden en dan is het helemaal in orde (is eigenlijk een must bij elk leger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
YES!!!!!!!!

Mijn tentamens zijn achter de rug, dus ik ga denk opnieuw beginnen! Was begonnen met de juli op easy/easy, maar ik denk dat ik maar de scippiii ga nemen ofzo en op hard los gaat!

10 dagen vrij!!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Kan iemand mij helpen? Ik heb een beetje lopen klooien in een bestandje van RTW en nu doet het spel het niet meer. Het is een txt-bestand en het staat in de map Activision\Rome - Total War\Data\world\maps\campaign\imperial_campaign

Het heet descr_strat.txt en is ongeveer 132 kb. Zou iemand dat willen mailen naar rexomnium [at] gmail.com? Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rexomnium schreef op 29 oktober 2004 @ 20:16:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een beetje lopen klooien in een bestandje van RTW en nu doet het spel het niet meer. Het is een txt-bestand en het staat in de map Activision\Rome - Total War\Data\world\maps\campaign\imperial_campaign

Het heet descr_strat.txt en is ongeveer 132 kb. Zou iemand dat willen mailen naar rexomnium [at] gmail.com? Bedankt alvast :)
gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik ben bezig met Jullii op medium, en heb 35 provincies nu in handen.
Wanneer kan ik nu eindelijk Rome aanvallen?

Kan ik rome nog niet aanvallen omdat mijn populariteit in de senaat te laag is? (ik heb nog maar populariteit 2, sinds ik allemaal 'Bribes' ging doen...) Hoe krijg ik snel mijn populariteit omhoog?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Volgens mij krijg je dan zo'n berichtje dat het nu mogelijk is om Rome aan te vallen. Toen was mijn polulariteit ook niet zo hoog meer bij de Senaat, maar wel bij de bevolking. Als je trouwens je allians verbreekt ben je ook dat sub menutje van de Senaat kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Bedankt, maar zou je het complete bestand willen sturen als bijlage? Ik krijg slechts een gedeelte van de tekst te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Karel V schreef op 30 oktober 2004 @ 10:31:
Volgens mij krijg je dan zo'n berichtje dat het nu mogelijk is om Rome aan te vallen. Toen was mijn polulariteit ook niet zo hoog meer bij de Senaat, maar wel bij de bevolking. Als je trouwens je allians verbreekt ben je ook dat sub menutje van de Senaat kwijt :P
Ik kreeg een berichtje dat mijn faction leader zelfmoord moest plegen, anders zouden ze me verbannen.
Ik heb geen zelfmoord gepleegd, en toen had ik dus ineens oorlog met alle romeintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
rjongen schreef op 30 oktober 2004 @ 11:25:
[...]

Ik kreeg een berichtje dat mijn faction leader zelfmoord moest plegen, anders zouden ze me verbannen.
Ik heb geen zelfmoord gepleegd, en toen had ik dus ineens oorlog met alle romeintjes.
Dat hebben nu al heel veel mensen te horen gekregen, en iedereen negeert de eis van de senaat. Ik denk dat als het mij overkomt ik het maar eens wel ga doen. kijken wat er dan gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
UltraR-pc schreef op 30 oktober 2004 @ 11:53:
[...]

Dat hebben nu al heel veel mensen te horen gekregen, en iedereen negeert de eis van de senaat. Ik denk dat als het mij overkomt ik het maar eens wel ga doen. kijken wat er dan gebeurd :)
ik had even daarvoor gesaved, dus heb het voor je uitgeprobeerd: Bij de 3 opeenvolgende faction leaders wilden ze ook dat die zelfmoord pleegden, ze wilden dus mijn complete familie uitroeien.

Hoe het na de 4de keer verder zou gaan weet ik niet, aangezien ze me voor een andere reden toen verbannen hebben: Ik moest Carthago namelijk van hen terug geven (die had ik gekocht van Brutii).

Uiteindelijk willen ze je dus gewoon verbannen, maakt hen niet uit hoe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
rjongen schreef op 30 oktober 2004 @ 16:02:
[...]

ik had even daarvoor gesaved, dus heb het voor je uitgeprobeerd: Bij de 3 opeenvolgende faction leaders wilden ze ook dat die zelfmoord pleegden, ze wilden dus mijn complete familie uitroeien.

Hoe het na de 4de keer verder zou gaan weet ik niet, aangezien ze me voor een andere reden toen verbannen hebben: Ik moest Carthago namelijk van hen terug geven (die had ik gekocht van Brutii).

Uiteindelijk willen ze je dus gewoon verbannen, maakt hen niet uit hoe >:)
:o wat een eikels :+ , schitterend die senaat, hmmmm, toch een lastige keuze, ik denk dat ik mn factionleader dan maar geen zelfmoord laat plegen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Ik heb nu Rome veroverd!
Maar wat ik stom vind, dat ze dat niet in het spel verwerkt hebben, is dat je niet een mooi filmpje krijgt dat je Rome (of een andere plaats) veroverd hebt. Dat zou het geheel afmaken.
Maar misschien is er een filmpje als ik 50 provincies heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Als je met een factie gewonnen hebt krijg je ook een filmpje. De filmpjes kun je ook gewoon van te voren al bekijken: C:\Program Files\Activision\Rome - Total War\Data\fmv en daar staan ze dan allemaal op een rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjongen schreef op 30 oktober 2004 @ 09:43:
Ik ben bezig met Jullii op medium, en heb 35 provincies nu in handen.
Wanneer kan ik nu eindelijk Rome aanvallen?

Kan ik rome nog niet aanvallen omdat mijn populariteit in de senaat te laag is? (ik heb nog maar populariteit 2, sinds ik allemaal 'Bribes' ging doen...) Hoe krijg ik snel mijn populariteit omhoog?!
Nee, je moet populair zijn bij het plebs (8 of meer). Ik haat alleen die scipii, staan nu met 4 volle zuilen in afrika, voor ik genoeg troepen heb om die flink af te rossen zit ik zo 20 turns verder :/ Ik denk dat ik ze maar wegbribe, toch 150k in de koffer >:)

Had trouwens een wazig probleem, er verdween letterlijk 60k uit m'n schatkist :? Bij het 'end of turn report' stond dat ik nu 151k in m'n kist zou moeten hebben, alleen er stond 'slechts' 91k... Bij het nieuwe overzicht van de financieen stond ook dat ik begon met 151k, en zou eindigen met iets van 155k. Meteen op 'end turn' geramd, en verdomme, ik kwam op 94k uit :(
Dus poef weg 1/3 van de schatkist :( Iemand dit eerder gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:19:
[...]

Gewoon altijd een unit cavelary bij de hand houden en dan is het helemaal in orde (is eigenlijk een must bij elk leger)
Als je moet wachten kun je gewoon de 'Speed' op 3x zetten en dan heb je hopelijk gewonnen, maar de kans is ook dat het een 'draw' wordt. Dan blijven ze gewoon bij je stad staan en vallen ze nog een keer aan.

Sommige battles zijn makkelijk te winnen zonder paardjes. Alleen een General is een must voor elk leger. Natuurlijk, paardjes zijn handig en een leger wat 90% uit cavelary bestaat is vrij sterk, maar lullig als je spearman tegen je hebt (van de grieken bijvoorbeeld) Dan wordt het een paardenslachting.

Squalor is vervelend ja, maar een simpele oplossing als ze units blijven uitmoorden is de stad uit gaan met je leger en de dan een turn wachten en de stad opnieuw innemen en "Exterminate Population" doen, dat kan helpen.

Voor de mensen die het niet wisten, een stad waar geen goveneur in zit kun je nog steeds gebouwtje bouwen en units bouwen. Door rechts in het info schermpje van je stadje automanage uit te zetten voor gebouwen en units. Het enige wat dan op automanage blijft staan is de Tax.

Lomp aanvallen is niet waardoor de romeinen vroeger zo ver zijn gekomen:

Een tacktiek die ik aan wil raden is:
^^^^_____*************_____^^^^
___________&&&&&&&&&&
___________+++++++++
______________@@@@
^ = Cavelary
* = Hastatii/Legeonairs/Cohort (Units met mogelijkheid tot speergooien)
& = Spearman
+ = Archers
@ = General
_ = lege ruimte

Laat je ^ of verder naar de zijkant rennen
Je * en & op 'fire at will' zetten
*, indien mogelijk een testudo vormen, nadeel is dat er geen speren gegooid kunnen worden, voordeel is geen doden door hun archers.

Honden (attackdogs) zijn erg handig om erbij te hebben, erg sterk tegen paardjes, maar ook om lastige archers weg te jagen... ;)

Als je spearman dus gegooid hebben stuur je je ^ eropaf van de zijkant. Het kan verstandig zijn om op dat moment de 'fire at will' van je + en & uit te zetten, omdat dit ook eigen units kan kosten.

Als je stad wordt aangevallen en je hebt archers val dan de gene die jou stad aanvalt aan. Zo heeft hij geen tijd om siege weapons te bouwen |:( en kunnen je archers er op los schieten (tot hun pijlen op zijn natuurlijk). Als die op zijn dan kun je 2 dingen doen, wachten... Of dus aanvallen met de legers die hebt! Hopelijk heb je genoeg archers zodat ze weg rennen. Dan dus Cavelary erachteraan en afslachten die hap })

Olifantjes zijn bang voor vuur, dus alles wat met vuur kan schieten is welkom! Archers met vuurpijlen doden de olifanten niet, maar ze rennen uiteindelijk wel weg!

Maar deze tacktieken zijn misschien al gezegd, maar ik had ze nog niet gelezen.

Ik speel momenteel op Hard en dat is redelijk te doen, op Easy was ik zo klaar en wandelde ik door elke veldslag heen, nu nog soms...

[ Voor 5% gewijzigd door vegterb op 30-10-2004 23:29 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 21:09:
[...]

Nee, je moet populair zijn bij het plebs (8 of meer). Ik haat alleen die scipii, staan nu met 4 volle zuilen in afrika, voor ik genoeg troepen heb om die flink af te rossen zit ik zo 20 turns verder :/ Ik denk dat ik ze maar wegbribe, toch 150k in de koffer >:)

Had trouwens een wazig probleem, er verdween letterlijk 60k uit m'n schatkist :? Bij het 'end of turn report' stond dat ik nu 151k in m'n kist zou moeten hebben, alleen er stond 'slechts' 91k... Bij het nieuwe overzicht van de financieen stond ook dat ik begon met 151k, en zou eindigen met iets van 155k. Meteen op 'end turn' geramd, en verdomme, ik kwam op 94k uit :(
Dus poef weg 1/3 van de schatkist :( Iemand dit eerder gehad?
Heb je een protectorate? Het schijnt dat er een bug is waar zij geld krijgen van jouw. Of anders is het misschien corruptie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 12:14:
[...]

Heb je een protectorate? Het schijnt dat er een bug is waar zij geld krijgen van jouw. Of anders is het misschien corruptie
Dank je, dat is hem dus, het gebeurde de turn nadat Dacia een protectorate van me was geworden. Khad nog een savegame van 4 turns terug, dus heb die geladen, maar nou heb ik weer de opdracht ze tot protectorate te maken :X Naja, ik vind wel een cash cheat om het weer op pijl te brengen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 12:45:
[...]

Dank je, dat is hem dus, het gebeurde de turn nadat Dacia een protectorate van me was geworden. Khad nog een savegame van 4 turns terug, dus heb die geladen, maar nou heb ik weer de opdracht ze tot protectorate te maken :X Naja, ik vind wel een cash cheat om het weer op pijl te brengen >:)
tja even over die cash cheat :P die werkt maar 1 x, als je die een tweede keer wilt ingeven dan krijg ik de leuke melding, command not known of zoiets dergelijks :o

(ps ik zou dan dacia 1 turn protectorate laten en de volgende turn (je hebt normaal toch sterke legers in de buurt staan) de overige steden overnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 18:48:
[...]

tja even over die cash cheat :P die werkt maar 1 x, als je die een tweede keer wilt ingeven dan krijg ik de leuke melding, command not known of zoiets dergelijks :o

(ps ik zou dan dacia 1 turn protectorate laten en de volgende turn (je hebt normaal toch sterke legers in de buurt staan) de overige steden overnemen :+
Je kunt ook in je desc_strat.txt het startbedrag van je factie aanpassen. Het maximum is iets van 1,2 miljard geloof ik, hogere bedragen zorgen ervoor dat je in de min komt te staan.

Met een ander txt-bestand kun je je units aanpassen. Zo kun je je zwakste cavalery nemen en die de eigenschappen van de Preatorian Cavalery geven of zelfs hoger. Ik raad je wel aan om de originele bestanden goed te backupen anders heb je het zelfde probleem dat ik ook al had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig spel, echt het geld waard!

Ik speel met de Julii rond 255 BC, en ik heb heel Gallië bijna veroverd. De meest memorabele veldslag was er een van 1100 van mijn romeinen tegen 2200 galliërs. Hij had al zijn units op een horizontale lijn gespreid en kwam op mij aflopen. Hij had warband en swordsmen, en een klein aantal cavalerie en skirmishers. Maar ik stuurde dus op een plek al mijn cavalerie op zijn swordsmen af, toen was zijn formatie gebroken en rende iedereen in het rond. Dan lopen ze op mijn hastati af, en val ik ze in de rug aan met mijn cavalerie. Het was een echte slachting, maar uiteindelijk had ik het toch gewonnen >:)
Maar die galliërs zijn wel zwak, een keertje hadden twee units warband een hastati unit van mij aangevallen. Lang gevecht na een frontale aanval van hun, maar uiteindelijk routen die gasten gewoon!
Senaat is echter wel wat irritant. Zij hebben mij al vier keer bevolen de haven van Cartago te blockaden, maar die haven ligt vol met minstens twintig van die birimes en tiremes. Zelf kan ik alleen nog maar van die biremes maken omdat mijn steden nog niet groot genoeg zijn :(. Missie voer ik dus niet uit, gaan ze weer zeiken :X Maar nu zijn ze er mee gestopt, en willen ze dat ik de haven van Sparta blokkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 23:03:
Senaat is echter wel wat irritant.
Leuk he ;) Gewoon negeren, worden ze vanzelf zo boos dat ze de oorlog verklaren. Ze sturen je anders steeds op ronduit nutteloze missie's. Neem een stad ergens in GB in, terwijl net al je legers in afrika zitten. Ja dag :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 22:47

Aight!

'A toy robot...'

haha klopt, naja ik hem ook net. Vind het wel leuk, alleen pc heeft het moeilijk 2000 vs 2000 speel wel nog op easy, eerst ff kijken hoe het gaat, snap het nu tenmiste.

Alleen ben vergeten uit te vinken dat ik alles zelf doe, heeft die bagger ai, heel veel slechte units gemaakt, zin in de min...
wordt veel steden veroveren, ga gewoon met iedereen oorlogje voeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 31 oktober 2004 @ 23:08:
[...]
Leuk he ;) Gewoon negeren, worden ze vanzelf zo boos dat ze de oorlog verklaren. Ze sturen je anders steeds op ronduit nutteloze missie's. Neem een stad ergens in GB in, terwijl net al je legers in afrika zitten. Ja dag :w
Daarom altijd legers verspreiden over de map :D Stel je voor dat een volk stuk voor stuk je steden in gaat pikken, dan red je het nooit om op tijd te gaan recruiten.

Valt me trouwens op dat lopende testudoformaties veel energie trekken, zijn allemaal exhausted na een klein stukje lopen :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
Ik vindt overigens wel dat ze de Senate aan moeten passen. Sommige missies zijn echt niet te doen en ronduit belachelijk maar ik wil geen ruzie met de senate want Juilli is nog net iets te sterk voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 13:06

Masterfvz

AKA Freakazoid

Ik zit dus met dat probleem met de senate scroll. Als ik daar op klik dan geef hij een foutmelding en sluit hij het spel af. Ik heb gelezen dat ik dan WMP 10 moet reïnstallen. Dat heb ik gedaan en ik heb ook de nieuwste catalyst drivers gedownload, maar ik zit nogsteeds met hetzelfde probleem. Moet ik Rome: Total war ook opnieuw installeren ofzo?

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Masterfvz schreef op 01 november 2004 @ 14:43:
Ik zit dus met dat probleem met de senate scroll. Als ik daar op klik dan geef hij een foutmelding en sluit hij het spel af. Ik heb gelezen dat ik dan WMP 10 moet reïnstallen. Dat heb ik gedaan en ik heb ook de nieuwste catalyst drivers gedownload, maar ik zit nogsteeds met hetzelfde probleem. Moet ik Rome: Total war ook opnieuw installeren ofzo?
Als je het spel installeerd wordt er gevraagd of je een codec wilt installeren voor je windows media player. Als je hier voor 'nee' hebt gekozen dan werken de filmpjes dus niet meer. Ik weet niet of de codec apart te installeren is van 1 van de cd's, dan zou je even moeten zoeken. Maar zonder die codec, ook geen filmpjes dus en gevolg is foutmeldingen.

Of je neemt gewoon Rome in natuurlijk })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speel je toevalling met SPQR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 20:19:
[...]

speel je toevalling met SPQR?
Daar kan je helemaal niet mee spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

[
Maar heb je patch 1.1 al geinstalleerd...tzou maar zo kunnen

[ Voor 56% gewijzigd door Yellowneck op 01-11-2004 21:14 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mompelt iets met dubbel...

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nu ruzie met de andere Romeinen >:) Kheb de Scipii Afrika uitgeschopt, door eerst twee hele zuilen vol weg te briben (kostte wel 10k, minder dan de recruitment costs :+), en daarna hun huge city geschopt. Exterminaten van de bevolking leverde ook nog eens 25k op >:)
Overmorgen ga ik met een flinke groep Rome zelf innemen. 15.00 vertrekt m'n vliegtuig ;) :*)
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:02:
[...]

Valt me trouwens op dat lopende testudoformaties veel energie trekken, zijn allemaal exhausted na een klein stukje lopen :/
Hoe zou jij je voelen als je met één arm een schild van 20kg boven je hoofd moest houden terwijl je synchroon moet lopen met 40 anderen :?
Kaap schreef op 01 november 2004 @ 11:17:
Ik vindt overigens wel dat ze de Senate aan moeten passen. Sommige missies zijn echt niet te doen en ronduit belachelijk maar ik wil geen ruzie met de senate want Juilli is nog net iets te sterk voor me.
Je hoeft niet élke missie uit te voeren hoor :) En minimaal de helft is toch wel te doen? Plus dat het geld oplevert, zolang de senaat je redelijk aardig vindt dan ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz

Masterfvz

AKA Freakazoid

vegterb schreef op 01 november 2004 @ 15:40:
[...]

Als je het spel installeerd wordt er gevraagd of je een codec wilt installeren voor je windows media player. Als je hier voor 'nee' hebt gekozen dan werken de filmpjes dus niet meer. Ik weet niet of de codec apart te installeren is van 1 van de cd's, dan zou je even moeten zoeken. Maar zonder die codec, ook geen filmpjes dus en gevolg is foutmeldingen.

Of je neemt gewoon Rome in natuurlijk })
Ik heb nu WMP 9 draaien zonder die Windows Media Format(oid), die heb ik gedeïnstalleerd en alles draait nu goed.

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op 01 november 2004 @ 21:11:
[...]

Daar kan je helemaal niet mee spelen...
kan wel, als je descr_strat.txt edit. Het spel is alleen nooit bedoeld om als senaat te spelen en als gevolg daarvan crasht het spel als je naar het senaat scherm gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb vraagje

als ik instaleer loopt alles perfect tot cd drie bijna klaar is en hij bezig is met music.dat geeft hij foutmelding

"error 1305. Error reading from file D:\games\Rome Total War. Verify that the file exist and that you can access it."

opnieuw of anuleren(de knoppen)

wat moet ik doen?? heb het al 5 keer opnieuw geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Terug naar de winkel (8>

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb hetzeflde probleem met iemand anders zijn cdrom daarnet geprobeerd en pc voldoet RUIMSCHOOTS aan de sysyteem vereisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 14:02:
hallo, ik heb vraagje

als ik instaleer loopt alles perfect tot cd drie bijna klaar is en hij bezig is met music.dat geeft hij foutmelding

"error 1305. Error reading from file D:\games\Rome Total War. Verify that the file exist and that you can access it."

Draai de patch eens van Rome Total War die update naar 1.1, misschien dat het wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 14:49:
kheb hetzeflde probleem met iemand anders zijn cdrom daarnet geprobeerd en pc voldoet RUIMSCHOOTS aan de sysyteem vereisten
Dan heb je het spel niet goed gekopieerd. Leer dus eerst met CloneCD omgaan, voordat je je in de illegale sferen begeeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegterb schreef op 02 november 2004 @ 14:59:
[...]

Draai de patch eens van Rome Total War die update naar 1.1, misschien dat het wat oplost.
Dude, hij heeft het spel nog niet geinstalleerd, hoe kan ie dan in godsnaam de patch installeren |:( En hoezo zou een patch verhelpen dat een bepaald bestand niet van de CD kan worden gelezen?
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 14:02:
hallo, ik heb vraagje

Als je hetzelfde probleem met een andere CD hebt (een originele wel te verstaan of een kopie waarvan je zeker weet dat ie goed is) dan ligt het daar dus niet aan. Probeer eens een andere CD Drive (als je die hebt) of het spel te installeren in een andere folder.
Dit is trouwens meer iets voor SPV.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol leer lezen ik heb hetzeflde probleem met de cd's van iemand anders en ze zijn alletwee echt

en by the way hoe kan ik pacth instaleren als het spel nie kan instaleert zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt jan

jij verstaat het tenminste

lol kzal het direct eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dat werkt dus ook niet
wat kan ik nog doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 17:40:
ok dat werkt dus ook niet
wat kan ik nog doen???
Het edit knopje gebruiken ;)

Ik zou het niet weten. Misschien kun je beter een topic openen in SPV, alwaar je duidelijk vertelt wat je probleem is, en wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Hoe krijg je (met de romeinen uiteraard) een first legionary cohort?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brokstuk schreef op 02 november 2004 @ 22:53:
Hoe krijg je (met de romeinen uiteraard) een first legionary cohort?
Dan moest je dacht ik een stad hebben van meer dan 25000 inwoners en dan de barrakken upgraden tot het hoogste level wat je dan kan maken. Dan kan als het goed is legionary cohort's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ben nu eindelijk ook met grieken begonnen, poef wat zijn romenein irritant, maar gauw innemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ben nu een beetje bezig met de julii med/med en het schiet niet echt op. Ik heb midden en Noord-Italië veroverd, net als Marseille en stukken van Joegoslavië.

Maar ik heb nu pas net 2 stadjes met +6000 inwoners. Ik heb dus een gebrek aan goede units en belangrijker, familieleden. In Marseille, die 2 steden in Noord-Italië en mijn 2 start steden zit familie, en dan heb ik 2 300man legers die een beetje gauls er rebels lopen te etteren. Het zou handiger zijn wat meer steden onder controle te hebben en een stuk of 5 legers om de grenzen wat in de gaten te houden en her en der wat te veroveren. En er dienen zich zelden geschikte kandidaten aan voor de dochters, bijna allemaal met 1 of minder plus punt, zo schiet die familie ook niet op.

Is de truc gewoon een flink aantal turns (en het overlijden van mijn 8sterren generaal) wachten op grotere steden? Of als een dolle alle gauls en steden aanvallen? Of loop ik met mijn 300man legers een te groot risico? En hoe komen al die factions om mij heen aan zoveel boten?

En ja, mijn veroverde steden zijn voorzien van verharde wegen, traders, markets en farms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op 03 november 2004 @ 09:44:
Ben nu een beetje bezig met de julii med/med en het schiet niet echt op. Ik heb midden en Noord-Italië veroverd, net als Marseille en stukken van Joegoslavië.

Maar ik heb nu pas net 2 stadjes met +6000 inwoners. Ik heb dus een gebrek aan goede units en belangrijker, familieleden. In Marseille, die 2 steden in Noord-Italië en mijn 2 start steden zit familie, en dan heb ik 2 300man legers die een beetje gauls er rebels lopen te etteren. Het zou handiger zijn wat meer steden onder controle te hebben en een stuk of 5 legers om de grenzen wat in de gaten te houden en her en der wat te veroveren. En er dienen zich zelden geschikte kandidaten aan voor de dochters, bijna allemaal met 1 of minder plus punt, zo schiet die familie ook niet op.

Is de truc gewoon een flink aantal turns (en het overlijden van mijn 8sterren generaal) wachten op grotere steden? Of als een dolle alle gauls en steden aanvallen? Of loop ik met mijn 300man legers een te groot risico? En hoe komen al die factions om mij heen aan zoveel boten?

En ja, mijn veroverde steden zijn voorzien van verharde wegen, traders, markets en farms.
Gewoon met een flink legertje alles afmaken en veroveren wat je tegen komt. Alles exterminaten om rellen te voorkomen en veel geld te verdienen. Je units zullen meer ervaren worden dus komende gevechten zullen makkelijker gewonnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

mca2 schreef op 03 november 2004 @ 09:44:

Als je net begint heb je ook nog niet zulke goede units nodig, de vijand heeft ze immers ook niet. Maak er zoveel mogelijk aan en upgrade zo snel mogelijk al je beginsteden. Neem ook elke kandidaat voor trouwen aan, ze krijgen toch wel ervaring als je ze de gevechten in stuurt, in een drift naar zo snel mogelijk zoveel mogelijk land. Waarom zo snel mogelijk?
Omdat hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt. De vijand wordt steeds sterker en geavanceerder, en dringt je gemakkelijker in de verdediging. Daardoor wordt het heel moeilijk om tegen die vijandelijke stroom in ook nog gebieden te veroveren. Daarom kun je het beste met je wat minder geavanceerde legers direct aanvallen zodat de vijand die dan meestal nog zwakker is geen kans krijgt.
Als je 300 man vernietigd zijn, maak je toch weer 300 man? Als je steden verovert betekend dat alleen maar meer geld en hogere winsten en grotere steden als je de vijand enslaved.
Wat betreft die boten: daar zijn havens voor nodig, als je direct begint met het bouwen van schepen heb je na 10 turns toch al een vloot van 10 schepen, of heb je 10 vloten met allemaal 1 schip (zoals de vijand).
Mijn mening: val direct aan, binnen 3 turns had ik met Julii al 3 steden ingenomen. Daardoor kon ik net aan alles full blijven upgraden, en legers bouwen omdat de buit de kosten net konden drukken. Maar daarvoor is wel een blijvende druk op de ketel nodig (blijven veroveren dus).
Die eerste 2 leveren geld op, de laatste geld en bevolkingsgroei. Sommigen zeggen dat dat laatste soms problemen oplevert, persoonlijk is dat het enige wat ik nooit upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 23:37:
[...]

Dan moest je dacht ik een stad hebben van meer dan 25000 inwoners en dan de barrakken upgraden tot het hoogste level wat je dan kan maken. Dan kan als het goed is legionary cohort's maken.
Nee. Ik had al urban barracks gebouwd en daarmee krijg je niet een legionairy first cohort. Ik heb wel al een keer een first legion gebribed, dus ze moeten te maken kunnen zijn. Iemand?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brokstuk schreef op 03 november 2004 @ 12:34:
[...]

Nee. Ik had al urban barracks gebouwd en daarmee krijg je niet een legionairy first cohort. Ik heb wel al een keer een first legion gebribed, dus ze moeten te maken kunnen zijn. Iemand?
nog nooit gehoord van een legionairy first cohort..
bedoel je soms early legionairy cohort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Kijk ik heb het zoeken geprobeerd maar ik kan er niet uit komen. Hoe kun je je leger van bv je generaal weer aanvullen met nieuwe landschappen, nu verlies is per x een stuk of 13 man en de army group met mijn generaal staat nu nog maar op 12 , hoe vul ik deze groep aan. En ook de andere groepen ik wil nl alles met 50 man of minder van dezelfde units samenvoegen , maar ik kan het hier niet zo vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz

Masterfvz

AKA Freakazoid

Een van me steden maakt flink verlies en het lukt me maar niet om de stad winst te laten draaien. Ik heb redelijk wat town watch en nog wat troepen in de stad, maar de public order wil maar niet omhoog :/

Hier is een screenshotje
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jm.van.zee/rome.JPG

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Stronkie schreef op 03 november 2004 @ 12:52:
Kijk ik heb het zoeken geprobeerd maar ik kan er niet uit komen. Hoe kun je je leger van bv je generaal weer aanvullen met nieuwe landschappen
landschappen=>manschappen :?
, nu verlies is per x
bedoel je een turn, of een aanval :?
een stuk of 13 man en de army group met mijn generaal staat nu nog maar op 12 , hoe vul ik deze groep aan. En ook de andere groepen ik wil nl alles met 50 man of minder van dezelfde units samenvoegen , maar ik kan het hier niet zo vinden
Het lijkt er sterk op dat je manschapen last hebben van ''the plague''. Je manschappen kun je aanvullen door ze te retrainen mits er natuurlijk genoeg mensen in de stad zijn (bij +/- 450 burgers in je stad kun je vaak geen troepen retrainen). Als je gehavende legers samen wilt voegen doe je dat door te slepen. Sleep het ene plaatje met 50 man hastati naar het andere plaatje met 50 man hastati (altijd de zelfde soort, anders lukt het niet. Je zult geen archers bij hastati of veluites kunnen samenvoegen). En dan heb je weer een legioen van 100 man.
Je generaal kun je volgens mij alleen maar aanvullen door retrain, of dat het na verloop van tijd automatisch aangevult wordt. Maar dat weet ik even niet meer.
Pss: mochten je manschappen echt ''the plague'' hebben, stuur ze dan niet naar je steden anders krijgen die steden ook de plaag. Tenzij je die steden graag qua inwoners wat wilt reduceren..... })
NeFoRcE schreef op 03 november 2004 @ 13:56:
Ik vind dit een waardeloos shitspel!

Kort maar krachtig!

Geef mij maar gewoon Command & Conquer Generals Zero:Hour! :)
Daar kan RTW Niet aan tippen!
Eerder andersom, het detail is veel groter B)
En verder kan C&C bijlange na niet tippen aan het toekomstige Act of War: Direct Action.

[ Voor 14% gewijzigd door Karel V op 03-11-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Kort maar krachtig!

Geef mij maar gewoon Command & Conquer Generals Zero:Hour! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022

Kort maar krachtig!

Geef mij maar gewoon Command & Conquer Generals Zero:Hour!
Waarom lees je dit topic dan ? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ja ik bedoelde manschappen, Maar ik krijg het niet voor elkaar om groepen van 100 man te krijgen altijd 54 58 en dan naar elke ballte worden het er minder. Dus gewoon retrainen en bingo je manschappen worden meer.

Nu ik toch hier bezig ben, hoe zit het met grijze gebieden in je map. Hoe kun je daar geraken. Ik kom er niet......

Tevens heb ik gewoon ook dat steden zich niet uit breiden en ik daar dus ook niets kan bouwen en manschappen trainen .
Is er een mogelijkheid om ge leger weer tot gewone mensen te maken . En hoe krijg je een govenour in je stad Grrr. Tis een lastig spel :S

[ Voor 29% gewijzigd door Stronkie op 03-11-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:40:
[...]

nog nooit gehoord van een legionairy first cohort..
bedoel je soms early legionairy cohort?
doe maar eens eens een custom battle, daar staan ze tussen. Is een cohort met een stuk meer legionairs dan een standaard cohort en ze hebben zo'n gouden adelaar bij zich om het moraal te boosten.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een uberlegertje gamaakt bestaande uit alleen urban cohort (elite van de elite >:)) en prethorain calvary en dat soort 1337 troepen :D
En natuurlijk een 8 sterren generaal bij :*)

Daarmee ff Egypte omver geworpen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masterfvz schreef op 03 november 2004 @ 13:11:
Een van me steden maakt flink verlies en het lukt me maar niet om de stad winst te laten draaien. Ik heb redelijk wat town watch en nog wat troepen in de stad, maar de public order wil maar niet omhoog :/

Hier is een screenshotje
[afbeelding]
Dude das nog niks :) Rome maakt bij mij 3000 verlies. Meer public order krijg je door dingen te bouwen waar de bevolking blij mee is, tempels, public baths, etc. Ook een Arena maken zodat je games kunt houden laat de populariteit ook omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:12
OMFG! Zonet een zwaar vette veldslag gehouden. (Quick Battle)
Ik kreeg de romeinen onder mijn commando en moest het opnemen tegen de gauls. (ofzo :P)
Toen het gevecht begon en ik al mijn eenheden tactisch neer had gezet zag ik een enorm leger op me afkomen dat wel 2x zo groot was.
Naja... ik probeerde het maar en na de eerste grote aanval afgeslagen te hebben volgden er nog een stuk of 2 die ook op weinig eindigden.
Na de laatste aanval ben ik er maar met mijn calvary maar achteraan gelopen en hierdoor zijn ze allemaal gevlucht. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44425/thumb.jpg

Wat zijn trouwens die blauwe blakjes in de "cards" van eenheden?
En heeft iedereen hetzelfde probleem dat je met "quick battle" constant de egyptenaren (?) bent? :|

[ Voor 12% gewijzigd door M@NIC op 03-11-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
Brokstuk schreef op 03 november 2004 @ 14:22:
[...]

doe maar eens eens een custom battle, daar staan ze tussen. Is een cohort met een stuk meer legionairs dan een standaard cohort en ze hebben zo'n gouden adelaar bij zich om het moraal te boosten.
Ja maar is dus alleen als je als SPQR speelt. Deze units zijn voor de overige romeinse factions available en dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

M@NIC schreef op 03 november 2004 @ 14:55:Wat zijn trouwens die blauwe blakjes in de "cards" van eenheden?
dit zijn het aantal projectielen dat de eenheid nog heeft (speren, pijlen, ...)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brokstuk schreef op 03 november 2004 @ 14:22:
[...]

Custom battles zijn wel lastig aangezien je iedere unit apart meer sterren en skills moet toewijzen. Je kan het ook niet doen maar doet je tegenstander het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Masterfvz schreef op 03 november 2004 @ 13:11:

Hier is een screenshotje
[afbeelding]
-700 is nog niets, khad er een met -2700 :)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Public order gaat omhoog door entertainment te bouwen en tempels
Als je meer wilt verdienen, havens, wegen, traders/market/forum
Een grotere muur vinden ze ook belangrijk! Romeinen vonden een grotere muur een statussymbool. Hoe groter de muur hoe welvarender je stad.

En units met een gouden adelaar zijn NIET sterker, maar hebben een andere functie. De gouden adelaar vind je af en toe. Hiervan waren er 3 en dit was HET symbool van Rome en zorgt daardoor dus voor een leger wat je wat beter zal volgen. Urban Cohort is gewoon het sterkst wat te krijgen is bij de romeinen!

Verlies maken bij een stad is niet erg, als de rest maar winst maakt. En hou ze tevreden. Het is natuurlijk zo, hoe meer mensen des te meer taxes krijg je. Maar des te sneller ze ontevreden worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Karel V schreef op 03 november 2004 @ 12:04:
Als je net begint heb je ook nog niet zulke goede units nodig, de vijand heeft ze immers ook niet. Maak er zoveel mogelijk aan en upgrade zo snel mogelijk al je beginsteden. Neem ook elke kandidaat voor trouwen aan, ze krijgen toch wel ervaring als je ze de gevechten in stuurt, in een drift naar zo snel mogelijk zoveel mogelijk land. Waarom zo snel mogelijk?
Omdat hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt. De vijand wordt steeds sterker en geavanceerder, en dringt je gemakkelijker in de verdediging. Daardoor wordt het heel moeilijk om tegen die vijandelijke stroom in ook nog gebieden te veroveren. Daarom kun je het beste met je wat minder geavanceerde legers direct aanvallen zodat de vijand die dan meestal nog zwakker is geen kans krijgt.
Ok, dus gewoon 3 a 4 legers van 3 a 400 hastiti en dan maar los? Dat upgraden van mijn steden gaat in't begin zo traag (taxes al laag, farms voor groei) dat ik niet veel andere eenheden kan kiezen.
Als je 300 man vernietigd zijn, maak je toch weer 300 man? Als je steden verovert betekend dat alleen maar meer geld en hogere winsten en grotere steden als je de vijand enslaved.
Wat betreft die boten: daar zijn havens voor nodig, als je direct begint met het bouwen van schepen heb je na 10 turns toch al een vloot van 10 schepen, of heb je 10 vloten met allemaal 1 schip (zoals de vijand).
Mijn mening: val direct aan, binnen 3 turns had ik met Julii al 3 steden ingenomen. Daardoor kon ik net aan alles full blijven upgraden, en legers bouwen omdat de buit de kosten net konden drukken. Maar daarvoor is wel een blijvende druk op de ketel nodig (blijven veroveren dus).
Ik heb tot nu toe alleen maar occupy gedaan omdat ik bij enslaven de helft vd bevolking moet missen en die stadjes zijn al zo klein. Maar dat levert wel meer geld op. En ik bedenk me net dat bouwen ook mogleijk is zonder familielid in een stad, alleen de taxes blijven automatisch.
Zoveel boten heb ik nog niet, want zoals je al zei, zo'n leger kost klauwen met geld en dat heb ik niet als ik ook nog een dure wegen enzo moet bouwen (en die veel te veel turns kosten om te bouwen).
Die eerste 2 leveren geld op, de laatste geld en bevolkingsgroei. Sommigen zeggen dat dat laatste soms problemen oplevert, persoonlijk is dat het enige wat ik nooit upgrade.
Die wegen bouw ik ook vooral om mijn legers lekker rap over de kaart te kunnen bewegen, en trade is toch wel de geldbron lijkt me zo. Die farms bouw ik ook maar omdat die steden maar niet willen groeien in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

M@NIC schreef op 03 november 2004 @ 14:55:
En heeft iedereen hetzelfde probleem dat je met "quick battle" constant de egyptenaren (?) bent? :|
Ik had de britons tegen de romijnen.

De grootste battle die ik tot nu toe op de campagne map heb gehad bestond uit totaal 7370 manschappen :9~ .
Aight! schreef op 04 november 2004 @ 23:35:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :P?
Twee legers van de Pontics fractie tegen een leger Julii. Maar ondanks dat de legers van de Pontics (Turkije) zo groot zijn, zijn de eenheden heel erg zwak.
. . . . . . . . . . . . . . Men Deployed . . . . . Kills . . . . . Men Remaining
Gnaeus Isauricus . . . . . 2026 . . . . . . . . 4684 . . . . . . . 1519
Captain Rhadamsades . . 3515 . . . . . . . . 191 . . . . . . . . . 49
Hygiaenos of Tropezus . . 1829 . . . . . . . . 360 . . . . . . . . . 1
Totaal=7370 op hard/hard :Y)

[ Voor 52% gewijzigd door Karel V op 05-11-2004 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :P?

Naja ben nu grieks, een rome fammilie uitgemoord, Julie bijna overkocht, alleen hun fraction leader nog, en dan rome innemen :D

Speel wel med/med.
Ik vind het verdedigen het leukste, laatst kwamen van die barbarians, naja had ik toch 5 teams van archers, hun al verzwakt, toen met mijn paardjes hun gaan uitmoorden..tot gingen ze weg, wat een lozers :P

Bribe is wel zeer fijn, zo krijg ik mijn gouveneurs wel bij elkaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op 03 november 2004 @ 17:19:
[...]
Ok, dus gewoon 3 a 4 legers van 3 a 400 hastiti en dan maar los? Dat upgraden van mijn steden gaat in't begin zo traag (taxes al laag, farms voor groei) dat ik niet veel andere eenheden kan kiezen.
[...]
Ik heb tot nu toe alleen maar occupy gedaan omdat ik bij enslaven de helft vd bevolking moet missen en die stadjes zijn al zo klein. Maar dat levert wel meer geld op. En ik bedenk me net dat bouwen ook mogleijk is zonder familielid in een stad, alleen de taxes blijven automatisch.
Zoveel boten heb ik nog niet, want zoals je al zei, zo'n leger kost klauwen met geld en dat heb ik niet als ik ook nog een dure wegen enzo moet bouwen (en die veel te veel turns kosten om te bouwen).
[...]
Die wegen bouw ik ook vooral om mijn legers lekker rap over de kaart te kunnen bewegen, en trade is toch wel de geldbron lijkt me zo. Die farms bouw ik ook maar omdat die steden maar niet willen groeien in het begin.
Ik moord alles uit wat ik tegenkom. Levert nog meer op en minder culture penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Mischien handig om dit in TS te zetten:
M55 in "Rome Total War installatie probleem"

3de cdrom wilde niet gelezen worden door 3 verschillende branders, maar
wel door een dvd-speler. (Gelukkig had ik die nog ergens liggen)

[ Voor 5% gewijzigd door M55 op 06-11-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogenlijk om windowed te spelen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
M55 schreef op 06 november 2004 @ 13:01:
Mischien handig om dit in TS te zetten:
M55 in "Rome Total War installatie probleem"

3de cdrom wilde niet gelezen worden door 3 verschillende branders, maar
wel door een dvd-speler. (Gelukkig had ik die nog ergens liggen)
Anders proberen om alle 3 cd's te kopieren naar harde schijf in 1 directory te zetten en dan vanaf harde schijf te installeren dat truukje werkt zo nu en dan ook wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:44:
Is het mogenlijk om windowed te spelen :)?
Alt-enter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen weer wat verder gespeeld. Leuke dingen die ik heb meegemaakt zijn:

1. Ik stuurde mijn hastati een brug over om de vijandige general aan te vallen. Die general en nog wat andere cavalry gaat mijn hastati chargen, maar ze renden gewoon de rivier in >:) Toen waren ze dood.

2. Ik viel met wat cavalry, archers, hastati, velites en war dogs een legertje rebels aan. Het rebel leger bestond uit 2 units boeren en 1 unit warband. Eerst beschoten met pijlen, toen de hastati en velites wat speren laten gooien. Cavalry en de infantry er toen op afgestuurd, en toen gewonnen. Zij hadden er nog 50 over, en ik had alles nog over, helemaal geen doden aan mijn kant :P.

Wat die verliesgevende steden betreft, ik vermoed dat de steden waar je je units trained ook de upkeep moeten betalen van die units, die upkeep word dus niet gedeeld met de andere steden. Ik heb in mijn begin steden een heleboel boten en legers gemaakt, de andere steden heb ik niet zoveel gerecruit. De beginsteden leiden een paar duizend denari verlies, de rest van mijn steden maken bijna allemaal winst. Zo lang je met alle steden in totaal nog winst maakt is er niets aan de hand.
Zelf maak ik op dit moment nog maar net winst. Heb al heel gallië, oostenrijk en bosnië verovert. Ik ga maar eens flink wat ports, roads en markets bouwen. Jammer alleen dat de meeste steden in gallie e.a. vaak niet over de 2000 inwoners komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:31
de upkep van je units wordt wel verdeeld over je steden, echter hoe groter je stad hoe meer die stad moet betalen van de totale upkeep, vandaar dat de eerste steden (want die zijn vaak groot) verlies leiden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen gespeelt nu en het spel is echt toppie. Heb alleen vraag of het multiplayer gedeelte alleen via GameSpy te doen is, wil het namelijk ook wel eens tgn friends spelen zonder dat die daar al te veel moeite voor moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Gisteren viel ik met een leger van bijna 2000 soldaatjes een grote stad binnen (dat kleine eilandje, weet de naam ff niet :) ) en die stad had nog maar een legertje van 2 en eentje van 170 man ofzo.. dus dat moest ik makkelijk kunnen winnen.

Mijn spy had de deur al netjes open gedaan. Dus ik denk mooi naar binnen marcheren, maar ja gooien van die eikels hete olie op mijn mannetjes. maar omdat die klote AI van die poppetjes zo slecht was, en niet netjes alle 2000 poppetjes meteen naar het center lieten lopen, liepen ze af en aan door de poort en weer terug.

Uiteindelijk wel de stad overwonnen, maar wel 1600 soldaatjes verloren omdat die steeds onder die hete zooi gingen douchen :X

Dat zijn echt irritante momenten.. daarna opnieuw geladen en de computer het laten berekenen. Toen maar 6 poppetjes verloren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op 08 november 2004 @ 20:30:
Gisteren viel ik met een leger van bijna 2000 soldaatjes een grote stad binnen (dat kleine eilandje, weet de naam ff niet :) ) en die stad had nog maar een legertje van 2 en eentje van 170 man ofzo.. dus dat moest ik makkelijk kunnen winnen.

Mijn spy had de deur al netjes open gedaan. Dus ik denk mooi naar binnen marcheren, maar ja gooien van die eikels hete olie op mijn mannetjes. maar omdat die klote AI van die poppetjes zo slecht was, en niet netjes alle 2000 poppetjes meteen naar het center lieten lopen, liepen ze af en aan door de poort en weer terug.

Uiteindelijk wel de stad overwonnen, maar wel 1600 soldaatjes verloren omdat die steeds onder die hete zooi gingen douchen :X

Dat zijn echt irritante momenten.. daarna opnieuw geladen en de computer het laten berekenen. Toen maar 6 poppetjes verloren :D.
voortaan met behulp van ladders het poorthuis bezetten, en dan binnen lopen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 18:47:
Wat die verliesgevende steden betreft, ik vermoed dat de steden waar je je units trained ook de upkeep moeten betalen van die units, die upkeep word dus niet gedeeld met de andere steden. Ik heb in mijn begin steden een heleboel boten en legers gemaakt, de andere steden heb ik niet zoveel gerecruit. De beginsteden leiden een paar duizend denari verlies, de rest van mijn steden maken bijna allemaal winst. Zo lang je met alle steden in totaal nog winst maakt is er niets aan de hand.
Zelf maak ik op dit moment nog maar net winst. Heb al heel gallië, oostenrijk en bosnië verovert. Ik ga maar eens flink wat ports, roads en markets bouwen. Jammer alleen dat de meeste steden in gallie e.a. vaak niet over de 2000 inwoners komen.
allemaal niet waar ;),
de army upkeep wordt verdeeld over het aantal inwoners. dus een stad met 30.000 inwoners moet 15 keer meer upkeep betalen als een dorpje met 2.000 inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
IUk snap niet dat mensen zo weinig geld hebben. Als je gewoon altijd eerst roads en een market bouwt zit je snor.

Hallo met Tim

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.