Als je moet wachten kun je gewoon de 'Speed' op 3x zetten en dan heb je hopelijk gewonnen, maar de kans is ook dat het een 'draw' wordt. Dan blijven ze gewoon bij je stad staan en vallen ze nog een keer aan.
Sommige battles zijn makkelijk te winnen zonder paardjes. Alleen een General is een must voor elk leger. Natuurlijk, paardjes zijn handig en een leger wat 90% uit cavelary bestaat is vrij sterk, maar lullig als je spearman tegen je hebt (van de grieken bijvoorbeeld) Dan wordt het een paardenslachting.
Squalor is vervelend ja, maar een simpele oplossing als ze units blijven uitmoorden is de stad uit gaan met je leger en de dan een turn wachten en de stad opnieuw innemen en "Exterminate Population" doen, dat kan helpen.
Voor de mensen die het niet wisten, een stad waar geen goveneur in zit kun je nog steeds gebouwtje bouwen en units bouwen. Door rechts in het info schermpje van je stadje automanage uit te zetten voor gebouwen en units. Het enige wat dan op automanage blijft staan is de Tax.
Lomp aanvallen is niet waardoor de romeinen vroeger zo ver zijn gekomen:
Een tacktiek die ik aan wil raden is:
^^^^_____*************_____^^^^
___________&&&&&&&&&&
___________+++++++++
______________@@@@
^ = Cavelary
* = Hastatii/Legeonairs/Cohort (Units met mogelijkheid tot speergooien)
& = Spearman
+ = Archers
@ = General
_ = lege ruimte
Laat je ^ of verder naar de zijkant rennen
Je * en & op 'fire at will' zetten
*, indien mogelijk een testudo vormen, nadeel is dat er geen speren gegooid kunnen worden, voordeel is geen doden door hun archers.
Honden (attackdogs) zijn erg handig om erbij te hebben, erg sterk tegen paardjes, maar ook om lastige archers weg te jagen...
Als je spearman dus gegooid hebben stuur je je ^ eropaf van de zijkant. Het kan verstandig zijn om op dat moment de 'fire at will' van je + en & uit te zetten, omdat dit ook eigen units kan kosten.
Als je stad wordt aangevallen en je hebt archers val dan de gene die jou stad aanvalt aan. Zo heeft hij geen tijd om siege weapons te bouwen

en kunnen je archers er op los schieten (tot hun pijlen op zijn natuurlijk). Als die op zijn dan kun je 2 dingen doen, wachten... Of dus aanvallen met de legers die hebt! Hopelijk heb je genoeg archers zodat ze weg rennen. Dan dus Cavelary erachteraan en afslachten die hap
Olifantjes zijn bang voor vuur, dus alles wat met vuur kan schieten is welkom! Archers met vuurpijlen doden de olifanten niet, maar ze rennen uiteindelijk wel weg!
Maar deze tacktieken zijn misschien al gezegd, maar ik had ze nog niet gelezen.
Ik speel momenteel op Hard en dat is redelijk te doen, op Easy was ik zo klaar en wandelde ik door elke veldslag heen, nu nog soms...
[
Voor 5% gewijzigd door
vegterb op 30-10-2004 23:29
]