Rome: Total War [deel 2]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.160 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Rome: Total war [Deel 2]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/Rome.jpg
Geschiedenis

Rome: Total War *Deel I

Algemene Uitleg
Rome: Total War is the next generation in epic strategy gaming from the critically acclaimed and award winning Total War brand. The aim of the game is to conquer, rule and manipulate the Roman Empire with the ultimate goal of being declared as the "Imperator" of Rome. Set in a time when the mighty Roman Empire emerged to conquer the known world against powerful enemies, when gladiators fought to a bloody death in the Coliseum; when Spartacus defied the might of the empire; when Hannibal led his invincible army and his war elephants across the Alps to strike fear into the very heart of Rome itself; and when Julius Caesar finally smashed the Barbarian Gauls. This was a time of brutal confrontation between civilisation and barbarism, and of civil war as the ancient world's only superpower turned on itself.
Rome: Total War is een combinatie geworden van een Civ en een RTS. Het belangrijkste gedeelte is de landkaart geworden, waarop grote delen van Europa, Afrika en Azie te vinden zijn. Dit gedeelte is turn-based gemaakt. De gevechten die je uitvoert zijn wel real-time.

Het grote voordeel van Rome: Total War is dat elk gedeelte van het spel te automatiseren is. Je kan er dus voor kiezen om het Civ gedeelte door de computer af te laten handelen en alleen voor de gevechten te gaan. Maar er is ook een mogelijkheid om het om te draaien.
Uiteraard hoeft dit niet en kan je er ook voor kiezen om alles zelf in handen te nemen.
Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/541/541929/rome-total-war-20040824042254068.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/589390_20040823_screen001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/589390_20040823_screen002.jpg
Systeem Eisen

· Microsoft® Windows® 98SE/ME/2000/XP

· Pentium® III 1.0GHz (1000MHz) or Athlon™ 1.0GHz (1000MHz) processor or higher

· 256MB RAM

· 8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers

· 2.9GB of uncompressed free hard disk space (plus 500MB for Windows® swap file)

· 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers

· 100% Windows® 98SE/ME/2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers

· DirectX® 9.0b (included)

· 1024 x 768 Monitor Resolution

· 3D hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers*.

ATI® Radeon® 8500
ATI® Radeon 9000
ATI® Radeon 9500
ATI® Radeon 9600
ATI® Radeon 9700
ATI® Radeon 9800
All Nvidia® GeForce® 3 and higher

Important Note: *Some 3D accelerator cards with the chipsets listed here may not be compatible with the 3D acceleration features utilized by Rome: Total War™. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX 9.0b compatibility.

Multiplayer Requirements:

· Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported.

· Internet play requires broadband connection and latest drivers.

· LAN play requires network interface card and latest drivers.
Demo

Er is ook een demo van het spel, waarbij je een paar slagen kan naspelen.
In de Demo is het Turn-based gedeelte niet aanwezig, daarvoor zou je het complete spel voor moeten kopen.

De demo is 162 MB en beschikbaar vanaf de volgende locaties.
Gamershell
Fileplanet
Bit Torent

Patches

Er is voor Rome: Total War ook een patch uit. Deze patch moet een aantal problemen oplossen.

* Fixes an issue with the GameSpy multiplayer lobby population when it hits its maximum.
* Elephant units in the game have been tweaked to make them less overpowering.

Download

[ Voor 149% gewijzigd door Cardinal op 07-10-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
cardinal808 schreef op 07 oktober 2004 @ 12:24:
Zal ik maar eens wat in elkaar flansen aangezien de topic start nou niet echt denderend is :P
Is goed, als je klaar bent moet je mij maar even een seintje geven, dan update ik de boel wel even :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
cardinal808 schreef op 07 oktober 2004 @ 12:24:
Zal ik maar eens wat in elkaar flansen aangezien de topic start nou niet echt denderend is :P

Ben even info verzamelen en het oude topic doorspitten.
M1lamb3r is er al mee bezig. Zie deel 1 van Rome: Total War. Hij zou het afmaken als hij uit school kwam. Dus ik denk dat je je de moeite kunt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders schreef op 07 oktober 2004 @ 02:32:
[...]

Daarmee bedoel ik dat je niet lukraak alles moet bouwen wat je kunt bouwen. RTW is geen race om de grootste stad, maar een spel om het beste empire te bouwen. Daarmee moet je beslissingen nemen die verder gaan dan alles in je stad plempen wat maar mogelijk is.
Je faalt jammerlijk te beargumenteren wat realistisch is aan een stad waar iedereen ondanks riolering kennelijk op straat loopt te schijten.
[...]

Dat is nou net het hele punt. Dan heb je dus ook alle gebouwen gebouwd die een groei-bonus geven, en dat wil je nou net binnen de perken houden, zeker in Carthago waar van nature al zoveel farming dat de groei zonder enige gebouwen al hoog is. Hoe meer groeibonus je hebt, hoe groter de stad kan worden, maar dat wil je helemaal niet. Boven een bepaald aantal inwoners zit je aan je max wat je met je aantallen legers kunt beïnvloeden, en alles wat daarboven zit moet je met gebouwen op zien te vangen. Beperk de groei dus zoveel mogelijk voordat de boel uit de klauwen loopt. In probleemsteden dien je ook goed de retinues en traits in de gaten van de governor die er zit.
Helemaal mee eens, maar wat had ik anders moeten doen? Je kunt me moeilijk verwijten dat ik een city plumbing bouw (wat squalor tegen zou moeten gaan) als de squalor op 90 zit. Het heeft een positief effect op de populatiegroei, dat wel ja, maar dat het niet bouwen beter zou zijn dat het wel bouwen, daar is niets logisch of realistisch aan.
Net wat ik aangaf: het is niet, zoals in zoveel andere empire building games, een kwestie van lukraak elke update bouwen die je kunt bouwen. RTW is een tikkeltje complexer en dat maakt het zo uitdagend.

Dat je maandelijks races hebt en je order nog boven de 100% ligt vind ik bovendien nog wel meevallen, en vrij realistisch. Dacht je dat het vroeger een eitje was om een grote stad in toom te houden?
Een Pantheon, gewijd aan Bachus, heeft een positieve invloed van ik meen 65% op de public order, dus dan valt het imho helemaal niet mee. Een culture penalty is er nauwelijks meer, en de distance to capital valt ook wel mee. Het enige negatieve is de squalor, en als positieve factor is er o.a. de influence van m'n Faction Leader, public health buildings, law/order van het Pantheon. Dat weegt bijelkaar net zo zwaar als het feit dat er wat zwerfvuil in de stad ligt. Realistisch :?
Het zou je sieren als je je misplaatste sarcasme voortaan achterwege zou willen laten.
Het zou je sieren als je, in plaats van op de man te spelen, inhoudelijk in zou gaan op m'n argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Zoveel manntejes als op die screenie met die siege heb ik nog nooit gehad... :Y)
Fijne topic start btw :D

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brokstuk schreef op 07 oktober 2004 @ 13:10:
Zoveel manntejes als op die screenie met die siege heb ik nog nooit gehad... :Y)
Fijne topic start btw :D
PR he, die overdrijven altijd :P

Als je de unit scale op 'huge' zet kom je trouwens al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:18:
[...]

Waar kun je dit instellen?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajo schreef op 07 oktober 2004 @ 13:25:
[...]

Waar kun je dit instellen?
VOOR je een campaign of battle start, dus vanuit het hoofdmenu, naar de video options gaan. De geavanceerde options laten weergeven, en dan is het, dacht ik, ergens rechtsboven.

Jammerlijk heeft dit geen effect op een campaign waar je al aan begonnen bent :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:27:
[...]

VOOR je een campaign of battle start, dus vanuit het hoofdmenu, naar de video options gaan. De geavanceerde options laten weergeven, en dan is het, dacht ik, ergens rechtsboven.

Jammerlijk heeft dit geen effect op een campaign waar je al aan begonnen bent :'(
Wat ook jammer is dat de vijandelijk legers ook worden aangepast. >:)
Moet wel zeggen dat het met meer ventjes het ook een grotere chaos wordt. Vooral als je steden moet binnen vallen, dan lijken ze maar niet te kunnen beslissen wie er nou eerst gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:27:
[...]

Door dat gehaast om dit spel te spelen heb ik deze optie onbenut gelaten, kan ik weer opnieuw beginnen.

Krijg maar geen genoeg van dit spel zeg, wat een klasse.
Btw die Spanbejaarden zijn volhouders zeg, vooral als je in de moeilijkste graad speelt.

Bedankt voor je info Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 19:55
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:09:
Je faalt jammerlijk te beargumenteren wat realistisch is aan een stad waar iedereen ondanks riolering kennelijk op straat loopt te schijten.
Check de geschiedenis. Rome was geen blinkende stad, ondanks riolering.
Helemaal mee eens, maar wat had ik anders moeten doen? Je kunt me moeilijk verwijten dat ik een city plumbing bouw (wat squalor tegen zou moeten gaan) als de squalor op 90 zit. Het heeft een positief effect op de populatiegroei, dat wel ja, maar dat het niet bouwen beter zou zijn dat het wel bouwen, daar is niets logisch of realistisch aan.
How about farm upgrades?
Het zou je sieren als je, in plaats van op de man te spelen, inhoudelijk in zou gaan op m'n argumenten.
Je begon er zelf mee, lieve schat.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:18:
[...]

Dan heb je nog minimaal 40 groepjes hastiti etc. nodig om zover te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Misschien wel ff handig om die patch bij de OP te douwen...?

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 07-10-2004 17:34 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

Opgedouwde patch
Dus toch maar opnieuw beginnen als ik straks de grootste battles wil spelen, en dan al van te voren de grote van de eenheden instellen, goed dat ik het weet. Als je daar pas op het einde achter komt.... :+

[ Voor 59% gewijzigd door Karel V op 07-10-2004 15:36 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat je moet doen om Rome zelf aan te kunnen vallen?

Ik bezit nu half Europa maar ik kan Rome nog niet aanvallen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00t, dit is dus een echt "Ati" spel (Ati kaarten zijn goed in het renderen van dit soort games, dus met heel veel dezelfde objecten) dus eindelijk kan mijn 9800 Pro @ XT 440/400 zich eens ff goed bewijzen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 17:20:
W00t, dit is dus een echt "Ati" spel (Ati kaarten zijn goed in het renderen van dit soort games, dus met heel veel dezelfde objecten) dus eindelijk kan mijn 9800 Pro @ XT 440/400 zich eens ff goed bewijzen :9
Je mag even iets duidelijker vertellen waarom dit een "echt" Ati spel is?

offtopic:
Ik hap niet, ik bijt

[ Voor 9% gewijzigd door Cardinal op 07-10-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 16:37:
Weet iemand wat je moet doen om Rome zelf aan te kunnen vallen?

Ik bezit nu half Europa maar ik kan Rome nog niet aanvallen???
Je moet populair genoeg zijn bij het volk. Of je kan je helemaal niks van de senaat aantrekken, dus nooit hun opdrachten doen, etc, tot ze de oorlog aan je verklaren: Dan kun je ook Rome innemen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de TS staan alleen maar ss van grote gevechten, zulke geveckten komen volgens mij maar 1 op de honderd gevecht voor. Doe er wat kleinere bij, die vind ik trouwens ook leuker want ht is overzichterlijker en gaat meer om strategie ipv zoveel mogelijk troepen vaan voren waggelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

Na twee mislukte pogingen, lijkt het nu echt te lukken.
Geweldig gewoon, ik veroverde een eerste stad (Narbo Martius) op de Gauls met mijn hoofdleger, en stuurde daarna een groot deel van mijn hoofdleger per schip terug. Juist op het goede moment kwam deze in de haven, want Arretium mijn hoofdstad werd door de Gauls belegerd. Ik val ze dus in de rug aan, en het leger uit de stad is de computergestuurde reinforcement. Die werkte zeer goed en bond een deel van de strijdkrachten zodat ik het andere deel kon inmaken. Vooral met dank aan de boogschutters en Generals Cavalry. Mijn eenheden waren in aantal gelijk als die van de vijand, maar ondanks het hard niveau heb ik ze toch helemaal in kunnen maken.
Waar je wel heel goed op moet letten is dat jou shooting units niet schieten als een van jou friendly eenheden door een shooting unit heen loopt. Ook moet je heel goed oppassen dat jou shooting units niet schieten op vijandelijke eenheden die met jou eenheden vechten. Friendly fire is vaak veel schadelijker dan de vijandelijke eenheden. Als je hier frequent op let kun je al enorm veel schade beperken.
offtopic:
Kareltje mompelt nog zo iets als:..... geweldige game ....... de ultieme verslaving......HELP...... :9~

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Heb het spel nu ook en heb het noorden van Italie in handen en probeer een sterke uitvalsbasis te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of je met de Romeinen ook olifanten kan bouwen als je heel Afrika inmiddels te pakken hebt, want ik kan maar geen olifanten recruiten, en die beesten zijn wel verdraaid vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 19:14:
Kan iemand mij vertellen of je met de Romeinen ook olifanten kan bouwen als je heel Afrika inmiddels te pakken hebt, want ik kan maar geen olifanten recruiten, en die beesten zijn wel verdraaid vet :)
Nee, dat kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders schreef op 07 oktober 2004 @ 14:14:
[...]

Check de geschiedenis. Rome was geen blinkende stad, ondanks riolering.
Als jij me een bron kunt geven, graag, ik kan met google niets vinden. Dus ik kan hier niet op ingaan. Ook m'n encyclopedie vertelt niks over viezigheid.
[...]

How about farm upgrades?
True. Helaas waren die al aanwezig ;( Zelf heb ik die niet meer bijgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar je kunt ze wel vaak huren als mercenairies. Mits je met je legertje in Afrika bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik wel gaar vind, ik probeerde met een aantal ruiters (me generaal) de andere generaal af te maken dus gewoon erachteraan terwijl ie wegvluchtte maar elke keer als ze 'bij' m waren maakte ze een 90 graden bocht... echt super vaag en irritant
zo is de vijandelijke generaal het hele slachtveld uit kunnen komen... slaat nergens op

kan je eigenlijk missies van de senat nog ergens terug lezen als je bijv vergeten bent welke stad je over moest nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Ben nu op hard begonne met de grieken...Pfff zeker niet simpel asl je gewend bent met een snel romeins leger te spelen met veel paarden. Ik vind die hoplites in phalanx moeilijk speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh wat geeft het toch een geweldig gevoel als je legertje van 500 man, een leger van 1100 man afslacht met ongeveer 200 slachtovers an jou kant :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 20:41:
wat ik wel gaar vind, ik probeerde met een aantal ruiters (me generaal) de andere generaal af te maken dus gewoon erachteraan terwijl ie wegvluchtte maar elke keer als ze 'bij' m waren maakte ze een 90 graden bocht... echt super vaag en irritant
zo is de vijandelijke generaal het hele slachtveld uit kunnen komen... slaat nergens op

kan je eigenlijk missies van de senat nog ergens terug lezen als je bijv vergeten bent welke stad je over moest nemen
wat dacht je ervan om op te letten bij de tutorial:Y)
als je op je op dat symbooltje naast de zandloper klikt, dan krijg je een menu, en dan moet je naar een tabblad waar iets met senat ofzo opstaat.. iig daar moet het ergens bijstaan

Woeps, niet op edit gedrukt :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

:o Aaaaaaargh, 2 dagen niet kunnen spelen, dat hou je bijna niet vol als je verslag moet maken en dat icoontje pronkt op je bureaublad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, op het icoon van je faction klikken (rechtsonderin), naar het tabblad 'senate' gaan, en daar naar het tabblad 'senate missions' gaan.

/spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
cardinal808 schreef op 07 oktober 2004 @ 17:27:
[...]

Je mag even iets duidelijker vertellen waarom dit een "echt" Ati spel is?

offtopic:
Ik hap niet, ik bijt
Idd weer zo'n walgelijke fanboy opmerking om wederom een goed gaming-topic te verneuken met trolls tegenover specifieke kaarten-eigenaars.

Ik heb zelf ati. Ik kan me voorstellen dat je zegt dat Doom meer een nVidia spel is, en dat HL2 meer een Ati game is...

maar dit spel is niet geoptimaliseerd, nog gesponcerd door welke kaarten fabrikant dan ook.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Uuh, tis zo dat ik niet in elke stad kan bouwen, wel heb ik in elke stad een governor zitten. Heb nog niet de link kunnen leggen van het wel en niet kunnen bouwen..iemand?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 07 oktober 2004 @ 21:57:
Uuh, tis zo dat ik niet in elke stad kan bouwen, wel heb ik in elke stad een governor zitten. Heb nog niet de link kunnen leggen van het wel en niet kunnen bouwen..iemand?
Inwoners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kwartjuh:

Reageer er dan niet op. Zo is z'n doel weer bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de maximale resolutie 1280 x 960?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 07 oktober 2004 @ 21:57:
Jah, even een vraag daarover, heb nu een 6 tal steden in bezit, alleen hoe kom ik aan governors? Heb namelijk nu een stad zonder governor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Ghostboy -> nee ik speel op 1600X1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu zo ver dat ik heel spanje, frankrijk, nederland, belgie heb veroverd.

Zo ik wist niet dat de belgen zo moeilijk was gewoon 700 soldaten tegen 100 belgen en ik verloor 8)7

Die rebels stellen ook niks voor.

Had zo net een match gespeelt tegen de britten.

4286 soldaten van mijn kant tegen 1236 soldaten van hun...WAT EEN SLACHTVELD. :+

Was gewoon niet meer te overzien was gewoon echte MEGA groot. Super veel soldaten overal.

Ik viel aan op 4 richtingen de tegenstander had geen kans hehehe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook heel erg vaag.

Of ik stuur mijn troepenmacht +- 600 soldaten naar links en ze gaan naar rechts 8)7 en de andere +-500 soldaten van rechts naar links |:(

Snap er geen fluit van klopt gewoon geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb een faction leader nu die echt bagger is. Ik wil zijn zoon laten leiden alleen ik krijg die leader niet dood. Heb hem er alleen opuit gestuurd tegen grotere legers maar zijn 16 paardjes winnen altijd...

Anyway een vraagje. Ik heb vrijwel alle gebouwen gebouwd die ervoor zorgen dat bevolking blij is. Toch gebeurt het echter als ik mijn legertjes uit een stad move dat ze ontevreden worden. En dit gaat niet over een gevangen stad. Gewoon een basestart stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 07 oktober 2004 @ 18:59:
Heb het spel nu ook en heb het noorden van Italie in handen en probeer een sterke uitvalsbasis te maken.
Altijd je landsgrenzen verdedigen ja. Met name de kern van je capital etc. Ik heb nu oorlog met de galliers, greek city's en de germanen. Maar ik ben nu deals aan het sluiten met de spanjaarden zodat ze mee kunnen helpen en betalen voor mijn aanvallen.

Het valt me echt op hoeveel geld je van andere volkeren kan afpakken met een goede diplomaat. Iedere turn als ik mijn diplomaat laat vragen om geldsteun om andere volkeren aan te vallen krijg ik zo 2000 dinar. En helemaal leuk zijn de dwangsommen die je van vijanden af kan troggelen als je ze steeds zware nederlagen toebrengt. Iedere keer rond de 600 tot 4000 dinar :D (en dat van 2 enemies) Gewoon de vijand doodsbang maken met idoot grote legers zodat je ze overpowered.
Steffy schreef op 07 oktober 2004 @ 21:05:
:o Aaaaaaargh, 2 dagen niet kunnen spelen, dat hou je bijna niet vol als je verslag moet maken en dat icoontje pronkt op je bureaublad >:)
:'(
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 01:26:
Ben nu zo ver dat ik heel spanje, frankrijk, nederland, belgie heb veroverd.
Die bestonden toen nog niet :+

Die gebieden vielen onder de germanen en galliers.
Kaap schreef op 08 oktober 2004 @ 07:18:
Ik heb een faction leader nu die echt bagger is. Ik wil zijn zoon laten leiden alleen ik krijg die leader niet doet. Heb hem er alleen opuit gestuurd tegen grotere legers maar zijn 16 paardjes winnen altijd...

Anyway een vraagje. Ik heb vrijwel alle gebouwen gebouwd die ervoor zorgen dat bevolking blij is. Toch gebeurt het echter als ik mijn legertjes uit een stad move dat ze ontevreden worden. En dit gaat niet over een gevangen stad. Gewoon een basestart stad.
Het familielid dat het meeste invloed, command en management heeft neemt het faction leadership op zich.

Je moet altijd soldaten in een stad laten. Anders komen er riots (ook in je originele steden)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 01:29:
[...]
Dat heb ik ook heel erg vaag.

Of ik stuur mijn troepenmacht +- 600 soldaten naar links en ze gaan naar rechts 8)7 en de andere +-500 soldaten van rechts naar links |:(

Snap er geen fluit van klopt gewoon geen zak van.
Het kan idd. nog verbeterd worden.

Wat is gisteren nou weer had...

Dacht even een 5honderdtal soldaten de brug over te sturen. Vervolgens is het zo druk op de brug dat er mannetjes vanaf lazeren en direct sterven :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostboy -> nee ik speel op 1600X1200
Waarom kan ik dan maar kiezen tot 1280X960 als mijn monitor en windows toch tot 1600X1200 gaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 08:37:
Die bestonden toen nog niet :+

Die gebieden vielen onder de germanen en galliers.
8) Je vergeet ons Friezen hoor, wij hebben die romeinen mooi uit het noorden gehouden hier in Nederland _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 08:37:
Het familielid dat het meeste invloed, command en management heeft neemt het faction leadership op zich.
Valt me op dat het spel ook naar de leeftijd kijkt bij het beoordelen van je opvolger. MAAR wisten jullie dat je dus zelf je opvolger kan instellen? Zit een knopje voor.

Reden van mijn eerste post is dat ik mijn leader niet dood krijg. Ik wil namelijk een kleinzoon met hele goede capaciteiten laten leiden ook al is hij maar 19 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Steffy schreef op 08 oktober 2004 @ 10:18:
[...]

8) Je vergeet ons Friezen hoor, wij hebben die romeinen mooi uit het noorden gehouden hier in Nederland _/-\o_
Dat viel toen gewoon onder Germanie. Hadden ze daar ook maar gebleven net zoals Oost-Friesland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 08 oktober 2004 @ 10:21:
[...]

Valt me op dat het spel ook naar de leeftijd kijkt bij het beoordelen van je opvolger. MAAR wisten jullie dat je dus zelf je opvolger kan instellen? Zit een knopje voor.

Reden van mijn eerste post is dat ik mijn leader niet dood krijg. Ik wil namelijk een kleinzoon met hele goede capaciteiten laten leiden ook al is hij maar 19 jaar.
Post is een screen van dat knopje, of een duidelijke omschrijving :D Ik dacht dat ik alle knopjes zolangzamerhand wel gehad heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Die patch, is die aan te raden om te installeren? Er staat dat de olifanten minder sterk worden erdoor. Maar is deze patch officieel van de makers van Rome? Want ik wil niet het spel er mee gaan verpesten, ik installeer alleen officiele patches van de officiele makers. Is dit het geval bij deze patch? Dus niet dat ik de olifanten minder sterk maak dan is bedoeld door de makers?

Verder: Ik heb een groot gebrek aan family-members om Governor in mijn steden te worden. Ik kom er nu al drie tekort :(
Net er weer 1 bij gekregen doordat een vrouw uit mijn familie trouwde. Maar het gaat dus wel erg langzaam.
Is trouwen en kinderen die de vereiste leeftijd bereiken de enige manier om meer governors te krijgen?

[ Voor 31% gewijzigd door UltraR-pc op 08-10-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 08 oktober 2004 @ 10:30:
Die patch, is die aan te raden om te installeren? Er staat dat de olifanten minder sterk worden erdoor. Maar is deze patch officieel van de makers van Rome? Want ik wil niet het spel er mee gaan verpesten, ik installeer alleen officiele patches van de officiele makers. Is dit het geval bij deze patch? Dus niet dat ik de olifanten minder sterk maak dan is bedoeld door de makers?

Verder: Ik heb een groot gebrek aan family-members om Governor in mijn steden te worden. Ik kom er nu al drie tekort :(
Net er weer 1 bij gekregen doordat een vrouw uit mijn familie trouwde. Maar het gaat dus wel erg langzaam.
Is trouwen en kinderen die de vereiste leeftijd bereiken de enige manier om meer governors te krijgen?
Lijkt me wel. Alleen familie van je kunnen die posittes bekleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Nee, je kunt ook leiders van andere factions omkopen. Voor de 1500-15000 denari die dat kost (doorgaans iets van 4000-5000) hoef je dat niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007

Het is een officiële patch, die vooral bedoeld is om het multiplayer probleem te fixen, dus als je online wilt spelen is ie eigenlijk alleen de moeite waard.

Je kunt ook familymembers van andere factions omkopen met diplomats, zo heb ik zowat de hele Carthage clan ingekocht.

Ik heb trouwens ook een handige tacktiek ontdekt voor als je door een groot leger besieged wordt en je zelf een kleiner leger hebt. Val het vijandige leger gelijk aan, zodat je op de battlemap kan spelen en zodat ze niet de kans hebben gehad om siegespul te bouwen. Lok dan het leger naar de muren, door met een unit even buiten de poorten te paraderen. Als het leger dichtbij genoeg is, worden ze automatisch onder vuur genomen door onzichtbare archers in je muren. Als je het leger niet hebt verslagen en zij niet jouw hebben verslagen, omdat ze niet binnen de muren kunnen komen, wordt het gewoon een draw. Dan kun je gewoon dezelfde procedure nog een keer uitvoeren, totdat ze allemaal dood zijn of zwak genoeg zijn om met je eigen leger te verslaan.

Wat ook een leuke tacktiek is om met een paar units die je wel kunt missen de poort uit te lopen en ze dan net voor de poort te laten stoppen, zodat er nog een paar onder de poort staan en deze open blijft. Ze zullen dan waarschijnlijk aangevallen worden en worden teruggedrongen door de overmacht. Op een gegeven moment als de vijand dicht genoeg bij de poort is krijgen ze vanzelf kokende olie over zich heen en jouw units zijn meestal dan net ver genoeg terug onder de poort. Als je dan ook nog een paar missile units achter de open poort zet dan kunnen die ook nog wat schade aanrichten. Hoewel je die ook op de muur kunt zetten is dit niet aan te raden als de vijand zelf veel archers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 10:26:
[...]

Post is een screen van dat knopje, of een duidelijke omschrijving :D Ik dacht dat ik alle knopjes zolangzamerhand wel gehad heb :)
1. Open het Senate/Faction Window
2. Open het familytree window
3. Selecteer diegene die opvolger moet worden
4. Aan de linkerkant van het venster zitten enkele knopjes en hierbij zitten beschrijvingen

Prachtig want in MTW baalde ik soms van heirs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 08 oktober 2004 @ 12:06:
[...]

1. Open het Senate/Faction Window
2. Open het familytree window
3. Selecteer diegene die opvolger moet worden
4. Aan de linkerkant van het venster zitten enkele knopjes en hierbij zitten beschrijvingen

Prachtig want in MTW baalde ik soms van heirs.
zeg dat wel, met MTW was het nu al game over geweest omdat ik was vergeten te uithuwlijken.
Ik ben nu erg populer in het senaat 7-1-1 dus dat gaat vanzelf,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Een kapitein kan ook governer worden, als hij een aantal battles gewonnen heeft. Of een "echte" generaal.

Mijn grootste probleem is ook het tekort aan governors, en dat het overgrote deel van mijn leger "vast" zit om de steden rustig te houden. Maar ben nu de boel aan het reorganiseren dat mijn duurste units terug kunnen gaan vechten, en dan zet ik maar gewoon townguards in mijn steden, komt me stukke goedkoper uit.

Het vervelende is dat ik altijd ga vechten zonder generaal omdat ik te weinig familieleden heb (heb 35 gebieden en 15 familieleden. En op het begin had ik hier eigenlijk geen problemen door... units vechten wel wat slechter, maar omdat ik altijd met een overmacht kwam en betere units, was dat niet een echt probleem. Maar ik heb net 2 heel zware nederlagen geleden (2 volledige legers helemaal afgeslacht, door een ongeveer even sterke (in manschappen) vijand, maar met generaal), was tegen de britten. Dus zal mijn strategie daar ook moeten herzien...

En ik ben er eigenlijk net achter gekomen dat ik de verkeerde kant van de wereld aan het veroveren was.... spanje, gallie, germanie, britten, die hebben allemaal relatief kleine steden... Terwijl je kijkt naar de grieken of de egyptenaren die hebben allemaal veel mooiere steden. En ik heb het belang van een goede navy ook onderschat.

En ik ben helemaal niet populair bij de bevolking? Wat kan je hier aan doen? Of komt dit wel vanzelf als je verder bent in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraagje, is je volk harder onderdrukt als je bv 4 urban cohorts units in je stad plaatst ipv 4 town watch units? Of maakt dat allemaal niet uit. Want heb nu in de meeste steden paar archer units, en 4 - 5 praetorian - urban cohorts units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in hoeverre maken jullie gebruik van formaties?
als ik er eens gebruik van probeer te maken loopt het altijd in de soep... ze gaan bijv meteen uit formatie als ik ze een volgende opdracht geef... ergens heen gaan of richting een vijandelijk leger...
sowieso heb ik het idee dat ze eigenlijk nog in de posities gaan staan zoals ik ze wil hebben (en hoe die formatie icon zegt hoe ze gaan staan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 09:54:
[...]

Waarom kan ik dan maar kiezen tot 1280X960 als mijn monitor en windows toch tot 1600X1200 gaan? :?
Tip: zoek eens in het vorige topic met de 'search post functie'. Je moet een configuration file aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:36
crazyx schreef op 08 oktober 2004 @ 13:16:
[...]

En ik ben er eigenlijk net achter gekomen dat ik de verkeerde kant van de wereld aan het veroveren was.... spanje, gallie, germanie, britten, die hebben allemaal relatief kleine steden... Terwijl je kijkt naar de grieken of de egyptenaren die hebben allemaal veel mooiere steden. En ik heb het belang van een goede navy ook onderschat.
Ik heb precies dezelfde problemen. Ik heb heel spanje,frankrijk en duitsland veroverd,maar die steden leveren echt niks op. Nu heb ik oorlog met die andere romeinse factions(dat krijg als je de missions niet opvolgt,en nee ik ga niet mijn eigen faction leader vermoorden LOL) en maken mijn staden dit verlies omdat er nauwelijks meer trade plaats vind. Ik zal zo maar eens proberen ze uit afrika te schoppen maar ben bang dat dat niet makkelijk zal zijn.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 08 oktober 2004 @ 13:51:
[...]

Tip: zoek eens in het vorige topic met de 'search post functie'. Je moet een configuration file aanpassen :)
Ik zit ook te zoeken (inclusief gooooogle), maar nog niet kunnen vinden :(
Zou erg graag willen weten hoe ik 1600x1200 op mn 21" krijg

bedankt! 8) :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders schreef op 08 oktober 2004 @ 11:07:
[...]

Nee, je kunt ook leiders van andere factions omkopen. Voor de 1500-15000 denari die dat kost (doorgaans iets van 4000-5000) hoef je dat niet te laten.
Met een diplomaat zeker? Zoja, welke optie is dat dan? en moet je dan met je diplomaat dat familielid persoonlijk benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
In feite ben je als als romein zijnde beter af door heel Italie als uitvalsbasis te hebben maar ja, je kan die andere factions niet meteen aanvallen.

Ik zou zelf overigens graag als SPQR willen spelen. Ik vind die vaandels met de adelaar en SPQR zo gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op 08 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

Ik heb precies dezelfde problemen. Ik heb heel spanje,frankrijk en duitsland veroverd,maar die steden leveren echt niks op. Nu heb ik oorlog met die andere romeinse factions(dat krijg als je de missions niet opvolgt,en nee ik ga niet mijn eigen faction leader vermoorden LOL) en maken mijn staden dit verlies omdat er nauwelijks meer trade plaats vind. Ik zal zo maar eens proberen ze uit afrika te schoppen maar ben bang dat dat niet makkelijk zal zijn.
het enige waarom ikin frankrijk zit om dat ik een schijthekel heb aan die gauls, en ze dus van de kaart wil... nog 1 stad te gaan... daarna maar richting marokko en dan de boel leeg ro(f?)(v?)en
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:25:
[...]

Met een diplomaat zeker? Zoja, welke optie is dat dan? en moet je dan met je diplomaat dat familielid persoonlijk benaderen?
als je niet in de min staat, de aller bovenste optie uit het rijtje (bribe ofzo dacht ik)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:28:
[...]

het enige waarom ikin frankrijk zit om dat ik een schijthekel heb aan die gauls, en ze dus van de kaart wil... nog 1 stad te gaan... daarna maar richting marokko en dan de boel leeg ro(f?)(v?)en

[...]

als je niet in de min staat, de aller bovenste optie uit het rijtje (bribe ofzo dacht ik)
Aah dus dat is die bribe optie. Bribe staat voor bedrog maar ik wist niet precies wie wat ging bedriegen :+

Wat betreft veroveringsstrategie bij mij (speel als julii), ik ga eerst de dichtbijgelegen gebieden veroveren (germanen, gauls) zodat ik daar geen last meer van heb. Word constant aangevallen door die zwakke groepjes. De andere iets verder gelegen volkeren laat ik met rust zodat die me kunnen helpen bij een aanval op de romaanse (ex)bondgenoten. Het afrikaanse en griekse continent verover ik uiteraard ook en als laatste de mensen die me hebben geholpen bij het omver werpen van de andere romaanse (ex)bondgenootjes. En dan ben ik alleenheerser >:) Tenminste als de senaat omver wordt geworpen. Of is het zo dat je de senaat overneemt met je eigen familieleden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:50:
in hoeverre maken jullie gebruik van formaties?
als ik er eens gebruik van probeer te maken loopt het altijd in de soep... ze gaan bijv meteen uit formatie als ik ze een volgende opdracht geef... ergens heen gaan of richting een vijandelijk leger...
sowieso heb ik het idee dat ze eigenlijk nog in de posities gaan staan zoals ik ze wil hebben (en hoe die formatie icon zegt hoe ze gaan staan)...
tijdens defences maak ik gebruik van zelfgemaakte formaties, tis veel beter dan die kant en klaar formaties :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Geweldig spel. Maar ik heb een vraag:
Wat betekenen de rode 'pijltjes' (weet er effe geen ander woord voor) naast een unit?
screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanatos schreef op 08 oktober 2004 @ 17:35:
Geweldig spel. Maar ik heb een vraag:
Wat betekenen de rode 'pijltjes' (weet er effe geen ander woord voor) naast een unit?
screenshot
Je hebt aan de linker kant 3 soorten, de 1e soort en de meest voorkomende en belangrijkste ( volgens mij ) is de ervaring die je mannen oplopen als ze meer enemie's killen. Dit gaat van brons->silver->goud. Elke keer is dit in 3x3 rangen opgedeeld. De 2e die je kan halen is bronze, silver en goude wapens, deze krijg je dacht ik door heroic victory's en armory's. De 3e is hetzelfde als de 2e alleen voor wapens is het defence..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Dat ís z'n ervaring. 1 rood pijltje = 1 ervaring. 3 rode = 3 ervaring, 3 zilveren = 6, 3 gouden = 9 (maximum). Meer ervaring = betere prestaties. Units met veel ervaring zijn zeer waardevol. Heb je een leger met allemaal units met gouden pijltjes en een generaal met een bosje sterretjes, dan kun je daar over alles en iedereen heen denderen.

Met name bij schepen is dit belangrijk: daarmee kun je vrij snel in het begin van het spel al een een "gouden" vloot voor elkaar boksen, die alles aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanaf gister ook de blijde bezitter van het spel Rome : Total War. In het boekje staat dat je de serial tijdens de installatie in moet voeren. Dit heb ik echter niet hoeven doen. Is het alleen nodig als je MP gaat spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ja, probeer het maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb RTW nog niet maar lijkt me gaaf genoeg om binnenkort aan te schaffen.

Wel nog een vraagje:
Waar ik niemand hier over hoor klagen (wel elders in een forum) is dat er een tijdslimiet op de battles schijnt te zitten (20 minuten ofzo?). Is dit niet bijzonder irritant? Ik kan mij voorstellen dat je diverse maneuvres en ingewikkelder taktieken wilt uitproberen. Is de tijdslimiet niet zeer beperkend in deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Mwoa, valt wel mee, dat maakt het spel misschien zo realistisch en meeslepend :P
Heb wel best vaak dat de tijd om is, maar gewoon nog rustig door kan vechten

[ Voor 33% gewijzigd door Yellowneck op 08-10-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha. Ik dacht dat het daardoor juist minder realistisch aan zou voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van precies hetzelfde last in m'n Medium Difficulty campaign met de Scipii, en ook in een Easy Campaign met de Greek Cities, waarin ik testte of er op verschillende difficulties veel verschil was in squalor; helaas niet.
Ter compensatie heb ik de public health gebouwen zoals Public Baths een boost gegeven, waardoor ze niet +10% public health bonus, maar bijv. +40% geven. Dit vermindert de squalor an sich dus niet, wat de public health gebouwen sowieso niet lijken te doen. Wel krijg je hierdoor meestal net een positieve balans, zodat het speelbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 18:44:
Aha. Ik dacht dat het daardoor juist minder realistisch aan zou voelen.
Meestal heb ik de vijand voor die tijd wel geslacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 18:27:
Heb RTW nog niet maar lijkt me gaaf genoeg om binnenkort aan te schaffen.

Wel nog een vraagje:
Waar ik niemand hier over hoor klagen (wel elders in een forum) is dat er een tijdslimiet op de battles schijnt te zitten (20 minuten ofzo?). Is dit niet bijzonder irritant? Ik kan mij voorstellen dat je diverse maneuvres en ingewikkelder taktieken wilt uitproberen. Is de tijdslimiet niet zeer beperkend in deze??
de tijdslimiet is soms erg irritant, vooral als ik een stad moet innemen en dan zit je zo nog 2 minuten terwijl je bijna hebt gewonnen en toch nog verlies je door dat tijdlimiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan val je de volgende turn meteen weer aan, met een beetje geluk zijn de muren nog niet herstelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADMK schreef op 08 oktober 2004 @ 21:09:
[...]

de tijdslimiet is soms erg irritant, vooral als ik een stad moet innemen en dan zit je zo nog 2 minuten terwijl je bijna hebt gewonnen en toch nog verlies je door dat tijdlimiet
Raar, bij een siege heb ik altijd extra tijd, dik een half uur. Maar ik kan het me wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Ik weet niet of dit al vermeld is, zowel post ik het alsnog.

Mocht je een crash to desktop krijgen wanneer je op Tab-blad 'senate' drukt, kan dat verholpen worden met de installatie van Windows media player versie 10.

http://p223.ezboard.com/f...wMessage?topicID=85.topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed het loopt nu best "aardig"heb nu 4 steden waarvan 2 ongeveer 900 aan inkomen binnenkomt maar die andere staan 600 in de min en ik heb gebouwd wat ik kon bouwen ze hebben allebij ook een haven en er zit een leger+gouvenur in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niet veel van..maar zoals het nu gaat is het wel lekker.

Alleen weet ik 1 ding niet..Ik weet hoe je mannetjes in die bootjes doet maar hoe haal ik ze naar de andere kant?

Het lukt me voor geen meter zelfs als ik al die bootjes eromheen wegknal :(

Spanje, frankrijk, nederland, Belgie, Duitsland en Rome is nu van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij als je de schepen naar een ander kust vaart droppen ze de legers vanzelf.
Zo niet, vaar naar de kust waar je je leger wilt hebben, kies tab blad army de en sleep ze naar waar je ze hebben wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 23:21:
Goed het loopt nu best "aardig"heb nu 4 steden waarvan 2 ongeveer 900 aan inkomen binnenkomt maar die andere staan 600 in de min en ik heb gebouwd wat ik kon bouwen ze hebben allebij ook een haven en er zit een leger+gouvenur in
Als je steden groter zijn betalen ze meer dan die kleine steden aan het leger, daarom zal het vaak zo zijn dat je grote steden blijkbaar negatief zijn en je kleine steden veel opbrengen. Je moet gewoon zorgen dat je eindtotaal juist is. (Bij mij is dat ongeveer +10000 tot 20000 per turn :9). De griekse steden beginnen echter fameus te rioten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 01:50:
Ik snap er niet veel van..maar zoals het nu gaat is het wel lekker.

Alleen weet ik 1 ding niet..Ik weet hoe je mannetjes in die bootjes doet maar hoe haal ik ze naar de andere kant?

Het lukt me voor geen meter zelfs als ik al die bootjes eromheen wegknal :(

Spanje, frankrijk, nederland, Belgie, Duitsland en Rome is nu van mij.
Leger in de vloot plaatsen -> naar de plek varen waar je je leger weer aan land wilt zetten (vaak meerdere beurten voor nodig) -> als je de vloot hebt geselecteerd en de vloot ligt vlak voor de kust waar je heen wilt, met je muis op de landingsplaats gaan staan en dan rechtermuisknop als je muiscursor veranderd in een bootje met een pijltje dat uit de boot wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 09 oktober 2004 @ 11:05:
[...]

Leger in de vloot plaatsen -> naar de plek varen waar je je leger weer aan land wilt zetten (vaak meerdere beurten voor nodig) -> als je de vloot hebt geselecteerd en de vloot ligt vlak voor de kust waar je heen wilt, met je muis op de landingsplaats gaan staan en dan rechtermuisknop als je muiscursor veranderd in een bootje met een pijltje dat uit de boot wijst.
Thnx ik kwam er gisteravond achter hehehe :)

Alleen wat ik wel verrot vind zijn die rebellen :( Komen telkens weer terug Ggrrrrr...

Ik blij de stad overnemen en dan nemen ze hem weer in dan pakken ze hem weer af etc... irri.

Heb nu spanje, frankrijk, italie, duitsland, belgie, nederland, noorwegen en denemark, Groot brittanie, Schotland, Delen van rusland erbij en we gaan verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik Nederland had ingenomen ging het rap omlaag kwa financien, ik sta nu meer dan een ton in de min en heb geen idee om dit nog positief te krijgen :? Erg raar want ik had helemaal niets veranderd ofzo behalve dan Nederland veroveren.

Probleem is nu ook dat ik geen legers enz. meer kan aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:57

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:41:
[...]

Aah dus dat is die bribe optie. Bribe staat voor bedrog maar ik wist niet precies wie wat ging bedriegen :+
To bribe = omkopen B)

Ik ben in mijn campaign nog maar langzaam en rustig in Europa bezig, de gauls zijn op dit moment ook niet echt een probleem. Ik had af en toe dat een generaal van mij werd omgekocht, maar ik heb nu een aantal assassins met 8+ skill dus geen vijandelijke diplomaat is nog veilig >:)
Ik ben op dit moment bezig om in het oosten wat wereldwonderen te pakken. Ik heb nu al het wonder dat zorgt voor +4 happiness en het wonder dat gebouwen van level 5+ 1 beurt sneller laat bouwen. Ik aas nu op de colossus die voor 40% meer zeehandel gaat zorgen, dat zal aardig wat geld opleveren :)
Oh, en als ik toch in de buurt ben, meteen Kreta maar binnenvallen. Niet alleen omdat mijn generaals wel eens op vakantie willen, maar ook omdat ik die cretan archers wel eens in actie wil zien (aan mijn kant ;) ).

De tip om landen om steun te vragen voor aanvallen vond ik een goede, die zal ik ook eens gaan proberen.

Is er trouwens een manier om mensen uit een retinue te verwijderen? Ik verplaats nu de retinues die ik niet wil hebben naar een zo oud mogelijke generaal, maar af en toe is het eigenlijk wel te omslachtig...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whehehe gisteren een Heroic Victory behaald met mijn Vetern army van 450 die ik over de map bewoog. Deze werden geambushed door 1200 man :|

Ik had er 900 gesloopt en ik verloor er 200 :D.

Dan komt er op de map zo een icoontje met 2 zwaartjes. Place of battle tijd + de generaal. Best wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 11:38:
Nadat ik Nederland had ingenomen ging het rap omlaag kwa financien, ik sta nu meer dan een ton in de min en heb geen idee om dit nog positief te krijgen :? Erg raar want ik had helemaal niets veranderd ofzo behalve dan Nederland veroveren.

Een:
Plur overal familie leden in steden. Zet de tax zo hoog mogelijk dat ze niet gaan rioten. Je kunt ook gebouwen plaasen om de happiness level hoog te houden dit zijn bij de tempel areana enz. Ook het houden van een garisoned army in de stad houd de bevolking happy.

Twee:
Je faction leader bepaald mede hoeveel geld je binnen krijgt. Als je oude faction leader als orgisation skill heel hoog heeft en je nieuwe faction leader laag heeft ga je dat duidelijk merken in je centen. Dit komt namelijk omdat je faction leader niet allen invloed heeft op de stad waarin hij zit maar over je hele rijk. Kies je nieuwe faction leader op organistation skill.

Drie:
Doe rustig aan met het bouwen van nieuwe projecten. dismantle sommige legels die je niet meer nodig hebt. Probeer aan de randen van je Rijk wel ietsje meer legers te plaatsen maar in het hart plaats je bijna geen legers. Je army is meestal 1 van de meeste grote uitgave posten in je rijk. Maak per stad 2 City watch units de duurdere units plur je bij elkaar voor een leger. De City Watch heeft een lage upkeep maar ze houden de bevolking wel onder controle.

Als het goed is kan je weer in de plus komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 11:38:

Gek he, Nederland zit ook in een recessie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ben er achter dat als je die 50 gebieden wilt veroveren dat je er niet te lang mee moet wachten, heb nu de helft nog maar en mijn hele rijk valt uiteen, legers haasten zich van de ene opstand naar de andere, duizenden en duizenden inwoners worden vermoord, het is gewoon burgenoorlog |:( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k bedankt voor de tips :)

ik ga denk ik toch helemaal opnieuw beginnen aangezien dit me eerste keer was (ook eerste total war game) en meer was om uit te proberen enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Steffy als je het gebiedje boven sparta veroverd (Corinth is dat geloof ik). Dan krijg je een wereldwonder dat bij AL je settlements +4 happyness geeft. Dat is echt ontzettend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nu ook, maar tis nog wel even wennen, vooral al dat geregel met belasting enz, maar goed ik zal me er wat beter in verdiepen. Ik vind alleen de riots zeer *^&% Zit ik met me hele leger in een stad en dan nog breekt er een opstand uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
heb het spel even gespeeld bij mun buurman. het ziet er schitterend uit alleen ben ik niet zon fan van dat turn base gedoe. telkens je beurt afwachten. dus niet zo voor mij weg gelegd

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
mrboomblaster schreef op 09 oktober 2004 @ 14:50:
heb het spel even gespeeld bij mun buurman. het ziet er schitterend uit alleen ben ik niet zon fan van dat turn base gedoe. telkens je beurt afwachten. dus niet zo voor mij weg gelegd
Je beurt 'afwachten'? Daar is geen sprake van hoor. Je kunt in 1 beurt gewoon een bepaald aantal dingen doen (tot je geld op is, of je niet meer verder kunt marcheren met je leger) dan klik je op 'end turn' is het ff een paar seconden de pc zn gang laten gaan en dan ben jij meteen al weer aan de beurt. Dit maakt het spel juist zo realistisch. Vooral dat je per beurt maar een bepaalde afstand af kunt leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door UltraR-pc op 09-10-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

mrboomblaster schreef op 09 oktober 2004 @ 14:50:
Dan zet je gewoon al je steden op auto-management, laat je de pc al het bouwen etc doen en focus je alleen op de battles, die zijn wel realtime.

Overigens, tip voor n00bs (vond ik op een ander forum)

Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~camerorj/phalanx.gif

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Species5618 schreef op 09 oktober 2004 @ 16:34:
[...]

Dan zet je gewoon al je steden op auto-management, laat je de pc al het bouwen etc doen en focus je alleen op de battles, die zijn wel realtime.

Overigens, tip voor n00bs (vond ik op een ander forum)
Als ik onder opties uitzet dat ik zelf steden beheer, bouwt de computer alsnog niks in die steden :7 Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Herr Stuhl schreef op 09 oktober 2004 @ 16:39:
[...]

Als ik onder opties uitzet dat ik zelf steden beheer, bouwt de computer alsnog niks in die steden :7 Wat doe ik fout?
er word denk ik wel wat gebouwd maar je ziet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herr Stuhl schreef op 09 oktober 2004 @ 16:39:
[...]

Je hebt de AI policy op 'safe' staan ipv op 'spend'.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar alle wereldwonderen goed voor zijn? Moet het weten aangezien ik ze dan nog ff snel weg kan kapen voordat de andere romeinse families ze hebben :'( Brutii is ontzettend gierig met land veroveren (ik ook uiteraard ;) )
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.