Ze hebben allemaal een eigen specifiek voordeel voor je. 1 wonder geeft de bewoners van al je steden bijv. +4 bij happiness.Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:04:
Weet iemand waar alle wereldwonderen goed voor zijn? Moet het weten aangezien ik ze dan nog ff snel weg kan kapen voordat de andere romeinse families ze hebbenBrutii is ontzettend gierig met land veroveren (ik ook uiteraard
)
Ze geven een bonus op public order. Maar wel tijdelijk, volgens de totalwar.com forums.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Je kunt op de wonderen dubbelklikken, dan krijg je een beschrijvingVerwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:04:
Weet iemand waar alle wereldwonderen goed voor zijn? Moet het weten aangezien ik ze dan nog ff snel weg kan kapen voordat de andere romeinse families ze hebbenBrutii is ontzettend gierig met land veroveren (ik ook uiteraard
)
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Verwijderd
Hm, handig, wist ik nietTwee Dee schreef op 09 oktober 2004 @ 22:30:
[...]
Je kunt op de wonderen dubbelklikken, dan krijg je een beschrijving
Zojuist mijn eerste stad uitgebouwd. Alles gebouwd wat er te bouwen valt. Hbe nu de beschikking over the uberste troepen, dacht eerst dat Preatorians de beste waren, dus niet he.
Er werd net bij mij voor het eerst een stad van me aangevallen die een stenen verdedigingsmuur had. Dat ligt me duidelijk wel, het verdedigen van een stad met goede muur.
Ik had 1000 man waarvan ongeveer 200 boogschutters en verder light infantery. En de vijand (Gauls) kwamen met 2400 man, allemaal heavy infantery, aanzetten. 2 rams en 3 x 5 ladders. (Ik speel op hard).
Nou die ladders dus allemaal tegen de muren aan, enorme gevechten op de muur, 2e ram haalde het tot de gate. Worden enorm onder vuur genomen door mijn boogschutters, gate begeeft het en mijn heavy cavalry stormt op de aanvallers in direct nadat de gate het begaf.
Uiteindelijk ging ongeveer 1/3 van het vijandige leger op de vlucht (natuurlijk nog lekker najagen met mn cavalry). Bij mij hebben de gevechten op de muur het meeste aan soldaten gekost (weet iemand hoe je kunt voorkomen dat ze de muren opkomen, alleen met boogschutters zeker?).
Uiteindelijke resultaat:
Ik 320 man kwijt, 680 over.
Zij 2040 kwijt, 360 Over.
Heroic Victory!!!
Heerlijk, dit spel!!!!
Ik had 1000 man waarvan ongeveer 200 boogschutters en verder light infantery. En de vijand (Gauls) kwamen met 2400 man, allemaal heavy infantery, aanzetten. 2 rams en 3 x 5 ladders. (Ik speel op hard).
Nou die ladders dus allemaal tegen de muren aan, enorme gevechten op de muur, 2e ram haalde het tot de gate. Worden enorm onder vuur genomen door mijn boogschutters, gate begeeft het en mijn heavy cavalry stormt op de aanvallers in direct nadat de gate het begaf.
Uiteindelijk ging ongeveer 1/3 van het vijandige leger op de vlucht (natuurlijk nog lekker najagen met mn cavalry). Bij mij hebben de gevechten op de muur het meeste aan soldaten gekost (weet iemand hoe je kunt voorkomen dat ze de muren opkomen, alleen met boogschutters zeker?).
Uiteindelijke resultaat:
Ik 320 man kwijt, 680 over.
Zij 2040 kwijt, 360 Over.
Heroic Victory!!!
Heerlijk, dit spel!!!!
Mijn meest intense battle was een dag of 3 geleden. Spelend als Julii werd mijn stad door Galliers vanuit het noorden aangevallen. Ze kwamen met zo'n 1400 man en 5 rams tegen zo'n 900 man van mij, voornamelijk een bijeengeraapt zooitje, geen strak geregelde army. Ik positioneer mijn hastati en triari bij de plekken waar de vijand door gaat breken, zet m'n archers (maar 1 groepje, omdat het een beetje een van-alles-wat-army was) in de buurt van de main gate om de grootste aanvalsgolf te bestoken. Mijn ene roman cavalry unit gaat naar een gate aan de achterkant om de vijand vanachter aan te vallen.
De battle begint en voor ik het weet ben ik op 5 plekken infantry en light cav aan het coordineren, wat niet erg goed wil. Dan bedenk ik me dat ik m'n heavy cav volledig ben vergeten en dat deze nog ergens buiten bij de achter-gate staat te wachten. Dus de heavy cav stuur ik buitenlangs naar een penetration point. Maar op het moment dat deze daar aankomt is mijn lightcav al uitgeroeid en mijn voetvolk is aan het vluchten naar het town-plaza. Dus de heavy cav helpt wel iets, maar slaat uiteindelijk ook op de vlucht en drie paarden ontkomen. Daar zit ik dan met iets van 25 man voetvolk, 3 paarden en een paar wardogs op mijn town-plaza te wachten als ik merk dat ik ook nog mijn archer unit heb die voor 70% leeft. Deze worden op dat moment echter belaagd door de enemy general-unit. Omdat ik de stad al opgegeven had en van plan was om deze met m'n echte leger, dat op 1 turn na de stad al bereikt had wel weer terug te pakken, besloot ik de archers van skirmish-mode af te halen en iedere unit te killen die ze konden. Dat gaf ze echter net genoeg tijd om een flink salvo vuurpijlen op de enemy general-unit los te laten, waardoor deze ging routen. Archers dus veilig voorlopig.
Op hetzelfde moment trekt het meerendeel van de overlevende Galliers, iets van 500 stuks, via de weg vanuit het noorden naar mijn town-plaza. Waar deze uitkomt op het townplaza staat een triomfboog en ik positioneer mijn laatste infantry units over de hele breedte van de weg onder de boog. Verder rush ik mijn archers, die zich meer ten westen bevinden, naar het plaza. Deze komen net op tijd aan om de aanstormende Galliers goed onder vuur te nemen en vuurpijlen werken erg demoraliserend tegen een simple-minded volk als de Galliers. Dus de meeste units routen nog voordat ze in contact komen met de restanten van mijn infantry, de units die wel de zwaarden daarvan aanraken slaan niet veel later op de vlucht. De paar paarden en honden die nog leven jagen de vluchters na, maar heel veel kills levert dit niet op.
Resultaat: stad behouden, ondanks het feit dat ik het al opgegeven had en de units al een fight to the death liet doen. Van de 1400 Galliers zijn er iets van 400 ontkomen en ik heb nadat de casualties gehealed zijn nog een kleine 200 man over in de stad en een aardige adrenalineboost
De battle begint en voor ik het weet ben ik op 5 plekken infantry en light cav aan het coordineren, wat niet erg goed wil. Dan bedenk ik me dat ik m'n heavy cav volledig ben vergeten en dat deze nog ergens buiten bij de achter-gate staat te wachten. Dus de heavy cav stuur ik buitenlangs naar een penetration point. Maar op het moment dat deze daar aankomt is mijn lightcav al uitgeroeid en mijn voetvolk is aan het vluchten naar het town-plaza. Dus de heavy cav helpt wel iets, maar slaat uiteindelijk ook op de vlucht en drie paarden ontkomen. Daar zit ik dan met iets van 25 man voetvolk, 3 paarden en een paar wardogs op mijn town-plaza te wachten als ik merk dat ik ook nog mijn archer unit heb die voor 70% leeft. Deze worden op dat moment echter belaagd door de enemy general-unit. Omdat ik de stad al opgegeven had en van plan was om deze met m'n echte leger, dat op 1 turn na de stad al bereikt had wel weer terug te pakken, besloot ik de archers van skirmish-mode af te halen en iedere unit te killen die ze konden. Dat gaf ze echter net genoeg tijd om een flink salvo vuurpijlen op de enemy general-unit los te laten, waardoor deze ging routen. Archers dus veilig voorlopig.
Op hetzelfde moment trekt het meerendeel van de overlevende Galliers, iets van 500 stuks, via de weg vanuit het noorden naar mijn town-plaza. Waar deze uitkomt op het townplaza staat een triomfboog en ik positioneer mijn laatste infantry units over de hele breedte van de weg onder de boog. Verder rush ik mijn archers, die zich meer ten westen bevinden, naar het plaza. Deze komen net op tijd aan om de aanstormende Galliers goed onder vuur te nemen en vuurpijlen werken erg demoraliserend tegen een simple-minded volk als de Galliers. Dus de meeste units routen nog voordat ze in contact komen met de restanten van mijn infantry, de units die wel de zwaarden daarvan aanraken slaan niet veel later op de vlucht. De paar paarden en honden die nog leven jagen de vluchters na, maar heel veel kills levert dit niet op.
Resultaat: stad behouden, ondanks het feit dat ik het al opgegeven had en de units al een fight to the death liet doen. Van de 1400 Galliers zijn er iets van 400 ontkomen en ik heb nadat de casualties gehealed zijn nog een kleine 200 man over in de stad en een aardige adrenalineboost
Verwijderd
De PC bouwt echt crappy dingen :xHerr Stuhl schreef op 09 oktober 2004 @ 16:39:
[...]
Als ik onder opties uitzet dat ik zelf steden beheer, bouwt de computer alsnog niks in die stedenWat doe ik fout?
Beter leer je zelf de steden te bouwen dat is op ene later niveau van belang om je rijk nog onder controle te krijgen
Hier nog wat strategische methoden die ik zelf aanhoud:
Ik wijs zelf meestal in het begin 2 steden aan met bijzondere doelen:
1: Capitol: Zo snel mogelijk alle economische en growth - gebouwen, geen legergebouwen of blacksmith.
2: Een andere grote beginstad: Eerst de basis economische en groei- gebouwen, daarna zo snel mogelijk alle leger gebouwen + blacksmiths. Dit wordt de stad waarin zo snel mogelijk de sterkste eenheden gebouwd moeten worden. Hiervoor moet de stad echter wel groeien! Verspil echter geen beurten met het bouwen van bijvoorbeeld muren of academy, tenzij je klaar bent met militaire gebouwen en je stad nog niet groot genoeg is voor de volgende upgrade.
De overige steden probeer ik een beetje te balanceren. Het is in ieder geval niet nodig om in elke stad legerbarakken en blacksmiths te bouwen, de economische gebouwen zijn dan eigenlijk belangrijker.
Zodra je je rijk gaat uitbreiden, moet je zorgen voor highways in je kerngebied zodat je veel trade genereert en je snel je legers kunt verplaatsen.
Train ook enkele assassins op wat simpele rebel-armies zodat je later zonder probleem makkelijk diplomats kunt vermoorden die anders de mogelijkheid hebben om jouw family members te vermoorden!
Houd in elke eigen stad een spy, probeer ook in alle (vijandige) steden die grenzen aan de jouwe een spy te plaatsen, zo kun je sneller reageren op binnenvallende legers.
Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze tips, of misschien zijn er wel mensen die soortgelijke ideeën hebben ontwikkeld?
Erg leuk trouwens, die verhalen hierboven van memorabele veldslagen
Ik wijs zelf meestal in het begin 2 steden aan met bijzondere doelen:
1: Capitol: Zo snel mogelijk alle economische en growth - gebouwen, geen legergebouwen of blacksmith.
2: Een andere grote beginstad: Eerst de basis economische en groei- gebouwen, daarna zo snel mogelijk alle leger gebouwen + blacksmiths. Dit wordt de stad waarin zo snel mogelijk de sterkste eenheden gebouwd moeten worden. Hiervoor moet de stad echter wel groeien! Verspil echter geen beurten met het bouwen van bijvoorbeeld muren of academy, tenzij je klaar bent met militaire gebouwen en je stad nog niet groot genoeg is voor de volgende upgrade.
De overige steden probeer ik een beetje te balanceren. Het is in ieder geval niet nodig om in elke stad legerbarakken en blacksmiths te bouwen, de economische gebouwen zijn dan eigenlijk belangrijker.
Zodra je je rijk gaat uitbreiden, moet je zorgen voor highways in je kerngebied zodat je veel trade genereert en je snel je legers kunt verplaatsen.
Train ook enkele assassins op wat simpele rebel-armies zodat je later zonder probleem makkelijk diplomats kunt vermoorden die anders de mogelijkheid hebben om jouw family members te vermoorden!
Houd in elke eigen stad een spy, probeer ook in alle (vijandige) steden die grenzen aan de jouwe een spy te plaatsen, zo kun je sneller reageren op binnenvallende legers.
Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze tips, of misschien zijn er wel mensen die soortgelijke ideeën hebben ontwikkeld?
Erg leuk trouwens, die verhalen hierboven van memorabele veldslagen
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd
je kan gewoon met heel je leger eruit stappen en dan de volgende beurt de stad weer innemenSteffy schreef op 10 oktober 2004 @ 13:08:
Is er geen mogelijkheid om je bevolking uit te moorden als je een stad al hebt ingenomen en na een aantal jaren er onrust uitbreekt. Dit zou wel welkom zijn namelijk.
Verwijderd
jah dat kan, maar probleem is dat je de stad opnieuw moet innemen, en dat je niet gewoon de weerloze bevolking kunt afslachten.
Ben ik net lekker bezig met de tutorial en heb iets van 5 steden in mijn bezit, krijg ik ineens te melden dat mijn faction is afgeslacht 
Iedereen was tevreden in mijn steden alles ging perfect, ik snap er geen donder van, zou het een bug zijn?
Ik heb trouwens ook last van vreemde rood/gele/groene streepjes op me minimap, voor de rest nergens last van.
edit: Net ff een savegame geload van een 15 minuten eerder, maar telkens als ik de haven rechtsbovenin de map inneem krijg ik 2 beurten later te horen dat me faction gekilled is. Lijkt me dus een bug ofniet?
@Ultra Is wel raar dat het zo afloopt, geen filmpje of tekstje dat de tut afgelopen is.
Iedereen was tevreden in mijn steden alles ging perfect, ik snap er geen donder van, zou het een bug zijn?
Ik heb trouwens ook last van vreemde rood/gele/groene streepjes op me minimap, voor de rest nergens last van.
edit: Net ff een savegame geload van een 15 minuten eerder, maar telkens als ik de haven rechtsbovenin de map inneem krijg ik 2 beurten later te horen dat me faction gekilled is. Lijkt me dus een bug ofniet?
@Ultra Is wel raar dat het zo afloopt, geen filmpje of tekstje dat de tut afgelopen is.
[ Voor 31% gewijzigd door motormuus op 10-10-2004 14:16 ]
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 13:25:
[...]
je kan gewoon met heel je leger eruit stappen en dan de volgende beurt de stad weer innemen
Hopen dat er ergens de pest uitbreekt. Haal wanneer dat gebeurt een leger uit de peststad naar de stad die wat minder inwoners kan gebruiken: dan breekt ook daar de pest uit.Steffy schreef op 10 oktober 2004 @ 13:08:
Is er geen mogelijkheid om je bevolking uit te moorden als je een stad al hebt ingenomen en na een aantal jaren er onrust uitbreekt. Dit zou wel welkom zijn namelijk.
En nooit farm upgrades bouwen tenzij het absoluut noodzakelijk is. Zo hou je de bevolkingsgroei (en dus de squalor) een stuk beter onder controle.
[ Voor 15% gewijzigd door Anders op 10-10-2004 14:01 ]
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Nope, geen bug denk ik. Ik had het ook, en ik neem aan dat de turotial dan gewoon is afgelopen. Dan moet je het spel begrijpen en beginnen aan de imperial campaign.motormuus schreef op 10 oktober 2004 @ 13:48:
Ben ik net lekker bezig met de tutorial en heb iets van 5 steden in mijn bezit, krijg ik ineens te melden dat mijn faction is afgeslacht
Ik bouw juist al die farmupgrades. Ik wil zo groot mogelijke steden. En tot nu toe gaat het allemaal nog best goed met hoe plezierig de bevolking het leven vind. Als je die farmupgrades niet bouwt duurt het echt vreselijk lang voordat je bevolking groot genoeg is om je stad te kunnen uitbreiden.Anders schreef op 10 oktober 2004 @ 14:00:
[...]
Hopen dat er ergens de pest uitbreekt. Haal wanneer dat gebeurt een leger uit de peststad naar de stad die wat minder inwoners kan gebruiken: dan breekt ook daar de pest uit.
En nooit farm upgrades bouwen tenzij het absoluut noodzakelijk is. Zo hou je de bevolkingsgroei (en dus de squalor) een stuk beter onder controle.
Ik heb eigenlijk continu te weinig geld, maar kom ook nog niet uit 2 dingen:
- Hoe zet je een trade route over zee uit
- Hoe doe je een port blockade als de senaat je dat vraagt???
- Hoe zet je een trade route over zee uit
- Hoe doe je een port blockade als de senaat je dat vraagt???
Trade routes worden vanzelf uitgezet. Port blockade:rechtsklikken op een haven.. (niet op stad!). Als een andere vloot je blokt, houdt het helaas op (of je moet die vloot aanvallen).
Ik heb zelf ook een vraag. Waar vind ik generals? Ik heb in de guide gekeken die hierboven staat, maar daar vond ik geen direct antwoord in. Ik heb een Academy. Er staat ook in:
En is er überhaupt een lijst met beschikbare generaals/governors? Ik heb gezocht, maar kon geen tab oid vinden... Ik hoop dat mijn vra(a)g(en) zo een beetje duidelijk geformuleerd is/zijn
Ik heb zelf ook een vraag. Waar vind ik generals? Ik heb in de guide gekeken die hierboven staat, maar daar vond ik geen direct antwoord in. Ik heb een Academy. Er staat ook in:
Waar staat dat, met wie je je dochters kunt laten trouwen?Marry carefully. Your daughters will bring home all sorts of rubbish -- say no to anyone with no worthy skills. If you need governors, look for somebody with a ranking of one or two in management. That's something you can build off of! In a pinch, someone with a couple ranks of influence (the little green wreaths) will do. But if a potential husband has no skills, and you won't be using him as a General, tell him to hit the road. Your daughter will bring home someone better in a couple of years.
En is er überhaupt een lijst met beschikbare generaals/governors? Ik heb gezocht, maar kon geen tab oid vinden... Ik hoop dat mijn vra(a)g(en) zo een beetje duidelijk geformuleerd is/zijn
[ Voor 21% gewijzigd door Thanatos op 10-10-2004 17:03 ]
Je generals vindt je in je armies en in je steden. Zijn gewoon de units waar een hoofd staat ipv de hele unit. En verder hebben ze een eigen naam ipv de naam van de unit.
Over het trouwen, dat bepaal je zelf niet, als je dochters oud genoeg zijn krijg je vanzelf een message dat er een mogelijke echtgenoot gevonden is. Je kunt dan z'n stats bekijken en beslissen of je hem accepteert of niet. Als je dat wel doet, dan komt ie in je hoofdstad te zitten en kun je hem meteen gebruiken, als je hem afwijst dan komt je dochter een paar jaar later wel weer met een nieuwe scharrel aanzetten.
En een lijst met generals/governors is er niet voor zover ik weet. Je hebt wel een redelijk overzicht van je family-members in de family tree, die zit in hetzelfde scherm als het senate/diplomacy/financial gebeuren (icoontje naast de end-turn button)
Over het trouwen, dat bepaal je zelf niet, als je dochters oud genoeg zijn krijg je vanzelf een message dat er een mogelijke echtgenoot gevonden is. Je kunt dan z'n stats bekijken en beslissen of je hem accepteert of niet. Als je dat wel doet, dan komt ie in je hoofdstad te zitten en kun je hem meteen gebruiken, als je hem afwijst dan komt je dochter een paar jaar later wel weer met een nieuwe scharrel aanzetten.
En een lijst met generals/governors is er niet voor zover ik weet. Je hebt wel een redelijk overzicht van je family-members in de family tree, die zit in hetzelfde scherm als het senate/diplomacy/financial gebeuren (icoontje naast de end-turn button)
[ Voor 19% gewijzigd door Rannasha op 10-10-2004 17:19 ]
Ff een vraagje; is er ergens een guide welke units het beste zijn tegen andere units? Alvast bedankt
Verwijderd
Logisch nadenkenJohan Hurkmans schreef op 10 oktober 2004 @ 17:23:
Ff een vraagje; is er ergens een guide welke units het beste zijn tegen andere units? Alvast bedankt
En goed opletten bij de tutorial

@ Species: ik heb namelijk een schrijnend tekort aan governors en generals en dat kan ik nu dus niet oplossen. Ik hoopte dat er dus ergens een voorraadje verborgen zou zitten maar dat is dus niet zo
[ Voor 12% gewijzigd door Thanatos op 10-10-2004 17:57 ]
je hebt wel een soort lijst, doe maar eens met je rechter muisknop op het tabblad armys klikken.Species5618 schreef op 10 oktober 2004 @ 17:17:
Je generals vindt je in je armies en in je steden. Zijn gewoon de units waar een hoofd staat ipv de hele unit. En verder hebben ze een eigen naam ipv de naam van de unit.
Logisch nadenken, nja niet zo goed in; vooral omdat ik nog nooit zo'n soort games heb gespeeld. De manual heb ik nietVerwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:46:
[...]
Logisch nadenken
En goed opletten bij de tutorialEn de manual lezen. En en en en...
Archer is slecht tegen cavalery
Triarii is goed tegen cavalery
Ik hoopte eigenlijk op een écht antwoord, wat op GoT meestal niet vaak voor komt. Ik weet dat hier eigenlijk het doel is dat je zelf achter je antwoorden komt, maar in sommige gevallen is een klein beetje hulp wel makkelijk.
Dus nogmaals, alvast bedankt voor een verwijzing o.i.d
Verwijderd
Zeker logisch na denkenJohan Hurkmans schreef op 10 oktober 2004 @ 17:23:
Gaat vooral denk ik om linies maken.
1e linie infantrie
achter deze linie archers
met calvary de vijand in de rug flanken
das zo een beetje de basics
Tjah, daar heb ik tenminste al iets, maar nog niet echt specifieke dingen per unitVerwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:57:
[...]
Zeker logisch na denken
Gaat vooral denk ik om linies maken.
1e linie infantrie
achter deze linie archers
met calvary de vijand in de rug flanken
das zo een beetje de basics
-Lansen goed tegen cavalry
-Infantery redelijk tegen lansen.
-Probeer frontattack tegen lansen te vermijden.
-Cavalry nooit front-attack laten doen. Laten doen door infantery.
-Archers vooral op tight formations laten schieten (dus veel soldaten dicht op elkaar)
-Cavalry goed tegen Archers.
Edit:
Net voor het eerst uit het spel gesmeten door die al vaker genoemde bug. Ik zit midden in een gevecht. Zoom in op de archers en plots zit ik op het bureaublad en is het spel weg
Gelukkig was ik met een custom battle bezig en niet met de imperial campaign. Hopelijk komt het niet te vaak voor.
-Archers vooral op tight formations laten schieten (dus veel soldaten dicht op elkaar)
Edit:
Net voor het eerst uit het spel gesmeten door die al vaker genoemde bug. Ik zit midden in een gevecht. Zoom in op de archers en plots zit ik op het bureaublad en is het spel weg
[ Voor 36% gewijzigd door UltraR-pc op 10-10-2004 18:17 ]
Ik speel nu al denk ik een dikke 100 uren maar nog nooit in al die tijd een crash gehad, hij is 1 keer vast gelopen tijdens het laden meer niet.UltraR-pc schreef op 10 oktober 2004 @ 18:15:
-Lansen goed tegen cavalry
Edit:
Net voor het eerst uit het spel gesmeten door die al vaker genoemde bug. Ik zit midden in een gevecht. Zoom in op de archers en plots zit ik op het bureaublad en is het spel wegGelukkig was ik met een custom battle bezig en niet met de imperial campaign. Hopelijk komt het niet te vaak voor.
Nu diverse keren gehad dat ie terug naar windows klapt. Autosave ruled 
Inmiddels uitgespeeld, ik ga nu eens met een ander volkje spelen, die Parthen lijkt me wel leuk. Cavalry is altijd leuk.
Inmiddels uitgespeeld, ik ga nu eens met een ander volkje spelen, die Parthen lijkt me wel leuk. Cavalry is altijd leuk.
Ach, zodra je verder komt heb je toch veel meer steden dan je governors hebt. Bij mij komen de kids trouwens erg in golven. Eerst is er een sterfte-golf van oude lui en een turn of 10~12 later worden op eens alle kids een voor een volwassen. De periode ertussen is vrij lastigThanatos schreef op 10 oktober 2004 @ 17:47:
@ Species: ik heb namelijk een schrijnend tekort aan governors en generals en dat kan ik nu dus niet oplossen. Ik hoopte dat er dus ergens een voorraadje verborgen zou zitten maar dat is dus niet zo
Hmmm, hoe werkt dat precies die autosave? Ik moet heel de tijd zelf opslaan. Er staat tussen mn savegames wel een autosave. Maar als ik die open blijkt dat bijna aan het begin van mn campaign te zijn gesaved.Thufir_Hawat schreef op 10 oktober 2004 @ 18:53:
Nu diverse keren gehad dat ie terug naar windows klapt. Autosave ruled
[ Voor 32% gewijzigd door UltraR-pc op 10-10-2004 19:58 ]
Verwijderd
Oke, ik heb het spel de hele dag gespeeld. k heb alleen een vraagje: Hoe kan je nou met een allie goederen traden? Ik zie bij andere spelers de hele tijd schapen van de stad naar de haven lopen, hoe kan ik dat doen? hoe werkt dat met die kleine boodtjes?
Nog een vraag: wat kan je nou met die wijnvaten en mijnen doen die op bepaalde stukken land staan? Hoe kan je die natural resources gebruiken?
Nog een vraag: wat kan je nou met die wijnvaten en mijnen doen die op bepaalde stukken land staan? Hoe kan je die natural resources gebruiken?
1 antwoord op beide vragen: 'Dat wordt door de pc bestuurd / geregeld. Als jij mijnen hebt worden de resources uit de provincie automatisch gedolven. Als jij gebouwen in je steden hebt die de handel bevorderen (dus ook highways) dan komt er vanzelf een floriserende handel. Je moet dan echter wel met een diplomat de traderights met je allie overeen zijn gekomen.Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:28:
Oke, ik heb het spel de hele dag gespeeld. k heb alleen een vraagje: Hoe kan je nou met een allie goederen traden? Ik zie bij andere spelers de hele tijd schapen van de stad naar de haven lopen, hoe kan ik dat doen? hoe werkt dat met die kleine boodtjes?
Verwijderd
Hm, omdat je zo'n lieve illegale downloader bent, zal ik je verwijzen naar Smackus Maximus. En lees het onderste deel van je NFO nog eens goed!Johan Hurkmans schreef op 10 oktober 2004 @ 17:56:
[...]
Logisch nadenken, nja niet zo goed in; vooral omdat ik nog nooit zo'n soort games heb gespeeld. De manual heb ik nieten in de tutorial geven ze alleen de volgende info:
Ik hoopte eigenlijk op een écht antwoord, wat op GoT meestal niet vaak voor komt. Ik weet dat hier eigenlijk het doel is dat je zelf achter je antwoorden komt, maar in sommige gevallen is een klein beetje hulp wel makkelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 20:54 ]
Yeeeaaahhh, net die mooie 'antieke' landkaart die bij het spel zat boven mn bureau opgehangen
Nu lijkt mn bureau wel in de kapiteinshut van een schip uit de romeinse tijd te staan!
Ja, ik ben er na vele uren spelen over uit: 'dit spel komt op 1 binnen in mijn spellen top 3 en verdrijft daarmee Final Fantasy IX (PSX) naar de 2e plaats.' En dat wil wat zeggen!!!
Nu lijkt mn bureau wel in de kapiteinshut van een schip uit de romeinse tijd te staan!
Ja, ik ben er na vele uren spelen over uit: 'dit spel komt op 1 binnen in mijn spellen top 3 en verdrijft daarmee Final Fantasy IX (PSX) naar de 2e plaats.' En dat wil wat zeggen!!!
Verwijderd
Dude, hoe oud ben jij dat FFIX op 1 stondUltraR-pc schreef op 10 oktober 2004 @ 21:18:
Yeeeaaahhh, net die mooie 'antieke' landkaart die bij het spel zat boven mn bureau opgehangen![]()
Nu lijkt mn bureau wel in de kapiteinshut van een schip uit de romeinse tijd te staan!![]()

Naja, genoeg off-topic bullshit
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 21:50:
[...]
Dude, hoe oud ben jij dat FFIX op 1 stond
Naja, genoeg off-topic bullshit
offtopic:
18, hoezo? Wat is er mis met FF IX?
18, hoezo? Wat is er mis met FF IX?
Inderdaad, dat merk ik nu ook. Ineens dikke babyboomSpecies5618 schreef op 10 oktober 2004 @ 19:36:
[...]
Ach, zodra je verder komt heb je toch veel meer steden dan je governors hebt. Bij mij komen de kids trouwens erg in golven. Eerst is er een sterfte-golf van oude lui en een turn of 10~12 later worden op eens alle kids een voor een volwassen. De periode ertussen is vrij lastig
Overigens krijg ik af en toe ook de vraag of ik iemand van een andere familie in dienst wil nemen. Scheelt ook wat
Tip: val zwakke legers aan met je relatief sterkere legers. Het vijandige leger zal zich meestal terugtrekken en je generaal krijgt er makkelijk ervaringspunten bij!
Als het leger terug zal vechten; geen probleem, je bent immers sterker.
Al kun je door je hersens goed te gebruiken makkelijk een leger van 1200 man in de pan hakken met 500 soldaten.
"gewone resources" als wijn of pottery, dat soort onzin worden automatisch geharves t en verhandeld als je wegen hebt en havens. Hoe beter je wegen/havens, hoe meer er verhandeld wordt. Standaard worden er alleen handelsroutes naar je allis en je eigen steden begonnen, maar als je een trade-rights overeenkomst met een neutral faction sluit wordt daar ook mee gehandeld. Het gaat allemaal automatisch en je hebt er verder geen omkijken aan. Tis alleen zo dat hoe meer plekken er zijn waar je mee kunt handelen, des te meer je aan inkomsten kunt verwachten. Ook hebben sommige regio's meer valuable resources dan anderen, dus die leveren meer tradeincome op.UltraR-pc schreef op 10 oktober 2004 @ 20:43:
[...]
1 antwoord op beide vragen: 'Dat wordt door de pc bestuurd / geregeld. Als jij mijnen hebt worden de resources uit de provincie automatisch gedolven. Als jij gebouwen in je steden hebt die de handel bevorderen (dus ook highways) dan komt er vanzelf een floriserende handel. Je moet dan echter wel met een diplomat de traderights met je allie overeen zijn gekomen.
Mines kun je bouwen als er erts in de grond zit in je provincie. Mines leveren direct geld op, en staan dus apart in de settlement details.
Verwijderd
heb je dan nooit van die films gezien ? gladiator ?Johan Hurkmans schreef op 10 oktober 2004 @ 17:56:
[...]
Logisch nadenken, nja niet zo goed in; vooral omdat ik nog nooit zo'n soort games heb gespeeld. De manual heb ik nieten in de tutorial geven ze alleen de volgende info:

of Troy

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 22:58 ]
Je moet ook niet zo snel zeggen dat je niet 'zo goed bent' in logisch nadenken. 
Inmiddels zijn er wel genoeg tips gegeven, maar toch nog even een tip: inspecteer de unit descriptions voordat je een bepaalde unit traint; rechtsklikken op een type eenheid geeft je heel veel informatie.
Nog wat losse hints:
- gebruik geen legion cavalerie maar lichte cavalerie tegen ranged eenheden
- skirmish-cavalerie is zéér goed te gebruiken tegen taunting infanterie en om die infanterie mee te lokken naar een bepaalde plek. Zet wel even de special mode aan (dat ze in zo'n cirkel omstebeurt een speer werpen).
- weet waar je generaal zich bevindt
- hou continu het ammo-niveau van je boogschutters en skirmishers in de smiezen. Zodra dit blauwe balkje leeg is, zullen ze overgaan om melee combat en dat is in hun geval zelfmoord.
- let erop dat hasitati (goed gespeld?) zowel ranged als melee kunnen vechten, en dat ze sóms zo dom zijn om ranged wapens te gebruiken in melee-combat. Om dit te voorkomen moet je de optie "fire at will" uitschakelen.
En nu ga ik slapen
Inmiddels zijn er wel genoeg tips gegeven, maar toch nog even een tip: inspecteer de unit descriptions voordat je een bepaalde unit traint; rechtsklikken op een type eenheid geeft je heel veel informatie.
Nog wat losse hints:
- gebruik geen legion cavalerie maar lichte cavalerie tegen ranged eenheden
- skirmish-cavalerie is zéér goed te gebruiken tegen taunting infanterie en om die infanterie mee te lokken naar een bepaalde plek. Zet wel even de special mode aan (dat ze in zo'n cirkel omstebeurt een speer werpen).
- weet waar je generaal zich bevindt
- hou continu het ammo-niveau van je boogschutters en skirmishers in de smiezen. Zodra dit blauwe balkje leeg is, zullen ze overgaan om melee combat en dat is in hun geval zelfmoord.
- let erop dat hasitati (goed gespeld?) zowel ranged als melee kunnen vechten, en dat ze sóms zo dom zijn om ranged wapens te gebruiken in melee-combat. Om dit te voorkomen moet je de optie "fire at will" uitschakelen.
En nu ga ik slapen
[ Voor 18% gewijzigd door Thanatos op 10-10-2004 23:09 ]
Ik heb net de campaign met House of Julii uitgespeeld. Jammer dat je niet verder mag spelen om de hele kaart te veroveren. Ik had net de laatste stad van de Brutii ingenomen en wilde daarna aan die andere Romeinen beginnen, maar het spel gaat gewoon weer terug naar het beginscherm! Bah
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
HastatiThanatos schreef op 10 oktober 2004 @ 23:06:
En nu ga ik slapen
En om ze te laten chargen zonder dat ze speren werpen moet je het commando geven terwijl je ALT ingedrukt houdt. Zo kun je bij iedere unit melee-only combat afdwingen. Want ook al heb je fire-at-will uitstaan voor hastati (of principes en legionaries for that matter), als je een attack order geeft gaan ze eerst gooien. Zelfs als ze niets meer hebben proberen ze soms nog eerst te gooien om er vervolgens achter te komen dat ze niets meer hebben en besluiten dan pas om te chargen. Heel irritant. Daarvoor is ALT-attack dus
weltrusten
Je kan wel verder spelen hoor
. Eff terugladen en dan op ESC duwen bij het victory schermpje. Maar het is veel leuker om een ander ras te kiezen en een moeilijkheidsgraad hoger te spelen.
Ik verlies nu vaker battles op hard maar dat vind ik net leuk. Ook al gaat de generaal dood ofzo ik ga niet terug laden. Is net leuk als je achteraf denkt dat het ik beter kunnen doen en dat in je volgende battle toepast. Ik ben nu bezig met de Grieken op hard. Net de scipi (romeinen) doodgemaakt
, De macadon's zijn hun voorgegaan.
Ik verlies nu vaker battles op hard maar dat vind ik net leuk. Ook al gaat de generaal dood ofzo ik ga niet terug laden. Is net leuk als je achteraf denkt dat het ik beter kunnen doen en dat in je volgende battle toepast. Ik ben nu bezig met de Grieken op hard. Net de scipi (romeinen) doodgemaakt
[ Voor 4% gewijzigd door @baddon op 10-10-2004 23:33 ]
Pfff ik vind het maar een pittig spel. Heb nu ruzie met de andere romeinen. Krijg daardoor nog maar heel weinig geld. Heb wel goede legers gelukkig. Maar ben al 120 BC ofzo... Doet iedereen er zo lang over?
En nog iets... Als ik tegen romeinen vecht heb ik een framerate van ongeveer 1
Als ik tegen 3 hele grote barbarian legers vecht heb ik nergens last van. Nog meer mensen last van? Voor specs zie sig
En nog iets... Als ik tegen romeinen vecht heb ik een framerate van ongeveer 1
Hallo met Tim
als je in 120 BC zit heb je nu 300 turns gehad (je begint in 270 BC). Je moet totaal 50 provincies veroveren om te winnen. Om in 120 BC te finishen betekent dat je iedere 6 turns een prov moet pakken. Dat lijkt me vrij vlot, vooral in het begin duurt het een stuk langer.
* Rannasha is met 2 campaigns tegelijk bezig, een med/med Julii op m'n desktop en een hard/hard Brutii op m'n laptop. Maar die med/med ga ik stoppen, hard is veel uitdagender om te spelen (en toch nog winbaar)
* Rannasha is met 2 campaigns tegelijk bezig, een med/med Julii op m'n desktop en een hard/hard Brutii op m'n laptop. Maar die med/med ga ik stoppen, hard is veel uitdagender om te spelen (en toch nog winbaar)
Verwijderd
Nou ik heb heel de boven kant nu alleen nog rechts onder (de blauwe) die eikels zijn hard om tegen te vechten ze hebben veel bootjes ook!Species5618 schreef op 11 oktober 2004 @ 00:20:
als je in 120 BC zit heb je nu 300 turns gehad (je begint in 270 BC). Je moet totaal 50 provincies veroveren om te winnen. Om in 120 BC te finishen betekent dat je iedere 6 turns een prov moet pakken. Dat lijkt me vrij vlot, vooral in het begin duurt het een stuk langer.
/me is met 2 campaigns tegelijk bezig, een med/med Julii op m'n desktop en een hard/hard Brutii op m'n laptop. Maar die med/med ga ik stoppen, hard is veel uitdagender om te spelen (en toch nog winbaar)
Heb nu 237.340 credits
Ik heb nu dan 1 stad helemaal uitgebouwd en dus alle units available. Dit is de stad Arretrium, je hoofdstad dus. Wat me opvalt is dat Julii geen spearmen heeft. Tijd terug waren er nog Triari spearmen maar deze kan ik niet meer bouwen.
Hoe bouwen jullie je legers op? Ik doel dan op verschillende soorten infanterie/cavelerie? Ik bouw bv 3 legions, 3 archer units, 3 cavelery. Dit is in principe dus allemaal heavy. Gebruikt iemand in combinatie ook nog lichte troepen?
Hoe bouwen jullie je legers op? Ik doel dan op verschillende soorten infanterie/cavelerie? Ik bouw bv 3 legions, 3 archer units, 3 cavelery. Dit is in principe dus allemaal heavy. Gebruikt iemand in combinatie ook nog lichte troepen?
kaap je triarii is opgevolgd door ik meen axilauri (oid), net zoals met zo veel tropen gebeurt (hastati, archers, velites en equites bv.)
ik bouw meestal 4 legions 2 archers en 2 cavalry units, ik maak ook gebruik van light units (Auxilia's) ze hebben een goeie defence rate (16 geloof ik) en altijd handig als je ze in je flanks hebt, als je bijv wordt geflankd dan heb je altijd nog je auxilia's waarmee je tijd kan rekkenKaap schreef op 11 oktober 2004 @ 07:10:
Ik heb nu dan 1 stad helemaal uitgebouwd en dus alle units available. Dit is de stad Arretrium, je hoofdstad dus. Wat me opvalt is dat Julii geen spearmen heeft. Tijd terug waren er nog Triari spearmen maar deze kan ik niet meer bouwen.
Maar auxaliars zijn toch die javelin gooiende troepen in principe maar dan een upgrade ervan? Triaria zijn heavy shield/spearmen ala Phalanx/hoplite troepen.
Verwijderd
WHAAAA, "addict zijn is k*t" zegt ADMK
Heb ik anders geen probleem mee, ben zwaar verslaafd aan RTW.
Hadden we het al eerder over in topic RTW-Deel 1 dat mensen zwaar verslaafd waren en het overal speelde.
Was het afgelopen weekend bij mij ZO erg dat ik zelfs tijdens de sex aan RTW dacht
mm, hoezo verslaafd? Ik schaam mij diep
Hadden we het al eerder over in topic RTW-Deel 1 dat mensen zwaar verslaafd waren en het overal speelde.
Was het afgelopen weekend bij mij ZO erg dat ik zelfs tijdens de sex aan RTW dacht

Iemand zin in een battle-report? Ik ben vandaag vrij dus heb alle tijd om eens een leuk verslagje te maken 
* Thanatos droomde vannacht zelfs over RTW
* Thanatos droomde vannacht zelfs over RTW

Verwijderd
Zit op mijn stage vandaag, en ben rtw cd vergeten.Thanatos schreef op 11 oktober 2004 @ 09:09:
Iemand zin in een battle-report? Ik ben vandaag vrij dus heb alle tijd om eens een leuk verslagje te maken
* Thanatos droomde vannacht zelfs over RTW![]()
Vanavond mijn nieuwe X800-Pro in de pc douwen dan kom ik weer spelen
Download hem effe danVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 09:13:
[...]
Zit op mijn stage vandaag, en ben rtw cd vergeten.
Vanavond mijn nieuwe X800-Pro in de pc douwen dan kom ik weer spelen

Verwijderd
100 uur?? Das nog kortSteffy schreef op 10 oktober 2004 @ 18:48:
[...]
Ik speel nu al denk ik een dikke 100 uren maar nog nooit in al die tijd een crash gehad, hij is 1 keer vast gelopen tijdens het laden meer niet.

Denk dat ik er ook wel RUIM op zit ja, en dat op meerdere pc's en nog geen enkele crash gehad! Alleen tijdens het online proberen te spelen via gamespy maar goed ik weer waar dat aan ligt en das niet aan het spel!
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 22:19:
[...]
offtopic:
Hm, als je 18 bent, heb je dan nooit FFVII gespeeld
offtopic:
Nog meer offtopic geblaat.
Ik heb FF 7 t/m 10 gespeeld. Maar hiertussen viel FF 9 me gewoon heel erg op. Die anderen zijn toch wat meer science fiction fantasy, terwijl FF 9 meer middeleeuws fantasy is (dus geen vuurwapens, etc.). En dit spreekt mij echt veeeeel meer aan dan die andere FF's. Die anderen vond ik zelfs maar matige spellen. Daarom vond ik het ook jammer dat die hoofddesigner van FF 9 de laan uit werd gestuurd en degene van FF 7 en FF 8 weer werd teruggehaald. Bij FF 9 vond ik de hoofdpersonen (Vivi rules!!
), de steden, de luchtschepen en het verhaal gewoon perfect.
Nog meer offtopic geblaat.
Ik heb FF 7 t/m 10 gespeeld. Maar hiertussen viel FF 9 me gewoon heel erg op. Die anderen zijn toch wat meer science fiction fantasy, terwijl FF 9 meer middeleeuws fantasy is (dus geen vuurwapens, etc.). En dit spreekt mij echt veeeeel meer aan dan die andere FF's. Die anderen vond ik zelfs maar matige spellen. Daarom vond ik het ook jammer dat die hoofddesigner van FF 9 de laan uit werd gestuurd en degene van FF 7 en FF 8 weer werd teruggehaald. Bij FF 9 vond ik de hoofdpersonen (Vivi rules!!
Zo, tijd voor een verslag van een heldhaftige veldslag
(Sorry, dat rijmt
)
1. In de verdediging... mijn plan was, om de archers en skirmishers voor de muur te plaatsen en de vijand eerst met 2 of 3 salvo's te bestoken. Vervolgens zou ik deze terugtrekken en met mijn cavalerie en infanterie de vijand afmaken.

2. Het liep echter mis. De vijand rushte richting mijn eenzame boogschuttertjes en ik trok mijn skirmishers te laat terug waardoor zij de vijand gingen pijnigen met hun dolkjes. Mijn archers waren overigens nog net op tijd binnen, zij het sterk uitgedund.

3. Tsja, het grootste deel van mijn boogschutters/skirmishers was uitgeroeid door een stomme fout van mij, maar ik gaf het niet op en na enig taunten van de Gauls kregen ze hun zin: mijn infanterie marcheerde door de poorten. Ik was van plan om hen eerst de middelste linie terug te laten dringen en zo ruimte te creëren voor mijn cavalerie.

4. Dat lukte redelijk. Ik had liever nog even gewacht met het naar buiten sturen van de cavalerie omdat het nog redelijk krap was buiten de poort, maar dan zou mijn infanterie geïsoleerd raken. Dan maar massaal aanvallen, hoewel ik de isolatie van mijn infanterie ook in mijn voordeel had kunnen laten werken door vervolgens de vijand in de rug aan te vallen met mijn cavalerie. Ik koos echter voor de directe aanval...

5. Tsja. De tegenstand was feller dan ik had verwacht, dus mijn plannetje had niet meteen effect. Een overzichtje:

6. Zie ik daar een doorbraak?

7. Oops. Nou zitten die verdomde skirmishers wéér te vriemelen tussen de infanteristen van zowel mijn kant als de vijandige kant. En ze houden de stroom door de poort op! Wegwezen jullie
Overigens zag het er niet naar uit dat één van beide zijdes spoedig de overhand zou krijgen dus de strijd was nog lang niet beslist. (op het screenshot zijn de geselecteerde units de skirmishers die moesten oprotten
)

8. Een triest bericht... mijn generaal had ik namelijk mee laten stormen richting het front, samen met de lichte cavalerie. Daarna heb ik echter niet meer naar hem omgekeken dus stond ik eerst even licht verbaasd van dit bericht

9. Ik stond op het punt van terugtrekken toen amper tien seconden later een andere generaal sneuvelde...

10. Dat was goed nieuws, slechts 1 unit van mijn troepen was aan het routen, dus ik had nog kans om met mijn troepen de vijand zodanig te beangstigen dat ze op de vlucht zouden slaan. Gewoon doorrammen op een unit tot zijn banner wit kleurt en dan op een andere unit inhakken. Hieronder zie je het resultaat...

De vijandige infanterie aan mijn linkerflank had het reeds opgegeven; zie de stofwolkjes helemaal links
11. Holladiejee! Victory is at hand! Ik liet mijn hele leger de poort uitstormen, over de vele lijken heen, om zoveel mogelijk van de routende barbaren uit te moorden.

En ja, die achterblijver ging er ook aan.
PS. omdat mijn generaal dood was gegaan, heb ik een savegame geladen en heb ik de veldslag opnieuw gedaan. Zonder fouten, die keer
1. In de verdediging... mijn plan was, om de archers en skirmishers voor de muur te plaatsen en de vijand eerst met 2 of 3 salvo's te bestoken. Vervolgens zou ik deze terugtrekken en met mijn cavalerie en infanterie de vijand afmaken.

2. Het liep echter mis. De vijand rushte richting mijn eenzame boogschuttertjes en ik trok mijn skirmishers te laat terug waardoor zij de vijand gingen pijnigen met hun dolkjes. Mijn archers waren overigens nog net op tijd binnen, zij het sterk uitgedund.

3. Tsja, het grootste deel van mijn boogschutters/skirmishers was uitgeroeid door een stomme fout van mij, maar ik gaf het niet op en na enig taunten van de Gauls kregen ze hun zin: mijn infanterie marcheerde door de poorten. Ik was van plan om hen eerst de middelste linie terug te laten dringen en zo ruimte te creëren voor mijn cavalerie.

4. Dat lukte redelijk. Ik had liever nog even gewacht met het naar buiten sturen van de cavalerie omdat het nog redelijk krap was buiten de poort, maar dan zou mijn infanterie geïsoleerd raken. Dan maar massaal aanvallen, hoewel ik de isolatie van mijn infanterie ook in mijn voordeel had kunnen laten werken door vervolgens de vijand in de rug aan te vallen met mijn cavalerie. Ik koos echter voor de directe aanval...

5. Tsja. De tegenstand was feller dan ik had verwacht, dus mijn plannetje had niet meteen effect. Een overzichtje:

6. Zie ik daar een doorbraak?

7. Oops. Nou zitten die verdomde skirmishers wéér te vriemelen tussen de infanteristen van zowel mijn kant als de vijandige kant. En ze houden de stroom door de poort op! Wegwezen jullie

8. Een triest bericht... mijn generaal had ik namelijk mee laten stormen richting het front, samen met de lichte cavalerie. Daarna heb ik echter niet meer naar hem omgekeken dus stond ik eerst even licht verbaasd van dit bericht

9. Ik stond op het punt van terugtrekken toen amper tien seconden later een andere generaal sneuvelde...

10. Dat was goed nieuws, slechts 1 unit van mijn troepen was aan het routen, dus ik had nog kans om met mijn troepen de vijand zodanig te beangstigen dat ze op de vlucht zouden slaan. Gewoon doorrammen op een unit tot zijn banner wit kleurt en dan op een andere unit inhakken. Hieronder zie je het resultaat...

De vijandige infanterie aan mijn linkerflank had het reeds opgegeven; zie de stofwolkjes helemaal links
11. Holladiejee! Victory is at hand! Ik liet mijn hele leger de poort uitstormen, over de vele lijken heen, om zoveel mogelijk van de routende barbaren uit te moorden.

En ja, die achterblijver ging er ook aan.
PS. omdat mijn generaal dood was gegaan, heb ik een savegame geladen en heb ik de veldslag opnieuw gedaan. Zonder fouten, die keer
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:49:
[...]
Hm, omdat je zo'n lieve illegale downloader bent, zal ik je verwijzen naar Smackus Maximus. En lees het onderste deel van je NFO nog eens goed!
Nouja, ik noem dat downloaden eerder "testen"Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:49:
[...]
Hm, omdat je zo'n lieve illegale downloader bent, zal ik je verwijzen naar Smackus Maximus. En lees het onderste deel van je NFO nog eens goed!
Ik pak de verdeging van een stad altijd helemaal anders aan. Een stad met houten muur: Alles binnen de muren, heavy infantery achter de poort, wachten tot de poort open is gebeukt. En dan de vijand daar opvangen, dus echt volledig zo verdedigend mogelijk. Af en toe, de cavalrie het gevecht bij de poort laten chargen, weer terugtrekken en dan na een tijdje weer laten chargen. Zodra de vijand op de vlucht slaat (wat zelfs op hard altijd weer gebeurdThanatos schreef op 11 oktober 2004 @ 11:10:
Zo, tijd voor een verslag van een heldhaftige veldslag(Sorry, dat rijmt
)
Bij deze strategie is het echter wel van belang dat je over heavy infantery beschikt omdat light infantery toch minder geschikt is om achter de poort op te vangen.
Bij het verdedigen van een stad met een stenen muur gebruik ik dezelfde strategie maar dan staan er ook heavy infantery en archers op de muren. Die vangen daar de aanvallers op. Maar voor de poort geld dezelfde strategie als bij een houten poort. En zodra een stuk muur instort staan daarachter ook altijd heavy infantery te wachten. Ja, die heavy infantery doet het 'm wel bij de verdediging van een stad.
MietjePS. omdat mijn generaal dood was gegaan, heb ik een savegame geladen en heb ik de veldslag opnieuw gedaan. Zonder fouten, die keer
Bij mijn tweede gevecht in de campaign ging mn faction heir er al aan (
[ Voor 11% gewijzigd door UltraR-pc op 11-10-2004 11:30 ]
Verwijderd
Dit spel is idd. gruwelijk verslavend en zeker één van de beste games die ik ooit heb mogen spelen. Het blijft je zelfs tijdens het dagelijkse leven bezig houden en dat is gewoon erg indrukwekkend. Er zijn maar weinig spellen die dit na kunnen doen.
Wat wellicht leuk is voor het topic is om savegames te posten. Kunnen we zien hoe ver iemand het heeft geschopt en wat er nog verbeterd kan worden in je eigen situatie.
Weet iemand trouwens wat et verschil is in het moven van je troepen met de control en alt toets? Je kan namelijk geen geformeerde troepen moven met enkel de right-mouse button omdat de formatie dan uit elkaar loopt. En ook hoe het dan zit met chargen met de control of alt button ingedrukt houden.
En nog een tip voor het begin van het spel (en ook voor later als je al verder in je campaign zit) Probeer zo snel mogelijk wereldwonderen te kapen! Je dorpen worden vrolijker en je krijgt tienduizenden dinarii! (om nog maar te zwijgen van de rest) Ik had dacht ik rhodos ingenomen en kreeg 40% meer winst uit de zeehandel! (scheelt ongeveer 5000 per turn) En ook een goede is om boven dat eilandje de pontische gebieden aan te vallen. Daar staan twee wereldwonderen dicht bij elkaar die je in één keer krijgt als je die stad heb veroverd. Een daarvoor zorgt voor een 3% permanente extra growth in je steden
Wat wellicht leuk is voor het topic is om savegames te posten. Kunnen we zien hoe ver iemand het heeft geschopt en wat er nog verbeterd kan worden in je eigen situatie.
Weet iemand trouwens wat et verschil is in het moven van je troepen met de control en alt toets? Je kan namelijk geen geformeerde troepen moven met enkel de right-mouse button omdat de formatie dan uit elkaar loopt. En ook hoe het dan zit met chargen met de control of alt button ingedrukt houden.
En nog een tip voor het begin van het spel (en ook voor later als je al verder in je campaign zit) Probeer zo snel mogelijk wereldwonderen te kapen! Je dorpen worden vrolijker en je krijgt tienduizenden dinarii! (om nog maar te zwijgen van de rest) Ik had dacht ik rhodos ingenomen en kreeg 40% meer winst uit de zeehandel! (scheelt ongeveer 5000 per turn) En ook een goede is om boven dat eilandje de pontische gebieden aan te vallen. Daar staan twee wereldwonderen dicht bij elkaar die je in één keer krijgt als je die stad heb veroverd. Een daarvoor zorgt voor een 3% permanente extra growth in je steden
Verwijderd
w00t.. dit is dus echt een topspel
Kunnen jullie trouwens ook niet de AA hoger zetten dan "Low-anti aliasing"???
Kunnen jullie trouwens ook niet de AA hoger zetten dan "Low-anti aliasing"???
alt + click (op vijand) = alternatieve aanval.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:27:
Weet iemand trouwens wat et verschil is in het moven van je troepen met de control en alt toets?
ctrl + click (je eigen unit)= een unit aan je selectie toevoegen.
bedoel je dat?
Je kan namelijk geen geformeerde troepen moven met enkel de right-mouse button omdat de formatie dan uit elkaar loopt.
Hallo met Tim
Met mn 6800GT kan ik AA op low, medium of high zetten.
BTW kun je bij een aanval vanuit de stad richting de bezetter je troepen buiten de muur opstellen. Zo lijkt het hierboven bij het battleverslag. Het is trouwens veel slimmer om gewoon binnen te wachten. Dan heb jij het overwicht omdat er gewoon niet meer mensen door de poort kunnen omdat je de zaakjes vastzet met jouw troepen. Als de vijand dan bang wordt kan ie ook nog eens neit weg omdat achter hem troepen zitten die wel nog de stad in willen. Het gevolg is een goede slachtpartij. Met de grieken gaat het helemaal stoer dan zet je gewoon een dubbele phalanx voor de poort (gewoon 2 groepjes phalanx formatie IN elkaar zetten bij deploymen. Het enige dat jammer is is dat je geen phalanx op je muur kan zetten
BTW kun je bij een aanval vanuit de stad richting de bezetter je troepen buiten de muur opstellen. Zo lijkt het hierboven bij het battleverslag. Het is trouwens veel slimmer om gewoon binnen te wachten. Dan heb jij het overwicht omdat er gewoon niet meer mensen door de poort kunnen omdat je de zaakjes vastzet met jouw troepen. Als de vijand dan bang wordt kan ie ook nog eens neit weg omdat achter hem troepen zitten die wel nog de stad in willen. Het gevolg is een goede slachtpartij. Met de grieken gaat het helemaal stoer dan zet je gewoon een dubbele phalanx voor de poort (gewoon 2 groepjes phalanx formatie IN elkaar zetten bij deploymen. Het enige dat jammer is is dat je geen phalanx op je muur kan zetten
Altijd lekker... 
Had die battle, zodra de vijand de poorten opengebeukt had, 3 units wardogs op de light infantery losgelaten. Hun legertje was ondertussen al behoorlijk uitgedund door mijn archers en zodra de heavy infantery hun kwam helpen, stuurde ik al mijn cavalery de poort uit om ze af te slachten... is goed gelukt
Had die battle, zodra de vijand de poorten opengebeukt had, 3 units wardogs op de light infantery losgelaten. Hun legertje was ondertussen al behoorlijk uitgedund door mijn archers en zodra de heavy infantery hun kwam helpen, stuurde ik al mijn cavalery de poort uit om ze af te slachten... is goed gelukt
[ Voor 75% gewijzigd door Thanatos op 11-10-2004 12:32 ]
Verwijderd
Ook als je ze laat rennen?Brokstuk schreef op 11 oktober 2004 @ 11:36:
[...]
alt + click (op vijand) = alternatieve aanval.
ctrl + click (je eigen unit)= een unit aan je selectie toevoegen.
bedoel je dat?
[...]
Doen ze bij mij niet hoor. Ze blijven keurig netjes in formatie als ik rechtsklik. Of ik nou charge of niet...
Niet bij deployment dacht ik. Wel kan je tijdens de battle troepen naar buiten sturenBTW kun je bij een aanval vanuit de stad richting de bezetter je troepen buiten de muur opstellen. Zo lijkt het hierboven bij het battleverslag. Het is trouwens veel slimmer om gewoon binnen te wachten. Dan heb jij het overwicht omdat er gewoon niet meer mensen door de poort kunnen omdat je de zaakjes vastzet met jouw troepen. Als de vijand dan bang wordt kan ie ook nog eens neit weg omdat achter hem troepen zitten die wel nog de stad in willen. Het gevolg is een goede slachtpartij. Met de grieken gaat het helemaal stoer dan zet je gewoon een dubbele phalanx voor de poort (gewoon 2 groepjes phalanx formatie IN elkaar zetten bij deploymen. Het enige dat jammer is is dat je geen phalanx op je muur kan zetten
Dat zijn wel 1337 units (vooral de archers, 2 zilveren experience pointsAltijd lekker...
Over die wardogs: gebruiken jullie die dingen een beetje? Ik heb ze eigenlijk nog nooit gebruikt... Ben zelf van de Jullii en heb daar eigenlijk altijd relatief kleine leger waar ik de slagen mee in duik:
- 2 blokken hestati (midden voorste rij)
- 2 blokken triarii (buitenkant voorste rij)
- 2 blokken archers (midden tweede rij)
- 2 blokken vessaliti (buitenkant tweede rij)
- blok ubergeneraal (derde linie, ondersteunend, aanmoedigend)
Dan heb ik aan beide flanken nog:
- 1/2 blokken ruiters (+ eventueel een extra generaal)
Die flanken laat ik meteen naar voren lopen, zodat ze de vijand van de zijkanten kunnen bestormen. De centrale opstelling houdt altijd goed stand. Ik kill sowieso het emest emt mijn ruiters, want die zijn lekker snel!!!
Verder gebruik ik eigenlijk heel weinig/niet stationary weapons of bijv. wardogs... Zijn er mensen die die dingen vaak gebruiken???
Ik moet heirbij wel zeggen dat ik nog helemaal in het begin van eht spel zit, dus eigenlijk nog niet veel kan zeggen over het verdere verloop, maar moet bekennen dat deze tactiek het vrij goed doet tegen barbaren en galliers. Misschien dat dat bij andere volken wel anders wordt.
Verder nog en vraag voor mensen die wat verder zijn: wat zijn nou volken die een beetje een makkelijke prooi zijn en welke zijn nou echt taai??? Kan ik daar alvast een beetje rekening mee houden met de planning!!!
Die flanken laat ik meteen naar voren lopen, zodat ze de vijand van de zijkanten kunnen bestormen. De centrale opstelling houdt altijd goed stand. Ik kill sowieso het emest emt mijn ruiters, want die zijn lekker snel!!!
Verder gebruik ik eigenlijk heel weinig/niet stationary weapons of bijv. wardogs... Zijn er mensen die die dingen vaak gebruiken???
Ik moet heirbij wel zeggen dat ik nog helemaal in het begin van eht spel zit, dus eigenlijk nog niet veel kan zeggen over het verdere verloop, maar moet bekennen dat deze tactiek het vrij goed doet tegen barbaren en galliers. Misschien dat dat bij andere volken wel anders wordt.
Verder nog en vraag voor mensen die wat verder zijn: wat zijn nou volken die een beetje een makkelijke prooi zijn en welke zijn nou echt taai??? Kan ik daar alvast een beetje rekening mee houden met de planning!!!
Verder vroeg ik me af of het met de Romeinen ook mogelijk was zo'n schilden cordon te maken, zoals je dat bij Aterix en Obelix vaak zag... Ik begreep wel zoiets van die advisor in de tutorial, maar heb het nog niet kunnen ontdekken...
Wat is nou wat in die tekentjes voor je legeronderdelen??? Je hebt rangen (weergegeven door die strepen), waarvan er steeds meer komen... en je hebt een zwaardje dat van kleur kan veranderen... Wie weet wat wat nu precies is...Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 13:00:
Dat zijn wel 1337 units (vooral de archers, 2 zilveren experience points) Die archers roeien hele units uit
[ Voor 22% gewijzigd door AJ1815 op 11-10-2004 13:10 ]
Zwaard is hoe 'hard' ze slaan, hoeveel damage ze veroorzaken bij de tegenstander dus.AJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:05:
Wat is nou wat in die tekentjes voor je legeronderdelen??? Je hebt rangen (weergegeven door die strepen), waarvan er steeds meer komen... en je hebt een zwaardje dat van kleur kan veranderen... Wie weet wat wat nu precies is...
Schild (onderste teken) is hoe goed hun harnas is. Oftewel hoe goed ze de klappen van de tegenstander kunnen verdragen.
En die ranking is hoeveel ervaring ze hebben??? Waar merk je dit in terug dan??? Elk van deze dingen nemen toe naarmate de unit meer ervaring opdoet neem ik aan...UltraR-pc schreef op 11 oktober 2004 @ 13:15:
[...]
Zwaard is hoe 'hard' ze slaan, hoeveel damage ze veroorzaken bij de tegenstander dus.
Schild (onderste teken) is hoe goed hun harnas is. Oftewel hoe goed ze de klappen van de tegenstander kunnen verdragen.
Verder nog een vraagje: die manual die bij het spel zit, staan daar erg nuttige dingen in of spreekt het speel grotendeels voor zich???
Verwijderd
Dat heet een TESTUDO, dat kan alleen met de Romeinen (SPQR, Jullii, Brutii, Scipii) en The Seleucid Empire.AJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:05:
Verder vroeg ik me af of het met de Romeinen ook mogelijk was zo'n schilden cordon te maken, zoals je dat bij Aterix en Obelix vaak zag... Ik begreep wel zoiets van die advisor in de tutorial, maar heb het nog niet kunnen ontdekken...
Dit is een special abillity en het knopje staat rechtsonderaan, in het "command" menutje!
Verwijderd
Je merkt het terug in vanalles, bijvoorbeeld je Archers schieten sneller en gerichter enz.AJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:31:
[...]
En die ranking is hoeveel ervaring ze hebben??? Waar merk je dit in terug dan??? Elk van deze dingen nemen toe naarmate de unit meer ervaring opdoet neem ik aan...
Verder nog een vraagje: die manual die bij het spel zit, staan daar erg nuttige dingen in of spreekt het speel grotendeels voor zich???
De manauls moet je niet lezen, gewoon de tutorials spelen en uitvinden wat alles doet!
Verwijderd
Altijd zorgen dat je de units met lange speren (niet missiles) vooraan zet en idd. in de flanken. Zo voorkom je dat ze ge0wned worden door cavelary en kunnen ze de eerste rijen aanvallers doorborenAJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:03:
Over die wardogs: gebruiken jullie die dingen een beetje? Ik heb ze eigenlijk nog nooit gebruikt... Ben zelf van de Jullii en heb daar eigenlijk altijd relatief kleine leger waar ik de slagen mee in duik:
Wardogs gebruik ik meestal om een groep aanvallende enemies bezig te houden (als ze met de dogs bezig zijn stuur je cavelary of infantry naar hun flanken of rear) Daarnaast zijn ze noodzakelijk als je op een gegeven moment units met olifanten tegenkomt. Olifanten crushen je infantry makkelijk, maar zijn makkelijk af te schrikken met vuurpijlen en wardogs (later krijg je ook vuurvarkens die nog effectiever zijn tegen olifanten) Taaie units zijn uiteraard je mede romeinse allies (later vijanden) en de egyptische units. Voor de rest moet je de wat meer westerse units zo uit kunnen schakelen (mits je genoeg goede units ter beschikking hebt + een goede generaal)
Je ziet duidelijk terug bij de unit eigenschappen dat ze meer slagkracht of armor hebben gekregenAJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:31:
[...]
En die ranking is hoeveel ervaring ze hebben??? Waar merk je dit in terug dan??? Elk van deze dingen nemen toe naarmate de unit meer ervaring opdoet neem ik aan...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 13:49 ]
Verwijderd
ik laat altijd de wardogs als eerste naar binnen als ik een stad aanval, gewoon 5 groepen erin pleuren en dan ff afwacht + archers erbij... na een paar minuten zijn ze allemaal gone :<
Verwijderd
Die honden worden idd. snel afgeslacht. Maar je moet zo volgens mij alleen inzetten tegen light infantry en olifanten.
Ik heb de manual al meerdere keren gebruikt. Ik heb er al aardig wat dingen uit gehaald die niet in de tutorial werden genoemd. Bijv. de sneltoetsen om units de goede kant op te laten kijken, om ze met het zwaard te laten aanvallen ipv. met boog of speer, etc.AJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:31:
[...]
Over het algemeen staat de, vele, info. in de manual gewoon een stuk uitgebreider dan in het spel zelf. Ook zit er bij het originele spel een landkaart die een stuk uitgebreider is dan het kleine kaartje tijdens het spelen. en op de achterkant van deze kaart staat uitgebreid welke gebouwen je in een stad kunt bouwen per level van de stad.
Ik heb nu de mogelijkheid om units van de Praetoriaanse Cavalerie te kopen. Deze samen met een stel archers en Urban Cohorts maakt mijn legers onoverwinnelijk.
Ik doe eers een rij met vier urban Cohorts in testudo, dan de rest van de Urban Cohorts, dan de archers en daarachter de generaal. Ik heb vier units Preatoriaanse Cavalerie en die zet ik een flink eind aan de zijkanten van mijn leger. Hen laat ik een omtrekkende beweging maken en meestal stuur ik twee van hen recht op de vijandelijke generaal af. Nog nooit een battle verloren met deze tactiek.
Ik doe eers een rij met vier urban Cohorts in testudo, dan de rest van de Urban Cohorts, dan de archers en daarachter de generaal. Ik heb vier units Preatoriaanse Cavalerie en die zet ik een flink eind aan de zijkanten van mijn leger. Hen laat ik een omtrekkende beweging maken en meestal stuur ik twee van hen recht op de vijandelijke generaal af. Nog nooit een battle verloren met deze tactiek.
Verwijderd
Urban Cohorts zijn ook de sterkste Roman units, ik gebruik deze units ook ALTIJD in custom battle!
Nou wees een held en pass de sneltoetsen om units goede kant op te laten kijken, om ze met het zwaard te laten aanvallen ipv. met boog of speer, etc!!!UltraR-pc schreef op 11 oktober 2004 @ 14:37:
[...]
Ik heb de manual al meerdere keren gebruikt. Ik heb er al aardig wat dingen uit gehaald die niet in de tutorial werden genoemd. Bijv. de sneltoetsen om units de goede kant op te laten kijken, om ze met het zwaard te laten aanvallen ipv. met boog of speer, etc.
Over het algemeen staat de, vele, info. in de manual gewoon een stuk uitgebreider dan in het spel zelf. Ook zit er bij het originele spel een landkaart die een stuk uitgebreider is dan het kleine kaartje tijdens het spelen. en op de achterkant van deze kaart staat uitgebreid welke gebouwen je in een stad kunt bouwen per level van de stad.
Komt overeen met mijn tactiek, alleen heb ik minder geavanceerde units!!! Ik vroeg me verder nog af of alleen die Urban Cohorts in staat waren om een testudo formatie aan te gaan... Welke nog meer???Rexomnium schreef op 11 oktober 2004 @ 14:38:
Ik heb nu de mogelijkheid om units van de Praetoriaanse Cavalerie te kopen. Deze samen met een stel archers en Urban Cohorts maakt mijn legers onoverwinnelijk.
[ Voor 34% gewijzigd door AJ1815 op 11-10-2004 15:44 ]
Die kun je toch ook zien als je op F1 drukt?AJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 15:42:
[...]
Nou wees een held en pass de sneltoetsen om units goede kant op te laten kijken, om ze met het zwaard te laten aanvallen ipv. met boog of speer, etc!!!
Even uit mijn hoofd:Komt overeen met mijn tactiek, alleen heb ik minder geavanceerde units!!! Ik vroeg me verder nog af of alleen die Urban Cohorts in staat waren om een testudo formatie aan te gaan... Welke nog meer???
Early Legionary Cohort
Legionary Cohort
Preatorian Cohort
Urban Cohort
Volgens mij elke unit met Cohort achter de naam is in staat om testudo's te vormen.
[ Voor 40% gewijzigd door Rexomnium op 11-10-2004 15:58 ]
Het voordeel aan wardogs, vind ik, dat ze een hoop tijd rekken tijdens het aanvallen van een stad. Zodra de poort opengebroken is, gooi ik 2 groepen wardogs naar binnen in de hoop (en meestal is dat ook wel zo) dat de verdedigende partij letterlijk een "stapje" terug doet. Dat gunt mij tijd om het andere zooitje van mijn leger naar binnen te laten lopen en een nette attack in de stad voor te bereiden.
Voor mensen die hun kaart kwijt zijn of hem nooit hebben gehad... Een scan van de kaart in high res: http://www.btinternet.com/~latitude/images/rtwmap.jpg
Verwijderd
Je bent er nog 1 vergeten, dat is de Silver Shield Legionars van "The Seleucid Empire" deze unit is ook instaat om een testudo te vormen.Rexomnium schreef op 11 oktober 2004 @ 15:43:
[...]
Die kun je toch ook zien als je op F1 drukt?
[...]
Even uit mijn hoofd:
Early Legionary Cohort
Legionary Cohort
Preatorian Cohort
Urban Cohort
Volgens mij elke unit met Cohort achter de naam is in staat om testudo's te vormen.
"Auxilia's" zijn Light infantry met speren (ze kunnen geen phalanx vormen though) "Light Auxilia's" zijn diegene die met speren gooien.Kaap schreef op 11 oktober 2004 @ 08:45:
Maar auxaliars zijn toch die javelin gooiende troepen in principe maar dan een upgrade ervan? Triaria zijn heavy shield/spearmen ala Phalanx/hoplite troepen.
addict zijn is kut als je nog op school zitVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 09:02:
WHAAAA, "addict zijn is k*t" zegt ADMK
Was het afgelopen weekend bij mij ZO erg dat ik zelfs tijdens de sex aan RTW dachtmm, hoezo verslaafd? Ik schaam mij diep
Verwijderd
Of op stage

Hoe kan je trouwens het beste je speren cavalary gebruiken? Gewoon speren laten werpen vanaf de flanken of achterkant of kan je ze ook effectief met melee wapens laten aanvallen?
edit:
dubbel
dubbel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 16:21 ]
Verwijderd
Probeer de , en . toetsen eens!Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:18:
Hoe kan je de units eigenlijk de goede kant op laten kijken?
Je kan zo je hele opstelling van de units laten draaien, das erg handig als je snel ff met je units moet bijdraaien (archers)
Verwijderd
Aah dus daar dienen ze voor! Eigenlijk moet je de hele key layout uitprinten en op je muur hangen (voor de echte die-hards onlyVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:25:
[...]
Probeer de , en . toetsen eens!
Je kan zo je hele opstelling van de units laten draaien, das erg handig als je snel ff met je units moet bijdraaien (archers)
Verwijderd
weet iemand hoe je corruptie tegen gaat, want om nou elke beurt 15000 te verliezen met corruptie vind ik minder leuk
Verwijderd
Bij deltaforce kreeg je die erbijVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:27:
[...]
Aah dus daar dienen ze voor! Eigenlijk moet je de hele key layout uitprinten en op je muur hangen (voor de echte die-hards only)
Er zijn 3 verschillende categorien waarin een unit kan upgraden. De eerste, ervaring, krijg je in battles. De units worden hier over het hele front beter van, voornamelijk moraal. Ervaring zijn die v-tjes die je ziet op het unit-icon. Er zijn 9 levels, 1, 2 en 3 v-tjes in brons, zilver en goud.AJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:31:
[...]
Verder zijn er wapen- en armorupgrades, die zijn te herkennen aan het zwaardje of het schildje. Daarvan zijn 3 levels, brons, zilver, goud en deze upgrades krijg je door je troepen te (re)trainen in een stad met Blacksmith/Armourer/Foundry.
Ik ben nu bezig met de Grieken, op Very Hard / Very Hard.
Ik kan je vertellen: dat is nog eens een stuk moeilijker dan met de Romeinen.
Maaar alle begin is moeilijk, ik ben nu aardig op dreef. Heel de Griekse Archipel is nu van mij en zo ook heel Italië.
Nadeel van de Grieken is dat je zo weinig variaties aan units hebt. Massaal aan de Armored Hoplites. Heb al een half leger vol met triple gold experience
Zijn er nog meer mensen die zich willen melden die op Very Hard / Very Hard spelen?
Tis leuk om verhalen te horen hoe über iemand met ontzettende minderheid nog weet te winnen, maar als dat op very easy gebeurt dan vink dat toch weer 'minder'
Ik meld mij alvast, (echte die-hards
)
Ik kan je vertellen: dat is nog eens een stuk moeilijker dan met de Romeinen.
Maaar alle begin is moeilijk, ik ben nu aardig op dreef. Heel de Griekse Archipel is nu van mij en zo ook heel Italië.
Nadeel van de Grieken is dat je zo weinig variaties aan units hebt. Massaal aan de Armored Hoplites. Heb al een half leger vol met triple gold experience
Zijn er nog meer mensen die zich willen melden die op Very Hard / Very Hard spelen?
Tis leuk om verhalen te horen hoe über iemand met ontzettende minderheid nog weet te winnen, maar als dat op very easy gebeurt dan vink dat toch weer 'minder'
Ik meld mij alvast, (echte die-hards
Dit topic is gesloten.