Rome: Total War [deel 2]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.164 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 19:55
AJ1815 schreef op 11 oktober 2004 @ 16:04:
Voor mensen die hun kaart kwijt zijn of hem nooit hebben gehad... Een scan van de kaart in high res: http://www.btinternet.com/~latitude/images/rtwmap.jpg
Blijft vaag, bij die Total War-gasten. In MTW stond doodleuk de Flevopolder op de kaart, in RTW staat de Zuiderzee er op. Ten onrechte.

Afbeeldingslocatie: http://www.20eeuwennederland.nl/images/foto470/38NED08B.jpg

bron

En
Afbeeldingslocatie: http://avn.geog.uu.nl/13geologie/73/73.jpg
http://avn.geog.uu.nl/13geologie/73/73.html

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik speel regelmatig StarCraft maar omdat dit redelijk oud is willen sommige mensen liever "modernere" games spelen. Maar StarCraft is natuurlijk super gebalanceerd en ik vraag me af hoe die hard StarCraft spelers deze game ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rome Total War is natuurlijk iets totaal anders als Starcraft, ik heb wel gehoord dat de nieuwe Warhammer wel wat van Starcraft weg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders schreef op 11 oktober 2004 @ 21:14:
[...]

Blijft vaag, bij die Total War-gasten. In MTW stond doodleuk de Flevopolder op de kaart, in RTW staat de Zuiderzee er op. Ten onrechte.

[afbeelding]

bron

En
[afbeelding]
http://avn.geog.uu.nl/13geologie/73/73.html
/me mompelt iets over muggen en Armoured Elephants...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

ik heb op het moment veel unrest en dit wordt vooral veroorzaakt door squalor. weet iemand wat dit is (letterlijk vertaald "windvlaag") en wat kan ik ertegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TCR schreef op 11 oktober 2004 @ 22:15:
ik heb op het moment veel unrest en dit wordt vooral veroorzaakt door squalor. weet iemand wat dit is (letterlijk vertaald "windvlaag") en wat kan ik ertegen doen?
dat is vuil en dat komt nou eenmaal omdat ze in een te grote stad zitten (ook al werkt de rioolering, het blijft wel 200 v.CHR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 19:55
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 21:56:
/me mompelt iets over muggen en Armoured Elephants...
Er zijn miljoenen in het spel gestoken en dan kunnen ze een gewone landkaart niet goed krijgen. De eerste de beste bibliotheek was voldoende geweest.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Ok hier mijn battleverslag. Ik heb geen zin om de plaatjes te gaan reseizen vandaar de linkjes:
Korte uitleg van de situatie:

Ik speel de Greec cities op niveau hard. Ik heb heel griekenland in bezit en van Italië alleen het westelijke puntje van sicilië en in het noorden 2 steden. Brutii en Scipii zijn uitgemoord. Ik heb nog war met Julii Rome Thrace nog een paar kleintjes en sinds kort ook Egypte (stonden ineens op de stoep in Rhodos waar ik ze weer van het eiland heb afgeveegd). Ben nu bezig met een zeer moeilijke zeebattle tegen egypte waar ik de hele tijd blijf verliezen van zijn vloten, alhoewel de counter vrijwel altijd in mijn voordeel is beetje jammer maarja.

Nu de battle waar he tom draait is een stad die ik net ingenomen heb van de slucids (ofzoiets) Daar staat mijn leger met een 4 sterren generaal opgesteld. Een Egyptisch leger verschijnt voor de poort. Ze besluiten na 2 beurten aan te vallen. Hun leger bestaat voor het grootste gedeelte uit desert axthrowers (ofzoiets) heavy infantry. Die kunnen we mooi aan onze Phalanx rijgen!

De beginsituatie:
Ze komen met 3 rammen. Het is duidelijk te zien op welke plekken deze rammen gaan aankomen.

http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/Beaten/beginbattle.JPG

Daar waar de rammen aan gaan komen stel ik 3 dubbele phalanx formaties op (linksboven bij de poort en onderin). Mijn generaal staat tussen de huizen in achter de poort. Achter elke 3 dubbele phalanx formaties staat nog een backup phalanx voor het sterke scenario dat die half naakte egyptenaren door mijn phalanxen zien heen te komen. Tussen de onderste en de poort formaties staat een groep archers (fire at will en skirmisch uitgeschakeld) :

http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/Beaten/beginopstelling.JPG

Hierbij een closeup van een 3 dubbele phalanx (gewoon 3 groepjes in phalanx formatie in elkaar pleuren. Dat zijn een HELE hoop speren.

http://hail.zvdk.nl/~abad...n/beginopstellingroep.JPG

De battle begint en de Egyptenaren lopen op. Ik probeer met vuurpijlen de ram die naar het onderste gedeelte op weg is te vernietigen. Dan blijkt dat mijn guardtower een ram vernietigd heeft! De egyptenaren hebben nog maar 2 gaten over om binnen te komen! Ondertussen nemen de archers van de egyptenaren mijn phalanxen goed onder vuur maar veel gaan er niet dood.

http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/Beaten/ramdood.JPG

De troepen die voor de voorspelde plaats van de vernietigde ram staan worden direct naar de 2 andere plekken gestuurd als backup.
Dan gebeurt het onvermijdelijke de muur onder en de poort begeeft het. En de Egyptenare stromen toe. Dan zie ik tot mijn verbazing dat de phalanx wordt teruggedereven: dit heb ik in alle veldslagen totnutoe nog niet zien gebeuren! heel toepasselijk heet het plaatje oeioei ;)

http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/Beaten/oeioei.JPG

Ik besluit mijn generaal naar het gat in de muur te sturen aangezien daar maar een relatief kleine groep egyptenaren staat in de hoop deze te scaren zodat ik met al mijn troepen naar de poort kan komen de andere paarden chargen de poort groep in. Zodra mijn generaal zich in het gevecht stort sterft hij!! Terwijl er nog 30 paarden over zijn. Het gevolg moge duidelijk zijn in het volgende plaatje:

http://hail.zvdk.nl/~abad...en/generaalmeteendood.JPG

Mijn hele leger besluit er de brui aan te geven op het moment dat mn generaal doodgaat. Maar ook al was hij in leven gebleven dan nog was de kans klein dat ik dit gewonnen had. Tegen de egyptenaren zal ik mij moeten gaan bezinnen op een nieuwe strategie aangezien de Heavy infantry van hen door mijn phalanx heensnijden als een mes door boter :(. Paarden lijken mij de enige oplossing. Wel jammer van mn generaal en mn dorpje. Einde battle:

http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/Beaten/verslagen.JPG

EDIT eff overzichtje van mijn rijk nadat ik deze slag heb verloren:
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/greeks.JPG (de muispointer wijst het gebied aan dat ik net verloren heb van de egyptenaren. Het was een outpost dus een groot probleem vormt het niet. Wat ik wel raar vind is dat de overlevenden van de slag (een slordige 881 soldaten) SPOORLOOS zijn. Dus ook dood is dit een bug?

[ Voor 5% gewijzigd door @baddon op 12-10-2004 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn hoe kan je zoveel screenies achter elkaar maken ?
Wat is in Rome Total War het Printscreen knopje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 09:22:
Damn hoe kan je zoveel screenies achter elkaar maken ?
Wat is in Rome Total War het Printscreen knopje ?
Misschien dat hij gebruikt maakt van het programma Fraps? Daarmee kun je ongelimiteerd screenshots maken...

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op 12 oktober 2004 @ 01:59:
Wat ik wel raar vind is dat de overlevenden van de slag (een slordige 881 soldaten) SPOORLOOS zijn. Dus ook dood is dit een bug?
Nee, je soldaten kunnen toch de stad niet uitvluchten ook al leven ze nog ? :) Zullen wel slaven oid. worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
  • Laatst online: 02-09 23:32
Abaddon1 schreef op 12 oktober 2004 @ 01:59:
Wat ik wel raar vind is dat de overlevenden van de slag (een slordige 881 soldaten) SPOORLOOS zijn. Dus ook dood is dit een bug?
Bedankt voor je impressie van deze veldslag!

Mij is opgevallen dat spionnen die van Sidon (meen ik) naar het Noorden liepen ineeens van de kaart verdwenen. Als je met je muis in de buurt klikt kun je ze vaak nog wel vinden en ergens heen leiden waar ze weer zichtbaar worden... :|

Ik ben zelf nog aan m'n eerste campagne met de Julii bezig. Heb de Britten op 2 provincies na verslagen, de Gaul, Carthagians en Spanish zijn niet meer dank zij mij.

Echter ik heb enkele provincies in N-Afrika in handen gekregen en deze worden nu behoorlijk onder vuur genomen door Egypte. Ik had Memphis, Thebes en Alexandrië al op ze veroverd maar ze blijven komen... Vrede is er niet mee te sluiten, wat ik ook aanbied (provincies teruggeven, geld) en dus kan ik me niet richten op Rome, wat ik wil doen als de Britten weg zijn...

Uiteindelijk heb ik een aantal legers daar teruggetrokken richting Italië, de genoemde drie steden verlaten (bleven toch maar rebelleren) en voor de Egyptenaren gelaten :'(. Ik voer daar nu wel een soort van guerilla oorlog met een 8-tal zieke spionnen, die de steden daar continu infecteren >:) , en een super assasin die elke Egyptische generaal met 100% zekerheid omlegt. Desondanks gaan mijn twee overgebleven grensprovinies gaan met hun twee uitgedunde legers een zware tijd tegemoet. Versterking komt er voorlopig niet... :|

Dit spel is echt geweldig aar zóóóóóó verslavend.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Misschien neem ik de volgende keer de veldslag wel op (heb net fraps gedownload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op 12 oktober 2004 @ 11:13:
Misschien neem ik de volgende keer de veldslag wel op (heb net fraps gedownload).
Zal niet ten goede gaan met je fps. Is echt een cpu stresser dat progsel! (zeker met een veldslag van 8000 man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:09:
[...]

Zal niet ten goede gaan met je fps. Is echt een cpu stresser dat progsel! (zeker met een veldslag van 8000 man :D
Wat je beter kunt doen (zo maak ik ook demo's): gebruik een (TV)kaart met TV in. Ik zal er verder niet te veel op ingaan, want dan gaan we wel heel erg offtoppic.
Er is bovendoen op GoT en via Google vast wel genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:13:
[...]

Wat je beter kunt doen (zo maak ik ook demo's): gebruik een (TV)kaart met TV in. Ik zal er verder niet te veel op ingaan, want dan gaan we wel heel erg offtoppic.
Er is bovendoen op GoT en via Google vast wel genoeg te vinden.
Idd. gewoon 2 pc's regelen (of 1 mits je capture card alle berekeningen kan doen, wat dure kaartjes zijn) Vervolgens je tv-out doorlussen naar de tv-in van de capture card (eventueel met audio :9 )

Weet iemand trouwens hoeveel macht je moet hebben voordat je de andere fracties aan kan vallen? Heb zowel bij people als bij senate alle figuurtjes op 2 na vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de demo gedownload. Is de een beetje leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
  • Laatst online: 02-09 23:32
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:19:
[...]

Weet iemand trouwens hoeveel macht je moet hebben voordat je de andere fracties aan kan vallen? Heb zowel bij people als bij senate alle figuurtjes op 2 na vol.
Ik kreeg op een gegeven moment een melding hierover. Dat ik bij het volk voldoende invloed had en of ik er aan had gedacht om Rome in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Hoe hard zijn julllie aan het veroveren??? gaat dat op rap tempo met vele legers tegelijk??? Ik heb eigenlijk maar 2-3 grote aanvalslegers en de rest van mijn family members zitten lekker met hun luie aars in de steden...

Wat doen jullie met een legertje of 10 de landen af struinen en alles pakken wat je pakken kan??? Of langszaam uitbreiden en dan er uiteindelijk achterkomen dat er nog maar een paar facties over zijn die veel machtiger zijn dan jij...

Mij is nu duidelijk wanneer je Rome aan kan vallen maar wanneer kan je de andere Romeinen aanvallen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:21:
Heb net de demo gedownload. Is de een beetje leuk?
Speel m, zou ik zeggen, dan weet je het 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AJ1815 schreef op 12 oktober 2004 @ 14:39:
Hoe hard zijn julllie aan het veroveren??? gaat dat op rap tempo met vele legers tegelijk??? Ik heb eigenlijk maar 2-3 grote aanvalslegers en de rest van mijn family members zitten lekker met hun luie aars in de steden...

Wat doen jullie met een legertje of 10 de landen af struinen en alles pakken wat je pakken kan??? Of langszaam uitbreiden en dan er uiteindelijk achterkomen dat er nog maar een paar facties over zijn die veel machtiger zijn dan jij...

Mij is nu duidelijk wanneer je Rome aan kan vallen maar wanneer kan je de andere Romeinen aanvallen???
Op het moment dat je Rome aanvalt, heb je direct oorlog met de andere 2. :)

Ook wel jammer, ik ben met Parthië begonnen, staat er ineens een fokking groot Egyptisch leger voor mn deuren. Als ze nu nog 10 beurten gewacht hadden had ik al een sterk leger, nu heb ik geen tijd meer om olifantjes te bouwen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:21:
[...]

Speel m, zou ik zeggen, dan weet je het 8)7
Ik heb zgn. Demo-vrees. Ik kan met alle gemak de demo's downloaden en installeren, maar spelen vereist toch een enorme overredingskracht van me, die ik vaak niet heb. Net zoals in dit geval, ik heb dus jullie overredingskracht alsmede de mijne nodig om daadwerkelijk de demo te gaan spelen. Op het moment wordt er onderzoek gepleegd naar een medicatie of behandeling, maar tot op het moment heeft nog niets kunnen baten.

Maar het zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ik nu op stage zit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Als je van RTS games houdt en je houdt van micro dan is dit je ding. Kan niet anders, die battles zijn geweldig (zeker als je die paarden over je beeld ziet en vooral hoort rennen, machtig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Bah ik ben genaaid door de Bruti. 1 van mijn steden ging totale rebellion toen ik mijn leger eruit moest halen om andere stad te beschermen. Rebellen houden de stad. Bruti faction neemt vervolgens mijn stad in!

2 beurten later gebeurt hem hetzelfde en neem ik hem in, krijg ik van senate opdracht region terug te geven!!! what the f%&* :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Boeiuh... Het is helemaal niet zo erg als je de opdrachten van de senaat niet opvolgt hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slik...., ik moet van mn baas wat dagen opnemen (heb er te veel over ;0 )
en mn vriendin is een paar dagen weg...

Dat worden mooie dagen :)
Ik heb nu ook eindelijk de Gauls verslagen. Ben nu bezig voor de 3e keer om Carthago in te nemen. Maar steeds zonder suc6! :(
Vanuit daar wil ik westwaarts, op naar Gibraltar 8)

Wat is nou de beste manier om die vette stenen muren in de nemen.
Mn rams gaan in de fik, en met zo'n toren wil het tot nu toe ook niet lukken |:(

Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik het spel op 1600 x 1200 kan zetten..,

Iemand tips voor de 2 vragen? thnx!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:43:

Ik heb nu ook eindelijk de Gauls verslagen. Ben nu bezig voor de 3e keer om Carthago in te nemen. Maar steeds zonder suc6! :(

Mn rams gaan in de fik, en met zo'n toren wil het tot nu toe ook niet lukken |:(

Gewoon belegeren. Op den duur vallen hun aan, en dan mag jij verdedigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23

Ha, heb jij mooi even tijd om te spelen ;).

De volgens mij beste manier om tegen die grote stenen muren te vechten is veel Onagers gebruiken. Lekker rotsblokken gooien om de poort, poortgebouw, torens en muren kapot te krijgen. Zodra het poortgebouw, en de poort zelf kapot zijn kan je met Legionaires in een Testudo heel mooi naar binnen wandelen, zonder dat je veel last hebt van pijlen en dergelijke.

Om het spel in 1600*1200 te zetten moet je de preferences.txt hebben de in de game dir. Daar staan ergens 2 regeltjes met de resoluties voor het spel.

Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
OMFG :D

Net een mooie veldslag tegen de eerdergenoemde Egyptenaren. Die mafketels hadden hun archers heel mooi neergezet, recht voor de brug waar mijn War Elephants overheen kwamen denderen. Die alleen hebben al 660 slachtoffers veroorzaakt. Mijn reinforments (infanterie) heeft niets hoeven te doen, na die charge van de olifanten hebben mn paardrijdende boogschutters de rest opgeruimd.

Minpuntje is wel dat mn zware cavalerie aan gort ging, evenals mn War Elephants, toch slechts 175 man verloren en er 1100 gekilled.
Ik ga snel meer olifanten bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024

Tweede vraag weet ik nu even niet. Zal vanavond wel even kijken.
Eerste vraag. Ik ben persoonlijk wel erg fan van die ladders. Simpel maar effectief. Kunnen niet kapot dus dat is geen probleem. Verder stuur ik ook altijd 2 rammen 1 meter achter elkaar naar de poort, voorste word verrot geschoten, 2e haalt het dan soms. En verder zijn idd die stonagers wel heel goed geschikt om die hele muur aan gort te gooien. Enige nadeel vind ik daarvan dat je dan na het gevecht gewonnen te hebben een stad met kapotte muur in bezit hebt. Kost je weer een beurt en wat Denarii om dat te reparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
Mensen ik heb dit spelletje al ruim 3 weken op mijn hd staan. Ik ben fanatiek warcraft 3 speler is deze game kick?

Vroeger dat japanse spel gespeeld Rome nog wat ook, maar dat was wel wat saaiig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Dat Japanse spel heet Shogun:Total War, en als je dat saaiïg vond, dan zal je Rome:Total War ook niet fantastisch vinden.

Maar als je het toch al hebt kan je het toch gewoon proberen om te kijken wat je er van vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Dat was "Shogun: Total War". Deze is zeker niet saai. Erg veel vette battles en je bent heel erg vrij om te doen en laten wat je wilt. Alleen jammer dat je niet heel die map rond kunt :P

^^ with stupid

[ Voor 8% gewijzigd door BigFast op 12-10-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
PacinoAllstars schreef op 12 oktober 2004 @ 17:38:
Mensen ik heb dit spelletje al ruim 3 weken op mijn hd staan. Ik ben fanatiek warcraft 3 speler is deze game kick?

Vroeger dat japanse spel gespeeld Rome nog wat ook, maar dat was wel wat saaiig...
Als je het topic doorleest zul je zien dat iedereen wild enthousiast is (waaronder ondergetekende).
Je moet echter wel van RTS en van micromanagement houden. Als je van 1 van beide niet houd kan je dat echter door de pc laten regelen. Maar ik speel het spel tot in de kleinste details helemaal zelf en weet echt niet wat me overkomt! Dit is echt het allertofste en verslavendste spel dat ik ooit heb gespeeld.

Ik heb gisteravond de pc afgesloten op het moment dat er een gevecht moest beginnen met de volgende legers:

Ik (Jullii):
-800 man
Reinforcements (allebei door AI bestuurd, vanwege generaal in beide reinforcements :( ):
-900 man
-1100 man
Totaal van mij: 2800 man

Vijand (Gauls):
-1300 man
Reinforcements:
-1900 man
Totaal vijand: 3200 man

Totaal gevecht: 6000 man :o _/-\o_

En nu loop ik me al de hele dag te verheugen op het gevecht en strategien te bedenken :P
Ga nu ff eten, en dan is het zover!!!! Mn grootste gevecht tot nu toe in Rome: Total War :D :D :D :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
BigFast schreef op 12 oktober 2004 @ 17:43:
Dat was "Shogun: Total War". Deze is zeker niet saai. Erg veel vette battles en je bent heel erg vrij om te doen en laten wat je wilt. Alleen jammer dat je niet heel die map rond kunt :P

^^ with stupid
Waarom kan je niet de hele map veroveren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
AJ1815 schreef op 12 oktober 2004 @ 15:59:
Boeiuh... Het is helemaal niet zo erg als je de opdrachten van de senaat niet opvolgt hoor!
Maar je imago/geliefdheid/whatever stijgt juist door klusjes op te knappen?
en de centen die je verdient zijn ook wel fijn.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Geweldig spel. Als Donderdag de bussen gaan staken heb ik twee dagen langer vakantie *wrijft in handen*. Dat wordt spelen! :Y)

Ik ben nu een aantal keer opnieuw begonnen met de Imperial Campaign, maar steeds gaat er wel iets fout en dan geef ik nogal snel op. Heb al de strategy guide op gamespy doorgelezen, maar toch faal ik steeds. Weet iemand misschien handige guide's/linkjes?

[ Voor 51% gewijzigd door AuC op 12-10-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

Ik weet het niet, maar volgens mij zijn de Gauls een van de makkelijkste vijanden.
Met 1000 man (speelniveau hard) maak ik met gemak 2000 Gauls in. Oke, mijn eenheden hebben veel ervaring (met dank aan de Gauls) en ik heb een goede generaal. Maar dan nog.......
Op dit moment val ik Spanje binnen (heeft namelijk mij de oorlog verklaart op een moment dat ik zwak was) en ik ga ze vernietigen. Mijn opstelling is voornamelijk Triari op de voorlinies, cavalerie op de flanken, generaal achter de linies en boogschutters ook. Gaat erg goed.
Op dit moment ben ik de rijkste faction en stroomt het geld binnen, wat denk ik vooral te maken heeft met de gouverneurs die in elke stad zitten (totaal 8 steden), op een stad na is mijn rijk steady. Was ook heel even de grootste faction, maar de Greeks hebben die positie veroverd.
Vanavond lekker de eerste faction vernietigen :P

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik ben opnieuw begonnen omdat ik grote units wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Ok ik ga het nu installeren, omdat ik dol op micro ben en rts. Toen ik shogun speelde was ik geloof ook nog erg jong enzo, dus onwetend :P

Is dit met name een mp spel? Of echt een singel player spel? Welke mode ofzo moet ik spelen?

Is het moeilijk om door te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

UltraR-pc schreef op 12 oktober 2004 @ 17:49:
[...]

Waarom kan je niet de hele map veroveren dan?
Het is wat kort door de bocht, maar je kunt erg lastig de ver afgelegen gebieden controleren, daardoor zul je je voornamelijk moeten richten op de gebieden rond je startpositie, en dat zijn er nog al wat ;)
Daarnaast als je 50 gebieden hebt veroverd heb je misschien de helft van de map in handen, misschien nog wel minder en daarnaast als je Rome hebt, wat voor de meesten een main target is, kun je maar 50 gebieden bezitten, dan krijg je een bericht dat je gewonnen hebt. En de enige manier om dan te stoppen is op het knopje "to main menu" te drukken. Erg lastig dus om de hele map te bezitten.

laat het over je heen komen, het wijst zich vanzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door BigFast op 12-10-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Mwuhahahaha

Nu, 4 veldslagen verder inmiddels meer dan 6000 Egyptenaren afgeslacht. Ze zijn nu door hun fatsoenlijke units heen en komen nu al met peasants op de proppen. :+
Maar goed, des te minder pikemen hun hebben, des te sneller kan ik beginnen met mn Cataphracts charge van 600 man zware cavalerie. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
PacinoAllstars schreef op 12 oktober 2004 @ 18:40:
Ok ik ga het nu installeren, omdat ik dol op micro ben en rts. Toen ik shogun speelde was ik geloof ook nog erg jong enzo, dus onwetend :P

Is dit met name een mp spel? Of echt een singel player spel? Welke mode ofzo moet ik spelen?

Is het moeilijk om door te krijgen?
De eerste twee uur (ofzo) van de proloog word je overspoeld met spel informatie die allemaal van groot belang is. Dat is dan allemaal behoorlijk moeilijk in 1 keer te bevatten. Maar als je dan gaat spelen merk je toch dat je het meeste ervan nog wel weet en gaandeweg leert men.
Singleplayer is alles wat ik speel en is volgens mij ook wel de basis van het spel.
Ik ben begonnen met campaign-map en realtime gevechten op medium, dit vond ik bij de gevechten iets te makkelijk en ben toen opnieuw begonnen met de gevechten op hard en de campaign-map nog steeds op medium. En over die moeilijkheid ben ik tot nu toe goed te spreken. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
heb hem geinstalleerd is het aan te raden om nog die patch te download of is het niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Thufir_Hawat schreef op 12 oktober 2004 @ 18:56:
des te minder pikemen hun hebben
offtopic:
Het is:
'Des te minder pikemen ZIJ hebben'

UltraR kan het verkr****en van de Nederlandse taal echt niet toelaten (8>

[ Voor 3% gewijzigd door UltraR-pc op 12-10-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karel V schreef op 12 oktober 2004 @ 18:12:
Ik weet het niet, maar volgens mij zijn de Gauls een van de makkelijkste vijanden.
Met 1000 man (speelniveau hard) maak ik met gemak 2000 Gauls in. Oke, mijn eenheden hebben veel ervaring (met dank aan de Gauls) en ik heb een goede generaal. Maar dan nog.......
Op dit moment val ik Spanje binnen (heeft namelijk mij de oorlog verklaart op een moment dat ik zwak was) en ik ga ze vernietigen. Mijn opstelling is voornamelijk Triari op de voorlinies, cavalerie op de flanken, generaal achter de linies en boogschutters ook. Gaat erg goed.
Op dit moment ben ik de rijkste faction en stroomt het geld binnen, wat denk ik vooral te maken heeft met de gouverneurs die in elke stad zitten (totaal 8 steden), op een stad na is mijn rijk steady. Was ook heel even de grootste faction, maar de Greeks hebben die positie veroverd.
Vanavond lekker de eerste faction vernietigen :P
wat leuk dat het allemaal zo anders kan verlopen, de grieken waren bij mij als een van de eerste dood, en ik heb niets met ze gedan want ik ben Julii

heb nu ook gallische en spanse staten ingenomen, ben nu bezig met britannie.. die zijn niet zo hard alleen hun cavalerie is evil ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
UltraR-pc schreef op 12 oktober 2004 @ 19:01:
[...]

offtopic:
Het is:
'Des te minder pikemen ZIJ hebben'

UltraR kan het verkr****en van de Nederlandse taal echt niet toelaten (8>
offtopic:
Zegt degene die geen punten gebruikt. :X
Tweede punt: Opzouten met taalkundige ongein a.u.b. Het voegt niets toe aan het topic. :/

Ik heb destijds met de Romeinen de Britten het vasteland afgetrapt en verder genegeerd. Tot ze opeens met een leger met het maximale aantal units mijn gebied aanvielen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Ik ga morgen het dorpje dat ik aan de Egyptenaren heb verloren terugveroveren met 2 volle legers beide met een goede generaal.

BTW hebbn jullie het ook vaak dat een generaal super snel doodgaat terwijl zn bodyguard nog vrijwel helemaal intact is. Als ik charge met mn generaal zit ik altijd te stressen. Ben al 3 keer een goeie kwijtgeraakt terwijl 3/4 van zijn paardjes nog leefden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Abaddon1 schreef op 12 oktober 2004 @ 20:27:
Ik ga morgen het dorpje dat ik aan de Egyptenaren heb verloren terugveroveren met 2 volle legers beide met een goede generaal.

BTW hebbn jullie het ook vaak dat een generaal super snel doodgaat terwijl zn bodyguard nog vrijwel helemaal intact is. Als ik charge met mn generaal zit ik altijd te stressen. Ben al 3 keer een goeie kwijtgeraakt terwijl 3/4 van zijn paardjes nog leefden :(
Ik heb juist precies het tegenovergestelde (geld trouwens ook voor de vijand). De generaal blijft juist altijd over. Als ik zie dat mn generalsunit word afgeslacht trek ik ze terug. Zijn er nog 6 over ofzo, zit altijd de generaal nog bij.
Bij de vijand is de generaal ook altijd zo'n beetje de laatste die doodgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Hey heb hem geinstalleerd maar moet ik nou eerst die trieste tutorial doen?

Effe serieus ik wil gelijk knallen. Gewoon boem clean game starten geen gezeik en veroveren die shit. Ik ga echt niet eerst 10 uur lang orders van dat domme wijf opvolgen om vervolgens eens is zelf wat te mogen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is redelijk logisch dat de generaal tijdens een charge eerder de lul is, want hij rijd in de voorste unit mee ( of loopt, maar meestal( altijd als je mounted troops hebt ) is je generaal mounted).

Ben nu wel lekker bezig, thrace van de kaart aan het vegen, gaul ook en egypt ook,
3 redelijk grote facties dus, gaul en thrace gaan hard, alleen egypt zit me af en toe een beetje dwars, heb nu 7 volle aanvals legers en in elke stad ongeveer 10 garrisoned troops, armyupkeep is ook iets van 50000 per ronde :P maar de balans is nog wel positief met een winst van 10000 per ronde ofzo.

Egypt is erg groot, hele rechter onderkant van de map, dus daar moet ik even wat legers heen sturen.

Alleen zit ik dus een beetje met het probleem dat ik net de marius reforms heb gehad en nu heb ik dus iets van 6-7 legers die in actie zijn, zal ik nu gewoon de cohort troops maken en die dan naar het leger sturen en dan de oude steeds disbanden ? of de legers een voor een in een keer vervangen ?

naja ik ga egypte es ff hard aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
PacinoAllstars schreef op 12 oktober 2004 @ 21:37:
Hey heb hem geinstalleerd maar moet ik nou eerst die trieste tutorial doen?

Effe serieus ik wil gelijk knallen. Gewoon boem clean game starten geen gezeik en veroveren die shit. Ik ga echt niet eerst 10 uur lang orders van dat domme wijf opvolgen om vervolgens eens is zelf wat te mogen doen...
Tja, je krijgt wel heel veel info. van dat 'domme wijf'. Als ik niet eerst die tutorial had gespeeld zou ik denk ik weinig van het spel hebben begrepen. Ik zou toch echt eerst leren spelen, voordat je gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Dat is een optie al zal je dan een boel opties niet gebruiken omdat je simpelweg niet weet dat ze bestaan!!! Denk dat het doorzitten van de proloog echt uitbetaald, zodat je later veel meer plezier van het spel zal hebben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Precies. Daarnaast is het Proloog niet gek lang, en nog best leuk om doorheen te schieten (vond ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:50:
Het is redelijk logisch dat de generaal tijdens een charge eerder de lul is, want hij rijd in de voorste unit mee ( of loopt, maar meestal( altijd als je mounted troops hebt ) is je generaal mounted).

Ben nu wel lekker bezig, thrace van de kaart aan het vegen, gaul ook en egypt ook,
3 redelijk grote facties dus, gaul en thrace gaan hard, alleen egypt zit me af en toe een beetje dwars, heb nu 7 volle aanvals legers en in elke stad ongeveer 10 garrisoned troops, armyupkeep is ook iets van 50000 per ronde :P maar de balans is nog wel positief met een winst van 10000 per ronde ofzo.

Egypt is erg groot, hele rechter onderkant van de map, dus daar moet ik even wat legers heen sturen.

Alleen zit ik dus een beetje met het probleem dat ik net de marius reforms heb gehad en nu heb ik dus iets van 6-7 legers die in actie zijn, zal ik nu gewoon de cohort troops maken en die dan naar het leger sturen en dan de oude steeds disbanden ? of de legers een voor een in een keer vervangen ?

naja ik ga egypte es ff hard aanpakken.
Ik bouw een fort vlakbij een stad (steden) die de units uit het oude leger kan maken en stuur ze daarheen. De oude disband ik dan want ik kan ze niet retrainen, en om ze te laten vechten tot de laatste man vind ik een beetje cru.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahja een fort, die dingen heb ik nog nooit gebouwd, wachttorens ook niet trouwens, misschien handig... kep genoeg geld want heb het nu zo geregeld dat ik 7 full armies heb ( 20 units ), ongv 50000 upkeep, en krijg ongeveer 90000 per round binnen.
ben nu bezig met een Legionary Cohort army, ook Legionary cavalry enz.

Die egyptenaren waren trouwens zwaar wanhopig... ze hadden 2 full armies voor m'n neus gezet, maar dat is ongeveer alles wat ze nog hebben. toen ik met een schip en een diplomat hun gebieden ging verkennen vond ik nauwlijks een leger.

thnx voor de tip L3TUC3, ik ga meteen een forts bouwen aan het front })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ARG! heb nu bijna alle romeinen van de kaart geveegt,maar nu crashed hij naar desktop zodra ik een stad aanval.Heb al meerdere save games geprobeerd,steeds met hetzelfde resultaat.
Moet zeggen dat het spel vaag is gaan doen nadat ik mijn gf4 heb vervangen door een 9800pro. De muis doet vaag in het menuutje en soms stotterd alles een beetje.Mischien dat dat ook de reden van de crashes is?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Ben nunet echt zwaar genaaid. Ik had 2 volle legers voor een Egyptische stad staan. De egyptenaren vallen mij vanuit de stad aan met 4/5 vol leger en een vol leger: 5000 man van mij tegen 4500 van de egyptenaren (zij hadden veel chariots) volgens de graadmeter hebben de egyptenaren de overhand. Dit doet me niet veel aangezien zelf gespeelde battles meestal toch gewonnen kunnen worden. In ieder geval 1 van mijn 2 legers heeft 2 generalen en het andere geen generaal (dan kan ik ze zelf besturen als reinforcements. De battle begint krijg ik meteen bericht dat mn reinforcements zijn delayed ok da's kut maar ik hoopte te kunnen standhouden. De egyptische reinforcements zijn er meteen wel bij.

Het eerste leger dat bij mn troepen aankomt kan ik afslaan ze fearen allemaal en rennen richting het reinforcements leger van de egyptenaren. Daar worden ze weer bij het leger gevoegd door de egyptische generaal. Ik ga niet achter ze aan aangezien ik dan te verweg van de plek waar mijn reinforcements zouden komen zou gaan. Mijn reinforcements komen nog steeds niet en het 2e leger van de egyptenaren knalt dwars door mn linies heen 1 generaal dood 1 rent en mn hele leger wordt over de map achterna gezeten. Dan komen de reinforcements van mij. Mijn eerste leger blijkt de vijand genoeg uitgedund te hebben om de klus af te maken. Een onwaarschijnlijke victory. De egyptenaren ontsnappen met 17 en 5 man. Toch krijg ik de stad NIET.

Vervolgens wordt de stad door rebels overgenomen en die besluiten meteen mij aan te vallen met een leger van 2000 man. Heel fijn ook dat de rebels meteen mn zwakste van de 2 legers aanvallen (dat leger dat helemaal bang was geworden en door de egyptenaren van het slachveld was geramd) en weer komen de reinforcements te laat! Ik heb net bijna mn toetsenbord uit het raam gegooid ;). Eerste keer dat ik me zo genaaid voel dat ik teruglaad. Beetje jammer dit. Ik begrijp dat ik op hard speel maar dit is gewoon te veel pech.

EDIT:
Dit alles gebeurde dus niet in mijn beurt maar in de beurt van de pc dus egyptenaren en rebels.

[ Voor 14% gewijzigd door @baddon op 13-10-2004 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Ik speel nog steeds mijn eerste campaign met de Scipii met beide settings op very hard. Ik heb tot nu toe zo'n beetje het linksonder van de kaart in handen, waarbij ik de Carthaginians, de Numidians en de Spanish heb uitgeroeid. Dit ging vrij gemakkelijk allemaal. Nu komen echter de Egyptenaren van rechts met 5 of 6 volledig gevulde legers. Eindelijk een uitdaging, vooral omdat ik slechts 1 volledig, maar goed leger heb en een leger met reserve units, voornamelijk skirmishers. Als ik nu even snel een goede muur kan bouwen om die outpost, dan heb ik misschien nog een kans om ze een voor een te verslaan... :Y) |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Galahad|IA op 13-10-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Ik heb gisteren de meest bizarre battle ooit gehad. De grieken vielen mijn stad aan en ik had in die stad wel 1 general-unit (that's all). Had nooit gedacht dat de grieken ook daar op de map zaten. Het was vrij vroeg in het spel, de stad had alleen zo'n houten muur met van die torentjes die pijlen schieten. Dus ik dacht, laat ik zelf maar aanvallen met m'n general voordat ze rammen hebben en op 4 verschillende plaatsen aanvallen. Zodra het mis gaat kan ik altijd het strijdveld verlaten en de stad surrenderen. De enemy had ~1000 man, de helft peasants, de helft hoplites.

Toen de strijd begon ben ik met m'n general de stad uitgegaan, een groepje peasants kwam op me af, die heb ik gecharged en geroute. Daarna ben ik verder gegaan met het afmaken van de andere peasants, en wat hit&runs tegen de hoplites vanachter (is lastig, ze draaien de hele tijd mee met je beweging). Toen bleek dat de hoplite-groepjes mij telkens een voor een volgden, ben ik gewoon op normaal tempo langs mijn stadsmuren gelopen, langs alle torentjes, die vervolgens de hoplites afmaakten. Zodra het groepje begon te routen chargde ik met m'n general om ze af te maken en ging ik het volgende groepje 'halen' bij hun leger.

Eindresultaat: tijd was op, battle geeindigd in een draw. Ik 45 -> 17 units. Zijn ~1000 -> 41 units. En de siege was over :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
Species5618 schreef op 13 oktober 2004 @ 09:23:
Ik heb gisteren de meest bizarre battle ooit gehad. De grieken vielen mijn stad aan en ik had in die stad wel 1 general-unit (that's all). Had nooit gedacht dat de grieken ook daar op de map zaten. Het was vrij vroeg in het spel, de stad had alleen zo'n houten muur met van die torentjes die pijlen schieten. Dus ik dacht, laat ik zelf maar aanvallen met m'n general voordat ze rammen hebben en op 4 verschillende plaatsen aanvallen. Zodra het mis gaat kan ik altijd het strijdveld verlaten en de stad surrenderen. De enemy had ~1000 man, de helft peasants, de helft hoplites.

Toen de strijd begon ben ik met m'n general de stad uitgegaan, een groepje peasants kwam op me af, die heb ik gecharged en geroute. Daarna ben ik verder gegaan met het afmaken van de andere peasants, en wat hit&runs tegen de hoplites vanachter (is lastig, ze draaien de hele tijd mee met je beweging). Toen bleek dat de hoplite-groepjes mij telkens een voor een volgden, ben ik gewoon op normaal tempo langs mijn stadsmuren gelopen, langs alle torentjes, die vervolgens de hoplites afmaakten. Zodra het groepje begon te routen chargde ik met m'n general om ze af te maken en ging ik het volgende groepje 'halen' bij hun leger.

Eindresultaat: tijd was op, battle geeindigd in een draw. Ik 45 -> 17 units. Zijn ~1000 -> 41 units. En de siege was over :)
Dat is inderdaad een aardige tacktiek om ze zelf aan te vallen, voordat ze siege weapons hebben en ze dan naar je muren te lokken. Die torens doen toch aardig wat schade, vooral de torens en de gate in de grote stenen muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mischien een handige tip.

Als je de reforms gehad hebt en je wil de oude units van de hand doen. Stuur ze dan naar een stad die nog niet op het hoogste niveau is. Eenmaal in de stad disband je ze. Alle manschappen in de unit worden dan aan die populatie toegevoegd.

Ik had bv 1 stad die 2de niveau was en miste zon 500 man voor volgende lvl. Ik had ergens 2 oude archer units en 4 peasant units, volle sterkte. Deze verplaatst naar die stad en laten disbanden en hoppa, volgende level.

Dus oude units kun je wel degelijk gebruiken want die manschappen worden gewoon aan je population toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Iets anders. Weet iemand of er ook een hard finish in RTW zit? In MTW stopte het spel in 1453 en kon je niet verder spelen. Ik zelf wil gewoon een klein gedeelte in handen hebben en lang spelen. Hoef niet zo nodig 50 gebieden te hebben.

Ik wil eigenlijk een hele lange oorlog tegen SPQR voeren.

Weet iemand of er een timelimit opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
Kaap schreef op 13 oktober 2004 @ 09:53:
Iets anders. Weet iemand of er ook een hard finish in RTW zit? In MTW stopte het spel in 1453 en kon je niet verder spelen. Ik zelf wil gewoon een klein gedeelte in handen hebben en lang spelen. Hoef niet zo nodig 50 gebieden te hebben.

Ik wil eigenlijk een hele lange oorlog tegen SPQR voeren.

Weet iemand of er een timelimit opzit?
Uit de Rome Total War FAQ op totalwar.com:
Q. Will there be different Legionary units for the later Roman period from the 3rd to 5th centuries ?

A: Rome: Total War has an end date of 14AD (although you will be able to play on after this date). We had to draw a line somewhere as far as the size of the technology tree and army lists were concerned, and the end of the Republic seemed like a good place to stop. At that point the Legions are what everyone thinks of as "typically Roman". :) If you think about it for a moment, the later period is as far away from the game end as we are from, say, Columbus! That's probably too big a chunk of history to add to an already enormous game.
Het is dan denk ik waarschijnlijk dat toekomstige uitbreidingen van RTW deze 'latere' periodes beslaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Galahad|IA op 13-10-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo gespeeld maar ik ben niet echt onder de indruk eigenlijk. Het is allemaal wel geinig enzo, maar ik heb niet echt het idee dat het georganiseerde battles zijn. Die historical battle bijvoorbeeld, op medium was een lachertje. Ik was zwaar aan het verliezen, mijn linies waren gebroken, de helft van mijn speermannen rennen gillend voor hun moeder het veld af, en mijn general was eigenlijk alleen maar aan het vluchten.
Mijn doodmoeie(klopt dit woord?) lifanten sjokken nog wat door een romeinse unit heen, die dan weer ergens anders reformt, op eens heb ik nog ergens in de bossen(nee, niet die unit die in het begin een ambush plant) een haffeltje units staan, iedereen is moe, maar uiteindelijk verjaag ik al die romeinen en krijg een grootste victory :?
Perhaps eens een keertje op hard spelen? Als ik jullie zo hoor is het een meesterlijk spel, maar ik ben nog niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gister ook redeljk gen**id!

Eindelijk Carthago veroverd. (heb van die tunnels gegraven op die muren in te laten stroten..., lachen is dat :) )

Daarna hup complete leger naar binnen, brute battle binnen in de stad, hun leger bijna compleet afgemaakt. Binnenplaats veroverd en ik dacht koek en ei..., maar nee dus!

Ik kreeg hulp van die blauwe romeinen (ben f f naam kwijt), maar die kwamen niet eens door de muur. Bleven er wat omheen zeulen...

tada "Victory"..,
En wie kregen de stad..., jawel die blauwe romeinen. Grrrr
Waarom! snap er niets van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
A: Rome: Total War has an end date of 14AD (although you will be able to play on after this date).
Dat wou ik weten, je kunt dus gewoon doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 10:21:

Eindelijk Carthago veroverd. (heb van die tunnels gegraven op die muren in te laten stroten..., lachen is dat :) )

Daarna hup complete leger naar binnen, brute battle binnen in de stad, hun leger bijna compleet afgemaakt. Binnenplaats veroverd en ik dacht koek en ei..., maar nee dus!

Ik kreeg hulp van die blauwe romeinen (ben f f naam kwijt), maar die kwamen niet eens door de muur. Bleven er wat omheen zeulen...

tada "Victory"..,
Waren die Scipii misschien al bezig met het besiegen van de stad en kwam jij er toen bij? Ik heb ook al eens zoiets gehad en dat kwam toen volgens mij daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 10:21:

tada "Victory"..,
Hahaha ja das wel erg.

Weet iemand trouwens wanneer je met SPQR kunt gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal elk ras als je ze verslaagt. Dus verover rome en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Even 2 screens. :P
Ik speel met Egypte op medium.

Mijn legertje werd even aangevallen door een overmacht van grieken.
Dus ik positioneer mijn spearmen voor de slingers en bowmen, en zet mijn generaal en de rest van de cavalry een eind naar links en laat ze een omtrekkende beweging maken tot ze achter de vijand zitten.
Verder laat ik de bowmen en slingers vrolijk op alles wat beweegt schieten, en uiteindelijk win ik dus met onderstaand resultaat. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/egypte1.jpg

Dit keer ben ik de aanvallende partij, had geen generaal en de vijand had meer soldaten, dus niet echt ideaale omstandigheden.
Dus lokte ik eerst met behulp van de skirmishers de generaal naar het midden, waarna ik mijn cavalry eropaf stuurde en hem netjes in de pan gehakt heb. ;)
Vervolgens ging de vijand ineens vol in de aanval, en laat mijn leger nou net keurig in een verdedigende positie staan.
Dus na 10 sec ging de helft van de vijand er al weer vandoor en een paar charges met mijn cavalry deed de rest ook maar besluiten te vluchten. :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/egypte2.jpg

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Kaap schreef op 13 oktober 2004 @ 10:29:
[...]

Hahaha ja das wel erg.

Weet iemand trouwens wanneer je met SPQR kunt gaan spelen?
je kan denk ik niet als SPQR spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Geniaal spel dit, maar ik heb twee probleempjes:
Ik wordt er gestoord van dat alle steden waar ik geen governor heb zelf enorme legers aanmaken, terwijl hij op "financial build policy" staat. Kan dat anders??
Ten tweede heb ik een aantal grote steden, met de beste governors en nog maar net tevreden mensen, die enorme verliezen lijden, zeg 2000-3000 denarii. Ik heb alles geprobeerd om dit te voorkomen, maar ik krijg 't niet goed. Worden de legers uit deze steden betaald ofzo?? Hoe kan dit?? Game-on en TIA!

The bartender never get's killed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe groter je steden, hoe meer zij moeten betalen voor je leger (is op basis van inwoners dacht ik). Dus de eindbalans van een stad maakt niet zoveel uit, het is de totaalbalans dat positief moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Rechts van waar je de build regelt (growth, military of financial) staan nog twee vakjes met vinkjes, namelijk construction en recruitment. Als je deze uitzet, kun je zelf constructen en recruiten....dus niet meer automatisch grote legers.

Tweede punt is al een paar keer voorbij gekomen. De economische engine laat de grootste steden het meeste bijdragen aan de army-upkeep. Dit is geen probleem zolang je overall balans maar positief is!

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Als je een campaign start kun je "Manage all settlements" kiezen. Dan kun je ook zonder governor de tax-rates instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb niet alle posts van de 3 topics gelezen. Kansje dat het antwoord al gegeven is....via search kom ik er ook niet uit. Via google net zo min.

Zodra ik de resolutie van het spel verander, zegt mijn beeldscherm dat de refreshrate te hoog is. Zwart scherm dus...
Ik probeer het spel op 1280/1024 te laten draaien (net als mijn desktop-resolutie), maar dat werkt dus niet. 1157/854 (o.i.d.)...zelfde verhaal. Terwijl ik de refreshrates toch echt op 85Hz heb staan.

video: geForce 6800
driver: 66.81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook van die units met paard en wagen ?

die lijken mij erg wreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:23

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Nu heb ik net de Macedoniers volledig uitgeroeid, maar in het hoofdmenu kan ik ze niet kiezen als volk om mee te spelen.
Moet ik nu eerst de campaign met de Julii winnen voordat er pas volkeren worden "unlocked"?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het goed heb zijn de macedoniers geen playable faction.. dat wil zeggen dat je met hun de campaign niet kan spelen. ( weet het niet zeker maar ik dacht dat et zo was. De greeks bijv. zijn wel playable )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:24:
als ik het goed heb zijn de macedoniers geen playable faction.. dat wil zeggen dat je met hun de campaign niet kan spelen. ( weet het niet zeker maar ik dacht dat et zo was. De greeks bijv. zijn wel playable )
lol, dan heb ik net weer de verkeerde uitgeroeid :D

Nouja, de Greeks hebben ook nog maar 1 stadje, die inmiddels ook al belegerd wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 21:06:
zijn er ook van die units met paard en wagen ?

die lijken mij erg wreed
Yup. De Britten hebben ze iin ieder geval en de egyptenaren volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:24:
Er zijn natuurlijk al wel mods verschenen die iedere gelockte faction playable maakt :)

kijk maar eens op www.twcenter.net

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Op IGN is een geweldige guide verschenen. Aan de hand hiervan ben ik opnieuw gaan spelen met de Bruiti faction. Man deze units lijken veel sterker. De temples ervan zijn ook beter als je Mars bouwt.

Mijn stadje in Griekenland ligt wel constant onder aanval van de griekse factions. Ik verzoek de Scipi, Juli en SPQR om die factions aan te vallen, weigeren ze dat! Eikels! Maar wel vragen of ik wil komen helpen de Carthagen op Sicilie te onderdrukken.

Heeft iemand enig idee hoe je de bevolking kan beinvloeden dat ze je goed vinden? Ik heb goede senate faction maar bevolking :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 14 oktober 2004 @ 08:19:
Op IGN is een geweldige guide verschenen. Aan de hand hiervan ben ik opnieuw gaan spelen met de Bruiti faction. Man deze units lijken veel sterker. De temples ervan zijn ook beter als je Mars bouwt.

Mijn stadje in Griekenland ligt wel constant onder aanval van de griekse factions. Ik verzoek de Scipi, Juli en SPQR om die factions aan te vallen, weigeren ze dat! Eikels! Maar wel vragen of ik wil komen helpen de Carthagen op Sicilie te onderdrukken.

Heeft iemand enig idee hoe je de bevolking kan beinvloeden dat ze je goed vinden? Ik heb goede senate faction maar bevolking :S
heel veel land veroveren. Ook traits van generaals als "great vanquisher" zijn erg nuttig. (30% popularity bonus by the plebs :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:20
Bram77 schreef op 13 oktober 2004 @ 20:31:
Ik heb niet alle posts van de 3 topics gelezen. Kansje dat het antwoord al gegeven is....via search kom ik er ook niet uit. Via google net zo min.

Zodra ik de resolutie van het spel verander, zegt mijn beeldscherm dat de refreshrate te hoog is. Zwart scherm dus...
Ik probeer het spel op 1280/1024 te laten draaien (net als mijn desktop-resolutie), maar dat werkt dus niet. 1157/854 (o.i.d.)...zelfde verhaal. Terwijl ik de refreshrates toch echt op 85Hz heb staan.

video: geForce 6800
driver: 66.81
Zelfde verhaal hier met een geforce 2gts, zodra ik de resolutie verander zal die na 1x opnieuw opstarten op 220hertz slaan, wat mijn monitor niet aankan. Ik heb geen idee waarom die dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op 14 oktober 2004 @ 07:09:
[...]

Er zijn natuurlijk al wel mods verschenen die iedere gelockte faction playable maakt :)

kijk maar eens op www.twcenter.net
hehe klopt idd.
www.twcenter.net daar had ik het ook vandaan dat macedon ( zonder mod ) niet playable is in de campaign. Je kan op die website in het Rome : Total War menu ( links van het scherm )
kijken welke rassen je wel in de campaign kunt gebruiken en welke niet ( zonder mod ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 14 oktober 2004 @ 08:19:

Lage tax rates, voldoende voedsel, veel overwinningen halen, begrotingsoverschot maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Iemand al last gehad van grouping bug? Ik in een veldslag me onagers moven, moved hele army. Ik denk, zal ik wel per ongeluk alles geselecteerd hebben, nee hoor. Vette bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 14 oktober 2004 @ 15:48:
Iemand al last gehad van grouping bug? Ik in een veldslag me onagers moven, moved hele army. Ik denk, zal ik wel per ongeluk alles geselecteerd hebben, nee hoor. Vette bug.
Nee nog nooit tegengekomen. Lijkt me sterk dat het een bug is aangezien die selectieinterface gewoon heel basic is. Maarja wellicht toch een gebruikersfoutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:28:
[...]

Nee nog nooit tegengekomen. Lijkt me sterk dat het een bug is aangezien die selectieinterface gewoon heel basic is. Maarja wellicht toch een gebruikersfoutje ;)
Nee, het is wel een bug. Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad. Ik had twee subgroups ingesteld, maar als ik de ene orders gaf, ging de andere subgroup precies hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Trouwens nieuwe taktiek. Ik heb nogal last van Macedonie die probeert mijn steden in Griekenland terug te pakken. Ik heb met een heel oud leger zijn 2 grootste steden 1 voor 1 overgenomen. Aangezien ik ze toch niet kan houden heb ik alle population exterminated en vervolgens alle gebouwen gesloopt en mijn leger uit de stad gehaald op naar de volgende.

In principe maak je zo je tegenstander falliet want hij moet alles opnieuw opbouwen alsmede dat het bouwen van units moeilijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik heb nu een spion met "the plague" die een vriendelijk bezoekje brengt bij mijn vijanden...

Ik denk dat ik deze vriend ook eens Rome laat bezichtigen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:31:
[...]

Nee, het is wel een bug. Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad. Ik had twee subgroups ingesteld, maar als ik de ene orders gaf, ging de andere subgroup precies hetzelfde doen.
Mijn vriendin heeft precies hetzelfde probleem (levert erg veel gezeur op... AARGH :P). Ik gebruik al een tijdje geen groepen meer omdat ik ze niet goed vond werken, mede door dit soort dingen. Gewoon op pause zetten en de units individueel rondsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Ik heb net de egyptenaren lam gelegd. Alle havens geblokkeerd en elk leger dat ik tegenkom koop ik met een 5 tal zeer goede diplomaten om. Best lache zonder te vechten iemand kapotmaken. Heb ook al een paar keer steden van ze omgekocht en dan snel je eigen leger erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Sjeemig de peemig! Waar ik nou toch eeneens achter ben...
Ik had zo'n moeite om m'n settlements in verweggistan e.o. een beetje in bedwang te houden. ik had alleen niet door dat ik geen temples kon bouwen daar. En dat kwam omdat er telkens al iets van een hunnebed stond. ff gesloopt die zooi en dan kan je je eigen temples bouwen. Scheelt meteen culture penalty...
Woepie!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Abaddon1 schreef op 14 oktober 2004 @ 19:18:
Ik heb net de egyptenaren lam gelegd. Alle havens geblokkeerd en elk leger dat ik tegenkom koop ik met een 5 tal zeer goede diplomaten om.
Ik wist niet eens dat het kon :D Zal het eens proberen, want alles uitvechten kost vrij veel resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, eerste faction van de kaart geveegd, dat geeft een goed gevoel :) Al vanaf de eerste minuut was ik de gaul zo ontzettend zat, maar nu zijn die niet meer :D
op naar de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Waar hebben jullie het allemaal over met de egyptenaren zus en de grieken zo? Zijn dat de campaigns?

Wat is zeg maar de speelmodus voor singleplayer ben newbie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee Dee schreef op 14 oktober 2004 @ 18:25:
Ik heb nu een spion met "the plague" die een vriendelijk bezoekje brengt bij mijn vijanden...

Ik denk dat ik deze vriend ook eens Rome laat bezichtigen >:)
mjaah ik stuur troopjes met de pest altijd even naar eigen steden die willen rebelleren want bij mij kannek corinth, athens en sparta amper onder controle houden. Ik heb ondertussen al meer dan 10000 mensen gesloopt van die steden :p:

edit:
Heb juist heel het italiaanse vasteland verovert, daar gaat spqr en de andere hun capitals dus :P, fijne is dat deze nog niet eens rebelleren :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 22:01 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.