voor diegene die geintereseert zijn, een paar mensen zijn bezig met een LOTR Mod, screens kan je hier vinden
Ik moet nog maar 4 landjes veroveren en dan zit ik aan 50 provincies
. Ik vond mijn moeilijkste tegenstanders toch de brutti romeinen (van de spiri heb ik geen last gehad, ik had zijn faction leader afgemaakt, en ineens bestond dat rijk niet meer
), maar die brutti heeft gewoon ook heel veel grote legers, en ze hebben ook vrij veel terrein veroverd. Maar op de moment is het meeste al verslagen, het valt ook wel op dat ik tegen hen heel veel heroic victories heb gehaald, ik heb zeker 10 kruisjes in griekenland staan. De enige faction die nu nog serieus wat weerwerk kan bieden zijn de Egyptenaren. Heb hen altijd gewoon laten doen, omdat de afstand toch iets te groot was en geen last had van hen.
Ik begin nu toch ook wel wat last te krijgen van bugjes, vooral dingen die verkeerd getoond worden... maar dat komt waarschijnlijk omdat ik RTW al heel de week heb laten draaien, nog niet afgezet... dus als ik het spel opnieuw opstart zal dat waarschijnlijk wel opgelost zijn.
Ik begin nu toch ook wel wat last te krijgen van bugjes, vooral dingen die verkeerd getoond worden... maar dat komt waarschijnlijk omdat ik RTW al heel de week heb laten draaien, nog niet afgezet... dus als ik het spel opnieuw opstart zal dat waarschijnlijk wel opgelost zijn.
Ik zit nog steeds te klooien met de egyptenaren. Toen ik gisteravond savede was ik twee van jun steden aan het besiegen en zij twee van mij
Wat ik wel jammer vindt is dat het spel bij sommige siegebattles erg traag gaat lopen en er eigenlijk niet veel meer aan is. Het ligt iig niet aan het aantal manschappen in beeld, want ik heb het ook bij kleine aantallen. Ook heb ik het al geprobeerd met lagere setting, maar geen verbetering. Hopelijk fixen ze dit in de volgende patch met nog een aantal issues. Maar het blijft een cool en verslavend spel
Wat ik wel jammer vindt is dat het spel bij sommige siegebattles erg traag gaat lopen en er eigenlijk niet veel meer aan is. Het ligt iig niet aan het aantal manschappen in beeld, want ik heb het ook bij kleine aantallen. Ook heb ik het al geprobeerd met lagere setting, maar geen verbetering. Hopelijk fixen ze dit in de volgende patch met nog een aantal issues. Maar het blijft een cool en verslavend spel
Ik moet zeggen dat mijn uitbreidingszin nu pas lekker begint los te komen!!! Ik heb de Gauls er nu bijna onder gekregen (nog een of twee steden). Maar zij hebben een hardnekkige samenwerkingsovereenkomst met de Germanen gesloten. En aangezien ik deze vervente speermannekes, schreeuwende vrouwkes en sterke paarden er niet makkelijk onderkrijg met mijn snelle hit-and-run cavalary tactieken, moet ik me maar ingraven en wachten op sterkere poppetjes!!!
Verder ben ik in het oosten ook de daciers aan het aanvallen, maar die grapjassen toveren ook overal nog familieleden en grote legers te voorschijn. Dus nu zit ik met een oorlog op drie fronten. (Eigenlijk 4, want ook de numidiers zijn geen vrienden, maar die blivjen verstandigerwijs uit de buurt). Binnenkort maar eens wat diplomats naar de andere Romeinen sturen om te kijken of die mee willen vechten. in het noorden, en wat spys en diplomats naar het noorden om daar te moorden en briben!!!
Verder ben ik in het oosten ook de daciers aan het aanvallen, maar die grapjassen toveren ook overal nog familieleden en grote legers te voorschijn. Dus nu zit ik met een oorlog op drie fronten. (Eigenlijk 4, want ook de numidiers zijn geen vrienden, maar die blivjen verstandigerwijs uit de buurt). Binnenkort maar eens wat diplomats naar de andere Romeinen sturen om te kijken of die mee willen vechten. in het noorden, en wat spys en diplomats naar het noorden om daar te moorden en briben!!!
Om precies te zijn: hierADMK schreef op 15 oktober 2004 @ 00:01:
voor diegene die geintereseert zijn, een paar mensen zijn bezig met een LOTR Mod, screens kan je hier vinden
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Verwijderd
Domme vraag misschien, misschien ook al eerder gesteld (niet zo snel kunnen vinden
)
Maar waar download ik die LOTR mod????
Heb net alle screenies bekeken en die mod MOET!!!! ik ook hebben!
Dit is BIJNA beter dan RTW zelf!

Die screens staan onder PREVIEW.Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 10:42:
Domme vraag misschien, misschien ook al eerder gesteld (niet zo snel kunnen vinden)
Dat betekend dus dat de mod nog niet klaar is.
Verder vind ik het nogal tegenvallen die mod voor LOTR. Ik zie nergens op die screens mannetjes die lijken op orcs, dwergen, elfen, etc.
Ze veranderen gewoon de looks van een paar ventjes en dat is het. De naam LOTR-mod niet waard, vind ik.
Verwijderd
Heb ik ook last van, heb je je peerdjes en archers apart in groepen gezet, laat je de archers aanvallen op de vijand, gaat je cavalary ook in de aanvalKaap schreef op 14 oktober 2004 @ 15:48:
Iemand al last gehad van grouping bug? Ik in een veldslag me onagers moven, moved hele army. Ik denk, zal ik wel per ongeluk alles geselecteerd hebben, nee hoor. Vette bug.
beetje vreemd!
Verwijderd
Hoe sloop je die zooi?Brokstuk schreef op 14 oktober 2004 @ 19:55:
Sjeemig de peemig! Waar ik nou toch eeneens achter ben...
Ik had zo'n moeite om m'n settlements in verweggistan e.o. een beetje in bedwang te houden. ik had alleen niet door dat ik geen temples kon bouwen daar. En dat kwam omdat er telkens al iets van een hunnebed stond. ff gesloopt die zooi en dan kan je je eigen temples bouwen. Scheelt meteen culture penalty...
Woepie!
En hoe kan ik spies besmetten met de pest?
Verwijderd
OEPSUltraR-pc schreef op 15 oktober 2004 @ 10:48:
[...]
Die screens staan onder PREVIEW.
Dat betekend dus dat de mod nog niet klaar is.
Verder vind ik het nogal tegenvallen die mod voor LOTR. Ik zie nergens op die screens mannetjes die lijken op orcs, dwergen, elfen, etc.
Ze veranderen gewoon de looks van een paar ventjes en dat is het. De naam LOTR-mod niet waard, vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 10:56 ]
Vanochtend master battle uitgevochten!
Ik met de Bruti, 5 star general. 6 Urban Legions, 5 Hoplite mercenary legions, 4 auxilia archer units en 5 heavy preatorian cavalery. 2 heavy onager units. Alles op volle sterkte met alle mogelijke updates die er zijn, ze komen uit een voledig uitgebouwde stad.
vs
Macedonie met 8 a 10 hoplite units, 2 missile units en stuk of 8 cavalery units. Tevens cavalery reinforcements.
Goed, battle start, placement gedeelte met daarvoor een lange vallei. Ik zie achter me aan vrij stijle heuvelrug. Ik positioneer de hoplites met de heuvelrug mee. De onagers op de top van de heuvel en de 4 archer units ertussen maar Cavalery op de rechtervleugel naar de rear toe omdat aan die kant de meeste zodanig dat ze er wel overheen kunnen schieten dankzij het hoogteverschil. cavalery van Macedonie aankwam en 4 urban legions in schildpadopstelling aan de linkerflank aansluitend op de hoplites en de linie naar achterbuigend. Archers en onagers op fire ammo en fire at will gezet.
Macedonie begint zich te verplaatsen. Op het moment dat ze de vallei inkomen en nog niet op het diepste punt zitten openen mijn onagers al het vuur. In het diepste punt van de vallei kunnen mijn archers er ook bij.
Hun cavalery voert een charge uit op mijn rechterflank, ik laat mijn cavalry een countercharge doen en dit winnen ze.
Ik laat de onagers en archers stoppen met vuren. De urban legions beginnen een aanval op Macedonie zijn rechterflank (mijn linker) en wikkelen zich makkelijk eromheen. Dan stappen mijn hoplites naar voeren en enkele van zijn hoplite units worden gesandwiched. Al zijn hoplites slaan op de vlucht. Ik laat mijn infanterie zich terug in positie zetten terwijl de onagers en archers weer vrij spel hebben en mijn cavalery achtervolgt.
De vallei vol met slachtoffers. Mijn verliezen: 64. Zijn verliezen: 788. In dit geval maakte de onagers en archers met fire ammo een groot verschil. Moraal was gekraakt en toen hun genera; voel, was het gedaan.
Ik met de Bruti, 5 star general. 6 Urban Legions, 5 Hoplite mercenary legions, 4 auxilia archer units en 5 heavy preatorian cavalery. 2 heavy onager units. Alles op volle sterkte met alle mogelijke updates die er zijn, ze komen uit een voledig uitgebouwde stad.
vs
Macedonie met 8 a 10 hoplite units, 2 missile units en stuk of 8 cavalery units. Tevens cavalery reinforcements.
Goed, battle start, placement gedeelte met daarvoor een lange vallei. Ik zie achter me aan vrij stijle heuvelrug. Ik positioneer de hoplites met de heuvelrug mee. De onagers op de top van de heuvel en de 4 archer units ertussen maar Cavalery op de rechtervleugel naar de rear toe omdat aan die kant de meeste zodanig dat ze er wel overheen kunnen schieten dankzij het hoogteverschil. cavalery van Macedonie aankwam en 4 urban legions in schildpadopstelling aan de linkerflank aansluitend op de hoplites en de linie naar achterbuigend. Archers en onagers op fire ammo en fire at will gezet.
Macedonie begint zich te verplaatsen. Op het moment dat ze de vallei inkomen en nog niet op het diepste punt zitten openen mijn onagers al het vuur. In het diepste punt van de vallei kunnen mijn archers er ook bij.
Hun cavalery voert een charge uit op mijn rechterflank, ik laat mijn cavalry een countercharge doen en dit winnen ze.
Ik laat de onagers en archers stoppen met vuren. De urban legions beginnen een aanval op Macedonie zijn rechterflank (mijn linker) en wikkelen zich makkelijk eromheen. Dan stappen mijn hoplites naar voeren en enkele van zijn hoplite units worden gesandwiched. Al zijn hoplites slaan op de vlucht. Ik laat mijn infanterie zich terug in positie zetten terwijl de onagers en archers weer vrij spel hebben en mijn cavalery achtervolgt.
De vallei vol met slachtoffers. Mijn verliezen: 64. Zijn verliezen: 788. In dit geval maakte de onagers en archers met fire ammo een groot verschil. Moraal was gekraakt en toen hun genera; voel, was het gedaan.
Ik ben er nog niet zolang mee bezig dus misschien mis ik wat; maar kun je ook formaties vormen? In MTW kon je je groep uitrekken tot een lang lint van 1 mannetje dik, of 2 etc en bijv. in een driehoek. Kan dit bij RTW ook? Anders heb ik zoveel groepen nodig om mijn lines een beetje af te dichten.
En kun je deze lines dan ook netjes in gesloten formatie met z'n allen naar de vijand laten lopen zonder dat er aan alle kanten gaten in vallen? De ene unit lijkt wat sneller te gaan dan de andere.
En kun je deze lines dan ook netjes in gesloten formatie met z'n allen naar de vijand laten lopen zonder dat er aan alle kanten gaten in vallen? De ene unit lijkt wat sneller te gaan dan de andere.
Je moet eerst een aantal units groeperen met CTRL + 1 ,2, 3 etc. Dan klik je op het icoontje helemaal rechts onderaan, zo'n adelaarsvaandel als ik het goed heb. Dan als het goed is kun je uit een aantal formaties kiezen.mca2 schreef op 15 oktober 2004 @ 13:13:
Ik ben er nog niet zolang mee bezig dus misschien mis ik wat; maar kun je ook formaties vormen? In MTW kon je je groep uitrekken tot een lang lint van 1 mannetje dik, of 2 etc en bijv. in een driehoek. Kan dit bij RTW ook? Anders heb ik zoveel groepen nodig om mijn lines een beetje af te dichten.
Ben eergisteren ook begonnen aan dit spel.. moet zeggen dat het erg verslavend is.
Weet iemand misschien hoe je allies zover kunt krijgen dat ze je meehelpen in een gevecht? Ik krijg dit maar niet voor elkaar.. Ik zie soms wel staan dat een bepaalde ally mij om assistentie vraagt, maar andersom lukt mij dus niet..
Hoe zit het trouwens met het verkrijgen van experience door je manschappen in een gevecht? Krijgen alle troepen van een leger dezelfde experience bonus na een gewonnen gevecht of krijgen diegene die daadwerkelijk geknokt hebben met de vijand meer?
Laatste vraag.. maakt het uit of je een leger gewoon midden op het land laat staan of dat je ze in een fort plaatst? Scheelt dit in kosten ofzo?
Weet iemand misschien hoe je allies zover kunt krijgen dat ze je meehelpen in een gevecht? Ik krijg dit maar niet voor elkaar.. Ik zie soms wel staan dat een bepaalde ally mij om assistentie vraagt, maar andersom lukt mij dus niet..
Hoe zit het trouwens met het verkrijgen van experience door je manschappen in een gevecht? Krijgen alle troepen van een leger dezelfde experience bonus na een gewonnen gevecht of krijgen diegene die daadwerkelijk geknokt hebben met de vijand meer?
Laatste vraag.. maakt het uit of je een leger gewoon midden op het land laat staan of dat je ze in een fort plaatst? Scheelt dit in kosten ofzo?
Met de rechtermuisknop klikken op een gebouw in het gebouwenoverzicht van de stad ('City' tabblad als je een stad geselecteerd hebt) en vervolgens op het hamersymbool linksonder drukken.
[ Voor 32% gewijzigd door Mitt3nz op 15-10-2004 14:01 ]
Verwijderd
Als je een gevecht begint verschijnt er een rood vakje op de overzichtsmap. Alle legers in dat vakje worden bij het gevecht betrokken. Als je ally daar staat, staat hij jouw bij.Mitt3nz schreef op 15 oktober 2004 @ 13:53:
Ben eergisteren ook begonnen aan dit spel.. moet zeggen dat het erg verslavend is.
Volgens mij wel. Ik had bv net een gevecht waarbij mijn generaal 2 exp kreeg. Hij had 500 van de 800 enemies gekildHoe zit het trouwens met het verkrijgen van experience door je manschappen in een gevecht? Krijgen alle troepen van een leger dezelfde experience bonus na een gewonnen gevecht of krijgen diegene die daadwerkelijk geknokt hebben met de vijand meer?
Maar aan de andere kant heb ik wel eens gevecht met 1000 van mij tegen 100 enemies. Dan stuur ik gewoon mijn paarden erop af. Later blijken de paarden geen exp te krijgen terwijl een unit voetsoldaten wel exp krijgen, terwijl die geen hol hebben uitgevoerd.
Volgens mij wordt exp gewoon random aan de units in je leger uitgedeeld, afhankelijk van hoeveel units het hele leger heeft gekild. Maar als een bepaalde unit heel veel kilt, krijgt hij zowiezo exp.
In een fort kunnen ze zichzelf beter verdedigenLaatste vraag.. maakt het uit of je een leger gewoon midden op het land laat staan of dat je ze in een fort plaatst? Scheelt dit in kosten ofzo?
Verwijderd
Vraagje,
Hoe koppel je een generaal aan een vloot. Want als je een generaal van het land op een schip zet dan gaat hij er ook vanaf op het moment dat je mensen bij een ander stuk land afzet
Hoe koppel je een generaal aan een vloot. Want als je een generaal van het land op een schip zet dan gaat hij er ook vanaf op het moment dat je mensen bij een ander stuk land afzet
Vloten hebben geen generalen nodig, ook kun je de gevechten tussen vloten niet manual uitvechten, maar alleen automaticVerwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:55:
Vraagje,
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
wiips heb net met de juli faction victory behaald in het jaar 25 BC
, op het einde moest ik nog maar 5 regions innemen maar ik heb er hard voor moeten vechten. Dan heb ik maar wat legers van hen gebribet
en deze tegen hun eigen steden laten vechten
, de laatste stad hebbek gewoon met mijn overige geld omgekocht, en voila daar stond de victory toch wel zeker
ga nu eens met de ghauls spelen
Ok Hijzelf.. bedankt voor je antwoorden 
Nog een klein vraagje.. wat kun je aan "Culture penalty" doen? Ik heb al geprobeerd om alle tempels van de andere cultuur te vernietigingen, maar dat hielp niets.
Nog een klein vraagje.. wat kun je aan "Culture penalty" doen? Ik heb al geprobeerd om alle tempels van de andere cultuur te vernietigingen, maar dat hielp niets.
Stad uitlopen met je hele leger laten rebelleren en vervolgens exterminate
. Maar vaak hebben de rebellen hele sterke troepen met goud schildje en hoge rang
. Ik heb hier ook de plague voorbij zien komen. Zet een van je generaals in een plague stad, zodra hij infected is wandel je naar je probleem stad en je kunt een gedeelte van die bevolking afschrijven.
oeh net nice battle. Macedonie vs Bruti weer. 6 Urban cohorts (480), 4 Hoplite (320), 4 archers (320), general en 2 heavy preatorean cav (138). En 3 heavy onager units.
Tegen 1400 + 300 reinforcements.
Ik had wederom een mooie heuvelrug.
Uitslag: 1300+ enemies dood tegen 167 voor mij.
Tegen 1400 + 300 reinforcements.
Ik had wederom een mooie heuvelrug.
Uitslag: 1300+ enemies dood tegen 167 voor mij.
Beetje zonde om daar een generaal voor te gebruiken. Een normale soldaat of een spion oid. heeft precies hetzelfde resultaat.Abaddon1 schreef op 15 oktober 2004 @ 18:06:
Stad uitlopen met je hele leger laten rebelleren en vervolgens exterminate. Maar vaak hebben de rebellen hele sterke troepen met goud schildje en hoge rang
. Ik heb hier ook de plague voorbij zien komen. Zet een van je generaals in een plague stad, zodra hij infected is wandel je naar je probleem stad en je kunt een gedeelte van die bevolking afschrijven.
Yep.. probeerde het net en er sprong zomaar een zeer ervaren leger van 1560 man te voorschijnAbaddon1 schreef op 15 oktober 2004 @ 18:06:
Stad uitlopen met je hele leger laten rebelleren en vervolgens exterminate. Maar vaak hebben de rebellen hele sterke troepen met goud schildje en hoge rang
.

[ Voor 5% gewijzigd door Mitt3nz op 15-10-2004 19:34 ]
Ik speel nu met Carthago en heb te maken met wat lastige Scipii. Nu merk ik pas hoe zwaar overrated de olifanten units zijn. Ik versla een leger van 1500 principes met een 80 tal olifanten en 100 light cavalry
. Mwja, beetje onrealistisch.
Verder een geweldig spel, de battles zijn echt onovertroffen
Everytime I suffer I become a better man because of it
Ik heb nu in een spelletje, waarin ik met de Greek Cities speel, ineens een stad erbij gekregen. Zonder er iets voor te hoeven doen! Het was een regioen dat tegen het mijne lag en waarin de inwoners rebelleerden aan de rebellen(!). In al hun wijsheid besloten ze maar dat ze bij mij wilden horen. 
Leuke bijkomstigheid: in de stad staat nu een groot leger van armoured hoplites en een paar cavalerie eenheden met gouden schildjes, wapens en zilveren experience
Leuke bijkomstigheid: in de stad staat nu een groot leger van armoured hoplites en een paar cavalerie eenheden met gouden schildjes, wapens en zilveren experience
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Heb al een betere manier gevonden om de bevolking van een eigen stad te decimeren 
Geef hem gewoon weg als 'gift' aan een vijand van je en neem hem meteen daarna weer in met het uitgezette garnizoen. Er is geen enkele tegenstand dan en je kunt vervolgens de bevolking uitmoorden of enslaven
Geef hem gewoon weg als 'gift' aan een vijand van je en neem hem meteen daarna weer in met het uitgezette garnizoen. Er is geen enkele tegenstand dan en je kunt vervolgens de bevolking uitmoorden of enslaven
Verwijderd
daar is toch een patch voor ?MMUilwijk schreef op 15 oktober 2004 @ 20:09:
Ik speel nu met Carthago en heb te maken met wat lastige Scipii. Nu merk ik pas hoe zwaar overrated de olifanten units zijn. Ik versla een leger van 1500 principes met een 80 tal olifanten en 100 light cavalry. Mwja, beetje onrealistisch.
Verwijderd
Idd. patch gebruiken en klaar ben je.MMUilwijk schreef op 15 oktober 2004 @ 20:09:
Ik speel nu met Carthago en heb te maken met wat lastige Scipii. Nu merk ik pas hoe zwaar overrated de olifanten units zijn. Ik versla een leger van 1500 principes met een 80 tal olifanten en 100 light cavalry. Mwja, beetje onrealistisch.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 22:58 ]
Verwijderd
de crash to desktop is bij mij ook maar 1 x gebeurd, maar het hangen van geluid is toch al 3-4 keer gebeurd
Ik heb trouwens een beetje veel geld, ik maak per beurt 50k winst en heb nu 2,5 mln $$$. Ik kan hele steden om briben

ik versla ook makkelijk 500 man voetvolk met 60 man cavalry hoor. Kwestie van wedge formation, van drie kanten chargen, terugtrekken, groeperen, chargen, etcetera. Dan routen ze zo. Gooi je er nog een generaal bij die af en toe op z'n trompet blaast dan gaat het nog sneller!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Kan je nou ook nog doorgaan? Hoorde dat je meteen escape moest doen oid.? ik wil totalitaire wereldmacht en niet 50 provinciesVerwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:39:
wiips heb net met de juli faction victory behaald in het jaar 25 BC, op het einde moest ik nog maar 5 regions innemen maar ik heb er hard voor moeten vechten. Dan heb ik maar wat legers van hen gebribet
en deze tegen hun eigen steden laten vechten
, de laatste stad hebbek gewoon met mijn overige geld omgekocht, en voila daar stond de victory toch wel zeker
Damnit, mij lukt het nooit om die zogenaamde "diplomat"-missies te volbrengen.
Ik moet dan bijvoobeeld bij een bijna uitgeroeide faction eisen dat zij een "protectorate" worden onder Rome. Ik stuur dan zo'n diplomat met iets van 7 kransjes bij Influence. ...maar ze zeggen altijd "our freedom is to precious" en shit.
Hoe halen jullie die missies?
Ik moet dan bijvoobeeld bij een bijna uitgeroeide faction eisen dat zij een "protectorate" worden onder Rome. Ik stuur dan zo'n diplomat met iets van 7 kransjes bij Influence. ...maar ze zeggen altijd "our freedom is to precious" en shit.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik ben nu een goed eind op weg!!! Ben de Jullii en het is nu iets van 220 BC. Ik heb de Germanen al een tijdje geleden uitgeroeid. Heb nu iets van 5-6 grote armies met topgeneraals rond lopen. Ben net klaar met de Britten uitmoorden en ga nu het Spaanse schiereiland op om daar de Spanjaarden, de Galliers (ja die hebben daar nog een stadje...) en de Carthageners op te ruimen. Ondertussen ben ik op het oostfront de Scynthiers aan het opruimen.
Ben benieuwd wat voor legers de Spanjaarden, Carthageners en Scynthiers hebben, zodat ik mijn tactieken daar op aan kan passen. De Scynthiers hebben voornamelijk archers dus daar zal mijn mass cavalery tactiek nog wel blijven werken!!! Voor de andere twee rassen blijft het nog een verrassing, maar ik krijg ze er vast wel onder!!!
Vervolgens staat op het programma de Straat van Gibraltar oversteken... Daar is echter nog maar een landje te halen (helemaal links), omdat de Scipii de rest al hebben. Denk dat ik dan de Thaciers, Macedoniers en Grieken maar aan zal pakken!!!
Zoals je ziet nog een boel te doen, maar gelukkig heb ik een goede uitgangspositie en nog voldoende jaren voor de boeg!!!
Ben benieuwd wat voor legers de Spanjaarden, Carthageners en Scynthiers hebben, zodat ik mijn tactieken daar op aan kan passen. De Scynthiers hebben voornamelijk archers dus daar zal mijn mass cavalery tactiek nog wel blijven werken!!! Voor de andere twee rassen blijft het nog een verrassing, maar ik krijg ze er vast wel onder!!!
Vervolgens staat op het programma de Straat van Gibraltar oversteken... Daar is echter nog maar een landje te halen (helemaal links), omdat de Scipii de rest al hebben. Denk dat ik dan de Thaciers, Macedoniers en Grieken maar aan zal pakken!!!
Zoals je ziet nog een boel te doen, maar gelukkig heb ik een goede uitgangspositie en nog voldoende jaren voor de boeg!!!
Bij mij mislukken die ook altijd, maar dan om een andere reden, namelijk dat voordat de termijn verstreken is, één van mijn allies de stad heeft veroverdYellowNeck schreef op 17 oktober 2004 @ 00:50:
DUGG
Ik vind het altijd zo irritant dat als je gaat vechten op het battlefield en de reinforcements komen er in de verte aan. Je wacht dan natuurlijk tot ze dichterbij komen. Maar soms stuurt de vijand een klein groepje vooruit, ik had zelfs een keer dat ze tegen dat groepje verloren. DUs wat doen ze vervolgens --> ze rennen weg terwijl ik dit helemaal niet wil! Weet ieman hoe ik die mannetjes weer kan selecteren>
Je kan de trompet van je generaal gebruiken. Of even wachten tot de unit weer veilig is. Maar als je eigen units routen ben je meestal al de lul. Als er 1 of 2 weg rennen volgt de rest snel.
Idd een leuk spelletje heb hem gisteren aardig gespeeld. Ik vraag me af of je eigenlijk het spel kan uitspelen of blijft het altijd doorgaan?
En kan je ook doodgaan dat je zeg maar failliet bent ofzo?
En kan je ook doodgaan dat je zeg maar failliet bent ofzo?
Minder is dit hoor.
Ik heb iets van 20 provincies in handen, maar ik heb ondertussen een zeer ernstig tekort aan governors. Ik heb voor deze 20 steden om precies te zijn 5 (
) governors ter beschikking. Ik speel met de Julii, maar er worden echt ALLEEN maar meisjes geboren. En ik heb pas 2 keer een mogelijke huwelijkskandidaat gekregen en die hadden allebei 0 skills.
Heeft iemand anders hier ook last van? Ik ben bang dat binnenkort mn familie is uitgestorven. Ik zit in het jaar 200 voor Chr. BTW.
Verder wil ik graag vanuit Spanje Afrika binnenvallen, Afrika is echter helemaal in bezit van de Scipii. Kan het kwaad om die Scipii (mn vrienden dus) nu aan te vallen? In de Senaat heb ik bij de Scipii maar 1 blokje en bij de andere 2 factions 7.
Ik heb iets van 20 provincies in handen, maar ik heb ondertussen een zeer ernstig tekort aan governors. Ik heb voor deze 20 steden om precies te zijn 5 (

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik ben bang dat binnenkort mn familie is uitgestorven. Ik zit in het jaar 200 voor Chr. BTW.
Verder wil ik graag vanuit Spanje Afrika binnenvallen, Afrika is echter helemaal in bezit van de Scipii. Kan het kwaad om die Scipii (mn vrienden dus) nu aan te vallen? In de Senaat heb ik bij de Scipii maar 1 blokje en bij de andere 2 factions 7.
Verwijderd
Hun eerst land en/of veel geld geven als 'gift'.YellowNeck schreef op 17 oktober 2004 @ 00:50:
[afbeelding]
Heb ik 47 gebieden overgenomen en ineens wordt ik in 15 gebieden uit me eigen kamp gekickt, ik wordt gek van die rebels
@ultra pc Ik zou je allies maar te vriend houden, want als je ze eenmaal tegen hebt zitten, veranderen ze niet meer zo snel van mening
@ultra pc Ik zou je allies maar te vriend houden, want als je ze eenmaal tegen hebt zitten, veranderen ze niet meer zo snel van mening
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Eff een updatje van mij. Ik speel Greek Cities op hard 212BC nu. Ben er net achter dat je in je steden waar je met de Greeks mee begint Spartan Hoplites kunt bouwen met de grootste barracks. Deze units hebben 2!! hitpoints. Met een awesome temple of Nike (+3 expieriance) hebben ze 20 attack en 21 defence. Wat een wereldunits en ze blijven doorvechten totdat ze vrijwel helemaal dood zijn. Wel een upkeep van 460
.
Plaatje spartan + map:
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/spartan.JPG
Plaatje spartan + map:
Abaddon1 schreef op 17 oktober 2004 @ 14:23:
Eff een updatje van mij. Ik speel Greek Cities op hard 212BC nu. Ben er net achter dat je in je steden waar je met de Greeks mee begint Spartan Hoplites kunt bouwen met de grootste barracks. Deze units hebben 2!! hitpoints. Met een awesome temple of Nike (+3 expieriance) hebben ze 20 attack en 21 defence. Wat een wereldunits en ze blijven doorvechten totdat ze vrijwel helemaal dood zijn. Wel een upkeep van 460.
Plaatje spartan + map:

Even een vraagje, kun je in de prologue niet saven ofzo? Ik heb gisteren 2 uur gespeeld in die prologue, maar ik kon niet saven dus ben ik maar gestopt aannemend dat ik dan volgende keer gewoon verder kon gaan. Niet dus
. Wat is dit voor onzin? Kan ik dat hele gezaag van die victoria weer doorlopen...
Na een flinke tijd word het mogelijk om te gaan saven. Dat is echter maar eventjes nuttig, want iets later word de proloog gewoon gestopt (dan komt er te staan dat je faction eraan is.). Ik kon volgens mij na zo'n 2,5 uur de proloog spelen voor het eerst saven, en na 4 uur stopte de proloog ermee.DeepSeven schreef op 17 oktober 2004 @ 15:42:
Even een vraagje, kun je in de prologue niet saven ofzo? Ik heb gisteren 2 uur gespeeld in die prologue, maar ik kon niet saven dus ben ik maar gestopt aannemend dat ik dan volgende keer gewoon verder kon gaan. Niet dus. Wat is dit voor onzin? Kan ik dat hele gezaag van die victoria weer doorlopen...
Weet iemand al wat ik aan mijn schrijnende governor gebrek kan doen?
[ Voor 6% gewijzigd door UltraR-pc op 17-10-2004 15:53 ]
Als je dit topic hebt gelezen staan er genoeg. Een ervan is enemy family members briben.
Weet ik, maar al die dingen die in het topic worden genoemd werken dus niet. Er lopen ook van de vijand nauwelijks family-members rond. En als ze er al zijn willen ze niet omgekocht worden.Abaddon1 schreef op 17 oktober 2004 @ 16:06:
Als je dit topic hebt gelezen staan er genoeg. Een ervan is enemy family members briben.
En al mn nakomelingen zijn meisjes die blijkbaar extreem lelijk zijn want niemand wil met ze trouwen
Als je niet genoeg geld hebt komt de bribe optie ook niet in beeld. Zorg dat je altijd 10k tot 20k op zak hebt.
Ik had net die eerste settlement ingenomen. Hierna wat turns overgeslaan om te bouwen/trainen. Nu moet ik van de senate een andere settlement gaan overnemen.. nog de moeite overnieuw te beginnen of niet?UltraR-pc schreef op 17 oktober 2004 @ 15:53:
[...]
Na een flinke tijd word het mogelijk om te gaan saven. Dat is echter maar eventjes nuttig, want iets later word de proloog gewoon gestopt (dan komt er te staan dat je faction eraan is.). Ik kon volgens mij na zo'n 2,5 uur de proloog spelen voor het eerst saven, en na 4 uur stopte de proloog ermee.
Geweldig spel trouwens hoor. Speelt lekker, ziet er goed uit en die legers aanvoeren is natuurlijk super
Hmmmm, ik heb constant minimaal 70K op zak, dat zal het probleem dus niet zijnAbaddon1 schreef op 17 oktober 2004 @ 16:32:
Als je niet genoeg geld hebt komt de bribe optie ook niet in beeld. Zorg dat je altijd 10k tot 20k op zak hebt.
Ik kan de bribe-optie ook gewoon doen, maar dan zeggen ze dat ze hun familie niet afvallen, zelfs niet voor mijn goud.
Heeft iemand anders dat nou ook al gehad? Zo idioot veel geld als ik heb? Ik speel dus met brutii en t is nu 250 voor BC en heb 18 steden ofzo en ik maak 50.000 per beurt winst en heb een schatkist van 2.5 mln. Das ook niet echt leuk meer

dan moet je een betere diplomaat nemen.UltraR-pc schreef op 17 oktober 2004 @ 16:42:
[...]
Hmmmm, ik heb constant minimaal 70K op zak, dat zal het probleem dus niet zijn
Ik kan de bribe-optie ook gewoon doen, maar dan zeggen ze dat ze hun familie niet afvallen, zelfs niet voor mijn goud.
Brik schreef op 17 oktober 2004 @ 17:52:
Heeft iemand anders dat nou ook al gehad? Zo idioot veel geld als ik heb? Ik speel dus met brutii en t is nu 250 voor BC en heb 18 steden ofzo en ik maak 50.000 per beurt winst en heb een schatkist van 2.5 mln. Das ook niet echt leuk meer
Nadat ik Rome heb overgenomen en bezig ben met steden veroveren krijg ik de melding: 'Your faction has been wiped out'
Wat doe ik verkeerd? Want ik heb 4 steden en en legertje ?
Moet ik perse andere landen/provincies overnemen om te blijven bestaan?
En is het tactisch slim om steden in landen/provincies te veroveren (1-tje) en dan door te stomen (rest overslaan) naar andere provincies/landen
/edit
Kan iemand ook vertellen wat het grote verschil is tussen 'prologue' en 'imperial campaigne' ?
En is het tactisch slim om steden in landen/provincies te veroveren (1-tje) en dan door te stomen (rest overslaan) naar andere provincies/landen
/edit
Kan iemand ook vertellen wat het grote verschil is tussen 'prologue' en 'imperial campaigne' ?
[ Voor 13% gewijzigd door HappyFun op 17-10-2004 23:51 ]
Defunctus Deo Juvente
Ik speel nu ook met bruti op hard/hard en ik heb inderdaad ook ontzettend veel geld.Ik probeer zoveel mogelijk uit tegeven omdat je generaals allerlij vreemde skills krijgen als je teveel geld in kas hebt. Vind er trouwens ook niet heel veel aan als je teveel geld hebt. Je kan alles zo verslaan,en als een leger te sterk is,bribe je het gewoon.Denk dat ik hierna maar met carthage ga spelen,die zijn wel pittig.Brik schreef op 17 oktober 2004 @ 17:52:
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Zijn niet toevallig al je family members uitgeroeid?HappyFun schreef op 17 oktober 2004 @ 23:43:
Nadat ik Rome heb overgenomen en bezig ben met steden veroveren krijg ik de melding: 'Your faction has been wiped out'
/edit
Ik had hetzelfde toen ik de prologue speelde. Speel maar gewoon de imperial campagne, dat is het 'echte' spel.HappyFun schreef op 17 oktober 2004 @ 23:43:
/edit
Probeer anders een hoger difficulty levelBrik schreef op 17 oktober 2004 @ 17:52:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Heeft het trouwens nog veel voordelen om in elke stad zeer lage management family members te plaatsen? Ik ben namelijk te lui om al die family members (stuk of 30
ze fokken 4 a 5 nieuwe kinderen per turn) te verplaatsen over de hele map.

Als family members geen influence of managment points hebben, maar alleen command punten dan heeft het weinig zin om ze in een stad te plaatsen. Hoogstens zouden enkele van hun kwaliteiten van positieve invloed kunnen zijn. Eerder zijn ze van negatieve invloed door hun kwaliteiten (drunk, gambler, etc.).
Het is ook verder vaak niet van belang een family member in een stad te hebben. Ik heb persoonlijk alleen in mijn grote/belangrijke steden family members staan met veel punten op managment en influence. De rest rent rond met hun legers. Ik heb dan ook geen steden op auto-managment staan, maar loop om de 4-5 beurten gewoon al mijn steden langs. En ja het zijn er nu bijna 25 ofzo!!!
Ik zit nu wel met een probleem dat veel van mijn steden steeds chagarijniger worden!!! Ik heb ook al bericht gekregen dat ik Rome aan kan vallen, maar wil eerst nog meer geavanceerdere legers bouwen en heb daar dus nog wat huge citys voor nodig. Heb net Carthago van de Barbaren overgenomen, maar die stad is echt niet tevreden te houden!!!
Het is ook verder vaak niet van belang een family member in een stad te hebben. Ik heb persoonlijk alleen in mijn grote/belangrijke steden family members staan met veel punten op managment en influence. De rest rent rond met hun legers. Ik heb dan ook geen steden op auto-managment staan, maar loop om de 4-5 beurten gewoon al mijn steden langs. En ja het zijn er nu bijna 25 ofzo!!!
Ik zit nu wel met een probleem dat veel van mijn steden steeds chagarijniger worden!!! Ik heb ook al bericht gekregen dat ik Rome aan kan vallen, maar wil eerst nog meer geavanceerdere legers bouwen en heb daar dus nog wat huge citys voor nodig. Heb net Carthago van de Barbaren overgenomen, maar die stad is echt niet tevreden te houden!!!
Zouden diegene die 5 miljoen hebben eff hun end of turn kunnen showen. Ik zou wel willen weten waar al die knaken vandaan komen. Hierbij mijn end of turn:
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/endofturn.JPG
Army upkeep van 112000
Army upkeep van 112000
Verwijderd
Holy crap, das een flink legerAbaddon1 schreef op 18 oktober 2004 @ 11:46:
Zouden diegene die 5 miljoen hebben eff hun end of turn kunnen showen. Ik zou wel willen weten waar al die knaken vandaan komen. Hierbij mijn end of turn:
Army upkeep van 112000
Mijn upkeep is iets van 50.000! Heb wel behoorlijk wat 9 sterren generaals die keer op keer korte metten maken met die vervelende egyptenaren. Maar ik sta op het punt om rome aan te vallen en dan haal ik ze allemaal terug (ik ga ze iig. niet met de reinforcements laten vechten want dan gaan ze ongetwijfeld ten onder

Wat trouwens veel invloed heeft op een stad is een groot goed leger plaatsen in de stad zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 12:01 ]
Dus jij hebt Rome en je andere allies zsm gekilled??? Ik heb echt al veel meer provincies, alleen ROme en de Brutii en Scipii heb ik nog niet durven aanvallen... Is dit ook echt zo taai of valt het reuze mee???Abaddon1 schreef op 18 oktober 2004 @ 11:46:
Army upkeep van 112000
Verwijderd
Hij speelt als greeksAJ1815 schreef op 18 oktober 2004 @ 12:15:
[...]
Dus jij hebt Rome en je andere allies zsm gekilled??? Ik heb echt al veel meer provincies, alleen ROme en de Brutii en Scipii heb ik nog niet durven aanvallen... Is dit ook echt zo taai of valt het reuze mee???
Geen allies dus
AJ1815 je hebt echt al veel meer provinces in 25 bc ofzo?
Dit is 212 BC en ik heb er 40 ik hoop het uit te spelen voor 200BC lijkt me wel een mooie prestatie op hard. En met de grieken zijn de romijnen echt niet moeilijk te verslaan gewoon goed phalanx opstellen en veel archers erachter. Zorgen dat je phalanx en paarden op de flanken hebt. En natuurlijk Spartan Hoplites die heersen. Egyptenaren heb ik meer problemen mee vooral de desert axemen die zijn erg goed tegen de phalanx.
Verwijderd
osjie jee, ik speel net ook ff de greeks
ben na 5 turns al mijn eerste stad verloren 
eerst kwam er een leger van carthagians van 1000 man (mijn was 1200) en deze had ik superhard gewonnen met 900 man gedood en 100 verloren (was al in 3de ronde geloof ik :x)
volgende ronde vallen ze opnieuw aan met 700 man en ook opnieuw verslaag ik ze maar wel met meer verliezen (300 man verloren). nu had ik eindelijk het carthaagse leger eindelijk vernietigd.
5de ronde komt er gewoon een leuk legertje van 1300 romeinen ff de sfeer verpesten
battle was niet meer te halen: was 800 vs 1300, tegen een stad waar de muren en poort al beschadigd waren
mijn archerunit was wel zéér ervaren geworden namelijk 3 bronzen schildjes (van 0 naar 3) maar ja in de laatste battle zijn ze in de pan gehakt :x, ze hebben zich toch heldhaftig gedragen maar kzen toch maar netjes een stad kwijt, heb ondertussen al een bootje met een sterk leger richting mijn stad gestuurd, meteen sterk genoeg om ook de stad van de romeinen in te nemen hoop ik
heb ondertussen met mijn rondlopende diplomatic ook nog een leger van de romeinen gebribet
eerst kwam er een leger van carthagians van 1000 man (mijn was 1200) en deze had ik superhard gewonnen met 900 man gedood en 100 verloren (was al in 3de ronde geloof ik :x)
volgende ronde vallen ze opnieuw aan met 700 man en ook opnieuw verslaag ik ze maar wel met meer verliezen (300 man verloren). nu had ik eindelijk het carthaagse leger eindelijk vernietigd.
5de ronde komt er gewoon een leuk legertje van 1300 romeinen ff de sfeer verpesten
heb ondertussen met mijn rondlopende diplomatic ook nog een leger van de romeinen gebribet
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 17:57:
osjie jee, ik speel net ook ff de greeksben na 5 turns al mijn eerste stad verloren
5de ronde komt er gewoon een leuk legertje van 1300 romeinen ff de sfeer verpestenbattle was niet meer te halen: was 800 vs 1300, tegen een stad waar de muren en poort al beschadigd waren
mijn archerunit was wel zéér ervaren geworden namelijk 3 bronzen schildjes (van 0 naar 3) maar ja in de laatste battle zijn ze in de pan gehakt :x, ze hebben zich toch heldhaftig gedragen maar kzen toch maar netjes een stad kwijt, heb ondertussen al een bootje met een sterk leger richting mijn stad gestuurd, meteen sterk genoeg om ook de stad van de romeinen in te nemen hoop ik

Diplomaat gebruiken en trade agreement met de carthagen aangaan mij hebben ze niet aangevallen. De romeinen vielen mij als eerste aan op sicillie. Daarna heb ik de cartagen opgesteukt dat ze samen met mij de romeinen gingen aanvallen
Al mijn family members die gaan zich zetelen in mijn capital. Hoe kan ik een andere settlement als capital aanwijzen, ik moet nu elke keer zon eind lopen
Settlement details openen, daar staat een knop "make capital". Altijd het stadje nemen dat het dichtst bij het midden van je rijk ligt, hoe kut het stadje ook is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zie het nu ook..geen mannelijke erfgenamen meer over = bye byeubermaestro schreef op 18 oktober 2004 @ 00:45:
[...]
Zijn niet toevallig al je family members uitgeroeid?
Defunctus Deo Juvente
Ik ben gisteren ook begonnen met spelen. Dit is echt geweldig. Ik ben een flinke Civ-fan en nu kun je ook nog eens enorme legers commanderen real-time. Hoe saai ik de RTS wereld de laatste tijd vond, dit maakt erg veel goed.
Morgen maar weer verder met Galliërs killen. Nou maar hopen dat er niet toevallig een stadje is wat ik niet kan overnemen en waar ze iedere dag uit een grote ketel spul drinken.
Morgen maar weer verder met Galliërs killen. Nou maar hopen dat er niet toevallig een stadje is wat ik niet kan overnemen en waar ze iedere dag uit een grote ketel spul drinken.
heeft iemand de MP al uitgeprobeert? hoe bevalt het?
Ik heb ook gehoord dat het je bijna niet lukt om te connecten wegens connection problems in mp, weet iemand of er een patch hiervoor komt?
Ik heb ook gehoord dat het je bijna niet lukt om te connecten wegens connection problems in mp, weet iemand of er een patch hiervoor komt?
Verwijderd
Mijn capital is arretium. Ligt lekker centrum en is inmiddels een leuk plaatsje geworden met 32000 bewondersph4ge schreef op 18 oktober 2004 @ 23:47:
Settlement details openen, daar staat een knop "make capital". Altijd het stadje nemen dat het dichtst bij het midden van je rijk ligt, hoe kut het stadje ook is.
Quote uit topic (1ste post):ADMK schreef op 19 oktober 2004 @ 02:03:
heeft iemand de MP al uitgeprobeert? hoe bevalt het?
Die patch is er dus ..* Fixes an issue with the GameSpy multiplayer lobby population when it hits its maximum
Defunctus Deo Juvente
Dat is het probleem dus niet, van een vriend heb ik gehoord dat je geen room in kan omdat je dan zo'n connection error kreeg.HappyFun schreef op 19 oktober 2004 @ 08:59:
[...]
Quote uit topic (1ste post):
[...]
Die patch is er dus ..
Vooral nooit eerst zelf iets uitproberen en altijd er van uitgaan dat als iemand jou verteld over zijn probleem dat dat dan altijd bij iedereen zo is...
IDDKaap schreef op 19 oktober 2004 @ 12:33:
Vooral nooit eerst zelf iets uitproberen en altijd er van uitgaan dat als iemand jou verteld over zijn probleem dat dat dan altijd bij iedereen zo is...
Defunctus Deo Juvente
Verwijderd
jah ik had ook meteen een trade agreement afgesloten met de carthagen, maar dat heeft dus 1 turn geduurd voor ze deze terug opzegdenAbaddon1 schreef op 18 oktober 2004 @ 20:36:
Diplomaat gebruiken en trade agreement met de carthagen aangaan mij hebben ze niet aangevallen. De romeinen vielen mij als eerste aan op sicillie. Daarna heb ik de cartagen opgesteukt dat ze samen met mij de romeinen gingen aanvallen
Ben net overnieuw begonnen met de campaign.. op easy is het niets aan 
Even zien of medium uitdagender is.

- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 11:44
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Voordat je verder gaat: niet echt. Ik ga straks beginnen op hard, want medium kan me niet echt boeienMitt3nz schreef op 19 oktober 2004 @ 14:49:

op hard is het idd veel leuker, ik speel nu als de gauls @ Hard mode, en ik moet zeggen dat de gevechten veel uitdagender is gewordenMitt3nz schreef op 19 oktober 2004 @ 14:49:
Ik heb inmiddels ook zo'n protectorate missie gekregen,en mijn diplomaat met 10 kransjes richting de britten gestuurd. Nu kan ik nergens een optie "Become Protectorate" ofzo vinden. Moet je eerst allied zijn of nou net oorlog met hun hebben?
edit:
Ah nvm je moet perse oorlog hebben met iemand om die optie te hebben.
Ah nvm je moet perse oorlog hebben met iemand om die optie te hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Da_Imp op 19-10-2004 19:17 ]
If the world didn't suck we'd all fall off.
Als je een stad aanvalt met 2 legers is het bij mij heel vaak dat ik 1 van die 2 legers kan ebsturen en de andere bestuurloos (ook niet als ik er op klik) buiten het warfield blijft staan. Hoe kan ik dit oplossen??
Je kunt maar een bepaald aantal legereenheden tegelijk op het battlefield hebben.Blue_Fear schreef op 19 oktober 2004 @ 19:38:
Als je een stad aanvalt met 2 legers is het bij mij heel vaak dat ik 1 van die 2 legers kan ebsturen en de andere bestuurloos (ook niet als ik er op klik) buiten het warfield blijft staan. Hoe kan ik dit oplossen??
Je versterkingen kunnen er dus pas bij wanneer je andere units het veld laat verlaten.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Ik ga beginnen met die rooie juliius ofzo zijn er nog een beetje tips voor me als newbie?
Zeker geen oorlog voeren gelijk en eerst geld opbouwen ofzo?
Hoelang wachten tot ik die bosmannen kan slopen? Galliers genaamd?
TIPS TIPS TIPS PLZ
heb oefen campgane al gespeeld
BTW hoe block je een haven? en wat is beter? exterminatie ensalven of occupy?
En waarom kan ik maar 3 volken kiezen bij die imperial campaign? Zie bijvoorbeeld geen egyptians ofzo staan! Ken ik die niet kiezen? Jullie spelen toch ook allemaal imperial?
TIPS TIPS TIPS PLZ
En waarom kan ik maar 3 volken kiezen bij die imperial campaign? Zie bijvoorbeeld geen egyptians ofzo staan! Ken ik die niet kiezen? Jullie spelen toch ook allemaal imperial?
[ Voor 33% gewijzigd door PacinoAllstars op 19-10-2004 20:36 ]
Julii zijn idd om te beginnen wel goed, verders is het gelijk die Gauls aanvallen en die 2 steden van ze innemen, de Gauls hebben nogal losse handjes en die jeuken om jou steden in te nemen, niet echt betrouwbare luitjes zeg maar, haven blocken is simpel, met je bootje er heen varen en dan gewoon op de haven klikken met je bootje geselecteerd.PacinoAllstars schreef op 19 oktober 2004 @ 20:32:
Ik ga beginnen met die rooie juliius ofzo zijn er nog een beetje tips voor me als newbie?
TIPS TIPS TIPS PLZ
Exterminate heeft een groot voordeel dat je de oude bevolking om zeep helpt en later dus geen cultuurverschillen krijgt, als je dit wel heb leverd dit nogal wat problemen op, geloof mij dat wil je niet, steden in opstand, rebellen die hele steden overnemen of weer in vijandelijke handen vallen en dan gelijk een leger van 1200 opstandelingen, nee dat is niet echt lekker
Verwijderd
Nadat ik tot 2x keer toe door die bosjesmannen lastig gevallen werd, ben ik overnieuw begonnen en het uitroeien van die gasten tot hoogste prioriteit verheven. En dat is gelukt, zij het met een krappe kas, maar ze zijn weg. Door het veroveren van steden, werd mijn staatskas beter gevuld, met als resultaat, meer legers. Mijn tip: gelijk in de aanval tegen die bosjesmannen en met de rest trade rights/ally zoeken.PacinoAllstars schreef op 19 oktober 2004 @ 20:32:
De andere volken kun je kiezen als je een faction van de map hebt geveegd.
hehe thxSteffy schreef op 19 oktober 2004 @ 20:42:
[...]
Julii zijn idd om te beginnen wel goed, verders is het gelijk die Gauls aanvallen en die 2 steden van ze innemen, de Gauls hebben nogal losse handjes en die jeuken om jou steden in te nemen, niet echt betrouwbare luitjes zeg maar, haven blocken is simpel, met je bootje er heen varen en dan gewoon op de haven klikken met je bootje geselecteerd.
Exterminate heeft een groot voordeel dat je de oude bevolking om zeep helpt en later dus geen cultuurverschillen krijgt, als je dit wel heb leverd dit nogal wat problemen op, geloof mij dat wil je niet, steden in opstand, rebellen die hele steden overnemen of weer in vijandelijke handen vallen en dan gelijk een leger van 1200 opstandelingen, nee dat is niet echt lekker
Heb net de rebellen omgelegd en weer een tentenkamp erbij ik ga door!!!
Moet ik nou in elke stad een leger houden? En welke gebouwen kan je het best bouwen in het begin?
Hoe deed je dat want hun hebben nog altijd meer man als ik zo kijk met mijn spion!Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 20:49:
[...]
Nadat ik tot 2x keer toe door die bosjesmannen lastig gevallen werd, ben ik overnieuw begonnen en het uitroeien van die gasten tot hoogste prioriteit verheven. En dat is gelukt, zij het met een krappe kas, maar ze zijn weg. Door het veroveren van steden, werd mijn staatskas beter gevuld, met als resultaat, meer legers. Mijn tip: gelijk in de aanval tegen die bosjesmannen en met de rest trade rights/ally zoeken.
De andere volken kun je kiezen als je een faction van de map hebt geveegd.
WEL EEN VET SPEL BTW!
Verwijderd
jawel begin maar meteen de ghauls aan te vallen, als je niet meteen aanvalt ga je te zwak worden.PacinoAllstars schreef op 19 oktober 2004 @ 20:32:
TIPS TIPS TIPS PLZ
Je kunt maar 3 volkeren selecteren bij het kiezen van imperial campaign omdat je de andere volkeren eerst moet verslaan voor je met deze kan spelen, zelf ben ik op het moment bezig met The Greek Cities.
Haven blokken is gewoon je schipje naar toe sturen (zwaardicoontje)
en als je een stad overneemt moet je een beetje kijken wat je doet
occupy is goed voor een stad met dezelfde cultuur en vlakbij je capital (je eerste steden die je overneemt, pak je dus meestal occupy)
Na 10-tal steden pak ik meestal enslave (krijg je ook extra inkomen van krijgen geloof ik).
exterminate: enkel gebruiken bij steden waarvan je weet dat je deze niet kan controleren (dat kun je zien als je de stad net overneemt en er een rebelicoontje bij je stad staat). Of als je je stad wilt verkleinen/uitmoorden
is het nou noodzakelijk dat je een leger in zo een stad moet laten?
Ik moet nu een klein eilandje innemen hoe kom ik daar? Met boten ofzo?
Ik moet nu een klein eilandje innemen hoe kom ik daar? Met boten ofzo?
[ Voor 36% gewijzigd door PacinoAllstars op 19-10-2004 21:24 ]
Kan iemand me uitleggen wat er hier gaande is, ik wil met mijn rode vlootje weg en die neutrale idioten blijven daar maar.

Val je een stad aan, was van de Brutii maar hun Faction Leader moest en zou Athene innemen en stierf daar een roemloze dood voor mijn poorten, val ik 1 van hun steden aan nadat mijn halve leger verzopen is op zee door aanvallen van Piraten, ik dus aanvallen, tijd op, leger van +/- 1100 man weg, Leader weg, nog een Generaal weg, dat slaat toch nergens op, alleen omdat de tijd op was. Die stad was een compleet doolhof waar je door heen moest, dat slaat echt nergens op, kut tijd
Heb hem net voor de tweede keer uitgespeeld,nu met de brutii op hard/hard. Ik vond dit makkelijker dan juli op normal/normal.Ik had gigantisch veel geld omdat je als bruti meteen griekenland pakt.Ik had op het einde bijna heel het middelandse zee gebeid in handen.
Het spel word wel minder leuk als je teveel geld hebt,als je niet kan winnen bribe je het leger of een stad gewoon.
Het spel word wel minder leuk als je teveel geld hebt,als je niet kan winnen bribe je het leger of een stad gewoon.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
ja idd, erg irritantSteffy schreef op 19 oktober 2004 @ 22:07:
![]()
Wat K*t spel zeg, tsjonge wat ik nu weer mee maak
![]()
![]()
Val je een stad aan, was van de Brutii maar hun Faction Leader moest en zou Athene innemen en stierf daar een roemloze dood voor mijn poorten, val ik 1 van hun steden aan nadat mijn halve leger verzopen is op zee door aanvallen van Piraten, ik dus aanvallen, tijd op, leger van +/- 1100 man weg, Leader weg, nog een Generaal weg, dat slaat toch nergens op, alleen omdat de tijd op was. Die stad was een compleet doolhof waar je door heen moest, dat slaat echt nergens op, kut tijd
Er is ergens op twcenter.com een patch te vinden dat de tijds limiet gedoe weghaalt, erg handig nu kan je relaxed een stad veroveren zonder je te haasten
Verwijderd
Tis twcenter.netADMK schreef op 19 oktober 2004 @ 22:41:
[...]
ja idd, erg irritant
Er is ergens op twcenter.com een patch te vinden dat de tijds limiet gedoe weghaalt, erg handig nu kan je relaxed een stad veroveren zonder je te haasten
Verwijderd
Pak gelijk patavium (iets naar boven), pak daarna segeta en mediolavium (ofzo) daarna. Schop alle galliers eruit en hou ze links van mediolavium en segeta. Er zit daar een bergpas waar ze doorheen moeten, en daar kun je ze goed tegenhouden. Bouw een leger op, hoeft niet eens zo groot te zijn, galliers zijn maar een ongeregeld zooitje, wat vrij snel route als je er een zooi paarden op los laat.PacinoAllstars schreef op 19 oktober 2004 @ 20:55:
[...]
Hoe deed je dat want hun hebben nog altijd meer man als ik zo kijk met mijn spion!
WEL EEN VET SPEL BTW!
En daarna is het een kwestie van vegen en één voor één stadjes innemen tot ze compleet weg zijn
Dit topic is gesloten.