PacinoAllstars schreef op 20 oktober 2004 @ 14:32:
Tering ik flip helemaal joh van dit spel. Echt lang geleden met een spel dat ik wakker werd en dacht van"zo ik ga rome spelen!!!!"
To the point!
Ik heb een paar vragen:
1. Is het nou noodzakelijk om die senaat missies te doen of maakt het geen drol uit?
Je krijgt er (soms speciale) eenheden of geld voor terug. Ook stijgt je populariteit in de senaat. Dat laatste is weer handig als je Rome wilt innemen.
Maar noodzakelijk is het niet, anderzijds waarom zou je het laten?
De vijandelijke steden moet je toch veroveren, dus waarom niet iets vroeger met extra bonussen er bij?
2. Hoe kan je een eiland innemen als je op het vaste land zit!
In feite neem je geen eilanden in. Het enige wat je doet is de hoofdsteden van een provincie innemen waarna het hele gebied wat bij die provincie hoort in jou handen valt. Wil je een eiland veroveren, dan stuur je je legioenen in een schip dat aan de kust ligt waarna je met dat schip naar het eiland vaart en je manschappen weer op het land zet (net zoals je legioenen je steden in en uit stuurt). Je moet natuurlijk wel met je schip onder de kust varen

5. Hoe beginnen met julii? Alleen de ghauls aanpakken en met de rest vriendjes worden?
De eerste keer had ik alles heel langzaam opgebouwd, in alle steden een gouverneur, alles in de plus, steden geheel geupgrade, meeste steden goccupied, zo min mogelijk vijanden en voor populariteit bij de senaat/burgers gezorgd. Na 60 jaar 17 steden in handen, Gauls op twee steden na vernietigd, Carthagen en Spanjaarden verslagen. Nadeel was dat Brutii enorm sterk was geworden en me totaal overtroefde. Ditzelfde gold ook voor de Germanen en de Egyptenaren.
Ook een gevolg van occupy was dat de helft van mijn steden tegen rebelleren aanzat. Alles liep dus als dikke stroop. Dus begon ik maar op nieuw. Mijn money was wel 300000 als ik me niet vergis.
Deze keer in drie turns al 3 steden ingenomen (Segesta-Patavium-Caralis). Direct daarna Medolanium ingenomen, en de rebels steden Segestica-Salona-Massilia-Lugdunum. En je wilt het niet geloven..... De Gauls kwamen bij me smeken om cease fire. Ze wilden er 2200 per 4 turns voor betalen

De Rebels steden zijn steden die niet bij een fractie horen maar bij de rebellen. Het levert je geen oorlog met een fractie op als je deze aanvalt, zorg dus dat je die inneemt voor dat andere fracties dat doen. Op deze manier kun je snel en met weinig (alleen de Gauls) vijandelijke fracties toch snel uitbrijden zonder echt gehinderd te worden.
Van het begin af aan mijn legers/steden/scheepsvloot opgebouwd en meerdere diplomaten er op uit gestuurd om handelsrechten vrij te geven (wat weer geld in het laatje brengt). Ook alle senaat missies uitgevoerd. Na 11 jaar heb ik 10 steden in handen, binnen de volgende turn komt Narbonensis er ook bij en hebben de Gauls nog maar twee steden over. En binnen 8 turns hoop ik Thermon van de Greeks te veroveren en stoot ik vandaar uit door naar de wereldwonderen in o.a. Rhodes-Halicarnassus en Sardis. Deze leveren bepaalde bonussen op die het managen van je rijk een stuk eenvoudiger maken. Verder staat voornamelijk Spanje en eventueel Marokko op de agenda. Als dat lukt en mijn populariteit bij de senaat/burgers hoog genoeg is kan ik het door mijn legioenen omsingelde Italie veroveren (Brutii, Scipii en Sfor).
De goede tip is: ga direct volledig in de aanval op elk front.
Dus steden, handel, leger, gebieden, vloten, populariteit etc. zo snel mogelijk uitbreiden. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt.
8. Wat doen met al die kneuzen die willen trouwen met je dochter?
Trouwen=>gouverneur/generaal=>kindertjes=>nog meer gouverneurs en generaals etc. etc. Lang leve de kneusjes

9. Waarom kan ik bij sommige steden die ik ingenomen heb niks maken (geen gebouwen)
Deze zijn of volledig geupgrade of je hebt geen geld meer.
edit:
Ik speel van het begin af aan al op hard/hard
[
Voor 6% gewijzigd door
Karel V op 21-10-2004 14:10
]