Rome: Total War [deel 2]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Grieken is goed te doen hoor op hard. Ik vind het net leuk als ze me meteen proberen dood te maken. In het begin moet je wel Athene meteen pakken. Dat was achteraf toch wel een meesterlijke zet van me. Gewoon wat legertjes uit je steden halen in je eerste beurt en athene inpakken. Hebben de macedoniers het nakijken :). Als je sterker wordt wordt de kans veel kleiner dat ze je aanvallen. Dus ik bouw in het begin meteen overal soldaten en overal de build qeue aan.

EDIT
Steffy op het moment dat de battle begin gaat de "camera" over de stad naar je leger op dat moment moet je heel goed kijken hoe de paadjes van het centrale plein naar de muren lopen. Vaak moet je je leger op een hele andere plaats zetten als het in de beginsituatie staat. En meestal staat er niet veel op het plein. Gewoon 3 groepen paarden emt een generaal op full speed ernaartoe laten rennen als je de weg neit weet die komen er wel.

[ Voor 33% gewijzigd door @baddon op 19-10-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 22:51:
[...]

Pak gelijk patavium (iets naar boven), pak daarna segeta en mediolavium (ofzo) daarna. Schop alle galliers eruit en hou ze links van mediolavium en segeta. Er zit daar een bergpas waar ze doorheen moeten, en daar kun je ze goed tegenhouden. Bouw een leger op, hoeft niet eens zo groot te zijn, galliers zijn maar een ongeregeld zooitje, wat vrij snel route als je er een zooi paarden op los laat.
En daarna is het een kwestie van vegen en één voor één stadjes innemen tot ze compleet weg zijn >:)
pak nu de rebels en galiers tegelijk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
ADMK schreef op 19 oktober 2004 @ 22:41:
[...]
ja idd, erg irritant :P
Er is ergens op twcenter.com een patch te vinden dat de tijds limiet gedoe weghaalt, erg handig nu kan je relaxed een stad veroveren zonder je te haasten :*)
Dank, daar was ik naar op zoek :)

Die tijdslimiet kan erg irritant zijn als je het gewoon eens rustig aan wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Hoe doen jullie het?

Alles zelf managenen van de steden?

En die battles doen jullie die allemaal handmatig vechten?
Ik doe nu wel vaak automatische resolven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik vecht alles zelf uit, dat is toch wel het meest leuke aan de game, zeker als je wat geavanceerde units krijgt; roman cavalary ed, arcani zijn ook erg goed. En uiteraard alles zelf managen, af en toe op auto tax zetten en dan er vanaf halen als je revolts krijgt en in die steden de tax weer op low zetten, gaat erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 23:32
Oh, hoe het tij voor mij gekeerd is de afgelopen dagen.

Ben dit weekend begonnen met de Seleucids op h/h. Na 2 turns al ruzie met de Parthiërs rechts en boven me. Enkele turns later besloot Egypte in het Zuiden me van de aardkloot te schoppen. Een alliance met Pontes duurt iets langer maar na een jaartje of 10 besluiten zij en ook Armenië een stukje van de Seleucidse taart mee te willen pikken. De enige Griekse stadstaat in Anatolië kan dan niet achterblijven. Kortom, omsingeld door enemies.

Ik ben nu 50 jaar verder in mijn campaign en eindelijk keert nu het tij na de vele uitputtingsslagen tegen al mijn tegenstanders en amper geld om infrastructuur te bouwen. Het meeste geld ging op aan Egyptenaren omkopen om het zuidelijk front stabiel te houden. Eerst heb ik de enige Griekse stad in de buurt (pergamon) ingenomen. Daarna heb ik de Parthiërs tot ver over de Kaukasus teruggedrongen. Dit ging redelijk met mijn beperkte legermacht, die het vooral van huurlingen moet hebben. Ik ben toen richting Zwarte Zee getrokken om de Armenen een lesje te leren en hun zielige kleine steden in te nemen :7

De Armenen begonnen een volksverhuizing naar het Zuiden en namen Hatra in, dat slecht beschermd was. Ik liet ze daar maar even zitten, zolang ze verder geen bedreiging vormden. Mijn leger bewoog toen naar het Zuiden langse de Zwarte Zee om daar de hoodstad van Pontes te besiegen. Inmiddels had ik in Turkije ook een klein leger gebouwd dat richting een andere stad daar optrok.

Op het zuidelijke front konden mijn assasins en diplomaten alleen niet verhinderen dat Damascus en een andere provincie door Egypte werden bezet. Seleucia ondertussen doorstond de één na de andere Egyptische belegering. Veel generaals lieten het leven in deze lange campagnes maar gelukkig zijn mijn afstammelingen van Alexander en Achilles een vruchtbaar volkje 8)

Pontes werd, door de druk vanuit het Noorden, net als Armenië naar het Zuiden verdreven en nam uiteindelijk mijn hoofdstad Antioch in. Na jaren van belegering, een verloren slag, weer een belegering, het uitschakelen van de family members stierf de Pontische dynastie uit en konden mijn troepen de voormalige hoofdstad, nu een rebellenbolwerk, weer innemen! Armenië trof een soortgelijk lot in Hatra.

Ik heb nu al mijn kleinere tegenstanders verslagen, alle aandacht voor Egypte. >:) Cyprus ingenomen ondanks dat Egypte heer en meester op zee is. Één leger trekt vanuit het Oosten naar de Sinaï, neemt de slecht beschermde Egyptische steden in, moordt iedereen uit (they started it!) vernielt alle gebouwen en trekt verder. Mogen de Egyptenaren zelf de rebellerende steden weer innemen en opbouwen. Blijven ze wel even mee bezig. Ondertussen bouw ik een leger om Damascus en andere aangrezende steden en voormalig bezit te heroveren, en dan op naar Thebes en Alexandrië. :)

In het Westen doemt echter een nieuwe potentiële vijand op, die de Grieken en de Macedoniërs reeds verslagen heeft.... Rome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Ik ben nu vrij stabiel. Ik bezit Sicilie en het zuiden van Italie en heb de eilanden Kreta en Rhodos ingenomen. Mijn 4 staten in Italie zijn allemaal huge cities en ik laat de 2 eilanden rustig bouwen.

Ik ben met 2 legers een campaigne begonnen. Setup beide legers: 6 urban cohorts, 4 Auxilia archers, 4 Hoplite mercenaries (helemaal geupgrade in capitol), 2 Preatorean Cavalry units en 3 heavy onagers. Tevens een adviser en spion in dat leger.

1ste leger onder leiding van 6 star faction leader met vloot zuidelijk van Sparta laten landen en de vloot Athene en Sparta laten blokkeren. Meteen een groot Grieks leger op me af en ik mocht verdedigen vanaf een heuvelrug. Heroic victory. Sparta ingenomen en op naar Corinth wat Macedonisch terrein is. In deze stad zat een goede generaal en daar ik 1.5 miljoen heb, heb ik die stad omgekocht voor 28000 dinarie. Verder gegaan richting sparta en in dat dunne tussenstuk kamp geslagen. Vanavond optrekken naar Athene en de Griekse oostkust.

2de leger onder leiding van faction heir met 3 stars laten oversteken naar Griekse westkust om daar voet aan land te krijgen. Vervolgens naar het zuiden Thermos innemen waar Macedoniers inzaten. Vanavond met dit leger de Griekse westkust innemen en hopelijk met behulpvan Juili Macedonie uitroeien.

Ik heb echter 1 probleem. Juili in de Senate heeft nog 1 schildje met me. Bruiti (eigen faction) bijna max en ook het volk heeft het erg hoog op met me. SPQR is gemiddeld.

Scipi heeft maar 2 staatjes trouwens, die naast Rome en het noorden van Sicilie. Ze hebben paar hele grote legers maar doen er helemaal niks mee. Ik hoop dat deze zeer snel uitgeroeid worden omdat ik die steden wil hebben.

Kwa slagkracht kan ik SPQR makkelijk aan. Ze hebben 2 volle legers. Heb ik ook, alleen bouw ik er makkelijk in 8 turns een compleet leger bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
wat is het trouwens als je zelf je legers terugtrekt als je dan in je campaign view weer bent dat je dan je legers kwijt bent? Dat is toch wel onzin lijkt me zo....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nee ze zijn niet weg maar je hebt in principe de slag verloren dan en je kan dan wel verliezen hebben alsmede bad trait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu flink bezig steden in noord europa aan het veroveren. De Gauls zijn er allang niet meer maar die domme Britons hangen me de keel uit.
Telkens staan ze weer bij een van mn steden. Niet dat ze ze veroveren maar het is wel irri..., was net bezig het Iberische schiereiland te pakken..., nu gaan veel van mn rescources naar die Brittons toe |:( |:(

Wat is de beste manier om die gasten op de battleflield aan te pakken??
Die veld eenheiden van ze zijn toch lastig om er met een paar hordes paarden in te rammen.., ben er steeds veel kwijt of mn paardjes slaan op de vlucht..

Als ik ze met mn boogschutters neer maai dan komen die paar-met-wagen gevallen op mn grondtroepen aangereden.. |:( |:(

iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Hoplites>cavalery>archers/siege>hoplites

Over het algemeen met stuk of 8 urban cohorts kom je vrij ver hoor no matter wat voor enemy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Mitt3nz schreef op 20 oktober 2004 @ 00:22:
[...]

Dank, daar was ik naar op zoek :)

Die tijdslimiet kan erg irritant zijn als je het gewoon eens rustig aan wil doen.
zet je het spel toch gewoon op pauze? ondertussen kan je gewoon orders geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Tering ik flip helemaal joh van dit spel. Echt lang geleden met een spel dat ik wakker werd en dacht van"zo ik ga rome spelen!!!!"

To the point!

Ik heb een paar vragen:

1. Is het nou noodzakelijk om die senaat missies te doen of maakt het geen drol uit?

2. Hoe kan je een eiland innemen als je op het vaste land zit!

3. Kan je beter alles zelf managen of het door de computer te laten doen.

4. Hoe zet je trades op? Je gaat toch met je diplomaat naar een land toe en onderhandeld en je zegt dan als offer "give trade rights"? Is dan je trade geregeld of moet je nog meer handelingen verrichten.

5. Hoe beginnen met julii? Alleen de ghauls aanpakken en met de rest vriendjes worden?

6. Moet je in elke stad nou zo een speciaal mannetje zetten? En dan nog wat moet zo een gast ook altijd in je leger zitten of maakt het niet uit als je leger geen governor/generaal heeft.

7. Je krijgt wel eens berichten dat er iemand dood is of geboren wordt. Als iemand geboren is neem ik aan dat het zo een geval is die general of governor kan worden, waar vind ik dan dit mannetje?

8. Wat doen met al die kneuzen die willen trouwen met je dochter?

9. Waarom kan ik bij sommige steden die ik ingenomen heb niks maken (geen gebouwen)

10. Hoe krijg ik meer generals enzo

11. Bedankt voor je tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door PacinoAllstars op 20-10-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Lees deze guide eens :) Denk dat die een hoop van je vragen beantwoordt.

Ik ben nu overigens op medium/medium bezig maar het is nog steeds erg makkelijk.. ik loop zo heel Gallië onder de voet met een paar matige legers :/

Ook beginnen me de nodige bugs op te vallen. Vooral bij een siege (binnen een stad) doen je eenheden vaak niet wat je wil.. eenheden die rare nutteloze omwegen maken om ergens te komen, archers en velites die weigeren om op te marcheren tenzij je de skirmish optie uitzet (terwijl de vijand in geen velden of wegen te bekennen is), etc.

Ook een erg irritante bug is dat soms als je aan een bepaalde groep (groep 1 bijvoorbeeld) orders geeft, andere groepen (bijvoorbeeld groep 2 en groep 3) ook die orders uitvoeren terwijl je die andere groepen helemaal niet geselecteerd hebt :?

[ Voor 94% gewijzigd door Mitt3nz op 20-10-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30
1.Maakt niet uit.In het begin is het wel handig om die missies te doen,aangezien je er geld voor krijgt.En als je tevaak de missies niet doet,verklaard rome je de oorlog en daar moet je dan wel klaar voor zijn(je hebt nu 3 enemies erbij,en je maakt opeens veel minder winst omdat je 3 trade partners kwijt bent.

2.Vaar met een bootje naar de kust en selecter dan een leger en klik rechts op het bootje,nu zit leger in bootje en kan je ze overal naar toe varen

3.Je kan de computer wel latan managen,maar je moet om de 4 a 5 beurten even kijken of het wel goed gaat.Over het algemeen laat de computer steden nogal snel rebeleren.

4.Als je trade rights hebt,dan kan je traiden,als je tenminste wegen en/of havens in en naar je steden hebt.

5. Meestal is het makkelijk om 1 front te hebben,dus 1 vijand tegelijk aanpakken. Hoewel ik als ik jou was spanje eerst zou veroveren.De gauls hebben geen steden waar je geld mee kan verdienen,die zitten meer langs het middelandse zee gebied.

6. Als er geen governor in een stad zit heb je minder kans op rellen en maken je steden soms weer winst(als de governer een trait heeft die daar voor zorgt) Het is niet verplicht om een generaal/governet in je stad te hebben(is op het einde van het spel ook niet meer te doen.

7.Die mannetjes vind je in je hoofdstad.

8. Alleen degene uitkiezen die 3 of meer skills heeft(dus 3 sterren,of 2 sterren en 1 manage ding etc)

9. Als je alles al gebouwt hebt voor die stad,moet je wachten tot er genoeg mensen wonen,dan kan je weer een nieuw governergebouw maken en kan je weer niet dingen bouwen.

10. Ze worden of geboren of je bribet een vijandelijke generaal(als je zonder generaal vecht wil het wel eens voorkomen dat 1 van je manschappen generaal word,maar die kans is heel klein)

11.Graag gedaan.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Hey thx man

Maar 1 vraag dan nog hoe weet ik wat mijn hoofdstad is :)
Je kan neem ik aan niet meer hoofdsteden beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoofdstad is de eerste stad waar je mee begon , als julii zit hij heel dicht bij rome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
:P _/-\o_ WOOW, ziet er ff zo vet uit! (niks te melden verder, sorry, kweet niet hoe t speelt, maar kga vanavond de demo downloaden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

>:) Hehe, kut stadje helemaal plat gegooid, 4 groepen Spartan Hoplites, 2 groepen Archers om de vijand op afstand te houden, de rest Onagers om het hele gebeuren plat te branden.

Het is gewoon iritant dat ze van die steden hele doolhoven maken, je bent al wel een kwartier bezig om op het stadsplein te komen |:( dat had wel iets beter gemogen, je hebt gewoon te weinig tijd om een beetje normaal de stad in te nemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Ligt het aan mij of is de AI bij het onderhandelen onrealistisch?

Ik heb zowat heel Gallië onder de voet gelopen en heb nu drie heel sterke legers gestationeerd vlak bij hun (slecht verdedigde) hoofdstad. Ik bied ze een ceasefire aan in ruil voor map information met als bijgaand dreigement "accept or we will attack" (wil me even op het andere front concentreren) en dan krijg ik als antwoord: "Your empty threats do not worry us, we will take our chances". Terwijl ik dus net al hun provincies (op de hoofdstad na) heb ingepikt en al hun legers heb uitgeroeid. Je zou dan denken dat ze iets onderdaniger zouden zijn..

Maar goed, dan maar hun hoofdstad inpikken en de bevolking exterminaten.. zal ze leren >:)

Overigens snap ik niet waarom je soms wel en soms niet een alliance kan aanbieden aan een andere neutrale factie tijdens het onderhandelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mitt3nz op 20-10-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Steefy lees nu wat ik in de vorige post hierboven heb geschreven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je van de pest af? Ik heb nu twee steden waar de pest uitgebroken is (niet slim om met besmette mannetjes een andere stad in te lopen :)) en ik heb geen idee hoe dat op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Hey is dit spel online nou kick?

Is het alleen tegen elkaar battlen of kan je ook samen die imperial campaign voeren?

Als dit zou kunnen koop ik het spelletje wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Abaddon1 schreef op 20 oktober 2004 @ 17:19:
Steefy lees nu wat ik in de vorige post hierboven heb geschreven....
:D Ik had het gelezen maar moest gewoon mijn frustraties ff kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 18:27:
Hoe kom je van de pest af? Ik heb nu twee steden waar de pest uitgebroken is (niet slim om met besmette mannetjes een andere stad in te lopen :)) en ik heb geen idee hoe dat op te lossen is.
Volgens mij is dat niet op te lossen.. gewoon uit laten zieken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
Kaap schreef op 20 oktober 2004 @ 12:07:
Nee ze zijn niet weg maar je hebt in principe de slag verloren dan en je kan dan wel verliezen hebben alsmede bad trait.
waar komen ze dan te staan want ik zie ze niet om de stad heen staan ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Als je word verslagen op een eiland bijvoorbeeld rhodos ben je je leger kwijt omdat ze niet kunnen vluchten. Je moet volgens mij je eigen steden kunnen bereiken of die van een allie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Olifantjes gehuurd en gelijk los gelaten op de vijand, wat een spektakel zeg, het hele leger werd onder de voet gelopen, daarna sloegen ze op de vlucht en vertrapten ze het halve vijandelijke leger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha ze hadden beter die Onagers een betere naam kunnen geven (omdat ze zo retesterk zijn :9):

0wnagers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Tijd voor een nieuwe start nu! Ik ga met de juli voor Spanje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ik moet zeggen dat ik de archers erg sterk vind. Zelfs de Roman archers zijn in mijn ogen, misschien wel, overpowered. Je kunt met 4 of 5 divisies archers een groot, 1500+, leger vanaf je muren helemaal decimeren tot een mannetje of 200 a 300. Lijkt me wat sterk. Vraag me af of dit aan mij ligt of dat ze echt wat sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
BigFast schreef op 21 oktober 2004 @ 00:22:
Ik moet zeggen dat ik de archers erg sterk vind. Zelfs de Roman archers zijn in mijn ogen, misschien wel, overpowered. Je kunt met 4 of 5 divisies archers een groot, 1500+, leger vanaf je muren helemaal decimeren tot een mannetje of 200 a 300. Lijkt me wat sterk. Vraag me af of dit aan mij ligt of dat ze echt wat sterk zijn.
Nou ja als je door een pijl geraakt word ben je toch echt dood volgens mij dus waarom zou het niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op 21 oktober 2004 @ 01:34:
[...]

Nou ja als je door een pijl geraakt word ben je toch echt dood volgens mij dus waarom zou het niet kloppen
hahah geweldige reply 8)7

het is best logies hoor, want ze konden echt zo ver schieten.. maar een echte AI zou naar buiten rushen op de archers op te jagen, dus als je alleeen maar archers hebt ben je zo te verslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Archers zijn helemaal niet overpowered. Oefen maar eens met 1 unit archers tegen 1 unit normale infantery. Bij elke salvo raak je er een paar dus op zich niet bijzonder veel. Maar goed, als je dus investeerd in veel archers dan worden het meerdere slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 21 oktober 2004 @ 09:08:
Archers zijn helemaal niet overpowered. Oefen maar eens met 1 unit archers tegen 1 unit normale infantery. Bij elke salvo raak je er een paar dus op zich niet bijzonder veel. Maar goed, als je dus investeerd in veel archers dan worden het meerdere slachtoffers.
Als je je units een beetje kunt controleren kun je echt wel veel meer dan een paar neerhalen per salvo. Zorg dat je wat sterke hoplite units of zo hebt staan waar de tegenstander zich oploopt en zet je archers ervoor. zet je units op disable fire at will en schakel ook skirmish uit en controleer zelf hoe ze moeten schieten en weglopen. Als je net een salvo lost voor ze kunnen chargen kun je soms 20-30 kills per keer maken (geeft ook een cool zicht btw :P). Als ze te dicht komen ren dan gewoon achter je hoplite units en meestal loopt de tegenstander zich kapot op je muur van speren. Dit werkt vrijwel voor alle infantry units maar zeker niet tegen cavalry en andere acherunits.
Opmerking: unit size is huge ;)

edit: de archerunits die ik gebruik hebben wel minimum 2 ervaring en +1 van def en attack

Nog een vraag, ik vind dat heavy cavalry nog redelijk eenvoudig door je hoplites geraakt met een charge :s Is het niet de bedoeling dat ze neerstorten op die lijn van speren? Meestal win ik wel tegen die paardjes maar ik verlies toch makkelijk 80 man per groep paarden (tov infantry is dat nog geen 20 per groep :x).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Heavy Cav is meestal een generaal en die krijgen volgens mij heel snel ervaring erbij + ze hebben >>2<< hitpoints dus dat kan heel goed verklaren waarom ze zoveel van je dood maken. De generals heavy cav bodyguard is echt wel een sterke unit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al met arcani's gespeeld? Kon ze raar genoeg alleen in mijn andere huge city maken (die minder gebouwen en inwoners heeft dan mijn capital) Kan je ze trouwens ook nog nog hiden als de enemy ze al gezien heeft of moet dit direct in deployment gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ze kunnen ook hidden als ze al een keer gespot zijn, moeten ze wel weer buiten het gezichtsveld zijn van de vijand. Je moet een grote tempel bouwen, niet degene voor het pantheon maar die daarvoor, vanaf dan heb je arcani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op 21 oktober 2004 @ 11:31:
Ze kunnen ook hidden als ze al een keer gespot zijn, moeten ze wel weer buiten het gezichtsveld zijn van de vijand. Je moet een grote tempel bouwen, niet degene voor het pantheon maar die daarvoor, vanaf dan heb je arcani.
Cool :)

Klopt het ook dat ze bijna nooit routen omdat hun morale erg hoog ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Ja en het klopt ook dat ze fear causen als de enemy oprukt en ze worden vlak voor hun neus zichtbaar. Erg goede unit niet heel sterk in aanval en verdediging maar causes fear is ongelofelijk sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Kaap schreef op 21 oktober 2004 @ 09:08:
Ik vind die steenslingeraars van de carthagen wel overdreven sterk. Ik viel een stad aan met 5 divisies heavy infantery. Op de muren staan allemaal van die steenslingeraars. Eer ik met mn ladders bij de muur was hadden ze echt meer dan de helft van mn infantery doodgegooid. Ze kunnen ook heel snel achter elkaar door gooien. Beetje lastig iets tegen te beginnen als je met je ladders naar de muren moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 07:03:
[...]

hahah geweldige reply 8)7

het is best logies hoor, want ze konden echt zo ver schieten.. maar een echte AI zou naar buiten rushen op de archers op te jagen, dus als je alleeen maar archers hebt ben je zo te verslaan
Ik heb overigens nog niet zoveel archers, maar vind ze nu wel tegenvallen.

Raken archers eigenlijk ook je eigen mannetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55
PacinoAllstars schreef op 21 oktober 2004 @ 11:53:
[...]

ja, als je je troepen recht in een vijandelijke linie boord, en je laat je archers gewoon op de vijand door schieten. Dan worden er ook af en toe eigen troepen geraakt. Je kunt dus beter zodra je 'gewone' legers erop af gaan je archers:

1) of van de zijkant laten schieten
2) of gewoon op 'stop current orders' zetten

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 21-10-2004 11:55 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:50:
Ja en het klopt ook dat ze fear causen als de enemy oprukt en ze worden vlak voor hun neus zichtbaar. Erg goede unit niet heel sterk in aanval en verdediging maar causes fear is ongelofelijk sterk.
Ach, zodra ze lekker veel uitmoorden krijgen ze toch wel wat extra experience :)
UltraR-pc schreef op 21 oktober 2004 @ 11:50:
[...]

Ik vind die steenslingeraars van de carthagen wel overdreven sterk. Ik viel een stad aan met 5 divisies heavy infantery. Op de muren staan allemaal van die steenslingeraars. Eer ik met mn ladders bij de muur was hadden ze echt meer dan de helft van mn infantery doodgegooid. Ze kunnen ook heel snel achter elkaar door gooien. Beetje lastig iets tegen te beginnen als je met je ladders naar de muren moet.
Daarom gewoon 2 onagers meenemen waarmee je ze muur lekker plat gooit :) Stuur wat soldaatjes naar boven en laat ze sishkebab van die archers maken.
PacinoAllstars schreef op 21 oktober 2004 @ 11:53:
[...]

Standaard archers zijn niet zo krachtig nee. Maar als ze veel experience hebben (worden toch weinig gedood in battles als je formatie klopt) zijn ze deadly as hell. Roeien binnen 5 salvo's een hele unit uit op de juiste afstand.
LuPo schreef op 21 oktober 2004 @ 11:55:
[...]

ja, als je je troepen recht in een vijandelijke linie boord, en je laat je archers gewoon op de vijand door schieten. Dan worden er ook af en toe eigen troepen geraakt. Je kunt dus beter zodra je 'gewone' legers erop af gaan je archers:

1) of van de zijkant laten schieten
2) of gewoon op 'stop current orders' zetten
En opletten dat fire at will uitstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Ik vind het altijd leuk om een stuk muur waar 160 archers ofzo opstaan met onagers af te breken. Zie je 3/4 van die 160 naar benenden donderen zodra de muur instort meteen dood, en schreeuwen dat ze dan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op 21 oktober 2004 @ 12:11:
Ik vind het altijd leuk om een stuk muur waar 160 archers ofzo opstaan met onagers af te breken. Zie je 3/4 van die 160 naar benenden donderen zodra de muur instort meteen dood, en schreeuwen dat ze dan doen ;)
Nog nooit meegemaakt, maar van het weekend heb ik weer volop tijd om het te testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik skip de meeste van de senate missions tenzij het in de buurt is. blijkbaar had de senate er genoeg van en kreeg ik als mission dat m'n faction leader zelfmoord moest plegen :) niet gedaan en nu de senaat uitgekickt en at war met de rest terwijl al m'n commanders bij jerusalem lagen.. uhoh :)

weet iemand trouwens wat de logica is achter die sea battles? heb het al een paar keer gehad dat mijn admiral 2 of 3 sterren had maar nog verslagen werd door een vloot van de senate die kleiner was en minder sterren had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

PacinoAllstars schreef op 20 oktober 2004 @ 14:32:
Tering ik flip helemaal joh van dit spel. Echt lang geleden met een spel dat ik wakker werd en dacht van"zo ik ga rome spelen!!!!"

To the point!

Ik heb een paar vragen:

1. Is het nou noodzakelijk om die senaat missies te doen of maakt het geen drol uit?
Je krijgt er (soms speciale) eenheden of geld voor terug. Ook stijgt je populariteit in de senaat. Dat laatste is weer handig als je Rome wilt innemen.
Maar noodzakelijk is het niet, anderzijds waarom zou je het laten?
De vijandelijke steden moet je toch veroveren, dus waarom niet iets vroeger met extra bonussen er bij?
2. Hoe kan je een eiland innemen als je op het vaste land zit!
In feite neem je geen eilanden in. Het enige wat je doet is de hoofdsteden van een provincie innemen waarna het hele gebied wat bij die provincie hoort in jou handen valt. Wil je een eiland veroveren, dan stuur je je legioenen in een schip dat aan de kust ligt waarna je met dat schip naar het eiland vaart en je manschappen weer op het land zet (net zoals je legioenen je steden in en uit stuurt). Je moet natuurlijk wel met je schip onder de kust varen :Y)
5. Hoe beginnen met julii? Alleen de ghauls aanpakken en met de rest vriendjes worden?
De eerste keer had ik alles heel langzaam opgebouwd, in alle steden een gouverneur, alles in de plus, steden geheel geupgrade, meeste steden goccupied, zo min mogelijk vijanden en voor populariteit bij de senaat/burgers gezorgd. Na 60 jaar 17 steden in handen, Gauls op twee steden na vernietigd, Carthagen en Spanjaarden verslagen. Nadeel was dat Brutii enorm sterk was geworden en me totaal overtroefde. Ditzelfde gold ook voor de Germanen en de Egyptenaren.
Ook een gevolg van occupy was dat de helft van mijn steden tegen rebelleren aanzat. Alles liep dus als dikke stroop. Dus begon ik maar op nieuw. Mijn money was wel 300000 als ik me niet vergis.

Deze keer in drie turns al 3 steden ingenomen (Segesta-Patavium-Caralis). Direct daarna Medolanium ingenomen, en de rebels steden Segestica-Salona-Massilia-Lugdunum. En je wilt het niet geloven..... De Gauls kwamen bij me smeken om cease fire. Ze wilden er 2200 per 4 turns voor betalen :D
De Rebels steden zijn steden die niet bij een fractie horen maar bij de rebellen. Het levert je geen oorlog met een fractie op als je deze aanvalt, zorg dus dat je die inneemt voor dat andere fracties dat doen. Op deze manier kun je snel en met weinig (alleen de Gauls) vijandelijke fracties toch snel uitbrijden zonder echt gehinderd te worden.
Van het begin af aan mijn legers/steden/scheepsvloot opgebouwd en meerdere diplomaten er op uit gestuurd om handelsrechten vrij te geven (wat weer geld in het laatje brengt). Ook alle senaat missies uitgevoerd. Na 11 jaar heb ik 10 steden in handen, binnen de volgende turn komt Narbonensis er ook bij en hebben de Gauls nog maar twee steden over. En binnen 8 turns hoop ik Thermon van de Greeks te veroveren en stoot ik vandaar uit door naar de wereldwonderen in o.a. Rhodes-Halicarnassus en Sardis. Deze leveren bepaalde bonussen op die het managen van je rijk een stuk eenvoudiger maken. Verder staat voornamelijk Spanje en eventueel Marokko op de agenda. Als dat lukt en mijn populariteit bij de senaat/burgers hoog genoeg is kan ik het door mijn legioenen omsingelde Italie veroveren (Brutii, Scipii en Sfor).
De goede tip is: ga direct volledig in de aanval op elk front.
Dus steden, handel, leger, gebieden, vloten, populariteit etc. zo snel mogelijk uitbreiden. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt.
8. Wat doen met al die kneuzen die willen trouwen met je dochter?
Trouwen=>gouverneur/generaal=>kindertjes=>nog meer gouverneurs en generaals etc. etc. Lang leve de kneusjes _/-\o_
9. Waarom kan ik bij sommige steden die ik ingenomen heb niks maken (geen gebouwen)
Deze zijn of volledig geupgrade of je hebt geen geld meer.
edit:
Ik speel van het begin af aan al op hard/hard

[ Voor 6% gewijzigd door Karel V op 21-10-2004 14:10 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 12:07:
Standaard archers zijn niet zo krachtig nee. Maar als ze veel experience hebben (worden toch weinig gedood in battles als je formatie klopt) zijn ze deadly as hell. Roeien binnen 5 salvo's een hele unit uit op de juiste afstand.
Idd. Zodra ze een paar gevechten hebben meegemaakt worden zo echt moordwapens. Ik neem altijd een grote groep archers mee en vooral als je wordt aangevallen is het helemaal geweldig. Vijand wordt al flink kleiner voordat het op je muur stuk loopt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
---> Karel V; Goede tips. Bedankt.

/ontopic:

Hoe krijg je je archers op de muur? (dan ga ik er even vanuit dat je dat alleen als defenders kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Aeon schreef op 21 oktober 2004 @ 15:07:
---> Karel V; Goede tips. Bedankt.

/ontopic:

Hoe krijg je je archers op de muur? (dan ga ik er even vanuit dat je dat alleen als defenders kan doen)
Voordat het gevecht begint kan je je troepen simpel verplaatsen door ze te selecteren en dan op de plek te klikken waar je ze wilt hebben. Je selecteert dus de archers en plaatst ze dan op de muur. Simpel als wat.
Als het gevecht al bezig is, werkt het hetzelfde, maar dan moeten ze eerst de trap naar boven nemen. Duurt dan dus wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 21 oktober 2004 @ 14:10:
[...]

Idd. Zodra ze een paar gevechten hebben meegemaakt worden zo echt moordwapens. Ik neem altijd een grote groep archers mee en vooral als je wordt aangevallen is het helemaal geweldig. Vijand wordt al flink kleiner voordat het op je muur stuk loopt _/-\o_
Jammer dat ze niet erg effectief zijn tegen cavalery :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 21 oktober 2004 @ 15:13:
[...]

Voordat het gevecht begint kan je je troepen simpel verplaatsen door ze te selecteren en dan op de plek te klikken waar je ze wilt hebben. Je selecteert dus de archers en plaatst ze dan op de muur. Simpel als wat.
Als het gevecht al bezig is, werkt het hetzelfde, maar dan moeten ze eerst de trap naar boven nemen. Duurt dan dus wat langer.
Wat echt leuk is: Een grote groep archers terugtrekken naar beneden zodat ze gaan dringen bij de smalle ingangen :D Dan vallen ze vaak naar beneden met veel geschreeuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Quote: Deze zijn of volledig geupgrade of je hebt geen geld meer.

Of, als je een stad in neemt waarin een gekke tempel staat hebt ingenomen. Ram die gebouwen die afwijken van het "Romeinse" stuk en je zal zien dat je vaak weer "normale" gebouwen kan bouwen. (staat volgens mij al es gepost een paar pagina's terug)

Of, je hebt die stad ingenomen zonder Generaal..., kan je ook niet bouwen.

:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als defender kan je dat al tijdens deployment doen, anders kan je tijdens de battle ook nog de opdracht geven, duurt alleen wat langer wan ze moeten allemaal door een smal deurtje.

als attacker zou je het kunnen doen als je een siege tower bij de muur hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:21:
quote:

Quote: Deze zijn of volledig geupgrade of je hebt geen geld meer.

Of, als je een stad in neemt waarin een gekke tempel staat hebt ingenomen. Ram die gebouwen die afwijken van het "Romeinse" stuk en je zal zien dat je vaak weer "normale" gebouwen kan bouwen. (staat volgens mij al es gepost een paar pagina's terug)

Of, je hebt die stad ingenomen zonder Generaal..., kan je ook niet bouwen.

:*) :*)
dan kan je wel bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:43:
[...]

dan kan je wel bouwen!
kwam ik vorige week ook achter ja. vinkje bij automanage recruitment en construction uit en je kan gewoon bouwen, recruiten & retrainen zonder governor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
aarg verneukt.... SOZ

[ Voor 86% gewijzigd door @baddon op 21-10-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:53:
[...]

kwam ik vorige week ook achter ja. vinkje bij automanage recruitment en construction uit en je kan gewoon bouwen, recruiten & retrainen zonder governor :)
Maar het voordeel met Governor is dat je meer orde hebt in de stad. De mensen gaan dus minder snel rioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
SOZ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Haha, ik heb me de woede van Rome op de hals gehaald, ik had die 2 zuidelijkste steden in Italië in genomen, die waren van Rebellen aangezien de hele familie een roemloze dood was gestorven. Nu willen die blauwe en rode en paarse die steden terug, dus ondertussen al een dikke 30.000 man afgeslacht tijdens het verdedigen, bleek 1 van die groepen z'n ... Eagle te hebben, bleek nogal belangrijk te zijn want er kwam zelf een berichtje voor dat ze nu erugh pissed waren >:)

Ik hoop dat er nu nog veel meer komen, ik vind verdedigen echt geweldig, vooral die tunnels die ze graven zijn machtig mooi, 80 man in die tunnel, tunnel in de fik en gelijk een man of 60 dood, en dan 3 of 4 van die tunnels, dan gaat het echt snel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op 21 oktober 2004 @ 16:54:
Ik hoop dat er nu nog veel meer komen, ik vind verdedigen echt geweldig, vooral die tunnels die ze graven zijn machtig mooi, 80 man in die tunnel, tunnel in de fik en gelijk een man of 60 dood, en dan 3 of 4 van die tunnels, dan gaat het echt snel >:)
Hoe kan je dan een zo een tunnel in de fik steken? Je weet toch niet waar ze onder de muur uitkomen? Of moet je dan met archers/ballista's met vuur de sapping points kapot maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 17:18:
[...]
Of moet je dan met archers/ballista's met vuur de sapping points kapot maken?
8) Duidelijkere uitleg kan bijna niet, gewoon je Archers op die ingang laten schieten, die is van hout dus brandt vrij snel en die luitjes die er in zitten willen liever niet dood dus kappen met graven en proberen er nog uit te komem wat 80% overgens niet lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
LuPo schreef op 21 oktober 2004 @ 16:39:
[...]

Maar het voordeel met Governor is dat je meer orde hebt in de stad. De mensen gaan dus minder snel rioten.
Ik plaats daarom alleen governers in m'n grootste en belangrijkste steden.. de rest kan prima zonder. Heb je wat meer generaals tot je beschikking en hoef je geen family members van de tegenstanders te briben om je eventuele tekort aan te vullen :) Scheelt je weer een bom duiten, die je beter kunt gebruiken om je vloot uit te breiden.

Net heel Gallië onder de voet gelopen.. verklaren die Spanjaarden me opeens de oorlog :D Blijkbaar vonden ze dat ik te dichtbij kwam. Even die Spanjolen in de pan hakken dan maar >:)

Ga daarna maar eens richting Griekenland/Turkije.. zie dat daar leuke bonussen te halen vallen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Mitt3nz op 21-10-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Laatst online: 13-06-2022
Het zou ook wel leuk zijn als je tijdens het auto resolve battle met een camera boven het slachtveld hangt :)

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op 21 oktober 2004 @ 16:39:
[...]

dat wel, heb dan ook wel governors in probleemsteden als alexandria, jerusalem en dat soort maar meestal is een groot leger wel genoeg. Voordeel van met Brutii spelen, je kan snel Athene, Rhodos en wat andere steden in 'turkije' pakken. Die steden daar leveren vrij veel geld op en belangrijker, world of wonders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Heb net Greeks op hard uitgespeeld >>207BC<< :

http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/greekvictory.JPG

Rond het middelandse zeegebied liggen toch de beste steden. Je kunt wel germanie gaan aanvallen maar dat levert nix op qua inkomsten alleen gebied. Mijn beste stad lag in Turkeye Halicarnassus 31k inwoners en toch nog 7000+ per beurt opbrengsten terwijl er super hoge military lasten op zo'n grote stad zit.

[ Voor 5% gewijzigd door @baddon op 21-10-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Abaddon1 schreef op 21 oktober 2004 @ 19:26:

Rond het middelandse zeegebied liggen toch de beste steden. Je kunt wel germanie gaan aanvallen maar dat levert nix op qua inkomsten alleen gebied. Mijn beste stad lag in Turkeye Halicarnassus 31k inwoners en toch nog 7000+ per beurt opbrengsten terwijl er super hoge military lasten op zo'n grote stad zit.
Wat was je doel ? Want je hebt geen 50 staten??
En je kan niet verder spelen ...jammer want volgens mij heb je niet alles in handen?

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Rome en 50 staten was mn doel. Volgens mij heb ik er nu 48

EDIT en ik kan wel verder spelen hoor gewoon terugsaven op de screenshot die je hier ziet en op ESC duwen en dan return to game.

[ Voor 54% gewijzigd door @baddon op 21-10-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Joh ik dacht dat heel die map vol met jou kleurtjes moest staan.

Ik ga nu Spanje afronden en die stink Duitsers grijpen, want die gaan nu opeens mij lopen siege, omdat ik in de buurt kom.

No survivors all die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Jhaa, weer wat nieuws bedacht. Je moet rustig de vijandelijke Siege Towers bij je muren laten komen, voordat ze er zijn al wel vast beginnen met schieten maar ze moeten eigenlijk niet in brand vliegen, als ze 1 keer bij de muur zijn dan gaat z'n heel groepje van 80 in die toren en dan in brand schieten, gelijk 80 dood en als ze hun towers kwijt zijn gaan ze op de vlucht, goeie tactiek die mij tot nu toe een stad elke keer heeft gered, 600 tegen 1200 en nog winnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Weet iemand hoe het komt dat naarmate mijn steden grote worden, ze steeds minder opleveren en zelfs verlies gaan draaien? Terwijl ik toch de Tax op z'n hoogst heb staan en een trader/farmland/forum enz alles heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een noob-vraagje, maar hoe kun je met andere volkeren dan Romeinen spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:25:
misschien een noob-vraagje, maar hoe kun je met andere volkeren dan Romeinen spelen ?
Andere factions worden geunlocked als je ze uitroeit als Romeinen (dus als je de Galliers uitroeit kun je als je daarna voor new campaign kiest ook Galliers spelen). Verder kun je alle playable factions spelen als je een Imperial Campaign hebt uitgespeeld.

Niet alle factions die meedoen op de map zijn ook playable, tenzij je een speciale mod daarvoor installeert.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Mee eens, je moet proberen de ring van staten rond het middelandse zee gebied te veroveren dat levert erg veel geld op. Niet een heel klein beetje maar echt heel erg veel; 70k winst atm. Dit wil ik verviervoudigen :) Zo'n 45 gebieden. Waarvan 2 geen ports ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

Netjes gedaan! :) Heb jij op een gegeven moment gewoon SPQR aangevallen? Want ik ben nog niet super ver. Heb nu 10 steden ofzo dus dat valt best mee. Maar ik zit te twijfelen..zal ik SPQR aan gaan vallen of niet? >:)

offtopic:
btw mooie riot daar op de achtergrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Apocrypha schreef op 21 oktober 2004 @ 21:13:
Weet iemand hoe het komt dat naarmate mijn steden grote worden, ze steeds minder opleveren en zelfs verlies gaan draaien? Terwijl ik toch de Tax op z'n hoogst heb staan en een trader/farmland/forum enz alles heb.
Mischien tax lager zetten....hogere tax betekent niet automatisch veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Uitgespeeld? Ik dacht dat je na het verslaan van Rome en 50 landen gewoon door mocht spelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Mja je krijgt iig victory scherm dat je hebt gewonnen. Als je dan op (v) klickt gaat ie terug naar main menu. Maar volgens mij kun je terugladen en op ESC duwen.

En ik was hard op weg om de hele ring om de middellandse zee te veroveren, van egypte had ik al alle grote plaatsen aan de zee. Carthage sta ik nu voor de deur met 1,5 leger van mn beste troepen.

Rome had helemaal in het begin al de oorlog aan me verklaard en dat is eigenlijk nooit meer over gegaan. Eerst heb ik de Scipii van Sicillie afgestampt daarna ben ik ze in Italie gaan doodmaken. Je moet de Romeinen 1 faction per keer doodmaken. Niet meteen allemaal aanvallen. Op een gegeven moment had ik heek Italie behalve Rome. Toen heb ik 2 volle legers verzameld en rome aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op 22 oktober 2004 @ 08:06:
[...]

Netjes gedaan! :) Heb jij op een gegeven moment gewoon SPQR aangevallen? Want ik ben nog niet super ver. Heb nu 10 steden ofzo dus dat valt best mee. Maar ik zit te twijfelen..zal ik SPQR aan gaan vallen of niet? >:)

offtopic:
btw mooie riot daar op de achtergrond ;)
zou ik nog even mee wachten. ik heb rome gisteren aangevallen toen ik 42 steden had. wel leuk met 4 volle legers tegelijk aanvallen. jammere blijft alleen dat die AI zo bar slecht is. met meerdere generals tegelijk aanvallen (en dus de anderen onder AI) kost me er altijd wel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 10:42:
[...]

zou ik nog even mee wachten. ik heb rome gisteren aangevallen toen ik 42 steden had. wel leuk met 4 volle legers tegelijk aanvallen. jammere blijft alleen dat die AI zo bar slecht is. met meerdere generals tegelijk aanvallen (en dus de anderen onder AI) kost me er altijd wel 1
Daarom altijd cheap ass generals met 1 ster meesturen. Moet er niet aan denken dat mijn 9 sterren general van 24 jaar oud de pijp uitgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op 21 oktober 2004 @ 23:53:
[...]

Andere factions worden geunlocked als je ze uitroeit als Romeinen (dus als je de Galliers uitroeit kun je als je daarna voor new campaign kiest ook Galliers spelen). Verder kun je alle playable factions spelen als je een Imperial Campaign hebt uitgespeeld.

Niet alle factions die meedoen op de map zijn ook playable, tenzij je een speciale mod daarvoor installeert.
aah, dankjewel, ik ben nog te noob om een volk uit te roeien, maar dan speel ik ook op hard. Gewoon om het spel meer houdbaarheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:43:
[...]

dan kan je wel bouwen!
8)7 8)7 Hoe kan je dan bouwen zonder generaal in je pas ingenomen stad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

>:) hoogte punt van de veldslag, toen de olifanten door de branden straten denderden, alles en iedereen werd onder de voet gelopen en binnen 4 minuten nadat de muren waren doorbroken was dat stad in mijn handen, wel leuk dat die egyptenaren mij voorgingen en dus een groot deel van hun kereltjes kwijt raakten :D

http://picserver.student....KIBF7FKU94/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:24:
[...]

Genoeg geld en populatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al 2 x hetzelvde..

alles gaat goed.. heb 3 steden.. overal familie leden, heel mn volk tevrede...

krijg ik opeens dat heel mn faction dood is ??
hoe komt dat >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:38
Dan heb je de prologue uitgespeeld, nu gewoon de imperial campaign starten en dan ga je verder waar je ongeveer gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:24:
[...]

de auto functie uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

De successen zijn echt enorm als je van af het begin af aan vol aan in de aanval gaat. Binnen 18 jaar heb ik 14 steden in handen en staat de Jullii voor Athene (dicht in de buurt van de wereldwonderen), in Spanje, en in Gallie. De Gauls hebben nog 3 steden. Verder oorlog met Spanje, Grieken en Carthagen (waar je verder geen last van hebt). Mijn generaals bevinden zich in de steden die aan de landsgrenzen van de vijand liggen. Ik heb ontdekt dat als je met een leger marseert over neutraal land van een neutrale faction je dan veel kans hebt oorlog met die faction te krijgen. Verder krijg ik regelmatig allies aanboden en zelfs van de Gauls een aanbod voor cease fire. Dit komt omdat je enorm machtig bent in zeer korte tijd waardoor ze liever vriendjes worden. Zo heb ik een allies met de Macedoniers en de Britten. Natuurlijk moeten ze daarvoor wel om de zoveel turns een vast bedrag betalen :7 . Maar als ik een millitair genootschap wil beginnen ze altijd te zeuren over dat ik hun zou willen aanvallen, willen ze soms geld zien :?

Wat me ook opviel is dat je generaals grijs worden als ze 50 zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Hmm.. maak me net iets raars mee zeg. Ik val een leger van zo'n 1000 gauls aan met een leger van zo'n 1100 man, ongeveer gelijke sterkte dus. Ik positioneer mijn leger netjes tegenover die van hun en opeens rent het hele leger van de gauls weg :? Zonder dat er maar één schot gelost is. Krijg ik een 'Close Victory' met 0 slachtoffers aan beide zijden..

Zijn die gauls nou zulke watjes of is dit één van de vele bugs in de AI?

[ Voor 22% gewijzigd door Mitt3nz op 22-10-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitt3nz schreef op 22 oktober 2004 @ 16:45:
Hmm.. maak me net iets raars mee zeg. Ik val een leger van zo'n 1000 gauls aan met een leger van zo'n 1100 man, ongeveer gelijke sterkte dus. Ik positioneer mijn leger netjes tegenover die van hun en opeens rent het hele leger van de gauls weg :? Zonder dat er maar één schot gelost is. Krijg ik een 'Close Victory' met 0 slachtoffers aan beide zijden..

Hun wonderdrankje was opgeraakt... en Astrix en Obelix kwamen niet opdagen op het laatste moment, tsja

Op welke moeilijkheidsgraad spelen jullie allemaal ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitt3nz schreef op 22 oktober 2004 @ 16:45:

Volgens mij liepen ze dan uit het strijdveld en heb jij gewonnen omdat the gauls zich hebben terug getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Mja, maar waarom zouden ze zich in godsnaam terugtrekken? Hun leger was ongeveer net zo groot als die van mij en ze hadden meer experience..

Ik speel nu op medium/medium trouwens. Is de AI op (very) hard wat beter in gevechten? Ik zie de tegenstander namelijk ontzettend vaak enorm domme dingen doen.. zoals bij een siege z'n (verdedigende) manschappen binnen het bereik van mijn archers die buiten de muren staan laten marcheren.. en niet één keer maar wel tig keer achter elkaar.

Valt me ook op de AI ook erg domme dingen doet m.b.t. diplomacy enzo.. de Spanjaarden verklaarden me net de oorlog terwijl ze 20 keer zo zwak zijn als ik? Ik heb nu geen enkele moeite om ze uit te roeien..

[ Voor 28% gewijzigd door Mitt3nz op 22-10-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ik heb em ook :D WOejs :D

jammer dat de battle besturing niet zoals Medievel is.. die was zo fijn O+

[ Voor 97% gewijzigd door Loona35 op 22-10-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik speel de campaign op medium en de battles op hard.
Ik begon op medium / medium. Maar daarbij vond ik de gevechten toch echt veel te simpel. Op medium / hard vind ik het spel, nog, leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist een lekkere battle gespeeld, kreeg wel maar een average victory maar toch

http://users.pandora.be/YN/vsegyptes4.JPG

had enkel normale hoplites units om die stad in bedwang te houden, en de rest van mijn goede troepen stonden paar steden verder, had gehoopt dat ik met deze troepen geen battle moest doen omdat enkel hoplite units natuurlijk niet echt een goede strategie is. Er is echter een vol leger van de egyptenaren door mijn net van legers geraakt en bij mijn stad geraakt. Mijn andere legers waren ondertussen ook verwikkeld in gevechten dus kon ze niet op tijd terug halen voor de stad te helpen. Na 2 turns vielen ze al aan en ik dacht al dat ik de stad kon opgeven. Ze hadden allemaal goede units en ervaren units. En dat tegen mijn groentjes die ik in die stad zelf had getrainet. Om zoveel mogelijk schade te doen had ik alle hoplite units de straten rond het capturepoint laten afzetten in phalanx formatie. En ik moet zeggen HET WERKTE :| ze vielen als bosjes neer, ze zijn slechts op 2 plaatsen kunnen doorbreken maar had aan elke straat ongeveer 3 hoplite units staan dus dat was geen ramp. Na tijdje viel de vijandelijke generaal mee en deze stierf al een geluk vrij snel. Na paar minuutjes ging het hele vijandelijke leger op de vlucht.

Lucky of goede strategie? :P de phalanx formatie in straten is in ieder geval de moeite waard, en slachtoffers van archers valt goed mee bij hoplite units.

edit: nu merk ik juist ook op dat de vijand blijkbaar ongeveer 130 units van zichzelf dood heeft gedaan :7 Dacht al die wegrennende chariots maken zoveel ruimte :z

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft mischien iemand een kaartje van europa met alle steden, wonder, mijnen enzo erop.
Dat zou namelijk wel érg handig zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Mitt3nz schreef op 22 oktober 2004 @ 17:14:
Mja, maar waarom zouden ze zich in godsnaam terugtrekken? Hun leger was ongeveer net zo groot als die van mij en ze hadden meer experience..
Gallische units zijn man voor man een stuk minder goed dan hun Romeinse collega's. Dus ondanks een gelijk aantal units en meer experience zit het er dik in dat jouw leger toch sterker was.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:59
ben nu ook een tijdje met ditr geweldige spel aan het spelen

maar heb toch effe een vraagje als ik begin met het "huis van julli" dan begin ik met een negatief saldo, heb de moeilijkheids graad op meduim/meduim staan

hoe krijg deze het snelst weer positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

mtenbos schreef op 22 oktober 2004 @ 22:38:
ben nu ook een tijdje met ditr geweldige spel aan het spelen

maar heb toch effe een vraagje als ik begin met het "huis van julli" dan begin ik met een negatief saldo, heb de moeilijkheids graad op meduim/meduim staan

hoe krijg deze het snelst weer positief?
Als ik met Jullii begin staat mijn saldo toch echt 3000 (als ik me goed herinner) in de plus. Waarschijnlijk is je saldo niet negatief, maar levert een van je steden (Ariminum) een negatief saldo op. Voor je totale vermogen (in geld) moet je rechts onderin kijken boven het Turn knopje. Tenzij je met de Prologue bent begonnen, daar weet ik het beginsaldo niet van. Ik speel trouwens op hard/hard, in de imperial campaign.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.