De Canon EOS 300D *part 4*

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:29

JME

zeg maar Jamie

Vandaag de 300D Black Limited Edition Kit (incl. grip en USM lens) gekocht :9
Op de Canon site keurig het formulier ingevuld en uitgeprint voor de 100 euro cashback actie, alleen og ff opsturen. Maar ik snap de 256 mb geheugenkaart actie niet. Als ik de link naar die actie volg kan ik me wel registreren bij de Canon Image Gateway, maar vervolgens kom ik nergens meer een melding over die geheugenkaart tegen. Ook geen invoerveld voor de code van een of andere actiesticker (die overigens niet in de doos zit). Heeft iemand al ergens expliciet zo'n kaart aangevraagd, of gaat het automatisch door je te registreren bij de Canon Image Gateway en heb je die sticker überhaupt wel nodig? Zal wel aan mij liggen, maar ik snap er helemaal niks van :?
BTW, kek camera'tje, dat wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

reiker

dan jij!

Hm, als ik kijk bij dat formuliertje waar je je voor de iMAGE GATEWAY kan inschrijven, moet je onderaan verplicht het model, het serienummer en datum van aankoop van je Canon product opgeven... Lijkt me dat als je dat gedaan hebt, je vanzelf zo'n kaartje thuis krijgt?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

CRu5H0n3 schreef op 29 oktober 2004 @ 20:37:
[...]

En toch blijven ze heel slordig in de topic-titel 300D aanhouden.
Noem het dan gewoon Algemeen Canon DSLR oid :P

[edit]
onzin om er een nieuw topic voor aan te maken.. dus maar hier:

Weet er iemand een goede/betrouwbare site met vergelijkingen tussen flittsers comp. met de 10D?

Het mooist zou zijn met de 550EX en 54MZ erin
/edit]
Wellicht een appart topic voor algemene zaken en hier lekker over de 300D lullen .... er is tenslotte ook een 20D topic. Het feit dat er mensen meepraten die geen 300D (meer) besitten is alleen maar fijn, want vaak zijn problemen toch van algemene aard met een vleugje 300D. Als iemand vraagt of deze nou een 300D of Nikon D70 moet kopen is het fijn dat er wat mensen vergelijkingen/ervaringen met verschillende toestellen kunnen ventileren.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 21:13:
Hier. Je moet alleen ff checken welke ook daadwerkelijk compatible zijn. Ik denk iig de E-TTL flitsers.

/me zou zich persoonlijk beperken tot origineel en Metz, maar dat terzijde....
Geweldige Link net iets wat ik zocht.. zo op het eerste gezicht vind ik die metz er maar een beetje "kermis" uitzien itt de canon

Afbeeldingslocatie: http://www.photozone.de/2Equipment/cams/54mz3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.photozone.de/2Equipment/cams/580ex.jpg

Ik ga iig eerst even die andere links bovenaan de pagina doorspitten.. genoeg tips

TU :)

[ Voor 10% gewijzigd door CrushOne op 30-10-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
leuk als 2e camera naast je 300d :)

;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

marteltor schreef op 30 oktober 2004 @ 00:53:
[...]

leuk als 2e camera naast je 300d :)

;) :P
Nee dat is naast z'n 20D geloof ik ... 10D dus blijkbaar ...

[ Voor 7% gewijzigd door mjl op 01-11-2004 11:50 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 06:42

breinonline

Are you afraid to be known?

mjl schreef op 30 oktober 2004 @ 00:56:
[...]
Nee dat is naast z'n 20D geloof ik ...
Ook niet, wel lezen he:
Floris schreef op 29 oktober 2004 @ 17:15:
[...]

Juh, we zijn met zijn alleen wel een beetje actief in de relevante threads. Het is dat ik de tijd niet echt meer heb, anders zou ik in de KM-D7D thread ook wel meedoen denk ik :)

Ik heb overigens een S45, 10D en 1D-MarkII. :)
Laten we er maar over ophouden en weer gewoon over de 300D gaan praten. Zijn er nog mensen die de firmware hack recentelijk uitgevoerd hebben?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 16:38:
Bullshit, als het een Europees model is kunnen zij via Canon stickers aanvragen voor de modellen die zij nog op voorraad hebben. Heb vorige week vrijdag nog met een vertegenwoordiger van Canon om de tafel gezeten. Tenzij die "winkel" hem via een tussenhandelaar heeft gekocht. Ik heb geen idee hoe het dan verloopt. Stuur dat bedrijf iig nog een e-mail en vertel dat zij die stickers kunnen aanvragen (en doorsturen naar jou) via Canon. Als ze dan met een lulverhaal aankomen moet je even vragen wie hun leverancier is. Als je vragen hebt, kun je me mailen.
Bedankt voor je hulp. Ik zal nog maar een mailtje naar ze sturen, ik laat wel weten hoe of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
JME schreef op 29 oktober 2004 @ 23:15:
Vandaag de 300D Black Limited Edition Kit (incl. grip en USM lens) gekocht :9
Op de Canon site keurig het formulier ingevuld en uitgeprint voor de 100 euro cashback actie, alleen og ff opsturen. Maar ik snap de 256 mb geheugenkaart actie niet. Als ik de link naar die actie volg kan ik me wel registreren bij de Canon Image Gateway, maar vervolgens kom ik nergens meer een melding over die geheugenkaart tegen. Ook geen invoerveld voor de code van een of andere actiesticker (die overigens niet in de doos zit). Heeft iemand al ergens expliciet zo'n kaart aangevraagd, of gaat het automatisch door je te registreren bij de Canon Image Gateway en heb je die sticker überhaupt wel nodig? Zal wel aan mij liggen, maar ik snap er helemaal niks van :?
BTW, kek camera'tje, dat wel... :)
Moet je die CF kaart niet gewoon in de winkel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Azrael schreef op 30 oktober 2004 @ 11:54:
[...]

Moet je die CF kaart niet gewoon in de winkel krijgen?
Niet volgens Kamera Express. En op de Canon site staat onder het kopje "Er ligt een gratis 256MB CompactFlash kaart voor u gereed" de volgende tekst: Koop tussen 1 september en 31 december 2004 een EOS300D camera en registreer uzelf bij http://www.cig.canon-europe.com/reg.
Dat heb ik dus gedaan, maar tijdens die registratie wordt nergens meer iets genoemd over de kaart en volgt ook nergens een bevestiging dat de kaart wordt opgestuurd. Dat vind ik wat vreemd. <frust mode> Maar goed, Canon doet wel meer vreemde dingen. Beloven binnen 48 uur op je mail te reageren en na 6 dagen dan nog niets van zich hebben laten horen. Bijvoorbeeld :+ </frust mode>

Ander vraagje dan: kun je een originele BP-511 batterij samen met een kloon tegelijk in je batterygrip stoppen? Niet of het fysiek kan, dat past wel, maar wil graag weten of er technisch iets fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op 30 oktober 2004 @ 12:12:
[...]

Niet volgens Kamera Express. En op de Canon site staat onder het kopje "Er ligt een gratis 256MB CompactFlash kaart voor u gereed" de volgende tekst: Koop tussen 1 september en 31 december 2004 een EOS300D camera en registreer uzelf bij http://www.cig.canon-europe.com/reg.
Dat heb ik dus gedaan, maar tijdens die registratie wordt nergens meer iets genoemd over de kaart en volgt ook nergens een bevestiging dat de kaart wordt opgestuurd. Dat vind ik wat vreemd. <frust mode> Maar goed, Canon doet wel meer vreemde dingen. Beloven binnen 48 uur op je mail te reageren en na 6 dagen dan nog niets van zich hebben laten horen. Bijvoorbeeld :+ </frust mode>

Ander vraagje dan: kun je een originele BP-511 batterij samen met een kloon tegelijk in je batterygrip stoppen? Niet of het fysiek kan, dat past wel, maar wil graag weten of er technisch iets fout kan gaan.
hoewel canon het zal ontkennen, denk ik dat het wel kan, al is het wel handig als het aantal mAh overeenkomt! Heb zelf geen battery grip dus kan het niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

[...]
Werkt gewoon.. heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die geheugenkaart gaat idd gewoon via Canon. Die krijg je dus niet mee in de winkel. Ze sturen hem op vanuit Ierland geloof ik. Houd rekening met een levertijd van 6 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

CRu5H0n3 schreef op 30 oktober 2004 @ 00:30:
[...]

Geweldige Link net iets wat ik zocht.. zo op het eerste gezicht vind ik die metz er maar een beetje "kermis" uitzien itt de canon

[afbeelding][afbeelding]

Ik ga iig eerst even die andere links bovenaan de pagina doorspitten.. genoeg tips

TU :)
De 580 (rechts) ziet er wel al een heel stuk mooier uit dan de 550
(links):

Afbeeldingslocatie: http://www.photozone.de/2Equipment/cams/550ex.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.photozone.de/2Equipment/cams/580ex.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Lekker belangrijk hoe je flitser eruit ziet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

probeer crown vandaag al te bereiken.. maar die doet zeker geen zaken op zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

CRu5H0n3 schreef op 30 oktober 2004 @ 17:10:
probeer crown vandaag al te bereiken.. maar die doet zeker geen zaken op zaterdag?
Wel, maar dan levert hij vooral uit denk ik. Hij zal wel geen tijd hebben om de telefoon op te nemen. Mail hem anders?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

breinonline schreef op 30 oktober 2004 @ 20:28:
[...]

Wel, maar dan levert hij vooral uit denk ik. Hij zal wel geen tijd hebben om de telefoon op te nemen. Mail hem anders?
Heeft hij mail dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Wie niet tegenwoordig? :X :P

info[at]crown-group.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat heb ik dus gedaan, maar tijdens die registratie wordt nergens meer iets genoemd over de kaart en volgt ook nergens een bevestiging dat de kaart wordt opgestuurd.
Ik heb deze camera nu ook, dit is wat ik net gedaan heb voor de 256MB CF actie:
CIG registratie, onderaan camera + serienummer + datum ingevuld & op invoer toevoegen geklikt. Let op dat laatste, anders staat je camera niet in je lijstje hardware blijkbaar.
Vervolgens het wachtwoord uit de mail gevist en na inloggen kwam direct een melding over de actie in beeld (zie achtergrond) en kon ik mijn adres invullen/bevestigen en de stickercode invullen (voorgrond). Daarna kwam een melding in de trant van "Actievermelding met succes ingevuld, prod.ondersteuning:.. etc."
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44337/thumb.png
Controleer anders of je camera wel bij 'mijn camera' al onthouden is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 31-10-2004 17:06 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Camera staat wel degelijk geregistreerd op mijn account bij Canon, en ook de registratiebevestiging heb ik per mail gehad. Alleen dat scherm met die geheugenkaartactie heb ik nooit in beeld gekregen en dus ook niet kunnen invullen. Morgen maar eens bellen...

P.S. iemand een scan van die actiesticker misschien? Dan weet ik waar ik naar moet zoeken, want die zit volgens mij niet in mijn doos. Wel ff de code verwijderen van je scan natuurlijk. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennoone
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 11:42
Is de Promotiecode niet het zelfde op alle dozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/16_239930.gif
De sticker lijkt gewoon op het plaatje van de site, dus scannen is niet nodig :)
Werkelijke diameter: 6cm.

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 31-10-2004 20:08 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de 50mm f/1.8 gekocht en em er gelijk opgeschroefd voor wat test werk in de natuur. De scherpte en de kleuren zijn werkelijk een stuk beter dan die kitlens (duhhuh). Wat ik me afvroeg is of een vervanging van de kitlens door bijvoorbeeld een:

Sigma AF 17-35/2,8-4,0 EX DG Asf. HSM
Canon EF 17-40/4.0 L USM
Tamron AF SP 17-35/2.8-4.0 Di LD Asf. IF model A05

een zelfde resultaat zal opleveren als mijn nieuwe prime?
Graag jullie mening over de genoemde lenzen. Heeft het nut als amateur zijnde om een dergelijk upgrade te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

ik denk dat je bijv. met die 17-40L F4 een heel eind komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nimm2 schreef op 31 oktober 2004 @ 23:28:
ik denk dat je bijv. met die 17-40L F4 een heel eind komt
thnx voor je reactie. bedoel je dat een upgrade sowieso nut heeft? heeft iemand ervaring met de andere twee lenzen? zijn ze de centen waard als je de kitlens al hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 23:48:
[...]

thnx voor je reactie. bedoel je dat een upgrade sowieso nut heeft? heeft iemand ervaring met de andere twee lenzen? zijn ze de centen waard als je de kitlens al hebt?
Ik heb de Sigma 17-35 gehad. Wel aardig maar niet superscherp, wel stuk beter al dan de kitlens. Is goedkoper dan de 17-40L maar dat merk je ook in prestaties. Als je budget groot genoeg is absoluut voor de 17-40L gaan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik ben ook nog op zoek naar een vervanging voor de kitlens. Ik heb geen vergelijking, maar zie af en toe dat het ding gewoon niet heel erg scherpe beelden oplevert.

Verder vind ik de manual zoom ring een beetje aan de gammele kant. Zeker bij nachtfotografie heb je dan nog wel eens moeite om in een keer goed scherpt te stellen. De afstand schatten is niet echt mijn sterkste punt :) Gelukkig lukt het vaak wel om op autofocus en de flitser te focussen en dan op manual zoom en zonder flitser je foto te maken. Dat werkt natuurlijk alleen met voorwerpen die relatief dichtbij zijn, maar goed.

Ik wil wel een nieuw objectief, maar ik heb nog niet echt een idee wat ik nodig ga hebben. En hoe langer ik wacht hoe meer budget ik waarschijnlijk zal hebben en hoe meer ik bereid zal zijn het uit te geven.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 23:25:
Ik heb onlangs de 50mm f/1.8 gekocht en em er gelijk opgeschroefd voor wat test werk in de natuur. De scherpte en de kleuren zijn werkelijk een stuk beter dan die kitlens (duhhuh). Wat ik me afvroeg is of een vervanging van de kitlens door bijvoorbeeld een:

Sigma AF 17-35/2,8-4,0 EX DG Asf. HSM
Canon EF 17-40/4.0 L USM
Tamron AF SP 17-35/2.8-4.0 Di LD Asf. IF model A05

een zelfde resultaat zal opleveren als mijn nieuwe prime?
Graag jullie mening over de genoemde lenzen. Heeft het nut als amateur zijnde om een dergelijk upgrade te doen?
Die Tamron is beter dan de Sigma (veel beter) en is (bijna) net zo goed als de 17-40 van Canon als het op beeldkwaliteit aan komt volgens diverse testen maar is veel goedkoper. Ik zou dus voor de Tamron gaan, iets wat ik ook gedaan heb :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Tamron heeft wel een aantal nadelen tov de Canon:

-mindere bouw
-meer vervormingen op 17 mm
-een veel langzamere AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 15:49:

-mindere bouw
-een veel langzamere AF
Moet zeggen dat ik f4 wel veel vind in vergelijking met de Sigma en Tamron die allebei een max.diaf. hebben van 2.8 Of is de kwaliteit van de L lens zo goed dat dit in het niet valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 15:49:

-mindere bouw
-een veel langzamere AF
Vervorming valt enorm mee, niet bijster veel meer als de Canon, AF is idd langzamer, maar wat heb je aan een iets snellere AF op een wide lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon heeft bewust gekozen voor een maximale opening van 4.0 omdat bij veel groothoek objectieven de scherpte (zeker naar de hoeken) minder is bij f/2.8. Omdat Canon met de L-objectieven alleen een superkwaliteit willen neerzetten hebben ze toen gekozen om een maximale opening van 4.0 te kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, het is gewoon een betaalbaarder alternatief voor degenen die de lichtsterkte van de 16-35L niet nodig hebben. Met die lens laten ze namelijk zien dat scherp en f/2.8 weldegelijk samen kan gaan, alleen daar zit wel een fors prijskaartje aan, en dus is er ook een f/4 variant ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

en dan schijn het nog dat je met de 16-35's geluk moet hebben voor je een goed exemplaar in handen hebt. Schijnt nogal veel verschil in quali tussen verschillende 16-35's te zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een extra lens bij mijn 300d, het bereik en de kwaliteit van de kitlens is ook niet echt om over naar huis te schrijven, als bekend. Ik dacht aan de volgende Sigma-lens:
28-200 mm F3,5 - 5,6 ASFERISCH COMPACT HYPERZOOM MACRO.

Duurdere lenzen kan mijn budget zich niet veroorloven, bovendien wil ik voor een redelijke prijs een brede inzetbaarheid van de lens hebben, vandaar dat deze lens me wel een goede oplossing lijkt. Zijn er hier mensen die deze lens hebben, al dan niet in combinatie met de 300d? En zo ja, hoe bevalt deze lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 18:31:
Ik ben aan het kijken voor een extra lens bij mijn 300d, het bereik en de kwaliteit van de kitlens is ook niet echt om over naar huis te schrijven, als bekend. Ik dacht aan de volgende Sigma-lens:
28-200 mm F3,5 - 5,6 ASFERISCH COMPACT HYPERZOOM MACRO.

Duurdere lenzen kan mijn budget zich niet veroorloven, bovendien wil ik voor een redelijke prijs een brede inzetbaarheid van de lens hebben, vandaar dat deze lens me wel een goede oplossing lijkt. Zijn er hier mensen die deze lens hebben, al dan niet in combinatie met de 300d? En zo ja, hoe bevalt deze lens?
Ik denk dat je er qua kwaliteit niet echt op vooruit zal gaan, daarnaast mis je een een flink stuk groothoek en zal je daarvoor dus altijd nog je kitlens moeten gebruiken. Niet altijd even handig. Ik heb zelf de Canon 28-105 F/3,5 - 4,5 usm hoewel deze lens veel beter is qua scherpte en kleuren dan de kitlens gebruik ik em zelden vanwege de zeer beperkte groothoek (op de 300d). In mijn ogen kun je beter een telelens nemen naast kitlens ipv deze te vervangen door jouw suggestie. Helaas zijn de meeste groothoekobjectieven behoorlijk aan de prijs.

Zelf heb ik naast de Tamron (die volgens sommige van jullie behoorlijk wel goed is) ook mijn oog laten vallen op de Sigma AF 18-50/2.8 EX DC. Deze zou ook binnen mijn budget vallen, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:24
Wat dacht je van de Sigma 18-125 mm F 3.5-5.6 DC? Super bereik, kost +- 280 euro en schijnt nog heel aardig te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Sander-B schreef op 01 november 2004 @ 23:41:
Wat dacht je van de Sigma 18-125 mm F 3.5-5.6 DC? Super bereik, kost +- 280 euro en schijnt nog heel aardig te presteren.
Dat lijkt mij een betere optie dan je eigen 28-200 mm-optie.
Aangezien je nu niet veel van je groothoek mist, plus toch in dat budget blijft zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hoera, we zijn eruit!
Weer contact gehad met de Canon servicedesk over die acties van ze (100 euro cashback en die 256MB cf-kaart). Wat is nu het geval: iedere 300D-koper mag aan beide acties deelnemen. De cashback is het probleem niet, dat moet je gewoon invullen en opsturen en dan komt het goed. Maar...
Het blijkt dat de Canon Image Gateway (CIG) door het ingevoerde serienummer weet wat het productiemoment van jouw camera is. En op basis daarvan bepaalt de CIG of je wel of niet in aanmerking komt voor de 256MB cf-kaart. Dat betekent helaas dat als jouw 300D is geproduceerd vóór de startdatum van de actie, de CIG er vanuit gaat dat je géén recht op de kaart hebt en dan krijg je als je inlogt ook geen link naar de cf-kaart-actiepagina. Maar dat klopt dus niet met de werkelijke actievoorwaarden! De oplossing: doe als ik en neem contact op met Canon. Ze beloven je dan een mailtje te sturen met de link naar de actiepagina, waar je dan de promotiecode van de actiesticker moet invullen. Vervolgprobleem: mensen die een 300D hebben die is geproduceerd vóór de actieperiode maar wel tijdens de actie is gekocht, hebben dus ook die sticker met code niet in/op hun doos zitten. En dat lost Canon netjes op door in diezelfde mail ook jouw eigen unieke promotiecode mee te sturen.
Dus: probleem opgelost. Althans, in theorie dan. Ik moet de mail nog krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, ik heb vorige week dus die mail naar ze gestuurd, maarja nog geen antwoord gehad :'(
Naja ik hoop maar van ze te horen. Ik krijg dus wel die pagina waar je de promotiecode moet invoeren die ik dus niet heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

JME schreef op 03 november 2004 @ 14:35:
Hoera, we zijn eruit!
Weer contact gehad met de Canon servicedesk over die acties van ze (100 euro cashback en die 256MB cf-kaart). Wat is nu het geval: iedere 300D-koper mag aan beide acties deelnemen. De cashback is het probleem niet, dat moet je gewoon invullen en opsturen en dan komt het goed. Maar...
Het blijkt dat de Canon Image Gateway (CIG) door het ingevoerde serienummer weet wat het productiemoment van jouw camera is. En op basis daarvan bepaalt de CIG of je wel of niet in aanmerking komt voor de 256MB cf-kaart. Dat betekent helaas dat als jouw 300D is geproduceerd vóór de startdatum van de actie, de CIG er vanuit gaat dat je géén recht op de kaart hebt en dan krijg je als je inlogt ook geen link naar de cf-kaart-actiepagina. Maar dat klopt dus niet met de werkelijke actievoorwaarden! De oplossing: doe als ik en neem contact op met Canon. Ze beloven je dan een mailtje te sturen met de link naar de actiepagina, waar je dan de promotiecode van de actiesticker moet invullen. Vervolgprobleem: mensen die een 300D hebben die is geproduceerd vóór de actieperiode maar wel tijdens de actie is gekocht, hebben dus ook die sticker met code niet in/op hun doos zitten. En dat lost Canon netjes op door in diezelfde mail ook jouw eigen unieke promotiecode mee te sturen.
Dus: probleem opgelost. Althans, in theorie dan. Ik moet de mail nog krijgen...
Helder! Ik ben nu ook bezig met die cash back actie. Ben zeer benieuwd!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:26:
Naja ik hoop maar van ze te horen. Ik krijg dus wel die pagina waar je de promotiecode moet invoeren die ik dus niet heb!
In dat geval zou ik de verkoper gewoon even om een promosticker met code vragen, dat gaat waarschijnlijk sneller dan op die trage gasten van Canon te moeten wachten. Ik heb vanmiddag mijn leverancier (Kamera Express) gebeld en die hadden inmiddels een nalevering van Canon gekregen met promostickers.
Ik heb Kamera Express meteen bovenstaand verhaal uitgelegd. Die man was helemaal verbaasd, omdat mijn camera-uitvoering (zwarte versie met USM lens) zo idioot nieuw is dat ie zich niet kon voorstellen dat die al vóór de actieperiode was geproduceerd. Dus misschien probeert Canon zich ook wel een beetje onder een programmeerfoutje op hun website uit te l*llen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had dus mooi ook mijn winkel ge-emailed en in eerste instantie zeiden ze dat ze er niks aan kunnen doen, toen heb ik uitgelegd dat ze die stickers kunnen aanvragen bij canon, maar ik heb tot op heden nog niks gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn allereerste post op GOT! :)
Ik las reactie van JME over de cash-back actie van Canon. Sinds een paar dagen ben ik in het gelukkige bezig van een Eos 300d, en mijn neus rook €100. Ik dus snel gemaild naar mijn leverancier, Kamera-express, krijg ik een reactie terug dat deze actie niet geldt icm met mijn 'bulkversie'. Is dit terecht of kan ik alsnog proberen achter die €100 aan te gaan (en evt de CF card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Anders eens contact opnemen met TROS Radar ofzo?

Ik bedoel - je hoort/ziet de reclame van Canon "Koop nu een 300D en krijg 100 euro terug".. je koopt een 300D en krijgt dus GEEN 100 euro terug vanwege voorwaarde XYZ. Da's lekker. :?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:07:
Ik las reactie van JME over de cash-back actie van Canon. Sinds een paar dagen ben ik in het gelukkige bezig van een Eos 300d, en mijn neus rook €100. Ik dus snel gemaild naar mijn leverancier, Kamera-express, krijg ik een reactie terug dat deze actie niet geldt icm met mijn 'bulkversie'. Is dit terecht of kan ik alsnog proberen achter die €100 aan te gaan (en evt de CF card)
Hmm, die vraag had ik ook nog. Ik wilde de 300D ook bij Kamera-express kopen.

Heeft iemand bij Foto-konijnenberg de 300 D gehaald en zijn geld terug gehad?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Als ik de website bekijk van kamera-express dan heb je een digital rebel gekocht als je de bulk versie hebt.
(imp) "bulk" = import model in blanco verpakking, zelfde accessoires en garantie !
In ieder geval lijkt het geen 300D zoals Canon Nederland die bedoelt en heb je dus geen recht op de geld terug actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

De Bulk-versie is inderdaad een Digital Rebel en dus denk ik ook geen recht op cash-back e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is 1 ding wat voor mij nog niet helemaal duidelijk is :P
Als je bijv. een diafragma opening hebt van f22, dan krijg je toch het scherpste beeld? Maar heb gehoord dat dat niet altijd het geval is en dat f16 bijv. scherper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Nee, op f22 krijg je veel scherptediepte, maar het optimale punt qua scherpte ligt voor de meeste lenzen rond f11. Op f22 krijg je door diffractie weer onscherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:40:
Als je bijv. een diafragma opening hebt van f22, dan krijg je toch het scherpste beeld? Maar heb gehoord dat dat niet altijd het geval is en dat f16 bijv. scherper is?
Is volgens mij helemaal afhankelijk van de kwaliteit van de lens.
Iedere lens heeft een bepaalde range qua diafragma waarin hij het beste presteerd.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Amphora schreef op 04 november 2004 @ 16:42:
[...]

Is volgens mij helemaal afhankelijk van de kwaliteit van de lens.
Iedere lens heeft een bepaalde range qua diafragma waarin hij het beste presteerd.
Ja, dat wou ik dus net zeggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:07:
De bulkversie van Kamera Express ken ik niet, maar er staat "import" bij dus dat maakt mij al enigszins achterdochtig. Ik weet wel dat bij Konijnenberg de bulkversie een Digital Rebel is. Hoe dan ook, eigenlijk maakt dat in het geval van bulkproducten ook helemaal niet uit: bulkproduct betekent dat er geen doos omheen zit. Geen doos betekent geen streepsjescode. Geen streepjescode betekent geen streepjescode mee kunnen sturen. En geen streepjescode mee kunnen sturen betekent geen 100 euro terug. Sim-pel ;)

Nog even terugkomend op een ouder onderwerp dan: de vraag of je in Duitsland een 300D kan kopen en dan op je Nederlandse bankrekening de 100 euro terug kan ontvangen. Op de omdoos van mijn 300D kit staat een actiesticker, waarop staat dat de 100 euro cashback alleen in het land van aankoop geldt!!! Nederlanders die in een ander (wel of niet aan de actie deelnemend) land hun 300D kopen, krijgen dus GEEN 100 euro terug!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Objectieven zijn op het grootste en kleinste diafragma meestal niet zo scherp als de diafragma's ertussen, zoor zover ik weet. Waarschijnlijk zal bij betere objectieven het verschil in scherpte tussen de diverse diafragma's kleiner zijn dan bij de minder goede objectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Daarom laat Canon ook zowel een lijn voor de maximale diafragma opening zien én die van f8 in zijn MTF diagrammen. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Nee f/22 is lang niet volledig scherp meer, het scherpst zullen de meeste lenzen zijn rond de f/8 tot f/11 zijn.

edit:
oeps, spuit 11 in de bocht, er zat nog een pagina achter

[ Voor 9% gewijzigd door mlevd op 04-11-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 04 november 2004 @ 21:14:
Daarom laat Canon ook zowel een lijn voor de maximale diafragma opening zien én die van f8 in zijn MTF diagrammen. :)
Eh, wat bedoel je precies? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op 04 november 2004 @ 17:01:
[...]

De bulkversie van Kamera Express ken ik niet, maar er staat "import" bij dus dat maakt mij al enigszins achterdochtig. Ik weet wel dat bij Konijnenberg de bulkversie een Digital Rebel is....
Ik heb mijn Digital Rebel bij Konijnenberg vandaan, maar d'r zat wel een mooi marketingtechnisch verantwoord doossie omheen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 21:43:
[...]
Ik heb mijn Digital Rebel bij Konijnenberg vandaan, maar d'r zat wel een mooi marketingtechnisch verantwoord doossie omheen hoor :+
Vast wel, maar geen 300D doos met bijbehorend nummer om 100EUR terug te krijgen. Overigens is bulk (of OEM) normaal alleen in een zakje of doosje. Geen poespas eromheen. Dus dat de doos blank is, zou nog wel kunnen. Geen idee of Canon ook zulke versies levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Weet iemand of er op de Canon EOS 300 D een schakelaar zit om het LCD-scherm uit te schakelen? Dat scheelt namelijk veel energie dus je doet dan veel langer met een volle accu. Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 22:39:
Hallo allemaal. Weet iemand of er op de Canon EOS 300 D een schakelaar zit om het LCD-scherm uit te schakelen? Dat scheelt namelijk veel energie dus je doet dan veel langer met een volle accu. Alvast bedankt voor je antwoord.
offtopic:
Janvier, welkom op GoT. Lees even de FAQ door. Voor je post moet je je verdiepen in het onderwerp en dat heb je duidelijk niet gedaan.

De EOS 300D is een spiegelreflex camera, het LCD scherm laat alleen een foto zien die je gemaakt hebt, daarvoor blijft het uit. Je kan allen door de zoeker zien wat je gaat fotograferen. Wat betreft het energieverbruik valt het reuze mee: je kan zo'n 600 foto's maken op een volle accu, of 400 waarvan de helft met flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

breinonline schreef op 04 november 2004 @ 22:55:
[...]
offtopic:
Janvier, welkom op GoT. Lees even de FAQ door. Voor je post moet je je verdiepen in het onderwerp en dat heb je duidelijk niet gedaan.

De EOS 300D is een spiegelreflex camera, het LCD scherm laat alleen een foto zien die je gemaakt hebt, daarvoor blijft het uit. Je kan allen door de zoeker zien wat je gaat fotograferen. Wat betreft het energieverbruik valt het reuze mee: je kan zo'n 600 foto's maken op een volle accu, of 400 waarvan de helft met flits.
Je kunt in het menu de LCD daadwerkelijk uitzetten voor zover ik weet, Oscar the Grouch heeft dit gedaan toen zijn lader gejat was op vakantie. Het moet dus gewoon kunnen...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

[...]
offtopic:

En als je dat nog weinig vindt, dan koop je er ff een grip-je bij...
Blijkbaar ben je niet echt geinformeerd omtrent de 300D en al helemaal niet omtrent DSLR's...
De optie search of startpost is ook wel handig... :*)
No flames / offense intended natuurlijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

[...]
offtopic:

Nou ik pers er toch niet meer dan 400 tot 500 foto's in 1 keer uit, zeker met sportfoto's waarbij veel AF gebruikt wordt ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

mjl schreef op 05 november 2004 @ 01:06:
[...]

Nou ik pers er toch niet meer dan 400 tot 500 foto's in 1 keer uit, zeker met sportfoto's waarbij veel AF gebruikt wordt ....
Met mijn Sigma 70-300 Super II erop pers ik er max 150 foto's uit...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherpste zijn de meeste lenzen 2 stops of zo dichter dan helemaal open. Lenzen presteren daar vaak ook het beste qua kleurenweergave. De meeste scherptediepte heb je met het kleinste diafragma: dan heb je bijvoorbeeld alles scherp van 1.5 meter tot oneindig.
Zou je scherpstellen op een onderwerp op, zeg maar 3 meter, en je maakt 2 platen op statief, 1 op 2 stops dichter dan vol open en 1 op F/22, dan verwacht je meer scherpte te zien op je onderwerp met de 1e plaat, terwijl de 2e plaat het onderwerp wellicht een fractie minder scherp is, maar een deel van de voorgrond en de hele achtergrond zijn dan ook scherp.

Beetje afhankelijk dus van wat je wilt met je plaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Floris schreef op 04 november 2004 @ 23:57:
[...]

Je kunt in het menu de LCD daadwerkelijk uitzetten voor zover ik weet, Oscar the Grouch heeft dit gedaan toen zijn lader gejat was op vakantie. Het moet dus gewoon kunnen...
Je kan de preview functie na het maken van een foto uitzetten ja, dat is waar.
mjl schreef op 05 november 2004 @ 01:06:
[...]
Dat kan wel kloppen, Canon geeft natuurlijk de optimale waarden weer, waarschijnlijk gemeten met een gemiddelde lens en snel gefocused. Maar al met al ben ik niet ontevreden over de hoeveelheid die ik op een accu kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Gisteren heb ik ook eindelijk m'n Canon EOS 300D (digital rebel) binnen gekregen. Maar tot mijn grote verbazing zag ik onderop de camera een stickertje met 'refurbished' zitten. Ik natuurlijk meteen een mailtje naar Fotokonijnenberg gestuurd dat ik wel een nieuwe camera wil en niet een of ander gerepareerd exemplaar.
Best een naaistreek eigenlijk, maar op een of andere manier heb ik altijd van dit soort dingen. Het 'happy' gevoel is er bij mij in ieder geval weer vanaf, erg jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Barney op 05-11-2004 08:41 ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JME schreef op 04 november 2004 @ 17:01:
[...]

Nog even terugkomend op een ouder onderwerp dan: de vraag of je in Duitsland een 300D kan kopen en dan op je Nederlandse bankrekening de 100 euro terug kan ontvangen. Op de omdoos van mijn 300D kit staat een actiesticker, waarop staat dat de 100 euro cashback alleen in het land van aankoop geldt!!! Nederlanders die in een ander (wel of niet aan de actie deelnemend) land hun 300D kopen, krijgen dus GEEN 100 euro terug!!!
Zelf Canon heeft een FAQ die gelezen kan worden >:)
De landen waar de promotie geldig is, zijn Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Nederland, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
Of je dan ook als NL-er er eentje in Duitsland mag kopen en hierje geld terug kan vragen is een tweede. Als je daar een goedkope weet te vinden, kun je dat met ons delen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Barney schreef op 05 november 2004 @ 08:39:
Gisteren heb ik ook eindelijk m'n Canon EOS 300D (digital rebel) binnen gekregen. Maar tot mijn grote verbazing zag ik onderop de camera een stickertje met 'refurbished' zitten. Ik natuurlijk meteen een mailtje naar Fotokonijnenberg gestuurd dat ik wel een nieuwe camera wil en niet een of ander gerepareerd exemplaar.
Best een naaistreek eigenlijk, maar op een of andere manier heb ik altijd van dit soort dingen. Het 'happy' gevoel is er bij mij in ieder geval weer vanaf, erg jammer.
Krijg net een mailtje terug dat het gewoon een nieuw exemplaar is, ben dus gewoon uitgeluld denk ik. Vraag me wel af waarom het stickertje er dan op zit.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Barney schreef op 05 november 2004 @ 09:42:
[...]

Krijg net een mailtje terug dat het gewoon een nieuw exemplaar is, ben dus gewoon uitgeluld denk ik. Vraag me wel af waarom het stickertje er dan op zit.
Tja, je kan nog kijken naar krassen o.i.d. waarmee je kan bewijzen dat er aan gesleuteld is. Veel verder zal je denk ik niet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
In MTF diagrammen van Canon zijn er zwarte lijnen voor de maximale diafragma opening en blauwe voor f8. De lijnen van f8 liggen altijd hoger dan de andere. Blijkbaar is f8 als meetpunt gekozen omdat in die buurt de meeste lenzen de beste prestaties op het gebied van scherpte en contrast hebben. Boven f8 nemen scherpte weer af, dus als ze alleen maar de max. opening en f22 lieten zien, had je nooit de beste prestaties van de lens kunnen aflezen.
Tukk schreef op 05 november 2004 @ 09:10:
Hij zegt toch al dat het op die actiesticker staat? En daarop staat letterlijk: "De aanbieding is alleen geldig in het land van aankoop." Als de bon niet op naam staat, is het misschien een idee om goed na te denken of je niet iemand hebt met een Duitse rekening in je kennissenkring. Of er een gewoon een mailtje aan wagen.
Barney schreef op 05 november 2004 @ 09:42:
Je weet nooit wat er refurbished aan is. Het kan zijn dat het een gerepareerde camera is, of het is een set die in een zwaar beschadigde doos zat, waarvan alle plastic zakjes van stuk waren gemaakt, of kabels kwijt gemaakt. Alleen de 1e mogelijkheid is misschien niet wenselijk, de andere opties zou ik niet erg vinden. Ik denk dat je er nooit achter kan komen.
Kwestie van de camera zeer uitgebreid testen de eerste week, zodatje weet dat hij 100% goed functioneert.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al een tijdje na te denken over een camera maar ik twijfel nog steeds wat ik nu moet doen.

Ik zit met het volgende dilemma:
Moet ik een EOS 300D "body only" met deze lens EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 USM IS

of

is het verstandiger een 20D te halen met lens?

De nieuwe camera's ondersteunen als lens mount EF-S. Is het verstandig als je een dure lens gaat halen voor EF-S te kiezen, omdat bijvoorbeeld EF-S over een aantal jaar standaard is of is er eigenlijk geen reden om hier rekening mee te houden? (Ik heb een canon 500)

Edit:
Verkeerde lens... :X

EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 USM IS
i.p.v.
lens EF 16-35mm f/2.8L USM

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Reacher

oldschool

Tukk schreef op 05 november 2004 @ 10:39:
[...]

Tja, je kan nog kijken naar krassen o.i.d. waarmee je kan bewijzen dat er aan gesleuteld is. Veel verder zal je denk ik niet komen..
Colportage wet. Terug sturen dat ding en je geld terug eisen. Dat is een optie die je overhoudt. Ook houdt de winkel zich niet aan de koop overeenskomst. Jij koopt een nieuwe en er zit een sticker op die er niet thuis hoort. Dat is al weer iets waar je de koop op ongedaan kan maken. Hun moeten eerst maar eens bewijzen dat deze niet nieuw is. Jij hoeft niet te bewijzen dat het model wat je hebt niet nieuw is.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 10:58:
Ik zit nu al een tijdje na te denken over een camera maar ik twijfel nog steeds wat ik nu moet doen.

Ik zit met het volgende dilemma:
Moet ik een EOS 300D "body only" met deze lens EF 16-35mm f/2.8L USM

of

is het verstandiger een 20D te halen met lens?

De nieuwe camera's ondersteunen als lens mount EF-S. Is het verstandig als je een dure lens gaat halen voor EF-S te kiezen, omdat bijvoorbeeld EF-S over een aantal jaar standaard is of is er eigenlijk geen reden om hier rekening mee te houden? (Ik heb een canon 500)
EF-S zal nooit de standaard worden, passen namelijk alleen op camera's met een crop-factor van 1,6. Als je over een aantal jaar dus voor een 1D-II gaat dan heb je niets meer aan EF-S lenzen.

Daarnaast is de 20D beter als de 300D, maar daar is de prijs ook naar. Je moet voor je zelf kijken of dat het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 05 november 2004 @ 11:16:
[...]

EF-S zal nooit de standaard worden, passen namelijk alleen op camera's met een crop-factor van 1,6. Als je over een aantal jaar dus voor een 1D-II gaat dan heb je niets meer aan EF-S lenzen.

Daarnaast is de 20D beter als de 300D, maar daar is de prijs ook naar. Je moet voor je zelf kijken of dat het geld waard is.
Maar wat is dan verstandiger? Investeren in techniek of in glaswerk? De 20D zal over 5 jaar ook wel verouderd zijn. Maar als je dan nog steeds je goede lenzen kunt gebruiken lijkt mij dat heel wat meer waard.

EF-S wordt het dus niet ;) . Kan ik die "nieuwe" lenzen ook nog op de EOS 500 mounten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:38:
[...]

Maar wat is dan verstandiger? Investeren in techniek of in glaswerk? De 20D zal over 5 jaar ook wel verouderd zijn. Maar als je dan nog steeds je goede lenzen kunt gebruiken lijkt mij dat heel wat meer waard.

EF-S wordt het dus niet ;) . Kan ik die "nieuwe" lenzen ook nog op de EOS 500 mounten ;) .
Ik heb zowel de 300D als de 20D (ben er nog niet over uit of ik die 300D verkoop, je krijgt er zo weinig voor terug), simpelweg omdat de 300D voor mij wat dingen miste en de 20D die wel heeft.

Ik kan dus lang vooruit met de 20D, ik zie mezelf de komende jaren geen andere camera meer nodig hebben. Maar je kan nog zo'n mooie body kopen, zonder goed glas heb je er geen reet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Refurbished is niet nieuw. Kijk maar eens hier...

Terugsturen dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:52:

Terugsturen dat ding!
Yep, wellicht kan je even naar konijnenberg bellen, en hou goed voet bij stuk, De extra kosten zijn voor hun (ik zou zelfs zeggen of ze komen bij je langs om 'm om te ruilen of ze sturen een nieuwe camera en jij pas daarnaa de verkeerde terug !!)

Dat ze een goedkope internetshop zijn wil nog niet zeggen dat ze geen service hoeven te verlenen !!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Na lang (4 maanden) wikken & wegen heb ik zojuist besloten om over te gaan tot de koop van een 300D. Mijn eisen/belangrijkste punten van doorslag zijn geweest:

- Canon heeft een goede naam en nu een goede prijs-actie
- Veel 'oud' Canon EF glas voor redelijke prijzen op 2e hands markt en te leen bij bekenden
- Goede kwaliteit voor een zeer schappelijke prijs
- Ik zoek een waardige, niet over-featured, vervanger voor zowel mijn analoge SLR als mijn 1.3mp compactcamera.
- Heb mezelf een limiet van 1000 euro gesteld en wil geen 2e hands body kopen ivm garantie etc.
- Het is een lekker handzaam/licht/compact formaat voor een SLR body, zie mezelf niet snel met een groter toestel lopen, daar wil ik juist een beetje van af.
- 50mm f/1.8 USM II :9~

[ Voor 9% gewijzigd door MissingDog op 13-11-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:52:

Terugsturen dat ding!
De gedachte al dat ik een gerepareerde versie zou krijgen ipv een nieuwe , brrr :P

Vindt het overigens behoorlijk arrogant van konijnenberg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag ook maar even een vervanger aangeschaft voor mijn Powershot G2 :)
(de speedlite 420ex had ik al)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44575/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gelijk compleet zo te zien: 300D (met kitlens?), de 55-200 en de grip. Erg lekker setje om mee te beginnen!

(Raak niet al te verslaafd ok? Dan hoef je niet aan de dure lenzen enzo, scheelt bergen geld...)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Ik heb de Double Zoom- kit gekocht, daar zat de standaardkit-lens bij en de 55-200-ultrasonic-lens. Ook een 512 mb Lexar 80x kaartje erbij gekocht, en van Canon krijg ik nog een 256mb kaartje en 100euro retour :) En van mij Powershot G2 had ik nog een extra accu over, die nu mooi in de grip kan.

(btw, bij de zwarte body-kit was de standaardkit-lens ook een ultrasonic-lens)

Morgen kan ik meteen de 300D testen met teamfoto's en wedstrijdfoto's bij onze voetbalclub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, mag ik even vragen waar je die double zoom kit hebt gehaald en voor hoeveel euri's? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reacher schreef op 05 november 2004 @ 11:03:
[...]

Colportage wet. Terug sturen dat ding en je geld terug eisen. Dat is een optie die je overhoudt. Ook houdt de winkel zich niet aan de koop overeenskomst. Jij koopt een nieuwe en er zit een sticker op die er niet thuis hoort. Dat is al weer iets waar je de koop op ongedaan kan maken. Hun moeten eerst maar eens bewijzen dat deze niet nieuw is. Jij hoeft niet te bewijzen dat het model wat je hebt niet nieuw is.
Dat is niet juist. Diegene die (op grond van bijvoorbeeld denkt belazerd te zijn door het kopen van een 'gebruikte of gerepareerde' camera) zijn geld terug eist zal moeten bewijzen dat het, zoals in dit geval, een gerepareerde/gebruikte camera is. In Nederland geldt: wie eist die bewijst! Bewaar dat stickertje dus maar goed. Schrijf alles over de levering op, verzamel getuigenbewijs en gebruik dat desnoods allemaal als 't spel wat hoger wordt gespeeld. Doe in elk geval alvast EEN ding: schrijf een brief aan de leverancier van de camera en stel dat je om de genoemde redenen niet accoord gaat met de levering. AANTEKENEN en een copietje voor jezelf, aantekenbewijs uiteraard bewaren. Geef in die brief tevens de leverancier de tijd om zijn verplichtingen; het leveren van een nieuwe camera van hetzelfde merk en type, na te komen en stel die leverancier nu alvast voor alsdan in gebreke. Voldoet de leverancier niet aan zijn verplichtingen, dan vormt die brief de basis om de leverancier voor de rechter te slepen en heb je veel kans om dat proces te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 04 november 2004 @ 23:57:
[...]

Ha, dat wilde ik weten. Ik wil het display helemaal uitschakelen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 21:09:
hallo, mag ik even vragen waar je die double zoom kit hebt gehaald en voor hoeveel euri's? :9~
Bij de Mediamarkt Rijswijk. Met een lexar 512mb 80x kaartje erbij voor 1450 geloof ik.
(en dan krijg ik nog 100 euro retour en een 256mb kaartje van canon)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44589/full.jpg

-->edit:

Straks ga ik naar de voetbal om eerst een paar teamfoto's te maken en daarna wedstrijdfoto's van verschillende wedstrijden. Hebben jullie nog tips wat betreft de instellingen van de eos300d om goede actiefoto's te krijgen met dit saaie weer??

[ Voor 25% gewijzigd door ChrisW op 06-11-2004 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Als je even had terug gebladerd naar het onderwerp waar ik naar verwees, dan had je gelezen dat we die FAQ al lang hadden aangehaald en dat de daar vermelde informatie geen uitsluitsel geeft over het kopen van een camera in land X en het geld terugvragen vanuit land Y. Dat doet de tekst op de actiesticker dus wel. Bijdehand gedoe... :X
Of je dan ook als NL-er er eentje in Duitsland mag kopen en hierje geld terug kan vragen is een tweede. Als je daar een goedkope weet te vinden, kun je dat met ons delen?
Nee dus, dat mag dus niet. Daar ging mijn post nou net over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JME schreef op 06 november 2004 @ 11:17:
[...]

Als je even had terug gebladerd naar het onderwerp waar ik naar verwees, dan had je gelezen dat we die FAQ al lang hadden aangehaald en dat de daar vermelde informatie geen uitsluitsel geeft over het kopen van een camera in land X en het geld terugvragen vanuit land Y. Dat doet de tekst op de actiesticker dus wel. Bijdehand gedoe... :X

[...]

Nee dus, dat mag dus niet. Daar ging mijn post nou net over...
Mea culpa, je hebt gelijk. |:(

Ok, het mag niet. Maar voor hoeveel weet je een 300D te koop in Duitsland. Een 300D kost in NL ongeveer 850 tot 900 euro. Zo'n import Rebel 750 euro. Het maakt dus niet uit wat voor 1 je koopt. Maar als ze in Duitsland 700 Euro zijn, dan heeft het nut om ze daar vandaan te laten komen, ook al krijg je geen geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Iemand hier die een Lowepro Nova 1 AW of Nova 2 AW tas heeft? Vind het een erg mooie en solide aanvoelende tas, maar wil graag weten of de 300D met aangekoppelde batterygrip hier wel in past. Op het eerste gezicht vrees ik van niet, maar ik had de camera niet bij me in de winkel en heb niet zo'n zin om nu terug te gaan in de regen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op 06 november 2004 @ 15:38:
Iemand hier die een Lowepro Nova 1 AW of Nova 2 AW tas heeft? Vind het een erg mooie en solide aanvoelende tas, maar wil graag weten of de 300D met aangekoppelde batterygrip hier wel in past. Op het eerste gezicht vrees ik van niet, maar ik had de camera niet bij me in de winkel en heb niet zo'n zin om nu terug te gaan in de regen...
In de Nova 2 past ie er zeker in :)
Zit er zelf aan te denken om mijn nova 2 te verkopen en een nova 3 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:20:
[...]

In de Nova 2 past ie er zeker in :)
Zit er zelf aan te denken om mijn nova 2 te verkopen en een nova 3 te kopen.
Ook met de grip er aan vast? Wordt de cam namelijk 1,5 keer zo hoog van.
Als dat past, ben ik benieuwd welke kleur tas je hebt en wat je er voor wilt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op 06 november 2004 @ 18:17:
[...]

Ook met de grip er aan vast? Wordt de cam namelijk 1,5 keer zo hoog van.
Als dat past, ben ik benieuwd welke kleur tas je hebt en wat je er voor wilt hebben!
Ja, dan nog. Wat is die kitlens trouwens afschuwelijk lelijk :X
Me tas is zwart met donkerblauw. Ding is 1 maand oud, dus in perfecte staat :)
Weet niet goed wat ik er voor moet vragen... €45,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 18:31:
[...]

Ja, dan nog. Wat is die kitlens trouwens afschuwelijk lelijk :X
Me tas is zwart met donkerblauw. Ding is 1 maand oud, dus in perfecte staat :)
Weet niet goed wat ik er voor moet vragen... €45,-?
Laat maar, voor een tientje meer kan ik bij Konijnenberg m'n eigen kleur uitkiezen. In ieder geval bedankt voor de info!
BTW, als je de zonnekap erop zet ziet het er al (een heeeeeel klein beetje) beter uit ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JME op 06-11-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien oud nieuws, maar klopt het dat je een oude nokia headset gewoon als remote kan gebruiken op de 300d ?
Ik vond het niet dadelijk terug in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 22:57:
Het is misschien oud nieuws, maar klopt het dat je een oude nokia headset gewoon als remote kan gebruiken op de 300d ?
Ik vond het niet dadelijk terug in dit forum.
Als ik me niet vergis is dit al eens ter sprake gekomen in een van de eerdere topics. Maar hier nog maar een keer de link dan naar de site waar wat meer info te vinden is over je vraag:
http://www.bahneman.com/l...ebel-tricks.html#hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan je trouwens zo'n headset nu nog vandaan halen??

kan dat hiermee? http://www.halfords.nl/sh...ndsfree&product_id=180862

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Virus.NL schreef op 06 november 2004 @ 08:20:
[...]

Bij de Mediamarkt Rijswijk. Met een lexar 512mb 80x kaartje erbij voor 1450 geloof ik.
(en dan krijg ik nog 100 euro retour en een 256mb kaartje van canon)

[afbeelding]

-->edit:
...
Wel een leuke starters-kitje vind ik :P
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.